Etusivu Foorumit HEDELMÖITYSHOIDOT Ivf/Icsi/Pas 2021 vol 1

Luet parhaimillaan 84 vastausketjuja
  • Julkaisija
    Artikkelit
      Nimetön
      Ei-aktiivinen

?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kuinka teillä on vuosi lähtenyt käyntiin?
      En ole täällä käynyt kirjoittamassa pitkään aikaan kun itsellä ollut pelkkää odottamista. Tänään kävin ultrassa ja ensi tiistaina olisi pas? Jännittää kamalasti.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mulle oli utra maanantaina ja PAS 11.1. maanantaina eli nyt menee progge ja lugge molemmat…

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mä aloitan Lugesteronit huomenna tähän Progynovan rinnalle. Mehän mennään sitten melkein samoilla päivillä ? Siirretäänkö sulle minkä ikäinen alkio?

Tämä on mun eka pas. Tuoresiirtoa ei tehty eikä inseminaatioita. Eka kerta kun pääsen jännittämään kunnolla. Mun alkio on 5-6 pv ikäinen (noin lukee papereissa mutta en edes tiedä kumman ikäinen). Pakkasessa on 12kpl ja kaikki tuon ikäisiä blastoja.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

ihan samoilla mennään 5-6vrk ikäsiä blastoja ja jos oikein lasken viellä jää 1 pakkaseen jos tämä ei onnistu ja sen jälkeen jos ei tärppää on vaan taas uusi luovuttaja ja 3 kierros alusta…. periksi ei helposti anneta

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Ohoo, uusi ketju! Kiitos Aliisa!

Mahottomasti onnea Matkaan Aliisa ja Eeva T! Tuuttehan tänne sit päivittelemään 😀

Täällä menossa välikierto noin puolessa välissä. Seuraavista kuukautista alkaa Menopurilla (yms) vahvistettu kierto, johonka PAS. Ovulaatiota oon koittanut bongata, harjoituksen ja yleissivistyksen vuoksi 😀 Mutta taitaa olla vähän ihmekierto tämä parin kuukauden hormonilääkkeiden jälkeen.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Tietysti tullaan päivityksiä tekee varsinkin kun ollaan niin samoilla päivillä…. mulla nyt kokeillaan sitä pistosta siirron jälkeen ja sitten on viellä se etsitään paras hetki siirrolle juttu muta se on sen verran kallis testi että ensin kokeillaan tämä pistos…

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moikka taas pitkästä aikaan! Mullakin on ollut välikierto odottelua, mutta nyt pääsen ilmoittautumaan ensimmäiseen pas:iin. Jännittää, kun taas uusi asia, että miten kaikki vaiheet menee. Tsemppiä Eevalle ja Aliisalle. Täällä taitaa tammikuussa olla monta pas:ilaista.
      Jotenkin oli kyllä hyvä jouluaika, kun ei tarttenut yhtään miettiä näitä. Tuli itselle hyvään rakoon tauko (en olisi ikinä uskonut, että sanon odottamisen olevan hyvä… 🙂

Onko teillä kaikilla Pas:issa jotain lääkettä kiinnittymisen tueksi? Mulle tehdään siis luonnolliseen kiertoon, mutta mietin, että miten sitä kiinnitymisvaihetta voisi tukea, kun tähän menness tuoresiirrot (2kpl) ei ole jaksanut pysyä matkassa…

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mulla on lääkkeellinen kierto kylläkin, mutta kp 1 alkoi Progynovat ja nyt tänään 4 päivää ennen siirtoa mukaan tulee Lugesteron. Molemmat jatkuu raskausviikolle 10. Iik, enää neljä päivää siirtoon?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Unana mulla oli passiin tukilääkkeenä Terolut. Tehtiin siis siirto luonnolliseen kiertoon. Lääke alkoi 2 päivää ennen siirtoa ja jatkui testipäivään asti. Sama lääkitys oli aiemmin tuoresiirrossa, ja siinä ei tärpännyt.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiitos tiedoista Aliisa ja Ronya. Mä luulen, että mullakin voidaan vielä määrätä tukilääke lähempänä siirtoa niin kuin sulla Ronya. Sen kuulee varmaan sitten ultrassa lähempänä.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Meillä pakkasessa blastoja, tarkoitus oli tammikuussa eka pas kun tuoresiirto peruuntui hypeririskin takia. Ei päästä siirtoon, kun ovis+ tuli maanantaina testiin.. Viikonloppusin ei ole klinikka auki. Katsoin että seuraavakin kierto saattaa mennä ohi jos mun kierto pysyy yhtä tasasena mitä ennen. Luonnonkiertoon siis tarkoitus siirtää. Mulla on ens viikolla soittoaika lääkärille ja aion kysyä mahdollisuutta irrotuspiikkiin seuraavaan kiertoon. Henkinen jaksaminen muutenkin koetuksella ja jos tässä odotetaan ihmettä että jos joskus keväällä kierto oliskin pari päivää pidempi/lyhyempi niin pääsis siirtoon?‍♀️ mutta eiköhän se tästä!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Voi kurja Pioni että sattui juuri maanantaille! Kysy ihmeessä irroituspiikin mahdollisuutta. Mulle sitä ainakin tarjottiin inseminaatiossa, kun näytti, että osuu vaan viikonlopulle. Toivottavasti saat sen jotenkin järjestymään.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Unana, mullakin inseminaatiossa oli se käytössä kerran. Toivottavasti sen saisi pakastesiirtoonkin, mielenrauhaa tuomaan 🙂

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Voi ei. Inhottavan lisästressin tuoja tuollainen. Toivottavasti saat siihen irrotuspiikin.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Heippa kaikille, ajattelin tänne rekisteröityä ja hypätä ketjuun mukaan kun vihdoin menkat alkoi ja päästään tänään ilmottautumaan 1. Ivf.

Taustaa sen verran, että esikoinen 10v pillereiden läpi, kuopusta tehtiin nykyisen aviomiehen kanssa 4v ja oltiin käyty juuri sopimassa hoitosuunnitelmat kun tärppäsikin luomusti ja tyttö syntyi 11/17.
      Mulla toinen johdin tukossa, oikeakin vetää hitaasti ja huonosti, miehellä kaikki kunnossa.

Meidän matka lyhkäisyydessään;
      04/10 ❤️
      01/16 KM
      11/17 ❤️
      09/18 KU
      01/21 1.IVF
      Aktiivista yritystä 2012 lähtien sekä kuopuksen syntymän jälkeen 03/18 lähtien.

Tosiaan tänään alkoi menkat, pitäisi naputella omapolkuun hoitoon ilmoittautuminen.
      Lyhyellä kaavalla mennään, lääkkeinä Gonal-F, Orgalutran, Ovitrelle sekä sitten luget. Piikit vähän jännittää, vaikkakin Gonal-F menee varmasti aika helposti, orgalutranin saa mies pistää ??

Toivon kaikille oikein positiivisissa merkeissä alkavaa vuotta ❤️

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Peukkuja sullekin matkaan ja kiva kun liityit mukaan ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

no niin nyt on sitten kaveri kyydissä ja 15 piina alkoi…. Gonapeptyl ruiske huomisesi ostettu samalla matkalla kun yliopiston apteekista myyvät näitä yksittäin eikä tartte koko 7 pakkausta ostaa ohjeeksi tuli vaan pitä huomenna eli varmaan tuikkaan heti aamusta ettei unohdu… olikohan nyt vaan eri labratyyppi vai siirtoaika ip eikä aamulla niinkun yleensä kun nyt sano blastokystinen hyvin lähti taas jakautumaan alkio yleensä ne on sanonut vaan lähti jakautuu toivottavasti tämä olisi nyt se joka oikeasti jäisikin kiinni….

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Äh, just tuli viesti ettei päästä tästä vuodosta alottamaan ivf koska viikot jo varattu täyteen vaikka meidän suunnittelukäynnistä jo 6kk aikaa. ?Lisäksi varasivat mulle vaan ultran 1.2 jossa tarkastetaan vielä munasarjojen tilanne ettei ole mitään poikkeavaa. Siitä pitäisikin sitten viikon päästä alkaa taas menkat.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tervetuloa keskusteluun mukaan Niinas! Onpa ihan tosi tyhmää, että joudutte odottamaan vielä yhden kierron. Odottaminen on kyllä niin super raskasta varsinkin alkuvaiheessa. Missä päin ootte hoidoissa? Tuntuu että julkisella on isoja eroja riippuen siitä, millä paikkakunnalla hoito tapahtuu. Tsemppiä odotteluun! Pystyivätkö nyt lupaamaan että ensi kuussa pääset varmasti?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiitos!
        Ollaan Helsingissä Tilkassa jossa tähän mennessä on hommat toiminut suht ripeästi.
        Eivät ole vielä vastanneet viestiin kun kysyin, että ilmottaudutaanko sitten taas seuraavista menkoista. Uskoisin kyllä, että voitais päästä kunhan saadaan just sillon viikko ennen menkkoja käytyä siellä ultrassa. En tiedä tekevätkö vielä uuden aukiolotutkimuksen vai katsovatko vain pintapuolisesti.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Toivotaan, että pääset seuraavasta vuodosta ilmottautumaan!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Nyt on pikkukyytiläinen haettu matkaan ? Oli biologin mukaan erittäin hyvä 5pv blasto. Toisteli silmät loistaen sitä kuinka jäljelle jäi vielä 11 saman ikäistä blastoa, että onpa harvinaisen iso määrää.
      En tuota kauheasti kehtaa hehkuttaa kun tiedän, että moni stressaa alkiomäärien pienuutta ja osaan kuvitella sen lisästressin määrän ja surun, mutta tämän viestin verran suon itselleni hehkuttaa että on mulla käynyt aikamoinen tuuri. Hyvä munikset ??
      Tuosta saaliista pitäisi hyvin riittää sisaruksiakin varten ja se on hyvä sillä mun iällä ei olisi HUSsissa toista IVFää edes saanutkaan. Hyvä, että yksi kerta riitti.
      Nyt vaan peukkuja, tarrasukkia ja kaikkea mahdollista onnea matkaan, että tarraa tiukasti kiinni ja pysyy matkassa vauvaksi saakka❤️

