Etusivu › Foorumit › HEDELMÖITYSHOIDOT › Ivf/icsi/pas 2020 vol. 5
- Tämä aihe sisältää 394 vastaukset, 22 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 2 vuotta, 9 kuukautta sitten
Nimetön toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
-
8.11.2020, 13:17 #34656
Nimetön
Ei-aktiivinenJatketaan täällä 🙂
-
8.11.2020, 16:18 #34658
Nimetön
Ei-aktiivinenPitäis tehdä lista, missä kaikkien tilanne, kum ehtii unohtua sinä aikana kun selannut viestit läpi ? Jännästi sitä jännittää täällä teidän puolesta!
-
8.11.2020, 17:45 #34659
Nimetön
Ei-aktiivinenNiin pitäisi tehdä lista. ? Mites, millä keinoin te muut saatte ajatuksia pois tästä hoito asiasta? Työt toki auttaa mutta en oikein keikkaa muuta. ? Sillä saa toki ajatuksia vähän pois, kun katsoo mielenkiintoisia tv-ohjelmia.
-
8.11.2020, 17:48 #34660
Nimetön
Ei-aktiivinenEi mitenkään?? päivät meni googletellessa hoitokokemuksia sadatta kertaa, toisten oireita pp1,pp2 jne oman päivän kohtasesti ja aina ootti aamua että saa tehä testin ??
-
-
8.11.2020, 17:57 #34661
Nimetön
Ei-aktiivinenMä ootan huomisaamua, kun teen silloin testin uudelleen. ?
-
8.11.2020, 18:27 #34662
Nimetön
Ei-aktiivinenEi taida paljon muita asioita olla tällä hetkellä mielessä kuin hoidot ja vauvat ja työt. Paitsi nyt jätin työtkin viikonloppu- ja saikkutauolle ? Tänään aamulla oli kylki tosi kipeä, niin makoilin ja katsoin areenasta Belgravia -nimisen sarjan. Kieltämättä sai ajatukset muualle, ja olokin parani! Huomenna punktio!
-
8.11.2020, 18:48 #34665
Nimetön
Ei-aktiivinenTsemppiä punktioon❤
Huutelen täällä taustalla kun en osaa ilmankaan olla?
-
-
8.11.2020, 18:34 #34663
Nimetön
Ei-aktiivinenTsemppiä punktioon! ?
-
8.11.2020, 18:45 #34664
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos! ? Tsemppiät testin odottamiseen ja testiiin!
-
-
8.11.2020, 19:33 #34666
Nimetön
Ei-aktiivinenTsemppiä Tuulie punktioon ?? Pitäisikö teidän päästä tuoresiirtoon ?
Minsqulle toivotaan vahvistunutta plussaa ??
-
8.11.2020, 19:49 #34667
Nimetön
Ei-aktiivinenEeva T ja Kitty tsemppiä piinapäiviin!
Lumi mulla oli viime tuoresiirron jälkeen pistettävänä sekä Gonapeptyl että Ovitrelle-naksut (puolikas Ovitrelle). No ei tarttunut kiinni vaikka tukilääkkeitä riitti.
Aliisa Aurinkoinen onnea pakkaseen saaduista, hyvä määrä!
Herttaelina toivottavasti saat hoitopaikasta myönteisen vastauksen kysymykseesi.
minsqu pidän peukkuja, että saat vahvan plussan!
Tuulie toivottavasti saatte hyvin soluja!
-
8.11.2020, 19:50 #34668
Nimetön
Ei-aktiivinenTuulielle paljon tsemppiä punktioon. ? Ja minsqu sun testiviiva näytti oikein hyvältä.
Mulla on toivottavasti huomenna siirtopäivä. Yllättävän rauhallinen mieli vaikka vain kolme hedelmöittyi.
Jippulin ja Herttaelinan kysymyksiin ei valitettavasti mulla ole vastauksia. ? miten sulla herttaelina meni ivf pieleen? Siis oliko niin että ei yritetä enää? Mulla on myös matala amh ja ensimmäinen pitkän kaavan hoito ei tuottanut mitään mut toisella yrittämällä vaihdettiin kaava ja lääkkeet ja pääsin siirtoon asti.
-
9.11.2020, 09:31 #34674
Nimetön
Ei-aktiivinenMulla tehtiin lyhyen kaavan mukaan hoito, keräyksessä saatiin talteen kolme solua, josta vain yksi hedelmöittyi ja sekin lakkasi jakautumasta jo ennen, kuin oli pakastunut.
-
9.11.2020, 09:38 #34676
Nimetön
Ei-aktiivinenOnpa ikävä kuulla ? oliko sulla monennes kerta, vieläkö tahtoisit yrittää vai miettiä jo lahjasukusoluja?
-
9.11.2020, 11:22 #34679
Nimetön
Ei-aktiivinenVoi kurja Herttaelina! Mulla oli kanssa lyhyessä kaavassa jakautumisen ongelmaa, mutta ymmärsin, että voi olla isokin vaihtelu hoitokierroksittain. Hedelmöittyikö sulla ivf:llä vai icsi:llä? Mietin samaa kuin Taika, että onko sun omana toiveena miettiä jo lahjasukusoluja vai koittaa vielä omilla? Ja onko lääkäri antanut sellaista toivoa, että voisi olla seuraavassa yrityksessä erilainen lopputulos?
-
9.11.2020, 20:38 #34694
Nimetön
Ei-aktiivinenMulle on tehty inseminaatioita aiemmin useita, tuo oli eka IVF.
Lääkäri yksityisellä puolella toki vielä hoitaisi, mutta ei pysty kauheasti tietenkään lupaamaan.
Olen itsellinen ja hoitoja jo kohtalaisesti takana, joten talouden resurssit tulee vastaan pian.Lahja-alkio olisi ehkä vaihtoehto, Siitä vaan aika vähän tuntuu olevan tietoa missään, mutta selvittelen parhaillaan.
-
10.11.2020, 10:48 #34704
Nimetön
Ei-aktiivinenHerttaelina, toivottavasti onnistut saamaan lahja-alkion!<3 Julkisella puolella ainakin HUS:ssa ja OYS:ssa tehdään hoitoja myös lahja-alkioista. Muuta tietoa ei itselläni valitettavasti ole asiasta.
-
-
-
-
-
8.11.2020, 20:29 #34669
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos tsempeistä! ❤ Ja tsempit sinnekin vielä kaikille odotteluihin ja piinailuihin! Meillä olis tarkoitus to tai pe olla siirto. Toivotaan nyt hedelmällistä satoa!
-
8.11.2020, 20:51 #34670
Nimetön
Ei-aktiivinenUnana sinulla onkin jännää huomista odotellessa. Toivottavasti on sekä siirrettävää että pakastettavaa!
-
9.11.2020, 11:23 #34681
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos! Mikä vaihe sulla Nauris olikaan menossa?
-
-
8.11.2020, 21:25 #34671
Nimetön
Ei-aktiivinenTsemppiä kaikille alkavan viikon punktioihin, siirtoihin, piinailuun sekä testailuun. Monen monta vaihetta on menossa. Kiva jakaa kokemuksia! ❤
Piinapäiviin ei taida oikein olla mitään helpotusta. Mä itse yritän pitää itseni kiireisenä, että ajatukset edes hetken olisi poissa tästä kaikesta. Kyllä sitä silti tulee monta kertaa päivässä vilkastua tänne ja googlattua kaikkea mahdollista aiheeseen liittyvää. ? -
9.11.2020, 08:42 #34672
Nimetön
Ei-aktiivinenUusi testi tänään. Haamua näyttää edelleen. Ehkä sen verran vahvempaa, että nyt sain sen kuvaan purkamatta testiä. En tiedä, kun testi kuitenkin on niin tarkka, että pitäisikö sen näyttää tässä vaiheessa jo vahvempaa viivaa. Kun punktiosta tulee huomenna kaksi viikkoa. Kaksi päivää oli tällä ja toisella välissä. ?
-
9.11.2020, 09:37 #34675
Nimetön
Ei-aktiivinenMinsqu, selkeähän tuo tulos jo alkaa olemaan, onnea ❤️ Toivotaan että pysyy matkassa mukana.
-
9.11.2020, 09:58 #34678
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos ? Teen testin vielä virallisena päivänä clearbluella.
-
9.11.2020, 11:23 #34680
Nimetön
Ei-aktiivinenOnnea minsqu!! 🙂
-
9.11.2020, 12:54 #34683
Nimetön
Ei-aktiivinenHyvää maanantaita tänne! Alkuun avautuminen, tää foorumi on kyllä varsin epäselvä näin puhelimella selattuna. Vastaukset näkyy jos ne tulee kaikki yhden ja saman julkaisun alle, mutta vastauksen vastaukset menee piiloon. Olis näppärä kun kaikki samaan viestiin vastaukset tulis yhteen kohtaan alle kun porukkaa näin paljon niin lukeminen helpottuisi huimasti! 😀
Mietin aijemmin myös tuota pientä tiivistelmää kaikkien tilanteista, mutta sekin aika nopeasti tänne varmaan hukkuisi ja jäisi päivittämättä =)
Unanalle tsemppiä tän päivän siirtoon!
Onko muilla siirtoa tällä viikolla tiedossa olen jo tipahtanut kärryiltä ?
Mulla piti tänään alkaa menkat ja ilmoittautuminen passiin siitä, mutta hankala sanoa kun tiputtelua ollut jo yli viikon että milloin ne alkaa ”kunnolla” ja mikä on kp1. Tosi outoa kun tällaista ei ennen ole koskaan ollut. Mitä jos menkat ei kunnolla alakaan ja Yht äkkiä vaan loppuu tiputtelykin? Meneekö kierto ohi ja sitten onkin joulupyhät ja kaikki menee reisille.. Tää on niin tätä..
-
9.11.2020, 17:27 #34685
Nimetön
Ei-aktiivinenTää on kyllä hankala tää sivusto kun ei puhelimella toimi ideaalisti. Myös toi työpöytäversioon siirtäminen auttaa vähän lukemista.
Mulla on kanssa huomenna siirto ? toivotaan että alkio selviää vaan sulatuksesta!
Toi tiputtelujuttu onkin hankala? klinikalta ne ei voisi ottaa sua jossain kohtaa vaan ultraan ja katsoa, onko uusi kierto käynnistynyt ja kasvaako siellä munasolu? Tosi ikävää jos nyt ton takia menee siirto vasta ensi vuoteen ?
-
-
9.11.2020, 13:33 #34684
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos tsempeistä Oodi! 🙂 Toi onkin hankalaa, jos koko ajan tiputtelee. Onko ne sanonut klinikalta jotain ohjetta?
Mulla odotti iloinen yllätys polilla, kun 1 siirrettiin ja 1 saatiin vielä pakkaseen. En olisi näin hyvää lopputulosta odottanut, kun historia on mitä on. Tällä hetkellä oon kyllä helpottunut ja onnellinen. Helpottaa ajatus siitä, että jos ei nyt tärppää niin mahdollisesti pääsee pas:iin, eikä heti tartteis aloittaa piikittelyä.
Mulla muuten helpottaa kännykällä kun lukee, jos kääntää näytön poikittain. Sillain on saanut kaikki kommentit näkymään, mutta vähän hankalaahan se on.
-
9.11.2020, 17:29 #34686
Nimetön
Ei-aktiivinenHei mahtava juttu että jäi yksi pakkaseenkin! Toivotaan että alkio kiinnittyisi ?? Mullakin siirto huomenna, kunhan selviää sulatuksesta. Mikä sun testauspolitiikka on, ootko jo miettinyt? Kiva että ollaan ihan samaan aikaan liikkeellä.
-
9.11.2020, 19:28 #34689
Nimetön
Ei-aktiivinenHienoa kuulla Unana! Ihanaa kun ei tarvitse kaikkea toivoa pistää yhden varaan, ei varmasti stressaamaan niin paljoa! Tarrasukkia sinne ?
Paljon peukkuja myös Taikalle huomiseen ? oispa niin hienoa kun teillä molemmilla tärppäisi tästä yrityksestä ?
Mä nyt vaan toivon että vuoto alkais kunnolla, mutta jos ei viikon loppuun mennessä ole tapahtunut muutosta niin oon kyllä yhteydessä klinikkaan. Kerran jo asiasta kysyin mutta sanoivat vaan että normaalia näin hoidon jälkeisessä kierrossa, mutta ei seuraavassa pitäisi enää jatkua. Kyllähän siinä tapauksessa ultrassa haluaisin käydä jokatapauksessa että näkee kaiken olevan kunnossa, mutta epäilempä vastauksen olevan ”seuraava kierto”..
*korjattu oleellinen kirjoitusvirhe 😀
-
9.11.2020, 20:57 #34696
Nimetön
Ei-aktiivinenHei jes Taika! Onnea siirtoon huomiselle. Hauskaa tosiaan et on useampi jännääjä. Mietin ekaksi että testaisin vasta oikeana päivänä, mut siirron jälkeen tuli jo semmonen olo et koska sitä pystyikään aikaisintaan jotain näkemään… ?? eli voi olla etten malta odottaa. Mitä sä oot miettinyt?
Oodi, voin vaan kuvitella miten ärsyttävää on olla epätietoisuudessa ja odottaa. Toivotaan nyt et alkais kunnon vuoto! Kuinka pitkä sun kierto on nyt ollut?
-
10.11.2020, 14:05 #34714
Nimetön
Ei-aktiivinenItseni tuntien aloitan testaamisen varmaan heti huomenna ? no ei nyt sentään, mut enköhän viikonloppuna jo testaa. Mulle sopii paremmin vaiheittainen valmistautuminen kumpaan vaan tulokseen kun toivon ylläpitäminen jännityksessä ja mahdollisesti ihan hirveä pettymys. Tsemppiä sulle piinailuun! Onko jo jotain tuntemuksia?
-
11.11.2020, 08:12 #34737
Nimetön
Ei-aktiivinenOho, tää viesti olikin jäänyt tänne kännykällä huomaamatta. Mä luulen kanssa, että testaan itse jo aikaisemmin. Toi on ihan hyvä pointti, että voi kumpaankin asteittain valmistautua. Mulla tulee keltarauhasesta sen verran oireita (rinnat kipeät jne.) etten uskalla luottaa tuntemuksiin. Siirron jälkeen seuraavana päivänä oli pahaolo, mutta tuntuu, että niin oli viime kerrallakin ja lopputulos nega. Täytyy vaan luottaa testiin sit kun sinne asti pääsee.
-
-
-
-
9.11.2020, 17:30 #34687
Nimetön
Ei-aktiivinenOnko teillä hei tietoa noista alkioiden laaduista, mikä se asteikko on ja miten ne jaetaan yms? Ajattelin huomenna kysäistä, onko alkiolle annettu joku ”laatuluokitus”, auttaisi tietty jos tietäisi asteikon ?
-
9.11.2020, 19:33 #34691
Nimetön
Ei-aktiivinenMulla ei oo tästä mitään tietoa, omakannassa kuulemma on joillain näkynyt, mutta meilläkin ainoa tieto että tuoresiirrosta siirretty D3 (=eli kolmepäiväinen). Kysy ihmeessä ja tuu valaisemaan meitäkin 😀
-
-
9.11.2020, 19:29 #34690
Nimetön
Ei-aktiivinenTaikalle ja Unanalle paljon paljon onnea siirtoon!! <3 <3
Ja Minsqulle suuret onnittelut plussasta!! <3 🙂 Loistavaa!
Tsemppiä kaikille piinailijoille ja eri vaiheiden odottelijoille!
Itselläni nyt Menopur menossa, ja huomenna ultraan katsomaan, miltä tässä vaiheessa näyttää. Punktio ois mahdollisesti ensi viikolla.-
9.11.2020, 20:58 #34697
Nimetön
Ei-aktiivinenTsemppiä ultraan Janni! Onks sulla menopurista tullut tuntemuksia? Toivotaan et on on lähtenyt hyvin kasvamaan. ?
-
10.11.2020, 10:43 #34702
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos, Unana! 🙂 Ei ole Menopurista vielä tullut mitään erityistä, mutta pikkuhiljaa alkaa vähän vihlaisuja tuntua muniksissa, kun follikkelit jatkaa kasvuaan. Ultrassa tänään näytti aika lailla samalta kuin viime kierroksellakin. Paljon on follikkeleja tulossa. Nyt vain on tarkoituksena pitkittää punktion toteuttamista, että ehtisivät kunnolla kypsyä. Viimeksi vaikka sato oli iso, olivat pääosin epäkypsiä.
Sinulla siellä jännät päivät! 🙂 Tsemppiä piinailuun!!
-
-
10.11.2020, 12:50 #34710
Nimetön
Ei-aktiivinenToivotaan, että tulee paljon kypsiä tällä kertaa! 🙂 Toi eka ultra on aina yhtä jännä. Osasiko lääkäri jo sanoa, että koska punktio olisi? Vai tuleeko sulle vielä toinen ultra?
-
10.11.2020, 13:09 #34712
Nimetön
Ei-aktiivinenTulee toinen ultra perjantaina, mutta todennäköisesti ensi tiistaina on punktio. 🙂
-
-
-
9.11.2020, 19:41 #34693
Nimetön
Ei-aktiivinenOnnea plussasta minsqu!
Oodi harmillista tuo tiputtelu.
taika toivottavasti saat kyytiläisen joka pysyy yhdeksän kuukautta mukana! Alkioiden luokituksesta en tiedä, mutta olisi kyllä kiva tietää.
Janni toivottavasti on mukava määrä follikkeleja kasvamassa. Tuo ultrassa käyminen oli mulle jotenkin tosi jännittävää.
Unana tarrasukkia siirretylle ja hienoa, että pakkaseenkin meni toinen.
Mulla olisi seuraavaksi edessä pakastetun alkion siirto, toivottavasti marraskuun aikana. Se olisi tokan kierroksen eka PAS. Takana on yhteensä kaksi tuoresiirtoa ja yksi pas, ja niistä negatiiviset raskaustestit.
-
10.11.2020, 10:45 #34703
Nimetön
Ei-aktiivinenNauris, toivotaan kovasti, että seuraava kerta on sinulle onnistunut! Aika monta isoa pettymystä olet joutunut jo käymään.
-
-
9.11.2020, 20:42 #34695
Nimetön
Ei-aktiivinenOn kyllä varmasti helpottavaa, jos pakkaseenkin saa jotain. Toivotaan nyt sormet ja varpaat ristissä, että tarttuisivat teillä ?
Minsqu, mikäs tuo haamuviivajuttu on? Tarkoittaako se himmeämpää viivaa ennen kuin raskaus näkyy kunnolla testissä?
Meillä oli tänään punktio, ja 15 (!!!) solua saaliina. Siis jopa enemmän kuin mitä rakkuloita oli. Itse toimenpidekin meni hyvin. ?
-
9.11.2020, 21:02 #34698
Nimetön
Ei-aktiivinenHienoa tuulie! Hyvä määrä soluja ? kuuletko huomenna hedelmöittyneiden määrän?
Hyvä homma Nauris jos pääset vielä marraskuussa siirtoon! Kuinka monta sulla on pakkasessa?
-
10.11.2020, 12:21 #34705
Nimetön
Ei-aktiivinenIlmeisesti vasta siirron yhteydessä kuulee.. Olettaen tietysti että on jotain siirrettävää ?
-
10.11.2020, 12:46 #34709
Nimetön
Ei-aktiivinenTäällä päin saa punktiosta seuraavana päivänä kysyä kypsien ja hedelmöittyneiden määrän ja sen jälken seuraava tieto tulee siirrossa. Ai kauheeta, jos joudut siirtoon asti odottamaan uutisia. Tsemppiä!
-
-
-
9.11.2020, 21:17 #34699
Nimetön
Ei-aktiivinenTaika ja Unana, onnea huomiselle siirtoon, olette ajatuksissa?? nyt plussa aalto vaab yltymään ❤❤
-
9.11.2020, 21:40 #34700
Nimetön
Ei-aktiivinenHienoja uutisia tänään monella. Erityisesti minsqu, suuret onnittelut! ?
-
9.11.2020, 21:45 #34701
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos onnitteluista, katsotaan vielä, miten tässä käy loppuviikkoa kohden. ?
-
10.11.2020, 12:21 #34706
Nimetön
Ei-aktiivinenNoniin, toivotaan!
-
10.11.2020, 12:24 #34708
Nimetön
Ei-aktiivinenToivotaan siis plussa-aaltoa!
-
-
10.11.2020, 12:23 #34707
Nimetön
Ei-aktiivinenYhdyn siihen aiempaan, hankala käyttää tätä puhelimella!
-
10.11.2020, 12:52 #34711
Nimetön
Ei-aktiivinenMites Taika sun siirto sujui? Saitko selvyyttä niihin luokituksiin?
Entäs oodi, onko vuoto jo alkanut kunnolla?Olikos muilla tänään tai lähiaikoina punktiota, ultraa tai siirtoja? Tai jotain muuta jännää 😀
-
10.11.2020, 21:33 #34719
Nimetön
Ei-aktiivinenNo ei ? kp 28 tänään. Vielä 2 pv on normaalia mut sit alan kyl menettää potskin hallinnan.. ?
Kiva kuulla että Taikalla meni kaikki hyvin!! Tarrauksia sinne?
