Etusivu Foorumit HEDELMÖITYSHOIDOT Ivf/Icsi/Pas 2020 vol 7.

Luet parhaimillaan 111 vastausketjuja
  • Julkaisija
    Artikkelit
      Nimetön
      Ei-aktiivinen

Edellinen keskustelu meni niin sekaisin että kokeillaan jos uuden luominen auttaa.
      Pieni tiivistelmä kirjoittelijoita tällä hetkellä, tervetuloa mukaan tekin jotka lueskelette vain! =)

Oodi – Pas luonnolliseen kiertoon joulukuun alussa

Unana – välikierto, pas alkuvuodesta

Aurinko – välikierto, pas alkuvuodesta

Tuulie – Pas luonnolliseen kiertoon joulukuun alussa

Nauris – Pas lääkkeelliseen kiertoon joulukuun alussa

Janni – Pas luonnolliseen kiertoon alkuvuonna

Pioni – Ivf hoidot yksityisellä marras-/joulukuussa

Iikka – Pas mahdollisesti joulukuussa

Adela – 1. Ivf pitkällä kaavalla, punktio joulukuun lopulla

Aliisa Aurinkoinen – Pas alkuvuodesta

Vesikrassi – Odottelee ensikäyntiä

Pioni – Punktiosta hypeririski, odottaa passia

Ronya – Ensimmäinen Ivf, tuoresiirto nega, pas tulossa

Piipii – Ensimmäinen Icsi hoito käynnissä

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos Oodi!?
      Ja kyllähän siinä nyt viiva näkyi vanhoilla ja väsyneilläkin silmillä! ? Sormet ristissä toivon onnea teille!!!
      Mulla oli toissapäivänä aika kivulias alamaha, vihloikin muutamaan kertaan kipeästi ja eilen oli vähän huono olo, mutta nyt ei oikeastaan muuta kuin vähän painontunnetta. Aika iisisti mennyt. Viikko tänään sitä Gonal-f takana. Maanantain punktionajoitusta odottelen, jännittää onkohan mikä tilanne …

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiitos Adela ? Kyllä sitä varmaan tulee testattua nyt päivittäin niin näkee onko edes tummumaan päin.

Oliko sulla jarruna mikä lääke? Pidetään peukkuja että siellä kasvaa hyviä möllejä ☺️

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Mulla on se Synarela vaan tässä rinnalla koko ajan.?‍♀️
          Ja tietty testailet!!!?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Selvästi näkyi viiva Oodi! Nyt tarrasukkia ja onnittelut❤❤

Täällä pääsi ihan itku kun soitin klinikalle väliaikatietoja, siellä on nyt 6kpl jakaantumaan lähtenyttä alkiota. Biologi sanoi että kaikki on 1.luokkaa, en tajunnut kysyä tarkemmin tuosta luokituksesta. Nukuin koko yön huonosti kun pelkäsin että mikään ei ole lähtenyt jakaantumaan. Maanantaina soittelen sitten uudestaan ja kyselen pääsikö moni pakkaseen.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Voi Pioni, aivan ihana kuulla! Mullakin tuli kyyneleet silmiin sun ja Oodin uutisista!❤

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mutta kuusihan on hyvä luku! Multakin kerättiin 18 rakkula joissa 18 oli munasolu ja 7 hedelmöittyi. Lopulta 1 siirrettiin ja 3 pakastettiin. Ensin oli pettyminen mutta sitten kiitollisuus että saatiin kolmekin blastoa pakastimeen. Yksi niistä nyt mukana ☺️

Pidetään peukkuja että kaikki kehittyy teillä pitkälle! =)

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Okei höhläminä tulkitsin väärin sun viestin ♥️

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Meillä keskiviikkona oli punktio, 18 munasolua saatiin. 5 hedelmöittyi varmuudella ja 3 seurattiin. Nyt sit 6 on lähtenyt jakaantumaan. Meille ei tuoresiirtoa tehdä kun mulla on hypeririski tässä, tammikuussa sitten pas jos kaikki menee hyvin❤

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Oodi! Ihan mahtavaa! Selvästi näkyy haamuviiva. Ihan hyvin on kuvastakin erotettavissa. Nyt vaan toivotaan että viiva vahvistuu, kyllä tuo hyvältä näyttää 🙂

Olipas Pioni kiva kuulla, että sullakin noin moni jakautuu siellä! Se on kyllä jännä vaihe odotella tietoa!

Adelalle kanssa tsemppiä odotteluun. Oliko sulla siis yksi ultra jo ollut ja nyt maanantaina toinen tulossa?

Mulla pitäisi kohta alkaa luomukierron menkat. Sitten saan laittaa viestiä polille ja katsotaan, että meneekö aikataulu niin että sais siirrettyä joulusta huolimatta vai meneekö tammikuulle.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Oi hitsi oispa mahtavaa jos pääsisittekin jo joulukuussa siirtoon ? täältä iso tsemppipeukku ☺️

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiitti Unana! ? Joo, yksi ultra oli ja maanantaina on toinen! Sit jos kaikki okei, nii punktio ke-pe välillä. Mä koitan pitää koko ajan mielessä, teiän punktiokokemuksia, että kyllä siitä selviää, vaikka pelottavalta se kuulostaa. Mua ahistaa ajatus, että ne lääkkeet käy päähän ja myös kipu pelottaa. Täytyy ehkä puhua näistä siellä maanantaina.
        Oispa kiva että pääsisitte tekin siirtoon pian!?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Adela, musta se kipulääke tuntui kivalta, kun humahti päähän 😀 Tai se oli silleen hauska, että siinä hetkessä mulla tuli ainakin rennompi olo ja sitten sen vaikutus loppui tosi nopeesti, kun ei enää laitettu suoneen. Siinä odotustilassa oli päässä jo ihan kirkas olo. Olin pelännyt, että sitten on jotenkin pöhnäinen koko päivän. Mutta kyllä mä vielä tuoreena muistan sen miten paljon itsekin ekaa kertaa jännitti vaikka oli lukenut näitä positiivisia tarinoita. Se on kuitenkin aina kun ei tiedä ihan mitä on edessä niin itelle ainakin jännittävää. Taisin kyllä jännittää toistakin kertaa. Sillä kertaa sitä, että meneekö yhtä helposti kuin eka kerta 😀

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tuleekohan punktion jälkeen kuinka nopeasti vuoto jos siis tuoresiirtoa ei tehdä? ?

Unana toivotaan et pääsette jo tässä kuussa siirtoon??

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Adela, mulla oli toinen ultra ma ja sit punktio ke. Pelkäsin kans tosi paljon sitä toimenpidettä mutta sain heti suoneen rauhottavaa ja kipulääkettä, lääkäri aloitti ultraamalla ja sit en enään tuntenut mitään. Höpöttelin siinä miehen ja hoitajan kanssa ties mistä, jossain vaiheessa kysyin että millon lääkäri aloittaa toimenpiteen niin siinä vaiheessa oli jo puolet munista ottanut talteen! Ja mulla lääkkeet toimi hyvin et ei jäänyt pöhnänen olo yhtään, pystyi jo lepäily huoneessa keskustelemaan normaalisti hoitajalle. Toivotan paljon tsemppiä?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Piti vielä lisätä, että se alun ultraaminen ennen itse punktiota sattui enemmän kun itse toimenpide. Ja sit puudutuspiikkiä en tuntenut yhtään 🙂

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Huh! Onneks sulla oli noin iisi! Tilaisin yhen samanlaisen kokemuksen!?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiiiiiitos Pioni ja Unana!? Mä taidan lukee nyt vaan näitä teiän viestejä jatkossa aina kun asia putkahtaa mieleen.
      (Tällä mielikuvituksella mun versio tulevasta vastaa kauhuleffaa!?)

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Adela, Sä selviät siitä❤ varmasti jännittää ja itekin olin ihan hysteerinen ennen punktiota?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiitti!!❤? Ihanaa kun jaksatte tsempata❣Ja lohdullista, et tää panikointi ei oo ihan tavatonta!?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Adela, Älä huoli normaalia on? tää on kyllä ihan mahtava ryhmä kun voi purkaa sydäntään ja ihana tsemppaava porukka??

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos Oodille uudesta ketjusta! Ja hyvältä näyttää haamu, peukkuja kovasti! <3

Pioni sulla on oikein hyvä saldo alkioita siellä jakaantumassa. 🙂

Adela minustakin se tuntu hassulta punktiossa kun tajus ite, että nyt kipulääke vaikuttaa. Katto heilahteli ja oli ihan pöhkö olo hetken. Meillä ainakin sai itse katsoa näytöltä koko ajan sitä rakkuloiden tyhjennystä, se oli kiva ja jotenkin rauhoittavaa. Vaikka vähän joutukin aina silmiä siristelemään ja katsetta tarkentamaan, että sai ruudun kuvasta kiinni. 😀 Ja täällä ei punktiossa laitettu mitään puudutuspiikkiä, enkä kyllä tosiaan olisi semmosta tarvinnutkaan. Luultavasti nyt kun jännität sitä paljon etukäteen, niin toimenpidepäivänä ei enää jännitä! Mulla ainakin kävi niin. 🙂

Ja sitten pas-kokemuksia kaipailisin. 🙂 Mulla oli eilen kontrolliultra, missä lääkäri katsoi että kaikki on ok. Kiertopäivä 12 nyt ja luonnolliseen kiertoon siis ensimmäinen pas tulossa. Ovulaatio pitäis onnistua saamaan kiinni testeillä ja sitten soittoa hoitavaan sairaalaan. Tämä on välillä vähän rasittavaa, kun ultrat tehdään paikallisessa ja muut hoidot yliopistollisessa eikä tiedonkulku näiden välillä ole mitään huippuluokkaa. Mutta niihin ovistesteihin siis! Millaiset ohjeet teillä on ollut testien tekemisen suhteen? Tai oletteko testailleet kaksikin kertaa päivässä? Kuinka pitkään ootte juomatta tai käymättä vessassa ennen testin tekoa? Mä tein tänään ennen puoltapäivää digitaalisella, sieltä nega. Yleensä osunut tähän kp 12-13 ovulaatio eli lähellä pitäisi olla. Mietin että pitäskö nyt koittaa tikutella illemmastakin.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

No siis mulla kävi niin et ovis oli osuman la-ti akselille eli kp 14-17. Maanantaina oli ainoa päivä kun siirto ei olisi onnistunut ja sunnuntai aamuna näytti vielä negaa. Töistä tullessa (4h pissaamatta) testasin uudelleen ja sieltä se plussa tuli! Eli luojan kiitos kokeilin ja nyt on tämä siirretty mukana haamuilemassa ? testasin tosin maanantai aamunakin ja hymynaamaa näytti eli ei ois ohi mennyt, mutta väärälle päivälle ainakin osunut.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Jes tulihan se hymynaama sieltä testiin tänään! Nyt vois yrittää ainakin loppuviikonlopun olla stressaamatta. ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Jes, hienoa!!! ? Kiva aina kun yksi vaihe etenee sujuvasti ? Pääsee seuraavaan ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Oodi selkeä viiva testissä näkyi, nyt vaan toivotaan, että jaksaa tarratua kunnolla kiinni, ihana uutinen kyllä! 🙂 Punktio on kyllä yllättävän iisi, mä muistan kun sain ekaan punktioon diapamia esilääkkeeksi, koska jännitin sitä niin kovasti. Sitten jälkikäteen pohdin, että miten sitä pystyikin jännittämään niin paljon. Mutta eka kerta on paha, kun ei tosiaan tiedä mitä tapahtuu. Toivotaan, että adela sun puntkio sujuu hyvin. 🙂

Mua niin harmittaa kun mun seuraava ovulaatio osuu juuri 22.-23.12.. joten ei pystytä tekemään pas siirtoa, joutuu odottelemaan tammikuun puoleen väliin. 🙁

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Voi ei =( tosi harmillista mutta ehkä tämä on tarkoitettu että tammikuussa sitten tärppää ☺️

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hyvä Oodi ja Pioni!!! Ihanan positiivisia uutisia! <3 <3 Ja ettenkin tietty Oodilla kun jo noin hyvät merkit ilmassa!!! Toivotaan nyt parasta!

Aurinko, on kyllä harmillista, jos sattuu niin, että joudut juuri joulutauon vuoksi vielä kuukauden odottamaan! Aika venyy niin ihmellisen suhteellisesti näissä sfääreissä, että tuntuu että vaikka kuinka pitkä aika on jo siitä sun punktiosta….

Täälläkin on beibin alkio tänän istutettu, ja nyt sit jännäillään. 22.12. virallinen testipäivä. Jos ei tärppää, niin tulee välikierto joulutauon vuoksi. Työt on nyt parina viime päivinä osoittautuneet aika toimiviksi keinoiksi saada ajatukset muualle näistä jännittelyistä. Tänäänkin menin takaisin töihin siirron jälkeen, vaikka olin toisin suunnitellut. Hyvin meni aika. Menin työkaverien kanssa vielä pienelle punaviinilasilliselle illalla. En ole oikeastaan vuoteen juonut alkoholia, mutta nyt, beibin takia. Kuulemma tilkkanen punaviiniä auttaa kiinnittymiseen.

Ronya: Meille tuli ohje tehdä testi kerran päivässä, klo 12-14 välillä.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei! Oliskohan täällä tietoa avuksi? Onko jotain ruokia mitä pitäisi välttää, jos tilaa kiinalaisesta ravintolasta ruokaa? Tai suosia, sen puoleen? ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Jei Tuulie paljon tarrasukkia sinne =)
        Mä oon Sushi addikti joten kävin siirron jälkeen vielä ”viimeisellä aterialla”. Listerioosiriskin takia tyhjiöpakattuja kaloja ja kypsentämättömiä lihoja yleensä kannatta välttää ja siksi sushi ei oikein kuulu raskaana olevan ruokavalioon. Inkivääri kuuluu myös nounou – osastoon ja sitä käytetään paljon itämaisessa ruuassa.
        Siitä ei sitten ole tietoa kuinka aikaisin nämä alkaa vaikuttamaan, esim aikana kun verenkierto ei ole vielä ”yhdistynyt”.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mä taidan liittyä Auringon kanssa samaan veneeseen. Menkat alkoi ja laskin just et ovulaatio pitäs olla siinä jouluaaton tienoilla. Eli kyllä mullakin väkisin tammikuulle menee. Eikös se ollu niin et sulla ei ollut tuoresiirtoa ollenkaan? Kaikki sympatiat kyllä sulle kun oot joutunu odottaa näin pitkään!