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Tsemppiä piinailuun! Toivotaan todella, että pysyy matkassa. Ja ihanaa, että teillä on pakkasessa niin paljon! Erityisesti, jos tämä oli yksi ja ainut ivf, jonka saitte julkisella niin todellakin saat olla onnellinen, että näitä mahdollisuuksi ja sisarmahdollisuuksia on olemassa! Meillä on ollut aina ihan minipieni blastojen määrä (1 ja 2), mutta itseä on kuitenkin hiukan helpottanut se, että yrityksiä on se kolme. Kyllä saat olla teidän saaliista onnellinen! Toivotaan, että tärppää ensin tämä ja sitten sisarus 🙂

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Aliisa mulla oli eilen siirto yksityisellä kanssa Hgissä ja nyt oli eri biologi joka sano 6vrk alkio joka on blastokystivaiheessa… eli voi olla että aiemminkin on ollut samassa vaiheessa mutta itse aattelin että nyt on valmiimpi kaveri kyseessä…. saatto tietysti olla vaan eri biologit ilmaisee asiat erilailla jotenkin sai toiveikkaamman fiiliksen kun itse maalaisjärjellä ajattelin nyt vanhempi alkio…

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Aliisa ja Eeva T, mahottomasti onnea matkaan!!! Toivottavasti piinapäiväilyt sujuu positiivisen jännityksen merkeissä! 🙂 Ja ennen kaikkea päättyvät positiiviseen tulokseen! 😀

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Heippa kaikille,

Paljon lueskellut täällä keskusteluja taustalla, ja nyt ajattelin
      hypätä itsekin keskusteluun mukaan ?
      Täältä saa loistavaa vertaistukea, vaikka ystävillekin voi puhua
      mutta samanlailla eivät ymmärrä tätä ahdistuksen ja jatkuvan jännittämisen määrää.
      Meillä kolmas IVF-hoito edessä, ensi viikolla pitäisi alkaa pergoveris pistokset ja tällä kertaa lyhyellä hoitokaavalla. Kaksi hoitoa siis takana, eikä kummastaakaan tuoresiirrosta plussaa. Pakkaseenkaan ei olla onnistuttu yhtään alkiota saamaan.
      Itsellä syöpähoitojen takana munasarjat kärsinyt, ja miehelläkin heikommin siittiöitä.
      Hiukan alkaa tämä viimeinen hoito kunnallisella jännittämään, mutta odotukset korkealla josko saataisiin hyviä alkioita myös sinne pakkaseen. On tää vaan yhtä jännittämistä ja odottamista ?

Tsemppiä kaikille uuteen vuoteen ja piinailuihin ❤

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Dina meillä takana 1 raskaus joka päättyi autokolariin minun vammautumiseen ja vauvan kuolemaan. Tästä toipumiseen meni kymmenisen vuotta ja nyt ollaan niin vanhoja että päädyttiin luovutettuihin munasoluihin ja nyt toinen kierros eli toinen luovuttaja ensimmäisen tuoresiirrosta tulin raskaaksi mutta meni kesken jo kuukauden päästä sitten muilla ei tärpännyt ja nyt koronatauon jälkeen kokeillaan toisen luovuttajan lahjamunasoluilla. Sinänsä tämä ”helpompi” kierros koska sattumalta tavattiin luovuttaja siis tietenkään en hänelle kertonut että tajusin kuka hän oli mutta, jotenkin ihanaa kun tietää kenen lahjalla nyt yritetään. Mieheni siis toki antoi teki oman luovutuksensa eli meidän tapauksessa minun ikäni vaikutti siihen että päädyimme lahjamunasoluhoitoon ja nyt taas jännitetään

Nimetön
        Ei-aktiivinen

EevaT, voi miten raskas taival teillä takana?
        Toivottavasti nyt kaikki teillä menee paremmin.

Onneksi lahjamunasolujen avulla on mahdollisuus toivottuihin tuloksiin ja varmasti ihana tietää millainen ihminen luovutuksen takana on ?
        Itsekin tätä vaihtoehtoa jo kovin pitönyt mielessä jos tulokset kolmannessa hoidossa yhtä huonot.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei nyt uskallaudun mukaan ketjuun. Maanantaina oli suunnittelukäynti ja ensimmäinen ivf alkamassa viikon kuluttua ja jännittä aivan jäätävästi. Olen seurannut keskusteluja jo hetken, mutta en ole uskaltautunut mukaan hieman ujo kun olen.

Taustalla siis viisi vuotta yritystä ja vime keväänä päätimme lähteä tutkimuksiin, ikää minulla 28v ja miehellä 33v ja selittämätönlapsettomuus tai selittämätön ja selittämätön kun on huomattu etteivät korkeatkaan yksikkömäärät kasvata munasolujani, mutta syytä tähän ei tiedetä. Olen puhunut lapsettomuudesta avoimesti kaikille jotka ovat asiasta kysyneet mutta harmikseni sitä vertaistukea ei juuri löydy ellei ole samaa läpi käynyt. Toivottavasti täältä löytyy ja kiva lukea miten teillä menee hoidoissa 🙂

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tervetuloa mukaan Dina ja Salla_mari! Kiva saada taas uutta porukkaa keskusteluun 🙂 Itsekin lueskelin pitkään tarinoita taustalla ennen kuin uskaltauduin kirjoittamaan. Onko teillä ollut muita hoitoja (inseminaatio tms.) ennen ivf:ää?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiitos 🙂 Meillä jätettiin inseminaatio välistä. 3 kuukautta ensin perus letroilla ja siitä viimeiset 6 kuukautta gonalia ja ovitrelleä. Ollaan yksityisellä jyväskylässä hoidoissa oltu.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Jyväskylässä mekin mutta kunnallisella vika kerta käyntiin ? Sitten täytyisi yksityisiä meidänkin täältä ruveta miettimään, jos ei tästä tärppää.
          Onko suosituksia? ☺

Nimetön
            Ei-aktiivinen

No siis itsellä ei ole kokemusta kuin ovumialla, mutta olen ollut kyllä enemmän kuin tyytyväinen sielä toimivaan porukkaan ☺️

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiitos ?
        Meillä ei muita hoitoja edes harkittu vaan suoraan ivf/icsi.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Salla, me kans yksityisellä jyväskylässä hoidoissa! Juuri juttelin lääkärin kanssa ja meidän eka Pas tehdään lääkkeelliseen kiertoon! Punktio oli joulukuussa 🙂

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Toivottavasti menee siirto hyvin ☺️ Oletteko missä julkisella? ☺️ Ollaan vasta 2 vuotta keski-suomessa asuttu niin en edes tiedä täältä juurikaan paikkoja ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei,

Olen 38-vuotias nainen ja ikämme puolesta pääsimme suoraan IVF-hoitoon. Ensimmäinen hoitokerta on helmikuussa. Onko kenelläkään kokemusta siitä, että onko näin korona-aikana mieheltä pääsy kielletty mukaan punktioon? Olemme Satakunnan sairaanhoitopiirin julkisella puolella ja menossa Tampereelle Taysiin hoitoihin.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Meille tehtiin taysissa punktio lokakuussa ja mies ei päässyt mukaan punktioon.?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Ensikertalaisena kysyisin tuntuuko punktio? Tiedän että siihen saa suonensisäisen kipulääkkeen, puudutteen ja mahdollisesti rauhottavan, mutta silti? Ilmoitin lääkärille jo etukäteen että otan koko arsenaalin mielellään tuplana niin että varmasti ei tunnu, toki tiedän ettei tämä ole välttämättä mahdollista mutta että tietää minun ”pelosta” jo valmiiksi. Miten teillä on mennyt tämä?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Itsellä punktio ei juurikaan sattunut tai tuntunut missään, operaation aikana tai sen jälkeen. Tokihan se on niin yksilöllistä ja itsellä ei kauheaa määrä ole edes saatu kerättyä tai ollut siellä kasvamassa joten liekö sekin ollut ettei myöskään ole missään juurikaan tuntunut. hyvät lääkitykset kyllä antavat, jotka myös helpottavat varmasti operaatiota ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Oma kokemus oli positiivinen kokonaisuudessaan. Pelkäsin hieman ennen ja lääkkeet otin ja sitä sitten lisättiin myös vähän kesken toimenpiteen. Minulla ei kestänyt kovin kauaa kun oli vain muutama kerättävä solu. Ja mies ihanasti silitteli päätä. Kyllä se tuntui ja ei ollut miellyttävää ja illalla taisi jomotella, mutta sen kyllä kestää ja sanoin miehelle että uudestaan mennään jos tämä ei onnistu. Isosti tsemppiä ja kipu on onneksi vain hetkellinen ❤️

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Salla_mari mulla kanssa punktiosta positiiviset kokemukset, vaikka ekaa kertaa jännitikin. Punktiot on mennyt molemmat melko kivuttomasti (ekalla kerralla en tuntenut mitään) ja sen jälkeenkin vointi ollut hyvä (tässä taas toisin päin että toisella kerralla olin heti tosi terve, kun ekan kerran jälkeen oli vähän kivuliaampi olo pari päivää). Toivottavasti menee hyvin sullakin! Itse oon ainakin todennut, että isoin jännitys tulee siitä, kun ei tarkkaan vielä tiedä mitä on edessä. Esim. piikitystä jännitin ihan kauheasti, mutta sitten kun oli ekan piikin pistänyt niin ihan nauratti, että tuoltako se sitten tuntuikin. 😀

Meillä ei ole mies ollut kertaakaan punktiossa mukana, eikä sitä ole oikein vaihtoehtona tarjottukaan. Kaikille muille käynneille on mies tullut aina mukaan. Tosin nyt peruskäynneille ei koronarajoitusten takia taas pääse.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Salla_mari, jos ootte yksityisellä jyväskylässä hoidoissa niin uskon et sama lääkäri kun meillä. On tosi taitava ja kokenut, punktio ei itsellä sattunut. Rauhottavan pyysin ennen toimenpidettä ja puudutus toimi hyvin! Vatsakipu iski toimenpiteen jälkeen mutta sain kipulääkettä lisää ja kotona olo helpotti parissa päivässä 🙂

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos kaikille vastaajille 🙂 Unanan kanssa olen samoilla linjoilla että ehkä se jännitys ja pelko tulee juurikin siitä kun ei tiedä millaista se on omalla kohdalla. Kyllä se tästä, välillä iskee vaan pakokauhu koko ajatuksesta.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Itseä pelottaa myös eniten tuo punktio. Ja nimenomaan siitä syystä, että kun ei tiedä, miten itse reagoi ja millaista kipu on.

