Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT Ivf/Icsi/Pas 2021 vol 1

Luet parhaimillaan 30 vastausketjuja
  • Julkaisija
    Artikkelit
      Aliisa
      Osallistuja

😊

Aliisa
      Osallistuja

Kuinka teillä on vuosi lähtenyt käyntiin?
      En ole täällä käynyt kirjoittamassa pitkään aikaan kun itsellä ollut pelkkää odottamista. Tänään kävin ultrassa ja ensi tiistaina olisi pas🥰 Jännittää kamalasti.

Eeva T
      Osallistuja

Mulle oli utra maanantaina ja PAS 11.1. maanantaina eli nyt menee progge ja lugge molemmat…

Aliisa
        Osallistuja

Mä aloitan Lugesteronit huomenna tähän Progynovan rinnalle. Mehän mennään sitten melkein samoilla päivillä 😃 Siirretäänkö sulle minkä ikäinen alkio?

Tämä on mun eka pas. Tuoresiirtoa ei tehty eikä inseminaatioita. Eka kerta kun pääsen jännittämään kunnolla. Mun alkio on 5-6 pv ikäinen (noin lukee papereissa mutta en edes tiedä kumman ikäinen). Pakkasessa on 12kpl ja kaikki tuon ikäisiä blastoja.

Eeva T
          Osallistuja

ihan samoilla mennään 5-6vrk ikäsiä blastoja ja jos oikein lasken viellä jää 1 pakkaseen jos tämä ei onnistu ja sen jälkeen jos ei tärppää on vaan taas uusi luovuttaja ja 3 kierros alusta…. periksi ei helposti anneta

Tuulie
      Osallistuja

Ohoo, uusi ketju! Kiitos Aliisa!

Mahottomasti onnea Matkaan Aliisa ja Eeva T! Tuuttehan tänne sit päivittelemään 😀

Täällä menossa välikierto noin puolessa välissä. Seuraavista kuukautista alkaa Menopurilla (yms) vahvistettu kierto, johonka PAS. Ovulaatiota oon koittanut bongata, harjoituksen ja yleissivistyksen vuoksi 😀 Mutta taitaa olla vähän ihmekierto tämä parin kuukauden hormonilääkkeiden jälkeen.

Eeva T
        Osallistuja

Tietysti tullaan päivityksiä tekee varsinkin kun ollaan niin samoilla päivillä…. mulla nyt kokeillaan sitä pistosta siirron jälkeen ja sitten on viellä se etsitään paras hetki siirrolle juttu muta se on sen verran kallis testi että ensin kokeillaan tämä pistos…

Unana
      Osallistuja

Moikka taas pitkästä aikaan! Mullakin on ollut välikierto odottelua, mutta nyt pääsen ilmoittautumaan ensimmäiseen pas:iin. Jännittää, kun taas uusi asia, että miten kaikki vaiheet menee. Tsemppiä Eevalle ja Aliisalle. Täällä taitaa tammikuussa olla monta pas:ilaista.
      Jotenkin oli kyllä hyvä jouluaika, kun ei tarttenut yhtään miettiä näitä. Tuli itselle hyvään rakoon tauko (en olisi ikinä uskonut, että sanon odottamisen olevan hyvä… 🙂

Onko teillä kaikilla Pas:issa jotain lääkettä kiinnittymisen tueksi? Mulle tehdään siis luonnolliseen kiertoon, mutta mietin, että miten sitä kiinnitymisvaihetta voisi tukea, kun tähän menness tuoresiirrot (2kpl) ei ole jaksanut pysyä matkassa…

Aliisa
        Osallistuja

Mulla on lääkkeellinen kierto kylläkin, mutta kp 1 alkoi Progynovat ja nyt tänään 4 päivää ennen siirtoa mukaan tulee Lugesteron. Molemmat jatkuu raskausviikolle 10. Iik, enää neljä päivää siirtoon🥰

Ronya
        Osallistuja

Unana mulla oli passiin tukilääkkeenä Terolut. Tehtiin siis siirto luonnolliseen kiertoon. Lääke alkoi 2 päivää ennen siirtoa ja jatkui testipäivään asti. Sama lääkitys oli aiemmin tuoresiirrossa, ja siinä ei tärpännyt.

