Etusivu › Foorumit › HEDELMÖITYSHOIDOT › Ivf/icsi/pas 2020 vol. 2
- Tämä aihe sisältää 220 vastaukset, 13 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 3 vuotta, 2 kuukautta sitten
Nimetön toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
-
8.9.2020, 20:45 #33846
Nimetön
Ei-aktiivinenJatkoa edelliselle ?
-
8.9.2020, 20:56 #33853
Nimetön
Ei-aktiivinenJes jatketaan täällä! ?
-
8.9.2020, 20:58 #33854
Nimetön
Ei-aktiivinenTaika, tää on tosiaan oiva paikka avautua ja kysellä. Mä en ois sillon varmaan pysyny kasassa ilman tätä tukea mitä täältä sain.
En vähättäle luomusti yrittäviä yhtään, yhtä rankkaa se on henkisesti varmasti.
Mutta nää hoidot tuo oman kiemuran vielä tähän vauvanteko touhuun?♀️-
8.9.2020, 21:01 #33856
Nimetön
Ei-aktiivinenJa oon tosiaan lapsen kans kotona, niin tässä on melkein aina aikaa vastailla jos jotain tulee ?
Muistan tuolta edellisestä ketjusta kun kamppailin irrotuspiikin pistämistä, mies oli töissä ja se piti pistää. Itkin ja kirjottelin tänne, ja niiden tsemppien kautta mä sain sen loppujen lopuks pistettyä! Muuten mies ois ajanu toista sataa kilometriä kotiin pistämään mulle sen? tai tukipiikkinä se pistettiin että ei ollu niin kellon tarkka..
-
-
9.9.2020, 12:00 #33859
Nimetön
Ei-aktiivinenTervetuloa Lapsitoiveissa munkin puolesta 🙂 Itsekin uskaltauduin hetki sitten keskusteluun mukaan ja voin sanoa, että tämä vertaistuki on auttanut minua jaksamaan 🙂
Käytin viime vuoden puolella letrozoleja muutamassa kierrossa, sillä haluttiin varmistaa ovulaation tapahtuminen. Mulle se lääke oli kuin myrkkyä. Siitä tuli todella etova olo, päänsärkyä, mielialan vaihtelua, sydämen tykytystä ja turvostusta. Gonal F, Ovitrelle ja Lugesteron olleet viimeksi käytössä eikä niin huonoa olo ollenkaan tule näistä. Nämä oli siis kolmessa viimeisessä inseminaatiossa tukena. Saas nähdä mitä lääkkeitä määrätään sitte ivf-hoidoissa, jos/kun sinne saakka mennään.
-
9.9.2020, 12:46 #33860
Nimetön
Ei-aktiivinenOnko sulle tullu lugesteronista mitään sivuvaikutuksia? Mulla on alavatsa tosi kipee ja välillä säteilee selkään..En muista yhtään miten viimeks oli.
Voisin kuvitella raskausoireet jo nyt kipujen ja olon puolesta, muuten hyvä mutta siirtoakaan ei oo vielä tehty??-
9.9.2020, 12:51 #33861
Nimetön
Ei-aktiivinenLugesteronista tullut alavatsan turvotusta ja huonoa oloa sekä rinnat pingottaa 😀 Vatsakipua satunnaisesti, mutta menee nopeasti ohi. Mutta joo, ihmeellisiä tuntemuksia. Tutkin ekan käyttökerran jälkeen koko ajan tuntemuksiani ja ajattelin, että nytkö se tärppäsi. Kaikki vaan johtui lääkkeestä…Siksi olen lopettanut kaikki spekulaatiot, kun niin usein kropassa joku outo tuntemus 😀
-
-
-
9.9.2020, 14:39 #33862
Nimetön
Ei-aktiivinenOnkos sulla testipäivä millon? ?
-
9.9.2020, 23:10 #33875
Nimetön
Ei-aktiivinenVähän yli viikon päästä. Katsotaan alkaako menkat ennen sitä.
-
-
9.9.2020, 15:17 #33863
Nimetön
Ei-aktiivinenHei kaikki,
Ajattelin pitkään etten tarvitse vertaistukea, mutta syön sanani ?
Taustaa 2,5 vuotta yrittämistä, vuosi sitten julkiselle tutkimuksiin, maaliskuussa piti alkaa ensimmäinen IVF/INCI, mutta tuli Korona.
Toukokuussa menimme yksityiselle ja pistokset alkoivat kesäkuun lopussa ja keräily heinäkuussa. Minulla tuli hyper, joten tehtiin pakastus ja vain yksi voitiin pakastaa. Tänään piti siirtää, mutta alkio ei ole siirto kelpoinen (ei jakaannu riittävästi).
Todella toivoton ja pettynyt olo ja voimavarat nollissa.
Pistokset aiheutti minulle kamalan olon ja pelkään niiden hoitojen uudelleen aloittamista ja sitä, että jaksanko sekä
myös toivoton olo. Eniten ehkä yllätti se, että sieltä tuli vain yksi vaikka saatiin kerättyä monta ja nyt sekään ei ole siirtokelpoinen.Voimia meille kaikille ❤️
-
9.9.2020, 15:27 #33864
Nimetön
Ei-aktiivinenVoi Aarre, olen niin pahoillani puolestasi!❤?
Ymmärrän kun pitkän odotuksen jälkeen pääsee hoitoihin, hirvee työ tulos on käytännössä ei mitään ja kaikki tuntuu turhalta?
Oletteko ajatelleet uutta hoitoa, vai vaatiiko mieli pientä taukoa?
Voimia❤
-
-
9.9.2020, 15:30 #33865
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos ❤️
Jossain vaiheessa kyllä hoidot täytyy aloittaa vielä kertaalleen, mutta pitää katsoa lääkärin kanssa että milloin olisi järkevää. Toki Koronan vuoksi pelkään, että jos hoidot menee tauolle tms.
Ihanaa kun täältä saa tukea, kiitos ? -
9.9.2020, 15:32 #33866
Nimetön
Ei-aktiivinenOnko muilla vastaavia kokemuskassaa siitä, että tulee vain yksi alkio ja sekin siirtokelvoton. Miten pitkään olette yrittäneet?
-
9.9.2020, 15:42 #33868
Nimetön
Ei-aktiivinenEi oo kokemusta, mutta meillä meni jotenkin näin
1 icsi 3/18, epäonnistui aivan tyystin, päästiin Punktioon,mutta miehen näytteessä ei ollutkaan siittiöitä ja munasolut pakastettiin liian myöhään niin meni pilalle.2. Icsi 4/18 josta tuoresiirto nega
5/8 pas plussa mutta hcg ei noussut normaalisti ja meni kesken
8/8 pas josta nega3.icsi 12/18 ei tuoresiirtoon koska hyperi. Pas suunniteltiin tammikuulle, meni ovis ohi, niin meni helmikuukin mutta maaliskuussa oli pas ja toivottu tulos.
Nyt sitten pakkasessa kaksi blastoa ja perjantaina lähetään kattoo miten meidän käy!
-
-
9.9.2020, 15:33 #33867
Nimetön
Ei-aktiivinenSis kokemuksia ??
-
9.9.2020, 17:15 #33869
Nimetön
Ei-aktiivinenMulla on tullut vähänlaisesti alkioita. Ensimmäisellä kerralla punktiosta saatiin neljä, joista vain yksi selvisi ja laitettiin tuoreeltaan, mutta se päätyi negatiiviseksi. Nyt ollaan toisella kierroksella ja kehittymässä on yhteensä viisi alkiota.
Koitan olla realistinen enkä odotella liikoja. Ensimmäisellä kierroksella tosiaan luulin että saattaisi tärpätä, kun lääkkeet aiheutti turvotusta ja nipistelyä. Pettymyksestä pääsin kyllä yli, mutta koko prosessissa yllätti sen henkinen raskaus, josta syytän etupäässä noita lääkkeitä. Sen jälkeen pidettiinkin pari kuukautta rauhassa taukoa, että sai aivotkin tuulettua. Mutta positiivisella mielellä olen nyt.
-
9.9.2020, 20:12 #33870
Nimetön
Ei-aktiivinenHei, mä taas vähän huutelen, jos vaikka voisin vähän toivoa antaa vaikka ei ollakkaan just nyt hoidoissa… Ompas ikävää, että teillä kävi noin ohraisesti. Meille tehty yksi hoito, solujen määrä väheni kokoajan, saatiin kerättyä muistaakseni 12 munasolua, joista 8 oli oikean kokoisia, 7 hedelmöittyi, 5 jatkoi jakaantumista jonkin aikaa mutta lopulta vain yksi oli käyttökelpoinen ja siirrettiin ja nyt tuolla lattialla kömpii 9kk vanha typy. Ketään ei siis jäänyt pakkaseen eli seuraavan/seuraavien kanssa sama homma ja siksi vielä täällä sivuillakin roikun. Huuteluni pointtina kertoa viesti, että kyllä se yksikin riittää 🙂 Tsemppiä seuraavalle kierrokselle!
-
9.9.2020, 21:33 #33872
Nimetön
Ei-aktiivinenVoi hei muistan nimimerkkisi Sadelle,oltiin samoissa keskusteluissa! ?
1kk ikäero meidän lapsilla, meillä tosin syntyi ennenaikaisesti 36+3.
Joko teillä on toinen haaveissa? Mulla oli jo synnytyksen jälkeen varmaan max viikko, että eiköhän me ajatella toista kaveriks? toki siis ensisijaisesti imetys lapsen tahtiin loppuun ja sitten. Meillä tissuteltiin 9kk, aijemmat 7kk ja 9kk myös rinnalla,että siirron takia en imetystä lopettanut.-
9.9.2020, 22:14 #33873
Nimetön
Ei-aktiivinenNeiti syntyi myös keskosena 34+4, meinasi tulla jo puolitoista viikkoa aikaisemmin mutta saatiin vähän lykättyä. Imetän edelleen ja tarkoitus on jatkaa vähintään vuoden vanhaksi tai oikeastaan niin kauan kuin ei ole painavaa syytä lopettaa tai lopu itsestään. Hoitoihin ei voida tietty mennä ennen kuin imetys on loppunut käsittääkseni, kun meille tulis sit kaikki pistokset ym. Toivoisin sisarusta alle 3v ikäerolla monestakin syystä mutta katsotaan nyt 🙂
-
9.9.2020, 23:05 #33874
Nimetön
Ei-aktiivinenPakastealkion siirrossa ei myöskään saa imettää. Ei ilmeisesti ne lääkkeet (luget) mutta keskenmenon vaara.
Toki se vaara on pieni, mutta eivät eikä mekään tietenkään haluta ottaa riskiä aarteiden suhteen ?
Meillä loppu aika luonnollisesti hampaiden myötä, ei tarvinnu lypsää eikä mitään, hiljalleen joka toinen, joka kolmas päivä jne. Olisin pitänyt pidempään jos olisi lapsi kaivannut, mutta meni niin puremiseks joka vähän viesti sitä että ei enää?
-
-
-
-
-
10.9.2020, 13:32 #33876
Nimetön
Ei-aktiivinenMulle ei ollut tullut jostain syystä päivityksiä näistä viesteistä ?
Aarre, voi vitsi, oon tosi pahoillani sun puolesta, että kävi noin ikävästi ? Luuletko, että jaksaisitte vielä yrittää? Täällä ollaan hengessä mukana, voin niin samaistua noihin epätoivon kokemuksiin, jotka ajoittain myös itsellä täyttää mielen.
Mulla lähti eilen melkein taju kun pistin jarrupiikin, mies sai onneksi otettua kiinni ja saatettua maahan makaamaan ? tänään viisastuneena aion pistää jarrupiikin valmiiksi sohvalla ? siis jotenkin se piikki on niin kuvottava ja hidas laittaa että aiheuttaa ihan pahaa oloa. Onneksi näitä ei nyt enää oo toivottavasti montaa jäljellä.
-
10.9.2020, 13:42 #33877
Nimetön
Ei-aktiivinenJa en saa taas näkymään noita kaikki porrastettuja viestejä puhelimella, vaikka onkin työpöytäversio käytössä ? eli en tahalteen kommentoi vaan osaan, mutta kun ei vaan näy kaikki ?
-
11.9.2020, 07:11 #33878
Nimetön
Ei-aktiivinenHui apua Taika ? et nyt sitten yksin pistele sitten pistele niitä!
Apua kun mua jännittää,selviääkö alkio sulatuksesta ??
-
11.9.2020, 07:14 #33879
Nimetön
Ei-aktiivinenMilloin saatte siitä tiedon, vasta klinikallako? Toivotaan kovasti, että teille menee kaikki tänään hyvin ja että pieni pysyisi matkassa ?
Eilen pistäminen sujui sohvalta käsin jo paljon paremmin kun muiston hengitellä koko ajan ? meilläkin on tänään seurantaultra ja selviää, mikä päivä on punktio.
-
11.9.2020, 08:04 #33880
Nimetön
Ei-aktiivinenSoitan ennen lähtöä, ettei mennä turhaan. Maltan varmaan just kymppiin asti?
Oo meillä molemmilla on jännät päivät ?
En mäkää nää kaikkia tekstejä vaikka laitan tietokone version puhelimesta, eikä tuu ilmoituksia viesteistä?
-
11.9.2020, 12:24 #33881
Nimetön
Ei-aktiivinenNo kuinka kävi, pääsittekö siirtoon? Mä täällä yritän ruuhkassa kiiruhtaa ajoissa klinikalle ? tietty kaikki kriisit töissäkin osuu aina näille päiville ?
-
11.9.2020, 13:23 #33882
Nimetön
Ei-aktiivinenPäästiin! Yks jäi vielä pakkaseen ?
Toivottavasti kerkeet ajoissa ?
-
-
11.9.2020, 17:01 #33883
Nimetön
Ei-aktiivinenMahtavaa että pääsitte! Menikö siirto hyvin? Nyt voitkin alottaa sit tikuttamisen ?
Meillä oli taas ultra ja munarakkuloita oli vieläkin enemmän kun viimeksi, yhteensä vissiin n 26 ? Eli ei päästä tuoresiirtoon hyperin vuoksi ? Vaikka nyt muita hyperin oireita ei ainakaan toistaiseksi oo ollut, toivotaan että jatkuu näin ??
Tietty pettymys toi, ettei saada siirtoa heti ja julkisilla kun vaativat sen yhden välikierron ennen pas:ia, niin siirtoon päästään aikaisintaan vasta marraskuussa. Nää hoidot kyllä vaatii aina vaan lisää ja lisää kärsivällisyyttä, joka alkaa kyllä olla hukassa, mutta kai tää taas tästä.
-
11.9.2020, 17:24 #33885
Nimetön
Ei-aktiivinenJoo meni! Ekan haaleen plussan sain edellisestä pp4? täytyy koittaa malttaa nyt jotenki ?
No voi itku, toki hyvä että tulosta on mutta tuo odottaminen..?
Ja sun hyvinvointi ennenkaikkea ?? -
12.9.2020, 09:19 #33886
Nimetön
Ei-aktiivinenYksityisen puolen Kela-korvauksista oli puhetta edellisessä ketjussa. Kun hinnastossa näkyy kaksi hintaa, niin alle 43-vuotiaat maksavat sen matalamman hinnan, sillä heistä klinikka saa kai suoraan Kela-korvauksen. Korkeamman hinnan maksavat 43-vuotiaat ja sitä vanhemmat. Ehkä myös alle 43-vuotiaat maksavat korkeamman hinnan siinä tapauksessa, jos takana on jo vähintään kolme ivf- tai icsi-hoitoa, eikä Kela-korvausta sen takia enää saa suoraan.
-
13.9.2020, 10:10 #33887
Nimetön
Ei-aktiivinenHei,
Tiedättekö kuinka nopesti alakautta otettava lugesteron imeytyy? Jouduin käymään vessassa tunnin päästä ottamisesta (yleensä pidän huolen, että menee ainakin pari tuntia mutta .. :O ), nyt pelkään jos se/ne (2kpl) tipahti siinä samalla :/ ?-
13.9.2020, 10:52 #33888
Nimetön
Ei-aktiivinenEn usko että on kuinkaan käyny. Kuinka usein laitat?
Mulla varsinkin aamusin välillä vaivaa stressivatsa, joten useamman kerran välillä joutuu aamulla vessassa juoksemaan.. enkä oo huomannu että sieltä olis kummemmin tippunu isompaa, kyllähän sitä suojaan ainakin välillä valahtaa 😀
-
-
13.9.2020, 21:08 #33889
Nimetön
Ei-aktiivinenJippuli, tuskin yhdellä kerralla on niin merkitystä, vaikka olisikin osa tippunut pois ? aika nopeastihan se yleensä ”sulaa”. Mulla sitä on melko usein valunut osa kuitenki pois, vaikka olisikin pitänyt kunnolla taukoa vessassa käymisessä. Mikäs pp teillä onkaan menossa?