Aloitan pian myös ensimmäistä kertaa nämä pistokset yms. Onko kokemusta jostain sivuvaikutuksista tms.?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Minulla hormonit kyllä tuntui mielialassa. Se ehkä suurimpana sivuvaikutuksena ja mies sai siitä kotona kärsiä ? itkin ihan hirveän helposti ja toisena hetkenä saatoin sitten olla ihan täysin erilainen. Ja hmm fyremadel hetkellisesti turvotti ja kutitti pistoskohdasta

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Itse huomasin että tunteet nousi herkästi pintaan, itkin ihan pienimmästäkin asiasta vaikken yleensä itke. Käytössä ollut siis gonali. Mies jännästi asustellut paljon hallissa 😀 Krapulainen väsynyt olo oli välillä ja ruoka ei maistunut.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei

Olen lueskellut täällä palstaa jokin aikaa. Voisin kertoa meidän lyhyen tarinan. Naispari, minä olen 38 v. hoidoissa.

3 x IUI –> NEGAT

Nyt IVF (Pergoveris 137,5 & Fyramadel & Gonapeptyl). 25 follikkelia, joista 23 munasolua, joista 18 hedelmöittyi normaalista, joista nyt pakastettiin 16 kappaletta D3 alkiota yhteensä 10 olkeen.

Olen erittäin kipeänä ja turvonnut ennen punktiota. Hyvästä hoidosta ja lääkityksestä huolimatta punktio itsessään oli ehkä yksi elämäni kivuliaimmista kokemuksista. 5 päivää punktion jälkeen edelleen maha kipeä, pitää välttää tärähdyksiä ja liikkua hitaasti ettei kipu ole liikaa.
      Ilmeinen uhkaava hyper, jonka vuoksi tuoresiirtoon ei päästä.

PAS letrozol-kiertoon välikierron jälkeen. Ei malttaisi odottaa millään.
      Olemme kyllä todella iloisia saaliista, toivottavasti sillä jotain saisi kotiinkin. Ikää tosiaan alkaa olla. Tänään otetaan vaimon kanssa lasit shampanjaa saaliin kunniaksi <3.

Voikohan olla että kaikki kipu ja kärsimys kannattaisi? Miten teillä? Ne jotka ovat olleet tosi kipeitä, onko tullut hyviä tuloksia?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Moikka!
        Mä olen saman ikäinen kuin sinä. Miestä ei ole hommassa mukana muttei naistakaan eli itsellisenä olen tähän ryhtynyt. Aiemmasta suhteesta on yksi lapsi.
        Mulla punktoitiin 25 munasolua joista 12 pakastettiin blastoina. Mulle myös punktio oli jotain ihan kamalaa ? Täällä aiemmissa ketjuissa siitä kirjoitinkin. En halua pelästyttää muita omalla kokemuksella kun useimmilla se ei oo tällaista, mutta ilmeisesti meillä joilla tulee iso saalis niin siitä saa nauttia kovien kipujen kanssa ? Mullekaan ei tehty tuoresiirtoa hyperin takia ja olinkin niin kipeä niihin aikoihin vielä ettei se juurikaan surettanut.
        Tsemppejä sulle!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moikka kaikille pakkasten keskelle☃️

Mulla on kauhea kasa ovistestejä kun niitä joskus hamstrasin ja selvisikin etten ovuloi ilman lääkkeitä joten en niitä tule tarvitsemaan. Ajattelin sitten vaikka käyttää ne tähän testailuun ihan huvikseen ettei tarvii roskiin heittää? Jotkuthan niillä vissiin raskauttakin testaa??‍♀️ Raskaustestejäkin on odottamassa monta? Tänään ois rv 3+1 eli ihan liian aikaista minkään näkyä, mutta tämän päivän ovistesteihin viiva tummuu ? Eilisessä ei näy edes viivan paikkaa, tän aamun testissä näkyy viivanpaikka ja nyt päivällä selvästi näkee viivan vaikkakin tosi haalean. Kauhealla googletuksella ovistestien ei ilmeisesti pitäisi tummua ollenkaan tässä kohtaa kiertoa vain ainoastaan ovulaation lähestyessä tai hcg:n noustessa. Nooh voin olla ihan väärässä näitten kanssa, mutta on tääkin kiva lisä tähän tutkimusmatkaan ?

Eeva T mitä erityisesti sulle kuuluu? Onko mitään tuntemuksia? Me mennään niin samoilla päivillä niin olet mielessä ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Aliisa pakkasta pidellään ja laskeskeluistani huolimatta taidan joutua lääkäriltä pyydämään lisää proggea ja varmaan varmuudeksi saa laittaa luggeakin kun sitä menee 6 päivässä niin toi pakkaus ei kauaa vanhene kaapissa… ei ainakaan mitään kuukautisfiiliksiä ole tullut joten peukut pystyssä ja vastahan on 5 vrk siirrosta tai siirtopv+5. Oireina ainoastaan.. ruisleipä ja suolakurkku taas maistuu ihanalta… toi sama mihin mulla aina tullut himo kun hormooneita sydään tai on raskaana…

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei,

Osaako joku kuvailla, millaista se kipu on ollut punktion aikana, mihin sattuu? Onko samantyylistä kuin menkkakivut tms. ? Tällä hetkellä pelottaa eniten tuon toimenpiteen kipu ja miten kestän sen. Alkaa paniikki iskeä, kun ajankohta lähestyy.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei Krispy,

En usko että kannattaa pelätä. Jokaisella punktio on erittäin yksilöllinen kokemus. Jollakulla ei satu ollenkaan, toisella on vaikeampaa. Riippuu varmasti siitä kuinka kipeä olo on jo ennen punktioon menoa. Siitä saa aika hyvän kuvan punktiosta. On hyvin erilaista kipua kuin menkkakipu, ainakin minulla oli. Hyvällä tuella ja hoidolla sen kyllä ikävämmälläänkin kestää. Helpoimmillaan vaikutti punktio menneen minun vierustoverilla, hän naputti läppärillä reippaasti töitä heti toimenpiteestä päästyään.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Krispy tsemppiä punktioon! Kokemuksia siitä on hirveästi erilaisia, mutta suurin osa joista täälläkin olen lukenut, on ollut positiivisia yllätyksiä sen suhteen, ettei olekaan ollut niin kivuliasta kuin mitä on pelännyt. Itsekin yllätyin positiivisesti. Ekalla kerralla ei sattunut oikeastaan ollenkaan (tuntui vähän siltä kuin jotain ilmaa olisi aina välillä imaistu, enkä edes tajunnut, että toimenpide oli jo alkanut). Toisella kerralla tuntui hiukan enemmän, mutta ei mitenkään ylipaljon. Se oli enemmän semmosta satunaista vihlontaa.

Mites täällä piinailijat? Ootteko testailleet tai koska on virallinen testipäivä? Aliisa ja Eeva T ainakin jännäävät, oliko muita? Missä vaiheessa muut menee? Mä oon ilmoittautunut pas:iin nyt ekaa kertaa ja se on ensi viikolla. Toivottavasti kaikki menee hyvin, eikä tule mitään häikkää sulatuksessa. Jos tästä ei tärppää onkin taas uusi kierros edessä.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mä olen testaillut jo monen monta päivää. Päätin jo etukäteen että haluan testata hyvin varhaisesta alkaen. Kaikki olleet negoja ? Eilen oli raskas päivä ja tuli itkeskeltyä. Tänään alkaa sitten ryhdistäytyä ja toiveita uuteen yritykseen. Virallinen testipäivä on vasta tiistaina, mutta koska oli 5 päivän ikäinen alkio niin kaiken lukeman perusteella olisi pitänyt näkyä jo jotain. Tavallaan tänään on pp14 (5vrk alkio+9pp), joten..

On kyllä raskasta henkisesti. Oon itsellisenä hoidoissa, joten ei ole puolisoa rauhoittelemassa ja jakamassa fiiliksiä. Siksi tästä keskustelupalstasta on tullut tärkeä. Tuntuu vain, että jokainen yksitellen siirtyy tuonne odottajiin ja keskustelu täälläkin hiljenee ja itse jää taas ”ulkopuolelle”. Tottakai olen iloinen plussanneiden puolesta. Sitähän kaikki täällä toivovat. Just tällä hetkellä itseään vaan kirpaisee.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Ja tsemppiä sun PASsiin! Toivottavasti sulatukset ja kaikki menee hyvin ??? Kerro sitten kuulumisia.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Täällä kp2, zumenonit aloitin eilen. Ensi viikolla on sitten kontrolliultra, missä päätetään milloin meidän eka Pas 🙂 oli tosi kivulias kp1, piti lähteä töistä eilen aiemmin kotiin kun vatsa meni sekaisin ja oksennuskin tuli. Huoh. Jotenkin tokkurainen olo nytkin, entiiä johtuuko tosta zumenonista

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Pioni, mennään samaa tahtia. Täällä kp1, ensviikolla kontrolliultra. Mulla tuli noista zumenoneista aivan järkky olo, paha olo… Nyt otettiin testiin ekaa kertaa laastarit, ajamaan samaa asiaa. Katotaan päästääkö nää helpommalla. 🙂

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Krispy: Minullakin oli ihan siedettävä se punktio. Aluksi neulan pistot sattui, tosin aina vain muutaman sekunnin. Sitten pyysin lisää särkylääkettä, ja sen jälkeen ei tuntunut juuri enää mitään. Eli suosittelen pyytämään lisää särkylääkettä, jos sattuu. Ei pelottaisi, jos uudestaan joutuisin punktioon. Enemmän pelottaisi saada uudestaan se hormoneista johtuva jatkuva mega pms-olo…

Oon käynyt täällä aina säännöllisesti lukemassa teidän kuulumisia (ja toivonut raskaustestikuvia), vaikka yrittänytkin vähentää osallistumista…
      Erityisesti jännittänyt Eeva T:n ja Aliisan puolesta.