-
11.11.2020, 08:13 #34738
Nimetön
Ei-aktiivinenNo voih. Mut on tuo vielä ihan kohtuullisissa kierron päivissä, että ehkä se sieltä nyt alkaa! Toivotaan! 🙂
-
11.11.2020, 08:23 #34740
Nimetön
Ei-aktiivinenVoi ei, Oodi! Tuo menkkojen odottelu on kyllä turhauttavaa. Itsellänihän meni punktion jälkeen niin, että jälkivuoto tuli viikon päästä punktiosta, mutta sen jälkeen menikin 39 pv ennen kuin alkoi uusi, luonnollinen kierto. Huomasinkin sitten, että käytännössä (kun jälkivuotoa ei lasketa) mulla jäi yhdet menkat välistä, ja sitten alkoi taas täsmällisesti oikeaan aikaan tämä uusi kierto. Kroppa on lähes kellon tarkka, mutta hormonihoidon takia jätti sen yhden kierron kokonaan välistä. Sen verran nuo lääkkeet saattaa sekoittaa omaa hormonitoimintaa. Ei varmasti kaikilla, mutta minulla meni näin. Toivotaan, että sinulla alkaa pian! <3
-
-
-
10.11.2020, 13:10 #34713
Nimetön
Ei-aktiivinenNiin, miten meni Taikalla? 🙂
Mun punktio on näillä näkymin viikon päästä, mutta tarkentuu perjantaina, että onko ma vai ti…
-
10.11.2020, 14:12 #34715
Nimetön
Ei-aktiivinenSiirto takana ja kaikki meni hyvin! Aamulla jännitin et tuleeko soittoa peruuntumisesta, ei onneksi tullut, mut meinasin saada sydänkohtauksen kun omapolulle päivittyi jotain 10 maissa, olikin onneksi vain tieto sulatuksesta ja pakkaseen jääneiden määrästä??
Kysyin laadusta ja luokituksesta mutta en saanut tähän kyllä selventävää vastausta ? kuulema on täyttänyt pakastuskriteerit ja jakautuminen on sulatuksen jälkeen jatkunut. Jossain papereissa vilahti EHKÄ kirjainyhdistelmä BB, mutta en nyt tiedä liittyykö se asiaan… joku on mielestäni joskus puhunut laatuluokasta AA, mutta en tosiaan nyt tästä viisastunut ??♀️
Jos nyt ei tärppää niin seuraavaan siirtoon saa heti ilmoittautua ja pitäisi ehtiä ennen joulusulkua ?
Tsemppiä kaikille punktioihin, siirtoihin ja piinailuun. Oon kyllä niin kiitollinen että tänne palstalle on löytänyt ja saa teistä kohtalotukea ??
-
10.11.2020, 20:01 #34717
Nimetön
Ei-aktiivinenHieno juttu Taika ? ne on kyllä jännittäviä tunteja siirtopäivän aamuna. Nyt sit piinaillaan.
-
10.11.2020, 21:34 #34720
Nimetön
Ei-aktiivinenTäälläkin siirto takana ja nyt sitten odotellaan. Saa nähdä malttaako olla testailematta ennen virallista testipäivää. ?
Ja myös multa tsemppiä kaikille, jokaiselle siihen omaan vaiheeseen. Toivon niin kovasti onnea matkaan meille kaikille!
-
10.11.2020, 21:39 #34722
Nimetön
Ei-aktiivinenTsemppiä! Milloinkahan niitä testejä voi alkaa tehdä, jos ei malta odottaa…?
-
11.11.2020, 06:38 #34728
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos!
Nyt voi joku viisaampi täydentää, mutta kai toisilla voi näkyä haamuviivoja jo melko aikaisin. Toki riippuu myös siitä kuinka pitkään siirrettyä alkiota on viljelty ja kuinka herkällä testillä testailee. ?
-
-
10.11.2020, 21:42 #34723
Nimetön
Ei-aktiivinenTsemppiä myös sinne piinailuun, toivotaan että kiinnittyy ??
-
11.11.2020, 06:36 #34727
Nimetön
Ei-aktiivinenSinne myös tsemppiä ja toivotaan, että kiinnittyy! ?
Nyt tässä taas kuulostelee kaikenlaisia oireita, vaikka suurin osa johtuu varmasti noista lugeista. ?
-
-
11.11.2020, 08:04 #34735
Nimetön
Ei-aktiivinenJee Amelia! Tsemppiä piinailuun. Musta tuntuu kanssa että heti alkaa oireita kuulostelee vaiks kuinka yrittäisi olla sitä tekemättä. Mulla tulee keltarauhasesta kans oireita niin et oli ”raskausoireet” jo ennen siirtoa ??
-
14.11.2020, 07:39 #34832
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos, sinne myös tsemppiä!! Jostain syystä huomasin tän sun viestin vasta nyt ? Miten sulla menee?
-
-
-
10.11.2020, 21:38 #34721
Nimetön
Ei-aktiivinenHyvä Taika!
Ja Jannille tsemppiä ? Mullakin oli menopur, ja eilen punktio.
Jokohan siellä labramaljassa on uusia ihmisenalkuja muodostettu… Aika jännä muuten, että jos sieltä tulisi sisarukset, niin tavallaan ne olis yhtä vanhoja, vaikka olisi vuosia ikäeroa ?
❤
-
11.11.2020, 08:18 #34739
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos, Tuulie! 🙂 Onnea sun pikkuisille, toivottavasti lähtevät hyvin kehittymään!
Hyvä huomio, en ollutkaan aiemmin tuota miettinyt, että sisarukset olis saaneet todellakin samaan aikaan alkunsa. 😀
-
-
10.11.2020, 21:50 #34725
Nimetön
Ei-aktiivinentässä piinaviikkoja vietellään nyt puoliväli eli viikko pitäis viellä kärvistellä ennen testiä… onnea plussanneille ja kanssasisarille joka kanssa piinaviikkoja elävät
-
11.11.2020, 07:43 #34729
Nimetön
Ei-aktiivinenToivon kovasti, että kaikkien kyytiläiset kiinnittyvät. ?
Onko Eevalla mitään oireita ollut?
-
11.11.2020, 07:53 #34730
Nimetön
Ei-aktiivinenLugesteronista: Mun hoitokaavioon oli merkattu, että lugejen otto päättyi eilen tiistaina. Perjantaina on se virallinen testipäivä. Onko muilla ollut näin? Jotenkin olisin ajatellut, että niitä pitäisi käyttää sinne viralliseen testipäivään asti.
-
11.11.2020, 07:54 #34732
Nimetön
Ei-aktiivinenJoo usein loppuu 3pv ennen testipäivää =)
-
11.11.2020, 07:59 #34733
Nimetön
Ei-aktiivinenMulla on aina ollu testipäivään asti. Toissa kerralla lopetin aikaisemmin kun oli kovat menkkakivut niin en halunnu pitkittää kiertoa, tästä lopetin päivää ennen kun ne loppu, kysyin kyllä että pitääkö kahen laiton takia ostaa uutta pakettia. Näköjään käytännöt vaihtelee 🙂 lääkkeelliseen kiertoon siirrettynä ymmärtääkseni jatkuu pitkälle yli testipäivän.
-
11.11.2020, 08:02 #34734
Nimetön
Ei-aktiivinenJännä, mulla on laitettu ne loppumaan jo 6 päivää ennen testipäivää ?? jännä et käytännöt vaihtelee noin paljon. Yhteensä pitäis syödä lugeja 12 päivää ja alkoi 3 päivää ennen siirtoa.
-
11.11.2020, 08:05 #34736
Nimetön
Ei-aktiivinenMulla taas testipäivään asti. Ja alkoi myös kolme päivää ennen siirtoa.
-
11.11.2020, 09:43 #34744
Nimetön
Ei-aktiivinenMulla luget alkoi siirtopäivänä ja loppuu kolme päivää ennen testiä. Ja annostus 3krt/päivässä alakertaan. ?
-
-
11.11.2020, 08:27 #34741
Nimetön
Ei-aktiivinenMulla tässä tuoresiirrossa luget alkoi siirtopäivänä. ?
-
11.11.2020, 08:29 #34742
Nimetön
Ei-aktiivinenMeillä pitää aloittaa n.3 päivää ennen siirtoa? tosiaanki käytännöt vaihtelee?
-
-
11.11.2020, 08:29 #34743
Nimetön
Ei-aktiivinenVitsit täällä on jänniä vaiheita kaikilla. Tsemppiä! ? meillä tosiaan tuoresiirto ei onnistunut. Onneksi eilen sain tiedon, että voidaan tehdä heti tähän kiertoon pas. Toki riippuen siitä miten tämä punktion jälkeinen kierto kehittyy. Yleensä nämä on ollut vähän haastavia kiertoja (kestänyt siis pitkään).
-
11.11.2020, 11:13 #34745
Nimetön
Ei-aktiivinenKävin ultrassa äsken, siellä pieni vastasi viikkoja sydän sykkien?❤
Rv 6+4❤
Plussatuulia tänne kaikille ❤-
11.11.2020, 12:18 #34746
Nimetön
Ei-aktiivinenHienoa! ❤
Paljon onnea! ? -
11.11.2020, 12:24 #34747
Nimetön
Ei-aktiivinenOi että ihana juttu, onnea vielä ?
-
11.11.2020, 12:31 #34748
Nimetön
Ei-aktiivinenOnneaaa! 🙂 <3 Ihanaa.
-
11.11.2020, 14:23 #34751
Nimetön
Ei-aktiivinenOnnea!! ??
-
11.11.2020, 16:56 #34755
Nimetön
Ei-aktiivinenIhana kuulla ♥️ ONNEA niin mielettömästi!
-
11.11.2020, 17:02 #34757
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos kaikille❤❤
-
12.11.2020, 13:05 #34781
Nimetön
Ei-aktiivinenIhanaa Sabrina. Paljon onnea. <3
-
12.11.2020, 17:33 #34785
Nimetön
Ei-aktiivinenOnnea Sabrina❤️
-
13.11.2020, 18:27 #34822
Nimetön
Ei-aktiivinenOnnea Sabrinalle!
-
-
11.11.2020, 12:44 #34749
Nimetön
Ei-aktiivinenOnnea Sabrina! ??
-
11.11.2020, 15:22 #34752
Nimetön
Ei-aktiivinenIhanaa, Sabina kun oot täällä tuomassa toivoa meille muille, että voi se lopulta onnistuakin ja jatkua vaikka ois kipuja ja muita tuntemuksia?
Mää oon ollu niin kanttuvei tällä viikolla joka päivä töitten jälkeen, että en oo jaksanu joka päivä ees käydä lukeen viestejä saati kirjottaan. Toisaalta niin hyvä kun tällä viikolla pystyin lähtee töihin, eikä tarvii kotona piinailla. Mulla siirrosta tulee huomenna viikko täyteen, jospa tää väsymys ois alkavan raskauden oiretta? -
11.11.2020, 15:50 #34753
Nimetön
Ei-aktiivinenLumi, meinaatko tehdä testin ennen testipäivää vai odotella varsinaiseen päivään asti?
-
11.11.2020, 16:25 #34754
Nimetön
Ei-aktiivinenMinkälaisia tuntemuksia teillä on ollut siirron jälkeen?
Mulla on ollut väsymystä, pääkipua ja semmosta menkkakipumaista vihlontaa tällä viikolla. Siirto oli viime perjantaina.
Kaikki nämä oireet toki voi johtua myös lugeista. ?-
11.11.2020, 17:02 #34756
Nimetön
Ei-aktiivinenVäsymys, menkkakivut, repäisykivut,huono olo ja ajoittainen rintojen kipu. Missään vaiheessa ei super kipeet oo ollu. Suurin osa itsellä johtui lugeista, meillä kun alotetaan ne ennen siirtoa. Olisin voinut vannoa olevani raskaana jo ennen siirtoa, ihan vaan lugen aiheuttamien sivuoireiden takia? gonapeptyl varmaan myös toi jotain sivuoireita, pistin sen siis oletettuna kiinnittymispäivänä.
-
-
11.11.2020, 22:28 #34758
Nimetön
Ei-aktiivinenPaljon onnea Sabrina!
Hienoa, että pääsette Aurinko heti siirtoon eikö tarvitse odottaa välikiertoa! Tämä koko prosessi on jo muutenkin yhtä odottelua.
Mulla alkoi luget neljä päivää ennen siirtoa ja ymmärsin, että jatkuisi viikolle 9 saakka. Jos sinne saakka siis päästään. Toivotaan! ☺️ Hassua miten on näin paljon eroja, vaikka tietysti jokaisen hoitopolku onkin omanlainen.
Mites taika, onko sulla ollut tänään mitään tuntemuksia? Mulla on tuntunut tuolla vasemmalla puolella ollut pieniä vihlaisuja, mutta voi toki olla ihan noista lugeista johtuvaa.
Toivottavasti Margarita ja Lumi teidän tuntemukset olisi alkavan raskauden oireita! ?
-
12.11.2020, 07:40 #34763
Nimetön
Ei-aktiivinenNo on kyllä poikkeavat nää käytännöt noiden lugejen kanssa ? ja mulla on joitain pieniä vatsatuntemuksia ollut ja myös alaselän puolella, mutta mietin että kuvittelenko vaan kaiken kun oloaan tunnustelee nyt liian tarkasti ? tää on kyllä niin piinaavaa aikaa, nyt vasta pp2!
Eilen kyllä lämmitti mieltä kun sain kuulla kuinka yksi työkaveri on vihdoin uudelleen raskaana, heillä yksi lapsi entuudestaan ja yrittämistä ja hoitoja takana reilusti yli kymmenen vuotta. Tuli olo, että ehkä meillekin vauva vielä saadaan, vaikkei nyt tärppäisi. Tsemppiä piinailuun!
-
-
11.11.2020, 22:47 #34759
Nimetön
Ei-aktiivinenOnnea Sabrina ?
Meillä aiemmin aina alkionsiirtojen jälkeen neuvottu tekemään testi 2vkoa siirrosta, nyt kuitenkin jo 1,5 viikkoa siirrosta. Alkio on itse sinä testipäivänä sen 2vkon ikäinen.
Lutinus on valitettavan tuttu juttu aiemmista siirroista, mutta nyt on uutena sellainen vaiva, että alakerrassa alkaa oleen röörit niin turvoksissa että on jo hankala saada se lutinus tungettua perille asti. Onko muilla ollut moista vaivaa? Voiko gonapeptyl vaikuttaa siihen?Onnea hirmuisesti kaikille piinailijoille! Odottavan aika on välillä ihan kamalan pitkä ?
-
12.11.2020, 07:30 #34760
Nimetön
Ei-aktiivinenTänään uusi testaus ei niin herkällä testillä. Kyllä se kai tummuu, ainakin, kun kotona tihrustaa, mutta aika hitaasti. ?
Mitähän sillä tapahtuu.
Huomenna virallinen päivä, teen clearbluen ja huvikseen myös sen herkemmän testin. -
12.11.2020, 07:32 #34762
Nimetön
Ei-aktiivinenTämä testi löysi kyllä tän testiviivan heti, kun taas herkempi on miettinyt sen kanssa pidempään.
-
12.11.2020, 08:05 #34765
Nimetön
Ei-aktiivinenIhanaa minsqu, hyvältä näyttää, onnea ?
-
12.11.2020, 09:29 #34767
Nimetön
Ei-aktiivinenTänään olisi 4+0. En tie täytyskö viivan olla jo tummempi.? Lauantaina on virallinen testipäivä.
-
12.11.2020, 09:31 #34769
Nimetön
Ei-aktiivinenKuvaa testistä??
-
12.11.2020, 09:32 #34770
Nimetön
Ei-aktiivinenMiten tuota testiä tulkitaan? Kyllähän siinä ihan selkeästi on kaksi viivaa mut en ole ennen nähnyt tuollaista testiä. Toivottavasti kertoo raskaudesta ?
-
12.11.2020, 09:35 #34773
Nimetön
Ei-aktiivinenVaaka on kontrolli ja pysty testiviiva?
-
-
12.11.2020, 09:33 #34771
Nimetön
Ei-aktiivinenMinusta tuo on ihan selkeä plussa! 🙂 Mahtavaa! <3
-
12.11.2020, 09:43 #34774
Nimetön
Ei-aktiivinenKyllähän tuo ihan selvältä plussalta sitten näyttää 🙂 Kyllä uskaltaisin jo onnitella. Voi miten hienoa, että valtava määrä plussia nyt!
-
12.11.2020, 11:51 #34778
Nimetön
Ei-aktiivinenSelkeä plussahan tuo on? onnea!
-
12.11.2020, 12:08 #34779
Nimetön
Ei-aktiivinenIhanaa! Paljon onnea! Kyllä näitä plussa uutisia tarvittiinkin ?
-
12.11.2020, 14:08 #34782
Nimetön
Ei-aktiivinenVarmasti plussa likalla! ?
-
12.11.2020, 14:12 #34783
Nimetön
Ei-aktiivinenKyllä minustakin selkeä plussa. ?
-
-
12.11.2020, 09:30 #34768
Nimetön
Ei-aktiivinenVau minsqu! Onnea. Ihanaa että vahvistuu. ?
-
12.11.2020, 09:34 #34772
Nimetön
Ei-aktiivinenTuleeko kelleen muulle keltarauhasesta ihan jäätäviä kuumia aaltoja. Mä ainakin hikoilen kuin pieni porsas. Koko ajan lämmin. Mulla taitaa olla pp3 nyt. Ei kyllä mitään tuntemuksia vielä sen ihan alun pahoinvointi päivän jälkeen.
-
12.11.2020, 09:53 #34776
Nimetön
Ei-aktiivinenhttps://keskustelu.simpukka.info/keskustelu/aihe/plussanneet-20-21/ tein plussannwille varalta oman ryhmän ❤
Unana mulla ainakin tuli kuumia aaltoja lugejen aikaan.
-
12.11.2020, 11:43 #34777
Nimetön
Ei-aktiivinenUnana, mä en vielä oo päättänyt milloin testaan. Ehkä vasta tiistaina, mikä mulle oli merkitty testipäiväksi kun silloin alkiolla tulee kaks viikkoa täyteen.
Mulla on kans, Margarita, ollu viime päivinä sellasta ohimenevää menkkamaista tunnetta aina hetken vaan kerrallaan. Vihlontaa on kans mut enempi luulen johtuvan munasarjoista, kun ne on mulla vieläkin aika isona ja liikkuessa välillä tuntuu. Sentään joustavat stretsit jo mahtuu jalkaan ja nappikin kiinni.
Ja Minsqulle tosiaankin onnea! Fiilistele jo ihmeessä vähäsen? -
12.11.2020, 17:30 #34784
Nimetön
Ei-aktiivinenIhanaa, että täällä on useampia plussia tullut, onnea Minsqu ja likka?
Paljon on ehtinyt tapahtua täällä palstalla viime päivinä. Meillä meni tosiaan neljä alkiota sitten pakkaseen vloppuna. Nyt on kuusi päivää siirrosta ja todella piinaavia ovat nämä pari edellistä päivää olleet. Olen ihan liikaa analysoinut kroppaa. Toisina hetkinä oon ihan varma epäonnistumisesta ja toisina, että oon raskaana. Mitään ihmeellisiä oireita ei kuitenkaan ole ollut. Menkkajuilintoja on ollut nyt parina iltana. On ihan semmoinen olo, että kohta uusi kierto alkaa? Klinikan asettama testipäivä on ensi keskiviikko. En tiedä vielä meinaanko testata aikaisemmin. En kestä niitä negatiivisia testejä ja en ikinä testailee yleensä, vaan odotan aina uuden kierron alkamista. Ehkä tällä kertaa vois toisaalta olla hyvä varautua ennakkoon siihenkin.
Onko teillä kokemusta muuten, että voiko punktion jälkeisestä kierrosta suoraan mennä pasiin? Vai olisko hyvä pitää välikierto?
-
12.11.2020, 17:38 #34786
Nimetön
Ei-aktiivinenHUS ainakin vaatii välikierron. Sen just ite lusin ja nyt ootan menkkoja mitkä piti alkaa ma mutta… Pelkkää tiputtelua viimeiset 3vk….
-
12.11.2020, 17:45 #34787
Nimetön
Ei-aktiivinenTiedätkö vaatiiko HUS aina jokaisen pasin jälkeen välikierron?
Ite odottelen punktion jälkeisiä menkkoja ja sen jälkeen pitää odottaa vielä välikierto ja vasta sitten pääsisi ekaa kertaa alkionsiirtoon. Tammikuulle menee siis… Oon niin kypsä tähän odotteluun.
-
-
12.11.2020, 17:45 #34788
Nimetön
Ei-aktiivinenTuntuu riippuvan hoitopaikasta, Jyväskylässä ainakin voi mennä. Samoin tuoresiirrosta suoraan pas, pas jälkeen taas suoraan pas jne.
-
12.11.2020, 17:55 #34789
Nimetön
Ei-aktiivinenSiis Hus:ssa se välikierto on se mikä alkaa heti hoitokierron jälkeen. Eli kun mulla tehtii tuoresiirto mikä ei tärpännyt vaan menkat alkoi niin seuraavista menkoista voin ilmoittautua passiin. Ja sitten pas ilmoittautuminen onnaa vaikka joka kierrossa.
-
-
12.11.2020, 18:13 #34790
Nimetön
Ei-aktiivinenOk, eli hoitopaikasta riippuu onnistuuko, mutta estettä ei sinänsä ole? Me ollaan yksityisellä, joten luulisi että pääsee halutessaan suoraan. Toki itse mietin, että olisiko kropan hyvä levätä yksi kierto.
-
12.11.2020, 18:49 #34791
Nimetön
Ei-aktiivinenMe ainakin päästään heti tekee pas. Ei tarvitse välikiertoa. ? riippuu varmasti paikasta ja toki omasta kierrosta ja miten nopeasti palautuu punktiosta.
-
12.11.2020, 20:22 #34792
Nimetön
Ei-aktiivinenTsemppiä kaikille piinailijoille! Teitä onkin paljon, joten toivottavasti on plussa-aalto tulossa!
Plussanneille onnittelut! Sabrinalle sykkeen näkymisestä, minsqulle viivan tummumisesta ja Iikalle tuoreesta plussasta.
Kitty mulla keltarauhashormonilääke tuntui aiheuttavan kuivuutta alakerrassa niin, että mietin sulaako se kapseli siellä kuivassa. Kuivuus ei alkanut heti lääkkeen aloituksen jälkeen, vaan sitten kun olin käyttänyt sitä yli viikon.
Unana mulla tukilääkkeenä ollut keltarauhashormoni nosti lämpöä niin, että koko ajan oli kainalosta mitattu lämpö noin 37,3 astetta vaikka normaalisti on alle 37. Kyselit myös montako mulla on pakkasessa. Kaksi alkiota on, toinen pakastettiin 4-päiväisenä ja toinen 5-päiväisenä.