Tuulielle tsemppiä piinailuun. Voi kun saisit ihanan joululahjan testipäivänä ?

Mites oodin viiva? Testasitko aamulla? ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Olikos teillä minkä ikäisiä pakkasessa? Kun jos esim 5päiväisiä niin siirtohan olisi 5-6pv oviksesta eli välipäivinä? Ja ainakin osa klinikoista työskentelee normaalisti silloin.

Ja tottakai testasin? aluksi ei näkynyt mitään (one step) , mutta sitten haamu ilmestyi lähempänä 8min. Laitan kuvan vielä 3li PP8-
        https://aijaa.com/vMwwq5

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Meillä oli tuoresiirto, mutta se ei onnistunut ja koko kuukauden oli pientä tiputtelua, joten sen takia ei onnistunut siirto tässä kierrossa. Nyt oli onneksi normaalit kuukautiset ja jospa tämä kierto nyt tässä normalisoituu. Meillä on Kys kiinni juurikin tuon joulun väliviikon kiinni, muutoin auki normaalisti, mutta ei auta kuin odottaa tammikuuhun ja seuraavia kuukautisia/ovulaatiota. Meillä on tosin vain 2 päivän ikäisiä alkioita pakkasessa. :/ Toivotaan vielä unana, että sun ovulaattio sattuis niin, ettei joulu siihen vaikuttais. 🙂

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kyllä sielläkin kaksi viivaa näkyy ?? koska sulla olikaan virallinen testipäivä? Varmaan oot sen sanonut mut en taas muista. ?

Mulla on 5 päiväinen. Meillä välipäivätkin on poli kiinni eli ois pitänyt vuoto mennä vähän pidemmälle että ois päässyt heti tammikuun alussa siirtoon. Ensin vähän näytti siltä et se ois ollut mahdollista mut nyt vuoto alkoi just vähän normaalia aiemmin. Tosin nyt ku aloin laskee niin jos ovulaatio tuleekin vähän myöhempää niin päästäis just tammikuun alkuun. Mut sitten taas ei ois aikaa ultralle minkä ne vissiin haluaa tehdä. Ääh. No maanantaina sen sit kuulee.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Nii voi hitsi justiinsa menee aina näin kun toivot myöhemmin alkavia menkkoja ni tulee etukäteen ?

7 päivää vielä viralliseen eli 18.12. Ostin nyt ei niin tarkkoja testejä. Tänään olis kp28 eli menkat pitäis alkaa, katsotaan mitä huomenna sanoo testi.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Iik mua jännittää sikana et miten meidät alkiot voi. Näin unta että kaikki oli kuukahtanut ja ei saatu mitään pakkaseen? vasta maanantaina saan tietää. Stressaava viikonloppu siis täällä?

Hyvin näkyy Oodilla viivat??

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Voih, takuulla jännittää ja tulee uniinkin nää hommat❣Mäkin näin painajaista ja valvoin 3h yöllä.

Toivon niin kovasti, että siellä on alkioilla kaikki ihan hyvin! ? Ja koitan kans ite saada ajan kulumaan tekemällä palapeliä, kuuntelemalla äänikirjaa ja ehkä alan uhkarohkeaksi ja koitan tehdä piparkakkutalon? Mutta maanantai tuntuu kyllä olevan kaukana.? Jaksamista sinne kovasti! ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Jaksamista jännitykseen ? ei tämä -helppoa ole! Mutta piparitalo kyllä auttaa viemään ajatuksia muualle =)

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Manna ootko vielä testannut? Onko mitään tuntemuksia?

Mulla vähän vihloo vatsaa ja selkää ja tänään hetken aikaa menkkakolotusta. Pää menee ku tuuliviiri, suutun salamana ja itken pienestä ? saa nähdä onko pms vai mikä homma. Tänään loppuu luget niin huomenna alkanee menkat jos on alkaakseen.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Okei nyt menee överiks ja sanokaa jos alkaa häiritsee,mut pitihän mun tehä viel illassa testi ja ostin tollasen halpis rfsu liuskan minkä herkkyys 25. Ja siinä näky haamu! Tuli itku koska ekan kerran ehkä oikeesti ajattelen et voi olla napannutkin tällä kertaa (ja koska yliherkkä olo) ?

https://aijaa.com/el7gY6

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Voi Oodi!? Minä ainakin vaan iloitsen näistä sun jutuista! Ja kyyneleet tuli tästä mullekin silmiin!❤

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Oodi, no ei todellakaan mene överiksi. Minä ainakin toivon aina kun tulen tänne paltalle, että olispa raskaustestikuvia ?

Mahtava juttu!!!! ❤❤❤❤❤?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei kaikille! Pääsisinkö minäkin jännittämään tänne muiden kanssa. <3 Minulla on aika PAS:iin torstaina, tuoresiirtoon ei päästy kun 5:ntenä päivänä punktiosta ei ollut vielä selkeitä blastoja… Mutta 4 kpl 6 pv:n blastoja saatiin pakkaseen ja yksi niistä olisi tarkoitus sulattaa ja saada matkaan. Jännittää ihan älyttömästi että miten kaikki sujuu!

Ja taustaksi, toive lapsesta ollut nyt 2,5 v, lapsitoivetta on vaikeuttanut endometrioosini (vatsakalvolla, kohdun takana) joka leikattu vuosi sitten. Valitettavasti leikkaus ei auttanut siihen että tulisin raskaaksi..

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiva kun olet mukana❣ Ja onnea pakkassaaliista ja onnea hoitoihin!Torstai on toivoa täynnä! ?

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Kiitos kauniista sanoista ja tsempistä! ❤️

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Tervetuloa mukaan Cassandra ja tsemppiä! Meilläkin saattaa olla pas loppuviikosta, tänään pitäisi saada infoa siitä. 🙂

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Hei cassandra! Kiva kun tulit mukaan ja onnea torstaille, Toivotaan että odotus palkitaan jo tämän vuoden puolella =)

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Perjantaina oli eka ultra ja toivelippu ei korkealle noussut. Lääkäri aiemmin bongasi muistaakseni 17 rakkulaa. Nyt sitten kasvamaan oli toiselta puolen alkanut 3 ja toiselta 1. Ja tuo 1 oli tosi iso verrattuna muihin.. Lisättiin gonal annostusta ja huomenna selviää että päästäänkö punktioon ollenkaan. Kipuja ei ole ollut mutta huh nämä hormonit muuten. Itken joka asiasta ua ihan pikkujutut tuntuu maailman suurimmilta. Harmittaa tämä vähän ja varaudun jo huomiseen että että ei tänä vuonna

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Voi harmi, ettei ihan toiveiden mukainen tulos ollut ultrassa. Toivon kovasti, että kuitenkin pääsisitte punktioon.??
        Hormonit on kyllä aikamoiset, itelläkin pinna lyhentynyt, välillä kauhee väsymys ja toisaalta myös sellainen herkillä olo kans. Mulla on kyllä jonkin verran ollut kipuja tai sellaista juilimista. On tää kyllä kummaa touhua, kun tuntuu, että joka käänteessä voi tulla ihan mitä vaan eteen.❤

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Kiitos! Ja sitten sitä miettii vähän väliä, että kannattaako jotain tehdä ettei se vaan huononna mahdollisuuksia.. vaikka pitäisi varmasti vaan olla mahdollisimman normaalisti ja antaa kaiken mennä omalla painolla.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tsemppiä kaikille ❤️ Tämä keskusteluryhmä on aivan ihana

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Hei mites selvisikö pääsetkö punktion Piipii?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Voi PiiPii! Tiedän niin tuon tunteen. Voi kun sieltä ne pienet nyt olisi kasvaneet mukaan. Mulla ei ekassa ivf:ssä päästy punkitoon asti, mutta silloin oli vain 1 rakkula kasvamassa, niin kuin normaalikierrossa. Tuossa luulisi nyt vähän toivoa vielä olevan, jos siellä on useampi näkynyt. Toki jos koko ero on hirmu suuri niin tuntuu varmasti aika musertavalta. Tsemppiä! Ja jos jotain niin ainakin tämän jälkeen varmaan säädetään lääkkeitä/kaavaa, jos kuitenkin sulla on rakkuloita alunperin näkynyt niin monta. Mullakin toinen kerta tuotti sitten jo siirron. Tsemppiä kovasti!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Ja tervetuloa Cadandra jännittämään joukkoon mukaan.

ps. Oodi, ei todellakaan mene överiksi. Mä testailen välillä monta, vaikka puhdasta negaa näyttää 😀 Mikä sun vointi on nyt kun luget loppu?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Hihii, kiitos kysymästä, mä EN testannut tänään! Oon aika ylpeä (tosin päivää on vielä jäljellä mutta uskon että selvisin tavoitteesta).

Luget loppu la eikä menkat oo alkanu (kp30). Olo on tosi positiivinen koska tunnen nippailua ja Vihlaisuja mutten kipua. Ja mikä parasta mulla oli aamulla pahoinvointia ? en oo ikinä ollu iloinen pahoinvoinnista! Toivottavasti ei nyt vain ole pelkästään pään sisällä ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Plus siis nää mielialavaihtelut ihan next level! ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Ihanaa Oodi! Kyllä sua voi nyt jo ihan täysillä onnitella!! 🙂

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Älä ny Unana tää voi olla täysin mun mielikuvituksenkin tuotosta ? Jännityksellä saa käydä veskissä ettei vaan menkat oo alkanu ja perjantaina sit virallinen testi (tosin päätin jo huomenna testata… Taas ?)

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Voi, apua miten paljon täällä ehtinyt tapahtua muutamassa päivässä <3 Mulla nää hormonit heittelee sen verran, että pysyin pari päivää pois koneelta ihan suosiolla 😀

Oodi, aivan mahtavaa, kyllä ihan selvä viiva oli testissä! Nyt vaan toivotaan, että kaikki menee hyvin <3 Toivottavasti lugejen lopettaminen on helpottanut oloa?

PiiPii pidän täällä peukkuja sulle, toivottavasti punktio onnistuu! Ja Pionilla ja Unanallakin tänään jännä päivä? Mä niin toivon, että saisitte hyviä uutisia! <3

Tervetuloa Cassandra ja isot tsempit kaikille <3

Mulla nyt menossa pp10, testasin pp6 negan ja sen jälkeen en oo testaillut. Virallinen testipäivä olis nyt torstaina. Mulla on iltaisin noussut lämpö ja öisin oon hikoillu lakanat märiks, eli normaaleja menkan alkamisoireita, joten toiveita en enää elättele ja odottelen että menkat alkaisi. Tosin veikkaan että cyclogest hidastaa niiden alkamista? Mulla on tosi turvonnut olo edelleenkin ja paino on noussut melkein 4 kg tän hoidon aloituksesta ja vaikea erottaa mitkä oireet vois johtua alkavista kuukautisista, lääkkeistä tai mahdollisesta raskaudesta. Ja hormoniheilahtelut on tosiaan ihan hirveitä. 😀 Mä myös itken ihan koko ajan ja välillä tuntuu että on niin masentunut olo, että voisin vaan nukkua ja olla nousematta sängystä ja toki on niin väsynyt, että ilman päikkäreitä en selviä mitenkään 😀 Mulla tosin ei kroppa kestä näitä hormoneja muutenkaan, enkä oo koskaan pystynyt edes mitään e-pillereitä nuorempana syömään, kun menin niistä ihan sekaisin 😛 Mietin tuossa jo, että en tiedä kestänkö henkisesti näitä lääkkeitä enää yhtään, mutta pas varmaan toteutettava jatkossa lääkkeelliseen kiertoon, kun oon aikoinani kilpaurheilun myötä saanut hormonitoimintani sen verran sekasin, että ovulaatioita ei aina tule, kun kierrot niin lyhyitä. Mutta jos tää nyt varmistuu ettei lähtenyt, niin välikierto ehkä ihan paikallaan, että voi sit henkisesti valmistautua seuraavaan hormonimyrskyyn 😀

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Siis mulla on ollut myös yöhikoilua ja lämpöön nousua ja vilunväreitä vuoron perään, voi hyvinkin johtua muustakin kuin menkoista =) pidän peukkuja täällä että torstaina olisi plussa! Jännä että sulla päivän aiemmin testipäivä kun mulla vasta perjantaina ?
        Ja allekirjoitan myös masiksen punktion jälkeen – oli melko rankka kk varsinkin kun tuoresiirto negatiivinen, mutta kyllä aurinko alkoi taas paistaa seuraavassa kierrossa ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Heissan! Mä kävin nyt ultrassa ja 5+7 solua näkyi ja oli kasvanut hyvin!Lääkärin mukaan voi olla, että vasemmalla puolella olis enemmänkin. Kohdun limakalvo oli kuulemma oikein hyvä ja nyt torstaina on sitten punktio. Hieman olo rauhoittui, kun sain tukea ja tsemppiä sieltä jännitykseen. Vaikka mun kohdalla joudutaankin tosiaan painamaan mahasta, että saadaan vasemmalla puolella munasarja hyvälle punktioetäisyydelle. Tulee kyllä jännittävä loppuviikko!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos teille lämpimästä vastaanotosta ☺️ Kuulisin mielelläni muiden palstalaisten taustoista enemmänkin, ikänne ja lapsettomuuden syy, kauanko lasta on toivottu ja missä olette hoidoissa (paikoissa lienee eroa?). Tällaisia listauksia lienee tehty mutta ei osunut omaan silmään..