Mä otan tänään klo 22 noi irrotuspiikit, mulle vaihdettiin gonapeptyl ovitrellen tilalle hyperin vuoksi. Punktio on sitten tiistaina. Alkaa olla aika tukala olo jo, alavatsassa koko ajan painava ja pinkeä olo ? myös noi estolääkkeet on tehnyt huonoa oloa. Eli punktiota odotellessa ?
-
13.9.2020, 21:52 #33890
Nimetön
Ei-aktiivinenHyvä että vaihtoivat, niin hyperin riski pienenee!
Mihin aikaan sulla on punktio? Jännittääkö? Saatko rauhottavaa ennen sitä vai meneekö ilman? ?
-
-
13.9.2020, 22:23 #33891
Nimetön
Ei-aktiivinenTiistaina meen klinikalle 9.30, itse punktio on sit 10.30. Jännittää kyllä ? mutta toistaiseks aika maltillisella tasolla, kai ? ja rauhoittavaa olisi vissiin mahdollista saada, mut koitan vetää ilman, mua pelottaa vähän että sekoisin niistä vaan enemmän ? (mulla on nuorena tehty yks leikkaus rauhoittavien kanssa ja silloin olin aivan sekasin). Uskottelen ainakin vielä itelleni et kipulääke riittää ??
-
13.9.2020, 23:03 #33892
Nimetön
Ei-aktiivinenMä jotenkin paniikissa piikkikammoni kanssa pyysin kaikki mahdolliset? sain kotiin rauhoittavan ennen lähtöä otettavaks, lisää paikan päällä, sit toimenpiteessä hyvällä satsilla kipulääkettä,en muista saiko vielä rauhoittavaa.
Eihän se itsessään kestä kauaa, eikä oo hirveen kivulias,toki nipistää mutta mulla jotenki kanyylit, punktio piikkeineen monen kertaistaa sen kivun?♀️?♀️
Ja kyllä ne kipulääkkeet on ”hyviä”, ei mitään burana+panadol komboa ? -
14.9.2020, 13:27 #33895
Nimetön
Ei-aktiivinenHei Taika,
meillä on sama aikataulu. Mekin ollaan menossa tiistaina punktioon. Olo on kuin ilmapallolla, joten kyllä sitä jo odottaakin. Minä otan ohjeen mukaisesti paracetamolia ennakkoon ja sitten kipulääkityksen paikan päällä. Ne riitti minulla ainakin viimeksi, vaikka taisinkin nukkua operaation jälkeen useamman tunnin.
Lugesteronit on melkein yhtä inhottavia kuin piikitkin. Valuvat aina. Nyt minulla on suunnitelman mukaan luvassa kolme kertaa päivässä yksi suppo.
-
-
14.9.2020, 13:46 #33896
Nimetön
Ei-aktiivinenTsemppiä huomisiin punktioihin Taika ja Pauliina ❤
Kunhan vointi sallii, tulkaa kertomaan voimia ja saalista?
Jäättekö sairaslomalle? -
14.9.2020, 14:31 #33897
Nimetön
Ei-aktiivinenNo niin, hermoilin varmaan turhaan 🙂 se päivä meni odotellessa iltaa ja uutta satsia. Luin kyllä, että lugen laittamisesta jo tunnin päästä ainetta on paljon veressä. Nyt olis pp 11, jos se lasketaan siitä, kun alkio siirrettiin. Sekasin odotuksin odottelen ke aamua… :=O
-
14.9.2020, 14:36 #33898
Nimetön
Ei-aktiivinenEi ole käynyt kuinkaan ?❤
Mitä,miten oot pystyny olee testaamatta? ? mä oon ihan hirvee testihirmu ollu joka kerta, aina vaan aikasemmin ja aikasemmin alkanu tikuttaa?♀️?-
14.9.2020, 18:02 #33899
Nimetön
Ei-aktiivinenHehhe….ei, mulla lisäisi vain stressin ja tuskan määrään.
-
-
-
14.9.2020, 18:28 #33900
Nimetön
Ei-aktiivinenOi sähän pääset Jippuli ihan pian testaamaan ihan luvan kanssa! Toivotaan että olisi vahva plussa odottamassa ?
Tsemppiä Pauliina sulle myös punktioon! Ja kiitos myös muiden tsempeistä? mulle ei oo annettu mitään esilääkitysohjeita ? et ilmeisesti lääkitään sit vasta klinikalla. Ja joo, sairauslomaa on ainakin huominen ja keskiviikko. Tuun sit päivittää miten meni. Jotenkin jännittää et onko ovulaatio voinut kaikista jarruista huolimatta tapahtua jo etukäteen, mut toivotaan että ei.
-
14.9.2020, 21:31 #33901
Nimetön
Ei-aktiivinenEn usko, kun oot jarrua pistäny ettei ovulaatiota tule, pe ultrassa mitattu ja katsottu kohdunlimakalvo ja johtofolli. Nyt kun pistät sen (tai oot jo pistäny) irrotuspiikin tarkkaan annettuun kellon aikaan niin ovulaatio tapahtuu just sillon kun pitää. Näin mä oon ymmärtäny ?
Mulla alko hirveet alavatsa kivut, flon mukaan menkat alkais lauantaina. Täsmäis kivut siihen. Mulla ei oo luget pitäny menkkoja pois siirtojen jälkeen ?♀️
Meillä julkisen kautta käydään jokatapauksessa labrassa, niin näkee onko ees kiinnitysyritystä. Nyt on tullu uutena, että kattovat samalla jonkun keltarauhasarvon? Onko kellään tietoa moisesta? ?
-
-
15.9.2020, 11:46 #33902
Nimetön
Ei-aktiivinenTaika ja Pauliina, mites jakselette??
-
15.9.2020, 12:25 #33903
Nimetön
Ei-aktiivinenTäällä ollaan just kotimatkalla punktiosta. Aamu ennen punktioon menoa oli tosi kivulias, mutta klinikalta saadut kipulääkkeet auttoi pian. Punktio sujui ihan hyvin, pyysin pari kertaa lisää lääkettä operaation aikana. Yhteensä munasoluja saatiin kerättyä 24, joista kaikki tuskin on kypsiä kun lääkäri sanoi osan olevan pienempiä. Just tällä hetkellä olo on tosi hyvä, varmaan lääkkeet vielä vaikuttaa. Ens viikolla saa tarkemmin kuulla miten ovat hedelmöittyneet, toivottavasti tieto tulis kuitenkin tonne potilastietoihin jo aiemmin.
Toivottavasti Pauliinalla on myös mennyt punktio hyvin. Ja että sullakin Sabriina pysyisi nyt alkio kyydissä ja vatsatuntemukset ei olis menkkoja.
-
15.9.2020, 13:26 #33904
Nimetön
Ei-aktiivinenOnpas hyvä määrä, vaikka siellä jokunen epäkypsä mukana olisikin! Nyt sitten lepoa ja juo hirveesti ?
Eikö teille ilmotella ”väliaikatietoja”? Esim huomenna ja perjantaina mikä on tilanne. Näin meillä oli.. vai soittelinko sit perään kun en malttanu odottaa?
-
-
15.9.2020, 16:27 #33905
Nimetön
Ei-aktiivinenTaisi se kätilö sanoa että biologi täyttää potilastietoihin tietoja, mutta ei osannut kertoa tarkemmin, että milloin vaan sanoi, että saattaa kestää ? toivotaan että tällä viikolla sais nyt jotain väliaikatietoja tai sit täytyy alkaa vaan soittelemaan ? HUS:ssa punktioita tehtiin tänään ihan liukuhihnatyönä, siellä oli mun mielestä mun lisäksi joku 5+ muutakin punktiossa niin en tiedä miten sinne kehtaa soitella perään kun muitakin töitä varmasti on ?
-
15.9.2020, 16:28 #33906
Nimetön
Ei-aktiivinenNo joo totta, mä oon vaan ollu niin malttamaton että oon soittanu? meillä ei tuu mihinkään kantaan tms tietoa..
-
15.9.2020, 16:30 #33907
Nimetön
Ei-aktiivinenNo kyllä mustakin toi viikon odotusaika ilman mitään väliaikatietoja olisi kohtuuton et aion kyllä myös ite soittaa jos niitä tuloksia ei tonne hoitopolulle kuulu.
-
-
-
15.9.2020, 16:48 #33908
Nimetön
Ei-aktiivinenJos ei perjantaihin mennessä oo näkyny mitään niin soita ihmeessä ?
-
16.9.2020, 07:06 #33909
Nimetön
Ei-aktiivinenPp5 ja mä niin luovutan. Ihan järkyttävät alavatsa-ja selkäkivut. Kyllä ne menkat tekee tuloaan, minkäs sille teet.
Niin paska fiilis, että voisin hypätä kaivoon.-
16.9.2020, 10:12 #33910
Nimetön
Ei-aktiivinenÄlä Sabrina menetä toivoasi. Minulla ainakin ne luget aiheutti kovia tuntemuksia vaikkei menkkoja tullutkaan.
Meillä oli eilen punktio. Voisi sanoa, että selvisin elossa. En tiedä onko toisella kierroksella aina paikat vähän hellempinä, mutta kyllä se kovemmille otti. Ilta meni kuitenkin hyvin ja sain nukuttua, joten eiköhän tämä tästä. Meillä saivat ilmeisesti viisi munasolua, joten se on ihan hyvin minulle. Tänään saan kai jo tiedon kuinka monta on hedelmöitynyt ja perjantaina olisi sitten siirto.
Aikamoisia eroja noissa hoitopoluissa. Toki en näistä kyllä mitään tajua, meinaa mennä kaikki termit aina sekaisin. Tsemppiä Taika odotteluun. Se taitaa olla se raskain osuus koko tässä prosessissa.
-
-
16.9.2020, 10:18 #33911
Nimetön
Ei-aktiivinenKuullostaapa Pauliina hyvälle! ?
Noh,tässä on oppinu tuntemaan kroppansa ja kipunsa että aika haikee fiilis nyt.
Kuitenki yli viikon lugeja käyttäny ja nyt paria päivää ennen menkkoja alkaa menkka kivut? eikä oo mitään rintojen arkuutta, huonoa oloa, ei edes viivanpaikkaa testissä, vaikka viimeksi pp6 selkeä haamu.
Tää ottaakin kovemmin kun luulin, oon kyllä ihan rikki. Toki olen onnellinen siitä mitä mulla jo on, mutta..Toipumisia teille molemmille ?
-
16.9.2020, 10:59 #33912
Nimetön
Ei-aktiivinenVoi harmi Sabrina, jos nyt et olisikaan onnistunut ? oon tosi pahoillani. Oliko niin, ettei teillä ollut pakkasessa nyt enää alkioita?
Tuonne meidän hoitopolulle oli päivittynyt tieto, että munasoluja saatiin tosiaan se 24, joista kypsiä oli 20, joista taas normaalisti hedelmöittynyt nyt 9. Toivottavasti näiden hedelmöittyminen nyt jatkuisi normaalina ?? Yllättävän suuri osa ei jostain syystä nyt lähtenyt normaalisti hedelmöittymään ?
-
16.9.2020, 11:03 #33913
Nimetön
Ei-aktiivinen1 alkio pakkasessa. Oon niiiiiin rikki.
En muista nyt määriä, lähemmäs 20 multakin punktioitiin, lähemmäs kymmenen kypsiä, julkisen kautta automaattisesti viljellään 5 päivää, saatiin kolme pakkaseen. Siihen verrattuna kuullostaa normaalilta ? toiset saa toki 20 alkiotakin pakastettua, mutta tosi yksilöllistä miten kelläkin menee ?
-
17.9.2020, 14:13 #33914
Nimetön
Ei-aktiivinenHeipä hei,
Kerrotaas kuulumisen, harmillisesti ei positiiviset 🙁
Punktio oli 2.9., joista saatiin 5, kahdessa oli solu, molemmat hedelmöttyi ja jatkoi kasvuaan siirtopäivään, mutta toinen todettiin fragmenttiseksi (?), joten ei jatkoon.Tämä yksi laitettiin mutta kuukautiset puski tuloaa sitten testipäivänä, kevyttä vuotoa oli jo ti :/
Suuren suuri harmistus ja aika maassa olen ollut, vaikka tiesinkin, että onnistumisprosentti on melko huono 🙁 (ikää ja muuta vaivaa)Vähitellen kokka kohti uutta, ehkä tästä seuraavaan kiertoon sitten lähdetään taas pistämään koko rumba alusta. Yksityisella vaan maksaa niin jumalattomasta :O mutta ehkä me vielä yksi kierros saadaan tehtyä.
Toivon muille parempaa menestystä 🙂 -
17.9.2020, 14:41 #33915
Nimetön
Ei-aktiivinenVoi Jippuli olen pahoillani ?❤
Meinaatteko milloin aloittaa hoidot uudestaan?-
17.9.2020, 14:47 #33916
Nimetön
Ei-aktiivinenKyllä luulen niin, ensi viikolla olisi uusi suunnitteluaika. Ollaan nyt Mehiläisellä, joka on ollut aivan ihana ja huipputyyppejä siellä, mutta nyt pitää vähän kukkaroa tutkia, ja on edes hivenen halvempaa Dextralla.
-
-
17.9.2020, 19:32 #33918
Nimetön
Ei-aktiivinenVoi kun ikävä kuulla Jippuli, ettei teitä onnistanut. Ihailen sua, että jaksatte lähteä uudestaan hoitoihin, toivottavasti talouskin sen kestäisi ?
Onko Sabrinan tuntemukset jatkuneet?
Itelläkin on kyllä tänään ollut fiilikset vähän allapäin, kun tajusin ettei mekään välttämättä saada pakkaseen kovinkaan montaa alkiota, toivottavasti nyt saataisiin edes jotain, etenkin kun ei saada edes tuoresiirtoa. Olin jotenkin typeränä tuudittautunut siihen että kun ollaan ”nuoria” ja munasoluja saatiin niin monta kerättyä, että oltaisiin niistä saatu myös alkioita paljon pakkaseen ja useampi lapsi tällä samalla satsilla, ettei tarttisi enää lähteä samaan piikkirumbaan. Mutta asiat harvoin taitaa mennä niin kuin luulee ja suunnittelee.
Tämä jossittelu ja pessimistinen asenne ei kyllä varmaan ainakaan auta tilannetta, ihailenkin sitä kun monet jaksatte yrittää uudestaan ja olla toiveikkaita. Toisaalta eihän tässä taida olla muita vaihtoehtoja, kuin vain jaksaa yrittää ja toivoa parasta.
-
18.9.2020, 05:28 #33919
Nimetön
Ei-aktiivinenEi oo tuntemuksiin tullu muutosta. Alavatsa tosi kipee, lämpöki nous? soitinki polille ja kysyin vähän mikö neuvoks, seuraillaan. Ja siis ei ole mitään korona oireita, ihan kiertoon liittyviä juttuja. Googlettelin, joillain nousee lämpö lämpö ennen menkkoja, en oo kiinnittänyt aikaisemmin huomiota. Monethan yrittäessä seuraa lämpöjään ja merkkaa ylös, itse en ole seuraillu.
Saatko Taika tänään tarkempia tietoja? Toivottavasti useampi murunen pakastetaan ?? ootteko aatellu, montako lasta haluaisitte? Olipa typerästi kysytty mutta noh. ?
-
18.9.2020, 17:06 #33926
Nimetön
Ei-aktiivinenHups, en tahallisesti jättänyt vastaamatta tuohon lapsikysymykseen ? itse toivoisin ainakin kahta, mielellään kolmea tai jopa neljää, mutta tässä vaiheessa riittäisi kyllä ihan se yksikin näin alkuun. Mies on vähän maltillisempi toiveissaan.. mun mielestä myös adoptio tai sijaisvanhemmuus voisi olla vaihtoehtoja, mutta toivoisin kyllä ainakin sitä yhtä, mielellään useampaa, biologista lasta. Ja tosiaan, ei kuulunut tänään mitään päivityksiä viljelyn tilanteesta, eli maanantaina luulisi tulevan infoa, kun silloinhan pakastus nyt viimeistään kaiken järjen mukaan tulisi tehdä.
-
-
-
18.9.2020, 07:58 #33920
Nimetön
Ei-aktiivinenMullakaan ei oo tietoa tosta lämmönnoususta ennen menkkoja. Jos teillä ei nyt tärppäisi niin edellytetäänkö teilläkin hoidoissa välikiertoa vai milloin pääsisitte mahdollisesti uudestaan siirtoon?
Toivon tosiaan, että tänään tulisi päivitystä tonne hoitopolulle alkioiden tilanteesta ? mitään ei ole tullut sen keskiviikon jälkeen. Tiedättekö muuten miten pakastus toimii julkisella, jos viides päivä olisi sunnuntai? Onko siellä joku pakastamassa niitä myös silloin vai siirtyykö pakastus kuudenteen päivään vai pakastetaanko ne jo perjantaina kolmipäiväisinä?