-
12.11.2020, 23:19 #34793
Nimetön
Ei-aktiivinenoireita no 6 päivänä siirrosta eli onko siten pp6 pientä tihkumista ja google sano että kiinnittyy pas alkio 4-6vrk siirrosta ja tiputelu oli vaan hetken sitten loppui ja sellai outoja nipistelyjä ei varsinaisia kipuja alavatsassa mutta vaan ton pp6 päivän ajan eli josko kaveri ainakin olisi yrittänyt pitää kiinni… viikko viellä sitten vasta testauspäivä…
-
13.11.2020, 06:20 #34796
Nimetön
Ei-aktiivinenEi ollu perjantai 13 pvä tämä ainakaan minulle. ??
-
13.11.2020, 06:54 #34797
Nimetön
Ei-aktiivinenOnnea minsqu! ?
-
13.11.2020, 06:55 #34798
Nimetön
Ei-aktiivinenIhanaa,onnea???
-
13.11.2020, 07:14 #34799
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos! ??
-
13.11.2020, 07:47 #34801
Nimetön
Ei-aktiivinenWau, onnea!!!!?
-
13.11.2020, 07:51 #34802
Nimetön
Ei-aktiivinenIhana juttu! Onnea 🙂
-
13.11.2020, 08:34 #34803
Nimetön
Ei-aktiivinenJee, onnea Minsqu! <3
-
13.11.2020, 09:09 #34804
Nimetön
Ei-aktiivinenOnnea?
-
13.11.2020, 22:24 #34825
Nimetön
Ei-aktiivinenLämmin kiitos kaikille onnitteluista! ?
Ihmettelen, että on se koiran nenä kyllä tarkka. Koirani tiesi jo jotain siinä vaiheessa, kun tarkinkaan testi ei olisi näyttänyt vielä mitään.
-
-
13.11.2020, 07:25 #34800
Nimetön
Ei-aktiivinenOnko sulla Minsqu vielä labrassa hcg vai riittikö kotona tehty testi? Soitat varmaan tänään klinikalle??
Meillä Jyväskylässä yksityisen kautta riitti kun teki kotona testin ja siitä jatko omaan neuvolaan, jos ei maltaita halunnu maksaa ultrasta, kun julkisen kautta testipäivänä labraan ja varataan ultra rv 7+.
Tähän samaan vielä, yksityisen kautta pas, riitti kun soitti positiivisen ovistestin ja sovittiin siirtopäivä, julkisille ilmoitetaan menkat ja käydään väliultrassa ja sit plussasta soitto.
-
13.11.2020, 13:02 #34817
Nimetön
Ei-aktiivinenHUS:sissa oli niin, että ilmoitin Omapolulle että olen raskaana. Sieltä tuli Omapolun kautta ajanvaraus ultraan 1.12. ? Verikokeesta ei ollut mitään puhetta.
-
-
13.11.2020, 10:44 #34805
Nimetön
Ei-aktiivinenApua miten te kestätte noita piinapäiviä ? Mulla tekis mieli alkaa testaileen jo nyt, vaikka siirtoakaan ei oo vielä tehty ?
-
13.11.2020, 10:47 #34806
Nimetön
Ei-aktiivinenNo mä en kestäkään ? oon tietty jo alottanut testaamisen, onhan tässä huima pp3 jo menossa ? testit on tietty ainakin vielä negaa, vaikka eilen olinkin jonkun roskishaamun haamun näkevinäni ? myös mun sisko kyllä näki haamun kuvasta, mut sit myöhemmin uudelleen katsottua en sitä enää löytänytkään ? eli testaillessa taitaa mennä viikonloppu…
-
13.11.2020, 10:55 #34807
Nimetön
Ei-aktiivinenApua Taika, mulle naurettiin täällä kun aloin tikuttaa pp4 ?? minkä ikänen sulle siirrettiin? Kuvia hei kehiin??
-
13.11.2020, 11:05 #34809
Nimetön
Ei-aktiivinenApua en ees kehtaa kertoa mikä päivä testasin eka ? ja siis 5 päiväinen oli siirrettäessä.
https://aijaa.com/uo1ID1 Ja siis tossa toi ylempi testi, on eilisillalta ?
-
-
-
13.11.2020, 11:01 #34808
Nimetön
Ei-aktiivinenHuippua ?
-
13.11.2020, 11:20 #34810
Nimetön
Ei-aktiivinenOnko Taika tältä aamulta? Onks noi onesteppejä?
-
13.11.2020, 11:48 #34814
Nimetön
Ei-aktiivinenTänä aamuna en nähny haamua vaan puhdas nega eli jatkan tässä testaamista ? varmaan heti ip kun pääsen kotiin töistä.
Ja ovat joo one stepejä, hankala nähä onko mitään vai kuvittelenko vaan ?
-
13.11.2020, 15:54 #34818
Nimetön
Ei-aktiivinenItse koetan malttaa olla testaamatta vielä tällä viikolla, mutta ihana taika kun jaat näitä kuvia tänne! Meidän siirretty alkio oli siirrettäessä saman ikäinen, koskakohan se voisi näkyä testissä? ?
-
13.11.2020, 16:05 #34819
Nimetön
Ei-aktiivinenMeille siirrettiin blasto, pp4 näin haamun mutta en saanut kuvaa, tässä pp5 https://aijaa.com/IyEVUH ?
-
-
-
13.11.2020, 11:56 #34816
Nimetön
Ei-aktiivinenHcg arvo tuplaantuu n.joka toinen päivä, jos aamulla on ollu nega niin on todennäköisesti päivälläki. Jos malttaisit aamuun, ellei sulla oo sama tikuttamisen ilo kun mulla??
On ollu orpoa kun ei oo tikittanu?
Mutta sitten taas jännänny hcg arvoja, ultraa ja niin.. ei tää jännääminen lopu missään vaiheessa.
-
-
13.11.2020, 20:09 #34823
Nimetön
Ei-aktiivinenMulla alkoi kuitenkin sitten hyperstimulaatio. Yöllä heräsin kipuunja valvoin aamuyön, päivän pärjäilin vielä töissä, mut iltapäivällä turvotus jo niin selkeä ja kipu vaan jatkui että lähdin päivystykseen. Jouduin jäädä osastolle nesteytykseen?
Jotain hyvääkin: aamulla otetaan verestä mm. hcg. Jokohan vois verestä näkyä, jos oon raskaana?? Alkio olis huomenna 11 vrk.-
13.11.2020, 20:26 #34824
Nimetön
Ei-aktiivinenPikaista paranemista sulle❤?
Mahdollinen raskaus voi pahentaa hyperiä. Kyllä hcg on jo noussut jos edes kiinnittymisen yritystä on ollut.
Jaksamisia ❤ -
14.11.2020, 09:25 #34838
Nimetön
Ei-aktiivinenVoi että, tsemppiä Lumi! Onko vointi yhtään helpottanut? Ja mitä laitan tulokset näytti? ??
-
14.11.2020, 10:58 #34843
Nimetön
Ei-aktiivinenLumi, harmillista! Montako rakkulaa sulta tyhjennettiin yhteensä, eli paljonko munasoluja saatiin kaikkiaan? Minulle sanottiin, että jos niitä yli 20 kpl saadaan, niin silloin ei mennä tuoresiirtoon. Viime kerralla ei myöskään menty, ja epäilen, ettei tälläkään kertaa. Ensi viikolla on punktio. Jospa oireet alkaa hellittää pian, ja ehkä raskaus on alkanut, kun noin kovasti oireilee. 🙂
-
-
14.11.2020, 04:18 #34826
Nimetön
Ei-aktiivinenMulla oli eilen testipäivä ja negaa näytti. Samalla alkoi vuoto puskemaan lutinuksen läpi. Hoitaja meinasi, että koska olivat määränneet niin varhaisen testipäivän niin kannattaa testata vielä parin päivän päästä uudelleen (jos ei vuotoa). Mutta kun sitä vuotoa on niin turhapa sitä lutinusta on jatkaa. Alkio oli eilen 14vrk, siirrosta 10vrk.
On ne jänniä nuo tukihoitoihin tarkoitetut hormonit miten ne tekevätkin muka niiiin selvät raskausoireet. Turvottaa ihan mahdottomasti, mahaan sattuu, tissit turpoo jne. Kaikki ne samat ovat olleen joka kerta, myös sen yhden kerran kun olinkin raskaana (meni kesken).
-
14.11.2020, 06:41 #34827
Nimetön
Ei-aktiivinenOon pahoillani Kitty negasta.? Oliko teillä nyt mikä tilanne, onko pakkaessa siirrettävää?
-
14.11.2020, 07:37 #34830
Nimetön
Ei-aktiivinenKitty harmillinen tilanne. ? toivottavasti pakkasessa on vielä siirettävää.? Samaa mietin itsekin, että ihan harmitti kun tuoresiirron aikana oireet olivat sellaiset, että aivan kun oisin raskaana ja sitten ei kuitenkaan. ? niin raivostuttavaa suorastaan. ??
-
14.11.2020, 09:24 #34836
Nimetön
Ei-aktiivinenVoi harmi kitty ettei nyt tärpännyt ?? ja just toi on paha, ettei edes oireisiin voi luottaa kun ei tiedä mistä ne johtuu. Mites teillä jatkuu hoidot? Tsemppiä! ❤️
-
14.11.2020, 10:59 #34844
Nimetön
Ei-aktiivinenPahoittelut, Kitty! :/
-
-
14.11.2020, 06:53 #34828
Nimetön
Ei-aktiivinenMulla tänään virallinen testipäivä, alkio 16vrk (ja 4+2). Varovaisen onnellisena siis hiljenen taustalle odottamaan varhaisultraa toivoen parasta.
Tsemppiä kaikille tasapuolisesti… piinailijoille, uutta kiertoa odotteleville, punktioon meneville. Toivotaan hirmusen isoa plussa aaltoa tämän vuoden lopulle.❤️
-
14.11.2020, 07:22 #34829
Nimetön
Ei-aktiivinenOnnea paljon ❤?
Tein plussaneille ryhmän jos halua jatkaa jutustelua ? -
14.11.2020, 07:37 #34831
Nimetön
Ei-aktiivinenOnnea likka ??
-
14.11.2020, 09:22 #34835
Nimetön
Ei-aktiivinenOnnea Iikka! Tuu päivittämään sit ultrakuulumisia ?
-
14.11.2020, 09:50 #34842
Nimetön
Ei-aktiivinenOnnea likka! ?
-
14.11.2020, 11:00 #34845
Nimetön
Ei-aktiivinenIikalle paljon paljon onnea! Mahtavaa, että näitä plussiakin saadaan! <3
-
14.11.2020, 12:17 #34851
Nimetön
Ei-aktiivinenOnnea super paljon!! ?
-
-
14.11.2020, 09:17 #34833
Nimetön
Ei-aktiivinenTaika, missäs aamun testikuva luuraa???
-
14.11.2020, 09:21 #34834
Nimetön
Ei-aktiivinenEi ole paljon kuvattavaa kun puhdasta negaa näytti aamuyön testi ?
Toisaalta on edelleen vasta pp4 et kai se sieltä voi vielä tulla ? mulla ei mitään kummempia oireita ole ollut ajoittaisia pieniä vatsa- ja selkä tuntemuksia lukuunottamatta. Mutta varmaan huomenna testailen uudestaan. Väkisinkin alkaa kyllä puskea ajatus et olikohan tää kuitenkin tältä kierrokselta tässä ? onneks on tieto että ens kierrossa pääsee uudestaan yrittämään (jos päivät osuu vaan kohdalleen) jos nyt ei tärppää.
-
14.11.2020, 09:24 #34837
Nimetön
Ei-aktiivinenPöh, kyllähän se siitä kerkeää vielä muuttumaan hyvinkin! Oisko edellisessä ketjussa se mun pp4, missä oli puikkotesti semmosenaan ja purettuna eikä siinä oikein näkyny mitään.
TÄMÄN TAKIA PITÅÄ OOTTAA TESTIPÄIVÄÄN! ?? sitå heittää hanskat tiskiin turhan aikasin.-
14.11.2020, 09:29 #34839
Nimetön
Ei-aktiivinenJep, mun siskokin sanoi että on varmasti syytä miksi testipäivä on nro 14 eikä 4 ?
Mutta onneks se raskautuminen ei ole mun uskosta kiinni? jotenkin vaan pakko suojeltava itseä järkyttävältä pettymykseltä jo näin valmiiksi, jos ei nyt heti ekalla onnistuisikaan.
-
-
-
14.11.2020, 09:45 #34840
Nimetön
Ei-aktiivinenEn nyt kännyllä päässyt vastaamaan tuonne suoraan oman viestini alle, höh.
Meillä takana hoitoja kolmen inssin, kolmen punktion ja useamman alkionsiirron verran. Nyt pakkasessa enää yksi alkio ja sitten tämä lysti loppuu. Hoidot kunnallisen puolella on sitten käytetty. Mulle on tullut niin pahasti kaikkea ongelmaa hormoneista joten jatkaminen ei olisi enää edes kovin turvallista. Emme siis lähde enää sen viimeisen jälkeen siirron jälkeen yksityiselle jatkamaan. Pakko on ollut opetella sietämään ajatusta siitä, että me ollaan mieheni kanssa ehkä aina ”vain” kahdestaan. Toisaalta meillä on ihan superhyvä näinkin ? Vaan silti jokainen siirto nostaa uudestaan innon ja jännityksen pintaan ja niinhän se kai pitää ollakin ?
Hirmuisesti onnea jo plussanneille ja toivotaan piinaajille plussia myös! ?
-
14.11.2020, 09:49 #34841
Nimetön
Ei-aktiivinenVoi Kitty, olen pahoillani puolestasi ettei nyt onnistunut ?
Toivotaan että viimeinen pas toisi teille toivotun tuloksen ❤
Oliko sulla lääkkeelliseen vai luonnonkiertoon? Oliko sulla kiinnittymisen tukemiseen
Esim. Gonapeptyliä?-
14.11.2020, 11:04 #34846
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos ? oli luonnonkiertoon ja tukena lutinus ja gonapeptyl.
-
14.11.2020, 11:09 #34847
Nimetön
Ei-aktiivinenTehdäänkö julkisella kuinka helpisti alkiokuoren avausta auttamaan kiinnittymistä? Kannattaa kysyä ja tarkistaa, yksityisellä mun mielestä se tehdään lisämaksusta, mut luulisin että se on jollain tapaa mahdollista myös julkisilla.
Samat tukihommat ollu täällä onnistuneissa ja ei onnistuneissa, tuntuu et toi gonapeptyl on ihan sattuman kauppa auttaako..-
14.11.2020, 11:20 #34848
Nimetön
Ei-aktiivinenKuulemma oysissa alkiokuoren avausta ei tehdä ollenkaan kun siitä ei ole tutkitusti mitään hyötyä. Noin sen selittivät kun kysyin. Viime vuonna meidän hoidot olivat vielä eri paikassa ja sielä sitä kokeiltiin, tosin siltä kierrolta sain tukihormonista viikkoja kestävän lamauttavan migreenin että siirto meni sen vuoksi hukkaan, kun oli pakko pienentää hormoniannoksen määrää.
-
-
-
14.11.2020, 11:26 #34849
Nimetön
Ei-aktiivinenOnneks tän tekstin saa puhelimella näkymään kun laittaa tietokoneversion päälle ?
Painan myös vastatakseni tuota sun alkuperäistä tekstiä niin pysyy jotenkin näkyvissä tekstit.
Mutta niin, ootko syöny äippävitamiineja ennen siirtoa tai foolihappoa?
Anteeks kun kyselen?
Voi onpa harmi että kävi noin ? mutta yritetty avausta kuitenkin. Onko
sulta otettu sitä keltarauhashormooni labraa,että onko tuki riittävä?-
18.11.2020, 13:26 #34950
Nimetön
Ei-aktiivinenSaa tietty kysellä 🙂 Jokaisesta kysymyksestä ja vastauksesta saattaa olla hyötyä myös jollekin toiselle lukijalle 🙂
Olen siis syönyt foolihappoa ja muita vitamiineja ihan koko tän nelisen vuotta mitä ollaan hoidoissa juostu. Itse asiassa kauemminkin jo, aloitin jo silloin kun yritettiin luomusti. En siis usko, että voisi olla siitä kiinni. Vaikka muutenkin vietetään kohtalaisen terveellistä elämää, niin näiden hoitojen aikana ollaan tsempattu entisestään. Kuitenkaan ottamatta liikaa stressiä elintavoista. Mutta eipähän tarvitse sitten jälkikäteen harmitella, että oltaisiinkohan sittenkin voitu tehdä jotain vielä paremmin.Keltarauhashormoonilabrasta en ole kuullutkaan! Mulla on joka siirrossa ollut tukilääkkeet käytössä.
-
-
-
14.11.2020, 12:22 #34852
Nimetön
Ei-aktiivinenKitty, oon pahoillani ettei tärpännyt ? se on kyllä raastavaa kun toivo nousee ja sit joutuu pettyy.
Lumi toivottavasti voit jo paremmin. Mitä verikoe näytti?
Mulla tänään pp5, testasin ja puhdas nega oli. Mulla vähän sama fiilis mitä taika kirjoittelit mutta koitan myös ajatella et on vielä tosi aikaista. Ei oikein oireita suuntaan tai toiseen paitsi päänsärky mikä tulee cyglogenista. Täytyy vaan malttaa odotella. Helppoa hommaa tää odottelu ??
-
14.11.2020, 15:50 #34854
Nimetön
Ei-aktiivinenPietään peukkuja, Unana! Jospa se sieltä plussautuu?
Mulla verestä näytti aamulla varovaista plussaa, hcg pikkusen vaille 20. En uskalla vielä aivan hiphurrata, mutta kyllä vähän oon jo fiiliksissä? -
14.11.2020, 16:50 #34856
Nimetön
Ei-aktiivinenOon vielä sairaalassa. Veriarvot oli jo aamun kokeissa lähtenyt parempaan, mutta olo taas iltaa kohti kovasti huonontunut. Ihan ok olla täällä, ei tarvii kotona yrittää pähkäillä että pitäiskö lähtee johonki ja onko nyt liian kipee jne. On se vaan jännä, kuinka nopeesti pystyy ihmisen vatsa muuttuu palloks. Minusta mulla oli pahasti turvotusta vielä viime viikon läljiltä, mut ei sitä sitten paljo ollutkaan?
-
14.11.2020, 17:12 #34857
Nimetön
Ei-aktiivinenHyvähän se on siellä olla seurattavana eikä tarvii kotona stressata. Otetaanko hcg huomenna uudestaan? Millon sulla oli testipäivä?
Muistan viime odotuksen aikaan täällä palstalla joku joutui olemaan toista viikkoa sairaalassa hyperin vuoksi?
-
-
14.11.2020, 20:16 #34860
Nimetön
Ei-aktiivinenHeippa Vesikrassi ja tervetuloa mukaan! Oysissa jono ainakin nyt aiemmin syksyllä n. 3kk.
-
15.11.2020, 08:03 #34861
Nimetön
Ei-aktiivinenApua!
Aamulla tein taas (paskaksi osoittautuneen) one stepin liuskan ja se oli puhdas nega. Alko taas epätoivo nostaa päätään, ja päätin testata vielä varalle one stepin tikulla, molemmat yhtä herkkiä.
Ja kattokaa mitä tuli!
https://aijaa.com/Z1blZNToivon niin kovasti että viiva nyt vahvistuu. Onhan tänään tosiaan huima pp5.
-
15.11.2020, 08:08 #34863
Nimetön
Ei-aktiivinenJes,ihanaa???
-
15.11.2020, 08:49 #34869
Nimetön
Ei-aktiivinenPiti tietenkin kaivaa oma onestepin pp5 ja herkkyys 10?? https://aijaa.com/IyEVUH
Ai vitsi miten tää on jännää teidän puolesta piinailla täällä!? mä nyt ootan varhaisultraa klinikalle joka on ens ke.
-
-
15.11.2020, 08:30 #34866
Nimetön
Ei-aktiivinenVoi miten ihana viiva siellä näkyy Taika! ?
Mulla oli ihan puhdas nega pp6. Itkettää vaikka tiedän ettei tämä nyt vielä ole varmaa mut jotenkin tuli epätoivoinen olo. Jotenkin tulee mieleen viime siirto missä vuoto alkoi just tässä kohtaa missä nyt mennään. Kuinka herkällä testillä ootte näitä etukäteistestejä tehneet?
-
15.11.2020, 08:36 #34867
Nimetön
Ei-aktiivinenNiin samaistun tohon epätoivon fiilikseen ? mutta mäkin oon lohdutellut itteäni tässä menneinä päivinä sillä että sehän on tosi yksilöllistä miten näkyy ja osalla näkyy vasta viiveellä. Ja syystähän se testipäivä tosiaan on vasta siellä 10-14vrk siirrosta! Mä oon testannut noilla testeillä, missä herkkyys on 10. Ja selkeästi myös ihan testistä kiinni mitä siellä
Näkyy vai näkyykö mitään. -
15.11.2020, 08:46 #34868
Nimetön
Ei-aktiivinenMulla on ollu onestepin 10 ja sit rfsun niitä mitkä näyttää 6päivää ennen menkkoja, mut ne on ihan susia.
Muista että nyt on paljon testistä ja ennenkaikkea susta ja yksilöllisestä hcgn noususta kiinni, näkyykö testissä vielä mitään. Ja niinku aikasemmin sanoin, se on syystäki testipäivä merkattu myöhemmäks, mutta jos on himotestaaja niin ??♀️
Toivotaan että siellä alkaa viiva piirtymään ❤
-
-
15.11.2020, 09:01 #34870
Nimetön
Ei-aktiivinenIhana viiva Taika sulla siellä jo on☺️
Toivottavasti Unana olet vaan ollut aikaisessa testien kanssa. Kovin yksilöllistä kuitenkin raskaushormonin kehittyminen on.
Mulla on torstai-illasta asti ollut jatkuvaa pahaa oloa ja turvotus ollut pahempaa kuin punktion jälkeen. Kipuja ei kuitenkaan ole. Mahdollisesti lievä myöhäinen hyperstimulaatio. Tein aamulla testin ja kyllä selkeästi jotain tapahtuu❤️ Nyt siis pp9. Virallinen testipäivä keskiviikkona.
