Etusivu Foorumit HEDELMÖITYSHOIDOT Ivf/Icsi/Pas 2021 vol 2

Luet parhaimillaan 181 vastausketjuja
  • Julkaisija
    Artikkelit
      Nimetön
      Ei-aktiivinen

Uusi ketju 🙂

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei, mikä on se eka lääke jolla IVF aloitetaan (lyhyt kaava)? Minulle sanottiin, että voisin jo hakea ekan lääkkeen (luultavasti pistokset alkavat maanantaina), mutta ei kerrottu mikä se noista kaikista määrätyistä lääkkeistä on.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

varmaan Gonal- F, mutta minulle on määrätty kahta Gonal-F voimakkuutta.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mulla alkoi kp2 gonal f, sit jossain vaiheessa sen rinnalle jarrulääke ovista jarruttamaan, se oli fyremadel. Sit ennen punktiota irrotuspiikki, se oli gonapeptyl. 🙂

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Okei, mulle määrätty Gonal-F 300 sekä Gonal-F 900 ja Ganirelix.

Nimetön
            Ei-aktiivinen

Ehkä on parempi, etten hae vielä lääkkeitä kun en tiedä mikä minun tulisi hakea.

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Nuo Gonal 300 ja 900 ovat samalla voimakkuudella, mutta niissä on vain eri verran lääkeainetta, toisessa 300ml ja toisessa 900ml. Itse hain jo viime vuoden puolella kaikki mitkä oli korvattavia, kun tuli lääkekatto täyteen.

Nimetön
              Ei-aktiivinen

No niinpä olikin. Reseptissä luki vain Gonal-F 300 ja Gonal F 900. Kävin hakemassa lääkkeet ja odotan kuumeisesti milloin lääkäri ottaa yhteyttä.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Onko kukaan aloittanut lyhyen kaavan vasta kp3? Jos nyt tästä kierrosta pääsen hoitoihin, niin pääsen piikittää vasta maanantaina eli kp3.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Moi
        Mullakin vihdoin alkoivat menkat ja päästään aloittamaan uusi hoitokierto, jolla tähdätään icsiin. Jarrua alan suihkiin huomenna eli kp2 ja piikittämään sitten kp3. Päästään näköjään aika samaan tahtiin aloittamaan seuraavia kierroksia hoitoja ?

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Omassa ystäväpiirissä ei ole ketään kuka olisi hoitoja tarvinnut, joten on se ihanaa, että täällä on ihmisiä jotka ymmärtävät. Kävin just hakemassa lääkkeet. Nyt on kaikki sormet ristissä, että päästäis aloittaa huomenna hoidot.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei

Minullakin IVF-kierron lääkkeet aloitettiin pistämään suunnitellusti kp 3. Se on varmaan ihan ok myös.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiva kuulla. Ei auta kun odottaa maananantaihin miten käy. Tsemppiä kaikille tähän jännitykseen!

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Mulla myös alkoi menkat eilen, kuumeisesti odottelen lääkärin tai hoitajan yhteydenottoa täällä 🙂

Nimetön
            Ei-aktiivinen

jes, hyvä! Samassa tilanteessa ollaan. Mulla alkoi vaan jo lauantaina ja mua mietityttää, et aloittavatko hoidot mielummin kp2 kun kp3. Pitäis tehdä töitä, mutta aika vaikeeta on keskittyä just nyt…

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moi!

En oo vähään aikaan kirjotellut tänne, kun marraskuun nega vei ensin mielen matalaksi ja sit tuli joulutauko, niin vedin siinä vähän henkeä välillä?

Ihana kun tänne tullut uusia mukaan! Lueskelin parit kejut läpi ja Unna, Ronya ja Oodi tainneet siirtyä plussanneiden keskusteluihin ???

Mulla oli to 4.päivä pas luonnolliseen kiertoon ja matkaan lähti 5 päiväinen blasto. Eli onkohan tää nyt pp3? Yks tuoresiirto siis takana ennen tätä ja pakkasessa jäljellä 2. Ja tässä kaikki mahdolisuudet omilla saada, kun miehelle tehtiin mikrotese ja nää oli ainoat mitä siitä jäljellä.

Meillä hoidot nyt kunnallisella puolella. Miehen hoidot oli yksityisellä ensin melkein 3v. Jyväskylässä hoidetaan ultrat ja raskaustestit ja Turussa käyn siirroissa, kun alkiot on siellä pakkasessa ? (Kävisin kyllä hoitamassa miellään Turussa kaiken, jos matka olis lyhyempi) Kiva, että täältä samalta suunnalta muitakin kirjottelemassa tänne! ??

Tsemppiä kaikille! ❤️

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Meillä kans 4.päivä laitettu matkaan 5pv ikäinen blasto. Jyväskylässä ollaan hoidoissa 🙂 onko sulla ollut mitään ihmeellisiä oireita/oloja? Mulla ei sitten mitään. Kaiketi ihan normaaliakin, että vielä tässä vaiheessa ei ole mitään.. Tsemppiä myös sinne ja toivotaan sitä parasta lopputulosta❤

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Moi, kiva kun ollaan menossa samassa vaiheessa! ?

Mulla ei oo mitään muita oloja, kuin mitä cyglocest aiheuttaa, eli pinna vähän kireällä ja mielialat heittelee aika railakkaasti ?? mutta mä oon näille kaikille lääkkeille tosi herkkä ja mieli herkkä hormomiheittelyille jo ilman lääkkeitäkin, niin sinällään ”normaali” olo. ? Oikeastaan aika oudolle tuntuu, kun viime siirrossa oli kaikki mahdolliset oireet, (ja toki lääkkeitäkin järjettömän paljon) ja nyt vaan odotan että milloim tuntuu edes jotain outoa tai että tulis edes tissit kipeiksi ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Minäkin taas täältä aktivoidun kirjottelee, ja hienoa että uusi ketjukin tehty. Vanha alkoi olemaankin aika pitkä ?
      Lyhyellä kaavalla kolmas ivf menossa ja ensi keskiviikkona punktio. Pistokset kestikin hiukan pidempään, kun eivät kauheasti alkaneet munasolut kasvamaan ja kaksi siellä nyt näyttäisi vain olevan. Mutta näillä mennään ja katsotaan mitä keskiviikko tuo tullessaan. Jospa minäkin pääsisin sitten kuitenkin liittymään piinaajien joukkoon. Odotukset ei kauhean korkealla, mutta täytyy toivoa että laatuu korvaisi määrän.
      Seuraavaa vaihtoehtoa jo kehottivat miettimään, jos ei tämäkään nyt onnistu. Lahjamunasolua harkittava kai seuraavaksi.

Tosi paljon tsemppiä kaikille hoitoihin ja piinapäiviin ❣

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Toivotaan, että nyt tärppäisi. Tsemppiä myös sulle!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Täälläkin alkoi menkat eilen ja myöskin odottelen tietoa, että päästäänkö aloittamaan vai joudutaanko odottelemaan aloitusta vielä ensi kuuhun ?
      MUOKS. Just tuli tieto, että joudutaan vieläkin odottamaan, alustava varaus viikolle 11. ?

Paljonko teillä muilla on näkynyt folleja ultrassa ennen hoitojen aloitusta? Mulla normaalisti määrällisesti kaiketi aika hyvin ellei jopa reilusti niin mietin, että kuinka suuri todennäköisyys onkaan sitten hyperiin hoitojen myötä vai vaikuttaako follien määrä itseasiassa edes mitenkään ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Oletteko HUS:lla vai muualla? Oliko sulla ihan luomumenkat vai söitkö Primolutia tms. kierron aikan? Mua vähän pelottaa, että saan samanlaisen vastauksen, vaikka meillä olikin alustava varaus tälle viikolle. Harmittaa myös, että joudun syömään turhaan noita Primoluteja, jos ei hoitoon mahdukaan.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Meille tulikin juuri tieto, että päästään aloittamaan tästä kierrosta.

Nimetön
            Ei-aktiivinen

Taikatalvi onpa hienoa, että pääsitte! Me vielä odotellaan vastausta.

niinas_ tarkoitatko, että kuinka paljon munarakkuloita on yleensä ollut? Mulla oli viimeksi kun ultrattiin, niin 13 + 13 eli 26 yhteensä. Mennään lyhyellä kaavalla.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Joo ollaan husissa. Ihan luomu menkat, mulla ei mitään ongelmia kierrossa ja lyhyt kaava hoitoihin.

Nimetön
            Ei-aktiivinen

Meillä myös lyhyellä kaavalla. Toivottavasti pääsette ensi kuussa sitten! Uskoisin että pääsette, jos kerran alustava varaus on tehty ja näköjään meillä se tarkoitti sitä, että hoitoon todella pääsi.

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Me ei päästy aloittamaan tässä kuussa, vaikka oli alustava varaus ja kierto oli normaali. Olivat vahingossa tehneet varauksen väärälle viikolle. Harmittaa niin älyttömästi.

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Voi ei! Onpas harmittavaa! Tuntuu, että siellä on vähän sekaisin systeemit tällä hetkellä ruuhkan vuoksi.

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Oli kyllä kova takaisku ja varsinkin tuollaisen syyn takia. Ja nyt pelko persauksissa ens kuukautisten alkamisajankohdan takia (ettei vaan olis perjantaina klo 16 jälkeen). Täytyy kyllä keksiä tähän jotain muuta ajateltavaa, aika hermoja raastavaa aikaa.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moikka!

Täällä olisi yksi joka aloittamassa tänään ekat piikitykset ja ICSI siis edessä. Pelottaa ja jännittää toooosi paljon. Ihan jo pelkästään se itse keräyspäivä mutta myös että kuinka tässä käy…

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Ihanaa, että olet päässyt jo tuohon vaiheeseen. Samanlaiset jännittyneet fiilikset myös täällä. Tsemppiä! Toivotaan parasta lopputulemaa!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moi tähänkin ketjuun! Torstaina eikä keskiviikkona niinkun vanhaan ketjuun kirjotin olisi nyt tämän kierroksen vika PAS siirto ja peukkuja pidetään pystyssä että tämä nyt tarraisi kiinni… siis tarkoitus ei ole viellä heittää pyyhettä kehään jos ei onnistu mutta jotain uusia testejä varmasti lääkäri mulle tekee siis jos ei tämä alkio tarraa kunnolla kiinni… Onko muita samassa aikataulussa olevia? eli piinaviikkoja kohta aloittavia?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei,
      onko kokemusta, että jos kp.1 on perjantaina, niin miten saa ruveta piikittää? Me ei päästy tässä kierrossa aloittamaan hoitoja, kun varaus oli merkattu väärälle viikolle, niin meikäläisen tuuria…
      Luultavammin ensi kuun menkat alkaa perjantaina ja mun tuurilla virastoajan jälkeen, niin miten sitten toimitaan?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Eiköhän piikitys ole samalla kaavalla kun lääkkeet eli tokana vuotopäivänä alkaa tai sillä kaavalla mulle on ainakin progynova aina alkanut eiköhän piikitys tuu samalla tavalla

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Eeva T, lähinnä tarkoitin, että mitä jos ilmoittautuminen hyväksytään vasta maanantaina.

Nimetön
            Ei-aktiivinen

Olen siis kunnallisella puolella, joka on kiinni viikonloppuisin.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Joku mun mielestä tuolla aiemmassa ketjussa sanoi, että kolmantenakin vuotopäivänä on voinut aloittaa, ja näin mulle sanottiin perjantaina puhelimessakin. Eli että ei välttämättä ole esteenä tuo hoidon aloittamiselle.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Mutta entä jos menkat alkaa perjantaina, niin eikös maanantai ole jo kp.4.
          Aloititko Taikatalvi jo pistokset? Miten meni?

Nimetön
            Ei-aktiivinen

Totta, niinhän se on… Soitin perjantaina Tilkkaan ja kysyin tästä, että mitä jos alkavat perjantaina illalla, ja puhelimeen vastannut oli sitä mieltä, että maanantainakin voisi vielä aloittaa, mutta varmaa tietoa tämä ei ole.

Aloitin eilen pistokset, ihan hyvin meni. Sen verran paljon tullut tässä parin vuoden aikana pisteltyä, että aika rutiinilla meni…

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Eeva T, mulla myös nyt torstaina ensimmäisen hoitokerran siirto tuorealkiolla. Tänään olin ensimmäistä kertaa punktiossa. Kovasti jännitin, mutta toimenpide oli hyvien kipulääkkeiden ansiosta hyvinkin kivuton eikä ole ainakaan vielä tullut jälkeenpäinkään suurempia kipuja.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tervetuloa Helmi mukaan! ?

Pioni, kysyit oireista, niin nyt pitää sanoa että alavatsaa vihloo välillä ja alapäätä jomottaa??? en ymmärrä mitä tää on?? Muistelen, että olis ollu samaa jossain määrin viime kerrallakin, mutta sillon oli kaikkia muitakin oireita gonal-f:n ansiosta.. Mietin, että voiko tää johtua keltarauhashormonista?? Onko kellään muulla se aiheuttanut mitään oireita?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mulla on ollut tänään sellasia kolotuksia tai viiltoja tuolla munasarjojen tai alavatsan kohdalla. Uskon et mulla johtuu keltarauhashormonista, tai en uskalla ainakaan toivoa et johtuis muusta..

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Krispy ollaan siis aika samoilla piinaviikoilla sitten… tarrasukkia sullekkin! Missä olet hoidoissa mä itse käyn Helsingin Ovumia Fertinovassa

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Eeva T, käyn Tampereella Taysissa, tsemppiä torstaille!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

niinas_eikös teilläkin ollut varaus ens kuulle? päästään varmaan aloittaa hoidot samaan aikaan. Mille viikolle sulla oli varaus? Oliko sulla foleja kuinka paljon kun olit aikasemmin siitä huolissas. Lääkäri kysyi multa olisinko halunnut tehdä pitkän kaavan, että pääsisin varmasti ens kuusta hoitoihin. Aikaisemmin oli puhetta lyhyestä kaavasta, joten olin aika hämilläni. Mulla on ollut yhteensä 25 tai 26 munarakkulaa.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Pahoittelut, että vastaus on kestänyt! Oon pitänyt nyt hiljaiseloa kun tää on yhtä odottelua.
        Joo alustava varaus punktiolle vk11. Mulla oli normi ultrassa muistaakseni 12+11.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Otin teidän vinkistä vaarin ja ostin niitä clearbluen ovulaatiodigitestejä. Ensimmäistä kertaa 8 vuoteen ? Vaikka on oppinut jo jonkun verran tulkitsemaan perinteisiäkin ovulaatiotestejä, olivat nuo silti todella paljon selkeämpi lukuisia.

Minkälainen mielipide ja näkemys teillä on siirrettävän alkion iästä? Klinikalla tietysti puhuivat pitkästä viljelystä (5-päiväinen), onkohan se oikeasti selkeästi parempi? Onko riskit alkion menetykseen suuremmat kuin että siirrettäisiin aikaisemmin kyytiin? Tarkoitan, että voiko käydä ettei alkio jaksakaan jatkaa laboratoriossa vaikka kohdussa jatkaisikin. Meillä on nyt 3-päiväinen. Ensi kierrosta todennäköisesti sitten tilanteen mukaan pitkällä viljelyllä.

Meillä 2 päivän ikäinen tuotti viimeksi toivotun tuloksen.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Ananas tuo on mielenkiintoinen kysymys, että onko aina se 5-päivänen paras. Meille on tehty kaksi siirtoa 5päiväisellä ja molemmista nega. Nyt vaihdettiin julkiselle ja siellä pakastettiin kaikki 2päivän ikäisenä. Nyt on 2päivän ikäinen alkio kyydissä ja huomenna olis testipäivä. ? jännittää ihan miten tässä käy.. mutta itse ajattelen, että 2päivänen voi kasvaa kohdussa vaikkei maljalla kasvaisikaan.. ??‍♀️

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Aurinko, jännät paikat. Onko mitään raskauteen viittaavaa oiretta? Ei ainakaan vuotoa niinkuin aikaisemmin ilmeisesti sinulla on ollut – sen tuolta luin. Tsemppiä ja peukkuja ❤

Vitsit kuinka piinatuttaa itseänikin vaikka ei varsinaisesti piinapäivät ole edes alkaneet.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moi kaikki!

Hyppään mukaan uutena! Viime perjantaina oli punktio ja maanantaina oli jo alkionsiirto.
      Nyt piinaillaan. Takana lyhyt kaava ja eka IVF. Lapsettomuutta takana useita vuosia,
      ilman plussaa. Terolut tukena ja nyt aamulla pistin vielä kiinnittymisen tueksi Gonalpeptylin.
      Vielä ei ainakaan mitään erikoisempia tuntemuksia / oireita.. Onkos tämä nyt sitten pp3?

Mukavaa talvipäivää kaikille!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Ananas ei ainakaan vielä mitään kummpisempia oireita ole ollut, tai oikeastaan ei mitään. ??‍♀️ Tiistaista
      Lähtien olen saanut testeihin haamuviivoja, eli nyt jännitän että onko pikkuinen jaksanut tarrata kunnolla kiinni vai onko tämä vain pieni yritys. en ole 4vuoden yrittämisen aikana koskaan saanut edes haamuviivaa testiin, joten olen kyllä jo onnellinen siitä että sain edes haamun ? Ananas tsemppiä sinullekin ja piinapäivät ovat kyllä erittäin haastavaa aikaa ?

Jonski kiva kun liityit keskusteluun mukaan, toivotaan että alkio kiinnittyy! ❣️

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tervetuloa mukaan Jonski ?

Mullakin oli eilen, tai oikeastaan piti olla punktio.. follit oli kerennyt karkaamaan. Turhaan myöhään oli punktio aika, ja jälkiviisana miettivät että olisi pitänyt olla jo maanantaina. Ei tosin kuin kaksi isompaa follia olisi ollut, että saalis ei mikään häävi olisikaab ollut, mutta suuri pettymys kyllä kun hiukan hukkaan meni tämä yritys.
      Päättivät nyt kuitenkin tehdä inseminaation, jotta ei aivan turha reissu olisi. Mutta en kyllä jaska uskoa että tästä tärppää, kun en kaksi edellistä icsi hoitoakaan ei ole mitään tulosta tuottanut. Mutta no jännäillään nyt kuitenkin pari viikkoa, ja sitten lupasivat onneksi heti seuraavasta kierrosta aloittaa uuden hoidon ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei!
      Uusi täällä ilmoittautuu. Lääkkeet käyty ostamassa ja pistokset pitäisi aloittaa mahdollisesti maanantaina jos menkat alkaa oikeaan aikaan, eli sunnuntaina.

Mä oon vaan nyt yrittänyt joka paikasta löytää tietoa, että pitääkö Gonal f lääkkeestä ottaa muutama tippa ensin pois vai onko se suoraa käyttövalmis? Meille ohjeistettiin lääkärissä, että ei tarvi, mutta itse lääkkeen käyttöohjeissa luki, että ennen ensimmäistä käyttöä niin sanottu ilmakupla pitää ottaa pois.
      Help me 🙂

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mulle hoitaja sanoi ettei gonal-f tarvitse ”ilmata” sillä ilmakuplat eivät ole merkityksellisiä ihon alle pistettävissä lääkkeissä. Näin olen toiminut ja sinne lääke on sujahtanut ilmakuplineen päivineen. ?? Kieltämättä itsekin ihmettelin, että ohje on eri mitä hoitaja/lääkäri pyytää tekemään ? piti itse vielä kans varmistaa silloin asia..

Ja kiitos kaikille lämpimästä tervetulosta ❤️?

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Ok! Näin muistelin kans hoitajan sanovan, mutta aloin epäröimään kun ohjeessa eri. Kiitos tästä!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moi!

Mä liityn myös uutena mukaan. Tänään ilmoittauduin ekaan hoitoon, mutta koska meillä on pitkä kaava, pitää vielä odottaa reilu pari viikkoa ennen kuin mitään tapahtuu. 😀 Jännittää kyllä hirveesti kaikki, mutta täytyy vaan malttaa odottaa ja yrittää luottaa siihen, että kaikki ei aina mene sen pahimman mahdollisen mukaan…

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moikka!

Huomenna olis ekaa ultraa ja näkee vähän et mihin suuntaan on munarakkulat lähteny kehittyy vai onko… Minä kierron päivänä teillä on ollu punktio? Toki varmasti vaihtelee, on niin yksilöllistä.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mulla oli punktio kierron päivänä 13. Pelkäsin sitä myös kovasti, mutta hyvien kipulääkkeiden ansiosta hyvinkin kivuton toimenpide itsellä. Tänään minulla iltapäivällä tuorealkion siirto.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

@Krispy kiitos vastauksesta. Jos tuo 13.päivä olis myös itsellä passeli niin viikon päästä pe olis punktio jos kaikki etenee ok. Mää pelkään kans sitä ihan törkeesti ja paniikki iskee jos mies ei saa olla henkisenä tukena 🙁
      Tsemppiä siirtoon ja pidetään peukkuja että kyytiläinen kiinnittyy kohtuun 🙂

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Aurinko, ymmärrän niin tuon onnen ja fiilistelyn jo edes haamuviivasta!! Onnittelut siis haamusta ja varovaiset onnittelut raskaudesta ? toivotaan, että tarrasi tiukkaan!

Helmi ja kaisla, oon kans sitä mieltä, että aika kivuton ja yllättävän iisi oli punktio. Hyvin se menee ?