Mulla ei onneksi oo ollut nyt hyperin oireita, turvotuskin alkaa pikkuhiljaa laskea ja eilen en ottanut kun kerran kipulääkettä ??
-
18.9.2020, 08:08 #33921
Nimetön
Ei-aktiivinenNyt en kyllä ole varma, olettaisin että pääsee seuraavaan kiertoon siirtoon taas. En tajunnu kysyä.
En kyllä osaa vastata tuohon viljelyyn, kun meillä tosiaan on punktiot, viljelyt,siirto ja pakastus ostopalveluna yksityiseltä. Ne tekee myös vkl ja pyhinä.
Hyvä ettei oireita ole ja vaikka harmittaa ettet päässyt tuoresiirtoon, ajattele että siinä ajateltiin sun hyvinvointia ? -
18.9.2020, 12:30 #33922
Nimetön
Ei-aktiivinenMoi! Ajattelin uutena tulla kirjoittamaan kanssa, kun olen jo jonkin aikaa lueskellut juttuja taustalla. Mitä pidemmälle hoidot etenee, sitä vaikeampi niitä on vain yksin pohtia. Meillä oli ensimmäinen ivf-yritys 5/20 pitkällä kaavalla, mutta se meni heti alkujaan pieleen, kun vaste oli ihan nolla, ei lähtenyt rakkulat kasvamaan. Nyt toinen yritys menossa lyhyellä kaavalla ja keskiviikkona pääsin ekan kerran punktioon asti. Mun amh-arvo on tosi matala, vain n. 0,5, joten kovin suuria odotuksia määristä ei ollut. Multa punktioitiin 9 rakkulaa, joista 8 löytyi solu, joista 5 oli kypsiä. Luojan kiitos, nämä kaikki hedelmöittyi. Nyt kauhea jännitys siitä, lähteekö ne jakautumaan. Maanantaina pitäisi olla siirto, jolloin kuulen, mikä tilanne on. Oon yrittänyt googlailla, miten tuo jakautuminen yleensä onnistuu ja onko kato siinä vaiheessa suurta, vaikka ihan turhaahan se varmaan on, kun kaikilla kuitenkin yksilöllistä, miten menee. Onko teillä kokemuksia, miten jakautumisvaihe on mennyt? Itse punktio sinänsä oli tosi kivuton. Ikävämpi olo on ollut punktion jälkeen ja vatsassa edelleen tärinäarkuutta kävellessä.
Tsemppiä teille kaikille, jotka jännäätte tai odotatte seuraavaa vaihetta. On kyllä ollut ylivoimaisesti raskainta tämä vaihe vaiheelta odottaminen, kun aina uusi pelko persuuksissa, onnistutaanko vai meneekö jokin pieleen.
-
18.9.2020, 15:53 #33923
Nimetön
Ei-aktiivinenMeillä oli tänään siirto ja yksi saatiin pakkaseen. Positiivinen yllätys tuo pakkaseen menijä. Nyt sitten odottelua kaksi viikkoa.. huoh.
-
18.9.2020, 16:55 #33924
Nimetön
Ei-aktiivinenTervetuloa mukaan Unana!?
Pauliinalle tsempit piinailuun, tulee pitkät kaks viikkoa!?
-
18.9.2020, 17:02 #33925
Nimetön
Ei-aktiivinenTervetuloa munkin puolesta Unana mukaan! Hienoa, että noin moni hedelmöittyi! Muakin mietityttää tuo sama, että moniko hedelmöittyneistä jatkaa sitä jakautumista, netin tulokset on osa tosta jotenkin surullisen alhaisia, joten toivon tosiaan, että tässäkin on yksilöllisiä eroja, niin kuin varmasti onkin. Toivottavasti pääset siirtoon maanantaina ja saisitte vielä pakkaseenkin alkioita! Mielenkiinnolla täällä odotellaan, jos tahdot päivitellä tilannetta 🙂
Ja samaistun täysin tohon, että pahinta tässä kaikessa on se jatkuva pelko vaihe vaiheelta siitä, että jokin menee pieleen. Huokaisen varmaan helpotuksesta lopulta vasta silloin, jos joskus saamme lapsen elävänä ja terveenä syliin saakka.
Pauliinalle tsemppiä paljon piinapäiviin, toivotaan että tärppäisi! Ja kiva että saitte toisen vielä yllärinä pakkaseen.
-
19.9.2020, 16:18 #33928
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos tervetulotoivotuksista 🙂 Toivottavasti saat Taika hyviä uutisia maanantaina pakasteeseen menevistä. Ois kiva kuulla kanssa, miten kävi. Pidän peukkuja. Ja Pauliinalle myös. Meillä taitaa olla melko sama tahti, jos oma siirtoni maanantaina onnistuu.
Mä alussa naiivisti kuvittelin, että sitten kun hoidot alkaa niin homma on nopeasti hoidettu. Silloin, jos ois tiennyt, mitä kaikkea on vielä edessä…
-
21.9.2020, 15:16 #33929
Nimetön
Ei-aktiivinenOdotin tänään koko aamupäivän pelonsekaisin tuntein, että soittavat polilta ja kertovat, ettei ole mitään siirrettävää. Onneksi soittoa ei tullut ja pääsin tuoresiirtoon. Tosin kauhean kaukana pelon toteutuminen ei ollut. Viidestä hedelmöittyneestä solusta vain 1 oli selvinnyt. Muut kuukahtaneet n. 4 päivän kohdalla. Eli pakkaseen ei mennyt mitään. Olen tietty onnellinen tästä yhdestäkin mutta samaan aikaan katastrofihakuinen mieleni miettii jo sitä, jos tämä menee pieleen ja rumba alkaa alusta ja miksi vain yksi selvisi jne. Noh, täytyy nyt keskittyä tähän positiiviseen puoleen ja jättää nuo murheet sitten myöhemmiksi murheiksi.
-
21.9.2020, 15:53 #33930
Nimetön
Ei-aktiivinenUnana, toivottavasti tämä yksi tuo toivotun tuloksen ?
Mites Taika, onko tullu tietoa tilanteesta?
Meillä ei tämä tarttunut matkaan, oon niin rikki..??
-
21.9.2020, 16:46 #33931
Nimetön
Ei-aktiivinenUnana ihanaa että pääsitte siirtoon! Toivotaan, että teillä nyt tärppäisi ??!
Tosi ikävää Sabrina ettei tällä kertaa tärpännyt ? täällä ollaan hengessä mukana ❤️
Tänään päivittyi hoitopolulle, että pakkaseen saatiin yhteensä kolme alkiota, kaikki 5-6 päiväisiä. Huomenna on soittoaika lääkärille niin saadaan lisäinfoa. Jotenkin oon hiukan pettynyt tuohon ”vain” kolmeen kun ottaa huomioon, että kypsiä munasoluja kerättiin kuitenkin 20…
-
21.9.2020, 17:32 #33932
Nimetön
Ei-aktiivinenHeipsan kaikki!
Unana on ihan oikeassa, mitä pidemmälle tässä hoitomatkassa etenee sitä vaikeampi tätä on yksin jaksaa, joten päätin myös osallistua keskusteluun.
Olen ollut melkoisen optimistinen ja hieman naivikin tämän suhteen ja ajatellut vain että kaikki tulee menemään hyvin ja lähes ongelmitta. Mutta huomaa heti kun tulee pienikin negatiivinen uutinen niin harmitus on suuri ja vertaistuen tarve kasvaa. Vaikkakin teidän tarinoita lukiessa itsellä onkin vielä ihan alkuvaiheet menossa.Kävin tänään ensimmäisessä ultrassa 5päivän piikityksen jälkeen, jossa follit oli hyvin epätasaisesti kasvaneita. Onko muilla ollut vastaavaa? Nopeutettiinko punktiota ja saiko siitä kuitenkin munasoluja talteen? Meillä olisi pe ollut seuraava ultra mutta onkin jo ylihuomenna, jotta nähdään miten kasvu jatkuu nyt kun estopiikki tulee mukaan. Jännittää nyt kovasti jos folleja ei saada kuin pari ja koko rumba on ollut hukkaan heitetty.
Paljon tsemppejä kaikille joilla piinapäivät edessä tai suurta pettymystä takana <3
-
21.9.2020, 18:43 #33933
Nimetön
Ei-aktiivinenVoi kurja Sabrina! Oon pahoillani. Oliko teillä jotain pakkasessa, vai miten meinaatte tästä jatkaa?
Taika, onnea kolmesta pakkaseen! Se on hieno luku, vaikka samaistun niin täysin myös tuohon pettymyksen tunteeseen. Miten voikin olla niin ristiriitaista, että on yhdestäkin onnessaan ja samaan aikaan tuntuu niin kauhean pieneltä lukumäärältä kaikkeen siihen valmisteluun nähden. Pääsetkö jo ensi kierrosta siirtoon vai miten se menee? Oma lääkärini selitti, että kun viljellään pidempään niin näkee paremmin millä on parhaat mahdollisuudet. Esim. mulla olisi ollut kaikki viisi vielä 2 päivän viljelyn jälkeen kuulemma oikein hyvän näköisiä ja jos siinä vaiheessa ois pakastettu niin luultavasti aika monta negaa ois joutunut kärvistelemään, koska kolmantena päivänä vauhti hidastui ja loppui sitten kokonaan. Et kai tässäkin on puolensa, vaikka kato tuntuukin niin kohtuuttoman isolta.
Tervetuloa mukaan Oodi! Onko sulla pitkän kaavan mukaan vai lyhyellä kaavalla? Mulla kävi niin että pitkällä kaavalla ekassa ultrassa ei ollut kuin yksi folli ja se kierto oli sillä ohi, mutta tällä lyhyellä kaavalla näkyi useampi jo ekassa ultrassa. Niistä vain muutama oli isompia ja pieniä oli sitten 5-6 tulossa ja silloin lääkäri mietti, että ehtiiköhän ne kasvamaan mukaan. Seuraava ultra oli neljän päivän päästä ja siitä kahden päivän päästä olikin jo punktio. Olivat kasvaneet sen verran, että lupa punktioon tuli, mutta edelleen vähän piti jännätä, että onko kypsiä. Punktio piti siis tehdä isoimpien ehdolla. Miten isoja eroja sulla oli? Kyllä mulla oli ainakin positiivinen yllätys että vaikka hajontaa oli ja itse olin taas jo varma ettei punktioon edes pääse, niin lopputuloksena saatiin kaikki kerättyä. Tsemppiä!
-
21.9.2020, 19:28 #33934
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos! =)
Meillä mennään lyhyellä kaavalla, toisella puolella oli viisi 9-10mm ja toisella kaksi 14 ja 18mm. Kun suurempien ehdolla mennään niin pelko ettei pienet ehdi mukaan ja perjantaina tehtävä jo punktio isojen takia. Onneksi ylihuomenna jo kontrolli niin ei tarvitse tiedottomuudessa elää kovin pitkään, toivottavasti.Ihana että teillä Unana kuitenkin yksi saatu siirrettyä! Ja Taikalla 3 pakkasessa, tällä hetkellä vain toivon että saisimme saman tuloksen =)
Laittakaa ihmeessä tilannepäivitystä olon osalta myös =) voidaan jännittää yhdessä!
-
21.9.2020, 19:56 #33935
Nimetön
Ei-aktiivinenUnana, meillä yks blasto pakkasessa.
En usko että musta on alusta asti hoitoihin, katsotaan tuo kun aika on.Mulla on kolme aivan ihanaa lasta, siks musta tuntuukin nyt niin väärältä surra sitä että ei tää nyt onnistunut. Mutta mä en nyt vaan pysy kasassa..
-
22.9.2020, 07:22 #33936
Nimetön
Ei-aktiivinenIhana kuulla että Sabrinalle on siunaantunut kolme lasta, mutta ei se tietenkään pettymystä vie pois. Toivotaan että viimeinen blasto nappaa!
-
22.9.2020, 09:17 #33937
Nimetön
Ei-aktiivinenEdellisestä suhteesta pian 8-ja 11vuotiaat luomumurut ja nykyisen kanssa pasmuru pian 11kk.
Meillä miehestä johtuva lapsettomuus, minussa ei ns ole vikaa; normaali paino, ”alakerrassa” kaikki kunnossa,labrat ok. Mutta siltikään lääkärin sanoin mallikelpoinen blasto ei lähtenyt matkaan. ??
-
-
22.9.2020, 12:01 #33938
Nimetön
Ei-aktiivinenToivotaan Sabrina nyt seuraavaan siirtoon onnistumista, joko tiedät milloin pääsette?
Meille lääkäri soitti äsken lisäinfoa, kuulema on ihan normaalia että jos munarakkuloita kasvaa noin paljon, niin munasolujen laatu saattaa kärsiä ja osa ei hedelmöity oikein. Meillä nyt pakkasessa 3 niitä 5 päiväisiä blastoja.
Mutta miten te ymmärrätte punktion jälkeen yhden välikierron? Mä oon ymmärtänyt että nyt tyhjennysvuodon jälkeen yhdet menkat, joiden jälkeen ilmoittaudutaan siirtoon. Lääkäri kuitenki sanoi että tulisi odottaa kahdet menkat nyt punktion jälkeisen tyhjennysvuodon jälkeen, what? Vänkäsin vastaan ja lääkäri antoi sit luvan ilmoittautua seuraavien menkkojen jälkeen.
-
22.9.2020, 12:04 #33939
Nimetön
Ei-aktiivinenSeuraavista menkoista päästään.
Ymmärtäisin että menkat punktiosta ja sitten seuraavista menkoista ilmoittautuisitte?♀️
Punktion jälkeen mulla ainakin alkaa menkat aika nopeesti, jäiköhän kierto 24 päivään ?-
22.9.2020, 12:57 #33942
Nimetön
Ei-aktiivinenNo näin mäkin olin asian ymmärtänyt ??♀️ Mutta pääasia nyt että saatiin sovittua että seuraavista menkoista päästään. Mulla siis alkoi eilen jo tiputteluvuoto ?? Eli menkat olisi varmaan noin neljän viikon päästä.
-
-
22.9.2020, 12:45 #33940
Nimetön
Ei-aktiivinenOsaatteko sanoa onko hyperi ns ainoa syy ettei tuorealkionsiirtoa tehdä? Vai onko paljon muitakin syitä?
-
22.9.2020, 12:53 #33941
Nimetön
Ei-aktiivinenMä en ainakaan oo kuullut muista syistä. Pelkästään se hyperin riski ainakin meillä esti tuoresiirron. Eli riitti kun munarakkuloita oli kasvanut niin paljon.
Varmaan myös jos punktiossa tulisi jotain komplikaatioita, voisi olla että tuoresiirto evätään?
-
-
22.9.2020, 20:36 #33943
Nimetön
Ei-aktiivinenTilasin just ovistestejä ja tajusin että viimeinen kerta kun niitä tilaan.
Päätettiin tänään yhdessätuumin, että kokeillaan viimeinen pas ja sen jälkeen ei uuteen hoitoon lähdetä.
Olen toki onnellinen siitä mitä meillä on, mutta kova toive on siinä viimeisissä. Voi kun tekis mieli avautua oikein kunnolla, mutta itken itkuni uneen..??
-
22.9.2020, 20:44 #33944
Nimetön
Ei-aktiivinenSabrina, eihän se suru lapsimäärä katso <3 . Uskon, että yhtä suuri suru on, jos kovasti toivoma asia ei tapahdu oli sitten lapsia ennestään tai ei. Eli kyllä on oikeus surra. Toivotaan, että teillä seuraava tärppää <3
Toivottavasti saat Oodi huomenna hyviä uutisia ultrassa. <3
-
23.9.2020, 22:30 #33945
Nimetön
Ei-aktiivinenSabrina me pidetään myös peukkuja pystyssä teille =)
Me saatiin vähän parempia uutisia, punktiota ei aikaistettu vaan mennään aikataulun mukaan. Toivotaan että siellä on hyviä folleja kerättäväksi maanantaina:)
-
24.9.2020, 11:18 #33946
Nimetön
Ei-aktiivinenHeipä hei! Liityn minäkin keskusteluun, kun IVF on ajankohtainen täälläkin. Olen lukenut teidän juttuja läpi, ja sympatiat on kaikkien tilanteissa. On tämä melkoista projektihommaa: vaihe vaiheelta joutuu jännittämään ja pelkäämään, meneekö jokin pieleen, vai onnistuuko hoitokierros. Ja jos tulokset on hyviä (munasoluja ja alkioita saadaan talteen ja alkionsiirto tehdyksi), sittenhän se jännitys ja piina vasta alkaakin! 😉
Meillä on tilanne, että ollaan jo saatu 2014 ihana poikalapsi luomusti <3 Nyt kuitenkin koko perhe toivoisi sisarusta pojalle, ja tällä hetkellä eletään ensimmäistä IVF-hoitoa. Ensimmäisen lapsen saamisessakin oli siis 2 vuotta yritystä, mutta hoitoihin ei silloin vielä menty. Nyt alkaa ikä tulla vastaan, joten ei ehdi enää yritellä luomusti kovin montaa vuotta.
