Etusivu › Foorumit › HEDELMÖITYSHOIDOT › Ivf/icsi/pas 2020 vol.4
- Tämä aihe sisältää 317 vastaukset, 23 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 2 vuotta, 10 kuukautta sitten
Nimetön toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
-
22.10.2020, 15:56 #34325
Nimetön
Ei-aktiivinenJatkuu??
-
22.10.2020, 16:08 #34328
Nimetön
Ei-aktiivinenJeejee 🙂
Iikka mä oon sitä mieltä, että kaikki oireet on vaan hyvästä tossa pistos vaiheessa. 😀 Kertoo ainakin et jotain tapahtuu tai kroppa reagoi jotenkin. 900 ois aika kova annos 😀 350 taitaa olla näinä päivinä se maksimi määrä. Tsemppiä ultraan. Odotellaan kuulumisia.
Sabrina, maltoitko olla testaamatta tänä aamuna? 😀
-
22.10.2020, 17:31 #34331
Nimetön
Ei-aktiivinenNo en tietenkää! ?? aavistuksen haaleempi oli mitä eilen, mut tein sen kuuden aikaan aamulla ja kävin kolmen aikaan vessassa yöllä ? lisäks minkä tein tänään oli herkkyys 25, aikasemmat oli 10.
Yks testi jäljellä, se on säästettävä maanantaihin?Sillon 2019 meitä oli hurjan paljon ja oli kans ketju plussanneille, mut jos teitä ei haittaa niin täällä pyörin kuitenkin. Tai no, kuka sitä vois kieltää, mutta aattelin nyt vaan.. en halua pahaa mieltä kellekkää.
Eikä sitä tiiä miten tässä käy.. -
22.10.2020, 19:27 #34332
Nimetön
Ei-aktiivinenAavistelinkin niin ?? täytyy myöntää et mäkin tilasin kasan testejä netistä ?
Ja kaikenlainen vertaistuki ja asiantuntemus on jatkossakin kyllä tarpeen, joten hauska vaan jos jaksat täällä pyöriä. ? -
22.10.2020, 22:26 #34333
Nimetön
Ei-aktiivinenSabrina, sun taitaa olla kyllä pakko hakea apteekista muutama lisätesti, miten maltat olla koko viikonlopun testaamatta ?
Mäkin oon täällä eilen ja tänään tehnyt testin, kun ei oo menkkoja näkynyt, ja tietenkin ovat olleet negatiivisia ? mitä muitakaan? eli eiköhän ne menkat tässä ala huomenna toivottavasti.
-
23.10.2020, 05:37 #34334
Nimetön
Ei-aktiivinen-
23.10.2020, 10:26 #34343
Nimetön
Ei-aktiivinenNoniin loistavaa Sabrina ???????
Ja siis kiertopäivä taitaa olla nyt 30 ? no illalla taidan ottaa vähän viiniä niin ehkä ne menkat siitä alkaa kun en ehdi niitä tässä toivottavasti miettiä.
-
-
23.10.2020, 09:32 #34335
Nimetön
Ei-aktiivinenKävin ultrassa. Minulla on 12 munasolukaveria odottamassa keräystä. ? Punktio on ensi tiistaina 27. päivä. ?
-
23.10.2020, 09:34 #34336
Nimetön
Ei-aktiivinenJeij, hyvä määrä! Oliko tää nyt eka uä? Voi vitsi, onpa hienoa ? onko sulla mikä irrotukseen?
-
23.10.2020, 09:44 #34337
Nimetön
Ei-aktiivinenHienoa minsqu! 🙂 Oliko minkä kokoisia? Toi on aina jännää kun kuulee, miten ne on kasvanut. Eikös sulla ollut pitkä kaava?
-
23.10.2020, 09:58 #34338
Nimetön
Ei-aktiivinenJoo tää oli eka, maanantaina otettiin vaan verikoe, että miten lääkkeet vaikuttaa. ?
Pistän sunnuntaina ovitrellen. Sanoikohan se lääkäri että isoin(?) oli 8 mm. Osa oli vielä pienehköjä, ja pistän vielä kahtena iltana gonalia. Olin ilahtunut määrästä. ? Ajattelin, että niitä olisi ollut vähemmän, kun on se endometriooma.
Osa kavereista kasvaa endometriooma kystan päällä, sen läpi saattaa joutua pistämään keräyksessä. -
23.10.2020, 10:00 #34339
Nimetön
Ei-aktiivinenJa on joo pitkä kaava. ?
-
23.10.2020, 10:01 #34340
Nimetön
Ei-aktiivinenSaitko sellaista hoitotaulukko, löysin vasta käynnin jälkeen, että siellä luki rakkuloiden koot?
Kypsät munarakkulat on yleensä sen +20 mm eli olisikohan sulla kuitenkin ollut isoin 18mm? Kun jos olisi 8mm niin tuskin voisi punktio olla jo tiistaina?
-
23.10.2020, 10:19 #34341
Nimetön
Ei-aktiivinenMulla kasvamassa 15 munasolua, 10-13mm kokosia. Keskiviikolle alustavasti punktio, maanantaina viel tsekkaa aamulla ultralla.
Aika sama siis kun 2017 hoidossa, kun kasvattelin 14 solua.:) -
23.10.2020, 10:23 #34342
Nimetön
Ei-aktiivinenHei hienoa likka!❤ Ihanaa kun tulee hyviä uutisia??
-
23.10.2020, 10:35 #34344
Nimetön
Ei-aktiivinenJes! Hieno määrä Iikka 🙂
-
23.10.2020, 10:45 #34345
Nimetön
Ei-aktiivinenEhkä se sit oli 18 mm ? Odotan, josko ne päivittäisi mun tietokantaan niitä lukemia. ?
Minkä ikäisiä alkioita teille on siirretty? Mietin, kun se punktio on tiistaina, sotkeeko viikonloppu siinä välissä mitään.
-
23.10.2020, 13:02 #34348
Nimetön
Ei-aktiivinenMulle siirrettii ekassa ivf ssä 5 päivänen.?
-
-
23.10.2020, 10:48 #34346
Nimetön
Ei-aktiivinenKerran oon päässy tuoresiirtoon ja sillon siirrettiin 3 päivän ikänen. Klinikasta riippuen 2-5 päivän ikäsiä siirretään, voi olla 6 päivänenki. yksityisellä kun oltiin niin saatiin ite päättää, julkisella kaikki viljeltiin automaattisesti blastoksi (5päivänen) asti.
-
23.10.2020, 11:10 #34347
Nimetön
Ei-aktiivinenOk.? Löysinkin tietoja paperista, mikä mulle annettiin.
Isoin on tosiaan 18 mm. ? Muut ovat skaalalla 10-16 mm.
Hyvältä kuulostaa Iikka! ?
-
23.10.2020, 15:51 #34349
Nimetön
Ei-aktiivinenMä en muista enää ollenkaan minkä kokosta ois hyvä olla, määrät muistan mikä kuullostaa hyvältä ? omassa kannassa näkyisi varmaan 2018 loppuvuoden hoito,voin jossain vaiheessa vilkasta ?
-
23.10.2020, 17:52 #34350
Nimetön
Ei-aktiivinenHei kaikille, täällähän on ihanasti keskustelu virinnyt. Ajattelin liittyä porukkaan mukaan. Meillä menossa kolmas hoito lyhyellä kaavalla. Punktion pitäisi olla ensi viikon ke tai to. Jännittää, että mitähän tästä taas tulee. :/ Tsemppejä kaikille! 🙂
-
23.10.2020, 18:27 #34351
Nimetön
Ei-aktiivinenTervetuloa! ? Hauskaa, kun on useita aika samassa vaiheessa meneviä kavereita täällä.
-
23.10.2020, 20:51 #34352
Nimetön
Ei-aktiivinenTervetuloa Aurinko ??
Pitihän se käydä ostaa kaupasta testejä, on ne niin paljon parempia kun noi onestepit, äsken tein parin tunnin pidätyksellä ja tasavahvat viivat?
Joko Taika on nauttinu viinilasin??
-
23.10.2020, 23:02 #34353
Nimetön
Ei-aktiivinenTervetuloa Aurinko mukaan, tsemppiä punktion odotteluun! Paljon sulla oli rakkuloita ultrassa? Onko sulla aiemmat hoidot tuottanut tulosta?
Ja ihan mieletöntä Sabrina, että nyt onnistu ?toivotaan että nyt pysyy pieni matkassa ?? Ja viiniä on muutama lasi mennyt mut kappas kun ei menkkoja näy ? no kai ne sieltä kohta tulee.
-
24.10.2020, 10:51 #34361
Nimetön
Ei-aktiivinenMeille on ensimmäinen icsi hoito tuottanut kaksi alkiota, jotka päästiin siirtämään, mutta ne ei jaksanut pysyä matkassa. Toinen icsi hoito vaikutti alkuun hyvälle, mutta neljän päivän ikäisenä kaikki alkiot jostain syystä lopetti jakautumisen. Nyt toivotaan, että tämä kolmas hoito toisi edes muutaman hyvän alkion ja sitä myöten lapsen syliin 🙂 . Mulla tulee rakkuloita tosi paljon, edellisissä oli jotain 25kpl. Nyt keskiviikon ultrassa niitä näkyi 18. Joten toivotaan nyt hieman maltillisempaa kasvua 😀 Tuoresiirtoja ei pysty tekemään, koska hyperi on ollut niin lähellä jokaisessa hoidossa.
Sabrinalle hurjasti onnea! 🙂 ja taika toivotaan, ettei ne menkat sieltä alkaisikaan!
-
-
23.10.2020, 23:07 #34354
Nimetön
Ei-aktiivinenOtat vielä lasin ja koitat rentoutua kunnolla?
-
24.10.2020, 08:58 #34355
Nimetön
Ei-aktiivinenMahtavaa Sabrina. Kyl sua nyt jo saa onnitella. Ihan huippu juttu ! ?
Tervetuloa mukaan aurinko ja tsemppiä punktioon!
Mulla starttasi homma tänään. Elonvan pistin just. Jännää on taas ja sormet ?
-
24.10.2020, 09:05 #34356
Nimetön
Ei-aktiivinenKuinka kipeenä ja lääkkeistä ”sekaisin” ootte ollu punktion jälkeen..? Voiko illalla jo ajaa autoa?
Mulla saattaa käydä niin etten saa kuskia itelleni vaan joudun matkan kulkemaan taksilla mutta kotona on kyllä aikuinen yön yli kaverina. -
24.10.2020, 09:08 #34357
Nimetön
Ei-aktiivinenMun mielestä autolla ajo on kiellettyä 24h punktiosta niiden lääkkeiden takia. Mä olisin ehkä pystynytkin ajamaan mutta ei tullut edes mieleen lähteä kotoa mihinkään ? kipuja ei niinkään mulla hirveästi ollut, mutta söin kyllä kipulääkkeitä tasaisesti ettei ehtineet tullakaan.
-
24.10.2020, 09:08 #34358
Nimetön
Ei-aktiivinenNoniin Unana, onnea matkaan?
Aliisa, varmaan riippuu paljon susta itsestä ja mitä lääkkeitä saat. Viime punktion jälkeen ajelin jo illalla, kun punktio oli joskus kahdeksan jälkeen aamulla, niin ”selvisin” iltaa myöten. Kuulostele omaa oloasi ja jos oot yhtään epävarma niin älä aja ?
-
24.10.2020, 09:09 #34359
Nimetön
Ei-aktiivinenUnanalle tsempit uuteen kierrokseen! Mullakin alkoi yöllä menkat eli toivottavasti päästään siirtoon tässä kierrossa??
-
24.10.2020, 09:27 #34360
Nimetön
Ei-aktiivinenHyvä juttu Taika. Laskeskelitko jo mille päivälle siirto osuisi?
-
24.10.2020, 10:54 #34362
Nimetön
Ei-aktiivinenJoo punktion jälkeen ei kannata lähteä autoilemaan, ainakaan samana päivänä. 😀 lääkkeet on yleensä sen verran vahvoja. Mulla ei oo tullut mitään punktiosta, ne on aina sujunut hyvin ja nopeasti myös toipunut.
-
24.10.2020, 10:55 #34363
Nimetön
Ei-aktiivinenJoo, hirveet laskemiset tietty ollut käynnissä koko viikon ? mutta siis jos vaan kierto on ns. normaali niin pitäis päästä kyllä siirtoon, toivotaan ettei ovis vaan pitkity ? kivaa viikonloppua kaikille !
-
24.10.2020, 13:30 #34364
Nimetön
Ei-aktiivinenMä voisin tulla myös mukaan keskustelemaan. Mulla ja miehellä ensimmäinen ivf/icsi kierto parhaillaan. Eilen pistin ekat bemfolat vatsamakkaraan? lyhyellä kaavalla mennään. Aina yhtä kauheaa tuo piikitysten aloitus. Ensimmäinen lapsi saatu alulle ovulaation induktiolla, joten pistokset sinänsä kyllä tuttuja ennestään. Mutta ei tuo bemfola ennen ole ollut, jarruna mulla tulee fyremadel.
-
24.10.2020, 15:20 #34365
Nimetön
Ei-aktiivinenOdessa toi bemfola taitaa olla sama kun Gonal F? mulla siis gonal f ja jarruna fyremadel. Tsemppiä! 🙂
-
24.10.2020, 16:22 #34366
Nimetön
Ei-aktiivinenTervetuloa mukaan Odessa ? mulla kanssa jarruna fyremadel. Ei kaikkein kivoin pistettävistä mutta toimii ni se pääasia.
-
24.10.2020, 16:53 #34367
Nimetön
Ei-aktiivinenAurinko, kiitos! Sitä tarvitaan. Joo bemfola on gonalin rinnakkaisvalmiste eli samaa kamaa. Meillä on siis sama kombo:)Toi kynä tosin vähän eri lailla toimii kuin gonal, mutta selvisin eilen siitä jotenkin. Oon tottunut vaan gonaliin ja ovitrelleen ja heti kun tulee joku erilainen pistos, oon ihan sekaisin. Mutta eiköhän noi tule tässä tutuiksi… onko sulla milloin punktio?
Unana, kiitos:). Hyvä jos on toimivaa kamaa. Mä olen tehnyt taustatyötä ja ymmärtänyt ettei mikään kivoin pistettävä? jos jollain on vinkkejä, miten helpottaa pistämistä niin saa vinkata. Jostain luin, että jääpalalla turruttaisi ihoa ennen pistämistä.. en tiedä. Voi olla, että mies joutuu pistämään noi jarrut.
-
24.10.2020, 18:03 #34368
Nimetön
Ei-aktiivinenJoo toi gonal on kyllä helppo pistettävä, eikä satu. Fyremadel on sitten astetta inhottavampi. Itse oon huomannut, että kun pistää niin pitää olla nopea ja napakka pistos. Tosin tämäkään ei joka kerta auta. Mulla on ennen tullut fyremadelista mustelmat ja sellanen punainen rinkula, nyt tässä kierrossa ei mitään muuta kuin pientä kutinaa pistoksen jälkeen.
Punktion pitäisi sattua ensi viikon ke tai to. Maanantaina on ultra, jossa päätetään. Mulla on aikasemmat kaksi icsi hoitoa tehtyä 9 päivän pistoksilla. Tehtiin siis kaksi ensimmäistä yksityisellä ja nyt sit Kys:ssä, koska yksityisellä on vaan niin kalliita nämä hoidot. 😀
-
24.10.2020, 21:08 #34369
Nimetön
Ei-aktiivinenMä aikaisemmin kirjoittelin, ettei ole mitään oireita. Nyt on olo kuin ilmapallolla. :’D
Mua jännittää se punktio sen endometrioomakystan takia. Kun neula täytyy mahdollisesti työntää kystan läpi, että munasoluihin päästään käsiksi. Entä jos siinä hommassa joku menee pieleen, ja menen vaikka tosi huonoon kuntoon.
En nyt varmaankaan toki ole ainut, joka on menossa siihen hommaan kystan kanssa. :’D
-
25.10.2020, 09:16 #34370
Nimetön
Ei-aktiivinenTaika, siirto häämöttää siis ens kuussa?? ihanaa, toivottavasti ovis osuu kohdalleen?
Voi minsqu, saisitko jotain rauhottavaa ennen punktion alkua? Varmasti osaava lääkäri asialla ja kaikki menee hyvin!❤
Aurinko, meilläki kaks ekaa icsiä yksityisellä mut sit kolmas julkisella. Yksityisellä oli menopur+orgalutran+ovitrelle/gonapeptyl
Julkisella oli gonal f+orgalutran+ovitrelle. Mies pisti 2 ekaa icsiä mut rohkaistuin 3 kerralla ja sain ite pistettyä. Toi gonal oli helppo kun oli kynässä.Tervetuloa Odessa, tsemppiä pistelyyn?
-
25.10.2020, 09:38 #34371
Nimetön
Ei-aktiivinenTsemppiä minsqu. Toi kysta tuo varmasti kyllä ihan oman jännityksen punktioon. Uskon et lääkärit osaa kyllä ottaa sen huomioon. Toivottavasti lääkkeet auttaa ja menee kivuttomasti. ?
-
26.10.2020, 05:17 #34372
Nimetön
Ei-aktiivinenNyt loppuu mun testailut ja kuvat tähän paikkaan, käyn tänään labrassa ja odottelen mitkä lukemat tulee ?
Eihän nuo nyt tasavahvat oo mutta saa nyt luvan kelvata ?♀️Eipä ois alussa uskonu että kiinnittyy, vahvat menkkajomot oli ja on kyllä edelleen! Ainoa ero mitä huomasin,niin torstaina kun oli siirto ni oisko ollu la-su välisenä yönä poltteli oudosti alavatsaa, vähän niinku närästys tuntuu kurkussa tai rinnassa ?
Muuten en oo oireita kuullostella,mittaillu lämpöjä tai mitään laittanu ylös. Toisille toki sopii seurata oireita ja huomaa muutoksia raskauskierrossa mutta ei sovi mulle ?♀️Ihanaa viikkoa kaikille??
-
26.10.2020, 07:13 #34373
Nimetön
Ei-aktiivinenHyvää maanantaita kaikki! Mä pidin näköjään (osittain tahattomastikin) ajatusvapaan viikonlopun ja ihan hyvä niin =) tuntuu että elämään ei ole muuta mahtunutkaan niin teki todella hyvää!
Sabrina ONNEA ihan mielettömästi!!! <3 Oon niin onneissani sun puolesta ? toivotaan nyt että kaikki menee hyvin. Etkä tietenkään saa mihinkään hävitä! Haluun kuulla miten siellä menee odottelu =)
Unanalle tsempit pistoksiin 🙂 pääsit lopulta nopeasti uudelle keikalle, hyvä niin!
Taikalle kans onnea että siirtopäivä osuis hyvin ?
Aliisa Aurinkoinen mun vointi oli punktio päivänä ihan normaali, mutta ajaminen on silti kielletty tarkkaavaisuuden madaltumisen takia. Eli en lähtisi rattiin vaikka hyvä olo olisikin :/
Kiva nähdä että täällä on taas uusia!
Täällä odotellaan seuraavia menkkoja joista pääsisi passiin. Pitäisi alkaa marraskuun alussa jaiks 🙂 -
26.10.2020, 07:57 #34374
Nimetön
Ei-aktiivinenOnnea Sabrina! ??
-
26.10.2020, 09:06 #34375
Nimetön
Ei-aktiivinenOnnea Sabrina ? ihana nähdä näitä onnistumisiakin.
Mä olen kohta menossa ultraan, 9 päivää pistoksia takana ja olo on kuin ilmapallolla. Toivottavasti punktio ois mahd. nopeasti.
-
26.10.2020, 11:27 #34376
Nimetön
Ei-aktiivinenMoikka taas! Pidin hieman taukoa täällä kirjoittelusta, vaikka olen mielenkiinnolla seurannut keskustelua välillä. Onnea Sabrinalle hurjasti, toivotaan että kaikki menee hyvin 🙂
Meillä odottelua ivf-hoitoon, tammikuun lopussa suunnittelukäynti. Soitin yksityiselle muutamia viikkoja sitten ja kyselin, että mites ne hoidot siellä menee ja miten vaikuttaa jonotukseen julkisella ja siellä saataviin hoitoihin. Olin pettynyt, kun mulle kerrottiin, että jos nyt mentäisiin yksityiselle, niin meidän tulisi käyttää siellä saadut alkiot ennenkuin pääsisimme hoitoon julkiselle. Ja tästähän ei kukaan voi tietää miten pitkään hoito kestäisi. Ja sitten jonotus taas menisi sekaisin. Toiseksi menetettäisiin yksi käyntikerta Husilla, jos mentäisiin yksityiselle tässä vaiheessa. Ihmettelen kyllä tätä, mutta päätimme siis käydä ensin julkisella ja vasta sitten yksityiselle, jos ei onnistu. Eli täällä vain odottelua ja teidän juttujen seurailua. Liityn aktiivisemmin varmasti taas mukaan kun hoidot käynnissä. Mutta aika matelee just nyt!!!
-
26.10.2020, 11:44 #34377
Nimetön
Ei-aktiivinenPaljon onnea Sabrina??
Tiina85, tsemppiä odotteluun. Ajan matelu on tuttua, tuntuu et nää hoidot on yhtä odottelua.
Mä kävin tänään ultrassa. Tänään vielä gonal fyremadel setti, huomenna pistän ovitrellen ja torstaina sitten punktio.☺️
-
26.10.2020, 12:50 #34378
Nimetön
Ei-aktiivinenTsemppiä likka! ? mulla tänään illalla ovitrelle ja punktio keskiviikkona.
Tiina85, joo toi on aikamoista yksityisen ja julkisen välillä. Meillä oli vähän sama viime keväänä, että, piti siirtää alkiot yksityiseltä ensiksi ja sit vasta nyt päästiin lokakuussa julkiselle hoitoon.
-
26.10.2020, 13:30 #34379
Nimetön
Ei-aktiivinenPaljon onnea Sabrinalle! <3
Mulla on ollut viime yönä ja tänään todella huono olo. Eilen pistettiin se ovitrellen. Maha on kivikova, ja sitä polttelee sekä vähän niin kuin kramppaa. On myös oksettava olo. Ja päässä tuntuu sekaiselta, kun nukuin huonosti viime yön. Odotan vaan että pääsen kotiin lepäämään töistä.