Dina, tosi harmi ettei sulla mennyt kaikki suunnitelmien mukaan. Onneksi tästä kierrosta viisaampana. Minulla oli eka punktio päinvastoin, eivät olleet vielä tarpeeksi kypsiä ja siitä saatiin vaan yksi hyvä alkio eikä sekään tarttunut. Mutta seuraava punktio onnistuikin kun tiedettiin, että vaatii pidempää kypsyttelyä.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos. Juuri sain tiedon, että hcg arvo oli 98. Eli raskaana ollaan ainakin toistaiseksi. Toivottavasti tämä jatkaa kasvuaan. Hieman epävarma olo itsellä kuinka tässä käy, mutta nythän ei auta kuin odotella.

Punktioon meneville tsemppiä, jännittävä ja pelottava, mutta yleensä se on nopea ja aika kivuton toimenpide. 🙂

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Iltaa kaikille piinaviikot alko eli hyvin oli taas alkio kestänyt jäädytyksen ja tästä toisesta kierroksesta (eli toinen luovuttaja) tämä oli nyt viimeinen lahja ja nyt sormet ja varpaat ristissä täällä ollaan piinaviikot jos tämä nyt saisi kunnon jarrusukat ja vihdoinkin olisi meidän vuoro…

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tsemppiä punktiion menijöille! 🙂 Itsellä se ei ollut mukavin osa tätä prosessia, mutta nopeasti kuitenkin oli ohi ja toipuminenkin kävi suhteellisen nopeasti 🙂

Ja tervetuloa uudet kirjoittelijat mukaan!! 🙂 Eevalle paljon tseppiä piinailuihin, paljon jarrusukkia sinne!

Onnea Aurinko tuhannesti ja paljon tarrasukkia sinne myös!! <3 Mulla myös viikon pästä verikokeet ja tänä aamuna testi näytti, että pikkukaveri olisi tarrannut kiinni 🙂 Nyt sitten alkoi uusi jännittäminen, että myös pysyisi matkassa mukana <3

Nimetön
      Ei-aktiivinen

myyköhän muut apteekit gonapeptyl ruiskeita yksittäisesti kun reseptissä määrätään paketti eli 7 pistosta ja vaan 1 niistä käytetään…. siis mihin sairauteen kukaan noita kaikkia 7mää tarvitsee ja yli pari kymppii kpl niin mielellään ostaan vaan sen 1 jota tarvitsee… aamupohdiskeluja samalla kun ton taas mahaan tökkäsin

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mä sain ostettua yhden ja lääkäri sanoi, että muista apteekeista ei tiedä, mutta Ylioposton apteekit ainakin myy yksittäin ?

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Manna mun lääkärikin neuvo ton yliopiston apteekin että saa vaan yhden. Mun lääkäri sanoi ei itse oikein tähän usko mutta kokeillaan kaikki keinot ei siitä haittaakaan ole. Käytiin keskustelu mitkä vaikuttaa tarraako kiinni vai ei ja itse olen sitä mieltä että jotkut luovuttajat käyvät paremmin kun toiset kyllähän veriryhmiäkin katsotaan kun verta luovutetaan/saa siirron verta miksi nämä ei olisi sama luovuttajan kanssa.. mulla nyt ollut 2 eri luovuttajaa ja ensimmäiseltä jäi tuore kiinni meni vaan valitettavasti kesken tältä toiselta jonka näin ja joka olisi ollut semmoinen jonka olisin ” kuvastosta” valinnut oli nuori, hoikka ja nätti hänen munansa eivät ole minuun kiinnittyneet vaikka hyvin hedelmöittyivät ja säilyivät pakastuksen vika on siis pakko olla mun vastaanotossa… jaiks ja tämä vasta eka piinapäivä mitähän kirjoitan viikon päästä…

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Eeva T, minä ainakin sain ostettua yhden gonapeptylin apteekista. Ei ollut tarvetta kuin yhdelle. Tuikkasin itseeni just eilen.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tuhannesti onnea teille kaikille plussanneille ja Eevalle peukkuja, että tarraa?

Itse ollut vähän pois täältä palstalta kun ei ole mitään ollut menossa, mutta maanantaina alkais terolut jolla käynnistetään menkat ja siitä sitten pas nro2. Mua jännittää paljon enemmän jo nyt kun ekalla kerralla. Menispä tällä kertaa kaikki hyvin…

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Onnea Aurinko ja Manna! Toivotaan, että kaikki menee tästä eteenpäinkin hyvin!
      Ootteko kaikki gonapeptylin käyttäjät yksityisellä? Mä kyselin sitä julkisella puolella, että olisko mahdollista käyttää, niin sanottiin vaan ettei vielä ole tarvis. En tiedä saako sen sitten myöhemmin, jos ei tulosta ala tulla vai mistä johtuu.

Mulla on täällä sillain jännät päivät, että odotan ovulaatiota. Clearblun testi näytti tänään, että hormonitasot on alkanut nousemaan (mulla on tällä kertaa se uudempi testi, jossa näkyy hormonitason nousu ennen varsianista ovultaatiota) ja nyt tosiaan jännitän, että osuuko ovulaatio maanantaille vai sunnuntaille. Jos se osuu maanantaille niin menee ohi tämä kierros, ei kuulemma irrotuspiikkiä käytetä. Toivon todella että osuisi sunnuntaihin. Monenlaista jännitettävää näihin vaiheisiin mahtuu.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiitos ❤️

Pidetään sormia ja varpaita pystyssä, että osuis sunnuntaille!! ?? Tää on kyllä yhdestä jännityksestä seuraavaan ?

Mä oon kunnallisella ja jo ekaan passiin määräs gonapeptylin tukemaan kiinnittymistä. Ja muistaakseni se oli mulla tuoresiirron yhteydessäkin.. Voi kyllä olla, että johtuu siitä, että meillä alkioita niin vähän ja enempää ei enää mahdollista saada. ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mulle määrättiin julkiselta puolelta ihan automatic tuo gonalpeptyl. Varmaan katsottu vuosien selittämätön lapsettomuus tausta,että (melkeen 8 vuotta, eikä kertaakaan plussaa) laitetaanpa kaikki peliin. En tiedä?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Hmm. Aika jännä miten paljon eroja julkisella. ? meilläkin lapsettomuutta takana 8 vuotta. Munasoluja tulee tosi vähän. Kahdelta kierrokselta on saatu 1 pakkaseen ja 2 tuoresiirtoa. Nyt pasia ajatellen kysyin juuri tuosta gonapeptylistä niin sanottiin vaan ettei tarvetta. Mälsää jos jotain mitä vois kokeilla avuksi, jää käyttämättä.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Höh, no on mälsää jos vielä kysyit asiaa. Kaipa tämä joku yksilöllinen juttu näissä lääkkeissä sitten on. Kaikesta huolimatta paljon tsemppiä, että osuis sunnuntaille ovulaatio! 🙂

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiitos tsempeistä Jonski ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Toivottavasti osuu oikealle päivälle! Mulla on ollut gonapeptyl kahdessa siirrossa (julkisella), mutta eipä silti ole tarttuneet.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Täällä 8 päivää siirrosta ja ensimmäinen haalea, mutta selkeä plussa testattu eilen. Uskomaton tunne! Ensimmäinen kerta kun rtestiin tulee mitään näkyviin. Maanantaina virallinen testipäivä. Onnea myös muille plussanneille ja tsemppiä siirtoon meneville ja piinapäiviä viettäville?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Oi, onnea Pioni!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Vau hienoa. Onnea Pioni!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Onnea Pioni? Vau teitä plussaa nyt moni ??

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Ihana kuulla onnistumisia, onnee Pioni:)

Täällä eka ultra takana ja siellä näytti olevan 6-8 munarakkulaa kehittymässä… onko toi aikas vähän vai? Nostettiin vähän Menopur annostusta ja siihen rinnalle jarrutus lääke. Ens tiistaina sit uus ultra ja mahdollisesti to tai pe ens viikolla punktio.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Minulla näkyi toisessa seurantaultrassa 8 rakkulaa. Ainakin minulle lääkäri sanoi, että on ihan hyvä määrä. Punktiossa saatiin sitten 7 munasolua, joista kaikki kypsiä ja 6 hedelmöittyi. Yksi alkio siirrettiin torstaina ja loput 5 jatkoviljelyyn ja mahdollisesti sitten pakkaseen. Hienoa Pioni ja tsemppiä muillekin! ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mulla näkyi ekassa ultrassa n. 10 munarakkulaa ja muutama pienempi. Lopulta punktiossa kypsiä munasoluja saatiin 18, eli sieltä kasvoi kyllä lisää. Eli hyvältä kuulostaa Helmi! 🙂

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Heipä Hei.
      Palailen plussanneiden puolelta tänne odottelemaan passia.
      Meille tehtiin joulukuun alussa 1.pas ja siitä raskauduin. Varhaisultrassa pienen sydän väpätti, mutta maanantaina (rv11+3) alkaneet kivut vei lääkäriin ja ultrassa todettiin sykkeetön alkio. Nyt keskenmeno on jälkivuoto aiheessa ja hus:sta kerrottiin että joudutaan odottamaan yksi kokonainen kierto ennen kuin voidaan ilmoittautua uuteen siirtoon. Pakkasessa vielä 2 5päiväistä blastoa (tämäkin sellainen siis oli) – joten uuteen icsiin ei heti jouduta mutta siirto menee huhtikuulle (huoh).

Meillä siis ensimmäinen Icsi tehtiin syksyllä ja tähän viikkoon asti kaikki mennyt hyvin. Tässä on nyt toista kuukautta aikaa kerätä itsensä ja valmistautua seuraavaan koitokseen.

Tsemppiä kaikille jotka tällä hetkellä piikittelee/odottelee =) Parasta on kun jotain tapahtuu!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Voi Oodi, iso halaus sinulle ?

Minäkin käväisin raskautuneiden puolella, mutta innostuinkin liian äkkiä koska olikin kemiallinen raskaus. Sinulla tietysti eri asia kun noinkin pitkälle eteni♥️ Itse olen parhaillaan myös tuolla välikierrolla, että seuraavassa kierrossa pääsisi uuteen passiin.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Voi ei Aliisa iloitsin jo niin teidän puolesta! Tää on pitkä ja raskas tie hyvin monelle ja jotenkin omassa takaraivossa oli koko ajan tunne että liian hyvin menee ollakseen totta.

Pahinta tässä tekee se että serkkuni oli (tai on) samaan aikaan raskaana melkein samoilla viikoilla ja nyt yhteiset suunnitelmamme ei toteudukaan ? Ei voi muuta kuin surra ja sitten iloita kun sen aika vihdoin tulee! Varmasti se meille kaikille ennemmin tai myöhemmin tulee!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Oodi❤ paljon voimia teille ja pahoittelut?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Paljon voimia Oodi ❤

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Oodi ja Aliisa voimia teille, toivotaan että seuraavat alkiot tarraavat kunnolla kiinni. ❣️ On tämä niin raastavaa aikaa. Itsekin tuskailen tässä koko ajan, että meneekö tämä kesken tai onko nyt vain kemiallinen raskaus. Tänään havaittu pientä vuotoa, joka sai tietenkin mielen heti sekaisin. Ajattelin ensi viikolla pyytää uutta hcg mittausta, jotta näkisi edes onko se lähtenyt nousemaan. Toki jos tästä vuoto alkaa kunnolla niin sittenhän se on jo siinä. ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Voi Oodi ja Aliisa, hirmuisesti tsemppiä ja voimia ❤ raskaita pettymyksiä ?
      Toivotaan, että seuraava pysyy loppuun asti❣

Täällä itse ehkä aavistuksen yritän jännäillä voiko inseminaatio onnistua, vaikka ei tätä yhtään osaa samanlailla jännätä kuin alkion siirtojen jälkeen. Mutta kaikki mahdollisuudet kokeiltava. Ja täytyy sitä tässä hommassa kai aina pysyä jotenkin toiveikkaana, vaikka taas takaraivossa jyskyttää aina ajatus siitä, että joutuu kerta toisensa jälkeen tulisi pettymään. Tää elämä tuntuu kyllä nyt olevan tällästä elämistä toivon ja epätoivon välillä ?

Ja onnea plussanneille ❤

Nimetön
      Ei-aktiivinen

<3

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Voi Oodi, oon pahoillani! Ei kyllä sanat riitä. ❤️ Kovasti voimia!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

??❤ Halauksia ja voimaa tulevaan.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos kaikille ♥️

Mekin aateltii välikierrossa spottailla ovis ja testata luomuna vaikka tiedetään että mahdollisuudet lähes olemattomat, mutta eikös lotossa oo sama homma ja aina joku voittaa? ?

Unana milloin sulla oli siirto? =)

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mulla siirto varmaan pe jos siis huomenna ovis + Jännittää. Kaksi päivää testi näyttänyt nyt sitä että hormonitasot nousee. Jos menee ovis maanantaille niin sitten menee tämä kierto ohi. (Meillä meni edellinenkin kun unohdin alottaa cyglogestin ajoissa ??)

Mäkin aina välikierroilla spottailen ovista. Ihan niinkun sanoit, et kyl se lottovoittokin joskus jollekin osuu ? ja ainakin oppii ovulaatiotestien käyttöä.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Eikä miten huonoa tuuria! Mulla on sama edessä kun loput 5päiväisiä, just jos osuu maanantaille niin ei onnistu siirto.

Millä tsekkailet ovista? Mä tilasin just liuskoja. Viimeks käytin clearblueta mut ”huvispottailuun” vähän turhan kallis. Pidän peukut pystyssä että huomenna plussaa ? mikä tiellä oli pakkasen tilanne?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mä oon välikierroissa käyttänyt apteekin omia ja sitten siirtokierroissa clearbluta.

Aamulla ei tullut ovulaation merkkiä clearbluhun ? osaisiko joku sanoa vaikuttaako se että jouduin juuri tänään vaihtamaan uuteen pakettiin? Ei kai se mitään vaikuta? Tikulla vaan tuli samasta virtsasta kaksi lähes yhtä tummaa viivaa ja se sai epäilemään. Varmaan se huomenna on just digilläkin plussa kun tikku näyttää tänään jo lähes tasapaksua viivaa.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

En usko että paketin vaihto vaikuttaa, mutta clearblue (mitä olen lukenut) ei välttämättä aina anna hymynaamaa vaikka ovis olisikin. Testaisin vielä illalla uudestaan! Mulla kävi just noin et viivat vahveni mut sit vast su iltana 18 sain hymynaama kun maanantaina olisi ollut myöhäistä!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiitos vinkistä. Muistelinkin että sulla oli vastaavaa jännäämistä jossain vaiheessa. Täytyy testata ja toivoa vielä parasta. Muuten täytyy ruveta lottoa itsekin vetämään ?

Kiva että teillä on pakkasessa vielä kaksi. Varmaan tuommoisen raskaan kokemuksen jälkeen edes hiukan helpompi päästä pas:iin kuin että alkaisi kaikki alusta. Meillä on tämä yksi pakkasessa. Ja eka pas nyt siis yrityksessä.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kieltämättä olisi ollut melko raskas taival lähteä tästä suoraan icsiin. Mutta toivotaan että näistä pakkasalkioista saadaan vauvat syliin ♥️

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Voi Oodi voimia keskenmenon käsittelyyn ja toivottavasti pääset nopeasti kanssa piinaviikkoilemaan… Mulla nyt toinen luovuttaja ja hänen lahjoisaan ei ole viellä yksikään saanut jarrusukkia ja nyt on vika pas laitettu torstaina ja jos ei tämäkään onnistu sitten alkaa homma 3 kertaa taas alusta…. Itse pähkäilen että eka luovuttaja sopi vissiin mulle paremmin kun tällä kertaa vahingossa tapaamani toinen luovuttaja… harmi vaan sillä tää toka oli nätti, hoikka ja siro… eli kaikkee mitä minä haluaisin olla ja lääkäri on siis sama kun ekalla kerralla

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiitos Eeva T. Toivon todella että tämä nyt tärppää ? tarrasukkia sinne!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tänään aamulla kävin ultrassa, oli lähes 20 rakkulaa ja mahdollisesti menee ylikin, eli en saa Ovitrellea irroituspiikiksi hyperovulaation riskin vuoksi. Tuoresiirto jää siis tekemättä ja pas sitten parin kuukauden sisällä. Taas joutuu odottelemaan… Perjantaille on aika varattu punktioon, jännittää vähän jo.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Paljon tsemppiä ja voimia kaikille hoidoissa kulkeville. Tullut paljon viestejä eri tilanteista <3

Itsellä pp 7 menossa, iltaisin makuuasennossa tulee sellaisia menkkamaisia nippailuja kohdun seudulta/munasarjojen kohtaa.
      Muuten ei mitään erikoisempia tuntemuksia. Ei ole kovin luottavainen fiilis tällä hetkellä.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Taikatalvi toivottavasto vointisi pysyy hyvänä. Iso määrä kasvamassa siellä.

Jonski toi on kyl piinaavaa kun tuntemukset voi johtua alkavista menkoista tai raskaudesta. Toivottavasti ois jälkimmäistä! Soitatko testipäivään asti ennen kuil testaat?

Täällä kävi nyt niin että vaikka kuinka sunnuntai iltana yritin testailla, niin ovulaatio osui vasta tähän aamuun. Tuli toinen välikierto nyt ja pahinta että ensi kierrossakin iso todennäköisyys maanantai ovulaatiolle. Kyllä hiertää välillä tämä odottelu vaikka kuinka yrittäisi positiivisena pysyä.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Taikatalvi harmillista että joudut odottelemaan, samoin Unana ? Tää osaa välillä olla niin tuskallisen piinallista. Meillä on sit varmaan samoihin aikoihin siirrot tulossa ni voijaan tsempata toisia =) Toivottavasti Unana ei nyt toistamiseen osu huonolle päivälle..

Onks sulla Jonski milloin virallinen testipäivä, ja meinaatko testata etukäteen? Minkäikäinen alkio siirrettiin?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Virallinen testipäivä on sunnuntaina. Ajattelin odotella sinne asti. Mulle siirrettiin kolmen päivän ikäinen ja 8 soluinen alkio. Ja tämä on ensimmäinen kyytiläinen.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Okei, sori en oo ihan perillä kaikkien tilanteista, mut oliko sulla siis tuoresiirto? Jäikö pakkaseen vielä alkioita? Joo ei tuo etukäteen testaaminen ihan jo kemiallisen takia kannata (paras puhumaan ite testasin PP7 lähtien yhteensä 6 krt ennen virallista ?).

Jatkossa yritän olla ite mahd neutraalina ja toivomatta liikoja sinne viikolle 12 asti, vaikka helppoa se ei tuu olemaan. Ajatuksena kuitenkin ettei ehkä tipu niin kovin korkeelta.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Tuoresiirto! Pakkasessa neljä alkiota (kahdessa oljessa) Joo itsellä ei plussan plussaa kertaakaan tämän kahdeksan vuoden aikana.. vähä skeptinen olo, että miten voisi nyt tulla. Pitäis jostain kaivella taas sisäinen tsemppi. ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Onko teillä pitkälti hoitoja ollut takana? Pahoittelen kysymystulvaa!
        Mitä meinaa että on kahdessa oljessa? ? Pidetään peukkuja ja lähetetään tarrasukkia sinne ☺️

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Toki saa kysyä 🙂 Näissä ivf-hoidoissa ei olla oltu kuin tammikuusta alkaen (jonotettu yli puoli vuotta). Muutama vuosi sitten clomifen-hoitoa, mutta ei onnistunut ja jätettiin silloin hoidot siihen. Selittämätön lapsettomuus, syytä ei ole löytynyt. Nyt ajateltiin katsoa vielä tämä kortti. Vaikka takana kahdeksan vuotta toivetta, ei olla aktiivisesti koko aikaa yritetty.. siksi vasta nyt mentiin näihin hoitoihin kunnolla. Tänään alkanut kyllä sellainen rusehtava vuoto eli ei tainnut onnistua.. mutta eka siirtohan tämä vasta onkin. Ai niin ja olkihomma eli kaksi alkiota on pakastettu yhteen olkeen. Sulatukseen tulee siis kaksi kaksi kerralla. Varmistetaan kai, että jompi kumpi selviää sulatuksesta? En tiedä.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Unana, harmi kuulla et ovulaatio alkoikin maanantaina. Voimia odotteluun. Mä yritän odottaa testipäivään asti. Piinailu jatkukoon.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mikäs Krispyn tilanne, onko tuntemuksia?

Ja Pioni tänään virallinen testipäivä, oliko plussa vahvistunut? =)

Eeva T Miltäs siellä tuntuu? Meinaatko testata etukäteen?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Oodi, oli viiva vahvistunut. Oon kehittänyt testaamisesta näköjään itelleni jonkun stressin kun viikonloppuna tuntui et olin kokoajan testaamassa ja vertailen kuvia et onhan varmasti vahvistunut?‍♀️ mutta tänään virallinen testipäivä ja selvä toinen viiva aamulla tikussa oli. Nyt vaan täytyisi odotella varhaisultraa, verikokeisiin ei passitettu mutta aattelin käydä jos epävarmuus iskee.. Ei tätä meinaa vaan uskoa todeksi. Kokoajan pelko, että alkaako menkat/vuoto?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Ihana kuulla Pioni että plussaa näyttää! ♥️ Voin kertoa että paniikki heltiää ehkä viikoksi varhaisultran jälkeen ja jatkuu sitten aina seuraaviin ultriin asti ? Mutta askel kerrallaan, olet taas askeleen lähempänä ja toivotaan että pysyy matkassa loppuun asti ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Eilen illalla googlasin milloin pas voisi näkyä jo testeissä ja semmosen intialaisen hedelmällisyys lääärin videossa sanottiin 8vrk lähtien voi näkyy mutta ei saa viellä lannistua jos on nega eli aikasintaan 18 jos kaapista löytyy niitä halpis testejä ton clearbluen säästän siihen 14vrk siirrosta eli viralliseen testipäivään..