Saako vielä toivoa, että Aliisalla kuitenkin tulisi myöhäinen plussa…? <3

Mites Eeva T….?

Mulla on käynyt myös monesti mielessä, että oottekohan te kohta kaikki tuolla odottavien puolella, ja minä jään yksin tänne sellaiseksi kestohahmoksi. Kieltämättä vähän ristiriitaiset tunteet tulee, kun kuulee ja näkee ympärillä raskausuutisia. Toisaalta tulee tosi iso ilo toisen puolesta, mutta lähes yhtäsuuri haikeus omasta puolesta…. Mutta en haluaisi sanoa tätä, koska pahinta mitä olisi, olisi että muut alkaisi välttelemään niiden iloisten uutisten kertomista siinä pelossa että muistuttaa toisen surusta… Oikeasti kuitenkin ne positiiviset uutiset varsinkin tällä palstalla on niitä mitkä luo toivoa myös itselle.

Täällä odotellaan menkkoja alkavaksi hetkenä minä hyvänsä, ja sit menopurien piikittelyt, ja PAS arvioilta helmikuun toisella viikolla.

Tsemppiä Unana ja Pioni teille PAS:iin! Ootte sitten mukavati juuri ennen minua täällä jännittämässä 🙂

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Tuulie mie jään sun seuraksi tänne jos muilla onni suo 🙂 <3 Täällä starttaa huomenna ilmeisesti eka ivf hoito gonalilla, piti alkaa vasta maanantaina mutta menkat päättivät että pistetääs vähän vauhtia touhuun, laitetaan kaikki kalenterin suunnitelmat uusiksi ja aletaan NYT! Oon tähän saakka yrittänyt olla ees miettimättä koko hoitoa ja nyt iski kaamee paniikki että huomennako jo ja voi ei ja apua. Eihän siinä toisaalta pelkäämistä ole mutta eka ivf niin jännittää kuinka lääkkeet toimii ja valmistaudun pessimistinä jo pettymyksiin. Jos kalenteria oikein tulkitsen niin mahdollinen punktio pitäisi olla helmikuun toisella viikolla aika alussa.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Tuulie, uskon että tuommoset ajatukset käy meidän kaikkien mielessä aika ajoin. Itse ainakin tunnistan sen, että vaikka iloitsee muiden puolesta oikeasti kun tietää, että kaikki on käynyt läpi tätä samaa kamalaa niin myös se pelko, että itse jää ainiaaksi tälle puolelle. Kaippa se on vaan inhimillistä. <3

Salla_marille tsemppiä starttiin!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos tsempeistä! Kaikki niin uutta, kun nyt ensimmäistä kertaa aloittamassa hoitoja. Odottelen menkkoja alkavaksi lähipäivinä ja sitten alkaa minullakin Menopur-pistokset.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mä oon loppuvuoden ivf ja km jälkeen hiljalleen palaillu linjoille. Uus kierto starttas ja pasia kohti mennään nyt.?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Huomenta!
      Mä en ikinä uskonut olevani se joka tarvitsee tulkkausapua raskaustestien kanssa, mutta naiset auttakaa.
      Oon ihan unenpöpperössä ja tosi hämilläni tämän aamun testistä koska olen näkevinäni viivan. Sanokaa ihan suoraan jos teidän mielestä nega. En mitenkään nujerru siitä. Tässä testissä vaan näkyy viiva ilman oikean kulman tai valon etsimistä. Mutta onko se kuitenkin vain viivan paikka.. Tänään on jo aika myöhäiset päivät ekalle plussalle.

Koitan osata käyttää tätä aijaata. Eli sama testi molemmissa.

https://aijaa.com/WLRHkB
      https://aijaa.com/RXRIf0

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Aliisa, näen kyllä toisen viivan! Jospa se siitä lähtee vahvistumaan?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Apua mä itken täällä vessan lattialla silmiä päästä ja tärisen. Kissatkin ihmettelee mikä mulla on. Tästä ei tarvii viivoja tulkita. Apuaaaaa ja kiitos ??❤️

https://aijaa.com/DtPwyd

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Onnea Aliisa!! 🙂 Ei tarvitse viivoja tulkita, siinä se lukee 🙂 Mahtava juttu.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

No OHHOH! VAU, tosiaan joku syy siihen miksi testi päivä ei ole pp5… Onnea!!!!!!! <3 <3 <3

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Onnea <3 Aivan mahtavaa <3

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Täällä alkaa gonal pistokset huomenna, eka ivf ja lievää järkytystä ilmassa. Uuden kierron piti alkaa suunnuntaina ja olin jotenkin ajatellut tsemppaavani itseni tähän kiertoon lauantaina, koska nyt olen vain pyrkinyt ajattelemaan kaikkea muuta kuin hoitoja. Eikköhän tää tästä handlaannu.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Onnea Aliisa ?

Täällä odotellaan menkkojen ihan lähipäivinä alkavan, jotta sitten pääsisi aloittamaan Pergoveris pistokset ja punktio arviolta viikolla 5. Tämä kolmas hoitokerta menee lyhyellä kaavalla ja ekan kerran tuntuu että stressiä vähemmän kun ei ole alkuun tarvinnut pitempää sumuttelua ja välttynyt kunnon mielialan vaihteluilta? Tää lyhyt kaava tuntuu niin ihanan lyhyeltä eikä vaadi niin pitkää odottelua. Kunpa vaan olisi sitten edes vähän parempia tuloksiakin tällä kertaa.
      Millasia kokemuksia muilla lyhyestä ivf hoitokaavasta?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Niin tuttu tunne Dina! Mulla oli eka yritys pitkällä kaavalla ja siinä ei päästy edes loppuun asti, mutta silti tuntui ihan loputtoman pitkältä. Lyhyt kaava oli siihen verrattuna ihan, et ai joko tää kaikki tapahtui 🙂 Meillä myös parempia tuloksia lyhkäsen kaavan kanssa. Pitkällä kaavalla ei lähtenyt rakkulat kasvamaan mutta lyhyellä kaavalla päästiin siirtoon asti. Toivottavasti sullekin lyhyt kaava sopii!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mullakin alkoit menkat tänään. Päivien laskeminen alkaa.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Heippa kaikille! Olen itsekin ollut tässä vähän taka-alalla, vaikka teidän tekstejä käynyt lukemassa. Mutta joulu ja tammikuu mennyt vain odotellessa niin ollut helpompi olla vähän hiljempaa. Ihania uutisia monella ja toivottavasti me muutkin päästään kohta plussanneiden puolelle. Itsellä ovulaation metsästystä ja ensi viikolla toivottavasti alkion siirtoon. 🙂

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Onnea Aliisa mulla kanssa maanantaina testipv…. viime yrityksessä heräsin testailemaan jo neljältä aamulla saa nähdä nukunko su-ma yönä olenkaan.. viimeksi oli tiputtelua ennen testiä nyt silmät kovana seuraan onko merkkejä… pahin tää pari vikaa piinapäivää

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moikka. Oon seurannu sivusta keskustelua jo jonkin aikaa, viimeisen inseminaation odottelusta lähtien loppuvuodesta ja juuri ennen joulua, 23.12. sekin sitten osoittautui negatiiviseksi. Aloin jo ennen sitä valmistautua henkisesti siihen että ivf-hoidot tulee ajankohtaiseksi ja joulutauon jälkeen sain vihdoin alkukuusta soitettua meidät jonoon. Olen siis lapseton 30v nainen ja mieheni on 33v. Diagnoosina selittämätön, miehellä kaikki kunnossa, mulla anovulataarisia kiertoja ja vaikuttaisi olevan keltarauhasen vajaatoiminta. inseminaatioita tehtiin syksystä lähtien 3 tuloksetta ja nyt tuli laput ivf-hoitoihin. Henkinen puoli meinannut olla loppuvuoden melko loppu, kaamosoireilu aika rajuakin välillä tuuppaa oleen, niin ei hyvä ajankohta jatkuville pettymyksille. Koittanut pitää ajatukset muualla sen viimesen inseminaation jälkeen ja keskittyä parisuhteeseen ja harrastuksiin.

Nyt tietenkin heräsi kysymyksiä kun sain noi laput, klinikalla puhuivat aiemmin että ivf-hommat alkaa suunnittelukäynnillä mutta tähän ei aikaa tullut vaan määrättiin kp jollon alotetaan nenäsumute, sitten kolme aikaa ultraan, missä suunnittelukäynti?? omakannasta tarkistin että kahteen lääkkeeseen on laitettu resepti ja ilmeisesti tää pistolääke, nimeltään Ovaleap, pitäisi olla mukana eka ultraan. Onko kellään kokemuksia tästä Ovaleapista? En löytänyt äkkiseltään mitään keskustelua kyseisestä lääkkeestä..

Toinen ihmetys näissä papereissa, kun on 3 aikaa ultraan huhtikuussa, viikolla 14 yksi aika ja viikolla 15 kaksi. sitten on heitetty mahdollisen punktion ajankohta viikolla 20. Eihän tää nyt ihan näin voi olla? ymmärtääkseni pistoslääkettä käytetään max pari viikkoa ja jos se aloitetaan viikolla 14 ja lopetetaan viikolla 20 niin siihen tulee 40vrk väliä.. :’D

Ei kyllä herätä kovin suurta luottamusta tähän sairaalaan, kun näin monta epäkohtaa mahtuu tämmösen hoidon suunnitteluun.. Aion kyllä tosiaan soittaa heti maanantaina ja selvittää nämä asiat, tärkeimpänä tässä nyt kiinnostaa toi Ovaleap, onko kukaan kuullutkaan?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tya, itelle ei tuttu toi ovaleap mutta yhdessä toisessa lapsettomuusryhmässä on ainakin yhdellä ollut käytössä. Nopeesti kun googlasin niin sama vaikuttava aine kun gonal f ois tossakin

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiitos tiedosta. 🙂

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei

Onnea Aliisa!!!!