Punktio oli tämän viikon maanantaina, ja nyt piinallisesti odottelen tuloksia alkioiden kehittymisestä. Tuoresiirtoon ei voitu mennä, kun oli hyperin riski. Munasoluja saatiin jopa 28 kpl, mutta nyt on täysi arvoitus, mitä sieltä lopulta saadaan pakkaseen. Lupasivat, että viimeistään huomenna perjantaina tulisi tietoa.
Onko joku toinenkin nyt tässä samassa vaiheessa: odottelemassa punktion tuloksia? Oodille onnea punktioon!
-
24.9.2020, 12:09 #33947
Nimetön
Ei-aktiivinenTsemppiä Oodille punktioon!?
Tervetuloa Janni mukaan?
Ompas mukava, kun täällä saatiin tukiverkostoa pystyyn.
Kävin eilen labrassa, ottivat raskaustestin ja keltarauhashormooni arvon,soittelen vastauksesta iltapäivällä.
Lopetin luget toissa päivänä, menkkojen pitäis alkaa hetkenä minä hyvänsä.. tein eilen aamulla vielä testin ja oli puhdas nega. Jospa viimeinen yritys onnistuisi? -
24.9.2020, 12:44 #33948
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos, Sabrina, ja paljon paljon onnea teille viimeiseen yritykseen! <3
-
24.9.2020, 13:33 #33949
Nimetön
Ei-aktiivinenTervetuloa mukaan Janni! Sullakin jännät ajat käsillä. Toivotaan, että mahdollisimman moni hedelmöittyy ja lähtee jakautumaan. Koska saatte siitä tiedon?
Onpas Oodi hienoa, että punktioon pääsette ajallaan ja ilmeisesti pienemmätkin follit ottaneet isompia kiinni! Tsemppiä kovasti siihen.
Onko teillä muilla, joilla on kokemusta tästä kahden viikon odotelusta siirron jälkeen, että onko ollut jotain oireita suuntaan tai toiseen? Mä oon aika oireeton 😀 Siirron jälkeen toisena yönä heräsin vihlovaan kramppimaiseen kipuun, mutta muuten en kyllä tunne mitään.
ps. miten saatte noita hymiöitä käyttöön? Löytyyköhän ne jostain koneelta myös?
-
24.9.2020, 13:48 #33950
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos, Unana! Tsemppiä sinulle tuloksen odotteluun!
Meidän pitäisi huomenna saada tietoa, miten hedelmöittyminen on onnistunut ja mitä saadaan pakkaseen.Aloin itsekin nyt vasta testailemaan emojeita (muita kuin perushymiöitä, jotka saa näppäimistöltä). Näköjään Macissä saa, kun levyhiirtä klikkaa kahdella sormella ja ilmeisesti jos on tavallinen hiiri, niin hiiren oikeaa nappia. Sieltä avautuu valikko, jossa on emojit. Kokeilen nyt, tuleeko ne näkyville. Tässä viestinkirjoitustilassa eivät minulle kyllä vielä ainakaan näy.
-
24.9.2020, 13:57 #33951
Nimetön
Ei-aktiivinenItse käytän puhelinta, kaikki puhelimessa olevat hymiöt tulee ihan normaalisti näkyville?
-
24.9.2020, 21:26 #33952
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos tsempistä! Hitsi kun tässä on alkanut jännittämään nyt kaikkien puolesta 😀
Meillä tosiaan toisen puolen follit alkanu hyvin kasvaa ja niitä on hyvä määrä, ei pitäisi olla hyperstä pelkoa vaikka toisen puolen iso folli saatetaan menettää koska liian iso.Kertokaa ihmeessä teijän tuntemuksista, niitä on kiva kuulla 🙂
-
24.9.2020, 21:59 #33953
Nimetön
Ei-aktiivinenTsemppiä teille tulevaan punktioon! Mulla oli vuorokausi ennen punktiota, erityisesti aamuyö ja punktioaamu melko kivulias, kun alkoi olla niin turvonnut ja epämukava olo suuren rakkulamäärän vuoksi, mutta klinikalta saatu lääkitys onneksi auttoi pian. Olis varmaan voinut ottaa kotona jo panadolia etukäteen jos ois tajunnut varmistaa vaan sen etukäteen klinikalta. Ite punktio oli yllättävän helppo ja jo pari päivää punktion jälkeen olo oli ihan normaali. Vuotoakin oli vaan punktiopäivä ja silloinkin vaan ihan nimellisesti. Nyt jo ihan on unohtunut et vastahan se punktio oli reilu viikko sitten ja täytyy oikein muistuttaa itseä ettei vielä saa rehkiä tai liikkua kävelyä lukuunottamatta. Meillä ei tosiaan sitä tuoresiirtoa saatu, niin siksi tää ”unohdus” on ollut mahdollinen ? nyt odottelen vaan että kuukausi menis nopeasti ja seuraavat menkat tulisi niin päästäisiin toivottavasti siirtoon ensi kierrossa ??
-
24.9.2020, 22:09 #33954
Nimetön
Ei-aktiivinenJa Jannille tsemppiä odotteluun, tuu ihmeessä kertomaan miten munasolut hedelmöittyi kun saatte tiedon ?? Onko teilläkin taukokierto ennen siirtoa vai milloin pääsette siirtoon? Onko sulla ollut mitään hyperin oireita nyt punktion jälkeen?
Ja Unana, toivottavasti teillä nyt tärppäisi! Mikäs pp teillä oli menossa?
Onko Sabrinalla olo yhtään helpottanut? ❤️ Teilläkin tuli se välikierto tähän samaan aikaan nyt kun meille? Eli meillä molemmilla siirrot toivottavasti marraskuussa samoihin aikoihin?
-
24.9.2020, 22:21 #33955
Nimetön
Ei-aktiivinenOkei eli mä tunnen oloni palloksi vaan näiden lääkitysten takia, huh. Tänään tais mies lipsauttaa vahingossa väärän adjektiivin kuvaamaan mun pömppömahaa kysyttäessä ja saatoin hieman ottaa siitä hiiltä, mut hyvä tietää et tän kaiken (myös hitusen lyhyemmän pinnan) voi pistää piikkien piikkiin 😀
-
25.9.2020, 08:38 #33956
Nimetön
Ei-aktiivinenTaika, me päästään nyt ens kuussa siirtoon vielä, menkat alko tänään. Ei tarvinnu pitää väliä..
Ahistaa nyt jotenkin kun tietää että on viimeinen yritys edessä. -
25.9.2020, 10:11 #33957
Nimetön
Ei-aktiivinenMeillä oli siirto maanantaina, joten onkos se nyt sitten pp5. Testipäivä on 2.10. Viikko vielä kärvisteltävää.
-
25.9.2020, 10:58 #33959
Nimetön
Ei-aktiivinenUnana, minulla ei ainakaan ole minkäänlaisia tuntemuksia siirron jälkeen. Siirto oli viime viikon perjantaina, joten viikko pitäisi vielä odotella. Ainoa mistä huomaa, ettei ole aivan normaalia niin normaalisti löysätkin housut kiristää, eikä tiukkoja farkkuja tee mieli laittaa päälle.
Hoito-ohjeessa luki, että punktion jälkeen kaksi viikkoa saisi vain kävellä. Olen koittanut ottaa rauhallisesti, mutta tekisi mieli jo reippaammin liikkumaan. Se kun yleensä on minulle tapa purkaa turhautumista. Meillä on kaiken lisäksi mies vielä karanteenissa, joten ollaan kummatkin kotona ”odottelemassa” ja meinaa käydä neljän seinän sisällä oleminen välillä turhauttavaksi.
Tsemppiä piinailuun itsekullekin!
-
25.9.2020, 12:16 #33967
Nimetön
Ei-aktiivinenSamassa veneessä siis ollaan. Ei mullakaan ole juurikaan tuntemuksia, ja ne mitä on, on kyllä varmasti mielen tuottamia kuin jotain muuta.
Meillä lääkäri sanoi siirrossa, että itse siirron takia ei tarvi olla mitenkään varovaisempi, mutta jos stimulaatiosta ja punktiosta on jäänyt huono olo, niin sitten pitää olla rauhassa. Sanoi, että omien tuntemuksien mukaan voi esim. liikkua. En oo ite vielä rehkinyt, mutta olo on kyllä täysin normaali, kun eipä nuo munasarjat stimulaatiollakaan kauhean isoiksi kasvanut, joten siinä mielessä varmaan voisi jotain ainakin astetta kävelyä rankempaakin tehdä.
-
-
25.9.2020, 11:02 #33960
Nimetön
Ei-aktiivinenHuh huh, pitää tulla tänne purkautumaan kertakaikkisen ikävistä uutisista 🙁 Äsken soitti punktion tehnyt lääkäri. Mullahan tosiaan munasoluja kerättiin huimat 28 kpl, mutta…niistä hyvin moni oli ollut epäkypsä (en muista nyt määriä), sitten oli ollut kypsiä, joista tosi moni ei ollut lähtenyt hedelmöittymään, ja muistaakseni jotain 5-6 oli lähtenyt kehittymään. Lopulta oli ollut 3 alkiota, mutta kaikki niistä oli todettu huonolaatuisiksi. Voiko musertavampaa tulosta tulla!
No, ehkä tästä saadaan jotain oppia seuraavaan yritykseen, ja ehkä se menee paremmin. Toivotaan. Ja tiedän, että moni moni on kokenut samaa ja vieläpä moneen kertaan. Nyt alan itsekin jo todella tajuta, mistä näiden hoitojen rankkuudessa on kyse…:(
Lisäksi tänä aamuna, kun vein pojan eskariin, siellä iloittiin eskarikaverille syntyneestä pikkusiskosta. Itketti yhtä aikaa se äärettömän kaunis asia, että heidän perhe oli saanut vauvan, ja se, että oma lapseni meni tosi surullisen näköiseksi. Kun poika tuli vielä ovelle saattamaan mua, se sanoi, että ”äiti, tuntuu niin epäreilulta, kun kaikille muille syntyy sisaruksia, mutta minulle ei.” :/Taika, sulla on tainnut mennä muuten samaan tahtiin kuin mulla (hyperin riski myös), mutta onni, että sulle päästään alkioita siirtämään jo pian! Ei ole itselläni ollut hyperin oireita varsinaisesti, mutta kyllä ennen punktiota ja muutama päivä siitä eteenpäin oli aika ikävää turvotusta! Nyt tuntuu jo melko normaalilta onneksi! Hyperin riski kyllä mua ainakin stressas, kun joutui miettimään, että mitä jos oireet pahenee ja joutuu jopa sairaalahoitoon. Minkä verran te saittekaan alkioita pakkaseen?
Oodi, tsempit viimeisiin päiviin ennen punktiota! Turvotus tekee olosta todellakin aika hankalan niin punktiota ennen kuin sen jälkeen. Mutta jos kaikki menee normaalisti, niin punktion jälkeen muutaman päivän päästä helpottaa. Henkisesti itselläni helpotti kyllä heti, kun punktio oli ohi. Jännitin aika paljon, koska pelkään kipua. Kipulääkkeet autto melko hyvin, mitä nyt välillä vähän vihlaisi. Rauhoittavaa otin, koska tiesin, että muuten voisin panikoida. Se auttoi, mutta punktion jälkeen olin ihan väsynyt. Makasin 4 tuntia peiton alla sen jälkeen, mutta sitten alkoi illalla jo tuntua olo ok:lta.
Sabrina, hienoa että pääset jo seuraavassa kierrossa. Jospa viimeinen yritys menee sillä parhaalla mahdollisella tavalla!
Unana, sulla on niin vähän aikaa enää testipäivään, mutta niin piinallisen monta päivää kuitenkin! 😀 Tsempit!
-
25.9.2020, 11:05 #33961
Nimetön
Ei-aktiivinenTsempit Pauliinallekin odotteluun!!
-
25.9.2020, 11:05 #33962
Nimetön
Ei-aktiivinenVoi Janni, oon niin pahoillani puolestasi ?❤ iso halaus sulle❤
Ootko miettiny jatkoja? On tää vaan välillä niin epäreilua.. -
25.9.2020, 11:41 #33963
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos, Sabrina ?
Ajattelin vielä viikko sitten ja varmaan punktion jälkeenkin, että tätä prosessia en montaa kertaa jaksaisi käydä läpi. Nyt kuitenkin haluan lähteä uudelle kiekalle heti kun mahdollista. Nähtäväksi jää, millä aikataululla onnistuu klinikan puolesta. Voi kuulemma mennä jopa tammikuulle, mutta toivon, että ehdittäis vielä loppuvuoden aikana.Täytän kohta 39, joten en voi jäädä odottelemaan yhtään pidempään kuin on pakko.
Ens kerralla toteutetaan ICSI. -
25.9.2020, 11:46 #33964
Nimetön
Ei-aktiivinenYmmärrän kyllä että haluaa uudelle kiekalle heti kun mahdollista!
Meillä eka icsi kun epäonnistui niin päästiin heti seuraavaan kiertoon tekee uus icsi, oltiin yksityisellä tosin sillon.
Toivottavasti teillä ei venyisi pitkälle?
Ja jokseenki tää korona aika pelottaa,minä hetkenä tahansa klinikat sulkeutuu. -
25.9.2020, 12:12 #33965
Nimetön
Ei-aktiivinenVoi ei Janni! 🙁 Toi on kyllä kurjin mahdollinen lopputulos. Ja se on kamalaa, kun aina tulee sitä odotusta. Toivottavasti pääsette uuteen yritykseen tän vuoden puolella! Ensi vuosi kuulostaa kohtuuttoman kaukaiselta. Meilläkin tuli se ensimmäinen pieleen mennyt yritys juuri ennen kesätaukoja, niin oli kyllä ihan syvältä odottaa ylimääräistä ja epätietoisena siitä, miksi se oli mennyt pieleen. Toivottavasti saat pian kuulla aikautaluista!
-
25.9.2020, 13:01 #33968
Nimetön
Ei-aktiivinenMulla tosiaan alkoi vuoto tänään, sopivasti soittivat aamulla labroista (ei ollu vielä eilen tullut) ja sovittiin väliultra kp 12. Flo näyttää oviksen loppuviikolle,joten nyt en panikoi sitä suotta etukäteen ? tosin en tiedä vaikuttaako nyt kun oli pidempi kierto, miten ovulaatio sitten ajoittuu? Normaalisti mulla on 29-31 päivän kierto, nyt oli 34 päivää.
-
25.9.2020, 13:07 #33969
Nimetön
Ei-aktiivinenVoi Janni ♥️ todella ikävä kuulla :'( Mutta ihanaa että pystyt pysymään vahvana ja suunnittelemaan jo uutta yritystä!
Pitäisi itse myös asennoitua niin että tämä ei varmastikaan ole ainoa icsi minkä joutuu tekemään, vaan että uusiksi tehdään todennäköisesti jossain vaiheessa (varsinkin jos useampi lapsi halutaan) . Se vain tuntuu kovin pessimistiseltä ajatukselta kun yrittää pysyä mahdollisimman posi linjalla. Autanneeko niin pettymykseenkään, ken tietää.
Ootteko muuten huomanneet hoidon aikana normaalia kovempaa väsymystä? Oon normaalisti melko duracel, mutta eilenkin olin 6 aikaan valmis nukkumaan 😮
-
25.9.2020, 13:24 #33970
Nimetön
Ei-aktiivinenMuistelen että ois ollu väsymystä. Nyt nuo luget jotenki varmaan väsytti kans ja sit kun stressas niin se henkinen kuormitus väsytti vielä lisää..
-
-
25.9.2020, 14:58 #33971
Nimetön
Ei-aktiivinenJoo, nyt pitää vain odotella, että vuoto alkaa, niin sitten soittoa hoitajalle, ja katsotaan, missä kierrossa pääsen hoitoon. Olen julkisella, ja meillä päin ei paljon ole ollut jonoja, mutta kuitenkin, jos hoitoryhmä on sille tietylle kuulle jo täys, niin siinä tapauksessa ei pääse heti. Joulutaukokin taitaa olla aika pitkä tuolla klinikalla. Eli hitaampaa joka tapauksessa kuin jos oltais yksityisellä.