Kuuluukohan se kuvioon että voi olla näin outo olo ennen punktiota.-
26.10.2020, 15:12 #34383
Nimetön
Ei-aktiivinenOlikos sulla mikä määrä tulossa sieltä? Oliko hyperin vaaraa olemassa?
Lue pakkausseloste tarkkaan https://laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=3768&i=MERCK_OVITRELLE ja soita tarvittaessa naistentautien klinikalle päivystykseen. Koita lepäillä❤
-
-
26.10.2020, 13:42 #34380
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos kaikille?? aloitellaan tästä kunnon plussa aalto❤
Jaksamisia kaikille omiin vaiheisiin❤❤
mä pidän täällä sairastupaa viltin alta jotenki pystyssä, vanhinta lasta piti käyttää korona testissä tänään ja nuorin heräs puol viiden jäljeen, oon jo nyt ihan kuitti?♀️ -
26.10.2020, 13:50 #34381
Nimetön
Ei-aktiivinenOnnea Sabrina ?
Mulla on huomenna ultra kun nyt torstaista asti pistänyt gonal f:ää. Toivottavasti tulee hyviä uutisia.
-
26.10.2020, 15:06 #34382
Nimetön
Ei-aktiivinenMinsqu: mielestäni mulle ei tullut ovitrellesta mitään tuommoisia oireita..toki nämäkin on varmasti niin yksilöllisiä.
-
26.10.2020, 15:28 #34384
Nimetön
Ei-aktiivinenminsqu toivottavasti olosi kohenee levolla ja pääset huomenna hyvillä mielin punktioon. Jos työsi on fyysisesti rasittavaa, niin sekin on saattanut vaikuttaa. Ja usein kai on niin, että mitä enemmän munasoluja on kasvamassa, sitä hankalampi ja ilmapallomaisempi olo on punktiota edeltävinä päivinä. Mulla munarakkuloita kasvoi alle kymmenen ja työ ei ollut fyysisesti rasittavaa, niin tunsin vain painon tunnetta alavatsalla ja sen takia kävelin varsin hitaasti.
-
26.10.2020, 15:36 #34385
Nimetön
Ei-aktiivinenminsqu, kuulostaapa ikävältä. Ehkä kannattaisi kysyä vielä klinikalta suoraan?
Ja tuo on kyllä outoa, että jos yksityisen kerrat vähentää julkisen puolen hoitoja. Tiina85, tsemppiä odotteluun. Aika kyllä matelee tuossa vaiheessa. Kuulostaa tosi ikävältä, että sitten ei oo ees yksityisellä mahdollisuus käydä välissä ilman, että jonotus julkisella menee sekaisin. 🙁
-
26.10.2020, 16:53 #34386
Nimetön
Ei-aktiivinenminsqu: Olen samaa mieltä kuin Unana ja Sabrina, että jos on kovin vaikea olo, niin yhteydenotto klinikalle tai päivystykseen. Särkylääkkeistä mulle sanottiin, että parasetamolia saa munasolujen kasvattelun aikana käyttää, mutta muita särkylääkkeitä ei ilman lääkärin määräystä.
Sabrina: Paljon onnea plussasta!
-
26.10.2020, 17:58 #34387
Nimetön
Ei-aktiivinenKyllä täällä pärjäillään, mahassa vaan on outo olo, mutta ei kipua. Katselen sohvalla Pieni talo Preerialla, käyn aikaisin nukkumaan ja huomenna punktio jo onkin. 🙂
Ei pitäisi olla hyperin vaaraa, soluja on 12 kasvamassa. Tilanne oli perjantaina rauhallinen lääkärissä.-
26.10.2020, 19:18 #34388
Nimetön
Ei-aktiivinenTsemppiä ihan hurjasti huomiselle?? jahka vointi sallii niin tuu kertoo huomenna saalis ja kuulumiset❤
-
-
26.10.2020, 19:33 #34389
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos! 😀 Joo tulen, jännä päivä edessä. Hyvää yötä kaikille!
-
26.10.2020, 20:05 #34390
Nimetön
Ei-aktiivinenMoi kaikki! Meillä on menossa jo kolmas icsi-kierros, mutta oon aiemmin vaan seurailllut keskusteluja. Nyt tuli tunne että voisin liittyä keskusteluun, koska tuttavapiirissä ei muilla ole kokemusta hoidoista eikä samalla tavalla ymmärrystä kaikesta niihin liittyvästä. Ensimmäisestä kierroksesta saatiin aikaan raskaus, joka kuitenkin päättyi keskenmenoon ja toinen hoitokierros päättyi tuloksettomana. Nyt pitkän (tai no koronakevään) harkintatauon jälkeen lähdettiin julkisella vielä vikalle hoitokierrokselle ja nyt on menossa piinapäivä x. Mitään ekasta raskaudesta tuttuja oireita ei ole, joten oon vähän valmistautumassa siihen että alkio ei välttämättä ole jatkamassa matkaa meidän kanssa, mutta testipäivä on vasta torstaina joten kirves ei ole vielä kaivossa. Nyt olisi rv 4+0, mutta oon päättänyt testata vasta torstaina ja onnistuakseni siinä mulla ei ole vielä edes testiä kotona ? aiemmista icseistä on saatu molemmista kolme alkiota ja tästä vikasta on nyt yksi pakkasessa. Alkioita oli aluksi 7, mutta vain yksi tosiaan selvisi pakkaseen ja nyt on vähän paineita onnistumiselle, kun tähän varmaan päättyy meidän hoitomatka tuloksesta riippumatta.
(Ihan kun ois vähän etovaa oloa, mutta pelkään että vaan kuvittelen sen.)
-
26.10.2020, 21:12 #34391
Nimetön
Ei-aktiivinenKiva kisu kun viimein laitat viestiä! Me pidetään täällä myös toivoa yllä että oon tärpännyt! Olisit samassa tahdissa kuin Sabrina =) Ei ole kuitenkaan menkoista mitään tietoa?
Jaksamista huomiseen punktioon Minsqu! Ja Aurinkolle myös ylihuomiseen!
Kyllä tää odottaminen on tuskaa. Hirmu vaikea yrittää nauttia hetkistä kun odottaa niin kovasti jotain. Toisaalta onneksi on kohta joulu, oon niin joulusekoboltsi et se kyllä auttaa asiaa 😀
Mutta sit taas toisaalta herää toiveet siitä että jouluna voisi kertoa jo läheisille ilouutisia.Kuinka moni muuten laskee (”salaa” ) että jos tämä onnistuu niin silloin ja silloin on viikko se ja se ja laskettu olisi silloin… Kun menkat ei ole edes vielä alkaneet ? Jos mulla onnistuisi eka pas niin jouluaattona olisi rv7. Ei pitäisi, muttei mahda mitään..
-
26.10.2020, 21:46 #34392
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos Oodi! Menkkoja edeltävää jomotusta alavatsalla, mutta se voi olla merkki myös raskaudesta, joten mene ja tiedä. Mulla on vielä tänään luge-päivä ja viimeisissä siirroissa menkat on alkanut 2-4 päivää lugejen lopetuksesta, eli ei voi vielä vuodon puutteestakaan sanoa mitään. Tunnustan myös kysyneeni punktion aikana (vaikka olin lääkkeistä aivan sekasin), että mikä ”viikko” silloin olisi ja miten rv määrittyy näissä ivf/icsi-hommissa. Osittain tosin kysyin siksi, että edellisen raskauden alkuraskausultrassa alkion ikä heitti omista laskuistani päivällä ja lääkäri vaikutti vähän huolestuneelta sykkeestä, joten luonnollisesti panikoin seuraavat päivät että alkio ei kasva normaalisti. Mutta tiedän tarkkaan myös milloin eka kolmannes olisi ohi ja mikä ois laskettu aika, suurimmaksi osaksi vaan toivon takia (laskin myös ehtisikö testipäivä olla ennen duunin pikkujouluja, vaikka olin vasta aloittamassa synarelaa edellisen kierron puolella eikä punktion ajoituksesta ollut tietoakaan ?).
Tsemppiä myös kaikille punktioihin, pistoksiin, siirtoihin ja odotteluun!
-
27.10.2020, 06:16 #34393
Nimetön
Ei-aktiivinenMinsqulle vielä hurjasti tsemppiä tälle päivää❤
Oodi kyllä mä ainakin oon laskeskellu että jos ja jos niin millon mitäki? me voitais kertoo jouluna iloisia uutisia jos sinne asti päästään, viikkojen puolesta aikaisemminki.
Tarkistan viikot vielä tänään kun soittavat hcg tuloksen, nyt ehkä pitäs olla 4+4? En oo ihan varma. Olipas orpo olo aamulla kun ei ollu tikuteltavaa ??
Ja ymmärrän kyllä tuon odottamisen tuskan,täytyy vaan koittaa keksiä jotain vaikka vaikeeta onkin? -
27.10.2020, 08:05 #34394
Nimetön
Ei-aktiivinenSulla onkin jännät hetket kisu. Toivotaan parasta ??
Täällähän on vaikka kuinka moni menossa punktioon tällä viikolla. Tulkaa sit kertoo miten meni kun vointi sen sallii. Tsemppiä kaikille tasapuolisesti. Mites Aliisa sun ultra meni?
Oodi odottaminen on todellakin tuskaa. Ja kaiken mittainen. Viikkokin tuntii välillä kamalan pitkältä vaiks pahimmillaan on joutunu odottaa kuukausia. Tuntuu kaikki ihan samalta. Mäkin oon laskenu et mihin kohtaan osuis laskettuaika ??
-
27.10.2020, 10:28 #34395
Nimetön
Ei-aktiivinenHuomenta kaikille! Nyt kotiuduttu ekasta ultrasta ja 13kpl hyvän kokoisia löytyi kasvamasta ?? Tänään otetaan Fyremadel mukaan pistelyyn ja pe taas ultraan ja sitten tietää punktiopäivän.
-
-
27.10.2020, 10:33 #34396
Nimetön
Ei-aktiivinenAliisa onpa hyvä määrä! Onnea siitä❤
Soittivat hcgn ja oli hyvä arvo, varhaisultra varattu ? on jotenki epätodellinen olo, mutta onnellinen❤ -
27.10.2020, 10:35 #34397
Nimetön
Ei-aktiivinenHyvä määrä Aliisa!=) ensi viikkoa odotellessa!
Oi vitsi voin vaan arvata mikä olo sulla Sabrina on ♥️ Ihanan positiivinen juttu näin synkkään syksyyn ?
-
27.10.2020, 13:06 #34398
Nimetön
Ei-aktiivinenHurjasti onnea Sabrina, nyt toivotaan, että pysyy matkassa. ??
Nyt on punktioita kyllä tällä viikolla. Toivotaan suuria saaliita kaikille.
-
27.10.2020, 14:07 #34399
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos❤ nyt lopetan hehkuttamisen ja keskitytään teihin?
Mua jännittää ihan hurjana teidän puolesta, miten punktiot ja passit menee ? minsqun kuulumisia odotellessa? -
27.10.2020, 14:56 #34400
Nimetön
Ei-aktiivinenEikä tarvi lopettaa, sä oot hyvä muistutus siitä et hoitojen läpi rämpiminen, tikuttaminen ja välillä ne toivottomatkin hetket lopulta voi tuottaa tulosta ?
-
27.10.2020, 15:39 #34401
Nimetön
Ei-aktiivinenNoniin, täällä ollaan, ja kaikki hyvin. ?
Mulla oli tänä aamuna ihan normaali olo, eilisen päivän huono olo oli tiessään. Koko päivänä on ollut luottavainen olo, eikä erityisemmin jännittänyt.
Punktio meni todella hyvin ja varsin kivuttomasti, hätää ei ollut siinäkään. Ne oli jänniä ne kipulääkedropit, mitä laitettiin suoneen, tuli raukea olo.Kystan läpi ei tarvinnut pistää neulaa, mutta tarvittiin yksi lääkäri, joka painoi mahaani niin kovaa, että munasarja siirtyi otollisempaan asentoon ja saatiin vältettyä osumasta johonkin tärkeään verisuoneen.
Munasoluja oli kypsiä 10 kpl. Mulle on varattu aika alkionsiirtoon jo tälle perjantaille. ?
Nyt olen nukkunut pöhnää pois, kipuja ei tällä hetkellä ole. Oman kokemukseni perusteella punktiota ei tarvitse pelätä. Siinä ei paljoa kipua tunnu, lääkkeet on aika voimakkaat.
-
27.10.2020, 15:55 #34402
Nimetön
Ei-aktiivinenWautsi Minsqu hyvä homma =) nyt pidetään peukkuja että mahdollisimman moni hedelmöittyy ?
Mulla on vasen munasarja jossain piilossa ja joka ultrassa on tarjottu toinen lääkäri painamaan vatsaa että pullahtaisi näkyviin ? punktiosta ei tuntunut, mutta normiultrassa teki todella kipeää!
-
27.10.2020, 16:06 #34403
Nimetön
Ei-aktiivinenVau minsqu! Onpa hienoa että punktio meni noin hyvin kystasta huolimatta! Ne on kyllä hauskat ne kipulääkkeet kun alkaa päässä pyörimään 😀 Ja toisaalta oma kokemus oli, että niistä selvisi myös tosi nopeesti sitten kun ainetta ei enää lisätty. Nyt peukut vaan pystyyn siirtoa ajatellen.
Onko täällä joku käyttänyt elovnaa? Mietin, että onko siitä muille tulllut kuinka selkeitä oireita? En enää muista miten viime kierrossa itsellä oli, kun en kirjannut mihinkään ylös, mutta jotain tuntemuksia oli. Nyt ei niin hirveästi ole vatsassa tuntunut. Ottaisin mielelläni jonkin ihan kamalan olon, että tietäisi varmuudella jotain tapahtuvan 😀
-
27.10.2020, 16:06 #34404
Nimetön
Ei-aktiivinenEn ole siis ainut, jota on tarvinnut painella. ? Ne punktion lääkkeet varmaan vaikuttaa, että siinä tilanteessa painaminen ei satu. Minäkin sanoin niille hoitajille ja lääkäreille että saa kyllä painella, ei satu yhtään.
Onneksi onnistui, muuten olisi neljä hyvää solua jäänyt sinne. -
27.10.2020, 16:09 #34405
Nimetön
Ei-aktiivinenIhanaa minsqu!? pääsettekö tuoresiirtoon?
Mulla on tehny punktiot ihan hemmetin kipeetä,oon vaan itkeny mutta iso osa jännitystä. Hyvästä lääkityksestä huolimatta oon ollu niin paniikissa että oksat pois. Mut se olo mikä lääkkeestä tulee ennen kun aloitetaan punktio, on aika jeppis?
-
27.10.2020, 16:11 #34406
Nimetön
Ei-aktiivinenNiistä lääkkeistä vielä: kun mulle sitä väsyttävää droppia pistettiin, mua pyydettiin sanomaan kun huomaan että se alkaa vaikuttaa. Kun kattolamppu alkoi ”heilua” katossa edestakaisin, niin huomasin, että lääke taitaa vaikuttaa. ? Mutta nopeasti meni pöhnävaikutus ohi.
-
27.10.2020, 16:14 #34407
Nimetön
Ei-aktiivinenJoo päästään. ? Ne soittaa jos ennen perjantaita ilmenee ettei siirtoa voisikaan jostain syystä tehdä.
-
27.10.2020, 16:22 #34408
Nimetön
Ei-aktiivinenTuleeko teille väliaikatietoja ennen sitä? Voi vitsi miten ihanaa ??
-
27.10.2020, 16:22 #34409
Nimetön
Ei-aktiivinenUpeita uutisia, minsqu! Ne lääkkeet on kyllä hurjat, kiva kuulla että sulla on jo hyvä olo! Mä reagoin niihin tällä kierroksella niin voimakkaasti että ei jalat meinannut pitää alla kun pääsin operaatiosta tarkkaamon puolelle (vaikka sain kuulemma puolet vähemmän kuin viime kerralla!). Onneksi ne kuitenkin kuluu pois aika nopeasti.
Mustakin on kiva lukea myös hyvistä uutisista ja siitä miten menee plussan jälkeen. Vaikka liityinkin remmiin vasta eilen, musta tuntuu että ollaan tässä vähän niinkun yhdessä ja vaikka mun hoito ei onnistuisikaan niin haluisin silti kulkea onnistumisten matkassa. Toki ymmärrän että se voi olla myös vaikeeta ja voihan tässä omakin fiilis muuttua. Jos plussauutisten jälkeen halutaan siirtää kuulumisia toiseen ketjuun niin ehkä se voisi olla enemmän semmoinen ”mitä hoidon jälkeen kuuluu” -ketju kaikille meille jotka halutaan keskustella miten menee kun aktiivinen hoitojakso on ohi/ välikierrolla 🙂
Tän foorumin lukeminen on auttanut mua jaksamaan kaikki icsit ja passit ja piinapäivät ja negatkin. Musta on ihana lukea kuinka kaikkia tsempataan ja onnitellaan ja eletään mukana kaikissa hetkissä, vaikka itsellä oliskin jotain muuta menossa. Kiitos siis teille, ootte ollut valtava tuki vaikka ette sitä oo ehkä tiennytkään just sillon ❤
-
27.10.2020, 16:58 #34410
Nimetön
Ei-aktiivinenJoo Omapolulle päivitellään tietoja, että miten siellä kehitytään. 🙂
Olen samaa mieltä kisun kanssa tämän ketjun hyvästä hengestä. <3
-
27.10.2020, 17:28 #34411
Nimetön
Ei-aktiivinenMoi! Pitkästä aikaa luen näitä sivuja ja päätin kirjoittaa. Meillä on aloitettu uudet hoidot. Aikaisemmasta tuorealkion siirrosta meille syntyi terve kohta 2v tyttö ? Meillä oli muutama alkion siirto ennen tätä. Lapsettomuutta oli takana 3 vuotta. Hoidot ja kaikki se paska oli hirvittävän rankkaa enkä oikeastaan muista koko hoitovuodesta mitään. Sumussa menin eteenpäin. Kaikki hoitokerrat itkin ja jokaikinen lääkärikäynti, koska en voinut enää uskoa, että me lasta saadaan. Välillä, kun ajattelen asiaa, nousee kyyneleet silmiin, mutta nyt pystyn jo asiasta puhumaan.
Mä en koskaan pystynyt puhumaan tästä kenellekään eikä vieläkään edes kummankaan osapuolen vanhemmat tiedä hoidoista ? Mutta hoidot aloitettu ja kaikki sujunut itkemättä ja enempää murehtimatta. Paitsi tänään, kun huomasin pientä haalean punaista verta suojassa. Viikko sitten tehtiin inseminaatio lievempänä hoitokeinona. Nyt katsotaan mitä me jatkossa tehdään. Voi olla, että inseminaatiot jää tähän. En jotenkaan usko, että tästä hoidosta on mitään apua, joten siirrytään varmaan aika nopeasti hedelmöityshoitoon.
-
27.10.2020, 17:49 #34412
Nimetön
Ei-aktiivinenTuli ihan tippa linssiin kun lukee teidän viestejä ? kauniisti kirjoitettu!:)
Onko kisu tullut tuntemuksia? Ylihuomenna testipäivä, jännitän sun puolesta!
Tervetuloa remmiin Joha! Millainen hoito teillä on aiemmin tehty?
Mullakin tuli äsken jotain outoa vuotoa välikierrossa kp15… Okei nyt kun kirjoitin tota ni hoksasin et voisko johtua ovulaatiosta ? mä en oo ikinä spotannu ovista ja se pelottaakin et löydänkö sen ens kierrossa kun pas ? ois pitäny täs kierrossa harjotella perhana…
-
27.10.2020, 18:25 #34418
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos ? Apua! En yhtään muista noita lyhenteitä ja oikeita nimiä, mutta kertokaa mulle. Yksi hoitokerta, josta tuorealkion siirto, yksi pakastealkio ja toinen tuorealkio, josta saatiin lapsi. En edes muista miten näistä hoitokerrat meni. Sen muistan, että kolmesta meillä olisi enää yksi hoitokerta jäljellä ? Olisikohan ollut niin, että 3 alkiota tuli, joista kolmannesta ei tullut mitään. Tokasta hoitokerrasta tuli kaksi, joista toinen ei selvinnyt pakastukseen.
Nyt haluttiin kokeilla inseminaatiota, koska sitä ei oltu vielä kokeiltu.
-
-
27.10.2020, 17:54 #34413
Nimetön
Ei-aktiivinenVoi Joha, ymmärrän niin ton tunteen. Meidän hoidoista tietää muutama mun kaveri, mutta ei kummankaan vanhemmat eikä varmaan yksikään miehen kavereista. Ekasta raskaudestakaan ei kerrottu melkein kenellekään, mutta keskenmenosta sitten kerrottiin myös monille kavereille jotka ei tiennyt raskaudesta sitä ennen. Oli kyllä aika rankkaa kertoa sekä raskaudesta että sen menetyksestä samalla kertaa, ja nyt jos tästä tulis hyviä uutisia, kerrotaan varmaan vähän herkemmin läheisimmille ystäville. Jotenkin vaan on vaikeeta puhua näistä hoidoista, etenkin omalle perheelle, ikään kuin se olis merkki omasta epäonnistumisesta elämässä. Että mussa on nyt tämmönen vika, oon virheellinen painos. Mä vieläkin naurahdan ja esitän, että en edes tiedä haluunko lapsia, jos joku ajattelematon tyyppi päästää suustaan sellasia sammakoita kun ”millonkas teille tulee vauva?”. Yritystä ja hoitoja on yhteensä takana reilu 5 vuotta ja ikääkin sen verran että ilmankin vaikeuksia tulla raskaaksi alkaa selvästi vuodet käydä vähiin, mutta on tosi vaikea tunnustaa että haluisin kyllä lapsia, mutta nyt ei enää halu tai toiveet riitä mihinkään.
Tänään on ollut lievää etovaa oloa taas ja mietin aiemmin että oonko kohdannut niin monta pettymystä etten enää uskalla luottaa oman kropan tuntemuksiin. Viimeksi nimittäin tiesin, että oon raskaana, jo muutaman päivän ennen testipäivää eikä mulla ollut aamulla edes kiire tekemään testiä kun olin siitä niin varma. Nyt kaivelin Googlen aikajanalta omia liikkeitäni parin vuoden takaa, koska en sillon kirjannut mitään oireita ylös, ja sain selville että oon tiennyt joskus 4+2 tai 4+3 (testipäivä oli 4+5). Nyt täytyy vaan toivoa että alavatsan jomotus on vauvajuttu eikä menkkajuttu ja että pahoinvointi on myös sitä itseään eikä mun tyypillistä stressimahaoireilua ??
