Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT Ivf/icsi/pas 2020 vol. 2

Luet parhaimillaan 41 vastausketjuja
  • Julkaisija
    Artikkelit
      Sabrina
      Osallistuja

Jatkoa edelliselle 🥰

taika
      Osallistuja

Jes jatketaan täällä! 😊

Sabrina
      Osallistuja

Taika, tää on tosiaan oiva paikka avautua ja kysellä. Mä en ois sillon varmaan pysyny kasassa ilman tätä tukea mitä täältä sain.
      En vähättäle luomusti yrittäviä yhtään, yhtä rankkaa se on henkisesti varmasti.
      Mutta nää hoidot tuo oman kiemuran vielä tähän vauvanteko touhuun🤦‍♀️

Sabrina
        Osallistuja

Ja oon tosiaan lapsen kans kotona, niin tässä on melkein aina aikaa vastailla jos jotain tulee 😊

Muistan tuolta edellisestä ketjusta kun kamppailin irrotuspiikin pistämistä, mies oli töissä ja se piti pistää. Itkin ja kirjottelin tänne, ja niiden tsemppien kautta mä sain sen loppujen lopuks pistettyä! Muuten mies ois ajanu toista sataa kilometriä kotiin pistämään mulle sen😅 tai tukipiikkinä se pistettiin että ei ollu niin kellon tarkka..

Tiina85
      Osallistuja

Tervetuloa Lapsitoiveissa munkin puolesta 🙂 Itsekin uskaltauduin hetki sitten keskusteluun mukaan ja voin sanoa, että tämä vertaistuki on auttanut minua jaksamaan 🙂

Käytin viime vuoden puolella letrozoleja muutamassa kierrossa, sillä haluttiin varmistaa ovulaation tapahtuminen. Mulle se lääke oli kuin myrkkyä. Siitä tuli todella etova olo, päänsärkyä, mielialan vaihtelua, sydämen tykytystä ja turvostusta. Gonal F, Ovitrelle ja Lugesteron olleet viimeksi käytössä eikä niin huonoa olo ollenkaan tule näistä. Nämä oli siis kolmessa viimeisessä inseminaatiossa tukena. Saas nähdä mitä lääkkeitä määrätään sitte ivf-hoidoissa, jos/kun sinne saakka mennään.

Sabrina
        Osallistuja

Onko sulle tullu lugesteronista mitään sivuvaikutuksia? Mulla on alavatsa tosi kipee ja välillä säteilee selkään..En muista yhtään miten viimeks oli.
        Voisin kuvitella raskausoireet jo nyt kipujen ja olon puolesta, muuten hyvä mutta siirtoakaan ei oo vielä tehty🤣🤣

Tiina85
          Osallistuja

Lugesteronista tullut alavatsan turvotusta ja huonoa oloa sekä rinnat pingottaa 😀 Vatsakipua satunnaisesti, mutta menee nopeasti ohi. Mutta joo, ihmeellisiä tuntemuksia. Tutkin ekan käyttökerran jälkeen koko ajan tuntemuksiani ja ajattelin, että nytkö se tärppäsi. Kaikki vaan johtui lääkkeestä…Siksi olen lopettanut kaikki spekulaatiot, kun niin usein kropassa joku outo tuntemus 😀

Sabrina
      Osallistuja

Onkos sulla testipäivä millon? 🥰

Tiina85
        Osallistuja

Vähän yli viikon päästä. Katsotaan alkaako menkat ennen sitä.

Aarre
      Osallistuja

Hei kaikki,

Ajattelin pitkään etten tarvitse vertaistukea, mutta syön sanani 😊

Taustaa 2,5 vuotta yrittämistä, vuosi sitten julkiselle tutkimuksiin, maaliskuussa piti alkaa ensimmäinen IVF/INCI, mutta tuli Korona.

Toukokuussa menimme yksityiselle ja pistokset alkoivat kesäkuun lopussa ja keräily heinäkuussa. Minulla tuli hyper, joten tehtiin pakastus ja vain yksi voitiin pakastaa. Tänään piti siirtää, mutta alkio ei ole siirto kelpoinen (ei jakaannu riittävästi).
      Todella toivoton ja pettynyt olo ja voimavarat nollissa.
      Pistokset aiheutti minulle kamalan olon ja pelkään niiden hoitojen uudelleen aloittamista ja sitä, että jaksanko sekä
      myös toivoton olo. Eniten ehkä yllätti se, että sieltä tuli vain yksi vaikka saatiin kerättyä monta ja nyt sekään ei ole siirtokelpoinen.

Voimia meille kaikille ❤️

Sabrina
        Osallistuja

Voi Aarre, olen niin pahoillani puolestasi!❤😣
        Ymmärrän kun pitkän odotuksen jälkeen pääsee hoitoihin, hirvee työ tulos on käytännössä ei mitään ja kaikki tuntuu turhalta😔
        Oletteko ajatelleet uutta hoitoa, vai vaatiiko mieli pientä taukoa?
        Voimia❤

Aarre
      Osallistuja

Kiitos ❤️

Jossain vaiheessa kyllä hoidot täytyy aloittaa vielä kertaalleen, mutta pitää katsoa lääkärin kanssa että milloin olisi järkevää. Toki Koronan vuoksi pelkään, että jos hoidot menee tauolle tms.
      Ihanaa kun täältä saa tukea, kiitos 😊

Aarre
      Osallistuja

Onko muilla vastaavia kokemuskassaa siitä, että tulee vain yksi alkio ja sekin siirtokelvoton. Miten pitkään olette yrittäneet?

Sabrina
        Osallistuja

Ei oo kokemusta, mutta meillä meni jotenkin näin
        1 icsi 3/18, epäonnistui aivan tyystin, päästiin Punktioon,mutta miehen näytteessä ei ollutkaan siittiöitä ja munasolut pakastettiin liian myöhään niin meni pilalle.

2. Icsi 4/18 josta tuoresiirto nega
        5/8 pas plussa mutta hcg ei noussut normaalisti ja meni kesken
        8/8 pas josta nega

3.icsi 12/18 ei tuoresiirtoon koska hyperi. Pas suunniteltiin tammikuulle, meni ovis ohi, niin meni helmikuukin mutta maaliskuussa oli pas ja toivottu tulos.
        Nyt sitten pakkasessa kaksi blastoa ja perjantaina lähetään kattoo miten meidän käy!

Aarre
      Osallistuja

Sis kokemuksia 😊😄

Pauliina
        Osallistuja

Mulla on tullut vähänlaisesti alkioita. Ensimmäisellä kerralla punktiosta saatiin neljä, joista vain yksi selvisi ja laitettiin tuoreeltaan, mutta se päätyi negatiiviseksi. Nyt ollaan toisella kierroksella ja kehittymässä on yhteensä viisi alkiota.

Koitan olla realistinen enkä odotella liikoja. Ensimmäisellä kierroksella tosiaan luulin että saattaisi tärpätä, kun lääkkeet aiheutti turvotusta ja nipistelyä. Pettymyksestä pääsin kyllä yli, mutta koko prosessissa yllätti sen henkinen raskaus, josta syytän etupäässä noita lääkkeitä. Sen jälkeen pidettiinkin pari kuukautta rauhassa taukoa, että sai aivotkin tuulettua. Mutta positiivisella mielellä olen nyt.

Sadelle
        Osallistuja

Hei, mä taas vähän huutelen, jos vaikka voisin vähän toivoa antaa vaikka ei ollakkaan just nyt hoidoissa… Ompas ikävää, että teillä kävi noin ohraisesti. Meille tehty yksi hoito, solujen määrä väheni kokoajan, saatiin kerättyä muistaakseni 12 munasolua, joista 8 oli oikean kokoisia, 7 hedelmöittyi, 5 jatkoi jakaantumista jonkin aikaa mutta lopulta vain yksi oli käyttökelpoinen ja siirrettiin ja nyt tuolla lattialla kömpii 9kk vanha typy. Ketään ei siis jäänyt pakkaseen eli seuraavan/seuraavien kanssa sama homma ja siksi vielä täällä sivuillakin roikun. Huuteluni pointtina kertoa viesti, että kyllä se yksikin riittää 🙂 Tsemppiä seuraavalle kierrokselle!

• Tätä vastausta muokkasi 1 viikko, 3 päivää sitten Sadelle.
          Sabrina
          Osallistuja

Voi hei muistan nimimerkkisi Sadelle,oltiin samoissa keskusteluissa! 😍

1kk ikäero meidän lapsilla, meillä tosin syntyi ennenaikaisesti 36+3.
          Joko teillä on toinen haaveissa? Mulla oli jo synnytyksen jälkeen varmaan max viikko, että eiköhän me ajatella toista kaveriks🤣 toki siis ensisijaisesti imetys lapsen tahtiin loppuun ja sitten. Meillä tissuteltiin 9kk, aijemmat 7kk ja 9kk myös rinnalla,että siirron takia en imetystä lopettanut.

Sadelle
            Osallistuja

Neiti syntyi myös keskosena 34+4, meinasi tulla jo puolitoista viikkoa aikaisemmin mutta saatiin vähän lykättyä. Imetän edelleen ja tarkoitus on jatkaa vähintään vuoden vanhaksi tai oikeastaan niin kauan kuin ei ole painavaa syytä lopettaa tai lopu itsestään. Hoitoihin ei voida tietty mennä ennen kuin imetys on loppunut käsittääkseni, kun meille tulis sit kaikki pistokset ym. Toivoisin sisarusta alle 3v ikäerolla monestakin syystä mutta katsotaan nyt 🙂

Sabrina
              Osallistuja

Pakastealkion siirrossa ei myöskään saa imettää. Ei ilmeisesti ne lääkkeet (luget) mutta keskenmenon vaara.
              Toki se vaara on pieni, mutta eivät eikä mekään tietenkään haluta ottaa riskiä aarteiden suhteen 🥰
              Meillä loppu aika luonnollisesti hampaiden myötä, ei tarvinnu lypsää eikä mitään, hiljalleen joka toinen, joka kolmas päivä jne. Olisin pitänyt pidempään jos olisi lapsi kaivannut, mutta meni niin puremiseks joka vähän viesti sitä että ei enää🤣

taika
      Osallistuja

Mulle ei ollut tullut jostain syystä päivityksiä näistä viesteistä 😳

Aarre, voi vitsi, oon tosi pahoillani sun puolesta, että kävi noin ikävästi 😭 Luuletko, että jaksaisitte vielä yrittää? Täällä ollaan hengessä mukana, voin niin samaistua noihin epätoivon kokemuksiin, jotka ajoittain myös itsellä täyttää mielen.

Mulla lähti eilen melkein taju kun pistin jarrupiikin, mies sai onneksi otettua kiinni ja saatettua maahan makaamaan 🤢 tänään viisastuneena aion pistää jarrupiikin valmiiksi sohvalla 😂 siis jotenkin se piikki on niin kuvottava ja hidas laittaa että aiheuttaa ihan pahaa oloa. Onneksi näitä ei nyt enää oo toivottavasti montaa jäljellä.

taika
      Osallistuja

Ja en saa taas näkymään noita kaikki porrastettuja viestejä puhelimella, vaikka onkin työpöytäversio käytössä 🙄 eli en tahalteen kommentoi vaan osaan, mutta kun ei vaan näy kaikki 😂

Sabrina
      Osallistuja

Hui apua Taika 😯 et nyt sitten yksin pistele sitten pistele niitä!

Apua kun mua jännittää,selviääkö alkio sulatuksesta 😫😫

taika
      Osallistuja

Milloin saatte siitä tiedon, vasta klinikallako? Toivotaan kovasti, että teille menee kaikki tänään hyvin ja että pieni pysyisi matkassa 😍

Eilen pistäminen sujui sohvalta käsin jo paljon paremmin kun muiston hengitellä koko ajan 😇 meilläkin on tänään seurantaultra ja selviää, mikä päivä on punktio.

Sabrina
      Osallistuja

Soitan ennen lähtöä, ettei mennä turhaan. Maltan varmaan just kymppiin asti🤣

Oo meillä molemmilla on jännät päivät 🥰

En mäkää nää kaikkia tekstejä vaikka laitan tietokone version puhelimesta, eikä tuu ilmoituksia viesteistä😡

taika
      Osallistuja

No kuinka kävi, pääsittekö siirtoon? Mä täällä yritän ruuhkassa kiiruhtaa ajoissa klinikalle 😬 tietty kaikki kriisit töissäkin osuu aina näille päiville 🙄

Sabrina
        Osallistuja

Päästiin! Yks jäi vielä pakkaseen 🤭
        Toivottavasti kerkeet ajoissa 🥰

taika
      Osallistuja

Mahtavaa että pääsitte! Menikö siirto hyvin? Nyt voitkin alottaa sit tikuttamisen 😉

Meillä oli taas ultra ja munarakkuloita oli vieläkin enemmän kun viimeksi, yhteensä vissiin n 26 😳 Eli ei päästä tuoresiirtoon hyperin vuoksi 😭 Vaikka nyt muita hyperin oireita ei ainakaan toistaiseksi oo ollut, toivotaan että jatkuu näin 🤞🏻

Tietty pettymys toi, ettei saada siirtoa heti ja julkisilla kun vaativat sen yhden välikierron ennen pas:ia, niin siirtoon päästään aikaisintaan vasta marraskuussa. Nää hoidot kyllä vaatii aina vaan lisää ja lisää kärsivällisyyttä, joka alkaa kyllä olla hukassa, mutta kai tää taas tästä.

• Tätä vastausta muokkasi 1 viikko, 1 päivä sitten taika.
      Sabrina
      Osallistuja

Joo meni! Ekan haaleen plussan sain edellisestä pp4🤣 täytyy koittaa malttaa nyt jotenki 🤔

No voi itku, toki hyvä että tulosta on mutta tuo odottaminen..😔
      Ja sun hyvinvointi ennenkaikkea 🥰🥰

Nauris
      Osallistuja

Yksityisen puolen Kela-korvauksista oli puhetta edellisessä ketjussa. Kun hinnastossa näkyy kaksi hintaa, niin alle 43-vuotiaat maksavat sen matalamman hinnan, sillä heistä klinikka saa kai suoraan Kela-korvauksen. Korkeamman hinnan maksavat 43-vuotiaat ja sitä vanhemmat. Ehkä myös alle 43-vuotiaat maksavat korkeamman hinnan siinä tapauksessa, jos takana on jo vähintään kolme ivf- tai icsi-hoitoa, eikä Kela-korvausta sen takia enää saa suoraan.

Jippuli
      Osallistuja

Hei,
      Tiedättekö kuinka nopesti alakautta otettava lugesteron imeytyy? Jouduin käymään vessassa tunnin päästä ottamisesta (yleensä pidän huolen, että menee ainakin pari tuntia mutta .. :O ), nyt pelkään jos se/ne (2kpl) tipahti siinä samalla :/ ?

Sabrina
        Osallistuja

En usko että on kuinkaan käyny. Kuinka usein laitat?
        Mulla varsinkin aamusin välillä vaivaa stressivatsa, joten useamman kerran välillä joutuu aamulla vessassa juoksemaan.. enkä oo huomannu että sieltä olis kummemmin tippunu isompaa, kyllähän sitä suojaan ainakin välillä valahtaa 😀

taika
      Osallistuja

Jippuli, tuskin yhdellä kerralla on niin merkitystä, vaikka olisikin osa tippunut pois 🤔 aika nopeastihan se yleensä ”sulaa”. Mulla sitä on melko usein valunut osa kuitenki pois, vaikka olisikin pitänyt kunnolla taukoa vessassa käymisessä. Mikäs pp teillä onkaan menossa?

Mä otan tänään klo 22 noi irrotuspiikit, mulle vaihdettiin gonapeptyl ovitrellen tilalle hyperin vuoksi. Punktio on sitten tiistaina. Alkaa olla aika tukala olo jo, alavatsassa koko ajan painava ja pinkeä olo 😬 myös noi estolääkkeet on tehnyt huonoa oloa. Eli punktiota odotellessa 😂

Sabrina
        Osallistuja

Hyvä että vaihtoivat, niin hyperin riski pienenee!
        Mihin aikaan sulla on punktio? Jännittääkö? Saatko rauhottavaa ennen sitä vai meneekö ilman? 😊

taika
      Osallistuja

Tiistaina meen klinikalle 9.30, itse punktio on sit 10.30. Jännittää kyllä 😬 mutta toistaiseks aika maltillisella tasolla, kai 😂 ja rauhoittavaa olisi vissiin mahdollista saada, mut koitan vetää ilman, mua pelottaa vähän että sekoisin niistä vaan enemmän 😅 (mulla on nuorena tehty yks leikkaus rauhoittavien kanssa ja silloin olin aivan sekasin). Uskottelen ainakin vielä itelleni et kipulääke riittää 🤞🏻

Sabrina
        Osallistuja

Mä jotenkin paniikissa piikkikammoni kanssa pyysin kaikki mahdolliset🤭 sain kotiin rauhoittavan ennen lähtöä otettavaks, lisää paikan päällä, sit toimenpiteessä hyvällä satsilla kipulääkettä,en muista saiko vielä rauhoittavaa.
        Eihän se itsessään kestä kauaa, eikä oo hirveen kivulias,toki nipistää mutta mulla jotenki kanyylit, punktio piikkeineen monen kertaistaa sen kivun🤦‍♀️🤦‍♀️
        Ja kyllä ne kipulääkkeet on ”hyviä”, ei mitään burana+panadol komboa 🤭

• Tätä vastausta muokkasi 6 päivää sitten Sabrina.
        Pauliina
        Osallistuja

Hei Taika,

meillä on sama aikataulu. Mekin ollaan menossa tiistaina punktioon. Olo on kuin ilmapallolla, joten kyllä sitä jo odottaakin. Minä otan ohjeen mukaisesti paracetamolia ennakkoon ja sitten kipulääkityksen paikan päällä. Ne riitti minulla ainakin viimeksi, vaikka taisinkin nukkua operaation jälkeen useamman tunnin.

Lugesteronit on melkein yhtä inhottavia kuin piikitkin. Valuvat aina. Nyt minulla on suunnitelman mukaan luvassa kolme kertaa päivässä yksi suppo.

Sabrina
      Osallistuja

Tsemppiä huomisiin punktioihin Taika ja Pauliina ❤
      Kunhan vointi sallii, tulkaa kertomaan voimia ja saalista🥰
      Jäättekö sairaslomalle?

Jippuli
      Osallistuja

No niin, hermoilin varmaan turhaan 🙂 se päivä meni odotellessa iltaa ja uutta satsia. Luin kyllä, että lugen laittamisesta jo tunnin päästä ainetta on paljon veressä. Nyt olis pp 11, jos se lasketaan siitä, kun alkio siirrettiin. Sekasin odotuksin odottelen ke aamua… :=O

Sabrina
        Osallistuja

Ei ole käynyt kuinkaan 😊❤
        Mitä,miten oot pystyny olee testaamatta? 🤭 mä oon ihan hirvee testihirmu ollu joka kerta, aina vaan aikasemmin ja aikasemmin alkanu tikuttaa🤦‍♀️🤣

Jippuli
          Osallistuja

Hehhe….ei, mulla lisäisi vain stressin ja tuskan määrään.

taika
      Osallistuja

Oi sähän pääset Jippuli ihan pian testaamaan ihan luvan kanssa! Toivotaan että olisi vahva plussa odottamassa 😍

Tsemppiä Pauliina sulle myös punktioon! Ja kiitos myös muiden tsempeistä🥰 mulle ei oo annettu mitään esilääkitysohjeita 🤨 et ilmeisesti lääkitään sit vasta klinikalla. Ja joo, sairauslomaa on ainakin huominen ja keskiviikko. Tuun sit päivittää miten meni. Jotenkin jännittää et onko ovulaatio voinut kaikista jarruista huolimatta tapahtua jo etukäteen, mut toivotaan että ei.

Sabrina
        Osallistuja

En usko, kun oot jarrua pistäny ettei ovulaatiota tule, pe ultrassa mitattu ja katsottu kohdunlimakalvo ja johtofolli. Nyt kun pistät sen (tai oot jo pistäny) irrotuspiikin tarkkaan annettuun kellon aikaan niin ovulaatio tapahtuu just sillon kun pitää. Näin mä oon ymmärtäny 🤣

Mulla alko hirveet alavatsa kivut, flon mukaan menkat alkais lauantaina. Täsmäis kivut siihen. Mulla ei oo luget pitäny menkkoja pois siirtojen jälkeen 🤷‍♀️
        Meillä julkisen kautta käydään jokatapauksessa labrassa, niin näkee onko ees kiinnitysyritystä. Nyt on tullu uutena, että kattovat samalla jonkun keltarauhasarvon? Onko kellään tietoa moisesta? 🤨

Sabrina
      Osallistuja

Taika ja Pauliina, mites jakselette?🥰

taika
      Osallistuja

Täällä ollaan just kotimatkalla punktiosta. Aamu ennen punktioon menoa oli tosi kivulias, mutta klinikalta saadut kipulääkkeet auttoi pian. Punktio sujui ihan hyvin, pyysin pari kertaa lisää lääkettä operaation aikana. Yhteensä munasoluja saatiin kerättyä 24, joista kaikki tuskin on kypsiä kun lääkäri sanoi osan olevan pienempiä. Just tällä hetkellä olo on tosi hyvä, varmaan lääkkeet vielä vaikuttaa. Ens viikolla saa tarkemmin kuulla miten ovat hedelmöittyneet, toivottavasti tieto tulis kuitenkin tonne potilastietoihin jo aiemmin.

Toivottavasti Pauliinalla on myös mennyt punktio hyvin. Ja että sullakin Sabriina pysyisi nyt alkio kyydissä ja vatsatuntemukset ei olis menkkoja.

Sabrina
        Osallistuja

Onpas hyvä määrä, vaikka siellä jokunen epäkypsä mukana olisikin! Nyt sitten lepoa ja juo hirveesti 🤭
        Eikö teille ilmotella ”väliaikatietoja”? Esim huomenna ja perjantaina mikä on tilanne. Näin meillä oli.. vai soittelinko sit perään kun en malttanu odottaa🤭

taika
      Osallistuja

Taisi se kätilö sanoa että biologi täyttää potilastietoihin tietoja, mutta ei osannut kertoa tarkemmin, että milloin vaan sanoi, että saattaa kestää 🙄 toivotaan että tällä viikolla sais nyt jotain väliaikatietoja tai sit täytyy alkaa vaan soittelemaan 😅 HUS:ssa punktioita tehtiin tänään ihan liukuhihnatyönä, siellä oli mun mielestä mun lisäksi joku 5+ muutakin punktiossa niin en tiedä miten sinne kehtaa soitella perään kun muitakin töitä varmasti on 😬

Sabrina
        Osallistuja

No joo totta, mä oon vaan ollu niin malttamaton että oon soittanu🙈 meillä ei tuu mihinkään kantaan tms tietoa..

taika
          Osallistuja

No kyllä mustakin toi viikon odotusaika ilman mitään väliaikatietoja olisi kohtuuton et aion kyllä myös ite soittaa jos niitä tuloksia ei tonne hoitopolulle kuulu.

Sabrina
      Osallistuja

Jos ei perjantaihin mennessä oo näkyny mitään niin soita ihmeessä 😊

Sabrina
      Osallistuja

Pp5 ja mä niin luovutan. Ihan järkyttävät alavatsa-ja selkäkivut. Kyllä ne menkat tekee tuloaan, minkäs sille teet.
      Niin paska fiilis, että voisin hypätä kaivoon.

Pauliina
        Osallistuja

Älä Sabrina menetä toivoasi. Minulla ainakin ne luget aiheutti kovia tuntemuksia vaikkei menkkoja tullutkaan.

Meillä oli eilen punktio. Voisi sanoa, että selvisin elossa. En tiedä onko toisella kierroksella aina paikat vähän hellempinä, mutta kyllä se kovemmille otti. Ilta meni kuitenkin hyvin ja sain nukuttua, joten eiköhän tämä tästä. Meillä saivat ilmeisesti viisi munasolua, joten se on ihan hyvin minulle. Tänään saan kai jo tiedon kuinka monta on hedelmöitynyt ja perjantaina olisi sitten siirto.

Aikamoisia eroja noissa hoitopoluissa. Toki en näistä kyllä mitään tajua, meinaa mennä kaikki termit aina sekaisin. Tsemppiä Taika odotteluun. Se taitaa olla se raskain osuus koko tässä prosessissa.

Sabrina
      Osallistuja

Kuullostaapa Pauliina hyvälle! 😊

Noh,tässä on oppinu tuntemaan kroppansa ja kipunsa että aika haikee fiilis nyt.
      Kuitenki yli viikon lugeja käyttäny ja nyt paria päivää ennen menkkoja alkaa menkka kivut🥺 eikä oo mitään rintojen arkuutta, huonoa oloa, ei edes viivanpaikkaa testissä, vaikka viimeksi pp6 selkeä haamu.
      Tää ottaakin kovemmin kun luulin, oon kyllä ihan rikki. Toki olen onnellinen siitä mitä mulla jo on, mutta..

Toipumisia teille molemmille 🥰

taika
      Osallistuja

Voi harmi Sabrina, jos nyt et olisikaan onnistunut 😭 oon tosi pahoillani. Oliko niin, ettei teillä ollut pakkasessa nyt enää alkioita?

Tuonne meidän hoitopolulle oli päivittynyt tieto, että munasoluja saatiin tosiaan se 24, joista kypsiä oli 20, joista taas normaalisti hedelmöittynyt nyt 9. Toivottavasti näiden hedelmöittyminen nyt jatkuisi normaalina 🤞🏻 Yllättävän suuri osa ei jostain syystä nyt lähtenyt normaalisti hedelmöittymään 🤔

Sabrina
      Osallistuja

1 alkio pakkasessa. Oon niiiiiin rikki.

En muista nyt määriä, lähemmäs 20 multakin punktioitiin, lähemmäs kymmenen kypsiä, julkisen kautta automaattisesti viljellään 5 päivää, saatiin kolme pakkaseen. Siihen verrattuna kuullostaa normaalilta 🤔 toiset saa toki 20 alkiotakin pakastettua, mutta tosi yksilöllistä miten kelläkin menee 😊

Jippuli
      Osallistuja

Heipä hei,
      Kerrotaas kuulumisen, harmillisesti ei positiiviset 🙁
      Punktio oli 2.9., joista saatiin 5, kahdessa oli solu, molemmat hedelmöttyi ja jatkoi kasvuaan siirtopäivään, mutta toinen todettiin fragmenttiseksi (?), joten ei jatkoon.

Tämä yksi laitettiin mutta kuukautiset puski tuloaa sitten testipäivänä, kevyttä vuotoa oli jo ti :/
      Suuren suuri harmistus ja aika maassa olen ollut, vaikka tiesinkin, että onnistumisprosentti on melko huono 🙁 (ikää ja muuta vaivaa)

Vähitellen kokka kohti uutta, ehkä tästä seuraavaan kiertoon sitten lähdetään taas pistämään koko rumba alusta. Yksityisella vaan maksaa niin jumalattomasta :O mutta ehkä me vielä yksi kierros saadaan tehtyä.
      Toivon muille parempaa menestystä 🙂

Sabrina
      Osallistuja

Voi Jippuli olen pahoillani 😔❤
      Meinaatteko milloin aloittaa hoidot uudestaan?

Jippuli
        Osallistuja

Kyllä luulen niin, ensi viikolla olisi uusi suunnitteluaika. Ollaan nyt Mehiläisellä, joka on ollut aivan ihana ja huipputyyppejä siellä, mutta nyt pitää vähän kukkaroa tutkia, ja on edes hivenen halvempaa Dextralla.

taika
      Osallistuja

Voi kun ikävä kuulla Jippuli, ettei teitä onnistanut. Ihailen sua, että jaksatte lähteä uudestaan hoitoihin, toivottavasti talouskin sen kestäisi 😊

Onko Sabrinan tuntemukset jatkuneet?

Itelläkin on kyllä tänään ollut fiilikset vähän allapäin, kun tajusin ettei mekään välttämättä saada pakkaseen kovinkaan montaa alkiota, toivottavasti nyt saataisiin edes jotain, etenkin kun ei saada edes tuoresiirtoa. Olin jotenkin typeränä tuudittautunut siihen että kun ollaan ”nuoria” ja munasoluja saatiin niin monta kerättyä, että oltaisiin niistä saatu myös alkioita paljon pakkaseen ja useampi lapsi tällä samalla satsilla, ettei tarttisi enää lähteä samaan piikkirumbaan. Mutta asiat harvoin taitaa mennä niin kuin luulee ja suunnittelee.

Tämä jossittelu ja pessimistinen asenne ei kyllä varmaan ainakaan auta tilannetta, ihailenkin sitä kun monet jaksatte yrittää uudestaan ja olla toiveikkaita. Toisaalta eihän tässä taida olla muita vaihtoehtoja, kuin vain jaksaa yrittää ja toivoa parasta.

Sabrina
        Osallistuja

Ei oo tuntemuksiin tullu muutosta. Alavatsa tosi kipee, lämpöki nous😫 soitinki polille ja kysyin vähän mikö neuvoks, seuraillaan. Ja siis ei ole mitään korona oireita, ihan kiertoon liittyviä juttuja. Googlettelin, joillain nousee lämpö lämpö ennen menkkoja, en oo kiinnittänyt aikaisemmin huomiota. Monethan yrittäessä seuraa lämpöjään ja merkkaa ylös, itse en ole seuraillu.

Saatko Taika tänään tarkempia tietoja? Toivottavasti useampi murunen pakastetaan 🥰🥰 ootteko aatellu, montako lasta haluaisitte? Olipa typerästi kysytty mutta noh. 🙈

taika
          Osallistuja

Hups, en tahallisesti jättänyt vastaamatta tuohon lapsikysymykseen 😂 itse toivoisin ainakin kahta, mielellään kolmea tai jopa neljää, mutta tässä vaiheessa riittäisi kyllä ihan se yksikin näin alkuun. Mies on vähän maltillisempi toiveissaan.. mun mielestä myös adoptio tai sijaisvanhemmuus voisi olla vaihtoehtoja, mutta toivoisin kyllä ainakin sitä yhtä, mielellään useampaa, biologista lasta. Ja tosiaan, ei kuulunut tänään mitään päivityksiä viljelyn tilanteesta, eli maanantaina luulisi tulevan infoa, kun silloinhan pakastus nyt viimeistään kaiken järjen mukaan tulisi tehdä.

taika
      Osallistuja

Mullakaan ei oo tietoa tosta lämmönnoususta ennen menkkoja. Jos teillä ei nyt tärppäisi niin edellytetäänkö teilläkin hoidoissa välikiertoa vai milloin pääsisitte mahdollisesti uudestaan siirtoon?

Toivon tosiaan, että tänään tulisi päivitystä tonne hoitopolulle alkioiden tilanteesta 😳 mitään ei ole tullut sen keskiviikon jälkeen. Tiedättekö muuten miten pakastus toimii julkisella, jos viides päivä olisi sunnuntai? Onko siellä joku pakastamassa niitä myös silloin vai siirtyykö pakastus kuudenteen päivään vai pakastetaanko ne jo perjantaina kolmipäiväisinä?

Mulla ei onneksi oo ollut nyt hyperin oireita, turvotuskin alkaa pikkuhiljaa laskea ja eilen en ottanut kun kerran kipulääkettä 🙌🏼

Sabrina
      Osallistuja

Nyt en kyllä ole varma, olettaisin että pääsee seuraavaan kiertoon siirtoon taas. En tajunnu kysyä.

En kyllä osaa vastata tuohon viljelyyn, kun meillä tosiaan on punktiot, viljelyt,siirto ja pakastus ostopalveluna yksityiseltä. Ne tekee myös vkl ja pyhinä.
      Hyvä ettei oireita ole ja vaikka harmittaa ettet päässyt tuoresiirtoon, ajattele että siinä ajateltiin sun hyvinvointia 🥰

Unana
      Osallistuja

Moi! Ajattelin uutena tulla kirjoittamaan kanssa, kun olen jo jonkin aikaa lueskellut juttuja taustalla. Mitä pidemmälle hoidot etenee, sitä vaikeampi niitä on vain yksin pohtia. Meillä oli ensimmäinen ivf-yritys 5/20 pitkällä kaavalla, mutta se meni heti alkujaan pieleen, kun vaste oli ihan nolla, ei lähtenyt rakkulat kasvamaan. Nyt toinen yritys menossa lyhyellä kaavalla ja keskiviikkona pääsin ekan kerran punktioon asti. Mun amh-arvo on tosi matala, vain n. 0,5, joten kovin suuria odotuksia määristä ei ollut. Multa punktioitiin 9 rakkulaa, joista 8 löytyi solu, joista 5 oli kypsiä. Luojan kiitos, nämä kaikki hedelmöittyi. Nyt kauhea jännitys siitä, lähteekö ne jakautumaan. Maanantaina pitäisi olla siirto, jolloin kuulen, mikä tilanne on. Oon yrittänyt googlailla, miten tuo jakautuminen yleensä onnistuu ja onko kato siinä vaiheessa suurta, vaikka ihan turhaahan se varmaan on, kun kaikilla kuitenkin yksilöllistä, miten menee. Onko teillä kokemuksia, miten jakautumisvaihe on mennyt? Itse punktio sinänsä oli tosi kivuton. Ikävämpi olo on ollut punktion jälkeen ja vatsassa edelleen tärinäarkuutta kävellessä.

Tsemppiä teille kaikille, jotka jännäätte tai odotatte seuraavaa vaihetta. On kyllä ollut ylivoimaisesti raskainta tämä vaihe vaiheelta odottaminen, kun aina uusi pelko persuuksissa, onnistutaanko vai meneekö jokin pieleen.

Pauliina
      Osallistuja

Meillä oli tänään siirto ja yksi saatiin pakkaseen. Positiivinen yllätys tuo pakkaseen menijä. Nyt sitten odottelua kaksi viikkoa.. huoh.

Sabrina
      Osallistuja

Tervetuloa mukaan Unana!🥰

Pauliinalle tsempit piinailuun, tulee pitkät kaks viikkoa!🤭

taika
      Osallistuja

Tervetuloa munkin puolesta Unana mukaan! Hienoa, että noin moni hedelmöittyi! Muakin mietityttää tuo sama, että moniko hedelmöittyneistä jatkaa sitä jakautumista, netin tulokset on osa tosta jotenkin surullisen alhaisia, joten toivon tosiaan, että tässäkin on yksilöllisiä eroja, niin kuin varmasti onkin. Toivottavasti pääset siirtoon maanantaina ja saisitte vielä pakkaseenkin alkioita! Mielenkiinnolla täällä odotellaan, jos tahdot päivitellä tilannetta 🙂

Ja samaistun täysin tohon, että pahinta tässä kaikessa on se jatkuva pelko vaihe vaiheelta siitä, että jokin menee pieleen. Huokaisen varmaan helpotuksesta lopulta vasta silloin, jos joskus saamme lapsen elävänä ja terveenä syliin saakka.

Pauliinalle tsemppiä paljon piinapäiviin, toivotaan että tärppäisi! Ja kiva että saitte toisen vielä yllärinä pakkaseen.

Unana
      Osallistuja

Kiitos tervetulotoivotuksista 🙂 Toivottavasti saat Taika hyviä uutisia maanantaina pakasteeseen menevistä. Ois kiva kuulla kanssa, miten kävi. Pidän peukkuja. Ja Pauliinalle myös. Meillä taitaa olla melko sama tahti, jos oma siirtoni maanantaina onnistuu.

Mä alussa naiivisti kuvittelin, että sitten kun hoidot alkaa niin homma on nopeasti hoidettu. Silloin, jos ois tiennyt, mitä kaikkea on vielä edessä…

Luet parhaimillaan 41 vastausketjuja
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.