Oodi, jos oikein onnekkaasti käy, niin voit selvitä yhdellä punktiolla! Toivotaan niin! Kannattaa minustakin pitää positiivinen fiilis niin pitkälle kuin pystyy. Kyllä minullakin oli väsymystä hoidon aikana. Ja huomasin, että tänäänkin (useampi päivä punktion jälkeen) vielä tuli tunne, että pitää mennä makoilemaan. Liekö hormonien vaikutusta vieläkin, vai huonojen uutisten…
Hyvä, että Sabrinan aikataulut selkiytyy 🙂
-
25.9.2020, 15:05 #33972
Nimetön
Ei-aktiivinenMeillekki sanottiin, että eka hoito on vähän niinku harjotus,ei kukaan tiedä oikein miten kenenki kroppa reagpi ja minkälainen tulos tulee.
Vaikka tämä tieto ei nyt varmasti yhtään lohdutakkaan.. -
25.9.2020, 15:21 #33973
Nimetön
Ei-aktiivinenTotta, näin sanoi mun lääkärikin, että eka hoito monesti epäonnistuu tai ei mene kovin putkeen. Mulla oli suurimpana syynä kai liian aikainen punktion ajankohta, eli siitä nyt otetaan opiksi ainakin.
-
25.9.2020, 15:33 #33974
Nimetön
Ei-aktiivinenEi meille tuollaista kukaan sanonut, siksi varmaan pilvilinnoissa vedellytkin 😀 mies toki on melko rauhallisen pessimistinen ja yrittää toppuutella muakin innostumasta liikaa.
Mutta onneks tämä piikitys ei ole ollut niin paha homma kuin odotettu. Pahempaa on se odottaminen ”josko nyt pääsee hoitoihin” tai tietämättömyys tuloksista.-
25.9.2020, 20:22 #33992
Nimetön
Ei-aktiivinenOodi, ei meillekään edeltäkäsin sanottu tuosta mitään, mutta tänään puhelimessa lääkäri sanoi, että usein eka kerta epäonnistuu siksi, ettei vielä yksilöllisesti osata optimaalisesti hoitoa toteuttaa. Teillä on silti kaikki mahdollisuudet, että homma menee hyvin!
-
-
25.9.2020, 15:47 #33975
Nimetön
Ei-aktiivinenEi sitä varmaan alkuun uskokkaan miten pitkä ja kivinen tie voi ollakkaan edessä kaikkine vastoinkäymisineen?
Jotenki ajatus siitä että syyt löytyy,hoidot aloitetaan ja vaikka miten onnistumisen% tuijottaa niin kyllä sitä niin toiveikas on että kyllä onnistutaan tyyliin heti. Mussakaan ei ”mitään vikaa” niin ajattelin että äkkiäkös sitä plussaa. Eihän me käytännössä kauaa hoidoissa oltu, mutta 3.icsi 1.pas tuotti tuloksen, hoidot oli välillä 3/18-3/19. Mutta tuntu uskomattoman pitkältä ajalta, pistot,punktiot,odottamiset oli tosi pitkä ja raastava aika.Mä oon ”vähän” sen tyyppinen että kaikki heti mulle nyt, vaikka tää asia on semmonen että ei siihen oikein voi itse vaikuttaa. Toki terveelliset elämäntavat, vitamiinit ym iso osa sitä mutta tiedätte varmaan mitä tarkoitan.
En voi kun nostaa hattua heille, jotka on jaksanu monta vuotta käydä hoitoja läpi ja kerta toisensa jälkeen nousta ylös.?? -
25.9.2020, 16:36 #33976
Nimetön
Ei-aktiivinenSamaistun näihin teidän viesteihin aivan täysin ❤️ Onneksi on täällä tukijoukko, joka ymmärtää täysin tilannetta ja tän mukanaan tuomia tunteita. Ja aivan samaa mieltä Sabrinan kanssa, ootte kaikki ihan todella rohkeita ja vahvoja, kun jaksatte nousta ja yrittää uudestaan. Eihän tässä muutakaan voi.
Janni, tosi ikävä kuulla että tuli voin huonoja uutisia ?? toivottavasti pääsette nyt pian uudestaan hoitokierrokselle ja saisitte toivotun pikkusisaruksen.
Ja pahinta tässä tosiaan on se, kun joutuu odottelemaan ja toivo herää aina uudestaan, ja pettymyksiä mahtuu matkaan aina vaan uusia ja uudestaan. Niin kuin lapsettomuus itsessään ei olisi tarpeeksi.
-
25.9.2020, 16:52 #33977
Nimetön
Ei-aktiivinenMoikka!
Te jotka olette HUSsilla ivf-hoidoissa niin kuinka pian ivf-suunnittelukäynnin jälkeen hoidot on aloitettu?Täällä siis ensikäynti, psykologi yms yms käynnit käyty ja ivf-jonossa odotettu se vajaa puoli vuotta. Nyt saatu aika ivf-suunnittelukäynnille ja tuli mieleen, että onko tämänkin jälkeen vielä jokin jono tai odottelu ennen kuin oikeasti ivf alkaa?
Odottavan aika on piiiiiitkä….
Helpottaisi oloa kuulla kokemuksia jos tuon käynnin jälkeen hoidot on heti aloitettu ja toisaalta valmistautua henkisesti jos tuonkin jälkeen on vielä odottelua.-
25.9.2020, 17:19 #33979
Nimetön
Ei-aktiivinenOnko teiltä otettu tarvittavat labrat (esim. Kilpparit,sukupuolitautitestit,amh)?
Ultrattu ja siemennestenäyte otettu?-
25.9.2020, 17:28 #33980
Nimetön
Ei-aktiivinenOn otettu silloin vuoden alussa ennen ensikäyntiä. Mietin sitäkin kun noista tuloksista on kohta melkein vuosi, että otattavatko niitä uudestaan josta taas odotusta.
-
-
-
25.9.2020, 16:56 #33978
Nimetön
Ei-aktiivinenMe oltaisiin päästy HUS:ssa heti suunnitteluajasta elokuussa hoitoon seuraavista menkoista eli ei ollut suunnittelukäynnin jälkeen enää lainkaan jonoa ?
-
25.9.2020, 17:29 #33981
Nimetön
Ei-aktiivinenJee tämä antaa toivoa 🙂
-
-
25.9.2020, 17:31 #33982
Nimetön
Ei-aktiivinenMeidänkin piti käydä uusissa sukupuolitautilabroissa ja multa otettiin myös peruslabroja suunnittelukäynnin jälkeen, mutta nämä ei pitkittynyt hoidon aloitusta vaan hoituivat tosi nopeasti.
-
25.9.2020, 17:47 #33983
Nimetön
Ei-aktiivinenKuulostaapa pitkältä ajalta puoli vuotta odottaa ivf-suunnitteluaikaa. Meille yritettiin useampi inseminaatio omasta toiveesta mut heti ku oli valmis niin pääsi seuraavassa kuussa ivf-suunnitteluun. Käytännössä jonoa ei ollu mut sitten Koronan myötä jonoa tuli hiukan. Oon tainnut siis olla tässä suhteessa onnekas. Julkisella puolella siis mekin ollaan.
Noi sukupuolilabrat on jotenkin ”hauskat”. Kolmen kuukauden välein aina testaamassa hivit ja hepatiitit. Niitä on jo aika monta takana. ?
-
25.9.2020, 17:57 #33985
Nimetön
Ei-aktiivinenMinä odotin ensikäynniltä ensin 2kk aukiolotutkimukseen ja siellä selvisi että molemman johtimet tukossa, joten heti ivf-jonoon joka koronan takia oli kasvanut entisestään melkeen puoleen vuoteen. Silloin lohdutettiin että inseminaatioiden jälkeen olisi joutunut odottamaan saman ajan ivf-jonossa. Onpa hyvä tuuri jos teidän ei tarvinut jonottaa ollenkaan.
-
-
25.9.2020, 17:53 #33984
Nimetön
Ei-aktiivinenOsaatteko sanoa suositaanko HUSsilla lyhyttä vai pitkää kaavaa ivf-hoidoissa? Ilmeisesti eri yksityiset ja julkiset sairaanhoitopiirit suosivat jompaa kumpaa menetelmää.
Kysymyksiä pukkaa ? Huomaa, että jännitys nousee kun kauan odotettu lääkäriaika lähestyy.
-
25.9.2020, 18:54 #33986
Nimetön
Ei-aktiivinenAliisa, sähän voit soittaa ja kysyä voitko käydä etukäteen tarvittavissa labroissa,että käynnille olisi ne valmiina?
Voi kysele vain, itse kukin varmasti vastaa oman tietämyksen mukaan?
Ihanaa kun saatiin eloa tänne,vaikka tätä tilannetta ei tietenkän kenellekkään toivo.
Itsellä ei ole tuttuja jotka hoidoissa kävisivät, tai en ainakaan tiedä. Kaksi ystävää tilanteesta tietävät,mutta se ei valitettavasti ole sama asia kun te,kun konkreettisesti tiedätte mitä tässä läpi käydään.. -
25.9.2020, 18:56 #33987
Nimetön
Ei-aktiivinenHUS:n ivf-hoitopolulta luin, että yleensä suosivat pitkää hoitokaavaa, mutta me päästiin onneksi lyhyellä, kun mulla on niin säännöllinen kierto. Eli ilmeisesti tilanteen mukaan.
Ja HUS:n alueella ilmeisesti jo pidempään ollut tuo n. 5-6kk pituinen jono ja tämä johtuu ilmeisesti todella suuresta asiakasmäärästä. Kuten aiemmin ehkä kirjoitinkin niin tämä havainnollistui mulle kunnolla punktiopäivänä kun seurantahuoneeseen saapui koko ajan vartin- puolen tunnin välein uusia ihmisiä punktioon.
-
25.9.2020, 19:25 #33988
Nimetön
Ei-aktiivinenMeillä eteni niin että hakeuduimme hoitoon lokakuussa, lekuri käynnit marraskuussa, suunnittelu maaliskuussa ja koska syy oli tiedossa (miehen kromosomipoikkeama) niin tiedettiin heti että lyhyt kaava ja icsi hoito. Hoitoon oltaisiin voitu ilmoittautua heti jos hoitoja olis tehty silloin.
Toukokuussa mulle jo sanottiin että aloita hoidot mutta tunti tuosta viestistä niin peruttiinkin. Tämän otin aika raskaasti mutta tulipahan vietettyä aikamoinen kesä 😀Nyt sit päästiin hoitoihin eli suunnittelusta 6kk (tosin korona ja kesätauko).
-
25.9.2020, 19:29 #33989
Nimetön
Ei-aktiivinenMe oltiin eka yksityisellä,josta viimeinen pas 8/18 nega, josta lääkäri laitto lähetteen julkiselle.
Julkiselle 11/18
Punktio 12/18 ei tuoresiirtoon koska hyper
Pas 3/19 kun ovis ei osunu oikeelle päivälle x2? mut tästä +.-
25.9.2020, 19:52 #33990
Nimetön
Ei-aktiivinenAi hitsi tuo Sabrina teksti vois olla täysin hepreaa monelle ? on kyllä kiva kun täällä voi puhua asioiden oikeilla nimillä ilman et tarvitsee kaikkea juurta jaksaen selittää =) Vielä kun tää foorumi toimis kivemmin ja selkeämmin!
-
25.9.2020, 19:55 #33991
Nimetön
Ei-aktiivinenApua anteeks hepreani?
Mutta ymmärtäsit kuitenkin ??
-
-
-
25.9.2020, 20:27 #33993
Nimetön
Ei-aktiivinenIhanaa, että teitä on täällä näin paljon muitakin samassa tilanteessa, niin pystyy jakamaan! <3 Ei minullakaan ole lähipiirissä juuri ketään, joka olisi kokenut samaa, ainakaan sellaista, jolle nyt osaisin tästä alkaa avautua. Hyville ystäville voin kyllä kertoa kaikkea, mutta eivät voi ymmärtää näistä tuntemuksista kuin osan. Täällä usein mainittu odottelu/piinailu jne. on kyllä hoidoissa minusta se rasittavin ja stressaavin asia. Kun kaikissa vaiheissa ja vaiheiden välillä on aina sitä odottelua ja jännittämistä ja sitä, että meneekö ajoitukset oikein jne. Huh huh, mitä hommaa. Mutta ei auta kuin koettaa mennä maltilla eteenpäin ja miettiä välillä ihan muitakin asioita. 🙂
-
25.9.2020, 20:37 #33994
Nimetön
Ei-aktiivinenAliisa, mä oon ymmärtänyt, että nuo hoitokaavat (lyhyt tai pitkä) menis ihan sen mukaan, miten kunkin munasarjat ja kierto toimii (onko säännölliset menkat, ovuloiko vai ei jne.). Mutta voi olla, että tämä on ollut vain oma oletukseni. 😀 Itelläni oli tuo lyhyt kaava, ja tulee olemaan jatkossakin. Sitä on perusteltu sillä, että kierto on säännöllinen ja kaikki muutenkin periaatteessa ok (ei endoa tai PCOS tms.).
-
25.9.2020, 20:39 #33995
Nimetön
Ei-aktiivinenJa yks jännä mikä näissä keskusteluissa on.. sillon kun yritettiin miehen ensimmäistä, lähipiirissä kun joku alkoi odottamaan,olin niin katkera.
Mutta ketä silloin plussas keskusteluissa niin olin aidosti onnellinen toisen puolesta. Ehkä tässä on sitten tietty anonyymisyys ja tietää mitä toinen on joutunut käymään läpi.Sain plussan 6/18 mutta se ei ollut kunnollinen raskaus,hcg aivan liian matala ja olikin epämääräinen raskaus. Meni kesken arviolta 5+
Samaan aikaan paras ystäväni ilmoitti plussanneensa, vahingossa ja varasi ajan aborttiin. Siinä vaiheessa tuntui niiiin pahalta, hän on kolmen lapsen äiti eikä ehkäisyä koska ei huvita,tuskin kuulemma raskaaksi tulee.
Sillon oli äärettömän tiukka paikka.Sen kummemmin asiaan syventymättä, jokainen toki tekee omat päätöksensä syystä enkä tarkoita tällä mitään pahaa kenellekkään!❤
-
25.9.2020, 20:46 #33996
Nimetön
Ei-aktiivinenSe on muuten just noin, että palstalaisia kohtaan tuntee niin suurta sympatiaa ja pystyy eläytymään toisten tilanteisiin, että on helppo iloita muiden puolesta. Itsellenikin nuo muiden ihmisten raskautumiset (live-elämässä) tekee tiukempaa. Ei pysty niin aidosti iloitsemaan, vaan mielessä käy ennemminkin heti, että joillekin se on helppoa.
-
25.9.2020, 20:47 #33997
Nimetön
Ei-aktiivinenSaati tuo aborttitilanne, voin kuvitella että on ollut karmea, Sabrina.
-
25.9.2020, 20:49 #33998
Nimetön
Ei-aktiivinenNäinpä. Eniten mua kyllä ärsyttää ihmiset jotka yrittää antaa turhia neuvoja ja ne jotka valittaa siitä, kun ei heti ensimmäisenä kuukautena ilman ehkäisyä tärpännyt ? ei paljon naurata kun omaa aktiivista yritystä +3v ja saldona yksi kohdunulkoinen raskaus ja toistaiseksi tuloksettomat hedelmöityshoidot.
-
25.9.2020, 20:51 #33999
Nimetön
Ei-aktiivinenTuo on ihan totta Sabrina. Eräs hyvä ystävä ilmoitti vastikään raskautuneensa. En ollut ihan niin onnellinen kuin olisi pitänyt, ehkä siksikin että omien sanojensa mukaan ”vahinkoja sattuu”.
Täällä meno on kuitenkin ihan eri kun kyseessä kaikkea muuta kuin vahinko (vaikka hän vitsillä sen olisikin heittänyt). -
25.9.2020, 20:53 #34000
Nimetön
Ei-aktiivinenMun vanhempien reaktio olisi ”ette vaan pane tarpeeksi usein”.
Ehkä juuri siksi en ole kertonut kuin yhdelle ystävälle meidän hoidoista 😀
-
25.9.2020, 20:58 #34001
Nimetön
Ei-aktiivinenYmmärrän toki että ”vahinkoja” sattuu. Niin mun ensimmäinen, varjelluin olikin. Söin sillon pillereitä,ihan tunnollisesti. Mutta hän päätti silti tulla tänne ja onneksi tulikin. Olin 5+ kun sain tietää. Iästäni huolimatta päätettiin tuolloisen miesystäväni kanssa että tervetuloa ❤ enkä ole ikinä katunut.
Mutta tarkoitan juuri näitä,heitä, jotka ei ehkäisystä huolehdi vaikka tietää riskit ja tie johtaa aborttiin kerta toisensa perään.. painotan nyt että useammin vain siitä syystä,että ehkäisystä ei kiinosta huolehtia,koska ”tuskin”..
-
25.9.2020, 21:23 #34002
Nimetön
Ei-aktiivinenToki tapahtuu ja välillä ne on positiivisiakin vahinkoja. Harmittaa vaan se että itsekin toivonut miehen kanssa tuollaista vahinkoa jo seurustelun alusta asti, vaikka tiesin jo silloin ettei luomua tule tapahtumaan.