-
27.10.2020, 18:35 #34419
Nimetön
Ei-aktiivinenEn ymmärrä miksi sitä on ollut niin vaikea kertoa.
Oon todella pahoillani menetyksestä! ? En voi edes kuvitella sitä tuskan määrää..
Olen myös nyt uusille tuttavuuksille ja uudessa työpaikassa heittänyt kahvitauolla pöytään, että lapsi on mutta ei häntä ilman hoitoja olisi saatu ? Tuntunut paljon helpommalta, kun kukaan ei odota mitään eikä painosta sua. Entisessä työpaikassa, sanoin jotkut kaverit, utelivat useita vuosia lasten perään. Jossain kohtaa aloin vaan sanoa, että en halua saada lapsia ja osalle, että ei voida saada lapsia. Ihan vaan siksi, että olisivat hiljaa.
Olin myös hyvin pitkään katkera aivan kaikille, jotka onnistuivat saamaan lapsia, hoidoilla tai ilman. Oon vihdoinkin pystynyt käsittelemään tätä asiaa niin että en katkeroidu ? Pystyin jopa samaistumaan Sabrinan onnen tuntemuksiin.
Mulla oli myöskin selviä oireita, joista tiesin olevani raskaana. Sen vain tunsi. En muista mitä ne oli, mutta jotakin pieniä hipsutuksia vatsassa.
Millainen hoito teillä on ollut/on? ?
-
28.10.2020, 14:42 #34438
Nimetön
Ei-aktiivinenMeille tehtiin suoraan icsi eli mikrohedelmöitys ekana hoitona. Jotain ”vikaa” on molemmissa, miehellä ilmeisesti vähänlaisesti liikkuvia siittiöitä ja mulla endometrioosi. Endometrioosin takia (luulisin) hoitokaava on ollut pitkä eli ennen pistoksia jo alkaa synarelat edellisessä kierrossa ja ne sitten jatkuu irrotuspiikkiin asti. Jokaisella kerralla on päästy tuoresiirtoon ja kahdesta ekasta hoidosta alkioita jäi myös kaksi pakkaseen molemmista ja ekan icsin viimeinen alkionsiirto onnistui. Tokasta hoitokierroksesta yksikään alkio ei tarttunut ja mietittiin jo sen jälkeen, että pitäisikö jättää siihen kun hoidot on ollut mulle tosi raskaita henkisesti. Nyt kuitenkin päätettiin kokeilla vielä tämä vika julkisen puolen hoito ja siitä tosiaan tuoresiirto oli pari viikkoa sitten ja yksi alkio selvisi pakkaseen.
Mä en oo oikeestaan tuntenut katkeruutta muita raskaana olevia kohtaan, vaikka etenkin sen keskenmenon jälkeen sitä pelkäsin. Kun viimein palasin töihin erinäisten komplikaatoiden jälkeen, kotimatkalla luin somesta että entinen kollega oli saanut kaksoset ja olin niin helpottunut, kun mun ensimmäinen ajatus oli kuinka onnellinen olin heidän puolestaan. Nyt kun tosiaan kaikki tutut alkaa pyöriä kolmenkympin kypsemmällä puolella, on tullut toki vähän vastaan ikävystymistä somen vauvauutisiin ja välillä tuntuu ettei mitään muuta näekään kun raskaana olevia naisia ja se on välillä raskastakin.
Mä itse asiassa kerroin kyllä mun uudelle pomolle tokasta hoidosta jo ennen kuin olin edes ehtinyt aloittaa töitä (ja allekirjoittaa sopimusta) koska mun piti heti tokana työpäivänä päästä lääkäriin kesken päivän ja olin niin kypsä keksimään syitä. Ja tästä kolmannesta hoidosta kerroin myös uudelle pomolle, kun se edellinen jäi just pitkälle vapaalle, mutta puoltuntemattomille on huomattavasti helpompi kertoa kun esim. vanhemmille tai sisaruksille. Töissä myös muutama tyyppi tietää, yhdelle kerroin vuosi sitten kun tulin itkien sisään kun olin alkanut matkalla pelätä keskenmenoa (jo ennen alkionsiirtoa!) ja nyt sai yksi ehkä selville kun unohdin luget vessaan ja siinähän lukee syynä lapsettomuus 😀 Mutta perheelle kertominen tuntuu silti tosi ahdistavalta! Vaikka toisaalta tiedän kokemuksesta, että kertominen todennäköisesti olisi helpottavaa, mutta silti.
-
-
-
27.10.2020, 18:10 #34414
Nimetön
Ei-aktiivinenOnnea Sabrinalle plussasta☺️ Ihanaa saada onnistumisia ketjuun
Mukava kuulla, että minsqun punktio meni hyvin. Mä oon tosi kipuherkkä ja jännittää kovasti, että miten siitä oikein selviää.
Auringolle tsemppiä huomiseen punktioon!
Mulla oli tänään eka seurantaultra, 18 munarakkulaa löytyi. Huomenna aloitan jarrut ja perjantaina seuraava ultra. Punktio ajoittunee ensi viikon alkuun. Tosi nopsaan tuntuu tämä hoito etenevän.
-
27.10.2020, 18:11 #34415
Nimetön
Ei-aktiivinenJänniä aikoja siellä myös kisulla. Täällä toivotaan parasta tulosta❤️
-
27.10.2020, 18:13 #34416
Nimetön
Ei-aktiivinenMekään ei olla kerrottu kuin yhdelle mun ystävälle. Syynä ehkä lähinnä se että ei tule tarvetta selitellä ihmisille kuulumisia ja pettymisiä silloin kun itse ei sitä jaksaisi tehdä. Olemme kuitenkin jo seurustelun alussa suurimmalle osalle sanottu että luonnollisesti saatu lapsi on meille mahdottomuus ja siksi lähipiiri ei onneksi kyselekään vaan antaa tilaa (olemme usein pohtineet muistaako ihmiset sitä kun kuitenkin 3v sitten tapahtunut? :D)
Nämä muut puolitut ja kaukaiset sukulaiset sitten onkin osoittautuneet suoranaiseksi riesaksi ”koskas teille perheenlisäystä” – kysymyksillään. En oo ees tajunnu kuinka iso juttu tuollainen kysymys saattaa ihmiselle olla jolla lapsi on toiveissa. Tajuampahan ainakin itse olla kyselemättä, koska en jaksaisi millään valehdella ihmiselle ”keskityn tällä hetkellä uraani” kun uskon että kaikki tunnistaa sen pötypuheeksi ?
-
27.10.2020, 18:25 #34417
Nimetön
Ei-aktiivinenMeillä hoitojen alkaessa tiesi mun kaks ystävää ja miehen ystävä. Enemmän mä päivittelin ystäville kun mies. Joku aika lapsen synnyttyä kertottiin molempien vanhemmille hoidoista, ei yksityiskohtaisesti mut noin muuten.
Viime kuun pas yrityksestä tiesi pari mun ystävää, tästä ei kukaan muu kun minä, mies ja neuvolantäti? ja te ?❤
Nyt en halkea innosta edes kertoa ystäville, niinku viimeks, oon jostain syystä tosi varuillaan. -
27.10.2020, 18:48 #34420
Nimetön
Ei-aktiivinenLohduttakaa mua ja kertokaa ettei mitään pahaa voinu äskön tapahtua ? Olin kaupassa ja kattelin hyllyltä jotain eli en yhtään ollu varautunu kun yhtäkkiä joku lapsi juoksi ostoskärryjen kanssa niin että ne kolahti mua suoraan alavatsaan sille kohin mihin pistetään ja missä munikset on. Maha muutenkin kipeenä ja siihen tollanen terävä isku ihan yllättäen. Nyt mieli laukkaa että voiko sieltä olla puhjennut tai vaurioitunut jotain..? Kuudetta päivää pistoksia tänään. Perjantaina on ultra ja sillonhan sitä näkee mutta stressaanko mä sinne asti että vaurioittiko toi jotain mun hyvällä mallilla olevista muniksista ?
Sanokaa että ne on tuolla hyvässä suojassa ettei tollaset ulkopuoliset tällit tee mitään.-
27.10.2020, 19:15 #34422
Nimetön
Ei-aktiivinenNe on siellä niin hyvässä suojassa että tuskin käynyt mitään. Kipeä voi tömäyksestä olla mutta olisin huoletta! Mäki sillon pistojen aikaan törmäilin töissä pöytien reunoihin vähän väliä kun oli vähän ahdasta?
Soita huomenna klinikalle jos huolettaa❤
-
-
27.10.2020, 18:59 #34421
Nimetön
Ei-aktiivinenJoo toi kertominen on kyllä hankalaa aluksi. Meillä siis kolme vuotta lapsettomuutta takana. Ja vuosi sitten kun aloitettiin hoidot niin hiljalleen oon kertonut ystäville ja perheelle/sukulaisille. On ollut todella helpottava olla, kun ei tarvitse keksiä mitään ”miksi ei vielä ole lapsia”. Ja kaikki joille on kerrottu niin on ottaneet asian hyvin ja tukeneet. ?
Minsqu hyvä saalis tullut punktiosta. ?
-
27.10.2020, 19:18 #34423
Nimetön
Ei-aktiivinenSabrinalle mielettömästi onnea! ❤️
Ja Minsqu, ihana kuulla että punktio meni noin hyvin! Tsemppiä perjantain punktioon ??
Aliisa, en usko että tossa olisi tapahtunut mitään vakavampaa? tai ainakin huomaat sen kyllä kipuna tms jos joku olisi pielessä. Eli varmaan riittää, että tarkkailet vointia?
Ja sama täällä, hoidoista kertominen on kyllä ollut hankalaa. Nyt ivf-hoidon myötä oon kertonut enemmän ystäville ja kaikki on ollut kyllä kannustavia. Töissä myös esimies ja muutama läheisempi ystävä tietää. Sukulaisille ei olla nyt toistaiseksi siskoa lukuunottamatta kerrottu, jotenkin ei ole sellainen olo, ettei heille halua aiheesta tässä kohtaa ainakaan kertoa.
-
27.10.2020, 19:33 #34424
Nimetön
Ei-aktiivinenAliisa: mä ajattelisin, että ne munasarjat on kyllä aika hyvässä suojassa ihmisen sisällä. Ja ne munasolutkin niissä omissa nestepusseissaan vielä. Luulisin, että tulisi hirveä kipu jos sieltä olisi jotain revennyt.
Lääkäri nojasi tänään koko painollaan mun mahaan kun siirteli sitä munasarjan parempaan asentoon, ja siitäkään ei käynyt mitään. ?
Mutta jos sua mietityttää niin voithan laittaa sinne sinun klinikalle viestiä, ja kertoa tapahtuneesta, mitä mieltä he ovat. ?
-
28.10.2020, 07:04 #34425
Nimetön
Ei-aktiivinenOlikos tänään punktiota tai väliultraa kellään??
-
28.10.2020, 09:48 #34426
Nimetön
Ei-aktiivinenMulla oli tänään punktio heti aamusta. Meni nopeasti ja hyvin! ✌️ 15 rakkulaa punktoitiin, jospa siellä mukana olis kypsiäkin ?
-
28.10.2020, 09:51 #34427
Nimetön
Ei-aktiivinenAa voi vitsi kun en pysy perässä? mites jakselet? Millon tiedät saaliin? Pääsettekö tuoresiirtoon???
-
-
28.10.2020, 09:53 #34428
Nimetön
Ei-aktiivinenHuh, jännä yö takana. Valvoin suurimman osan yöstä, varmaan siksi, kun eilen oli niin erikoinen päivä. Joka kerta kun olin nukahtamassa, havahduin johonkin säpsähtäen. Kun viimein nukahdin, näin painajaisia. Aamuyön nukuin hyvin, mutta nyt aamulla on aivan sekainen olo. ?
Mites muuten,onko normaalia että punktion jälkeen verenvuotoa ei juuri ole? Sen jälkeen kun eilen pääsin kotiin puolen päivän jälkeen, en ole enää vuotanut. Eikä klinikallakaan vuotoa ollut paljoa.
-
28.10.2020, 09:54 #34430
Nimetön
Ei-aktiivinenJospa ensi yönä nukkuisit paremmin?
On normaalia että verta vuotaa tai sitten ei vuoda. Yhteyttä ottaisin jos lorottais norona. -
28.10.2020, 16:01 #34443
Nimetön
Ei-aktiivinenMulla ei vuotoa ollut yhtään. Tai lo ehkä tippa vielä klinikalla mutta muuten ei mitään.
-
-
28.10.2020, 09:54 #34429
Nimetön
Ei-aktiivinenMukava kuulla, että Auringollakin meni punktio hyvin! ?
-
28.10.2020, 10:06 #34432
Nimetön
Ei-aktiivinenJoo meillä 15 rakkulaa punktoitiin ja perjantaina tuoresiirto ??
Minusta se on ihan normaalia, että vuoto loppuu nopeasti.
On tää kyllä jännää hommaa! ?
-
28.10.2020, 10:19 #34433
Nimetön
Ei-aktiivinenMullakin perjantaina tuoresiirto, ja on todella jännää hommaa. ? Tuntuu erikoiselta, että mun ja mieheni solut ovat jakautumassa keskenään, ja että kohta minuun siirretään jotain, mikä on sekoitus meitä molempia.
Eilen juttelin mieheni kanssa, että on tällaiset hedelmöityshoidot aika ihmeellisiä. Että tällaiset on keksitty.
-
28.10.2020, 11:32 #34434
Nimetön
Ei-aktiivinenAurinko ja Minsqu miten jännää!!!??
Aattelin että oikeesti asetun taka alalle vaan lukemaan teidän juttuja mutta ei nyt onnistu?❤Mulla kolmatta tuntia polttaa alavatsaa tosi kipeesti ja tunne että kohta holahtaa. Jospa olis jotain kasvukipuja,turhaan mihinkään mennä näytille kun ei näy vielä mitään.
-
28.10.2020, 11:33 #34435
Nimetön
Ei-aktiivinenOmapolulle tuli tietoja: kypsiä munasoluja olikin seitsemän. Niistä viisi on hedelmöittynyt normaalisti. Niissä on meidän toivo. ?
-
28.10.2020, 14:02 #34436
Nimetön
Ei-aktiivinenTäällä tapahtuu niin paljon kaikkea! Hienoa, että Auringon punktio onnistui. Ja onnittelut minsqulle hedelmöittyneistä. Mä mietin viime kierrossa ihan samaa, että on se ihmeellistä, että tuolla jossain on mun ja mieheni soluja jakautumassa. Ennen hoitoja ajatus tuntui oudolta, nyt vaan ihmeelliseltä. 🙂
Sabrina, eikö tuommoset erilaiset kivut alkuraskauteen kuulukin. Ettei tartte tarkoittaa mitään vakavaa <3 Oon kyllä sitäkin miettinyt, että jos joskus raskaaksi asti pääsee, uskaltaakohan siitä missä vaiheessa alkaa nauttia ilman pelkoa menetyksestä.
Miten kisun vointi? Eikös sulla ollut huomenna testipäivä?
Onko Aliisan vointi törmäyksen jäljiltä ok?
Mulla ylihuomenna eka ultra, sit näkee, onko jotain kasvamassa. (Tai siis uuden postiivisen asenteeni mukaan lausehan menee, että sitten näkee kuinka paljon siellä kaikkea kasvaakaan… 😀 )
-
28.10.2020, 14:56 #34440
Nimetön
Ei-aktiivinenKertokaa mulle lisää punktiosta.
Mulla siis tilanne ettei ole miestä vaan olen itsellisenä liikenteessä. Mulla on myös 4v lapsi. Nyt mua stressaa punktio, koska en halua asiasta vielä kenellekään kertoa ja näyttää siltä että joudunkin punktioon kulkemaan taksilla. Stressaa myös, koska minun pitää ehtiä hakemaan lapsi hoidosta sekä olemaan myös siinä kunnossa, että pystyn hänet hakemaan.
Kuinka kipeänä ja lääkehuuruissa sitä tulee olemaan?
Punktiopäivää ei ole vielä päätetty, mutta eivätkö ne yleensä aikataulullisesti ole aamuisin..? Tokeneeko iltapäiväksi..?-
28.10.2020, 15:10 #34442
Nimetön
Ei-aktiivinenJulkiselta ei pääse pois ilman hakijaa, eikä tosiaan 24 tuntiin saisi ymmärtääkseni ajaa autoa. Julkisella ainakin HUS:issa punktiot sijoittuu aamupäivään, mutta oma vuoro voi olla vasta puolenpäivän tienoilla ja sitten pitää tunti odotella. Oon myös luovuttanut munasoluja viitisentoista vuotta sitten ja silloin myös yksityisellä piti olla hakija, mutta siitä on tosiaan niin kauan että en mene vannomaan että säännöt on samat vieläkin. Lääkehuurut kyllä hälvenee, mutta koska ne vaikuttaa keskushermostoon, on toi 24h varoaika autoiluun ja muuhun raskaan kaluston operoimiseen. Itse oon ollut yleensä aika väsynyt punktion jälkeen, lähinnä makoillut sohvalla ja katsonut leffoja illan. Kipujen ei pitäisi olla jälkeenpäin kovat ja niihin voi sitten ottaa normaalisti särkylääkettä kuitenkin. Varmasti siis pärjäät hyvin lapsen kanssa kotona, mutta autolla et kyllä taida päästä hakemaan päiväkodista.
Voisitko pyytää jotakuta sukulaista hoitamaan lasta tuona päivänä? Toki punktioaika saattaa määrittyä kolmen tai kahdenkin päivän varoajalla, joten on hankala sopia ennakkoon.
-
28.10.2020, 16:06 #34444
Nimetön
Ei-aktiivinenAutolla en aijo ajaa se on varma ja tarkoitus oli että lapsi menisi tuoksi päiväksi mummolaan, mutta nyt näyttää siltä että mun punktio osuu juuri niin ettei ole hoitajalle mahdollisuutta.
Mitä olen lukenut niin taksi on käynyt kulkuvälineestä vaikkei sekään paras vaihtoehto ole.
Mukavaa lisä ressiä…
-
-
-
28.10.2020, 14:58 #34441
Nimetön
Ei-aktiivinenHuomenna on testipäivä ja jännittää ihan hirveesti. Eilen illalla pahoinvointi vaan lisääntyi ja tissit oli niin kipeet, että ei voinut antaa olla vapaana 😀 Se iski siis ihan tyhjästä, illalla vaan kun otin rintsikoita pois huomasin että jahas. Oon ollut tosi huolissani just siitä, että rintojen arkuus hävisi punktion jälkeen melko pian, kun muistelin että viime raskaudessa se vaan jatkui oviksesta lähtien, mutta ehkä tässäkin on vähän aika muuttanut muistikuvia. Vatsan jomotusta, pahoinvointia ja rintojen kiristystä on ollut tänäänkin ja lisäksi hampaita pestessä hammastahna maistui oudolta. Nyt oon kyllä oireista jo aika varma, mutta en silti uskalla luottaa vielä ihan kunnolla siihen, että testi näyttäisi plussaa. Jännittää siis ihan kauheesti!
Ja siis ajatelkaa miten siisti duuni on olla se tyyppi joka tekee pieniä ihmisenalkuja laboratoriossa ja käy aina katsomassa miten niillä menee ja pitää niistä huolta.
-
28.10.2020, 16:06 #34445
Nimetön
Ei-aktiivinenOi kuulostaapa positiiviselta! ? Toivotaan plussatuulia huomiselle. Oot kyl super kun jaksat odottaa testipäivään ? omat hermot ei kyllä kestäis!
Mä mietin kans et pitäisikö lukea uusi ammatti koska toi vaikuttaa todella mielenkiintoselta työltä 😀
-
28.10.2020, 17:55 #34453
Nimetön
Ei-aktiivinenNo tässä odottelussa on auttanut se, että kotona ei oo testiä ja myös se, että sen ainoon kerran kun mun ei oo tehnyt mieli tehdä testiä ennen testipäivää, se oli myös ainoon kerran positiivinen. Oon siis jokaisen siirron jälkeen tiennyt, että toivo on menetetty, kun on tullut pakottava tarve tehdä testi (tosin oon silti toivonut ja ajatellut että josko sittenkin). Ehkä se on ollut mun kehon tapa valmistaa mua etukäteen, etten menis ihan romuksi.
-
-
-
28.10.2020, 16:26 #34446
Nimetön
Ei-aktiivinenMulla oli sama homma punktiossa eilen kuin mitä kisu kertoi, eivät päästä pois ilman hakijaa. Tämä siis HUS:ssa. Olin lääkkeiden jälkeen kyllä ennallani useamman tunnin, kävimme mieheni kanssa hampparit syömässä ennen kuin menimme kotiin. Väsähtäntyt olo alkoi hiipimään kotona, ja nukuin päiväunet.
Kisulle plussatuulia huomiselle! 🙂
-
28.10.2020, 16:44 #34447
Nimetön
Ei-aktiivinenApua miten jännittävää kisu, toivotan positiivista tulosta, tuu tänne sit jakamaan ! Mä en ikinä malttaisi odottaa noin kauaa, aloitan varmaan testaamisen heti siirron jälkeen ? meillä on tarkistusultra luvassa ens tiistaina, maanantaina aloitan oviksen testaamisen. Toivotaan nyt että kaikki menisi nappiin ?
Ja Aliisa, HUS:n ohjeiden mukaan pitäisi olla toisen aikuisen seurassa 24h punktiosta, eli seuraavaan aamuun kaiken varalle. Olisiko sulla ollut jotain ystävää kuka voisi tulla yöksi vaikka teille kaiken varalle?
-
28.10.2020, 17:03 #34448
Nimetön
Ei-aktiivinenKulostaapa lupaavalta kisu ? toivotaan parasta.
Ja vähänkö hienoa Taika et teilläkin jatkuu taas hommat ?
-
28.10.2020, 17:16 #34449
Nimetön
Ei-aktiivinenMeillä kys:ssä pääsin itsekseni pois, koska miehen oli pakko lähteä töihin. Mutta sen verran kipeä olen tänään ollut, ettei tässä mitään muuta ole voinut tehdä kun levätä sohvalla. ?? kahdesta aiemmasta punktiosta ei maha ole ollut näin kipeä. Toivottavasti tää menis nopsaa ohi..