Unana
        Osallistuja

Kiitos tiedoista Aliisa ja Ronya. Mä luulen, että mullakin voidaan vielä määrätä tukilääke lähempänä siirtoa niin kuin sulla Ronya. Sen kuulee varmaan sitten ultrassa lähempänä.

Pioni
      Osallistuja

Meillä pakkasessa blastoja, tarkoitus oli tammikuussa eka pas kun tuoresiirto peruuntui hypeririskin takia. Ei päästä siirtoon, kun ovis+ tuli maanantaina testiin.. Viikonloppusin ei ole klinikka auki. Katsoin että seuraavakin kierto saattaa mennä ohi jos mun kierto pysyy yhtä tasasena mitä ennen. Luonnonkiertoon siis tarkoitus siirtää. Mulla on ens viikolla soittoaika lääkärille ja aion kysyä mahdollisuutta irrotuspiikkiin seuraavaan kiertoon. Henkinen jaksaminen muutenkin koetuksella ja jos tässä odotetaan ihmettä että jos joskus keväällä kierto oliskin pari päivää pidempi/lyhyempi niin pääsis siirtoon🤦‍♀️ mutta eiköhän se tästä!

Unana
      Osallistuja

Voi kurja Pioni että sattui juuri maanantaille! Kysy ihmeessä irroituspiikin mahdollisuutta. Mulle sitä ainakin tarjottiin inseminaatiossa, kun näytti, että osuu vaan viikonlopulle. Toivottavasti saat sen jotenkin järjestymään.

Pioni
      Osallistuja

Unana, mullakin inseminaatiossa oli se käytössä kerran. Toivottavasti sen saisi pakastesiirtoonkin, mielenrauhaa tuomaan 🙂

Aliisa
        Osallistuja

Voi ei. Inhottavan lisästressin tuoja tuollainen. Toivottavasti saat siihen irrotuspiikin.

niinas_
      Osallistuja

Heippa kaikille, ajattelin tänne rekisteröityä ja hypätä ketjuun mukaan kun vihdoin menkat alkoi ja päästään tänään ilmottautumaan 1. Ivf.

Taustaa sen verran, että esikoinen 10v pillereiden läpi, kuopusta tehtiin nykyisen aviomiehen kanssa 4v ja oltiin käyty juuri sopimassa hoitosuunnitelmat kun tärppäsikin luomusti ja tyttö syntyi 11/17.
      Mulla toinen johdin tukossa, oikeakin vetää hitaasti ja huonosti, miehellä kaikki kunnossa.

Meidän matka lyhkäisyydessään;
      04/10 ❤️
      01/16 KM
      11/17 ❤️
      09/18 KU
      01/21 1.IVF
      Aktiivista yritystä 2012 lähtien sekä kuopuksen syntymän jälkeen 03/18 lähtien.

Tosiaan tänään alkoi menkat, pitäisi naputella omapolkuun hoitoon ilmoittautuminen.
      Lyhyellä kaavalla mennään, lääkkeinä Gonal-F, Orgalutran, Ovitrelle sekä sitten luget. Piikit vähän jännittää, vaikkakin Gonal-F menee varmasti aika helposti, orgalutranin saa mies pistää 🙈🤷

Toivon kaikille oikein positiivisissa merkeissä alkavaa vuotta ❤️

• Tätä vastausta muokkasi 1 viikko sitten niinas_.
      • Tätä vastausta muokkasi 1 viikko sitten niinas_.
        Aliisa
        Osallistuja

