Etusivu Foorumit HEDELMÖITYSHOIDOT Inseminaatio 2016

Luet parhaimillaan 32 vastausketjuja
  • Julkaisija
    Artikkelit
      Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei, löytyisikö täältä 2016 inssiin menijöitä? Tuntuu että kaikkialla inssi keskustelut kuolevat kasaan. Olisi kiva saada vähän vertaistukea ja keskustelu tovereita 🙂

Meillä tilanne on siis minä 26v. ja mies 31v. Yritystä takana pitkään ja vika selvästi minussa (miehen simpat ok, minulla kilpirauhasen vajaatoiminta sekä PCO). Noin 6 vuotta kokonaan ilman ehkäisyä ja siitä vuosi clomien kanssa mutta toivottua tulosta ei ole tullut.
      Alkuvuodesta käytiin ensimäinen kerran klinikalla ja sovittiin inssi x 3, jos ei onnistu niin sitten IVF.
      Kesäkuussa oli tarkoitus tehdä eka inssi. Kävin tk:ssa seuranta ultrassa kp10 omalla paikkakunnalla (meillä 300km väliä sinne missä hoidot tehdään). Kookkain follikkeli oli 13,5 ja soitto konsultaatio meitä hoitavalle ja inssi sovittiin kp13. Kappas kummaa inssi päivänä siellä ei enää ollutkaan mitään??? Kyllä vetäsi samantien maton jalkojen alta 🙁
      Nyt pidetty kesä taukoa ja ensi kierrossa taas uudelle yritykselle ja tällä kertaa seuranta ultra tehdään meitä hoitavassa sairaalassa.
      Lääkkeinä menee näihin hoitoin: Letrot kp3-7 x2, metformen x3 ja ilmeisesti inssin jälkeen sh pistää pregnylin vielä.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Täällä käsi pystyssä, oon 35, mies 33 ja pari vuotta yritystä, sitä ennen vuosi aika olematonta ehkäisyä. Mulla myös pco tyyppiset munasarjat, varsinaista diagnoosia ei ole. Clomit koitettu vuosi sitten yksityisellä, nyt ollaan julkisella menty puoli vuotta letroilla ja lugesteronilla. Sikäli toimivat että kierto on kuin oppikirjasta, mutta raskaus ei ala. Simpoissa ei vikaa. Ensi kiertoon FSH-pistoksia ja inssi. Näitä kai pari ja sitten IVF..

Millä mielillä oot inssiin menossa? Mulla ei ole isoa toivoa, jos tilastoihin on uskomista. Mutta kai silläkin joku onnistuu kun ne niitä haluavat tehdä. Toisaalta on hyvä fiilis kun kokeillaan jotain uutta.

Toivon sulle paljon onnea! Kiva kun aloitit ketjun! Vertaistuki on ollut hyvin vähissä ja toivottavasti tänne löytää joku muukin ☺

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Vähän samoilla mielillä kun sinä.. ei ole oikein isot onnistumis fiililset näistä hoidoista, mutta toisaalta haluais olla positiivinen.

Meillä piti olla jo kesäkuussa eka inssi mikä epäonnistui :/
      Mulla lääkkeenä metutx3/pv, letrot 2tbl kp3-7 sekä inssi päivänä sh pistää pregnylin.
      Ensi kierrosta sitten koittamaan jos inssi onnistuisi.. meillä kuitenkin melkein 300km matkaa yhteen suuntaan missä inssit tehdään.

”Toivottavasti” tänne joku löytää 🙂 mukava saada keskustelu tovereita ja jakaa kokemuksia. Tuppaa että tämän asian kanssa on aika yksin.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Missä vaiheessa sulla nyt on kierto, koska alkaa siis seuraava ja alkaa tapahtua? Itse menen jossain dpo5 ehkä, en jaksanut nyt testailla, mutta tuntemusten perusteella.. Viikon verran vielä odottelua.

Mulla on reilu sata kilsaa hoitopaikkaan, toivon kovasti että ultrat voi tehdä omassa sairaalassa.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Syt kp10.. tämä kierto vielä yritetään epätoivosesti kotona.. aikataulut ei antanu periksi tässä kierrossa lähteä inssiin :/
      Meillä tosiaan hankaloittaa tuo pitkä matka hoitoja…
      Alunperin oli suunnitelma että käyn sen ultran omassa tk:ssa, mistä konsultoidaan sitten meidän lääkäriä.
      Viime ”inssissä” meidän tk gynekologi näki toisella puolen 13,5mm follin ja inssi sovittiin kp13. Mentiin inssiin sovitusti mutta eipä sitä ollut mistä ottaa enää ja hoitoa ei voitu tehdä.
      Lääkäri ei nyt luota meidän tk gyneen ja haluaa että kaikki ultrat tehdään siellä 300km päässä.