Kisulle plussa tuulia huomiselle ?
-
28.10.2020, 17:28 #34450
Nimetön
Ei-aktiivinenTäällä käy keskustelu niin vilkkaana ettei kykene vastaan edes.?
Vitsit kisu miten kärsivällinen oot ollut, en ikinä pystyis tohon ite.? Pidetään peukkuja, että aamulla plussa.?
Mulla huomenna aamulla punktio, jännittäää. Edellisestä kolme vuotta eikä juur muistikuvia millasta oli.
-
28.10.2020, 17:39 #34451
Nimetön
Ei-aktiivinenOi tsempit Iikalle huomiseen punktioon?? Ja varmasti hyvä merkki, ettei muistikuvia edellisestä ole, niin on varmaan mennyt suhtkoht ok, tai ei ainakaan traumoja ole jäänyt 🙂 Tuu sit kertomaan miten meni ?.
Ja toivottavasti Aurinko sulla olo pian helpottaisi, eihän sulla ollut hyperin riskiä ettei kivut johtuisi siitä? Tosin pahin vaara hyperissä taitaa usein olla vasta reilu viikko punktion jälkeen jos muistan oikein ?
-
28.10.2020, 17:50 #34452
Nimetön
Ei-aktiivinenEi pitäisi tällä kertaa olla hyperin vaaraa, vaikka viime viikolla sitä vielä väläyteltiin. Toivottavasti sitä ei kehity.
-
28.10.2020, 18:25 #34454
Nimetön
Ei-aktiivinenHetken tekee töitä ja täällähän on kauheesti viestejä 😀 Vinkkivitonen tähän testipäivään jaksamiseen on se että ei osta testiä kotiin ja yrittää pysytellä siinä päätöksessä. Tosin oon kyllä aiemmin myös yrittänyt ja sit mennyt ostamaan testin kesken piiniksien. Mua on nyt kyllä auttanut myös se että oon jännäillyt teidän muiden ultria ja punktioita, ei oo ehtinyt niin paljon ajatella sitä omaa testipäivää.
Onko teillä muuten ollut hoitojen aikana kovia mielialanvaihteluita? Mulla on ihan hirvittävät pms-tunteilut lähes aina ja pistosten aikana itkeskelen millon mistäkin, mutta nyt on (etenkin tällä viikolla) ollut ihan omaa luokkaa tää herkistyminen. Tänään itkin, kun hömppäleffassa pääpari rakastui eli ensimmäistä kertaa koskettivat toisiaan ja tajusivat että heillä on tunteita toista kohtaan. Viime viikolla itkin bussissa työmatkalla ihan vaan koska tuli mieleen että on tää hoito käynnissä. Ja yhtenä päivänä itkin kun olin hetki sitten itkenyt jostain turhasta asiasta. Nyt tää viimeinen kierros oli punktioon asti aiempiin verrattuna tosi helppo, vaikka lääkkeet olikin aika kovilla asetuksilla, mutta säästelin näköjään niitä mielenmyrskyjä tänne piiniksille. Huoh 😀
-
29.10.2020, 06:45 #34455
Nimetön
Ei-aktiivinenHeräsin jo viiden jälkeen ihan varmana negasta, mutta testi näytti plussaa ? nyt pitäis vielä keksiä miten päin tässä olis ?
Tsemppiä likka punktioon! Toivottavasti kaikki menee hyvin ❤
Mulla oli Aurinko myös vikan punktion jälkeen ihan erilaiset kivut kun aiemmin. Vatsa turpos niin paljon että en nähnyt varpaita, eikä sille ollut mitään erityistä selitystä. Vietin kolme päivää sängyssä ja katoin Disney+, mutta sit alkoi onneks helpottaa ja tulipahan varuilta testattua hyperinkin varalta.
-
29.10.2020, 07:23 #34456
Nimetön
Ei-aktiivinenPaljon onnea Kisu plussasta ?
-
29.10.2020, 07:32 #34457
Nimetön
Ei-aktiivinenOnnea kisu!! Ihana uutinen heti aamuun ??
-
29.10.2020, 07:58 #34458
Nimetön
Ei-aktiivinenPaljon onnea kisu! ??
-
29.10.2020, 08:14 #34459
Nimetön
Ei-aktiivinenOnnea Kisu plussasta, nää uutiset on ihania! ?
Joo nyt alkaa onneksi vointi punktion jälkeen helpottamaan. Mietin eilen, että yksityisellä annetaan enemmän lääkettä ja puudutetaan myös kohtu. Tätä ei tehty julkisella, joten sekin saattanut eilen lisätä kipuja. ?
-
29.10.2020, 08:22 #34460
Nimetön
Ei-aktiivinenJa vielä hyviä uutisia, meillä 14 hedelmöittynyt ja tehty pelkästään ivf:llä, aikaisemmin aina hedelmöittyminen tapahtunut vain icsin avulla. Tää on niin käsittämätöntä ?
-
29.10.2020, 08:28 #34461
Nimetön
Ei-aktiivinenAurinko, mahtavia uutisia! ❤️ Toivotaan että mahdollisimman monen alkioista kehitys jatkuu ?? Oliko niin, että teillä oli siirto huomenna vai oliko niin, ettette päässyt hyperin vaaran vuoksi siirtoon? En pysy ihan perässä kaikkien tilanteissa kun meitä on täällä tällä hetkellä niin monia ?
-
29.10.2020, 08:34 #34462
Nimetön
Ei-aktiivinenOo ihania uutisia hirveästi onnee Kisu ja Aurinko! Tästä on hyvä aloittaa Päivä ?♥️
-
29.10.2020, 08:36 #34463
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos kaikki <3 Varhaisultraankin tuli jo aika vajaan kolmen viikon päähän.
Ihania uutisia sullakin, Aurinko! 14 hedelmöittynyttä tyyppiä on aika monta! <3 Kiva myös että on jo parempi vointi!
Aliisa Aurinkoinen, ootko kysynyt klinikalta ohjeita punktiopäivälle? Se on tosi ikävää kun punktion ajankohta selviää niin lyhyellä varoajalla. Toivottavasti saat kuitenkin kaiken järjestymään parhain päin.
-
29.10.2020, 08:40 #34464
Nimetön
Ei-aktiivinenVau Aurinko! Ihan mahtavaa <3 🙂
-
29.10.2020, 08:41 #34465
Nimetön
Ei-aktiivinenkisu hienoa, paljon onnea plussasta!
Iikka tsemppiä punktioon, toivotaan hyvää saalista!
Aurinko ja minsqu toivotan teille paljon siirtokelpoisia alkioita ja nopeaa palautumista punktion jälkeen! Muistakaa juoda riittävästi.
Aliisa Aurinkoinen mulla on punktiot ollut aamupäivällä ja kotiin olen päässyt puolen päivän aikaan. Niin aikaisin olen päässyt, koska vointi on ollut hyvä. Toipumishuoneessa olisi saanut levätä varmaan pari tuntia pidempäänkin, jos olisi siltä tuntunut. Yksityisellä on hoidot olleet ja mun mielestä ohje on ollut, että saattaja pitäisi olla lähtiessä. Mutta tarvittaessa olisin uskaltanut kysyä, saako lähteä taksilla ilman saattajaa. Sen sijaan en saanut ohjetta, että pitäisi olla 24 tuntia aikuisen seurassa.
Punktion jälkeen kotona viihdyin sohvalla sarjoja katsellen ja jääkaappiin etukäteen hankittua ruokaa syöden. Lääkkeiden mahdollinen pöpperöiseksi tekevä vaikutus oli haihtunut jo ennen kotiinpääsyä, joten en lainkaan tuntenut olevani lääkehuuruissa kotiin päästyäni. Mutta osalle lääkkeet kai aiheuttavat pahoinvointia. Seuraavana päivänä tarvitsin vielä parasetamolia, kun sen verran kipeältä tuntui. Punktion jälkeisenä aamuna kävin koiran kanssa kävelyllä, mutta muuten otin sen päivän vielä rauhassa.
-
29.10.2020, 08:44 #34466
Nimetön
Ei-aktiivinenMites muuten Sabrinan alavatsakivut. Onko jo helpannut?
Aliisa, mun käsittääkseni meillä päin julkiselta olisi päässyt myös itsekseen bussilla / taksilla kotiin. Itse en olisi kyennyt kävelemään bussipysäkille sen jälkeen, oli sen verran arkana loppu päivän paikat, mutta toinen punktiossa ollut lähti ihan reippaana ilmeisesti juuri bussilla kotio. Itsellä ei ollut päästä töhnäinen olo punktion jälkeen, mutta liikkuminen oli hidasta. Toivottavasti saat hoitoapuja päivään.
-
29.10.2020, 08:44 #34467
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos kaikille! Meillä on huomenna alkionsiirto. Tää on ensimmäinen tuoresiirto, joten toivotaan, että kaikki onnistuu ja parin viikon päästä olis plussa uutisia ?
-
29.10.2020, 11:12 #34468
Nimetön
Ei-aktiivinenIkävänlainen update mutta laitetaan silti. Itkulta ei tule loppua vaikka kuinka yritän, tiesihän sitä, ettei tällä iällä, 41v, kannatta edes unelmoida.
Ensimmäinen ICSI tehtiin elokuulla (gonal f ja ovitrelle), josta 5 rakkulaa, joissa kahdessa solu, Toinen fragmentoitunut, ja toisen tuore siirto 2 pv päätyi negatiivisesti, kuukautiset alkoi ajallaan.
Toinen ICSI lokakuulla (tämä meni pistoilla elonva ja pergoveris, stopperi ovitrelle ja irrotukseen 2 piikkiä, toinen 38h ja toinen 36 h ennen punktiota, nimiä en nyt muista), noin viikko sitten oli punktio, josta 7 rakkulaa, 6:ssa solu, 5 hedelmöittymiskelpoisia. Näistä kumminkin vain 2 oli jatkanut hedelmöittymistä, mutta sen verran hitaasti, ettei siirtoon päässyt päivänä 5 ja tänään tuli tieto, ettei pääse edes pakkaseen, kasvu oli pysähtynyt 🙁
Että eiköhän se ollut siinä..
en usko, että tätä enää jaksaa, ja hirveä rahanmeno. Lääkäri soittelee myöhemmin tänään jatkosta.
Tekee mieli potkia itseään päähän ja lujaa, kun ei aikaisemmin älynnyt tähän hommaan lähteä mutta jälkisaivartelu ei kyllä mitään auta :/ -
29.10.2020, 12:02 #34469
Nimetön
Ei-aktiivinenVoi Jippuli, onpa surullisia uutisia. 🙁 Todella, todella kurjaa. Sitä kuitenkin aina viimeiseen asti toivoo. Ootko varma ettet enää hoitoja jatka vai pitääkö ottaa miettimistauko, kun pahimmat tunteet on vähän laantunut? Kyllä mä tunnistan tuon jossittelun myös, että miksei jo aiemmin jne. mutta kai sitä aina on tehnyt päätöksiä sen hetkisen parhaan tiedon ja ajatuksen mukaan. Paljon voimia sulle. Tuntuu, ettei mitkään sanat nyt oikein riitä. <3
-
29.10.2020, 13:59 #34470
Nimetön
Ei-aktiivinenOnpas surullisia uutisia, mutta kannattaa vielä miettiä saisiko voimia jostakin! Jaksamisia ❤️
-
29.10.2020, 17:59 #34471
Nimetön
Ei-aktiivinenPaljon onnea kisu plussasta?
Jippuli, tosi surullista ja kurjaa. Voimia.❤️
Mun itse punktio meni hyvin, 9 solua haalittiin kasaan. Maanantaina siirto. Toki 5h!!!makasin ja yritin selvitä kotiin lähtemään. Sain useemman tippapussin suoneen kun ei meinannu pää pysyä mukana. Verenpaineet laski ku yritti liikkua ja paha olo valtas. Kipee en ainakaan vielä ole, vaikka en toimenpiteen jälkeen oo mitään lääkettä ottanut.
-
29.10.2020, 20:46 #34472
Nimetön
Ei-aktiivinenVoi Jippuli, oon tosi pahoillani ❤️ Mulla ei ole riittävästi sanoja lohduttamaan, halaukset kuitenkin, täällä ollaan tukena ❤️ Soittiko lääkäri jo jatkosta?
Iikka, hienoa että punktio onnistui hyvin, vaikka olo onkin ollut huono niin kauan sen jälkeen, toivottavasti on jo helpottanut. Tsemppiä nyt alkuviikon siirtoon ?
-
30.10.2020, 07:11 #34473
Nimetön
Ei-aktiivinenOnnea, tsemppiä ja jaksamisia kaikille omiin tilanteisiin tasapuoleisesti ❤
Lähden tänään klinikalle katsomaan näkyykö onko matkalainen tarrannut väärään paikkaan, kivut jatkunu keskiviikosta asti samanlaisena, kokoaikaisena eikä helpottanu missään vaiheessa.
Viikkoja vähän, mutta näkevät kuitenki jotain että tietää missä raskaus sijaitsee.Hyvää viikonloppua❤
-
30.10.2020, 09:34 #34474
Nimetön
Ei-aktiivinenOi voi Sabrina! Toivotaan, että kaikki on kunnossa <3 Hyvä, että pääset klinikalle tarkistukseen. Epätietoisuus on kamalaa. Voimia kovasti! <3
-
30.10.2020, 12:18 #34475
Nimetön
Ei-aktiivinenVoimia Sabrinalle!❤️ Toivotaan, että kaikki kunnossa!
-
30.10.2020, 12:50 #34476
Nimetön
Ei-aktiivinenSelviskö Sabrina mitään?
-
30.10.2020, 14:19 #34477
Nimetön
Ei-aktiivinenMulle on nyt laitettu kyytiläinen. ? Olin kaksi tuntia pissaamatta, ja join vettä, mutta nyt sitten kuitenkaan ei ollut pissahätä, kun olisi saanut olla. ? Kyllä he silti kuitenkin ilmeisesti kaverin saivat paikoilleen.
Myös neljä muuta alkioita ovat kunnossa, ja jatkavat jakautumista. ? -
30.10.2020, 14:52 #34478
Nimetön
Ei-aktiivinenMinsqu samassa tilanteessa ollaan, meille kans äsken laitettiin pieni alkio matkaan.? Meillä pakastettiin 12 alkiota (kaikki siis 2päivä ikäisiä). Toki jännittää, että jos tämä ei onnistuu niin miten nuo 2 päivän ikäiset selviät sulatuksesta. No tämä on taas tätä ajatusten juoksua, mutta näitä vaan miettii. ?
Sabrina toivottavasti kaikki on hyvin. ❤️
-
30.10.2020, 15:05 #34479
Nimetön
Ei-aktiivinenMahtavaa minsqu!! Tuohan on ihan valtavan hienoa, että noin moni solu on jaksanut jatkaa ja että saitte tuoreeltaan kyytiläisen matkaan. Kyllä se sinne oikeeseen kohtaan on mennyt. 🙂 Kuinka monta päivää niitä nyt olikaan viljelty? Nyt vaan peukut pystyssä ja tsemppiä odotteluun! 🙂
Mäkin kävin tänään ekassa ultrassa ja oli siellä rakkuloita kasvamassa. Mulla ei odotuksenakaan ole, että määrät olisi kovinkaan isoja, joten olin ihan tyytyväinen, että noin 6-8 siellä kasvoi ihan hyvän kokoisina ja ehkä jopa enemmän samankokoisia kuin viimeksi. Viimeksihän mulla oli 8 rakkulaa, joissa kaikissa solu, joista kuitenkin vain 5 oli kypsiä. Punktio osuu ensi viikon keskiviikkoon. Nyt täytyy toivoa, että vielä usemapi solu olisi kypsä kuin viimeksi.
-
30.10.2020, 15:06 #34480
Nimetön
Ei-aktiivinenJa Auringolle kanssa tsemppiä odotteluun. Toivotaan, että teilläkin tärppää! 🙂 Ootko sä aurinko yksityisellä vai julkisella? Jonkin verran vissiin vaihtelee, kuinka monta päivää niitä aina viljellään.
-
30.10.2020, 15:13 #34481
Nimetön
Ei-aktiivinen6-8 rakkulaa on todella hyvin sehän taitaa ollakin semmoinen ihan normaali määrä ? ei ainakaan pitäisi olla sitä hyperin vaaraa. ☺️
Me ollaan nyt julkisella. Aikaisemmat kaksi tehty yksityisellä. Siellä ne hoidot meni aika huonosti ja edellisestä selviytyi neljä alkiota, jotka kaikki lopettivat jakautumisen neljän päivän ikäisenä. ? siksi tässä ollaan ihan ihmeissään, että 12 saatiin pakkaseen, mutta silti epävarmuus siitä, jaksaako ne jakautua sitten eteenpäin. ?
-
30.10.2020, 15:25 #34482
Nimetön
Ei-aktiivinenTsemppiä piinailuun ja toivotan plussatuulia teille ?
Kipuja on, ei nyt osaa vielä varmaksi mitään sanoa kun on niin vähän viikkoja. Tämän päivän hcg arvo sekä ultra löydös vaikuttaa normaalilta, mutta sepä selviää viimeistään kolmen vkon päästä ellei kivut pahene ennen sitä..
-
30.10.2020, 15:27 #34483
Nimetön
Ei-aktiivinenJoo tuohan on ihan huippu hyvä määrä pakkasessa odottelijoita! Ja hienoa, että aina on toivoa, vaikka ensin menisi jokin hoito pieleen niin kuitenkin on mahdollisuus, että seuraava kierros tuo ihan erilaisen tuloksen.
Mäkin ajattelen, että tuo 6-8 on ihan semmoinen hyvä, kun kuitenkin kaikki oli ihan ok kokoisia, eikä hajontaa ollut kauheasti. Mulla viimeksi hdelmöittyi 5, mutta neljä lopetti jakautumisen kanssa juuri neljän päivän kohdalla. Sanottiinko sulle aurinko siellä yksityisellä mitään syytä siihen, miksi jakautuminen loppui? Se on vissiin aika mysteeri aina. Tai mä en ainakaan ole saanut vastausta siihen, kun viime kierron jälkeen sitä kyselin. Mulla on nyt kyllä jotenkin toiveikkaampi olo kuin viime kierroksella.
-
30.10.2020, 15:28 #34484
Nimetön
Ei-aktiivinenSabrina, on varmasti piinaavaa kun ei tiedä kivun syytä, mutta aika hyvältä tuo kuulostaa, että hcg ja ultra näytti normaalilta. Josko ne kivutkin olisi vain alkuvaiheeseen kuuluvaa. <3
-
30.10.2020, 15:54 #34485
Nimetön
Ei-aktiivinenUnana, ei saatu oikein mitään syytä selville, vaan jostain syystä ne lopetti jakautumisen. Silloin se tuntui aivan kauhealle, nyt onneksi jo selvinnyt siitä ja toivotaan näille uusille parempia päiviä ?
-
30.10.2020, 18:01 #34486
Nimetön
Ei-aktiivinenOlihan niin että panadolia saa ottaa kipuihin jo ennen punktiota? Punktio tulossa maanantaina joten en pysty tuota nyt mistään kysymään. En noista papereista löydä kuin ohjeet punktion jälkeisiin kipuihin ?
Mulla oli tiistaina hyvä tilanne 13 kpl kasvamassa ja tänään pamahti hyperin vaara ja määräys että tuoresiirtoa ei tehdä. Molemmilla puolilla kasvamassa reilut 20kpl. Lääkärillä oli vaikeuksia laskea montako. Nyt jännään saattajan kanssa, hyperin kanssa ja sen kanssa etten pysty nyt viikonloppunakaan huilaamaan koska lapselle ei ole hoitajaa. Autokin hajosi eilen, että nyt menee kaikki nappiin ? Mutta eiköhän tämä tästä ? Tänään ollut aika kivulias olo, mutta en tiedä saiko mitään särkylääkettä ottaa…
-
30.10.2020, 18:06 #34487
Nimetön
Ei-aktiivinenPanadolia saa ottaa, olikohan niin että buranaa ei jos tuoresiirtoon pääsee.voit soittaa päivystävälle naistentautien osastolle ja kysyä. Mut panadolia ehdottomasti ota ja lämminvesipullo!
-
30.10.2020, 19:36 #34492
Nimetön
Ei-aktiivinenMulle sanottiin, että buranaa ei saisi ottaa ennen punktiota kun voi vaikuttaa munasolujen irtoamiseen. Panadolia sai käyttää, mutta ei varmaan punktioaamuna. Punktiopäivänä sain ottaa buranaakin ja myös seuraavana päivänä, koska olin tosi kipeä sen jälkeen.
-
-
30.10.2020, 18:13 #34488
Nimetön
Ei-aktiivinenJoo näin mäkin ymmärsin, että jos tuoresiirto tehdään, niin silloin vain panadol. Mutta sillon kun mulla oli hyperi tosi lähellä, käytännössä katsoen sama kuin sinulla, että rakkuloita oli älytön määrä. Niin käytin kyllä buranaa, että selvisin kivuista ?
-
30.10.2020, 18:35 #34489
Nimetön
Ei-aktiivinenOliko sinulla silloin punktiossa millainen saldo? Kuinka kipeänä olit ennen punktiota? Entä sen jälkeen?
Minulla ensimmäinen ivf menossa ja vaikea arvioida millainen kipu on normaalia. Olo on tukala ja otin nyt panadolin koska tuskin nukkumisesta tulisi mitään.
-
-
30.10.2020, 18:38 #34490
Nimetön
Ei-aktiivinenBuranaa saa ottaa jos ei oo tuoresiirtoa, mutta ottaisin silti ite panadolia jos on molempia kun burana saattaa aiheuttaa kohdun supistelua niin ettei vaan tuu lisäksi ikävää oloa sen vuoksi. Tsemppiä teille sinne! Mulla oli tosi tukala olo ennen punktiota, etenkin se edellinen yö oli tosi kivulias ja oli hankala löytää mukavaa asentoa. Jos pystyt olemaan niin ei varmaan ole mitään sen kummempaa kuin suuri määrä rakkuloita.
-
30.10.2020, 19:20 #34491
Nimetön
Ei-aktiivinenAliisa mulla tuli muistaakseni 30solua silloin. En muistaakseni ollut ennen punktiota juurikaan kipeä, mutta todella turvonnut olo oli ja liikkuminen oli hankalaa. Sen muistan, että sairaslomalle piti jäädä kun maha oli niin turvonnut. Punktion jälkeen olin edelleen turvonnut ja vähän kipeä vatsa. Mutta selvisin levolla ja särkylääkkeillä.