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Me 30+36
        Miehen kromosomihäiriöstä johtuva lapsettomuus oli tiedossa jo seurustelun alussa joten sen enempää ei olla ”yritetty”, mutta ehkäisyttä 2v ennen hoitoon hakeutumista.

Ensimmäinen Icsi lokakuussa ja siitä 1 tuoresiirto nega ja 3 kpl 5pv blastoa pakkaseen joista ensimmäinen nyt mukana ja toivotaan että pe plussaa kunnolla ? kaksi lasta toiveissa joten vielä olisi kaksi pakkasessa sillon odottamassa! Ei aiempia muksuja siis.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Cassandra! Meillä takana vuosia ilman ehkäisyä ja ajatuksella, että saa tulla jos tulee. Ollaan molemmat 39v
        Tutkimuksiin mentiin 2016, jonka jälkeen olen laihduttanut ja miehen siittiöistä löytyi hieman laadullista häikkää. Selittämätön lapsettomuus dg.

Tällä hetkellä siis ensimmäinen hoito, suoraan ivf-pitkällä kaavalla, ja tänään selvisi, että punktioon torstaina siis tieni käy! 🙂

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Me ollaan 35+40

Yritys aloitettiin 5 vuotta sitten, vuosi siitä lähdettiin tutkimuksiin ja mies piikitteli hormoneja 4 vuotta, kun yrittivät saada siittiön tuotantoa heräämään, kun niitä ei näytteissä löytynyt pari hassua enempää. Sitten oli kaksi kivesbiopsia, joista kummallakaan kerralla lääkityksistä huolimatta ei löytynyt sitä paria liikkumatonta siittiötä enempää, niin sitten kesällä oli micro-tese Taysissa ja sieltä löytyi 10 kpl:tta siittiöitä mitkä lähti pakkaseen ja nyt sit mulla alkoi vihdoin hoidot, eli tosiaan siirto tehtiin 4.12 ja nyt vielä vähän jännäillään miten kävi. 3 alkiota päätyi pakkaseen ja siinä meidän loput mahkut jos tämä ekä kerta ei onnistu. Toiveissa meillä olis myös 2 lasta, mutta kunhan nyt edes 1. 🙂 Donorvaraus on myös tehty jo valmiiksi, jos näin ei onnistu. Ja tosiaan edellisestä suhteesta mulla on 11 vuotias tyttö ennestään 🙂 Ja mikrotesessä tosiaan selvisi, että syy miehen siittiöiden puutteeseen on lapsena saatu paha isku kiveksiin tai sairastettu kivestulehdus.

Meillä miehen hoidot aloitettiin Fertinovassa, mutta siirryttiin sitten yksityiselle ja tällä hetkellä Taysissa hoidot, kun se on ainoa paikkakunta Suomessa, missä mikrotese-hoitoja tekevät. Oli kyllä meille helpotus, koska omalla paikkakunnalla hoito ja kohtelu on ollut todella ala-arvoista ja mielellään ajellaan Trukuun vähän pidempi matka, kun tiedetään että hoito on ihan eri luokkaa <3

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Apua, anteeks miten paljon kirjotusvirheitä! 😛 Ja ei siis ollu hoidot Taysissa, vaan Tyksissä! 🙂

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Moi Cassandra, ja tervetuloa!

Täällä myös iät 35:n kriittisemmällä puolen. Ollaan naispari, joten ei tarvinnut paljon yritellä ennen hoitoihin hakeutumista. Tutkimuksissa selvisi matala AMH ja ehkä jotain muutakin häikkää (?), joten päästiin suoraan ivf-hoitoihin. En ole siis koskaan ennnen yrittänyt raskautta, ja viime kuun tuoresiirto oli ensimmäinen kerta, kun se olisi ollut edes realistisesti mahdollista… Eli ensimmäinen toivo ja ensimmäinen pettymys tällä saralla 🙂

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Oli kyllä jännittävä aamupäivä että sai tiedon klinikalta saatiinko pakkaseen mitään. Meillä siis 6 munasolua hedelmöittyi torstaina ja tähän päivään piti jännittää selviskö blastoksi mitään. Kaikki 6 oli tänään vielä pelissä! 2kpl pakastettiin tänään, yhtä vähän hitaampaa seuraavat vielä tämän päivän ja loput 3kpl ovat seurannassa kun ovat hitaasti jakautuneet blastoksi. Mutta varmuudella ainakin 2 ja huomenna selviää loppujen kohtalo?

Cassandra, meillä yritystä takana 1v 7kk, ikää 24&25, kun meille tuli vuosi yritystä täyteen niin mentiin yksityiselle tutkimuksiin ja lopulta ollaan jääty sinne hoitoihin. Meillä lapsettomuuden syynä miehen siittiöt, määrä ja liikkuvuus alentunut. Neljä inssiä kokeiltiin kun pesun jälkeen tulos ok, no niistä ei tärppiä. Jännittyneinä aloitettiin ivf/icsi, selvisi että siittiöt ei pääse omin avuin munasolun sisälle joten icsi on meille varmin keino onnistua. 6kpl saatiin hedelmöittymään ja jakaantumaan. Tammikuussa sitten pakastealkion siirto, tuoresiirtoon ei päästy kun mulle tuli hyperstimulaatio riski. Meitä stressasi tosi paljon miehen kanssa että onko meidän yhteisillä soluilla mahdollista saada mitään edes hedelmöittymään, mutta onneksi näköjään on mahdollista. Niin kamalaa tämä epätietoisuus ollut?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mahtava homma Pioni! Onnea ja peukkuja lopuillekin ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Onnea Pioni, ihana kuulla!?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Hienoa, että saitte alkioita pakkaseen! Ja vielä että lisääkin ehkä on sinne menossa! 😀

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Jes Pioni! Hienoa, että kaksi on pakkasessa ja muutkin vielä seurannassa mukana 🙂

Cassandra mulla ikää +35, lapsi toivetta ollut takana jo yli 7 vuotta enemmän tai vähemmän. Välissä siis aikoja, että asia oli enemmän taka-alalla vaikka ehkäisyttä ollaan oltu koko ajan. Pari vuotta sitten aloitettiin hoito ensin inseminaatioilla (vierähtikin vuosi, kun osui päivät huonosti ja oli joulutaukoa ja semmosta epäonnea ettei päästy edes yrittämään) Eka ivf kääntyi inseminaatioksi. Sen jälkeen tehty kaksi punktiota, ekalla kerralla päästiin tuoresiirtoon ja nyt toisella kierroksella saatiin tuoresiirron lisäksi yksi blasto pakkaseen. Selittämätön lapsettomuus.

Kesti kauan että uskaltauduttiin hoitoihin. Jos jotain haluaisin muuttaa niin sen, että ois menty aikaisemmin tutkimuksiin ja olisi silloin heti kerrottu, kuinka pitkään nämä hoidotkin helposti ottavat. Just toi että muutama kerta inseminaatiota ja vuosi olikin mennyt. Se yllätti ihan täysin.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Unana, mäkin yllätyin miten hidasta on tarpoa inssit läpi kun paristi ovikset tuli viikonloppuna, sit koronatauot, kesätauot. Meidän oli tarkoitus inssien jälkeen jatkaa hoitoja julkisella mutta tää korona tilanne stressaa niin paljon että hoidot taas tyssäisi, niin päätettiin polttaa säästöjä tähän??

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Onnea Pioni ja tammikuu tulee onneks nopeasti! <3

Ja koita rauhoittaa Adela hermot ennen punktiota, vaikka vaikeaa voi ollakkin 🙂 Mä jännitin ihan todella paljon ja mulle hoitaja sanoi, että helpottais kipua, kun osais olla jännittämättä lihaksia ja olla rennosti! Hyvin se menee! Itsellä ei mikään mieluisin kokemus ollut, mutta hoitohenkilökunta oli kyllä ihan huippuja ja piteli kädestä ja yritti jutella mukavia! Nopeasti se myös sitten loppujen lopuks oli ohi ja sen jälkeen ei kipujakaan juuri ollut. 🙂

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiitos Manna! <3 Nyt alkaa ehkä olla sellainen kärsimätön olo, että tulkoon mitä vaan-tyyppisesti, kunhan olis ohi! 🙂

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Pientä positiivista tänään ilmassa. Kasvamaan oli lähtenyt nyt 4-5 rakkulaa ja perjantaina sitten punktio! 🙂 Toivottavasti nuo nyt olisivat munasoluja sisältäviä! Potentiaalia kuulemma olisi ja pienimpiä ei kerätä. Kuulemma kun näin vähän on niin punktiossa ei kauaa pitäisi mennä. Toiselta puolen joutuu mahasta painamaan. Mutta ei tässä nyt uskalla vielä hirveää hurraahuutoa huutaa. Kuulemma minun ikäisellä (30v) onnistumisen todennäköisyys on 20%. Jos kaikki nyt lähtee menemään hyvin niin maanantaina sitten olisi siirto. Meillä siis Adelan kanssa melko sama aikataulu! Otin diapamin varuiksi ja ajattelin sen ennen punktiota ottaa. Oletteko te muut ottaneet sen? Kyllä tässä vaan niin toivoisi, että vuosi 2021 pitäisi sisällään pienen ihmeen <3

Onnea Pioni hedelmöittyneistä ja peukut nyt pystyyn että maaliin asti pääsisitte! Mannalle voin lohduttaa, että hormonit ne heittelee täälläkin. Eilen itkin ties mistä ja mies oli aivan puulla päähän lyöty. Yleensä en siis itke mistään.. Tässä ketjussa on nyt niin monta itselle uutta, että pahoittelut kun ei kaikkia tule huomioitua. Yritän epätoivoisesti myös, että puuhailisin muutakin kun lukisin keskustelupalstoja ja etsisin netistä onnistumisen kokemuksia 😀 Hirveästi näistä en ole löytänyt tarinoita tai blogeja. Saa vinkata, mikäli tietää?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

PiiPii, ompa hyvä, että rakkuloita on kasvanut, ja pääset punktioon! Täällä ei tarjottu diapamia, mutta yhtä toista rauhoittavaa kipulääkettä. Otin sen, ja se lääke oli ihan mukava kokemus 😀 Myös ennen punktiota taisivat laittaa suoneen rauhoittavaa. Olen joskus mennyt aika sekaisin puudutusaineista tai vastaavista, mutta noista ei tullut pahojakaan haittavaikutuksia. Punktion jälkeen oli vähän huono olo, mutta se meni ohi kun söin evääksi mukaan ottamani sämpylän, ja kotona tuli myöhemmin vähän kraplulaien olo, mutta sekin hälveni heti kun söin. Ja tervetuloa keskusteluun mukaan! 🙂

2021, olkoon ihmeiden ja parempien uutisten vuosi!

<3

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Voi, hienoa Piipii että punktio tehdään! <3 Mulle ei tarjottu etukäteen rauhoittavaa, sanottiin että paikan päällä sais sit tarpeen mukaan. Kipulääkettä pyydettiin ottamaan etukäteen kotona, joko Burana /Panadol. Luulen ottavani kans siellä rauhoittavan. Kyllä me selvitään! 🙂

Mä tulin nyt koneella käymään täällä, huomasin et puhelimella on jääny mulla osa viesteistä huomaamatta kun näkymä on siinä jotenki sekava ja erilainen.
        Hyvä muuten Tuulie, et mainitsit noi eväät! Pitääkin koittaa muistaa ne.
        Ja todellakin nyt hyvin uutisten ja ihmeiden vuosi 2021 ei oo yhtään liikaa toivottu <3

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Luovutin myös puhelimella selaamisen kanssa 😀 Kyllä me selvitään tosiaankin 🙂

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Enköhän minä sen rauhoittavan aamulla napsaise! Lääkäri myös ensimmäisellä kerralla sanoi, että mun kohtu (tai oliko kohdun limakalvo) on jotenkin röpelöilen tai ohut tai jotain. Ja nyt sitten puhuttiin, että mikäli tuoresiirto ei onnistu niin sitten lääkityssuunitelmat uusiksi, mahdollisesti pitkän kaavan kautta ja nesteytetään sitä limakalvoa. Hyvä tässä jo miettiä seuraavaa kun ei ole ensimmäinenkään kokeilu vielä ohi 😀

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos vastauksistanne, kiva kuulla muiden palstalaisten taustoja! ? Erilaisia syitä ja tilanteita tuntuu olevan taustalla.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei, onko teillä käynyt kenelläkään niin, että Gonal-f kynässä olis ollut enemmän lääkettä? Mietin, kun mun laskujen mukaan olisi pitänyt aloittaa uusi kynä ja kynän mukaan sain koko annoksen?? Aiemmin olen laittanut kans siihen sen annoksen ja sitten on näyttänyt jäljellejäävän määrän, jos on jäänyt jotain puuttumaan. Hämmentävää.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Tajusin just, et varmaan niissä on, koska aiemminkin näytti pienempää määrää uudelle kynälle jääväksi, kun mitä olin ajatellut. Nyt oli vähän isompi määrä, niin luulin et tarttis uusi kynä aloittaa?‍♀️

Nimetön
          Ei-aktiivinen

On niissä! Kuulemma ainakin se 25 extraa, joka voi mennä siihen ensimmäisen neulan testaamiseen mikä ohjeessa on 🙂

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Nyt mulla alkaa pää pehmetä jo ihan huolella ??? heräsin aamuyöllä vessaan ja unenpöpperössä jostain syystä kaivelin raskaustestin kaapista. Tein testin ja katsoin, että nega tuli ja enkä jaksanut odottaa sitä 1-5 minuuttia, vaan heitin testin roskiin ja painelin takas nukkumaan. Sit kun heräsin normaalisti, niin muistin, että olin tainnu tehdä sen testin ja kävin kaivamassa sen sieltä roskiksesta. HYVIN HYVIN haalea haamu siellä näkyi, mutta eipähän siihen voi luottaa, kun testi oli jo pari tuntia makoillu roskiksessa ?

Mies nauroi katketakseen, että jos ei muuten tätä jännitystä ole, niin mä kyllä järjestän sitä lisää koko ajan? huomenna ehkä testattava uudelleen ja maltettava odottaa se tuloskin ?

