Etusivu › Foorumit › HEDELMÖITYSHOIDOT › Ivf/Icsi/Pas 2020 vol 6.
- Tämä aihe sisältää 115 vastaukset, 14 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 2 vuotta, 9 kuukautta sitten
Nimetön toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
-
30.11.2020, 18:22 #35183
Nimetön
Ei-aktiivinenJuttu jatkuu.
Tein pienen tiivistyksen aktiivisista kirjottelijoista niin uusillekin helppo liittyä keskusteluun ?
(Pahoittelen jos en ole kaikkia maininnut ja korjatkaa jos väärää tietoa =)Oodi – Pas luonnolliseen kiertoon joulukuun alussa
Unana – välikierto, pas alkuvuodesta
Aurinko – välikierto, pas alkuvuodesta
Tuulie – Pas lääkkeelliseen kiertoon joulukuun alussa
Nauris – Pas lääkkeelliseen kiertoon joulukuun alussa
Janni – Pas luonnolliseen kiertoon alkuvuonna
Pioni – Ivf hoidot yksityisellä marras-/joulukuussa
Iikka – Pas mahdollisesti joulukuussa
Adela – 1. Ivf pitkällä kaavalla, punktio joulukuun lopulla
Aliisa Aurinkoinen – Pas alkuvuodesta
Vesikrassi – Odottelee ensikäyntiä
Plussanneiden iloisessa joukossa:
Sabrina, Taika, Odessa, Lumi -
30.11.2020, 19:06 #35193
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos Oodi, olipas kivasti laitettu tuohon kaikki <3
Mulla tosiaan olisi perjantaina aika Gonal-f-aloituskäynnille! Sitä odotellessa 🙂
Jänniä aikoja elellään täällä meidän monien kohdalla! Ei ihan perinteistä joulunodotusta!??️?
-
30.11.2020, 21:54 #35202
Nimetön
Ei-aktiivinenJännittääkö pistokset? Mua nauratti kun katsoin videon ekasta gonal piikityksestä. 15min panikoin että ei pysty ja sit ku tökkäsin ni oli sellai ”no just, eihän tota edes tuntenut” ?
-
30.11.2020, 22:57 #35204
Nimetön
Ei-aktiivinenHaha, no hyvinhän se lopulta meni!? No mua ei se itse pistäminen silleen haittaa, mutta jostain syystä ajattelen ja jännitän nyt just niitä mahdollisia riskejä ja haittavikutuksia?. Ja sehän kannattaa!?
-
-
-
30.11.2020, 19:10 #35194
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos Oodi, kun teit uuden Ketjun!?? Ja onnittelut siirtoon pääsystä!??
Minä varasin itselleni ajan akupunktioon.? Pari muutakin täällä oli käynyt jo. Voin kans tulla parin viikon päästä raportoimaan, miltä hoito tuntui.? En odota siltä mitään erityistä, mutta katson mielenkiinnolla, millaista se on!
Tsemppiä kaikille joulukuussa siirtoon menijöille ja hoidossa oleville!???
-
30.11.2020, 19:21 #35195
Nimetön
Ei-aktiivinenTuu joo kertomaan! Rentouttaa se ainakin varmasti. Kiinnostaisi itseäkin mutta jotenkin pyrkinyt minimoimaan menot kun niitä tuntuu olevan jos jonkinmoisia ? ehkäpä toivon joululahjaksi ?
-
1.12.2020, 14:06 #35215
Nimetön
Ei-aktiivinenMielenkiintoinen kyllä tämä akupunktiokokeilu! Toivottavasti teille nyt on siitä hyötyä! Kokeilen ehkä itsekin seuraavaan kiertoon, jos nyt ei tärppää. Tosin se tulee todennäköisesti olemaan täysin lääkkeellinen, että vaikuttaakohan siinä enää mitään akupunktiot… Ehkä, ainakin jos stressiä saa vähemmäksi 🙂
-
-
30.11.2020, 22:01 #35203
Nimetön
Ei-aktiivinenKiva uudelle ketjulle! Täällä meidän päivitys tämän päivän ultrakäynnin jälkeen. Eli siis kyseessä on kuin onkin luonnollinen kierto, ja menopur on kohdun limakalvon kasvattamiseen. Toivotaan nyt, että se kasvaa tarpeeksi, koska ilmeisesti on vähän ohuen puoleinen. Itsehän googlasin jo vaikka mitä limakalvon kasvatteluvinkkejä.? Seuraavat päivät siis juon omenaviinietikkaa hunajalla, syön sinkkiä, papuja, tofua, ja kasviksia ja täysjyväviljoja ja käyn kövelyillä ?? Näissä on jo niin paljon, että akupunktiot säästynee seuraavaan kertaan.
Huomenna alkaa ovulaatiotestit, eli tästä ajankohdan jännittämisestä ei päästykään.
-
30.11.2020, 23:05 #35205
Nimetön
Ei-aktiivinenHitsiläinen en pääse enää muokkaa as tuota aloitusta, mutta toivottavasti ei haittaa! Uskoisi noilla kikoilla tehoavan mut en tiiä miten saat omenaviinietikan nieltyä ?! tsemppiä oviksen spottailuun!
-
1.12.2020, 14:03 #35214
Nimetön
Ei-aktiivinenOodi, ei haittaa aloitus!
Omenaviinietikkaa meni eilen vajaa rkl ihan hyvin lämpymään veteen hunajan kanssa sekoitettuna. Tänään ei sitten enää mennytkään alas! No, ehkä koitan pienemmän lusikallisen vielä myöhemmin tänään 🙂Taisin mokata oviksen spottailun, kun ostin hienon testilaitteen, jonka pitäisi antaa vilkkuva hymynaama pari päivää ennen pysyvää hymynaamaa, eli ovulaatiota. Mutta tämä testailu olisi pitänyt aloittaa kp 7, jotta se olisi saanut kiinni hormonien perustasoista. Minä aloitin testaamisen tänään, eli kp 10. Pitää varmaan varalta ottaa joku toinen testi tuohon rinnalle ettei vahingossa mene ohi! Jos ennen sunnuntaita tulee, niin ensi viikolle pääsee siirtoon!
Tsemppiä sinullekin Passin odotteluun ja meditatiohommiin! 😀
-
1.12.2020, 14:43 #35219
Nimetön
Ei-aktiivinenKivat coktailit sulla Tuulie 😀 Mä en tajunnutkaan, että tuossa digissä on joku hormonitason mittaus. Hups. Oon sillä testaillut miten sattuu. Heh. Silti ekassa kierrossa tuli kyllä ensin ne vilkkuvat naamat ja sitten hymynaama ja nyt kun niitä jäi yli niin toisella kertaa tuli suoraan se hymynaama ilman vilkkuvia vaiheita (testasin kp11 ja kp12 olikin jo hymynaama). Ja liuskatesti näytti ihan samalla tavalla kun testasin siinä rinnalla. Et voi olla ettei tuossa ole sullakaan vahinkoa tapahtunut. Tai voi olla että jos silloin ekalla kerralla aloittaessani aloitin jo aikaisemmin ja se tason määrittely tuli siinä. Onpas nää teknisiä laitteita 😀
-
1.12.2020, 15:18 #35224
Nimetön
Ei-aktiivinenJoo, tuossa testissä on varmaan joku minitietokone sisässä, jos kerran muistia on ja kaikkea! Hyvä kuulla, että ihan menetetty ei ole toivo tuon kanssa. Hommaan silti toisenkin testin rinnalle, koska otin tuon ihan niiden vilkkuvien hymynaamojen toivossa… Kohta on laatikot taas täynnä testejä :,D
-
-
1.12.2020, 12:13 #35211
Nimetön
Ei-aktiivinenJes, kiitos kun teit uuden ketjun 🙂 Mä kävin tänään akupunktiossa. Tosiaan nyt ainakin tämä hoitaja sanoi, että hyvä aika käydä kun odottelee pas:ia. Rentouttavaa se ainakin oli ja tämä hoitaja todella paneutui tilanteeseen varmaan 20min juteltiin ja sitten aloitettiin akupunktio. Nyt menen 3 viikon päästä uudelleen.