Mutta yritän tietty olla mahdollisimman onnellinen toisen puolesta, enkä mikään katkera ämmä ?
Huumorikin on todella tärkeää (ainakin meille) vaikka raskas aihe onkin. Lääkärin kanssa heitettiin jerryä jopa asiasta että jos pitkän yrityksen ja hoitojaksojen jälkeen ei lasta näy, on niitäkin sattunut että yht äkkiä nainen onkin luomuna raskaana (=käynyt pubikierroksella jonkun mieheltään näyttävän miehen kanssa yöhömpsyillä, tms) tämä toki onnistuu vain jos lapsettomuus johtuu miehestä. -
26.9.2020, 12:18 #34003
Nimetön
Ei-aktiivinenSamaistun näihin kaikkiin teidän ajatuksiin. Ite oon puhunut muutamille ystäville ja ne joilla on jotain vastaavaa itsellä taustalla ymmärtää kyllä parhaiten. Ja vaikka olisi kuinka sydämellisiä ystäviä, niin jos ei ole koskaan joutunut olemaan siinä epävarmuudessa, että onnistuuko lapsen saaminen, niin ei sitä kyllä pysty selittämään ja väkisinkin tulee olo, ettei toinen ymmärrä. Ja näillä palstoilla kun joku onnistuu pitkän yrityksen jälkeen niin on kyllä iloinen olo, kun tietää miten vaikeita juttuja itse kukin on joutunut läpi käymään. Ja samalla se luo myös toivoa, että ehkä itselläkin joskus käy vielä hyvin. Mua itteä on ehkä eniten harmittanut ne ystävien kommentit, joilla varmasti tarkoitetaan hyvää, mutta jos sanotaan, että kyllä teillä ihan varmasti hoito nyt onnistuu ja kohta oot raskaana. Ei sitä kuitenkaan kukaan voi varmaksi sanoa, ja voi viedä pitkänkin ajan. Niistä tulee semmonen olo, ettei toinen tajuu yhtään millaisessa epävarmuudessa itse joutuu elämään päivästä toiseen.
-
26.9.2020, 17:45 #34004
Nimetön
Ei-aktiivinenNyt alkoi mietityttämään se, että kun punktion jälkeen tulee ”menkat”, jotka siis saattavat kuulemma alkaa jo viikon päästä punktiosta, niin lasketaanko niitä oikeiksi menkoiksi? Eli tiedättekö, voiko niiden jälkeen jo heti ovuloida normaalisti?
-
26.9.2020, 17:47 #34005
Nimetön
Ei-aktiivinenSiis että alkaako siitä jo uusi kunnollinen kierto, vaikka tämä (punktio)kierto nyt jää tavallista lyhyemmäksi ja on muutenkin hormonihoidon myllertämä?
-
26.9.2020, 18:16 #34007
Nimetön
Ei-aktiivinenKäsittääkseni normaali kierto on,jää tosiaan vaan lyhyemmäksi.
Ovulaatiosta en tiedä?
-
-
26.9.2020, 21:47 #34008
Nimetön
Ei-aktiivinenJanni, mulle lääkäri sanoi, ettei munasarjat välttämättä ole palautunut punktiota seuraavassa kierrossa vielä normaaliksi ja että voi olla, ettei ovulaatiota tapahdu seuraavassa kierrossa. Sen takia esim meillä välikierto ennen siirtoa. Tuleeko teille välikierto vai pääsettekö heti uudestaan hoitoihin?
-
26.9.2020, 21:52 #34009
Nimetön
Ei-aktiivinenNäin mäki jotenki aattelin, kun jos tuoresiirtoon ei pääse niin täytyy odottaa toiseen kiertoon että passiin pääse,siis yleensä kai.
Me kun oltiin yksityisellä, ekan icsin jälkeen päästiin heti seuraavaan kiertoon toiseen icsiin, julkisen jonotilanne voi olla eri..
-
27.9.2020, 10:29 #34010
Nimetön
Ei-aktiivinenNoin mäkin arvelin, että ovulaatiota ei ehkä tapahdu, vaan vasta ens kierrossa sitten normalisoituu. En vielä tiedä, miten klinikalla suhtautuvat, kun siellä eri ihmiset ovat sanoneet eriä. Joku puhui, että voidaan lähteä heti uuteen yritykseen, ja joku toinen sanoi, että pari kuukautta kannattaa odotella. No, sitten lisäksi tuo julkisen puolen tilanne, että aina ei pääse heti, vaan saattaa jonon takia joutua odottelemaan muutamankin kuukauden. Riippuu, paljonko porukkaa olisi juuri samaan aikaan tulossa ivf:ään. Soittelen huomenna sinne ja kysyn, miten päästään etenemään. Vuoto alkoi nimittäin jo tänään.
-
27.9.2020, 10:34 #34011
Nimetön
Ei-aktiivinenAlkoikos pistelyt kp2? Yksityisellä onnistui jollain ilmein soittamalla uusi hoidon aloitus epäonnistuneen jälkeen, toivottavasti onnistuisi julkisella myös teillä. Riippuu varmasti paljon jonotilanteesta..
-
-
27.9.2020, 11:13 #34012
Nimetön
Ei-aktiivinenJoo, kp2 yleensä alkaa pistäminen, mutta mulla on uudessa suunnitelmassa, että aloitan vasta kp3. Jotenkin uskoisin, että odotellaan vielä ainakin seuraavaan normaaliin kiertoon, mutta huomennapa siitä saa lisätietoa.
-
28.9.2020, 08:38 #34013
Nimetön
Ei-aktiivinenTäällä yksi hermoheikko. Mulla tänään pp 7 ja tuntuu, että yöllä alkoi menkkakivut tai tosi samankaltaista alavatsa vihlontaa kuin kuukautisten aikana. Nyt kipu mennyt jo vähän ohi. Perjantaina vasta olisi testipäivä. Oon ihan sekaisin, että miten luonnollinen kierto näiden kaikkien lääkkeiden kanssa menee, oisko nyt jo menkkojen aika? Tai mistä se lasketaan, jos kierto on normaalisit säännöllinen 28pv? Olikohan tää nyt tässä? Onko muilla ollut tämmösiä oireita? En uskalla testata ennen varsinaista päivää. Mut voihan se olla että vuotokin alkaa jo sitä ennen… 🙁
-
28.9.2020, 08:42 #34014
Nimetön
Ei-aktiivinenApua, ne menkkakivut voi johtua alkavista menkoista tai raskaudesta ? 50/50.
Onko muita oireita? Olikos sulla joku tukilääke?
Tällä erää mulla piti lugesteron menkat pois,alko 2 päivää niitten lopettamisesta.
Nyt melkein on maltettava odottaa ellet uskalla testata ? -
28.9.2020, 11:14 #34015
Nimetön
Ei-aktiivinenMulla on lugesteron tukilääkkeenä. Luulin et se tulee automaatiolla kaikille ?. En osaa muista oireista sanoa. Ehkä vähän etova olo on ollut ja yöllä heräsin useampaan kertaan kun vatsa on pinkee ja semmonen outo olo. En kyl yleensä herää kuukautisten alkamisen aikaan mut voihan toi heräily olla vaan hermoilusta kiinni. Koko ajan semmonen olo et kohta vuotaa. Millä päivillä ootte testaillu niin et vois jo jotain näkyä? Jos en maltakaan perjantaihin asti. ?
-
28.9.2020, 11:23 #34016
Nimetön
Ei-aktiivinenPp6 onnistuneesta passista näkyvä toinen viiva, oisko ollu jopa pp4 sit semmonen että jäi viivanpaikka,tuolla entisissä keskusteluissa jossain kohti oon laitellu kuvia ja ressaillu. Voin koittaa ettiä.
-
28.9.2020, 11:28 #34017
Nimetön
Ei-aktiivinenVoin vaan kuvitella jännityksen määrän! Toivotaan että kyse on raskautumisesta eikä menkoista ? mulla ei kokemusta vielä tuolta osuudelta, joten joku viisaampi valaiskoon =)
Meillä punktio takana ja voi hitsiläinen miten iisi se oli odotuksiin nähden! Ihan turhaan jännitin edes sitä vähää!
18 rakkulaa saatiin joista kaikissa oli munasolu ? Yhden etapin onnistumisesta onnellisuus vaikka samaan aikaan jännitys seuraavista alkaa! -
28.9.2020, 11:31 #34018
Nimetön
Ei-aktiivinenTuossa alemmassa on ovulaatiotesti myös kun halusin nähä näyttääkö raskauden?
-
28.9.2020, 11:48 #34019
Nimetön
Ei-aktiivinenUnana, voin uskoa miten piinallisia päiviä eletään siellä! Toivotaan, että nuo kaikki oireet ovat sitä itseään eli raskaudesta johtuvaa! 🙂
Oodi, onnittelut punktiosta! Hyvä määrä munasoluja. Nyt saat hetken hengähtää ja vain odotella tuloksia. 🙂
Mä soittelin klinikalle tänään, ja sieltä hoitaja olisi mulle jo ollut aloittamassa tähän uuteen kiertoon uutta hoitoa. Pyysin vielä kysymään lääkäriltä kuitenkin, onko se järkevää. Lääkäri oli sitä mieltä, että odottaisi seuraavaan normikiertoon, ja jotenkin se nyt itsestäkin tuntuu hyvältä idealta. On kuitenkin vielä tuntemuksia munasarjoissa ja fyysisesti toipuminen viikontakaisesta punktiosta vielä käynnissä. Mutta lokakuun loppupuolella sitten pitäisi alkaa uuden kierron, ja siihen lähdetään tekemään uutta hoitoa, icsiä tällä kertaa (ja uusilla lääkkeillä).
-
28.9.2020, 12:01 #34020
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos Sabrina kuvista, noissahan näkyy ihan selvästi jo viiva! Et periaatteessa varmaan voisin itsekin koittaa, jos uskallan. Luulen, et täytyy ainakin muutama päivä vielä kerätä rohkeutta.
Oodi, hieno määrä munasoluja! Onneksi olkoon! Toivotaan niille parasta 🙂 Mulla kävi punktiossa ihan samalla tavalla. Paljon helpompi mitä kuvittelin. En edes tajunnut, että se piikki oli jo työssään 😀 Tiiätkö jo pääsettekö suoraan siirtoon?
Janni, tsemppiä odotteluun. Ihailen, että maltat odottaa, kun kroppa tuntuu siltä. Varmaan houkutus on suuri myös aloittaa vaan äkkiä seuraava. Oletko muuten julkisella vai yksityisellä? Ite mietin jo sitä, että jos tämä meni nyt kuitenkin pieleen, niin vieläköhän ehtii julkisella puolella seuraavalle kierrokselle ennen joulutaukoja. Varmaan siinä ja siinä.
-
28.9.2020, 12:19 #34022
Nimetön
Ei-aktiivinenHieno juttu Oodi! ?
Janni, on varmaan hyvä hengähtää yksi kierto välissä jos olo on sen mukainen ?
Unana, kannattaa muistaa sitten että testipäivä on merkattu syystä, kaikilla ei nouse hcg samaan tahtiin ja alkion ikäkin vaikuttaa testiin.
Mä oon vaan niin himotestaaja, että hyvä kun Maltan pari päivää siirrosta odottaa.
Nyt tosin päätin viimesen siirron kanssa, että en testaile etukäteen, en tilannut kun digitestin ovista varten ja liuskat. -
28.9.2020, 12:32 #34023
Nimetön
Ei-aktiivinenJoo meillä on alkionsiirto suunniteltuna torstaille – kunhan vaan hedelmöitys tapahtuisi toivotusti! Meille sanottiin että huomenna jo tulee digipolulle tietoa mahdollisista hedelmöittymisistä, mutta miten muistan että teillä muilla oli joutunu siirtoon asti odottamaan ilman minkäänlaista tietoa tapahtumista? Vai muistankohan väärin.
-
28.9.2020, 18:52 #34024
Nimetön
Ei-aktiivinenToivotaan Oodi, että hedelmöitys onnistuu, ja pääsette jo torstaina siirtoon! Tsempit odotteluun! Kyllä ainakin meille sanottiin silloin, että (jos olisi tullut tuoresiirto) vasta siirtopäivänä kerrotaan tulos. Mutta tietysti, jos ei mitään siirrettävää olisikaan tai jotain muuta ongelmaa, niin siinä tapauksessa olisivat soittaneet välillä. Tuo vaihtelee varmasti paikan mukaan.
Unana, julkisella olen, ja täällä meillä kuulosti olevan niin, että lokakuussa vielä ehtii aloittaa uuden kierroksen ennen joulutaukoa. Uskoisin, että vielä marraskuun alkupuolellakin ehtisi, jos on lyhyt kaava.
Maltan tosiaan siksi odottaa tuohon ens kiertoon, koska mulla tuli niin vahva intuitio, että mun kroppa ei ole vielä valmis uuteen yritykseen. Eipä yksi kuukausi kuitenkaan ole kovin pitkä aika, ja ajattelin tehdä kaikkia kivoja juttuja ja pieniä reissuja lokakuun aikana, niin ei mene ihan odotteluksi. 🙂
-
28.9.2020, 19:14 #34025
Nimetön
Ei-aktiivinenOodi, meille tuli digihoitopolulle heti seuraavana aamuna punktiosta biologin päivittämä tieto (tulokset otsikon alle) hedelmöittyneistä munasoluista. Sen jälkeen seuraavan kerran tieto päivittyikin vasta pakastetuista munasoluista eli muita välitietoja ei tullut. Toivotaan että mahdollisimman moni hedelmöittyisi ??
Janni, varmasti fiksua odottaa yksi välikierto niin hoidollakin on paremmat onnistumismahdollisuudet kun kroppa toimii niin kuin kuuluu kun on palautunut kunnolla ?
Unanalle tsemppiä odotteluun! Mun korvaan kuulostaa ihan raskausoireilta, toivotaan ettei kyse ole menkoista! Tuu kertomaan sit, miten kävi !
-
29.9.2020, 11:45 #34026
Nimetön
Ei-aktiivinenTäällä kyllä pahasti nyt näyttää, että kuukautiset alkaa. Illalla alkoi ruskea vuoto, ei mitään pientä tuhrua. Eikä mitään raskausoireita enää ole. Ei rintojen aristusta, ei väsymystä. Pelkkä menkkakipu. Tuntuu niin kauhean epäreilulta ja pahalta. Laitoin klinikalle jo viestiä. Sain ohjeeksi syödä lääkkeet loppuun ja testata testipäivänä, mutta kyllä sieltäkin jo pahoiteltiin. Seuraava suunnitteluaika menee marraskuun loppuun eli ehkä tammikuussa olisi mahdollisuus seuraavaan hoitoon. Miten pää kestää tämän ajan? Kuinka pian teille muille on suositeltu, että voisi aloittaa ivf:n alusta edellisen jälkeen? Sitten kauheat itsesyytökset, että miksi tuhlasin niin kauan aikaa inseminaatioilla ja miksei amh-arvo ollut tiedossa vasta kun ensimmäisen pieleen menneen ivf:n jälkeen. Mun munasolut hiipuu varmaan jokikinen tässä odotellessa. Anteeksi avautuminen.
Ootko Oodi kuullut jo hedelmöittyneistä? Toivon niin kovasti teille hyviä uutisia. <3
-
29.9.2020, 11:55 #34027
Nimetön
Ei-aktiivinenVoi Unana oon kovin pahoillani puolestasi!? nää on niin surullisia uutisia aina ?
Ota ootos aika vähän breikin kannalta, vaikkä ymmärrän toki että sitä haluaa heti yrittää uudestaan.
Meillä parin kk odotus yksityiseltä julkiselle tuntu maailmanlopulta, jälkeen päin huomas että se tekikin hyvää.
Turhaan syyllistät itseäsi, eihän sitä itse varsinkaan tiedä hoidoista mitä ja miten kannattaa, saatika eri arvoista ennen kun lääkäri ne katsoo.
Iso iso iso virtuaalihalaus sinulle??? -
29.9.2020, 12:06 #34028
Nimetön
Ei-aktiivinenIsot pahoittelut, Unana! <3 <3 Onpa ikävä, jos joudut odottelemaan alkuvuoden puolelle asti. Jaksamista! <3
-
29.9.2020, 12:14 #34029
Nimetön
Ei-aktiivinenVoi ei Unana 🙁 tosi inhottavaa että joutuu taas odottelemaan varsinkin jos sitä ei itse tunne tarvitsevansa. Mutta kuten Sabrina sanoi, voi olla loppujen lopuksi hyväkin asia vähän tauottaa♥️
Juuri itse yritin miehen kanssa keksiä jonkinlaista lohdutussysteemiä mikäli hommaan tulee takapakkeja. Esimerkiksi negatiivisesta raskaustestistä vkl reissu kylpylään tai jotain vastaavaa mikä saisi ajatukset muualle. En sitten tiedä miten mieli sillä hetkellä suhtautuu mutta yritän kaikkeni ettei näin muutenkin syysmasiksien päälle iske pahemmin!Saimme tiedon tänään että 18 munasolusta 7 on hedelmöittynyt. Samanaikaisesti iloitsen että saatiin hedelmöittyneitä mutta samalla harmittaa ja ihmetyttää miksi osuus on niin kovin pieni 🙁 alle puolet. Sitten herää pelko mitä jos yhtä suuri osa ei jakaudukaan normaalisti ja… Kyllä te tiedätte.