Buranasta muuten sanottiin, että sitä ei saa ottaa missään nimessä, vaikutti muistaakseni kohdun limakalvoon tai johonkin! Eli elä ainakaan ota sitä ellet varmista ensin!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Haha!? Oispa oikee haamu? Nyt huomenna uusiks! Ehkä tässä ei vaan saa jännityksestä tarpeekseen?

Mulle hoitaja nimenomaan suositteli buranaa toimenpidettä ennen mieluumin kuin paracetamolia.?‍♀️ Ohjeessakin se ensisijaisena. Itse kestän kuitenkin huonosti ibuprofeenia, niin otan paracetamolin.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Tunnistan tuon pään pehmenemisen täälläkin joissakin asioissa! En nyt viitsi edes selittää omia eilisen illan ja tämän aamun juttuja…. Mutta kivan pienen toivon siemenen sait, Manna!

Täällä siis menossa pp4, ja alkio olisi nyt 9 pv. Tänään on 10. päivä pregnyl-pistoksesta, joka pakkausselosteen vuoksi saattaa antaa väärään positiivisen 10 päivän ajan. Eli huomenna olisi ensimmäinen päivä, että olisi ns. järkeä testailla. Mutta pelkään, että mitä jos tein eilen jotain, joka aiheutti keskenmenon, ja testissä näkyisi kiinnittyminen, mutta sitten se olisi jo hiipunut pois viralliseen testipäivään mennessä… Parempihan tuokin olisi tietää, mutta mietityttää silti. Viimeksihän testattiin pp5.

Jotain oireita on nyt ollut… Sunnuntaina alkoi pienet tuntemukset mahassa, pientä ”vihlontaa” pari kertaa (saattoi olla myös kuviteltua) ja paineentunnetta alavatsassa, mutta saattoivat johtua myös erilaisesta ruuaasta mitä söin, tai ehkä noista lääkkeistä (tai ihan toiveajattelusta). Eilen iltapäivällä ja illalla oli sitten ne ”menkkamaiset tuntemukset”. Mutta nämä oli niin selkeästi menkkamaisia, ja uloittuivat mahaa laajemmalle, että on kyllä tosi hämäävää, jos ovat raskauden, eivätkä menkkojen oire! Mitään henkisiä PMS-oireita ei kuitenkaan ole. Itseasiassa päin vastoin, eilen illalla kävin kävelyllä ja tuli jopa ihan seesteinen olo. Ettei olisi niin kiire testatakaan. No, seesteisyys oli tietysti helppo hukata siinä tiettyjen googlailujen seurauksena. Googlailut loppuu nyt!

Testata vaiko eikö testata? Siinäpä kysymys. Molemmissa vaihtoehdoissa on puolensa. Nyt minusta tuntuu, että voi olla ihan kiinnostavaa, jos nyt fiilistelee tätä jännitysvaihettakin. Mitä te olette asiasta ajatelleet? Mitä hyviä ja huonoja puolia on aikaisemmin testaamisella vs. viralliseen testipäivään odottamisella? 😀

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiitos Adela <3 Aa, no hyvä jos sulla neuvottu neuvottu niin, itsellä vaan tosiaan kielsivät moneen kertaan, mutta varmaan ihan tapauskohtaista!

Voi Tuulie, tsemppiä jännäilyyn! <3 Mä en ainakaan oo oikea ihminen neuvomaan tuon testailun suhteen 😀 😀 Oon niin kärsimätön, että en oikeen malttanut olla testaamatta, mutta tosiaan, kun liian aikaisin testailee, niin tulokseen ei oikeen voi luottaa. Sit taas toisaalta Hcg:n erityskin on ihmisillä erilaista, joillain erittyy heti paljon ja joillain vasta myöhemmin. Toisaalta on siinä mielessä realisti/pessimisti, että en myöskään halua elätellä turhia toiveita ja sit tippua kovin korkealta kaikkine toiveineni, niin siks testailin vähän jo etukäteen, ettei toiveet nouse liian korkeiks odotellessa ja pettymys ei oo sit niin suuri, kun siihen on osannu varautua. Mutta jos sulla on seesteinen olo, niin pidä siitä kiinni ja testit kaapissa! 🙂

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Mä en tiedä yhtään miten toimisin, jos siirtoon päästään ja tulee tuo vaihe. Luultavasti hyvin epäloogisesti ja sattumanvaraisellan tavalla sekoillen niiden testien kanssa. ?‍♀️ Mäkin oon sellainen, ehkä realisti, että koitan pitää mielessä kaikki mahdollisuudet, et käydä voi miten vaan. Mutta kiva lukea teidän edellämenijöiden juttuja, niistä oppii ja saa uusia näkökulmia tilanteisiin!

Eilen oli mulla, tai meillä molemmilla jokin kuppi nurin-teemailta. Tuli vaan tosta pehmenneestä päästä mieleen. Ehkä nyt oli jotenki turvallista, kun edes jokin osuus oli ns onnistunut ja menty läpi. Tänään on sit ihan veto pois.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Kiitos jakamisesta Manna ja Adela! Tarkennuksena vielä, että en niinkään kaipaillut neuvoja, vaan ihan kiinnostuksesta kyselin, että mitä olette ajatelleet testaamisiin liittyen! Eli ei sellaisia paineita vastauksille! 😀

Kun toisaalta ajattelee just noin, että hyvä varautua siihen negaitiiviseenkin ajoissa… mut toisalta, osaako sitä nauttia siitä positiivisestakaan vielä niin ajoissa! En ainakaan omalta kohdalta näitä voi suunnitella. Voi olla, että nyt tuntuu seesteiseltä, ja hauskalta idealta odottaa testipäivään. Mut sitten seuraavassa hetkessä voikin olla jo testi kädessä! 😀 Ja sitten toisaalta, onko kivakin elätetllä toiveita muutaman päivän, kun jos kohta ei ole enää edes niitä toiveita!

Nimetön
            Ei-aktiivinen

Täällä käsi pystyyn myös, että en taitaisi malttaa odottaa, jos tuonne asti päästään.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Hauska tapahtuma ? tuu kertomaan huomenna sit tulos =)

Mä oon nyt kaks päivää onnistunu olemaan testaamatta mut nyt illalla meinaan.
        Mä en halunnu kasvattaa toivoa kahta viikkoa ja pettyä pahasti kun nega ois ollu sillon. Toki voi vieläkin olla mutta ainakin on jotain tapahtunut mikä luo toivoa =) Tänään voin taas pahoin pari tuntia enkä oikein keksi mikä muu voisi olla tähän syynä.
        Illemmalla se sitten nähdään ?

Aijaa on hyvä paikka sitten meille tikuttajille saada jaettua kuvat tikuista ? niitä on niin kiva katsella!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Meillä on nyt pakkasessa 3 blastoa, pari muuta alkiota eivät pysyneet kyydissä. Onnellisia olemme tuosta määrästä, tammikuussa sitten pas❤ tuntuu että nyt voi pitkästä pitkästä aikaan hengähtää, on ollut kyllä henkisesti rankka tämä ivf kierto!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Ihana uutinen Pioni!?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Hieno määrä blastoja, onnea! 🙂 Oliko kaikki 5-päiväisiä? Mulla pieni huoli kun meidän pakkasblastot 6-päiväisiä, että onkohan kovasti ero laadussa 5-päiväisiin… lääkäri kyllä sanoi että ei olisi, mutta muunlaistakin infoa olen netin syövereistä (tutkimusartikkelit em. aiheesta) lukenut.

Muokkaus: Pioni, luin että hypeririskin takia sulle ei tehty tuoresiirtoa, oliko jo hyperin oireita? Mulla punktioitiin 28 follia ja tuoresiirto oltaisiin kuitenkin tehty jos 5-päiväisiä olisi kehittynyt.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Joo kolme on hieno saldo! Onnea niistä =) ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mahtavaa Pioni 🙂 Nyt vain rennosti joulun yli!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos kaikille! ❤

Cassandra, mulla oli ennen punktiota tosi vaikea jo olla, ovitrelle irrotuspiikki vaihdettiin gonapeptyliin sen hypeririskin takia. Nyt on olo ok, punktio viime ke. Mutta olo voisi olla ihan erilainen jos ovitrellessä olisi pysytty ja siirto tehty nyt ma. Tuolla meidän klinikalla lääkäri sanoi et heillä on 20 follia raja että pääsee tuoresiirtoon, tuntui olevan aika tiukkana asiasta. Mulla oli 28 follia jos oikeen muistan, 18 munasolua saatiin. Kato oli sitten kova kun perus ivf ei saatu hedelmöittymään kuin 1, onneksi icsillä sitten hedelmöittyi 5/8. Ja joo kaikki 5päiväisiä, siellä sinnitteli vielä eilen 3kpl hitaampia mutta ne ei nyt pakkaseen päässeet. Uskon et laadussa ei varmasti suurta eroa 5 päiväsiin ole? ja luulen et pakastavat semmosia millä on todennäköistä raskautua?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mulla irrotuspiikkinä oli Ovitrelle koska ymmärsin ettei Gonapeptyliä voi käyttää jos on pitkä kaava… En kuitenkaan pistänyt ihan koko lääkkessä olevaa annostusta, tämä oli ohje. Ja toivon todella että noista 6-päiväisistä joku olisi the one <3 Näinhän se on ettei huonoja pakasteta.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Okei en voi uskoa tätä.
      Äsken testasin ja tältä näyttää:

https://aijaa.com/2teL25

Tämä tunteiden myllerrys on ihan uskomaton ?

Muoks: Pp11

Nimetön
        Ei-aktiivinen

?❤ Ihana näky!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Ihanaa, onnea <3

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Onnea oodi!! Kyllä ihan mahtava juttu ??

Ja pionille onnittelut pakkassaaliista!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Oodi tosi paljon onnea, ihana, että näitä onnistumisia tapahtuu!. 🙂 Pioni 3 blastoa on tosi hyvä määrä.

Aikaisemmin oli kyselyä taustoista. Meidän iät 30 ja 33. Lapsettomuutta takana 3,5 vuotta. Miehen näyte ajoittain ollut heikompi (siittiöt liikkuneet huonosti), mutta ajoittain se on ollut normaali. Eli selittämätön lapsettomuus meillä dg. Meille on tehty 3 ivf hoitoa. Joista kaksi ensimmäistä tehty icsi:llä. (näistä yhteensä saaliina vain 2 alkiota )jotka siirrettiin. Nyt syksyllä oli kolmas hoito ja 12 alkiota saatiin pakkaseen. tosin vain 2pvän ikäisiä. Olen onnellinen siitä, että niitä saatiin nuin monta ja ne hedelmöittyi ivf:llä, mikä ei ole meillä aikaisemmin toiminut. Tuoresiirto tehtiin tästä kolmannesta hoidosta ja sekään ei tärpännyt Nyt odottelen tammikuussa tapahtuvaa pas siirtoa.
      Tämä on todellakin erittäin hidasta puuhaa.. Meillä on hoidot kestänyt nyt yhteensä 1,5vuotta (jos lasketaan ihan ensimmäisestä käynnistä kun ruvettiin selvittämään syytä.) Meille tehtiin myös ensiksi 4 inseminaatiota, jotka ei tuottaneet tulosta.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Pakko kommentoida tätä että olette varmaankin yksityisellä? Koska meidän ensilääkärikäynnistä on vuosi ja 1kk ja julkisella menty. Takana 1. Icsi hoito ja siitä eka pas ? meihin nähden olette edenneet todella nopeasti jos kerta 4 inssiä ja 3 ivf ehditty tekemään!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiitos että kerroit taustoja, pitkä tie ollut mutta eteenpäin mennään. ☺️ Saanko kysyä että miksi teille ei tehty pitkää viljelyä vaikka alkioita saatiin noin hyvin?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Me tosiaan aloitettiin yksityisellä. Siellä tehtiin alku tutkimukset, inssit ja kaksi ivf:ää. Sitten oli reilu puolivuotta odotusta, että päästiin julkiselle jossa ollaan nytten.

Lääkäri ei sen enempää perustellut sitä miksi kaikki pakastettiin 2 pvän ikäisenä. Tai sanoi se sen, että jos niistä vauva saadaan aikaiseksi niin ei pitäisi olla väliä onko 2 vai 5 pvän ikäinen. Ja hän myös ajatteli niin, että mielummin kasvattaa kohdussa alkiota. Hän oli aika kärkäs näissä asioissa. Toki hän on paikan ylilääkäri niin päättää myös linjoista/käytännöistä.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Tässä on varmaan niin monta eri tapaa kuin on lääkäriäkin. Jotenkin itse ajattelen että toisaalta Joo alkiolla varmastikin on kohdussa paremmat mahdollisuudet kasvaa, mutta sitten taas ennemmin ehkä toivoisin että ne alkiot siinä maljalla kuukahtaa kun että joka kuukausi nostaisin toivon taas tappiin ja sitten mahdollisesti pettyisi kun ei ollutkaan se oikea yksilö. Mutta mä en olekaan lääkäri ? ehkä ne tietää että just sulle ne 2 päiväiset on paras mahdollisuus ♥️

Nimetön
            Ei-aktiivinen

Joo me oltiin kans vähän pettyneitä, että kaikki pakastettiin. Kunaikaisemmista hoidoista oli kuitenkin 2 blastoa. Mutta tällä mennään ??‍♀️??‍♀️

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moikka! Mä pistän tänään ton Ovitrellen pian ja olisin kysynyt, onko teillä vointi siitä jotenkin muuttunut erityisesti? 🙂

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mulla ei ovitrelle muistaakseni muuttanut oloa mitenkään, muutenkin punktiota ennen oli melko normaali, vähän turvonnut olo vain. Jälkeenpäin oli sitten liikeherkempi.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Kiitti Oodi! Mullakin on ollut aika vähän mitään oireita, ei erityistä turvotusta, sellasta pientä tuntemusta enää 🙂

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Ei muuttanut mitenkään, ison follimäärän takia olo oli jo valmiiksi tukala mutta en huomannut että olisi mitenkään tehnyt oloa pahemmaksi . 🙂

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Okei, kiitti kun jaoit ! Tänään huomaan et hieman enemmän on sellasta paineentunnetta, mutta ei mitään megalisäystä! Ja Cassandra onnea huomiseen siirtoon!❤

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Ihanaa Oodi, paljon onnea! ??