Nimetön
          Ei-aktiivinen

hedelmällisyyslääkärin… en osannut korjata tekstiin tätä kirjoitusvirhettä

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tuoresiirto tehtiin mulle tosiaan torstaina, nyt PP 4 eikä ainakaan vielä ole mitään erityisiä tuntemuksia. Virallinen testipäivä on 24.2. 5 alkiota jäi jatkoviljelyyn ja nyt odottelen tietoa, että saadaanko niistä mitään pakkaseen. Onko kenelläkään kokemusta siitä, että kuinka nopeasti yleensä tiedetään, paljonko pakkaseen jää, kuinka kauan tällainen jatkoviljely yleensä kestää?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Eikös blastot oo 5 päiväisiä yleensä kun ne pakastetaan. Mulle kun siirrettiin 5-päiväinen niin samalla sain kuulla pakkaseen selviytyjät. Luulisi siis että saisit tiedon jo ihan pian. Toivotaan et tuoresiirto tärppää ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Joo meillä kans viljeltiin 5-6 päiväisiä ja heti pakastuspäivänä tuli tieto omapolulle. Tilkassa siis ollaan hoidoissa.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Voimia Oodi ja Aliisa ❤️

Tsemppiä Krispy piinapäiviin! Mulla kesti muistaakseni 2 päivää, kun kyselin sit niiden perään! Ei siinä kauaa mennyt, mutta itse piti olla aktiinen osata kysyä kaikki mahdollinen. ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mä testasin ekan kerran 5 päiväisen blaston siirron jälkeen PP7 ja haalea haamuviiva näkyi siitä lähtien herkällä testillä. Ensimmäisen viivan sain rfsun normitestiin PP9 =)

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Luulin lukeneeni ettei raskauden alussa saisi syödä rautalisää? Pitääköhän paikkaansa? Onko tietoa? Tai voiko vaikuttaa hoitoihin jos hoidon aikana syö rautalisää?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tuosta rautalisästä.. Itselläni oli ferritiini alhainen ja gyne nimenomaan määräsi rautalisän hoitojen eka keskustelukäynnillä 100mg joka toinen päivä. Ja raskaana olevalle suositellaan rautalisää muutenkin varsinkin jos ferritiini tai hb alhainen. Terv. Sh

Nyt mulla pp13 menossa. Melkoisia piinapäiviä.

Eilen oli melkoinen aamu kun ajattelin että menkat alkaa justiinsa kun juili niin menkkamaisesti alavatsaa ja kylkiä. Lonkkakin kipeytyi, minkä mulla aina tekee ennen menkkoja… Nyt toivotaan vaan parasta että alkio olisi pysynyt matkassa. 1. Ivf Tuore siirrolla.

Pidetään peukkuja toisillemme ja käsiä kyynärpäitä myöten ristissä että jokainen meistä saisi kokea äitiyden. ❣️

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moikka kaikille! Minäkin palailen keskusteluihin pidemmän tauon jälkeen. Olen taustalla seuraillut keskustelua aina välillä. Nyt päätin tulla mukaan, kun hoidot on ajankohtaisempia.

Meillä lapsettomuutta takana vähän yli 2 vuotta. Kyseessä selittämätön lapsettomuus ja minulla matala Amh. Meille tehtiin viime vuoden puolella kolme inssiä, mutta ei tehonnut. Olinkin todella skeptinen niiden suhteen ja ärsytti kun piti käyttää aikaa niihin. Sitten tuli 6 kk odotusjakso seuraaviin hoitoihin kun julkisella ollaan. Lisäksi korona on sekoittanut meidän aikatauluja. Nyt tammikuusta päästiin Ivf-hoitoon ja huomenna on ensimmäinen ultra, jossa päätetään pistosten ajankohta. Meillä on pitkä kaava hoitomuotona ja nyt olen 2 viikkoa käyttänyt nenäsumutetta. Jännää ja rankkaa samaan aikaan. Nenäsumute on aiheuttanut minulle unettomuutta, ja olen välillä ihan puhki. Rankkaa on muutenkin kun pelottaa miten nämä hoidot toimii.

Kiva liittyä taas keskusteluun mukaan ja toivotan paljon jaksamista kullekin omassa tilanteessa! <3

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Hei, Tiina85.

Meillä aika sama tilanne kun teilläkin. Vähän yli 2 vuotta lapsettomuutta takana. Selittämätön syy. Meille tarjottiin suoraan mahdollisuutta IVF- hoitoihin kunnallisella, yksityisellä suoritettujen hormonihoitojen ja tutkimusten jälkeen, mutta siitä huolimatta viime vuosi meni täysin odottamiseen, mut toivottavasti päästään ensi kuussa aloittamaan hoidot. Tsemppiä univajeeseen ja hoitoihin!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Toivotaan Mappe ettei alakaan=) koska sulla virallinen testipäivä?

Tiina85 voin vaan kuvitella kuinka turhauttavaa käydä läpi inssejä kun syy ei ole selvillä. Se hyvä puoli meidän osalta että tiedossa oli koko ajan icsiin joutuminen. Mutta kyllä tässä hoitopolkua silti takana puolitoista vuotta.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Oodi. Eilen olis ollu, mutta kehottivat odottamaan vielä muutaman päivän yli ennen testiä. Tänäänkin ollut aamu menkkamaiset kivut päällä. Ja paineen tuntua alavatsalla. Viimeiset n. 5 yötä mennyt yöhikisyyden merkeissä. Monta kertaa herännyt yöllä litskamärkänä. Itse oon yrittänyt olla että liikaa ei miettis mitää oireita kun niitä lueskelee niin vaihtelee hurjasti. Toisilla ei mitään ja toisilla kaikki mahdolliset, kolmansilla siltä väliltä. Riippumatta siitä mikä on lopputulos. Mutta kauheen vaikeeta tämä on olla miettimättä.
      Ajattelin ehkä huomenna kokeilla testiä, tai to aamuna.. Toivotaan ettei menkat ala. Mä en ole testannut kun 1 kerran eläissäni aiemmin. Takana 15 vuotta tahatonta lapsettomuutta. – toivo kantaa kulkijaa –

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Ihailen kärsivällisyyttäsi=) Ja se on totta että oireet vaihtelee jokaisella. Mistään ei voi tietää varmaksi. Mies yritti myös kovasti tsempata olemaan testaamatta ”kyllä ne menkat kertoo” kun tasainen kierto kuitenkin on!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Pp 9, eilisestä lähtien ruskeaa tuhruvuotoa, toisinaan punertavaakin ja hyytymiä. En ole testannut.
      Turhauttaa, mutta ei auta kuin häntä pystyyn.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Toivotaan että se ei vielä tarkoittaisi mitään huonoa

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Voi hitsi Jonski! Tiedän tunteen. Voisko vielä toivoa, ettei ole huono merkki? Vai tuntuuko, että nyt alkoi kuukautiset? Itse oon jotenkin kropasta aina tuntenut, kun tuhruvuoto alkanut, ettei ole hyvä juttu, vaikka joillain se onkin tarkoittanut raskautumista. Kaippa sen itse aika hyvin tietää.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Voihan se raskautumiseenkin liittyä, mutta varmasti turhauttavaa epätietoisuutta! Kohta on jo testipäivä niin sitten selkenee =)

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kyllä tässä henkisesti jotenkin jo valmistautuu kohti uutta kiertoa. Syön vielä toistaiseksi terolutia ja toivotaan tietysti, että olisi jotain raskautumiseen liittyvää. Silti niinkuin Unana sen sanoi, että kyllä sen tietää.. Itsellä semmoset fiilikset, että kuukautiset alkaa näillä näppäimillä.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Ilokseni saan ilmoittaa, että tein tänä aamuna (pp14) positiivisen raskaustestin. Haalea plussa, mutta silti selkeästi nähtävillä. Olo tuntuu aivan uskomattomalta. Voiko olla mahdollista, että 15 vuoden jälkeen 1. Ivf:n 1.tuoresiirto takana ja heti tärppää… Nyt polilta odottelen soittoa. Tänään pitäis loppua Terolut kuuri.. Olo on todellakin epätodellinen ja nyt vaan pitää ottaa rennosti ja toivoa että kaikki menisi hyvin ja pieni pysyisi matkassa mukana❣️

Toivon kaikille täällä kaikkea hyvää ja plussatuulia❣️

Muistetaan että toivo kantaa kulkijaa!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mappe aivan mahtavaa! Onnea ja tsemppiä, pidän sormet ristissä!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Onnea Mappe ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Onnea Mappe!! Hieno uutinen 🙂

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Hienoa, paljon onnea ! 🙂

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Ihana uutinen, onnea Mappe! Toivotaan tosiaan että pieni tarrannut oikeaan paikkaan ja kunnolla ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mieletöntä ❤ Onnea ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mappe voi miten ihania uutisia 🙂 onnea ja pidetään peukkuja et kyytiläinen on tiukasti matkassa mukana loppuun asti <3 Antaa kyl toivoa varmasti monelle meistä kuulla ihania onnistumisia.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kenellä teistä olisi siirtoa odotettavissa maaliskuulle? Menee itsellä sekaisin kuka on missäkin vaiheessa menossa ? Mulla olisi todennäköisesti maaliskuun keskivaiheilla.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mulla pitäisi olla maaliskuussa siirto. Varmaan kanssa aika lailla keskivaiheilla. Voi olla että mennään aika samassa tahdissa. Ja eikös ollut useampi muukin, jolla maaliskuulla pitäisi olla siirto edessä?

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Mulla varmaan myös maaliskuussa tai viimeistään huhtikuun alkupuolella siirto 🙂

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Meillä pitäis olla myös maaliskuussa vk11 punktio ja toivottavasti sitten samalla viikolla siirto myös.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mulla siirto huhtikuun alun menkoista. Kunhan ne mut vaan alkaisi mahd nopeaan =)

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Jee pidän teidät varsinkin mielessä niin päästään jännäämään yhdessä?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kysymys teille:
      Kuinka kellonlyömän tarkasti otatte progynovat ja luget?
      Mulle siis määrätty 3krt/vrk joten 8h ois annosten väli. Tuolla kemiallisella kierrolla mulla oli puhelimessa muistutus lääkkeistä, mutta en ottanut niitä tarkalleen tuohon aikoihin. Aamulla saatoin nukkua pidempään jolloin edellisestä lääkkeestä kulu esim 10h tai jos illalla väsytti niin otin lääkkeen jo 1h aikasemmin. Kuinka iso väli tuolla on? Ens kierrossa varmaan otan just kellonlyömälleen oikeaan aikaan etten syytä itteäni jos taas epäonnistuu… Olen vaan tosi huono uninen, joten yöunet jää vähiin kun en 8h saa lääkkeitten oton takia nukuttua. Unet jää ehkä 6 tuntiin jos hyvä tuuri.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mulle sanottiin kun otin 3 krt päivässä että mahdollisimman tasasin väliajoin, ettei pitoisuus heittele paljolti. Mutta ei kai tunnilla kahdellakaan kiin suurta merkitystä luulisi olevan?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Aliisa kantsii varmaan vielä tarkistaa lääkäriltä. Mutta mulla on ollut sellainen käsitys, että luget ei oo niin tarkkaan. Tosin mulla on ollut aamulla ja illalla vaan. Joistain lääkkeistä on saanut ohjeen, että tarkalleen tällä kellon lyömällä tai koitan nyt 15 minuutin tarkkuudella, mutta lugeista mulle ohje oli, että ota aamulla ja illalla. Mutta ehkä kantsii tarkistaa, ettei jää painamaan ja toisaalta ettet valvo turhaan. 🙂 Miten muilla? Tässä on meinaan huomannut, että aika erilaisiakin ohjeita voi saada samaan asiaan hoitopaikasta riippuen.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Onnea Mappe ja paljon tarrasukkia sinne ❤️

Mulla oli verikokeet maanantaina ja hcg 580, eli näyttäis siltä ainakin vielä, että olis pikkukaveri matkassa mukana. Ultra on vasta 10.3, eli jännäilyä sinne asti ?

Mites Pioni, eikös sullakin ollu verikokeet jo?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Ei määrätty verikokeisiin kun ilmotin plussasta. Tänään jäi muutaman kerran tuhruvuotoa pyyhkiessä, jos jatkuu niin menen verikokeisiin.. Kuulemma yleistä alkuraskaudessa niukka vuoto ja varsinkin hoitoalkusissa mutta oon nyt kauhusta kankeena?

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Voin kyllä kuvitella, kuinka säikäyttää, mutta toivottavasti kaikki on hyvin! Paljon voimia sinne ja rauhallista mieltä ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Toi odotus ja tietämättömyys on kyllä aikamoista, mutta ainakin suurella todennäköisyydellä kaikki on hyvin ?
        Toivotaan parasta!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos teille❤ pelottaa tosiaan että vuoto yltyy ja peli on menetetty

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Pakko liittyä mukaan, kun muutenkin tulee lueskeltua näitä keskusteluja aika usein. Meillä on ensimmäinen IVF + tuoresiirto takana ja nyt menossa pp2. Meillä hoito alkoi 31.1., munasolupunktio oli 10.2. ja kahden blastokystin tuoresiirto 15.2. Hoitopaikkana Dextra Pihlajalinna. Punktiossa saatiin 10 munasolua, joista 9 hedelmöittyi normaalisti ja näistä 7 kehittyi blastokysteiksi. Pakkaseen menivät loput viisi.

Alunperin en osannut odottaa, että tämä _odotus_ on näin kamalaa. Tunnit ja päivät matelevat. Meillä taustalla kaksi helppoa luomuraskautta, joista nyt jo kouluikäiset lapset, mutta kolmannen kanssa ollut haasteita; sain PCO-diagnoosin 2016. Nyt kuitenkin kovasti toiveita ilmassa, vaikka tietysti luonteenomaisesti pelkään jatkuvasti pahinta. Onpa kokonaisvaltaisen ahdistavaa.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Tervetuloa Sara ja tarrasukkia piinapäiville! Ne ovat kyllä nimensä mukaan todella piinallista! Pakko kysyä mistä syystä kaksi siirretty samanaikaisesti? Kysyin nimittäin mieheltä voitaisiinko (kun haluaisin salaisesti kaksosia) , mutta en tiedä suostuisiko klinikalla edes ?

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Kiitos <33

No itse asiassa päätin ihan vain kysyä asiaa. Jossain takaraivossa on ollut pitkään ajatus siitä, että se voisi olla jopa aika ihanaa, jos tulisi kaksi samalla. Ajatus heräsi jokunen vuosi sitten, kun kokeilimme jonkin aikaa ovulaatioiduktiohoitoja (osottautuivat mahdottomiksi, kun joko munasoluja ei saatu kypsymään tai sitten niitä tuli aivan liikaa eikä tasapainoa löydetty).. Joka tapaukessa lääkäri näytti miettivät hetken ja totesi, että ei se tietysti kiellettyä ole, vaikkei suositeltavaa. Omalla kohdallani tilannetta puolsi myös oma terveydentila, hyvin sujuneet aikaisemmat raskaudet ja synnytykset sekä ikä, täytin juuri 34 vuotta.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Pioni mulla 1 keskenmeno näistä ivf hoidoista kokemusena ja se meni kesken parin viikon ikäisenä ja ei ainakaan mulla tullut pikkuista vuotoa vaan ihan kunnon niegara eli toivotaan että sun pieni tihkuminen on alkuraskauden normaalia vuotoa mulla siis ainakin ei tullut mieleen onko mennyt kesken vai ei. Peukut pystyssä että pääsit säikähdyksellä

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mikä vointi sulla on tänä aamuna Pioni? Onko tuhru pysynyt kurissa vai lisääntynyt? Toivotaan todella parasta!
      Mikä Jonski sun vointi on?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tulin vaan huikkaamaan väliin, että hirveästi tsemppiä ja voimia ja lämpöä ja onnea matkaan kaikille tällä palstalla!!! <3 <3 Ootte ihania, ja kiitos jakamisesta. Oon täällä taustalla seuraillut, paitsi viime päivinä en ole melkein edes ehtinyt töiden takia.

Täällä luvassa PAS tod näk parin viikon päästä, jos kaikki menisi hyvin.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Yön aikaan ei ollut siteeseen asti tullut yhtään, eikä nyt pyyhkiessäkään. Soitin neuvolaankin, sieltä sanottiin että pieni tiputtelu alkuraskaudessa normaalia ja varsinkin niihin aikoihin kun kuukautisten pitäisi normaalisti alkaa. Kipuja ei ole ollut. Toivottavasti tämä oli nyt vain harmitonta ja selvittiin säikähdyksellä. Tutkin asiaa vielä netistä ja eri foorumeilta, täysin lääkkeellisissä Pas kierroissa on ilmeisesti todella yleistä vuodot plussan jälkeen? tätä en tiennyt!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tsemppiä piinapäiville Sara!Ja toivottavasti Tuulie pääset kahden viikon päästä PASiin ja tsemppiä myös sinne! 🙂

Pioni, kuulin juuri eilen, että eräs tuttu oli vuotanut ensimmäiset muutamat raskauskuukaudet kuin niagara ja terve lapsi syntynyt jo. Luomuraskaus kyseessä. Melko yleistä tuo vuoto ilmeisesti on. Kyllähän se silti huolettaa. Toivotaan, että vuoto sun kohdalla on harmitonta ja näin varmasti onkin. 🙂

Itsellä edelleen sellaista ruskeaa tuhrua, välillä punertavaakin, mutta ei ole yltynyt kunnon vuodoksi. Eikä kipuja. Nyt on pp 10. Olin jo heittänyt kirveen kaivoon, mutta en vielä heitäkään, kun ei ole kunnon vuodoksi alkanut. On kyllä todelliset piinapäivät kyseessä 😀

Nimetön
      Ei-aktiivinen

On taas niiiiin pitkät piinaviikot ja vasta puoliväli ohitettu… luin jo millon saa aikaisintaan testata kun löysin kaapinpohjalta ikivanhoja liuskoja ton clear bluen jätän sitten varsinaiseen päivään mutta miten muu kuin pian ootte ruvennut testailemaan?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mitä olen seuraillut ihmisiä tässä 5kk aikana niin PP5 on ensimmäiset haaleat viivat näkyneet. Itse testasin ekan kerran PP7 ja sain näkyviin myös haalean viiva ja siitä myös joka pv eteenpäin. PP9 näkyi jo normitestilläkin eli ei tarvinnu herkkää testiä. Tosin on niitä tarinoita myös luettu että päivää ennen virallista testiä on vielä näyttänyt negaa ja virallisena vasta plussannut.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Miten sulla siis menee noi piinikset? Oliko siis pp9 virallinen testipäivä?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Eeva T, jokos testasit? 🙂

Nimetön
          Ei-aktiivinen

En ole vielläkään uskaltanut… ja olisi ultrabluen lisäksi pari noita halpis testejä jos ei jaksa torstaihin saakka…. oon lukenut miljoona eri millaisia oireita ollut juttuja ja yökötystä ihmeellisempiä oireita ei mulla ole ollut johtuuko se ehkä kenties onnistumisesta vai liiasta kahvin (kofeiiniton) juomisesta…

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Ehkä tuo on Eeva T vaan fiksua =) mies yritti muhun (himotestaajaan) saada järkeä ja sanoi että kyllä ne menkat sitten kertoo onko onnistunut. Mutta ei voi mitään kun olen niin malttamaton ?
          Toivotaan kovasti että nyt tärppää ??

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Ensimmäisen raskaustestin esikoisen odotuksen alussa tein 11 päivää ”ovulaatiosta” eli punktiosta, eli 9 päivää (2 päivän ikäisen) alkion siirrosta. Silloin tiesin että raskaus on alkanut ja luin, että kiinnittymisen jälkeen niihin aikoihin testiin olisi mahdollista tulla kaksi viivaa.

Tällä kertaa tein jo 7 päivää ovulaatiosta, 4 päivää (3päiväisen) alkion siirrosta, joka olisi ollut siis kiinnittymispäivä, jos olisi mennyt samanlailla kuin esikoisella(aivan liian aikaista siis). Nyt menossa jo dpo 10, kuukautisiin 3 päivää ja negaa näyttää. Muutoinkaan ei ole sitä ”olen varmasti raskaana” -kliseistä fiilistä. Tänään 7 päivää siirrosta.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Toivotaan nyt vielä, mutta hyvä varautua henkisesti jo seuraavaan askeleeseen ? Tätä odotusta ja innostusta ja pettymystähän tämä matka on, mutta lopulta palkitaan varmasti meidät kaikki!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tsemppiä muille piinapäiviin!

Minulla alkoi tänään kuukautiset ja eka tuoresiirto siis ei onnistunut. Ei tarvinnut tehdä raskaustestiä. Onhan tää aivan persuuksista. Tuli myös taas pelko siitä, ettei minä ja mieheni ikinä välttämättä koeta vanhemmuutta. Kehoni ei vaan toimi.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Voi Jonski voimia pettymyksen kanssa. Jäikö teille pakkaseen alkioita? Meilläkään ei tuoresiirto toiminut mutta sittwn ensimmäinen pas tärppäsi, vaikka päättyikin lopulta ikävästi.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Pakkasessa alkioita. Niitä on neljä, mutta kahdessa oljessa. Eli kaksi sulatetaan ilmeisesti kerralla.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Jonski, tosi harmi! ?❤ Ymmärrän tuon sinun tunteen paremmin kuin hyvin. Meilläkin pitkä lapsettomuus takana. 6 vuotta. Sinä aikana ei yhden yhtään plussaa vaikka olisi suurennuslasilla, taskulampulla ja päällään seisten hyvällä mielikuvituksella varustettuna testejä tihrustanut. Ensimmäinen punktio meni totaalisen perseelleen, yksi alkio tuli ja siirrettiin. Nega. Heti uuteen punktioon, saalis parempi. Yksi tuoreeltaan siirtoon. Siinä vaiheessa iski järisyttävä ahdistus, että jos ei taaskaan jää pakkaseen mitään ja joudutaan taas punktioon. Kolmanteen, eli viimeiseen ”ilmaiseen”. Silloin se tuntui maailmanlopulta. En ehkä tajunnut, että hoidot voidaan jatkaa omakustanteisesti. Kaikesta huolimatta raskaus alkoi.