-
31.10.2020, 11:20 #34493
Nimetön
Ei-aktiivinenAurinko: tiedätkö miksi alkiot pakastettiin jo nyt? Mulle siirrettiin tosiaan kolmen päivän ikäinen alkio, ja muut jäivät viikonlopun yli kasvamaan vielä. Varmaan maanantaina pakastavat.
Mäkin otin panadolia turvonneen mahan aiheuttamiin kipuihin päiviä ennen punktiota. Mulla vaihteli tuntemukset, joku päivä tarvitsin lääkettä epämukavaan oloon ja seuraavana päivänä en välttämättä ollenkaan. Punktio päivänä, ennen punktiota oli yllättävän normaali olo.
-
31.10.2020, 15:58 #34495
Nimetön
Ei-aktiivinenOnnittelut Sabrinalle ja Kisulle plussista! <3 <3
Ja hengessä mukana, Sabrina, että kaikki menisi hyvin, vaikka kipuja nyt onkin!Onnea matkaan Minsqulle ja Auringolle, toivotaan että kaverit tarrautuu kiinni ja pysyy kyydissä! 🙂 <3
Jippulille jaksamista noiden surullisten uutisten kanssa! <3 Palautui mieleen oma ensimmäinen IVF:ni, joka tehtiin reilu kk sitten. 18 munasolusta yksikään ei selvinnyt siirtokelpoiseksi alkioksi asti. Tuntui äärettömän pahalta, kun lääkäri kertoi tuloksen. Itselläni hoidot vasta alkoivat tuosta, joten vielä on jaksamista yrittää, mutta en yhtään tiedä, montako kierrosta tätä jaksaisin. On tämä niin hermoja raastavaa, ja aika paljon menee energiaa tätä asiaa mielessä pyöritellessä. Oma ikänikin jo 39, mikä tuo lisäpainetta onnistumiseen.
Tsemppiä Aliisalle punktioon!! Ja oliko joku toinenkin menossa pian?
Mikä Taikan tilanne on, joko uusi kierto alkoi? Meillä saattaisi mennä aika samaa tahtia hoito/siirto, mutta itselläni kyllä nyt menkat viipyvät jossain. Ilmeisesti syyskuun hoito on vaikuttanut niin, että kierron pituus on nyt normaalia pidempi. Odottelua, odottelua…
-
31.10.2020, 17:07 #34496
Nimetön
Ei-aktiivinenWau, löytyipä täältä ihana ryhmä ihanania ihmisiä samassa tilanteessa kuin ite! Meillä ensimmäinen (todennäköisesti myös viimeinen, kun ollaan jo nelikymppisiä) IVF-hoito menossa, punktio tiistaina. Kymmenen vuotta sitten 4xIUI tuloksetta, mut silloin ei jaksettu jatkaa IVF:ään. Me kuitenkin saatu jo yksi lapsi luomusti, hän jo teini-ikäinen.
Mahtavaa oli lukea tuoreita kokemuksia punktiosta ja siirrosta!
Mulla pelottaa hyperin riski, eilisessä ultrassa yli 20 mitattavissa olevaa rakkulaa ja olo on jo aika tukala. Vatsaontelossa ei kuitenkaan ollut kuin tilkka nestettä, ja ei lääkäri kovin huolissaan vaikuttanut vielä olevan. -
31.10.2020, 19:33 #34497
Nimetön
Ei-aktiivinenMinsqu: en tiedä miksi kaikki alkiot pakastettiin nuin nopeasti.. enkä älynnyt siirto tilanteessa lääkäriltä asiaa kysyä. Täytyy kysyä kun seuraavan kerran on yhteydessä.
Toi hyperin vaara taitaa monella olla, onneksi ne yleensä jää aika lieviksi ja niistä selviää nesteellä ja levolla.
-
31.10.2020, 20:54 #34498
Nimetön
Ei-aktiivinenHeippa, täältäkin hyppää ensi kertalainen mukaan juttuihin. Täällä tuntuu saavan ihanan kannustavaa vertaistukea.
Omat taustat on että reilu 3 vuotta yrittämistä takana. Kesällä kokeiltiin yksi inseminaatio tuloksetta ja siitä heti siirryttiin ivf-jonoon.
Nyt on eka ivf-hoito menossa. Tiistaina punktio ja eilen ultrattu seitsemän follikkelia. Jännittää kovasti tämä uusi kokemus.
Kiva päästä juttelemaan ihmisille jotka käyvät läpi samoja hoitoja ja fiiliksiä. -
31.10.2020, 22:14 #34499
Nimetön
Ei-aktiivinenTervetuloa mukaan Lumi ja Margarita! Olen samaa mieltä, että täällä on mukava jutella ihmisille, jotka käyvät tätä samaa läpi.
Tsemppiä teille punktioon! Itselläni se oli tämän viikon tiistaina, ja kaikki meni hyvin, ei ollut paha kokemus. 😀 -
1.11.2020, 07:50 #34500
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos minsqu ennenkaikkea tsempeistä. Kyllä se punktio varmasti hyvin menee. Oon nyt jo alkanut jännittämään, että onko mun soluista mihinkään. Että mitä jos ne kaikki onkin epäkelpoja ja joutuisi aloittamaan kaikwn alusta. Mä olen niin toivonut, että pistelyt olisi tässä ja että tämä yksi hoito auttausi meitä. Vikaa kun suoranaisesti ei ole löytynyt kummastakaan. No sen näkee sitten..
-
1.11.2020, 08:04 #34501
Nimetön
Ei-aktiivinenTervetuloa Lumi ja Margarita.?
Täällä on kyllä mukava vaihtaa ajatuksia ja saada henkistä tukea. Tsemppiä molemmille punktioon. ☺️Mulla huomenna siirto, tietysti ehdolla jos on siirrettävää. 9 solua kerättiin torstaina, mutta muuta tietoa ei ole. Toivotaan ettei aamulla tuu mitään puhelua.???
-
1.11.2020, 08:11 #34502
Nimetön
Ei-aktiivinenOi miten jännittävä vaihe sulla jo likka! Onko se siirto nopea toimenpide? Jatketaanko siitä päivää ihan normaalisti? Mitä selityksiä muuten kukin on sanonut töissä poissaoloilleen?
Musta tämä on niin henkilökohtainen aihe, niin itse olen yrittänyt vielä keksiä kaikenlaisia koottuja selityksiä. ?-
1.11.2020, 08:25 #34504
Nimetön
Ei-aktiivinenSiirto on nopea ja yleensä kivuton homma, päivä jatkuu siitä normaalisti.
Esikoisen hoitojen aikaan sanoin mun esimihelle niin kun asia oli, tosi pieni työyhteisö oli sillon ja koin pääseväni helpommalla. Mutta nyt laskin mihin punktiot ja siirrot osuis jos osuu ja otin lomapäiviä. Kuinka sattukin et osui kohalleen.?
-
-
1.11.2020, 08:13 #34503
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos tuesta ja kannustuksesta, sekä kokemusten jakamisesta. Jannin tarina ensimmäisestä ivf:stä. Alussahan sitä mekin ollaan, sitä vaan jotenkin naiivisti ajatteli, että hoidetaan vaivat ja sitten homma hoituu. Ei ihan…
Lääkärin kanssa juteltiin ja ensin parit tutkimukset ennen uutta hoitoa, ensin miehelle happitaso/stressitesti, jonka jälkeen seuraavat askeleet. Olen jo asiassa päässyt sen verran eteenpäin , että uusiksi vaan 🙂 nyt kun ei reissuunkaan pääse, niin keskitetään rahat ja ajatukset tähän :p
-
1.11.2020, 09:19 #34505
Nimetön
Ei-aktiivinenTervetuloa mukaan munkin puolesta Lumi ja Margarita ? mulla kanssa ensi viikolla punktio. Tunnistan margarita noi mietteet et mitä jos soluista ei ookaan mihinkään mut askel kerrallaan on pakko mennä.
Mä oon sanonu esimiehelle hoidoista. Hän onneksi otti asian tosi hyvin ja on ollut helpompi sit hoitaa käyntejä. Silti itteä vähän hävettää kun tulee näitä sairaspoissaoloja punktiosta.
Iikka tsemppiä siirtoon. Se on ihanaa kun pääsee sinne asti ? saitko muuten tietää sitä, että oliko kaikki solut hedelmöittynyt?
Ja Jippuli hienoa että jaksatte jatkaa! Toivotaan et uusista testeistä on apua. Se on aina iso juttu pettymyksen jälkeen käsitellä tunteet ja taas jaksaa yrittää ?
-
1.11.2020, 10:08 #34506
Nimetön
Ei-aktiivinenTäällä onkin monta samassa tilanteessa olevia tällä hetkellä. Mulla on punktio huomenna aamupäivästä. Perjantaina oli ultrassa noin kymmenisen munista näkyvillä. Eilen illalla pistin irroituspiikin, ja nyt vaan jännityksellä odotellaan huomista. Jännittää ihan kauheasti ja pelottaa, että onko siellä huomenna enää mitään kerättävä? Voiko ne hävitä tässä odotellessa??! Mun olo on hyvä eikä mistään suuremmasta turvotuksesta ole tietoakaan. Oon kuitenkin ottanut iisisti ja yrittänyt rentoutua parhaani mukaan tässä viikonlopun aikana.
Onko mitään vinkkejä huomiselle matkaan? Mukavat vaatteet aion laittaa päälle? ja pientä evästä aion vielä hakea.
Töissä en ole hoidoista puhunut. Olen ollut suht vähän aikaa nykyisessä työpaikassa, niin en ole halunnut vielä tuoda asiaa tietoon. Olen käynyt lääkärissä liukumien puitteissa ja lounastunnilla, huomisen otin saldovapaaksi. Loppuviikon etätöitä sitten. Olen kyllä harkinnut kertomista, ja varmaan jos hoidot pitkittyy aion asiasta kertoa.
-
1.11.2020, 10:23 #34507
Nimetön
Ei-aktiivinenOdessa, vitsi miten samoja ajatuksia. Mä oon meinaan kanssa miettinyt et voiko ne kadota vaan johonkin, mut Eikai! Epäilyksiä tulee kun ei turvota ja tunnu tukalalta mut kai se enemmän kertoo määrästä. Ainut varmaan jos unohtais ottaa jarrulääkkeen ni sit ne vois irrota väärään aikaan ja keräys mennä ohi ? tsemppiä sulle punktioon. Itsellä kokemus et se menee aika kivuttomasti ja siis kaiken kaikkiaan paljon helpompi mitä kuvittelin. Hyvä vinkki oli että ostaa valmiiksi erilaista juotavaa litran/ 1,5l pulloihin niin tulee helpommin juotua ja seurattua et saa tarpeeksi nestettä. Jos oisin juonut vaan lasi kerrallaan en ois ikinä juonu niin montaa litraa ku suositellaan. Se on yllättävän paljon.
-
1.11.2020, 10:35 #34508
Nimetön
Ei-aktiivinenHeippa kaikille uusille! Tämä on kyllä erittäin hyvä paikka puhua asioista kun kaikki tietää mistä jutellaan ?? ja käy samoja asioita läpi.
Ennen punktiota mullakin oli aivan normaali olo ja tuntui siltä, että ei siellä ole enää mitään. Mutta kyllä ne munat pysyy mukana ? ja turvotus taitaa nimenomaan liittyä siihen määrään. Ja lääkkeet on aika tujakat, niillä selviää.
-
1.11.2020, 11:24 #34509
Nimetön
Ei-aktiivinenMä olen tässä kanssa pohtinut, että voiko ne ”karata” ennen aikojaan. ?
Mulla olo on kyllä tosi turvonnut. Ei mene farkut jalkaan tai ainakaan ei tunnu miellyttävältä.
Kiitos hyvästä vinkistä juomien suhteen sitten punktiopäivänä. Mikä siis se suositus on, että paljonko pitäisi juoda? -
1.11.2020, 11:31 #34510
Nimetön
Ei-aktiivinenHei! Liityn taas keskusteluun tauon jälkeen! ? Tuli mieleen, että onko muilla täällä liittynyt menopur-pistoksiin itkuisuus…?
-
1.11.2020, 11:32 #34511
Nimetön
Ei-aktiivinenSe taitaa olla 3-4 litraa mitä suositellaan ? varmasti 3 on riittävä.
-
1.11.2020, 11:37 #34512
Nimetön
Ei-aktiivinenTäällä on tosiaan ihan samoja ajatuksia kaikilla! 😀 Mäkin pohdin, voiko ne munasolut hävitä jonnekin ennen punktiota. Siellä ne kuitenkin oli. 😀
Sitten pohdin sitä, että onko meidän soluista mihinkään, hedelmöittyykö ne, käyvätkö jakautumaan. Punktion jälkeisenä päivänä tuli puhelimeen ilmoitus, että Omahoitopolulle on merkitty jotain. Sydän pamppaillen menin katsomaan, ja helpotuksekseni huomasin, että suurin osa oli hedelmöittynyt normaalisti. Seuraavana päivänä hermoilin, että miksi Omapolulle ei tule uutta tietoa, onko kaikki hyvin? Perjantaina oli siirto, ja ennen sitä hermoilin, että entä jos sieltä soitetaan, ettei ole mitään siirrettävää. Mutta sellaista soittoa ei onneksi tullut, ja sain kyytiläisen matkaan. Siinä siirron yhteydessä laboratoriosta kerrottiin muidenkin alkioiden tilanne, ja se oli hyvä.
Nyt mietin, että entä jos kaikki alkiot, mukaanlukien tämä joka on sisälläni, olisi lopettaneet jakautumisen tämän viikonlopun aikana. Mutta jotenkin uskon, että kyllä sieltä edes joku jaksaa jatkaa. 🙂Mun tekisi mieli kertoa ihmisille, että olen raskaana, vaikken vielä edes ole. :’D Olen myös ostanut vauvanvaatteita kaappiin ennen kuin hoito alkoikaan. xD
Vinkkejä punktioon: muistakaa kuvallinen henkilötodistus. Paidassa kannattaa olla sen verran löysät hihat, että hihan saa hyvin kääräistyä ylös jos nesteytystippaneula päädytään laittamaan kyynärtaipeeseen, kuten mulla.
-
1.11.2020, 12:16 #34519
Nimetön
Ei-aktiivinenSamaistun tähän. Mulla oli viime kierrossa siirto ma ja pohdin sillon vielä polilla istuessani et Voikohan ne vielä soittaa et ei täällä olekaan mitään siirrettävää ??
-
2.11.2020, 18:34 #34538
Nimetön
Ei-aktiivinenEikä mä oon kans hamstrannu ihania vaatteita salaa X–D
-
-
1.11.2020, 11:40 #34513
Nimetön
Ei-aktiivinenMistä juomisesta muuten puhutte? Mulla ei ollut punktion yhteydessä mitään puhetta nesteen juonnista, muuta kuin se, että kaksi tuntia ennen punktiota piti olla juomatta. Olen siis juonut normaalisti punktion jälkeen vaan kun on ollut jano.
-
1.11.2020, 11:43 #34514
Nimetön
Ei-aktiivinenMinsqu ja Likka, onko teillä siis siirrot heti alkuviikosta?
Te,joille on jo joskus siirretty, niin oletteko kuin hissunkissun ottaneet eka päivät/viikot siirron jälkeen? Musta tuntuu, että uskallankohan ollenkaan harrastaa mitään liikuntaa, ettei vaan kiinnittyminen häiriinny?
Tiedättekö, pystyykö hyperiä jotenkin ”torjumaan” esim. juomalla jo ennen punktiota paljon? -
1.11.2020, 11:49 #34515
Nimetön
Ei-aktiivinenMulla oli punktio tiistaina 27.10, ja alkio siirrettiin perjantaina 30.10.
Mäkin olen miettinyt mitä liikuntaa voisin nyt harrastaa, muuta kuin kävelyä. Mahanseutu on vielä jotenkin ärtyneen oloinen, niin vatsalihasliikkeitä en ainakaan. Meillä on kotona soutulaite, mutta onkohan sellainen pumppaus vähän huono juttu kans…
-
1.11.2020, 11:53 #34516
Nimetön
Ei-aktiivinenTuulie, mulla ainakin tämä Synarela+Menopur -yhdistelmä on aiheuttanu sen, että itkasen milloin mistäkin vaikka vaan töihin ajaessa ja tätä kaikkee ajatellessa. Tai sit tää tilanne vaan aiheuttaa sen, en tiedä. Ennen Menopurin aloittamista oli mieliala muutoin alempi ja kiukutti helposti. Joko tiedät punktiopäivän?
-
1.11.2020, 11:58 #34517
Nimetön
Ei-aktiivinenMulla on itkuisuus vaihdellut ihan hetkittäin. Perjantaina nyyhkin koko päivän vähän kaikesta. Lääkkeinä mulla synarela ja gonal f. Nyt ihan naurattaa, kun perjantaina aloin itkemään klinikalla ei mistään syystä. ? syytän hormooneja!
-
1.11.2020, 12:14 #34518
Nimetön
Ei-aktiivinenMulla kanssa menopur ja on tunteet pinnalla. Sillee et tajuunitkuhetkellä ettei täs oo mitään järkee mut silti itkettää. ?
Minsqu, mulle tuli ohjeeksi just toi 3-4 litraa päivässä. Pitäisi auttaa kropan palautumisessa ja vähentää hyperin vaaraa. Sit sanottiin viel et ei pelkkää vettä vaan myös kivennäisvesiä ja mehua tms mis on sokereita. Tuo 3l tuntui tosi paljolta ja jouduin näkee vaivaa et sain sen alas. Sitä en tiedä auttaako juominen jo etukäteen jotain.
Lumi, urheilusta sanottiin et pitää olla varovainen ettei munasarjat (?) pääse kiertämään. Esim joogasta sanottiin et vaiks on rauhallista niin siin ollaan semmosissa asennoissa et voi olla riski. Mä sit vaan kävelin ekan viikon.
-
1.11.2020, 12:27 #34520
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos vastauksista Margarita ja Lumi! Mulla siis vasta 3 menopur-pistosta takana (ilmeisesti aika tujakalla annoksella tosin). On ollut aika paljon stressiä ja murhettakin viime aikoina, mutta luulin sen olevan jo hallinnassa ennen kuin aloin pistellä. Nyt eilisillasta asti kuitenkin vaan itkettää vähän väliä… Aloin miettiä voisko johtua noista lääkkeistä!
-
1.11.2020, 12:36 #34521
Nimetön
Ei-aktiivinenUnana, kiitos kommentista! Ei mullakaan tässä epätoivon alhossa taidan mitään järkeä olla, enkä näitäkään asioita ole ennen tälleen ottanut ? Ehkä siis johtuu lääkkeistä. Se tieto sentään vähän järkeistää tätä!
Varmaan ainakin viikko vielä ennen punktiota ?
-
1.11.2020, 15:46 #34522
Nimetön
Ei-aktiivinenJoo mua on ainakin helpottanut kun on voinut aatella et tää on nyt tää vaihe ja se menee ohi. Mulla on nyt siis toinen kierros juuri pistelyä menossa ja ekalla kierroksella samanlaista mielialan vaihtelua kuin nyt. Tässä välissä olin kutakuinkin kuitenkin ”normaali” niin eiköhän nuo lääkkeet aika paljon vaikuta ?
-
-
1.11.2020, 18:08 #34523
Nimetön
Ei-aktiivinenHuh,ompa hyvä kuulla. Oikeasti jo säikähdin,että iskikö ihan oikea masennus! ? Kiitos Unana!
Ja tästä toivuttuani pakko vielä sanoa, että olipas ihana lukea näitä positiivisia uutisia tästä ketjusta! Ja monella on nyt jännät ajat meneillään….?
-
1.11.2020, 22:51 #34524
Nimetön
Ei-aktiivinenTäällä onkin monella punktio lähipäivinä, tsemppiä kaikille!
Lumi tuosta hissun kissun ottamisesta. Punktiota edeltävinä päivänä ja kaksi viikkoa punktion jälkeen olisi hyvä välttää juoksua, hyppimistä ja kiertoliikkeitä. Alkion kiinnittymistä liikunnan ei pitäisi haitata. Olen kuullut jopa päinvastaista; liikunta edistää verenkiertoa ja hyvä verenkierto edistää kiinnittymistä. Tosin osa välttää peiton heiluttelua kiinnittymisen aikoihin, jotta kohdun supistelu ei häiritsisi alkion kiinnittymistä.
-
2.11.2020, 08:28 #34525
Nimetön
Ei-aktiivinenHei,
Olen uusi tällä palstalla ja haluaisin kysellä kokeneemmilta lapsettomuushoidoista. Meillä on ensikäynti lapsettomuuspolille parin viikon päästä. Kuinka nopeasti tämän käynnin jälkeen on mahdollista päästä varsinaisiin hoitoihin? Tietyt verikokeet, spermanäyte jo aiemmin otettu, munasolun kypsytyshoito Letrozolilla kokeiltu tuloksetta. Olen 38-vuotias ja hoitaja sanoi puhelimessa että tämän ikäisenä voisi olla jopa mahdollista aloittaa suoraan ivf ja jättää inseminaatio välistä. Jos tämä ivf päätetään hoitomuodoksi niin voikohan olla mahdollista että se aloitettaisiin heti? Tuntuu että on hirveä kilpajuoksu aikaa vastaan tämän ikäisenä ja jotenkin odottaa että saisi asian alkuun.
-
2.11.2020, 09:05 #34526
Nimetön
Ei-aktiivinenMoi Krispy. Varmaan tilanne vaihtelee paikkakunnittain sekä julkinen-yksityinen akselilla. Itse olen muutaman vuoden nuorempi ja lapsettomuutta oli takana jo useampi vuosi kun hakeuduttiin hoitoon. Silloin ehdotettiin suoraan ivf-hoitoa, koska oli niin monta vuotta yritystä takana. Varmaan ikäkin siihen vaikuttaa. Siihen olisi päässyt melko heti, mutta oon ymmärtänyt täältä keskustelupalstalta että esim. pääkaupunkiseudulla jono on pidempi. Toi on hyvä, että teillä on kuitenkin spermanäytteet ja verikokeet jo tehtynä. Toivottavasti pääsette aloittamaan hoidot pian! Itse oon kipuillut iän kanssa myös ja kun se on asia, mille ei vaan mitään voi. Tsemppiä!