Peukkuja sullekin matkaan ja kiva kun liityit mukaan 😊

Eeva T
      Osallistuja

no niin nyt on sitten kaveri kyydissä ja 15 piina alkoi…. Gonapeptyl ruiske huomisesi ostettu samalla matkalla kun yliopiston apteekista myyvät näitä yksittäin eikä tartte koko 7 pakkausta ostaa ohjeeksi tuli vaan pitä huomenna eli varmaan tuikkaan heti aamusta ettei unohdu… olikohan nyt vaan eri labratyyppi vai siirtoaika ip eikä aamulla niinkun yleensä kun nyt sano blastokystinen hyvin lähti taas jakautumaan alkio yleensä ne on sanonut vaan lähti jakautuu toivottavasti tämä olisi nyt se joka oikeasti jäisikin kiinni….

niinas_
      Osallistuja

Äh, just tuli viesti ettei päästä tästä vuodosta alottamaan ivf koska viikot jo varattu täyteen vaikka meidän suunnittelukäynnistä jo 6kk aikaa. 😕Lisäksi varasivat mulle vaan ultran 1.2 jossa tarkastetaan vielä munasarjojen tilanne ettei ole mitään poikkeavaa. Siitä pitäisikin sitten viikon päästä alkaa taas menkat.

Unana
      Osallistuja

Tervetuloa keskusteluun mukaan Niinas! Onpa ihan tosi tyhmää, että joudutte odottamaan vielä yhden kierron. Odottaminen on kyllä niin super raskasta varsinkin alkuvaiheessa. Missä päin ootte hoidoissa? Tuntuu että julkisella on isoja eroja riippuen siitä, millä paikkakunnalla hoito tapahtuu. Tsemppiä odotteluun! Pystyivätkö nyt lupaamaan että ensi kuussa pääset varmasti?

niinas_
        Osallistuja

Kiitos!
        Ollaan Helsingissä Tilkassa jossa tähän mennessä on hommat toiminut suht ripeästi.
        Eivät ole vielä vastanneet viestiin kun kysyin, että ilmottaudutaanko sitten taas seuraavista menkoista. Uskoisin kyllä, että voitais päästä kunhan saadaan just sillon viikko ennen menkkoja käytyä siellä ultrassa. En tiedä tekevätkö vielä uuden aukiolotutkimuksen vai katsovatko vain pintapuolisesti.

Unana
        Osallistuja

Toivotaan, että pääset seuraavasta vuodosta ilmottautumaan!

Aliisa
      Osallistuja

Nyt on pikkukyytiläinen haettu matkaan 🥰 Oli biologin mukaan erittäin hyvä 5pv blasto. Toisteli silmät loistaen sitä kuinka jäljelle jäi vielä 11 saman ikäistä blastoa, että onpa harvinaisen iso määrää.
      En tuota kauheasti kehtaa hehkuttaa kun tiedän, että moni stressaa alkiomäärien pienuutta ja osaan kuvitella sen lisästressin määrän ja surun, mutta tämän viestin verran suon itselleni hehkuttaa että on mulla käynyt aikamoinen tuuri. Hyvä munikset 🥳💪
      Tuosta saaliista pitäisi hyvin riittää sisaruksiakin varten ja se on hyvä sillä mun iällä ei olisi HUSsissa toista IVFää edes saanutkaan. Hyvä, että yksi kerta riitti.
      Nyt vaan peukkuja, tarrasukkia ja kaikkea mahdollista onnea matkaan, että tarraa tiukasti kiinni ja pysyy matkassa vauvaksi saakka❤️

Unana
        Osallistuja

Tsemppiä piinailuun! Toivotaan todella, että pysyy matkassa. Ja ihanaa, että teillä on pakkasessa niin paljon! Erityisesti, jos tämä oli yksi ja ainut ivf, jonka saitte julkisella niin todellakin saat olla onnellinen, että näitä mahdollisuuksi ja sisarmahdollisuuksia on olemassa! Meillä on ollut aina ihan minipieni blastojen määrä (1 ja 2), mutta itseä on kuitenkin hiukan helpottanut se, että yrityksiä on se kolme. Kyllä saat olla teidän saaliista onnellinen! Toivotaan, että tärppää ensin tämä ja sitten sisarus 🙂