Niin monta tuskaisaa ja lohdutonta hetkeä on ollut matkan varrella ja ajatus, ettei omaa lasta tule. Olen syyttänyt itseäni vaikka vikaa ei ole löytynyt. Lapsena ystäväkirjoihin kirjoitin ”isona minusta tulee…. ÄITI”. Mietin, miten voi olla mahdollista, että minä joka olen eniten maailmassa halunnut äidiksi, en onnistunu siinä?? Ja sitten kun on niitä jotka tulevat raskaaksi tahtomattaan pelkästä silmiin katsomisesta…..

En ikipäivänä olisi voinut kuvitella, miten olisi päässyt yli siitä, etten omaa lasta saisikaan.

Tällä hetkellä hieman samat ajatukset, esikoisen syntymän jälkeen toinen on saanut tulla jos on tullakseen ja aktiivisempaa yritystä ollut nyt 1-1.5 vuotta. Tunne on yhtä murskaava ja toisen lapsen kaipuu yhtä kova kuin esikoisen aikaan. Toki paljon on muuttunut, tiedän nyt, että raskaus voi alkaa ja sujua ongelmitta kun sellainen takana jo on. Ja olen lapsestani äärimmäisen kiitollinen ja rakastan häntä yli kaiken. Mutta silti toisen kaipuu kiristää sisällä ja epäonnistumiset murskaa.

Älä menetä toivoa. Kaikki järjestyy vielä vaikka ei siltä aina tunnu. ❤

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Olen pahoillani jonski! Voimia suruun <3 Täällä on onneksi paljon positiivisia kertomuksia siitä, että seuraavat ovat onnistuneet.

Tsemppiä kaikille piinapäiviin ja hoidon alkua odottaville! Miten te lievitätte stressiä esim. piinapäivien aikana? Odotan sitä jo kauhulla. Juoksu ei varmaan ole järkevää siirron jälkeen?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

En ole keksinyt keinoa stressin lievitykseen ? mutta siihen viitaten sanottiin, että saa ja pitää elää normaalia elämää ja tehdä normiasioita, eli jos harrastaisin juoksua niin varmasti juoksisin. Lenkkeillyt kyllä olen paljon.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Koronan takia on ollut paljon rankempaa kun aikaa on liikaa ja tekeminen on aika rajoittunutta. Saa viettää liikaa aikaa omissa ajatuksissaan.

Nimetön
            Ei-aktiivinen

Sepä se, jos voisi nähdä ystäviä tai käydä edes työpaikalla, niin saisi hetken muuta ajateltavaa, mutta kotona ollessa on aivan liian paljon aikaa miettiä.

Mulla on ollut jakso jolloin (ilmeisesti) lenkkeily aiheutti välivuotoa, joten en usko, että uskaltaisin lenkkeillä piinaviikoilla. Täytyy varmaan ladata äänikirjoja ja käydä pitkillä kävelyillä.

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Aivan! Sitten tietenkin parempi ottaa rauhallisemmin. Omaa oloa kuunnellen ❤

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Meillä oli tänään tosiaan punktio, jännitti aika paljon, etukäteen ja nukuin vähän huonosti viime yön. Henkilökunta Tilkassa oli kuitenkin tosi ystävällistä ja se lievitti heti alkuun jännitystä. Itse toimenpiteen aikana yhdessä kohtaa sattui tosi paljon, mutta sain heti lisää kipulääkettä ja helpotti nopeasti. Sen jälkeen kipuja ei ole ollut ja pääsin alle kahdessa tunnissa toimenpiteen jälkeen kotiin. Hedelmöityskelpoisia munasoluja tuli 13 kpl eli tosi hyvin. Meillä tämä lapsettoomuuskin johtuu ainakin osittain monirakkulaisuudesta, eli oli selvää alusta asti että niitä tulee. Mutta tosiaan tuoresiirtoa ei hyperstimulaatioriskin vuoksi voida tehdä ja seuraavista kuukautisista voin sitten ilmoittautua PAS:iin. Kaiken kaikkiaan toimenpiteestä jäi hyvä mieli ja edelleen olen tosi kiitollinen ystävälliselle ja ammattitaitoiselle henkilökunnalle <3

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Ihana kuulla että kokemuksesi oli hyvä=) sinulla siis yksi välikierto pitää pitää vai heti seuraavista menkoista mahdollista ilmoittautua?

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Ohjeen mukaan seuraavista menkoista ilmoittaudutaan ja siitä aloitetaan lääkkeellinen kierto, johon tehdään pas.

Tänään oli tullut omapolkuun tieto, että 12 olikin ollut täysiä munasoluja ja näistä 6 oli hedelmöittynyt, eli ei mikään huikea prosentti. Hyvä, että saivat nyt poimittua sieltä hyvät… Pian sitten selviää, että kuinka moni selviää pakastukseen ja vielä sulatuksenkin.

Nimetön
            Ei-aktiivinen

Eikös 6 ole ihan hyvä määrä!

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Kai se on ihan hyvä määrä 🙂 Mutta jos yleensä 70% punktioiduista munasoluista on hedelmöittymiskelposia, niin meillä oli vain 50%. Ensi viikon perjantaina on soittoaika lääkärille, sitten selviää kuinka moni on jakautunut normaalisti ja päässyt pakkaseen asti.

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Pidän peukkuja, että mahdollisimman moni pääsisi pakkaseen!

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Kiitos 🙂 <3

Nimetön
      Ei-aktiivinen

❤️Kiitos kauniista sanoista.. ihan herkistyy. Ihana yhteisö. ?❤️ Mukavaa viikonloppua kaikille!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Ihanaa viikonloppua! Voimia ja rentoutusta <3

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Voimia seuraavaan kierrokseen valmistautumiseen!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Täällä ehdittiin viikon iloita plussasta kunnes tänään kunnon vuoto alkoi ja testi muuttui negaksi. Paska olo, mutta ei auta kun nokka kohti uutta siirtoa. Kaksi blastoa on pakkasessa vielä. Tsemppiä myös muille❤

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Voi Pioni voimia pettymykseen ? onneksi seuraavasta siirrosta päässet jo uuteen yritykseen?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Voi vain kuvitella, kuinka raskasta… Tsemppiä!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Pioni, ei oo todellista! ? Voimia ❤

Tuntuu, että menossa on joku yleinen paskakausi.

Onneksi on kuitenkin jokunen onnistuminenkin ja hyvä uutinen.. ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Voi Pioni ja Jonski, oon niin pahoillani teidän puolesta ? voimia sinne paljon ❤️ on tää kyllä aikamoista vuoristorataa, mutta pakko jaksaa uskoa, että lopussa on palkinto tästä kaikesta ❣️

Itsellä kans jännä olo, kun toisaalta oon innoissani ja mies on onnensa kukkuloilla, mutta toisaalta taas joka kerta kun käy vessassa, niin pitää katsoa tuleeko verta ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos kaikille❤ on tää kyllä suoraan sanottuna perseestä. Pää ei pysy mukana, ensin varovaisesti iloittiin vahvistuvista viivoista ja yhtäkkiä ne vietiin pois. Oodi, uskoisin et päästään seuraavasta siirrosta uuteen yritykseen. Täytyy maanantaina kysyä lääkäriltä.

Manna, nyt kaikki peukut ja varpaat pystyyn että kaikki menee hyvin❤

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Siis seuraavasta kierrosta?‍♀️

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Täällä positiivinen raskaustesti vaihtui suruun ja pettymykseen. Vuolas vuoto ja kipuja paljon. Vähän hartiapistosta ja virtsaaminen sattuu mahaan eri puolille. Huomenna täytyy olla yhteydessä polilla ja kysellä jatkoja.

Ei luovuta toivosta silti että vielä on joskus meidänkin vuoromme. Onneksi on toinen pakkasessa odottamassa ❣️

-toivo kantaa kulkijaa

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Oi voi… voimia ja toivoa toivon sinne <3

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mappe, olen niin pahoillani❤ täällä myös keräillään voimia ja huomenna yhteys lääkäriin. Kumpa pääsisi nopeasti vaan uuteen siirtoon

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Voi ei Manna, suuret pahoittelut ?? nyt on tosiaankin jonkinlainen epäonnen hetki meneillään.
      Toivoa vaan sopii tämän meinaavan että kohta saadaan sellainen plussa aalto, joka kantaa loppuun asti ♥️

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Oodi, Niimpä! Pakko olla niin ❤

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Voi ei. ? onpas täällä nyt monella surullisia uutisia. Oon pahoillani Pioni ja Mappe että plussat muuttui. Tulee vaan semmonen olo, että koskakohan sitä uskaltaa mahdollisesta raskautumisesta iloita kun tuntuu että se voidaan viedä koska vaan pois. Paljon voimia kaikille. Pakko tää on paremmaksi meille kaikille vielä muuttua. ❤️

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Iso hali Mappe ja Pioni?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Paljon voimia Pioni ja Mappe! <3 Tämä on kyllä yhtä loputonta vuoristorataa tunteiden kanssa; toivoa, epätoivoa, iloa ja surua. Täytyy vaan toivoa, että kaikki päättyy lopulta onnellisesti!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

??? !! Olen niin surullinen puolestasi Mappe. ?

Todellakin toivotaan, että nyt alkaa plussa-aalto ja loppuu nämä huonot uutiset!!

Iso hali tosiaan kaikille tässä kurjassa tilanteessa! Epävarmuus ja pettymykset ovat kaihertaneet jokaista jo aivan tarpeeksi.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Heippa.

Aattelin minäkin liittyä taustalta joukkoon mukaan ☺️

Meillä yritystä parivuotta takana. Tehty 3 inseminaatiota joista tuloksena 1 raskaus, joka kuitenkin meni kesken ?

Nyt tehty ensimmäinen icsi ja pp10 menossa. Eilen alkoi hyvin pientä haaleaa vuotoa jota jää välillä pyyhkiessä paperiin. Menkat tuskin kyseessä, kun ei edelleenkään enempää vuoda. Mietinnässä joko uskaltaisi huomenna koti testin tehdä vai odottaisiko kiltisti torstaihin jollon hcg mittaus.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Tsemppiä piinailuun! Toivottavasti olisi sitä kuuluisaa kiinnittymisvuotoa nyt!!! 🙂

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Heipparallaa,

Pahoittelut keskenmenoista ja tsemppiä piinapäiviin.

Täällä pidelty vähän hiljaiseloa kun tämä hoitoihin pääsy on jatkuvaa odottelua. Nyt piti ihan avata konekin ja tulla tätä kautta lukemaan kaikki viestit läpi kun en ole aktiivisesti nyt käynyt lukemassa.

Meillä tosiaan nyt alustava varaus punktioon vk11 mutta nyt mulla olikin ovis jo kp11-12 ja nyt stressaan, että alkaako mun menkat päivää tai kahta aikaisemmin kun piti (5-6.3) koska jos näin käy niin sitten voidaan heittää hyvästit myös tälle maaliskuun hoitojen aloitukselle.
      Tällöin punktio osuisi mun laskujen mukaan juurikin viikonlopulle. 🙁

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Niinas_ mulla on sama ajoitus, mutta mistä tiedät, että osuu viikonlopulle? Eikös lääkitys ole 9-12 päivää ja seuraavana päivänä irrotuspiikki ja sitä seuraavana päivänä keräys. Eli jos oikein ymmärsin punktio voi olla kierron päivinä 11-14, mikä osuu arkipäiville. Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Unohdin, ettei lääkettä aloiteta kierron ekana päivänä, eli punktio osuukin kierron päiville 12-15?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mä unohdin saman asian ? Ja koska menkat alkaa viikonloppuna niin eka pistospäivä vasta maanantai.
        Eilen laskeskelin vielä uudestaan, että menkkojen pitäis alkaa joko 4.3 tai 6.3 jotta ultra ei osu viikonlopulle.

Jos muuten teillä on menkat alkanut perjantaina niin onko teihin oltu samana päivänä vielä yhteydessä vai ootteko sitten soitellut vielä perään?
        Mulle tullut viesti aina vasta seuraavana arkipäivänä mutta menkat ei olekaan vielä alkaneet perjantaina.
        Jos menkat alkaa pe ja vastaavat vasta maanantaina niin sitten olis jo kp4.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Jos nyt oikein muistan niin perjantai oli ainoa päivä kun hoitoon ei voinut ilmoittautua juuri sen vuoksi että ohjeistusta ei vkl takia ehditä antamaan. Eli la-to alkavat menkat olisi muistini mukaan ok.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

No tämmönen pelko mullakin on. Ja ellen nyt väärin laskenut niin hypoteettisesti jos menkat alkais pe ja pistokset su niin PP 7-8 ultra osuisi taas viikonlopulle.
          Laitoin nyt kuitenkin omapolulle viestiä ja kyselyä tästä et miten toimitaan jos alkaa pe tai viikonloppuna.

Nimetön
            Ei-aktiivinen

Hei, minä päivänä eka ultra tehdään? Mulla alkaa menkat joko 4.3 tai 5.3, joten samassa veneessä ollaan. Viime kuun varaus meni multa ohi, joten kyllä jännittää pääsiskö jo hoidon piiriin. Miten tässä pystyy alentaa stressitasoja kun pitää menkkojen alkamispäivääkin jännittää..

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Mulla ohjeistuksessa, että ultra on pistospäivä 7-8.

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Kiitti! Toivotaan, että päästään molemmat aloittamaan hoidot ensi kuussa.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Ja itseasiassa toisella palstalla hoidoissa oleva jolle on aloitettu hoitokierros vaikka menkat alkaneet perjantaina eli pitäisi ehkä kuitenkin onnistua? Jään nyt ehkä vaan odottamaan Tilkan vastausta omapolulle. 😀

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kuinka hyvin lutinus lykkää kuukautisia? Odotan alkavaksi tänä iltana, mutta tuleekohan niitä kuitenkaan vielä tänään?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mappe ja Pioni olen pahoillani, suuri halaus. <3
      Ja tsemppiä Miksulle! 🙂

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Onpas tänne tullut paljon ikäviä uutisia. Tosi kurja kuulla. Tuo on kyllä sellainen mitä itsekin pelkää, että ensin pääsee iloitsemaan ja sitten matto vedetään jalkojen alta pois. Me ollaan kuitenkin kaikki jo niin monia pettymyksiä tällä matkalla koettu, että tuntuu kohtuuttomalta. Pakko tässä kuitenkin kohta on jo iloisiakin uutisia tulla! Toivottavasti kaikille meille <3

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tervetuloa mukaan Miksu. Harmi, että jouduit kokemaan keskenmenon. Saako kysyä oliko raskaus jo pitkällä? ? Toivottavasti nyt plussa tulee ja kaikki menee hyvin. ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Heipä vain taas kaikille. Ompa toden totta surullisia uutisia nyt täällä monella…. Voimia nyt pettymyksen kokeneille… en osaa edes kuvitella sitä pettymystä ja surua, kun sen verran on jo kuitenkin toiveille saanut vahvistusta :/

Oliko täällä nyt plussanneitakin? Pahoittelut, en ole ehtinut ajantasaisesti kommentoimaan, vaikka melkein päivittäin käynkin lukemassa!

Olen miettinyt sellaista, että korreloiko ”myöhäinen” plussaaminen kemiallisen raskauden kanssa? Eli jos toinen viiva testiin on ilmestynyt aikaisintaan 9-10 päivää siirron jälkeen (alkio 14-15 päivää), niin onko suurempi todennäköisyys, että alkaa himmetä? Suurempi siihen verrattuna, että ilmestyy jo esim. 5 päivää siirrosta (alkio 9-10 päivää)?

Täällä myös arveltiin punktion osumista viikonlopulle, ja hoitojen aloituksen mahdollisuutta menkkojen alkamispäivän mukaan. Ainakin Tampereella pistoshjaus oli hyvissä aloin ennen menkkoja, eli pystyi itse alkaa pistelemään sitten kun kp2 koitti. Punktio ohjelmoitiin pistoksilla niin, että ei mene viikonlopulle.

Meillä olisi huomenna ultra, ja sen jälkeen toivottavasti ovulaation bongausta ohjelmassa.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Sainkin juuri vastausviestin Tilkasta, eli saadaan aloittaa Gonal-F pistokset jokatapauksessa kp2 – osuu menkkojen alku sitten perjantaille tai lauantaille. Täytän normaalisti ilmottautumisen viikonloppuna ja ottavat sitten yhteyttä mahdollisimman pian eli maanantaina ja siinä vaiheessa sitten on jo pistospäivä 2-3. Ensiviikolla siis gonal-ostoksille =)

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Hieno juttu! Lääkäri lupaili varovaisesti samaa myös meille, mutta meidän pitää vielä vahvistaa tilanne viimeistään silloin perjantaina. Käytiin myös verikokeissa ja ekat lääkkeet odottaa jo kaapissa. Innolla ja kauhulla hoitoja odottaen…

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Onko tietoa, että miksi pitää vielä vahvistaa tilanne? ?

Nimetön
            Ei-aktiivinen

En oikein tiedä miksi, kun on jo toinen varauskin. Puhuttiin muutama viikko sitten, joten ehkä halusi, että otan yhteyttä vielä lähempänä…?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiva kun Miksu tulit mukaan keskusteluun! Ikävä kuulla, että olet joutunut kokemaan keskenmenon. Paljon tsemppiä ja toivotaan, että veri oli vain kiinnittymiseen liittyvää!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Raskaus oli mennyt kesken viikolla 8+5. Varhaisultrassa edellisellä viikolla oli kaikki hyvin ja sykekin jo näkyi. Alavatsakipujen takia ultraan jossa todettiin sykkeetön sikiö ja lääkkeellinen keskeytys sitten kotona. Toki minulla ikää jo 40v mutta kovasti toiveissa vielä iltatähti ❤️

Tänään aamulla kotitesti nega ja vuotokin pikkuhiljaa lisääntynyt. Eipä ole toivo enää kovin korkealla, että olisi tärpännyt ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Voi ei Miksu kuulostaa liiankin tutulta sillä mulla 2vk sitten identtinen tapaus 🙁 Saanko kysyä olitko silloin hoidoissa ja kauan sulla kesti että seuraavan kerran pääsit yrittämään? Mä tässä odottelen että menkat alkaa ja toivon että se kävisi nopeasti sillä yksi kokonainen kierto pitää odottaa ennen seuraavaa siirtoa 🙁

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Täällä vuoto tosi runsasta, kunhan tämä loppuu niin täytyy ootella seuraavia menkkoja ennenkuin pääsee ilmottautumaan uuteen Passiin.. Eli välikiertoa pukkaa. Mitähän sitä keksii että päivät kuluis nopeammin? toivottavasti tämä epäonni loppuu tässä ryhmässä ja tulisi se pysyvien plussien aalto❤

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Raskaus alkoi inseminaatiosta, edeltävänä lääkityksenä bemfola. Yksi kierto piti odottaa ennen uutta yritystä. Käytiinkin sen jälkeen enää yksi inssi josta ei tulosta ja päästiin ivf jonoon.

Nyt siis takana ensimmäinen ivf josta saatiin yksi tuore siirtoon ja kaksi pakkaseen.

Tosiaan mulla ikää jo sen verran, että nämä koitetaan ja sitten on varmaan jo mietittävä luovuttamista jos ei näistä tärppiä ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Sellai kysymys et jos on mennyt yhden hoitorumban läpi eli vaikka ivf ja 3 pakastealkionsiirtoa tehty muttei lasta kuulu ja joutuu uudelle kierrokselle niin joutuuko taas jonon hännille odottamaan (tällä hetkellä jono n 8kk) vai alkaako seuraava hoitojakso nopeammin?

Meillä esim selkeää että jos passeista ei tule mitään niin uusi hoito todennäköisesti vielä samalla kaavalla koska onnistui suht hyvin. Mutta tuo uusi pitkä odotus olisi ihan liikaa minulle ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Hei, riippuu varmaan klinikasta tuo jonotus käytäntö. Hus:lla ei pistetä jonon hännille, mutta tällä hetkellä siellä kyllä on ilmeisesti niin ruuhkaista, että ei välttämättä ihan ensimmäisestä ilmoittautumisesta uuteen hoitoon pääse. Mutta kyllä, jokainen kuukausi tuntuu liian pitkältä :/

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Ellen väärin muista niin mun mielestä tammikuussa(?) tuli Husista omapolulle viesti, että tosiaan uudelleen ivf-hoitoihin tulijoille on 2-3kk jono. ?

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Ellen väärin muista niin mun mielestä tammikuussa(?) tuli Husista omapolulle viesti, että tosiaan uudelleen ivf-hoitoihin tulijoille on 2-3kk jono.