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tänään olisi viimeiset pistelyt ennen punktiota! Huh. Gonalit lopetin jo eilen. Kyllä näistä ainakin hormonit sekaisin tosiaan saa. Nyt himoitsen suklaata. Ihan järkyttäviä määriä menee. Ja enemmän pitäisi miettiä, että jos tästä eteenpäin mennään niin paino ei kyllä enää valmiiksi ylipainoisella saisi nousta 😀 Onko muille tullut mielitekoja pelkistä pistoksista ilman raskautta? Miehelle itken vähän väliä ihan ihmeellisistä asioista ja toisena hetkenä olen niin iloinen ja täynnä rakkautta.

Oletteko muuten kertoneet kuinka avoimesti läheisille näistä hoidoista? Mies ei halunnut, että puhutaan niin ei sitten olla puhuttu. Minä haluaisin jakaa tuntemuksiani jonnekkin. Onneksi on tämä palsta.

Ja miten olette urheilleet ennen punktiota, punktion jälkeen ja mahdollisesti vielä sen siirron jälkeen?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mulla mieliteot ollu ihan hirveitä? voisin syödä koko ajan ja varsinkin kaikkea sokeripitoista ja erityisesti suklaata. (enkä näköjään omaa yhtään itsehillintää) Siks tää painokin on noussu nesteturvotuksen lisäks.

Mulle tuli 2 viikon kielto liikuntaan punktion jälkeen, kävely oli ainoastaan sallittu. Enkä nyt oo muuta tehnyt, vaikka voisin ja pitäis varmaan alkaa ottaa itseä niskasta kiinni ? nää mielialan heittelyt, väsymys ja masis on vaan vienyt innon lähteä urheilemaan, mutta nyt kun pääsen lääkkeistä eroon, niin palaan kyllä kuntosalille ja vaihdan kävelyn juoksuun ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Ja ei oo kerrottu kenellekkään muulle paitsi mun veljelle ja sekin pakosta, kun piti saada se hoitamaan tyttöä, kun mulla alkoi hoidot Turussa. En kestäis sitä voivottelua ja utelua yhtään, mutta toki kun olis joku muu, kuin mies kelle höpöttää, niin helpottais, kun se ei aina oikeen ymmärrä, enkä sit en jaksa sille enää avautuakaan ?

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Eipä taida löytyä sitä hillintää täältäkään 😀 Itsekin niin haluaisin jo salille. Mutta kerkeääpä tuonne. tämä aika vuodesta on vaan niin masentava tuohon ulkona kävelyyn…

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Onnee loppurutistukseen!

Mulla ei mielestäni mielitekoja ollut ja olin muutenkin tosi seesteinen hoitojen ajan. Siksi varmaan miehelle nyt kova shokki kun olen ihan hullu. Siis tiedostan sen itsekin että itken ja nauran vuoronperään ja välillä samaan aikaan…

Me ei olla kerrottu kellekään muulle kun mun parhaalle ystävälle ja se on ollut ihan järjetön helpotus! Toki palstakin on auttanut ihan mielettömästi kiitos siitä! Nyt tekisi mieli kertoa yhdelle hyvälle ystävälle koska kuulin hänenkin odottavan ja jos tämä pieni onnistuisi tulemaan maailmaan niin heillä olisi lasketut ajat parin viikon erolla ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Oi, paljon onnea Oodi ?❤️ ihanaa, kun tulee hyviä uutisia, toivottavasti saadaan vielä Tuulielta tänä vuonna samanlaisia uutisia?

Adela, mä en myöskään huomannut eroa, kun ovitrellen laitoin, mutta mulla tulikin jo gonalista tosi iso turvotus ja vatsa turposi, niinkuin olisin ollu 6kk raskaana. Ja näyttäis tuo keltarauhahormoni vielä pitävän sitä turvotusta yllä ?

Mutta sen saa onneks nyt lopettaa ja odotan kyllä että kroppa palaa normaaliin olotilaan ja nää pms-oireet hellittää. Puhdas nega tuli tänä aamuna (nyt pp12) ja ei tarvii mennä edes verikokeisiin, eli loppuvuosi huilia ja tammikuussa katsotaan jatko. ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Voi Manna olen pahoillani! Mutta nyt rentoudu hyvin jouluna niin jaksat sitten tammikuussa jännittää taas ♥️ jaksuja!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Ikävä kuulla tällaiset uutiset, mutta ensi vuonna sitten! ?? Mikä teillä on lapsettomuuden syynä? Minkäikäisiä alkioita teillä on vielä pakkasessa?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Ihanaa on tosiaan lukea täältä onnistumisista, ja hyvistä uutisista! <3 Haamuraskaustestikuvat on ihan huippuhetkiä <3 Kiitos Oodi!!!!

Pahoin pelkään, että täältä ei ole luvassa positiivisia uutisia tälle vuodelle :/ Testauspohdinnat tietty johti testailuihin, ja siihen johtopäätökseen, että ensi kerralla parempi yksi pettymys kuin monta! Jokainen negatiivinen on kuitenkin pettymys… Ja tavallaan sellainen ei-oikeutettu, koska vielähän on liian aikaista sanoa varmaksi… Mut joo, negaa näyttää. Nyt tosin vasta pp5, ja alkio 10 pv. Onneksi on etätyöpäivä täynnä palavereja, niin ei mene saamattomana murehtiessa tämä päivä. Ja ehtiipä alkaa jumppailla ja kroppa palautua, jos välikierto tulee tähän. Oon ollut huolissani, että mulla on niin huonot selkä- ja vatsalihakset, että mitenhän mahtais raskaana käydä. Eli, kuntoilut alkaa!

Mannallekin voimia, ja positiivista energiaa välikiertoon! <3

Oli jotain puhetta mieliteoista… Mulla ei ole tullut mitään ihmeempiä. Pari kertaa on nyt siirron jälkeen haluttanut karkkia, tai suklaata, mutta ei mitenkään hillittömästi. Munasolujen kasvattelukierron aikana aluksi tuntui, että lähti ruokahalu kokonaan ensimmäisiksi päiviksi. Se kyllä sitten palasi. Minulla ei tosin muutenkaan ole viime vuosina ollut kovin voimakkaita mielitekoja ruuan suhteen. Ei haittaisi vaikka tulisi pari kiloa lisääkin, hoitojen alussa taisi käväistä jopa alipainon puolella.

Tsemppiä ja lämpimiä ajatuksia kaikille tähän päivään! <3 Kiva kun ootte siellä tekemässä tästä palstasta näin kivan 🙂

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Nyt et kyllä Tuulie vielä heitä kirvestä kaivoon ☺️ munkin pp6 haamu oli niin haalea että piti kaksilla silmäpareilla etsiä ? Mut hieno asenne, postin kautta ?

Mulla kans selässä ollut pullistumaa niin tosissaan pitäisi reenaa huolella mutta ihan ku tässä jaksaisi joulukiireiden, töiden ja vielä kodin remontin lisäksi jakssa…?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mannalle ja Tuulielle tsemppiä! Mä niin tunnistan tuon testailupohdinnan. Olin ihan varma etten testaa etuaikoja, mutta sitten kuitenkin tulee se olo, että tekis mieli vähän katsoa, miltä näyttää. Nega on aina pettymys ja sitä on kuitenkin tosi vaikea hyväksyä loppuliseksi tulokseksi ennen varsinaista testipäivää, joten ei tule itselle ainakaan sellaistakaan oloa, että nyt voisi siirtyä jotenkin eteen päin. Jää roikkumaan semmoseen ahdistavaan välitilaan. Silti oon joka kerta testannut etukäteen. En oo vaan pystynyt odottamaankaan 😀

PiiPii kyselit, että miten ollaan hoidoista muille kerrottu. Me ei aluksi kerrottu, mutta hoitojen edetessä on kerrottu aika monellekin. Se on ollut helpottavaa. Ei tartte vastailla ympäripyöreitä kysymyksiin kuulumisista. Toki ei kaikkien kanssa halua edes jutella, mutta mua on rauhoittanut ajatus, että läheisimmät tietää ja voi itse tarvittaessa ajatuksia jakaa. Ovat kunnioittaneet myös sitä, etteivät ole itse koko ajan kysymässä. se olisi rasittavaa.

Koskas Adela se sun punktio nyt olikaan? Ihan näillä näppäimillä?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tuulielle ja Mannalle❤! Ja Piipii tsemppiä sinne kovasti odotteluun?! Oon nyt jotenkin ihan pihalla, levollinen mieli, mutta väsähtänyt olo tänään. Punktio on huomenna aamulla. Ajattelin kuusen koristella ja käydä saunassa. Päivä on kulunut leffan ja ulkoilun merkeissä ja koira pötkötellyt kainalossa.

Me ollaan kerrottu oikeestaan jo kauan sitten avoimesti kavereille ja lähipiirille. Oon kokenut sen voimavaraksi!

Noista mieliteoista, mulla se liittyy sellaiseen väsymisen tunteeseen, kaipaan energiaa ja bing! suklaa tulee mieleen. Oon koittanut panostaa kunnon ruokaan. Itsellä kun ylipainotaustaa, niin menetettyjä kiloja en hevillä haluis takasin. Ja välillä on ollut ruokahalu ihan kateissakin tänä aikana. Lääkärin mukaan ruokahalun kasvaminen on aika tavallista tässä hormonihoidossa. Armollisuutta painotan itselle, ajattelen, että teen sen mikä on hyväksi silleen lempeellä ottella, jaksamisen mukaan.
      Valoa ja lämpöä sinne kaikille! ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Tsemppiä punktioon, Adela! Sun seesteinen päivä kuulostaa oikeib idylliseltä ? ❤ Pääsetkö tuoresiirtoon, jos kaikki menee hyvin?

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Kiitos Tuulie❤! Ei ole ollut vielä puhetta siirrosta. Katsotaan ja jännätään. Just matkalla klinikalle.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tsemppiä punktioon Adela? kaikki menee varmasti hyvin.

Huh, kun aika menee nopeesti. Viikko sitten meilläkin oli punktio ja näihin aikoihin jännitettiin että saatiinko hedelmöittymään mitään. On ollut kerrassaan outoa olla ilman pistoksia, melkeen jäi ikävä? ensin pari inseminaatiota pistoshoidoilla, sit melkein heti perään tää ivf kierros.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiitti Pioni!❤ Punktiosta selvittiin! Oli ihana henkilökunta, oli turvallinen olo. Itse operaatio sujui melko nopeasti, esi-ja kipulääkkeen voimin mentiin. Punktio oli jonkinverran kivulias, en halunnut kuitenkaa enempää pöllyyn, niin selvisin hoitajan tuella pienellä kipulääkemäärällä. Mutta siis ihan kestettävissä oleva juttu!

9 munasolua saatiin ja meillä icsataan kaikki löytyvät kypsät! Tiistaina olisi siirto, jos siirrettävää tulee! Nyt pehkuihin lepäilemään. Puuuuuuh!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tsemppiä Pionille punktiosta toipumiseen! Täällä haettiin juuri kyytiin pakkasblasto, homma oli nopea ja sujui helposti (mitä nyt täysi rakko aiheutti tuskaa :D)… Jännittää jo ihan kauheasti!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Adela, nyt vaan lepoa ja nesteitä?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hieno juttu Adela 🙂 Onneksi meni noin hyvin ja 9 munasolua on oikein hieno määrä! Toivottavasti on monta kypsää ja pääsette siirtoon. Olet leposi ansainnut! 🙂

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tsemppiä Pionille punktiosta toipumiseen! Täällä haettiin juuri kyytiin pakkasblasto, homma oli nopea ja sujui helposti (mitä nyt täysi rakko aiheutti tuskaa :D)… Jännittää jo ihan kauheasti!

Siis Adelalle tarkoitin, hupsista! 🙂

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Haha. Toi täysi rakko on kyllä paha 😀 Kerran jouduin odottamaan aika pahasti ja koko ajan mietin, etten uskalla mennä pissalle, jos sitten en ehdi taas juomaan lisää. Oikeesti pelkäsin et vähän lirahtaa, kun toimenpidettä suorittivat ja vielä joutuivat vähän painamaan vatsaa, että löytyi oikea kohta. Tsemppiä sullekin nyt piinailuun! Koska sulla on virallinen testipäivä?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Joo se on uskomattoman hankalaa arvioida että kuinka pahaksi hätä lopulta kehittyy. ? Ja se painelu oli pahinta! Testipäivä on 28.12.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos kaikille tsempeistä ja Cassandra kiva kuulla, että kyytiläinen on mukana! <3

Olisin kysynyt, että onko teillä ollu punktion jälkeen vuotoa? Mulla ei oo tullut, kuin ihan pikkusen.?‍♀️ Ei ollu puhetta tästä tai en vaa muista!?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mulla punktioitiin hurja määrä folleja mutta vuotoa tuli hyvin vähän. En tiedä mikä on ”normaalia”, varmasti vaihtelee. ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mulla oli ekalla kerralla tosi paljon. Mut siinä punktion lopussa jo lääkäri joutui sitä tyrehdyttämään eli jotain oli alkanut vuotaa vähän poikkeuksellisesti. Toisella kerralla ei tullut juuri ollenkaan ja vointikin oli punktion jälkeen nopeasti tosi hyvä. Toi kuulostaa ihan hyvältä, jos vuotoa ei ole, mutta mulle sanottiin ettei tarvi säikähtää vaikka vähän enemmän heti punktion jälkeen olisikin.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mulla ei ollut vuotoa ollenkaan, ihan yllätyin itsekin. Aukkarin jälkeen tuli vuotoa pari päivää

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos ihanat? Olo on ihan hyvä onneks. Leffaa, ruokaa ja kuusentuoksua. Mua ei jotenkaa jännitä yhtään, kun en mä tälle enää mitään voi. Ja hyvin vähän voin ennenkää!? Toivotin siinä pikku lääkepöhnässä biologille tsemppiä hommiin, häntä nauratti!? Ja kun hoitaja alkoi esitellä sitä näytöllä näkyvää munasarjaosastoa, sanoin hänelle, että voinko vaan kattoa sun naamaa?. Sain katsoa?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Onnea Adela hyvästä määrästä =) ota vaan rauhallisesti vaikka olo olisikin hyvä. Mulla olo oli ihan normaali punktion jälkeen samana päivänä mutta lähdin vissiin liian nopeasti normaaleihin puuhiin sillä seuraavat kaksi päivää oli aika tuskaisia.
      Mulla ei myöskään tullut yhtään tiputtelua punktion jälkeen.