Eeva T
      Osallistuja

Aliisa mulla oli eilen siirto yksityisellä kanssa Hgissä ja nyt oli eri biologi joka sano 6vrk alkio joka on blastokystivaiheessa… eli voi olla että aiemminkin on ollut samassa vaiheessa mutta itse aattelin että nyt on valmiimpi kaveri kyseessä…. saatto tietysti olla vaan eri biologit ilmaisee asiat erilailla jotenkin sai toiveikkaamman fiiliksen kun itse maalaisjärjellä ajattelin nyt vanhempi alkio…

Tuulie
      Osallistuja

Aliisa ja Eeva T, mahottomasti onnea matkaan!!! Toivottavasti piinapäiväilyt sujuu positiivisen jännityksen merkeissä! 🙂 Ja ennen kaikkea päättyvät positiiviseen tulokseen! 😀

Dina
      Osallistuja

Heippa kaikille,

Paljon lueskellut täällä keskusteluja taustalla, ja nyt ajattelin
      hypätä itsekin keskusteluun mukaan 😊
      Täältä saa loistavaa vertaistukea, vaikka ystävillekin voi puhua
      mutta samanlailla eivät ymmärrä tätä ahdistuksen ja jatkuvan jännittämisen määrää.
      Meillä kolmas IVF-hoito edessä, ensi viikolla pitäisi alkaa pergoveris pistokset ja tällä kertaa lyhyellä hoitokaavalla. Kaksi hoitoa siis takana, eikä kummastaakaan tuoresiirrosta plussaa. Pakkaseenkaan ei olla onnistuttu yhtään alkiota saamaan.
      Itsellä syöpähoitojen takana munasarjat kärsinyt, ja miehelläkin heikommin siittiöitä.
      Hiukan alkaa tämä viimeinen hoito kunnallisella jännittämään, mutta odotukset korkealla josko saataisiin hyviä alkioita myös sinne pakkaseen. On tää vaan yhtä jännittämistä ja odottamista 😅

Tsemppiä kaikille uuteen vuoteen ja piinailuihin ❤

Eeva T
      Osallistuja

Dina meillä takana 1 raskaus joka päättyi autokolariin minun vammautumiseen ja vauvan kuolemaan. Tästä toipumiseen meni kymmenisen vuotta ja nyt ollaan niin vanhoja että päädyttiin luovutettuihin munasoluihin ja nyt toinen kierros eli toinen luovuttaja ensimmäisen tuoresiirrosta tulin raskaaksi mutta meni kesken jo kuukauden päästä sitten muilla ei tärpännyt ja nyt koronatauon jälkeen kokeillaan toisen luovuttajan lahjamunasoluilla. Sinänsä tämä ”helpompi” kierros koska sattumalta tavattiin luovuttaja siis tietenkään en hänelle kertonut että tajusin kuka hän oli mutta, jotenkin ihanaa kun tietää kenen lahjalla nyt yritetään. Mieheni siis toki antoi teki oman luovutuksensa eli meidän tapauksessa minun ikäni vaikutti siihen että päädyimme lahjamunasoluhoitoon ja nyt taas jännitetään

Dina
        Osallistuja

EevaT, voi miten raskas taival teillä takana😔
        Toivottavasti nyt kaikki teillä menee paremmin.

Onneksi lahjamunasolujen avulla on mahdollisuus toivottuihin tuloksiin ja varmasti ihana tietää millainen ihminen luovutuksen takana on 🥰
        Itsekin tätä vaihtoehtoa jo kovin pitönyt mielessä jos tulokset kolmannessa hoidossa yhtä huonot.

salla_mari
      Osallistuja

Hei nyt uskallaudun mukaan ketjuun. Maanantaina oli suunnittelukäynti ja ensimmäinen ivf alkamassa viikon kuluttua ja jännittä aivan jäätävästi. Olen seurannut keskusteluja jo hetken, mutta en ole uskaltautunut mukaan hieman ujo kun olen.