-
29.9.2020, 12:20 #34030
Nimetön
Ei-aktiivinenOodi onpa hyvä ajatus tommonen lohdutushomma!
Se on kyllä iso kato mikä siellä voi käydä, vaikka keräyksessä määrä on hyvä. Ajatus sitten moniko säilyy seuraavalle päivällä ja sitten taas seuraavalle.. sieltä selviytyy ne valioyksilöt sitten! Moniko päiväsiä teillä viljellään? -
29.9.2020, 12:32 #34031
Nimetön
Ei-aktiivinenVoi Unana, tosi ikävä kuulla ettei nyt tärpännyt 🙁 joudutteko tosiaan odottamaan uutta suunnitteluaikaa ennen hoitoon pääsyä? Eikö lääkäri voi tehdä tuota suunnittelua esim puhelimitse teidän kanssa? Älä syyttele itseäsi, lääkäri on kuitenkin se ammattilainen, kehen meidän tulisi voida luottaa näissä päätöksissä hoidon toteutumisesta yms. Kumpa pääsisitte pian uudelle kierrokselle ❤️
Oodi, meillä oli myös tosi suuri kato tuossa hedelmöittyneiden määrässä, 20:sta hedelmöittyi 9, on kuulema tyypillistä, että kun munasoluja saadaan näin suuri määrä niin niiden laatu kärsii eikä kaikki hedelmöity’normaalisti. Toivotaan että mahdollisimman moni jatkaa hedelmöittymistä ja että pääsette huomenna siirtoon ??
-
29.9.2020, 12:33 #34032
Nimetön
Ei-aktiivinenOodi, tuo lohdutuspalkinto kuulostaa hyvältä. Itsekin olen tälle kuukauden ajalle suunnitellut mukavia, tavallisesta arjesta poikkeavia juttuja. Tuopa se yllätti itseäkin, että miten vähiin voi suuresta saaliista käydä hedelmöittyneiden määrä, ja sen jälkeen vielä jakautuneiden ja elinkelpoisten määrä. Mutta se on sitä luonnon valintaa, ja yritän itse ajatella niin, että se on niitä asioita, joihin itse en voi vaikuttaa sitten niin millään tavalla. Ja tulos on mikä on. Teillä on joka tapauksessa vielä kaikki mahdollisuudet, että sieltä löytyy niitä valioyksilöitä joukosta! <3
-
29.9.2020, 12:35 #34033
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos tsempeistä! Ehkä minäkin keksin jonkun lohdutuspalkinnon ja oli kyllä hyvä kuulla, että Sabrina susta odotus on jälkikäteen tuntunut hyvältä. Yritän asennoitua nyt niin, että se on omalle kropalle hyväksi ja ei tarvi loppu vuonna sitten stressata joka ikisestä flunssaoireesta ja elää eristäytyneenä kaikesta varmuuden vuoksi. Mieli on kyllä hassu, koska vaikka järjellä tiedän, etten varmasti ole raskaana, on joku toive edelleen päässä, että jos kuitenkin…
Oodi tiedän niin tuon tunteen. Se on piinaavaa odotella! Ja ristitiitainen tunne, kun toisaalta ilo niistä, jotka on hdelmöittynyt, mutta silti harmitus siitä, miksei kaikki tai useampi. Onneksi teillä sitten jo yli huomenna siirto tulossa. Ei montaa päivää. Pidän niin sormet ristissä, että hedelmöittyneet jaksaa hyvin sinne asti!
-
29.9.2020, 12:37 #34034
Nimetön
Ei-aktiivinenJoo yritän kans ajatella niin että ennemmin karsiutuu tässä vaiheessa kun vaikka 10 viikon päästä tai pahimmillaan vielä myöhemmin – It’s meant to be (klisee mutta toimii toistaiseksi:D)
Meillä siis alkionsiirto torstaina ja siitä viljellään vielä pe-la ja katotaan päästäänkö blasto vaiheeseen. Pessimisti itsessäni on herännyt ja mietin jo miten seuraava hoidon ajoituksen kanssa käy.
-
29.9.2020, 12:42 #34035
Nimetön
Ei-aktiivinenSe on kyllä jännä miten aina aattelee sitä seuraavaa vaihetta ja pahimman kautta. Itselle se on jokseenki tuttu ajatustapa monen asian suhteen, ettei pety sitten niin pahasti. Kummallista kyllä,pettymys kuuluu elämään.
Hyvä että punktioon on päässyt niin alkaa ajattelemaan seuraavaa hoitoa, vaikka tiedossa ei ole keräyksen määrää yms.
Mä oon nyt miettiny että jos tästä ei nyt tärppää, mä nyt ehkä kuitenkin haluaisin kokeilla vielä ehkä ehkä ehkä. Meillä ei tällä hetkellä säästöjä ole ja kerralla nuo lääkkeet maksaa ~700e, sairaalakulut ei nyt mikään hirveä ole.
Minkä takia nuo lääkkeet pitää olla niin kalliita!? toki siis lapsen elättäminen on myös, mutta kerralla repäistä tuo raha.. -
29.9.2020, 14:40 #34036
Nimetön
Ei-aktiivinenTaika hyvä pointti, mäkin mietin sitä, että miksi erikseen tarvitaan hoidon suunnitteluun aika. Uskoisin kuitenkin että aika samoilla mennään, kun se tuotti kuitenkin soluja toisin kuin pitkä kaava ekalla kerralla. Täytyykin kysyä vielä. Ja kyllä ymmärrän, että muutama välikierto on varmaan ihan hyväksi, mutta mua helpottaisi odotella jo ihan sekin, että olisi aikataulut selvillä, vaikka se sitten menisikin vähän pidemmälle. Epätietoisuus on pahinta.
Onko lugesteron nostanut teillä muuten lämpöä? Mulla nyt huitelee 37 pinnassa, vaikka normaalisti alle 36. Toivottavasti liittyy vaan hormoneihin, eikä mikään stressi-syysflunssa.
-
29.9.2020, 14:44 #34037
Nimetön
Ei-aktiivinenEn tiedä johtuko lugeista,mulla nosti pp3 eteenpäin lämmön 37.6 korkeimmillaan. Mitään muuta ei ollut. Normaali joku 36.7. Soitin tästä klinikalla ja käskivät seuraamaan.
-
29.9.2020, 14:54 #34038
Nimetön
Ei-aktiivinenJa voin vaan kuvitella kuinka vaikea tuo vaihe on, kun pitäisi päättää, lopettaako hoidot vai ei. Eikä nuo lääkkeet tosiaan ilmaisia ole, vaikka lääkekatto pidemmän päälle vähän helpottaakin.
-
30.9.2020, 09:31 #34039
Nimetön
Ei-aktiivinenUnana, mikä sulla on vointi?❤
-
30.9.2020, 12:32 #34040
Nimetön
Ei-aktiivinenAika maansa myynyt olo. Yritin kysellä seuraavaa aikaa jo polilta, kun tänään tein testin, mikä oli täydellinen nega ja vuoto vaan lisääntyy. En saanut tietoa, vaan ”pitää nyt rauhassa odottaa ensin hoito loppuun ja sitten palata asiaan.” Tiedän, että pitäisi malttaa vaan odottaa, eikä se ole muutamasta päivästä kiinni, mutta ärsyttää jatkaa noita lugeja ja pitää keinotekoisesti menkat tämmösinä et ne on puoliksi pois ja puoliksi jo päällä. Ja stressaa, meneekö seuraava yritys neljän kuukauden päähän. Mut nää on näitä. Kait tässä muutaman päivän aikana saa ajatukset järjestykseen. Pakko se on.
Miten Sabrina sulla, joka tiedät, koska siirtopäivä on?
-
30.9.2020, 12:40 #34041
Nimetön
Ei-aktiivinenNo onpas ikävää. Mulla oli virallinen testipäivä viime viikon to, ti oli testi puhdas nega, niin lopetin luget. Soitin siis klinikalle ja kyselin miten toimia, itkin ja sanoin että en halua pitkittää kun menkat on kipuillu pidemmän aikaa.
Menkat alko sit perjantaina.. mistäs ne tietää jos ne lopetat ?♀️ toki valinta on sun ja ohjeiden mukaan kannattaa mennä, tuntuu olevan vaan paikka kohtaista miten mennään. Meillä sai lopettaa myös luget jos vuoto alkoi.En tiiä vielä,flo näyttää ovista ensiviikon perjantaille, joten oikein hyvältä näyttää että oviksen perusteella pääsee siirtoon. Eli kahden viikon päästä.
Sulla on täys oikeus olla ajatukset hujan hajan, kasailet sitä mukaan kun jaksat. Tää on hemmetin kuormittavaa, mutta koitetaan jaksaa ?
-
30.9.2020, 13:52 #34042
Nimetön
Ei-aktiivinenUnanalle tsemppiä ja halaus!<3 Pyydäpä, voisiko hoitosuunnitelman tehdä saman tien? Kuulosti tosiaan oudolta, että suunnitelmaa varten pitäisi varata ensin aika. Minulla lääkäri oli jo tehnyt valmiiksi uuden suunnitelman, ennen kuin soitti niistä ikävistä uutisista punktion jälkeen. Reseptitkin teki heti valmiiksi uutta kierrosta varten. Toivotaan, että saat selvät sävelet pian, niin ei tarvitse epätietoisuudessa odotella.
Sabrina, onpa hyvä jos ajoitus menee sopivasti oviksen kanssa! Onko tuossa alkionsiirtoa ennen jotain lääkkeitä/irrotuspiikkiä tms.? Sen jälkeen taitaa olla Terolut vai muistanko oikein?
-
30.9.2020, 13:54 #34043
Nimetön
Ei-aktiivinenMulla tehdään luonnoliseen kiertoon,joten normaalisti luget aloitetaan ennen siirtoa ja saan gonapeptylin tukemaan kiinnitystä alkion oletettuna kiinnittymis ajankohtana, käytetään myös irrotuspiikinä ?
-
30.9.2020, 15:20 #34044
Nimetön
Ei-aktiivinenKyseenalaistaisin myös uuden suunnittelu käynnin tarpeen. Eikö soittoaika riittäisi jos selkeästi tiedossa että samalla hoidolla tahdotaan jatkaa.
Miten oli Janni, ilmoitettiinko teille alkioden kohtalosta siirtopäivänä soittamalla? Vai soittiko itse aamulla? Jännitys niin kovin suuri.
**muoks unohdinkin että sulla oli hyper 🙁
-
30.9.2020, 15:22 #34045
Nimetön
Ei-aktiivinenTäytyy nyt itsekin sanoa kertaalleen,että meillä pieleen mennyt icsin jälkeen soitin yksityiselle kun siellä oltiin ja siellä oli vielä eri lääkäri tuuraamassa ja hän kirjoitti uuden hoitosuunnitelman puhelimitse, ei vaatinut käyntiä.
-
30.9.2020, 15:31 #34047
Nimetön
Ei-aktiivinenOodi, mulle sanottiin alunperin (ennen kuin hyperriskistä oli tietoa), että vasta siirtopäivänä saadaan tietää alkioiden määrä. Mutta että jos näyttäisi ettei niistä mitään kehity, niin klinikalta olisi ennen siirtopäivää soiteltu meille päin. Voin vain kuvitella, että jännittää! Eiköhän siellä ole siirtokelpoisia, jos eivät ole sinulle soitelleet vieläkään! <3
-
30.9.2020, 15:54 #34048
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos, vähäsen taas rauhoittui mieli =) alle vuorokausi niin saa tietää tuomion!
-
30.9.2020, 20:32 #34049
Nimetön
Ei-aktiivinenOodille tsemppiä huomiseen ? Kyllä sen on pakko olla hyvä merkki ettei sieltä ole kuulunut mitään tässä välissä.
Noi onkin mulle ihan uusia juttuja mitä Sabrina laitoit et kiinnittymistä voi auttaa pistoksella. Millaisissa tilanteissa semmonen mahdetaan määrätä? Säkin pääset jo ihan pian uuteen yritykseen ?
Mä en uskalla kauheesti polia häiritä. On ihan semmonen olo et joudun sit johonkin mustalle listalle ja sitten menee vielä kauemmin kaikessa (tiiän ei mitään järkeä tässä ajatuksessa) Mut ehkä mä perjantaina uskallan kysyä tosta suunnitteluajasta. Oishan se helpotus jos saisi heti kuulla miten jatketaan, vaikka sitten vähän taukoa tulisikin.
Tsemppiä tosiaan meille kaikille ?
-
30.9.2020, 21:21 #34050
Nimetön
Ei-aktiivinenHurjasti onnea Oodille huomiseen!! 🙂
-
30.9.2020, 21:29 #34051
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitti ihanat <3
Mul on Unana ihan sama fiilis. Ei jotenki viitti häiritä ja olla mitenkään ”taakka” vaik sitähän niiden työ on ?
-
1.10.2020, 07:44 #34052
Nimetön
Ei-aktiivinenSiis jotenkin tukemaan alkion kiinnitystä oletettuna kiinnittymisaikana, sama mitä käytetään irrotuspiikkinä ennen punktiota. En osaa sen kummemmin sanoa mihin tää perustuu ?♀️
Yksityisellä sain ekan kerran reseptin, julkisella eivät ehdottaneet mutta kun pyysin niin kirjoittivat reseptin.
Mikäs Unana vointi??Tsemppiä Oodille ?
-
1.10.2020, 07:57 #34053
Nimetön
Ei-aktiivinenTsemppiä Oodille siirtoon myös täältä, toivottavasti alkiot on jatkanut kehittymistä ??
Ja Unanalle voimahalit täältä ❤️ Toivottavasti saisit nyt klinikalta pian infoa jatkosta niin ei tarvitsi kärsiä epätietoisuudesta muun pahan olon lisäksi.
-
1.10.2020, 09:13 #34054
Nimetön
Ei-aktiivinenPakko repiä tästä vähän huumoria. Päätin meinaan jatkaa noita lugeja, kun oli vain parista päivästä kyse. Mut se on hieno tumne kun alapää vuotaa kuin pienestä saavista kaataisi ja samaan aikaan yrittää työntää pikku pillereitä ”vastavirtaan” 😀 😀 Sotkuista touhua. On se niin absurdia et pakko vähän jo nauraakin.
-
1.10.2020, 09:30 #34055
Nimetön
Ei-aktiivinenEihän niitä tarvii sitten tarvii jatkaa, kun ei ne siellä pysy..
-
1.10.2020, 09:44 #34056
Nimetön
Ei-aktiivinenJoo näinhän se on. Ja nyt saa virallisestikin lopettaa.
-
1.10.2020, 09:56 #34057
Nimetön
Ei-aktiivinenKaikesta pitää repiä huumoria kun ei tässä hommassa muuten sitä turhan paljoa ole 😀
-
1.10.2020, 11:43 #34058
Nimetön
Ei-aktiivinenOn tää yhtä salkkareita, tai kauniita ja rohkeita, en tiiä kun en kumpaakaan oo vuosiin seurannu.
Meillä olis väliultra ens ti, mies meinas että ei tiiä voiko olla töistä pois. Jos ei voi olla pois, niin sitten jää menemättä kun en voi pienintä ottaa mukaan.
Saanko saada pienoisen hermoromahduksen.. -
1.10.2020, 11:52 #34059
Nimetön
Ei-aktiivinenUnana, nauratti kyllä tuo mielikuva, vaikka tietenkin ikävää ettei teillä nyt tärpännyt.
Ja onpa nyt vastoinkäymisiä teillä mukana Sabrina! Onko klinikalla kielto ettei lasta voi ottaa mukaan vai onko muuten täysi mahdottomuus, että lapsi olisi mukana? Eihän ultra hirveän kauan itsessään kestä, mutta toki lapselle outo tilanne. Tosi huonoa tuuria, jos osuu ultra nyt just sellaiselle päivälle, ettei lapsenhoito järjesty.
-
1.10.2020, 12:21 #34060
Nimetön
Ei-aktiivinenHuumorilla selviää kyllä monesta 🙂
Onpas huono tuuri Sabrina, jos käy noin. Onko se väliultra pakosti juuri tuona päivänä? Miten tarkkaa se on? Hmm.. Voi kun mies saisi hoidettua työt tai saisitte lapselle hoitajan. Voiko hoito jatkua tässä kierrossa, jos ultra jää väliin?