Adela tsemppiä pistoksiin, ne on yllättävän helppoja, vaikkakin ajatus tuntuu ilkeälle. Nopea ja napakka pistos niin ei satu paljoa. 😀 Tuulie toivotaan, että limakalvo olis hyvä siirtoa varten! 🙂 Ja Oodi huippu, että jo perjantaina siirto, toivon kovasti, että se tärppää. Olisipä siinä ihana joululahja <3
-
1.12.2020, 21:43 #35236
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitti Aurinko 🙂 Koitan muistaa? Kiva oli lukea akupunktiojuttuja, itsellä olis mahdollisuus kanssa käydä tutulla hoitajalla, ei oo vaan koskaan tullut mentyä. Ehkä teidän innostamana varailen aikaa!
-
-
1.12.2020, 14:30 #35218
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos Oodille uuden ketjun tekemisestä ja tilanteiden listaamisesta. 🙂 Mulla oli muuten ihan sama, mitä tuolla ylempää kuvailit, että itkua väänsin melkein kun eka piikki piti pistää, mut siten kun sen sai laitettua ihon läpi niin olin ihan, että aijaa, ei se sit sattunutkaan tän enempää 😀 Tosin ymmärrän, jos on piikkikammoa, että ei ole välttämättä helppoa. Itselläkin teki tosi pahaa ajatus itsensä pistämisestä, mut sit siihen tottui.
-
1.12.2020, 14:54 #35221
Nimetön
Ei-aktiivinenTäällä odotellaan, kohta aika ekaan ultraa. Kp6 nyt, vitsi kun jännittää. Kasvaakohan siellä mitään?
-
1.12.2020, 16:28 #35226
Nimetön
Ei-aktiivinenOikealla puolella kuusi, vasemmalla neljä ja sit kuulemma vielä jonkin verran pienempiä mitkä ei ehkä ehdi mukaan. Lääkäri sanoi et hyvä tilanne, mä ehkä ite ootin vähän isompaa satoa mut onhan tuossakin jo munia? huomenna sit fyremadel mukaan ja ens ma toinen ultra. Lääkäri arvioi että ensi ke olisi sitten punktio. Hmm mitäs muuta, limakalvon paksuus 10,6. On kyllä alkanut tulee jo järkkyjä limoja?
-
1.12.2020, 17:35 #35228
Nimetön
Ei-aktiivinenHienoa Pioni! Hyvä määrä on! Sulla on jännittävät ajat. ?
-
1.12.2020, 17:44 #35230
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos vesikrassi ja unana!? Mulla ei oo itellä oikeen mitään hajua et mikä on ”hyvä” määrä ekaan ultraan. On kyllä jännät ajat, onneksi mulla alkaa loma ensviikolla niin saa rauhassa olla kotona. Jotenkin tosi stressaavaa töissä olla hoitojen ohella näin koronan aikaan, pelko persiissä et tuleeko altistumista töissä yms ?
-
1.12.2020, 21:46 #35237
Nimetön
Ei-aktiivinenHienoa Pioni, kuulostaa lupaavalta <3 Ja loma kuulostaa myös hyvältä tähän väliin! Kovasti onnea ja jännäillään mukana!
-
-
1.12.2020, 19:50 #35234
Nimetön
Ei-aktiivinenTyhmä kysymys, tuli nyt vasta mieleen? elikkäs, jos punktio on ensi keskiviikkona ja lääkäri sanoi että maanantaina olisi sitten siirto (jos sinne asti siis edes päästään) mutta jos klinikka on kiinni viikonloput, onkohan siellä silti joku biologi tms tarkkailemassa alkioita viikonloppuna? Vai pakastetaankohan ne esim pe ja otetaan sulamaan ennen siirtoa? Kysyn seuraavassa ultrassa toki asiaa mutta jos jollakin olisi tietoa/kokemusta ?
-
1.12.2020, 20:02 #35235
Nimetön
Ei-aktiivinenOnnea hyvältä kuulostavasta saaliista!
Lauantaina ja sunnuntaina on kyllä biologi hommissa, tai näin ainakin minulle sanottiin HUS:n pisteellä=)
-
2.12.2020, 10:58 #35243
Nimetön
Ei-aktiivinenJoo, kyllä ne hoitaa niitä viikonloppuisinkin. Itsekin kysyin tätä silloin… pari viikkoa sitten! (Ihan hullua miltä tää ajan meno tuntuu kun on näissä mukana….. tuntuu, että se punktio olisi ollut kuukausia sitten!)
-
-
1.12.2020, 22:01 #35238
Nimetön
Ei-aktiivinenMä ajattelin, et kirjoittelen tänne hieman fiiliksiä. Mulla selkeesti Synarelan aloittaminen on vaikuttanut vointiin. Väsyttää, käyn hitaalla, itkettää ja välillä kuumottanut poskia ja ollut tukala olo. Ja muutenkin on tuntunut sellaiselta hieman kesto-pms-tilanteelta. Oon muistutellut itseäni siitä, että miksi näin on ja se tietysti on helpottanut suhtautumista. Ja koittanut pitää oikein lempeästi huolta itsestäni myös. Mutta ihan huomaamatta tämä kaksi ekaa viikkoa hoitoja ei ole mennyt.?
Erityisen jännittäväähän tämä kaikki on. Ja jotenkin se, että kaikki on vasta tosi alussa, en tiedä oikein mitä siitä ajatella.
Tuntuu jännältä lukea täällä teidän kertomuksia, joille hoidot ovat jo tulleet tutuiksi. Tämä on kyllä niin oma kumma maailmansa, jota on vaikea sellaisen ymmärtää, joka ei ole tätä kokenut. ?
-
2.12.2020, 11:04 #35244
Nimetön
Ei-aktiivinenYllättävän nopeasti näihin juttuihin kyllä imautuu mukaan, ainakin, jos on yhtä maaninen googlettelija kuinitse olen… Tätä hoitohommaa nyt konkreettisesti reilu kuukausi takana, ja paljon on jo oppinut… Mut on tietysti vielä paljon uuttakin koko ajan. Tämän hetken uutuus on ovulaatio, ja sen testaaminen…. Sattuneesta syystä en ole näihin asoihin aiemmin juurikaan perehtynyt, ennen kuin nyt kun oikeasti hoitoihin lähdettiin ja päästiin.
Mullakin tuli jonkinverran oireita siinä munasarjojen stimuloimisvaiheessa, ja tuoresiirron jälkeen. Mutta ne oireet kyllä unohtuu nopeasti, kun alkaa jännittämään taas seuraavaa vaihetta… Onneksi tässä pakastealkion siirrossa on paljon kevyemmät hormonit, ainakin vielä tässä vaiheessa.
-
2.12.2020, 19:03 #35254
Nimetön
Ei-aktiivinenOkei, mä en yhtään tiedä vielä noista pakastealkionsiirtojen lääkityksistä jne mitään, toki tajuan, että mikä vaihe siinä jää pois ?.
Mutta kiva jos siinä sitten pääsee hieman iisimmin siltä osin!
Ja kaipa minäkin tähän sit totun ja opin asioita pikkuhiljaa!?
-
-
-
2.12.2020, 13:07 #35245
Nimetön
Ei-aktiivinenTuulie, onko ovulaatiosta mitään merkkejä?
Pioni mä aattelen et hyvä määrä rakkuloita on kaikki se minkä kanssa pääsee punktioon ?? itellä oli yhdessä kierrossa ekassa ultrassa vaan kolme isompaa ja loput pienempiä ja joutui viikonlopun yli odottaa et kasvaako ne pienet tarpeeksi että pääsee punktioon. Onneksi ne ehti mukaan ja lopulta tulikin sitten 8 solua. ?
Adele, eikös synarela oo pitkään kaavaan liittyvä nenäsuihke? Pitkässä kaavassa on se ikävämpi puoli et niitä lääkkeitä on käytössä pidempi pätkä. Tsemppiä sinulle tähän vaiheeseen!
-
2.12.2020, 16:01 #35247
Nimetön
Ei-aktiivinenEipä ole mitään merkkejä ovulaatiosta. Testit aamupäivällä näytti tyhjää ympyrää tai pelkkää kontrolliviivaa, ei niin minkäälaista haaleaakan viivanpaikkaa liuskatestissä. Tosin, nyt vasta kp11, ja maanantaina ultrassa oli rakkula vielä pieni (11 mm), ja limakalvokin kasvamista vaille. Normaalisti on kierto 26 päivää. Toivottavasti vaan ei sitten satu just su-ma ovulaatio, ettei mene siirto sen vuoksi ohi. Mutta eikös täällä muillakin tullut ovis myöhässä ivf:n jälkeiseen kiertoon?
-
2.12.2020, 16:16 #35249
Nimetön
Ei-aktiivinenSulla oli siis suoraan seuraavaan kiertoon pas? Mulla alko silloin menkat kp34 kun normaalisti 27 ?