Eli elelläänkö teillä nyt jännä päiviä?? 🙂

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Eipä tässä mitään enää osaa jännittää.. Se on niin tieto, että menkat alkaa, niinkuin aina tähänkin asti. Kun ei onnistu niin ei onnistu. ?

Ehkä ihan hyvä sitten kuitenkin ajaa ultran takia, niin ei tuu taas hukkaa vaikka matkaa onkin!

Toivotaan ny että teillä vielä kotihommat tuottaisi tulosta! ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Ottaa niin päähän että mikä siinä onnistumisessa on niin vaikeaa??? Miksi ei voi vain onnistua..
      Varsinkin kun lähipiirissä tapahtuu koko ajan näitä: jätettiin ehkäisy pois ja heti tärppäsi- tapahtumia.

Onneksi meillä kummallakin ymmärtävät työnantajat ja kerrottu ihan suoraan miten asiat on kun käynnit tulee aina suht. lyhyellä varotus ajalla.

Toivossa on hyvä eläö vaikka en tärppiin enää uskokkaan 🙁

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Joo ihan käsittämätöntä ne yk1 plussat.. Tai ihan käsittämätöntä että miten tää ei onnistu ikinä millään vaikka muka mitään vikaa ei ole..

Mutta niin kauan kuin on tarvittavat elimet toiminnassa, on toivoa.

Kyllä mäkin oon töissä jo puhunut ja ymmärtävät yskän onneksi ja miehen työt on sellaset, että onnistuu myös pikaisetkin lähdöt. Vaikka kyllä mä niin olisin toivonut, ettei tähän olis tarvinu sotkea lääkäreitä ja laborantteja.. No,näillä on mentävä..

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Onko teille sanottu mitään selvää syytä että missä mättää??

Mulla selvästi ovuloimisessa ongelma.. johtuu PCO:sta ja kilpirauhasen vajaatoiminta vielä kaverina. Eikä tuo mahan röllykkä yhtään auta tuossa.

Pituus 169. Kesäkuussa paino 84kg ja nyt 75kg eli alas päin mennään

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Ei mitään, selittämättömiä ollaan. Kun käytiin joulukuussa Ekalla käynnillä polilla, mulla oli ovuloimaton kierto, yleensä kerran vuoteen on sellainen, ja lääkäri sai musta paljon karumman kuvan kuin mitä normaalisti on. Sitä ennen oli Tasanen kierto vaikka kuinka pitkään. Se meinasi että vika on kun en ovuloisi mutta eipä auttaneet letrozolit plussaamaan.. Kyllä se vika jossain muualla on kuin ovulaatiossa.. Miehen siittiöissä pientä vikaa muodossa, mutta ei sellaista mikä lääkärin mukaan pitäisi vaikuttaa mihinkään.. Mutta joo, ei mikään kunnollista syytä olla saatu. Sekös tässä turhauttaakin, kun ei ole mitään mitä osais korjata!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

:/ hankaloittaa vielä kun ei oikein tiedä että missä vika

Mulla tulee ”luomuna” menkat 2 kertaa VUODESSA… niihin pitkään syöny terolutteja että vuoto tulee.
      Nyt kesän ajaksi oli ohjeena että jos ei max 6vk ala vuoto saan syödä terolutit.
      Viime kiertoon jouduim syömään, mutta nyt oli ensimäinen kierto varmaan elämässäni että en syönyt ja kierto tuli päivälleen ajallaan… tosin vuotoa ollut vielä tänäänkin vaikka yleensä 6-7 pv..

Toinen mitä olin miettinyt on että ovuloinko liian aikaisin ja munis ei kerkeä kehittyä tarpeeksi??
      Viime kierrossa sain ovis plussan kp12 ja siinä inssi kierrossa kp13 munis hävinny ja epäilen jälkeen päin että oliko ovis silloinki jo kp12 kun edellisenä päivänä nippaili siihen malliin mutta luulin johtuvan lääkkeistä

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hmm.. Mulla on yritysaikana ollut ovis kp12-18 välillä mitä vain, mutta lopputuloksen tiedätkin.. Onhan se 12 vähän aikainen, mutta ei kai liian. Toisaalta jännä toi, että ovuloit hyvin harvoin,mutta kun se tulee, se on noin ajoissa.. Minkä pituinen luteaalivaihe sulla on?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Luomuna en ovuloi. Nämä ovikset ihan letrojen ansiota… huomenna kp11 eli vois pikku hiljaa alkaa tikuttaa..