-
1.10.2020, 12:26 #34061
Nimetön
Ei-aktiivinenEn viitsi lasta ottaa Jyväskylään mukaan, itseni saan turvallisesti suojattua kuitenkin, lasta en niinkään.
Vaihtoehtoina oli ma tai ti, otin tiistain. Kumpikin päivä näyttää olevan huono miehelle ? parempi saada järjestettyä jotain.
Menee seuraavaan kiertoon jos ei päästä käymään. Ja flo näyttää oviksen seuraavaan kiertoon niin että siirtoon ei päästä ???Yksityiselle riitti vaan ilmoitus ovis+ ja pääs siirtoon,julkisilla täytyy käydä väliultrassa?♀️
-
1.10.2020, 17:27 #34062
Nimetön
Ei-aktiivinenVoi ei, toivottavasti Sabrina pääsette ultraan jotenkin! Löytyisikö hoitajaa MLL:ltä tai esim. care.com -palvelun kautta?
Mitähän Oodille kuuluu?
-
1.10.2020, 17:35 #34063
Nimetön
Ei-aktiivinenAi hitsi Sabrina, toivotaan että mies saa puhuttua itselleen vapaata, ei kuitenkaan olisi kyse kuin paristakymnenestä minuutista! Tai ääritapauksessa ehkä hänelle ilmestyy hieman vatsatautia ;D
Täällä käynti oli ihanan positiivinen yllätys, 7 hedelmöittynyttä muuttuikin 7+1 (yksi oli jotenkin erikoinen eikä siksi laitettu hedelmöittyneiden listalle, mutta kuulemma mahdollisesti kehittyy normaaliksi?). Siirto meni hyvin ja 6 alkiota jäi jatkiviljelyyn jopa sunnuntaille asti <3 toivottavasti niistä pääsisi pakkaseenkin jotain niin mieli olisi paljon rauhallisempi. Nyt vain piinapäiviä viettämään ? mitähän teksää sitä keksii ettei aika matelisi.
-
1.10.2020, 17:55 #34064
Nimetön
Ei-aktiivinenIhana kuulla Oodi! Tosi hieno juttu ? mahtavaa että ne voi tuossa välissä ”lisääntyäkin” ? sitten vaan jännäämään. Pidän peukkuja.
-
1.10.2020, 18:22 #34065
Nimetön
Ei-aktiivinenMahtavaa, Oodi! <3 Tuohan oli mielettömän hyvä tulos. Nyt vain piinailemaan pariksi viikoksi 🙂
-
1.10.2020, 20:56 #34067
Nimetön
Ei-aktiivinenIhana uutinen Oodi ❤
Tsemppiä piinapäiviin??
-
1.10.2020, 22:31 #34068
Nimetön
Ei-aktiivinenMul ois tälläi vapaaehtoinen galluppi kaikille:
– Millä tavalla teidän puolisot on tukenu teitä hoitojen aikana?
– Sovitteko jotain tiettyä ennen hoitoja?
– Olisitko toivonut jotain enemmän?
– Onko puoliso tehnyt/luvannut tehdä uhrauksia hoitojen/raskauden aikana ja jos on niin mitä?
– Vaaditko jotain tiettyä ”uhrausta” tms?
– Onko lapsettomuuden syy selvillä ja toisesta osapuolesta johtuvaa?Galluppia käytän hyödyksi riidan ratkomisessa 😀
-
1.10.2020, 22:31 #34069
Nimetön
Ei-aktiivinenJa kiitos paljon tsempeistä?
-
2.10.2020, 07:42 #34070
Nimetön
Ei-aktiivinenOodi mahtava uutinen, toivotaan onnistumista ???❤️
Ja galluppiin lyhyesti. Mun mies on kyllä yrittänyt olla tukena parhaansa mukaan ja hänelle aika paljon asiaa purankin. Meillä lapsettomuuden syy johtuu minusta, toinen munajohdin tukossa, muut selittävää syytä ei ole löytynyt. Mun mies uskoo kovasti luomuraskautumiseen, mulla itsellä ei tähän uskoa tällä hetkellä ole. Mies on suostunut hoitoihin mun toiveesta, ite olisi ehkä halunnut vielä yrittää ilman. On tehnyt myös mun pyynnöstä muita uhrauksia, oli mm ennen punktiota juomatta n kuukauden, vaikka hänen alkoholinkäyttö ei muuten mitenkään ongelmallista olekaan, mutta haluttiin parhaat mahdollisuudet hedelmöittymiselle. Lisäksi on kotona ollut viime kuukaudet tosi aktiivinen oma-aloitteisesti kun on nähnyt miten rikki ja kipeä mä ajoittain olen ollut. Eli tukee kyllä niin hyvin kuin osaa, mutta ei välttämättä täysin silti ymmärrä mun kokemaa ”tuskaa” lapsettomuuden vuoksi.
Toivottavasti saatte riidan ratkottua ?
-
2.10.2020, 07:55 #34071
Nimetön
Ei-aktiivinen– Millä tavalla teidän puolisot on tukenu teitä hoitojen aikana?
Mitä nyt tuommoinen ”suomalainen mies” osaa henkisenä tukena olla. Toki ollut mukana käynneillä. Onnea on tämä foorumi, saa purkautua ja ymmärrätte.– Sovitteko jotain tiettyä ennen hoitoja?
Ei.– Olisitko toivonut jotain enemmän?
No sitä henkistä tukea, mutta ymmärrän ettei mies koe näitä samanlailla.– Onko puoliso tehnyt/luvannut tehdä uhrauksia hoitojen/raskauden aikana ja jos on niin mitä?
Käytännössä meillä ei mikään muutu, esim alkoholin käyttö on sauna olut kotona tai naapurissa vkl ehkä kerran kahdessa,kolmessa kuukaudessa joten tähän en tarvinnu saada muutosta. Ehkä jos joku pyysi baariin niin näytin vähän nyrpeetä naamaa, niin mies sanoi että ei olisikaan jaksanut lähteä ? mutta sillon kun odotin nuorimmaista ja vanhemmat lapset oli isällään, niin ilomielin kuskasin pitkin kyliä että sai olla ihmisten ilmoilla kun vielä pystyi ?– Vaaditko jotain tiettyä ”uhrausta” tms?
En.– Onko lapsettomuuden syy selvillä ja toisesta osapuolesta johtuvaa?
Miehestä johtuva lapsettomuus,joka oli tiedossa jo ennen hoitoja. -
2.10.2020, 09:39 #34073
Nimetön
Ei-aktiivinenHauska gallup mielenkiintoiseen tarkoitukseen 😀
Me koitetaan miehen kanssa puhua asioista. Se on vaikeaa, koska asia molemmille niin herkkä ja tunteita herättävä. Koen, että oon saanut kuitenkin tukea just puhumalla. Ja tiedän, että hän yrittää parhaansa myös avustaa käytännön jutuissa silloin kun oon itse ihan poikki. Yhteinen huumori on myös auttanut.
Ei oo sovittu mitään ennen hoitoja. En oikein keksi, mitä se olisi voinut olla. Ei oo myöskään puhuttu mistään ”uhrauksista”. Korona-aikana molemmat on kyllä miettinyt tarkkaan, missä liikkuu ja ylimääräiset riennot on jätetty pois, ettei hoidot vaan siirtyis flunssaoireiden tai ihan koronaan sairastumisen takia. En siis myöskään ole vaatinut mitään uhrauksia.
Lapsettomuuden syy on epäselvä. Miehen näytteet kunnossa, multa ei löydy mitään selittävää, paitsi tietty alhainen amh-arvo tässä kohtaa, mutta se ei tietty ole varsinainen este, etteikö tulisi raskaaksi.
Oon miettinyt sitä paljon, että miten osaisi vielä paremmin puhua oloista puolin ja toisin, ilman että tulee kiukkuiseksi (suru ja pelkohan siellä itellä ainakin kiukun taustalla on). Tiedän, että tämä tilanne on myös miehelle iso suru ja huoli ja välillä mietin, että hänen osansa on pahempi – olla kaikesta kuitenkin vähän ulkopuolinen ja täysin mun selostusten varassa, että miltä kropassa kulloinkin tuntuu ja mitä seuraavaksi tapahtuu. Ja toisaalta välillä tuntuu, että tartteis itse sellaista tukea, että toinen oikeesti ymmärtäis, vaikka eihän se oo koskaan täysin mahdollista, kun erilaiset roolit.
Tsemppiä ratkomiseen 😀
-
2.10.2020, 10:41 #34074
Nimetön
Ei-aktiivinenOodin galluppiin vastauksia:
Mies on tukenut hoitojen aikana ihan hyvin. Pistänyt mulle piikit, ja huolehtinut voinnista. Tosin en ole kaikkia vointejani koko ajan raportoinut, eli ei ole varmaan voinut ihan eläytyä siihen, millainen mun olo oli esim. ennen punktiota (turvonnut alavatsa, hankala kumartua, kävelykin sattui välillä).Ei olla muistaakseni sovittu mitään erityistä ennen hoitoja. Nyt ekan IVF-hoidon aikana ja vielä punktion jälkeen ajattelin kyllä itse mielessäni, että kovin montaa tällaista kierrosta en ehkä jaksa. En ottanut sitä silti vielä puheeksi miehen kanssa, koska hän ei varmasti halua ajatella luovuttamista vielä pitkään aikaan. Mutta on mahdollista, että joudutaan sekin keskustelu vielä käymään, että välttämättä en jaksa itse henkisesti tätä kovin pitkään. Miehellä perheenlisäyksen tarve on suurempi kuin itselläni. Itse voisin nähdä tulevaisuuden ihan valoisana myös 3 hengen perheenä, mutta mies on aika rikki siitä, ettei meillä ole vielä sisarusta pojalle.
Uhrauksista ei olla puhuttu, mutta toivon kyllä, että mies ottaa sitten hyvin huomioon sen, jos mulla mahdollinen raskaus olisi hankala, tai jos hoidot jatkuisi pidempään ja jos en jaksaisikaan niitä jatkaa. (Tiedän, että siitä tilanteesta tulisi kyllä vaikea.)
Meillä on selittämätön lapsettomuus, kummastakaan ei ole löytynyt vikaa. Liekö jotain yhteensopivuusongelmaa, olen miettinyt itse…? Esikoinenhan me kyllä saatiin alulle ihan luomusti, keskellä vakavaa parisuhdekriisiä, mutta todella villin ja hauskan seksin tuloksena. 😀 Olen sen jälkeen jotenkin taikauskoisesti ajatellut, että liekö meillä voisi lapsi saada alkunsa vain siten, intohimoisesta rakastelusta. Mutta yritän silti luottaa, että myös lääketieteellisin, kliinisin keinoin se on mahdollista. 😀 Tilastojen valossahan se on hyvinkin mahdollista.
-
2.10.2020, 10:42 #34075
Nimetön
Ei-aktiivinenMoikka! Täällä takana n. 3v ”kiva jos onnistuis” luomuyritystä (tiedettiin, että tuskin onnistuu ilman hoitoja), alkukesästä aktivoiduttiin kunnolla ja nyt takana 1 epäonnistunut inseminaatio ja 1 hyvin mennyt punktio. Tuoresiirrosta nega ja nyt menossa 1. PAS piinailut.. Tuoresiirrossa oli KAIKENLAISIA oireita (pistelyä, itkua, kipeet rinnat, menkkamaisia kipuja – osa varmaankin punktiosta palautumisesta johtuvia?) kierto oli tosi lyhyt ja menkat alko kelt.rauh.tuen läpi.. Nyt tuki vaihdettu emätinpuikkoihin. Nyt kummallinen olo, kun nyt taas ei oo juurikaan oireita..
Kiva lukea teidän kokemuksia!! ?
-
2.10.2020, 11:09 #34076
Nimetön
Ei-aktiivinenMoikka Nerissa!
Tehän ootte päässy vauhdilla etenemään =) mahdatteko olla yksityisellä puolella?
Onko mones piinapäivä menossa? Ja Saitteko paljon alkioita pakkaseen!
Mäkin täs piinailen ja hurjat 13 vrk jäljellä, mitenhän kestän…Hyökkään heti kysymystulvalla – sellainen kausi nyt menossa 😀
Kiva kun vastailitte gallupiin. Oma mieskin on ollut tukena, kuunnellut ja tuonut herkkuja ja olisi piikittänytkin mutten antanut kun ei ollut kunnolla perillä ohjeistuksista 🙂
Nyt kiukustuin kun lupasi olla tukena ja juomatta hoidon ajan ja lähti silti mökille rilluttelemaan heti punktion jälkeen kun minä makaan kotona kipuisena. Tuntui niin epäreilulta ja kiukku ei tunnu laantuvan (syytän hormoneista, enhän mä nyt normaalisti näin kili ole? :’D)
Eniten ärsyttää ettei tajua miksi se on niin iso juttu. ”Jos nyt muutamat kavereiden kans”… -
2.10.2020, 11:24 #34077
Nimetön
Ei-aktiivinenTervetuloa joukkoon, Nerissa! 🙂 Ja tsemppiä piinapäiviin, toivotaan parasta mahdollista lopputulosta! <3
Ymmärrän Oodi, ja saat kyllä ollakin kiukkuinen. Sinä olet kuitenkin se, joka on joutunut käymään läpi sen kaiken kehollisen rasituksen, kivun ja siihen vielä henkinen puoli päälle. Silloin toisen tärkein tehtävä on minusta olla niin hyvin tukena kuin vain pystyy. <3
-
2.10.2020, 11:49 #34078
Nimetön
Ei-aktiivinenUnohdin mainita kokonaan että mies piikitti 2 ekaa icsiä, kun mulla on jäätävä piikkikammo. Niillä kerroilla oli menopur, 3icsi gonal f niin jotenki rohkaistuin sit yrittää sillä kynällä ja se lähti rullaa. Että oli iso apu❤
Mä makasin kahden ekan icsin jälkeen kun olin aivan jäätävän kipeä ja mies hoivas. 3icsi vaikka oli hyperin vaara niin illasta halusin välttämättä lähtee ajelee miehen kans kun oli ok.
Eli ehkä sanoisin että tosi tapauskohtaisesti ja punktion jälkeen näkisin niin että mies tekee niin kun nainen sanoo ? siinä on käyty niin hirvee hormonimylläkkä, itse punktio kipuineen. Niin ehdottomasti olisin kilahtanut jos oloni olisi ollut semmoinen, että mieli vaati henkistä ja fyysistä tukea.Tervetuloa Nerissa, tsemppiä piinailuun?
-
2.10.2020, 12:00 #34079
Nimetön
Ei-aktiivinenTervetuloa Nerissa munkin puolesta 🙂 Jännät ajat teillä edessä. Tsemppiä.
Saat Oodi kyllä kaiken sympatiani tuohon tilanteeseen. Itsellä punktio meni tosi hyvin mut illalla ja seuraavana päivänä olin kipeä ja hengittäminen sattui. Se oli tosi pelottavaa ja ois ollut kyllä kamalaa, jos mies ei olisi ollut siinä tukena. Miesten on varmaan tosi vaikea ihan loppukädessä tajuta, mitä kaikkea eri vaiheissa joutuu läpi käymään, vaikka yrittäisivätkin kovasti.
Onko Sabrina teidän lastenhoitojutut järjestynyt?
Mä sain sillain helpottavia tietoja, että saatiin se seuraavan hoidonsuunnitteluaika jo vähän reilun kahden viikon päähän. Voi olla, että seuraava hoito menee silti pidemmälle, mutta ainakin saan jo pian konkreettista tietoa, miten jatkuu.
-
2.10.2020, 12:04 #34080
Nimetön
Ei-aktiivinenUnana, jos hoito menee ensivuoden puolelle, pyydä kuitenkin kirjoittamaan reseptit ja hae tämän vuoden puolella, sulla varmaan on katto jo täynnä!
sain vaihdettua ultrapäivää, kun mulla ovis tulee yleensä n. kp15, niin pysty siirtää parilla päivällä, ultra on kp14.
-
2.10.2020, 12:09 #34081
Nimetön
Ei-aktiivinenKiva kuulla hyviä uutisia molemmilta =)
Miten tuo lääke katto toimii? En ole kuullutkaan 😀 -
2.10.2020, 12:11 #34082
Nimetön
Ei-aktiivinen -
2.10.2020, 12:11 #34083
Nimetön
Ei-aktiivinenEli siis kun tuo lääkekatto on täynnä, niin ne sika kalliit lääkkeet saat parilla eurolla.
-
2.10.2020, 19:21 #34087
Nimetön
Ei-aktiivinenTein uuden ketjun?
-
-
JulkaisijaArtikkelit
- Alueelle ‘HEDELMÖITYSHOIDOT’ ei voi kirjoittaa uusia aiheita eikä vastauksia olemassaoleviin aiheisiin.