Ja mulla oli tiistaina 13mm folli ja ovis su iltana. Mä povaan sulle keskiviikoksi oviksen ? ja pidän peukkuja et ei osu ma/ti!
-
2.12.2020, 16:43 #35250
Nimetön
Ei-aktiivinenNoni, Kiitos Oodi 😀 Toivotaan näin!
-
-
2.12.2020, 13:09 #35246
Nimetön
Ei-aktiivinenKomppaan Tuulieta.
Jotenkin kuitenkin kaiken lukemani ja odotuksien jälkeen olo on helpottunut sillä mulle ei ainakaan suuria sivuvaikutuksia lääkkeiden takia tullut. Odotin kiukkupuuskia jne mutta olen varmaan muutenkin sen verran temperamenttinen ihminen ettei niitä huomannut?
Lugesteron mielestäni teki suurimman muutoksen tunnepuolella mutta sekin vastasi pms oireita. Suuria tunteita tässä joka tapauksessa käsitellään kun näinkin isosta asiasta kyse, joten väkisinhän tunteet käy vuoristorataa! Pitää vaan antaa kaikille tunteille tilaan ja auttaa myös kumppania ymmärtämään (- viimeisin on ehkä haastavin osa kun itkiessä yrität selittää ettei mitään syytä itkulle oikeastaan ole ?)-
2.12.2020, 16:06 #35248
Nimetön
Ei-aktiivinenHyvä vertaus tuo pms ? Just semmosta mullakin oli, ajoittain pms pahimmasta päästä ?
-
-
2.12.2020, 17:33 #35251
Nimetön
Ei-aktiivinenMoikka pitkästä aikaan..
Mä olen vähän pitänyt taukoa tästä aiheesta, enkä ole säännöllisesti lukenut täältä juttuja.
Tulin vain kertomaan omat kokemukseni akupunktiosta.
Mä olen nyt muutaman kerran käynyt ja koen että sain paljon apuja jo nyt. Mulla jäi ekan ivf-hoidon lääkkeistä ja kokemuksesta tosi huono olo niin henkisesti kuin myös fyysisesti. Olin tosi surullinen ja tunsin pahan olon oikein fyysisesti.
Ensimmäinen kerta akupunktiossa vei pois kaikki nämä tuntemukset. Olin kuin uudesti syntynyt. ?
Mun akupunktiolääkäri suositteli about kuutta kertaa ja meinaan käydä. Oletteko te muut jotka ootte käynyt, niin käyneet suomalaisilla vai kiinalaisilla ammatinharjottajilla? Toivottavasti kysymykseni ei kuulostanut tökeröltä, mutta itse valitsin autenttisen ammattinharjoittaja ja kiinalaisen lääketieteen lääkärin.
Akupunktio hoitomuotona avasi mun silmät kiinalaisen lääketieteen hyödyistä ja aion ehdottomasti mennä muissakin vaivoissa tulevaisuudessa.
Ajattelen että maailmassa on paikka niin länsimaalaiselle lääketieteelle kuin myös kiinalaiselle lääketieteelle. ☺-
2.12.2020, 19:40 #35255
Nimetön
Ei-aktiivinenKiva kuulla sunkin kokemuksesta Margarita! Mä oon käynyt kanssa kiinalaisen lääketieteen ihmisellä. Moneen muuhun vaivaan on akupunktiosta varmaan helpompi sanoa että on auttanut tai ei ole mutta lapsettomuus on tietty semmonen et vaikee sanoa et mikä vaikutus milläkin on. Paitsi tietty jos olo helpottuu ja rentoutuu niin se on kyllä hurjan iso juttu. Itelläkin ollut ihan hyvä olo aina jälkeen. Ja jännityksellä odotan seuraavia menkkoja ja sitä onko kivut yhtään helpannut.
-
2.12.2020, 21:21 #35259
Nimetön
Ei-aktiivinenSe on just näin, että helpompi sanoa auttoiko akupunktio migreeniin kuin lapsettomuuteen.
Kiva kuulla, että sullakin on ollut hyvä olo hoitojen jälkeen. Oletko vielä menossa ”pisteltäväksi”?
Olen lukenut monesta paikkaan, että akupunktio neulat ei satu. Mulla on kyllä sattunut paikotellen niiden laitto sekä itse hoidon aikana tunnen sellasta aaltoilevaa kipua/vihlontaa aina jossain neulassa. Sanoin siitä lääkärille ja hänen mukaansa se on tosi hyvä juttu ja kertoo että hoito toimii.
Tunsitko sä mitään tällästä? ? -
2.12.2020, 22:09 #35261
Nimetön
Ei-aktiivinenAika samoja kokemuksia! Ekalla kerralla ei juurikaan sattunut mutta luulen että hän aloitti varovasti kun jännitin niin kovasti. Nyt toisella kerralla tuntui enemmän. Myös säteilyä tuli. Niistä hän usein sanoikin et on joku semmonen kohta et säteily on hyvä. Ja sit kun välillä niihin neuloihin koskettiin niin siitä tuli tuntemuksia. Silti useimmat neulat unohtui et ne on siellä. Se on jännä fiilis kun niitä vedetään pois et oliko niitä muka niin monta ?
-
-
-
2.12.2020, 18:56 #35252
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitti kokemusten ja ajatusten vaihdosta! <3 Lähdetään siitä että asiat menee ihan okei!
Joo Unana Synarela on just se sumute! Tosiaan pitkän kaavan mukaan lääkitys on pidempi. En ole kyllä yhtään perehtynyt mihinkään muihin malleihin vielä.?♀️ Mulla on sellainen linja, et en oikeestaan googlaile mitään, menis varmaa hyperventiloinniks. ?
Onneks mun kumppani on niin mahtavasti tässä mukana, että nää mun vaihtelevat olotilat ei saa häntä hämmentymään. Itseasiassa taitaa muistutella välillä, kun on huonompi päivä, että ”vaihdevuosisumutteesta johtuu”. ?
Tosi kiva kuulla, että ootte noin hyvin selvinneet lääkejutuista ja toisaalta sitten, että tää mun pms-tyyoinen olojen vaihtelu ei oo ihan vierasta muillekaan. Et ei oo yksin <3
Akupunktiosta, ite oon kans samaa mieltä, että sopii kyllä hyvin koululäketieteen rinnalle! Monia hyviä kokemuksia on lähipiirissä! Ja miten hienoa Margarita kuulla toi sun kokemus!?
Mä teen paljon ite sellasia psykofyysisia harjoitteita, kun itsellä tunteet varastoituu erityisesti kehoon. Suosittelen niitäkin!
Hei tsemppiä kaikille loppuviikkoon! Mä jännäilen täällä nyt perjantain ultraa ja toivotaan et päästään piikkikaupoillekin sen jälkeen!?
-
2.12.2020, 19:46 #35256
Nimetön
Ei-aktiivinenAdela hyvä päätös olla googlaamatta. Ite just totesin et ahdistun vaan jos luen asioista joihin ei kuitenkaan voi vaikuttaa. ?
Mulla oli ihan ekassa kierrossa kanssa synarela ja siitä tuli mielialavaihteluita. Ja tuntui et suihke valui aina suoraan nieluun. ? Sen jälkeen siirryttiinkin lyhyeen kaavan kun pitkä ei oikein sopinut.Se on kyl tosi arvokasta jos on kumppani (tai joku läheinen) joka ymmärtää ja tukee. Joskus vaan tuntuu et omalle puolisolle on kaikein vaikein puhua pettymyksistä kun tietää että on iso ja herkkä asia tämä tilanne myös hänelle.
-
2.12.2020, 20:02 #35257
Nimetön
Ei-aktiivinenUnana joo, just samoja juttuja siitä itellä! Oon jotenki välillä onnistunu, ettei valu nieluun juuri, mutta väkisin vähän aina. Saa nähdä miten sit ku tähän päälle tulee ne muut lääkkeet, et kuin olo muuttuu…
Ja hyvä huomio tuo kumppanille pettymyksistä puhumisen vaikeus, näinhän se on! Ja uskon, et itellekin tulee sellainen olo, ettei halua kuormittaa toista enempää.
Tukiverkostot molemmille on kyllä tosi tärkeät! Me ollaan kyllä aika avoimesti juteltu aiheesta kavereille ja se on jotenki normalisoinut hieman tilannetta. Yllättäen löytyi kokemuksiakin lähipiiristä hoidoista. Ymmärrän kyllä hyvin sen, että kaikille se valinta ei tunnu omalta! Ja tärkee onkin löytää se oma tapa käsitellä asioita.?