Kävin tosian tarkastamassa sen viestin, oli laitettu 24.1 ja uuteen ivf-hoitoon saa ilmottautua aikaisintaan 2kk edellisen hoidon loppumisesta.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Oliko teillä Oodi vielä kuinka monta alkioita pakkasessa? En osaa vastata kysymykseesi, mutta toivotaan, että a) seuraava pas tarrais ja pysyisi loppuun saakka ja b) nuo koronan aiheuttaman jonot saatais pian purettua. Luin eilen tän palstan tekstejä vuodelta 2019 ja silloin oli pareja, jotka oli päässyt aloittamaan ivf-hoidot ilman jonottamatta. Meinas kateus iskeä 😀

Täytyy vaan kääntää tämä jotenkin niin, että jos eka hoito ei onnistu, niin on suurempi todennäköisyys, että seuraava onnistuu <3

Eeva T, tsemppiä piinailuun ja toivon todella, että nyt olis tarrannut kunnolla kiinni!

Toivottavasti pian alkaisi kuulumaan positiivisia uutisia <3 Tsemppiä kaikille omaan tilanteeseen!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Meillä oli vielä kaksi pakkasessa eli päästään vielä kokeilemaan pari kertaa, mutta pakko varautua nyt jo huonohin uutisiin koska pessimisti ei pety. Sit on toki taas kesä tauot jne edessä mut eipä näille mitään mahra..

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Oodi, oispa kyllä harmillista, jos passit ei teillä tärppäisi. Toivotaan nyt!!!

Itse luulisin, että usko menee, jos meidän viidestä alkiosta ei mikään tartu. Mutta sittenpä sen näkee. Kolmanteen siirtoon ensi viikolla ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Niin, pitää pitää vaan toivoa yllä. Toisaalta hyvä että nyt tiedän raskauden olevan mahdollinen vaikka keskenmeno hirveä kokemus olikin. Jos siirtoja olisi tehty useita eikä mitään tapahtunut niin kyllä se rupesi ahdistamaan varmasti myös. Positiivisin mielin =)

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Oodi, täällä samanlaiset mietteet.. Helpottaa että raskautuminen on todistetusti mahdollista, jos jotain hyvää tosta km/ kemiallisesta pitää repiä. Täytyy vain toivoa että meillä molemmilla pakkasesta jompi kumpi alkio tarttuu matkaan ja pysyy loppuun asti. Ja onneksi sitten on mahdollisuus uudelle ivf kierrokselle, vaikka se odotus siihen oliskin kyllä tuskaa. Päivä kerrallaan 🙂 millon teillä oli seuraava pas suunnitteilla?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mä nyt odottelen että menkat alkaisi niin saisi kierron kohdilleen. Vielä ei niistä kuitenkaan saa ilmoittautua vaan välikierron jälkeen =(

Päätettiin kokeilla kuitenkin luomuna ensi kierto tosissaan jos ihme sattuisi ? saapahan vähän tekemistä ovis spottailusta! =)

Toivotaan että seuraavat kaksi kuukautta on kaikille plussatuuliset♥️

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Minulla oli tänään testipäivä ja negatiivinenhan se oli. Toisaalta olisi varmaan ollut melkoinen ihme, jos ensimmäisen hoitokerran ekasta siirrosta olisi heti tärpännyt. Sain myös tiedon, että 2 alkiota saatu pakkaseen ja heti alkavasta kierrosta pääsen Pasiin. Ei tässä auta kuin katsoa taas vaan eteenpäin.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Voi harmi Krispy, mutta onneksi pääset nopeasti uuteen koitokseen! =)

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Voimia Krispy! ❤ Plussataan kaikki urakalla seuraavista Passeista!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Ollaan kai Krispy aika samoissa kohdin, minulla olisi ollut virallinen testipäivä ylihuomenna, mutta aloitin jo uuden kierron eilen. Laskeskelin, että seuraava siirto menee 10 viikon lopulle.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Harmillista Krispy ja ananas :/ Toivotaan nyt sitten plussa-rypästä tänne, ja että josko epäonniset yritykset olisi tältä erää tässä….

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Onko täällä kohtalotovereita, jotka ovat tulleet kunnalliselle IVF- hoitoihin yksityisellä tehtyjen hoitojen jälkeen? Miten teillä on prosessi edennyt? Oletteko kuinka kauan joutuneet odottamaan ensi tapaamisesta? Meidän tarinamme on se, että hormonaalisia hoitoja on tehty noin 2 vuotta yksityisellä ja siirrytty kunnalliseen IVF-hoitojonoon kesällä. Kaveri tuli raskaaksi samoihin aikoihin ja laskettuaika on samaan aikaan kun meidän hoitomme luultavasti alkaa, eli ensi kuussa. Olemme molemmat odottaneet, hän lasta ja minä hoitoon pääsyä. Se ettei mitään tapahdu tuntuu todella raskaalta ja tämän varmasti kaikki täällä tunnistaa. Olen yrittänyt pysyä positiivisena, mutta viimeiset 2 kk ovat olleet todella raskaat eivätkä lähestyvät (37-vuotis) synttärit yhtään helpota oloa, Se usko ja innostus mikä vielä viime kesänä oli hoidoista, on alkanut rapistua tässä odotellessa. Mietityttää, että jos tämä odottaminen on jo näin vaikeaa, niin miten kestän ne kaikki seuraavat huolet, joita varmasti prosessissa tulee eteen. . huh. olipa avautuminen, mutta tämmöisiä mietteitä tänään. Toivottavasti huomenna jo paremmalla fiiliksellä.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Voimia Krispylle ja ananankselle!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mulle tehtiin tosiaan ensimmäinen punktio viime viikon perjantaina ja nyt kyselen, että onko ihan normaalia, että mulla alkoi menkat jo nyt?? Eli edelliset menkat alkoi 14. päivä, aloitin Gonalin 15. päivä ja 19. päivä oli punktio. Nämä on ihan oikeat menkat, ei punktiosta johtuvaa vuotoa, koska se oli tosi pientä ja loppui kokonaan jo alle 2 vrk punktion jälkeen. Menkkaoireita on myös ollut, rinnat tosi turvoksissa jne. Ohjeena oli, että pääsen pas:iin, kun seuraavat menkat alkavat ja soittoaika on lääkärille perjantaiksi, jolloin hänen antaa reseptit sun muut. En tosiaan odottanut, että näin pian alkaisi enkä todellakaan oleta, että näistä menkoista pas-prosessia saisi aloitettua.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Hetkinen siis sulla alkoi gonal-f pistokset 15.2 ja punktio 19.2 ja menkat alkoi nyt 24.2? Piikitystähän pitäisi tehdä pari viikkoa että follit kasvaa, en nyt ihan ymmärrä ? Ja punktio on yleensä ovulaatiosta vajaa 2 vrk joten on jännää että menkat alkaisi jo 7pv ovulaation jälkeen.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Sori, sanoin ihan väärin! Siis 7. päivä alkoi menkat ja 8. päivä aloitin piikitykset. Eli joo eihän tässä mitään ihmeellistä edes ole… 😀 Paitsi sekavuus mun pään sisällä…

Nimetön
            Ei-aktiivinen

Paitsi tosiaan se, että jos punktio kerran on n. 2 päivää ovulaatiosta, niin silloin mulla alkoi menkat jo viikon päästä ovulaatiosta, mutta tämä on ilmeisesti tällaisilla lääkkeillä normaalia.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Aa ko tämä selventää paljon ? voi varmaan ollakin ihan normaalia että menkat tulee nopeasti punktion jälkeen=) mut jos mietityttää ki kysäse klinikalla, mun piti tuoresiirrosta pitää välikierto ennen passia

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Juu, mulla on huomenna soittoaika lääkärille, niin kysäisen siinä. Ja välikierto tässä tulee väkisinkin ja tuntuu ihan järkevältäkin, ettei nyt suoraan tästä aloiteta pas-hoitoa.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Liityn uutena keskusteluihin 🙂
      Meillä alkamassa ensimmäinen ivf hoito lyhyellä kaavalla. Tällä hetkellä odotan kierron alkamista, josta sitten aloitan Gonal-F pistot kierron toisena tai kolmantena päivänä (riippuen mikä viikonpäivä kiertoni alkaa, sain meinaan lääkäriltä taulukon, josta näen päivät milloin aloitan pistämisen ja milloin menen ensimmäiseen ultraan). Ja sitten kuudentena pistospäivänä aloitan myös Fyremadelin pistämisen (tämä jännittää, koska siinä on vissiin hieman tylpempi neula).
      Käytiin syksyllä 2020 läpi neljä inseminaatiota, joista ei seurannut toivottua tulosta =/

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Tervetuloa Mariann ja tsemppiä! Mulle se Fyremadelin pistäminen oli ihan ok, kannattaa vaan tökkäistä kunnolla, niin menee paksuimman ihokerroksen läpi nopeasti 😀 Pistokohta on kipeä jonkun aikaa, mutta ei mulla ainakaan jäänyt mitenkään särkemään pahasti. Oletko hoidoissa julkisella vai yksityisellä?

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Julkisella 🙂

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Tervetuloa! =)
        Mulle eka fyre piikki oli tuskainen kun gonal f oli mennyt niin iisisti. En saanut ekalla tökkäsyllä läpi ihosta ja tokalla osui vissiin verisuonen kun teki ison mustelman ja kutiava näppyjä pistoalueelle ?
        Loput pistot meni sit ihan jees eli reippaasti vaan kun pistää ni menee paremmin=)

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mulla alko punktiosta 5-6 pv päästä menkat. Ei tehty tuoresiirtoa ollenkaan siitä. Kuulemma normaalia 🙂

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Ok, hyvä kuulla 🙂 Kiitos.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei

Nyt on kp3, ja tämä ois eka PAS-kierto meillä. Miten te, joille PAS on tuttua, kertokaa onko alkion siirrossa toimenpiteenä ollut mitään eroa inseminaatioon? On ilmeisesti eri katetri, mutta tuntuuko eriltä?

Monentena päivänä ovulaatiosta / oletetusta ovulaatiosta alkio (blastokysti-ikäinen) siirretään?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mulla oli ainakin täysin kivuton ja iisi homma! Tehtiin torstaina kun ovuloin sunnuntaina ja 5päiväinen blasto kyseessä. Tämä oli hyvä siirtopäivä itselle sillä alkio oli mukana 8viikkoa!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Yhtä nopea toimenpide oli alkionsiirto kuin inssi, ainut vaan et alkionsiirrossa täytyi olla rakko täynnä ja hoitaja ultrasi vatsan päältä samalla kun lääkäri katetrilla siirsi alkion. Biologi myös hääräsi siinä vähän. Näytöltä sai seurata tapahtumaa, oli kivaa? oon käsittänyt et jos omaan luonnolliseen kiertoon siirretään, niin ovis plussasta lasketaan alkion ikä päälle ja sit siirto. Mulla oli lääkkeelliseen kiertoon niin siinä ei niin tarkkaa päivillä.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Blaah tesipäivä ja negaa näytti… ovumiaan soitto ja lääkäri soittaa huomenna niin sovitaan jatkosta tämä kun oli nyt vika pakkasessa ollut eli jos viellä yhden kerran kokeilisi uuden luovuttajan kanssa jos nyt olisi vihdoinkin meidän vuoro ja kolmas kerta toden sanoo…

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Voi harmi ? Toivotaan että uuden luovuttajan kanssa olisi parempi onni.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Tosi harmillista 🙁 Toivottavasti onnistuisi sitten sillä viimeisellä kerralla!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Voi ei Eeva olen pahoillani ??

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Pahoittelut Eeva! ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Heissan!

Täällä oli eilen siirtopäivä ja vaikka itse punktioo pelkäsin paljon, niin kyllä eiliseen siirtoon ois enemminkin tarvinnu kauheet tropit oli sen verran kivulias kokemus ja kesti 40min. Lääkäri totesi ettei oo koskaan ollu näin hankalaa siirtoo. Kaks katetriakin meni poikki siinä yrityksessä. Mut nyt blasto matkassa ja toivotaan että tarraa kiinni ja pysyy matkassa. Tää on meidän ainut mahdollisuus koska 3/4 hedelmöittyneestä alkiosta ei sit jatkanutkaan kasvuaan vaan niiden kolmen jatkoviljely lopetettiin tänään. Tämä yksi saatiin eilen tuoresiirtona oikeaan paikkaan. Nyt ku osaisi olla stressaamatta lopputulosta aina 8.3 asti eli testipäivään asti. Yksityisellä kun ollaan niin rahallisesti ei oo varaa alottaa kaikkee alusta :(. Pelottaa ja jännittää, mut toivo elää.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Ohho ompa hurjalta kuulostava operaatio ja olet ensimmäinen jolta olen kuullut siirron olleen vaikea! Kertoiko lääkäri siihen syytä? Toivotaan tosissaan että tämä tärppää ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Olen täällä ihan ihmeissäni, omakantaan oli tullut äsken tieto, että kaikki kuusi alkiota oli selvinnyt 5 päivän viljelystä ja on nyt pakkasessa blastoina :O

Nimetön
        Ei-aktiivinen

WAU! Ihan mahtava lopputulos, onnea kovasti! Tuota voi sanoa jo osavoitoksi ☺️

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Osavoitolta tosiaan tuntuu! 🙂 Kiitos!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Onnea Taikatalvi!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tosi hyvä tulos taikatalvi!!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

@oodi Lääkäri epäili jo etukäteen olevan haasteellinen koska mulla on sektioarvessa joku reikä ja kohdunkaula ihan ylipitkä niin ne toi haasteita. Se joutu sitä katetriakin jatkaa kun ei muuten päässy perille asti.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Okei mutta hyvä että alkio pääsi perille ☺️ nyt vaan sormet ja varpaat ristiin!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Eeva, saanko kysellä miten olet päätynyt luovuttajaan? Minulla olisi kovin paljon kysymyksiä siihen liittyen ja asia kiinnostaa todella paljon. Ymmärrän toki, jos et asiaa halua avata.

Ja tietenkin pahoittelut negasta. ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Lääkäri valitsee luovuttajan me kuullaan vaan ikä ja silmien ja hiusten väri. Lääkäri valitsee luovuttajan tulevaa äitiä mahdollisimman paljon muistuttavan luovuttajan mutta itse ei siis luovuttajan tietoja saa mahdollinen tuleva lapsi saa 18 vuotta täytettyään halutessaan kuulla luovuttajan nimen. Viimeiksi ihan sattumalta satuin luovuttajan kanssa yhtä aikaa klinikalle ja hetken höpötettyämme hiffasin kuka hän oli eli yleensä minä en ole mukana kun mieheni käy oman osansa hoitamassa tällä kertaa jostain syystä olin mukana ja kun korona-aika ja aamu niin klinikalla ei ollut ruuhkaa ja molemmat luovutukset tehdään samana päivänä… eli ihan sattumaa että tavattiin enkä tiedä tajusiko luovuttaja kuka olin… varmaan arveli vaan että puhelias ja utelias toinen luovuttaja…

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Heippa kaikille! Mä oon Veera ja ajattelin että hyppään mukaan tähän keskusteluun. Meillä taustalla 3 vuoden lapsettomuus. Husisssa hoidoissa olemme käyneet ja tällä hetkellä tuloksena 2019 syntynyt tyttö joka sai alkunsa pakkassiirtona ja oli 5 päivän blasto. Nyt ois tarkoitus ensi viikolla siirtää joko 3 päivän ikäinen alkio tai blasto riippuen miten ovis ajoittuu. Jännitys on tällä hetkellä kova:)

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Hei Vertti ja tervetuloa! Millainen matka teillä oli esikoisen kanssa? Oliko monta yritystä? Ihana kuulla että teillä on onnistunut jo kertaalleen hoidot =)

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei,minulla on ennestään 2009 syntynyt luomupoika. Aviomiehen kanssa ruvettiin yrittämään 2016 lasta ja noin reilu vuosi siitä tutkimuksiin. Selvisi että miehen kiveskohju leikkaus on aiheuttanut että siittiöt ei pääse terveestä kiveksestä eteenpäin ja tehtiin siis mikrotese leikkaus. Tuoresiirto oli syyskuussa 2018 josta 2 päivän alkiolla nega. Pas tammikuun 2019 lopussa josta tämä ihana pikkuneiti sai siis alkunsa:) nyt vielä 2 3 päivän alkiota ja 5 blastoa pakkasessa.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Tervetuloa! Milloin teillä on siirto?

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Moi, ens viikolla joku päivä, maanantaina selviää:)

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Heips!
      Onko teillä tullu siirron jälkeen semmosta menkkamaista jomotusta ja paineen tunnetta alapäässä? Mulla on just semmosta ku ennen menkkoja ja mietin et tuskin vielä kahden päivän jälkeen siirrosta aiheuttas raskaus oireita… Apua jos tää ei onnistu, se oli sit siinä ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Helmi, mulla oli juurikin kahden päivän päästä siirrosta menkkamaista jomotusta. Ja plussa tuli, vaikkakin meni sitten kesken. Mutta jälkikäteen ajateltuna ne oli varmaan kiinnittymis”kipuja” 🙂 Blastohan kiinnittyy n. 1-2 pv kuluessa siirrosta.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

@pioni kiitos vastauksesta. Eli täytynee nyt vaan malttaa odottaa ja luottaa ennenkuin toisin testi näyttää.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Helmi, minulla oli myös samoja oireita samoina päivinä, joten älä ole huolissasi! Tsemppiä kaikkeen! <3

Meillä alkaa puolestaan olla piinapäivät ohi. Tein hätähousuna ensimmäisen raskaustestin jo pp4 ja sain siitä hailakan viivan ultraherkällä testillä, joka vahvistunut päivä päivältä. Viikko siirrosta aloin kuitenkin kehittää myöhäisen hyperstimulaation oireita ja viime päivät ovatkin menneet Naistenklinikalla labrakontrolleissa ja seurantatutkimuksissa. Yöksi ei ole onneksi täytynyt jäädä, mutta nestettä on kaikkialla vatsassa ja painoa tullut viikossa +3kg. Siitä olen iloinnut, että ottivat päivystyksessä veren hcg-arvon ja pp8 se oli jo 413 ja pp10 lähes tuplaantunut 740. Ultrassa ei tosin vielä mitään näkymää (jos kohtua isommaksi turvonneita munasarjoja ja nestettä ei lasketa mukaan :D).

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei

Täällä kirjoittelee yksi icsi hoitoihin palaaja. Muutama vuosi sitten lopetettiin icsihoidot miehen kanssa 12 alkionsiirron jälkeen. Eli 2 hoitoa tehty yksityisellä ja 2 julkisella. Nyt sitten palaamme vielä julkiselle. Mahtaisiko täältä löytyä tyksissä kävijöitä? Meille tulee pian postissa aika hoidon suunniteluun, mikäköhän tässä mahtaa olla viive? Joskus aikaisemmin lääkäriaika sijoittui tyyliin 3vk päähän ja siitä jonot itse koeputkihoitoon oli sen 2-3kk..mahtaako nykyään olla paljon enempi?

Paljon voimia ja tsemppiä kaikille raskaisiin hoitoihin! Ja onnet plusssnneille <3

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Moi Jennitar! Mä tällä hetkellä lähinnä täällä taustalla hengailen, kun en uskalla siirtyä vielä plussanneisiin (nyt on ekasta passista menossa rv 5+6)

Meillä on hoidot toteutettu osittain Tyksissä, koska se ainoa paikka missä tehdään mikrotese ja siten jäi sitten alkiotkin sinne pakkaseen. Kävin siellä siis punktiossa ja siirroissa, mutta Jyväskylässä asutaan, niin täällä sitten ultrat ym. Pitkä selostus tuli, mutta siis meillä ei Turun jonot vaikuttaneet tai ainakin päästiin suunnitellusti heti, kun Jyväskylässä näytettiin vihreää valoa. Tosin vähän meinasivat nikotella tammikuussa, kun oli siirto edessä, että siellä on resurssipulaa, mutta kun olin aloittanut jo hoidot, niin eivät voineet siirtää aikaa myöhemmäks! Hoitohenkilökunta on Tyksissä kyllä ihan tosi mahtavaa ja jos matka ei olis näin pitkä niin kävisin siellä pelkästään hoitamassa kaiken! ?

Teillä on pitkä taival takana. Hatun nosto jaksamisesta, ei ole helppo tie varmasti ollut. Toivottavasti ette joutuis pitkään odottamaan ja jonot ei olis ihan mahdottomat! ❤️

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Moi! Me ollaan tyksissä hoidossa, ekan IVF:n sumuttelut alkaa huomenna (jännää!). Meillä oli ensikäynti marraskuun lopulla (lähete elo-/syyskuun vaihteessa) ja saatiin silloin IVF-hoitojen suunnitteluaika helmikuun toiselle viikolle. Ilmeisesti lääkäri myös varasi meille paikan helmikuun hoitojonoon tuolloin ensikäynnillä ja päästiinkin ilmottautumaan hoitoon heti suunnittelukäyntiä seuraavana päivänä, kun mulla alkoi uusi kierto. Joten meidän piti jonottaa suunnittelukäynnille noin 2,5 kk, mutta siitä päästiin sitten heti nopeasti toimiin. Toivotaan, ettei jonotusaika ole pidentynyt!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moikka!

Onnea raskaudesta! ?