-
15.11.2020, 09:20 #34872
Nimetön
Ei-aktiivinenHyvältä näyttää Odessa ❤️
-
-
15.11.2020, 09:21 #34873
Nimetön
Ei-aktiivinenIhanaa mikä plussa-aalto täällä puhaltaa! ❤ onnea Odessa ❤
-
15.11.2020, 12:38 #34877
Nimetön
Ei-aktiivinenIhanaa, että näin paljon plussia on tuloillaan! 🙂 Toivottavasti Unanallakin näyttäisi myöhemmin plussaa!
-
15.11.2020, 12:52 #34878
Nimetön
Ei-aktiivinenIhania uutisia täällä ♥️ Plussille paljon varovaisia onnentoivotuksia!
Toivotaan Unana että se viiva sieltä löytyy ensi viikolla ? ei vielä menentetä toivoa =)
Kärsivällisyyttä olisi itse myös hyvä harjoitella, meinasin jo käydä aika syvällä mielen sopukoissa kun menkat ei alkaneet millään vaikka tiputusta oli kolme viikkoa. Mutta vihdoin tänään ne alkoi 7 päivää ”myöhässä”… Pääsen ilmoittautumaan passiin ?
-
15.11.2020, 14:28 #34881
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos tsempeistä.
Oodi ihan mahtavaa että vihdoin pääsit ilmoittautumaan Pas:iin! ??
Odessalle paljon onnea. Hieno viiva sinulla ?
Ja vesikrassi tervetuloa mukaan joukkoon.
-
16.11.2020, 08:03 #34885
Nimetön
Ei-aktiivinenUnana, toivotaan, että sulla alkaisi viiva piirtymään. Kuten sanottua vielä on tosi aikaista, yritetään pitää toivoa yllä!
Taika ja Odessa, varovaiset onnittelut ❤️
Vesikrassi, tervetuloa mukaan.
Täälläkin testailin eilen ja tikkuun piirtyi todella haalea viiva, samanlainen kuin Sabrinan kuvassa tässä kohtaa. Huomenna sitten testailen uudelleen ja toivotaan, että viiva vahvistuu. Kiinnittymisyritystä ainakin siis on, toivotaan että on kiinnittynyt tiukasti. Täälläkin siis varovaisen toiveikkaina ollaan, mutta kun takana on jo muutama kemiallinen keskenmeno, niin ei uskalla vielä liikaa innostua. Vaikka totta kai sitä innostuu ??
-
16.11.2020, 09:45 #34888
Nimetön
Ei-aktiivinenOi että Amelia, toivotaan että viiva vahvistuu ??
Sehän se tässä onkin kamalinta, että vaikka kuinka yrittää olla innostumatta niin väistämättä lähtee ajatukset laukalle ja alkaa miettimään sitä, että jos oikeasti olen raskaana ja milloin vauva syntyisi ymsyms, vaikka vielä siihen että kaikki päättyisi hyvin on TODELLA PITKÄ matka. Mutta ei tässä auta muu kuin odotella ja toivoa parasta ❤️
-
17.11.2020, 06:51 #34904
Nimetön
Ei-aktiivinenSinäpä sen sanoit! Juuri näinhän se on, mut minkäs sitä itselleen mahtaa ??
-
-
-
16.11.2020, 09:40 #34886
Nimetön
Ei-aktiivinenTäällä pöpperössä sen verran oon kartalla, että taitaa tosiaan olla kiva plussa-aalto menossa? Siirtoja tällä viikolla?
Minäkinpä koetan omat päällimmäiset tiedot päivittää. Edelleen sairaalassa, nesteen kertyminen aivan hurjaa mut veriarvot saatu melko kohdilleen.
Eilen hcg jotai 45 joten kai minäkin uskallan jo niitä varovaisia onnitteluita ottaa vastaan? Huomenna mulla virallinen testipäiviä. Hilpeetä olla raskaana 3+6 ja vatsa on nesteen vuoksi kuudennella kuulla?-
16.11.2020, 09:42 #34887
Nimetön
Ei-aktiivinenPaljon onnea Lumi! Toivotaan että sulla vointi kohenisi ja ei sairaalassaoloaika pitkittyisi. Hurjalta kuulostaa tuo nesteen kertyminen ?
-
-
16.11.2020, 09:59 #34889
Nimetön
Ei-aktiivinenHienoa, taas uusia plussauutisia, onnitteluja kaikille onnekkaille! <3 Toivotaan, että kaikki jatkuu hyvin ja ensi vuonna on pikkuiset sylissä kaikilla! <3
Lumille tsemppiä sairaalavuoteelle, lepo varmasti auttaa, ja kaikki hoito siellä! Itselläni on keskiviikkona punktio, jonka perusteella päätetään, tehdäänkö tuoresiirto heti. Taidan itse toivoa, että ei tehtäisi, koska luultavasti olisin hyvin altis tuolle samalle tilanteelle, missä sinä olet nyt. Sen verran vilkkaat munasarjat on mullakin. Toki varmasti tuonkin vaiheen kestää, kun on se onni, että plussa jo näkyy testeissä! <3
-
16.11.2020, 11:32 #34891
Nimetön
Ei-aktiivinenHirmuisesti onnen toivotuksia täältäkin plussanneille, ja Unanalle toivotuksia viivan vahvistumisesta! Joka päivä oon täällä jännittänyt teidään puolesta!
Toivottavasti Lumillakin olo kohenee. Mukava sentään, että on positiivista odotettavaa sairaalajakson jälkeen 🙂Täällä pp3 menossa… Ehkä keskiviikkona testaan, kun 10 päivää kulunut ovitrellepiikistä. Silloin pp5, ja 9 päiväinen alkio, eli ehkä jotain viivan paikkaa voisi jo näkyä….?
-
16.11.2020, 12:15 #34892
Nimetön
Ei-aktiivinenOnnea Amelia! Hienoa jos sielläkin on plussa. ?
Janni, koskas sulla olikaan punktiopäivä? Mitä toisessa ultrassa näkyi?
Lumille paranemisia. Ehkä tuota vähän helpommin kestää kun tietää että lopputulos kasvaa masussa ?
Tuulielle tsemppiä piinailuun!
Mä olin viikonloppuna ihan varma et alkaa menkat. Semmosta samanlaista kipua oli kuin viimeksi. Mutta nyt se on mennyt ohi eikä ole vuotoa vielä ollut. Hirveetä käydä vessassa. En uskalla enää testatakkaan. Odotan vaan testipäivään et alkaako vuoto vai ei.
Ihan hirmuinen määrä on ollut siirtoja samaan aikaan. ?
-
16.11.2020, 13:47 #34893
Nimetön
Ei-aktiivinenUnana, toivotaan kovasti, että menkat ei alakaan!??? Tsemppiä piinailuun!
Mulla on punktio nyt keskiviikkona. En meinaa jaksaa odottaa. Haluaisin vain, että se olis pian ohi. Mua jotenkin ällöttää pumpata noita hormoneja kehoon. Ja samalla joutuu jännittämään, jos hyperi eskaloituu.? Ultrassa näkyi viimeks monen eri kokoisia (isoimmat oli perjantaina noin 15mm), ja yhteensä niitä on tulossa taas varmaan parikymmentä ainakin. Pääasia ois että siellä olis tällä kertaa kypsiäkin mukana!
-
17.11.2020, 07:08 #34906
Nimetön
Ei-aktiivinenTsemppiä punktioon! Täällä odotellaan infoa miten menee ??
-
18.11.2020, 08:25 #34938
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos, Taika! 🙂 Tulen kertomaan myöhemmin tänään, miten meni. Jännittää sekin, jos isoimmat rakkulat olisivat ehtineet poksahtaa rikki. Mut kohta kaikki selviää!
Mahtavaa, että sulla näyttää plussaa niin vahvasti! <3
-
-
-
17.11.2020, 06:59 #34905
Nimetön
Ei-aktiivinenJannille tsemppiä punktioon, toivottavasti kaikki menee hyvin! Kunhan vointi sitten sallii, niin tule kertomaan miten meni.
Lumi, varovaiset onnittelut. Toivottavasti olo kohenee ja pääsisit pian kotiin. ❤️
Unana, tsemppiä sinne! Toivotaan ettei vuoto alkaisi. Tiedän niin miltä tuo tuntuu!
Ja kiitos kaikille! Tänään viiva näytti jo vahvemmalta ? Nyt vain pitää toivoa ja uskoa parasta.
-
17.11.2020, 07:13 #34907
Nimetön
Ei-aktiivinenIhana juttu että viiva on vahvistunut! Toivotaan,että pysyy mukana loppuun saakka??
Mullakin on jo selkeät viivat kaikissa testeissä (eihän yksi päivässä riitä?). Viralliseen testipäivään vielä viikko.
Tsemppiä kaikille!
-
18.11.2020, 08:22 #34937
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos tsempeistä, kohta päästään itse asiaan! 🙂
Upea juttu, että viiva vain vahvistuu! <3
-
-
17.11.2020, 08:18 #34909
Nimetön
Ei-aktiivinenMahtavaa Amelia ja Taika! 🙂
Jannille paljon tsemppiä punktioon ja kypsiä munasoluja. Tuo(kin) on jännää aikaa 😀
-
18.11.2020, 08:21 #34936
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos tsempeistä, aamupäivällä on h-hetki käsillä! 🙂 Tuntuukin jo, että kohta alavatsa poksahtaa. Niin paljon siellä on tavaraa! 😀
-
-
17.11.2020, 10:48 #34911
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos! Nyt tosin tuntuu taas, että tätä toivoa koetellaan. Äsken huomasin pientä vaaleaa vuotoa joka jäi paperiin. Ei siis tullut enempää ja oli vaaleaa. Tiedän, että voi liittyä esim. kiinnittymiseen, mutta kyllä se silti säikäytti. Nyt pitäisi vaan ottaa rauhassa, mutta vaikeaahan se on. Onko muilla tällaisesta kokemusta?
-
17.11.2020, 12:08 #34917
Nimetön
Ei-aktiivinenMulla ekan ivf aikaan kun odotin esikoista, vuosin ekat 10viikkoa rusehtavaa vuotoa/välillä ihan vertakin. Kaikki meni kuitenkin hyvin.?
-
17.11.2020, 18:09 #34925
Nimetön
Ei-aktiivinenKunpa liittyisi vain kiinnittymiseen eikä vuoto alkaisi kunnolla ?? Ymmärrän kyllä että tollanen säikäyttää. Mulle lääkäri on joskus sanonut että 1/4 raskauksista tulee verenvuotoa, mikä on täysin harmitonta 🙂 millainen olo sulla muuten on? Ootko vielä testaillut?
-
-
17.11.2020, 11:25 #34912
Nimetön
Ei-aktiivinenoon käsittänyt, että tuommonen pieni tiputtelu on aika normaalia. Toivotaan, että on sellaista eikä mitään muuta. Joillakin vuotaa kait runsaamminkin hetken, vaikka olisi raskaana ihan normaalisti.
Osaako joku kertoa mulle, että miten hitsissä näitä päiviä lasketaan. Eli jos mulla on ollut siirto 9.11 ja punktio 4.11 niin mikä kierron päivä nyt on menossa? Koska mulla siis alkaisi virallisesti kuukautiset jos kierto on 28 päivää? Oon ihan sekaisin. Vai lasketaanko se normaalisti vaan edellisten kuukautisten alkamispäivästä? Auttakaa tyhmempää 😀
-
17.11.2020, 12:45 #34920
Nimetön
Ei-aktiivinenSinulla on varmaan jokin progesteronilääke tukilääkkeenä, esim. Lugesteron, Crinone, Lutinus, Terolut tai Cyclogest. Sitten kun lopetat lääkkeen, kuukautisten pitäisi alkaa noin 2-3 päivän kuluttua, ellet ole raskaana.
Ekassa tuoresiirrossa mulla alkoi tiputteluvuoto jo 14 päivää punktion jälkeen, vaikka käytin Lugesteronia. Mun ymmärtääkseni se tarkoitti sitä, että Lugesteron ei ollut riittävä lääkitys. Tokassa tuoresiirrossa tukilääkkeenä oli myös Lugesteron ja lisäksi lääkäri määräsi minulle omaa progesteronituotantoa tehostavan pistoksen, jonka pistin 10 päivää punktion jälkeen. Tämä oli tarpeeksi tehokas lääkeyhdistelmä, eikä tiputteluvuotoa tullut. Testipäivänä raskaustesti näytti negatiivista, joten lopetin Lugesteronin ja kuukautiset alkoivat kolme päivää tämän jälkeen.
-
17.11.2020, 20:27 #34931
Nimetön
Ei-aktiivinentästä linkistä itse oon itse laskeskellut piinapäivinä jos niin mitkä olisi laskettuaika https://flo.health/tools/ivf-due-date-calculator eli siis punktiopäivästä siirtopäivään niin hedelmöittymisestä alkaa alkion iän lasku ja ainakin ton linkin mukaan siirtopäivästä alkaa laskenta h-hetkeen
-
-
17.11.2020, 12:27 #34919
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos tsemppaavista viesteistä! Tänään vähän tuntuu, että ihan niinku vois tulla käänne parempaan päin ja nesteen kerääntyminen tasaantua. Todellakin, tämän kivun sietämistä helpottaa aika lailla, kun tietää että palkinto edelleen tallessa?
Unana, mulla ainakin laskettiin kiertopäivät niin, et kp1 on se, kun aloin piikittää menopuria.
Ja Amelia, älä ihmeessä pienen tiputtelun vuoksi huolehdi, vaikka ymmärrän toki että säikäyttää. Mä vuosin esikoisen raskaudessa muistaakseni 11 viikolle, välillä reilumminkin, ja kaikki meni silti hyvin loppuun asti. Silloin oli juuri ensimmäinen keskenmeno takana, niin olihan nuo kieltämättä tuskallisen epätietoisia viikkoja. -
17.11.2020, 18:07 #34924
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos! Tässä täytyy vaan pitää pää kylmänä. ? Ei ole onneksi mitään kipuja eikä vuotoa nyt toistaiseksi tullut enempää. Virallinen testipäivä on vasta viikon päästä, mutta varmasti ihan omien hermojen vuoksi testaan taas ylihuomenna tarkistaakseni tummuuko viiva edelleen.
-
17.11.2020, 20:23 #34930
Nimetön
Ei-aktiivinenHeipparallaa.
Mä olen taustapiruna lukenut teidän viestejä samalla kun omat piinailut olleet käynnissä.
Noh, tänään pystyin lopettaa piinailun. Menkat alkoivat tasan 28 päivänä edellisistä, vaikka lugetkin on vielä päällä. Eli kierto pysyi hyvin säntillisenä kaikista hormoneista huolimatta.
Harmittaa niin vietävästi, vaikka jotenkin itseäni valmistelin tähän. Tämä eka ivf-hoito ei mennyt putkeen oikein mitenkään päin ja nyt sitten katse kohti uutta hoitoa. Eihän tässä muu auta, vaikka epätoivo tässä päällimmäisenä fiiliksenä. ?-
17.11.2020, 20:32 #34932
Nimetön
Ei-aktiivinenTodella ikävä kuulla 🙁 Mutta ei tässä muu auta kun uuteen nousuun ja yrittää pitää mieli positiivisena! (olen kyllä niin paraskin puhuja tässä X–D ei ole tehty tälläinen odottaminen minua varten)
-
17.11.2020, 20:57 #34933
Nimetön
Ei-aktiivinenTsemppiä Margarita ❤️ Alkaako teillä hoito kokonaan alusta? Tuleeko välikiertoa, tiedätkö? Toivottavasti pian onnistuisi ✨
-
17.11.2020, 21:43 #34934
Nimetön
Ei-aktiivinenJoo alkaa uusi hoito, koska tästä saatiin ainoastaan yksi solu siirrettäväksi.
Kyselin jo siirrossa mahdollista aikataulua seuraavaan hoitoon, niin silloin sanottiin että ensi vuoden puolelle menee.
Olisin mielelläni hyödyntänyt lääkekaton vielä tälle vuodelle, mutta ei se taida onnistua.
-
-
18.11.2020, 08:20 #34935
Nimetön
Ei-aktiivinenPahoittelut, Margarita!
Kannattaa kysyä kuitenkin lääkäriltä, voisiko hän jo tehdä reseptit valmiiksi, niin ehtisit käydä hakemassa lääkkeet tämän vuoden puolella.
-
-
18.11.2020, 08:56 #34939
Nimetön
Ei-aktiivinenOlen pahoillani Margarita ? tiedän niin tunteen. Mulla alkoi kanssa kunnon vuoto nyt muutaman päivän etuajassa. On niin vaikea pysyä positiivisena. Toivottavasti pääset uuteen kierrokseen nopeasti.
-
18.11.2020, 13:08 #34949
Nimetön
Ei-aktiivinenVoi paska =( ♥️ jaan tuskasi!
Oliks teil mikä tilanne alkioiden kanssa? Onko pakkasessa? En muista enää yhtään mitään kun kiin paljon tekstiä täällä.-
18.11.2020, 14:54 #34953
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos. Meillä on yksi pakkasessa, mikä vähän helpottaa tuskaa. Ei tarvi ihan alusta lähteä niin kuin viimeksi. Luonnolliseen kiertoon tehdään se. Oliko sullakin muuten luonnolliseen kiertoon nyt tämä?
-
-
18.11.2020, 17:49 #34956
Nimetön
Ei-aktiivinenJuu luonnolliseen kiertoon tämä, ensi ma ohjeistettu tikuttamaan (aloitan kyllä jo la kun viime kierto normaalia pidempi jos onkin ovis aiemmin) ultra?myös ens viikolla niin tietää onnaako siirto.
Pitikö sun pitää välikierto vai pääsettekö suoraan passiin?-
18.11.2020, 20:58 #34965
Nimetön
Ei-aktiivinenSaan ilmottautua seuraavista eli joulukuusta. Voi olla että tulee just joulutauko niin että menee tammikuuhun. Mut normaalisti pitäisi tässä
Kohtaa ottaa hoidon suunnitteluaika mikä olisi mennyt vasta helmikuulle joten sinänsä tämä on nyt näin ok. Lääkäri oli siis vaan kattonut paperit läpi ja todennut et voidaan tehdä luonnolliseen kiertoon. Oisin ehkä tullut vähän hulluksi jos oisin päässyt pas:iin vasta maaliskuun menkoista!Vitsi miten kiva että sulla on jo noin lähellä siirtohetki! Hyvin ehdit ennen joulua ?
-
-
-
18.11.2020, 10:06 #34941
Nimetön
Ei-aktiivinenPahoittelut, Margarita ja Unana <3 <3… Voin toistaiseksi vain kuvitella pettymyksen…
Täällä pp5, ja aamulla tein Clearblue early detection testin… EHKÄ, tietyllä kulmalla kääntelemällä saattoi hahmottaa näkymättömän haamuviivan paikan… Mutta esim kännykän kameraan sitä ei saanut tallentumaan. Oon kyllä toiveikas, että parin päivän kuluessa se alkaa vahvistua.
Oisko muuten kenelläkään suosituksia edullisista herkistä testeistä?
-
18.11.2020, 10:50 #34942
Nimetön
Ei-aktiivinenToivotaan että viiva vahvistuu ?? One stepin 10 -herkkyyden liuskatestit on ainakin tosi surkeita! Niitä ei kannata käyttää! Sen sijaan one stepin 10- herkkyyden tikkutesti ja 25-herkkyyden liuskat on ollut musta parempia 🙂 tsemppiä odotteluun!
-
18.11.2020, 12:17 #34948
Nimetön
Ei-aktiivinenMulla on ollut nyt käytössä sellaiset apteekin omat testit, oliko ehkä noin 6€ / 2 kpl. Kuitenkin viralliselle testipäivälle olen varannut Clearbluen digitaalisen testin.
-
18.11.2020, 13:32 #34951
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos vinkeistä. Täälläpä ei noita one-stepejä ollutkaan. Ostin 2 rfsuta ja 2 apteekin omia. Menin vielä tekemään puolen päivän jälkeen uuden testin. Ei varmaan ollut realistista odottaakaan parempaa tulosta kuin aamulla, mutta jotenkin se totaalinen, tulkinnanvaraton, nega, tuntui yllättävän surkealta. Mutta huomenna on varmasti hyvä päivä plussata.
-
-
18.11.2020, 10:56 #34943
Nimetön
Ei-aktiivinenHei! Te jotka plussanneet, ootteko syöny extra vitamiineja? Ymmärsin ainakin että kahvi olisi hyvä jättää pois..
-
18.11.2020, 11:57 #34944
Nimetön
Ei-aktiivinenMä syön Multitabs-raskaus vitamiinejä.
Ja olen kyllä juonut kahvia, kaksi kuppia päivässä. ? -
18.11.2020, 12:10 #34946
Nimetön
Ei-aktiivinenMullakin on ollut koko ajan tässä sellaiset mama monivitamiinit käytössä. Ja olen itse syönyt kuin olisin raskaana aina siirrosta saakka. Tää toimii mulla, koska tulee oli et siltä osin voin tehdä parhaani ja konkreettisesti vaikuttaa tähän. En tiedä onko tällä muuta kuin psyykkistä vaikutusta vielä tässä vaiheessa, mutta tosiaan helpottaa omaa oloa. Kahvia olen juonut aamuisin 1-2 kuppia.
-
18.11.2020, 13:45 #34952
Nimetön
Ei-aktiivinenMultitabs äippävitskut alottanu 1-2kk ennen siirtoa. Tällä kokeilulla 2pos ja 1nega. Kahvia juonut normaalisti 2 kuppia aamulla,en muuten juo.
-
-
18.11.2020, 12:14 #34947
Nimetön
Ei-aktiivinenPahoitteluni Margarita ja Unana❤️ Kannattaa antaa kaikille tunteille tilaa ja jos tuntuu niin myös jutella ajatuksista jonkun kanssa.