-
4.12.2020, 14:50 #35278
Nimetön
Ei-aktiivinenVois kyllä itekin hillitä vähän tuota googlailua… Toisaalta, oon kyllä oppinut tosi paljon anatomiasta ja tästä lisääntymistieteestä ja kiinnostunutkin tästä aiheesta. Ongelma tulee siinä, kun alkaa tehdä (enemmän tai vähemmän) metsään meneviä arvailuja omasta tilasta niiden perustella, saati muiden kokemuksien perusteella… Tai siinä kun pitäis opiskella jotain ihan muuta kuin näitä asioita päivästä toiseen….
-
4.12.2020, 14:59 #35280
Nimetön
Ei-aktiivinenAivan! Puolensa molemmissa!?Itekki oisin varmaa googlailuilla säästyny gonal-f-kynäsekoilulta jne. ?
Mä koitan opetella tässä potilaana ja sillee vaa kyydissä oloa, nii oon huomannu, et ittee helpottaa sellanen tietty kädet irti-ratista-mentaliteetti?♀️ Kontrolliin taipuvaiselle ei oo muuten ihan helppoo?
-
-
-
4.12.2020, 13:40 #35273
Nimetön
Ei-aktiivinenMikäs tilanne täällä ihmisillä? Onko Nauris ja Tuulie tiedossa aikatauluja? =)
Täällä pääsi kyytiläinen tänään turvallisesti matkaan. Toivottavasti tämä on hän ♥️
-
4.12.2020, 13:48 #35274
Nimetön
Ei-aktiivinenOi, ihanaa Oodi ? Superisti onnea matkaan!!!
Mä kävin tänään ultrassa ja aloittelen pistokset illalla! 6+8 näkyi afc. Saas nähdä kuin tässä käy! Vähän jännittää enemmän, kun toinen munasarja on kohdun takana aika ylhäällä, että mitenköhän punktiosta selviää. ?
Ja oli yllätys mulle, et noi Gonal-f- kynät ei ookkaan ihan joka apteekin hyllyssä. Sain kuitenkin yhden tänään käsiini.
Tsemppiä jännäilyihin ja mukavaa viikonloppua!? -
4.12.2020, 14:11 #35275
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos ? ja kiva että sullakin seuraava vaihe edessä =) Mulla on kans toinen munis tosi piilossa, mut voin lohduttaa et punktio ei silti sattunu tippaakaan! Tsemppiä ekoihin piikityksiin!
Ja joo munkin piti soittaa ja varata toiseen kaupunkiin piikit kun tajusin ettei omassa oo ollenkaan. Onneks olin ajoissa enkä jättäny vikaan päivään!
-
4.12.2020, 14:16 #35276
Nimetön
Ei-aktiivinenMähän en tietenkään ollut ajoissa, kun käskivät vielä odottaa tähän päivään ostoa ja kukaan ei vinkannut sieltä asiaa ?♀️ Mut onneks kävi tuuri!
Ja kiitos lohdutuksesta, pakkohan siitä on selvitä!?? Oli ihana lääkäri, lohdutteli, että pitäis voinnin alkaa helpottaa, kun piikittelyt alkaa. Mulle oli aika näivettävät nää 2 viikkoa,nii ihan kiva jos alkaa aivotoimintakin palautua hieman eläväisemmäksi?
-
-
4.12.2020, 14:45 #35277
Nimetön
Ei-aktiivinenIhanaa, Oodi! Onnea matkaan minunkin puolesta! <3 Koskas testataan? 😀
Täällä juuri selvisi aikataulut, eli siirto perjantaina 11.12.! Jee! Tänään kävin ultrassa, jossa näkyi että antaumuksellinen kohdun limakalvon kasvatteluni on paksuttanut sitä noin 1 mm maanantaista, ja minimirajan yli on nyt hivuttauduttu. Ja on kuulemma kaunis! Ovis laukaistaan huomenna pregnyl-piikillä. Testien mukaan se lähestyisi nyt muutenkin, mutta näin saadaan siirtopäivä osumaan viikonpäivälle. Pitääkin muistaa käydä töiden jälkeen ostamassa!
Adelalle myös tosi paljon onnea uuteen matkaan vaiheeseen!
Ja kaikille muille myös tsemppiä ja positiivisia vireitä lähestyvään viikonloppuun 🙂
-
4.12.2020, 14:52 #35279
Nimetön
Ei-aktiivinenOnpa kiva kuulla Tuulie!?
Ja kiitos ja pidän täällä peukkuja, että perjantai tulis äkkiä ja kaikki sujuisi hyvin!
-
-
4.12.2020, 15:16 #35281
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos Tuulie! Mahtavaa että kasvattelu tuotti tulosta ? Tulet siis viikon perässä siirron kanssa.
Yritän kovasti vitkuttaa testaamista mahdollisimman pitkään, mutta sas nähä kauan onnistun siinä jos kerta kiinnittyminen pitäisi tapahtua vkl aikana ja ensi viikolla pitäisi jo kaiken järjen mukaan näkyä ? josko nyt viikon edes olisin vahva ? -
4.12.2020, 17:32 #35283
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos Oodi ja Adele! Pidän kanssa teille peukkuja. Ollaan ehkä peräjälkeen kohta testailemassa…? Jännät joulunalusajat tulee!
-
-
4.12.2020, 17:29 #35282
Nimetön
Ei-aktiivinenJes Oodi! Täällä jännätään mukana ?
Tuulie siistiä et sun coktailit tuotti tulosta ?
Adelalle tsemppiä pistelyn. Hienoa et oli hyvä tilanne. Mulla kävi kanssa elonvan kanssa tuo. Menin pistospäivän aamuna hakee lääkettä, ei ollu missään lähiapteekissa. Siinä sit itkua väänsin et tarttis saada tänään. Ihana apteekkinainen soitti helsinkiin ja varasi sen sinne. Tuli vähän ajelua ??
-
4.12.2020, 17:43 #35284
Nimetön
Ei-aktiivinenNiin tiiän tunteen! Onneks järjestyi! ?
Oonks mä jo sanonu, et mua jännittää! ??
Ihana seurailla teiän juttuja ja saada jakaa tätä!?
-
-
7.12.2020, 08:43 #35295
Nimetön
Ei-aktiivinenHuomenta! Mikäs täällä meininki kaikilla? Onko tällä viikolla jotain uusia juttuja tulossa jollekin? Tuuliella ainakin siirto, eikös? Mikä Oodi vointi? Adela, miten piikitys on lähtenyt sujumaan? Oliko sulla jo punktioaika sovittuna? Ja oliko Pionillakin punktio tällä viikolla?
Tuntuu hassulta, että omasta viimeisimmästä hoitokierrosta on vajaa kuukausi ja tuntuu, että siitä olisi aikaa ainakin puoli vuotta. Eri tavalla mieli saa levätä, kun ei ole aktiivisena hoitoa menossa. Aikaisemmin tämmönen tauko olisi ollut kamala ja olisin stressannut odottamista, mutta nyt tuntuu, että tuli ihan hyvään rakoon tämä hetken hengähdys.
-
7.12.2020, 09:38 #35303
Nimetön
Ei-aktiivinenHuomenta 🙂
Mulla on ensiviikolla lääkärikäynti ja katsotaan, että munasarjat on palautunut punktiosta ja suunnitellaan pas. Tuntuu tosiaan, että punktiosta on ikuisuus kun tuoresiirtoa ei tehty ja piti välikiertokin odottaa, mutta kivaa että ensi viikolla pääsee taas hommiin ?
-
-
7.12.2020, 09:54 #35304
Nimetön
Ei-aktiivinenHuomenta!☀️
Unana kuulostaa kyllä ihan tarpeelliselta ja hyvältä, että saat nyt hiukan huilattua hoidoista ja levättyä. ?
Ja kiva että Aliisa Aurinkoinen sullakin hoito alkaa taas edetä ?Mulla on pistokset alkaneet ihan hyvin sujumaan, eka kerta jännitti, sittemmin ei. Oon kokenut piikin helpompana kuin Synarela-suihkeen. Ja miten helpottavalta tuntui, kun alkoi hormonitasot Synarelan jälkeen nousta ja se näivettynyt olo alkoi väistyä! Mulla on viikon päästä punktion ajoituskäynti, eli ensi viikolle se kai sit osuisi.?