Cassandralle hirmuisesti tarrasukkia! ♥️ Sulle tulee jännityksen täyteinen joulu! Meinaatko malttaa odottaa viralliseen testipäivään asti?

Mulla huomenna virallinen testi. PP7 asti näyttänyt haamua, toissapäivänä jo vahva haamu että jännä nähdä onko huomenna selkeä viiva ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos Oodi!? Oon vaa köllöttäny, äsken tuli vähän paha olo, mutta meni ohi. Kävin etanakävelyvauhdilla 100m yhteensä vaa postilaatikolla, se auttoi. Okei, nyt mua kyllä alkoi jännittää se huominen. ?? Käsitin, et meille ei edes soiteta, vaan tieto tulee digihoitopolulle.?‍♀️ Paitsi ehkä jos kaikki menee pieleen.?
      Ja Oodi huomenna toivottavasti saadaan yhtä etappia juhlistaa sun kanssa, sillee virallisesti!⭐

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Nauroin vieläkin tolle sun ”saanko vaan kattoa sun naamaa” ? just paras! Jännitys on siitä hassu juttu mitä oon huomannu tällä viikolla et kun päätin että en testaa ma ja ti ni ei jännityskään ollu niin kova, mut heti kun päätin testata ni sydän Alko laukkaa ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Haha! Muaki se naurattaa, kun muistan, et se oli sellanen vilpitön pyyntö. Must se hoitaja vilkas yhteen toiseen tyyppiin ja sit sanoi mulle, että saat katsoa, mutta ei siitä paljon näy tän maskin takaa. ? Sanoin sille, että ihan tarpeeks mulle ?. Se käveli mun majapaikan ohi myöhemmin muutamia kertoja, ja aina sillee iloisesti hymyillen.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Jännääää…. Adela, ja Cassandra, ja Oodi!!! Hyvä te! 🙂

Täältä ei mitään iloisia raportoitavia tällekään päivälle. Mut NYT lähden lenkille. Uusi liikunnallisempi elämä ja oikea stressinhallinnan ja seesteisyyden kultakausi alkaa nyt. 🙂

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos tsempeistä! ❤️
      Oodilla vielä vähän jännäilyä, jännä kyllä että meillä oli eri päivät viralliseen testaukseen/labroille, vaikka siirto oli samana päivänä? Mä kävin labroissa kuitenkin vielä tänään, et näkee onko edes yrittänyt kiinnittyä vai ei. Huomenna selvinnee?

Mulla tuleekin seuraava siirto jo tammikuulle, jos vaan nyt kuukautiset alkaa mahd. pian., kun remontissa tuo sairaala, niin ultra mahdollinen vaan tammikuun 2 ekaa viikkoa, mutta ilman lääkkeillä menis, ja en oikeastaan enää edes haluais välikiertoa, sen verran koville tuo nega kuitenkin otti.. Mutta jos jotain hyvääkin, niin huomasin että paino tippunut takaisin normaaliin, eli oli vain puhtaasti nesteturvotusta, vaikka oon syönyt tuplasti (ja triplasti suklaata) ja ollut liikkumatta. ?

Mulla ei ollu vuotoa punktiosta ollenkaan, mutta laittoivat jotain hyytymislääkettä heti sillon suoneen, kun kuulemma alko vuotaa rakkulat niin paljon

Tsemppiä kaikille ja Adelalle ja Cassandrallekin rauhallista mieltä jännäilyyn! ❤️

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Huomenta ja Piipiille tsemppiä punktioon! <3
      Me saatiin just tietää, että kaikki 9 solua oli kypsiä ja normaalisti hedelmöittyi 8! Oli kyllä iloinen uutinen, luo vähän enemmän toivoa, että joku niistä selviäisi tiistaille! Ja että ainakin ne hedelmöittyi!❤??
      Ilta oli mulla kivulias, lämpimät pyyhkeet auttoi ja liika ja sainkin sitten ottaa panadolin taas yöksi. Ja nukuin hyvin ja nyt oli vaan enää pikkusen tuntemusta, hyvä vointi siis!
      Toivon kaikille mukavaa viikonloppua <3 Ihanaa tukea olette tarjonneet tähän prosessiin, oon tosi kiitollinen siitä!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Ihania uutisia Adela! ? Toivotaan että mahdollisimman moni jatkaa jakautumista!

Ja kiva kuulla Manna että pääset myös tammikuussa ehkä siirtoon 🙂

Tsemppiä Punktion Piipii!

Tuulie pidä tuo asenne ja ehkä se plussa sieltä vielä tulee jälkijunassa!

Tänään oli siis virallinen testipäivä meillä:
      https://aijaa.com/9jbqka

Tämä on pieni joulun ihme ja paras lahja mitä voi toivoa! ?
      Vaikka kyllä takaraivossa vielä pitkään naputtaa ”mitä jos” tunne. Mutta pääasia nauttia näistä hetkistä täysillä ♥️

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Piti vielä lisätä että tehtiin virallinen testi clear bluella mutta se ei toiminut. Ensimmäinen kerta kun niin käy ? onneksi oli rfsu varalla=)

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Onnea Oodi vielä kerran!❤? Ihan paras joululahja!!!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Upeaa Oodi, tämä on selvä peli, paljon onnea! ? millaisia tuntemuksia nyt, onko rinnat kipeät, alavatsassa mitenkään erilainen olo?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiitos kysymästä, tisseis sä ei tunnu mitään, ehkä vähän turvonneet vain (mies pyöritteli silmiään kun mittailin tissejä ja kyselin näyttääkö isommilta ?)

Alavatsa on selkeästi erilainen – Vihlaisuja ja nippailua ja pieniä aaltomaisia menkkamaisia kipuja sillon tällöin ja pieni paine tuntuu koko ajan. Välillä myös lievä etova olo ja vain toivon ettei pahoinvointi nosta päätään ja saan nauttia jouluruuasta täysin siemauksin ? mielialavaihtelut on eeppisiä mutta muuten ihan normaali oli ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Paljon onnea Oodi ❤️

Adela toivotaan, että mahdollisimman moni alkio jaksaa kasvaa vielä. Hyvän määrän olette saaneet ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Paljon onnea Oodille!! :)<3 Aivan yli-ihana uutinen.

Adelalla myös hyviä ja lupaavan kuuloisia uutisia. Tsemppiä jännäilyyn viikonlopuksi, ja sen jälkeen toivottavasti siiron jälkeisiin jännäilyihin! <3

Samoin kaikille muillekin tsemppiä ja onnea matkaan! Minä koitan keskittyä vähän ruuduttomampaan elämään seuraavat pari kuukautta, ja luultavasti en niin aktiivisesti seuraa tätäkään palstaa. Teidän jutut on kuitenkin mulla olleet paljon mielessä, ja saattaa olla pakko tulla välillä katsomaan. 🙂 Jos nyt ihmeen kaupalla testi olisi positiivinen tiistaina, niin sen tulen kertomaan! Todennäköisesti kuitenkin helmikuun alussa sitten seuraava pas. Ehkä minäkin kokeilen sitä akupunktiota tähän väliin 🙂

Ihanaa joulua, ja positiivisia vireitä jännäilyyn ja odotuksiin ja tulosten kanssa elämiseen kaikille <3

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Ihanaa Oodi?? Paljon onnea vielä!

Adela tosi hyvä saalis! Tekeekö ne kaikille hedelmöittyneille pitkän viljelyn? Se on kyllä uskomaton tunne kun kaiken epävarmuuden jälkeen saa tietää että ylipäätään hedelmöittyminen yhteisillä soluilla on mahdollista. Tsemppiä vielä sinne punktion jälkeisiin oloihin 🙂

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Pioni kiitos!? Mä en itseasiassa kysynyt. En siinä tajunnut. Biologi oli tosi mukava ja empaattinen, ja halusi varmistella niin, ettei maljalla itekseen koitettu yhtään. Olin niin jotenki pihalla siinä ja helpottunut, että en tajunnut kysellä. Ne lupasi infoilla miten sujuu, ja oli ihanaa, että aamulla jo tuli heti tieto! Mä en siis tiedä oikeesti edes miten siinä mahikset eroaa.?‍♀️ Kun mietin, että olosuhteet kumminkin muuttuu, niin sen vaikutushan on myös aina! Ajatuksena pitkä olis kivempi kai.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Onnea Oodi! Kunpa me muutkin vielä nähtäisi pari viivaa tikussa ❤️ Ja Adela 8 hedelmöittyneestä. ☺️Minä en uskaltanut täällä eilen käydä ettei ala pelottaa. Punktio ohi ja miellyttävää ei ollut mutta äkkiä ohi ja nyt matkalla kotiin. 8 munasolua löytyi ja potentiaalia olisi ollut jos vaan hoidot olisi osattu aloittaa eri tavalla. Jos siis tästä ei nyt päästä maaliin asti niin seuraavalla kerralla tehdään asioita eri tavalla. Maanantaina meillä jo siirto kun ei kerkeä joulun vuoksi kauempaa kasvatella. Huomenna tiedetään hedelmöittyneet. Laboratorion henkilö oli super positiivisia ja tsemppasi että hyvältä näyttää. Huh. On tämä jännää ja niin kiitollinen että tänne saa tuntoja purkaa. Minulla ei vielä ainakaan paljoa vuoda kun Adele kyselit. Mies tuntuu olevan biobsiasta vähän herkillä. Tuntui klinikalla olevan ruuhkaa. Toivottavasti ei mene näytteet sekaisin ? Turun felicitas ollut kyllä todella ihana ❤️

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Oodille onnittelut, ihania uutisia! ?

Tänne oli taas ehtinyt tulla niin paljon keskustelua, etten kykene puhelimella selaten kommentoimaan kaikkea, mutta kiva kun tapahtuu paljon! Vaikka ite oon vasta aika vähän tänne kirjoitellut niin tää palsta on kyllä ollut pitkin syksyä semmonen voimavara ja vertaistuki, kiitos kaikille! ?

Meillä oli tänään pas. Hyvin meni siirto kuten viimeksikin, toivotaan tälle kerralle vaan topakampaa otetta alkiolle. ? Täällä aiemmin oli testailuista keskustelua niin ite tuoresiirron jälkeen aattelin että haluan pitää sen ”olen raskaana” -ajatuksen testipäivään asti. No sinne asti ei päästy kun menkkakivut alkoi jo muistaakseni pp9 kohdalla ja menkat sieltä heti pari päivää sen jälkeen. Nyt ois kaapissa jemmassa useampi raskaustesti mutta voi olla etten uskalla niitä tehdä ennen virallista testipäivää. Saa nähdä miten käy! Taustoista sen verran, että ollaan 32v. Yritystä takana vajaa pari vuotta. Mulla on endometriooma toisessa munasarjassa ja saatiin jo reilu vuosi sitten lähete suoraan ivf-hoitoon. Lähetteen katoamisen takia se eka käynti oli vasta tänä syksynä, mutta sitten marraskuussa mentiinkin jo ivf-hoitoa lyhyellä kaavalla. Ja nyt tää pas tehtiin luonnolliseen kiertoon, mistä sainkin pienet stressit aikaseks ovulaation spottaamisesta. ? Meillä oli pakkasessa vaan tämä yksi blasto, eli peukut ja varpaat pystyssä nyt toivotaan onnea tämän kanssa.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Hei Ronya ja kiva kuulla että siirto onnistui hyvin! ? Mulla oli eilen PAS blastolla, saadaan siis piinailla lähes samaan aikaan. Mulla myös endometrioosi, ei munasarjoissa mutta kohdun takana ja kannatinsiteissä. Nytkin on kipuilua.. mietinkin miten alkio voi kiinnittyä jos kohtu supistelee ja kipuilee ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

3 oli hedelmöittynyt ? saapa nähdä selviääkö näistä yksikään

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Toivotaan parasta Piipii!❤ Tässä kyllä saa tunteiden kirjoa koko rahalla, vähempäänkin olisin tyytyväinen.Todella sormet ja varpaat ristiin, että saataisiin molemmat hyviä uutisia maanantaina!?❤
        Mulla vaihtelee skaala toivosta epätoivoon, olen vielä hieman kipeänä punktiosta. Tekemättömyys ja paikallaolo alkaa olla itselle haastavaa. Helpompaa olisi vaikka siivota kämppä lattiasta kattoon ajankuluksi.
        Voimia ja kärsivällisyyttä tähän kaikkeen❣

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Huomenta!
      Ronyalle onnea siirrosta❤ Kivasti jännäätte Cassandran kanssa liki samoihin aikoihin!? Ja Tuulie palataan asiaan, lempeää joulunaikaa!❤
      Piipii ootko sä miten toipunut punktiosta? Toivottavasti voit hyvin?!

Mulla on tänään eka parempi aamu, ettei ole kipuja?
      Ja nyt alkoi lugesteronit. Onks teillä jotain vinkkiä tai kokemuksia aiheesta, mitä olis hyvä tietää?