-
18.11.2020, 17:45 #34954
Nimetön
Ei-aktiivinenMargarita harmi tilanne. :/ toivottavasti lääkäri suostuu kirjoittamaan reseptit vielä tällä vuodelle, jotta voisit hyödyntää lääkekattoa.
Unana harmi kun ei tärpännyt. 🙁 On nämä kyllä aikamoisia juttuja. Itse tuskailen pääsenkö vielä ennen joulua passiin, koska nyt on punktion jälkeinen kierto eikä tämä kierto ole yleensä lähelläkään normaalia.Kiva kun otitte puheeksi nuo monivitamiinit, itsekin juuri ostin monitabs vitamiinit, missä luki raskaus ja raskautta suunnitteleville. Jospa näistä olis jotakin hyötyä 😀
-
18.11.2020, 17:47 #34955
Nimetön
Ei-aktiivinenTää on kyllä aikamoista… monellakin tapaa. Meillä nyt ensimmäinen hoito menossa. Tuleekohan tämä yhtään helpommaksi tai rutiininomaisemmaksi, jos tämä putki tästä pitkittyisikin…?
-
18.11.2020, 17:53 #34957
Nimetön
Ei-aktiivinenItsekin vasta alussa kun yksi icsi ja yksi tuoresiirto takana, mutta oma hermorakenne on sellainen että aluksi menee vielä ”helposti” koska ei voi odottaa liikoja liian nopeasti. Mutta sitten jos pitkittyy niin vaikeammaksi menee. Tämä välikierto oli TUSKAA odottaa vaikka järkeen kävikin. Nyt taas hyvä mieli kun tapahtuu ja pääsee passiin, mutta jos nyt ei nappaa niin TAAS välikierto koska hemmetin joulutauko ? ainut asia mistä en joulussa pidä ?
Eli omalta osaltani ainakin vastaan et tuskasempaa tulee mitä pidemmälle mennään ja mitä useampia epäonnistumisia kohtaa.
-
18.11.2020, 18:06 #34958
Nimetön
Ei-aktiivinenVoin vain kuvitella. Meillä niitä varsin tuskaisia asioita ei vielä ole tullut vastaan. Mutta tuntuu vaan, että kaikki ajatukset pyörii tämän ympärillä. Ehkä tässä hyvä tilaisuus harjoitella epävarmuuden sietämistä…
Koskas sulla Oodi on Pas?
-
-
18.11.2020, 20:53 #34964
Nimetön
Ei-aktiivinenSamoissa fiiliksissä Oodin kanssa. Alkuun kun aloiteltiin inseminaatioilla niin oli jotenkin toiveikas olo. Eka ivf meni ihan pieleen, toisesta vain tuoresiirto ja kolmannesta yksi pakkaseen asti. Jotenkin on tajunnut tän ajan kulumisen kamaluuden. Ja sitä
Odottelua itse siedän koko ajan huonommin. Vaikeammaksi menee kun epävarmuus lisääntyy, että miksei vieläkään. Mut pakko sitä toivoa on jotenkin ylläpitää et jaksaa
jatkaa. -
18.11.2020, 21:23 #34966
Nimetön
Ei-aktiivinenOvis pitäs osua ensi viikon loppupuolelle, joten siitä se 6 päivää joten kahden viikon päästä olisi pas jos kaikki sujuu hyvin! Miten musta tuntuu et oon täällä jotenkin kovin negatiivinen ? ei sovi tämä vuodenaika tähän ressiin, mutta toivotaan että joulu tuo joulumieltä ?
Toivottavasti ehtisitte vielä joulukuussa Unana siirtoon niin odotus ei niin kovin pitkä olisi ?
Onko Tuulie tuntemuksia? =)
-
-
18.11.2020, 18:06 #34959
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos taas tuesta ja tsempeistä kaikille! ❤
Täytyy tosiaan yrittää päästä lääkärin puheille vielä tämän vuoden puolella jos vaikka saisi edes osan lääkkeistä hankittua.Unana, oon tosi pahoillani myös sun puolesta! Toivottavasti pääset uudelle kierrokselle pikapuoliin.
Vitamiineista.. mulle suositeltiin klinikalta folaattia ja d-vitskua. Myös miehelle d-vitamiinisuositus tuli klinikalta.
Tulipa tässä epätoivon ja harmituksen keskellä taas googlailtua kaikkea mahdollista.. onko kukaan käynyt tai ajatellut käyvänsä akupunktiossa lapsettomuuden takia? Jos siihen uskoo, niin miksipä ei voisi auttaa. Vai onkohan ihan huuhaata? ?
-
18.11.2020, 21:50 #34970
Nimetön
Ei-aktiivinenMä oon itseasiassa viimeksi tänään miettinyt akupunktiota yhtenä hoitomuotona! 🙂 Oon käynyt pari kertaa vyöhyketerapiassa tänä syksynä, ja tykkään siitä todella paljon. Voi olla, että näissä molemmissa hoitomuodoissa on nimenomaan tuo rentoutuminen, stressinpoisto se juttu. En usko kamalasti, että mitään erityistä taikaa niissä olisi. Mutta akupunktiosta olen kuullut itsekin, että olisi mahdollisesti auttanut joillakin.
-
-
18.11.2020, 18:20 #34960
Nimetön
Ei-aktiivinenMä sain kans suosituksen akupunktiosta ystävältäni. Itse jäin pohtimaan, että voisiko se auttaa, ainakin kun googletti niin jotkut on saaneet apua akupunktiosta. Itse pohdin,että auttaisikohan se kaikista eniten stressiin ja sitä kautta helpottaa kehoa raskautumaan. 😀
-
18.11.2020, 18:24 #34961
Nimetön
Ei-aktiivinenMeille on tehty siis kolme hoitoa, koska ekasta saatiin vain siirrettyä kaksi ja toisesta ei yhtään. Nyt oli sitten kolmas hoito josta oli tuoresiirto ja 12 alkiota pakkaseen. Eli jokainen hoitokerta on kyllä täysin erilainen, enkä tiedä mitkä asiat näihin vaikuttaa. Mutta ei tämä kyllä helppoa ole, mutta toisaalta pettymyksiä oppii sietämään ja sitten taas osaa iloita esimerkiksi ovulaatiosta tai seuraavasta askeleesta. Ainahan sitä toivoo, että tärppäis, mutta näin ei ainakaan meidän kohdalla ole vielä käynyt. :/
-
18.11.2020, 19:22 #34962
Nimetön
Ei-aktiivinenVoi teillä on ollut pitkä matka.
Se on kyllä totta, että näitä pettymyksiä oppii kyllä käsittelemään. Nopeasti sitä on kerännyt itseensä jo uutta taistelutahtoa. ?
Toivotaan että pian koittaisi se päivä, kun ei tarvitsisi pettyä. ?
-
-
18.11.2020, 20:20 #34963
Nimetön
Ei-aktiivinenniin meillä on ollut, mutta onneksi toivoa on vielä jäljellä. Tsemppiä kaikille muillekin <3
-
18.11.2020, 21:54 #34971
Nimetön
Ei-aktiivinenpp13 ja apteekista haetu viikkonäytöinen clear blue huomisaamua varten…. mulle sanoi lääkäri kyllä muutaman kupin kahvia voi juoda raskaanakin mutta itse vaihdoin jo tässä vaiheessa kofeiinittomaan kahviin ja valikoitunut hollantilainen Jakobs kofeiiniton kahvi kultakatriinan uutta kofeiinitonta kokeilin mutta toi Jakobs pehmeempi.
-
18.11.2020, 22:03 #34972
Nimetön
Ei-aktiivinenTulinpa tänne vielä iltamyöhällä päivittämään tilannetta. Punktio on onnellisesti ohi! Kylläpäs se onkin kivuliasta, mutta onneksi niin nopea toimenpide, että sen kestää! Munasoluja saatiin 17 kpl, ja nyt vain jännitetään perjantaihin asti, että olisiko siellä myös kypsiä yksilöitä, ja lähtisikö niistä alkioita tulemaan. Puolet tehdään IVF:nä ja puolet ICSInä. Lääkärit haluavat vertailla, kummalla metodilla hedelmöitys onnistuu paremmin. Tuoresiirtoon ei mennä, kun munasarjat on niin isot ja aktiiviset (rakkuloita puhkottiin 30 kpl). Vaikka asiat eteneekin hitaasti, niin mielellään annan keholle tämän parin kuukauden tauon toipua ja palautua normaaliin hormonitoimintaansa.
Tsemppiä Oodille siirron odotteluun! Ja jaksamista kaikille, jotka on joutuneet pettymään. Onneksi uusi kierto aina tulee, ja uudet mahdollisuudet! <3
-
19.11.2020, 08:57 #34980
Nimetön
Ei-aktiivinenHienoa Janni! Toivottavasti löytyy tosi paljon kypsiä, mitkä hedelmöittyy! Saatko siis perjantaina kuulla tilanteen?
-
19.11.2020, 09:41 #34993
Nimetön
Ei-aktiivinenUnana, joo kyllä perjantaina tulee tietoa, ja jos siellä on lähtenyt hedelmöittymistä tapahtumaan, niin osaa yritetään kypsyttää blastoksi viikonlopun yli.
-
-
19.11.2020, 09:59 #34995
Nimetön
Ei-aktiivinenTsemppiä Jannillekin! Toivotaan nyt suurta blastolaumaa pakkaseen, niin ettei tarvitsisi enää piikityshommiin lähteä.
Jännittävää odottelua riittää 🙂-
19.11.2020, 18:32 #35009
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos, Tuulie! <3 Toivotaan todellakin, ettei tarvitsis enää hoitorumbaan lähteä! Tällä hetkellä en oikeasti tiedä, lähtisinkö enää uudelle kierrokselle. Sen verran hermoja raastavia on nämä hoidot, kun pelottaa kaikki sivuvaikutukset pistoksista, hyperin vaara jne.
-
-
-
19.11.2020, 07:43 #34975
Nimetön
Ei-aktiivinenÄh, ei pysty oikein edes kirjoittamaan mitään järkevää. Negaa näyttää testit. On ollut muka vaikka mitä tuntemuksiakin, mutta ei tainneet tarkoittaa sitä mitä toivoin. No, nyt vasta pp6, alkio olisi 10 pv, voihan tulos vielä muuttuakin, mutta jotenkin tuntuu että kaikilla muilla on tässä vaiheessa jo näkynyt testeissä….
-
19.11.2020, 08:36 #34978
Nimetön
Ei-aktiivinenMillä testillä oot testannut? Jotkut niistä on vaan huonompia kuin muut, eikä näytä mitään, vaikka toisessa olisi jo selkeä haamu. Mutta se hgc nousee kaikilla yksilöllisesti, eli ei vielä kannata nyt ihan kokonaan luopua toivosta ? ??
-
19.11.2020, 09:07 #34982
Nimetön
Ei-aktiivinenNoh, oon jo testannut clearblue (lähes näkymätön haamu eilen), ja eilen ja tänään RFSU herkkä, ja Apteekin oma HERKKÄ…. Ei ole ahkerasta testaamisesta huolimatta haamu vahvistunut 🙂 Toivo on vähissä tämän suhteen, mutta olisihan se ihana yllätys jos viiva vielä testiin ilmeistyisi. Jos nyt vaikka pari päivää malttaisi odottaa ennen seuraavaa testiä.
-
-
-
19.11.2020, 08:31 #34976
Nimetön
Ei-aktiivinenblaah aamutesti oli nega no pitää soittaa seuraava kokeilu onneksi pakkaseen jäi 3 hyvää kandia eli kohti uutta kokeilua.. oliko muita tänään testanneita?
-
19.11.2020, 08:34 #34977
Nimetön
Ei-aktiivinenNo voi harmi Eeva ☹️ Sulla on hyvä asenne ? toivotaan että ensi kerralla tärppää! Pääsetkö vielä ennen joulua uuteen siirtoon vai tuleeko välikiertoa?
-
19.11.2020, 09:11 #34983
Nimetön
Ei-aktiivinenVoi että… 🙁 Onneksi on kuitenkin kandeja pakkasessa…
Samoin täällä 3 kandia pakkasessa, aloin jo henkisesti valmistautua tähän vaihtoehtoon, jos nyt ei tärppää. Testasin tosiaan tänään, pp6, tulkinnanvaraton nega, mutta virallinen testipäivä vasta 25.11.
-
-
19.11.2020, 09:01 #34981
Nimetön
Ei-aktiivinenVoi harmi Eeva! 🙁 Tosi mälsää! Tehtiinkö sulla luonnolliseen kiertoon siirto?
Tuulie, tiedän tunteen, kun on olo, että pitäisi jo näkyä. Mutta ei sitä täysin voi tietää. Se on niin yksilöllistä. Koska sulla siis olisi virallinen testipäivä?
Vesikrassi, kiva juttu, että saitte jo joulukuulle ajan! Siitä se lähtee. 🙂
-
19.11.2020, 09:13 #34985
Nimetön
Ei-aktiivinenei näin vanhalla naudalla enää luonnollista kierota odoteta lääkkeillä tehtiin ja nyt teki ”oma” lääkäri eli paras lääkäri mikä mua on hoitanut mutta uutta kokeilua kohti…
-
19.11.2020, 09:15 #34987
Nimetön
Ei-aktiivinenja tänään oli virallinen testipäivä ja viikkonäyttöisellä clear blulla testasin eli ei mitään haamurajojen arvailua sano suoraan ei raskaana
-
-
19.11.2020, 09:19 #34990
Nimetön
Ei-aktiivinenUnana: Niin, muistan kun sinä kirjoitit samasta asiasta. Että toivo menee yllättävän aikaisessa vaiheessa, kun testissä ei mitään näy. :/ Mulla virallinen päivä 25.11. Toisaalta, ehkäpä juurikin on yksilölliset hormonit, kun kerran tässäkin tilanteessa ollaan.
-
-
19.11.2020, 09:13 #34984
Nimetön
Ei-aktiivinenOlen jonkin aikaa seuraillut tätä keskustelua, ja pikkuhiljaa alkaa tulla itsellekin ajankohtaiseksi ivf hoidot. Ensi viikolla kun menkat alkaa niin soitan klinikalle ja pistokset sitten kp2. Me ollaan yritetty reilu 1,5 vuotta, syynä miehen simpat. Määrässä ja liikkuvuudessa alentumaa. Mentiin yksityiselle keväällä hoitoihin ja neljä inseminaatiota kokeiltu, ilman plussaa. Päätimme ainakin yhden ivf/icsin vielä tehdä samalla klinikalla. Olo on samaan aikaan toiveikas, utelias, hämmentynyt ja pelokas. Pelottaa, että saadaanko mitään hedelmöittymään. Lähipiirissä ei oikein ole ketään kellä olisi kokemuksia hoidoista, mutta olen kipeästi vertaistukea vailla. Teillä on täällä kyllä ihanan aktiivinen ryhmä 🙂
-
19.11.2020, 09:20 #34991
Nimetön
Ei-aktiivinenTervetuloa Pioni 🙂
-
-
19.11.2020, 09:14 #34986
Nimetön
Ei-aktiivinenVesikrassi: Positiivista on, että kun on kerran päässyt noihin hoitoihin, niin sitten hommat alkaa edetä suhteellisen nopeasti. Nopeasti pääsee ainakin odottelemaan ja jännittelemään 🙂
-
19.11.2020, 09:37 #34992
Nimetön
Ei-aktiivinennyt tulee kehuja taas mua hoitaneelle klinikalle aamusoitto ei tärpännyt niin sain ohjeet heti ekana vuotopäivänä viikon sisällä pitäis alkaa soita ja tokana aloita taas progynova nyt kaikki lääkkeet seis eli suomeksi uusi yritys heti kuukautisten jälkeen eli ei mitään turhaa odottelua ja noi jo ostetut lääkkeet ei mene hukkaan kun suoraan jatketaan samoilla
-
19.11.2020, 09:45 #34994
Nimetön
Ei-aktiivinenHuippua! 😀 Pääsee heti uudelle yritykselle!
-
-
19.11.2020, 14:57 #34999
Nimetön
Ei-aktiivinenJanni toivotaan, että saat monta hyvää alkiota pakkaseen! Ja pikaista palautumista punktion jäljiltä!
Unana pahoittelut. Toivottavasti PAS:sta tärppää!
Margarita harmillista. Toivottavasti uudella hoitokierroksella on parempi onni!
Eeva T kurjaa että tuli negatiivinen, toivottavasti seuraavasta siirrosta tärppää!
Tuulie harmi tuo negatiivinen, mutta toivottavasti vielä kääntyy plussaksi!
Aurinko ja Oodi toivottavasti pääsette sujuvasti siirtoihin!
taika onnea plussasta, uskotaan ja toivotaan että pysyy testipäivään ja seuraavat yhdeksän kuukautta!
Lumi pääsitkö sairaalasta kotiin? Toivottavasti on pikkuinen kyydissä!
Amelia onnea plussasta ja toivottavasti on viiva vielä tummunut!
Vesikrassi tsemppiä ensikäynnin odotteluun!
Pioni siitä se alkaa, toivottavasti ivf/icsi-hoitoihin siirtyminen tuo hyvän tuloksen!
-
19.11.2020, 16:49 #35006
Nimetön
Ei-aktiivinen🙂
-
-
19.11.2020, 15:50 #35000
Nimetön
Ei-aktiivinenMulla huomenna tulee viikko täyteen sairaalassa. Välillä aina näyttäny, että alkais menee parempaan suuntaan, mut sitte taas takapakkia.
Kyytiläinen onneksi matkassa ja tänään just kun nestemääriä ultrattiin, niin siellähän kohdussa jo näkyi aivan oikeassa paikkaa raskausmateriaalia?
Kuinka pitkäks aikaa teillä on tuoresiirron jälkeen määrätty keltarauhashormoni? Mulle määrättiin 2 vk ja se tuli tänään täyteen. Hirvittää vähän lopettaa, jos istukka ei vielä tuotakaan tarpeeksi, mutta toisaalta saattaa tätä hyperiä helpottaa, kun jää pelkästään istukan tuottama.-
19.11.2020, 16:48 #35004
Nimetön
Ei-aktiivinenKoitahan jaksaa siellä, ja kyytiläinen kanssa 🙂
Mulla oli hormoni 12 päivää siirron jälkeen
-
-
19.11.2020, 15:56 #35001
Nimetön
Ei-aktiivinenJa tervetuloa, Pioni, mukaan!
Meillä aika sama, että neljä tuloksetonta inssiä takana ja nyt eka IVF. Nyt rv 4+2 tuoresiirrosta ja paha hyperi päällä. Toivottavasti teilläkin onnistuu heti, mut ilman hyperiä. -
19.11.2020, 16:26 #35002
Nimetön
Ei-aktiivinenTervetuloa Pioni=)
Lumi kuulostaa hurjalta että sairaalassa joudut olemaan. Onko syynä siis nesteen kertyminen? Mitä siellä sinulle tehdään vai tarkkaillanakao vaan jatkuvasti?
-
19.11.2020, 16:30 #35003
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos tsempeistä! Hurjan kuulosta Lumi toi hyperi. Mutta ihanaa että tuoresiirto toi plussan <3
Mua ei itseä pistokset yms pelota kun parissa viimeisessä inssissä oli ne käytössä, mutta ahdistaa kun ei yhtään tiedä miten käy. Kovasti toivon että icsillä saataisiin jotain hedelmöittymään. Stressaa myös tää korona että kunhan ei nyt vaan pamahtaisi päälle kun hoidot alkamassa.. Täytyy yrittää päivä kerrallaan mennä, jospa se tästä.
-
19.11.2020, 16:49 #35005
Nimetön
Ei-aktiivinenOodi, kyllä nesteen kertyminen kai käytännössä on suurin ongelma, vaikka nuo veriarvot varmaan lääkäreillä enemmän seurannassa. Alle viikossa painoa tullut 15% lisää, kun nestettä kertynyt varsinkin vatsaonteloon hurjasti. Näytän samalta, kuin esikoista odottaessani ehkä seitsemännellä kuulla. Lisäksi tukosriskiä, johon aloitettiin hepariinipiikit, monissa veriarvoissa ollu häikkää myös. Hoitona tähän on nesteytys eli tipassa oon ollu käytännössä viikon.
-
19.11.2020, 17:43 #35007
Nimetön
Ei-aktiivinenHurjan kuulosta Lumi! Tsemppiä paljon sinne sairaalaan, toivottavasti olo alkaisi pian helpottamaan.
Mua kuumottaa myös noiden lugejen lopettaminen, mulle määrättiin ne vaan yhteensä 12 päiväksi ja päättyi jo eilen, vaikka siirrosta vaan nyt 10 päivää. ? täytyy toivoa että kyytiläinen pysyy silti mukana.
-
19.11.2020, 18:44 #35010
Nimetön
Ei-aktiivinenTervetuloa Pioni mukaan! 🙂
Lumille tsemppiä sinne sairaalaan! Jospa alkaisi pian oireet helpottaa, ja pääsisit normaaliin elämään ja nauttimaan raskaudesta!
Eevalle pahoittelut negasta! :/ Ja Tuulielle myös, mutta vielä taitaa olla hieman toivoa, että muuttuisi vielä plussaksi..?
Itselläni on punktiosta toipuminen lähtenyt hyvin käyntiin. Turvotusta vielä on, mutta ei kipuja paljoakaan. Tuntuu paremmalta kuin ekan punktion jälkeen. Huomista ja tarkempia tietoja odotellen…
-
19.11.2020, 20:52 #35012
Nimetön
Ei-aktiivinenVoi vitsit, täällä on keskustelut käynyt kuumana, kun en ole ehtinyt koko päivänä lukemaan. ?
Lumille tosiaan tsempit sairaalaan. En tiennyt, että hyperi voi noin hankalaksi mennä. Toivotaan että pian pääset kotiin ja ihana kyytiläinen mukana. ❤ -
19.11.2020, 21:08 #35013
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos taas tsempeistä! Tänään ehkä vähän parempaan suuntaan menny, joten eiköhän tää tästä vielä helpota.