Juu minulla jäi tuossa viestissä kirjoittamatta yksi aivan ihana juttu, me silloin lopetimme hoidot, mutta ennen adoptioprosessia päätimme kokeilla luovutussiittiöillä inssiä, ja tästä raskaus alkoi heti ja nyt meillä siis yksi ihana lapsi.. Eli pikku kakkosta haaveillan. Syksyllä kokeilimme 3 inssiä, näistä alkoi raskaus mutta meni heti kesken. Ja vähän säätöä oli ajoitusten kanssa yms. Meillä syynä lapsettomuuteen ollut siis male factor. Nyt kun yksityisellä mennyt jo kakkosen yritykseen se 3000e niin päätimme vielä kokeilla julkisen tarjoaman yhden hoidon koska se on halvempi kuin 1 lahjasoluiui. Julkisella emme ole oikeutettuja saamaan lahjasiittiöhoitoja koska miehellä niitä kuitenkin löytyy ja lkiolaatu ollut ihan hyvä. Jostain syystä alkiot eivät vaan ole tqrranneet, iso kysymysmerkki olemme aina lääkäreille olleet, mahdollisesti jokin yhteensopivuus ongelma. No kerta vielä icsi vaikka olin varma että näihin hoitoihin ei enää voimat riitä. Kummasti tuo yksi lapsi vaan antaa voimaa. Jos tämä ei onnistu, niin sitten taas palataan yksityiselle luovutussiittiö insseihin. Uskon kyllä että niillä vielä voisi onnistua kyllä. ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Heippa ja tervetuloa Jennitar! Kiitos kun kerroit tarinasi =) Kyllä tämä tie on rankka mutta onneksi vaiva maksaa palkan ainakin useimmiten! Toivotaan että teilläkin nyt kolmas kerta toden sanoo (=inhoan tuota sanontaa mutta tulipahan sanottua ?)

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Heissuli vei kanssasisaret!
      Täällä toivutaan eilisestä punktiosta.
      Tämä on meidän ensimmäinen hoito.
      Meillä ennestään yksi lapsi joka syntynyt -14 luomusti. Nyt yritystä takana 3v.
      Meillä oli ensimmäinen lääkärikäynti marraskuussa ja hoidot alkoi helmikuussa. Pistoksen alettua, ensimmäisessä ultrassa löydettiin vasemmasta munasarjasta hemorraginen kysta,jota ei ollut marraskuun ultrassa. Syytän tuota pirulaista siitä, että vasemman puoleisen munasarjassa ei follikkelit kasvaneet juurikaan yhtään. Lääkäri ei osannut sanoa, voiko kysta olla syy siihe, mutta minä syytän sitä 😀 oikealla puolella ei kyllä myöskään saalis ollut suuri. Yhteensä saatiin siis 6 follikkelia joista 3 munasolua. Harmittaa ihan vietävästi vähäinen määrä, mutta eikös se niin mennyt, että ei se määrä vaan laatu! Nyt sitten jännätään, että maanantaina pääsis siirtoon! Tympeää kun ei saa mitään väliaikatietoja, ovatko lähteneet jakautumaan nyt vkl aikana 🙁 Terolut kuuri kuitenki aloitetaan huomenna ja jos eivät ole lähteneet jakautumaan niin soitto tulee.
      Ollaan siis hoidossa Oyssissa.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moikka Tähti ja tsemppiä piinailuun!

Minulla on takana yhteensä 4 icsiä joissa viimeisimmässä ei vasen munasarja reagoinut lainkaan ja oikeallakin folleja vain muutamia. Aikaisemmissa 3 hoidoissa oli gonal f lääkkeillä saatu 19 ja 16 solua ja menopurella 10s ja sitten tämä hoito mistä vain pari solua oli myös menopurella. Siitä hcg nousi 17 eli jokin kiinnittymisyritys. Aikaisemmasta menopur hoidosta tehtiin myös vain tuoresiirto josta kemiallinen raskaus. Silloin kun teimme vikan hoidon ja saalis oli surkea, uskon että syy oli valtava työstressi. Leposyke oli koko ajan aivan valtava, ahdisti, en pystynyt nukkua saati juuri syömään ja siihen päälle vielä raskas hoito..

Minulla ainoat plussat koeputki hoidossa on tulleet juurikin niissä hoidoissa missä saalis jäänyt pieneksi. Toivoa siis on rutkasti ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiitos, vähän antoi taas valoa tähän odotukseen! Jotenki heittelehtii tunteet aivan laidasta laitaan. Välillä vahva luotto, että tää onnistuu ja välillä aivan itkua vääntää, että vois nakata hanskat tiskiin. Meillä jos tämä lyhyt ivf-hoito jos ei nyt tärppää niin sitten kokeillaan pitkää hoitoa. Nyt lääkkeinä oli just tuo Gonal-F ja annosta nostettiin heti ekan ultra jälkeen.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moi taas,

Meillä pitkä kaava menossa ja eilen oli viimeinen ultra ennen punktiota. Näytti vain 2 follikkelia 🙁 Olen piikittänyt Gonal F:ää 300ml ja sitten sumutellut synarelaa. Aiemmassa ultrassa näkyi 3-4 follikkelia, joista yksi oli ilmeisesti kysta. No vain kaksi sieltä on alkanut kasvamaan. Lääkäri kysyi haluanko inseminaation vai ivf:n. Meille siis tehty 3 inssiä viime kesänä/syksynä ilman tulosta. Valitsin tietenkin ivf:n. Ja ylipäänsä ihmettelin tätä kysymystä. Lääkäri oli todella epävarman oloinen ja muutenkin antoi ymmärtää, että meillä erittäin huono tilanne. Julkisella siis ollaan ja Husilla hoidossa. Väläytteli jotain, että saadaan ehkä vain 2 ivf-hoitoa, sillä mun vaste niin huono. Olin eilen aivan romuna ja päivä meni itkiessä. Vieläkin on silmät turvoksissa ja pelottaa tiistain punktio, ettei sieltä saada mitään. Seuraavaan hoitoon voisi vaihtaa kuulemma lääkkeet. Mutta seuraavaa hoitoa saa odottaa kuulemma ainakin 2-3kk. On tää vaan raskasta….:(

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Vastailen täällä vähän jälkijunassa, mutta haluan vain toivottaa kovasti tsemppiä! Hienoa, että pääset kuitenkin punktioon. Mulla oli yhdessä kierrossa tilanne, että joutui jännäämään tulkeeko follikeleja lisää, koska alle kolmella ei olisi päässyt punktioon ollenkaan. Ja jos se yhtään antaan toivon kipinää, niin mulla vaikutti positiivisesti siirtyminen pitkästä kaavasta lyhyeeseen. Pitkällä ei tullut kuin se yksi johtofollikkeli, mikä olisi siis tullut ilman kaikkia lääkkeitäkin, mutta lyhyellä kaavalla saatiin sitten useampi follikkeli, ja päästiin siirtoon. Mutta tuo on tosi raskas vaihe, kun ei vielä tiedä, miten esimerkiksi toisenlaiset lääkkeet tulee tilanteeseen vaikuttamaan.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Kiitos toivon kipinöistä!! Tässä vaiheessa kaikki positiivisten kokemusten kuuleminen auttaa uskomaan, että toivoa on. Pitääkin kysyä tuosta lyhyestä kaavasta, kun seuraava hoitokierros edessä. Meillä insseihin mentäessä näkyi joskus 3 follikkelia paljon pienemmillä lääkemäärillä ja siinä oli käytössä ns. lyhyt kaava.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tiina85, yritä ajatella positiivisesti, pääsette kuitenkin punktioon! Mulla kans utrissa on näkynyt follikkeleita tosi vähän. Lääkäri jopa sanoi punktiota edeltävässä ultrassa, että ei todennäköisesti punkteeraa koko vasenta puolta kun on niin vähän ja pieniä. No, punkiossa kuitenki tyhjensi kummatkin puolet, mutta vasemmalta puolelta kaikki oli roskis kamaa. Yritetään silti muistaa se, että yksiksin riittää!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Yritän muistaa, että yksikin voi riittää ja pitää mielen positiivisena. Kiitos tsempeistä 🙂
        Huomisessa punktiossa sitten näkee mikä tilanne siellä on ja mitä lääkäri sanoo/tekee.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tämä juuri, että yksikin riittää!! Olen kuullut niin paljon onnistumisia juuri näillä yhdillä tai kaksilla soluilla. Sitten taas itsellä kun on tullut pakkaseenkin 10 alkiota niin raskaus ei siltikään ole alkanut! Toivoa on aina!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiitos tsempeistä Jennitar 🙂 Itse en ole kuullut erityisemmin tarinoita siitä, miten solumäärät ovat vaikuttaneet onnistumiseen.
        Toivottavasti sulla ja meillä kaikilla olisi kuitenkin onnellinen lopputulos <3

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei kaikki! Liityn joukkoon keskustelemaan löydettyäni tämän palstan hiljattain. Meillä reilut pari vuotta yritystä takana. Muutama tulokseton inssi viime vuonna ja pitkä odotus ekaan ivf:ään takana. Ensi viikolla eka punktio, joka jännittää. Toisaalta iloinen siitä, että tähän asti nyt kuitenkin viimein selvitty ja toiveikas olo.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei te ketkä ootte jo käynyt hoidoissa ja käytössä ollut ovitrelle sekä orgalutran, vaikuttaako nämä lääkkeet raskaustestin tulokseen ja kuinka kauan on varoaika? Mietin tässä ensi viikolla alkavaa ivf ja tulevaa piinailua ??

Lumme, mitä lääkkeitä teillä tulossa lyhyeen kaavaan? En muista ootko maininnut jossain aiemmassa viestissä enkä nyt puhelimella jaksa ruveta selailemaan. ?
      Eikö sullakin pitäis menkkojen alkaa 4-5.3? Oltais aika samassa syklissä hoitojen kanssa ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mulla ainakin on ollut lyhyessä hoidossa lääkkeinä Gonal-f ja siinä rinnalla Fyremadel. Irrotuspiikkinä Pregnytl jossa luki, että voi näkyä raskaustestissä positiivisena tuloksena. Jos nyt huomenna pääsen siihen siirtoon, niin ajattelin testata vasta sitten kun on oikea aika. Piinapäivät tulee olemaan pitkät, mutta olisi kauhea tehdä positiivinen testi, joka sitten muuttuu negatiiviseksi mitä lähemmäs oikeaa testipäivää mennään.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Mullakin siis kasvatukseen Gonal-F ja lisäksi sitten tuo Ovitrelle ja orgalutran.

Mä taas ehkä tavallaan haluaisin tietää, että onko edes mitään kiinnittymisyritystä koska luomuna sitä ei ainakaan ole tapahtunut ja sen takia mietin juuri lääkkeiden varoaikoja.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

@niinanas_ Menkat pitäisi alkaa 4 tai 5.3 eli samassa syklissä ollaan hoitojen kanssa 🙂

Mulle on määrätty seuraavat lääkkeet:

1. GONAL-F
        200 yksikköä ihon alle kerran päivässä, illalla.

2. Ganireliksi
        0,5 millilitraa (0,25 mg) ihon alle kerran päivässä.

3. OVITRELLE

0,5 millilitraa (250 µg) ihon alle kerran päivässä.

4. LUGESTERON

Onko tuo sun Orgalutran sama kun mun Ganireliksi?
        Millaiset lääkkeet sulle on tulossa?

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Heippa!

Me päästään tosiaan aloittamaan pistokset huomenna, tänään kp1. Vihdoin, jes! Jännittää 😀
          Meillä lääkkeet:
          1. Gonal-F, 150 yksikköä
          2. Meillä orgalutran vaihtui fyremadeliin. En tiedä eikö Orgalutrania saa enää mutta siis sama vaikuttava aine kun orgalutran ja annostus sama 0,25.
          3. Ovitrelle
          4. Lugesteron

Eli samat lääkkeet käytössä 🙂

Nimetön
            Ei-aktiivinen

Hei, hienoa! Me vielä jännätään miten käy. Saitko etukäteen ohjeet vai vasta tänään? (resepti meilläkin on, mutta ei vielä ohjeita)

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Pistosohjeetkin (videot) ollaan saatu omapolulle jo joskus viime vuonna.
              Tänään toki tuli vasta tieto jarrupiikin aloituspäivästä ja viime kuussa olikin jo sovittu, että Gonal-F pistokset alkaa kp2 joka varmistettiin vielä tänään.
              Niin ja tänään saatiin myös etukäteen ohjeet punktiopäivälle.

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Hienoa, että pääsitte aloittamaan ja tuo toivoa meillekin. Monta vuotta on odotettu, ettei menkat alkais, mutta nyt odotan malttamattomana, että alkais jo 😀

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Olis kyllä kiva kun joku olis lähes samassa aikataulussa, tekis omastakin mahdollisesta piinailusta helpompaa kun saisi jännittää jonkun muunkin puolesta =) Tsemppiä kovasti ja kerrothan heti kun pääsette alottamaan! =)

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Varoaika vaihtelee ihmisestä. Ovitrelle on sama kuin pregnyl. 5000 yksikköä näkyi itsellä yleensä 10-11pvä haaleana haamuna. Olisiko varoaika virallisesti 10 pvää, en muista, näkyy tuoteselosteessa. Näkeehän sen sitten jos haamu alkaa vahvistua niin on myös omaa hcg mukana. Tosin kemialliset näkyy yleensä vielä siinä testipäivänäkin niin voi toki silloinkin saada sen kiinnitysmisyrityksen selville.. Jokainen omalla tyylillä, itse en koskaan jaksanut odottaa 16dpo vaikka helpontahan se olisi niin oman psyykeen kannalta kuin että odottaa vaihtuuko nega vielä plussaksi?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Joo mä oon kans malttamaton testaaja 😀 Voisin ihan mielenvirkistykseksi seurailla ovitrellen poistumista kehosta, onpahan jotain tekemistä 😀
        Luomuna kun on raskaaksi tullut niin olen sen kyllä tiennyt jo ilman testiäkin ennen menkkojen oletettua alkamista ja sitten taas puolestaan en luomusti vaivaudu testaamaan jos olossa ei ole mitään ihmeellistä.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mä myös meinaan seuraavassakin passissa testailla jo hyvissä ajoin. Itse koen sen vähemmän stressaavaksi kuin testipäivään odottamisen. Jos oisin viime kierrossa testannut vain testipäivänä niin olisin ultraan saakka luullut olevani onnellisesti raskaana. Useammin testaamalla selvisi pian, että olikin kemiallinen raskaus.

Jokainen tekee kuten itselle parhaimmalta tuntuu ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mäkin alotin testaamisen aika aikasin, viiva vahvistui haamusta selkeäksi viivaksi. Virallisena testipäivänä digi oli plussa, mutta siitä viikko niin muuttui negaksi ja vuoto alkoi. Aion varmaan seuraavassa passissa myös testata aikasin, näkee onko ”edes” yritystä kiinnittyä 🙂

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Ootteko kukaan juonut tai lukenut punaviinin mahdollisesta hyödystä kiinnittymiseen? ??‍♀️ Ennenmuinoin sitä ilmeisesti ihan neuvottiin ottamaan, mutta nykyään suositellaan kaikesta alkoholista pidättäytymistä. Mietin jos ensi kerralla kokeilisi tuota. Oon hirveä stressaamaan ihan yleisestikin ja uskon, että tuon ainut mahdollinen hyöty olisi juuri siitä pienestä rentoutumisesta.

Kertokaa myös Gonapeptylistä alkion siirron jälkeen. Minulle tuota ei määrätty, mutta jälkeenpäin luin asiasta. Onko siihen jokin erityinen syy kelle sitä määrätään ja kelle ei..? Esim onko sitä vain luomukiertolaisille vaiko myös lääkkeellisiin Pas:eihin? Mietin jos sitä ensi kertaan lääkäriltä kysyisi vai mikäköhän on julkisella vastaanotto.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Meillä on nyt eka hoito menossa ja nyt tänään aloitan Terolutit, huomenna siirto (toivottavasti) ja sitten vielä lisäksi tuo Gonapeptyl. Ollaan julkisella hoidoissa. En osaa sit sanoa, kelle sen määräävät ja kelle ei.

Ja mitä tuohon testaamiseen tulee niin helppohan se on sanoa, että ei testaa ennen varsinaista testipäivää ? varmasti ratkean jossain vaiheessa!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mä oon kanssa miettinyt tuota gonapeptyliä ja tullut sellainen mielikuva, ettei siinä ole oikein logiikkaa kenelle määrätään ja kenelle ei. Kysyin itse sitä Tyksissä, ja sanottiin, ettei ole vielä ainakaan tarvis. Toisaalta jollekulle toiselle täällä (en nyt enää muista kenelle, kun menee nimet sekaisin 🙂 ) oli määrätty julkiselta puolelta aika samanlaisessa tilanteessa. Mulle taas yksi lääkäri sanoi, ettei siitä ole selkeää tutkimusnäyttöä, että auttaako vai ei ja varmaan siksi ovat nihkeitä määräämään. Itellä vaan on semmonen olo, että jos siitä ei kerta mitään haittaakaan ole niin piikkiä vaan tulemaan 🙂

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Näin määki ajattelen että jos jotain hyötyä saattaisi edes olla eikä ainakaan mitään haittaa niin tänne vaan kaikki mahdollinen ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei

Alkoholia ei kannata juoda luteliaalivaiheessa lainkaan, se vaikuttaa myös alkioon jo ennen sen kiinnittymistä solukalvojen lävitse. Parhaillaan on käynnissä tutkimus minkä verran juuri nämä yhdet lasilliset vaikuttaa. Mutta syyttä ei klinjkat siis suosittele olematta täysin ilman alkoa. Uskon, että Alkio kyllä kiinnittyy ilman vippaskonsteja jos on kiinnittyäkseen ? kiinnitymispistos eli gonapeptylin olen itse ottanut 2 kertaa, ei ole auttanut, sen olen julkisella saanut kun olen puheeksi ottanut. Varmasti ei ole ainakaan haittaa pistoksesta, mutta tässäkin sanottu, että ei ole mikään ihmeen tekijä tämäkään pistos nimestään huolimatta.. ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Uskon myös että julkisella ei varmaan ekaan hoitoon näitä oteta mutta varmasti voi kysyä ja katsoa mitä mieltä lääkäri on. Yksi mistä on tutkittua tulosta hyödystä on alkioliiman käyttö vitrifikuoiduilla pakastealkiolla. Tätä meillä oli useasti, ei tuonut tulosta. Selvennyksenå että olen siis saanut lapsen ekalla luovutussiittiöinssillä, mutta lukuisat alkionsiirrot miehen siittiöillä tehdyillä alkioilla ei ole tuottaneet tulosta. Meillä ei siis mitkään tuet ole auttaneet, joten mielestäni olen hyvä esimerkki siitä että jos alkioissa vika niin tukilääkkeet ei muuta tulosta, mutta hyvä alkio (meillä luovutussiittiöalkio) kiinnittyy ilman mitään. Mutta meidän tilanne hieman erikoinen eli olen maailman huonoin esimerkki, mutta ehkä saatte kiinni mitä haen takaa ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Jennitar, saako kysyä että tuliko teillä pelkkää negaa alkionsiirroista miehen omilla siittiöillä siis? Ei kemiallisia raskauksia/km?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moikka

Saa kysyä ? meille tuli alkuraskauden km 5+4tms kemiallinen raskaus, se oli tuoresiirto jossa vain luget, sitten vikassa tuoresiirrossa hcg 17 eli joku kiinnittymisyritys, tässä ei myöskään ollut kuin luget. Meillä lapsettomuuden takana vaikea siittiövika.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos vastauksesta! Meillä 1. Ivf eka siirto toi plussan mutta meni kesken suunnilleen samoihin aikoihin. Meillä myös syynä siittiöt, joku ”entsyymi” puuttuu että eivät osaa uiskennella munasolun sisälle, icsillä saatiin sitten alkioita mutta pelottaa tuleeko tästä mitään tuon km/kemiallisen takia.. Kai aika näyttää 🙂

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Teille plussa tullut heti ekassa hoidossa, mikä käsittääkseni lupaa hyvää hoidon jatkoa ajatellen ❤️. Voimia!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Voi kiitos ja tsempit myös sinne❤❤

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Heips!

Täällä siirrosta 5 päivää ja alko toooosi voimakas vuoto ja kovat menkkakivut, et se siitä ? Soitin Ovumialle ja tarvii nyt kuitenkin jatkaa lugesteronia ja köydä viikon päästä testissä, mut en oikeen usko et tärppäs. Tää oli ekahoito ja ainut mahku meillä, joten vielä sen testin odotan ja sit tuun toivottaa teille tsemppiä ja parempaa onnea.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Voi ei! Olen pahoillani. Onko vuoto jatkunut edelleen?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Voi ei helmi ? pidetään nyt vielä toivoa yllä ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Onko kukaan perehtynyt papp-a’han? Mitä se edes tarkoittaa, voiko siihen itse vaikuttaa…yms… niin ja onkohan se joka raskaudessa samanlainen, vai muuttuvat??

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Hei mun on pakko vastata tähän.
        Jos tarkoitat niitä kromosomiseulan verikokeita niin kävin itse niissä n. 9+4 ja sain sain tulokset pappa 308 ja hcgb(vai mikä se olikaan) 18.7. Tämän jälkeen pelko keskenmenosta nousi tappiinsa. Analysointiahan ei pidä tehdä koska tuossakin olisi ollut pieni mahdollisuus, mutta tutkimusten mukaan raskausviikoilla edetessä pappa arvo nousee ja toinen arvo laskee, eli pappa olisi pitänyt olla noin alhaisella hcgb:llä) lähempänä 1000.

Tosin löysin kaksi keskustelua joissa noin alhasillakin arvoilla oli ollut normaali raskaus. Mutta myös useamman missä molempien alhaiset arvot kertoivat keskenmenosta. Omani oli mennyt kesken viikkoa ennen kokeita ?

Tämä on vain omaa analysointiani tuntien nettiselauksella joten kannattaa jättää omaan arvoonsa, mutta muistan kuinka paniikissa olin ja ihan syystäkin.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Minulla oli nimittäin 9-10 viikolla (en muista tarkkaan, mutta pikaisella laskulla joku tuollainen viikko) arvot oli pappa 236 ja S -hCG-B-v (lienee sama?) 30.. mom oli vain 0.27..