Taustalla siis viisi vuotta yritystä ja vime keväänä päätimme lähteä tutkimuksiin, ikää minulla 28v ja miehellä 33v ja selittämätönlapsettomuus tai selittämätön ja selittämätön kun on huomattu etteivät korkeatkaan yksikkömäärät kasvata munasolujani, mutta syytä tähän ei tiedetä. Olen puhunut lapsettomuudesta avoimesti kaikille jotka ovat asiasta kysyneet mutta harmikseni sitä vertaistukea ei juuri löydy ellei ole samaa läpi käynyt. Toivottavasti täältä löytyy ja kiva lukea miten teillä menee hoidoissa 🙂

Unana
      Osallistuja

Tervetuloa mukaan Dina ja Salla_mari! Kiva saada taas uutta porukkaa keskusteluun 🙂 Itsekin lueskelin pitkään tarinoita taustalla ennen kuin uskaltauduin kirjoittamaan. Onko teillä ollut muita hoitoja (inseminaatio tms.) ennen ivf:ää?

salla_mari
        Osallistuja

Kiitos 🙂 Meillä jätettiin inseminaatio välistä. 3 kuukautta ensin perus letroilla ja siitä viimeiset 6 kuukautta gonalia ja ovitrelleä. Ollaan yksityisellä jyväskylässä hoidoissa oltu.

Dina
          Osallistuja

Jyväskylässä mekin mutta kunnallisella vika kerta käyntiin 😊 Sitten täytyisi yksityisiä meidänkin täältä ruveta miettimään, jos ei tästä tärppää.
          Onko suosituksia? ☺

salla_mari
            Osallistuja

No siis itsellä ei ole kokemusta kuin ovumialla, mutta olen ollut kyllä enemmän kuin tyytyväinen sielä toimivaan porukkaan ☺️

Dina
        Osallistuja

Kiitos 😊
        Meillä ei muita hoitoja edes harkittu vaan suoraan ivf/icsi.

Pioni
      Osallistuja

Salla, me kans yksityisellä jyväskylässä hoidoissa! Juuri juttelin lääkärin kanssa ja meidän eka Pas tehdään lääkkeelliseen kiertoon! Punktio oli joulukuussa 🙂

salla_mari
        Osallistuja

Toivottavasti menee siirto hyvin ☺️ Oletteko missä julkisella? ☺️ Ollaan vasta 2 vuotta keski-suomessa asuttu niin en edes tiedä täältä juurikaan paikkoja 😅

Krispy
      Osallistuja

Hei,

Olen 38-vuotias nainen ja ikämme puolesta pääsimme suoraan IVF-hoitoon. Ensimmäinen hoitokerta on helmikuussa. Onko kenelläkään kokemusta siitä, että onko näin korona-aikana mieheltä pääsy kielletty mukaan punktioon? Olemme Satakunnan sairaanhoitopiirin julkisella puolella ja menossa Tampereelle Taysiin hoitoihin.

Iikka
        Osallistuja

Meille tehtiin taysissa punktio lokakuussa ja mies ei päässyt mukaan punktioon.🙂

salla_mari
      Osallistuja

Ensikertalaisena kysyisin tuntuuko punktio? Tiedän että siihen saa suonensisäisen kipulääkkeen, puudutteen ja mahdollisesti rauhottavan, mutta silti? Ilmoitin lääkärille jo etukäteen että otan koko arsenaalin mielellään tuplana niin että varmasti ei tunnu, toki tiedän ettei tämä ole välttämättä mahdollista mutta että tietää minun ”pelosta” jo valmiiksi. Miten teillä on mennyt tämä?

Dina
        Osallistuja

Itsellä punktio ei juurikaan sattunut tai tuntunut missään, operaation aikana tai sen jälkeen. Tokihan se on niin yksilöllistä ja itsellä ei kauheaa määrä ole edes saatu kerättyä tai ollut siellä kasvamassa joten liekö sekin ollut ettei myöskään ole missään juurikaan tuntunut. hyvät lääkitykset kyllä antavat, jotka myös helpottavat varmasti operaatiota 😊