Hyvä kuulla, että ei muillakaan tuoresiirron jälkeen oo kovin pitkäks aikaa määrätty lugeja. Pitää toivoo, että se nyt tätä hyperiä alkais helpottaan, kun lopetan ne. -
20.11.2020, 09:00 #35017
Nimetön
Ei-aktiivinenAika hurjalta kuulostaa tuo sinun hyperi Lumi! Onneksi pitävät sairaalassa huolta!
Joko oot saanut uutisia Janni hedelmöittyneistä?
Mikäs Tuulien tilanne? Ootko testannut uudestaan vai odotteletko virallista testipäivää?
Mä oon kanssa miettinyt akupunktiota. Onkohan täällä ketään jolla olisi jo kokemusta siitä? Nyt kun piikkikammo on tässä pistelyjen myötä kadonnut, niin oisi koittaakin. Aikaisemmin ei olisi tullut mieleenkään antaa jonkun vapaaehtoisesti pistellä piikeillä 😀
Miten muuten Aurinko, onko jo selvinnyt, ehditkö ennen joulutaukoa siirtoon? Mä en tajua kun mullekin sanottiin, että katsotaan, jos ehditään tekee ennen joulua siirto, mutta mun logiikalla se ei ole mitenkään mahdollista. Jos seuraavat menkat pitäisi alkaa joulukuun puolessa välissä. Noh, jää nähtäväksi.
Ja pionille tervetuloa mukaan! Kiva kun täällä on näin aktiivinen keskustelu käynnissä 🙂
Tsemppiä kaikille tähän päivään!
-
20.11.2020, 13:46 #35020
Nimetön
Ei-aktiivinenTervehdys! Löysin eilen tieni tänne foorumille ja ehdin vasta hieman lueskella täällä keskusteluja ja tunnelmia. Kiitos teille, että ootte niitä tänne jakaneet! Ja toivon hurjasti voimia ja onnea teille kaikille <3. Olemme 39-vuotias pari ja ensimmäisellä Ivf-kierroksella. Taustalla lapsettomuuteen ei ole selkeää syytä. Toki ylipaino, kilpirauhasen vajaatoiminta ja miehen hieman normaalin rajoilla keikkuva sperman laatu tätä meillä voi selittää. Olemme yrittäneet pitkään lasta, ja antaneet asian jopa olla vain. Lopulta päädyimme hakeutumaan hoitoihin ja ne alkoivat itsellä reippaalla painonpudotusvaatimuksella vuonna 2016. Tämä laukaisikin sitten aika ison elämänmuutosprosessin. Ja nyt -14kg ja olemme tässä tilanteessa, eli tänään alkoi Synarela-sumute ja pitkällä hoitokaavalla edetään julkisella puolella. Koen nämä lääkitysasiat kovin jännittävänä ja sain eilen rohkeutta kasvatettua, kun löysin täältä ihmisiä, jotka ovat selvinneet osittain samoista, mutta kuitenkin omanlaisista tilanteista. Valoa viikonloppuihinne!
-
20.11.2020, 15:35 #35031
Nimetön
Ei-aktiivinenUnana mä olen menossa maanantaina ultraan ja katsotaan tilanne pystyykö tässä kierrossa siirtämään. Mulla jostakin syystä on parina päivänä tullut pientä vuotoa niin siksikin menen tarkastukseen maanantaina. Mutta jos kaikki on ok ja ovulaatio tässä välikierrossa tulee niin siirron pitäisi olla mahdollinen. Toki KYS:ltä sanoivat, että joulunakin ovat vain noin reilun viikon kiinni, eli siinäkin pitäisi onnistua pas, jos joutuu seuraavaa kiertoa odottelemaan.
Jospa kuitenkin pääsisit tekemään siirron vielä ennen joulua? tai tekevätkö siirtoja joulun välipäivinä?
Lumille paljon tsemppejä sairaalaan, toivotaan ettää hyperi alkaa helpottamaan, hurjalle kuulostaa.
Pioni ja Adela kiva kun löysitte tänne meidän seuraan. 🙂 Aurinkoista viikonloppua kaikille. <3
-
21.11.2020, 12:13 #35043
Nimetön
Ei-aktiivinenOlisko sulla Aurinko mihin aikoihin pas jos onnistuu? =) toivotaan että ultrassa kaikki ok, mullakin tiistaina ja sit nähdään. Aloin jo tikutta ovista varmuuden vuoksi!
-
22.11.2020, 09:47 #35060
Nimetön
Ei-aktiivinenJos kierto olisi normaali niin Pas sattuisi ensi viikolle tai sitä seuraavalle. Nyt kyllä kovasti epäilen, että tämä kierto jää välikierroksi. Eli sullakin pas olisi ensi viikolla tai sitä seuraavalla? minkä ikäisiä alkioita teillä on? 🙂 Toivotaan että ovis sieltä löytyy ja olosuhteet siirrolle on otolliset.:)
-
-
22.11.2020, 16:40 #35069
Nimetön
Ei-aktiivinenMulla on olut vuotoa nyt yhteensä 4vk ajan. Menkat tuli välissä mutta vuoto jatkui. Ovis pitäisi olla ensi viikolla (ti ultra) ja se meinaisi että seuraavalla viikolla pas. Joulukuun alussa siis. Saa nyt nähä löytyykö ultrasta syy vuodolle ja löytyykö ovista edes.
3kpl 5-6 päivän blastoja olis pakkasessa jos sinne asti päästään=)
-
22.11.2020, 20:20 #35070
Nimetön
Ei-aktiivinenHei siis mulla sama juttu.. että vuoto vaan jatkuu vaikka kuukautiset ns. Loppui jo.. toivon myös, että huomenna ultrassa selviäisi syy vuodolle. Sen takia en usko, että ovulaatiota tässä kierrossa tapahtuu.. aivan ihmeellistä tämä touhu? ja jännä, että ihan samanalainen tilanne sinulla.
Ei tässä auta kun toivoa ja tsempata ❤️
-
-
22.11.2020, 20:29 #35071
Nimetön
Ei-aktiivinenOmpa helpottava kuulla että sullakin samoja ”oireita” ? toivottavasti siis ihan normaalia. Eikös tämä ollut sun kolmas hoitokierto? Ei ole aiemmin vastaavaa ollut? Kysyinkin asiasta hoitopolulla, mutta eivät olleet millänsäkään. Tuo vuoto alkoi viimeisen odotetun oviksen aikoihin ja siksi aattelinki ottaa varman päälle ja huomisesta eteenpäin tikuttaa aamulla ja illalla ettei vain mene ohi jos ovulaatio tapahtuu (esimerkiksi heikompana tms en oikein tiedä miten tuo teoriassa menee ?)
Tuun kyllä heti kertomaan jos jotain tapahtuu ja mitä ultrassa sanovat =)
Ja jännityksellä odotan miten sulla huomenna menee ultrassa! Peukkuja täältä!
-
22.11.2020, 20:54 #35073
Nimetön
Ei-aktiivinenJoo mäkin luulen, että tää on vissiin ihan normaalia. 😀 toivottavasti. Nyt just tein ovulaatiotestin, koska kiertopäivä 14 ja se näytti hymynaamaa. Nyt olen aivan ihmeissäni, koska olin varma ettei se muutu hymynaamaksi tässä kierrossa. Saankohan yöllä unta kun odotan jo huomista ultraa ja tietoa siitä voiko siirota tehdä. 😀
Onko sulla minkälaiset ovulaatiotestit käytössä? mä oon noilla clearbluen testeillä tehnyt.. vaikka ne on super kalliita, niin mua helpottaa se tyhjä ympyrä /hymynaama. Aluksi siis tein tikkutesteillä, mutta jäi aina arvailujen varaaan ovulaatio.
Mä tuun huomenna kertomaan uutiset ja tuu sä heti sit tiistaina! 🙂 kiitos ja peukut myös sulle. 🙂
Tämä on muuten tosi ihana paikka kun voi tulla kertomaan ja juttelemaan asioista, koska ymmärretään ja tiedetään mistä puhutaan. 🙂
-
-
22.11.2020, 21:43 #35074
Nimetön
Ei-aktiivinenJesjess!! Mahtava juttu oon iloinen sun puolesta!? Ehkä mullakin hymynaama tulee esiin, samoilla clearbluen testeillä meen, raskauskeijussa oli 44e 20kpl ni aattelin ottaa varman päälle koska tiedän et olisin vainoharhanen jos joutuisin analysoimaan viivojen vahvuuksia ? Mulla periaatteessa huomenna kp9 vasta, mut kun menkat oli ~6pv myöhässä ni jotenkin mietin et vois mennä vähä aikasessa tää kierto. En tiä sit onko ihan aukoton logiikka?
-
23.11.2020, 16:24 #35083
Nimetön
Ei-aktiivinenIlo loppui lyhyeen kun lääkäri totesi, ettei tässä kierrossa tehdä siirtoa. 🙁 Vuodolle ei löytynyt selittävää tekijää ja se oli syynä myös, ettei siirtoa tehdä, koska ei ole varma mistä vuoto johtuu. Eli meidän seuraava siirto menee sit tammikuun lopulle, koska joulun tienoolle just osuu sit seuraava ovis. On tämä taas kyllä aikamoista pettymyksen sietoa. 😀
Hei mä en oo ees tajunnut, että siellä on tollanen tarjous, töytyypä itsekin tilata sieltä noita testejä. Parempi sitä ovista on bongailla aikasemmin kun liian myöhään. Mä toivon, että sä saat parempia uutisia huomenna ja sulle pystytään siirto tekemään. 🙂
-
-
23.11.2020, 18:07 #35088
Nimetön
Ei-aktiivinenVoi ei meinas ihan itku tulla ? vähänkö harmittaa teidän puolesta! Eikä tuo hyvältä meillekään kuulosta koska sama vaiva. En kyllä tiedä miten kestän taas uuden lykkääntymisen..
-
23.11.2020, 19:58 #35089
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos tuesta! ❤️ Jotenkin tässä reilun vuoden aikana näitä pettymyksiä tullut niin paljon.. jostain niitä voimia aina tulee ja jaksaa eteenpäin.
Mä todella toivon, että sulle tehdään siirto ja pieni vuoto ei olisi esteenä. Mä luulen, että tässäkin lääkärit on erimieltä. Tämän päivän lääkäri selkeästi empi kannattaako tehdä vai ei. Mutta selitti sillä, että vasta oli punktio ja tuoresiirto, että kehon pitäisi antaa löytää normaali kierto ? ymmärrän tämänkin, mutta odottelu on raastavaa.
Tuu kertoo miten sulle käy huomenna, pidän peukut ja varpaat pystyssä, että siirto onnistuu ?
-
25.11.2020, 11:48 #35120
Nimetön
Ei-aktiivinenVoih, olipa harmillista kuulla. Ja varmasti raastavaa tuo odottelu.<3
-
-
-
23.11.2020, 20:10 #35090
Nimetön
Ei-aktiivinenJoo kyllä on mielenkiintoista kuulla mitä mieltä huomenna lääkärit on. Kerrottiinko sulle muuta infoa limakalvon paksuudesta tai follin kasvusta? Vai oliko tuo vuoto yksistään syy ettei siirretä?
Tosi jännää ja kiva kuulla että osaat nähdä positiivisetkin puolet. Mulle se on tällä hetkellä kovin vaikeaa ?-
23.11.2020, 21:23 #35093
Nimetön
Ei-aktiivinenJoo limakalvo oli hyvä 9mm ja folli oli ehkä vähän pienempi kun normisti. Eli muuten kaikki oli kunnossa ja näiden puolesta siirto olisi voinut onnistua.
Joo kyllä tää on välillä hankalaa, mutta jotenkin niillä positiivissa ajatuksilla jaksaa.
Oliko teillä Oodi millanen tilanne, oliko aikaisempia hoitoja tai pas siirtoja tehty? Täällä on niin monta keskustelua, että ei ihan pysy mukana. ?
-
-
23.11.2020, 21:30 #35095
Nimetön
Ei-aktiivinenMä vastaan aina tohon sun alkuperäisen kommenttiin niin pysyy jotenkin mulla näkyvissä nää jatko kommentit ?
Meillä siis ensimmäinen Icsi hoito oli lokakuussa ja siitä tuoresiirto nega. Sitte välikierto ja nyt sit pas. Meiltä vaan lykkääntys tuo aloitus koko ajan niin siksi alan olemaan kärsimätön ? vaikka tiedossa on ollut jo yli vuosi sitten syy ja että icsi ainoa mahdollisuus. -
24.11.2020, 06:37 #35096
Nimetön
Ei-aktiivinenAivan, mä vastasin aina tohon viimeiseen, mutta nyt kelasin tonne alkuun. ?☺️
Lykkääntykö teillä aloitus koronan takia? Joo toi on niin harmillista, että tässä joutuu elämään vaan kuukautiskierron mukaan ja odottaa vain uutta vaihdetta koko ajan. Mutta teillä on hyvä määrä alkioita pakkasessa, joku niistä varmasti onnistuu. ?
Meillä siis tehtiin kaksi ensimmäistä yksityisellä ja niistä saatiin kaksi pas siirtoa tehtyä. Toinen hoito tuotti alkioita, mutta ne kuoli 4 pvän ikäisenä. Eli yhtään siirtoa ei siitä. Nyt sit vihdoin päästiin julkiselle. Meille siis aikaisemmin sanottiin, että vain icsi toimii. Nyt jostain syystä 12 alkiota kehittyi kaikki ivf:llä. Tosin ne kaikki on 2 päivän ikäisiä, eli vielä voi katoa käydä kun niitä aletaan sulattamaan.. mutta silti olin niin ihmeissäni, että nyt vaan uskon, että joku näistä 12 alkiosta jaksaa kasvaa ??
-
24.11.2020, 18:50 #35107
Nimetön
Ei-aktiivinenOodi kuinka kävi tämän päivän ultrassa? 🙂
-
-
20.11.2020, 15:51 #35032
Nimetön
Ei-aktiivinenAdela, tervetuloa joukkoon ja onnea hoitoihin! <3
Mulle ilmoitettiin tänään punktion lopputulos: yksi hyvä alkio saatiin pakkaseen.<3 Vaikka aluksi olinkin pettynyt siihen, että vain yksi, niin toisaalta se on jo valtavan paljon parempi kuin edellisen hoidon tulos (0)! Yritän ajatella positiivisesti, että yksikin voi riittää. Siirto tehdään luonnolliseen kiertoon, ja todennäköisesti menee ensi vuoden puolelle, koska laskin, että jos normaali kierto alkaa yhtä pitkän ajan päästä kuin alkoi viime hoidon jälkeen, niin se on sitten vasta joulukuun lopulla. Joten, nyt aion keskittyä kaikkeen muuhun koko loppuvuoden ajan. 🙂 Olen ehkä täältä keskusteluistakin taka-alalla nyt jonkun aikaa.
Mukavaa viikonloppua ja toivon onnellisia uutisia kaikille, joilla loppuvuoden aikana vielä on hoitoja tai siirtoja!
-
21.11.2020, 12:17 #35044
Nimetön
Ei-aktiivinenOnneksi yksikin tuo toivoa ♥️ mukavaa joulua ja palataan viimeistään alkuvuonna =)
-
22.11.2020, 13:48 #35065
Nimetön
Ei-aktiivinenNiinpä, yksikin on elämän kokoinen mahdollisuus <3 Mukavaa joulun aikaa! Käyn täällä palstalla näköjään edelleen melko usein. 🙂
-
-
25.11.2020, 11:51 #35121
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos Janni! Ja onnea alkionsiirtoon kunhan se toteutuu <3
-
-
20.11.2020, 19:19 #35033
Nimetön
Ei-aktiivinenMukavaa perjantai-iltaa tännekin kaikille, ja tervetuloa Adela! Tämä keskustelupalsta on kyllä ollut mukava vertaistuki, kun nämä hoidot ovat pyörineet mielessä.
Janni: Toivottavasti jatketaan keskusteluja positiivisten tuulien merkeissä vuodenvaihteen jälkeen 🙂
Unana: Akupunktiosta on kokemusta muiden vaivojen osalta, ja ei siitä nyt ainakaan haittaa ollut. Ihan positiiviset muistot jäi 🙂
Olen (tietysti) tänäänkin testannut. Negatiivista näyttää, mutta onneksi oma mieli on jo valoisampi asian suhteen. Pakkasalkioille päästään varmaan suhteellisen nopeasti, jos nyt ei tärpännyt.
Auringollekin tsempppiä, ja kiitos joulutaukotiedotteesta!
Kaikille mukavaa viikonloppua! Ja voimia ja onnea 🙂
-
22.11.2020, 13:54 #35067
Nimetön
Ei-aktiivinenTuulie, toivotaan, että pas-kyytiläiset tuovat plussia! <3 🙂
-
-
21.11.2020, 09:02 #35037
Nimetön
Ei-aktiivinenHei kaikille!
Uskaltauduin nyt kyselemään täältä kokemuksia ivf-hoidoista koska ne ovat varmaan edessä piakkoin. Minulla on todettu kohdun poikkema ja adenomyoosi ja raskaaksi tuleminen olisi lääkärin mukaan ”ihme”. Munasarjat toimivat hyvin, miehessä ei vikaa ja ongelma onkin vain kohtu. Oma lääkärini lapsettomuusklinikalla sanoi että muita hoitoja ei ole kaiken tämän tultua ilmi järkeä jatkaa ja ivf olisi ainut vaihtoehto. Ikäni vuoksi käyn hoidossa yksityisellä.Lääkärin mukaan on mahdollista että alkionsiirto ei edes onnistu, onko tästä kokemuksia? Kohdunkaulani on kovin kapea ja hysteroskopia sekä Pipelle ovat olleet jo todella kivuliaita tämän vuoksi.
Lisäksi kiinnostaisi kokemukset punktiosta, lääkärini mukaan lääkitys olisi siinä niin vahva ettei kipua tunnu mutta olen lukenut sen olevan joillekin todella kivuliasta? Tästä on varmasti puhuttu aikaisemmin, pahoittelut toistosta!En sinänsä pelkää itse kipua niin paljon kuin sitä että toimenpiteitä ei voida sen vuoksi suorittaa loppuun 🙁
-
21.11.2020, 15:35 #35047
Nimetön
Ei-aktiivinenMulla on jäätävä gynekammo,syystä että eka gyne ikinä oli niin traumaattinen kokemus. Lisäks piikkikammo,en tiedä mistä tullut mutta ollut aina. Nämä yhdessä punktioon niin voi sentään?♀️ kolme punktiota takana, niistä on jollain tapaa selvitty kuitenkin. Oon saanu 15mg diapamia esilääkkeenä ennen toimenpiteen alkamistakaan ja maximit sitten suoneen kipulääkkeen ym osalta.
Jos en olisi kipuherkkä+ylemmät niin punktiot ei varmasti olisi olleet niin kaoottisia ja kivuliaita.Kannattaa varmasti lääkärin kanssa jutella etukäteen näistä ja miten saisi mahdollisimman rennoksi sinut, että toimenpide olisi myös lääkärille helpompi. Jännitin itse lääkkeistä huolimatta, joka lisäsi kipua.
Olisiko yksityisellä mahdollista saada ”humautusta”? Ei kuitenkaan olisi nukutus. Toivottavasti löydätte sopivan ratkaisun että punktio onnistuu! ❤
-
-
21.11.2020, 11:31 #35042
Nimetön
Ei-aktiivinenTervetuloa joukkoon, Jenni! Toivotaan, että teille löytyy apu ivf:stä! <3
Itse taas olen aika kipuherkkä ja pelkään kipua, ja punktiossa vahvat kipulääkkeet eivät valitettavasti itseltäni ole vieneet kipua kokonaan. Neulan puhkoessa rakkuloita minulla välillä sattuu melko paljon. Kipu on kuitenkin onneksi lyhytaikaista, ja punktion kesto on vain noin 10 minuuttia. Kaikilla ei varmaan sitäkään, jos rakkuloita ei ole montaa. Sen kyllä kestää siis! 🙂
-
21.11.2020, 13:13 #35045
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos Janni oman kokemuksen jakamisesta! 🙂
-
21.11.2020, 14:19 #35046
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos teille kaikille <3.
Ja kiva Jenni että säkin löysit tänne, onnea matkaan!
On kyllä tosi jännittäviä aikoja viestien perusteella ollut monilla, tulee kyllä sellainen vahva myötäelämisen fiilis lukiessa <3.
Itseä nämä lääkkeet jännittävät kovasti, samoin tietysti tuleva punktio. Etenkin tulee jännityksessä mieleen ne kaikki mahdolliset harmit ja haitat mitä voi tulla. Aika tavallista kai.
Janni mainitsit ettei kipulääkkeet oikein kaikkea kipua vie, se kuulostaa kyllä tosi kurjalta, mutta hienosti oot kuitenkin sen selvinnyt! Tuo on jotenkin lohdullista kuitenkin, että se on sen hetken ja että sen kestää! Onko nuo kipulääkkeet jotenkin standardi, vai vaihteleeko ne jotenkin paikasta riippuen?
Oletteko kokeneet olonne hoitohenkilökunnan puolelta turvallisiksi noissa jännnittävissä tilanteissa?Synarela on mennyt nyt mulla vasta pari päivää ja piikittely Gonal- F:llä olisi suunnitelmissa alkaa 4.12 ja punktio osuisi sitten viikolle 51. Huomaan, etten oikein uskalla ajatella muuten kuin päivä kerrallaan. Tässä prosessissa tuntuu olevan niin monia erilaisia vaiheita missä voi hoito muuttaa suuntaa. Oon kai aika varovainen, toivoa kuitenkaan unohtamatta. ?
Lumin hyperi kuulostaa tosi kurjalta ja samaan aikaan on aivan ihanaa se, että pieni on siellä matkassa <3 Superisti onnea matkaan! Lohdullista on edes kai se, että tilannetta voidaan hoitaa ja oot siihen oikeassa paikassa!