Muoks.

Tarkemmin katsottuna löytyikin tieto viikko 10+1. Ja korjattu nt ultran jälkeen mom 1.11. Tiedäpä noista nyt sitten.

Mutta arvot kaiken kaikkiaan vaikuttaa tosi matalilta. Pitää kysyä joltakin asiantuntijalta kunhan sellaisen seuraavan kerran tapaan.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mutta sulla siis nt ultrassa kaikki ok noilla arvoilla?

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Kyllä oli ok

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Noni, siirtoon päästiin ja nyt on 3 päivän ikäinen alkio kyydissä. Toivotaan, että pysyy matkassa mukana. Follikkeleita siis oli se 6 kpl joista 3ms,yksi niistä hedelmöittyi ja alkoi jakautumaan normaalisti. Terolut kuurin aloitin sunnuntaina ja 4.3 pistän Gonapeptyl -pistoksen.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

*muoks

Tarrasukkia ♥️

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moikka!
      Olen seurannut palstaa taka-alalta, mutta ajattelin kirjoitella nyt itsekin.
      Lähdimme mieheni kanssa hoitoihin nelisen vuotta sitten. Meille tehtiin kolme inssiä, niistä kaikista neg. Sen jälkeen aloitimme ivf/icsi-prosessin, rakkuloita saatiin kerättyä jopa parisenkymmentä, mutta hedelmöittyneitä oli vain kolme. Tehtiin heti yksi tuoresiirto, siitä neg, heti seuraavaan kiertoon pas, josta meillä tyttö -18. Nyt viikko sitten maanantaina siirrettiin toinen (ja viimeinen) alkio ja piinapäiviä viettelen.
      Minulla alkoi viikonloppuna kovat menkkamaiset kivut ja olen ollut kuin persuksiin ammuttu karhu, sekä samalla tosi herkillä. Tein herkkänä hetkenä eilen ovistestin, kun sellainen sattui kaapista käteen. Testi näytti plussaa, olin aivan äimänä ja lähdin jolkottelemaan kohti apteekkia raskaustesti mielessäin. Tein raskaustestin, jossa hieman haalea, mutta täysin selkeä viiva. Tein toisen testin ja sama juttu.
      Kuitenkin tänä aamuna tein testin, jossa viiva on haaleampi ja nyt tuli paniikki. Tein taas toisen testin, josta tosin kyllä selkeä plussa, mutta heti alkoi silti silmitön stressi asiasta. Mulla menossa siis pp8 tänään vasta.
      Nyt soimaan itseäni testaamisesta, mietin, että olisin jaksanut maanantain verikokeeseen asti odotella. Viimeksi tein juuri niin. Ja viimeksi minulla ei ollut mitään oireita, nyt niitä on paljon.

Tsemppiä kaikille, pahoittelut ehkä hieman sekavasta kirjoituksesta, mutta olen sekavassa mielentilassa ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Moi,minkä ikäinen alkio teillä siirrettiin?

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Meillä siirrettiin viiden päivän ikäinen blasto. Edellinen oli samaa sorttia, josta tuo tyttö tulla tupsahti, ja siksi olinkin koko ajan sitä mieltä, että tämä onnistuu. Siirron jälkeen alkoi heti mörkö kuiskutella korvaan epäonnistumisen mahdollisuuksista, ihan kamalaa!
          Mulle tehtiin edellinen ja tämä lääkkeelliseen kiertoon, joten en osaa vastata sinun kysymykseesi tuosta ovisplussasta, pahoittelut. Mutta tsemppiä siirtoon ja näihin aivan kamaliin piinapäiviin! ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mites toi siirto nyt menee kun mulla pakkasalkion siirto ja tänään ovisplussa. 3 ja 5 päivän alkioita pakkasessa? Tilkassa ollaan hoidossa.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Moips! Käsitykseni mukaan kolme päiväisen voisi siirtää joko to/pe. Jotkut sanoo ovis päivä +alkion ikä, mutta tilkassa itselleni sunnuntai oviksella siirrettiin 5pvb blasto torstaina ja se tarrasi =)

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Aika jännä. Mulla 4 ja 5 päiväisiä alkiota pakkasessa, ja molempien siirto on kuudes päivä positiivisesta ovistestistä. Eli jos su ovistesti+, niin siirto olisi la, eikä onnistuisi! (näinhän mulle kävi)

Vai tarkoititko, että ihan se ovulaatioaika on tiedossa, eikä pelkkä LH-testi positiivinen?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Minulla oli ovulaatioplussa testissä kans tiistaina, torstaina otettiin sulamaan kahden päivän ikäinen ja perjantaina siis siirrettiin kolmen päivän ikäisenä!

(Tarkennettu että testiin tuli plussa tiistaina!)

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Heippa Puputupuna, ompas vain jännät paikat siellä! Voisiko viivan haaleuden vaihtelu mitenkän liittyä testin merkkiin, taikka testaamisajankohtaan, taikka enempi tai vähempi juomiseen ennen testiä…? Itse olen miettinyt aika usein, että mihin aikaan kannattaisi alkaa testata… Välilä tuntuu, että odottaa sinne viralliseen päivään asti,ja välillä taas, että mahdolisimman nopeaa, niin näkee onko viiva vahvistumaan vai haalenemaan päin…. No, mitään haaleitakaan viivoja ei kyllä itsellä ole näkynyt. Toivotaan nyt onnellista lopputulosta sinne, ja tsemppiä piinaaviin päiviin!

Tähti: Tsemppiä piinailuun! Ollaan melkein samoissa kohta menossa, kun mulle siirretään huomenna 5-päiväinen alkio!

Vertti: Meille ainakin lääkäri laski etukäteen, että kuinka monta päivää ovisplussasta on siirto. Plussapäivänä (jos sellainen siis olisi tullut) olisi pitänyt soittaa ja varata aika siirtoon.

Helmille myös tsempit raskaaseen tilanteeseen!

Ja kaikille muille myös voimia. <3

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Sen takia ihmettelinkin, että tein eilen molemmat plussat noin parin tunnin rakkoajalla keskellä päivää, en ollut mitenkään älyttömästi juonut sitä ennen kuitenkaan.
        Tämän päivän testin tein molemmat aamupissasta, siksi tulikin paniikki. Käytin eilen kahta eri testiä ja tänään käytin samoja testejä myös. Apteekin herkkä testi toi hailakamman viivan, mutta Clearblue näytti kyllä ihan kunnon plussaa edelleen ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Minulla on aina tullut heti ekasta aamupissasta vaaleampi viiva kuin perus vahvasta päiväpissasta tai aamun toisesta pissasta. Myös saman merkin testin vahvuudessa voi olla eroa vaikka olisi sama pissa, tästäkin kokemusta.. Koita olla stressaamatta, vaikka se onkin hankalaa tietysti. Aika sen sitten aina näyttää miten käy, mutta pääasia että jotain siellä meneillään on. Se antaa toivoa ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Tämä helpotti, kiitos tiedosta. Jännä miten se meneekin noin, kun yleensä sanotaan että juuri päivän ensimmäisestä pissasta kannattaisi testi ottaa ?
        Ainakaan oireet eivät ole helpottaneet tänään, päinvastoin ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Perjantaina siirretään hyvälaatuinen 3päivän alkio, toivottavasti tarraa:) ite oon vaan vähän skeptinen muiden kun blastojen suhteen kun ei tuoresiirrossa 2päiväisellä onnistunut. Ilmeisesti 3päivän alkiolla on 50% mahdollisuus kehittyä blastoksi asti.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Toivottavasti onnistuu!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Tsemppiä ja onnistumisen tuulia! ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Moi Vertti87,

Mullekin tehdään perjantaina tuoresiirto! Jännää 🙂 Meillä punktiossa saatiin vain kaksi solua, joista toinen hedelmöittyi. Ihan heti en jaksaisi uutta hoitoa, mutta kuulemma edessä on jonotusta, joten kroppa saa palautua. Aika väsynyt olo vielä, vaikka kaikki meni hyvin. Pitää nyt levätä, että perjantaihin mennessä kroppa olisi mahdollisimman hyvin palautunut.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Moi, minkä ikäinen alkio sulle siirretään ja missä oot hoidossa?

Nimetön
            Ei-aktiivinen

Tiistaina tehtiin punktio, joten on 3 päiväinen. Olen Husissa hoidossa. Mites sä?

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Meilläkin 3päiväinen:) Tilkassa on huomenna tosiaan siirto 14:10. Jännitttää!!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Heipparallaa,

Muistatteko kun tuolla aiemmin helmikuun puolella mietin sitä normaalia aikaisempaa ovulaatiota ja sen vaikutusta alkaviin menkkoihin? ? no nyt ne menkat sitten alkoi – jättäen kierron vain 23 päivään, normaalisti 26-27pv.
      Ihan kunnon vuotoa ei vielä ole ja toivon, että kunnon vuoto alkaisi vasta illemmalla jolloin kp1 olisi vasta huomenna(?).
      Meillä oli alustava varaus punktiolle viikolle 11, eli 15.3 alkavalle viikolle. Onkohan toivoakaan päästä alottamaan ivf:ää vaikka kunnon vuoto alkaisi vasta huomenna ja pistokset torstaina? ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Punktio ohi, ja aivan jäätävän huono olo koko päivän sen jälkeen. Enimmäkseen varmaan johtuen vahvasta lääkityksestä. Itse punktio ei sattunut kiitos hyvän puudutuksen, mutta sen jälkeen tarvitsin kovenevaan kipuun vahvempaa lääkettä, joka sekoitti pään. Vatsa kipeä ja turvoksissa kuin ennen punktiota. Toivon vaan, ettei tää meinaa että hyperiä pukkaa..

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Muista nyt juoda paljon nesteitä! Mulle hoitaja suositteli urheilujuomaa ja vichyä, koska on hyvä saada suoloja. Pelkkä vesi vaan huuhtelee sut. Tsemppiä nyt paljon! Otahan särkylääkettä ja lepäile.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Kiitos vinkistä Tähti. Pitääpä ottaakin vichyä veden oheen ja toivoa että turvotus lakkaisi hiljalleen. Parasetamolia vaan saa kuulemma ottaa kipuun, kun tuoresiirtomahdollisuus, vaikka se ei kyllä mulla kipua oikein vie.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moikka!
      Löysin tänään tänne palstalle. Itselläni kohta kaksi vuotta yritystä takana. Nyt menossa ensimmäinen ivf ja perjantaina punktio. Punktio jo itsessään jännittää kovasti etenkin kun nyt koronan takia puoliso ei saa olla tukena. Ultrassa näkyi yhteensä 17 follia ja kuulemma mahdollista että menee yli 20 jolloin ei päästäisi tuoresiirtoon :s

Täälä taisi olla useampikin joka pääsee nyt maaliskuussa jännäämään joten olisi niin ihana päästä joukkoon 🙂
      Tämmöisestä palstakeskustelustakaan ei ole kokemusta mutta ajattelin että vertaistuki on enemmän kuin hyvästä 🙂

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Tsemppiä punktioon! Voin sanoa kokemuksesta, että sitä ei kannata jännittää etukäteen. Vähän tietenki tuntuu, mutta niinhän se tuntuu papakokeenki ottaminen. Erikoista, että puoliso ei saa olla mukana. Varmaan ihan riippuu paikkakunnasta. Mulla oli eilen siirto ja sinnekin sai mies tulla, vaikka laitossahan ei sinänsä kauaa mene.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Kuulostaa kyllä helpottavalta jos ei papaa enempää tunnu 🙂 Meillä ollut muut käynnit Hämeenlinnassa ja tuo punktio Taysissa niin tuola Hämeenlinnassa sanoivat että mies joutuu odottamaan autossa. Mutta mistä sitä tietää jos olisikin kuitenkin niin että saisi olla tukena, toivotaan.
          Tsemppiä ja onnea sinulle! 🙂

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Moikka! Sma juttu oli juuri itelläkin ja kyllä jännitti kovasti. Mutta hyvää huolta pitivät eikä toimenpide ollut musta niin paha kuin kuvittelin. Pahinta ehkä ne lääkkeet. 😀 Puoliso sai olla mukana siellä toimenpiteessä sen hetken, vaikka ei muuten. Tsemiä!

Ja ihanaa Tähti, että sulla ollut nyt siirto. Toivon onnea sinulle ja muille samassa vaiheessa oleville! Saa nähdä pääsenkö itse tuoresiirtoon vielä tällä viikolla.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Juu ei ne lääkkeetkään houkuttavilta vaikuta vaikka ehdottomasti otan kaiken mitä saa 😀 Tuo on kyllä ihan kiva että puoliso saanut olla tukena. Tsemppiä odotukseen 🙂

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Moikka!

Minulla oli punktio eilen ja pystyn myös samaistumaan edellisiin kommentteihin, että punktio oli paljon helpompi mitä pelkäsin 🙂 Kova jännitys oli, mutta kaikki lääkkeet auttoi hyvin kipuun. Menin jopa aika sekavaksi siitä rauhoittavasta 🙂 Meilläkin puoliso sai olla mukana toimenpiteessä, mutta muuten ei. Tsemppiä paljon, hyvin se menee!

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Kiitos tsempeistä! 🙂 Kyllä siitä jotenkin selvitään 😀

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Hei Murmeli,

minulla oli sama tilanne että oli yli 20 follikkelia ja ei tehty sit tuoresiirtoa. Tietty aluksi se oli pettymys, mutta nyt pureskeltua asiaa olen tyytyväinen että odotellaan ensi kiertoon jotta keho on suotuisampi aloittamaan edes sitä raskautta. 🙂 Punktio itsessään oli toiselta puolen minulla hyvinkin helppo, mutta toinen puoli oli hankalammassa paikassa joten joutui painaa aika kovin ja se ei ollut mukavaa, mutta minulla oli loisto hoitajat jotka tsemppas loppuun asti. Kaiken kaikkiaan nopea toimenpide, josta toipuu hyvin kunhan muistaa juoda sen 3-4l(myös muutakin kuin vettä) ja sallia itselleen lepoa eikä rehki alkupäiviin liikaa 🙂

Tsemppiä!

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Totta kyllä että onhan tämä lääkekuuri ja punktio kova homma kropalle ja varmasti suotuisampi raskaudelle kun saa hetken levähtää 🙂 Kyllä nyt selkeesti jo vähän itseä helpottanut tuo ajatus punktiosta kun lukenut teidän muiden kokemuksia 🙂 Kiitos tsempeistä ja kuin myös kun siirto ajankohtainen 🙂

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Näköjään vaihtelee toi tuoresiirto hirveästi, mulla oli 27 follia punktion jälkeen ja silti tehtiin tuoresiirto, josta nega silloin.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Nyt kun asia alkaa parin kk sulattelun jälkeen olemaan totta omassakin päässä niin pystyy oksentamaan sen tänne ulos vihdoin… Meillä ensikäynti takana ja diagnoosina miehestä johtuva lapsettomuus. Siittiöiden määrä käytännössä olematon. Jo ensi käynnillä viitattiin IVF/ICSI hoitoihin, koska luomuna turha yrittää.
      Tulos oli shokki ja järkytys niin kuin odottaa saattaa. Viha, suru ja pettymys ei tunnu laantuvan millään ja vaikuttanut jo kovasti sosiaalisiin suhteisiin ja tietenkin parisuhteeseen. Olen itse eristäytynyt täysin ystävistä ja perheestä, kun ei ole jaksamista tai halua edes keskustella asiasta. Saatikaan nähdä raskaana olevia ystäviä.
      Kovin heprealta tuntuu vielä nämä hoitojen sanasto ja kaikki siihen liittyvä, mutta lueskelen täällä taustalla teidän tarinaa, niin pääsee vähän kiinni mitä on odotettavissa 🙂 Tilkassa ollaan hoidoissa. Ensikäynnistä jäi kyllä olo, että mitään psyykkistä tukea ei taida tähän tilanteeseen saada ainakaan sieltä päin…

Tsemppiä kaikille jo hoidon polulla oleville <3

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Moikka

Tiedän mitä käyt läpi, myös meillä oli sama tilanne. Male factor on jotenki niin armotonta. jos naisella ovulaatiohäiriö sitä voi hoitaa lääkkeillä millä monesti hyvä vaste ja monet raskautuukin vain näin kotikonstein. Mutta jos sperma radikaalisti huonontunut ja syytä ei löydy hormoniverikokeista, on se silloin sikiöajalta alkanut ”ongelma” ja asialle ei voi tehdä muuta kuin heti syvimpään päähän ja alottaa rankimmat icsi hoidot.

Se vihan ja katkeruuden tunne on kova. Koska se ongelma ei tule paranemaan. Jatkuvasti luen miten naisilla on käynyt niin että yritetty ekaa vuosilla, sitten lääkkeillä saatu ovis aikaan ja lapsi. Sitten synnytyksen jälkeen kroppa onkin hedelmällinen ja alkaa taas ovuloida itse, ja hups nainen vahingossa raskaana. Siitä olen ollut katkera,typerää, olen kateellinen niille jotka voi tulla vahingoksi raskaaksi, koska vaikka itse olisin hedelnällisempi kuim koskaan, ei meillä ole mahista luomusti raskautua.

Mutta asiat voisi olla pahemmin. Mies voisi olla täysin siittiötöb että edes icsiä ei voisi tehdä. Tai naisella voisi olla tilanne että raskautuminen ei ole mitenkään mahdollista. Jokaisen tilanne vaikea ja omalla kohdalla niin koskettava. Mutta halusin vaan sanoa että tiedän nuo vaikeat tunteet mitä tunnet. ❤️

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Kiitos! Kuvailit hienosti juurikin niitä omia tunteita siitä miten katkeralta ja vihaiselta voi tuntua. Etenkin tämä muiden kommentointi ”kyllä ihmeitä voi tapahtua kun lakkaa ajattelemasta asiaa” Tekisi mieli lyödä kun joku sanoo noin! Kun se ei meillä tapahdu. Ei minkäänlaisella ihmeellä, luomusti ainakaan. Mutta onneksi tosiaan itsessä ei ainakaan vielä raskautumiseen liittyvää vikaa olla löydetty, joten toivotaan hyviä alkioita ja kiinnittymistä sitten joskus…

Nimetön
        Ei-aktiivinen

RG, mukava että liityit keskusteluun! Voimia!

Olin myös aika yllättynyt, ettei psyykkistä tukea ole osoitettu eikä hoidoista tulleita ajatuksia ole kysytty. On kuitenkin mahtavaa, että tällaiset hoidot on olemassa ja moni meistä raskautuu sen myötä, joten älä RG vaivu epätoivoon! Olen itse ajatelllut asian niin, että en suostu, että tämän myötä minulta viedään enää yhtään mitään muuta. Olen yrittänyt mielummin puhua asiasta kuin sulkeutua. Jokainen kuitenkin tekee niin kuin parhaalta tuntuu. Tsemppiä!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Tutun kuuloisia tunteita käyt RG läpi! Meillä myös miehestä johtuva lapsettomuus. Siittiöitä ei löytynyt näytteissä, kuin korkeintaan kaksi ja nekin oli aina liikkumattomia. Oltiin alkuun yksityisellä ja siellä miehen hormonipiikitys-hoidot kesti n. 2 vuotta, kun yrittivät saada siittiöntuotantoa heräämään (mikä oli ihan puhdasta rahastusta, mutta se on tarina erikseen). Vaihdettiin julkiselle ja leikkauksessa löytyi 12 siittiötä. Siinä siis kaikki mahdollisuudet. Syyksi paljasti lapsena sairastettu kivestulehdus. Eli sille ei vain voinut mitään. Silloin pohdin, että aivan yhtä hyvin olisi voinut johtua minusta. Hoidot on rankkoja ja henkisesti raskas matka, joten suosittelen panostamaan parisuhteeseen ja jakamaan surun ja vihan yhdessä.

Meillä niistä 12 siittiöstä selvisi lopulta 4. Ensimmäisestä tuoresiirrosta tuli nega ja eka pakastesiirto on nyt rv 7 menossa ja 2 alkiota vielä pakkasessa. Mulla on kova usko, siihen, että vielä saadaan oma lapsi (ehkä jopa kaksi) näillä ja jos taas ei, niin luovutetuilla sitten.

Eli ei niitä siittiöitä aina miljoonia, satoja tai edes kymmeniä tarvita ? Ei kannata lakata uskomasta ja toivomasta!❤️

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Kiitos Manna tästä tarinasta <3 Mitkäköhän asiat edesauttaa sitä alkion muodostumista ja kiinnittymistä? Että onko iso osa positiivista tulosta jos mulla kuitenkin munasolut ja toiminta normaalia 😮

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Voimia kovasti<3
        Meille sanottiin heti ensimmäisellä poliklinikka käynnillä että henkistä tukea niiltä käynneiltä ei saa että kannattaa liittyä juuri tällaisiin palstoihin ja facebook ryhmiin. Yllätyksenä silti tullut että sitä ei oikeasti ole yhtään saanut noilta käynneiltä :s Onneksi on nämä tällaiset ryhmät 🙂
        Meillä on selittämätön lapsettomuus mutta silti heti lähdettiin tarjoamaan ivf hoitoa johon sitten itsekin päädyimme. Aikaa vie kyllä kun asioita sulattelee ja edes sisäistää mitä on tapahtumassa mutta itse ajattelen että sama se millä keinoin asiat hoituu kunhan vain tarina saisi onnellisen lopun 🙂

Nimetön
      Ei-aktiivinen

RG, voimia ? Tämä ei tosiaankaan ole helppo tie. Sinulla on oikeus käsitellä asiaa omalla tavallasi, mutta muista pitää huolta parisuhteesta. Yrittäkää käsitellä asiaa yhdessä mahdollisimman paljon. Mies on varmasti yhtä järkyttynyt.