PiiPii
        Osallistuja

Oma kokemus oli positiivinen kokonaisuudessaan. Pelkäsin hieman ennen ja lääkkeet otin ja sitä sitten lisättiin myös vähän kesken toimenpiteen. Minulla ei kestänyt kovin kauaa kun oli vain muutama kerättävä solu. Ja mies ihanasti silitteli päätä. Kyllä se tuntui ja ei ollut miellyttävää ja illalla taisi jomotella, mutta sen kyllä kestää ja sanoin miehelle että uudestaan mennään jos tämä ei onnistu. Isosti tsemppiä ja kipu on onneksi vain hetkellinen ❤️

Unana
      Osallistuja

Salla_mari mulla kanssa punktiosta positiiviset kokemukset, vaikka ekaa kertaa jännitikin. Punktiot on mennyt molemmat melko kivuttomasti (ekalla kerralla en tuntenut mitään) ja sen jälkeenkin vointi ollut hyvä (tässä taas toisin päin että toisella kerralla olin heti tosi terve, kun ekan kerran jälkeen oli vähän kivuliaampi olo pari päivää). Toivottavasti menee hyvin sullakin! Itse oon ainakin todennut, että isoin jännitys tulee siitä, kun ei tarkkaan vielä tiedä mitä on edessä. Esim. piikitystä jännitin ihan kauheasti, mutta sitten kun oli ekan piikin pistänyt niin ihan nauratti, että tuoltako se sitten tuntuikin. 😀

Meillä ei ole mies ollut kertaakaan punktiossa mukana, eikä sitä ole oikein vaihtoehtona tarjottukaan. Kaikille muille käynneille on mies tullut aina mukaan. Tosin nyt peruskäynneille ei koronarajoitusten takia taas pääse.

Pioni
      Osallistuja

Salla_mari, jos ootte yksityisellä jyväskylässä hoidoissa niin uskon et sama lääkäri kun meillä. On tosi taitava ja kokenut, punktio ei itsellä sattunut. Rauhottavan pyysin ennen toimenpidettä ja puudutus toimi hyvin! Vatsakipu iski toimenpiteen jälkeen mutta sain kipulääkettä lisää ja kotona olo helpotti parissa päivässä 🙂

salla_mari
      Osallistuja

Kiitos kaikille vastaajille 🙂 Unanan kanssa olen samoilla linjoilla että ehkä se jännitys ja pelko tulee juurikin siitä kun ei tiedä millaista se on omalla kohdalla. Kyllä se tästä, välillä iskee vaan pakokauhu koko ajatuksesta.

Krispy
      Osallistuja

Itseä pelottaa myös eniten tuo punktio. Ja nimenomaan siitä syystä, että kun ei tiedä, miten itse reagoi ja millaista kipu on.

Aloitan pian myös ensimmäistä kertaa nämä pistokset yms. Onko kokemusta jostain sivuvaikutuksista tms.?

PiiPii
      Osallistuja

Minulla hormonit kyllä tuntui mielialassa. Se ehkä suurimpana sivuvaikutuksena ja mies sai siitä kotona kärsiä 😂 itkin ihan hirveän helposti ja toisena hetkenä saatoin sitten olla ihan täysin erilainen. Ja hmm fyremadel hetkellisesti turvotti ja kutitti pistoskohdasta

salla_mari
      Osallistuja

Itse huomasin että tunteet nousi herkästi pintaan, itkin ihan pienimmästäkin asiasta vaikken yleensä itke. Käytössä ollut siis gonali. Mies jännästi asustellut paljon hallissa 😀 Krapulainen väsynyt olo oli välillä ja ruoka ei maistunut.

Morrigan
      Osallistuja

Hei

Olen lueskellut täällä palstaa jokin aikaa. Voisin kertoa meidän lyhyen tarinan. Naispari, minä olen 38 v. hoidoissa.

3 x IUI –> NEGAT

Nyt IVF (Pergoveris 137,5 & Fyramadel & Gonapeptyl). 25 follikkelia, joista 23 munasolua, joista 18 hedelmöittyi normaalista, joista nyt pakastettiin 16 kappaletta D3 alkiota yhteensä 10 olkeen.