-
2.11.2020, 09:28 #34527
Nimetön
Ei-aktiivinenKrispy, teidät laitetaan ivf-jonoon, joka voi olla kaikenlaista 1-6kk väliltä. Meidän hoidot aloitettiin tutkimuksilla syyskyyssa 2017, mutta päästiin jonoon jo silloin, vaikka ei vielä tiedetty missä on vika. Hoidot aloitettiin suoraan ivf-hoidoista varmaankin pitkän yrityksen ja mun endometrioosin takia. Päästiin lopulta aloittamaan hoito tammikuussa 2018, kun aloituskäynti osui sopivasti kiertoon ja pöäsin aloittamaan synarelan saman tien, mutta yleensä aloituskäynti taitaa olla edellisessä kierrossa kuin hoitojen aloitus. Tämä tietysti vaihtelee kunnittain ja tuosta meidän aloituksestakin on aikaa. Uuteen ivf-hoitoon pitää myös jonottaa, mutta siihen voi vaan ilmoittautua kun jonoyud on ohi, eli ei ole sitä ensikäyntiä polilla. Meillä toiseen hoitoon jono oli noin 1-2kk, mutta se jonotus alkoi suoraan keskenmenon jälkeen eli kun menkat lopulta tulivat 6vk päästä, pääsin jo ilmoittautumaan. Hoitajat/lääkäri kyllä kertoo kuinka pitkä jono on ja milloin hoitohin saa ilmoittautua. Näin siis Husissa. Käsitttääkseni jonot olivat kesällä aika pitkät koronatauon vuoksi, mutta syksyllä päästiin hoitoon saman kuun aikana kun ilmoittauduin.
Lumi, mä oon saanut aina alkionsiirron jälkeen ohjeeksi että saa liikkua ja olla normaalisti, jos olo sen sallii. Nyt olin punktion jälkeen niin kipeä että ekoina päivinä oli vaikea kävelläkin ja vieläkin on vaikea esim. kääntää kylkeä, vaikka punktiosta on jo kolme viikkoa (mulla oli vähän hyperiin viittaavia oireita sen jälkeen ja raskaus toisaalta lietsoo hyperiä ja saattaa kuulemma suurentaa munasarjoja, mikä ehkä selittää tämän haasteen). Mutta alkio on kuulemma kohdussa niin hyvässä suojassa, että liikunta ei sitä sieltä tiputa. Oon kuitenkin aina ottanut suht rauhallisesti testipäivään asti enkä misdään tapauksessa aloittaisi juoksuharrastusta tai parkouria tai muutakaan lajia, jonka aloittamista ei suositella raskausaikana. Olisin myös punktion jälkeen varmaan käynyt vain reippaalla kävelyllä vaikka juoksuharrastus ei olisikaan ollut tauolla vuosikausia, mutta ainakaan multa lääkäri ei ole kieltänyt mitään muuta kun kiertoliikkeet siihen asti, että munasarjat palautuu ja olo tuntju normaalilta.
Tsemppiä kaikille, joilla on tänään puntkio tai alkionsiirto tai muuta jännää!
-
2.11.2020, 14:15 #34528
Nimetön
Ei-aktiivinenMullekin sanottu tuota, että alkion ei pitäisi minnekkään lähteä ja meille on tehty aikaisemmin kaksi alkion siirtoa ja olen siirron jälkeen normaalisti mennyt töihin.
Nyt viime pe oli kolmas siirto ja onneksi oli vapaapäivä niin sai ottaa rennosti. Nää päivät on vaan tosiaan niin piinallisia.. tänään ollut vatsassa pientä kipuilua, aivan kun kuukautiset alkais.. ja testin sais tehdä vasta 13.11.. ei taida tämäkään alkio pysyä matkassa. ?
-
2.11.2020, 14:27 #34529
Nimetön
Ei-aktiivinenMenkkamaiset kivut voivat myös kuulua asiaan, sekä kiinnittymisen aikaan (joka sulla vois nyt olla menossa) tai myös silloin kun menkkojen pitäisi olla tuloillaan. Mulla on ollut nyt viikon ajan menkkamaista juilintaa sekä vatsassa että alaselän puolella, mutta niin vaan testi näytti positiivista ja menkkoja ei ole kuulunut. En siis vielä tässä vaiheessa myisi maita ja heittäisi kirvestä kaivoon, kun eihän siitä ovulaatiostakaan vielä ole niin pitkään. <3 Voimia piinailuun! Me pidetään sormia ristissä ja toivotaan kovasti, että kipuilu olisi nyt kiinnittymiskipuilua.
-
-
2.11.2020, 14:58 #34530
Nimetön
Ei-aktiivinenMä kävin tänään hakemassa yhden nelipäiväsen alkion matkaan. 8 kypsää solua oli saatu punktiossa ja kaikki oli hedelmöittynyt. 1 siirrettiin ja loput 7 jäi vielä viljelyyn.?
-
2.11.2020, 15:03 #34531
Nimetön
Ei-aktiivinenVau likka! Sehän on tosi hieno saalis. 🙂
Toivotaan Aurinko, että sunkin jomotus ois merkki vaan positiivisesta tuloksesta! -
2.11.2020, 15:50 #34532
Nimetön
Ei-aktiivinenMulla aina ennen ollut tukena lugesteron, mutta nyt menee suun kautta terolut 3xpv. ? Onks kokemuksia teroluteista?
Aurinko, josko sun jonottelut olis alkuraskauteen liittyviä.☺️ Tsemppiä piinailuun. Piinaillaan nyt yhdessä. Kumpa tän tilanteen vaan pystyis sulkee mielestä viikoks pariks….
Krispy, luulen et tilanne vaihtelee paljon paikkakunnittain. Me kun 2017 alotettiin hoidot kaikki meni tosi nopeasti, kun aukiolotutkimuksessa ei ollut virtausta. Nyt toista raskautta kun alettiin toivoa ilmotin vaan polille, kävin kerran ja seuraavista kuukautisista alotettiin jo pistokset. KHKS ei oo tarvinnut jonotella ollenkaan, ainakaan kun on selvää ettei ole muita vaihtoehtoja kun ivf.
-
2.11.2020, 16:14 #34533
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos vastauksista. Olen ihan pihalla, kun kaikki niin uutta. Julkisella puolella ollaan Satakunnan sairaanhoitopiirissä ja sanottiin, että ei ole suurempaa jonoa tällä hetkellä. Kiva kuulla, että osa päässyt suoraan ivf-hoitoon, sitä toivon itsekin. Paljonko olette joutuneet olemaan pois töistä hoidon aikana ja oletteko kertoneet esimiehelle syyn?
-
2.11.2020, 16:57 #34534
Nimetön
Ei-aktiivinenMullakin on ollut eilen ja tänään pientä menkkamaista tunnetta aika ajoin! Pe oli siirto. ? Eivät varmasti ole kuukautiset, kun eihän siitä ovulaatiostakaan ole aikaa vielä paljoa.
Tänään sain tietää, että viikonlopun aikana kaksi alkiota oli lopettanut jakautumisen, ja kaksi kuuden päivän ikäistä laitettiin pakkaseen.
Toivottavasti likan kaveri tarrautuu matkaan! ?
-
2.11.2020, 17:02 #34535
Nimetön
Ei-aktiivinenMä olen joutunut oleen jokaisen ultrakäynnin takia muutaman tunnin pois, kun asun kaukana sairaalasta. En ole silti tarkemmin kertonut edes lähiesimiehelle, enkä töissä muutenkaan oo kertonut. Arvelen, et helpompi näin ettei tarvii jokaisen epäonnistuneen yrityksen jälkeen sitte töissä pillittää kun ihmiset kyselee, miten kävi. Sitten kyllä jos raskaus saadaan alulle ja jatkumaan eka viikkoja pidempään, niin makeeta kertoa töissäkin raskaudesta:)
Luulis, Krispy, et sun ikä auttaa, että pääsette suhteellisen nopeesti etenemään hoidoissa. Mulla kun 40 tulee just täyteen, niin päästiin nyt suoraan IVF:ään, vaikka IUI:stä 10 vuotta aikaa. -
2.11.2020, 17:29 #34536
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos teille kaikille kommenteista, huojentavaa että muutkin ovat käyneet läpi samoja mietteitä
?Tänään oli punktio, joka meni hyvin. Kipua en tosiaankaan päässyt tuntemaan. Toimenpiteen jälkeen vähäistä kipua ja kovasti on kyllä nyt väsyttänyt. Yhdeksän munasolua oli tuloksena. Eli kaikki ei sentään olleet karanneet?Huomenna selviää montako hedelmoittynyt?
-
2.11.2020, 18:03 #34537
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos tsempeistä ja toivotaan, että nää olis niitä kiinnittymiskipuja. ?
Odessalle tullut hyvä määrä soluja, toivotaan, että kaikki hedelmöittyy! -
2.11.2020, 18:46 #34539
Nimetön
Ei-aktiivinenWautsi täällähän tapahtuu!
Tarrasukkia teille piinaajille ♥️ kertokaa toki kaikista tuntemuksista, itsellä on toivottavasti pas 3vk päästä.
Onko muilla ollut kevyttä vuotoa hoidon jälkeisten kuukautisten jälkeen? Vähän ihmettelen koska normaalisti ei mitään välivuoroja mulla.
Krispy me päästiin suoraan icsi jonoon mutta maaliskuun suunnittelu käynnin jälkeen jonotimme syyskuulle asti. Voipi olla että teillä lyhyempi odotus jos jonoja ei ole =)
Mä en oo voinu töissä kertoa mitään vaikka esimiehen kanssa hyvät välit onkin. Pelkään että vaikuttaisi mahdolliseen ylennykseen jos tieto äitiyslomalle jäännistä lähitulevaisuudessa leviäisi =(
Olen selitellyt eri kivuilla ja hammaslääkärillä ja suoraan sanottuna VIHAAN valehdella mutta No can do. Onneksi jouduin vain punktiosta olemaan pois (3pv olisin halunnut olla mutta 2 olin),muut käynnit on saanut sumplattua tunnin poissaoloilla tms.Mikä Sabrina tilanne siellä?
-
2.11.2020, 19:38 #34540
Nimetön
Ei-aktiivinenKrispy, musta kuulostaa et teillä on oikein hyvät mahdollisuudet päästä suoraan ivf:ään ja hienoa jos jonotilanne on siellä hyvä. ?
Mä oon hoidot pystynyt aikalailla hoitamaan ruokatauolla tai muuten vaan päivän aikana omilla menoilla. Tähän toki auttaa joustava työ ja et pystyy tekee tunteja takaisin jos liukuu päivällä muualle. En voi kuvitella miten hankalaa esim lastentarhaopeilla nää hommat olisi. Ainut on tää punktio mikä vaatii sen muutaman päivän poissaolon. Vaikka näin korona-aikaan ei kukaan varmaan ihmettelis vaikka olis pari päivää omalla ilmoituksellakin pois.
Hienoa Odessa et punktio meni hyvin. Mulla ylihuomenna sama edessä. Illalla pregnylin otto. Olin sitä juuri hakemassa drive-in apteekista kun siihen luukulle päätti akku autosta simahtaa. Hirvee jono takana ja stressi et saa pregnylin kylmään nopeesti. Kaikkea sitä ?
Minsqu kaksi kuuden päivän ikäistä pakkasessa on ihan huippua!
-
2.11.2020, 20:13 #34541
Nimetön
Ei-aktiivinenHuhhuh mikä päivä takana tai vielähän tämä jatkuu. Seuraavasta tekstistä älkää pelästykö te punktioon menijät! Mulla oli lähemmäs 40 rakkulaa kypsymässä, pco ja kaikki maholliset hyperin vaarat, joten hyvin todennäköisesti harvalle käy näin:
Olin tosiaan punktiossa tänään ja kivut ennen aloitusta jo kohtalaiset. Punktio oli helvetistä! 26kpl saatiin kerättyä kuitenkin onneksi, mutta kipu jotain aivan järkkyä. Jouduttiin pistämään kohdun läpi toiselta puolelta. Sain lääkettä niin paljon kun uskalsivat antaa ja en tiedä mitä se kipu olisi ollut ilman sitä. Kotona oksennan ja kivut on hirveitä. Naistenklinikalle tulee kohta lähtö jos ei pian olo parane, mutta vielä neuvoivat odottamaan :/ Kaikki muut kotiutuivat ennen mua enkä kuullut kenenkään olevan näin kivuissaan, päinvastoin. Huhhuh
-
2.11.2020, 20:46 #34542
Nimetön
Ei-aktiivinenVoi ei Aliisa kuulostaa kivuliaalta, kovasti jaksamista ? saitko hyvät lääkkeet kotiin? Mahtanee olla tuo kohdun läpi pisto mikä lisäsi kipua. Minäkin pelästyin kun puhuivat ensin että joutuvat (jostain syystä ei kokonaan tyhjentyneen rakkoni takia) pistämään virtsarakon läpi. Onneksi siihen ei joutunut.
Toivotaan että kivut hellittää pian! -
2.11.2020, 21:20 #34543
Nimetön
Ei-aktiivinenAliisa, onpa hurjan kuuloinen punktio sulla ollut takana! Auttaako lääkkeet yhtään? Matalalla kynnyksellä vaan näytille, jos olo on tosi kivulias, ettei vaan ole mitään vakavaa. toivottavasti nyt kuitenkin helpottaisi ??
-
2.11.2020, 21:23 #34544
Nimetön
Ei-aktiivinenMinsqu onnittelut pakkaseen saaduista ja toivotaan että siirretty pysyisi nyt mukana 🙂
Ja kiva kuulla että Odessalla oli mennyt punktio hyvin 🙂 jännityksellä odotetaan miten kehittyminen lähtee käyntiin.
Mä aloitin eilen tikuttamaan ovista, tulee toivottavasti nyt muutaman päivän sisään niin pääsisin ensi viikon alkuviikosta siirtoon ??
-
2.11.2020, 22:28 #34545
Nimetön
Ei-aktiivinenHuih Aliisa, paranemisia sulle! Jospa mulla ei huomenna menis ihan noin? Toivottavasti sulla kuitenkin nyt monta hedelmöittyis!
-
3.11.2020, 06:30 #34546
Nimetön
Ei-aktiivinenTäällä on keskustelu pysynyt ihanan vilkkaana ja uusiakin on tänne eksynyt, onpa ihanaa? vertaistuki on tässä kyllä kaikki kaikessa.
Oodi,täällä kipuillaan edelleen mutta vuotoa ei oo ollu. Huomenna käyn ultrassa kattoo näkyiskö siellä alku oikeassa paikassa, vaikka siellä ei toki pistettä kummempaa näy. Nyt olis 5+3 kasassa.
Luen kyllä viestit mutta pysyttelen taka-alalla, niinku aikaisemmin sanoin ja nyt jotenki siinä onnistunutkin.
-
3.11.2020, 08:08 #34547
Nimetön
Ei-aktiivinenVoi hitsi Aliisa. Ihan järkyltä kuulostaa! Mikä vointi nyt? Selvisitkö kotona?
-
3.11.2020, 08:34 #34548
Nimetön
Ei-aktiivinenOli kyllä kiva löytää tämä ryhmä. Emme ole ainakaan toistaiseksi kertoneet lapsettomuusasiasta kenellekään. Mies olisi suostuvaisempi puhumaan siitä avoimesti lähipiirissä, mutta itsestä tuntuu jostain syystä helpommalla olla kertomatta. Toki tämänikäisenä saa kuulla jatkuvaa vihjailua asiasta, ehkä vihjailu loppuisi kun kertoisi.
Toimin itse opettajana joten poissaolot vaativat sijaisjärjestelyjä, tämän vuoksi pohdin vielä esimiehelle kertomista. Kai se olisi helpompaa. Tuntuu vaan hassulta kertoa kun en ole kertonut edes omalle perheelle. Meidän tessin mukaan hoidot ovat myös palkattomia.
Kiitos tsemppaavista viesteistä ja voimia ja tsemppiä muillekin! Ensimmäistä suunnittelukäyntiå täytyy nyt vaan jaksaa odotella.
-
3.11.2020, 08:41 #34549
Nimetön
Ei-aktiivinenAliisa aika hurja punktio ollut sinulla! Miten tällä hetkellä voit?
Tämä on tosiaan huikeeta, että näin moni innostunut keskustelemaan täällö tilanteesta. Antaa itsellekin voimia jaksaa taas uudelleen tämän touhun läpi.
Joo mä ystävältä kuulin, että joissaki paikoissa lapsettomuushoidot on palkattomia. Minä oon kertonut esimiehelleni tilanteesta, koska kestänyt jo vuoden. Silti sain viime jouluna jatkaa paremmassa työtehtävässä ja vieläkin olisi jatkoa luvassa. ? olin aivan yllättänyt viime jouluna, koska olin varma ettei kesken hoitojen mitään ”ylennystä” tapahdu.
-
3.11.2020, 09:37 #34550
Nimetön
Ei-aktiivinenMä kerroin myös esimiehelle, kun koin sen helpommaksi kuin yrittää keksiä mitään syitä. Tää on semmonen aihe kyllä, että siihen ei oo helppo vastata niin selviää aika lailla ilmoitusluontoisesti usein (oon kertonut kahdelle esimiehelle ja molempien reaktio oli ”okei, laita työvuorolistaan sitten merkintä että oot poissa”). Oon myös saanut käydä työajalla hoidoissa, koska niihin oli alun perin lääkärin lähete, ja meillä lääkärin määräämät hoidot ja tutkimukset saa hoitaa työajalla. Oon myös tehnyt pätkähommia kesken hoitojen ja hoidoista kertominen ei oo vaikuttanut siihenkään onneksi.
Mua itseä helpotti tosi paljon se, että esimies tiesi hoidoista, kun ei tarvinnut miettiä selityksiä poissaoloille eikä miettiä miltä parin päivän varoituksella tulevat poissaolot vaikuttavat. Teen aspatyötä, joten kesken päivää tapahtuvat poissaolot vaikuttavat muiden työpäivään ja myös työvuorosuunnitteluun.
-
3.11.2020, 10:12 #34551
Nimetön
Ei-aktiivinenMä en myöskään aluksi kertonut kavereille tai vanhemmille ja sisaruksille. Tuntui jotenkin vaikealta. Mitä pidemmälle hoidot kuitenkin meni, niin sen vaikeammalta alkoi tuntua ”mitä kuuluu?” kysymyksiin vastailu. Kun elämä pyörii niin tämän kaiken ympärillä niin tuntui läheisillekin ystäville niin falskilta sanoa vaan jotain ympäripyöreetä. Nyt oon kertonut useammallekin ystävälle. Oon yllättynyt siitä, kuinka moni on myös itse kokenut lapsettomuutta ja hoitoja. On ollut helpottavaa kun on saanut läheisiltä ymmärrystä ja tukea, siis nimenomaan heiltä, joilla vastaavia kokemuksia taustalla. Tietenkään kaikille ei edes halua kertoa ja sekin on ihan ok.
-
3.11.2020, 10:13 #34552
Nimetön
Ei-aktiivinenMiten Lumi sun punktio meni?
-
3.11.2020, 17:51 #34553
Nimetön
Ei-aktiivinenVoi Aliisa miten kova koettelemus sulla on ollut☹️ Ihan kauhealta kuulostaa. Toivottavasti olo on paranemaan päin?
Meillä yhdeksästä munasolusta oli seitsemän kypsää ja ne kaikki hedelmöittyivät.
-
3.11.2020, 18:25 #34554
Nimetön
Ei-aktiivinenHieno luku Odessa! Onnea =)
Mitenkäs Lumilla mennyt?
Entä mikä olo Aliisalla?
Täällä malttamattomana odottelen kuulumisia. Toivottavasti kaikki on hyvin!
-
3.11.2020, 18:28 #34555
Nimetön
Ei-aktiivinenMulla oli tänään punktio ja voi kauhea miten kurjasti Aliisan toimenpide on mennytkään. Voitko yhtään paremmin?
Mulla kyllä teki punktio hieman kipeetä ja nyt parantelen koira kainalossa sohvan perukoilla. Saalis olikin vain neljä munasolua. ? Toivotaan että tässä tapauksessa laatu korvaisi määrän. -
3.11.2020, 18:57 #34556
Nimetön
Ei-aktiivinenHieno määrä Odessa! Toivottavasti alkioiden kasvu jatkuu blastoiksi saakka ?
Margarita, onneksi yksikin munasolu voi olla tarpeeksi, toivotaan että kehittyvät normaalisti 🙂
Mikä olo Aliisalla, kovasti sun tilanne huolestuttaa ❤️
Itse olin tänään ultrassa, kaikki näyttää hyvältä ja siirtoon päästään näillä näkymin ensi viikolla.
-
3.11.2020, 20:16 #34557
Nimetön
Ei-aktiivinenAivan kivasti meni punktio mullakin. Sattui kyllä, mutta onneks oli melko nopeesti ohi. Aika jännä oli se kipulääke, kun niin nopeesti aina aiheutti sellasen humauksen. Kymmenen kypsää saatiin kerättyä ja nyt sormet ja varpaat ristissä toivotaan, että monta myös hedelmöittyis? Sohvan nurkassa minäkin, kun liikkuminen sattuu. On tässä jo tullut muutaman päivän aikana selväksi, millasta se on kun on munasarjat kipeenä? Ei muuten lääkäri puhunut nyt hyperistä mitään, joten ei toivottavasti ollut enää tavallista enempää riskiä siitä. Näillä näkymin torstaina siirto.
Taika ja muut PASia odottelevat, tehdäänkö teillä siirto luonnolliseen kiertoon?-
3.11.2020, 20:40 #34558
Nimetön
Ei-aktiivinenKiva kuulla ja hyvä määrä saatu kerättyä! =)
Meillä tehdään luonnolliseen kiertoon. Menkat pitäs alkaa ens viikolla ni siitä sit pari vk etiäpäi. Nyt on vaan outoa tiputtelua ollut täs tuoresiirron jälkeisten menkkojen jälkeen. En tiedä pitäskö sitä ihan kysästä koska ei oo normaalia mulle :/
-
-
3.11.2020, 20:43 #34559
Nimetön
Ei-aktiivinenOodi, ootko tehny raskaustestiä lähi aikoina? Kannattaa ehkä varuilleen tehdä ettei vaan oo mikään kohdunulkoinen raskaus, jossa arvot nousee usein hitaasti. Toivotaan ettei nyt oo mitään kummaa. Mulla oli kohdunulkoisessa just tiputtelua ja kipuja vain oikealla puolella alavatsaa.