Oliko siittiöiden vähyyteen syytä? Auttaako elämäntapamuutos, ruokavalio, vitamiinit, poppaskonstit? Maca-jauhe kai auttaa tutkitusti siittiöihin.

Täältä palstalta saa vertaistukea ja tänne saa oksentaa kaiken sisältään!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Moikka,

Meillä on miehen tutkimukset kesken eli vielä syytä ei ole löytynyt. Haluaisin vielä uskoa johonkin ihmeeseen ja virheeseen tuloksessa, mutta tuskin ne seitsemästä miljooniin yhtäkkiä siittiöt pomppaa 🙁 Minusta ei löytynyt ainakaan vielä mitään näennäistä vikaa, joskin AMH on hieman alhainen 1,58 joka lääkärin mukaan kuitenkin ikään nähden normaali (33v) Nyt mietityttääkin eniten enteileekö se hyvää kiinnittymisen ja muun suhteen kun hoidot alkavat vai onkohan miehen muutamassa siittiössä sitten vielä kaikki mahdolliset viat. Ovulaatio tapahtuu joka kk ja menkat on pelottavan säännölliset.

Yritetään yhdessä puhua asiasta ja käsitellä, mutta se on kovin vaikeaa. Itsestä tuntuu kuin kaikki toivo ja ilo elämässä olisi viety, kun lapsi on ainoa asia jota tässä elämässä olen aina halunnut. Tuntuu niin helvetin epäreilulta, että tälläinen tuuri sattuu kohdalle. Tiedän, että mitään ei ole vielä yritetty ja kaikki voi kääntyä vielä onneksi, mutta pessimistinä en vain löydä sitä toivoa 🙁 Pitää varmaan ottaa klinikkaan yhteyttä ja pyytää myös apua tähän psyykkiseen puoleen.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kannattaa pyytää että pääset keskustelemaan jonkun kanssa. On varmasti kova shokki tuo.
        Meillä miehestä johtuva lapsettomuus myös, mutta hyvä puoli on se että tiesin sen jo suhteen alussa. Mies käynyt exänsä kanssa testeissä ja todettu y deleetio eli kromosomipoikkeama joka vaikuttaa ainoastaan lapsettomuutena.
        Saatiin icsi hoidon ekasta passista plussa ja pieni jaksoi viikolle 9 asti ja antoi toivoa, vaikka sitten menikin kesken?
        Hyvä puoli että pääsitte hoitoihin asti ja niiden onnistumisprosentti on kuitenkin huima ? jaksamista ♥️

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Kiitos kaikille vastauksista! Tuovat iloa tähän synkkyyteen. Ja lohduttavaa kuulla, että muillakin juurikin tämä miehestä johtuva tilanne. Onko niin, että jos hormooniset syyt niin voidaan ehkä hoitaakkin jotenkin? Odotan kuumeisesti, että mies pääsee niihin verikokeisiin asti. Samalla mietin koko ajan jaksanko tätä Tilkan odotus rumbaa vai marssitaanko vaan suoraan yksityiselle. Mutta sitten se rahapuoli 🙁

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mukavaa, että tänne on löytänyt paljon uusia ? Saadaan hyvää vertaistukea ja keskustelua aikaan kun on paljon erilaisista lähtökohdista. Toivotaan vaan ettei meidän kenenkään tarvitse liian kauaa tällä palstalla roikkua.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Onko muilla ollut munasarjat kipeät vielä kauanki punktion jälkeen? Mulle tehtiin punktio perjantaina ja eilen kävin kävelyllä, niin piti kaks kertaa pysähtyä, koska oikean puoleisen munasarjasta alkoi viiltävä tunne. Ensin tuntui vähän, mutta kun jatkoin matkaa niin tunne vain voimistui. Lopulta oli pakko pysähtyä muutamaksi sekunniksi, että viiltävä kipu hellitti. Nyt viime yönä unissaan suoristin itseni, niin vihlaisi tosi kipeästi vasemmalta puolelta. Loppuyö menikin tosi varovasti kääntyillessä, että ei vaan toistu tuo kipu. Voiko siis munasarjat olla vieläkin hellänä toimenpiteestä vai mistä moinen viiltävä tunne?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Moikka Tähti,

olen hiljaisesti tääl seuraillut palstaa mutta nyt osui samaan ajankohtaan itselleni ensimmäinen punktio. Toki jokaisella on niin yksilöllistä että on todella vaikea lähteä sanomaan mitä kenellekin tulee. Mutta itselläni oli munasoluja hirmuinen määrä 27, josta kerättiin 18. Joten minulla oli paljon tavaraa ja täten myös muutaman päivän hyvinkin hellänä että Panadol 1gx3 sekä Burana 600mg (minulle ei tehty tuoresiirtoa, joten siksi söin myös buranaa) näiden voimin mentiin muutama päivä. Hiljalleen se helpottui, mutta edelleen viikko punktiosta joka tehtiin siis 23.2. tiistaina, niin ajottain tulee viiltokipuja. Eilen alkoi vuoto, joten hiljalleen se kaikki sieltä tyhjenee uloskin.

Rauhallisesti olen ottanut. Töihin kyllä menin jo pari päivää punktiosta ja teen hyvin fyysistä työtä, että hyvin on pärjännyt kuhan ei nyt hypi ja pompi ku oli pahin turvotus.

Tsemppiä toipumiseen!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Juu kipeät oli, pahimmillaan kolme päivää punktiosta kun piti töihin mennä niin kevyt kävely tuntui vievän tajun kun suorastaan särki muanasarjoja. Silloin päätin että jos uudestaan joudun hoitojaksolle niin pyydän herkemmin sairaslomaa! Kivut hellitti kokonaan varmaan vasta parin viikon päästä.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Noniin eli tänään kp1 ja huomenna saadaan alottaa pistokset, vihdoin ja viimein! Hiukan jännittää! 🙂

Huomenna siis 4.3 Gonal-F, 9.3 mukaan jarruksi Fyremadel ja 10.3 ultra jossa katsotaan sitten jatko!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Tsemppiä piikitykseen!

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Kiitos! Gonalista selviän varmaan itsekin mutta loput taitaa jäädä miehen pistettäväksi :’D

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mullakin tänään kp1 ja huomenna alan pistää Gonal-F (200/illassa) sekä Fyremadelia alan pistää 9.3 alkaen.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

No mehän mennään samassa aikataulussa ja samoilla lääkkeillä, hauskaa! ?

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Onko teillä jo ultrapäivä tiedossa? Missäpäin olette hoidoissa? =)

Nimetön
            Ei-aktiivinen

Ei oo viel sovittu ultrapäivää, mutta sain joskus sellasen taulukon jonka mukaan eka ultrapäivä olis 9.3. Ollaan Satakunta/Varsinais-Suomi alueella hoidoissa. 🙂

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Heippa,

olen aina karsastanut näiden palstojen kirjoittelua ja lukemista. Mutta ei kai tässä mitään häviä kun avaa hieman omaakin kokemusta.
      Olen 32v, kohta 33v. Mieheni on pari vuotta vanhempi ja hänellä on tytär edellisestä suhteesta. Joten hoitoihin päädyimme minun ovulaatiohäiriöiden ja munanjohtimien toimittamuuden vuoksi.

Ennen hoitoja olimme jo vuodesta 2016 asti ollut ilman ehkäisyä. Elokuussa 2019 päädyimme kunnalliselle terveyskeskukseen, josta pääsimme lähetteellä TYKS:n naistenpolille joulukuussa 2019. Nyt viime vuosi mentiin Letrozolin voimin, jolla oli hyvä vaste. Keväällä, huhtikuussa 2020 oli ensimmäinen kemiallinen raskaus, eli eka pikku tärppi. Elokussa tulikin jo kunnon hedelmöittyminen, mutta alkio matkasi oikeaan munajohtimeen, ja se jouduttiin sitte kokonaan poistamaan kun oli sen verran jo sikiöllä kokoa ja HCG arvot korkeammat. Siitä toivuttiin syksyn ajan. Koko ajan kaikkien kommelluksien jälkeen saimme kokeilla luomuna ja syksyn lopuksi viel pari kiertoa Letrozolien turvin, mutta keho niin stressi tilassa että en ihmettele ettei tärpännyt.
      Syyskuussa 2020 oli hoitopalveri ja lääkäri päätyi samantien tulokseen että aloitamme IVF-hoidot, koska vasen munajohdin on myös hyvin kiinnikkeinen niin hedelmöittymisen todennäköisyys on hyvin pieni.

Tammikuussa 2021 kävimme hoitokäynnillä selvittämässä koska voimme aloitta hoidot,lääkäri päätyi lyhyeen kaavaan ja heti seuraavaan kiertoon.
      Helmikuun 2021 kierrosta sit ekat pistelyt alkoikin kun vain kuukautiset sieltä luomuna tulivat. Tammikuussa en syönyt enään Letrozoleja. Helmikuun kuukautisia sainkin odotella yli 10päivää enemmän koska stressi.

Pistelyt sujuivat Gonal F 150UI ja Fyreamden turvin. 12 kp sainkin irrotuspiikin Gonapeptyl ja siitä pari päivää tehtiin punktio.
      Minulla oli hirmuisen hyvä vaste hormoneille, munasoluja tulikin se 27, josta kerättiin 18 ja niistä hedelmöittyi 13. Tuoresiirtoa minulle ei tehty, koska minulla oli hyvin suuri riski hypersimulaatiolle, ja hyvä näin koska kroppakaan ei välttämättä olisi ollut edes suotuisa nyt ottamaan raskautta vastaan.
      7 alkiota loppujen lopuksi saimme pakkaseen odottamaan ja nyt odottelemme sitten Huhtikuun vuotoa, josta voimme yrittää ensimmäisen kerran PAS:n avuin.

Näin kun sen kirjoittaa, voi tuntua että kaikki ollut hyvin järjestelmällistä ja ymmärrettävää mutta on tätä pureskeltu, itketty ja harmiteltu, pettynyt, naurettu ja iloittu. Pahimmat pettymykset ja murheet ovat tulleet siitä, kun läheiset ilmoittaneet raskauksista, lapsia syntynyt ja sen semmosta, mutta se kuuluu asiaan. Itsehän pääsin heti syksyllä psykologin juttusille kun pyysin ja nyt ensi viikolla uudestaan. TYKS:ssä on hoidettu erinomaisesti päänupin puoli, kun vaan osannut pyytää ja kertoa jos jokin painaa mieltä.

Tietenkin tärkein tuki ja turva on ollut oma mieheni, joka tuntenut itsensä jotenkin toimettomaksi kun minulle kaikki hoidot tehdään ja minä ramppaan yksin lääkäreissä, mutta hän on mukana henkisesti kuitenkin 110% ja hyvä niin.

Oho, tuli pitkä sepustus.
      Tsemppii kaikille kanssakulkijoille. Ootte voimatyyppejä joka ikinen, niin naiset kuin miehet ketkä tätä läpi käy!!!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiitos tarinastasi =) Täällä kans odotellaan huhtikuun siirtoa (eli ens kuu jo!). 3vk sitten voi ottelin vielä kuinka kauan joutuu km jälkeen odottamaan mutta on tämä tehnyt kyllä hyvää =) Meillä kaksi pakkasessa.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Kiitos Oodi 🙂 Aluksihan se tuntuu aika pettymykseltä että taas joutuu odottamaan, mutta kummasti kun aikaa katsoo taaksepäin niin loppujen lopuksi aika menee hurjaa vauhtia. Toki kun ne piinapäivät ovat niin ne on piinavia ja huomaan että kyllä viimeisen vuoden olen päivittäin näitä ajatuksia aina jollain tasolla punninnut. Saati testejä tehnyt kuukausittain yms yms.

Kerrankin tääl taas odottaa et alkais kuukautiset (ja silloinhan tuntuu ikuisuudelta, että ne alkaisi)…

Lepo tekee kropalle ainaki hyvää, vielä kun mielen saisi rauhoitettua samalla 😐

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Täällä myös Pas huhtikuussa, jos nyt vaan kierto ei venähdä kemiallisen jälkeen. Tänään on tuntunut koko lapsettomuus ja hoidot extra raskaalle, huoh. Jospa huomenna parempi päivä 🙂

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Nonih, sithän meitä jo on siel odottelemas.. Mulla viime vuonna kemiallisen jälkeen tuli 33pv kierrolla, toki seuraavat kuukautiset sit jäikin väliin mut vaikeehan näitä on ennustaa milloin mikäkin tulee ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Joo jännittää kans miten km jälkeen asettuu menkat. Toivon kiin ettei veny kovin pitkäksi ? sunnuntaina olisi kp28 sas nähä.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Voi tätä ilon päivää! Vuosi meni lähetteestä, mutta vihdoin pääsemme aloittamaan IVF hoidot! Tänään KP 1. Huomenna alkaa Gonal 150 ja ultra on 9.3.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

ihan mahtavaa, onnea! 🙂

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mahtavaa, voidaan sitten jännäillä yhdessä! 🙂 Oliko teillä hoidot missä? En nyt yhtään muista.
        Meilläkin on lähetteestä jo 1v5kk ja tänään sitten vihdoin se eka pistos :p

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Luulin, että meillä oli superpitkä odotus, mutta teillä olikin pidempi. Huh! Ollaan hoidossa Tilkassa. Entä te? Kerro sitten miten meni pistäminen. Mä vähän mokasin noiden lääkkeiden säilytyksen kanssa ja taisi mennä 200e roskikseen. Hupsista. Mutta nyt ei saa mikään lannistaa tätä päivää 🙂

Nimetön
            Ei-aktiivinen

Joo oli kyllä kieltämättä. Meidän piti ilmottautua jo viime vuoden lokakuussa (suunnittelukäynti 06/20) mutta mun isä sairastui ja lopulta menehtyi marraskuussa joten ei sitten lähdetty samaan aikaan hoitoihin ja nyt alkuvuoden hoitoihin pääsy on koko ajan vaan siirtynyt ja siirtynyt.

Me ollaan kans tilkassa, oispa ollu hauska törmätä käytävässä mutta meillä on vasta päivä teidän jälkeen ultra. :/

Millä tavalla mokasit säilytyksessä? Nyt rupes jännittämään 😀 Oma Gonal odottelee jääkaapissa kun apteekista sanoivat, että säilytys kylmässä. Fydemadelia ei ookkaan hakenut vielä.

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Teillä on ollut raskas vuosi. Osanotot! Mulle apteekissa sanottiin,että voi säilyttää huoneenlämmössä, kun hoidot piti alkaa viime kuussa, sit kun ei alkanutkaan niin paniikissa laitoin ne jääkaappiin. Virhe tapahtui siinä kun laitoin lämpöiset takaisin jääkaappiin. Nyt tajusin mokan ja joudun varmaan ostaa uudet lääkkeet. Jos jotain hyvää, niin onneksi ostin vain yhden paketin.

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Kiitos!

Aivan. Sinuna ehkä soittaisin apteekkiin tai Tilkkaan ja varmistaisin asian ennenkun heittää lääkkeet menemään? Voi kyllä olla ettei tykännyt siitä, että siirrettiin tosiaan lämpimästä kylmään. :/
              Oliko Gonalin kanssa niin, että niin kauan kynä kylmässä kun alottaa käyttämään ja sen jälkeen sitten säilytys huoneen lämmössä ja avattu kynä säilyy huoneenlämmössä sen 28 päivää? Vai oisko kynää saanut pitää alunperinkin huoneenlämmössä mutta säilyvyysaika lyhyempi?
              Mun mielestä jotenkin ne Gonalin omat ohjeet oli tosi epäselvät ja siksikin laitoin vaan jääkaappiin kun apteekissa sanoivat olevan kylmäsäilytettävä.

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Mitä nyt olen tutkinut asiaa, niin avattuna säilyy 28 päivää huoneenlämmössä ja olisi säilynyt ilmeisesti 3 kk huoneenlämmössä avaamattomana, jos en hätäpäissäni olisi mokannut ja laittanut kylmään. Soitin jo apteekkiin ja virallinen ohjeistus on, että ei voi käyttää, mutta kehottivat vielä kysymään lääkäriltä ja laitoin vielä Tilkkkaan viestiä. Katsotaan mitä sieltä sanotaan.

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Hyvä homma, eiköhän tuo selviä.
              Ymmärrän kyllä harmituksen jos meni se 200€ hukkaan, just kävin itekin eilen hakemassa sen 900iu paketin.

Mä palailen illalla kunhan saan (tai mies saa :D) pistettyä, hirvittää jo valmiiksi kun pitää ruveta omaa nahkaa tökkimään mutta minkäs teet 😀

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Pikkaisen kyllä ottaa päästä. Olisi pitänyt hetkeksi pysähtyä miettimään, eikä panikoida. Mutta toivotaan, että unohdan tuon nopeasti 🙂 Tsemppiä pistämiseen!

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Mulla aina ollut kammo neuloihin ja mies sai toimia pistäjänä. Ensimmäiset kolme kertaa meni itkiessä vaikka eihän se sattunutkaan 😀 Eilinen viimeinen piikki menikin jo sitten jopa normaalisti hengittäen 🙂 Tsemppiä pistoksiin 🙂

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Joo vähän sama 😀 Ajattelin kyllä yrittää olla roskea ja kokeilla itse ensin. Varsinkin ajatus Fyremadelin pistämisestä inhottaa kun neula on vissiin paksumpi kuin Gonalissa.

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Gonalissa piikki on ihan pieni ja ohut. Kun muistaa hengittää niin ei ees tunnu miltään 🙂 Suosittelen pistämään ainakin kerran ite jos käy niin, että mies ei pääsekkää pistämään. Toki, gonal pistetään illalla niin eiköhän se sillo oo kotona, mutta varmuuden vuoksi. Fyremadelin pistin kaikki itse. Piikki on tosiaan vähän pitempi ja paksumpi, mutta ei se siinä ikävimmältä tuntunut vaan se, että se neula on jotenki ”tylpempi” niin sen saa ihan kunnolla painaa, että menee ihosta läpi. Myös sen jälkeinen kirvely ei oo kivaa :/ Mutta kun tietää, että ei oo vaihtoehtoja niin senhän reippaasti pistää 🙂

Minä pistin tänään tämän hoidon viimeisen piikin, gonapeptylin jonka pitäisi auttaa alkiota kiinnittymään. Siinä oli ruiskussa tavaraa vähän enempi niin olikin vähän mielenkiintoisempi pistää kun itse pisti 😀 Mutta nyt se on ohi ja piinapäivät senkun jatkuu. Viikon päästä sais tehdä raskaustestin.

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Joo Gonal meni ihan leikiten, hetken piti ennen pistoa vetää happea mutta ite pistos ei tuntunu kyllä miltään =)

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Huomenta ja peukkuja kaikille piinailijoille? Täällä on nyt paljon menoa. Itselläkin vihdoin tänään kp1 ja sain ilmoittautua passiin.

Teen uuden ketjun kun itsellä ainakin hyppii oudosti jo tämä. Jatketaan siellä?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moi, pakko tulla tänne nyt ”ääneen” ihmetteleen, kun eka ivf-hoito, joka pitkällä kaavalla, lähestyy ja alkaa hermostuttaan. 2vk päästä alotan synarelan sumuttelun kp18 joka on 20.3. ja eka ultra-aika meillä on vasta 7.4. jonne pitäisi ottaa mukaan pistoslääke Ovaleap ja siellä siis vasta aletaan pistämään. Kuinka pitkän ajan muut ootte pitkällä kaavalla käyttänyt nenäsuihketta ennen pistosten alkua? Kun teidän keskustelua lukenut tässä taustalla ootellessa omien hoitojen alkua, näyttää että usein pistokset aloitetaan alkukierrosta, kun taas toi 7.4. on jo seuraavan kierron puoliväli. Mulla luomuna kierrot 23-26pv. Vai onko se periaatteessa ihan sama millon ne aloitetaan, kun lääkkeellinen kierto kyseessä?

Oliko monia muita Oyssissa hoidoissa? Siellä psyykkiseen puoleen ei muuta ole tullut kuin empaatiaa mutta psykologia on tarjottu. Kuljetaan kuitenkin yli 100km päästä hoidossa joten pitkä matka olisi käydä siellä asti vielä juttelemassakin erikseen. Hankkiuduin oman kunnan piiriin psykologille mutta en koe saaneeni oikeanlaista apua juuri tähän asiaan, ei siis ole ammattilainen lapsettomuusasiossa vaan depressiohoitaja, mutta toki kun lapsettomuuden syynä on oma kroppa niin auttaa purkaa omaa epäonnistumisen tunnetta ym. Olen kuitenkin pohtinut välillä että olisiko kannattanut hankkia aika ihan lapsettomuusasiohin perehtyneelle psykologille, voisiko saada ns täsmäapua sen suhteen paremmin.. Onko kellään kokemusta?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moikka

Kyselen taas löytyykö täältä ketään kun olisi hiljattain ollut tyksissä icsi tai ivf hoidon suunnitelussa? Aika icsihoidon suunnitteluun 19.4 ja tässä jännäilen pääseeköhän piikittelemään jo mahdollisesti seuraavasta kierrosta vai onko 2-3kk odotusta. Molemmat vaihtoehdot hyviä, mutta niin kiva olisi jo tietää, koska hoito alkaa.. ?

Luet parhaimillaan 181 vastausketjuja
  • Alueelle ‘HEDELMÖITYSHOIDOT’ ei voi kirjoittaa uusia aiheita eikä vastauksia olemassaoleviin aiheisiin.