Itsellä nyt välikierto meneillään. Seuraavassa eka PAS.
      Ei malttaisi odottaa. Mutta siellä ne alkiot pakkasessa tönöttävät.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kannattaa Tya tosiaan kysyä tarkemmin hoitavalta taholta. Kyllähän tuo vähän oudolta kuulostaa. Meillä suunnittelukäynnille piti nimenomaan tulla myös miehen mukaan, että saivat infottua kaiken ja sitten piti etukäteen jo jotain lupalappuja kirjoittaa. Jos sulla on pitkäkaava niin siinä menee kyllä yllättävän kauan ennen kuin päästään punktioon (olisiko ollut 4-5 viikkoa), mutta mulla ei ainakaan ollut piikkejä niin pitkään käytössä vaan semmonen nenäsumute. Ja siihenkin nähden tuo sun aikataulu kuulostaa hurjan pitkältä. Toivottavasti selviää! ja Tsemppiä hoidon aloitukseen.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Harmaata maaantaita… testipv ja negaa näytti…. no uutta kokeiluun heti menkkojen jälkeen. Väkisin mieleen tulee onkohan tämä luovuttaja epäsopiva minun kanssa kun edellisen luovuttajan lahjoilla tulin tuoreella raskaaksi tosin se meni kesken mutta nyt ei tunnu tärppäävän millään ja itse olen nyt paremmassa kunnossa kun edellisellä kierroksella…. hitsi kun saisi koktailin eri luovuttajien munia.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Oon pahoillani Eeva 🙁 Mun plussa muuttui kemialliseksi, joten takaisin samassa junassa olen kuin sinäkin.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Nyt on olo kyllä niin syvältä. Piti päästä pas:iin, mutta unohdinpa (!) sitten aloittaa keltarauhashormonin ajallaan. Pas siirtyy kuukaudella eteen päin. Onneksi ei sentään ehtineet sulattaa alkiota. En voi käsittää miten voin unohtaa tuommosen asian! Yhtäkkiä aamuyöllä tajusin, että lääke olisi pitänyt aloittaa. Muutenkin kun joutuu aina joka välissä odottamaan, niin on kyllä tosi vaikea itselle antaa tällaista unohdusta anteeksi. Toivottavasti teillä muilla menee paremmin.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Voi ei Unana 🙁 Ole kuitenkin itelles armollinen. Tässä on niin paljon odottamista ja säätämistä, että mokia voi sattua. Onneksi sentään alkiot odottavat pakkasessa.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Unana, voi ei! Voin vaan kuvitella miten paljon harmittaa! Missä vaiheessa se keltarauhashormoni aloitetaan? Riippuuko se alkion iästä? Vaikka on nyt laiha lohtu, niin ens kierrosta sitten❤ tsemppiä sinne!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mun plussaonni muuttuikin sitten suruksi. On ollut tosi hölmö olo, että innostuin niin kovin ja sitten lopputulos onkin tämä… Mä sain pe sen plussan ja kävin siitä heti verikokeessa. Tänään kolmas verikokeen arvo antoi viimeisen tuomion kemiallisesta. Tuntuu ihan kauhean pahalta… Tänäänkin testi näyttää plussaa mikä jotenkin vielä kääntää puukkoa haavassa, mutta nämä kemialliset taitavat olla aika yleisiä näissä hommissa. En ole ikinä kokenut keskenmenoa enkä ainakaan tietoisesti kemiallistakaan raskautta :´(
      Tuo verikokeen arvo tuli näkyviin niin myöhään tänään, että klinikalle ilmoitin plussa uutisen kuten tänään oli tarkoitus, sain jo ultra ajankin ja nyt sitten heti muutamien tuntien päästä tämä. No, saipahan ainakin edes hetken kokea sen mahtavan fiiliksen kun testissä lukee Raskaana.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Voi ei onpa harmi Aliisa. On varmasti aikamoinen tunteiden vuoristorata.Huh huh. Tsemppiä ja jaksamista. Oliko tämä eka PAS?

Una, tuollaista sattuu. Kuukausi menee kyllä toivottavasti nopeasti. Itsekin tässä odottelen juuri välikierron loppua.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiitos. Juu nämä parinpäivää tuntuu kuin parilta viikolta. Hirveä jännitys ja pelko ollut koko ajan päällä. Toisaalta pelkäsin sitäkin että jos raskaus jatkuukin noin huonoilla hcg:n nousuilla niin koko ajan olisi pelko että koska menee kesken ja tietysti mitä myöhemmin niin sitä hirveämpää.

Tämä oli eka pas. Onneksi on pakkasessa siirrettävää. Ehkä ensi kerralla osaa laittaa jäitä hattuun ja ottaa rennommin. Tai sitten sama jännitys joka kerta. Ainakin meinaan hulluna testata silloinkin ? Se on mulle parempi tapa. Voi edes vähän varautua tulevaan. Mietin että jos oisin tehnyt pelkän digitestin tänään ja jatkanut lääkkeitä monta viikkoa luullen kaiken olevan hyvin ja sitten ultrassa pommi. Ymmärtääkseni nuo lääkkeet olisivat pitäneet menkat poissa vaikka ei olisi raskaana.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Eeva T ja Aliisa, voi ei, niin harmi aina nämä uutiset ? Niin raskaita pettymyksiä.

Ja Unana, voi ei! Varmasti harmittaa, kun muutenkin yhtä odottelu tämä. Mutta onneksi kuitenkin nämä viikot tuntuisivat kuluvan nopeaan ja kohta pääset jo Passiin.

Itse eilen aloitin pergoveris pistokset ja perjantaina sitten ultraan katsomaan miten lääkkeet tepsinyt ja miten ensi viikolla (toivottavasti) pääsisi sitten punktioon.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei

Pergoveris taitaa olla aika hyvä lääke. Olen paljon hyvää siitä kuullut ja lukenut. Kallis se ainakin oli.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Näin olettaisin että se on kyllä, vaikka itsellä ei tulokset hirveän hyvä ole ollut. Mutta kallis tosiaan, onneksi kela lääkekatto nyt sitten tuli heti alkuvuodesta ekasta apteekkikäynnistä täyteen, loppuvuoden nuo 500e pistokset 2.5e? onneksi on edes tämä kelan lääkekatto, kyllä kävisi muuten kalliiksi?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei
      Uutena täällä kun kaipaisi vertaistukea ja -kokemuksia. Reilu kaksi vuotta yritystä takana, joista reilu vuosi nyt klinikan kautta hoitoja. Viime vuonna tehtiin 4 inssiä, ei edes haamuviivoja raskaustesteihin. Nyt siirryttiin IVF hoitoihin, joista toivo hiukan virisi. Maanantaina tehtiin punktio, jossa löydettiin vain 5 munasolua. Ikää on molemmilla ja mulla reservit aika vähissä. Eilen sitten lääkäri soitti, ettei yksikään munasolu ollut hedelmöittynyt. Tuntuu, että tässä hoitokierrossa ei oikeastaan ollutkaan edes mahdollisuutta, kun ei ollut mitään mitä siirtää takaisin. Meillä on toistaiseksi diagnoosina tuntematon, mutta nyt on alkanut olla miehen siittiöissä epänormaaliutta. Mutta koska munasoluja oli niin vähän, ei tehtykään osaan ICSIä, vaan kaikki laitettiin maljalle. Kuulemma munasolut eivät olleetkaan kypsiä yhdistettynä huonoihin siittiöihin. Tänään lääkäri soittaa uudestaan, koska on olemassa häviävän pieni mahdollisuus myöhäishedelmöitykseen, jos munasolut kypsyvät maljassa. Mutta en ainakaan itse jaksa lähteä uskomaan tuohon. Nyt sitten odottelen lääkärin soittoa, että koska voidaan ottaa uutta kierrosta, mutta tällä hetkellä toivottomuus on aika paha. Onko kellään muulla ollut tällaista tilannetta, onko tässä mitään toivoa onnistua jos mun munasolut alkaa olla aika finaalissa? Pelkään, että tämä oli tässä, munasolut loppu ettei voida kokeilla edes sen ICSIn kanssa.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos tsempeistä Unana, tsemppiä ja jaksamisia myös sulle ja kaikille muillekin. Näyttää olevan nyt huonoja uutisia monella täällä. :/

Soitin tosiaan alkuviikosta hoitavalle taholle ja arvioitu punktioaika viikolle 20 oli virhe pelkästään mulle lähetetyssä paperissa, heillä se oli oikein eli ultrat viikoilla 14 ja 15, punktio viikolla 16. Ja mietinnässä olleet asiat lääkkeistä ym selvisi myös. 🙂 täällä kuulemma ei suunnittelukäynnille aikaa tule automaattisesti mutta siihen ajan toki saa jos kokee tarvitsevansa, asiat voidaan käydä läpi ensimmäisen ultran kans samalla kertaa myös.. Jään siis ootteleen maaliskuun loppupuolta, kiertopäivää jollon saan alottaa nenäsumuttelun. Siihen asti varmaan enemmän taustalla tässä oleskelen. Toivottavasti täällä on käyny kunnon plussatuulahdus siihen mennessä! 🙂

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Ompas vaan raskaan kuuloisia uutisia täällä monella…. Voimia nyt ❤

Ei varmaan kukaan jaksais yhtään ylimääräistä vastoinkäymistä tässä tilanteessa ? Tai itse en tiedä, miten jaksaisin.

Tervetuloa uusille minunkin puolesta. Kiva, että tämä palsta on olemassa, ja uusia keskustelijoita tulee!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moikka kaikille!
      Mä oon itkeskelly täällä naaman ihan turvoksiin. Jotenkin yöllä iski semmonen hirvee tunnemylläkkä koko tästä asiasta. Tänäänkin raskaustesti näyttää että raskaana ja kuitenkin tietää, että arvot ei ole lähelläkään mitä pitäisi. Tavallaan mun sisällä kasvaa parhaillaan kauan toivottu vauva ja toisaalta tiedän ettei se tule etenemään. Samalla tuntuu, että oonko mä ihan hölmö kun otan tämän näinkin raskaasti vaikka tämä on vasta näin alussa. Onko normaalia tuntea näin..?