Täällä on niin monta tarinaa rinnakkain ja unohdan heti kaikki nimet, kun alan kirjoittaa. ? tärkeitä juttuja kuitenkin kaikki jaetut! Mutta ehkä tässä tullaan tutummiksi pikkuhiljaa 🙂
-
22.11.2020, 13:45 #35064
Nimetön
Ei-aktiivinenItselleni on molemmilla kerroilla annettu esilääkityksenä jotain särkylääkettä. Rauhoittavaakin otin, mutta nyt jälkimmäisellä kerralla vain puolikkaan, lähinnä henkiseksi tueksi 😉 Sitten punktion aikana suoraan suoneen nopeavaikutteista kipulääkettä. Sitä tuikattiin varmaan neljä kertaa toimenpiteen aikana, aina kun tuntui, että sattuu liikaa. Ja kohdunkaulan puudutetta laitettiin myös punktion alussa. Eli ihan tujut oli mun lääkitykset. 😀 Punktiossa mulla oli 4 ihmistä ympärillä: lääkäri, 2 hoitajaa ja oma mies, joten itse koin oloni todella turvalliseksi. Lisäksi pyysin stressipallon käteen puristeltavaksi. 🙂
Tsemppiä, Adela, koko prosessiin! <3
-
25.11.2020, 11:56 #35122
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos Janni että kerroit! Pahoitteut että en ole päässyt aiemmin vastailemaan. Meillä oli kamala viikonloppu, koira joutui teholle ja nämä muutamat päivät ovat olleet tosi kuormittavia! Mutta nyt alkaa helpottamaan! Mua kyllä selvästi pelottaa se kipu! Vaikka ohihan se menee. Kiva kuulla että sulla kuitenkin on ollut turvallinen olo, se on musta tosi tärkeetä <3
-
-
-
21.11.2020, 23:03 #35048
Nimetön
Ei-aktiivinenLumi toivottavasti vointisi kohenee pian. Hienoa että kyytiläinen on matkassa!
Aurinko ja Oodi toivottavasti pääsette siirtoihin!
Janni toivotaan parasta yhden hyvän alkion kanssa!
Jenni tsemppiä hoitoihin!
Adela olen tuntenut oloni turvalliseksi punktioissa, hoitaja on ollut ”minua varten” ja huolehtinut kipulääkkeen lisäämisestä ja sykkeen seurannasta.
Ainakaan siltä osin kipulääkkeet eivät ole joka punktiossa standardi, että joissain tapauksissa suoneen annettavan lääkityksen lisäksi käytetään paikallispuudutusta ja joissain ei. Itse en ole puudutuksia saanut, vaan kipulääkkeen ja rauhoittavan lääkkeen suoneen. Lisäksi ohjeena oli ottaa 1 g parasetamolia ennen punktioon saapumista.
Kipulääkkeestä huolimatta olen kyllä tuntenut, että jotain tehdään, mutta en ole kokenut punktioita kivuliaina. Hammaslääkärissä on usein epämiellyttävämpää.
-
25.11.2020, 11:59 #35123
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitti Nauris! Kiva kuulla sinunkin kokemuksesi! Tuota mietinkin juuri, että kun jossain luki että puudutettaisiin, mutta sitten olin huomaavinani, ettei sitä ookkaan sitten taas aina ollut. Ja tuo hammaslääkäriin vertaaminen on kyllä hauska, koska se helpotti ainakin mua 🙂
-
-
22.11.2020, 00:20 #35049
Nimetön
Ei-aktiivinenOotte ihania ♥️
Hus ei neuvonut ottamaan mitään esilääkitystä punktioon, mutta paikanpäällä olisi saanut etukäteen kipulääkettä ja rauhoittavaa. En ottanut kumpaakaan ja toimenpide oli suht nopea ja täysin kivuton itselläni (vaikka aiempi ultra oli pelkästään sattunut PALJON sillä vasen munasarjani on jotenkin piilossa). Hieman kyllä pelotti kun sanoivat ettei rakko ole täysin tyhjä ja että joutuvat pistämään sen läpi. Onneksi katetroivat kuitenkin ?
Jälkikivut olivat liikkuessa sitten kovat mutta kesti onneksi alle viikon.Kaikesta huolimatta sanoisin piikittelyineen ja punktioineen hoitojen olevan todella iisejä, ainoa mikä on sitten todella rankkaa on odottelu ja pettymykset. Mutta onneksi te autatte siinä ?
-
25.11.2020, 12:02 #35124
Nimetön
Ei-aktiivinen<3 Kiitos!
Minulla on tuo vasen munasarja kuulemma kanssa siellä kohdun takana jotenkin piilossa. Saapas nähdä kuinka itselleni käy! Ihan kuulla miten asiasta ajattelet, lohdullista! Ja uskon täysin tuon kokemuksesi tuosta henkisestä puolesta, ihan varmasti näin!
-
-
22.11.2020, 09:21 #35058
Nimetön
Ei-aktiivinenTervetuloa uusille? ihanan vilkasta keskustelua ollut.
Adela, mä olen tosi kipuherkkä ja sen vuoksi punktio erityisesti jännitti. Mä en siinä kyllä tuntenut lainkaan kipua. Ois ollut mahdollista saada lisääkin kipulääkettä, mutta mulla ei edes ollut tarvetta. Epämiellyttävämpi oli alkionsiirto, kun rakko piti olla toimenpiteessä täynnä.
Mulle iski sit myöhäinen hyperi. Ei ollut tosiaan yhtään mitään riskitekijöitä, mutta alkanut raskaus sen sit ilmeisesti laukaisi. Klinikan seurannassa olen, mutta kotona pystynyt onneksi olemaan, varuiksi hepariinilääkitys. Turvotus ollut aivan järkyttävää, tosin hiljalleen alkanut onneksi helpottaa. Eilen oli jo melko normaali olo. Tiistaina otettiin hcg, joka oli päiviin nähden hyvä silloin. Olo aaltoilee ja tää voi kuulemma kestää vielä pitkäänkin.. Epäuskoinen olo vielä jotenkin kaikesta. Varhaisultraan on kuitenkin aika varattu parin viikon päähän.
Ootko sä Lumi vielä sairaalassa?
Tsemppiä kaikille hoitokierrosta aloittaville, hoidossa oleville, punktioon ja alkionsiirtoon menijöille sekä piinapäiväläisille! ?
-
22.11.2020, 13:51 #35066
Nimetön
Ei-aktiivinenTsemppiä, Odessa, hyperin kanssa! Toivottavasti alkaa pian helpottaa! Ja en nyt muista olenko onnitellut sinua alkaneesta raskaudesta! Joka tapauksessa paljon onnea matkaan! <3
-
25.11.2020, 12:05 #35125
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos Odessa <3
Ja kovasti tsemppiä toipumiseen! Ihana kuulla että kokemuksesi punktiosta oli tuo!
-
-
22.11.2020, 09:32 #35059
Nimetön
Ei-aktiivinenTervetuloa kaikille uusille ?
Kiitos Tuulie akupunktiokokemuksen jakamisesta.Oodille ja auringolle tsemppiä siirtoon. Mielellään kuulen miten teillä siirrot etenee kun tuo pas on itsellekin ihan uusi juttu ja vasta edessä.
Asema, Mulla on ollut aina myös turvallinen olo punktiossa. Toisella kerralla puudutettiin, toisella ei. Eron huomasi punktion jälkeisessä olossa mikä oli puudutuksen jälkeen paljon parempi. En tiedä sitte johtuiko puudutuksesta vai jostain muusta. Mulla oli toisella puolella rakkulat jossain vähän takana mutta pöytää kääntelemällä ne laskeutui ja saatiin talteen ilman ongelmaa.
Itse stimulaatiolääkkeet on aiheuttanut yllättävän vähän mitään kamalia oireita. Siis tietty tunteiden vaihtelua, hikoilua jne mut ei mitään niin hirveetä etteikö selviäisi kun tietää et on kuitenkin ihan ohimenevä vaihe. Itsekin alkuun pelkäsin eniten lääkkeitä ja punktiota vaikka nyt tuntuu että ne on se pienin paha odotteluun ja pettymyksiin ja epävarmuuteen verrattuna.Tsemppiä kaikille!
-
25.11.2020, 12:09 #35126
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos Unana <3
Okei, siis ehkä voisin alkaa päästää pikkuhiljaa siitä lääkepelosta ainakin irti. Puuh! Ja juuri tuota samaa olen koittanut ajatella, että ohimenevä vaihe! Ja ihana kuulla sinunkin turvallinen punktiokokemus!
-
-
22.11.2020, 16:40 #35068
Nimetön
Ei-aktiivinenTervetuloa Jenni ja Adela uutena mukaan 🙂 toivotaan että teillä hoidot pian etenisi ja tuottaisi tulosta??
Jannille onnittelut yhdestä pakkaseen menijästä, toivotaan että sen avulla pääsette toivottuun lopputulokseen❤️
Lumille ja Odessalle tsempit hyperin kanssa, onneksi on kuitenkin kyytiläiset mukana piristämässä ja toivotaan että näin jatkuukin ❤️
Mulla on plussa vahvistunut ja tiistaina on virallinen testipäivä. Epäuskoinen olo, toivottavasti pieni pysyisi loppuun saakka mukana. Toivon teille kaikille onnea hoitojen kanssa, odotteluun, punktioihin ja piinailuun, toivottavasti plussatuulet jatkuvat ❤️
-
22.11.2020, 20:31 #35072
Nimetön
Ei-aktiivinenOdessa, susta sitten tuli mulle kohtalotoveri? Harmi, mut hyvä jos sulla tuntuu menevän lievempänä. Onnittelut raskaudesta kuitenkin❣
Mulla tulee huomenna 10 päivää täyteen sairaalassa. Nyt on toiveissa, että saattaisin päästä huomenna kotiin jatkamaan nesteytystä suun kautta, jos ei tule takapakkia. Viimeisin murhe tässä oli, kun maksa-arvot pompsahtivat, kun muut veriarvot alkoivat jo olla balanssissa. Maksa sitten ultrattiin tukosten varalta, mut ei onneks löytynyt mitään. Tänä aamuna oli molemmat maksa-arvot kääntyneet vähän laskusuuntaan, joten jospa se ei aiheuttaisi enempää harmia.-
23.11.2020, 21:16 #35092
Nimetön
Ei-aktiivinenSulla onkin vierähtänyt siellä pitkään ? vaikka hyvässä hoidossa tietenkin siellä olet, mikä tärkeintä. Pääsitkö jo kotiin, paraniko arvot? Onko sulla pitkään sairaslomaa kotona?
-
24.11.2020, 10:15 #35097
Nimetön
Ei-aktiivinenToivottavasti Lumilla alkaa olla voiton puolella hyperi ja sairaalareissu….?
-
-
24.11.2020, 10:37 #35098
Nimetön
Ei-aktiivinenTäälllä on kyllä kaikilla jännittäviä tilanteita päällä… Paljon odottamista ja suuria tunteita.
Ja lisäjännityksenä vielä korona kuikuilemassa nurkan takaa… Mites, jännittääkö teillä, että miten korona vielä tulee vaikuttamaan hoitoihin? JOko niin, että klinikat laitetaan taas kiinni, tai tulee altistumisia tai flunssia itselle tai hoitohenkilökunnalle..? Itselläni nämä jännitykset nosti taas päätään eilen, kun kuulin uutisissa, että HUS on siirtymässä täyteen valmiuteen, ja tarvittaessa ei-kiirrellisiä hoitoja voidaan ajaa alas nopeastikin. Tähän asti olen pyrkinyt varautumaan minimoimalla omat sairastumis- ja altistumisriskit mahdollisuuksien mukaan.Täällä siis valmistaudutaan jo hyvää vauhtia uutta yritystä eli PASsia kohti. Virallinen testipäivä tuoresiirrosta olisi huomenna, mutta kuukautiset ja uusi kierto jo sillä mallilla, että ylihuomenna alkaa menopurin pistely passiin valmistautumiseksi. Kaiketi siis kyseessä munasolun kypstyttely ja ovulaation induktio lääkkeiden avulla. Siinä mielessä hyvä, että ei tarvitse jännittää niin paljon sitä, että kuika sekaisin on kierto punktion ja tuoresiirron jälkeen.
-
24.11.2020, 12:25 #35099
Nimetön
Ei-aktiivinenTuulie, pääsetkö sinä siis nyt heti seuraavaan kiertoon kypsyttelemään pasia varten? Millasella annoksella Menopur?
Pääsin kuin pääsinkin vihdoin eilen kotiin? Verikokeet käyn taas jo huomenna omassa tk:ssa ja osaston hoitava lääkäri tsekkaa aina tulokset ja tarvittaessa soittelee mut takas.
”Aluksi” sairaslomaa määrättiin kontrolliin ja varhaisultraan asti kahden viikon päähän. Vaikutti siltä, että tuskin tulen olemaan työkunnossa vielä silloinkaan. -
24.11.2020, 13:26 #35100
Nimetön
Ei-aktiivinenLumi, kuulostaa kyllä tosi hurjalta ja kurjalta tuo komplikaatio. Ootko tosi kipeä, vai pystytkö edes vähän nauttimaan kotona vapaalla olosta?
Pääsin tosiaan heti tähän uuteen kiertoon kypsyttelemään. Ehkä vähän yllättäenkin kun teidän jutuista olen ymmärtänyt että monilla pitänyt olla ns. välikierto tuoresiirron jälkeen. Menopuria tulee siis 75 IU päivässä, alkaen kp5, eli huomattavasti vähemmän kuin viime kierrossa (375 IU). Näitä täysin hormoonittomia päiviä ehtii nyt olla 2, ennen kuin taas mennään. Onko täällä muilla tehty PAS:sia tämän kuuloisella kypsyttelytyylillä?
On kyllä mukava, kun ehtii vielä yhden yrityksen ennen joulua. Tosi kiitollinen ja onnekas olo ollut noiden hoitojen sujumisesta koko tämän prosessin ajan.
-
24.11.2020, 13:47 #35101
Nimetön
Ei-aktiivinenMulla alkaa menkat näillä näppäimillä, ja sit kp2 pistokset. Ahdistaa kyllä sikana korona tilanne.. Ei asuta Husin alueella mutta eikai sitä koskaan tiiä vaikka klinikka joutuisi ovet sulkemaan? hirveesti stressiä!
-
24.11.2020, 14:28 #35102
Nimetön
Ei-aktiivinenAivan, Tuulie, ajattelinkin että varmaan aika paljon pienemmällä annostuksella nyt.
Kyllä tosiaanki tuntuu, että puolentoista viikon sairaalassa makoilun jälkeen pelkästään kotona makoilu ihanaa. Sen verran kipeä olen edelleen ja munasarjat järkyn isot ja raskaat, että en uskalla alkaa mitään puuhaileen. Mutta tuntuu kyllä nyt, että jos vaan kotona saan olla ja kyytiläinen pysyy matkassa, niin mikäs hätä tässä.
Mulla kans tosi paljon hirvitti sairaalassa koronavaara. Siellä oltiin kyllä tosi tarkkoja maskeista, hanskoista jne. mut pakko oli odottaa aina iltaa, että uskalsi käydä ”lenkkeileen” käytävällä. -
24.11.2020, 15:32 #35103
Nimetön
Ei-aktiivinenLumi hienoa että olet päässyt kotiin, vaikka toipuminen taitaa ottaa aika hyvän ajan.
Mua mietityttää kanssa korona. Ei ehkä ihan niin paljon kuin keväällä, jolloin hoidot oikeasti keskeytettiin. Meillä polilla sanoi lääkäri, että on isompi kynnys sulkea kaikkea toimintaa kuin mitä keväällä oli. Että keväällä se kaikki oli enemmän hätävarjelua kun ei yhtään tiennyt, miten tauti jatkaa kulkuaan. Toki mietityttää, jos tilanne paljon pahenee, että koska alkaa vaikuttaa sitten omiin hoitoihin. Enemmän olen stressannut juuri sitä, että pysyy itse terveänä, ettei mikään käynti jäisi väliin oman flunssan takia. Haluan uskoa, ettei näitä lapsettomuushoitoja nyt ihan helpolla lähdetä uudestaan sulkemaan.
Hienoa Tuulie, että pääset suoraan pas:iin. Mulla tulee välikierto ja varmaan toinenkin sitten joulutauon vuoksi. Harmi Aurinko, ettei sulla pas onnistunut nyt 🙁 Ollaan ehkä tammikuussa aika samassa tahdissa sitten. Miltäs Oodin pas-tilanne näyttää? Onko teillä kummallakaan lääkettä tukena? Mä en vielä tiedä yhtään miten tulee menemään, kun saan ohjeet sitten vasta kun vuoto alkaa, mutta luonnolliseen kiertoon tehdään.
-
24.11.2020, 16:21 #35104
Nimetön
Ei-aktiivinenMä palaan plussanneiden iloisesta kerhosta häntä koipien välissä takasin. Valittavasti onni ja ilo plussasta vietiin keskenmenon mukana pois. Alkioita pakkaseen saatiin, 5 blastoa. Nyt odotellaan kuukautisia ja sitten tarkistetaan kohtu. Seuraavista kuukautisista mahdollista päästä sit siirtoon jos kaikki ok.
-
24.11.2020, 19:08 #35108
Nimetön
Ei-aktiivinenVoi Iikka. Oon tosi pahoillani. Ihan hirvittävää että se ilo vietiin pois. ? Voimia!
-
25.11.2020, 10:05 #35116
Nimetön
Ei-aktiivinenVoihan itku ja surkeus keskenmenosta…. 🙁 🙁
-
25.11.2020, 12:10 #35127
Nimetön
Ei-aktiivinenVoi ei, olen pahoillani<3
-
28.11.2020, 22:23 #35149
Nimetön
Ei-aktiivinenIkävä uutinen, olen pahoillani Iikka.
-
-
24.11.2020, 16:31 #35105
Nimetön
Ei-aktiivinenUnana mä ajattelen samalla tavalla, että kunhan itse pysyy terveenä. Epäilen, etteivät samanalaista sulkua pysty tekemään kun keväällä.
Tämä joulu on inhottavasti tässä välissä sotkemassa, mutta toivotaan, että tammikuu on plussan aikaa ??
Mulla tehdään pas kans luonnolliseen kiertoo. Aikaisemmin tehty letrozol tuella, mutta nyt kun vaihtu hoito julkiselle, niin ehdottivat luonnon kiertoa.Voi likka ❤️ Tosi surullista ?? onneksi teillä vielä hyvä saalis pakkasessa.
-
24.11.2020, 17:51 #35106
Nimetön
Ei-aktiivinenJoo kauheat paineet et pysyy terveenä miehen kanssa. Me ollaan aikalailla vaan kotona ja töissä, ei ylimääräsiä liikuta missään ja extra vitamiinit ja poppaskonstit ollut loppusyksyn käytössä. Kumpa vielä pari viikkoa pysyttäis terveenä? ja toivottavasti pysytään kaikki terveenä et hoidot jatkuu jouhevasti?
-
24.11.2020, 19:17 #35109
Nimetön
Ei-aktiivinenPioni, niin tuttuja ajatuksia. Oon elänyt koko syksyn vitamiinien avulla tosi eristäytynyttä elämää. Se on osaltaan tehnyt tästä varmaan vielä raskaampaa kun keinoja pään nollaukseen on niin paljon vähemmän neljän seinän sisällä. Ja osa tutuista ihmettelee kun ei ota mitään riskejä, enkä kuitenkaan normaalista tautien suhteen mikään hermoheikko ole. Välillä vähän tylsiä tilanteita tullut kun ei kuitenkaan kaikille halua oikeata syytä kertoa. Maalaaminen ja neulominen on ollut viime aikojen pään nollaus hitti ? (ei normaalisti kuulu repertuaariin, mut yllättävästi sitä oppii kaikenlaista ?)
Aurinko todellakin toivotaan oikein kunnon plussa-aalto ?
-
25.11.2020, 10:24 #35118
Nimetön
Ei-aktiivinenUnana, sulla kyllä on hauskan kuuloiset uudet harrastukset! 😀
Minäkin pari viikkoa sitten virkkasin lopppuun monta vuotta sitten aloitetun ”pupunallen”. Olin jo unohtanut. Se oli kyllä hyvä päännollauspuuha.
-
-
24.11.2020, 20:29 #35110
Nimetön
Ei-aktiivinenUnana, mä oon kans joutunut vähän ikäviin tilanteisiin kun olen vältellyt ylimääräsiä tapaamisia ja juhlia varsinkin mutta en ole halunnut paljastaa oikeaa syytä. Vain hyvin pieni osa tutuista tietää että meillä pian alkaa ivf hoidot ja heiltä olen pyytänyt että eivät kysele mitään vaan kerron sitten itse jos on jotain kerrottavaa joskus? munkin pitäisi keksiä kyllä jotain uutta tekemistä, tuntuu että vapaa-aika menee eri foorumeilla roikkuessa
-
24.11.2020, 20:52 #35111
Nimetön
Ei-aktiivinenVoi ei Iikka oon niin kovin pahoillani? Voimia kovasti sinne ja onneksi ei ihan heti tarvitse uuteen hoitokierrokseen lähteä vaan pääsette passiin!
Kiitos kysymästä kuomat sain tänään tosi hyviä uutisia siitä ettei tiputus ole vaikuttanut limiksen tai munarakkulan kehittymiseen eikä myöskään estä tulevaa passia vaan jos nyt vaan ovis löytyy niin siirto olisi todennäköisesti ensi viikolla ?? tenttasin ihan lääkäriä siitä mistä vuoto voi johtua ja sanoi että oviksen aikaan ja ennen menkkoja normaalia pieni tiputus, mutta jos jatkuvaa niin silloin ei niin hyvä. Silloin voi johtua keltarauhashormonin liian niukasta kehittymisestä tai että yksinkertaisesti ei vaan viime kierrolla ollut ovulaatiota minkä seurauksena limakalvo tippuu pikkuhiljaa pois. Mutta toistaiseksi ei tarvetta hätäillä.
Mulla siis pas tehdään luonnonkiertoon ja ainoastaan luge tukena. Kuulemma tämä näyttää tarviiko seuraavaan kiertoon tueksi lisää lääkkeitä!Jänskättää löytyykö ovulaatio lopulta ja se ettei se vaan ole maanantaina koska muuten siirto osuisi sunnuntaille, eikä silloin tietty siirtoja tehdä. Meillä. Kuulemma kaikki 5 päiväisiä blastoja eli maanantai on ainoa mahdoton ovis päivä ? pidetään peukut pystyssä.