Viime kierrossa luteaalivaihe 16pv.. sitä ennen hankala sanoa kun kierto veny 60 päiväseksi ja vuodatin teroilla.. viime kierto 28pv

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Niin aivan joo..

Miten teidän parisuhde jaksaa tätä?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Toisinaan hyvin ja toisinaan huonommin.
      Nyt kun hoitoihin päästy on helpottanut. Tuntu kun kotona vain yritettiin että oli jo jatkuvaa stressiä ja tikun kyttäystä seksin suhteen.
      Toisaalta mies perus suomalainen jörö ettei oikein puhu asioista. Kun puhuu on optimistinen ja uskoo onnistumiseen vaikka itseltä toivo menny.

Mites teidän parisuhde?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Lähinnä se kuukautisten aika on aina ihan helvettiä mutta sitten loppu menee taas paremmin. Mies jaksaa uskoa ja on toiveikas, minä joko täysin luovuttanut tai muuten vain pessimisti. Kyllä me aika paljon asiasta puhutaan, mutta enää ei oikein jaksa sitäkään. Tuntuu että kaikki asiaan liittyvä on jo puhuttu ja ei jaksa toistella. Pahalta tuntuu molemmista. Meillä kyllä onneksi seksi on pysynyt ”iloisena asiana” kaiken tän keskellä, kaikesta huolimatta.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Oho, se lähti jo.. Mutta niin, kyllä tässä aika hyvin huolta saa pitää suhteestaan ja toisistaan, on tää sellasta suossa rämpimistä!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Toinen toisen tukenahan tässä ollaan 🙂

Kuinkas pitkään olette miehesin kanssa olleet yhdessä?

Meillä tuli nyt 7 vuotta täyteen josta 3 vuotta naimisissa

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Niinpä ? ollaan oltu reilu kolme vuotta ja pari naimisissa.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mitäs tänne kuuluu??

Täällä elellään kp 19. Ovista en saanut bongattua (en kyllä edes joka päivä koittanut) eikä sen kummempia ovis tuntemuksia ollut.
      Kaikesta huolimatta kotosalla yritettiin viimesen päälle 😀

Flunssan poikasta meinaa pukata :/ tänä aamuna heräsin kurkku tosi kipeä, flenssunen olo ja lämmöt vähän koholla.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moi!
      Täällä itketty PMS tunnelmissa silmät päästä ja odotellaan että vuoto nut alkais kunnolla ja sitten en tiedäkään mitä tapahtuu ja missä. Maikkarilta soitettiin, että lähete on tullut ja sieltä tulee joskus kutsu, mutta myös oma sairaala haluaa että ilmotan kun uusi kierto alkaa. En nyt sitte tiedä siirtyykö koko hoito sinne sadan kilsan päähän vai mitä. Vai koitetaanko ensin pistoksia ilman inssiä. Kai se selviää. On kyllä usko ja jaksaminen koetuksella..
      En tiedä miten tätä oikee pitäis jaksaa. Ehkä se taas helpottaa ku selviää jatko. Varmaan huomenna alkaa kunnolla ja voi laittaa meiliä polille.

Mulla alkoi työt ja kiirettä pitää. Onneks on aurinkoiset kelit niin se edes vähän piristää!

Toivottavasti nyt teillä yritys tuottaa tulosta ja flunssa ei iske pahemmin! ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Ja maikkarilla tarkoitin naikkaria..?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Täällä pää koppa tekee tepposia ja keksii omiaan..

Kp 20 menossa (ovista en siis saanu tikutettua, enkä kovin yrittänykkää)

Eilen alko siis kauhea kurkkukipu, flunssa oireet, kaikin puolin paska olo.
      Välillä yskiessä käy alavatsaan. Aiemmin päivällä tuli niin kova alavatsa/selkä kipu että piti olla kontallaan lattialla.
      Ja väsy on ihan hirveä..

Tässä on nyt 3 vaihtoehtoa:
      – ollaan raskaana (mihin en usko, ja eikö aika aikasessa vaiheessa olis oireet?)
      -pääkoppa keksii raskausoireita
      -pelkkä flunssa

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mä oon jo aikoja sitten lopettanut oireiden miettimisen, tässä n26 yritys kierron aikana on ollut kaikki mahdolliset ja mahdottomat ja joka kuukaus suunnilleen joku uusi ja aina alkaa menkat ? joten oireista en osaa kommentoida muuten kuin että voi kun olisit raskaana ?