Puhuin tänään hoitajan kanssa joka oli lääkärin kanssa jutellut mun tilanteesta ja perjantaille mulle olisi vielä yksi hcg-mittaus ja sen tuloksen perusteella sitten lopetan lääkkeet jos se on alle 5. Sitten ilmoittautuminen uuteen passiin…

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Voi Aliisa! Olen niin pahoillani. Todellakin on normaalia kaikki tunteet tuossa kohtaa. voin vaan kuvitella kuinka kamalaa. On jo toive ja konkreettinen todistekin vauvasta ja sitten se vaan viedään pois. Voimia paljon raskaaseen tilanteeseen!

Kiitos kaikille myös tsempeistä. Tuntuu, että täällä ymmärretään. Pakko olla armollinen itselle, vaikka yleensä olen niin tunnon tarkka etten vieläkään ymmärrä, miten unohdin. Ehkä se kokonaiskuormitus alkaa pikku hiljaa näkymään. Meillä on vain yksi alkio pakkasessa, joten siitä olen onnellinen, ettei se ollut sulatettuna ettei ollut pakko siirtää epäotollisin olosuhtein.

Hyvä että Tya aikataulut selvisi!

SR, toivoa kyllä varmasti vielä on. Usein sanotaan, että ensimmäinen kerta on vähän hakemista ja jos teilläkin ehkä solut ei olekaan olleet täysin kypsiä, niin seuraavaksi siihen ehkä osataan vaikuttaa. Tai Icsin kautta auttaa hedelmöittymistä. Mullakin reservi on jo hiipumaan päin, mutta kahdella kerralla kuitenkin päästy siirtoon ja nyt yksi jopa pakkasessa. Pienillä määrillä aina pelataan. Ekalla kierroksella ei mullakaan tullut mitään siirrettävää. Toivottavasti pääset pian uuteen yritykseen ja selviää, että auttaako icsi hedelmöittymisessä! Ootko muuten julkisella? Mua itseä lohdutti se, ettei ne julkisella tee mitään ”epätoivohoitoja”, eli pitää olla kuitenkin selkeä mahdollisuus onnistua. Siihen itse aina turvaudun, kun meinaan täysi epätoivo iskeä. JA luulisi että yksityiselläkin sanotaan, jos on kovin heikko ennuste.

Dinalle tsemppiä punktion odotteluun 🙂

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Me ollaan yksityisellä, mentiin suoraan sinne kun ei luomuna alkanut kuulua. Mä en jostain syystäole koko aikuisikänäni käynyt missään lääkärissä julkisella puolella, ja ajattelin että yksityisellä pääsee nopeammin hoitoihin käsiksi.
        Tänään lääkäri soitti ja varmisti ettei myöhäishedelmöittymistä ollut tapahtunut. Ensi viikolla menen tarkastukseen olisiko munasarjat toipuneet sen verran että voitaisiin aloittaa uusi hoitorundi saman tien ensi kiertoon. Se ehkä hieman lohduttaa, että saisi nopeammin uutta yritystä. Kuitenkin se pelko että entä jos onkin myöhäistä kokonaan. Lisäksi lääkäri väläytteli että yksi syy meidän lapsettomuuteen voisi olla ettei meidän siittiöt ja munasolut tule toimeen keskenään. Sen enempää ei ehtinyt puhelimessa puhua että mitä se käytännössä sitten tarkoittaisi. Täytyy googletella.
        Tsemppiä kaikille muillekin täällä tämän asian kanssa kipuileville ❤️

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Heippa taas,
      Olen hieman pidellyt taukoa kun jouduttiin nyt odottamaan helmikuuhun ekaan ivf pääsyä.

Tsemppiä hirmuisesti kaikille!

Ensiviikon maanantaina mulla nyt yksi lyhyt ylimääräinen ultra jossa katotaan ettei ole tullut muutoksia aiempaan ja katsotaan hoidon aikataulua.
      Ensi viikon la-su pitäisi sitten alkaa menkat ja toivottavasti päästäis nyt sitten niistä aloittamaan pistokset.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei kaikki, sellaista kysyisin onko jollain tullut gonalin sivuvaikutuksena palelu? Asunnossa parhaillaan 24 astetta ja ukko hiihtää tyyliin boksereissa kun kuulemma niin kuuma, itse istun takan veressä peittoon kääriytyneenä. Olen toki aina ollut vilukissa mutta ylensä on 22-23 riittänyt lämpötilaksi hyvin.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Heippa kaikki!

Vanha uus, uus vanha simpukkalainen täällä.

Meillä on jo yksi lapsi, pian 2v. Hoidoilla alkunsa saanut. Lapsettomuutta ennen raskautta oli kertynyt jo 6 vuotta. Onnistuneeseen raskauteen tarvittiin kaksi munasolupunktiota (hmm, oikeat termit päässeet jo unohtumaan) ja kaksi tuoresiirtoa. Nyt olisi edessä ensimmäinen PAS.

Toiselle lapselle on annettu mahdollisuus tulla jo heti synnytyksen jälkeen ja aktiivisempaa vauvahaavetta ollut nyt vuoden. On tullut taas aika todeta, ettei edelleenkään lasta luonnollisesti meille suoda, joten hoidot kutsuvat. Syytä ei lapsettomuuteen ole selvinnyt. Ensimmäiseen alkionsiirtoon tarkoitus lähteä jo tässä kierrossa. Kuusi on pakkasessa jäljellä. Toivottavasti nämä riittävät.

Toisaalta todella luottavainen olo tulevaan, mutta toisaalta pelottaa ja ahdistaa todella paljon. Silloin yli 2 vuotta sitten kun esikoista tehtiin (hoidoilla) kaikki sujui niin hyvin, pelko siitä ettei kaikki voi aina sujua hyvin on korkea. Minulla on jäänyt päähänpinttymä ja pakkomielle ajatuksesta että lähes jokainen kokee joskus keskenmenon..

Siinäpä vähän minun taustaa.

Olisi mukava kuulla millainen tausta ja tilanne teillä muilla on? Lueskelen menneitä kirjoituksia ja ketjuja tässä pikkuhiljaa.

Tsemppiä kaikille ❤?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Ihana kun uusia ihmisiä liittyy keskusteluun. Synkkiä aikoja täällä jokainen elää varmasti.. tsempit kaikille,tää ei ole helppoa. ❤️

Meille tehtiin tänään alkion siirto. (2päivän ikäinen alkio). Tämä oli tosiaan neljäs siirto, jospa tuottaisi tulosta. Aikaisemmat ei ole edes kiinnittyneet vaan aina alkanut kuukautiset 10pvää siirron jälkeen. ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei,
      Aloitin nyt eilen ensimmäistä kertaa Menopur-pistokset ja ensi viikolla ensimmäinen ultra. Meille siis ensimmäinen IVF-hoito. Takana 2 vuotta lapsettomuutta ja pääsimme heti suoraan IVF-hoitoon. Minä kiertopäivänä teillä on ollut punktio? Omaani vain mietin että mihin kohtaan mahtaa ajoittua.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Meillä oli kp14

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mulla kanssa osui KP14

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Oli kyselty miltä punktio tuntuu ja kestääkö kivun. Paljon oli tullut jo niitä positiivisia tarinoita, mutta haluan silti myös kertoa omani. Myös minä yllätyin positiivisesti ja ajattelin jakaa suoran kopion tältä palstalta aikasemmasta kirjoituksesta reilun kahden vuoden takaa tsemppiviestinä.

”Minulla punktiot eivät sattuneet käytännössä ollenkaan. Jossain vaiheessa vähän tuntui, mutta kun hoitajat olivat painottaneet pyytämään heti lisää lääkettä punktion aikana jos tuntuu niin otin jo ennaltaehkäisevästi. Ensimmäisen punktion jälkeen minulla iski huono olo – kaikista lääkkeistä ja jännityksestä (sen takia tuskallinen kotimatka), kipuja ei niinkään. Toisen punktion jälkeen klinikalla tuli välillä sellaista aaltoilevaa (siedettävää) kipua. Huonoa oloa ei tullut. Kotimatkalla pystyin syömään ja juomaan normaalisti. Kivut olivat toisenkin punktion jälkeen tosi hillityt. Ainut mikä aiheutti kohtalaista kipua, oli kun piti juoda paljon vettä yms ja jos ei päässyt vessaan sillä sekunnilla kun hätä iski. Silloin kai rakko painoi munasarjoja tooodella ikävästi. Senkin kivut pystyi välttämään käymällä vessassa usein.

Minun kokemuksella siis sanoisin, että liikaa ei kipua kannata pelätä ja jännittää. Itse sain klinikalta vielä ennen lähtöä jotain vahvempaa lääkettä. Kotona sitten buranaa ja panadolia siirtoon asti. Niitäkin saa aika paljon syödä. Muista juoda tosi paljon (ennen ja jälkeen punktion/siirron) ja ottaa rennosti.”

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moi!

Uutena mukaan, kun tuntuu, että nyt kaipaa sitä vertaistukea.

Lyhyesti meidän matkasta. Naispari hoidoissa 2019 lähtien. Minä olen vanhempi 41 ja jolle raskautta nyt yritetään.

2019
      3 x IUI Negat (aivan turhaa miksi edes 40V tehtiin, no toinen tarina..)
      2020
      IVF 1 – 2 alkiota, 3pv siirretty (nega), 1 blastokysti pakkasessa
      Klinikan vaihto
      IVF 2 – pitkä viljely, yhtään ei jaksanut blastoon asti.
      IVF 3 – siirto 4pv – myöhäinen kemiallinen
      IVF 4 – 4 blastokystia, eka PAS, kemiallinen raskaus, km n. 6vk.
      2 PAS – puhdas nega
      3 PAS- puhdas nega

Nyt tilanne että pakkasessa vielä 2 blastoa. Tähän kiertoon pitäisi tehdä taas siirto mutta tuntuu että kroppa on aivan loppu ja epäilen että pitäisikö pitää tauko. Varsinkin kun enää kaksi yritystä jäljellä. Sykkeet on koko ajan korkealla, ja mieli maassa.