Olen erittäin kipeänä ja turvonnut ennen punktiota. Hyvästä hoidosta ja lääkityksestä huolimatta punktio itsessään oli ehkä yksi elämäni kivuliaimmista kokemuksista. 5 päivää punktion jälkeen edelleen maha kipeä, pitää välttää tärähdyksiä ja liikkua hitaasti ettei kipu ole liikaa.
      Ilmeinen uhkaava hyper, jonka vuoksi tuoresiirtoon ei päästä.

PAS letrozol-kiertoon välikierron jälkeen. Ei malttaisi odottaa millään.
      Olemme kyllä todella iloisia saaliista, toivottavasti sillä jotain saisi kotiinkin. Ikää tosiaan alkaa olla. Tänään otetaan vaimon kanssa lasit shampanjaa saaliin kunniaksi <3.

Voikohan olla että kaikki kipu ja kärsimys kannattaisi? Miten teillä? Ne jotka ovat olleet tosi kipeitä, onko tullut hyviä tuloksia?

Aliisa
        Osallistuja

Moikka!
        Mä olen saman ikäinen kuin sinä. Miestä ei ole hommassa mukana muttei naistakaan eli itsellisenä olen tähän ryhtynyt. Aiemmasta suhteesta on yksi lapsi.
        Mulla punktoitiin 25 munasolua joista 12 pakastettiin blastoina. Mulle myös punktio oli jotain ihan kamalaa 😬 Täällä aiemmissa ketjuissa siitä kirjoitinkin. En halua pelästyttää muita omalla kokemuksella kun useimmilla se ei oo tällaista, mutta ilmeisesti meillä joilla tulee iso saalis niin siitä saa nauttia kovien kipujen kanssa 😬 Mullekaan ei tehty tuoresiirtoa hyperin takia ja olinkin niin kipeä niihin aikoihin vielä ettei se juurikaan surettanut.
        Tsemppejä sulle!

Aliisa
      Osallistuja

Moikka kaikille pakkasten keskelle☃️

Mulla on kauhea kasa ovistestejä kun niitä joskus hamstrasin ja selvisikin etten ovuloi ilman lääkkeitä joten en niitä tule tarvitsemaan. Ajattelin sitten vaikka käyttää ne tähän testailuun ihan huvikseen ettei tarvii roskiin heittää😄 Jotkuthan niillä vissiin raskauttakin testaa🤷🏻‍♀️ Raskaustestejäkin on odottamassa monta😁 Tänään ois rv 3+1 eli ihan liian aikaista minkään näkyä, mutta tämän päivän ovistesteihin viiva tummuu 😯 Eilisessä ei näy edes viivan paikkaa, tän aamun testissä näkyy viivanpaikka ja nyt päivällä selvästi näkee viivan vaikkakin tosi haalean. Kauhealla googletuksella ovistestien ei ilmeisesti pitäisi tummua ollenkaan tässä kohtaa kiertoa vain ainoastaan ovulaation lähestyessä tai hcg:n noustessa. Nooh voin olla ihan väärässä näitten kanssa, mutta on tääkin kiva lisä tähän tutkimusmatkaan 😊

Eeva T mitä erityisesti sulle kuuluu? Onko mitään tuntemuksia? Me mennään niin samoilla päivillä niin olet mielessä 😊

Eeva T
      Osallistuja

Aliisa pakkasta pidellään ja laskeskeluistani huolimatta taidan joutua lääkäriltä pyydämään lisää proggea ja varmaan varmuudeksi saa laittaa luggeakin kun sitä menee 6 päivässä niin toi pakkaus ei kauaa vanhene kaapissa… ei ainakaan mitään kuukautisfiiliksiä ole tullut joten peukut pystyssä ja vastahan on 5 vrk siirrosta tai siirtopv+5. Oireina ainoastaan.. ruisleipä ja suolakurkku taas maistuu ihanalta… toi sama mihin mulla aina tullut himo kun hormooneita sydään tai on raskaana…

Luet parhaimillaan 30 vastausketjuja
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.