Alkaa kyllä kuumottamaan se punktio ja siihen liittyvät asiat pikkuhiljaa. Koitan kuitenkin elellä tätä päivää ja koittaa pitää sen asian tuossa vierellä välillä kummittelemassa. Kaikki hyvät vinkit otetaan vastaan! ? -
7.12.2020, 10:51 #35305
Nimetön
Ei-aktiivinenOho tuli kahdesti sama viesti. Alla siis alkuperäinen 😀
-
7.12.2020, 10:52 #35306
Nimetön
Ei-aktiivinenKiva kun Aliisa pääset siirtoon! Sulla on ollut pitkä tauko. Luulisi, että tässä ajassa kroppa on palautunut ja pääset siirtoon. Meneeköhän se pas alkuvuoteen vai onko sulla kierto niin, että voisit ehtiä vielä ennen joulua?
Adela, mahtavaa, että piikitys on sujunut! Mäkin ehkä koin sen nenäsumutteen silloin kaikkein ikävimpänä. Nuo pistokset on omalla tavallaan aika yksinkertaiset kun kerran päivässä vaan muistaa pistää. Oliko sulla muuten toinen munasarja jotenkin takana? En muista kerroinko jo oman kokemukseni, mutta mulla oli kanssa jotenkin ylhäällä / takana toinen munasarja, mutta se laskeutui sieltä, kun käännettiin pöytää kallelleen. 😀 Helppo ratkaisu siis siihen mun kohdalla, toivottavasti sulla menee yhtä mutkattomasti!
-
7.12.2020, 10:56 #35308
Nimetön
Ei-aktiivinenJoo! Just sillee mulla kans on, takana ja ylhäällä. Tosi hyvä kuulla, et noin iisi juttu auttoi. Toivon, että mullakin sujuisi se jotenkin inhimillisesti.?
-
7.12.2020, 11:13 #35309
Nimetön
Ei-aktiivinenMulla tehdään lääkkeelliseen kiertoon, koska oma kierto on niin epäsäännöllinen. Eli aloitetaan lääkkeillä että saadaan edes kuukautiset tulemaan ja siitä sitten pas. Menee tammikuulle, mutta laskeskelin että jos mulla olisi normaali kierto niin pas olisi osunut joulun aikaan eli joka tapauksessa olisi mennyt tammikuulle.
-
-
7.12.2020, 12:13 #35310
Nimetön
Ei-aktiivinenHeippa kaikille! Täällä tosiaan monella jännät paikat! Mulla on itseasiassa kohta aika toiseen ultraan, viimeisen fyremadelin tuikkasin eilen. Viime viikolla oli vihlomista muniksissa mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä kipuilua kuitenkaan, lepo auttoi. Nyt oireina enään vaan runsas limailu. Tosi nopeasti ja vähillä oireilla mennyt pistelyt. Rupesi äsken jo ihan pelottaa että onko munat karanneet kun niin helppo olla. Noh kohta nähdään tilanne? Mukavaa viikon alkua kaikille?
-
7.12.2020, 13:09 #35320
Nimetön
Ei-aktiivinenTähän lohdutuksen sananen, kun itsekin karanneita rakkuloita oon pelännyt, niin lääkäri sanoi huoleeni, että se sattuu ihan sairaasti, jos ne karkaa ennen aikojaan. Joten niin kauan kun menee vähillä oireilla niin ei pitäisi tuon suhteen olla huolta 😀
-
-
7.12.2020, 14:45 #35327
Nimetön
Ei-aktiivinenMoi taas! Taas yritys ja PAS siirto tehty vielä jäi tähän yritykseen pari pakkaseen jos nyt ei tärppää mutta lääkärikin sanoi ”nyt olisi kyllä teidän vuoro jo” eli peukut pystyyn ja jalat ristiin että kaveri pysyisi kyydissä
-
7.12.2020, 14:49 #35331
Nimetön
Ei-aktiivinenPidetään peukkuja ja onnea matkaan!?
-
-
7.12.2020, 17:01 #35339
Nimetön
Ei-aktiivinenTäällä ultrasta tultu ja ei olleet rakkulat karanneet, mutta niitä löytyi yhteensä 27kpl, hyperin riski on nyt ja täytyy ottaa iisisti. Tuoresiirtoon ei nyt päästä. Lääkäri ihmetteli miten mun olo on ollut näin hyvä ja naureskeli kun aluksi stressasin että onko siellä yhtään munia tallella. Keskiviikkona olisi punktio aamulla 🙂 onneksi on talviloma viikko niin voin olla kotona rauhassa
-
7.12.2020, 17:15 #35340
Nimetön
Ei-aktiivinenOkei tän viestiketjun viestit on mulla ihan sekasin, ei mene oikeassa järjestyksessä mutta siitä viis.
Ihana kuulla että Eeva t pääsit passiin. Tarrasukkia sinnekin!
Tsemppiä loppukiriin Pioni ja Adela!Täälläpäin ei mitään uutisoitavaa. Oireita ei mitään. Ei niinkuin yhtään mitään. Menkat pitäisi alkaa lauantaina ja lugetkin loppuu silloin. Syön muuten vain 2*200mg per päivä mikä on yksi vähemmän kun tuoresiirrosta. Olisi kiva tietää miksi. Mutta joo, ei tässä muuta kuin odottelua. PP3 vasta menossa ja jos kokeilisi niin plussa saattaisi jo näkyä jos alkio olisi kiinnittynyt, mutta jotenkin usko hukassa kaiken suhteen tällä hetkellä. Testailen varmaan vkl. Ehkä tämä tästä.
-
7.12.2020, 20:26 #35342
Nimetön
Ei-aktiivinenTsemppiä Oodille ja Eeva T.:lle piinailuun! Toivotaan nyt hyviä uutisia…?
Ja toivottavasti Pionille valtava solu- ja alkiosaalis, ja sujuva operaatio ja toipuminen ? Ja samoin tsemppiä Adela! ? Mullaki oli toinen munssarja aina vähän piilossa niin, että ultrissa piti lääkörin kädellä painaa mahan päältä. Punktio meni kuitenkin sujuvasti. Lääkettä sai lisää, jos tarvitsi kesken. Ennen lisälääkeannosta pistot sattui, mutta se kipu kesti aina vain pari sekuntia. Toisen paikallispuudutteen jälkeen ei sattunut enää yhtään. Nyt ei jännittäis enää yhtään mennä uudestaan.
Mulla on nyt vähän varovaisempi toivo tähän yritykseen kuin emsimmäisellä kerralla. Tai tietysti toivoo, mutta on myös synkempi ajatus taustalla, että liekö onnistuu.
Jaksamista kaamokseen ja hoitoihin tai niiden odotteluun myös kaikille muille! Mielenkiinnolla aina luen kaikkien tarinat, vaikka en aina keksikään järkevää kommentoitavaa ?
-
7.12.2020, 20:27 #35343
Nimetön
Ei-aktiivinenÄh, miksi tää mun viesti tuli tänne ylös ?
-
7.12.2020, 20:45 #35345
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos Tuulie! Tuli jotenki lohduttavasti tää sun viesti! <3 Nimittäin tänään mua on ihan itkettänyt se, kun jännitän sitä punktiota. Oon herkkä tyyppi ja se näkyy sit erityisesti sellasena ennakkojännityksenä. Toki oon tän asian kanssa oppinut elämään, mutta tässä yhteydessä en vielä. Tänään siis tällainen päivä. Oikeastaan ekan kerran nyt sellainen olo, että en haluais tehdä tätä.?
Ja samaa olen ajatellut, minkä Tuulie hyvin sanoi! Kaikkien kuulumiset ja viestit arvokkaita ja minäkin tosi mielelläni luen niitä, vaikken aina mitään saakaan sanottua.
Lämpöö ja voimia kaikille!? -
7.12.2020, 20:55 #35346
Nimetön
Ei-aktiivinenTuun kertomaan mun omankin positiivisen kokemuksen sillä punktio oli erittäin helppo omalla kohdalla myös. Ei sattunut vaikka toinen lääkäri piti pyytää apuun painamaan mahaa. Toivuin puolessa tunnissa ja pääsinkin kotiin! Lähtiessäni operaatiohuoneesta kiitin henksua joka oli aivan mahtava ja teki siitä hyvän kokemuksen. Vastasivat vain että suurin osa yllättyy helppoudesta =)
Älä siis turhaa jännitä ♥️
-
7.12.2020, 20:57 #35347
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos!?❤
-
-
-
7.12.2020, 21:36 #35349
Nimetön
Ei-aktiivinenMullakin on ihan hassussa järjestyksessä viestit ?