Miten olette edenneet, onko ollut taukoja vai suoraan uuteen yritykseen?

Meillä ei ole mitään kohdistettua ongelmaa. Ilmeisesti vain munasolujen laatu iästä johtuen.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mä päätin pitää välikierron tämän kemiallisen raskauden jälkeen. Pakko ei olisi ollut ja alunperin olin ajatellut, että kaikki siirrot perän jälkeen vaan kunnes tärppää. Nyt kuitenkin olin/olen ollut niin stressaantunut ja jatkuvassa jännityksessä ja surussa hcg-arvoja odotellessa, että haluan hengähtää. Ja tuon kun eilen klinikalle ilmoitin niin tuli itellekin parempi fiilis. Nyt keskityn itseni hoitamiseen ja sitten taas uuteen yritykseen entistä ehompana?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moi kaikki.

Kertokaapa tietämättömälle minkälainen turvotus on ns. sallitun rajoissa IVF ssä. Tänään pitäis pistää pregnyl ja maanantaina ois punktio. Aamusta asti turvonnut vatsa, vähän pinkeä. Paino ei oo noussu kuitenkaan eikä oo enempi kipuja, eilen illalla oli vähä kipee. Ja muutenkin on ollu semmosta pistelyä yms mitä ollu koko matkalla.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Eikä ole mitään hengenahdistusta tms… Tuntuis että tämmönen turvotus ois vielä ok kun ei oo paino juurikaan noussu… Vai mitä sanotte, miten teillä mennyt? Onko tullut mitään turvotuksia,

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Mulla oli ennen punktioo maha kuin ilmapallo, piti nappia pitää auki töissä. Punktio aamuna sattui istua ja oli tosi tukala olo.. Mulla oli hypeririski, mitä ei onneksi tullut lopulta. Kannattaa olla yhteydessä herkästi lääkäriin jos mietityttää tai olo pahenee 🙂 tsemppiä punktioon! Runsaasti nesteitä ja lepoa❤

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Tsemppiä punktioon! TOivottavasti meni kaikki hyvin!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Heippa kaikille, tulin vaan kertomaan, että ei mennyt täälläkään nyt putkeen tämä kierto. Ovulaatio-plussa tuli eilen, ja uumoilinkin, että se taisi sattua juuri väärälle päivälle siirron kannalta. Tänään oli ultra, ja lääkäri vahvisti, että tämä kierto menee nyt ohi, koska siirto on 6 pv plussasta eli olisi sattunut viikonlopulle. Hyvä puoli on se, että lääkkeet näyttäisi toimineen, ja limakalvo oli paksuuntunut sinne 7-8 mm alueelle.

Tervetuloa uusille keskustelijoille! Jospa tämä tästä meillä kaikilla… Mulla alkaa nyt työt täydellä teholla, ja menen puhumaan ties kuinka monien kymmenien ihmiseten eteen (videolla), jotenka pakko unohtaa hetkeksi tämä. Tulin vain äkkiä purkamaan! Kiitos ja <3.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Heippa,

Pikainen oma napa;
      Tilkassa käyty ultrassa, ei tultu hullua hurstaammaks ? Ultrasi alle minuutin, kaikki normaalisti.
      Viikonloppuna saadaan ilmoittautua hoitoon kunhan menkat alkaa mutta todennäköisesti ei mahduta alottamaan vieläkään ?, mutta jos näin käy niin tekevät maaliskuulle varauksen jolloin meidän pitäisi varmasti päästä. Kuukausi sinne tai tänne tän jatkuvan odottamisen kanssa mutta turhauttaa ihan h*lvetisti siitä huolimatta ??
      Täytyy varmaan yrittää luomuilla jos tulee välikierto, vaikkakaan tuskin nappaa. ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Onko teillä tulossa pas vai ihan ivf hoito? Joo kyllä se yksikin kuukausi odottelua turhauttaa ja tuntuu loputtomalle näissä asioissa. ?

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Siis odotetaan ekaan ivfään pääsyä, tammikuussa ei mahduttu ja huonolta näyttää nytkin ?

Nimetön
            Ei-aktiivinen

niinas_ olette näköjään samassa tilanteessa kuin mekin. Ei mahduttu tammikuulle, mutta nyt helmikuulle meillä on alustava varaus. Jännittää, että päästäänkö nyt tositoimiin. Toivottavasti tekin pääsisitte pian! Onko teillä lyhyt vai pitkä kaava?

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Joo siis me ei päästy tammikuussa ja viikonloppuna saadaan taas ilmoittautua mutta tuskin päästään vieläkään ? Maaliskuun kiertoon alustava varaus jos ei mahduta nyt. Meillä mennään lyhyellä kaavalla.

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Hyvä, että teiläkin on varaus jo maaliskuulle. Korona tuo tähän karvaan lisämausteen, kun ei uskalla nähdä ihmisiä, ettei vaan sairastuisi ennen hoitoja flunssaan/koronaan. Sitten jos hoidot siirtyvätkin kk, niin kyllähän se aika paljon riipaisee. Miten te muut ootte suhtautunut koronaan ja hoitoihin? Uskallatteko nähdä ihmisiä vaikka hoidot ovat alkamassa tai menossa?

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Moikka, uutena täällä kirjoittelen. Meillä oli ensikäynti lokakuussa, ja oli mahdollisuus päästä jo marraskuussa hoitoon. Silloin ei kuitenkaan mahduttu, joulukuussa ei tullut menkkoja ja tammikuussakaan ei mahduttu (vaikka lokakuussa sanottiin, että viimeistään tammikuussa varmasti päästään). Meille tehtiin nyt sitten alustava varaus helmikuulle viikolle 7, mutta menkkoja ei ole Primoluteista huolimatta vielä tullut, eli tuosta viikon 7 varauksesta ei ole varmaan meille hyötyä. Todella turhauttavaa tämä, kun tuntuu että koko hoito alkaa pettymyksillä ja tulee sellainen ihmeellinen ”negatiivisuuden kierre”. Meillä siis taustalla vajaa kolme vuotta yritystä, ensimmäinen ja ainokainen kohta 6 vuotias ja sai alkunsa luomusti. Kesällä tehtiin kaksi inssiä, joista ei kummastakaan tärpännyt.

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Toivottavasti viimeistään ens kuussa pääsette hoitoihin. Pitäis varmaan ottaa asenne, että hyvä jos tän vuoden sisällä pääsisi hoitoihin, niin ei ainakaan pettyisi. Ollaan vuosi odotettu (IVF) hoitoja kunnallisella, kun ollaan muut hoidot tehty yksityisellä. Täytyy vaan toivoa, että pitkä odotus joskus palkitaan 🙂

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Huh, kuulostaa Lumme hurjalta. Meillä myös kevyempiä hoitoja tehtiin yksityisellä, olin tosi tyytyväinen palveluun siellä, mutta lompakko ei ollut yhtä tyytyvinen 😀 Milloin teillä oli ivf:n aloituskäynti?

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Sama tilanne meilläkin. Palvelu oli todella hyvää, mutta lompakko ei antanut periksi jatkaa hoitoja. Jos olisin tiennyt, että joudutaan odottamaan näin kauan, niin ehkä olisi voinut yhden kerran yksityiselläkin kokeilla. Meillä meni jotenkin kummallisesti kun tosiaan kaikki muut hoidot oli jo tehty ja lähete oli IVF-hoitoihin, niin odotimme ensin aloituskäyntiä 6 kk, juuri kun olimme menossa aloituskäynnille, niin mieheni pojalle tuli flunssa, joka siirsi koronatestauksen takia aloituskäyntiä vielä 2 kk ja sitten meidät laitettiin IVF-hoitojonoon tuolla ensi käynnillä. Jonossa olemme nyt olleet siten 6 kk, ivf-aloituskäynti oli muistaakseni loka-marraskuussa. En tiedä onko tämä se normaali odotusaika, vai miten teillä meni?

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Huomasin tämän vastauksesi vasta nyt. Meillä aika lailla sama tilanne, otin n. vuosi sitten yhteyttä HUS:iin, kun saatiin lähete yksityiseltä ja kesäkuussa päästiin ekaan inseminaatioon. Heinäkuussa oli toinen ja siitä sitten ivf-aloituskäynnin jonoon. Aluksi saatiin tieto, että aloituskäynti olisi vasta helmikuussa, sitten päästiinkin peruutusajalla lokakuulle jo. Käsittääkseni odotusajat ovat nyt pidempiä kuin normaalisti koronan takia.

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Teillä on mennyt sitten todella samanlailla kun meilläkin. Ainut ero vain, ettei meille kokeiltu inseminaatioita, vaan laitettiin suoraan IVF- jonoon.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Niinas_ ja Pioni, joo samaa mieltä siitä, että kyllä kuukausi tuntuu taas pitkältä odottaa… Kyllähän se aika aina menee, mutta jos oli asennoitunut siihen jo monta kuukautta, että se hetki voisi olla nyt…. Me ei naisparina harmillisesti voida tätä otollista ovulaatiota hyödyntää edes luomuilulla… Itse koitan asennoitua niin, että ompa yksi kuukausi tehokasta peliaikaa vielä töissä ja kotona ennen kuin tulee raskauspahoinvoinnit ja muut, mutta silti……

Rem, kyselit, että onko muut pitänyt tarkoituksella välikiertoja. Ei olla yhtään samassa tilanteessa kuin te, koska vasta 2 siirtoa takana. Sitten tuli välikierto joulun takia, jota ei toivottu, mutta kieltämättä teki kropalle ja mielelle hyvää. Nyt tämä kierto meni pipariksi, ja koitan löytää niitä hyviä puolia tästäkin ”lisäajasta”… Varmaan mieluiten aina laittaisin peräperään kaikki sisään, ja varmaan vaikka kaikki kerralla, jos multa kärsimättömältä kysyttäisiin, mutta oli siitä selkeästi hyötyä, että tuli se yksi väli… Mieli piristyi hormonittoman kuukauden aikana, ja kroppakin tuntuu toimivan paremmin. Ja varmaan, jos se on oma päätös, niin siitä puuttuu tämä pettymyselementti, joka tulee kun oli toivonut sen olevan yrityskierto.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Piinailijan tyhmä kysymys… Moni sanoo, että lääkkeiden imeytyminen on ollut selvä merkki plussasta. Blaston PAS noin viikko sitten ja itsellä valuu kyllä luget ihan huolella ulos, ja siihen päälle hulahtaa kirjasta nestettä (koska Zumenon aiheuttaa ns jatkuvan ovulaation). Onko joku plussannut siitä huolimatta, ettei ole huomannut lääkkeiden imeytymisessä mitään eroa negakiertoon verrattuna?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

En ole tuollaisesta kuullutkaan!