Must on ihan kidutusta tää, kun et tiedä viikonloppuna, mikä tilanne siellä labrassa on. Vaikka eihän se mun tietäminen mitään muuta, mutta saan varmaan huomenna sydärin, jos joku soittaa, tai omapolulle tulee aamulla viestiä.? Se että sanoin ettei jännitä enää, johtu varmaa punktiolääkkeistä!?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Täällä jo ihan mieli maassa eikä enää pienintäkään uskoa onnistumiseen. ? Siirto oli torstaina mutta tutut endokivut on täällä taas. Ei myöskään mitään oireita, kuumotusta rinnoissa tms., että voisin edes kuvitella niitä raskausoireiksi. Alkio on kuitenkin nyt jo noin 10 päivää ja kiinnittyminen olisi pitänyt jo tapahtua.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Voi Cassandra!❤ En tiedä oikein mitä sanoa.? Voi kun pieni toivo olisi vielä olemassa! Minulla ei tästä ole kokemusta, mutta eka ajatus se oli. Joka tapauksessa kurja kuulla, että siellä on nyt synkät fiilikset. Jaksamista?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Hei Cassandra ethän vielä heitä kirvestä kaivoon! Ei mullakaan ole vielä mitään oireita ollu, mitä vois raskausoireiksi tulkita. Yritetään silti pysyä positiivisena! ? Endokivut on kyllä syvältä! Paljon tsemppihaleja sulle. ❤️

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos! ❤️ On tämä käsittämättömän raskas kohtalo, tämä lapsettomuustaistelu, ei kukaan sellainen voi tätä kuvitellakaan joka on onnistunut raskautumaan helposti. En tiedä mistä sitä jaksaa kaivaa taas voimia ja nauttia joulusta kun mieli on niin maassa…

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Samaa mieltä täysin, ei voi käsittää ellei ole kokenut!❤? Ja tää ajankohta jotenkin vielä on tässä superbonuksena, tavallaan toivois, et olis vaan joku perus syyskuu. Mä ajattelen etten edes yritä nauttia mistään, jos ei siltä tunnu. Et ei paineita siitä. Että sitten on sellainen surkea joulu.?
        Toivottavasti sullakin olis mahis antaa asioille tilaa, ja et saisit olla silleen, mikä vähiten kuormittais lisää.❤ Toki voihan muiden seura ja iloinen mieli joskus helpottaa, mutta ite oon kyllä tän asian kanssa niin herkillä , et jos tässä pettymys ennen joulua tulee, niin tilaan aattona vaan pitsaa.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Ihania lohdun sanoja Adele! ❤️ Yritän niin kovasti tsempata ihan vain miehenkin takia enkä vain pyöriä surussa… se on vain koko ajan sitä vaikeampaa mitä pidemmälle prosessi menee. Miehelle joulu on tärkeä juhla ja itsestä tuntuu että haluaisin vain olla tekemättä mitään ja hautautua sänkyyn. Miten tämä kaikki vaikuttaa niin parisuhteeseenkin. ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Voi että!?❤ Kohtuuttoman vaikeeta tää on! Toivon, että löytäisitte sellaisen kultaisen keskitien ja saisit lohtua ja surrakin aikasi. Ymmärrän kyllä tuon, ettei haluaisi itse olla masentava tai jotenkin tuottaa enempää pettymystä ja musta on ihana että ajattelet sun miestä ja hänelle tärkeää joulua ?. Mulla oli vähän toi fiilis tässä hormonihoitojen aikana, ja itku silmässä mä sopersin miehelle, että koitan niin kovasti tsempata myös sun takia ja olla reipas, vaikka musta tää on ihan kauheeta. (Sinä päivänä oli!) Et en haluais olla hänelle mikään extrakuorma ja että koitan jotenkin suojella häntä. Mua lohdutti kovasti hänen sanat, että kyllä hän sitten sanoo jos ei jaksa enää tai tarvii apua. Sain olla surkeanakin ja silloin löytyi myös helpommin niitä hetkiä, kun oli oikeesti vähän kevyempikin olla. Toki tää ei oo ihan sama asia, mutta tuli vaan mieleen.? Ootteko pystyneet juttelee näistä sun fiiliksistä nyt?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Ollaan joo, mutta mies vaan kannustaa jatkamaan, vaikka olisin valmis heti lopettamaan hoidot jos hän antaisi edes pienen indikaation siihen suuntaan että lapsi esim. sijaisvanhemmuuden tai adoption avulla olisi ok. Eli tosi koville on nämä pettymykset vuosien varrella jo ottaneet ja nimenomaan mulle.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

?❤ Harmittaa kovasti sun ja teidän puolesta tämä kohtuuttoman pitkä aika ja taakka. Toivoisin niin kovin, että tilanne saisi onnellisen käänteen!? Toi on musta ajatuksen tasolla silleen haastavaa just, kun naisena sitä on ihan koko ajan siinä prosessissa kiinni. Tai se on mun kokemus, koska niin moni asia on mun kehossa tapahtuvaa. Yhtään puolison roolia ja kokemusta en vähättele, vaan huomaan nyt itse niiden erilaisuuden eri tavalla. Mä sanoin jo tän yhden kiekan jälkeen, et mietin tosi tarkkaan, suostunko tähän enää. Siksi jotenkin saan kiinni tuosta sun fiiliksestä, vaikka en voi kun kuvitella, miten rankkaa se on pitkän ajan ja yritysten jälkeen. Toivon sulle Cassandra ja teille paljon voimia ja jaksamista!❤

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Se on juuri kuten sanoit, tunnen endon aiheuttaman kivun niin voimakkaana omassa kropassani eikä mies voi koskaan täysin ymmärtää niitä tuntemuksia.. ja kiitos Adela, samaa toivon sinulle, kumpa tämä kaikki kääntyisi vielä hyväksi. ❤️

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Niimpä…Ja kiitos Cassandra! Haluaisin uskoa niin!❤

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Täällä toivuttu punktiosta täysin. Ehkä jopa sellainen olo että tapahtuiko sitä ja olenko vain kuvitellut koko homman ja saanko huomenna puhelun ettei koko siirtoa tule. Ihan sekopäistä odottelua siis ja yritän keksiä kaikkea muuta..

Olet cassandra uskomattoman vahva kun olet jaksanut yrittää tätä jo monta kertaa ❤️ Samoin kaikki muut täällä. Henkisesti nämä hoidot ovat välillä todella rankkoja ja se pettymys. Huh. Onneksi täällä on myös onnistumisia, mikä luo uskoa tulevaan. Ja tuntuu tyhmältä edes ajatella tämän olevan vaikeaa. Onhan kyseessä vasta eka yritys itselle. Toiveet vaan on niin korkealla. Kyllä te varmasti ymmärrätte.

Iso halaus meille kaikille, jotka odottavat huomista tietoa siitä, että miten tästä jatketaan ❤️

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kauniisti kirjoitettu Piipii! Ja ihana kuulla, että oot kunnossa! Halaus sinnekin!❤

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tuleekohan uni ensi yönä… eli piinaviikot loppuu huomenna ja testipäivä…. hidas pariviikkonen taas ja voikun nyt tärppäis…. testi on valmiina, samoin ajanottokello joten nuijanukutusta vaille nukkumaan

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Enhän minä ole malttanut täältä kunnolla pysyä poissa….

Voimia Cassandralle <3 En osaa mitään järkevää tai lohduttavaa koskaan sanoa. :/ Tosi raskasta ja kurjaa varmasti on. Joskus sitä jaksaa nähdä positiiviset puolet, ja joskus ne ei oikein vakuuta :/

Ja Eeva T….. Miten kävi?

Täällä virallinen testipäivä huomenna, mutta pp6 (alkio 11 pv) oli niin totaalinega herkässä testissä, että ei ole oikeastaan jännitystä itsellä tän suhteen. Hyvä puoli on, että saa nuo puikkohommat lopettaa, ja ekat hormonittomat viikot pariin kuukauteen.

Tsemppiä kaikille! <3

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Tuulie ei tosiaan ole sanottu että pp6 näkyisi vielä mitään! Useat tarinat lukenut että juuri ennen tai testipäivänä vasta ensimmäinen haamu! =) Mutta hyvähän se on henkisesti varautua kaikkiin tuloksiin!

Nimetön
          Ei-aktiivinen

No niin, toivotaan kuitenkin vähän 🙂 Just miettinytkin, että miksihän se ei ole suosiolla pp6 se virallinenkin testipäivä! Oon vaan seurannu täältä juttuja, missä kaikilla näkyy haamut jo pp5!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Saiko viikonlopun yli jännittäneet uutisia tänään? Onkos siirtoja tiedossa nyt alkuviikosta?

Miltä Eeva T. sun testi näytti?

Mikä tukilääke teillä muilla on ollut käytössä? Mulla oli sekä tuoresiirrosta että nyt pasissa terolut testipäivään asti. Testipäivä oliskin 31.12., verikokeella ottavat. Mitkä käytännöt muualla, meneekö omalla testillä vai labrojen kautta?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Tsemppiä Ronyallekin jännittämiseen! Ootko malttanut olla testaamatta? Mikäs pp siellä olikaan menossa..?

Mulla oli tuoresiirron jälkeen Terolut, mutta menkkatiputtelu alkoi jo siinä pp6… Sen vuoksi nyt PAS:in jälkeen on Cyclogest, ja ainakin vielä on menkat pysynyt poissa (nyt pp10). Tänään viimeinen päivä noita. Huomenna siis oma kotitesti, ja sen tuloksen ilmoitus riittää, eli ei ole labroja.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiitos Tuulie! Mulla on vasta pp3 ja aattelin jos vasta aikasintaan viikonloppuna testais.? Voi kyllä olla että mieli kerkee muuttua vielä monta kertaa.

Kerrohan sitten huomenna mitä testi näytti. ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Siirto ohi ja nyt se piina sitten alkaa. Miten Eeva ja tuulie testit? Tsemppiä adela huomiseen siirtoon. Se oli kyllä jotenkin sellainen, että tapahtuikohan mitään

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Onnea matkaan Piipii!❤
        Ihanaa, että pääsitte siirtoon asti!
        Me ei olla saatu mitään väliaikatietoa, huomenna aamulla kai ne sitten infoaa, jos siirtoa ei tule. ?‍♀️
        On tää kyllä ihan hanurista tää venailu. ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Rankinta oli kyllä omasta mielestä ivf hoidossa se punktion jälkeinen aika! Tosi stressaavaa ja ahdistavaa odotella tietoa alkioista. Tsemppiä Adele huomiseen❤ toivon/uskon että puhelua ei tule ja pääsette siirtoon.

On ollut kyllä niin outoa tämä hormoniton aika, ihan tyhjä olo kun ei tarvitse yhtäkkiä piikittää tai ravata ultrassa? vasta seuraavien menkkojen jälkeen alkaa sitten oviksen metsästys ja stressi pääseekö passiin ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos Tuulielle lohdun sanoista ja muille piinailijoille tsemppiä! ❤️ Täällä päällä jo tutut menkkakivut ja vasta neljäs päivä siirrosta… on tainnut endo pilata mun kroppani kokonaan. Palaan taas kun on seuraavan PAS:n aika.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

PiiPiille tsemppiä piinailuun, ja toivottavasti Adela huomenna samassa veneessä!

Pioni: Sitä huomaa, että mitenkä valtavasti se piikitys ja ultrissa ravaaminen saati jännittäminen vie resurssia elämästä! No, mut nautitaan nyt, toivottavasti viimeinen ”tyhjä” kuukausi sitten lasten kotoa muuttoon asti 😀

Cassandra: Jaksamista vielä <3 Ja toivotaan nyt sullekin ihmettä tähän kiertoon, taikka sitten viimeistään seuraavien passien aikana palataan jännittämään!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

boi blaah ei tullut ihanaa joululahjaa vaan ei raskaana toitotti testi… no onneksi viellä pari pakkasessa ja Ovumiasta sanoivat jatketaan heti menkkojen jälkeen

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Voi Eeva olen niin pahoillani ❤️ Menkat varmaan pian, joten kovin kauaa ei tarvitse odottaa jatkumista?

Miten tuo Pas muuten nyt sitten tehdään? Tai varmaan yksilöllistä mutta niin. Onko kuinka paljon pistelyä ja odottelua ennen kuin siihen pääsee? Meiltä saatiin yksi pakkaseen tämän eilisen tuoreen lisäksi. Eikä vielä puhuttu mitään jatkosta.

Minulle määrättiin aatoksi vielä yksi gonapeptyl pistos. En vaan enää yhtään nuista että miksi kun jännitin niin koko siirtoa eilisen ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Voi ei, Eeva…? Surkujen surku.

Täällä sama, ei ollut tulos plussaksi muuttunut. En ole vielä soittanut klinikalle, mutta viimeksi sanoivat, että tulee välikierto joulun takia.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mulle sanottiin laita mailina kun menkat alkaa eli siitä pari vkoa ja ultra ja n. viikko ja siirto tän jo ”osaa” kun on jo useampi yritys tehty… meillä ei joulutaukoa tule kun on hoito kesken eli taukoja tuli vaan kun alkaa alusta eli viimeksi koronatauko kun etsittiin uusi luovuttaja tai oikeammin etsittiin mun tietoihin sopiva luovuttaja noilla on kuulemma kivasti luovuttajia

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Pahoittelut Tuulie ja Eeva.❤️

PiiPii minulla pas tehtiin luonnolliseen kiertoon eli ei mitään pistelyjä tai muita lääkkeitä. Eikä ollut mitään välikiertoa vaan marraskuussa tuoresiirto, kuun vaihteessa menkat ja viime perjantaina pas. Yksilöllistä ja varmaan myös klinikka-/sairaalakohtaista miten tehdään. Onko sulla PiiPii joku keltarauhastuki nyt siirron jälkeen? Toi gonapeptyl ei sano mulle mitään, mulla on ollut siirtojen jälkeen vaan terolut käytössä.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiitos! On cyclogest Nyt päivittäin ja tota gonapeptyliä taisin pistää irrotukseen 2 ennen siirtoa. Plus pregnyliä yhden.