Toivottavasti Oodi tärppää! Tuo on kyllä jännä vaihe kun miettii et koska testaa. Ja sitten kun itse ei oo koskaan ollut raskaana niin ei edes tiedä miten oma kroppa reagoisi, että tuleeko oireita heti alkuun vai ei. Ei oo vertailukohtaa. Huomaan että ite jännitän tätä luomukiertoakin. Todennäköisyys olla raskaana luomusti on varmaan jonkun promillen luokkaa mut silti sitä jännästi toivoo et jos kuitenkin olisi, vaikka järki samaan aikaan kiljuu että ei tosiaankaan.
-
7.12.2020, 21:43 #35350
Nimetön
Ei-aktiivinenNo sepä se! Ja mä ihan yrittämällä yritän löytää jotain merkkejä mut ei mitään ? muuta kun et oon todella itkuherkkä. Mutta sitten taas se voisi tapahtua ilmankin hoitoja. Odottelen tässä vain että tissit kipeytyis tai edes menkkasärkyjä tai jotain ?
Going crazy here.Meinaatko spottailla ovista välikierrossa vai rauhoitatko kokonaan? =)
-
8.12.2020, 11:33 #35352
Nimetön
Ei-aktiivinenEn mä niiiiin rauhassa osaa olla 😀 Spottasin siis ovulaation tässä kierrossa. Täytyy harjoitella pas:iakin varten. Ihan vaan siksi…. 😀 Oon nyt niillä digitesteillä saanut ovulaation näkyviin. Mulla kanssa viikonloppuna tai alkuviikosta menkkojen pitäisi alkaa ja huomaan kyllä jännittäväni asiaa, vaikka ihan luomuna on menty. Turhapa sitä on kieltää, että toive on takaraivossa koko ajan. Toivottavasti sulla tulee tissit pian tosi kipeäksi 😀
-
-
8.12.2020, 09:45 #35351
Nimetön
Ei-aktiivinenViestit pomppii kyllä nyt miten sattuu? eilen illalla pistin viimiset piikit, gonapeptyliä. Alunperin oli tarkoitus irroitukseen pistää ovitrelle mutta lääkäri vaihtoi eilen ultrassa tohon gonapeptyliin. Ilmeisesti sen hyperin riskin takia. Huomenna aamulla sitten punktio, uskomatonta miten nopeasti aika on mennyt!
-
8.12.2020, 17:15 #35365
Nimetön
Ei-aktiivinenJoo viestit hyppii kyllä ihan miten sattuu. Jaksamisia kaikille omiin vaiheisiin, jännittäviä aikoja kaikilla. Pioni punktio kuulostaa kamalalle, mutta itsekin yllätyin siitä miten iisi se loppupeleissä on. 🙂
Meillä olisi seuraavaksi Pas-siirto. Juuri soitin osastolle ja kerroin, että kuukautiset alkoi. Seuraava ovulaatio osuukin juuri jouluviikolle, joten siirto on todennäköistä vasta tammikuussa, jos ei ihmettä tapahtu, että ovulaatio tulisikin aikaisemmin. 😀
-
9.12.2020, 08:37 #35368
Nimetön
Ei-aktiivinenMoi, hyppään mukaan piinaajiin! 🙂
Ikää löytyy itseltä 35, miehellä 40. Yritystä takana 5 vuotta, joista miehen lääkkeellistä hoitoa 4 vuotta nyt vihdoin 4.12 tehtiin ensimmäinen icsi. Taitaa olla siis pp5 tällä hetkellä? ja Oodin kanssa taidetaan olla samassa aikataulussa?
Aikaisemmasta suhteesta on 11v tyttö ja 2xkm. Miehelle tehty pari kertaa biopsia ja viime kesänä mikrotese, jonka myötä nyt sit itselläkin hoidot alkoi, kun 10 sittiötä löytyi leikkauksella. Mulla oli lyhyt hoito ja 2 alkiota meni pakkaseen ja 3 jäi vielä viljelyyn, mutta niiden kohtalosta en vielä ole kuullut mitään. Donor-varaus on myös tehty, jos omilla ei onnistu.
Kroppa ja mieli reagoi mulla lääkkeisiin todella vahvasti ja hormoniheittelyt jo normaalistikin tuntuu ja näkyy, joten oireet on lääkkeiden myötä olleet pahat PMS-oireet potenssiin 10! 😀 Hoidoissa mulla ollut gonal-f, fyremadel, ovitrelle ja nyt cyclogest. Mitään kropan merkkejä en siis osaa tulkita yhtään, kun voi olla myös lääkkeistä ja punktion jälkeistä tuntemusta. Vatsa on turvonnut, niin että mitkään housut ei mahdu jalkaan ja ilmavaivoja, mielialat heittelee ja vatsaa nippailee ja munasarjoja vihloo, sokerihalut on ihan järkyttävät ja väsyttää tolkuttomasti. Mutta samat oireet mulla on aina menkkoja ennen ja nyt lääkityksen myötä ollut jo ensimmäisestä gonal-f:sta, eli kohta 3 viikkoa.. 😀 😀 Vatsaa vihloo lähinnä, kun liikkuu äkkinäisesti ja nämä yhdistän punktion jälkioireisiin. Tissit on myös turvonneet ja kipeät, mutta ehkä jopa hieman vähemmmän nyt, kun gonal-f jäi pois. Vaikea tietää siis mitkä oireet punktiosta ja mitkä lääkkeistä? 17.12 vasta olis testipäivä ja jos kierto jatkuisi lääkkeellisen kierron jälkeen normaalisti, niin menkkojen pitäis alkaa 16.12. Testata tekis mieli jo nyt, mutta toisaalta nega pelottaa, niin vielä jäänyt tekemättä..
Miten te muut pystytte nyt piinapäivien aikana tekemään mitään?? Mulla ajatukset pyörii vaan tämän asian ympärillä ja keskittyminen töihin tai mihinkään muuhun on ihan mahdotonta! 😀
-
9.12.2020, 16:21 #35375
Nimetön
Ei-aktiivinenHei Manna! Kiva kun laitoit viestiä! Jännää että sulla samana päivänä siirto =) päästään jännittämään yhdessä tuumin. Mä oon yrittänyt vaan touhuta kaikkea muuta ja olla ajattelematta asiaa, toki se vähän väliä nostaa päätään mutta vkl asti olen kyllä testaamati. Sitten jo saatava tietää onko edes haamua vielä vai puhdas nega. Mulla pitäis toisaalta alkaa menkatki lauantaina kun luonnon kiertoon siirrettiin että se kertonee viimeistään ? luget kin loppuu samaan päivään.
Mulla punktion jälkeen oli tuoresiirrosta jos jonkinlaisia oireita, mutta nega tuli. Nyt olen tutkaillut ja yrittänyt etsiä mutten keksi mitään ? ehkä tänään on ihan pikkasen turvonnut alavatsa mutta sehän voi olla alkavista menkoistakin johtuvaa. Lauantaita odotellessa ?
-
10.12.2020, 06:06 #35386
Nimetön
Ei-aktiivinenPidän täältä peukkuja pystyssä sulle Oodi! Ilmottelehan sit miten viikonloppuna käy, kun oot testaillu 🙂
Menin ite tänä aamuna sit testaamaan ja puhdas negahan siellä, ei haamun haamua.. Tokikin vielä aika varhaista, kun pp6, mutta jotenkin tuntuu, että ei tarvitse enää toiveita elätellä tämän siirron suhteen.
Mä luulen, että itsellä helpottaa stressaamisen kanssa, kun pääsee pikkuhiljaa normaalisti urheilemaan. Punktion jäljiltä vielä en oo uskaltanu muuta tehdä kun käveleylenkeillä käydä, mutta ei mee onneks pitkään, niin pääsee taas normaalisti vähän enemmän urheilemaan 🙂
-
-
9.12.2020, 16:29 #35378
Nimetön
Ei-aktiivinenKiva Manna kun tulit kirjoittelemaan! Ja tsemppiä piinailuihin!?
-
10.12.2020, 17:05 #35400
Nimetön
Ei-aktiivinenHei Manna ootko tänään testaillut? Vai meinaatko koska seuraavaksi? Mä päätin että huomenna kokeilen. Nyt aloin vasta jännittämään sitten ihan huolella tulosta ?