En ainakaan itse kiinnittänyt tuollaiseen mitään huomiota. Omalta kohdalta siis sanoisin, että ei ollut ainakaan kovin suurta eroa nega – plussa kierrossa. Molemmissa valahteli yhtälailla.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Oletteko saaneet ohjeen käyttää hoitojen yhteydessä jotain tiettyä ovulaatiotestiä? PAS siis tulossa ja mietin mitä testejä kannattaisi käyttää tai vastaavasti ei missään nimessä kannata käyttää. Onko clearblue kaikista selkein? Tehdäänkö PAS ensimmäisen vai toisen ovisplussapäivän mukaan? Tämä mulle vierasta ja jos ovulaatio näkyy plussana testinä kahtena päivänä?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Ananas, mä testasin clearblulla ja toimi hyvin. Se on mukava kun on niin selkeä, ei tarvitse arpoa viivojen tummuuksia. Mun mielestä siinä ohjeessa on, että kun ovulaatio näyttää plussaa niin sitten ei enää testata. Eli sillä ekalla menin ainakin itse. Tosin jos sulla on seuudempi testi joka näyttää kolme hedelmällisintä päivää niin silloin uskoisin, että se on se jälkimmäinen. Niitähän on kahta erilaista ainakin ja itse otin tuon missä näkyy vaan se ovulaatiopäivä ei niitä alustavia tason nousuja.

Tuulie harmi juttu tuo kierron ohi meneminen. Mä jännään saman asian äärellä. Menkat alkoikin tällä kertaa neljä päivää ajoissa, mikä tekee sen, että jos tää kierto on normaali niin mitä todennäköisimmin ovis osuu just maanantaille. Täytyy toivoa parasta, mutta on tää kyllä niin raakaa että 1/7 ei saisi osua niin sitten tietty just siihen kohtaan osuu.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Ananas, suosittelen clearbluta. Se on aina näyttänyt ovun kun muut apteekin ovu-testit eivät ole toimineet.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mulla oli eilen ensimmäinen Pas. Nyt sit tarkkailen jokaista kropan tuntemusta, ja pelkään että mitään ylimäärästä kolotusta/nippailua ei tuu. Tunteekohan kaikki kun alkio kiinnittyy? Eikai? ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei,
      ajattelin tulla mukaan keskusteluun kun meillä pitäisi alkaa 1. Ivf-hoito ensi kierrosta. Tai ainakin on alustava varaus, en tiedä kuinka sitova se sitten on…? Meillä mennään lyhyen kaavan mukaan. Taustastani sen verran, että ollaan yritetty lasta vähän yli 2 vuotta ja olen 35+ -vuotias. Mitä lähemmäksi ja todemmaksi asia menee, niin sitä enemmän alkaa jännittämään. Minusta ohjeistus on ollut aika sekavaa ja on jatkuva tunne, että tiedänkö kaiken mitä tulisi tietää ja millaisia pettymyksiä onkaan vielä edessä…
      Onko muilla samaa fiilistä lähinnä tietämättömyydestä? Varmaan pitäisi mennä ”go with the flow”, mutta ihmiselle joka haluaisi olla tilanteen päällä tämä tilanne tuntuu tosi raskaalle.

Onko niin, että Tilkassa ei tehdä mitään toimenpiteitä viikonloppuisin ja se saattaa keskeyttää hoidot pahastikin myös lyhyessä kaavassa?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Juu, ei tehdä mitään viikonloppuisin. Mun mielestä ohjeistus on myös ollut aika sekavaa (vaikka koskaan muussa elämässä ei ole kyllä mitään ongelmia ollut ohjeiden ymmärtämisen/noudattamisen kanssa), ja samaa mieltä olen tuon tietämättömyyden raskaudesta. Mulla ikää pian 38, joten siinäkin mielessä tuntuu, että jokainen kuukausi on askel kohti suurempia iän tuomia ongelmia.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Huojentava kuulla, että joku muukin on tuntenut samoin. Mullakin ikää pian 37, joten ymmärrän täysin. Ei se raskautuminen tästä ainakaan helpommaksi enää mene, mutta onneksi on loistavat hoidot olemassa ja toivon mukaan päästään niihin pian!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Heippa!

Lumme: tervetuloa mukaan! Meillä ainakin yleensä opastettiin aina vaan sinne kulloinkin seuraavaan vaiheeseen asti. Suunnittelukäynnillä opastettiin pistokset väliultraan asti, väliultrassa sitten puhuttiin pistosten jatkosta ja punktiosta, ja ehkä siirrostakin. Siirron jälkeen sai tehdä raskaustestin, ja sitten soittaa taas seuraavia ohjeita varten. Tai ainakin muistelen, että tuntui siltä että aina tietää vain sinne seuraavaan etappiin asti askeleet. Itse silloin googlettelin ahkerasti, jotta olisi tullut enemmän tunne että on ns. tilanteen päällä edes jotenkuten. Me ei oltu Tilkassa, joten en tiedä miten siellä on. Tuolla kuitenkin punktiot ja siirrot pystyttiin ajoittamaan niin, että viikonloppu ei pilaa punktiota ja tuoresiirtoa. Pakastealkion siirron tosin pilasi väärin ajoittunut ovulaatio. Tsemppiä hoitoihin !

Pioni: Tsemppiä, ja onnea matkaan!!! 😀 Itse oon kuvitellut aina, että tunnen että alkioita kiinnittyy, mutta ei sinne mitään ole kiinnittynyt… Tarinoiden perusteella monet ei kai kuitenkaan ole tunteneet mitään…

Unana: toivotaan nyt onnea ovulaatioajankohdalle! Onko sun mahdollista käydä ultrassa ennen sitä uumoiltua ovulaatioajankohtaa, ja keskustella esim. irrotuspiikistä tarvittaessa?

Ananas: Digitestiä suositeltiin!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiitos Tuulie! Voi olla, että kyse on just tuosta, että kertovat aina vain yhden vaiheen kerrallaan. Hyvä tietää, ettei päivistä tarvitse ottaa ylimääräistä stressiä. Tsemppiä myös sinulle!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Onko kukaan teistä ajatellut mennä akupunktioon hoitojen aikana? En vielä tiedä menenkö, mutta olen miettinyt asiaa. Tulisiko jokainen kivi kääntää varmuuden vuoksi..

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Minä taas vastailen 😀 Kävin nyt alkuvuodesta pari kertaa, mutta tosiaan vähän hankalaa ajoittaa hoitojen kanssa, kun ei tiedä milloin pääsee hoitoihin 🙂 Mutta olen kyllä kuullut paljon positiivisia kokemuksia, joten kannattaa varmasti joka tapauksessa kokeilla.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Okei, täytyy sitten mennä! Kiitti tiedosta! Satutko tietää milloin akupunktiossa tulisi käydä, että saisi parhaan tuloksen?

Nimetön
            Ei-aktiivinen

Kannattaa keskustella aku-hoitajan kanssa tästä, käsittääkseni eri hoitajilla on vähän erilaisia suosituksia. Itse en ollut ihan tyytyväinen siihen kenellä kävin, olen ajatellut etsiä uuden.

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Minäkään en ollut tyytyväinen hoitajaan, mutta itse akupunktio oli ihan miellyttävää. Mulla kans uuden hoitajan etsintä edessä.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mä olen käynyt nyt mArraskuun lopulta asti. Alkukierrossa aktivoitu munasarjojen toimintaa ja muuten yleistä rentoutta ja stressin lievitystä kropassa. Viime kierrossa oli tarkoitus tehdä hoito punktion ja siirron välissä, mutta siirtoa ei päästykään tekemään. Tehtiin sitten vain rentouttava akuhoito, kun sain samana päivänä tietää siirron peruuntumisesta kun akuaika oli varattu. Nyt ensi viikolle on varattu taas semmoinen aktivoiva akuaika, osuu kp4.
        Ajattelin että ei tästä nyt ainakaan haittaakaan voi olla, voimpa itse olla levollisin mielin siltä osalta että kokeilin tätäkin keinoa apuna tässä prosessissa, vaikka lopputulema olisikin ei-toivottu.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Näin on, ei siitä ainakaan haittaa pitäisi olla. Minäkin päätin sitten kokeilla ja sain heti ajan. Oli ihan mielenkiintoinen ja miellyttävä kokemus.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Pitäiskö tehdä uusi ketju? Mulla alkaa pomppimaan nää viestit? en tosin varmaan ite osaa tehdä?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Joo! Mutta en minäkään varmaan osaa, ainakaan puhelimella. ?

Pirtsakkaa pakkaspöivää kaikille! ?❤

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mä voin tehdä uuden ketjun kun olen parhaillaan tässä koneella. Hetki 🙂

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moi taas… uutta kokeilua taas torstaina tällä kertaan tai tämän luovuttajan viimeinen PAS sittn taas mietitää mitä kokeillaan seuraavaksi siis toivottavasti periksi ei anneta… nyt peukut pystyyn että tämä vika pakkasessa oleva olisi nytten se joka pysyisi kyydissä… Onko muita jolle juuri olisi siirretty tai PAS pian tulossa?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Toivon todella, että nyt tarraisi lujaa kiinni ja pysyisi matkassa loppuun saakka! Kannattaa kirjoittaa uudempaan viestiketjuun (vol 2).

Luet parhaimillaan 84 vastausketjuja
  • Alueelle ‘HEDELMÖITYSHOIDOT’ ei voi kirjoittaa uusia aiheita eikä vastauksia olemassaoleviin aiheisiin.