Tuohon teidän eristäytymiskeskusteluun on pakko kommentoida että toisaalta tää korona on hyvä tekosyy ainakin mulla olla osallistumatta kekkereihin ? Normaalisti oon siellä missä tapahtuu, mutta nyt voin sanoa välttäväni kontskteja etten vaan saa tartuntaa ja tartuta sitten työkavereita ja asiakkaita ?
-
25.11.2020, 12:12 #35128
Nimetön
Ei-aktiivinenHei hienoa! <3
-
-
24.11.2020, 21:15 #35112
Nimetön
Ei-aktiivinenHei ihan mahtavaa Oodi!! Sulla on siirto siis jo tosi todennäköinen ja lähellä. ? sanoiko lääkäri mitään siitä että mimmoisissa tilanteissa pitäisi ottaa lääkitys käyttöön? Onko se silloin jos ovis ei meinaa löytyä vai jossain muussa tilanteessa?
-
24.11.2020, 22:01 #35113
Nimetön
Ei-aktiivinenJoo mulle jäi sellainen käsitys että jos ei löydy tässä kierrossa ovulaatiota tai tiputtaminen jatkuu niin seuraavaksi kokeiltaisiin lääkkeellistä. Tai ainakin uskon että lääkkeellisen saisin jos pyytäisin ?
-
-
25.11.2020, 07:52 #35114
Nimetön
Ei-aktiivinenOnneksi Oodi pääset siirtoon ❤️ Ja hyvä ettei vuoto ollut esteenä siirrolle.
-
25.11.2020, 10:20 #35117
Nimetön
Ei-aktiivinenOmpa hyvä Oodi, että siellä etenee sujuvasti! 😀 Täällä sormet ristissä sunkin puolesta!
-
25.11.2020, 12:24 #35129
Nimetön
Ei-aktiivinenHeippa! Pääsin vasta nyt tänne asti, vaikka mielessä olette olleet kyllä viikonlopunkin aikana! Meidän koira joutui teholle ja se vei jännityksessä mukanaan. Onneksi tilanne nyt parempi!
Me ollaan HUSin alueella ja samaistun kanssa noihin korona-ajatuksiin. Kyllä se jännittää! Koitan kanssa itse samalla tavalla kuin olitte kirjoitelleet, suojautua ja olla kotosalla vain. Välillä tuntuu, että tämä tilanne tekee tähän jotenkin kohtuuttoman lisän, mutta ei auta kuin sopeutua. Kaikella tavalla kurja tilanne kaikille! Mutta koitan itsekin taiteilla, lukea ja kuunnella kirjoja, lenkkeillä ja käydä avovesissä pulahtamassa. Ja sytytellä iltaisin kynttilöitä ja koittaa elää aina vaan tätä päivää. Helpommin sanottu 😉
Mä odottelen täällä kuukautisia alkavaksi. Synarelasta sen verran, että onko se aiheuttanut teillä poikkeavuutta kuukautisten osalta? Mä heräsin yöllä koviin vatsakipuihin, aaltoillen tuli ja muistutti kuukautiskipuja. Menivät ohi. Normaalisti mulla saattaa olla hieman kipuilua ennen ja nytkin samansuuntaista tuntemusta muuten. Mieliala onkin sitten herkempi ja tuntuu että käyn jotenkin hitaalla. ?
-
26.11.2020, 10:56 #35134
Nimetön
Ei-aktiivinenIhanaa Oodi, että pas onnistuu? Tuulielle tsemppiä myös siirtoon! Toivottavasti päivät osuu kohdilleen molemmilla.
Kiva kuulla, että olet Lumi päässyt kotihoitoon. Mulla alkaa olla jo aika lailla normaali olo. Tai no turvotus on edelleen aika jäätävää, mutta nesteet selkeästi alkanut poistumaan. Paino myös ollut laskusuunnassa nyt joka päivä. Kuulostaa siltä, että sulla on ollut kyllä todella vaikea hyperi. Toivottavasti olo siellä koko ajan menee parempaan suuntaan?
-
26.11.2020, 18:20 #35135
Nimetön
Ei-aktiivinenIhania harrastuksia sullakin, Adela! Kuulostaa terveellisiltä ja palauttavilta. Ja onneksi koirankin tilanne parempi. Synarelasta ei ole kokemuksia.
Ehkä tämä on tämän koronaepidemian pahin vaihe… Pimein ja synkin aika, eikä vielä apua rokotuksista… Onneksi ainakin omasta puolestani näiden hoitojen aikana on ollut ihan ok:kin rauhtoittua. Ei välttämättä olisi ollut kovin menevä olo muutenkaan. Mutta se on kyllä inhottava, kun välillä huomaa että oikein pelkää lähelle päätyviä ihmisiä julkisilla paikoilla!
Ja ompa hyvä että Odessallakin olo alkaa parantua! Toivottavasti pääset pian rauhassa iloitsemaan odotuksesta!
Täällä alkaa menopurin pistelyt tänä iltana. Maanantaina ultra, ja sitten varmaan selviää taas seuraavat askeleet 🙂
-
26.11.2020, 19:50 #35136
Nimetön
Ei-aktiivinenAdela, mulla ei synarela aiheuttanut kuukautisiin mitään poikkeavaa. Tosin mulla se oli käytössä vain yhden kerran, että ei hirveen pitkältä ajata ole kokemusta.
Kivaa, että pääset Tuulie taas itse asiaan 🙂 Se on aina parasta kun odottamisen jälkeen alkaa tapahtua.
Mä kävin testaamassa akupunktiota 😀 On kaikkea muutakin kremppaa ja luettelin sinne kaikki vaivat. Oli ihan mielenkiintoinen kokemus, kun alun jännityksestä pääsi. Ekaksi olin kyllä ihan pissit housussa ja mietin vaan et mitä vitsiä nyt taas oon tekemässä 😀 Ei sattunut neulat yhtään ja lopuksi oli aika rentoutuneen raskas olo.
-
30.11.2020, 16:35 #35178
Nimetön
Ei-aktiivinenOkei! Akupunktio kuulostaa kokeilemisen arvoiselta 🙂
-
-
27.11.2020, 13:20 #35138
Nimetön
Ei-aktiivinenTänään kp2 ja pistokset alkaa. Eka ultra sitten tiistaina. Tosi jännää! Se on menoa nyt sitten?
-
27.11.2020, 13:30 #35140
Nimetön
Ei-aktiivinenUnana: Niin onkin kyllä kiva kun pääsee taas toimintaan ja kokeilemaan onneaan 😀
Pitäisköhän itsekin kokeilla akupunktiota… Oliko siinä joku ajanhetki, milloin olisi hyödyllisintä? Ja riittääkö yksi kerta, vai ehdottivatko että pitäisi tehdä monta hoitoa?-
29.11.2020, 12:33 #35160
Nimetön
Ei-aktiivinenEn osaa varmuudella vastata. Yleisesti mulle sanottiin akupunktiosta että 2-3 kertaa kannattaa koittaa ja sit pitäis jo jotain eroa huomata (lähinnä varmaan kremppojen suhteen). Lapsettomuudesta se sanoi että voidaan vaikuttaa kehon omaan verenkiertoon ja esim. Kuukautiskipuihin jne. Mut ei siis mitenkään ollut että ”tule akupunktioon niin lapsettomuus ongelma ratkeaa.” Hyvin realistinen kuva siis tuli enkä oli mennytkään jos hän olis ”lupaillut” mitä sattuu. Mulla on ollut aina tosi kivuliaat menkat joten ihan mielenkiintoista nähdä tuleeko siihen muutosta. Taisi hän myös sanoa että Alkion kiinnitystä pystyisi jotenkin avittamaan. En oikein tiedä mitä itse ajattelen kaikesta mut ihan mielenkiinnosta kokeilen vielä uudestaan. Ja kai akupunktion tekijöitäkin on moneen lähtöön.
-
-
28.11.2020, 19:06 #35148
Nimetön
Ei-aktiivinenKiva, Odessa, kun sullakin alkanut ylimääräiset nesteet poistuun. Mulla sama juttu, että tosi vauhdikkaasti poistui muutaman päivän ajan, 1-2 kg päivässä. Nyt torstaista asti tuntunut, että taisi nesteiden poistuminen tyssätä mut onneksi suurin osa lähti ja paljon helpompi jo olla. Jotain vaatettakin mahtuu jo päälle? Lääkäri arveli, et varmaan rv12 mennessä nesteet lähteny? Mikä tärkeintä, niin nyt kohdullakin jo paremmin tilaa. Karmeinta silloin pahimmassa vaiheessa oli, kun lääkärit alkoi kehottaa varautumaan keskenmenoon tilanahtauden vuoksi. Vuoto- ja infektioriskin vuoksi oli kuitenkin tosi iso kynnys alkaa puktoimaan nestettä vatsaontelosta ja nyt olen kyllä iloinen, että siihen ei ryhdytty. Niin tehokkaasti nestettä poistui lopulta kun alkoi poistua.
-
29.11.2020, 09:13 #35155
Nimetön
Ei-aktiivinenIhana kuulla, että toipuminen etenee? Onneksi ei tarvinnut sullakaan lähteä nesteitä punktioimaan vaan lähti itsestään poistumaan. Mulla alkaa olla nyt jo suht normaali olo. En tiedä lähteekö enää nesteitä, ehkä toi turvotus on vaan nyt sit jäädäkseen. Ei oo maha semmoinen ihmelöllyrä enää mitä se alkujaan oli. Tuntui, ettei pystynyt silloin kunnolla edes kääntymään tai tekemään mitään nopeita liikkeitä. Tsemppiä edelleen sinne parantumiseen??
-
-
28.11.2020, 22:26 #35150
Nimetön
Ei-aktiivinenodessa onnea plussasta!
Lumi hienoa että vointisi on parempi!
Aurinko harmi että teillä siirto siirtyy myöhempään ajankohtaan.
Pioni toivottavasti tiistaina ultrassa näkyy mukava määrä munarakkuloita.
Unana tsemppiä siirtoon pääsyn odotteluun!
Iikka tosi kurjaa että koit keskenmenon. Toivottavasti pakkasblaston kanssa on parempi tuuri.
Oodi oletko saanut ovulaation kiinni?
Tuulie hienoa että sinulla pas lähestyy! Tuo, että täytyykö punktiokierron jälkeen ennen pakastettun alkion siirtoa pitää välikierto, riippuu vissiin ainakin siitä, oliko ivf pitkällä vai lyhyellä kaavalla. Lyhyen kaavan jälkeen voi päästä siirtoon ilman välikiertoa. Ja saattaa olla eroja myös eri hoitopaikkojen käytännöissä.
Mulla myös on pas-kierto menossa, lääkkeellinen kierto. Kiertopäivänä 2 aloitin estrogeenitabletit, joiden on tarkoitus kasvattaa sopiva kohdun limakalvo ja estää oman ovulaation tapahtuminen, jolloin siirron ajankohtaa voidaan lääkkeillä säädellä niin, ettei osu viikonlopulle.
-
28.11.2020, 23:24 #35151
Nimetön
Ei-aktiivinenKiva kuulla Lumi että olo alkaa normalisoitua ja paketti on vielä visusti matkassa =)
Nauris onko sulla koska suunniteltu siirtopv? Eikös lääkkeellisessä pystytä se katsomaan jo hyvissä ajoin?
Mulla ei ovis oo näyttäytynyt 🙁 Tänään ois niinkuin the päivä (kp14) mut ei aamulla eikä illalla hymynaamaa. Toivottavasti olis huomenna tai sitten vasta tiistaina. Jostain toisaalta luin että kp 15 ylittäneet ovulaatiot ei kelpais pas kiertoon? Mistähän tää johtuu.
-
28.11.2020, 23:26 #35152
Nimetön
Ei-aktiivinenOnks täällä ihmisillä muuten kokemusta clear bluen digitaalisista ovistesteistä, onko siinä himmeämpi viiva tummunut kuinka paljon oviksen lähestyttyä vai tuleeko hymynaama ihan yllättäen? 😀 yritän analysoida viivoja mutta niin hailakkaa näyttää koko ajan…
-
29.11.2020, 04:48 #35153
Nimetön
Ei-aktiivinenMoi! Mulla saatto tulla ovis kp17-19, kun meillä oli hoidot-18 ja ei haitannut, normaalisti päästiin passiin.
Kyllähän ne Digin sisäiset liuskat tummuu, mutta ei kannata niitten varjolla ennustaa niinku liuskojen. Mulla kerranki oli illalla digi +, otin liuskan pois niin se toinen viiva oli tosi halee verrattuna siihen ns.kontrolliviivaan. mutta hymynaama oli? -
29.11.2020, 07:44 #35154
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos Sabrina, vähän toivoinkin että olisit siellä jakamassa testitietoutta? onkos sulla miten mennyt? Pahoinvointia? Ootteko kertonu jo läheisille? ?
-
29.11.2020, 09:23 #35156
Nimetön
Ei-aktiivinenKyllä mä teitä aktiivisesti seuraan?
Ihan ok,pahin pahoinvointi toivottavasti takana päin,edelleen etoo koko ajan mut en oo nyt pahoinvointilääkkeitä ottanu.
Väsymys on kova, eikä helpota yhtään että pienimmäinen heräs tänäänki jo puol 5 aamulla?
Toissa iltana alko kovat alavatsa kivut,mutta ei oo vuotoo ja doplerilla saan äänet kuulumaan,joten jospa siellä on kaikki ok ? nyt rv 9+1?
Ei oo kerrottu kellekkään vielä, vajaan kolmen vkon päästä neuvola ja sit vkl ois tarkotus kertoo jos kaikki on hyvin.Toivottavasti tulette pian kaikki plussanneiden puolelle❤
-
29.11.2020, 13:07 #35163
Nimetön
Ei-aktiivinenIhana kuulla Sabrina ? hurjaa että jo 9 vk, nopeasti aika rientää! Must tuntuu että hommaan kans doplerin koska vainis 😀
-
-
29.11.2020, 10:17 #35159
Nimetön
Ei-aktiivinenOon ite huomannut et kun digitestissä viivat on lähes saman vahvuiset, niin seuraavana päivänä digi hymyilee ?
-
29.11.2020, 12:36 #35161
Nimetön
Ei-aktiivinenOodi, mä oon testannut liuskoilla. Kun luiskassa oli hieman tummuuseroa niin siitä seuraavana päivänä clear bluen digitesti hymyili. Samana päivänä kyllä liuskakin näytti yhtä tummia viivoja.
-
29.11.2020, 13:05 #35162
Nimetön
Ei-aktiivinenTänään oli pikkasen tummempi viiva mutta aika haalea vielä. Hassua kun nyt toivonut 3pv että oispa hymynaama ja huomenna taas toivon todella ettei ole ?
Koklaan vielä illalla ja sit huomenna vaan kerran ?Liuskoja mulla ei ookaan et vaan tuo digitesti – 20kpl mut nekin alkaa hupenee. Tiiätteks saako jostain lisää niitä kerttispäitä vai pitääkö tilata koko paketti uusiks ?
-
29.11.2020, 13:08 #35164
Nimetön
Ei-aktiivinenPitää tilata koko satsi uusiks. Typerää kun ei oo erikseen niitä liuskoja myynnissä, kun kuitenki esim uuden laitteen liuskat käy edelliseen lukijaan.
-
-
29.11.2020, 18:36 #35166
Nimetön
Ei-aktiivinenKääks hymynaamaa näytti nyt! ? Eli vielähän tämä lasketaan sunnuntaiksi eikö vain? Vaikka omapolulla näkyy että tulos ilmoitettava 10 mennessä. 5 päivänen blasto pakkasessa niin lauantaina olisi siirto jos sieltä nyt vaan saa ajan ?
-
29.11.2020, 18:53 #35168
Nimetön
Ei-aktiivinenLasketaan? ihanaa?
-
-
29.11.2020, 19:02 #35169
Nimetön
Ei-aktiivinenJei! Hyvä kun testasit illallakin ?
-
29.11.2020, 23:42 #35170
Nimetön
Ei-aktiivinenOodi hienoa että sait ovulaatioplussan!
Siirtopäivä lääkkeellisessä kierrossa on mulla sovittu ultrakäynnillä. Tosin sekin on mahdollista, että ekassa kontrolliultrassa limakalvo näyttää liian ohuelta ja pitää jatkaa limiksien kasvattelua, ennen kuin siirtoa voi sopia.
Ekassa pas:ssa mulla oli ultra kiertopäivänä 10 ja siirto kp 16. Tällä kertaa kontrolliultran päivä on kiertopäivä 12 joka on keskiviikko.
-
30.11.2020, 12:34 #35174
Nimetön
Ei-aktiivinenOu jee, lääkkeellinen tuosta hyvä ettei tarvitse jännittää osuuko päivät oikein niinkuin mun nyt ? peukut pystyssä että kaikki kunnossa siellä!
-
-
30.11.2020, 08:08 #35171
Nimetön
Ei-aktiivinenOnpas kiva Nauris, että sullakin on pas-vaihe menossa! Tsemppiä siirtoon. 🙂
-
30.11.2020, 11:34 #35172
Nimetön
Ei-aktiivinenOodi ja nauris kiva kun pääsette pas:iin, jännitetään täällä teidän kanssa. ??
Oodi loppuiko sulla jo tiputteluvuoto? Mä en käsitä tätä omaa tilannetta, kun nyt on 2viikkoa ollut tiputtelua ja sit ennen normi kuukautiset. Alkaa kohta jo oikeasti mietityttää, että millon pääsee pas siirtoon ja miten tästä kierrosta ottaa mitään selvää. ??
-
30.11.2020, 12:32 #35173
Nimetön
Ei-aktiivinenEn tiedä päästäänkö, luin nimittäin uudelleen ohjeet ja siinä ”testi tehdään kerran päivässä aamuvirtsasta, ilmoita tulos kello 10 mennessä”
Aamulla näytti hymynaamaa vieläkin mutta maanantaille ei saanut osua kun silloin siirto olisi sunnuntaina. Saa nähdä, vielä ei ole kuulunut.Mulla loppui toi tiputtelu ultra päivänä, eli jatkui vielä viikon menkkojen jälkeen (yhteensä 4vk)
Lääkäri sanoi että jos tiputtelu on jatkuvaa niin syynä voi olla keltarauhashormonituotannon häiriö tai sitten vain se etten ovuloinut. Mulle vähän vihjaili että jos jatkuisi niin pitäisi tehdä lääkkeellinen pas, jotta limakalvo paksuuntuisi kunnolla. Ultrassa kyllä mäytti kaikki olevan kunnossa joten en tiedä mistä johtuu ?
-
30.11.2020, 13:06 #35175
Nimetön
Ei-aktiivinenOnpas Oodi jännä miten TÄSSÄKIN käytännöt vaihtelee,Jyväskylässä ei oo väliä onko plussa aamulla vai illalla. Ja olit sitten julkisella tai yksityisellä. Kummallista.
-
30.11.2020, 16:28 #35177
Nimetön
Ei-aktiivinenJeeee ei näköjään haitannut iltsspotti sillä saatiin pas aika perjantaille ♥️ Oon niin iloinen ? nyt seuraavaksi sitten jännitetään selviääkö alkio ?
Mut nyt otan ilman stressiä loppuvuoden jos vaan mahdollista! Pitää varmaan alkaa meditoimaan vaikka kyllä nuo joululaulutkin rauhan tuo ?Mikä tilanne muilla? Onko muita pas odottelijoita vielä tämän vuoden puolella Nauriksen lisäksi? Adelalla oli seuraavista mahdollista ilmoittautua ja Tuuliella oli lääkkeellinen pas nyt myös vai muistanko ihan väärin =)
Unana ja Aurinko pääsi sitten tammikuusta etenemään ?
Tehdäänkö Hei uusi ketju ja päivitetään heti alkuun tilanne kaikilta aktiivisilta? =)
-
30.11.2020, 16:39 #35180
Nimetön
Ei-aktiivinenIhana kuulla! <3 Kannatetaan uutta ketjua 🙂
-
-
-
30.11.2020, 17:23 #35181
Nimetön
Ei-aktiivinenMahtavaa, Oodi! ? Täälläpäin ovulaatiotesti taas suositellaan tehtäväksi klo 12-14. Tämänkin opin tänään. Jos joku kätevä tekee uuden ketjun, tuun sit sinne päivittään lisää ?
-
30.11.2020, 18:24 #35184
Nimetön
Ei-aktiivinen -
15.11.2020, 08:09 #34864
Nimetön
Ei-aktiivinenTervetuloa mukaan! Toivottavasti lähete etenisi teillä nopeasti ja saisitte hoidot uudelleen käyntiin 🙂
-
16.11.2020, 10:03 #34890
Nimetön
Ei-aktiivinenTervetuloa mukaan, Vesikrassi! Luulen, että jonon pituus riippuu myös hoidettavan iästä. Itsellä kun ikää on jo 39, niin ei ole missään vaiheessa puhuttu jonosta, eikä ole tarvinnutkaan jonottaa. Aina, kun olen ollut valmis hoitoihin, olen päässyt vaikka jo seuraavassa kierrossa. Tosin julkisella puolella välillä on eteneminen hidasta, jos esim. löytyy polyyppi (kuten itselläni löytyi), ja sen poistamiseen voi joutua jonottamaan jne. Tsemppiä hoitoihin! <3
-
23.11.2020, 20:20 #35091
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos, Vesikrassi! 🙂
-
25.11.2020, 11:46 #35119
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos paljon Vesikrassi 🙂 Ja tosiaan aika samankaltaisia asioita tosiaan! Jaksamista sinne odotteluihin! Onko tää teidän eka hoito, mikä on alkamassa?
-
-
JulkaisijaArtikkelit
- Alueelle ‘HEDELMÖITYSHOIDOT’ ei voi kirjoittaa uusia aiheita eikä vastauksia olemassaoleviin aiheisiin.