Mulla ei nyt osaa kunnolla hanat aueta. Lupaavaa on, mutta ei. Mieliala on jo parempi joten taas täältä epätoivon suosta noustaan.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

No miltäs oireet vaikuttaa? Ootko testannut?

Mulla alkoi vihdoin eilen uusi kierto ja tänään tuli polilta soitto, että omassa sairaalassa jatkuu ja vain itse inssi tehdään muualla. Huomenna pistos opetusta.. Vähän tämä nyt taas yllätti kun edellisestä puhelusta sain käsityksen, että kutsu tulee joskus (kuukauden päästä jos sittenkään)

Mutta ainakin nyt etenee.. Pessimistiset odotukset tosin koko touhuun, ei tarvi paljon raskaustestejä kotiin ostella ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kp 27/28-60 menossa.. flunssa helpotti ja tuli takasi…
      En oo vielä testaillu mitään.
      Välillä muka niin raskausoireita ja välillä ei mitään.
      Tuntuu että en halua testata kun joutuu pettymään :/

Mitä lääkkeitä sulla menee tähän kiertoon??
      Jännittääkö?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

En vielä tiedä minkä nimistä, mutta FSH-pistoksia ja irrotuspiikkiä se puhelimessa jutteli. Tulen huomenna kertoo ku tiedän tarkemmin.

Ei oikeastaan jännitä, ainakaan vielä.
      Vähän se ittensä piikittäminen inhottaa, oon vanhalta ammatilta hoitsu ja muita olen kyllä pistänyt, mutta itteä en. Mut kai siihen äkkiä tottuu. Iloinen yllätys oli että nyt heti alkaa tapahtua!

Toi on totta, ettei tee mieli testata. Vuoto on helpompi ku negatesti ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mulla kans hirvittää se pistäminen 😀
      Oon itekki hoitsu eikä tee tiukkaa pistää toisia vaan itteä vähä eri asia

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Taidan laittaa miehen pistämään, kun kerran hänkin sen osaa.. Jos se on ihan kamalaa ? alkaa olla romantiikka aika kaukana tästä perheenlisäyksen yrittämisestä ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Noniin, käyty on. Torstaina alkaa pistäminen, Gonal-f ja sitten kun käskevät niin Ovitrelle. Alkuviikosta ultra ja sitte päättävät minä päivänä ensi viikolla inssi.

Pistäminen on varmaan ihan ok, ihan ku insuliinikynä.

Hinta on kyllä aika huima, mun annos reilun 200€ (kalliit kuukautiset tiedossa)
      En ihan tiedä miten pää kestää sen harmituksen ja rahanmenon..

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Ohhoh kun on kallista :/
      Eri palstoja lukeneena jännä miten kaikille käytetään niin eri lääkkeitä inssiin..
      Itellä menee letrot x2 kp 3-7, metforminia 1,5g/pv ja inssi päivänä (jos joskus sinne päästään) hoitaja pistää pregnylin (tällä ei ollu hintaa ku alle 10e)

Täällä kp 29, kuukautisista ei tietoakaan. Eikä kyllä mitään raskausoireitakaan 😀
      Viime kierrossa kuukautiset alkoivat tänä päivänä.
      Flunssan kourissa tosin edelleen.. eilen piti hakea sairaslomaa 2 päivää on niin surkea olo…

Minkälaisia annostuksia noissa pistoissa on??

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Joo kirjavia ovat käytännöt.

50iu annoksella meen, mulla on ollu hyvä vaste sekä letroille että clomeille, niin ei onneksi isompaa. Koska hinta…

Parane pian, tyhmää olla kipeänä!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moi, mikä tilanne?

Mä kävin ultrassa, kasvavat sen verran hitaasti että pe uus ultra ja tarvittaessa ma vielä. Perjantaina tietää taas enemmän,mutta ens viikolle menee inssi. Toivottavasti ei tarvis enää lääkkeitä ostaa vaan riittäis toi määrä mitä on jäljellä, se riittää siis perjantaiksi. Se Ois taas sen 150€ lisää..

Luet parhaimillaan 32 vastausketjuja
  • Alueelle ‘HEDELMÖITYSHOIDOT’ ei voi kirjoittaa uusia aiheita eikä vastauksia olemassaoleviin aiheisiin.