Ja mullakin siirto luonnolliseen kiertoon kun on säännöllinen kierto 🙂
-
3.11.2020, 20:48 #34560
Nimetön
Ei-aktiivinenEn oo, tämä kävi mielessäni kyllä kun sen yhden hailakan viivan silloin ennen negaa sain. On pitänyt ostaa testi mutta en oo muistanu ? Ehkä se on pakko nyt vaan tehdä..
-
-
4.11.2020, 10:17 #34561
Nimetön
Ei-aktiivinenOi ei, omapolulle oli tullut biologin merkinnät.
Neljästä munasolusta kaksi olivat kypsiä ja vain yksi hedelmöittynyt normaalisti.?
Siirto on perjantaina, jos on mitään siirrettävää. Tulos tuntuu tällä hetkellä musertavalta vaikka mitään lopullista tästä hoidosta ei olekaan tiedossa.
Meillä on diagnoosina selittämätön lapsettomuus eli kummassakaan ei ns. mitään todettua vikaa. Jotenkin tuntuu uskomattomalta että lapsen saaminen on näin monen mutkan takana ja oikea aikaisen tapahtuman summa. Miten ihmeessä tässä maailmassa voi olla näin paljon ihmisiä, kun tämä kahden solun yhdistyminen on näin vaikeeta?!?
Noh sellaisia mietteitä tähän aamupäivään. Toivon että teillä muilla on parempia uutisia kerrottavana. ? -
4.11.2020, 10:19 #34563
Nimetön
Ei-aktiivinenMä oon miettinyt Margarita tota ihan samaa, että miten tässä maailmassa on niin paljon ihmisiä, kun tää hedelmöitys ja lapsensaamisprosessi ei oo ihan simppeli.
-
4.11.2020, 11:03 #34564
Nimetön
Ei-aktiivinenToivotaan Margarita että se yksi jaksaisi perjantaihin asti ensin ja siitä loppuun asti. Mut on ne aina musertavia uutisia kun määrä pienenee.
Mulla oli tänään punktio. Oli vähän kivuliaampi kuin ekalla kerralla mutta toisaalta nyt jälkeen olo paljon parempi. Mulla löytyi kahdeksasta 5 solua. Huomiselle pitää vielä jännittää onko kypsiä ja hedelmöittyykö.
-
4.11.2020, 11:07 #34565
Nimetön
Ei-aktiivinenVoi ei, Margarita!:/ Oliko sulla nyt ensimmäinen hoitokierros? Itsellänihän 18 munasolusta yksikään ei lopulta jatkanut kehittymistä. Lääkäri meinasi, että ensimmäisessä hoidossa usein vielä joudutaan hakemaan sitä, että millaiset lääkkeet/määrät/punktion ajankohta sopii juuri kyseiselle henkilölle. Ja senkin vuoksi eka kierros voi mennä pieleen.
Samat ajatukset ollut usein mullakin, että miten ihmeessä useimmat ihmiset tuntuu niin helposti saavan lapsia, vaikka omalla kohdalla tuntuu, että niin monen asian pitää mennä prikulleen oikein, että mitään tapahtuu. Ja sitten, kun tapahtuu, se tuntuu suurelta ihmeeltä!
Mukavaa, että tänne on tullut näin paljon uusia ihmisiä. Tervetuloa kaikille & onnea yritykseen! <3
Taika, onpa hienoa, jos pääset nyt tuoresiirtoon ja ajoitukset menee hyvin! Kenellähän kaikilla oli nyt mitäkin meneillään, tsemppejä kaikille tasapuolisesti! 🙂
Minä täällä edelleen odottelen menkkojen alkamista. Tänään on jo kiertopäivä 39 punktion jälkeisestä vuodosta laskien! Kun nyt menkat alkais, niin pääsis pian pistämään.
-
4.11.2020, 11:29 #34568
Nimetön
Ei-aktiivinenKyllä eka ivf-hoito on tämä.
Yksi inseminaatio takana, jossa lääkkeet toimi hyvin kasvattaen pienelläkin annostuksella kaksi follikkelia.
Nyt tässä ivf-hoidossa gonal f annostus oli 250 yksikköä, niin ehkä sillä odotukset olivat korkealla tässä hoidossa.
Mutta tätähän tämä lapsettomuus on, ainaista odottamista ja pettymistä. Sori kun negailen. Jotenkin tämä tulos taas tiputti niin korkealta.
-
-
4.11.2020, 11:10 #34566
Nimetön
Ei-aktiivinenUnana, toivotaan, että on kypsiä ja sieltä saadaan alkioita! Otitko punktiossa rauhoittavaa? Mietin, ottaisinko enää toisella kerralla. Ekalla kerralla se laittoi aika paljon väsyttämään koko loppupäiväksi, ja ajattelin, että ehkä toka kerta ei jännitä niin paljoa, että saattaisi pärjätä ilman. 🙂
-
4.11.2020, 11:16 #34567
Nimetön
Ei-aktiivinenEi ollu rauhoittavaa. Tai siis vaan se kanyylin kautta menevä kipulääke ja kotona ennen punktiota panadol. Tällä kertaa puudutettiin lantion pohjaa (ekalla kerralla ei) ja luulen et se vaikuttaa ettei nyt oo niin kivuliasta.
Toivottavasti Janni sun kuukautiset alkaa ja pääset pistelee. Miten sulla on muutettu lääkitystä/hoitoa tähän toiseen yritykseen?
-
4.11.2020, 11:31 #34569
Nimetön
Ei-aktiivinenMä olen täällä jotenkuten tolpillani vaikka vieläkään ei pysty yöllä kivuilta nukkumaan ja kävely on sellaista töpöttelyä. Tää vointi on vieläkin niin kivulias ettei edes harmita ettei tuoresiirtoa tehdä. Nyt haluaa vaan itsensä kuntoon.
Tieto tuli että 24 rakkulaa kerättiin joissa 25 munasolua (en tiedä miten määrä kasvoi), kypsiä oli 21 joista 17 hedelmöittyi normaalisti. Ilmeisesti määrä ja laatu ollut hyvää ja suhteessa pieni hävikki..? Joten koitan itteäni tsempata näissä kivuissa että hyvä että eka ivf ja ikää melkein 40 ja silti tuollainen saldo. Kasvatin sitten kerralla ison määrän niin olkoot kivutkin sitten sen mukaisia. Hengissä kuitenkin ollaan ja eiköhän tästä toivuta 🙂
-
4.11.2020, 12:11 #34570
Nimetön
Ei-aktiivinenSiinä on hieno määrä hedelmöittyneitä tyyppejä Aliisa! 🙂 Siinä on ”pelivaraa”, kun katoa tuntuu aina käyvän jonkun verran näissä hoidoissa.
Mites muuten, jos kuukautiset olisi alkaakseen, niin alkaisiko ne n. 2 vkoa ovitrellen pistosta, jos raskaus ei ole alkanut?
-
4.11.2020, 12:33 #34571
Nimetön
Ei-aktiivinenMargarita, älä vielä heitä pyyhettä kehään. Jospa riittää yks sinnikäs selviytyjä! Totta kai ymmärrän silti pettymyksen, tästä piikitysrumbasta toivois enemmän tulosta ettei tarvii hetikohta uudestaan.
Aliisalla melkoinen saldo? Toivottavasti vointisi pian paranee! -
4.11.2020, 12:45 #34572
Nimetön
Ei-aktiivinenToivotaan, että tulee paljon alkioita, Aliisa, kun jouduit noin tuskallisen punktionkin läpikäymään!
Unana, kysyit mun hoidon muutoksista. Mulla oli ekassa Gonal F ja Fyremadel, niin nyt tulevassa on Menopur ja Fyremadel. Menopurissa joutuu ilmeisesti sekoittelemaan lääkeaineksia keskenään..? Gonal oli helpompi kai, mutta eipä tuolla väliä, kunhan toimisi. Sinänsä edellinen lääkeyhdistelmäkin tavallaan toimi, kun munarakkuloita tuli runsaasti, mutta tuli hyperiä ja sitten kuitenkin suht suuri osa oli epäkypsiä. Nyt yritetään venyttää punktiota pidemmälle, jotta saataisiin parempilaatuisia.
-
4.11.2020, 20:46 #34573
Nimetön
Ei-aktiivinenOmpa kyllä mukava lukea teidän päivityksiä! Toivottavasti Aliisa ja Lumi toipuvat nopeasti punktiosta, ja kaikkien alkiot jakautuisivat pontevasti! Erityisen lämmin lisäajatus vielä
lähetetty Margaritan ainokaiselle ❤Sellaista mietin, että onko teillä tullut ruokahaluttomuutta noista pistoksista? Minusta tuntuu, ettei yhtään jaksaisi laittaa ruokaa, ja painokin vaan laskee… ihan taitaa olla jo alipainoa ? On tässä tietty ollut stressiäkin, että saattaahan siitäkin johtua. Huomenna kuitenkin eka ultra ja lääkäri, niin ehkä selviää!
-
4.11.2020, 20:50 #34574
Nimetön
Ei-aktiivinenJa Unanalle myös pikaista toipumista ja eläväisiä alkioita! ?
-
4.11.2020, 20:58 #34575
Nimetön
Ei-aktiivinenJa tietysti muillekin kaikkea hyvää ❤
-
4.11.2020, 23:35 #34576
Nimetön
Ei-aktiivinenodessa toivottavasti alkiot jatkavat reippaasti jakautumista!
Margarita pidän peukkuja, että pääsisit perjantaina siirtoon!
Unana toivottavasti hedelmöittyvät mieluiten kaikki!
Aliisa Aurinkoinen oikein hyvä määrä hedelmöittyneitä! Jostain joskus luin, että voi olla väliseinällisiä munarakkuloita, ja silloin yhdessä munarakkulassa voisi olla kaksi munasolua.
minsqu sinulla varmaan on jokin keltarauhashormonilääkitys, esim. Lugesteron. Sen pitäisi pitää kuukautiset poissa niin kauan kuin sitä käyttää. Joskus keltarauhashormonilääke ei täysin hoida hommaansa, vaan tiputteluvuoto tai ihan kuukautisetkin tulee läpi.
Janni mulla oli Menopur, ja siinä kuiva-aine ja liuotin pitää yhdistää. Jos on se suurempi pakkaus 1200 IU, niin siinä on kaksi liuotinruiskua. Ainoa hieman hankala kohta sekoittamisessa oli mulle se, että oli kaksi liuotinruiskua, mutta yksi käyttöönvalmistusneula. Joten kun olin tyhjentänyt ekan liuottimen injektiopulloon, piti käyttöönvalmistusneula irrottaa liuotinruiskusta ja kiinnittää seuraavaan. No mä olin painanut neulan niin tiukasti liuotinruiskuun, etten meinannut saada sitä irti. Kovasti kiskottuani sain sen sitten irti.
Tsemppiä kaikille!
-
5.11.2020, 06:52 #34578
Nimetön
Ei-aktiivinenTuulie, mulla on ruokahaluttomuutta ja semmosta ällötys oloa ollut. Tietty stressi tekee osuutensa. Nyt siirron jälkeen myös tukilääkitys aiheuttaa oloja…. Oon tosi pieni muutenkin, niin alkaa ahdistaa ku paino tippuu entisestää.?
Toivotaan Margarita että se yksi jaksaisi perjantaihin ja siitä etiäpäin.❤️
Kaikille tasasesti toipumisia ja tsemppiä. ?
Mulla otti takapakkia vähän, viikko sit to tehty punktio, alkuviikko meni jo ihan kivasti. Eilen palasin töihin ja ilta oli kammotava. Maha turvoksissa, kipee ja olkapääpistosta… Toki mulla ei 9 solulla hypeririskiä ollu, mut koville ottaaa toipua.
-
5.11.2020, 12:39 #34579
Nimetön
Ei-aktiivinenTäällähän on äksöniä, ihanaa! Vähän aikaa sitten jokainen odotti vaan että jotain tapahtuis mutta nyt rytinällä punktioita ja siirtoja? jos (ja kun) täällä plussallaan niin voisin tehdä oman ketjun plussanneille jos joku kokee että juttu seura olisi kiva.
Me ei olla vielä kerrottu kenellekkään, paitsi miehen pomo tietää kun piti saada vapaaksi se viime pe että pääsin käymään tarkastuksessa.Kävin eilen pikaisesti omassa neuvolassa kurkkaamassa josko siellä mitään näkyy, niin kohtu suurentunut ja ruskuaispussi selkeesti näky. https://aijaa.com/qO4Lnx Nyt voi huokaista että on kohdunsisällä, mutta tuleeko sinne eloa ja kestääkö loppuun niin on sitten toinen asia. Ärsyttää kun en osaa nauttia vaan pelko kulkee koko ajan mukana. ?
-
5.11.2020, 15:52 #34590
Nimetön
Ei-aktiivinenHieno uutinen. <3 Olet ollut mielessä, niin tosi kiva kuulla, että on oikeassa paikassa kaveri.
-
-
5.11.2020, 14:01 #34580
Nimetön
Ei-aktiivinenHyvä uutinen, että on kohdun sisällä! ? Onko enää kipuja?
-
5.11.2020, 14:16 #34581
Nimetön
Ei-aktiivinenMulla on siirrosta kohta kulunut viikko, ja kyttäilen oireita. 13.11. olisi testipäivä. Tekisi mieli testata jo aiemminkin. XD
Mulla on tällä viikolla ollut useana päivänä roskan tunnetta kurkussa, välillä, tulee, välillä menee ohi. Tiedä sitten, liittyykö mihinkään. Virtsa on ajoittain oudon hajuista. Maanantaina alavatsassa oli tunne, kuin alkaisi kuukautiset, mutta se meni ohi. Koirani on tänään haistellut kiinnostuneena mahaani. ?
On tämä semmoista. ?
-
5.11.2020, 14:21 #34585
Nimetön
Ei-aktiivinenTsemppiä piinailuun, voi vee että se on tuskaa?❤ ja nyt sitä kiinnittää tuntemuksiin vielä enemmän huomiota kun on kyytiläinen matkassa. ❤
-
-
5.11.2020, 14:17 #34582
Nimetön
Ei-aktiivinenSabrina, jess, hieno uutinen tuo, että on oikeassa kohdassa! Nyt vain onnea tästä eteenkinpäin! <3
Nauris, kiitos vinkistä Menopurin kanssa! Huomenna pääsen pistelemään, ja yritän sitä ennen katsella ohjevideoita. 😉 Voi olla, että joudun itse tekemään koko pistelyn ekat päivät, kun mies onkin lähdössä reissuun juuri huomenna. Viime kierroksella mies pisti joka kerta, enkä katsonut edes neulaan päin. 😀
Tuulie, itselleni ei ainakaan viime kerralla (Gonal F ja Fyremadel) tullut huonoa oloa, mutta taitaa se olla mainittu mahdollisena oireena noissa lääkkeissä.
-
5.11.2020, 14:25 #34587
Nimetön
Ei-aktiivinen❤
-
5.11.2020, 15:51 #34589
Nimetön
Ei-aktiivinenMenopur on kyllä siitä ihan kiva, että sitten kun sen sekoituksen on kerran tehnyt, niin ei tarvi koko ajan olla sekoittamassa. Videon kanssa onnistuu kyllä tosi helposti 🙂 Kun sitä lääkettä vetää neulaan niin kannattaa olla tarkkana, että oikeesti täyttyy. Mulla kävi pari kertaa niin, että luulin vetäneeni (aamu-unisena ja hormonitöhnässä) oikean määrän, mutta kun aloin ”poistaa ilmakuplia”, niin ainetta ei ollutkaan putkessa ollenkaan. En tiedä miten se on mahdollista, kun neulan pää oli kuitenkin oikealla korkeudella ja näytti ihan siltä, että sinne olisi ainetta mennyt. 😀
-
5.11.2020, 16:38 #34591
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos lisäinfosta! 🙂 Ai sen sekoituksenko voi kerralla tehdä kokonaan? Kysyin asiasta farmaseutilta, niin hän meinasi että jokainen annos tehtäisiin erikseen, mutta saattoi kyllä olla, ettei hän oikeasti tiennyt koko asiasta mitään.
-
5.11.2020, 17:30 #34593
Nimetön
Ei-aktiivinenJoo kyllä se kerralla tuli koko satsi. Säilyy huoneen lämmössä sen jälkeen kun on sen tehnyt. Jos sulla on se linkki menopurin omiin videoihin niin se on kyllä tosi selkee. pistelystäkin kyllä selvii kun sen ekan kynnyksen on ylittänyt. ?
-
-
5.11.2020, 18:04 #34594
Nimetön
Ei-aktiivinenVälikommenttina sellainen et jokainen farmaseutti on ollut ihan pihalla mäistä hoitoon liittyvistä lääkkeistä et ihmettelen kovasti. Ennemmin aiheuttanut hämmennystä kuin selkeytystä!
-
5.11.2020, 18:15 #34596
Nimetön
Ei-aktiivinenPitää todellakin suhtautua kriittisesti farmaseuttien ohjeistuksiin, kun eihän ne mitään hormonihoitojen spesialisteja ole. Epäilin kyllä viime hoitokierroksella lääkäriäkin, joka ajoitti mun punktion yllättävän aikaiselle päivälle. Ja niinhän siinä kävi, että liian aikaisin se tehtiin. Olisi pitänyt epäillä ääneen. ;D
-
-
-
-
5.11.2020, 14:20 #34583
Nimetön
Ei-aktiivinenKiva kuulla Sabrina että kaikki näyttää normaalilta tässä vaiheessa! Onko sulla varhaisultraan jo aika tiedossa? Mä taidan olla pari päivää sua jäljessä ja oon kanssa ihan paniikissa, eilen piti tehdä digitaalinen testikin vielä kun olin ihan varma että viime viikon plussa oli vaan kiinnittymisyritys tai että alkio on kiinnittynyt väärään paikkaan. Digitesti onneksi vähän rauhoitti, mutta on kyllä raastavaa odottaa vielä reilu viikko, että pääsee ultraan. Mun oli tosi paljon luottavaisempi olo sillä ekalla kerralla, mutta nyt ei mene päivääkään ilman että vaipuu murheen alhoon.
Mua jännittää nyt kaikkien puolesta kauheesti. Toivottavasti pian saadaan lisää hyviä uutisia (eikös ainakin huomenna jollain ollut punktio ja ehkä alkionsiirtojakin jo tiedossa?) 🙂
-
5.11.2020, 14:24 #34586
Nimetön
Ei-aktiivinenJoo on, klinikalle ja omaan neuvolaan on ajat,klinikalle on parin viikon päästä kun on 7+ ja siitä viikko eteenpäin niin oma neuvola, siitä alkaa normaalit seurannat.
Ens viikolla käyn kurkkaamassa näkyykö jo sykettä, osaa valmistautua sitten jos klinikalla ei oo hyviä uutisia.
Kävin eilen vielä hcg kontrollissa, tulokset saan huomenna?
-
-
5.11.2020, 14:21 #34584
Nimetön
Ei-aktiivinenMinsqu, oireiden kyttäily on tuttua hommaa! 😀 Toivotaan, että viimeistään tuo koiran nuuhkinta olisi oikeastikin merkki raskaudesta! En minäkään odottelisi viralliseen testipäivään. Oon itseasiassa todennut usein, että parempi siitä mahdollisesta negastakin on tietää ajoissa eikä vasta sitten, kun on ensin piinaillut sen kaksi viikkoa. Toki testitulos on varmempi, jos jaksaa odottaa, mutta kuitenkin…
-
5.11.2020, 14:44 #34588
Nimetön
Ei-aktiivinenVitsit täällä on hyvät keskustelut.
Minsqu mullaki on testipäivä 13.11.. ja tämä on aivan kamalaa. Jotenkin koko ajan kuulostelee kehoa. Mulla ainakin päivittäin nipistelee mahaa ja rinnat on vähän kipeät.. mutta koko ajan pelko, että kuukautiset alkaa. Koska oireethan on juuri niin kuin ennen kuukautisia ? minä taas en ehkä aio edes tehdä tavallista testiä, koska en kestä jotenkin taas sitä, että tulos on ”negatiivinen” ?
-
5.11.2020, 17:30 #34592
Nimetön
Ei-aktiivinenEn tiedä miksi laitoin negatiivisen lainausmerkkeihin ?
-
5.11.2020, 18:12 #34595
Nimetön
Ei-aktiivinenOmpas taas jänniä juttuja! Ihanaa kuulla näistä onnistuneista kiinnittymisistä! ❤ Ja kiitos ruokahaluvastauksista. Mullakin ehkä meni se laihtuminen ja mahavaivat ohi.
Mitenhän te oikein selviätte noiden piinailupäivien kanssaa..
Meillä oli tänään eka ultra. 12 rakkulaa (jee! Yli odotusten!) ja maanantaina punktio.
-
5.11.2020, 18:43 #34597
Nimetön
Ei-aktiivinenHienoa Tuulie! Hyvä määrä rakkuloita ?
Mulla oli löytynyt viidestä rakkulasta neljä kypsää solua, joista kolme oli hedelmöittynyt. Näillä nyt mennään. Toivottavasti pääsen ma siirtoon asti ?
Tsemppiä kaikille piinailijoille! Mä aina mietin et nyt tää vaihe odottamista on se pahin, mut sit aina tulee seuraava mikä tuntuu yhtä pahalta. Kyl toi piinailu on sit kuitenkin varmaan se vaikein kun toiveet on jo niin korkealla ja samaan aikaan jännitys.
-
5.11.2020, 22:33 #34608
Nimetön
Ei-aktiivinenTsemppiä, Unana, pian pääset siirtoon!
Samaa olen miettinyt itsekin, että näitä piinavaiheita on tässä hommassa kyllä erittäin monta!
-
-
5.11.2020, 19:41 #34598
Nimetön
Ei-aktiivinenVoi että miten kaikilla tapahtuu nyt kovasti! Tsemppiä kaikille piinailuun! Ja toivotaan myös alkioiden kasvun etenemistä. Mulla oli eilen illalla ovis + ja tiistaina siirto, apua ? mä varmasti aloittelen testaamisen kyllä hyvissä ajoin ennen testipäivää kun en malta odottaa ?
