Etusivu Foorumit HEDELMÖITYSHOIDOT Ivf/Icsi/Pas 2021 vol 5

Luet parhaimillaan 140 vastausketjuja
  • Julkaisija
    Artikkelit
      Nimetön
      Ei-aktiivinen

Uusi ketju

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moikka! Punktiosta selviydytty ja kotiuduttu. Meni hyvin kyllä. en ottanut diapamia ja laitettiin vain puolikas yksi kipu piikki. Sanoivat, että ensi kerralla voisin pärjätä ilman suonensisäisiäkin. jee. 🙂 Kaksi munasolua löytyi. 4 follikkelia oli ultrassa viimeksi. Eli nyt toivotaan että ne hedelmöittyisi. Perjantaina kuulemma menevät pakkaseen jos alkoiksi asti menevät. Toivotaan parasta.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiva että eka punktio sujui hyvin! Toivotaan että molemmat munasolut lähtevät kasvamaan!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mahtavaa, että punktio sujui hyvin. Pidän ?? että saisit kaksi hienoa alkiota ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Lisäsin itteni

Oodi
      1. Icsi 10/20
      1. Tuoresiirto 10/20 nega
      1. Pas 12/20, keskenmeno 8+4
      2. Pas odotetaan 4/20? 2 blastoa pakkasessa

niinas_
      1.IVF 3/21
      -> Blaston tuoresiirto, plussa 31.3.
      -> 4 blastoa pakkaseen

Pioni
      1.Ivf 12/2020
      Ei tuoresiirtoa hypeririskin takia, 3 blastoa pakkaseen
      1.Pas 2/2021, plussa mutta meni kesken
      2.Pas tulossa 4/2021

Lumme
      1. IVF 3/2021
      tuoresiirto (3. päiväinen alkio) nega
      pakkasessa 3 blastoa
      1. Pas 4/2021 (?)

Keväinen
      1. Ivf 2/2021
      1. Pas 3/2021 nega
      pakkasessa 3 blastoa
      2. Pas mahdollisesti 4/2021

Krispy
      1. IVF 1/2021
      Tuoresiirto 2/2021, nega
      2 blastoa pakkaseen
      PAS 3/2021, nega
      PAS 4/2021 tulossa

Tilhi
      1-4. inseminaatiot, 1 keskenmeno
      5. ivf, tuoresiirto 3/21 – ei yhtään pakkaseen

Novelle
      1. IVF pitkä kaava 1-3/21
      Tuoresiirto (3-päiväinen)
      plussa 17.3.

AmandaUnelma
      1.IVF pitkä kaava aloitettu 2/2021
      Tuore siirto, 2päivänen 1.4.2021

Aliisa
      IVF 11/20-12 blastokystia
      1. Pas 1/21-kr
      2. Pas 3/21-plussa

Mariann
      Inseminaatio x4 09-12/2020 (kaikki nega)
      1.IVF tuoresiirto 03/2021 (ei yhtään pakkaseen) (nega)
      2.IVF huhti-toukokuu??

Unana
      2019 inseminaatiot
      4/2020 1. ivf –> muuttui inseminaatioksi huonon vasteen vuoksi
      9/2020 2. ivf –> tuoresiirto, nega. Ei pakkaseen mitään
      11/2020 3. ivf –> tuoresiirto nega, 1. pas 3/21 nega, pakkanen tyhjä
      4. ivf –> ?? luultavasti kesän jälkeen, jos ei vaihdeta yksityiselle välissä

Kevät
      11/2019 1. IVF (lyhyt kaava) –> tuoresiirto, nega. Ei pakastettavaa.
      8/2020 2. IVF (pitkä kaava) –> tuoresiirto, nega. Ei pakastettavaa.
      12/2020 3. IVF (pitkä kaava) –> tuoresiirto, nega. Ei pakastettavaa.
      3/2020 4. IVF (pitkä kaava) –> tuoresiirto, nega. Ei pakastettavaa.
      Nyt suunnitteilla hoito lahjamunasoluilla.

Jojoba
      1/2021 KM (spontaani raskaus)
      03/2021 1.IVF (pitkä kaava) -> Synarela + menopur

Kaisla
      8/19 KM (spontaani raskaus)
      02-03/21 1. IVF
      -> tuoresiirto 3/21 – 9 blastoa pakkaseen

Dina
      1. IVF/ICSI 2019, pitkä kaava –> nega. ei pakkaseen mitään
      2.IVF/ICSI 2020, pitkä kaava –> nega. ei pakkaseen mitään
      3. IVF/ICSI 2021, lyhyt kaava –> epäonnistui –> inseminaatio
      4. IVF/ICSI 2021, pitkä kaava, suunniteltu punktio vkolle 15

ananas
      2.IVF 2018
      2.PAS 3/21 > plussa

Tya
      2020 3x inseminaatiot
      1. IVF pitkä kaava aloitettu 3/21

Sinisilmät
      12/20 inssi NEGA
      4/21 1. IVF lyhyt kaava aloitettu

Tuulientyttö
      Km luomu 7/11,
      Km luomu 2/12,
      Km luomu 5/15,
      Km luomu 11/15,
      1.IVF pitkäkaava tuore 12/16 —> Poika 9/17,
      Km pas 10/18,
      Km luomu 2/19
      Kem pas 5/19,
      Km luomu 7/19,
      KU luomu 12/20
      2. IVF lyhyt kaava 4/21

Lallastiina
      luomu+ -> tuulimuna vko 8+, 3/17
      luomu+ -> kem. vko 5+, 1/18
      luomu+ -> kem. vko 7+0, 6/18
      1. IVF lyhyt 10/18 -> 3-pv tuoresiirto nega, 11/18 2×3-pv PAS nega
      2. IVF pitkä 01/19 -> 5-pv tuoresiirto nega, ei pakast.
      luomu+ -> kem. vko 4+, 03/21
      3. IVF, 04/21

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Punktio takana, ja tällä kertaa ei tullut positiivista yllätystä. Pari saatiin vain kerättyä eikä niistä kumpikaan ollut kypsä. Joten tällä kertaa, ei pääse siirtoon asti ?
      Nyt pohdittava lahjamunasoluhoitoa joka lääkärin mukaan olisi järkevin vaihtoehto meidän kohdalla seuraavaan hoitoon.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Onpa ikävä juttu Dina. Tsemppiä teille <3

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei kaikki! Tänään oli sitten virallinen testi päivä ja negatiivista se näytti niin kuin osasin odottaa. Kuukautiseni alkoi eilen ja ne ovat aika runsaat ja kivuliaat mikä vissiin on normaalia epäonnistuuneen siirron jälkeen. Tänään ja eilen olen voinut ihan ok, mutta kun tein testin viime lauantaina niin hajosin totaalisesti. Elin eiliseen saakka aika sumuisessa masennus tilassa ja itkin vain koko ajan.

Nyt meillä on seuraava suunnittelu kerta 10.6. Luulen että pidän pienen tauon täältä foorumilta koska en ole pystynyt lukemaan tai seuraamaan mitään lapsettomuuteen liittyvää. Juuri nyt tulen siitä vain surulliseksi ja ahdistuneeksi.

Paljon tsemppiä ja halauksia kaikille pistoiksien, punktioden, siirtojen ja piina päivien kanssa! Ja paljon tsemppiä niille ketkä ovat raskaana jo ja antavat meille kaikille toivoa ja ilon aihetta! ❤️

Palaan tänne palstalle taas kun pystyn, toivottavasti ymmärrätte. Ihanaa kevättä ja kesän odotusta! Minä odotan kesää jo kovasti ☀ ❤️

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Oon tosi pahoillani negasta?

Toivottavasti pieni tauko ja uusi yritys tuo halutun lopputuloksen❤️

Aurinkoista kesää?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Voi @Dina ja @AmandaUnelma kuinka ikäviä uutisia. ?

Amandalle toipumista ja voimia. Pieni tauko näistä hommista tekee välillä hyvää. Nauti kevään lämmöstä ja lataa akut! ☀️

Dina, oliko teillä vielä jotain mahdollisia tutkimuksia mitä yksityisellä puolella olisi mahdollista tehdä, vai olisiko suoraan lahjasoluihin siirtyminen nyt käytännössä ainut vaihtoehto? Sekin on varmasti hyvä vaihtoehto, kunhan saa sulatella asiaa rauhassa, ja mikä lahja se onkaan! ❤

Nimetön
        Ei-aktiivinen

@Novelle, yksityiselle vielä mietin josko vielä menisi ja juurikin tutkimuksiin mitä siellä voivat toteuttaa paremmin kuin julkisella, mutta itseä toki mietiyttää se aika ja toki myös raha mikä sinne menisi ja jos tulos olisikin loppujenlopuksi. Julkisella puolella olisivat valmiita tarjoamaan vielä tämän seuraavan hoidon, joka sitten olisi se lahjasolulla toteutettu. Tässä pessimistinä on tätä vaihtoehtoa jo mielessä paljon käynyt, ja onneksi oisi kaksoissisko kuka on ollut alusta asti jo halukas luovuttaja 🙂 Ehkä pieni mietiskelytauko kesän ajaksi ja sitten uuteen hoitoon, mikä se nyt sitten olisikaan 🙂

Nimetön
        Ei-aktiivinen

@Dina, onhan siinä nyt aika paljon miettimistä. Mutta ihanaa, että olisi oma sisar lahjoittajana. ❤

Varmasti pieni tauko selkiyttää ajatuksia noiden pohdintojen suhteen: jatkaako tutkimuksia ja niihin yksityisellä menevä aika ja raha, vs. suoraan lahjasolujen käyttö julkisella.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Täällä on taas PP 1 blaston PAS siirrosta.
      Jännää aikaa, pitäis kai olla hyvä blasto näin ainakin totesivat. En kysynyt tarkempaa luokitusta.

Meillä siis OHSS:n takia kaikki oltiin pakastettu d3:n ikäisinä. Nyt kaikki sulatettiin uudelleen ja tehtiin pitkäviljely. Meillä huomenna ilmoitetaan monta loppujen lopuksi saatiin toisen kerran blastokysteinä pakkaseen. Siellä on ainakin jonkinmoinen määrä hitaammin D3:sta blastocysteiksi kehittyviä mukana, joita seuraavat huomiseen asti.

Onko muilla kokemuksia tällaisesta hitaammin kehittyvistä, onko niistä alkanut raskauksia, jos niistä siis lopulta tulee ihan hyviä blastoja?

Lisäksi onko muilla kokemuksia kahteen kertaan pakastetuista alkioista, onko ne ok? Tulee mieleen vähän mitä sanotaan aina pakastetuista ruuista… ??

Nimetön
      Ei-aktiivinen

AmandaUnelma Pahoittelut negasta! Pikku tauko tekee varmasti hyvää, keskity muihin asioihin välillä niin on sitten enemmän voimia uuden yrityksen alkaessa. Tsemppiä!

Dinalle myös pahoittelut epäonnisesta punktiosta. Onko teillä tutkittu, mikä voisi olla ongelmien syynä?
      Onnea piinapäiviin Morrigan!

Eilen pistin Ovitrellen ja huomenna punktioon. Alavatsalla on jotain tuntemuksia ja rinnat on nyt viime päivinä kipeytyneet hiukan, muita oireita ei pistoksista ole tullut. Vähäsen jännittää onko sieltä jäänyt lisää follikkeleja pelistä pois, ja suostuuko oikea munasarja yhteistyöhön. Olen kyllä valmis runnomaan sen vaikka itse ruotuun jos meinaa piileksiä…

Nimetön
        Ei-aktiivinen

@Lallastiina, meillä ongelma suurilta osin muínun munasarjoissa. On syöpähoitojen takia kärsineet ja vaste niissä tosi huono. Viimeksi AMH arvo mitattu vajaa pari vuotta sitten, joka oli 0,34. Nyt ei hetkeen ole otettu, mutta luultavasti on laskenut.

Onnea huomisen punktioon ja toivottavasti saatte hyvän saaliin! 🙂 <3

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Pahoittelun täältäkin negoista, se kirpaisee kyllä joka kerta.
      Tauko tekee ihmeen hyvää, varsinkin kesäisin.

Mulla oli kanssa eilen illalla ovitrelle ja gonapeptyl, tänään ollut vähän höntti olo kokonaisuudessaan.
      Oon tosi turvoksissa ja nyt tosiaan on tissitkin vähän kipeytyneet.
      Ruoka ei oikein maistu, mutta sen nämä hormoonit on mulla aina saanut aikaan.
      Ja tosiaan tuo alavatsa kyllä kipuilee. Huomenna sitten punktiopäivä, vihdoinkin!

Tsemppiä myös Lallastiinalle huomiseen punktioon!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Morjen kaikille! Parin viikon tauko täällä vierailusta kun odoteltiin uusia päätöksiä ja suunnitelmaa kun viime kierroksen alkioista ei mikään tarrannut… nyt tuli oma ikä vastaan ja onneksi saatiin viellä poikkeuslupa ja yksi luovuttaja viellä noo 6 lahjoitettua munasolua oli jo pakkasessa noi niistä vain 1 hedelmöitty ja selvisi sulatuksesta ja alkoi jakautumaan eli 1 saatiin nyt siirrettyä ja jos tääkään ei onnistu sitten pitää vaihtaa ulkomaille kun adoptio Suomessa kestää vuosikausia… no periksi ei anneta ainakaan viellä… nyt toki vielä tää vihonviimeinen lahja on kypsymässä ja piinaviikot menossa…

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Väliaikatietoja, eli kaksi munasolua saatiin punktiosta ja molemmat on hedelmöittynyt. Niitä nyt viljellään tiistaihin saakka (blastoiksi) ja sitten pakastetaan mitä voidaan. Osaatteko sanoa, että onko tässä vielä kuinka suuret mahikset, että jotain menee vielä pieleen tässä vaiheessa?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Punktio meni aamulla oikein hyvin. Oli tosi nopea ja lähes kivuton. Alle 2h ja olin jo matkalla kotiin. 20 punktioitiin, joista 15 munasolua. Huomenna sitten kuullaan montako hedelmöittynyt. Mulla on ollut super väsynyt olo koko iltapäivän, mahassa pintä menkkamaista kipua, mutta ei muita oireita. Huomenna sitten alkaa terolutit, Hepariini pistokset ja yhdet naksut ovitrelleä stimulointiin. Jos näillä ei tyyppiä saada pysymään sisällä niin ei sitten millään!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Täällä viimeinen ultra käyty tänään ja mieli melko maassa. Tiistain ultran jälkeen vasempaan munanjohtimeen on kertynyt nestettä iso mollukka, selvisi että nuorempana sairastettujen infektioiden takia ainakin vasen johdin on vaurioitunut. Vaikka aukiolotutkimus on tehty hoitojen aluksi ja silloin ei vikaa löytynyt, niin näin nyt sitten. En pääse tuoresiirtoon vaan laparoskopiaan ja ainakin vasen munanjohdin poistetaan, ja samalla tutkitaan myös oikea. En kyllä aio suostua kummankin poistoon jos ei ole aivan pakko. 🙁 Aika hullua, kun tässä ollaan hakemassa apua lapsen saamiseen, niin sitten löydänkin itseni odottamasta aikaa ainakin toisen munasarjan sterilisaatioon.. Punktio on keskiviikkona ja jos siitä saadaan alkioita aikaan, kaikki pakastetaan ja tehdään siirto kun laparoskopia on tehty..

Nimetön
      Ei-aktiivinen

heräsin viime yönä siihen kun venyttelin unissaan ja tuntuu niin vasemmalta puolen olisi joku revennyt sisällä… ja nyt jomottaa aikalailla… Mietin että onkohan tässä kiire lääkäriin vai voisikohan odotella huomiseen… Vähän hirvittää

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mä kävisin kyllä tarkistuttamassa, jos yhtään epäilyttää.
        Ihan vaan jos on toispuolista niin voi olla kiertynyt se munanjohdin munasarjojen painosta.
        Tsemppiä!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Perjantainen punktio meni ihan hyvin, oli nopea ja kivuton operaatio, oikea munasarjakin oli hyvin hollilla. Kahdeksasta follista saatiin 6 munasolua, mihin olin ihan tyytyväinen. Olo on jo ihan normaali, vain joku satunnainen tuntemus välillä. Valitettavasti lauantaina vain yksi soluista oli hedelmöittynyt :(. Ottaa kyllä päähän, tähän asti huonoin tulos. En jaksa uskoa siihen, että tämä yksikään olisi hyvä ja jatkaisi kasvua, eli pitää nyt sitten päättää, vieläkö yritetään toinen kiekka perään vai jätetäänkö koko homma jo.

Jojoba jos kipu ei ole kauhean voimakasta seuraile kotona mutta jos yhtään kovempaa, kannattaa käydä näytillä.
      Tuulientyttö onnittelut hyvästä saaliista!
      Tya, pahoittelut ikävistä uutisista. Toivottavasti punktio kuitenkin menee hyvin eikä tarvitse ainakaan molemmilta puolilta poistaa.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

jomotus alkoi huolestuttamaan niin lähdin päivystykseen. Toivotaan että kaikki on hyvin. Odottelen vuoroani

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Toivottavasti kaikki kunnossa! Parempi kuitenkin selvittää.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Meillä oli siis hedelmöittynyt normaalisti 8, 5 hedelmöittynyt viallisesti. Kaksi ilmeisesti ei ollenkaan. Meidän ongelmat on tosiaan siinä seuraavassa vaiheessa, eli miten saataisiin tyypit pysymään matkassa.

Mulla on vielä kipuilua mahassa, varsinkin esimerkiksi pyörällä ajaessa tärinä tuntuu inhottavalta. Ja oon ihan järjettömän turvoksissa. Mielenkiinnolla odotan, että koska alkaa tilanne palautumaan normaaliksi.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Jatkan vielä tästä turvotuksesta. Oon oikeasti nyt miettinyt, että onkohan tämä hyperiä. En muista näin pahaa turvotusta edelliseltä hoitokerralta. Jotenkin kohdun ulkoisen kokemuksen jälkeen, sitä on paljon herkempi kaikille oireille ja pelot nousee ihan eritavalla pintaan. Mä siis jouduin uuden vuoden aattona ambulanssilla lapissa leikkaus pöydälle. Jälki käteen ajateltuna sinnittelin liian pitkään oireiden kanssa ja siinä ois voinut käydä myös tosi huonosti. Ehkä sen takia oon nyt säikympi ja pelkään vähän tätä turpoavaa vatsaa, vaikka kovia kipuja ei olekkaan. No, pitää seurailla tilannetta ja sit vaan lähteä päivystykseen jos yhtään tuntuu siltä.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Olette ihania kun elätte mukana ja tsemppaatte ❤❤ vastassa oli minua IVF puolella hoitanut lääkärk, kävi hyvä tuuri. Kaikki oli hyvin! Vasemmalla puolen minulla on kiinnikkeita jotka on vaarattomia mutta ilmeisesti yksi niistä oli revennyt venytyksen takia. Mutta kaikki näytti hyvältä 🙂 Kiitos kun tsemppasitte minua ❤

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Ihana kuulla, ettei mitään isompaa ongelmaa ollut! Ja hyvä kun kävit kuitenkin tarkastuttamassa.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Heippa kaikille!
      Tsemppiä kunkin vaiheeseen! ❤️

Me käytiin tänään varhaisultrassa ja minillä oli kaikki kunnossa, sydän löi ja vastasi mitoiltaan hienosti viikkoja ?
      Ei tässä ole siis turhaan kärsitty kamalasta pahoinvoinnista! ?

https://aijaa.com/QiWRda

Nyt ehkä uskallan jättää tämän palstan pois laskuista ja siirtyä mammaryhmiin.
      Ihan tosi paljon voimia ja tsemppiä kaikille tulevaan, toivottavasti olisi kaikilla onni myöden ja raskaus alkaisi piakkoin! ❤️

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Onnea Niinas! Sulla meni kaikki niin hienosti ja menee varmasti hyvin myös loppuun saakka <3

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Paljon onnea niinas! ❤

Mulla tänään virallinen testipäivä, olin täysin varma että negatiivinen tulee mutta niin vain piirtyi testiin kaksi viivaa. Verikokeeseen meen vielä tänään, edellinen varhainen km kummittelee taustalla.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Onnea Pioni!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Vau Pioni!! Onpas mahtava uutinen ? toivotaan että pikkuinen tarraa nyt kovasti kiinni.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Onnea Pioni!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Onnittelut Pioni!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Ihania uutisia Pioni ONNEA HIRVEÄSTI ♥️♥️

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Oon pitänyt täältä vähän taukoa kun on ollut jotenkin super raskas olo. Kolmas hoitokierros lähestyy ja epäilys kalvaa että näinköhän tämä mun kohdalla päättyy lainkaan hyvin. Oon tosi pahoillani Tya, olipas jotenkin musertavia uutisia sulla. Voimia ja toivotaan että leikkaus menee hyvin ja mahdollisimman paljon säästyy. Koska sulla olikaan punktio?

Lallstiinalle myös ekstra-tsempit. Tuli niin tuttu fiilis tuosta sun tilanteesta. Kyllä se yksi voi olla silti sitkeä sissi ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Ai niin, ongelma oli siis ilmeisesti se että suurin osa soluista jäi epäkypsiksi eikä siksi hedelmöittynyt. Nehän kasvoikin kovin eri tahtia. No, keskiviikkona saan taas uutisia.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos tsempeistä ja toivotaan Unana, että kolmas kerta toden sanoo, tsemppiä ja voimia sinullekin! Mulla on punktio keskiviikkona, aamulla otettu viimeset sumut ja illalla klo 23 pistän Pregnylin.
      Oli kyllä aika raskas uutinen itselle siihen hetkeen, itkuhan siellä pääsi. Mutta kun olen asiaa tutkinut ja miettinyt rauhassa, niin jos jotain positiivista pitää asiasta kaivaa niin toivotaan että se leikkaus parantaa raskautumisen mahdollisuuksia. Kun voihan olla että tää toinen munanjohdin on kerännyt nestettä aiemminkin ja ollut esteenä alkion kiinnittymiselle. Se neste on siis infektoivaa joten hyvinkin voi luoda kohtuun epäedulliset olosuhteet kiinnittymiselle. Ymmärrän siis hyvin miksi lääkäri suoraan on sitä johdinta poistamassa, mutta tuntuu vain toisaalta niin kylmältä kun sanotaan, että kun te nyt olette jo näissä hoidoissa, niin se on joutilas sieltä poistaa, tai jopa molemmat.. Luomuraskauden toive on kuitenkin varmaan jokaisella raskautta toivovalla hoidoista ym huolimatta olemassa, ja jos se viedään kokonaan niin on se suuri pettymys.

Lallastiinalle kovasti peukkuja, että se yksi riittää! 🙂

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mulla oli jääny ilmoitukset pois päältä ja siksi tahaton poissaolo palstalta.

Kovasti on surullisia uutisia ? Paljon Haleja teille ?

Mä alan huomenna spottailemaan ovista ja ylihuomenna ultra missä katsotaan onko kaikki otollista siirtoa varten.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moikka,
      Minä palailen takaisin tälle puolelle..?
      Viime viikolla ultrassa todettiin keskeytynyt keskenmeno ja nyt kun alkujärkytys, epätoivo ja epäreiluus on jo hieman käsiteltynä, niin eihän se auta kun kerätä itsensä ja kääntää katse kohti ekaa passia.
      Matkaa sinne vielä on, kun minulla aloitettiin lääkkeellinen tyhjennys, niin täytyy antaa aikaa kropalle toipua.
      Kovasti tsemppiä meille kaikille! Olen tässä taas itselleni toitottanut, että tämä matka annetaan vain vahvoille kuljettavaksi. ❤

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Voi ei kovasti voimia ? Ei ole tosiaan helppoa palata takaisin palstalle kerran jo innoissaan täältä eteenpäin siirryttyä. Se oli itselleni ainakin tosi iso pala, mutta pikkuhiljaa ajan kanssa ♥️

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Voi Margarita, olen pahoillani. Paljon voimia teille❤

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Voimia kaikille. <3

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei onko kellään tullut pissatulehdusmaisia oireita / pissatulehdusta punktion jälkeen? Punktion jälkeen on muuten ollut hyvä olo mutta eilisestä asti on tuntunut vähän oudolta tuolla alhaalla.

Margarita pahoittelut keskenmenosta ja voimia jatkoon!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

@Lallastiina. Minulle tuli myös. Mutta samoja oireita tuli myös silloin kaavinnan jälkeen ja ajattelin että ehkä se johtuu siitä, että sillä alueella on nyt ollut paljon trafiikkia ? Odottelen jos se menisi tässä alkuviikosta ohitse

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos kaikille onnitteluista ja myötäelämisestä❤ Verikokeen tulos tuli tänään, oli viiterajoissa ja hoitajan mukaan hyvä tulos. Ultra varattiin muutaman viikon päähän. Joka kerta kun vessassa käyn niin pelottaa kurkata pönttöön tai paperiin? täytyy yrittää ottaa vain päivä kerrallaan. Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin❤

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Ihana kuulla ♥️ tuo pelko on ja pysyy pitkälle, mutta yritä silti nauttia hetkestä =)

Itsellä sellainen olo että yritän olla mahdollisimman välinpitämätön tulevaa kohtaan, en uskalla odottaa edes että pääsen ylipäänsä siirtoon koska vieläkin tuntuu että en halua innostua vain joutuakseni pettymään. Saa nähdä milloin tämä olo menee pois vai meneekö ? Mä oon niin tosi huono ottamaan pettymyksiä vastaan ja uskon että jos en anna itseni innostua niin pettymyskään ei ole niin suuri? Mutta onkohan se ihan höpöhöpöä…

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Oodi, mulla oli samoja ajatuksia ennen siirtoa ja sen jälkeen. Piinapäivät menivät myös suht helposti, kun olin niin varma negasta. Ei jotenkin uskaltanut edes toivoa plussaa. Toivon kovin että kaikki menee teillä hyvin ja pääsette siirtoon, ja lopputulema on onnellinen❤

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos Pioni! Pidän peukkuja teidän puolesta että kaikki menee hyvin loppuun asti ☺️?

Ultrassa käyty, kaikki näyttää hyvältä siirtoa varten. Nyt sit vaan taas jännäämään mikä päivä ovis tulee sillä Tilkka tekee siirtoja myös lauantaina, mutta ens viikolla on tietty pyhä (vappu) ni ei onnistuis.
      Lääkärin mukaan folli oli kyllä jo 15-16mm et luultavasti la/su olis ovis. Ma tai ti ei sit sais tulla tai menee kierto mönkään ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Varhaisultrassa käyty. Vaikka hcg nousi kuten piti niin sykettä ei ole. Raskaus keskeytynyt n. viikolla 5-6. Tänään olisi 7+0.
      Odotan että saan tyhjennys lääkkeet. Ihan kamalaa?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Voi Aliisa, olen todella pahoillani. ?
        Tuo on niin kamala tilanne. Minäkin luulin hetkittäin että mun sydän irtoaa, kun sattui niin paljon. ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Voi ei Aliisa ja Margarita ? olen niin pahoillani. Kovasti voimia näihin vaikeisiin päiviin.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Voi surullisuus ? olen niin kovin pahoillani Aliisa ♥️ jaksamista vaikeaan aikaan!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Pari kertaa itsekkin saanut nuo uutiset varhaisultrassa ja se on aina ihan hirveetä.
        Kenenkään ei pitäisi joutua siihen tilanteeseen!
        Mä oon joutunut yleensä ottamaan ne tyhjennyslääkkeet aina kahteen kertaan,
        joten se onkin sitten ollut semmonen viikon projekti saada kohtu ”tyhjäksi”.

Paljon halauksia sinne siis ja voimia!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Voimia suruun! <3

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiitos kauniista sanoista.
        On kyllä kamala olo. Tämä raskaus säikäytti ensin viivan haalenemisella, sitten vuodolla ja myöhemmin isommalla vuodolla, mutta lohduttauduin sillä että hcg nousi oikein hyvin. Kaiken piti olla hyvin. Raskausoireet on edelleenkin vahvat. Perjantaina otan tyhjennyslääkkeet.

Ahdistaa että uutta siirtoa joutuu odottamaan ainakin elokuuhun kesäsulun takia. Jotenkin kuvitteli että kun vihdoin pääsee alkionsiirtoihin niin niitä sitten siirrettäisiin tiheällä tahdilla. Se olisi henkisesti paljon helpompaa.

Miten ihmeessä uskaltaa yhtään iloita seuraavalla kerralla. Jatkuva pelko.

Tämä on tyhmä juttu mutta sanotaan nyt ”ääneen” jos helpottaisi ja saisi pois mielestä. Mä oon laihduttanut n. 30kg jotta bmi olisi tarpeeksi alhainen ja hyväksyttäisiin hoitoihin. Silti joka ikisellä käynnillä paino otetaan puheeksi ja teksteissä lukee että pitäisi laihduttaa lisää. Tänäänkin siitä puhuttiin. Mä ymmärrän miksi. Tiedän että lähempänä normaalipainoa ois parempi. Silti tuntuu ettei millään muulla ole painoarvoa. En polta, juo, en edes kahvia mutta ei niitä mainita. Ei laihduttaminen oo helppoa ja mä teen parhaani. Nyt mulla on syyllinen olo että mun vauvat kuolee mun sisälle koska oon läski paska joka syö liikaa. Jos tulee keskenmenoja lisää ja aina vaan sanotaan mun painosta niin tuun varmaan hulluksi ja lopetan syömisen kokonaan. En oikeasti, mutta saatte varmaan ajatuksesta kiinni.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

30 kg on ihan mielettömästi, onnea siitä! Saan ajatuksestasi kiinni. Ymmärrän, että haluavat parhaita tuloksia ja koittavat parantaa niitä (lääketieteellisillä) keinoilla mitä tilastollisesti on osoitettu ja siksi asioista mainitsevat, mutta luultavasti kaikki hoidoissa olevat käyvät jonkin asteista epäonnistumisen kamppailua samaan aikaan, niin pitäisi kyllä olla tosi herkillä mitä asioita hoetaan. Ikä on toinen asia. Olen tämän ikäinen kuin olen, en asialle voi mitään, silti sitä hoetaan jatkuvasti. Psyykkisestä hyvinvoinnista vaietaan hyvin sujuvasti.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Aliisa tunnen niin hyvin tuskasi! Mulla kkm havaittiin 4vk myöhemmin ja siinä ”tuhlautui” sitten yhteensä yli 3kk kun nyt vasta päästään ehkä siirtoon. Puhuin tänään lääkärillekin että hirvittää olla näin passiivinen ja pessimistinen asian suhteen kun normaalisti olen iloinen ja innostun asioista kunnolla. Itsesuojeluvaisto ei vaan nyt anna periksi. En ole tästä kertonut edes kenellekään km pelossa ? Ehkä tästä pääsee yli ajan kanssa, toivoa pitää. Voimia ?

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Toivottavasti sulla menee tällä kertaa kaikki hyvin loppuun asti!

Mullakin nyt sellainen fiilis että tämä palsta varmaan ainut paikka johon seuraavalla kerralla kerron mitään ja kannattaako silloinkaan hirveästi mitään juhlia. Mun äiti siis vaan tietää koko asiasta että olen edes hoidoissa mutta ens kerralla pidän varmaan kaiken salassa ekaan ultraan asti. Ja kauheinta sekin ettei se eka ultrakaan takaa mitään. Mikään ei takaa mitään. Mutta kuinka paljon tätä kestää henkisesti? Helpottuuko kun/jos keskenmenot toistuu?
          Mulla on 10 blastoa jäljellä. Käykö niin että mä koen yhteensä 12 keskenmenoa ja negaa mikä sattuukaan olemaan vuorossa? Miten siinä kestää pää… Ja tällä tahdilla siihen kuluu monta vuotta pelkkää odotusta.

Mun elämä on muutoinkin ns tauolla koska oon itsellisenä liikkeellä. Tämän tien oon valinnut ja se olkoon sen hinta mutta tulenko mä olemaan monta vuotta yksin ilman ihmissuhdetta, läheisyyttä jne? Kulutan vain aikaa vuoroin itkien keskenmenoja, odottaen, testaten ja taas pettyen. Voisin joo mennä vaikka tinderiin mutta se nyt ei tunnu mitenkään sopivan tähän kuvioon…

Anteeks mun vuodatus. Toivottavasti en luo kenellekään pelkoja ja ahdistusta. On vaan nyt kaikki ajatukset pinnalla ja sekaisin. Tää on ainut paikka mihin voin purkaa mitään. Nyt jos ois kumppani niin tätähän juttelis sen kanssa.

Miten kivulias se keskenmeno on? Nythän mulla ei vielä ole edes vuotoa vaan kroppa luulee olevansa raskaana pahoinvointeineen ja kipeine tisseineen. Tuleeko pe kun on tyhjennys niin hirveä paniikki hätäitku uudestaan ja vielä pahempana.

Nimetön
            Ei-aktiivinen

Kivusta sen verran, oon lukenut paljon eri tarinoita – osa lähes kivuttomia, mutta omalla kohdalla oli tosi kivulias homma. En halunnut ottaa mitään vahvempaa lääkettä, ja kun valmisteleva lääke aloitti jo kivut niin en kerinnyt sairaalaankaan. 9h kärvistelin tosi kovissa kivuissa kunnes luovutin ja lähdin sairaalaan missä olin sitten yön yli. Cytotekit ei sit tehnyt enää mitään eli kaikki kivut oli ohi n. 12h.
            Suosittelen siis jos mahdollista niin ottamaan lääkkeet sairaalassa, jotta lisä kivunlievitys on mahdollista. Tuo kipu kun on vielä henkisesti niin raskasta kun palkintoa ei tule – päin vastoin. Toivotaan että sulla kuitenkin kivuttomampi kun hieman aiemmin keskeytynyt ♥️

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Kiitos kun kerrot suoraan millaista oli. Mulla jo se kemiallinen aihetti kivuliaan vuodon ja punktio oli jotain ihan järkyttävää niin epäilen että tämä tulee olemaan kivuliasta.
              Tarkoitatko valmistelevalla lääkkeellä sitä mikä otettiin klinikalla? Tänään loppu lugesteronit ja progynovatkin seinään niin sekin tekee jo ison yhtäkkisen muutoksen kropassa.

Muistatko kuinka pian sulla alkoi kivut? Tänään aamupv sain sen ekan lääkkeen ja vasta ylihuomenna cytotekit. Kuvittelin että vasta pe alkaa tapahtumaan mitään. Kai sekin että lääkkeeksi määrätään Panacodia kertoo että kunnon kipuja odotettavissa.

Ymmärsinkö oikein että vuorokaudessa kivut kuitenkin ohi vaikka vuoto kestää pitempään?

Mä tuun varmaan päivittämään tänne hädissään oloja että onko tämä normaalia ja entä tämä.
              Toivottavasti se ei triggeröi ketään! En halua lietsoa ahdistusta tai inhottavia fiiliksiä kenellekään! Saatan kyllä ite tarvita sitä henkistä tukea ja rauhottelua…
              Tän viikon aikana kaikki on ohi??

Nimetön
            Ei-aktiivinen

Aliisa, mulla oli viikkojen 5 ja 7 keskenmenot ja tuulimunan kaavinnan ”kypsyttely” kivuiltaan hyvin samanlaiset, eli lähinnä kovia menkkakipuja vastaavat. Mulla on menkat aina sellaiset että 1 vrk runsasta vuotoa ja kipuja ja sitten loppuu melkein kuin seinään, ja niin oli kaikissa km:issäkin.

Ekan raskauden tuulimuna oli vähän oma juttunsa, koska havaittiin ultrassa eikä ollut ”oirehtinut” mitenkään, ja se kaavittiin. Sain silloin sairaalassa kohdunsuuta kyspyttelevää lääkettä (joku Cytotekiä vastaava) ennen kaavintaa enkä älynnyt ottaa kipulääkettä – siitä alkoikin ne kovat menkkakivut jo n. puolessa tunnissa vaikka vuotoa ei vielä tullut yhtään. Sitten tuli pahoinvointia ja yllättäen ihan hirveä palelu. Kivut ym. lakkasivat kuitenkin ehkä reilussa tunnissa ja itse kaavinnan jälkeen ei tullut kuin pientä tiputtelua päivän-pari.

Kotona spontaaneissa keskenmenoissa vuoto ja kivut yltyi päivän mittaan vähitellen ja pahimmat kesti ehkä tunnin-pari minkä enimmäkseen vietin vessassa ”käytännöllisyyssyistä” (tuon ajan vedin kyllä hatusta, en osaa oikeasti yhtään arvioida sitä aikaa…). Sama palelu tuli myös. Sitten kun kudokset oli tulleet ulos, vuotokin lakkasi melkein kokonaan ja kivut hälveni vuorokauden kuluessa.

Suosittelen varautumaan hyvällä kipulääkkeellä ja jollakin lämmittävällä viltillä tms. jos vaikka sattuu tulemaan samanlainen horkka kuin mulla. Toivotaan että homma olisi nopeasti ohi. Tsemppiä toipumiseen ja voimia uuteen yritykseen <3!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Vastaan sulle Aliisa tähän kun muuten menee piiloon viestit.
        Onneksi sulla on noin hyvä saalis vielä pakkasessa! Meillä enää kaksi ja kun kaksi lasta on toiveissa niin tieto siitä että todennäköisesti hoidot uusitaan jossain vaiheessa lisäsi henkistä kuormaa huomattavasti.

Keskenmenon todennäköisyys ei onneksi paljoa nouse ensimmäisen keskenmenon jälkeen, eli jos varhaisultrassa syke löytyy niin prosentit keskenmenoon on hyvin pienet. Mutta niin vain itsekin osuin siihen pieneen <3%..

Meillä taas mies käsittelee asiaa niin eri tavalla kuin minä joten en kaikesta voi hänellekään puhua – haluaa katsoa eteenpäin eikä märehtiä menneissä – kun mä taas haluan analysoida ja pohtia ja miettiä niin että olen menneen kanssa sinut. Siksi tää palsta on mullekin niin tärkeä =)

Pakko vain uskoa prosentteihin ja yrittää pysyä mahdollisimman positiivisena ja stressittömänä vaikkei se helppoa olekaan!

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Mä olen tässä samanlainen kuin sinä. Tukeudun kaikkiin todennäköisyysprosentteihin ja koitan rauhoitella niillä.

Mun myös pitää saada oma aika vatvoa ja velloa siinä surussa ja murheessa ja jossitella joka kantilta. Sitten jossain vaiheessa sen kanssa on sinut itsensä kanssa. Jos koittaisin vaan olla ajattelematta ja puhumatta niin asiat jäis varmaan kytemään johki pitemmäksi aikaa.

Oon myös ollut tosi omaan napaan kääntynyt siitä lähtien kun ekat ongelmat tässä raskaudessa alkoi. Puhun vaan itestäni täällä enkä oo yhtään pystynyt keskittymään tai sisäistämään missä tilanteessa te kaikki muut ootte menossa.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Lähti viestit hyppimään niin sivuun että vastaan tähän (varoitan muita suorasta tekstistä!)
        Toivon tosiaan että nyt pääset vähemmällä kun kipuja oot joutunu kokemaan paljon! Ja tosiaankin tuut kertomaan voinnista ♥️ Kaikki oli mullekin uutta ja pelottavaa ja tapahtui niin nopeasti ettei pää pysynyt mukana.
        Mulla siis alkoi lauantaina sellainen menkkakipu mistä aloin epäilemään jotain ja se yltyi sunnuntaina sen verta kovaksi etten saanut nukuttua (kuitenkin lievempänä kuin usein menkoista). Lähin kuitenki tarkistuttaa tilanteen ja siellä sit todettiin sykkeettömäksi (nt ultraan 2pv). Mifegynen sain heti silloin su-ma yönä 4 aikaan ja mulle sanottiin että tiistaina voin tulla ottamaan itse tyhjennys lääkkeen sairaalaan halutessani. Kotiin päästyä 5 aikaa alkoi kuitenkin jo kivut jotka meni pahemmaks koko ajan. Sit kello 8 aikaan tuli vedet ja supistelujen myötä kaikki muutkin. Tätä jatkui 3 asti kunnes lähettiin takas sairaalaan kun en vaan jaksanu enää. Mulla ei kodeiini vaikuta ja siksi olin ihan Buranan voimalla…virhe..
        Sairaalassa sitten sain lisää lääkkeitä ja 5 aikaan kivut loppui satunnaisia kramppeja lukuunottamatta joita tuli muutaman päivän ajan.

Mutta lohdutuksena voin sanoa että tosiaan lukemani mukaan kivut ei aina ole kovat! Mutta erittäin pienellä kynnyksellä olisin sairaalaan yhteydessä ja sullahan pitää olla siinä joku tukihenkilö mukana? Meillä ainakin piti olla. Varaa myös jotain sokerillista juomaa millä saat verensokerin pidettyä koholla jos olo menee heikoksi. Kovasti voimia seuraaviin päiviin ♥️

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Oon pahoillani kaikkien keskenmenojen kanssa painivien puolesta.
      Aliisa <3 ja Margarita <3 hirveästi tsemppiä tyhjennyksiin.

Tänne myös tuli tänään aika odottamattomia huonoja uutisia.
      Meidän 8 alkiota eivät olleet vielä valmiita siirrettäviksi, joten ei päästä ollenkaan tuoresiirtoon.
      Harmittaa ihan älyttömäksi, kun meidän ainokainen onnistunut raskaus on juuri tuoresiirto.
      Toisaalta lääkärillä tosi hyvät perusteet tähän. Alkio ja limakalvo eivät olisi nyt synkassa keskenään,
      joten todennäiköisesti alkanut raskaus olisi päätynyt taas keskenmenoon.
      Tämä on myös suurin veikkaus tällä hetkellä meidän keskenmenojen syyksi.
      Nyt edessä siis seuraavasta kierrosta Era-tutkimus ja seuraavaan kiertoon sitten siirto.

En muistanutkaan miten pahalta nämä pettymykset tuntuu, mutta kyllä täältä taas noustaan.
      Pitää ajatella niin päin, että nyt todennäköisyydet onnistua on kuitenkin suuremmat kun saadaan siirto ja alkio oikeaan rytmiin.
      Eikä enää tarvitsisi yhtään ylimääräistä siirtoa tai keskenmenoa kokea.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Olen tosi pahoillani vaikeista uutisista? Näissä hetkissä sanat eivät riitä.

Onnitellut myös kaikille hyvistä uutisista ja hetkistä 🙂

Me saimme kaksi vahvaa alkiota pakkaseen ja toinen hoitokerta on suunniteltu elokuulle. Otan hieman paussia tästä foorumista ja lapsettomuusasioista nyt ja koitan keskittyä väitöskirjan tekoon ja tuleviin häihimme. Palaan foorumille sitten kesällä. 🙂 Kiitos kaikille! Olette olleet aivan suunnaton tuki minulle. Olen hyvin kiitollinen teistä kaikista. 🙂

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Voi ei Aliisa, suuret pahoittelut ja voimia <3!
      Harmi tuulientyttö, ettet päässsyt tuoresiirtoon – mutta toivottavasti saatte sen pysyvän plussan vihdoin ERAn kautta!
      Jojoballe peukut että saitte molemmat alkiot pakkaseen ja mukavaa kesää, hienoja häitä jne!

Sain labrasta viestin aamulla, että meidän ainoa alkio on edelleen ”hengissä” muttei vielä kehittynyt blastoksi. Katsotaan huomiseen…

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Pahoittelut huonoista uutisista.??

Elämäni ensimmäinen punktio takana, turhaan jännitin niin että kaksi yötä nukuin huonosti ja aamulla voin pahoin.? nopea ja helppo toimenpide, vähäistä nipistelyä. Punktion jälkeen ne kivut vasta alkoivat. 11 munasolua löytyi, olemme tyytyväisiä tähän määrään ja nyt jännitetään moniko hedelmöittyy.?
      Tosiaan tuoresiirtoon emme pääse, toinen munanjohdin täytyy poistaa ennen sitä. Leikkausjonot on venähtäneet koronan takia, en saanut vielä aikaa laparoskopiaan mutta toivottavasti kuitenkin pian.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Tuo on tosi hyvä Saldo Tya onnea siitä! 🙂 tsempit myös leikkauksen odotukseen, toivotaan että pääset siihen pian!

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Kiitos Oodi!? sain tänään tietoon että vain viisi on hedelmöittynyt, odotin kyllä ainakin muutamaa enemmän? Ensi viikkoon pitäisi jaksaa odotella lopullista määrää pakkaseen asti jaksaneista. Miten tässä saa ajan kulumaan?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Varoitus keskenmeno asiaa!

Kiitos tsempeistä ja kun kerrotte omista kokemuksista. Se helpottaa enemmän kuin pelkkä googlettelu.

Mulla alkoi yöllä klo 4 vuoto mutta se on todella vähäistä eikä kipuja oo. Huomenna vasta lääkkeet. Oireet on loppunu seinään. Ei tissikipua, turvonnutta mahaa. Oksetus on kyllä tosi kovana ja tämmönen ihme tärinä. On niinku tosi kylmä. Pitäis käydä kaupassa mutta voikohan siellä yhtäkkiä iskeä hirveet kivut ja oksennus?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Aliisa, en usko että kivut ihan yhtäkkiä voi iskeä, luultavammin voimistuvat vähitellen vuodon kanssa. Varaa kotiin jotakin lämmintä juotavaa (mehua, kaakaota) ja hyvä viltti tai peitto, koska se horkka voi tosiaan olla jotain ihan kamalaa. Jaksamista!

Meidän ainoa alkio lopetti jakautumisen, eli tämän kierroksen saldo on pyöreä 0.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kivut ei kyllä mullakaan ole ikinä tulleet yllättäen vaan voimistuneet pikkuhiljaa ”supistusten” mukana.
        Tosiaan mun resepti on ollut pahimman vaiheen yli aina lämpimän suihkun alla, se on helpottanut kummasti.
        Paljon hyvää syömistä ja sohvan nurkassa peiton alla elokuvia tai ihan vaan unta.

Mä sanoisin, että kannattaa luottaa omiin vaistoihin ja vaatia jälkitarkastus jos tuntuu ettei vuotoa ole tullut riittävästi.

Voi harmi lallastiina, että ette saaneet mitään pakaseen! Harmittaa tosi paljon sun puolesta.
        Meillä saatu tänään pakastettua 1 blastokysti, huomenna toivottavasti saadaan vielä jotain pakkaseen.
        Tavallaan on tosi iloinen, että tällä kertaa alkioita tutkitaan ja seurataan tarkemmin,
        jolloin ei turhia siirtoja eikä keskenmenoja tule!
        Tuntuu siltä, että kunnallisella puolella on vaan siirretty ja siirretty alkiota piittaamatta oikeasti niiden laadusta.
        Äärimmäisen kiitollinen kuitenkin tuosta yhdestä ihmeestä mikä siellä saatiin aikanaan aikaiseksi.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Etukäteen pahoittelut tarkasta kuvailusta:
        Tunti sitten alkoi tosi kova vuoto. Pakko istua vaan pöntöllä. Tuli sellainen ison nyrkin kokoinen tiivis hyytymä klöntti ja hetken päästä taas valtava? Miten nää voi olla näin isoja. Ensimmäiset hyytymät kun oli paperissa niin mielikuvitus alkaa laukkaa että jossain tämän kaiken seassa on se mun vauva?

Vieläkään ei oo kipuja vaikka verta tulee ihan TOSI paljon. Otin silti panadolin.

Miten kun huomenna vasta on aamulla Cytotecien otto mutta nyt jo vuotaa näin paljon niin tuleeko sitä verta koko tämän ajan tällee..? Esikoinen on syntynyt sektiolla joten en tiedä miltä supistukset tuntuu mutta en mä kyllä tunne vielä mitään kipuja tai kramppeja. Se Cytotec vissiin saa ne supistukset aikaan..? Vai alkaako ne oletettavasti kohta?

Tää viluntärinä on nyt jo päällä. Oon villasukat jalassa. Vielä ei pysty sohvalle menemään kun iso side on täys heti kun nousen pöntöltä.

Pienenä kevennyksenä niin mun poika kävi vessan ovella sanomassa että ”omituisia tollaset naisten kuukautiset. Onneks mä oon poika ja bätmänilläkään ei oo mitään kuukautisia.” Ollaan kahestaan kotona kun vasta huomkseksi saan tänne ketään. Jos joku hätä tulee niin sitten tietysti.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Mä ehkä kysyisin vinkkiä sairaalasta, että mitä sun tilanteessa kantsii tehdä. Voihan se olla, että nyt tyhjenee jo kaikki.
          Mulla tuli myös isoja hyytymiä ja useita. Kivut oli sellaset kovat menkkakipumaiset, järjetön oli se horkka ja kylmähiki mikä oli päällä. Makasin kolmen peiton alla ja lääkkeitä otin 1,5h välein. Toki mulla alkoi homma käynnistyä vasta cytotekkien oton jälkeen.
          Toivottavasti et tule kovasti kipeeksi ja pärjäät oman bätmänisi kanssa siellä kahden! ❤

Nimetön
            Ei-aktiivinen

Ehdottomasti yhteyttä johonkin, että pääset tarkastettavaksi. Luulisi ettet tarvitse enää tyhjennyslääkkeitä. En myöskään itse haluaisi olla tuota vaihetta kolmevuotiaani kanssa kahden, vaan jos vaan on joku joka voisi tulla teidän seuraksi, niin vahva suositus! Meillä yleensä poika on ollut hoidossa tyhjennysten ajan ja itsellä joko mies tai ystävä seurana.

Tsemppiä!

Ja noi ajatukset niistä klönteistä on kai ihan normaaleja. Ei tosiaan oo kivaa puuhaa!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moi kaikille! Olen Maria Yle MOT dokumentista Siitiöiden Loppu: https://yle.fi/aihe/artikkeli/2021/04/21/siittioiden-loppu-kasikirjoitus

Niin kuin jutussa mainitaan, oltiin jo muutama vuosi lapsettomuushoidoissa ja päästiin syksyllä ensimmäiseen IVFiin. Sen kanssa kävi huonosti, jostain syystä kivunlievitys ei toiminnut, ja tunsin kaikki. Ulvoin, itkin ja pyysin lisää kipulääkettä ja tauon, mutta lääkäri vain jatkoi hommaansa. Tilanteesta tuli traumaperäinen stressireaktio kaikkine oireineen. Saatiin rääkkäyksestä kuitenkin hyvä satsi hyvänlaatuisia munasoluja (12), mutta selvisi että niistä 10 oli raakoja. Joko hormonia määrättiin liian vähän (112.5IU) tai keräyksen piti olla seuraavana päivänä. Ensimmäinen tuoresiirto epäonnistui, toinen alkio on pakastimessa. Lääkärin mukaan ainoa syy poikeukselliselle kivulle olisi endometrioosi ja siksi teimme laparoskopian yksityisellä. Samalla tehtiin kaikkia lapsettomuushoitoon liityviä tutkimuksia, joista meille ei jostain syystä kerrottu hoidon aikana – kaikki oli loistavassa kunnossa, ei edes pientä endometrioosia. Diagnoosi on selittämätön naisen hedelmättömyys (33v, mies oli 42v). Toiselta lääkäriltä tuli vinkki tarkastaa sperma paremmin ja löydettiin sieltä oksidatiivinen stressi, joka tarkoittaa että vaikka munasolu hedelmöityisi, alkio ei todennäköisesti kehity terveeksi sikiöksi. Aloitettiin antioksidanttikuuri ja 3 kk jälkeen stressi oli parantunut selkeästi. Sen jälkeen olemme kokeilleet vasta kerran ovulaatiokiertolla, ei vielä tulosta, mutta toivoa on. PAS ei vielä käytetty. Kokemus sen lääkärin ja klinikan kanssa oli niin raju, etten halua mennä sinne ikinä uudestaan. Kirjoitin kokemuksestani kolme juttua omassa FB:ssa. Ne ovat julkisia, eli saa tulla lukemaan.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Meillä oli juuri tämä miehen oksidatiivinen stressi viime vuoden kahden icsin epäonnistumisen syynä, tai ainakin todennkäisesti. Nyt on mies hjoidettu, ja alkaa kolmas kierros.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Toivottovasti nyt onnistuu! 🙂

Kerrottiinko teille klinikassa mahdollisesta oksidatiivisesta stressistä? Ja millä se hoitui, jos sopii kysyä?

Nimetön
            Ei-aktiivinen

Vähän tuli lääkäriltä noottia elämäntavoista 😉 joten alkoholi kokonaan pois, tupakkaa ei polta mutta ne satunnaisetkin pois. Hyvin kalliita sermatroph alfa vitamiineja mutta myöhemmin löysin amazonilta vastaavia puolella hintaa. Suurin vaikutus lienee kumminkin ollut vatsavaivojen syyn löyminen (miehellä on aikaisemmin todettu anemia) ja pakotettiin (siis oikeasti piti kättä vääntää) julkisen lääkäri tutkimaan mikä vatsassa on vikana. Sairaus onneksi selvisi, sai lääkkeet ja vatsa sitä myöten kuriin. IVF-Lääkäri sanoin, että klassinen esimerkki, kun perusterveys on kunnossa, niin on siittiötkin.

Tästä kerrottiin jälkimmäisen hoidon epäonnistumisen jälkeen (tämä jälkimmäinen hoito oli toisella klinikalla)

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Tosi hyvää että vatsa korjasi siitiöitä! Serma Trop on hyvä lääke, mutta siitä ei ole oikeasti mitään riipumatonta tieteellistä tutkimusta. Pitää vaan luottaa lääkäreiden kokemukseen jos ne sitä suosittelee. Muista antioksidanteista en tiedä, niiden formulat voivat vaihdella paljon, ja jokaisen aineen annostus on tärkeä. Mutta varmuudella tiedän (olen siis lukenut siitä hirveästi tutkimusta), että jos on joku syy sille stressille, niin pelkät pillerit eivät auta. Voi olla esim. varicocele. Tai paha nikotiiniriipumus! Mutta voi olla että syytä ei olekaan, tai joku puute (esim. seleni), tai se on ikä (mikä meidän tapauksessa oli todenäköinen). Silloin kannattaa kokeilla hyvänlaatuisia antioksidanttipillereitä. Antioksidanteista nyt tuli iso meta-analyysi, joka todistaa että jos OS/DNA fragmentaatiota diagnosoidaan oikein, niistä on yleensä apua. Meille se tarkoittaa että markinalle todennäköisesti tulee lisää lääkevaihtoehtoja, hinnat laskevat, klinikkaat joutuvat ottaa sen käyttöön ja meidän IVF onnistumisen prosentti nousee, ja kenties luomuraskauksetkin!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Poistin tämän kun vastaus tulikin jo alempana.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Aliisa, miten voit?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Täällä lopullinen saldo hoidoista oli siis 4 pakastimeen. Aikamoinen kato kävi viikon aikana!
      Lähdettiin kuitenkin 20 punktioiduista, 15 munasolua, 8 oikein hedelmöittynytta, 4 blastoa.
      Mutta iloinen ja onnellinen tästäkin tilanteesta. Ja tärkeää tietää, että jotain niille alkioille tapahtuu ensimmäisten päivien aikana nyt ei varmaan tarvitse tehdä niitä turhia siirtoja vaan alkiot yksinkertaisesti on jo karsitumpia ja tutkitumpia. Mulla on ehkä rauhallisempi mieli näiden asioiden kanssa kun pitkään aikaan.

Edelleen hämmästelen sitä, miten kunnallisella puolella toimittiin.
      Aina vaan mentiin uuteen ja uuteen siiirtoon, vaikkei niistä saatu aikaiseksi kuin keskenmenoja tai kemiallisia raskauksia. Sillä puolella katsottiin myös, ettei meille tehdä Era-tutkimusta, koska raskaudet alkavat. Aika samoilla prosenteilla mennään, kun kunnallisella puolella saatiin muistaakseni 13 munasolua, joista 7 saatiin siirrettyä osa 2-päiväsinä ja osa blastoina. Taidettiin saada aikaiseksi 4 raskautta, joista 1 lapsi, 1 kemiallinen, 1 km ja 1 kkm.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Moi tuulientyttö! Toivon mukaan niistä 4:stä blastosta onnistuu riitävä määrä lapsia 😀 Mutta tämä hedelmöitymiskuvio vaikuttaa sperman DNA fragmentaatiolta, eikä ERAsta sitten olisi vältämättä hyötyä. Nämä oksidatiivinen stressi+DNA fragmentaatio ei vielä monissa klinikassa tehdä rutinomaisesti, mikä on hieman outo mun mieleestä. Mieheellä voi olla normaali sperma-näyte, mutta silti siitiöt ovat vaurioituneita. Se yleensä johtaa ”selittämättömään” hedelmättömyyteen, matalan hedelmöitysprosenttiin, ja keskeenmenoihin. Kun perusnäyte on normaali, sitä lasketaan naisen lapsettomuudeksi.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Pitääpä vielä tutustua tähän asiaan. Siitä ei kukaan lääkäreistä ole mitään maininnut.
          Alkio diagnostiikka jätettiin ihan omasta päätöksestä välistä. Meillä on aina kehuttu miehen tavaraa, että harvoin näkee näin laadukasta. 😉 Siinä sitten itse miettii, että eihän se välttämättä ihan niin ole.

Nimetön
            Ei-aktiivinen

Niin meillekin sanottiin. ”Sperma on erinomaista!” Ja silti siitä löytyi aika olellinen vika. Tuo DNA fragmentaatio ei kuulu perusnäytteen, ja se on aika kallis testi myös. Mutta oksidatiivisen stressin mittaus on halpa ja yksinkertainen ja kertoo samasta ongelmasta, jos sellainen on. Mutta jopa jos siitä on kyse, on siltti mahdollista että tulee toimiva alkio 😉

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Melko tutulta kuulostaa tuo saldo ja suuri kato, mutta lienee hyvin yleistä! Positiivista että blastoa saatiin pakkaseen, onnea niistä =)

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Jahas, lääkäri ennusti keskiviikoksi oviksen lauantaille mikä olisi Kp14. Olin vähän pessimistinen ku viimekierrossa tuli kp19. Mutta aamulla negaa nättänyt ovistesti muuttui nyt illalla positiiviseksi (kp13) – eli päästään ensi viikolla siirtoon ☺️

Nyt pohdin vain siirtoajankohtaa. Viimeksi alkanut raskaus alkoi kun ovis tuli sunnuntai iltana ja siirto perjantaina. Pitäisikö mun ehdottaa nyt samaa kun ovis tuli illalla että siirto olisi jo tästä laskettuna viiden päivän päästä eli keskiviikkona? Vai onkohan tuolla vajaalla vuorokaudella suurta merkitystä?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Oodi, mä varmaan ehdottaisin lääkärille että kävisikö siirto samalla aikataululla kuin viimeksi. Ainakin todettu toimivaksi aikatauluksi 🙂

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Joo varmaan laitan viestiä ilmoittautumisen perään.

Oon lukenut kyllä että ennemmin vähän myöhemmin siirto kuin liian aikaisin, mutta saavat tehdä päätöksen =)

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Nyt on tyhjennyksestä selvitty. Eiliset lääkkeet toi kovat kivut mutta vuoto ei yltynyt. Tyhjeni siis ilmeisesti edeltävänä päivänä jo kokonaan. Kuukauden päästä on jälkitarkastus.
      Mielialakin on jo parempi. Ainoastaan tuleva 4kk odotus seuraavaan siirtoon tuntuu piinaavan pitkältä.

Oodille ja kaikille peukkuja siirtoon, keräyksiin ja kaikkiin vaiheisiin???

Onko täällä muita jotka tietävät jo että elokuussa vasta hoitojen jatkoja?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiva kuulla että kivut on takana ja toipuminen alkaa ? voimia ja kiitos!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Meillä hyvin todennäköistä, että elokuussa vasta pas. Jos nyt saadaan edes pakkaseen mitään.. Mun pitää käydä laparoskopiassa ennen siirtoa ja siihen tuli aika vasta kesäkuun puoleen väliin ja jos klinikka on heinäkuun kiinni niin elokuullehan se menee..

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Olen ollut taka-alalla, kun vielä ei ole tapahtunut mitään. Suunnittelukäynti vasta elokuussa, joten epävarmaa mitä sen jälkeen tapahtuu. Labroissa täytyy käydä sitä ennen. Oma toive olisi, että syksyllä alkaisi 2. IVF, luulen että pitkällä kaavalla tälläkin kertaa. Kesän ajan yritän olla liikaa asiaa miettimättä. Tsemppiä kaikille!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Rentouttavaa kesää Eeva! =)

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Onko täällä muita kellä siirto mahdollisesti ensi viikolla? Piinakavereita hamuilen ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

PP1.

Uusi täällä, paljon olen käynyt lueskelemassa teidän hoitojen kulkuja.

Sekä minulla että miehelläni entuudestaan lapsia, ei yhteisiä. Minulta poistettu molemmat munajohtimet, eli suoraan IVF.

Lyhyt kaava, punktio oli viime ti (20.4) jota jännitin kuollakseni, ja hyvin selvisin☺️☺️ 10 munasolua, 9 hedelmöitty ja 8 pakkaseen.

Eilen oli siirto, ja on jotenkin tosi vahva fiilis että onnistuu, ja vaikka jotenkin täällä kamala sanoa, mutta vahva tunne johtuu siitä, että olen tullut todella helposti raskaaksi, melkeinpä voisi sanoa että heti yrityksestä
      (3lasta), samoin mies saanut ex vaimonsa kertalaakista raskaaksi, lääkäri myös piti tätä asiaa positiivisena seikkana☺️

Jännittää kovasti☀️

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Heippa Jema ja tervetuloa!
        Hienon saldon saitte pakkaseen! =)
        Lähetetään tarrasukkia sinne!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Heippa! Minkälaisia kokemuksia teillä on ivf-hoidon jälkeisestä kierrosta? Mulla kierto on venynyt paljon pidemmäksi kuin yleensä. Toivottavasti ei ole hormoonit ihan sekaisin. 🙂

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mulla alkoi icsi hoidosta menkat kp 32 eli 4pv myöhemmin ja sama siitä seuraava kierto oli pidempi!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tilhi, milloin teillä alkaa seuraava ivf? 🙂 Oletko käynyt jo lääkärin suunnittelukäynnillä? Olen lueskellut täällä aiempia viestejä ja muistelisin, että taisit olla sinä jota ajattelin, että mennään aika samalla aikataululla varmaan 🙂 Mulla tosiaan oli maaliskuussa ensimmäinen IVF lyhyellä kaavalla (tuoresiirto, mutta tuli nega). Ja nyt menossa toinen IVF pitkällä kaavalla 🙂

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Heippa! Meillä alkaa seuraava hoitokierros toukokuun kierrosta. Suunnittelukäynnistä ei ole ollut puhetta, omapolun kautta tulee ilmoittaa kun kuukautiset alkaa. Ehkä suunnittelukäynti varataan sitten nopealla aikataululla.
        Meillä ensimmäisen ivf-hoito ei oikein onnistunut, hedelmöittynä munasoluja oli ihan hyvin, mutta alkiot eivät kehittyneet kunnolla. Ilmeisesti seuraavalla hoitokerralla on tarkoitus kokeilla eri lääkkeitä. @Mariann onko pitkä hoitokaava tuntunut erilaiselta? 🙂

Nimetön
        Ei-aktiivinen

okei 🙂 meillä myös loppui hedelmöittyneiden kehitys muistaakseni kolmanteen päivään :/ No mä oon nyt viikon käyttäny Synarela nenäsumutetta eli odottelen tyhjennysvuodon alkamista ja ens viikolla on uä jossa tsekataan tilanne sekä päätetään piikitysten aloituspäivä. Mulla saatiin lyhyessä kaavassa Gonal-F:llä hyvin kasvatettua munarakkuloita joten lääkäri meinasi, että mennään tämäkin hoito sillä samalla. Voiko se siis vaikuttaa tuohon alkioiden kehittymiseen vai meinaatko jotain muuta lääkettä kuin tuota munarakkuloiden ”kasvatuslääkettä”?

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Kiva kuulla miten sinulla on seuraava hoito päätetty tehdä. 🙂
          Mulla alkoihin muodostui fragmenttia, ja ne kehittyivät juurikin tuohon 3 päivän tienoille. Biologin mukaan seuraavassa hoidossa kannattaa pohtia stimuloivaa lääkevalintaa, mitä se sitten mahtaakaan tarkoittaa. 😀

Nimetön
          Ei-aktiivinen

okei, mulle sanottiin vaan, että kehitys loppui. =/ Mut hei tuu kertoo tänne ku selvii sun hoitojen aikataulua, mielenkiintoista, et onko esim punktiot samoihin aikoihin jne 🙂

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Pp2, tuntuu kuin pp100?

Tänään viikko ovitrellen pistosta, joka ilmeisesti n.10päivää näkyy testissä? Testejä kun on pino, voisi huomenna aamulla testata, että näkyykö vielä..
      Olisihan se kuitenkin kiva alkaa sitä viivaa metsästää, kun on varmistettu ensin kirkkaan puhdas testi-ikkuna??

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Täällä uusi tyyppi mukaan keskusteluun ? Eka ivf juuri tällä vkolla alkanut, pistoksia takana muutama päivä ja alkuviikolla eka ultra. Jännittää kauheasti miten hoito menee. Taustalla endo joka jyllää munasarjoissa ja muuallakin ? ikää reippaasti mutta AMH:n hyvä arvo luo toivoa.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Onko sulla lyhyt kaava menossa? Saako kysyä mikä amh arvo sulla on? Mulla myös endo ja tällä hetkellä menossa pitkä kaava. Ja amh arvo mulla oli viime syksynä 1,5.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

AMH oli pikkasen päälle 6. Tosin endo ilmeisesti nostaa sitä jonkin verran, tai näin olen jostain kuullut. julkisella puolella hoidoissa ja lyhyellä kaavalla mahdollisen hyper-riskin vuoksi kun korkeahko AMH. Tosin tästä lääkärit olivat eri mieltä keskenään, mutta lyhyeen nyt päätyivät.

Nimetön
            Ei-aktiivinen

okei, no ajattelinkin et varmaan vähän ristiriidassa kun vissiin yleensä suositaan endopotilaille tota pitkää kaavaa et joo ymmärrän et on voinu lääkärit olla eri mieltä keskenään =/

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Pp3

Hyvää uutta viikkoa kaikille☀️

Ovitrelle ei enää näkynyt testissä, ei ainakaan vessan valossa, mikä ei mikään kovin kirkas ole..

Mies mulle pisti gonapeptylin ennen töihinlähtöään, nyt vain ollaan ja odotellaan⏳

Paino noussu 3kg tässä hoitojen aikana, oli vähä yllätys kun aamulla kävi vaa’alla?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moikka, onko täällä millaisia kokemuksia kuinka nopeasti ja voimakkaita kiputuntemuksia alkaa tuntua munasarjoissa stimulaatiopistosten aloituksen jälkeen? Meillä menossa eka IVF-kierros kuten eilen tuossa kirjoittelin, lyhyellä kaavalla ja 3. pistoksen jälkeisenä päivänä alkoi jomotus molemmin puolin ja tuntuu, että koko ajan voimistuu. Mietin tässä, että onko tämä ihan normaalia tässä vaiheessa stimulaatiota vai onko endometrioomat jotka molemmin puolin löytyy (pienet tosin) syyllisiä.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mulla on myös paino heilahtanut aika tavalla hoitojen keskellä. Nyt ollaan tulossa taas jo alamäkeen, mutta aika turpeana sitä taisi punkiton jälkeen olla. Miten te ootte jaksaneet kropan kanssa hoitojen alla? Mä joudun oikeasti tosi paljon taistelemaan sen kanssa, ettei itseinho nouse pintaan. Kroppa ei tunnu omalta, mutta myöskään sitä ei halua alkaa rääkkäämään millään laihdutuskuureilla tai kovalla treenillä. Kun näin isojen asioiden kanssa joutuu painimaan, niin annan mieluiten kropalle vähän enemmän aikaa vaan olla. Huomenna paluu golf kentälle, mutta saas nähdä miten se lyönti lähtee luistamaan.

Minä päivänä teillä muuten on punktion jälkeen alkanut menkat, jos ei siirtoon ole päästy? PAS siirtojen jälkeen mulla on aikalailla tullut menkat lugejen läpi ennen testipäivää jo. Nyt ei ole mitään lääkitystä ja täällä odotellaan seuraavaa kiertoa.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Vaa’alla en ole käynyt, mutta mielestäni paino ei tällä kertaa juuri noussut, en huomannut paljon turpoamista. Rinnat kyllä alkoi aristaa ja turposi vähän jo pistosten puolivälissä, eikä ole vieläkään palautuneet. Nyt lisäksi jomottelee ja nipistelee alavatsassa niin että taitaa kohta olla menkat tuloillaan vaikka tavanomainen tiputtelu ei ole vielä alkanut.

Loppuviikolla edessä juttelu gynen kanssa, että mikä meni pieleen jne. Päätettiin miehen kanssa joka tapauksessa keskittyä nyt toistaiseksi kesäsuunnitelmien, työ- ja asumisasioiden selvittämiseen. Katsellaan sitten elokuussa, vieläkö tekee mieli hakata päätä seinään ja heittää rahaa kaivoon…

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Täällähän ne kuukautiset nyt sit jo alkoi, eli eipä tarvitse enää odotella. Sitten kohti era-tutkimusta, joka tehdään kp 9-10. Jotenkin olin valmistautunut siihen, että nyt taas odotellaan ja ihmetellään pidempään. Uusien lääkkeiden aloittaminen tähän tutkimuskiertoon tuntuu tosi oudolta, mutta niin vaan apteekista taas uutta pakettia kouraan. Mä nii-iiin toivon, ettei näillä ole paljoa sivuvaikutuksia vaan saisi elää suhteellisen normaalia elämää.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Jee mahtavaa Tuulientyttö että osui hyvälle päivälle menkkojen alku! =) Mites ehdotetaanko tuota era tutkimusta lääkärin puolelta vai onko ihan oman aktiivisuuden varassa? Ja onko minkä hintaisesta hommasta kyse?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Heippa ? Itse ajattelin osallistua keskusteluun koska olen saanut paljon voimia ja tipsejä täältä omaan IVF matkaani mieheni kanssa. Hankaluus tässsähän on että asumme Ruotsissa ja käymme täällä läpi IVF hoitoja. oma ruotsinkieleni on hyvä mutta näissä asioissa vaan välttävä. joten olen laittanut mieheni kyselemään kaikkea ja puolethan se sit on unohtanut kysyä ?
      Olisinkin nyt kysynyt et miten teillä on heitellyt kuukautiskierto hormonien jälkeen. Itselläni punktion jälkeen alkoi heti menkat ja se kierto oli vaan 19. Nyt seuraava kierto jossa oli pakastetun alkion siirto niin kierto olikin 42 päivää. Normaalisti kierron pituus 31-33 päivää.
      Joten nyt vaikuttaa et tämä siirto ei onnistunut kun menkat alkoi lauantaina ja huomenna piti tehdä vasta raskaustesti..

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Oliko tuo PAS kierto heti IVF kierron jälkeen? Meille suositeltiin kuukauden väliä IVF ja PAS välillä. Minulla on tällä hetkellä menossa IVFn jälkeinen kierto ja menkat piti alkaa jo sunnuntaina, mutta eipä ole mitään merkkejä niiden alkamisesta.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Niin se näytti tänä aamuna negatiivista ? IVF oli 8.3 josta 4 selvisi pitkällä kaavalla pakkaseen ja siirto oli heti seuraavassa kierrossa 12.4.. Tuoresiirtoa ei tehty. No kohti seuraavaa siirtoa jos vaikka tämä kuukautiskierto vähän tasaantuisi ?
          No toivotaan et ne menkat sieltä tulisi et pääsisitte jatkaa.. Mut niin kuin sanoin et tää on kyll niin vaihtelevaa ja ihmeellistä..

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei!

Anteeksi, että hyppään tänne kysymään, mutta olisiko kenelläkään tietoa kortisonin käytöstä ivf-hoidossa? Minulla oli ohje aloittaa Prednison-kortison kp 2 alkaen, 20 mg ja neljän päivän jälkeen jatkaa 10 mg:lla. Nyt on kp 6 ja tajusin, että olen unohtanut Prednisonit kokonaan! Voikohan niitä vielä aloittaa ja lieneekö siitä mitään hyötyä? Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja huonolaatuiset munasolut. Millaisilla annoksilla ja aikatauluilla te olette käyttäneet prednisonia? Kiitos vastauksista jo etukäteen! <3

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Ei kyllä ole kärsimättömien hommaa tämä! Ylihuomenna viimein ensimmäinen alkionsiirto (PAS) vuosien hoitojen jälkeen (josta reilusti yli vuosi julkisella). Menen sekä huomenna että torstaina vielä akupunktioon, jospa siitä olisi vielä ekstrahyöty. Yritän pysyä positiivisena, mutta vähän takaraivossa kummittelee HUS:n joka toisen kierron politiikka ja kesäsulku, jos tästä ei tärppää. Mulla on kierto lääkkeilläkin aina vähintään 45 päivää, eli se ”joka toinen kierto” tarkoittaa meille kuukausia…

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Onnea siirtoon ? huh ai niin kauan joutuu Suomessa odottaa tositoimintaa.. Tässä kyll olis Suomessa parannettavaa.. ?

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Kiitos! <3 Korona on pidentänyt jonoja toki ja ensin meillä kokeiltiin vielä inseminaatioita ennen kuin päästiin ivf-jonoon.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Hei jee mulla on piinailijatoveri! Meillä torstaina siirto eli päivän myöhemmin ☺️
        Onko lääkkeellisessä siirrossa siis tuo että vain joka toiseen kiertoon? Hussissa mekin mutta tehdään luonnolliseen ja joka kierrosta olisi mahdollista siirtää. Tosin meillä enää 2 pakkasessa..

Nimetön
          Ei-aktiivinen

En nyt ole ihan varma tästä, tuli siis sellainen yleinen viesti omapolkuun pari kk sitten, että koronajonojen takia siirtävät joka toiseen kiertoon. Mutta voihan se olla, että tästä on jo luovuttu!

Tsemppiä teillekin siirtoon! Voidaan yhdessä piinailla 🙂

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Tsemppiä siirtoon ja piinailuun Oodi! Minulla lääkkeellinen kierto ja (yksityisellä ainakin) voi joka kiertoon yrittää.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Aijaa, mulla on menny toi info ihan ohi! Toivon tosissaan että ei pidä paikkaansa, muuten meilläkin seuraava siirto (jos tämä ei nappaa) menee syksylle… Olin niin toivonut että nyt päästään keväällä kokeilemaan pakkasessa olevat ja sitten jos ne ei tärppää niin syksyllä uuteen icsiin.
        Kovasti tarratuulia sinne huomiselle ?
        Ootko yhtään miettinyt odotatko viralliseen testipäivään ennen kuin testaat vai jo aiemmin?

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Mulla tehdään lääkkeellisiin kiertoihin siirrot ja jos on edes kemiallinen raskaus niin pitää pitää välivuoto Tilkassa, mutta oon ollut siinä käsityksessä että jos tulos on nega niin silloin tehdään heti seuraavaan kiertoon.
          Ihan pyllystä jos niitäkin nyt venytetään enkä ymmärrä miten se edes helpottaa jonotilannetta.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Kävin nyt tarkistamassa, niin se menikin näin:

”IVF-hoitoihin on tällä hetkellä ilmoittautunut poikkeuksellisen paljon potilaita. Tämän vuoksi uuteen IVF-hoitoon voi toistaiseksi ilmoittautua aikaisintaan 2 kk kuluttua edellisen hoidon päättymisestä. Hoito katsotaan päättyneeksi, kun raskaustesti on ollut negatiivinen viimeisen alkion siirron jälkeen tai edellinen IVF-hoito on päättynyt ilman alkion siirtoa.”

Eli ei koske siirtoja, vaan IVF:ää. Pahoittelut väärästä hälytyksestä! 😀

Ajattelin, että jos äitienpäivänä tekisin testin, virallinen testipäivä siis 12.5…

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Tai no toisaalta en tiedä onko sittenkään hyvä idea tehdä äitienpäivänä, jos onkin nega… Ehkä vaan odottelen siihen varsinaiseen päivään…

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Okei no tämä hyvä tieto! Jos nyt molemmat pakkasblastot tuottaisi negan niin sit kesätauko veis sopivasti toisen kuukauden odotuksesta uuteen hoitoon ? Mut siis tulkitaanko toi niin et voi ilmoittautua mut ei välttis jonojen takia silti pääse aloittamaan hoitoa ? Ken tietää.

Awww olis aika merkityksellinen testauspäivä ☺️ Ja silloin jo melko varmasti näkyisi haamua! Mutta toisaalta nega saattaisi tehdä päivästä vielä haasteellisemman.
        Mä en kyllä kiin pitkähermoinen ole. Ihan max viikon jaksan odottaa ?

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Joo no katsotaan miten mun hermot kestää 😀 Tunnetusti ei kamalan hyvin 😀

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tovotaan, että eka siirto onnistuisi! Tsemppiä Taikatalvi tuleviin piinapäiviin! Saitko muuten tietää alkion laadusta jotakin? Meille ei mainittu mitään pakastettujen alkioiden laadusta ja jäin miettimään tulisiko sitä kysyä.

Me odotellaan ekaa PASsia epäonnistuneen tuoresiirron (19.3.) jälkeen. Joudun tänään koronatestiin kun sain vatsaoireita ja niitä ei ilman testiä tutkita. Täytyy toivoa, ettei sairastuminen siirrä hoitoja taas kk eteenpäin.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiitos! Meille vaan sanottiin sanallisesti, että kuusi hyvää alkiota on pakkasessa, ei sen enempää… Ehkä huomenna selviää lisää, täytyy yrittää muistaa kysyä. Toivottavasti koronatesti on nega ja pääset pian PASiin!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Nyt se on sitten siellä! Kysyin siinä luukulla biologilta alkion laadusta ja hän sanoi, että on parasta mahdollista AA-luokkaa 🙂

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Jeejeejee! Superisti tarroja ♥️♥️

Nimetön
            Ei-aktiivinen

Kiitos ja tsemppiä huomiseen! <3

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Paljon tsemppiä piinailuun!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Täällä eka ultra takana stimulaatiopistosten aloituksen jälkeen. N. 25 rakkulaa näkyi joista sellainen 15 tällä hetkellä hyvän kokoisia jos tulkitsen merkintöjä oikein. Perjantaina uusi ultra ja punktion ajoituksen päättäminen, tänään stimulaation rinnalle jarrupiikkien aloitus. Helpottavaa, että rakkuloita löytyi, sitä tässä jännittänyt. Eihän se toki mitään takaa, mutta tulee tunne että toivoa on ☺️ Tsemppiä muille joilla meneillään jännät ajat!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Se km palsta oli ihan Facebookissa ? Enkä ehkä suosittelisi. Itselle oli toki suuri tuki kun kaikki tuli uutena ja niin Yht äkkiä etten tiennyt mistään mitään. Lähinnä info kanavana. Mutta on se aika masentava paikka. Varsinkin kun suuri osa luomuna raskautuneita ja raskautuu tyyliin uudestaan ennen seuraavia menkkoja – kun itse taas joutuu odottamaan seuraavaa siirtoa kuukausia ja mahdollisesti joutuu jopa uusiin hoitoihin ilman luomuraskauden mahdollisuutta ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Oodi
      1. Icsi 10/20

niinas_
      1.IVF 3/21
      -> 4 blastoa pakkaseen

Pioni
      1.Ivf 12/2020
      2.Pas tulossa 4/2021

Lumme
      1. IVF 3/2021
      pakkasessa 3 blastoa
      1. Pas 4/2021 (?)

Keväinen
      1. Ivf 2/2021
      1. Pas 3/2021 nega
      pakkasessa 3 blastoa

Krispy
      1. IVF 1/2021
      Tuoresiirto 2/2021, nega
      2 blastoa pakkaseen
      PAS 3/2021, nega
      PAS 4/2021 tulossa

Tilhi

Novelle
      plussa 17.3.

AmandaUnelma

Aliisa
      IVF 11/20->12 blastokystia
      1. Pas 1/21-kr
      2. Pas 3/21-km
      3. Pas 8/21

Mariann
      2.IVF huhti-toukokuu??

Unana
      2019 inseminaatiot

Kevät

Jojoba

Kaisla
      02-03/21 1. IVF

Dina

ananas
      2.IVF 2018
      2.PAS 3/21 > plussa

Tya
      2020 3x inseminaatiot

Sinisilmät
      12/20 inssi NEGA

Tuulientyttö
      Km luomu 7/11,
      Km luomu 2/12,
      Km luomu 5/15,
      Km luomu 11/15,
      Km pas 10/18,
      Km luomu 2/19
      Kem pas 5/19,
      Km luomu 7/19,
      KU luomu 12/20
      2. IVF lyhyt kaava 4/21

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Päivitin itteni tonne.
        Ensin oli olo että pakko pysyä poissa tältä palstalta kun tuntu kaikki vauva asiat niin pahalta ja itsellä taas pitkää odotusta luvassa, mutta eipä sitä oloa montaa päivää kestänyt? Nyt taas vaan odottaa uutta yritystä vaikkakin pelkää uutta km vieläkin enemmän tai negaa. On tää raakaa peliä seurata tätä bingoa että kenellä tärppää ja kenellä ei. Samalla seurata näiden ”arpalippujen” hupenemista.

Monista teistä on tullut jollain tavalla tuttuja vaikkakin nimimerkkien takaa. Kyllä sitä jännää ja toivoo onnistumisia kaikille?

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Luin tuosta ylhäältä kokemastasi. Tuntuu aivan kamalalta ja epäreilulta, olen pahoillani <3. Onneksi sinulla on vielä monta tyyppiä pakkasessa, eli ’arpalippuja’ on <3. Paljon tsemppiä!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Sanos Aliisa muuta! Hyvin kuvaa tuo bingo meininkiä. Ikinä ei voi tietää. Ja sama pelko km on täälläkin. Ei se pois lähde varsinkin kun tuolta km palstalta lukee että vk 17 on vielä jotenkin tosi yleinen keskenmenoille ? Nyt jo tuntui karmealle niin mites sitten kun yli 4kk olet ollut uskossa että lapsi on tulossa. Ei auta muu kuin luottaa kohtaloon ja siihen että keskenmenoillakin on syynsä..

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Niinpä. Toivottavasti silti osaisi nauttia raskauden ihan joka vaiheesta mutta on tää kyllä jännää puuhaa?

Mä en ookaan huomannu km palstaa täällä. Täytyy käydä tutkimassa. Vaikka toisaalta lietsonko itteeni vaan lisää pelkoa ja kauhuskenaarioita.

Nimetön
            Ei-aktiivinen

B-I-N-G-O kuvaa kyllä hyvin tätä menoa! 😀
            Aina välillä ajattelee, että millaista se olisi, jos jättäisi vaan ehkäisyn pois ja 9 kuukauden päästä syntyisi vauva. Joillekkin se on niin helppoa ja luonnollista. Mä pysyn visusti pois keskenmeno palstoilta, koska oma pää ei kestä sitä. Ja näiden siirtojen jälkeen aion ottaa ehkäisyn, jotta ei tarvitse kokoajan jännittää et onko raskaana ja tuleeko keskenmeno.

Aurinkoista päivää teille kaikille!

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Mä kanssa joskus mietin, että ehkä se on jossain määrin helpottavaa, että tietää, että on jäljellä nämä 10 alkiota jotka siirretään, mutta sen jälkeen iän puolesta ei enää hoitoja suostuta tekemään ja yksityiselle meno ei ole taloudellisesti vaihtoehto enkä usko, että siellä vaste olisi yhtään parempi. Nämä on ne mitä on annettu ja hyvä niin. Kaikkia ei hoitoihin edes hyväksytä, joten pitää olla kiitollinen tästä. Ja sitten kun tämä polku on kuljettu johon ei enää montaa vuotta mene niin ehkä se on sitten helpotus jollain tasolla. Kävi miten kävi, kaikkensa ja parhaansa on tehnyt ja sitten kun alkiot on käytetty niin hyväksyy sen, että tämä on tilanne ja katsoo elämää sitten eteenpäin ilman jossitteluja, että pitäisikö syödä tätä vitamiinia, pitäisikö liikkua näin tai olla liikkumatta, olisiko pitänyt tutkia tätä lääkettä enemmän, olisiko pitänyt osata pyytää tätä tutkimusta/hoitoa/lääkettä, olisiko vielä pitänyt kysyä jos olisi sittenkin jossain päässyt vielä uuteen hoitoon jne.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moi taas, yritin pitää mielen poissa näistä asioista enkä käynyt täälläkään hetkeen. Meillä oli epäselvää pitkälle tätä kiertoa, tehdäänkö era vai uusi pas yritys. Era oli vaihtoehtona näin aikaisin alkiodiagnostiikan takia, sillä alkioilla on melkoisesti myös rahallista hintaa, ja toki muutenkin epävarmempaa alkioiden saaminen diagnostiikan kanssa (plus tietty kaikki ilman diagnostiikkaa liittyvä epävarmuus ja hinta yms). Mutta toki toisaalta era maksaa myös melkoisesti. Epävarmuuden aiheutti meillä etenkin kahden lääkärin eriävät mielipiteet, ja päädyimme sitten lopulta tekemään vielä tämän siirron, ja katsomaan tilannetta uudestaan sen jälkeen. Minulla on myös alhainen ferritiini ja ohut limakalvo, joten nekään eivät lisänneet toivoa tähän siirtoon.

Siirto tehtiin viime viikon torstaina ja tänään on pp7 (5pv blasto). Aamulla testasin ensimmäisen kerran ja nyt olen aivan ihmeissäni, sillä sain mielestäni jo yllättävän selvät viivat ja digiin 2-3, mikä on vähän liikaa https://aijaa.com/QMNKX0 (toimiikohan tuo). Toki piinailu jatkuu ja nyt voi huolestua, onko tässä jotain pielessä ja mitä vaan voi vielä käydä. Mutta ainakin tämä näyttäisi alustavasti, että istutusikkuna toimii ja vaikka tämänkertainen siirto ei päättyisikään hyvin, toivoa on nyt huomattavasti enemmän myös jatkoa ajatellen, sillä tämä oli elämäni ensimmäinen plussa. Nyt vaan sormet ristissä ja pää kylmänä.

Tsemppiä muille piinailijoille ja kaikille muissa vaiheissa oleville!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

WAU ompa vahva viiva! Olisikohan mahdollista että siellä olisi kaksoset ? eikös silloin juuri hcg nouse paljon nopeammin, muistan kuulleeni?
        Varovaiset onnittelut joka tapauksessa ♥️

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Joo lähdin myös heti googlailemaan… Olen melko pienikokoinen joten kaksoset olisivat varmaan aika riski. Toisaalta kroppani on sellainen että reagoin tosi voimakkaasti kaikkeen (kuuma, kylmä, aurinko, lääkkeet, kofeiini, oikeastaan mikä tahansa :D), niin mietin jos se vaan on jotain sellaista.

Periaatteessa ei pitäisi olla kromosomipoikkeavuutta joka sekin voi nostattaa, sillä alkiodiagnostiikassa katsotaan myös kromosomit, mutta analyysitavan takia se ei ole toki 100% varmaa. Täytyy vaan odottaa… Mietin milloin kehtaan soittaa klinikalle ja varata verikoetta, kun aloin näin aikaisin testaamaan :D. Katsotaan nyt ainakin alkuviikkoon miten tilanne kehittyy.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Niin ja kiitos Oodi, varovaisesti tosiaan täällä odotellaan! Paljon tsemppiä sinulle siirtoon, toivotaan paljon tarrauksia matkaan <3!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Onnea plussasta?

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Kiitos Aliisa ❤️

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tää on ihan hirveetä odotella koko aamu soiko puhelin ja sieltä ilmoitus ettei siirtoa voida tehdäkään kun alkio kuukahtanut ? 5h vielä pitäisi kestää..

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Minäkin olen käsittänyt että tämä on hyvin epätavallista etteivät selviäisi. Ja eikös teillä ollutkin siellä vielä pari jäljellä? Minä käsitin, että aika nopeasti selviää jos alkio ei selvinnyt sulatuksesta, ja voivat heti sulattaa toisen jos niitä on jäljellä. Mutta toivotaan tietysti että tämä yksilö selviää hyvin. Ehkä se onkin jo iloisesti sulanut ja odottelemassa! <3

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Toivon todella samaa, enkä tiennytkään että voidaan tarpeen tullen sulattaa uusi – sitä just pelkäsin että menetän tän kierron kokonaan jos sulatus ei onnaa. Vielä ei ole kuulunut mitään!=)

Mulla pikku pessimistisyys todennäköisyyksiin kun viimeksikin sanottiin että varhaisultran jälkeen km todennäköisyys on vain alle 3% ja satuin osumaan juuri siihen ? josko nyt paremmin ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Joo näin ymmärsin meidän käynnillä, mutta toki tässäkin voi olla eri käytäntöjä eri paikoissa (tai voin tietysti olla väärässäkin). No news is good news, eli eiköhän siellä ole kaikki valmiina odottamassa teitä ?.

Ymmärrän, ei tässä varmaankaan missään vaiheessa uskalla olla täysin luottavaisin mielin, varsinkin jos on kokenut tuon. Voin vaan kuvitella miten vaikeasta tilanteesta olet selvinnyt, toivotaan ettei enää osuisi kohdalle (kaksi kertaa olisi jo hyvin epätodennäköistä, vaikka ei olisikaan enää isoin luottamus todennäköisyyksiin).

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Oodi, toivotaan että puhelua ei tule! Onneksi nykyään selviävät tosi hyvin sulatuksesta, sanoikohan meillä lääkäri että n. 90% pakastetuista blastoista selviää sulatuksen 🙂 tsemppiä❤

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiitos tsempeistä =) Koskas sulla oli ultra? Onko millainen olo?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mulla on ens keskiviikkona ultra, mutta kävin eilen jo 5+4 päivillä kun alkoi vähän vuotelemaan.. Säikähdin tosi paljon, mutta ultrassa näkyi sikiöpussi ja ruskuaispussi eli vissiin se mitä näinä päivinä kuuluukin. Kohdusta löytyi vuotokohta, en oo varma oliko ns. Hematooma. Mutta se aiheuttaa että vuotelee nyt. Lääkäri sanoi et ivf alkusissa raskauksissa on enemmän vuotelua, voi johtua tukilääkkeistä. Tai sitten verisuoni mennyt rikki ja vuotelee,jäi hiukan epäselväksi mutta helpotti henkistä oloa kun näki selvästi ultralla et on kohta mikä vuotaa.Nyt saikulla loppuviikon. Tsemppiä sikana siirtoon❤ saat vappupallon kyytiin?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Vihdoin meidän jatkot on selvillä. Eli viime viikon keskiviikkona punktiossa saatiin 11 munasolua, niistä 5 hedelmöittyi, 3 on jatkanut jakautumista ja lopulta 2 5pvn ikäistä blastoa saatiin pakkaseen. Sitä yhtä seurattiin 7.päivään saakka mutta se ei ollut pakastuskelpoinen.. Vähän on pettynyt fiilis että noin kova kato kävi, mutta toki olen iloinen näistä kahdesta ja ylipäätään siitä että hedelmöittyminen meidän soluilla on mahdollista.? Laparoskopiaan sain ajan kesäkuun puoliväliin, siitä menee hetki parannellessa, ja jos kesätauko on heinäkuussa niin passiin päästään elokuussa. Pysyn varmaan siihen saakka enemmän taustalla täältä, yritän vähän unohtaakin hoidot ja nauttia kesästä (kunhan se sieltä tulisi, aamulla satoi taas monta senttiä lunta) ja puolison kanssa yhdessäolosta. Tän palstan vertaistuki on ollut valtava helpotus tässä elämäntilanteessa, kiitos kaikille siitä, tsemppiä ja voimia jokaiselle!?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Hyvää kesää Tya ja tsemppiä laparoskopiaan! Pitäkää rentouttava kesä ?

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Kiitos Oodi! Tsemppiä sinne piinailuun ja tarrasukkia kovasti!❤

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Oodi
      1. Icsi 10/20

niinas_
      1.IVF 3/21
      -> 4 blastoa pakkaseen

Pioni
      1.Ivf 12/2020
      2.Pas tulossa 4/2021

Lumme
      1. IVF 3/2021
      pakkasessa 3 blastoa
      1. Pas 4/2021 (?)

Keväinen
      1. Ivf 2/2021
      1. Pas 3/2021 nega
      pakkasessa 3 blastoa

Krispy
      1. IVF 1/2021
      Tuoresiirto 2/2021, nega
      2 blastoa pakkaseen
      PAS 3/2021, nega
      PAS 4/2021 tulossa

Tilhi

Novelle
      plussa 17.3.

AmandaUnelma

Aliisa
      1. Pas 1/21-kr
      2. Pas 3/21-km
      3. Pas 8/21

Mariann
      2.IVF huhti-toukokuu??

Unana
      2019 inseminaatiot

Kevät

Jojoba

Kaisla
      02-03/21 1. IVF

Dina

ananas
      2.IVF 2018
      2.PAS 3/21 > plussa

Tya
      2020 3x inseminaatiot
      -> 2 blastoa pakkaseen
      laparoskopia edessä, pas elokuussa?

Sinisilmät
      12/20 inssi NEGA

Tuulientyttö
      Km luomu 7/11,
      Km luomu 2/12,
      Km luomu 5/15,
      Km luomu 11/15,
      Km pas 10/18,
      Km luomu 2/19
      Kem pas 5/19,
      Km luomu 7/19,
      KU luomu 12/20
      2. IVF lyhyt kaava 4/21

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Paljon onnea iltapäiväiseen siirtoon @Oodi, pidän sulle peukkuja!!

Onnea @Keväinen plussasta! ?

Hyvää ”hoitovapaata” @Tya ja leppoisaa kesää! ☀️

Tsemppiä myös kaikille muille eri vaiheiden parissa!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiitos Novelle! Varovaisesti odotellaan miten etenee.

Sinullahan alkaa olla jo raskaus melko pitkällä? Onko kaikki sujunut hyvin?

Nimetön
          Ei-aktiivinen

@Keväinen, kiitos kysymästä, mennyt ihan ok toistaiseksi.
          Voin edelleen pahoin aamusta iltaan ja olen tosi tosi väsynyt. Nyt rv 10 ja reilun vkon päästä nt-ultra! ?

Seurailen ja tsemppailen taustalla teitä kaikkia! ❤

Nimetön
            Ei-aktiivinen

Ihana kuullaettä kaikki hyvin! Toivottavasti pahoinvointi kin pian helpottaa 😀

Nimetön
            Ei-aktiivinen

Hienoa että kaikki on sujunut hyvin! Ihanaa että uusi ultra jo niin pian, toivottavasti olokin pikkuhiljaa paranee ☺️

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiitos Novelle, leppoisia odotuspäiviä sinulle.?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Ihanaa Oodi, että pääset vihdoin siirtoon! Tsemppiä. On kyllä niin elävästi mielessä se jännitys ettei vaan kukaan siirtopäivänä soittaisi. Joko sulla siirto oli?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos kaikille tsempeistä, ootte ihania! Justiinsa sieltä pääsin, 5min meni koko operaatiossa ja nyt on vappupallo mukana ♥️ (= kiitti Pioni täst, tuli heti käyttöön ?)
      Piinapäivät lähti käyntiin ja virallinen testipäivä 13.5 mutta kyllä mä jo ens viikolla testaan ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Ihanaa että kaikki meni hyvin! Paljon tarrauksia ja tsemppiä piinailun! ❤️

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Vappupallolle tiukkoja tarrasukkia?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiva kuulla, että meni hyvin! Nyt vaan pidetään sormet ristissä! Minä päivänä ajattelit testailla ens viikolla? Mulla tuli jo pientä kuvotusta nyt kahden päivän jälkeen, mutta taitaa olla vaan toiveajattelua 😀

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mä kans uskon et tulkitsen jokaisen kuvotuksen muutaman päivän päästä oireeksi ? kyllä mä ens viikon torstaina eli viikko siirrosta PP7 testaan niinku viimeksi. Sillon sain tositosi haaleen viivan viimeks joten edellisenä ei salee ois ees näkyny mitään. Mut voi olla et jo aiemmin jos haluun nähdä miten kehittyy/kehittyykö ollenkaan =)

Onks sulla Taikatalvi mieli muuttunu? =)

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Entä onko sulla tuntunu Vihlaisuja/kiinnityskipua tai vuotoa? Eikös kiinnittyminen yleensä dpo 6-8 tapahdu =) Täällä ainakin tarkkailu on kovaa ? viimeksi ei kyllä muuta ollut kuin muutama vihlonta dpo9 aikoihin..

Nimetön
        Ei-aktiivinen

En mä kyllä varmaan malta odottaa sinne viralliseen testipäivään 😀 Eli joo, on muuttunut mieli. Eilen olin tuntevinani yhden vähän isomman vihlaisun, tänään ei oo ollut mitään ainakaan vielä.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Ooow, toivotaan että se oli se ? tarrojaaaaa ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Ihanaa vappua kaikille! ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiitos samoin hauskaa vappua! ??

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Pp7

Aamutesti nega.

Mies teki ruokaa, huomasin kuinka keittiöstä leijaileva kastikkeen haju oli vähä yök.

Päivätestistä haalea viiva?

Vappu menee nyt aivan sekavin tuntein?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Oiiii toivotaan että teidän vappupallo on tarttunut mukaan ?? ihania uutisia =)

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Ihanaa! Toivottavasti viiva vahvistuu! ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mikäs tilanne Jema? Ootko testaillu?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

PP 3..
      Ei minkäänlaisia tuntemuksia.

Mites muilla? ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Päivitys: eilen kramppas alavatsa illasta ja tämä aamuna hieman vihloi. Hyvin pientä siis mutta toivottavasti hyvä merkki ?

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Hyviltä merkeiltä kuulostaisi☺️ Koska meinaat testailla?

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Tämä kuulostaa hyvältä!!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Huomenna ? ihan mielenkiinnosta. Se on PP5 eli mahdollista saada jo viiva jos jotain tapahtuu. Mutta nega ja väärä posi kans tietty täysin mahdollisia, mut uskon et mun hermorakenne kestää ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Ajattelitko vielä pp7 alkaa testailla? 🙂

Täällä on viivat vahvistuneet ihan hyvin https://aijaa.com/JkXLSQ (pp7-pp11). Tänään (p11) ei ollut pregcheck oikeastaan tummempi kuin eilen, mutta tein vielä onestep 25 joka näyttää tummalta, joten ehkei se pc tuosta hirveästi tummukaan..

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Ihanasti tummentunu keväinen, paljon onnea ??

Joo vähän aikaistu tää mun testailu, kattoo nyt jos huomenna onkin eri fiilis ?

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Mulla oli menny jotenki noi pari aiempaa viestiä ohi:D. Joo kyllähän se huomenna vois jo näkyä, jos uskallat aloittaa ?

Ja kiitos Oodi ?, ainakin toistaiseksi näyttää ihan hyvältä, mutta yritän olla liikaa innostumatta kun kaikki on kuitenkin niin epävarmaa näin alussa ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Täällä rinnat kunnolla turvoksissa eilisestä lähtien ja lämmöt koholla 🙂 Hyvältä siis vaikuttaa, ja sulla myös Oodi!

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Oioi kuulosta tosiaan hyvältä! Mulla ei vielä mitään selkeää oo ? mutta onhan tässä vielä aikaa. Ja olen itselle yrittänyt saada päähän että jos nyt ei nappaa niin ei haittaa kun päästään vielä tässä kuussa sitten yrittämään uudestaan ?

Vielä olet hillinnyt itseäsi testaamiselta Taikatalvi? ?

Nimetön
            Ei-aktiivinen

Joo no ajattelin, että jos edes sinne keskiviikkoon asti malttaisin 😀 Pitäis käydä ostamassa testejäkin…

Nimetön
            Ei-aktiivinen

Huh, ja nyt on kyllä kunnon kuvotuksetkin päällä :O

Nimetön
            Ei-aktiivinen

No enhän mä malttanut enää, kun olo on näin voimakas. Löysin jotain vanhoja testejä kaapista, ekaa kertaa n. 7 vuoteen + <3 https://aijaa.com/sgon3J

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Onnea!!!

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Ihanaa! Onnea! Toivottavasti viiva vahvistuu ?

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Apua miten selkeä viiva ja vasta pp5!!! Ihanaa ??? toivotaan nyt että vahvistuu ja pysyy ♥️

Mullakin alkoi vatsa turvottaa tänään (ehkä vaan empatiaturvotusta sua kohtaan) mutta yritän nyt olla rauhallisin mielin enkä odottaa turhia ?

Nimetön
            Ei-aktiivinen

Kiitos teille! Toivotaan tosiaan, että pysyy! 🙂 Nyt illemmalla on vähän ollut menkkamaisia tuntemuksia, toivottavasti ei ole enne mistään sen kummemmasta…

Innolla odottelen Oodi sun huomista testaustulosta 🙂

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Heräsin viime yönä koviin kipuihin ja runsaaseen vuotoon. Keskiviikkona olisi ollut varhaisultra, mutta ei taidettu nyt sinne asti päästä. En oo nukkunut sekuntiakaan yöllä, pakko soittaa heti aamulla sairaslomalle jatkoa. En tosiaan tiiä miten tästä selviää?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Voi ei Pioni olen niin pahoillani! ♥️ Pitäisikö sun kuitenkin soittaa ja pyytää ultraamaan ja takistamaan? Tiedän tapauksen missä vuotanut paljon ja kipuillut kovasti mutta kyse oli kuitenkin hematoomasta. Jatkuiko vuoto kauan?

Tuli ihan itku täälläkin ? sen verta tuoreessa muistissa nuo tunteet ? vomahali!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Voi Pioni oon pahoillani?
        Toivotaan että olisi vaan vuodosta kyse eikä mistään pahemmasta. Pääsisitköhän ultraan tarkistamaan tilannetta tänään..?

Voimia!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Voi ei, olen tosi pahoillani ?. Toivottavasti pääset pian tsekkauttamaan tilanteen, tuo kyllä säikäyttää totaalisesti. Toivottavasti ei olisikaan mitään niin vakavaa, paljon tsemppiä ♥️

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos teille❤ soitan heti polille kun aukeaa klo 8. Mullahan viime viikolla ultrassa näkyi vuotokohta kohdussa, mutta silloin tuli vaan tosi vähän ns. vanhaa verta. Vaikea uskoa et ketään on elossa tuolla kun vuotanut niin runsaasti?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Pidetään täällä peukkuja pystyssä että johtuisi vain siitä ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Hirveästi tsemppiä sinne! Hematooma voi tosiaan vuotaa todella paljonkin, eli nyt vaan tarkistuttamaan tilanne.
        Kaikki on hyvin, kunnes joku toisin todistaa! Ja sulla on kuitenkin löydetty se hematooma sieltä.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Voi että! Toivottavasti on vaan se hematooma <3

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Pioni, toivottavasti on vain hematooma!

Tsemppiä myös kaikille piinaajille!

Mä odotan pääsyä PASiin, mutta mun menkat ei vain ala. Maaliskuussa oli tuoresiirto, josta tuloksena nega ja menkat alkoivat täysin ajallaan kierron 27 päivä. Huhtikuu oli välikuukausi, mistä odotellaan menkkoja, mutta mitään ei tapahdu.. ovat myöhässsä jo 8 päivää. Mitään perinteisiä kiertoon liittyviä oireita ei ole ollut tässä kuussa. Onkohan tämä ihan normalia? Kierto yleensä normaali.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Oli mennyt kesken? kiitos kaikille myötäelämisestä ja tsempeistä, poistun hetkeksi takavasemmalle nuolemaan haavoja. Tsemppiä kaikille❤

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Voi ei ? On tämä niin raskas ja epäreilu taival ? Mutta niinkuin itsellekin järkeilen – parempi nyt kuin kuukausien päästä. Syy mitä todennäköisimmin kuitenkin kromosomivika.
        Voimia sylin täydeltä ♥️ olet ajatuksissa!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Iso hali sinulle♥️ Oon tosi pahoillani. Ei oo edes kahta viikkoa kun kävin saman läpi ja tulee ihan kananlihalle kun tietää mitä oloja käyt läpi.

Sitten kun jaksat niin katse taas tulevaisuuteen eikö. Sulla odottaa pakkasessa uusi mahdollisuus.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Olen niin pahoillani! Voimia tosi paljon <3

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Voi Pioni ❤️?. Olen niin pahoillani. Hirvittävästi voimia suruusi ❤️

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos kaikille❤ joo pakkaseen jäi yksi blasto vielä. Lääkärin kanssa puhuin tovin että sitten kun olemme valmiita niin kokeillaan luonnolliseen kiertoon siirtoa. Jotenkin pelottaa että onko kaikissa alkioissa jotain vikaa, tuleeko kaikki menemään kesken seuraavassakin mahdollisessa hoitokierroksessa. ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Täysin luonnollista ajatella noin. Onneksi yhden keskenmenon jälkeen todennäköisyys uuteen ei juuri kasva, eli ei ole todennäköisempää että seuraavallekin kävisi niin ?
        Tässä on vaan uskottava plussan ja loppuun asti sujuvan raskauden toteutumiseen jossain vaiheessa vaikka se nyt tuntuukin varmaan kaukaiselta haaveelta. Keskenmenoja ei aleta tutkimaankaan vasta kuin useamman jälkeen. Toki yksityisellä jos siitä on valmis maksamaan.
        Uskotaan ja toivotaan että seuraava huuruinen on se teille tarkoitettu pieni ♥️

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Hei,

olen kevään ajan seuraillut täällä aktiivisesti keskusteluja, mutten ole aiemmin uskaltautunut kirjoittelemaan. Nyt meillä Pionin kanssa niin samantahtisesti vastaava tilanne, että halusin tulla myötäelämään sitä. Meillä oli Pioni myös 2. PAS huhtikuussa, ilmeisesti pari päivää teitä aiemmin (6.4.). Siirrettiin blasto, josta tuli plussa, joka vahvistui oikein oppikirjamaisesti. Kuitenkin eilen (6+3) alkoi yllättäen menkkamaiset kivut ja vuoto, jotka voimistuivat, ja vuoto jatkuu edelleen. Selkeä keskenmeno siis. Sain huomiselle ajan tarkastukseen, ja verikoe otetaan myös, mutta tilanne omassa mielessä on kyllä jo täysin selvä. Tämä on kyllä raskas matka – juuri kun alkaa varovasti toivoa niin asiat meneekin pieleen. Olen tosi pahoillani myös teidän puolesta Pioni, täällä eletään varmasti jossain määrin samankaltaisissa tunnelmissa!

Meidän tilanteesta voisin kertoa vielä lyhyesti taustaa, eli meillä lapsettomuuden syynä minun vaikea ja hieman epätyypillinen PCOS (olen normaalipainoinen, mutta monirakkulaisuus on poikkeuksellisen vaikeaa, n. 50 rakkulaa/munasarja, eikä omaa kiertoa ole koskaan ollut lainkaan). Hakeuduttiin hoitoihin heti 1/2020 kun alettiin lasta yrittää, koska ilman kiertoa tiedettiin raskautumisen olevan mahdotonta. Kokeiltiin ensin ovulaation tukihoidot, jotka eivät tuottaneet ollenkaan tulosta. Päästiin IVF-jonoon viime kesänä, ja ensimmäisen IVF oli alkukeväästä. Suuren hypeririskin vuoksi kaikki siirrot tehdään pakkasen kautta. Ensimmäisestä siirrosta tuli kemiallisen häivähdys, tämä toinen tosiaan kesti tuonne 6+3 viikolle saakka. Meillä on vielä yksi 3-päiväinen alkio pakkasessa, sen jälkeen sitten todennäköisesti uutta IVF-kierrosta kohti. Hoidoissa ollaan KYSillä.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Voi Hilla, tuli ihan kylmät väreet kun luin teidän tarinaa. Niin samankaltaisen kuuloinen tilanne, ei tätä toivoisi kyllä kellekään. Voimia kovasti sinne tilanteeseen. Mäkin sisimmissäni tiesin tänään että kesken on mennyt, vaikka yritin ajatella viimiseen asti että se on harmitonta vuotoa. 6+2 päästiin tällä erää, helmikuussa ekasta siirrosta tuli kemiallinen.. Jos haluat ja tuntuu sille niin voidaan viestitellä yksityisviestei, en oo varma pystyykö täällä? Vertaistukea tässä asiassa ei ole liikaa❤

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiitos Pioni! Yksityisviestit olisi hyvä idea, mutten nyt keksi, miten sellaisia saisi tästä lähetettyä. On kyllä lohdullista, että tämän palstan kautta voi tietää, ettei ole ainut tällaisessa tilanteessa. Omassa lähipiirissä on tällä hetkellä paljon vauvoja tulossa, ja raskaudet alkaneet pääosin tosi helposti. Vaikka omat ystävät on olleet tosi empaattisia tämän lapsettomuusasian suhteen, niin tuntuu kuitenkin, ettei näitä tunteita voi oikein täysin ymmärtää jos ei niiden kanssa ole itse joutunut vastatusten. Tällä hetkellä pyörii taas kovasti mielessä, onnistuuko tämä ikinä, vai tuleeko näitä pettymyksiä vaan loputtomasti vastaan. Ja tuntuu siltä, että tulevien siirtojen onnistumiseen on entistä vaikeampi luottaa. Toivotaan kuitenkin siitä huolimatta niin paljon, että meillä molemmilla jo seuraavasta siirrosta alkaisi onnistunut raskaus <3

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hilla, Täysin samoja ajatuksia täällä. Tuntuu että samat ajatukset pyörivät kehässä päässä ja kokoajan pelottaa että onnistuuko tämä koskaan. Uskon että täysin luonnollinen reaktio tässä tilanteessa. Jotenkin sen kemiallisen jälkeen lohduttauduin, että ehkä seuraavasta menee jo paremmin. No eipä mennyt, joten korkeaa luottoa ei ole kolmanteenkaan siirtoon. Hurja ajatella että ensin sitä oli todella huolissaan ja stressaantunut että onko raskautuminen ylipäätään mahdollista. Nyt näköjään uusi stressin aihe on, että pysyykö koskaan loppuun asti raskaana. Voimia sulle sinne, ja täällä ollaan linjoilla aina juttelemassa jos tuntuu siltä❤

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Taikatalvi oliko toi rfsu testi 25miu mil eilen testasit? Näyttää niin vahvaa viivaa=) Mä en löytäny testaa varhain – testiä kaapeista ni pitää käydä tänään ostamassa. Aamulla testasin kuitenkin rfsu:lla 3h pidätyksellä Pp5 niin ihan oletetusti oli nega ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Joo oli se ihan perus 25miu. Mutta luulen, että mulla tosiaan tapahtui se kiinnittyminen jo silloin tosi pian siirron jälkeen (torstaina jo), niin jos se silloin tapahtui, niin 5 päivää oli jo ehtinyt olla siellä kiinnittyneenä ennen testiä. En tiedä oliko vaikutusta, kun kävin tiistaina ja torstaina akupunktiossa…

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Okei, toivotaan siis että tämä olisi se tyyppi teille ? meinaatkos testailla nyt miten? =) mistä muuten päättelet että kiinnittyi silloin to aikoihin?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Silloin torstaina tuntui se vihlaisu, jota epäilin kiinnittymiskivuksi ja jos on nyt jo näin korkeat hcg:t, niin varmaan on ollut jo useamman päivän kiinnittyneenä. Mitenkään varma tästä en tietysti voi olla… Varmaan melkein päivittäin tsekkailen siihen 12.5. asti, että vahvistuuko viiva 🙂

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Niin tosiaan se vihlo sulla sillon ? tänne saa kans päivittää tikkukuviakuvia! Mä voin kans tänään laittaa kun testaan sil ”varhaisella”, oli sit analysoitavaa tai pelkkää tyhjää ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Pp11

Viivat vahvistuu, sekä siinä ohessa pahoinvointi ja väsymys?

Mies odottaa jotenkin mystisesti tuota tulevaa to aamun, pp13, virallista testiä? Tänään aamulla en testannu, mutta reilun tunnin kun tässä nyt oli pissaamatta, niin pitihän sitä taas testi tehdä ja niitä kahta viivaa ihmetellä?

Ei oikein osaa käsittää vielä koko asiaa?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Onnea Jema ♥️

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei kaikki, olen uusi tällä palstalla, mutta olen käynyt aina välillä seuraamassa ja hakemassa vertaistukea 🙂 Meneillään 1. IVF, josta tehty 2 negatiivisesti päättynyttä siirtoa.

Haluaisin tietää kokemuksia, miten koette yleisen terveydentilanne? Itselläni on ollut jo vuosikausia ”heikko” olo jatkuvasti, lähes koko aikuisikäni. Väsyttää, olen kalpea, palelen jne. Minusta on otettu kokeita, mutta ainoa vika on alhainen ferritiini (hieman alle 30), jonka olen saanut nostettua (70). Elämäntapani ovat mielestäni terveelliset. Luulen, että heikko olo johtuu osittain endometrioosista, joka minulla on todettu, mutta joka nyt tosin on suht rauhallisessa vaiheessa leikkausten jälkeen. Olen vain miettinyt, että ei ehkä ole kovinkaan ihme, jos raskaus ei kohdallani ala ja alkio kiinnity, jos en muutenkaan tunne itseäni elinvoimaiseksi ja terveeksi? Vaikka kyllähän sitä tietenkin ihmiset tulevat kaikenlaisissa olosuhteissa myös raskaaksi. Mutta onko muilla tällaisia kokemuksia, ettei ole täysin terve (esim selittämätön väsymys)? Oletteko löytäneet jostain apua tähän?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Tervetuloa mukaan Faye!

Itseäni läheisesti koskettava aihe. Mulla on ollut nyt viimeiset 4-5 vuotta selittämätöntä väsymystä. Syy ei ole selvinnyt. En ole kauhean tarmokkaasti lähtenyt asiaa vielä selvittämään kun veriarvot ovat olleet ok. Jossain vaiheessa D-vitamiini arvot oli alhaiset, mutta sitä ei ole tutkittu sen koommin. Sain lääkäriltä ohjeet lisätä D-vitamiiniannostusta.
        Yritän taistella koko asiaa vastaan, en haluaisi tunnustaa, että yksinkertasesti olen vaan tosi poikki koko ajan. Välillä mietin, että voisiko tämä olla henkistä, uupumusta? Enemmän fyysiseltä tämä tuntuu, mutta voiko näitä kahta erottaa jotenkin?

Luulen myös että kaikki tämä liittyy jollain tavalla siihen ettei raskaus ala. Välillä pohdin, että voiko kyseessä olla joku syöpä yms, mutta ehkä se jo näkyisi veriarvoissa. Ajattelin nyt alkaa etsimään syytä tähän väsymykseen ja ottaa vielä uudestaan D-vitamiini ja ferritiiniarvot.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Hei Lumme, kiva kun jaksoit kirjoitella 🙂 Tuo väsymys voi tietenkin olla osittain henkistäkin ja käsittääkseni ne kulkevat usein käsi kädessä. Itselläkin se varmasti on osittain sitä, mutta luulen, että jotain on fyysisestikin vialla, kun minulla on ollut tuota heikkoa ja väsynyttä oloa jo niin pitkään. Toivottavasti joku syy selviäisi! Minäkin olen menossa taas verikokeisiin sen takia lähiaikoina.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Hei Faye!

Itselläni lähes sama tilanne, 1. IVF takana, kaksi siirtoa epäonnistui ja kolmatta ei päästy tekemään kun munasolu ei kestänyt sulatusta. Olen myös kärsinyt useamman vuoden väsymyksestä ja pohtinut voiko endometrioosilla olla osuutta asiaan. Nyt hoitojen aikana myös lääkkeet väsyttävät, mikä tekee oman voinnin arvioinnista haastavaa. Ehkä tilanne tasaantuu kun hoitojen päätyttyä endometrioosia päästään hoitamaan kunnolla..

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Hei Sissi,

Olen aika varma, että endometrioosi on yksi iso tekijä, joka väsyttää. Keho on käsittääkseni silloin jatkuvassa tulehdustilassa, joka väsyttää. Lisäksi kivut ja huoli omasta terveydestä ja lapsettomuudesta masentavat ja väsyttävät. Olen huomannut, että tästä endometrioosiin liittyvästä väsymyksestä on kirjoitettu viime vuosina enemmän. Joskus kymmenisen vuotta sitten tuntui, että puhuttiin lähinnä kivuista. Toivottavasti tilanteesi helpottuu, kun saat hoitoa endometrioosiin. Itse olen alkanut käymään akupunktiossa, jonka pitäisi auttaa väsymykseen, endometrioosiin ja lapsettomuuteen verenkierron parantumisen kautta. Suosittelen googlaamaan asiasta. Etenkin englanniksi löytyy tietoa 🙂

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Toivottavasti löydetään syy mikä meitä väsyttää. Varasin huomiseksi lääkärin ja alan selvittää asiaa. Pelkään, että toteavat masentuneeksi, vaikka mielestäni en sitä ole. En vain jaksa innostua mistään, kun väsyttää koko ajan. Millaisia testejä teiltä on otettu? Onko teilläkin todettu selittämätön syy lapsettomuuteen?

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Lääkäri oli onneksi samaa mieltä, että en vaikuta masentuneelta. Saan kaikki mahdolliset labrat ensi viikolla. Saa nähdä selviääkö mitään.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Hyvä, ettei väsymystäsi laitettu masenukksen piikkiin, jos et sitä koe olevasi. Toivottavasti kokeissa selviäisi jotain, mitä voisi parantaa 🙂 Minulta on otettu ainakin tulehdusarvot, ferritiini, kilpirauhanen, erinäisiä vitaamiiniarvoja… Kaikki ovat olleet ihan kunnossa. Menen labraan parin viikon päästä uudestaan.

Minulla on syy lapsettomuuteen endometrioosi. Kerroinki tuossa ylemmässä kommentissa Sissille, että olen alkanut käymään akupunktiossa hoitamassa väsymystä, lapsettomuutta ja endometrioosia. Hoitajan mukaan kehoni on niin väsynyt / vailla energiaa ja verenkierto heikko, että siksi olen väsynyt ja raskauskaan ei ala. Olen lukenut, että tämä on tavallista endometrioosia sairastavilla. En tiedä kumpi on syy ja kumpi seuraus. Akupunktion pitäisi parantaa verenkiertoa ja sitä myötä tehdä oloa vähitellen energisemmäksi. Se myös parantaa verenkiertoa kohtuun, niin käsittääkseni se myös siten vahvistaa kohtua ja tekee siitä otollisemman kasvualustan alkiolle.

Nimetön
            Ei-aktiivinen

Labroista ei selvinnyt syytä. Aloin nyt myös käymään akupunktiossa, jos sillä saisi oloa paremmaksi. Käytkö Faye kuinka usein akupunktiossa?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Täällä testattu puhdas nega (pp6).
      Henkisesti olen jo valmistautunut viimeisen alkion siirtoon toiv jo toukokuun lopulla vaikka tiiänkin että on mahdollista että ei vaan vielä näy hcgn nousu. Uskon kuitenkin et pitäs jo näkyy ja vähän ees oireilla, ni helpompi varautua vaan negaan =)

Nimetön
        Ei-aktiivinen

No voi 🙁 Ymmärrän kyllä henkisen varautumisen tarpeen, mutta voihan se tosiaan vielä siitä muuttua, jos on kiinnittynyt vasta vähän myöhemmin. Toivotaan kuitenkin vielä parasta tähän!

Mulla loppui pahoinvointi… Eilen iltapäivästä lähtien on vähentynyt ja nyt ei ole enää mitään. Aamulla testasin vielä vahventuneen viivan… https://aijaa.com/Vd2SLo

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Ihanasti vahvistunut! Mulla ei oo ollu vielä mitään pahoinvointia ja vielä plussa pp13 :), joten varmasti siinä on paljon vaihtelua päivissä ja eri aikoihin yms!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Voi harmi ?. Mutta tosiaan vielä on melko aikaista, joten mahdollsta että se vielä nousee ?. Ja onneksi teillä on vielä seuraava siirto odottelemassa niin pian, jos tästä ei tärppää ❤️

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Taikatalvi hienosti tummentunu viivaa =) Mulla oli ekassa raskaudessa pahoinvointia 2 päivänä PP11 ja 12 mut sit Alko kunnon pahoinvointi vasta viikolla 5! Ei kannata siitä ainakaan huolestua =)

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kävin jo tänään (pp13) verikokeessa ja hcg oli 2480, mikä on melko paljon. Mutta klinikan mukaan tämä on hyvä merkki ja ei olisi ’liian korkea’. Toki aina se voi tarkoittaa esim monikkoa tai kromosomipoikkeamaa, mutta aika näyttää…

Seuraavaksi pitäisi odotella että pääsee ultrassa tsekkaamaan tilanteen loppukuusta, jos ei tule yllätyksiä ennen sitä. Vähän on mietityttänyt jos menee kesken tässä alussa, niin huomaako sitä edes lääkkeellisessä siirrossa, mutta kai se vuoto tulisi kuitenkin lääkkeiden läpikin. Ei nyt pidä liikaa ryhtyä pessimistiksi, mutta yritän suhtautua mahdollisimman varovaisesti, kun tietää että tässä on vielä niin paljon epävarmuuksia.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Ihana kuulla! Toivotaan että kaikki on siellä kunnossa ♥️

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Kiitos Oodi ❤️! Tsemppiä sinne jännäilyyn!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Haudi!
      Täällä saatiin taas eilen huonoja uutisia/viivästymistä. Olin eilen aika rikki vaikka tiesin lääkäriin mennessä, että kierto on jotenkin omituinen. Mulle siis yritettiin tehdä se era-tutkimus tähän kiertoon. Tukihoitona ihana letrozol kierron alkuun. Sehän saikin mun kropan sekaisin, eikä oma hormoonitoiminta sen jälkeen alkanutkaan ihan normaalisti vaan vuoto jatkui vaan. Todettiin eilen ultrassa, että paska kierto, ei voida tehdä tutkimuksia ja ens kiertoon sitten kokeillaan vähän eri lääkkeillä. PAS siirtyy siis taas ainakin kuukaudella tai kahdella eteenpäin, riippuen vähän kesälomista. Mua ärsytti ja harmitti eilen tosi tosi paljon. En vaan jaksaisi enää yhtään ylimääräistä kuukautta hoitoja, kun tuntuu että koko kroppa ja pää on niistä ihan sekaisin. Vähän aikaa tuntui jo siltä, että haluaisin luovuttaa koko homman, mutta eihän siinä ole tässä vaiheessa yhtään mitään järkeä kun just ollaan saatu 4 alkiota pakkaseen. En tiedä mistä sitä saisi vielä voimia jatkaa tätä matkaa. Haluaisin yksinkertaisesti vain, että hoidot olisi ohi ja normaali elämä saisi jatkua. Oli se hoitojen tulos sitten mikä hyvänsä. Tiedän, että jos ei toista lasta meille tulle, niin selviän kyllä siitäkin vaikka aikaa sen käsittely ottaisikin. Tätä ikuista toivomista, pettymistä ja hormoneita en vaan millään enää jaksaisi. Onko teillä muilla iskenyt väsymys kaiken tämän keskellä?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Äh, olen niin pahoillani. Odottaminen on niin kurjaa ja varsinkin kun on jo asennoitunut että nyt edetään. Mulla oli kk paussi ja se kyllä loppujen lopuksi teki ihan hyvää kun sai ajatella kaikkea muuta, vaikka se aluksi harmitti ihan mielettömästi. Söin sushia miltei joka päivä kun kerran sai 😀 Tsemppiä odottamiseen!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Et tosiaan ole yksin noiden ajatusten kanssa. Näin ensimmäistä lasta kun yritetään jo kolmatta vuotta on tullut niin monta ”ei tästä tule yhtään mitään” – ajatusta, mutta kun se lisääntymistahto on niin kova ettei luovuttaakaan voi. Jos kyse olisi toisesta lapsesta niin kynnys luovuttamiselle voisi ollakin vähän matalampi. Ehkä tää tästä – kun ei muutakaan voi ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Heips täälläkin painiskellaan odottamisen ja takapakkien aiheuttamien harmitusten kanssa, jotka kyllä syö jaksamista. ?
        Keskenmenon jälkeen klinikalta sanottiin, että kaksi kiertoa pitää odottaa ennen seuraavaa alkion siirtoa. Selvää oli että kesätauon jälkeen siirtyy..
        Otin itse puheeksi kohdussani olevan myooman, joka nyt päätettiin tutkia ja poistaa kohdun tähystyksellä. Ajan toimenpiteeseen sain vasta 3kk:n päähän! Eih!! En todellakaan haluaisi odottaa niin kauaa.
        Onko kukaan muu käynyt hysteroskopiassa? Mitenköhän pitkä toipuminen siinä on? Kuinkahan pitkälle meidän seuraava alkion siirto menee..

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Oodi
      1. Icsi 10/20

niinas_
      1.IVF 3/21
      -> 4 blastoa pakkaseen

Pioni
      1.Ivf 12/2020
      2.Pas tulossa 4/2021

Lumme
      1. IVF 3/2021
      pakkasessa 3 blastoa
      1. Pas 4/2021 (?)

Keväinen
      1. Ivf 2/2021
      1. Pas 3/2021 nega
      pakkasessa 3 blastoa

Krispy
      1. IVF 1/2021
      Tuoresiirto 2/2021, nega
      2 blastoa pakkaseen
      PAS 3/2021, nega
      PAS 4/2021 tulossa

Tilhi

Novelle
      plussa 17.3.

AmandaUnelma

Aliisa
      1. Pas 1/21-kr
      2. Pas 3/21-km
      3. Pas 8/21

Unana
      2019 inseminaatiot

Kevät

Jojoba

Kaisla
      02-03/21 1. IVF

Dina

ananas
      2.IVF 2018
      2.PAS 3/21 > plussa

Tya
      2020 3x inseminaatiot
      -> 2 blastoa pakkaseen

Sinisilmät
      12/20 inssi NEGA

Tuulientyttö
      Km luomu 7/11,
      Km luomu 2/12,
      Km luomu 5/15,
      Km luomu 11/15,
      Km pas 10/18,
      Km luomu 2/19
      Kem pas 5/19,
      Km luomu 7/19,
      KU luomu 12/20
      2. IVF lyhyt kaava 4/21

Mariann
      Inseminaatio x4 09-12/2020 ->kaikista nega
      1.IVF/ICSI lyhyt kaava, tuoresiirto 03/2021 (ei yhtään pakkaseen) -> nega
      2.ICSI pitkä kaava, punktio viikolla 20.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Oodi, jäikö teilläkin vielä yksi odottelemaan pakkaseen? Tosi kurjaa jos tästä ei tärpännyt, mutta toivotaan että se viimeinen on se the alkio❤

Täällä pikkuhiljaa pahimman pettymyksen ja surun yli päästy, nyt vaan odotellaan että vuoto loppuu ja uusi kierto käynnistyisi.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Joo yksi huuruinen siellä vielä odottaa. Vahvasti uskon että tämä ei nyt napannut ja vkl sen kertonee. Toivotaan että saadaan siirto toukokuun lopulle ja että se tosiaan olisi se meidän ?

Jaksuja Pioni sinne odotteluun! Päivä kerrallaan ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Päivä kerrallaan tosiaan❤ Jaksamisia myös sinne.❤

Me miehen kanssa pohditaan mitä tehtäisiin viikonloppuna, jotenkin kotona alkaa seinät kaatua päälle. Sunnuntaina käydään varmaan anopilla kahvilla, ja yritän varmaan olla pois instasta ja facesta sen päivän?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kuulostaa hyvältä! Me lähettiin silloin viikoksi mökille keskelle skutsia ja pistettiin puhelimetkin tauolle. Teki tosi hyvää päästä ikään kuin pois kaikesta =)

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moi kaikki.
      Näin äitienpäivänä ajatukset pyörii jos missä.. Oon taka-alalla seuraillut keskusteluja ja päätin itsekin hieman avautua. Mulle tehtiin helmikuussa ivf Tuore siirto, mistä plussasin mutta joka tuli sitten pois viidennellä viikolla jo. Nyt laitettu 27.pv ainut alkio, mikä jäi pakkaseen. Alkio oli 3 pv:n ikäinen ja kuulemma ihan top! Nyt siis pp12 ja ollut menkkamaisia tuntemuksia ja kipuja monena päivänä. Virallinen testipäivä olisi ollut eilen, mutta en ole vielä tohtinut testiä tehdä. Edellinen keskenmeno jätti arpensa, ettei ihan ole luottavainen olo nyt. Mitään muita tuntemuksia ei oo ku nuo menkkamaiset kivut alavatsalla ja välillä munasarjoissa kuin tuikkii. Aamulla olin jo varma, että nyt menkat alkaa mutta vielä ei ole näkynyt. Ajattelin odotella vielä päivän pari ja jos menkat ei ala niin teen sitten testin. Melkoisia nämä piinapäivät kun mieli ailahtelee vuoroin toivosta epätoivoon. Mies omaa onneksi rautahermot eikä anna minkään näköisiä paineita suuntaan tai toiseen, hyväksyy tilanteen kuin tilanteen. Jos tämä ei onnistu niin jatketaan toiseen ivf ään syksyllä. Mites muilla tuntemukset pakastesiirron jälkeen.. Jos on ollu plussaa tai muutenkin? Toivon kaikille meille Tsemppiä ja iloa alkavan kesän kynnyksellä.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Heippa Mappe! Tsemppiä piinailuun. Itse tässä myös tokavikan pakkasalkion siirtopiinassa. Pp10 tänään ja testasin Pp5-PP9 puhdasta negaa. Menkat ei ole vielä alkanut (kp29) vaikka ovis oli jo kp13.
        Mulla keskeytyneen raskauden alkaessa tissit kipeyty ja ennen virallista testipäivää voin pahoin parina päivänä. Olin silloin varma plussasta ja tekstitkin sen kertoi jo PP7 alkaen. Nyt ei ole muuta kuin menkkamaista tunnetta ja todennäköisesti omasta päästä johtuvia pahoinvointi kohtauksia. Pääsääntöisesti olen menettänyt toivon tähän siirtoon ja nyt odottelenkin vain menkkoja alkavaksi. Kyllä tämä äitienpäivänä varsinkin tuntuu raskaalta. Välillä jopa käy toive ”myöhäisestä plussasta” mutta viimeistään ensi viikon torstaina sitten selviää kun virallinen testipäivä koittaa.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Moi Mappe! Nämä tuntemukset on kyllä varmasti niin yksilöllisiä ja vaihtelevia. Minulla nyt rv 5+1 ja tämä on ensimmäinen plussa, toinen pas, joten mulla ei ole suurta vertailupohjaa. Mulla tehdään siirrot lääkkeelliseen kiertoon joten lääkket jo itsessään aiheuttavat aika paljon oireita ja mielestäni on vaikea tietää mikä johtuu mistäkin ja mikä on kuviteltua ja mikä totta :D. Mutta menkkamaisia tuntemuksia oli täälläkin, ja outona oireena suunnilleen kiinnittymisen aikaan pari päivää särki hirveästi jalkoihin, siis kaikkialle reisistä nilkkoihin. Vatsaa myös turvottaa välillä ja sekin vaihtelee päivittäin. Lisäksi rintoja aristaa ja nyt syke ollut koholla, mutta ne voi kyllä pistää myös lääkkeiden piikkiin ja niissäkin päivittäin vaihtelua.

Nyt kun varsinaiset piinapäivät on ohi niin tämä ultran piinailu ei kyllä ole sen helpompaa. Jatkuvasti kuulostelen oireita ja mietin onkohan siellä enää mitään. Pahaa oloa ei vielä ole ollut. Väsymystä on mutta en ole nukkunutkaan kovin hyvin. Täytyisi vaan olla kärsivällinen mutta ei se helppoa ole.

Paljon tsemppiä testiin sitten kun uskaltaudut, toivotaan että sieltä tulisi plussa <3!

Ja vielä Oodille, harmi jos tämä ei enää muutu plussaksi:(. Mutta toivottavasti pääsette pian uuteen siirtoon <3!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Oodi. Harmi jos teillä ei onnistunut. Ja ainahan niinkin voi käydä että tulee myöhäinen kiinnittyminen ja testi näyttää paljon myöhemmin vasta plussaa. Mutta toivon sulle hulluna Tsemppiä❣️ Jospa vielä tärppäisi.

Keväinen noista menkkamaisista oireista onkin lukenut että ne on normaalejakin tuntemuksia alkuraskaudessa. Mulla se plussa oli ekan ivf n Tuore siirto eli heti ekasta plussasin, silloin oli jos jonkinlaisia oireita koska oli vielä kaikki mahdolliset hormonit elimistössä mitä ennen punktiota joutui pisteleen yms.. Nyt onkin niin outoa kun ei ole muuta kuin Terolut mistä en oo huomannu mitää oireita. Ainoa oire on tosiaa tuo alavatsakipuilu,ei vielä ole näkynyt vuotoa, onneksi! . Toivon että menkat pysyiskin poissa ja saisin plussata. Takana 15,5v lapsettomuutta,olisi jo aikakin saada nauttia ja tuntea äitiyden ihmeet. ❣️

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Jep, mutta tässä mitäpä muutakaan kun googlaillessa olen saanut sellaisen käsityksen, ettei juurikaan oireista tai oireettomuudesta voi päätellä suuntaan tai toiseen. Tai siis jollain voi olla paljonkin oreita ja tulla nega, ja toisella ei mitään oireita ja tulee plussa. Toki kaikki myös kokee ne tuntemukset eri tavalla. Niin tiedä siitä sitten 😀

Toivottavasti sulla menkat pysyisi poissa, nuo tuntemukset kuitenkin kuulostaa siltä että voisi hyvinkin olla positiivista!

Itseä vielä se mietityttää lääkkeellisessä kierrossa, että huomaisiko edes varhaista keskenmenoa jos lääkkeet pitävät vuodon poissa. Mutta eipä siinäkään auta kuin odotella ja mennä tilanteen mukaan.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Niin ja piti vielä lisätä, että teilläkin pitkä matka takana, niin toivon sydämeni pohjasta että kaikki vanhemmuutta toivovat saisimme sen kokea, ja että kaikki tämä hoitoihin liittyvä tuska lopulta kantaisi hedelmää ❤️, sillä silloin se olisi kaikki ollut sen arvoista.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Täällä pp13 puhdas negatiivinen testistä. Ihan on rauhallinen fiilis vaikka pettymyshän se on. Osas tavallaan varautua kuitenkin tähän kun edellinen meni kesken. Mutta nyt voi levätä ajatukset ja keho. Kesäksi kuntoilua yms mukavaa, vaellusreissua jne… Syksyllä jatkuu toivottavasti paremmalla menestyksellä. ?❣️ Tsemppiä kaikille ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Voi surku, täällä sama! ? Mistä löytäisin tuon positiivisen ajattelun ? Tuntuu että pystyn vain myllätä negatiivisuudessa.. Asiaa ei auta että ensi viikolla tulee taas vuosi lisää mittariin ?
        Toivottavasti päästään vielä siirtoon näistä menkoista. Onko Tilkassa olioilla tietoa? Epäonnistunut pas niin onnistuuko heti uusi siirto?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Voi harmi Mappe ja Oodi ❤️

Mappe, varmasti hyvä kesällä vähän levähtää ja nauttia olosta. Tsemppiä sinnekin jatkoon ❤️

Ja Oodille sormet ristissä että pääsisitte heti uuteen siirtoon! ❤️

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Pahoittelut negoista? Täällä keskenmenosta 9 päivää, vielä vähän vuotaa. Laskeskelin että jos uusi kierto alkaisi kuun lopussa tai kesäkuun alussa niin ehdittäisiin varmaan siirtoon ennen sulkua. Toki nyt kun luonnolliseen kiertoon tehdään pitäisi oviksen osua nappiin?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Moikka pitkästä aikaa! Meillä on tänään siirto ja nyt mietin, millaisia rajoituksia on sen jälkeen vai onko mitään? Aiemmissa siirroissa en oo edes niin tullut ajatelleeksi kyseenalaistaa onko muuta kuin punktion jälkeiset rajoitukset ja kun nyt ei oo punktiota, niin onko mitään? Seksi, sauna, kovempi liikunta, hieronta? Kysyin jo hoitajalta puhelimessa, et onko jotain rajoituksia ja hän sanoi, et mahdollisimman normaalia elämää vaan, mut ajattelin nyt vielä varmistaa, ootteko muutkin saaneet samat ohjeet, et mitään ei tartte välttää.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Toivottavastio voisitte Pioni päästä jo ennen sulkua uuteen siirtoon ❤️. Ja toivottavasti vuoto pian loppuu, onneksi matka on eteenpäin surujenkin jälkeen ❤️.

Kevät, minulle myös annettiin ohjeet elää hyvin tavallisesti, mutta söin kyllä ikään kuin olisin raskaana. Epäonnistuneen siirron jälkeen halusin olla jotenkin extravarovainen kun tiedän että ylianalysoin tekemisiäni. Niin otin pari ekaa päivää tosi rauhallisesti, ja senkin jälkeen liikuntana harrastin vain kävelyä enkä käynyt saunassa yms. Mutta en tosiaan usko että tämä ylivarovaisuus oli välttämätöntä. Jos siirto on onnistuakseen tai epäonnistuakseen (sama km kanssa), niin jos jotain lohdullista niissä surullisissa tilanteissa, on se ettei siihen itse teoillaan oikein pysty vaikuttamaan. Tai tällainen käsitys minulla ainakin on. Hurjasti tsemppiä piinailuun! ❤️

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Oodi. Kyllä se minullakin tuntuu pahalta kun ei onnistunut mutta haluan ajatella että en kuitenkaan tähän tilanteeseen itse juurikaan pysty vaikuttamaan niin turhaa itselle liikaa paineita kerätä. Lapsettomuutta takana pitkä matka niin toisaalta ei tilanne muutu, sama elo jatkuu. Mietin tuossa miestäni juuri että onneksi minulla on hänet ❣️ pitää kuitenkin olla itselle ja omille tunteille armollinen. Itkeä silloin kun siltä tuntuu ja pettymystä sekä surua saa tuntea, ne kuuluvat tähän prosessiin. Itsekin tunnen oloni surulliseksi vaikka yritän ajatella positiivisesti ja kyllä se itkukin vihdoin tuli. Vaikka minulle ja miehelleni varsinkaan ei lapsettomuus ole ollut koskaan mikään kriisi niin nämä hoidot nostattavat aika lailla tunteet pintaan itsellä. Toivo, epätoivo, suru ja pettymys vuorottelevat. Luotan silti tulevaan. Pidetään Oodi lippuja korkealla ja nostetaan pää pystyyn. Yhdessä olemme enemmän ❣️?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kevät. Mulla ton pakastesiirron jälkeen ohjeena just sama että rennosti vain ja normaalia elämää. Itse kävin kävelyllä ja pyöräilemässä ihan normaalisti. Ainakin ohjeissa lukee että yhdyntä sallittua. Oys ohjeet. Yritin itse kuitenkin ottaa rauhallisemmin ja välttää tärinää esim ja kauheen raskasta urheilua. Tsemppiä sulle!! ?❣️

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Olen niin pahoillani kaikista negoista! <3

Mulla on ylihuomenna virallinen testipäivä ja viiva on vahvistunut edelleen. Toki kaikki mahdollinen huolestuttaa, eilen oli vähän menkkamaista jomotusta ja nyt parin päivän ajan on ollut ihan minimaalisesti verta pyyhkiessä. Tiedän, että nämä voivat olla tavallisia oireita ja kai etenkin kun on nämä hoidot, mutta silti mietityttää. Ekassa luomuraskaudessa ei ollut mitään tällaista… Pahoinvointi on palannut ja voimakasta etenkin autoillessa.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos Mappe voimaannuttavista sanoista! Kyllä tämä mieli vielä pirityy kun aurinko paistaa ja ilma lämpenee. Mieskin onneksi positiivinen ja yrittää ilahduttaa ja saada ajatukset muualle =)

Pioni toivotaan että siirto olisi sielläkin mahdollinen vielä ennen kesätaukoa, mutta eikös sun pitänyt pitää välikierto? Meidän ainakin tilkassa piti.

Tsemppiä kevät piinailuun! Ja tosiaan ohjeistettiin elämään ihan normaalia elämää, mutta jostain luin että orgasmia ei kannattaisi saada kiinnittymisen aikoihin sillä se supistaa kohtua ? tiedä sitten onko siinä mitään todenperää ?

Keväinen hirveästi onnea plussasta ♥️ toivon tosiaan että pysyy loppuun saakka ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Oodi, Nyt kun tää km vuoto alkaa loppumaan, niin sit kun seuraavat menkat alkaa sais alkaa odottelee ovista. Eiks siinä tuu välikierto sit vai oonko nyt ihan sekasin?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Siis sit kun km vuoto loppuu ja alkaa kuukautiset ni se kierto pitäs pitää välissä, ja vasta seuraavista menkoista sai ilmoittautua ?

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Kääk! Oli pakko katsoa niin helmikuussa kemiallisen jälkeen sain ilmottautua toiseen siirtoon km jälkeisistä menkoista. Mut täytyy varmistaa toi, mulla meni puolet ohi mitä lääkärin kanssa sovittiin jatkosta kun km todettiin?

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Kannattaa varmistaa! Ihan varmasti menee ohi siinä mielentilassa 🙁

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Jonkin aikaa keskusteluja seuranneena avaan sanaisen arkkuni minäkin. Meillä ongelmien syytä ei ole tiedossa, mutta toinen IVF oli nyt huhtikuussa. Ensimmäinen oli helmikuussa, mutta sen tuloksena ei yhtään hedelmöittynyttä munasolua. Kurja tulos, mutta toisaalta jollakin kierolla tavalla helpotti tietää, missä meillä homma todennäköisesti niin sanotusti mättää. Nyt tehtiin ICSI, ja saatiinkin seitsemän alkiota joista kuusi meni pakkaseen ja yksi siirrettiin.

Mulla on virallinen testipäivä ylihuomenna. Mutta kiinnostaisi kuulla, millaisia ohjeita viralliseksi testipäiväksi teillä on annettu? Mulla on tasan kaksi viikkoa alkionsiirrosta, punktiosta sitten jo 17 päivää. Alan olla aika hermoraunio tämän odottelun kanssa. En tiedä pysyykö vuoto poissa vain Cyclogestin ansiosta, vai voisiko viimein kolmen vuoden jälkeen onnistaa.

On ollut mielenkiintoista seurailla teidän kaikkien matkaa! Takavasemmalla olen pysytellyt tähän asti, mutta nyt oli pakko päästä purkamaan tätä odotuksen piinaa.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Sapelihammastiikeri ymmärrän niin fiiliksesi. Turussa ohjeena on aina ollut, että virallinen testipäivä on, kun alkion ikä on 16 pv.

Kiitos vastauksista ja tsempeistä – yhdessä niin ollaan enemmän, kuten joku ihanasti ylempänä kirjoitti <3

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Voimia kaikille negatiivisen testin tehneille ja keskenmenon saaneille <3

Kevät, vastaan vähän myöhässä sinulle. En saanut klinikalta mitään ohjeita alkionsiirron jälkeiseen aikaan. Normaalia elämää vain. Mutta luin joitain tutkimuksia, että ne naiset, jotka palaavat heti siirron jälkeen tekemään arjen normaaleita asioita, onnistuvat paremmin kuin ne, jotka lepäävät hetken siirron jälkeen. Tuo lepääminen oli kai ennen yleinen tapa siirron jälkeen, mutta ei varmaankaan enää. Itse kävelin rauhallisen kävelylenkin heti siirron jälkeen, mutta eipä se mitään auttanut… 😀

Olen myös lukenut ristiriitaisia tutkimustuloksia yhdynnästä alkionsiirron jälkeen. Joidenkin tutkimusten mukaan naisen orgasmi on hyväksi (koska se parantaa verenkiertoa kohtuun) ja joidenkin tutkimusten mukaan pahaksi. Joidenkin tutkimusten mukaan yhdyntä ajoitettuna alkionsiirron tienoille on hyväksi, koska siittiöt tekevät otollisemman ympäristön alkiolle kasvaa. Mutta ota nyt näistä selvää, kun on tosiaan niin ristiriitaista kaikki. Olen ajatellut, että välttelen kaikkea raskasta liikuntaa ja seksiä viikon alkionsiirron jälkeen. Koska kärsin kovasta väsymyksestä, haluan että keho ei ainakaan käytä turhaa energiaa mihinkään ”ylimääräiseen”. Mutta en tiedä, onko tällä oikeasti merkitystä vai ei 🙂

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kävin tänään ultrassa, jossa löydettiin VAIN 3 hyvänkokoiseksi kasvanutta follikkelia =( lääkäri sanoi, että se on minimimäärä jolla lähetetään punktioon. Vähän on ollut mieli maassa tän päivän, ollut ihan sellanen olo, että ei ole toivoa tästä hoitokierrosta =( mutta maanantaina nyt sitten kuitenkin punktioon..

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Voi harmi Mariann. Mutta hyvä että pääset punktioon, voi olla että sieltä löytyykin enemmän =) Mulla ei alunperin pitänyt vasemmalla olla kuin kaksi mutta lopulta löytyikin kuusi ja kaikki kypsillä munasoluilla varustettu!

Me päästään vielä siirtoon ennen kesätaukoa jos ovis vaan osuu oikein ? viimeistä blastoa viedään mutta toivon niin että tää onnistuu. Muuten sit 2kk odotusta kuitenkin ennen uutta hoitokiertoa jos ei nappaakaan.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Toivotaan, että kaikissa olisi hyvä munasolu! Tsemppiä hirveästi tän päiväiseen punktioon!

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Miten Mariann voit? Miten meni punktio?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Heippa pitkästä aikaa! ?

Moni täältä tuttu on pyörinyt viime aikoina mielessä ja ajattelin tulla lukemaan teidän kuulumiset.
      Olipa harmillista lukea, että tosi monella on raskaus mennyt kesken tai uusi kierto ei meinaa alkaa millään ?

Tsemppiä Mariann punktioon ja toivottavasti sieltä olisi kerennyt edes pari rakkulaa kasvaa lisää maanantaihin mennessä ❤️

Toivottavasti kesä ja syksy toisi paljon alkaneita raskauksia jotka jatkuisivat onnellisesti loppuun saakka ❤️

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiva kuulla susta Niinas! Miten sulla on raskaus edennyt?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos niinas_ toivotaan tosiaan!

Oliko ihmisillä mikä meininki nyt ennen kesätaukoa? Oliko siirtoon pääsijöitä/piinailijoita miten tällä hetkellä =)

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mä tilasin just lisää raskaustestejä ja laitoin edellisen kierron testit ja paperit pois. Enää se ei tuntunu pahalta. Nyt on taas vain odottava fiilis vaikkakin mielessä pelkään mahdollista tulevaa varhaisultraa sitten joskus. Mutta askel kerrallaan. Ensin pitäisi taas saada edes niitä plussia.
        Elokuussa vasta tulee seuraava siirto, joten yritän nauttia kesästä, pudottaa painoa ja tehdä asioita joita sitten raskaana ei voi ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Täällä km jälkeen kp15 menossa, ovis oloja alkaa olemaan. Testi oli vielä tänään nega. Raskaustestikin onneksi ollut nega, eikä pidentynyt vuoto tms. Lääkärin mukaan kun seuraava kierto alkaa niin voin ilmottautua Passiin, ilmeisesti vaihtelee välikierron pituus km jälkeen paikka paikoin? Reseptit tuli pistoksiinkin, eli luonnonkiertoon tulee Pas mutta gonal f pistoksilla tuetaan ja tarvittaessa irrotuspiikki.

Nyt kun fyysisesti km on ohi, niin aloin käsittelemään henkisesti koko asiaa.. Että tosiaan jos kaikki olisi mennyt hyvin niin meillä olisi pienokainen loppuvuodesta? Onneksi on kesä ja loma edessä, täytyy nauttia siitä ja yrittää mennä päivä kerrallaan. Toivoa ei menetetä❤

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Moikka taas Pioni! Kiva kun kirjoittelit sun tunnelmia. Täällä tunteet on keskenmenon jälkeen vaihdelleet paljon. Välillä on ihan toiveikas ja eteenpäin suuntautuva olo, välillä taas raskaammat fiilikset valtaa mieltä. Se on tosiaankin riipivä ajatus, että loppuvuodesta olisi voinut olla pikkuinen täällä. Toisaalta oon yrittänyt ajatella, että meidän aika vielä tulee. Se, mikä tuntuu oikeastaan turhauttavimmalta tällä hetkellä, on mahdollinen tuleva pitkä odottelu. Eli meillä viimeinen alkio pyritään siirtämään kesäkuussa, mutta jos se ei tärppää, niin uuteen IVF:ään joudutaan jonottamaan 3-4 kk. Päästäisiin siis aloittamaan todennäköisesti marraskuussa munarakkuloiden kasvattelu.. en ollut osannut arvata, että jonotusaika IVFien välissä olisi noin pitkä, tavallaan kaikki alkaa siis iiihan alusta taas. Olikos se niin että te ootte Jyväskylässä hoidoissa? Olitteko yksityisellä vai julkisella? Onko siellä millainen jonotilanne?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Toivoa ei menetetä, pidetään kaikki siitä ajatuksesta kiinni <3

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tosiaan toivoa ei menetetä ❤️. Tsemppiä kaikille!

Onko Oodi teillä vielä selvinnyt pääsettekö jo pian uuteen PAS:iin?

Ymmärrän ajatuksesi Pioni, henkinen toipuminen varmasti ottaa aikansa ❤️. Onpa hyvä kuitenkin että fyysinen toipuminen on sujunut hyvin ja voitte päästä jo noin pian uuteen siirtoon. Kaikki sormet ja varpaat ristissä että sitten onnistaisi loppuun asti!

Mulla on perjantaiksi varattu varhaisultra jos ei sitä ennen tule muuta, ja jännittää ihan hirveästi. Vieläkään ei ole pahoinvointia ja olen henkisesti yrittänyt valmistautua huonoihin uutisiin. Tuntuu että pitäisi jo olla enemmän oireita. Ja välillä vatsaa jomottaa/nipistää melko kovaakin, mutta se ei ole ollut jatkuvaa ja ei ole tullut vuotoa, joten olen toistaiseksi vaan odottanut. Mutta tuo vuodottomuuskin mietityttää, kun tuntuu että vaikka olisi jo käynyt huonosti, niin lääkkeet pitää vuodon poissa (pas tehtiin lääkkeelliseen kiertoon). Mutta ei nyt auta kuin odottaa vielä tämä viikko niin saisi toivottavasti vastauksia, tämä epätietoisuus on niin uuvuttavaa.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Toivotaan että kaikki on kunnossa, 4odennäköisyydet on sen puolella kuitenkin =) Ymmärrän kyllä paremmin kuin hyvin että haluaa myös varautua mahdolliseen pettymykseen! Pidän täällä peukkuja?

Meillä on ylihuomenna ultra ja katsotaan onko limis sopiva siirtoon. Ovis taas antaa jännittää itseään sillä se on todennäköisimmin su-ti akselilla ? viimeksi vasen puoli kyllä ovuloi vasta kp19 mikä olisi perjantai. Saa nähdä ? Jos tämä menee ohi niin sitten ei keritä enää ennen taukoa. Ja sit jos vika pas ei onnaa ni uus hoito hyvällä tsäkällä tän vuoden lopulla ? on tää kyllä ihan perseestä ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Jep ei auta kuin toivoa, varautua ja odotella. Kiitos Oodi!

Pidän peukkuja pystyssä ja sormia ristissä että näyttäis hyvältä ultrassa ja osuis hyvään saumaan ovis ja pääsisitte siirtoon pian! