Etusivu › Foorumit › HEDELMÖITYSHOIDOT › Ivf/icsi/pas 2020 vol.3
- Tämä aihe sisältää 225 vastaukset, 12 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 3 vuotta, 1 kuukausi sitten
Nimetön toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
-
2.10.2020, 19:20 #34086
Nimetön
Ei-aktiivinenJatketaan ??
-
4.10.2020, 13:27 #34088
Nimetön
Ei-aktiivinenHyvää sunnuntaita!
Meiltä jäi kolme 5-6vrk ikästä pakkaseen. Olen ihan tyytyväinen vaikka kato olikin kova! =)Minkälainen teillä oli olo alkupiinapäivinä? Musta tuntuu et punktio vaikuttaa vieläkin tai sit se on noi luget, mut vatsa on aika pinkeenä ja välillä arka. Eilen pääsin kyllä jo pienen treenin tekemään mutta jännä että näin kauan kestää. Pp3 menossa ja on tämä aikamoista ?
-
4.10.2020, 15:06 #34089
Nimetön
Ei-aktiivinenTuntuu että tuo kolme on yleinen määrä mitä blastoja jää vaikka keräyksessä määrät on isot. Hyvä määrä siis?
En muista yhtään miten oireet meni tiedonsiirrossa tai piinaillessa muutenkaan. Orgalutran teki tissit kipeiks pitkäks aikaa ? ja jotenkin sitä kiinnittää piinaillessa huomiota tosi paljon oireisiin ja sitten empii että onkohan vaiko ei.. ei niitä turhaan kutsuta piinapäiviksi?? -
4.10.2020, 16:42 #34090
Nimetön
Ei-aktiivinenJoo saman teki ovitrelle, nännit huutaa kivusta 😀 Ja piinallista kyllä mutta myös mielenkiintoista ja hassua kuinka tarkkaan yrittääkin analysoida omaa kroppaa!
Kyllä mä mä vähän pohdiskelin että kun menkkojen normi alkupäivä ois to eli pp7 niin voisin kokeilla perjantaina tehdä testin, ellen jollain ihmeellä jaksa odottaa koko aikaa. -
4.10.2020, 17:36 #34091
Nimetön
Ei-aktiivinenHienoa Oodi! Kolmehan on tosi hyvä! Toivottavasti se tieto helpottaa ees vähän nyt piinailua ? vaikka en kyllä tiedä voiko sitä mikään helpottaa. Mulla ainakin lugesta tuli oireita (turvotusta ja pahaolo) ja sit kun väkisinkin koko ajan miettii et mikä on mitäkin. Tsemppiä odotteluun.
Mimmosia keinoja teillä on saada ajatukset näistä jutuista pois. Siis kun pitää odotella ja ajatukset lähtee maailmanlopun radalle. Sit tulee stressiä siitä että stressaa ja se ei oo hyväksi. Ootteko onnistunut nollaa jotenkin?
-
4.10.2020, 17:39 #34092
Nimetön
Ei-aktiivinenEn kyllä mitenkään. Yheks illaks ehkä viinipullon kanssa saa muuta mietittävää. ?
Tosin jotenki kävi hassusti, piti aloittaa ovis testit tänään, mutta unohin?♀️ yleensä oon tosi skarppina näitten kanssa.
-
-
4.10.2020, 18:12 #34093
Nimetön
Ei-aktiivinenEi tässä tunnu muu auttavan kun että keksii tekemistä joka hetkelle 😀 itselläkin kymmenen projektia tulessa töistä puhumattakaan, maskeja aloin tekemään kotosalla ja nyt aloitin villasukat, canvas tossa pöydällä kans odottaa maalia… Meneeköhän jo hulluuden puolelle ?
-
4.10.2020, 19:03 #34094
Nimetön
Ei-aktiivinenMiten tuo influenssarokote.. Voiko sen ottaa just ennen hoitoja tai niiden aikana. Mielellään ei mitään ylimääräistä kehoon just silloin niiden hormonien ja lääkkeiden lisäksi laittaisi mutta toisaalta ja toisaalta..
-
4.10.2020, 19:15 #34095
Nimetön
Ei-aktiivinenLuulisin että voi, mutta sitten jos siitä tulee sivuoireita (flunssa, kuume ym) niin miten sitten se taas vaikuttaa hoitoihin, sen aloitukseen. Kannattaa klinikalta kysyä, vaikka tietäis että siitä piikistä on kipeeks tullu niin vaikuttaako nyt tän koronan pyörteissä mitenkä? olipa vaikeasti selitetty..
-
5.10.2020, 10:09 #34096
Nimetön
Ei-aktiivinenHelp! Kertokaa, että huhu on väärä ja rauhoittakaa mun mieltä…
Kuulin, että Turun sairaanhoitopiirissä ei tehdä yli 37-vuotiaille kuin yksi IVF hoito. Olen kokoajan ollut siinä ymmärryksessä, että niitä tehdään 3 mikäli ikä on alle 40v. Nyt iski paniikki sillä täytän muutaman kuukauden päästä 39 ja IVF hoidon ensimmäinen suunnittelukäynti on vasta parin viikon päästä. Tuolla tietysti asia varmistuu, mutta mulle iski ihan epätoivopaniikki, että miten epäreilua tämä taas on. Monet rauhottelevat toisiaan kuinka ”ensimmäinen ivf voi mennä pieleen kun silloin vasta nähdään kuinka elimistö reagoi, että onneksi on vielä 2 kertaa jäljellä, joten turha stressata”.
Onko joku teistä HUSsilla hoidoissa ja samaa ikäluokkaa kuin minä joten osaisi sanoa tähän faktatietoa? En kehtaa klinikalle pommittaa soittoa kun vasta kohta tuo lääkäri aika.
-
5.10.2020, 10:38 #34097
Nimetön
Ei-aktiivinenMorjens pitkästä aikaa… meillä oli koronatauko hoidoissa ja nyt taas jatkettiin eli luovuttajan valinta ja miehen lahjoitus” ja 30.9. tuoresiirto ja pakkaseen meni 4 ja 2 viellä seuraavat eli jos nyt ei onnitu on viellä useampi varakappale jäljellä. Onks muille käynyt tämmöistä… lähdin mieheni mukaan kun meni luovuttamaan ja klinikalla oli tietysti noin aikaisin aamusta hiljaista no tuli yksi nuori neiti jolle neuvoin mistä hengityssuojaimia löytyy ja alettiin juttustelemaan… tajustin kun juteltiin että on meidän luovuttaja… miljoona kysymystä olisi pitänyt kysyä mutta menin niin hämilleni enkä halunnut hänelle tehdä vaivalloista oloa niin juteltiin yleismaallisia juttuja no sain sentäs selville että oli eläinystävällinen ja ei ole allergioita ja vaikutti fiksulta ja nätti ja hoikka likka… En tiedä mitä hänelle oli meistä kerrottu ja tajusiko ketä oltiin mutta jotenkin ihana olo kun sain itse nähdä luovuttajan nyt vaan peukut pystyssä että tämä nyt 6vkonen alkio onnistuu
-
6.10.2020, 07:53 #34099
Nimetön
Ei-aktiivinenOodi, hyvä että saitte kolme vielä pakkaseen! Toivotaan nyt että tärppää !
Aliisa, omaa kokemusta ei ole, mutta muistelen, että HUS:ssa on ollut ohjeena että tulee olla alle 40v hoitopäätöstä tehtäessä (Eli ei edes itse hoitojen aikana). Muuta ikärajaa tai rajoituksia en ole kuullut. Vaikuttaisi kohtuuttomalta jos vain yksi ivf tarjottaisiin?
Viime vuonna kysyin inseminaatioiden aikaan juuri tuosta influenssarokotteesta ja sen sai silloin ainakin ottaa eikä vaikuttanut hoitoihin. Toki ivf:n kanssa saattaisi olla eri.
Eeva, oho, aikamoinen kohtaaminen ollut teillä ? toivottavasti teilläkin nyt tärppäisi.
Meillä aika matelee seuraavia menkkoja odotellessa. Jotenkin en ole tuntenut tässä kierrossa lainkaan ovisoireita, onko teillä ollut ihan normaalikierto punktion jälkeisen tyhjennysvuodon jälkeen?
Lisäksi viikonloppuna hyvä ystävä kertoi iloinen vauva-uutisen, josta osasin aidosti iloita (ainakin sen hetken kun ystävien seurassa olin ?). Myöhemmin tuli tietenkin itku, vaikka olenkin ystävän puolesta onnellinen eikä heidän onnensa ole meiltä pois. Tuntuu vaan niin pahalta kun joutuu itse odottaman kuukaudesta ja vuodesta toiseen tässä epävarmuudessa. Mutta muuten paremmilla fiiliksillä jo ??-
6.10.2020, 09:15 #34100
Nimetön
Ei-aktiivinenSillon kun hoitoja aloitettiin, tuntu että joka toinen fb kaveri ilmoitti ultrakuvalla odotuksesta, kyllä olin yhtä itkua sillon! Nyt kun kuulee noita niin ei tunnu niin pahalta.
Näin unta että sain torstaina ovis+, ja menkat alko heti ?? koitin soittaa klinikalle ja jätin soittopyyntöä mutta eivät soittaneet takaisin??
Vaikka nää ei oo pyörinyt sillain nyt mielessä, ehkä sen takia kun pienimmäinen pitää huolen siitä että on kaiken keskipisteenä?, niin huomaa että alitajunnassa ilmeisesti kuitenki jotain pyörii.
Hyvä että muistan aamulla ovis testin tehdä ??
-
-
6.10.2020, 10:52 #34101
Nimetön
Ei-aktiivinenTaika kiitos peukut ja jalat pidetään viellä vko ristissä ennenkun on testipäivä… Itselleni tuli oikeasti hyvä olo kun näin luovuttajan
-
7.10.2020, 09:54 #34103
Nimetön
Ei-aktiivinenMitäs tänne kuuluu?
Täällä kp 13, huomenna väliultra, viimeinen semmoinen. Tosi haikea fiilis, kun tietää että viimeinen yritys edessä. Vaikka olen ajatellut että hoitoja voisi jatkaa, mutta miehen kanssa keskusteltiin pitkään ja päätettiin että tämä on nyt viimeinen yritys.. -
7.10.2020, 18:22 #34105
Nimetön
Ei-aktiivinenJännittävää Sabrina, vaikka onhan se väkisinkin haikeaa! Toivotaan silti että tämä tärppää=)
Mulla meni vähäsen ohi Eeva sinun tarinasi, olitko laittanut jo johonkin aiempaan ketjuun viestiä? =) teillä oli päivää aijemmin alkionsiirto kuin meillä, mikäs tilanne nyt? Vieläkö jaksaa odottaa ennen testiä?
Meillä PP6 ja päätettiin tehdä huomenna huijaustesti 😀 alan olemaan jo niin pessimistinen ja jos huomenna ei näy haamuviivaa niin saa ajatukset ohjattua kokonaan muualle. Uskoisin että jos raskautuminen ois tapahtunut niin näkyisi jo huomenna.
-
7.10.2020, 19:29 #34106
Nimetön
Ei-aktiivinenMinkä ikäinen teille siirrettiin? Anteeks en jaksa selata ? kuvaa sitten heti tänne aijaan kautta!?
-
7.10.2020, 20:04 #34107
Nimetön
Ei-aktiivinenTsemppiä Oodi testiin, tuu kertomaan sit mitä näyttää!
Ja Sabrina, kovasti toivotaan nyt että teitä onnistaa ?? Varmasti on haikeeta ja vaikeaa viimeisen hoitokierron ajan, täällä ollaan kuitenkin tukena ja tsemppaamassa.
Mä kokeilin hei nyt ekaa kertaa tota clearbluen ovistestiä, ajattelin testata huvikseen kun uumoilen että olisi lähellä. Testin tulos nega, mutta kun irroitin testipuikon laitteesta niin testiviiva kuitenkin selkeästi jo näkyy, mutta ei yhtä tumma kun kontrolliviiva. Voiko tästä tulkita et ovis on lähellä? Oon aiemmin siis tehnyt vaan liuskatestejä, jotka näyttää oviksen yhtä tummana viivana.
Ja siis ei tässä kierrossa kuitenkaan päästä vielä siirtoon, kunhan vaan harjoittelen täällä testin käyttöä?
https://aijaa.com/QAbsmf kuva testistä (siis viivoista laitteesta oton jälkeen)
-
7.10.2020, 20:15 #34108
Nimetön
Ei-aktiivinenNiillä sisäisillä viivoilla ei oo sinäänsä merkitystä, voi olla kyllä että on aamulla positiivinen. Viimeks mulla oli hailakat ne viivat mut hymynaama oli.
-
7.10.2020, 20:21 #34109
Nimetön
Ei-aktiivinenOkei, kiitos pikaisesta vastauksesta, arvasin että supertikuttajaan voi luottaa ??? Tota mä just mietin et onko niillä viivoilla merkitystä vai ei, kun paketissa ei niistä sanottu mitään. Mutta pakko varmaan testata vielä huomenna, vaikkei sillä ovulaatiolla nyt sinänsä ookaan merkitystä. Paitsi että nyt olisi viimeinen mahis saada luomulapsi ennen ensi kuun (??) siirtoa (vaikka ei nyt kovin realistinen haave taida olla ??)
-
7.10.2020, 20:28 #34110
Nimetön
Ei-aktiivinen?? just tein kans äsken, aavistuksen haaleempi oli se vasemman puoleinen viiva kun sulla. Mutta luotat siihen mitä digi näyttää,viivoista viis ? mulla plussa pitäs tulla viimeistään perjantaina,viimeks tuli kp 14 illalla, aamulla oli vielä nega.
-
7.10.2020, 20:36 #34111
Nimetön
Ei-aktiivinenKolmepäivänen oli tuoresiirto meillä! Joo pitää opetella käyttää tota ahaata. Ostin clearbluenki ku kuulin huonoo noist rfsun liuskoista ? miten jaksan oottaa aamuun
-
7.10.2020, 20:38 #34112
Nimetön
Ei-aktiivinenNo tee nyt ?
-
7.10.2020, 20:41 #34113
Nimetön
Ei-aktiivinenX-D Sabrina the True tikuttaja! Kyl mä huomiseen jaksa en ni en pistä ainakaan ”illan piikki”
-
7.10.2020, 20:43 #34114
Nimetön
Ei-aktiivinen??? apua miten maltan odottaa Oodin testitulosta ?
-
7.10.2020, 20:50 #34115
Nimetön
Ei-aktiivinenLupaan tulla heti kertomaan olis sit kumpi vaan =)
-
7.10.2020, 20:55 #34116
Nimetön
Ei-aktiivinenMitä nauretaanko mulle???? ei vaan?
Oliko sulla muuten mikä irrotuspiikki Oodi punktiossa? Jos ovitrelle tai olikohan pregnyl, niin saattaa antaa väärää viivaa! -
7.10.2020, 21:05 #34117
Nimetön
Ei-aktiivinenJoo luin kans et ovitrelle saattaa 10 pv antaa mut se oli viime viikon la eli tän vk ti olis ollu pv 10? Ni eikai to enää vaikuta eihän 😀
-
7.10.2020, 21:08 #34118
Nimetön
Ei-aktiivinenNo luulis että ei vaikuta. Jotkut tekee sillain että tikuttaa siirrosta alkaen että näkee millon lähtee haalenee ja sit tummenee jos niikseen on. Mulla taas ei oo ollu semmosta tilannetta.
Mutta luulen että ei näy enää! -
8.10.2020, 07:16 #34119
Nimetön
Ei-aktiivinenJoo ei näkynyt, ei niin minkäänlaista haaleeta viivaa ees. Toki voihan se vielä ilmestyä mutta alan epäilemään suuresti!
-
8.10.2020, 07:30 #34120
Nimetön
Ei-aktiivinenEikä ? Voihan se toki vielä muuttuakin positiiviseksi, mutta ymmärrän jos vetää mielen matalaksi ? millainen fiilis sulla on?
-
8.10.2020, 07:40 #34121
Nimetön
Ei-aktiivinenNyt älä vielä lannistu! Tämän takia ei kannata aikasin testailla, paras minäki sanomaan?♀️?♀️ se voi hyvinkin muuttua vielä, kun teille nuori siirrettiin. Blasto varmaankin näkyisi jo. Blastohan kiinnittyy siirrosta melkein seuraavana päivänä, kun teillä taas muutaman pari päivää myöhemmin. Nyt ei vielä kirvestä kaivoon sanoo the true tikuttaja!???
-
8.10.2020, 08:06 #34122
Nimetön
Ei-aktiivinenVoi Oodi, mäkin sanoisin, että älä vielä lannistu, vaikka ymmärrän hyvin, jos on tuo fiilis. Vielä on kuitenkin tosi aikaista ja jos sulla ei oo mitään menkkaoireita ollut? Toivotaan vielä parasta.
Sabrinallekin tsemppiä! Toivon todella, että teillä tärpää tämä ja hienoa, että sait väliultran järjestymään. Jos sulla on plussa perjantaina niin miten sen siirron kanssa käy? Siirretäänkö se silloin heti samana päivänä sitten?
Mä kanssa testailen täällä ovultaatiotestejä. Mähän en oo varmaan koskaan saanut normaalikierrosta ovulaatiota näkymään, vaikka on ihan säännöllinen kierto. Ekan kerran tuli selkeesti inssin yhteydessä, ku oli lääkkeitä mukana. Tikuttelen tätä kiertoa huvin vuoksi, kun ei oo muutakaan tekemistä 😀 😀 Ja tietty vähän sama ajatus kuin Taikalla, jos sitä luomuna sit kuitenkin yrittäis vielä (vaikka todennäköisyydet kyllä siinä varmaan pakkasen puolella 🙂 )
-
8.10.2020, 08:19 #34123
Nimetön
Ei-aktiivinenSiirto määräytyy alkion iän mukaan. Meillä 5päivänen. Eli viimeks + oli lauantaina niin siirto oli sitten perjantaina..
-
8.10.2020, 09:49 #34124
Nimetön
Ei-aktiivinenAhaa eli se menee noin sitten siirtojen kanssa, eli jos tosiaan sulla Sabrina ovis osuis sitten ma tai ti niin siirtoa ei pystyttäs tekemään?
Olin aamulla niin väsyny ku joutu herää pissalle et nyt unien jälkeen on ihan ok olo. Toki sitä hirmusesti toivoo mutta pessimisti ei pety ? onneks tuo mies osaa piristää! Ja jos sitä nyt vapaapäivien kunniaksi tekis jotain kivaa!
Onneksi pakkaseen sastii ne kolme hyvää blastoa niin ei tarvitse heti lähteä piikeille (vaikka toki kun kaksi lasta haluttaisi niin taloudellisempaa olisi uusi icsi tehdä vielä tän vuoden puolelle jos noista kolmesta ei kaksi tärppää ?)Unana tiedätkö miksi ovulaatiota ei saatu näkymään?
-
8.10.2020, 09:51 #34125
Nimetön
Ei-aktiivinenAi se siirto tulee niin paljon viiveellä. Niin tietty, kun on jo vanhempi alkio, mut en oo kyllä tullut ajatelleeksi. Sittenhän tuo perjantai olisi hyvä päivä ovikselle.
-
8.10.2020, 10:35 #34128
Nimetön
Ei-aktiivinenNää viestit tulee mulle jotenkin viiveellä näkyviin hmm… Oodi en tiedä, miksi ovultaatiota ei ole näkynyt. Se on aina ollut sellainen himmeämpi viiva eri vahvuuksilla ja sitten inssin aikaan vasta tajusin, että hei tässä on nyt selvä ovulaatio, kun oli kaksi täysin yhtä tummaa viivaa. En tiedä mistä sitten johtuu, mutta siksi(kään) ei ole tähän luomuraskautumiseen mitään luottoa. Ja hoidoissa sanoin siitä aluksi, mutta ei siihen sen enempää tartuttu, riitti että on säännöllinen kierto. Varmaan jää mysteeriksi.
-
8.10.2020, 11:07 #34129
Nimetön
Ei-aktiivinenAika kumma juttu. Miten sitten siirron kanssa? Jos ovulaatiota ei spottaa niin mistä tietää siirron ajankohdan?
-
8.10.2020, 11:13 #34130
Nimetön
Ei-aktiivinenTuore siirron kanssa mulla vaan siirrettiin se sillon kuudentena päivänä. Mitään ei jäänyt pakkaseen, mutta totta, että jos semmonen tilanne tulisi, niin sittenhän se ois pakko löytyä. Oiskohan sitten, että sitä vois lääkkeillä jotenkin tukea, jos ei meinaa muuten löytyä..?
-
8.10.2020, 11:15 #34131
Nimetön
Ei-aktiivinenOsaltahan tehdään siirtokin lääkkeelliseen kiertoon, eli sillä tavoin saadaan ovulaatio selville/aikaiseksi. ?
-
8.10.2020, 13:28 #34132
Nimetön
Ei-aktiivinenJoo,jotkut jotka ei ovuloi niin lääkkeellisesti sitten ?
Täällä on ovis näillä näppäimillä,illalla tai huomenna. Johtofolli 20mm ja limakalvo 8mm,hyvältä näyttää sen osalta.
Siirtoon siis päästään jos alkio selviää sulatuksesta?? -
8.10.2020, 13:51 #34133
Nimetön
Ei-aktiivinenJei, missä vaiheessa se sulatetaan ja milloin tietää selviääkö?
-
8.10.2020, 15:24 #34134
Nimetön
Ei-aktiivinenOn toi mies kyl ihana, toi meidät yllärinä kylpylähotelli aulankoon ♥️ eihän tässä voi mieli olla maassa =)
-
8.10.2020, 15:29 #34135
Nimetön
Ei-aktiivinenJes, mahtavaa sabrina että siirto näillä näkymin onnistuu!
Ja oodi, onpa kiva että mies hemmottelee ?on ainakin mahdollista saada muuta ajateltavaa tai ainakin voi ajatella vauvahaaveita rentouttavassa ympäristössä ?
-
8.10.2020, 16:37 #34136
Nimetön
Ei-aktiivinenIhanaa oodi ?
Siirtopäivänä sulatetaan ja tietää myös onko selvinnyt.
Passissa menee ovis+päivä ja siihen lisäks alkion ikä päivissä millon siirretään. Tuoresiirrossa punktiopäivä eikö oo ovulaatio+ ja siinä sit siirto miten alkioita selviää? Jos oikein muistan?
Huhhuh, taidan nollata lauantaina ja toivoa että en saa viiniä nauttia sit seuraavaan vuoteen ainakaan?? -
8.10.2020, 17:05 #34137
Nimetön
Ei-aktiivinenOliko Taika tänään ovis+?
-
8.10.2020, 18:28 #34138
Nimetön
Ei-aktiivinenSuosittelen ilman muuta nollausta kun se on vielä mahdollista ?
Ja ihme kyllä, ei ollut ovis+ vaikka vatsaan on sattunut siihen malliin että olis tänään ovis. Mietin et voiko olla niin et testi onkin ollut plussa jo toissapäivänä ? kun eikö se testi näytä sen plussan pari päivää ennen itse ovista? Testaan vielä huomenna nyt varalle.
-
8.10.2020, 20:56 #34139
Nimetön
Ei-aktiivinenSabrina eli tää ovumiassa toinen kierros ja eri luovuttaja. 30.9. oli eka tuoresiirto 5vrk ikäisellä alkiolla ja pakkaseen saatiin saatiin 3. Nyt on eka piinaviikko takana ja viellä toinen edessä eli testauspäivä 14.10. Ensimmäinen ”kierros” oli ennen korona taukoa viimevuoden lopulla ja nyt tuli uusi kokeilu ja uusi luovuttaja jonka siis vahingossa tapasin… en tietysti kertonut hänelle kuka olin tai että olemme hänen lahjan saajia mutta tuli hyvä olo kun sain anonyymisti jutustella ja tutustua luovuttajaan ei siis ollut mitenkään järjestetty tapaaminen
-
8.10.2020, 21:13 #34140
Nimetön
Ei-aktiivinenMoi Eeva T! Nyt taisi olla Oodi joka kyseli sinulta tarkemmin ? meinasitko malttaa odottaa testipäivään? Ootteko missä päin hoidoissa? Tsemppiä piinailuun ??
-
8.10.2020, 21:17 #34141
Nimetön
Ei-aktiivinenSabrina ehdottomasti nollaa, tekis mieli itekin mut ei nyt kuitenkaa viiti.
Eeva kiva juttu kyllä että pääsee tapaamaan ja että tapaaminen on noinkin positiivinen! Sulla on päivää aijemmin testipäivä kun mulla, miten ihmeessä te jaksatte odottaa 😀 nimim. Just ostin lisää testi liuskoja.
-
8.10.2020, 21:22 #34142
Nimetön
Ei-aktiivinenTaika, ”Ovulaatiokivut voivat tuntua ennen ovulaatiota, sen aikana tai ovulaation jälkeen. Kipu tuntuu sillä puolella munasarjoja josta munasolu irtoaa, ei ole täysin selvää, aiheuttaako kivun itse ovulaation tapahtuminen.” Googletin tänään kun ihan hirveet alavatsa kivut mutta plussa ei oo vielä. Plussataan yhdessä huomenna ???
-
9.10.2020, 06:57 #34143
Nimetön
Ei-aktiivinen -
9.10.2020, 07:12 #34144
Nimetön
Ei-aktiivinenhttps://aijaa.com/wupMMy olis menny one stepillä ihan ohi.
-
9.10.2020, 09:09 #34145
Nimetön
Ei-aktiivinen??
Mulla ei vieläkään plussaa, luulen kyllä että se meni jo kun aloitin testaamisen niin myöhään ? -
9.10.2020, 09:10 #34146
Nimetön
Ei-aktiivinenMikä kp sulla on?
-
9.10.2020, 09:14 #34147
Nimetön
Ei-aktiivinenVarmaan n 16, yleensä mulla on ovis n 12-14 tienoilla, eli eiköhän ole ollut just ti/ke aamulla testi plussa ja itse ovis ollut eilen.
-
9.10.2020, 10:09 #34148
Nimetön
Ei-aktiivinenKuinka pitkä kierto sulla on? Ootko aikaisemmin tikuttanu ovista? Mulla on ollu vaihtelevasti ovis kp 14-19 ja kierto noin 29-31 päivää.
-
9.10.2020, 10:17 #34149
Nimetön
Ei-aktiivinenNonii kertokaas millä tikutatte oviksen, mistä ostatte ja paljon kustantaa? Taitaa meilläkin olla edessä kun menkkamaiset kivut Alko :/
Ja hei kysymys vielä siitä lääkekatosta kun meillä on mielestäni mennyt se 500e mutta nyt ostin lugeja ja ne maksoi sen 20e. Eikös olisi pitänyt olla vain 2.5 jos oikein ymmärsin?
-
9.10.2020, 10:24 #34150
Nimetön
Ei-aktiivinenOnko ne kelakorvattavia? Jos ei niin sit ne maksaa sen normaalin. Mut esim gonal f ja ne sai sillä 2,5e mutta olikohan sit irrotuspiikki ei kelakorvattava.
Tikuttaja esittelee oman näkemyksensä ?
Mä tilaan raskauskeijulta onestepit sekä digin. Aloitan kp12 tikuttaa ja kun testi yhtään vahvenee, niin otan digin rinnalle. Ovistestin viivat pitää olla yhtä tummia että on positiivinen, niissä ei oo ns haamua, joko on plussa tai ei. Tuossa pari viestiä ylöspäin huomaat, että onestepin testit ei todellakaam oo luotettavia jos niitä ei oo kahta vuotta käyttäny ja oppinu tulkitsee.
Toki sit on muita valmistajia, mutta kun hoidoissa on ja täytyy olla tarkka päivä millon on plussa. -
9.10.2020, 10:33 #34151
Nimetön
Ei-aktiivinenJoo yritinkin tulkita tota sun kuvaa, eli koska siinä on vaan haalea viiva niin ei ole ovis, mutta digitaalinen näytti oikean. Paljonhan sellaiset digit maksaa yhteen kiertoon. Mä en oo ikinä ovulaatiota tuntenu eli ei mitään hajua koska se vois olla.
Onkohan mulla mahkuja päästä jo seuraavasta kierrosta passiin.
-
9.10.2020, 10:37 #34152
Nimetön
Ei-aktiivinenhttps://www.raskauskeiju.fi/clearblue_digital_ovulaatiotesti_7_kpl
Juuri niin. Mutta ihan jostain sokkariltakin kannattaa ostaa ovistestejä ennemmin kun noita onesteppejä. Mun on vaan helppo ottaa tosiaan liuskat käyttöön ja kun alkaa yhtään tummenee niin sit digillä kiinni. Ja kun aamua iltaa tikutan, en tikuttamisen ilosta vaan kun mulla on välillä tullut myös illalla niinku viimeks.
Muoks, meillä pääs ainakin tuoresiirron negasta suoraan sit passiin.
-
9.10.2020, 11:01 #34154
Nimetön
Ei-aktiivinenOho no ei tuo olekaan niin kallis kun luulin =) riittääköhän tuolla digillä jos ottaa aina aamulla? Voi olla vähän sekasin seuraava kierto kun tää ivf alla ni ois kiva ottaa varman päälle
-
9.10.2020, 11:09 #34155
Nimetön
Ei-aktiivinenViimeks mulla oli digillä aamulla nega mutta illalla olikin positiivinen. Kannattaa kysyä klinikalta miten ohjeistaisivat?♀️?♀️
Mä vaan haluan pelata varmanpäälle, että saa varmasti oikean päivän siirtoa varten. Ja joillakin voi mennä nopeasti huippu ohikin, eli jos vaikka ma aamuna nega, ti aamu nega, mutta jos olis ma iltana testannut niin ois ollu siinö välissä positiivinen. -
9.10.2020, 11:13 #34156
Nimetön
Ei-aktiivinenMulle ei ole jostain syystä tullut ilmoitusta viesteistä, joten olin useamman päivän pois. Oodille tsemppejä vielä, jospa se plussaksi muuttuu! Ja jos ei, niin teillä on kuitenkin hyvä määrä pakkasessa odottamassa! 🙂 Mulle on lääkärit sanoneet, että kannattaa ovikset tikuttaa digitesteillä, kun liuskatestit eivät välttämättä ole aina ihan yhtä luotettavia. Mutta varmaan juuri noin, miten Sabrina sanoikin, että liuskatestit vaatii enemmän harjoitusta ja tutustumista.
Sabrina on siis menossa alkuviikostako siirtoon? Jännää ja huippujuttu!
Eeva, uskomaton juttu, että törmäsit luovuttajaan! Ja hyvä, että oli fiksun ja mukavan oloinen. Tsemppiä teille, toivotaan onnistunutta lopputulosta!
Taika, mulla sama homma, että nyt on tämä luomukierto menossa, ja olisihan se ihana tulla luomusti raskaaksi, mutta ajatukset kyllä jo vahvasti seuraavassa kierrossa ja uudessa hoitokierroksessa. Ajattelin itsekin nyt (ens viikolla) tikuttaa ovista. Oon myös yrittänyt ottaa rennosti, käynyt vyöhyketerapiassa ja keskittynyt muuhunkin kuin tämän asian miettimiseen.
Onko kellään muuten kokemusta sekä Gonal F:stä että Menopurista? Mulla oli viime kerralla Gonal F, mutta nyt vaihdetaan Menopuriin. Onkohan kovasti eroa tuntemuksissa/sivuoireissa näiden lääkkeiden välillä?
-
9.10.2020, 11:18 #34157
Nimetön
Ei-aktiivinenLoppuviikosta siirto?
Mulla oli 2 ekaa icsiä menopur ja 3 icsi gonal f. Mun muistaakseni gonal f oli ”tehokkaampi” ,siitä tulikin hyperin vaara. En muista annostuksia, jos haluat tarkemmin niin voin kaivaa omasta kannasta.
Gonal helpompi pistää kun on kynä, menopurissa pitää sekottaa ne nesteet ja jauheet ja mitä siinä oli?♀️
-
-
9.10.2020, 11:31 #34158
Nimetön
Ei-aktiivinenOnnea siirtoon Sabrina! 🙂
Joo, voi olla että Gonal on tehokkaampi, koska minullahan viimeksi oli hyperiä, ja nyt sitten vaihtoivat sen Menopuriin. Ei tarvi kaivaa annostuksia, kun nepä kuitenkin on niin henkilökohtaisia, että vaikuttaa moni asia. Gonal oli todella helppo, ja nyt on tosiaan luvassa uuden opettelua Menopurin kanssa.
-
9.10.2020, 11:36 #34159
Nimetön
Ei-aktiivinenLugesteron ei oo kela korvattava, joten se maksaa aina täyden hinnan. Mä oon tikuttanut aina apteekin omilla ovulaatiotesteillä, mutta nyt kun näin noi Sabrinan kuvat, niin tulee mieleen, että ehkä digillä ois mullakin näkynyt. Kun tavalliset liuskat on kyllä antanut aina eri tummuuksia mutta ei ole tullut täysin yhtä tummaa ja oon tulkinnut ettei ovis+ silloin olisi. Mutta hurjaa että digin ja liuskan ero voi samana päivänä olla noin isot. Sain ohjeeksi polilta, että kaikki apteekista saatavat kelpaa.
-
9.10.2020, 11:39 #34160
Nimetön
Ei-aktiivinenJoo noi testit on tosiaan samasta purkista dipattuja.
Digiin luotan??
-
-
9.10.2020, 14:01 #34161
Nimetön
Ei-aktiivinenhih oodille siis vastaus olin varmaan Sabrinan julkaisut viimeksi lukenut niin jäit päähän… Helsinkin ovumia fertinovassa ollaan hoidossa ja siitä olen tykännyt eli siellä myös ekan luovuttajan kanssa yritettiin viimevuonna. Mua on muutama eri lääkäri sielä hoitanut ja kaikki 3 ovat olleet mukavia ja sopivan ”hellävaraisia” Jarna on siis meidän hoitavalääkäri noi muut ovat tuuranneet jos on ollut koulutuksessa. Viimesiirrossa oli samat hoitsut ja biologit eli tulee semmonen mielikuva että on sama teami joka aina hoitaa koko yrityksen alusta loppuun. Meilä on valittu toi pitkä alkion kasvatus ja sen seuranta.
-
9.10.2020, 14:17 #34162
Nimetön
Ei-aktiivinenMoikka taas 🙂
Onko teillä ollut juttua lääkärin kanssa tai klinikalla muuten tuosta koronan mahdollisesta uudesta aallosta ja sen vaikutuksesta hoitoihin? Stressaan että perkule laitetaanko ne kohta taas jäihin juuri kun itsellä olisi vihdoin jotain tapahtumassa.
-
9.10.2020, 14:47 #34163
Nimetön
Ei-aktiivinenTätä mäkin pelkään. En ole kuullut mitään, mutta kun kerran jo hoidot mennyt just ratkaisevalla hetkellä jäihin, niin kyllähän se pelko on itellä ainakin myös tällä hetkellä, kun näitä uutisia seuraa. Mutta jotenkin toivoisin, että paikat ei tällä kertaa sulkeutuisi niin helposti mitä keväällä, kun kuitenkin tilanteesta enemmän tietoa… Lisää epävarmuuttahan tämä kaiken keskelle tuo. Kysyin muuten siitä influenssarokoitteesta (etkös sä sitä tuolla aiemmin pohtinut) ja mulle ainakin sanottiin, ettei ole mitään estettä sitä ottaa.
-
9.10.2020, 14:55 #34164
Nimetön
Ei-aktiivinenJuu mä sitä kysäsin aiemmin ja kyselin vielä kun aikaa siihen varailin. Vähän oli sellainen vastaus että joo ei estettä ottaa mutta kun sanoin että mulle tulisi se kesken ivf-lääkkeitten pistämisien niin sitten ei ollutkaan enää niin varma vastaus. Noh kattellaan. Kysyn vielä lääkäriltä kun sen viikon päästä nään. Kauheesti jossiteltavaa vielä kun oon tämmönen hössöttäjä 😀
Toivotaan ettei hoidot menisi nyt jäihin vaikka tuo tauti leviäisi kuinka. Kuitenkaan yksityisillähän niitä ei lopetettu ja toivotaan, että annettaisiin sitten vaikka jokin päätös potilaalle itelleen että haluatko ottaa riskin vai odotella koronan yli. Itsellä alkaa nämä ikärajat paukkua ja siksi ressaan. mMuten ehkä osaisin asennoitua tai lohduttaa itteeni vähän rennommin.
Ollaanko tuolla Tilkan tiloissa nyt jo niin että kaikilla on maskit naamalla? Vai onko sama homma kuin keväällä, että käsidesiä ja turvaväliä?
-
-
-
9.10.2020, 14:59 #34165
Nimetön
Ei-aktiivinenToivotaan nyt, että hoidot pysyisi käynnissä koronasta huolimatta ?? ??Tilkassa jakavat maskeja ja mies ei pääse mukaan kaikille ajoille, mielestäni vain suunnitteluun ja punktioon? Itse alkionsiirrosta en osaa sanoa.
-
9.10.2020, 15:09 #34166
Nimetön
Ei-aktiivinenAlkionsiirtoon ei pääse puoliso.
Mutta muistaakseni syksyllä pakastealkionsiirrot tehtiin koronasta huolimatta mutta ivf hoitoja ei? Toivottavasti ne nyt jatkuisi sillä periaatteella että vain terveenä sairaalalle. Oireeton kun ei tartuta.
Vitsi alan jännittää teidän puolesta nyt =)
-
9.10.2020, 15:51 #34167
Nimetön
Ei-aktiivinenMeillä pääsee siirtoon mukaan. Laitoin kyllä viimeksikki odottaa pienimmäisen kanssa autoon?
Ei oo ollu puhetta sulusta klinikan kanssa.
Mulla oli viimeks ennen siirtoo fiilis että ei tule onnistumaan,nyt jossain kutkaa että nyt voisi onnistua ??? toive ajattelua.. -
9.10.2020, 15:53 #34168
Nimetön
Ei-aktiivinenMeillä pääsi kesän jälkeen mies mukaan kaikkeen. Keväällä ei päässyt mihinkään. Uskon, että noita henkilörajoituksia tulee taas voimaan. Sinänsä se on pieni paha, jos sillä tavalla hoidot saadaan pidettyä käynnissä. Mulla kanssa ikä tuo omaa stressiä näihin aikatauluihin. Oon ollut alle 30, kun ollaan ensimmäistä kertaa toivottu lasta ja nyt täytän jo 36. Hoitoihinkin hakeuduttiin 34-vuotiaana. Vuodet menee pikakelauksena näissä hommissa.
Mikä Oodi sun vointi on? Onko vahvistunut tuntemukset mihinkään suuntaan?
-
9.10.2020, 16:03 #34169
Nimetön
Ei-aktiivinenMenkkamaiset kivut ollu nyt yöstä asti ja tänään nega. Asennoidun jo passiin mut muuten ihan jees olo, ei pidä liian suuria liian nopeasti odottaa kuitenkaan.
-
10.10.2020, 07:58 #34171
Nimetön
Ei-aktiivinen❤❤❤
-
-
9.10.2020, 18:17 #34170
Nimetön
Ei-aktiivinenMoi,
Onko kukaan pistänyt Elonvaa? Millanen efekti tuli 🙂 ? Mulla olis se huomenna ja siitä pistot seuraavana päivänä. -
10.10.2020, 10:39 #34172
Nimetön
Ei-aktiivinenOodille ? tosta asenteesta voisin ottaa mallia.
Jippuli, mulla on ollu elonva. En nyt tarkkaa muista mut semmonen mielikuva että oli aika iisi. Ei tainnu tulla mitään oireita kummemmin.
-
10.10.2020, 15:17 #34173
Nimetön
Ei-aktiivinenOodi miten jakselet?❤
-
10.10.2020, 15:23 #34174
Nimetön
Ei-aktiivinenIhan hyvin kiitos kysymästä =) tänään en testannut enää mut aattelin vielä huomenna koklaa ja sitten ens torstaina viimeisen kerran!
-
10.10.2020, 15:40 #34175
Nimetön
Ei-aktiivinenOnko kipuja enää? Mulla on ollu kahdessa raskaudessa menkkakipuja alussa. Vuotoakaan ei varmaan oo? Millon sulla pitäs olla kp1?
-
-
10.10.2020, 15:48 #34176
Nimetön
Ei-aktiivinenVähäsen kipuilee, ei oo vuotoja ja kp1 olis tänään tai huomenna.
Iloinen yllätyshän se tosissaan olisi jos vielä plussa ilmaantuisi, mutta en usko siihen kyllä enää. Nyt toivon vaan teidän onnistumista ennen omaa passia =)
-
10.10.2020, 16:16 #34177
Nimetön
Ei-aktiivinenEli toivoa vielä on?❤
Tänään vähän nollaan, lapset hoidossa ja punkku odottaa juojaa ??
-
10.10.2020, 16:28 #34178
Nimetön
Ei-aktiivinenSabrina nauti munkin puolesta! Merlot kieltämättä maistuisi 😀
-
10.10.2020, 17:29 #34179
Nimetön
Ei-aktiivinenSabrinalle hauskaa iltaa, nollaus on varmasti paikallaan ? ja Oodille halaukset täältä ❤️
-
11.10.2020, 19:54 #34180
Nimetön
Ei-aktiivinenTeitkö Oodi tänään vielä testiä??
Huhhuh, tulipas näköjään nollattua, siis ihan vaan kotona miehen ja yhteisen ystävän kanssa. ?? -
12.10.2020, 21:18 #34182
Nimetön
Ei-aktiivinenHeippa! Mikäs täällä on itse kullakin tilanne? ?
Mulla alko luget tänään ja torstaina siirtoon mikäli alkio selviää sulatuksesta.
Ikävät alavatsakivut alko heti melkein aamun laiton jälkeen.. Kysyinkin lääkäriltä onko mitään muuta kun luget tueksi, meinasi että terolut (?) Olisi toinen vaihtoehto mutta ei välttämättä riittävä tuki,että sitä jotkut käyttää vielä lugen rinnalla.
Gonapeptyl tulee myös pistettäväks,koitenaan siis vielä kerran samalla kombolla mikä tuotti onnistuneen äkäpussi murusen ?
En muistanu minkälaista tää kohta vuoden ikäisen kanssa on, varsinkin kun ei oo mitenkään rauhallisesta päästä?♀️❤ -
12.10.2020, 21:50 #34183
Nimetön
Ei-aktiivinenSabrina mulla oli nyt ekaa kertaa toi gonapeptyl pistos ja ihan helppo nakki oli. Viellä pari päivää ja sit testipäivä ja testejä odottaa kaapissa jo ainakin 3 mutta taikauskoisena odotan keskiviikkoon eli testauspäivään…
-
12.10.2020, 21:55 #34184
Nimetön
Ei-aktiivinenTuu kertoo sit mitä testi näytti ??
-
-
12.10.2020, 22:06 #34185
Nimetön
Ei-aktiivinenSabrina kiva että sait nollattua!? Ootko huomannu lugeissa muuta sivuvaikutusta? Mä en kestä tätä turvotusta ja muutenkin tuntuu et tunteet ihan pinnassa. Ajattelin tänään lopettaa kun en muista oliko tänään vai huomenna. Eilen oli puhdas nega joten eipä toivoa jäänyt torstaille. Toivotaan todella että alkio teillä selviää ♥️
Eeva hienoa että oot jaksanut odottaa näin pitkään! Ehkä otan itsekin opikseni, vaikka uskon että sit se nega ois ollu vielä isompi pettymys, ken tietää.
Mulla on pieni ongelma, kun pitäisi laskea mahdollinen pas ajankohta (töiden takia niin että pysyisi salaisuutena) mutta en nyt oikein osaa laskea näitä päiviä. Jos eilen oli kp 28 ja mulla kierto yleensä 27/28 ni voikohan laskea eilisestä että 12-15 pv ovikseen ja siitä sit siirto 5pv? Jos nyt edes päästään seuraavasta…
-
13.10.2020, 06:56 #34186
Nimetön
Ei-aktiivinenSiis joko sulla on menkat alkanu? Sillon on kp1 ja sun kannattaa alkaa tikuttaa ovulaatiota kp 10, olitko aikaisemmin sitä tikuttanu? Kun testi on + niin siitä 6 päivää niin on siirto,ainakin meillä 5 päivän ikäisellä.
-
-
13.10.2020, 07:33 #34187
Nimetön
Ei-aktiivinenNo tollasta tiputtelua alkoi tulemaan mutta tänään en enää ottanu lugea niin alkanee kunnolla. Enkä oo koskaan tikuttanu eli oon ihan noob siinä! Päätin kyllä 2 krt päiväs sit kokeilla=)
-
13.10.2020, 07:40 #34188
Nimetön
Ei-aktiivinenOotko klinikalle soittanu? Meillä käydään julkisella kp 12 (noin) väliultrassa, soitetaan siis kun menkat alkaa ja ohjeistaa sieltä sitten?
-
13.10.2020, 08:26 #34189
Nimetön
Ei-aktiivinenSabrina, teillä onkin jännät ajat taas edessä. Tsemppiä. Toivotaan, että sulatus onnistuu hyvin 🙂 Eeva T:lle myös tsemppiä odotteluun.
Noista ovulaatiotesteistä… Ois pitänyt aikaisemmin jo tulla tänne lukemaan asiantuntijoiden kokemuksia. Digitestillä kun tikutin, niin sieltä se hymynaama tuli. Tosiaan ennen oon miettinyt, etten varmaan ovuloi, mutta ihan selkeä ero, kun ei tarvi tulkita viivojen vahvuuksia. Suosittelen Oodi siis sullekin digiä, jos lähdet tikuttamaan. Harmi, jos nyt ei tärpännyt 🙁
Osaatteko sanoa, että mikä noiden lugejen idea on? Siis ne tukee kiinnittymistä, mutta oisko se esimerkiksi mahdotonta ivf kiinnittyä ilman lugea. Tai jos sanotaan, ettei ne ole riittävä tuki, niin tarkoittaako se sitä, että sen lääkkeen takia ei sitten kiinnittynyt? En osaa nyt ehkä selittää, mut jos joku sai kiinni.-
13.10.2020, 08:31 #34190
Nimetön
Ei-aktiivinen”Progesteroni eli keltarauhashormoni on keltarauhasen tuottama naisen sukuhormoni. Progesteroni saa raskauden alkamaan normaalisti. Sitä tarvitaan myös raskauden ylläpitämisessä.”
Tässä nyt nopeesti jotain.
Tää kun on kaikkee muuta kun normaalisti saatu raskaus niin tuetaan lugeilla mahdollista raskautta.
Luonnollisessa kierrossa luget lopeteaan testipäivään kun plussataan, lääkkeellisessä sit jatketaan pidempään. -
13.10.2020, 16:42 #34193
Nimetön
Ei-aktiivinenkopsattu googlesta Käyttötarkoitus
Käytössäsi on Lugesteron/Lutinus/Crinone -niminen lääke, joka sisältää keltarauhashormonia. Sen tarkoitus on tarjota riittävä keltarauhashormonipitoisuus kohdun limakalvolle ja näin ollen tukea alkion kiinnittymistä. Keltarauhashormoni on raskautta ylläpitävä hormoni. eli jos oikein tajusin progge paksuntaa limakalvoa ja lugge tekee sen vastaanottavaiseksi
-
-
13.10.2020, 08:56 #34191
Nimetön
Ei-aktiivinenMulla ois torstaina virallinen testipäivä ni sillon myös puhelinaika varattuna!
Ja joo tosiaan tilaan tuon 10 paketin cb digejä heti 🙂Ps. Sieltähän ne menkat alkoi..
-
13.10.2020, 09:07 #34192
Nimetön
Ei-aktiivinenMeillä ohjeistettu että kunnon vuosipäivä on kp 1.
Mulla on tosiaan ovulaatio yleensä kp14-15 mutta joskus pari vuotta sitte ollu kp17-18, mutta luulen että sillon veny siks kun kierto oli pikkasen pidempi kun oli niitä hoitoja peräkkäin..
Teetkö suoraan digillä vai onko sulla liuskoja myös? Kannattaa lukee digin ohjeet tarkkaan, mä kerkesin kämmää viime kuussa pari testiä hukkaan kun aattelin että kyllähän mä muistan miten tää toimii?? -
13.10.2020, 17:39 #34194
Nimetön
Ei-aktiivinenPelkällä digillä aattelin mennä, ei sit epäile ainakaan oikeellisuutta
-
-
14.10.2020, 08:13 #34198
Nimetön
Ei-aktiivinenEipä ollut odottamisesta apua eli testipäivä ja ei raskaana ilmoitti testi…. no pakkaseen meni 4 eli uusia kokeiluja kohti mennään… kofeiininen kahvi on tippumassa ja stadin reissua tälle päivälle pukkaa joten pettyneenä kohti uusia yrityksiä
-
14.10.2020, 08:15 #34199
Nimetön
Ei-aktiivinenVoi olen pahoillani ?❤ Jaksatko vielä ajatella seuraavaa siirtoa vai pidättekö taukoa?
-
14.10.2020, 15:36 #34203
Nimetön
Ei-aktiivinenkorona tauko pidettiin jo ja nyt tehdään ainakin noi pakkasessa olevat 4 putkeen siis jos ei niistä joku tärppää
-
-
14.10.2020, 09:16 #34200
Nimetön
Ei-aktiivinenVoi pa*ka, olin ihan varppi kun nyt niin paljon nega uutisia että sulla ois tärpänny 🙁 mutta uutta yritystä kohti vaan, onneksi on tyyppejä hyvin pakkasessa <3
-
-
14.10.2020, 09:45 #34201
Nimetön
Ei-aktiivinenVoi ei, Eeva T! Jaksamista pettymyksen kanssa <3 Ei näytä olevan nyt onni mukana tässä ryhmässä. Toivotaan seuraaville kierroksille parempaa onnea ja niitä odotettuja lopputuloksia meille kaikille!
Oodille myös pahoittelut, että menkat alkoi. Onneksi teillä on pakkasessa, niin ei tartte koko rumbaa käydä uudelleen.
Sabrinalla lähestyy h-hetki! <3
Minä täällä luomukiertoa elelen ja jännitän, saanko ovulaatiota bongattua / tapahtuuko sitä tässä kierrossa. Tällä viikolla pitäis ovuloida. Sitten lähden pienelle kotimaan reissulle, ja otan irtioton taas näistä asioista hetkeksi.
-
14.10.2020, 10:11 #34202
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos Janni❤
Soittelen huomenna puolen päivän aikaan onko alkio selvinnyt sulatuksesta. -
15.10.2020, 06:16 #34204
Nimetön
Ei-aktiivinenOkei nyt on hieman confusion. Tänään testipäivä ja testi näyttää tältä ( linkki alla jos osasin kuvan ladata). Odotin puhdasta negaa mutta mielestäni tuossa on joku haamu. Meinaakohan että jotain kiinnitysyritystä olisi voinut olla? Menkat on kyllä niin vuolaat ja suoraan sanottuna näkee että sieltä tulee tavaraa ulos joten raskaana en kyllä ole. Mitähän ihmettä laitan sinne omapolulle..
-
15.10.2020, 06:22 #34205
Nimetön
Ei-aktiivinenTuossa vielä Urli
-
-
15.10.2020, 06:48 #34206
Nimetön
Ei-aktiivinenApua,en osaa yhtään sanoa kun en ole koskaa noita käyttäny niin en osaa lukea. MMutta ilmeisteti haamua näyttää? Mitä nyt pikaisesti googlettin kyseistä testiä, jonkun verran antaa vääriä +, mutta..
Millonkas sä lopetit luget? Alkoko vuoto selkeesti niitten läpi? Pyydä päästä labraan että ottaa hcgn, niin näkee onko yritystä.. -
15.10.2020, 07:04 #34207
Nimetön
Ei-aktiivinenNo joo vähän outo, mut laitoin ilmoitukseen et epäselvä. Su ja ma oli pientä tiputusta ja ti kun en enää ottanu lugeja niin alko kunnolla. No ne soittelee sieltä ni selvenee, Toivottavasti ei nyt vaan estä passia tämä se on suurin pelko!
Toivotaan Sabi että pien selviää tänään =) osaatteko muuten yhtään sanoa onko yleensäkin pakasteen selviämis% millainen?
-
15.10.2020, 07:10 #34208
Nimetön
Ei-aktiivinenJos teillä menee niinkuin meillä jkl, niin ei ole estettä pakastealkionsiirtoon.
Nyt jäin vaan miettimään oisko sun kannattanu jatkaa lugeja testipäivään..
??
Toivottavasti soittavat pian ?N.60-80% selviää sulatuksesta, toivotaan siis että tämä selviää ??
Huoh, oon niiin poikki kun pienin heränny monta kertaa yöllä huutamaan, kerran annoin maitoa (harvemmin enää ottaa kun ikää kohta vuos, herää ehkä joka 3 tai 4yö) mutta ei asettunu nukkuu?♀️?♀️ sanoinki eilen miehelle että jos nyt onnistuisi niin tässä juuri toinen oppii nukkumaan yöt heräämättä niin kohta sitten taas heräillään?
-
15.10.2020, 07:35 #34209
Nimetön
Ei-aktiivinenEi mulla ollu ohjeistuskaan lugeissa kuin tiistaihin asti! Katsotaan mitä sanovat.
Hän aavistaa selkeesti että sua jänskättää ja heräili varmistamaan että kaikki ok 🙂
-
15.10.2020, 07:38 #34210
Nimetön
Ei-aktiivinenAa no hyvä sit! Onko sulla muita testejä, jota voisit tehdä? Meillä otetaan julkisen kautta aina hcg labrassa, niin näkee onko ees mitään kiinnittymisen yritystä. Ja nyt otettiin kans joku keltarauhashormooni arvo.
Jakasamisia sulle ? -
15.10.2020, 07:57 #34211
Nimetön
Ei-aktiivinenOkei voi olla et mäki sit käyn labroissa. Ei oo testiä ja tulin jo töihin ni en voi ku ootta iltaan/huomiseen. Ilmotan kun kuulen sieltä =) kiitos tuesta!
-
15.10.2020, 08:32 #34212
Nimetön
Ei-aktiivinenToivottavasti selviää pian Oodi! Mulle sanottiin silloin vaikka vuosin jo ihan kunnolla, että testipäivänä pitää vielä testata ja jos on pienikin haamu, niin sitten verikokeelle varmistamaan. Uskoisin, että sultakin katotaan verikokeella.
Sabrina tuu sit kertoo, kun kuulet uutiset. Pidetään sormet ristissä, että kaikki on mennyt hyvin 🙂
-
15.10.2020, 11:19 #34213
Nimetön
Ei-aktiivinenAlkio selvinnyt sulatuksesta???
-
15.10.2020, 11:21 #34214
Nimetön
Ei-aktiivinenJei ihanaa Sabrina! Sit vaan kärsivällistä odottelua 😀
Mua ohjattiin tekee su uus testi, mut laitettiin jo ohjeet passiin joka tehdään luonnonkiertoon =)
-
15.10.2020, 11:24 #34215
Nimetön
Ei-aktiivinenMinä ja kärsivällisyys ei mahduta millään samaan lauseeseen!! ??
Mutta nyt en oo hamstrannu testejä kun kolme, ja aijon oottaa viikon (!!!) Ennen ekaa testiä??-
15.10.2020, 13:44 #34222
Nimetön
Ei-aktiivinenJoo mä vähän naureskelinkin kun kirjoitin tota ?
Mut hienosti oon päättänyt sentään viikon odottaa=)
-
-
15.10.2020, 11:25 #34216
Nimetön
Ei-aktiivinenMahtavaa että pääsette siirtoon! Apua, en ollut muistanutkaan että alkioista ”vain” ton verran selviytyy sulatuksesta ? muistelin että se prosenttiluku ois ollut joku 95%… taas uusi asia mitä stressata pas:n lähestyessä. Mua myös kuumottaa toi Koronan vaikutus, ainakin Helsingin kaupungilla on aloitettu siirtämään työntekijöitä omista töistään koronajäljitykseen niin vähän pelottaa onko HUS:lla mahdollisesti samaa liikehdintää tulossa.
Oodille Ja Eevalle tsempit, harmi ettei nyt tainnut tärpätä ☹️
-
15.10.2020, 11:27 #34217
Nimetön
Ei-aktiivinenJess, Sabrina, mahtavaa! Menetkö tänään siirtoon?
Oodi, tsemppiä siirron odotteluun!
Teidän tilanteita seuratessa alkaa jo itselläkin taas jännittää seuraava kierros. Nyt en ole tässä kierrossa bongannut ovista, ainakaan vielä. Liekö sitä tapahtumassakaan… Mutta eipä tässä muuta kuin uusia menkkoja ja uutta pistosrumbaa odotellessa.
-
15.10.2020, 11:54 #34221
Nimetön
Ei-aktiivinenJoo, tänään siirtoon ?
-
-
15.10.2020, 11:30 #34218
Nimetön
Ei-aktiivinenTaika, tässä hommassa on kyllä vähän liikaa noita jännitettäviä tekijöitä, huh! Ja vielä koronatilanne siihen päälle. Toivon, että eivät nyt laita helposti klinikoita kiinni tai keskeytä hoitoja.
-
15.10.2020, 11:49 #34219
Nimetön
Ei-aktiivinenJes, hienoa Sabrina!
Taika, koskas teillä se siirto olikaan?
Janni, nyt en enää muista oliko sulla jo tiedossa, että koska uusi kierros alkaa?
Täytyy todella toivoa, ettei korona sulje klinikoita. Mulla ensi viikolla se hoidon suunnitteluaika. Sitten nähdään, miten jatkot. Henkisesti valmistaudun, että vasta ensi vuoden puolella päästään, vaikka tietty sitä toivoisi, että ehtisi vielä ennen vuoden vaihdetta.
-
15.10.2020, 11:52 #34220
Nimetön
Ei-aktiivinenUnana, mulla alkaa todennäköisesti uus kierto lokakuun lopulla, ja siitä sitten lähdetään tekemään uutta hoitoa. Toivotaan, että sinäkin ehdit päästä ennen joulua!
-
15.10.2020, 13:45 #34223
Nimetön
Ei-aktiivinenMulla luki tossa viestissä että noin 90% P. alkioista selviää, eli todennäköisyydet parantunu=)
-
15.10.2020, 13:49 #34224
Nimetön
Ei-aktiivinenEikäää, nyt ilmoittivat ettei ivf+tuoresiirron jälkeen tehdä heti pakastealkionsiirtoa ='(
Eli taidan käydä ostamassa sen merlotin tänään….
-
15.10.2020, 14:54 #34225
Nimetön
Ei-aktiivinenOodi mulla eilen testipäivä ja nega tänään alko vuoto, huomisesta alkaa taas progynovan syönti ja 26 on jo ultra eli nopeesti meillä ainakin jatkuu tuoresiirron jälkeen
-
15.10.2020, 16:56 #34227
Nimetön
Ei-aktiivinenOotteko Eeva julkisella puolella? Hus:ssa näin ainakin. Ärsyttää.
-
15.10.2020, 18:28 #34228
Nimetön
Ei-aktiivinenNäissä on varmaan niin eri käytännöt eri puolella maata ja lisäksi julkisella/yksityisellä. Ymmärrän kyllä täysin Oodi sun harmituksen ❤️ Toisaalta sun kroppa on kokenut viime kierrossa kovia kun on ollut kaikki pistokset, lääkkeet ja tuoresiirrot. Pääsetkö välikierron jälkeen pas:iin? Ehtiikö vielä tän vuoden puolella vai milloin joukutauko alkaa tiedätkö ?
Janni, meillä siis pas pitäisi olla ensi kuussa, menkkojen pitäisi alkaa n viikon päästä. Ja mullakin tosiaan oli se mielikuva että alkioista suuri osa nykyään selviää pakastuksen.
Menikö sabrinalla kaikki ok?
-
15.10.2020, 18:51 #34229
Nimetön
Ei-aktiivinenVoi itku Oodi, puollan nyt täysin pullon hakemista! Meillä Jyväskylässä tosiaan ainakin 2018 tuoresiirron negan jälkeen pääs passiin ja taas passiin, sit oli kesätauko ja passiin taas.
Kyytiläinen haettu matkaan ja teki jotenki tosi kipeetä. Voi itku, mun täytyy huomenna ite pistää gonapeptyl ???? varmaan pökerryn ennen kun saan pakkauksen auki?
-
15.10.2020, 19:11 #34230
Nimetön
Ei-aktiivinenAsennoidut sohvalle välineiden ja mehulasin kanssa ja hengittelet rauhassa, niin varmasti onnistuu! Voit heti piikin kellahtaa sohvalle kumoon, jos pyörryttää liikaa ?tepsi ainaki mulla!
-
15.10.2020, 19:13 #34231
Nimetön
Ei-aktiivinenMä tuun huomenna tänne itkee kun ei onnistu?♀️?♀️
-
15.10.2020, 19:28 #34232
Nimetön
Ei-aktiivinenJes, Sabrina! Hienoa, että kyytiläinen saatiin matkaan. Nyt vain odottelemaan rauhassa (!) 😀 Tsemppiä piikittelyyn. Itse en ole vielä yhtäkään laittanut omasta toimesta, vaan mies on pistänyt aina, joten jännittäisi minuakin. Mutta kyllä sä selviät!
-
15.10.2020, 19:50 #34233
Nimetön
Ei-aktiivinenJoo onhan se totta että rankkaa kropalle tuollainen hoitojakso ja varmasti hedelmällistä alkiotakin ajatellen että pitää välikierron!
Kyllä se lääkäri sanoi että seuraavasta ilmoittautuminen ja sehän on jo marraskuun alussa, eli ei millään vielä voi olla joulutauolla (siitä ei tosin mitään tietoa).
Onko sulla siis Sabrina yksi piikki enää? Mä ite ostin mehujään jonka söin aina välittömästi piikistä 😀 kyllä sä sen saat laitettua älä hättäile!
PS: tuntui vähän hassulta käydä ensin apteekissa hakemassa raskaustesti ja siitä suoraan Alkoon hakemaan pullo ripassoa XD
-
15.10.2020, 20:33 #34234
Nimetön
Ei-aktiivinenHitto että ahistaa nyt ajatuski siitä piikistä. Pieni asia sen eteen jos tukee onnnistumista mutta silti, oon niin piikkikammonen.
-
15.10.2020, 20:47 #34235
Nimetön
Ei-aktiivinenMoikka! Saako hypätä teidän mukaan hakee tukea ja turvaa. Ai luoja mua pelottaa, paljon enempi kun ekalla kerralla. Lääkkeet haettu, menkat tekee tuloa ja pistelyt alkaa kp2, eli todennäkösesti nyt lauantaina. Lyhyen kaavan ivf edessä.
Meillä 2017 lokakuussa alotettu hoidot, tuoresiirrosta kohdun ulkonen, 1pas nega ja 2 pas syntyi vauva 2018 marraskuussa. Meillä lapsettomuuden syy piuhat tukossa, (toinen myös poistettu kohdun ulkosen seurauksena.)
-
15.10.2020, 20:52 #34237
Nimetön
Ei-aktiivinenTervetuloa mukaan ?
Mikä sua pelottaa? Piikitys, punktio vai koko sirkus?
Hoituko kohdunulkoinen itsestään?
Nyt täytyy udella, millä viikoilla teidän tyttö synty?
Ootteko missä päin hoidoissa? Ei tietenkää tarvii kertoa kaikkea mitä täällä kysellään?
Tsemppiä, me ollaan täällä sun tukena❤-
15.10.2020, 21:06 #34239
Nimetön
Ei-aktiivinenKyllä se on koko setti mikä jännittää.? Piikityksistä uskoisin selviiväni ihan kunnialla, punktio ei ollut viimeks paha, mutta silti pelottaa…jännittää hedelmöittyykö ja saadaanko mitään talteen, myös kaikki hyperit sun muuy pelottaa. Helpompi on vastaa mitä en pelkäis.
Kohdun ulkonen leikattiin sillon pois.
Meijän poika? synty 39+6 eli melko täsmällisesti.? Ollaan julkisella KHKS eli Taysis tehdään punktiot ja siirrot.
Kiitos.
-
-
-
15.10.2020, 20:59 #34238
Nimetön
Ei-aktiivinenTukena ollaan ja kyselytulvaa odottaessa <3 🙂
Jotenkin itsekin aluksi jännitin piikki ajatusta vaikken niitä kammoakkaan, mutta jos mulla ei olis yksi piikki tehny hirmustaa jälkeä niin olisin sanonut että tosi iisi homma.
Ootkos Iikka minkä ikäinen ja onko haaveissa kuinka monta lasta? Mites muuten julkisella onko siinä jotain rajaa? Muistan että joku olis ollu.
-
15.10.2020, 21:12 #34240
Nimetön
Ei-aktiivinenMitä miks mä luin että tyttö?? meillä myös pas vauva 2019, synty 36+3.
Oodi 3 vissiin on julkisella raja, voi saada neljännen jos on perustavat syyt.
Mutta meillä menee jostain syystä nyt niin että kun 1icsi joka meni pieleen ykstyisellä,2icsi yksityisellä 3icsi julkisella, niin kun nyt viimeks kävin väliultrassa niin sano että voitais saada vielä neljäs kierros jos halutaan ? vaikka oli eka kiekka julkisella. -
16.10.2020, 09:08 #34241
Nimetön
Ei-aktiivinenKäääääk, h hetki lähestyy ? päätin että pistän kun saan pienen aamu unille. Vai oisko parempi kuitenkin kun herää niiltä, niin sit on pakko toimia heti? Voi itku?
Ja hei passia odottelevat, syökää jo nyt jotain mama vitskua tai jotain foolihappoa vaikka ei ois tietoa millon siirtoon pääsee. Onnistuneessa passissa alotin vitskut tammikuussa, kun siirto oli sit maaliskuussa. Ja siis muutkin hoidossa olevat toki?❤
-
16.10.2020, 10:20 #34242
Nimetön
Ei-aktiivinenJeijjjj mä pistin??
-
16.10.2020, 10:34 #34243
Nimetön
Ei-aktiivinenHyvä Sabrina!!! You did it! Tekikö tiukkaa ees 😀 eihän sun nii enää tarvii pistellä?
Tääl vast heräiltiin vapaapäivään, jaksoin jopa yhden viinilasillisen juoda. Jännä kun on asennoitunut olemaan pitkään juomatta niin ei se oikein maistu samalla lailla.
Tein eilen jo uuden testin eikä näyttänyt mitään. Su tietty ny viel varuiks mut siin aijemmas oli vaa joku feelu.
-
16.10.2020, 10:45 #34244
Nimetön
Ei-aktiivinenKädet täris ihan hulluna ja itku melkein tuli mutta huh. Ei tarvii ?
Ei tee kyllä itellä yhtään mieli ottaa viime lauantain jälkeen ? vaikka otan sillon tällöin saunaoluen/sidun mut ei eilenkään tehny mieli kun kävin. Toki jotkut ottaa sen yhen piinapäivillä eikä siinä oo mun mielestä mitään pahaa mut ei käyny ees mielessä ottaa? -
16.10.2020, 10:51 #34245
Nimetön
Ei-aktiivinenWuhuu, hyvä Sabrina ??? toivotaan nyt että teillä tärppäisi ?? Tsemppiä ja kärsivällisyyttä nyt piinailuun ❤️
Kivaa viikonloppua kaikille!
-
16.10.2020, 11:51 #34246
Nimetön
Ei-aktiivinenIikalle paljon tsemppiä uuteen hoitokierrokseen!???
Sabrina, onnittelut pistämisestä!? Folaattia olen itsekin syönyt jo monta kuukautta. Lisäksi D:tä ja C:tä. Rautakuurinkin söin, ja nyt pitäis käydä ottamassa ferritiiniarvot uudelleen.
Oodi, mainitsit, että jostain pistoksesta tuli jotain pahaa jälkeä. Mitä siinä tapahtui? Kiinnostaa tietää, kun ei itselläni oo tullut mitään…?
-
16.10.2020, 12:22 #34247
Nimetön
Ei-aktiivinenJuu täälläkin on jo keväästä syöty folaatteja ja muutenkin monipuolista ruokavaliota että varmasti kaikki tarpeellinen löytyy ruuasta =)
Janni mulla se ensimmäinen fyremadel piikki meni vissiin vähän huonoon kohtaa missä verisuoni, ensin ei meinannut mennä ihon läpi niin jouduin runttaamaan ja sit tuntu ikävältä ku aine meni sisään. Parin minuutin päästä ihoon nous sellasia rakkojen näkösiä rykelmiä ehkä 5cm2 alueelle ja myöhemmin meni ihan mustaks :S
Onneks seuraavilla kerroilla ei ollu ongelmaa ku piikitin vähän ylemmäs!
-
16.10.2020, 12:26 #34248
Nimetön
Ei-aktiivinenHei asiasta kukkaruukkuun onko teillä tietoa kahden alkion samanaikaisesta siirrosta? Tehdäänkö Suomessa? Mä oon aina toivonut kaksosia niin mietin vaan et oliskos ees mahdollista esittää sellasta toivetta lääkäreille =)
.. Ja toki pitäisi mies saada vielä taivuteltus 😀-
16.10.2020, 12:36 #34249
Nimetön
Ei-aktiivinenKäsittääkseni yksityisellä saat mistä maksat. 8/18 oli yksityisellä pas, kaksi piti sulattaa kun oli samassa oljessa, sain itse päättää siirretäänkö molemmat. En halunnut, toinen siirrettiin, toista seurattiin, ei pystyny pakastamaan. Julkisella lähtökohtaisesti siirretään yksi, en tiedä miten pitkä hoitotaival pitäis olla että suostuisivat kahteen, riippuu varmaan lääkäristäkin. Blastohan voi lähteä vielä myös jakautumaan kohdussa ?
-
-
16.10.2020, 12:42 #34250
Nimetön
Ei-aktiivinenAi se voi käydä niinkin =) hehe, mies ei ole kovin innostunut asiasta! Hän ei koe selviävänsä edes yhden kakka Ai poista XD
-
17.10.2020, 15:16 #34252
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos tsempeistä. Tänään pitäis pistää ekat Gonal f illalla. 150 annostus. Onkoha se paljon vai vähän? Sillon 2017 mulla oli 125 annos. Ens pe on sit ultra. Jännä ettei meinaa muistaa enää miten tää homma menee etenki kun oon saanu reseptit tammikuussa ja sillon käyny viimeks polilla, siirty tän koronan ja oman paniikki siirron takia alotus.
Onks muilla tehty lyhyellä kaavalla, onks teil punktio tehty monentema pistospäivänä? 🙂
-
17.10.2020, 15:20 #34253
Nimetön
Ei-aktiivinenToi 150 taitaa olla se aika perus, millä lähdetään liikkeelle, mulla lähti kans 125:lla kun oli hyperin vaara ja sillä mentiin koko pätkä.
Mulla oli näköjään punktio ollut kiertopäivänä 13 ja lyhyellä kaavalla tehtiin. Tsemppiä sulle nyt hoitoihin❤️
-
17.10.2020, 15:21 #34254
Nimetön
Ei-aktiivinenMulla oli muistaakseni kans tuo gonal f samalla annostuksella. En tiedä onko paljon vai vähän, joillain ollu paljon isompikin?♀️
Lyhyellä kaavalla ollu icsit mutta en muista yhtään millon punktiot oli.
Että ole hyvä tyhjästä tiedosta?? -
17.10.2020, 15:25 #34255
Nimetön
Ei-aktiivinenMun käsityksen mukaan tuo 150 on aika perus aloitusannos ja varaa nostaakin on jos tarvii. Mulla tais olla ekalla kierroksella 150 ja toisella 300. Lyhyellä kaavalla meni tää toinen. Muistaakseni punktio oli sitten jo vajaan kahden viikon päästä ekasta pistoksesta.
Tsemppiä pistämiseen. Tuottiko sulla se 2017 vuoden kierros onnellisen lopputuloksen?
-
17.10.2020, 21:52 #34260
Nimetön
Ei-aktiivinenJoo meillä 2017 lokakuussa tehty ivfstä kohdun ulkonen, mut 2.pas plussa ja poika synty sit marraskuussa.
-
-
17.10.2020, 15:36 #34256
Nimetön
Ei-aktiivinenMulla oli lyhyellä kaavalla kans ja pistos koko ajan gonal f 150. Kp1 oli maanantai, pistot alko ke ja maanantaina oli punktio 🙂
-
17.10.2020, 21:44 #34258
Nimetön
Ei-aktiivinenJoo tähän voi lisätä et punktio kp15 ja 18 kerätystä munasolusta kaikki oli kypsiä.
-
-
17.10.2020, 20:40 #34257
Nimetön
Ei-aktiivinenLyhyellä kaavalla pistokset alkoivat kiertopäivänä 2. Ekalla kerralla mulla oli punktio kp 16, ja tuolloin kaikki kerätyt munasolut olivat kypsiä. Viimeksi eli tokalla kerralla punktio oli jo kp 15, ja kuudesta kerätystä munasolusta viisi oli kypsiä.
-
17.10.2020, 21:49 #34259
Nimetön
Ei-aktiivinenHei ihanaa kuinka moni vastas mulle. Kiiitos! Ekasta piikistä selvitty ja loput menee varmaan sit taas jo rutiinilla. Perjantain ultraa odotellessa.
-
17.10.2020, 22:29 #34261
Nimetön
Ei-aktiivinenMoikka!
Minä liityn tähän ketjuun mukaan. 😀 Olemme mieheni kanssa Tilkassa hoidossa. Meille tehdään icsi-hoito pitkän kaavan mukaan. 29.9. aloitin Synarela-sumuttelut. 14.10 lähtien olen pistellyt Gonalia 250 annoksella. Minulla on toisessa munasarjassa endometriooma, eikä munasoluja vissiin muutenkaan kovin runsaasti, siksi kai noin iso annos. 19.10 olen menossa verikokeeseen, ja 23.10 on tulossa munasolukeräyksen ajoituskäynti.Kaikki tässä hommassa on mulle uutta ja ihmeellistä. 🙂 Mies pistää aina piikin, en voi katsoakaan sinne päin. 😀 Olen voinut tosi hyvin, juuri mitään oireita ei ole tullut. Toki sitä on kaikki skenaariot mielessä, että entä jos vielä ehtii sattua sitä taikka tätä.
-
17.10.2020, 22:59 #34262
Nimetön
Ei-aktiivinenTervetuloa Minsqu! Mitenhän tuo pitkä eroaa lyhyestä, mulla ei oo mitään tietoa siitä. Onko endometrioosi automaattinen pitkän kaavan syy?
-
18.10.2020, 09:11 #34263
Nimetön
Ei-aktiivinenTervetuloa Minsqu?
Pp3 ja oon aika varma että ei ole kiinnitystä tapahtunut. Ei oireita tai tuntemuksia, muuta kun mitä ennen siirtoa jo lugeista aiheutu. Lisäks mulla alkaa muutamaa päivää ennen menkkoja tulemaan kipuja, tutut kivut alko jo nyt,lopulla viikkoa alkais menkat.
On aikaista heittää kirvestä kaivoon, mutta nyt kun useemmat siirrot takana niin oppinu kroppaa ja kipuja tuntemaan mitä seuraavaks. Voi vvvvv sanon minä.-
18.10.2020, 22:40 #34272
Nimetön
Ei-aktiivinenVoi Sabrina ❤️ Toivotaan nyt kovasti vielä onnistumista, mahdollisuudet on vielä kuitenkin olemassa ❤️
-
-
18.10.2020, 09:19 #34264
Nimetön
Ei-aktiivinenPitäisikö sen kiinnittyä nuin nopeaan siis? Koska menkat pitäisi alkaa?
Mä en ainakaan suostu uskoo että noin aikaseen voi olla viel menetetty peli =) eli pidän vielä peukkuja!
Oliko sulla silloin muuten onnistuenesta käytössä tuo piikki mikä nyt? Mikä se on nimeltään ja käytetäänkö usein?
-
18.10.2020, 09:24 #34265
Nimetön
Ei-aktiivinenEli piikki minkä pistin, gonapeptyl pistetään kerran alkion oletettuna kiinnittymispäivänä, eli mun tapauksessa perjantaina koska 5päivänen siirrettiin ja onko se sit 6. päivä millon odotetaan kiinnittyvän. Pistin sen viime passissa joka oli nega, mutta myös 2019 maaliskuussa mikä onnistui. Ja oon aikaisemminki pistäny 2018.. flo näyttää torstaita. Polttelee alavatsaa koko ajan?
-
-
18.10.2020, 09:32 #34266
Nimetön
Ei-aktiivinenNiin siis tää pitkä kaava oli vaan se, että Synarelalla ajettiin ensin oma hormonitoiminta alas parin viikon aikana, ja sen jälkeen alkoi tämä pistoshoito. 🙂
Mulle ei kerrottu miksi pitkä kaava valittiin, enkä kysynyt sitä itsekään. Luin vaan myöhemmin, että kunnallisella valitaan ilmeisesti herkemmin pitkä kaava. Varmaan tällä niukemmalla munasoluvarastollakin oli jotain osuutta asiaan. -
18.10.2020, 09:55 #34267
Nimetön
Ei-aktiivinenTervetuloa Minsqu.☺️ Mulla lyhyt kaava, mutta samana päivänä 23.10 ultra mis katotaan solujen tilanne ja ajotetaan punktioo.?
Sabrina, ei heitetä kirvestä vielä kaivoon.?
-
18.10.2020, 10:21 #34268
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos! ? Joo lueskelinkin, että meillä menee homma aikataulullisesti aika samaan tahtiin. ?
-
18.10.2020, 13:19 #34269
Nimetön
Ei-aktiivinenKiva saada uusia mukaan, tervetuloa siis munkin puolesta. ?
Mulla tehtiin minsqu kanssa eka yritys pitkällä kaavalla mutta se ei tuottanut rakkuloita joten vaihdettiin seuraavaks lyhyeen. Mulla on kanssa vähänlaisesti munasolureserviä ja ekalla kierroksella pienempi lääkeannos kuin sulla nyt ja se varmaan vaikutti siihen ettei ne jaksanut kasvaa. Tai sitten ei jarru toiminut oletetusti. Tsemppiä tähän vaiheeseen!Voi hitsi Sabrina jos ei nyt tärpännyt. Onhan se vielä aikaista sanoa mut ymmärrän kyl et oman kropan tuntee ja pelkää jo pahinta. ?
-
18.10.2020, 20:46 #34270
Nimetön
Ei-aktiivinenJuu sitä mä mietin, että jos ultrassa selviäisi, ettei olisikaan oikein mitään, mitä kerätä. Nyt on pistetty viisi kertaa. Ei ole pahemmin mitään oireita mulla, liekö hyvä, vai huono? Muuta kuin iltapäivällä hetken aikaa turvonnut olo.
Mites muuten nuo punktiossa käytettävät voimakkaat lääkkeet? Vetävätkö ne vintin ihan pimeäksi?
Toivon meille ihan kaikille, että saisimme pian iloisia uutisia! <3
-
18.10.2020, 22:39 #34271
Nimetön
Ei-aktiivinenTervetuloa munkin puolesta kaikki tänne ❤️
Mullakaan ei ollut vielä tuossa kohtaa pistoksia juurikaan tuntemuksia, mutta pari päivää ennen punktiota olikin sitten todella tukalaa ja turvonnut olo ja myös aika kipeä, mulla munarakkuloita oli kuitenkin se 24 niin ei mikään ihme ?
Punktion lääkkeet ei mulla ainakaan tehneet muuta kuin vieneet pois kivun, en ottanut rauhoittavaa vaan pelkästään klinikalla särkylääkkeet ja sitten operaation aikana ne voimakkaat kipulääkkeet, joita laitettiin suoraan suoniyhteydellä. Operaation jälkeen oli hetken vähän hutera olo kävellä, mutta sekin tasoittui pian. Jotkut taitaa olla väsyneempiä kuin toiset. Mun kanssa samaan aikaan punktiossa ollut nainen aloitti heti oman punktionsa jälkeen työneuvottelun tietokoneella täysin skarppina ja toinen vaikersi sängyssä ja meinasi oksentaa eli vaihtelee vissiin aika paljon myös operaation hankaluuden mukaan, joillain kun itse keräyskin on huomattavasti vaikeampi ja kivuliaampi kuin toisilla. Tsemppiä! Tuntuu että punktiosta on jo ikuisuus, vaikka ei siitä todellisuudessa ole kuin kuukausi ?
-
19.10.2020, 08:01 #34273
Nimetön
Ei-aktiivinenMä sain ennen punktiota 10mg diapamia,otin siis kotona ennen lähtöä. Sit suonensisäisesti jotain kipulääkkeitä, muista yhtään mitä ne oli. Oli kyllä pää ihan sekasin, mutta mä pelkäsin niiiiiiin paljon että ei mitenkään muistia vieny tms. Pyysin sitä lääkettä toimenpiteessä koko ajan lisää, antoivat kyllä. Lisäks sain yhden punktion jälkeen panacodin mutta se tais olla liikaa ja rupesin oksentaa?
Mutta ei ne lääkkeet kipua punktiossa mun mielestä vieny pois, saatto lieventää tietty mutta kun mulla on hirvee piikkikammo ja tosi herkkä alatutkimuksissa muutenki, jännitän niitä ihan hitosti ihan vaan sen takia että mun ihan ensimmäinen gyne kokemus oli aivan kamala, tosi kovakourainen täti niin siitä jääny joku kammo että oon aina siinäki ihan paniikissa? niin noi punktiot on ollu mulle jotain ihan hirveitä kokemuksia.
Toki oon synnyttäny kolme lasta, mutta epiduraalin jälkeen ei oo ollu mitään ongelmia?Pp4 ja arvatkaa vaan mitä menin tekemään!!!!?♀️?♀️?♀️?♀️?♀️ se siitä viikon odottelusta.
-
19.10.2020, 08:09 #34274
Nimetön
Ei-aktiivinenMikä Sabrina vointi?
Send help, kävin eilen lenkillä ja tänään vatsa ihan liikeherkkä ja kipeä.. Punktiosta 3 viikkoa? Eikai munasarja oo enää voinu heittää flipperiä?
Pitänee keksiä töihin tuuraaja ja painua lääkäriin. Pistin omapolulleki viestiä mutta sas nähdä koska siellä ehtivät vastata :/
-
19.10.2020, 08:42 #34275
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos vastauksista. ? Muakin punktio tulee varmasti jännittämään, mutta gynekologisissa tutkimuksissa, papassa ym. ei ole koskaan sattunut.
Kävin juuri verikokeessa. Saas nähdä, soitetaanko sieltä perään vai ei. ? Kaikki on niin jännää, toistaiseksi hyvällä tavalla. ? -
19.10.2020, 09:24 #34276
Nimetön
Ei-aktiivinenOodi, voi ei kuulostaa hurjalle! Kerro mitä lääkärissä sanoivat. Mulle lääkäri sano että yleensä munasarjat palautuu n. kahdessa viikossa, et onhan siinä mahdollisuus ettei ne olis sulla vielä täysin palautunut ja olisivat lenkin seurauksena jotenkin kiertyneet, mutta toivottavasti nyt ei.
Ja Sabrina, testihirmu siellä taas vauhdissa ?
-
19.10.2020, 09:26 #34277
Nimetön
Ei-aktiivinenNo jep, eikä kyllä nyt rauhoittanu mieltä ollenkaa kun olin näkeväni ihan tosi tosi tosi haaleen viivan mutta mieli tais tehä kepposet?
-
19.10.2020, 16:06 #34278
Nimetön
Ei-aktiivinenhttps://aijaa.com/FuCbrw näänkö omiani??? sama testi molemmissa,menin vaan purkamaan sen??
-
19.10.2020, 16:20 #34281
Nimetön
Ei-aktiivinenOon just tollanen testaaja ite?? mutta oo näkeväni jotain viivaa.
-
-
19.10.2020, 16:11 #34279
Nimetön
Ei-aktiivinen??? apua tää menee ihan uusille leveleille. Mutta mun mielestä tossa liuskassa näkyy haamu ! Toisessa en nää mitään. Eli ei muuta ku uutta testiä huomenna !
-
19.10.2020, 16:13 #34280
Nimetön
Ei-aktiivinenTää on ihan normaalia edellisissä ketjuissa kun olin myös muiden osalta?
Siis sama testi tosiaan molemmissa mut näky niin mitättömänä niin purin testin??
-
-
19.10.2020, 16:33 #34282
Nimetön
Ei-aktiivinenHei, osaakohan joku kertoa mikä on HUS:in ivf jono tällä hetkellä? Meillä vain yksi alkio pakkasessa ja siirto toivottavasti ensi kuussa. Mutta pessimistinä odotan, että uusi jonotus varmaan taas edessä.
-
19.10.2020, 18:03 #34284
Nimetön
Ei-aktiivinenMulla ei oo nyt ihan ajantasaista tietoa jonotulanteesta, mut eiköhän se sen n 5-6kk ole, 6kk on hoitotakuu eli sen kuluessa pitäis vähintään päästä.
Mutta pitääkö siis jo hoitoihin kerran päästyä jonottaa uudelleen, jos lasta ei ekalla hoitokierroksella saaduista alkioista saisi?
-
19.10.2020, 18:29 #34285
Nimetön
Ei-aktiivinenkiitti vastauksesta! Näin minä olen olettanut, että uudestaan jonoon kun pakastetut on siirretty. Nyt kun kyseenalaistit niin enpä olekaan varma
-
-
-
19.10.2020, 16:35 #34283
Nimetön
Ei-aktiivinen😀 😀 Mustakin siinä näkyy jotain kun oikein tihrustaa.
-
19.10.2020, 18:30 #34286
Nimetön
Ei-aktiivinenKyllä mustakin oudolta tuntuu että uudet puoli vuotta pitäis jonottaa jos eka ivf/icsi ei onnistu.
Mulla hävis kivut melkein kokonaan päivän aikana. Silti aika outoa.
Sabrina en kestä sua :–D <3
-
19.10.2020, 18:41 #34287
Nimetön
Ei-aktiivinenÄlähän mittää, on tässä vaikeuksia välillä itekki kestää itteesä!?♀️?♀️
Mulla on jo ens maanantaina virallinen testipäivä, täytyy käydä labrassa. Siihen asti täällä kuplii oma testilabra??
-
-
19.10.2020, 19:55 #34288
Nimetön
Ei-aktiivinenPidän peukkuja Sabrina. ?
Mulle ei soitettu labran jälkeen lääkäristä takaisin, eli kaikki oli ilmeisesti ok.
On tää jännää aikaa kyllä, vähän samanlainen tunne kun lapsena odotti joulupukkia. ?Mites muuten, onko kenellekään sanottu, että onko tässä munasolujen kasvatusvaiheessa mitään rajoitteita? Saako esim. juosta, hyppiä, nostella lapsia? (Olen päiväkodissa töissä.) ?
-
19.10.2020, 19:58 #34289
Nimetön
Ei-aktiivinen❤
Omaa vointia kuullostellen, oon ainakin loppumetreillä ollu kiin kipee et hyvä kun liikkumaan pysty. Punktion jälkeen otettava rauhassa, varsinki jos on hyperin vaara. -
19.10.2020, 22:10 #34290
Nimetön
Ei-aktiivinenJoo mullekin sanottiin että normaalia elämää, toki lähempänä punktiota kantsii ottaa vähän rauhallisemmin ja varsinkin sen jälkeen. Kävin 2pv punktion jälkeen kävelylenkillä ja itkin kun piti mennä töihin seuraavana päivänä. Suht raskas seisomatyö, mutten pystynyt enää siinä vaiheessa olla menemättäkään. Ehdottomasti seuraavan kerran (jos hoito joudutaan uusimaan) pyydän suorilta 3pv saikkua. Mulla punktio oli viel tosi iisi ja se päivä meni ku ei mitään mut siitä 3 seuraavaa päivää sit eri juttu.
-
-
20.10.2020, 04:39 #34291
Nimetön
Ei-aktiivinenMenkkajomot jatkuu..
Pp5 https://aijaa.com/IyEVUH ?
-
20.10.2020, 12:24 #34292
Nimetön
Ei-aktiivinenNo tossa mäkin nään jo haamun! ?
-
20.10.2020, 12:54 #34293
Nimetön
Ei-aktiivinenEi paljoo neljän jälkeen nukuttanu kun tuon tein? en vielä eilen innostunu kun tein rfsun sen 6 päivää ennen menkkoja testin, ne on niin haukuttuja viivanpaikoista, tosin mulle ei oo väärää koskaan antanu. Sama noi onestepit, niitäki tullu tehtyä tässä ”muutama” ja kyllä toi toinen viiva punertaa eikä pelkkä paikka oo? jotain siellä tapahtuu mutta että mitä?
-
-
-
20.10.2020, 19:41 #34294
Nimetön
Ei-aktiivinenJännittäväää ? teet varmaan nyt joka aamu testin 😀 täällä ollaan sormet ja varpaat ?
-
20.10.2020, 19:54 #34295
Nimetön
Ei-aktiivinenNo niin varmaan teen, oon kyllä tekemättä jos maltan??
-
20.10.2020, 20:06 #34296
Nimetön
Ei-aktiivinenToihan näyttää hyvältä Sabrina! Ja etkös se sä ollut joka sanoi et kivut voi olla ihan 50-50 menkkoja tai raskautumista. ? Et kyl tolla haamulla tuntuis enemmän jälkmmäiseltä. Toivon niin kovasti että tärppää ja tulee iloisia uutisia.
-
21.10.2020, 06:43 #34299
Nimetön
Ei-aktiivinenAnteeks tää kuvien laittaminen, sanokaa jos ahistaa niin loppuu samantien!
Nyt mä pidän pari päivää väliä testaamisesta, jos sitten ois yhtä vahvat viivat?
Mä en voi uskoa tätä. Toki mulla oli tästä semmonen fiilis että vois onnistua, kun taas edellisessä että ei.. nyt kun olisi vaan oikeassa paikassa ja jaksaisi pysyä mukana?? -
21.10.2020, 07:52 #34300
Nimetön
Ei-aktiivinenVoi vitsi Sabrina, toi on nyt jo selvä ! ? toivotaan että kaikki menis nyt hyvin loppuun saakka! ❤️❤️❤️
-
21.10.2020, 08:00 #34301
Nimetön
Ei-aktiivinenNiinpä ja nyt kuivuneena ne on yhtä vahvat? miehelle sanoinki että onkohan siellä kaks kun nyt noin vahvasti näkyy, sillä nous pala kurkkuun? maanantaina labraan ja ti/ke saan sitten tiedon lukemasta. Apua kun nyt jännittää..
-
21.10.2020, 08:04 #34302
Nimetön
Ei-aktiivinenOi vitsi toi antaa jo toivoa ♥️ toivotaan kovasti että vahvenee! 3ikä.tosiaan kuvat haittaa inakaannmua, päinvastoin =)
-
21.10.2020, 08:24 #34303
Nimetön
Ei-aktiivinenMahtavalta näyttää Sabrina <3 Eikä tosiaan ahdista kuvat, ihana vaan nähdä että se on oikeasti mahdolllista 🙂
Mulla kävi niin, että sain peruutusajan ja hoitoon pääsee vielä sittenkin tämän vuoden puolella 🙂 Marraskuun menkoista pitäisi ilmoittautua pistämään, mutta koska mun kierto menee niin että vuoto tulee nyt lokakuun lopulla niin sain luvan ilmoittautua niistä. Marraskuun lopulla tulevista ei sit enää ehdi. Olin niin onnessani, että vasta kotona tajusin, ettei mulla tule sitten yhtään välivuotoa edelliseen. Kun tämä lokakuu olisi ollut se välivuoto. Onko muilla tehty heti perään uusi kierros alusta asti, vai pitäisikö siinä olla aina väliä? Toisaalta haluaisin luottaa siihen, että lääkärit on miettineet asian, mut enpä tiedä tajusivatko sitä. Tosin sen verran sanoi, ettei ollut enää mitään merkkejä edellisestä punktiosta näkyvissä, kroppa toipunut hyvin. Voisko se olla sitten vaikuttanut…?
-
21.10.2020, 08:33 #34304
Nimetön
Ei-aktiivinenVoi Unana miten hyviä uutisia!❤❤ ihan mahtava juttu.
Meillä julkisella 1.icsin jälkeen tehtiin heti perään 2.icsi, eli punktion jälkeisistä menkoista. Ei pidetty väliä. Ja nyt viime kuun pas, ei taukoa kun suoraan 2.pas. nää tuntuu olevan vähän paikkakohtaisia, millon missäkin pidetään välikierto ja missä ei?♀️
Varmasti lääkärit tietävät mikä sulle parhaaks?❤ -
21.10.2020, 08:33 #34305
Nimetön
Ei-aktiivinenOis Jes Unana, kiva että hyviäkin uutisia välillä=) mutta eikös sulla ole yhdet menkat ollut tässä välissä? Mulla ainakin kun oli tuo icsi viime kierrossa ja tuoresiirto niin nyt loppui nuo ”välimenkat” ja seuraavista siirtoon.
-
21.10.2020, 09:35 #34306
Nimetön
Ei-aktiivinenJes kiitos vastauksista! Ne kyllä rauhoitti. Ja mulla on itsellä siis ihan hyvä olo, ettei itsella ole sellaista oloa, että kroppa olisi vielä jotenkin ihan uuvuksissa edellisestä. Mulla oli siis ne menkat, jotka alkoi, kun raskaus ei alkanut (lokakuun alku) ja nyt seuraavat menkat on ekat ilman lääkkeitä. Lasketaanko tuo jo välimenkoiksi? 😀 Ite oon kyllä innoissani että ehdin vielä ja sain lääkkeetkin nyt halvalla ja aattelin, että otan semmosen positiivisen asenteen. Viime kierrossa pelkäsin koko ajan että menee jokin pieleen. Nyt aion vaan ajatella, että totta kai onnistuu jokainen vaihe. Ehtii sitä sitten myöhemmin surra 😀
-
21.10.2020, 09:38 #34307
Nimetön
Ei-aktiivinenVarmaan lasketaan?
Ihana asenne sulla, tuolla pääsee jo pitkälle!❤
Mä aattelin aina kaikki kauheimman kautta ettei tipu niin korkeelta? väärä asenne, mut vaikka pettymykset kuuluu elämään, mun on ollu aina vaikee käsitellä niitä. Vaikka elämä ei oo ollu ruusuilla tanssimista, mut jotenki sitä suojelee omaa mieltä. -
21.10.2020, 09:39 #34308
Nimetön
Ei-aktiivinenMun logiikan mukaan sulla on nyt välikierto 🙂 mutta onpa hyvä että ehditte vielä ennen joulutaukoa hoitoihin! Mä odottelen täällä menkkoja, niin pääsisin ilmoittautumaan pas:iin. Vielä ois hyvä jos muutaman päivän odottaisivat niin ovis osuisi varmasti hyvään ajankohtaan ??
-
21.10.2020, 09:40 #34309
Nimetön
Ei-aktiivinenMinkä ikäisiä alkioita teillä Taika olikaan pakkasessa?
-
21.10.2020, 09:57 #34310
Nimetön
Ei-aktiivinenIhana asenne Unana pidä tuo! <3 Toi on kyllä niin ristiriitainen asia yrittääkö olla pessimisti jolloin ei tipu korkealta, vai uskoa parhaimpaan eli nauttia täysillä mutta mahdollisesti pettyä pahasti. Kovasti yritän olla jälkimmäinen mutta ei meinaa aina onnistua ?
-
21.10.2020, 10:05 #34311
Nimetön
Ei-aktiivinenJes, täällähän on hyviä uutisia! Sabrina, lupaavalta vaikuttaa! <3
Ja Unana, tuohan on hieno juttu, että pääset ennen joulua vielä!! Mulla sama juttu, että lokakuun lopulla pitäisi alkaa vuoto, ja sitten pistelemään. Osaisinpa itsekin pitää positiivisen fiiliksen, että kaikki kyllä onnistuu.
Olin reissussa, niin olin hetken täältä pois. Tervetuloa uusille! 🙂
-
21.10.2020, 10:30 #34312
Nimetön
Ei-aktiivinenOnhan se just ristiriitaista, et toisaalta ei uskalla liikoja toivoa ja toisaalta pitäis yrittää pitää toivoa yllä. Mulla ekassa yrityksessä ei ollut mitään mielikuvaa, mitä tulee tapahtumaan tai edes ajatusta siitä että tuossa on noin monta vaihetta mikä voi mennä pieleen. Siksi se olikin varmaan niin iso järkytys kun jo ekassa ultrassa homma tyssäsi. Siitä jäi varmaan semmonen olo tähän toiseen yritykseen, että koska tahansa voi mennä mikä tahansa pieleen, mut se oli kyllä mielelle aika raskasta. Nyt täytyy testata miten tää asenne toimii 😀
Toivotaan Taika, että alkaa sopivasti menkat niin että pääset siirtoon. 🙂
Kysyin muuten koronasta myös ja sen mahdollisista vaikutuksista niin lääkäri oli sitä mieltä, ettei varmasti helpolla lähdetä sulkemaan hoitoja, että se kevään tilanne on kuitenkin ollut niin eri kun kaikki oli uutta. Että senkin suhteen tuli melko rauhallinen mieli.
Janni, meillähän saattaa olla sitten aika sama aikataulu sitten tulossa. 🙂
-
21.10.2020, 10:40 #34313
Nimetön
Ei-aktiivinenUnana, niin voi olla sama tahti! 🙂 Kyllä se positiivisempi asenne varmaan olis silleen parempi, että stressitasot vois pysyä vähän matalampina.
Sama fiilis itsellänikin, että ei niitä klinikoita nyt varmastikaan helpolla suljeta, kun koronan kanssa on opittu elämään.Viestejä lukiessa alkaa taas itselläkin tulla perhosia vatsaan, kun omakin uus kierros lähenee!
-
21.10.2020, 10:40 #34314
Nimetön
Ei-aktiivinenNo joo, poikkeuksena mullakin varmaan eka hoito, kun kaikki oli uutta ja itsessä ei ”vikaa” että nyt tulee tulosta ja tärppää kyllä ekasta. Kunnes punktion jälkeen miehen näytteessä ei siittiöitä ja munasolut pakastettiin liian myöhään, eli kaikki turhaan! Itkin taukoomatta varmaan kaks päivää ja olin niin paskana. Kuitenkin tomerana uuteen hoitoon mutta en uskaltanu toivoa mitään.
Sillä kertaa kuitenki varmistettiin, että pakastettiin siittiöitä jos ei tuorenäytteessä oo.
Sitten eka + 6/18, olin tosi innoissaan kun kaikki sit romahti matalaan hcg arvoon,ei noussu odotettavalla tavalla, epäiltiin ku ja vaikka mitä. Jäi nyt epäselväks mikä se sit oli, kin raskausmateriaalia kuitenkin näkyi jotain mutta en tiiä sit. Tyhjeni itsestään onneks.
Jälkeenpäin ajateltuna, testi tuolloin ei vahvistunu kunnolla alussa niin nyt tajuaa että ei se ok ollu.
Nyt uskallan olla vähän toiveikas, kun aika vahvat viivat päiviin nähden ja tosiaan testin kuivuttua aikalailla tasavahvat viivat.. -
21.10.2020, 10:52 #34315
Nimetön
Ei-aktiivinenOn tuo niin ymmärrettävää, että kun kokee isoja pettymyksiä niin uskallus toivoa on koetuksella. Mäkin silloin ekan kierroksen jälkeen vaan paruin psykologille, että en usko enää mihinkään ja en varmasti tuu saamaan koskaan yhtäkään lasta. Mua silloin helpotti, kun hän sanoi, että saa ollakin tuollainen olo ja onneksi se raskautuminen ei oo mun uskosta kiinni, jos vaan jaksan hoidoissa kuitenkin käydä. <3
Janni, mulla kanssa on jännittyneen odottava tunnelma. Kiva aina kun jotain alkaa tapahtumaan 🙂
-
21.10.2020, 15:38 #34316
Nimetön
Ei-aktiivinenSabrina, vaikuttaa lupaavalta.?
Heii, onks muille tullu gonal f 900 mitään sivuvaikutuksia? Oon nyt neljänä iltana pistäny ja voi luoja mun on hiki. Mä en ikinä hikoile vaan ennemmin aina palelen ja nyt kädetki hikoilee. ? Toki voinha mä olla niin jännittynytki et siitä johtuuu…??♀️
-
21.10.2020, 17:05 #34318
Nimetön
Ei-aktiivinenIikka mul ei mun mielestä ollut mitään mut nyt kun muistelen ni mäkin normaalisti aina jäässä ni sillon en kyl ollu! 😀
-
22.10.2020, 14:09 #34319
Nimetön
Ei-aktiivinenMäkää en muista että gonalista ois tullu mitään sivuvaikutuksia sen kummemmin. Siis minkä verran pistät, onko pakkaus tuo 900 vai pistätkö 900??
-
22.10.2020, 14:43 #34320
Nimetön
Ei-aktiivinenMä voin myös mielikuvituksella kehittää oireita itelle.?
Eiii, 150 pistän iltasin!
Tänään fyremadel rinnalle, aamulla ultraa? jännittäää. -
22.10.2020, 14:47 #34321
Nimetön
Ei-aktiivinenOnks se toinen jarru? Tietty voisin googlettaa mutta en jaksa?
Kannattaa kysyä lääkäriltä sivuoireista? Tai onko tuoteselosteessa?
Tuu kertoo ultra kuulumiset sit heti kun kerkeet?? -
22.10.2020, 15:04 #34322
Nimetön
Ei-aktiivinenJoo fyre on se jarru minkä kans mulla on huonoja muistoja 😀
-
22.10.2020, 15:17 #34323
Nimetön
Ei-aktiivinenMitä muistoja??
-
22.10.2020, 15:38 #34324
Nimetön
Ei-aktiivinenSe teki mulle sen mustelman ja ikäviä paiseita ?
-
-
22.10.2020, 15:57 #34326
Nimetön
Ei-aktiivinenhttps://keskustelu.simpukka.info/keskustelu/aihe/ivf-icsi-pas-2020-vol-4/ mä menin taas tekee uuden kun on puhelimella niin pläräämistä?
Mulla oli jarruna orgalutran, se kirveli ihan hemmetisti mutta ei mitään patteja tullu?
-
22.10.2020, 15:58 #34327
Nimetön
Ei-aktiivinenJoo tuun!
Mä en muista viime hoidosta et mulla olis ollu mitää oireita mistää, muut ku pinkee olo.? Toki äsken tutkin, niin mulla ollu eri piikit käytössä….Puregon ja Orgalutran oli viimeks. Mut kaippa suhkoht samaa tavaraa.??♀️
Tuoteselostees näytti lukevan kaikkee vatsaoireista päänsärkyyn.?
-
22.10.2020, 16:51 #34329
Nimetön
Ei-aktiivinenJännä kun on niin eri lääkityksiä ja piikkejä näissä hoidoissa käytössä. ? Mulla on jarruna se Synarela-suihke.
-
22.10.2020, 16:55 #34330
Nimetön
Ei-aktiivinenJatketaan jutustelua täs uudessa ketjussa niin helpottaa puhelimella selaamista=)
–>
-
-
JulkaisijaArtikkelit
- Alueelle ‘HEDELMÖITYSHOIDOT’ ei voi kirjoittaa uusia aiheita eikä vastauksia olemassaoleviin aiheisiin.