-
-
9.12.2020, 11:09 #35369
Nimetön
Ei-aktiivinenManna, teillä onkin jännittävä tilanne menossa! Ei ihme, ettei oikein muuhun kuin piinailuun pysty keskittymään, kun noin pitkän ajan tulos hoito!
Mulla tuli viime kierrossa (ivf, munasolujen kypsytys) aikamoiset ”PMS”-oireet heti Menopur-pistosten alettua. Ja oikeastaan helpotti vasta kuukautisten alettua ja keltarauhashormonilääkkeen jäätyä pois. Nyt PAS-kierrossa mukana Menopur, mutta vähemmän pistospäiviä ja 5 kertaa pienempi annos kuin viimeksi, ja olo oli varsin normaali ainakin edellisiin viikkoihin verrattuna. Ovulaatio laukaistiin nyt launataina Pregnyl-piikillä, ja heti sen jälkeen kyllä PMS-oireet (henkiset) taas nosti päätään! Huh. Nyt tänään, 4 päivää pistoksesta, yhtäkkiä se ahdistuksen karseva sumupilvi hälveni ja olo helpotti. Toivottavasti johtuu hormonipiikin tasaantumisesta, eikä siitä että kuukautiset alkamassa! Vielä 2 päivää siirtoon!
Tsemppiä kaikille! <3
-
10.12.2020, 08:09 #35388
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos Adele ja Tuulie! <3
Toivotaan, että hormonipiikki olis sulla Tuulie tasaantumassa! Mulla mielialat heittelee näiden lääkkeiden ansiosta kyllä ihan huolella, mutta onneks osaa jo itse hillitä ja varottaa myös kotona, jos alkaa tuntua siltä, että kaatuu kuppi nurin 😀
Tsemppiä siirtoon! <3
-
-
9.12.2020, 13:58 #35370
Nimetön
Ei-aktiivinenHei! Minäkin ajattelin nyt viimein osallistua keskusteluun. Ensimmäinen ivf-hoitokierros oli marraskuussa, sieltä tuoresiirrosta ei napannut. Huomenna sitten kontrolliultra niin näkee onko ensi viikolla mahiksia päästä pasiin. Onko teillä tullut jotain kikkakolmosia, mitä ootte tehny toisella yrityksellä toisin? Ite koko ajan miettiny tässä että tuliko siirron jälkeen lähdettyä liian nopeasti liikuntaharrastusten pariin tai juotua liikaa kahvia tms tms. Meinaa välillä tulla hulluksi näiden omien ajatusten kanssa.
Adela mä kans jännitin punktiota etukäteen paljon, mutta se meni tosi kivuttomasti! Toki mulla taitaa olla aika korkea kipukynnys noin muutenkin. Joka tapauksessa hoitaja kun pyysi punktion jälkeen arvioimaan kipua asteikolla 1-10 niin sanoin että 1. 😀 Ainut mikä siinä oli ikävää, niin mulla meni pää ihan höttöseks niistä lääkkeistä vaikka ilmeisesti sain vaan puolikkaan satsin ennen toimenpiteen alkua eikä lääkkeitä lisätty punktion aikana kertaakaan.
Nämä viestit näkyy täällä jotenkin tosi kummallisessa järjestyksessä, niin oli vaikea poimia sieltä nyt mitä kenenkin kohdalla tapahtuu. Tuo aloitusviestin yhteenveto oli kyllä näppärä! Tsemppiä kaikille! 🙂
-
9.12.2020, 16:23 #35376
Nimetön
Ei-aktiivinenHei tervetuloa mukaan!
Mä yritän vaan ajatella et ”tulee jos on sen aika” jotta vain pystyisin olla mahdollisimman stress free. Huonosti se onnistuu mutta vähän kyllä auttaa =) Toki ruokavalioon koetan panostaa mutta muuten ihan normaalia elämää
-
9.12.2020, 16:33 #35380
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitti kun jaoit sun kokemuksen ja kiva kuulla että sulla sujui hyvin!?
Ja kiva kun tulit mukaan!
Alan ehkä jo olla sellasessa olispa jo ohi-fiiliksissä! Pahin kauhumielikuvamatka taitaa olla jo käyty!?
Toivon et siellä pääsisitte pian siirtoon ja olispa ihanaa nähdä täällä roppa kaupalla plussauutisia!❤
-
-
9.12.2020, 14:11 #35371
Nimetön
Ei-aktiivinenPunktiosta selvitty. Itse toimenpide ei sattunut mutta nyt vatsaan sattuu jonkin verran, eiköhän se tästä helpotu kun lepäilee ja särkylääkettä ottaa. Huomenna biologi sitten soittaa ja kertoo miten on hedelmöittyminen lähtenyt, ilmeisesti suunnitelmana on tehdä puoliksi ivf/icsi munasoluille.
-
9.12.2020, 16:37 #35383
Nimetön
Ei-aktiivinenSiis tää näkymä on niiiiiin sekava, ja en edes pääse puhelimella vastaamaan kaikkiin viesteihin. ?♀️ Pitää koittaa koneella katsella jos olis eri näkymä, kun ehtii.
Kiitos tsempeistä ja jännäilyihin voimia kaikille!❤ -
9.12.2020, 17:40 #35384
Nimetön
Ei-aktiivinenOodi, 17 munasolua saatiin kerättyä. Huomenna biologi soittaa kuinka moni oli kypsiä ja miten on lähtenyt hedelmöittymään. Tuoresiirtoon ei päästä hyperi riskin takia, 27 follia ne tyhjensi. Tammikuussa sitten pas jos kaikki menisi hyvin? kiitos tsempeistä, täytyy nyt vaan levätä ja juoda reippaasti
-
9.12.2020, 19:50 #35385
Nimetön
Ei-aktiivinenHuippua, Pioni! Ruhtinaallinen munasolusaalis! Toivottavasti toipuminnen sujuisi nopeasti ::)
-
-
10.12.2020, 07:41 #35387
Nimetön
Ei-aktiivinenHei,
Tässä muutaman päivän keskusteluja seuranneena mietin, että saankohan tulla mukaan. Meillä tilanne, että ICSI hoidot ensimmäistä kertaa aloitettu. Mies steriloitu ja ennen steriä olemme jo kaksi lasta saaneet. Vaikka lapsettomien sivuilla ollaan niin ilmeisesti täällä keskustelupalstalla kuitenkin on muitakin, joilla lapsia on saatu. Nyt sitten jännittää, että kuinkahan tämä iltatähti mahtaisi onnistua. Raskauksissa aiemmin ei ole ollut vaikeuksia ja ensimmäiset gonal-f pistotkaan eivät tuntuneet oikein mitenkään. Tänään tulee kaveriksi fyremadel ja jännittää sekin. Jotenkin ihan sekava fiilis. En myöskään löydä kokemuksia, että kuinka meidänlaisissa tapauksissa on onnistuttu hoidoilla. Ensin mietimme purkua, mutta päädyimme lääkäreiden kanssa juttelun jälkeen tähän hieman paremman onnistumisprosentin vuoksi. Huomenna ensimmäinen ultra ja katsotaan, että päästäänkö miten punktioon ja kuinkahan joulu tulee vastaan.
-
10.12.2020, 10:45 #35392
Nimetön
Ei-aktiivinenKiva kun oot mukana! Ja onnea teille hoitoihin! <3
-
10.12.2020, 17:22 #35402
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos! Mitenhän sitä mahtaa ensi yönä uni tulla, kun tässä on jotenkin niiin paljon pelissä. Vaan ei se auta kuin hetki kerrallaan. Jotenkin sitä vaan toisaalta niin ajattelee, että ei tämä kuitenkaan onnistu ja toisaalta odottaa niin paljon, että onnistuu. Ensimmäinen jarrupisto oli kyllä ihan ok. Vähän punoitti ja ärtyi vatsa, mutta eipä tuosta kyllä muuta oiretta vielä tullut.
-
-
10.12.2020, 18:43 #35403
Nimetön
Ei-aktiivinenVarmasti jännittää, muakin jännittää, oma aika on maanantaina. Ja allekirjoitan myös noita tunteita, aika moinen urakka niissä on kyllä handlata. <3 Hetki kerrallaan. Pidän teille peukkuja huomiselle!
-
-
10.12.2020, 10:00 #35389
Nimetön
Ei-aktiivinenHeiii, täällähän on vaikka kuinka paljon taas elämää ja uusia tervetuloa mukaan kaikki! 🙂
Ootko Pioni saanut tiedon jo hedelmöittyneistä? Hieno määrä soluja ainakin. Puudutettiinko sulla muuten kohtua? Mulla ekalla kerralla ei puudutettu ja olo oli punktion jälkeen kipeä ja toisella kerralla puudutettiin, enkä kärsinyt mistään kivuista. Mietin vain, että olikohan puudutuksella kuinka suuri vaikutus… -
10.12.2020, 10:33 #35390
Nimetön
Ei-aktiivinenUnana, ei ole vielä soittoa tullut. Jännittääää!! Ja mulla puudutettiin kohtua. Nyt on enään pientä juilimista alavatsassa mutta yllättävän ok olo.
-
10.12.2020, 10:43 #35391
Nimetön
Ei-aktiivinenIhana kuulla Pioni, että voit hyvin! Pidän täällä peukkuja, voin vaan kuvitella jännityksen! <3
-
-
10.12.2020, 13:40 #35393
Nimetön
Ei-aktiivinenBiologi soitti vihdoin jokin aika sitten. Kertoi, että 18 kypsää munasolua oli saatu. 10kpl oli yritetty tehdä perus ivf, tästä vain 1kpl hedelmöittynyt. Icsillä oli yritetty loppu 8kpl, tästä 4 hedelmöittynyt ja kolmea vielä seuraavat mitkä hitaampia. Eli varmasti hedelmöittyneitä 5kpl. Kato oli iso ja biologi sanoi että tämä selittää meidän lapsettomuuden syyn. Siittiöt eivät tajua maljallakaan hakeutua munasoluun, puuttuu jokin ”signaali.” Icsillä onneksi saatu hedelmöittymään, ja sanoi että jos toiseen kierrokseen joutuisimme niin kaikki icsataan. Nyt täytyy vaan odotella ja toivoa että saamme pakkaseen jotain. Tavallaan helpotus, että nyt on se ”syy” selvillä. Ja onnellisia olemme että hedelmöittyminen ylipäätään mahdollista meidän soluilla. Päivä kerrallaan 🙂
-
10.12.2020, 14:03 #35394
Nimetön
Ei-aktiivinenKiva kuulla että syy löytyi ja onneksi hedelmöittyneitäkin oli! =) pidetään peukkuja että mahdollisimman moni jatkaa blastoksi asti ♥️
-
-
10.12.2020, 14:34 #35395
Nimetön
Ei-aktiivinenOodi, Niimpä. Huh oli tuo kauheaa odotella puhelua ihan hermona. Nyt täytyy yrittää ottaa iisisti ja lepäillä vielä. Ootte kyllä super ihania kun tsemppaatte ja kuuntelette?
-
10.12.2020, 15:54 #35396
Nimetön
Ei-aktiivinenHeippa kaikki uudet ja vanhat!? Mä tulin vaan sanoon heipat tänne, kun kai mun pitää vähitellen alkaa uskoo, että uskallan siirtyä tuonne plussanneitten joukkoon (7+2?).
Pionille tsempit punktiosta toipumiseen! Hurja määrä ollut sulla rakkuloita ja kypsiäkin muniksia. Muista nesteyttää itseäsi PALJON, myös vichyllä tms. suolaa sisältävällä juomalla. Sun lääkäriltä todellakin oikea päätös olla tekemättä tuoresiirtoa. Itse en missään tapauksessa syytä lääkäriä siitä, että päätyi tuoresiirron, lopputulos kuitenkin juuri se, mitä toivottiin. Mut onhan tämä ollut melkoinen kuukausi koettaa jotenkuten selvitä hyperistä. Ensimmäiset kolme työpäivää takana, onneksi yllättävän hyvin mennyt, vaikka en todellakaan ole vielä kunnossa. Maanantain varhaisultrassa nähty masuasukki auttaa kuitenkin sinnittelemään?
Valtavan paljon onnea jokaiselle hoitojen vaiheisiin!? En mä varmaan aivan malta vielä pois täältä pysyä, mut ainakin vähän sivummalla?-
10.12.2020, 17:01 #35399
Nimetön
Ei-aktiivinenIhana kuulla sinusta Lumi ja oikein paljon vielä onnea! Toivottavasti nähdään pian + puolella! =)
-
-
10.12.2020, 17:17 #35401
Nimetön
Ei-aktiivinenOnnea Lumi! On sulla ollu melkoinen kuukausi. Hienoa että lopputulos oli kuitenkin tuo ?
Pioni ihana että saitte hedelmöittyneitä. Ja et syy selvis. Tai itelle ois ainakin helpotus jos tietäisi missä kohtaa on ollut ongelma. Ja teidänkin kohdalla kun voi icsata niin apua on saatavilla ☺️
-
11.12.2020, 08:53 #35409
Nimetön
Ei-aktiivinenHuomenta!
Tänään PP7 ja jaksoin kuin jaksoinkin tänne asti olla testaamatta ☺️
Tässä kuva testistä, eka en nähnyt mitään, mutta mies sanoi että kyllä siinä haamu on ja sitten näin itsekin ?
Toivotaan nyt että vahvistuu? herkkyys oli 10.
-
11.12.2020, 09:38 #35414
Nimetön
Ei-aktiivinenJATKETAAN KESKUSTELUA TUOLLA – ->
Tein uuden kun tämä meni niin kovin sekavaksi!
-
30.11.2020, 18:46 #35191
Nimetön
Ei-aktiivinenJes hyvä, lisäsin =) oli niin hankala selata vanhaa ketjua niin tuota voi näppärästi 3päivittää! Välillä tulee Joo seurattua taustalla jos ei ole ns aktiivista hetkeä itsellä käsillä.
-
1.12.2020, 14:08 #35216
Nimetön
Ei-aktiivinenTammikuu tulisi varmaan muuten äkkiä, mutta näiden odotteujen vuoksi kaikki ajat tuntuu pitkiltä ! 😀
-
30.11.2020, 18:49 #35192
Nimetön
Ei-aktiivinenMä oon laittanu säpoon ilmoituksen niin siitä linkistä pääsee puhelimella suoraan uusimpiin, välillä toki heittää alkuun ja siks menikin hermo ?
Sellai jippo että kun vastailee johonkin tiettyyn ”pää viestiin” niin kaikki siihen kommentoinnit jos klikkaa alkuperäisen viestin ”vastaa” kohdasta niin ei mene puhelimella mahdottomaksi lukea vaan pysyy vain vähän sisennettynä=)
-
1.12.2020, 10:52 #35209
Nimetön
Ei-aktiivinenIlmeisesti alkuun kannattaisi käydä useamman kerran aika tiheään. Näin olen ymmärtänyt. Hormonihoidon kanssa yhtä aikaa ei ainakaan tuo mun hoitaja suositellut käymään. Joskus oli tehnyt jollekin IVF-hoidon aikana akupunktiota, niin ei ollut hyviä tuloksia siitä. Olitko Vesikrassi Oulusta tai lähistöltä? Voin antaa tuon hoitajan nimen sitten, kun olen siellä käynyt ja jos se vaikuttaa hyvältä. 🙂
-
1.12.2020, 14:28 #35217
Nimetön
Ei-aktiivinenHauska kuulla Janni sunkin kokemuksia akupunktiosta sitten. Kävin siis itsekin kerran ja menen uudestaan vähän samalla ajatuksella kuin sinä – en odota mitään ihmeitä, mutta mielenkiinnosta kokeilen. Eka kerta oli ainakin rentouttava, kun alun jännityksestä pääsi.
Vesikrassi, mä ymmärsin kanssa että kannattaisi käydä tiheämpi jakso. Ja toisaalta jos ei mitään eroa huomaa sen 2-3 kerran jälkeen kun on tiheämmin käynyt, niin mulle sanottiin, ettei turhaakaan kannata juosta. Ja että se vaikutus, mikä akupunktiolla voi olla perustuu juuri kropan oman toiminnan vahvistamiseen ja korjaamiseen. Voisin kysellä vielä lisää, kun menen uudestaan. -
2.12.2020, 18:59 #35253
Nimetön
Ei-aktiivinenKiitos! Ja tsemppiä sinne kans ?
-
7.12.2020, 20:38 #35344
Nimetön
Ei-aktiivinenMulla mää viestit hyppii väleihin, mitä ihmettä ?
-
-
JulkaisijaArtikkelit
- Alueelle ‘HEDELMÖITYSHOIDOT’ ei voi kirjoittaa uusia aiheita eikä vastauksia olemassaoleviin aiheisiin.