Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT Femarista verenpaineen laskua?

Luet parhaimillaan 1 vastausketjua
  • Julkaisija
    Artikkelit
    • #6208
      Evita
      Osallistuja

      Hei,

      olen syönyt Clomifenia ovulaation tueksi kaksi kiertoa ja sen jälkeen Femaria kaksi kiertoa. Ensimmäisen Femar kierron jälkeen satuin mittaamaan verenpaineeni, koska tunsin heikotusta ja huomasin sen laskeneen 10-20 mmHg. Minulla on normaalistikin matala verenpaine, n. 105-110/70, mutta kun yläpaine alkaa alhaisimmillaan kasilla on olo välillä tosi voimaton. Samalla sydämen syke kiihtyy, mikä on ehkä ikävin oire.

      Mainitsin asiasta hoitopaikassani, mutten saanut oikein muuta vastausta kuin että onhan se mahdollista, että verenpaineen lasku johtuu lääkityksen aiheuttamista hormoonitason muutoksista, vaikkei se valmistajan listaamiin sivuvaikutuksiin kuulukaan. Terveyskeskuksen puolellakin kävin asiaa selvittämässä, mutta verikokeissa ei löytynyt mitään selitystä paineen laskulle. Raskaustestinkin ehdin tehdä, mutta sekään ei valitettavasti ollut positiivinen.

      Onko kenellekään muulle tullut vastaavia oireita näitä lääkkeitä käyttäessä?

    • #6284
      unelmoija
      Osallistuja

      Hei!

      Minulla myös Femar laski verenpaineita. Pyörrytystä oli kovasti, jopa istuessa ja tv:tä katsellessa pyörrytti! Femar teki minulle myös kovan pääkivun.
      Kaikki nämä oireet loppuivat kun femarinkin syönti loppui.
      Mainitsin myös asiasta polilla, mutten saanut vastausta asiaan.
      Minultakin työterveyshuollon kautta verikokeita katsottiin ja kaikki olivat kunnossa.
      Onneksi femaria ei tarvinnut montaa päivää syödä kerrallaan ja minulla oireet olivat siedettävissä, vaikka tympeä olo olikin.

Luet parhaimillaan 1 vastausketjua
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.