-
5.11.2020, 19:49 #34599
Nimetön
Ei-aktiivinenIhanaa taika, oon super onnellinen sun puolesta!??
-
5.11.2020, 19:58 #34602
Nimetön
Ei-aktiivinenOi kiitos ❤️ Tsemppiä paljon sulle sabrina ja toivotaan että pieni pysyy matkassa. Kerro sit miten varhaisultrassa käy kun seuraavan kerran meet.
-
-
5.11.2020, 22:34 #34609
Nimetön
Ei-aktiivinenJee, Taika, hienoa että pääset jo pian siirtoon! 🙂
-
-
5.11.2020, 19:52 #34600
Nimetön
Ei-aktiivinenHei btw, miten monta päivää aikaisemmin ennen virallista testipäivää voi alkaa testailla, että se testi jotakin voi jo näyttää? Jos mulla 13.11 virallinen testipäivä, voiko alkaa testailla jo tänä viikonloppuna? Ei varmaan mitään järkeä kyllä vielä. ?
-
5.11.2020, 20:05 #34603
Nimetön
Ei-aktiivinenMinkä ikänen sulle siirrettii? Mulle siirrettiin 5 päivän ikänen ja tässä pp5 https://aijaa.com/IyEVUH ??
-
5.11.2020, 20:18 #34604
Nimetön
Ei-aktiivinenTässä vielä pp4 https://aijaa.com/FuCbrw
Sama testi molemmissa, menin purkamaan sen vaan vielä ??
-
-
5.11.2020, 19:56 #34601
Nimetön
Ei-aktiivinenJollainhan näkyy haamua tai plussaa jo 4 päivää siirron jälkeen (jos alkio ollut 5 päiväinen) eli alkion iän ollessa 9-10 päivää. Viimeistään ite testaisin kuukautisten oletettavana alkamispäivänä, mulla testipäivä on vasta kaks viikkoa siirron jälkeen.
-
5.11.2020, 20:26 #34605
Nimetön
Ei-aktiivinenMun alkio oli viime perjantaina kun siirrettiin, niin kolme päivää vanha. Mitä pp tarkoittaa? Pp =piinapäivä? ?
-
5.11.2020, 20:28 #34606
Nimetön
Ei-aktiivinenJoo, siirron jälkeinen päivä pp1,sitä seuraava pp2 jne?
-
5.11.2020, 20:36 #34607
Nimetön
Ei-aktiivinenEli sulla ois huomenna jo 10 päiväinen alkio, luulisi haamun tai plussan huomenna jo näkyvän 😉
-
6.11.2020, 11:27 #34610
Nimetön
Ei-aktiivinenAlkaakos sulla Taika luget nyt sitten vai mitenkä teillä menee? Vitsi oon niin innoissaan sun puolesta,toki teidän kaikkien mut Taika on ollu mulle tässä semmonen ”läheisin tuki ja turva” jos näin voi sanoa?❤
-
6.11.2020, 11:44 #34612
Nimetön
Ei-aktiivinenJoo alkaa huomenna luget, kävin äsken apteekista hakemassa ja ai että kun kävi sitä nuorta opiskelijapoikaa sääliksi kun yritti tunnollisesti käydä kysymyslistaa lääkkeestä läpi ? tajusi olla sentään ottamatta keskusteluun käyttötapaa, ei ois varmaan pokka pitänyt…
Ja kuin myös Sabrina ❤️ Väistämättäkin tulee läheiseksi kun täällä kuukausikaupalla päivittäin tuskailee.
-
-
6.11.2020, 11:43 #34611
Nimetön
Ei-aktiivinenOnpa täällä ollut juttua!? Kiva kun monella muullakin nyt niin jännät vaiheet.
Minä sain eilen kyytiläisen tuoresiirrossa ja pakkaseenkin riitti 6 hyvälaatuista alkiota. Tuntuu, et tähän mennessä kaikki mennyt liian hyvin ollakseen totta, että riittääkö sitä onnea vielä raskauden jatkumiseenkin?
Hyperin riski edelleen aika koerkee, joten en saakaan laittaa gonapeptyliä vaan mennään pelkällä keltarauhashormonilla. Munasarjat edelleen tosi turvonneet ja kipeet, joten täksi päiväksi sain vielä saikkua ja ohjeen pari viikkoa ottaa tosi iisisti. Ja kovasti pitää tarkkailla hyperin oireita. -
6.11.2020, 11:49 #34613
Nimetön
Ei-aktiivinenMillasia ohjeita ootte saaneet kipulääkkeiden käyttöön aivan alkuraskauden aikana? Minulle sanottiin kyllä, että parasetamolia kestää hyvin ottaa myös alkuraskauden aikana, mutta sinnittelen silti viimeiseen asti ilman särkylääkettä, kun pelkään että siitä kuitenkin ois jotain haittaa. Kahtena yönä punktion jälkeen oon lopulta joutunut ottaa grammasen panadolin, kun en ole kivulta saanut nukutuksi. Viime yönä kyllä nukuin panadolin jälkeenkin huonosti, kun maha vaan on niin hankala ja turvonnut.
-
6.11.2020, 16:52 #34614
Nimetön
Ei-aktiivinenKuulostaapa hyvältä Lumi 🙂 Toivottavasti sun vointi kohenee ja kyytiläinen pysyy matkassa. Tarkoitatko alkuraskaudesta just tätä vaihetta, kun on alkio siirretty? Mulle on sanottu ohjeeksi, että missään kohtaa hoitoa ei saa syödä buranaa, mutta panadolia on saanut luvan kanssa syödä. En tiedä sitten, kuinka paljon näissä ohjeet vaihtelee.
Mietittiinkö sulla, ettei olisi tehty tuoresiirtoa, kun olo on ollut noin hankala? Toivotavasti olo helpottaa! 🙂
-
6.11.2020, 17:07 #34615
Nimetön
Ei-aktiivinenMinäkin sain ohjeeksi punktiossa Panadolia kipuihin. Sen pitäisi olla turvallinen raskaudenkin aikana.
Hyviä uutisia, pääsin tänään siirtoon ja ainokainen sitkeä sisupussi on nyt matkassa mukana. Nyt vaan sormet ja varpaat ristissä toivotaan, että jaksais pysyä mukana pitkään. ❤-
6.11.2020, 17:11 #34618
Nimetön
Ei-aktiivinenIhana uutinen, onnea ja toivotaan parasta ?
-
6.11.2020, 17:22 #34620
Nimetön
Ei-aktiivinenHienoa! 🙂 🙂 Aivan mahtavaa, että hän jaksoi jakaantua. Luo uskoa, että omillakin muutamalla on mahdollisuudet, ettei aina määrä ole ratkaiseva.
-
6.11.2020, 18:04 #34623
Nimetön
Ei-aktiivinenVoi miten ihania uutisia. Nyt toivotaan, että pysyy matkassa pitkään❤️
-
6.11.2020, 18:08 #34625
Nimetön
Ei-aktiivinenOi miten ihana juttu! ? toivotaan että pysyy matkassa!
-
-
6.11.2020, 17:13 #34619
Nimetön
Ei-aktiivinenPeukkuja kaikkien kyytiläisille ?
Osaatteko sanoa onko ivf-labrassa toimintaa viikonloppuisin? Tiedän etteivät potilaita tapaa, mutta tehdäänkö siellä muuta toimintaa? Mun alkiot olisivat huomenna 5 päiväisiä, mutta onko niitä kukaan siellä pakastamassa ??♀️ Maanantaina olisivat jo 7 päiväisiä enkä ole kuullut että niin pitkään kasvatellaan. Tänään ei mitään ole pakastettu tai ainakaan omapolkuun ei ole tullut tietoa.
-
6.11.2020, 17:23 #34621
Nimetön
Ei-aktiivinenEn tiedä pakastamisesta, mutta kyllä siellä viikonloppunakin niitä ”hoidetaan”. Että luulisi sitten myös pakastamisen onnistuvan…?
-
6.11.2020, 17:45 #34622
Nimetön
Ei-aktiivinenKyllä laboratorio siellä toimii viikon joka päivänä=) minulla pakkaseen meni juuri lauantaina ja sunnuntaina yhteensä kolme blastoa!
-
-
6.11.2020, 18:05 #34624
Nimetön
Ei-aktiivinenIhanaa, Margarita, kun pääsit siirtoon? Olet ollut mielessä❤
Ja kyllä, Unana, mun lääkäri kovasti miettiväiseltä vaikutti, että siirtääkö vai ei. Olin jo ihan varma, että sanoo, ettei siirtoa tehdä ja olin kyllä henkisesti yrittäny valmistautua siirron lykkääntymiseen. Tosi iloinen olen, että siirto tehtiin, vaikka vähän pitäis nyt kärvistellä. Kunhan ei nyt aivan riehaantuis kroppa. -
6.11.2020, 18:10 #34626
Nimetön
Ei-aktiivinenVoi kuinka hyvältä kuulostaa Lumi☺️
Mulle tehtiin tänään tuoresiirto. Huomenna saadaan tietää montako menee pakkaseen. Toistaiseksi kaikki kuusi ovat vielä menossa mukana.
Onkos täällä jotain vinkkejä tällaiselle noviisille näin ekan alkionsiirron jälkeen? Voiko tässä enää mitenkään edesauttaa kiinnittymistä? Lääkäri sanoi, että täysin normaalia elämää voi viettää. Suoraan siirron jälkeen jatkoin töit. Jostain luin, että villasukkia kannattaa pitää jalassa?
-
6.11.2020, 18:14 #34627
Nimetön
Ei-aktiivinenMä oon kans kuullut kuinka pitäis juoda ananasmehua/ syödä ananasta ja syödä mäkin ranskalaisia siirron jälkeen ? ota näistä nyt selvää, tuskin mikään tollainen oikeasti mihinkään vaikuttaa ?
-
6.11.2020, 18:31 #34628
Nimetön
Ei-aktiivinenMä itse asiassa join ennen siirtoa ananasmoothia, mutta mäkin ranskikset jätin välistä? ehkä ehtii vielä…
-
6.11.2020, 19:42 #34629
Nimetön
Ei-aktiivinenJess, nythän täällä riittää taas jännitettävää, kun näin moni on saanut kyytiläisen mukaan! <3
Margaritalle erityisonnittelut, että se yksi ainokainen saatiin kyytiin, mahtavaa! 🙂Mäkin ranskikset onkin ihan uus vinkki! 😀
-
6.11.2020, 21:15 #34630
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos kaikille myötäelämisestä. Ootte huippuja! ?
-
6.11.2020, 22:30 #34631
Nimetön
Ei-aktiivinenMoikka! Olen täällä kovasti lueskellut teidän kokemuksia, ajatuksia ja hoitojen edistymistä, mutta nyt päätin itsekin liittyä mukaan. ☺️
Lyhyesti taustasta, että takana on kaksi keskenmenoa (toinen luomuna alkanut ja toinen tuoresiirrolla). Ensimmäinen ivf-kierros meni hukkaan, mutta toisesta saatiin 5 alkiota pakkaseen ja yksi tuore alkio siirrettiin, josta raskaus alkoi ja päättyi sitten kemialliseen keskenmenoon. Syksyllä siirrettiin pakastettu alkio, mutta se ei syystä tai toisesta tarttunut kiinni. Ja nyt tiistaina siirretään jälleen pakkasesta alkio ja toivotaan parasta. Eli Taika meillä on sun kanssa sama siirtopäivä. ? Meillä tosin siirto tehdään lääkkeelliseen kiertoon, koska mulla kierron pituus vaihtelee niin paljon.
Paljon tsemppiä kaikille! Kiva päästä jakamaan näitä juttuja teidän kanssa ja vaihtamaan ajatuksia.
-
7.11.2020, 08:11 #34632
Nimetön
Ei-aktiivinenTervetuloa mukaan Amelia! Toivotaan, että tällä kerralla onnistuu! ?? Minkä ikäisiä alkioita sinulla on pakkasessa?
Tein tänä aamuna Rfsun testaa varhain-raskaustestin. Sain hyvin haalean haamun. Jos punktiosta on kohta kaksi viikkoa, se oli ti 27.10, niin kuuluisikohan mulla alkaa kuukautiset ensi ma tai ti… Virallinen testipäivä vasta viikon päästä.
Toisaalta testissä luki, että myös munasarjakysta voi vaikuttaa, että tulisi jotakin positiivisen tuloksen tapaista. En tullut tästä nyt hullua hurskaammaksi. ? Mieheni on vissiin sitä mieltä, että nyt ei, tärpännyt, ei häntä kiinnostanut edes katsoa testiä. Mutta ei ne miehet aina ymmättä.
Lämpimiä tsemppiterveisiä kaikkien kyytiläisille! ?
-
7.11.2020, 21:36 #34647
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos minsqu! Toivottavasti siellä viiva vahvistuisi! ?
Meillä kaikki pakkasessa olevat alkiot on pitkään viljeltyjä eli laitettu pakkaseen viisi päiväisenä.
-
-
7.11.2020, 08:17 #34633
Nimetön
Ei-aktiivinenMulle yksityisellä aina sanottiin, että punktiosta noin 10-11 päivää niin pitäis alkaa kuukautiset ja se on minun kohdallani pitänyt paikkaa.
Tosin mulle ei aikaisemmissa ole päästy tekemään tuoresiirtoa, joten en oikein siitä osaa sanoa vaikuttaako se kuukautisten alkamiseen.Toivotaan, että pieni haamu olisi plussaan päin ?
-
7.11.2020, 08:20 #34634
Nimetön
Ei-aktiivinenMä en päässyt ees tekemään testiä, kun tänä aamuna alkoi jo vuoto. ? tai pitäähän se testi varmuuden vuoksi tehdä, mutta nyt täytyy taas asennoitua pas:iin?
-
7.11.2020, 08:45 #34635
Nimetön
Ei-aktiivinenVoi harmi, Aurinko. ? Pääseekö siihen pas:iin heti vai pitääkö odottaa välikierto?
En tosiaan tiedä oliko mun viiva edes haamu, näkenkö siinä viivan paikalla vaan omiani.
-
7.11.2020, 08:58 #34636
Nimetön
Ei-aktiivinenPitää ensi viikolla olla yhteydessä ja kysyä, miten onnistuu pas ennen joulua, toivottavasti onnistuu! ?
Joo se on hankala arvioida viivan paikkaa, kun sitä niin kovasti toivoo. Mä ainakin pidän peukkuja, että viiva vahvistuu ??
-
7.11.2020, 09:14 #34637
Nimetön
Ei-aktiivinenPidän peukkuja, luulisi, että onnistuu. Kyllähän tässä vielä aikaa on. ?
Purin testin. Nyt näen haamun selvästi. Mutta testin teosta on jo kolme tuntia. Ei varmaan ole enää luotettava se näky jonka näen. Mutta mulla on tässä lapsentekoprosessissa ollut kertoja, jolloin kuukautiset ovat olleet myöhässä useamman päivän. Silloin näyttöön ei ole tullut edes haamua. -
7.11.2020, 09:15 #34638
Nimetön
Ei-aktiivinenNiin pidän peukkuja sinulle, että pas ennen joulua onnistuu siis. Ja toki pidän peukkuja itsellenikin. ?
-
7.11.2020, 09:27 #34639
Nimetön
Ei-aktiivinenLaita minsqu kuva aijaan kautta, jos tahdot? Eiköhän siellä ihan haamu ole ❤️ Varmasti epäuskoinen fiilis !
Aurinko, harmi ettei nyt tärpännyt! Toivottavasti pääsette heti pas:iin.
-
7.11.2020, 10:32 #34640
Nimetön
Ei-aktiivinenkisu hienoa että plussa on pysynyt! Toivottavasti varhaisultrassa kaikki näyttää hyvältä.
Sabrina hyvä että alkio kiinnittyi oikeaan paikkaan, onnea!
Janni kiva että asiat etenee ja pääsit pistosten aloittamiseen!
Tuulie tsemppiä maanantain punktioon!
Unana pidän peukkuja, että pääset siirtoon!
taika onnea siirtoon!
Lumi hienoa että saitte runsaasti hyviä alkioita! Toivottavasti vointisi kohenee hyvin.
Margarita toivotaan että sitkeä sisupussi nappaa kiinni!
odessa toivottavasti tuoresiirrosta seuraa plussa ja pakkaseenkin saisit useamman alkion!
Amelia meilla myös on seuraavaksi pakastetun alkion siirto lääkkeelliseen kiertoon. Vielä en ole päässyt estrogeenia aloittamaan. Paljonko sinulla kierron pituus vaihtelee? Mulla kierto on ollut 23-30 vuorokautta, keskiarvoksi laskin 26. Toivottavasti sinulla tiistaina siirrettävä tarttuu kiinni!
minsqu onnea haamusta! Toivottavasti vahvistuu lähipäivinä!
Aurinko pahoittelut vuodosta.
-
7.11.2020, 21:31 #34646
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos, pidän peukkuja et sullakin tarttuu kiinni, kun pääsette siirtoon!
Mulla on kierron pituus vaihdellut välillä 25-40 eli tosi paljon.
-
-
7.11.2020, 10:38 #34641
Nimetön
Ei-aktiivinenOnnistuikohan haamun linkitys. Testi on kuvassa 3 tuntia vanha.
-
7.11.2020, 11:38 #34642
Nimetön
Ei-aktiivinenMoi,
Meille tulikin nyt 3 kk tauko hoitoihin, koska miehen spermasta tutkittiin oksitatiivinen happitaso, ja se olikin olikin hälyttävällä tasolla, huonoon suuntaan, nyt 3kk detox kuuri, pillereitä yms. Ja hoitoja ei jatketa ennen kuin tämä on kunnossa. Onko teillä tästä kokemusta, onko korjaantunut? -
7.11.2020, 13:13 #34643
Nimetön
Ei-aktiivinenMoikka kaikille! Taas täällä eletään jännäviikkoja pas siirto oli torstaina ja tässä siirrossa oli oma lääkäri taas tekemässä ja vielä jäi 3 pakkaseen jos nyt ei onnistunut. Tässä siis elellään viellä tulisilla hiilillä 10 päivää
-
7.11.2020, 17:44 #34645
Nimetön
Ei-aktiivinenHei,
Olen uusi täällä ja kysyisin seuraavaa.
Minulla on matala AMH ja 3 inssiä + 1 IVF takana, mutta siirtoon ei päästy ollenkaan, ennuste jatkolle siis huono.
Onko täällä itsellisiä, jotka olisivat saaneet julkiselta puolelta lahja-alkiolla lapsen? Mitkä tuohon ovat hoitoperusteet? -
8.11.2020, 09:54 #34649
Nimetön
Ei-aktiivinenOnpa täällä ihanan aktiivista! Itse olen ollut tältä palstalta pitkään pois. Myös hoidoissamme on ollut yli vuoden tauko. Sain vuosi sitten pahoja reaktioita hormoneista ja kun siitä selvittiin klinikat menivätkin koronan vuoksi kiinni. Nyt hommat jatkuu ja viikko sitten tehtiin jälleen pas! Tukihoitona lutinus ja gonapeptyl. Nyt ihan jäätävät mahakivut, ilman panadolia on käveleminenkin vaikeaa. Vuosien hoitojen aikana monenmoista oiretta takana mutta tää kova kipu on uusi juttu. Muistuttaa aika lailla menkkakipuja kyllä. Se olisi kyllä ankea vaihtoehto.
Pakkaseen jäi enää yksi alkio. Se onkin viimeinen toivo, sen jälkeen hoidot ovatkin meidän osalta kokonaan ohi.
-
8.11.2020, 12:51 #34652
Nimetön
Ei-aktiivinenTervetuloa kaikki uudet jakamaan mietteitä, täällä alkaa olla aika lailla kokemusta kasassa?
Mun olo koheni hurjasti pe illan ja seuraavan yön aikana, kipu helpotti ja tuntuu et vatsaontelossa ei juurikaan ole enää nestettä.
Nyt mietin tuota Gonapeptyliä, kun minulle siis sanottiin et siinä kunnossa en voi sitä pistää, kai sen verran paljon oli hyperin riskiä. Nyt kun olo on kuin eri ihmisellä, niin mietin et hyöväisköhän sitä vielä alkuviikko pistää. Reseptikin mulla jo on, mut pitäis tietysti huomenna lääkäriltä kysyä. Miten muilla tuoresiirron jälkeen, oletteko saaneet kiinnittymisen tueksi gonapeptyliä tai muuta hormonia?-
8.11.2020, 13:03 #34653
Nimetön
Ei-aktiivinenOlen pistänyt epäonnistuneissa sekä onnistuneessa siirroissa gonapeptylin tukemaan kiinnitystä, joten vaikea sanoa onko siitä hyötyä?♀️ mutta ennemmin pistin, kun ei siitä haittaakaa ollu.
-
-
8.11.2020, 13:10 #34654
Nimetön
Ei-aktiivinenMulle tuli just omapolulle tieto että 6 päivän ikäisiä alkioita (eli kaikki viljeltiin sinne asti) pakastettiin 12 kpl? Onko se hyvä määrä..? Onko noin pitkään viljellyillä hyvät/paremmat mahdollisuudet raskauden alkamiseen..? Lääkäri soittaa huomenna ja toivottavasti pääsisi ensimmäiseen alkion siirtoon ikinä jo tämän vuoden puolella. Ensimmäinen ivf niin kaikki asiat tulee uutena.
Punktiosta oon jo parantunut täysin vaikka aikamoinen kokemus oli.
-
8.11.2020, 13:15 #34655
Nimetön
Ei-aktiivinenAliisa, huikea määrä pakkaseen saatuja, onnittelut ??
Mä kysyin kanssa klinikalta (Tilkassa) saanko jonkun piikin tukemaan kiinnittymistä. Vastaus oli ettei niiden hyödystä ole selkeää näyttöä ja ettei sitä sen vuoksi nyt ainakaan tässä kierrossa sen takia oteta ?
Herttaelina ei valitettavasti ole tästä kokemusta, toivottavasti löytyy sinulle kohtalotovereita.
-
8.11.2020, 13:19 #34657
Nimetön
Ei-aktiivinenSiirrytäänkö tuonne jatkamaan, täällä hukkuu jo viestit kun puhelimella selaa keskustelun vilkastuttua ❤️
-
-
JulkaisijaArtikkelit
- Alueelle ‘HEDELMÖITYSHOIDOT’ ei voi kirjoittaa uusia aiheita eikä vastauksia olemassaoleviin aiheisiin.