Tuntuu kyllä jotenkin hiivaiselta olo.. en tiedä onko se vaan minussa vai osa tätä hormonihoitoa. Ja mies haluaisi hirveästi olla lähekkäin mutta minä en tiedä voiko se hankaloittaa Alkion kiinnittymistä? Ei ollut yhtään puhe seksistä siirron jälkeen klinikalla. Jostain luin että varman päälle testiin asti ilman? Vai oliko taas joku höpögöpö sivusto.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Laitan pikaiseen väliaikatietoja vain, ja anteeksi, ettei riitä nyt paukut oikein muuhun.
      Tultiin juuri siirrosta, yksi hyvälaatuinen blasto siirrettiin onnistuneesti. 6 jäi vielä kasvatteluun huomiseen. Itselle tuo vain yksi oli suuri pettymys, ja jotenkin toivo tipahti olemattomiin. ? Ehkä huomenna maailma näyttää erilaiselta.
      Voimia ja halit sinne kaikille tärkeisiin tilanteisiin, mulla on nyt pää tyhjä.❤

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Siis sittebhän teille tulisi 6-päiväisiä blastoja mikäli jatkavat jakautumista (ja jos ymmärsin oikein..?) ? sehän on hyvä juttu! Ja hienoa että siirto onnistui ?

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Eivät olleet tänään vielä blastoiksi ehtineet…biologi sanoi, että ei voi tietää nyt yhtään miten niiden kanssa käy.?‍♀️

Nimetön
            Ei-aktiivinen

Hyvin voivat vielä kehittyä blastoiksi ja huomenna pakkaseen ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Ihana että Adela pääsitte siirtoon ja yksi onnistunut siirto tehty ❤️ Minulla oli myös aika pettymys ettei 1 enempää saatu pakkaseen, mutta kummasti nyt vain ajattelen että no ei se ole kun sitten yrittää uudestaan jos ei tämä tai pakastettu onnistu. Vaan niin sitä toivoo, että meillä molemmilla olisi syyskuun alkuun laskettu eikä tarvitsisi etukäteen murehtia tulevia. Nyt vaan oman mielen ja kehon mukaan ❤️

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiitos ❤ Meillä iän takia ei uuden säännön mukaan ole kuin tämä yksi ivf-kierros julkisella, siksi tämä erityisesti harmittaa. Meille ei oltu edes kerrottu asiasta, eikä tällaista sääntöä ollut vielä, kun laitettiin keväällä ivf-jonoon, sain kuulla siitä tänään. Jos pakkaseen ei päädy yhtään, täytynee plan-b löytää jostain muualta. Jotenkin tuli vaan tosi lannistunut olo, vaikka vielähän tässä ei ole edes suunnitelma-A nähtynä. Voisi kai olla kiitollinen jo tästä, että ylipäänsä jotain oli mahdollista, mutta rehellisesti fiilis on vaan nyt tämä.? Puuuuh!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Voi että Adela. Mä niin tunnistan tuota ikäasiaa ja se on kyllä niin hurjan epäreilua, että saatte vain tämän yhden kerran julkisella. Luulisi nyt, että voisi tehdä vielä toisen kerran, vaikka tulisikin se 40 sinä aikana täyteen, varsinkin kun olette joutuneet odottamaan ja muutenkin jonot julkisella venyttää aina prosessia. Mulla on kanssa ikästressiä. Oon 36, mutta yhden lääkärin mukaan mulla on jo ”hiipuvat munasarjat”. Ei siis saada kovinkaan montaa solua aina yhdellä hoitoyrityksellä ja jos meillä ei tammikuun pakkassiirto onnistu niin sitten tulee jo kolmas kerta eteen julkisella. Itsekin jo vähän kauhulla mietin, että jos pitää yksityisellä jatkaa. Tuliko sulle jo tietoa, menikö mitään pakkaseen? Voimia!

Tsemppiä myös kaikille piinailijoille!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiitos Cassandra tsemppauksesta! Ja Piipii toivon tosiaan että syyskuussa tilanne olisi tuo ?! Ja kiitos Unana lämpimästä ajatustenvaihdosta! ❤
        Tähän ei siis ees vaikuta se 40 täyteen tuleminen, vaan on vaan suoraan, et 39v saa enää vain 1 ivf julkisilla, vaikka olisi se vuosi aikaa esim niinku nyt mulla. ?‍♀️ Tosi ikävä kuulla, et sullakin on samasta asiasta jo painetta, toivon kovasti onnea nyt teille!? Koita nyt sitten olla rauhassa ja stressaamatta, kun aika vääjäämättä kulkee…

Tänään aamulla oli jo vähän parempi mieli, onhan tämä yksi kyytiläinen täällä nyt. ?Eilen paineet tuntui jotenkin ihan kohtuuttomilta.
        Saimme juuri tiedon, että yksi hyvä blasto on saatu pakkaseen. Se oli itselle tosi iloinen uutinen!Plan b ❤ Mietin, että on se jännää, kun näitä pakastellaan ja siirrellään eri päivinä, että miten se kaikki vaikuttaakaan? Kun päivänä 3ja 4 oli meillä 7 hyvää alkiota ja blastoiksi päätyi 2. Se biologi sanoi, että alkiot on hankalia. Toden totta näin näyttäisi olevan!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Voi kun ihanaa, että meni yksi pakkaseen! Se oli itselle ainakin henkisesti ihan eri kuin se että oltiin ”vain” tuoresiirron varassa. Meillähän kuukahti ensimmäisellä kerralla viidestä hedelmöittyneestä 4 noin 4 päivän ikäisenä ja se tuntui kyllä kamalalta, vaikka samaan aikaan tietty yritti iloita siitä, että oli jotain siirrettävää. Toisella kerralla saatiin nyt yksi pakastimeen ja se tuntui jo pieneltä lottovoitolta. Ja juuri tuo, että koitappa olla stressamatta ajan kulkua kun samaan aikaan sanotaan, että ei varmaan kauheasti enää aikaa ole. Huoh. Tuntuu kyllä vielä epäreilummalta, ettei teille tule edes hoitojen aikana tuo 40 täyteen ja silti vain 1 kierros. Toivon todella että näistä kahdesta sitten tärppää (vaikka molemmat, jos toivotte useampaa lasta 🙂 ) Mutta onneksi sait kuitenkin tällaisia uutisia tähän päivään!

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Kiitos!?❤ Ja kiitos kun kerroit, että koit samalla tavalla! Siis ihan samaa mieltä, että ihan eri fiilis on jotenki tällä tiedolla! Peukut pystyssä nyt ihan kaikille meille eri vaiheissa oleville❣

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Adela ihana kuulla että saitte pakkaseen blaston! Toivotaan että kyytiläinen nappaa nyt kunnolla kiinni❤

Mulla kp10 punktion jälkeen, kovasti jo odotan seuraavaa kiertoa jos pääsisi pakastesiirtoa yrittämään. Nyt joulutauko tuli tähän välikiertoon sotkemaan mutta eiköhän tässä jaksa odotella tammikuuhun. Ihanaa joulua kaikille❤

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Me saadaan toivottavasti Pioni jännittää tammikuussa samoihin aikoihin. Jänskättää kyllä, että löytääkö sitä itse ovulaation ja mitä kaikkea tämä pas tuo tullessaan taas, kun ihan uusi juttu. 🙂

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiitos Pioni! ❤ Ja eiköhän se Tammikuu sieltä tule, ehkä hitaasti, mutta varmasti. Toivotaan kuitenki et nopeesti?

Ja ihanaa joulua kaikille myös minunkin puolestani❣

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Unana, mua stressaa jo valmiiksi kun ovis+ ei sais pamahtaa testiin ma tai ti, muuten ei päästä siirtoon kun on 5pv ikäsiä alkioita ja klinikka kiinni viikonloput?‍♀️ ainakin aluksi olisi tarkoitus kokeilla siirtoa luonnolliseen kiertoon. Eihän noille asioille mitään mahda ja varsinkaan tää mun stressaaminen ei auta mitään?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Joo sama täällä. Meillä kans vkl ei siirtoja tehdä ja olis kurja jos sen takia siirtyisi taas yhdellä kierrolla eteenpäin. Täytyy toivoa parasta. ? ekaan ivf:ään lähti silleen toiveikkaana kun ei tiennyt mikä kaikki voi mennä pieleen, nyt tässä ekassa pas:issa on vähä sama fiilis mut kuitenkin tiedostaa eri tavalla et kaikkea voi vielä sattua ? mulla kanssa luonnolliseen kiertoon.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Ihanaa joulunaikaa kaikille. Minä se nyt jännitän että mitä just tapahtui. Tänään piti Alkion kiinnittyä ja tuossa pari tuntia sitten alavatsaa vihlaisi pari kertaa. Äh toiveet nousee.. vai olikohan se vihlaisu huono juttu ????

Nimetön
      Ei-aktiivinen

PiiPii toivotaan, että oli kiinnittymiseen liittyvää!! ? Mulla tuli viikko sitten eli alkion oletettuna kiinnittymispäivänä vähän vuotoa, mistä tietysti kans aloin heti miettimään onko hyvä vai huono asia. No tiputtelua ja monenlaista vatsan juilintaa ja vihlaisuja on ollutkin pitkin viikkoa..

Enkä malttanut kuitenkaan olla testailematta. Eka testi pp6 ja tänään pp8: https://aijaa.com/cLnFtW

Ehkä siellä jotain tapahtuu! ?

Mites PiiPii ja Adela olette muuten voineet?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Oi tuohan on ihan selkeä haamu jo! ?

Mäkin odottelin tulta kiinnitymistiputusta mutta mulla ei ollu minkäänlaisia oireita vasta kun PP7!

Plussatuulia ♥️

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Heissan! Ronya haamuhan se 🙂 onnee, ihkua ja jännää!<3 Ja Piipiille tsemppiä venailuihin!
        Mulla tuli silloin ekana iltana myöhällä kolme sellasta kipeetä viiltävää pitkää kummaa vihlasua navan alapuolella. Ja on nyt ollut kolme päivää kaikenlaista lyhyttä kipeetä kramppia, vihlontaa nivusia myöten ja sellasta menkkamaista juilimista. Lugeista varmaan aika moni juttu johtunee, ja yhtään en tiiä alkaako menkat vai ei?‍♀️. Mutta oon niin väsyny jotenki, et oon vaa lepäilly. Rankka viikko ollut. Nyt lähen vähän ulkoilee!
        Tsemppiä kaikille kovasti ❤

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hellou taas! Täällä on vielä pari päivää viralliseen testipäivään, mutta joka aamu on tullut tikuteltua kotona. Tänään (pp 11) ekaa kertaa testillä, jonka herkkyys 25: https://aijaa.com/HCUqeQ

Niin jännittävää ja epätodellista, toivottavasti pysyy matkassa! ?

Mites muilla mennyt? Adela vieläkö sun oireet on jatkunut?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Ihanaa Ronya onnea! Tuo ei ole enää edes haamu ♥️ sitten kun uskallat niin tule tuonne plussanneiden puolelle myös höpöttelemään=)

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiitos Oodi!❤️☺️

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Onnea Ronya! Todellakin toivotaan, että pysyy matkassa <3

Minä olen malttamaton myös ja toisaalta valmistaudun pettymykseen. Virallinen testipäivä kylläkin minulla 3.1.. 27.12 ei mitään ja tänä aamuna näin sen kohdan mihin viiva tulisi niin hyvin hyvin vaaleana herkkyydellä 10. Vähän ehkä nosti toivoa. Vaan joo. Oireita ei nyt ole ollut oikein mitään. Tissit vähän kipeänä.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Otin kuvan myös testistä ja minä sen viivan paikan erotan siitä valokuvastakin. Äh. Olisiko sittenkin ? oletko Adela malttanut vielä olla testaamatta?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kuvaa tulemaan Piipii ? toivottavasti siellä viiva vahvistuu ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tää on nolo mun silmät vaan temppuilee ja näön mitä Haluisin. Teen 2 päivän päästä uuden eiköhän se sitten jo näy paremmin jos on näkyäkseen. https://aijaa.com/qHGLr2

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Toi näyttää ihan mun ekalta tekstiltä PP8, mikä sul on menossa? ☺️

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hmm no jos se lasketaan siirrosta seuraava päivä on 1. Nii tämä on 8.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Noniin toivotaan siis vahvistumista ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

PiiPii kiitos ja hei onhan tuolla haamua sullakin! Peukut pystyssä täällä että vahvistuu, eihän tosiaan vielä pp8 välttämättä yhtään mitään vielä näykään. ?

Ainiin ja lisään vielä, etten oikein oo oireita bongaillu itseltänikään. Mahaa vaan nippailee sillon tällön, mutta muuten ihan normaali olo.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

https://aijaa.com/YLwZSf

? kyllä se vain vahvistui.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Ihanaa!!! ❤️❤️❤️

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Ihanaa onnea!!!???

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Täällä tänään virallinen testipäivä https://aijaa.com/ee8hrG ja labroistakin samaa kertovat tulokset. ☺️ Ihan älyttömän vaikeaa uskoa todeksi!

Hyvää ja plussatuulista uutta vuotta kaikille! ❤️

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Onnea Ronya ja todellakin plussatuulia kaikille ❤️

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Onnea Ronya ja Piipii! ❤

Täällä eletään tylsää punktion jälkeistä vaihetta.. Kp21 jo tänään ja ovista en oo saanut vieläkään bongattua? tulee megapitkä kierto. Klinikka aukeaa vasta 10.1, eli jos ovis tulee ennen sitä niin ei päästä siirtämään pakkasesta, menee seuraavaan kiertoon. Mulla yleensä tosi tarkka 28-29pv kierto mut toi punktio pisti kaiketi ihan sekasin.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moikka!
      Mitäs tänne kuuluu? Pitäisikö tehdä uusi ketju uuden vuoden kunniaksi ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mä teen uuden ketjun. Tulkaa sinne ?

Luet parhaimillaan 111 vastausketjuja
  • Alueelle ‘HEDELMÖITYSHOIDOT’ ei voi kirjoittaa uusia aiheita eikä vastauksia olemassaoleviin aiheisiin.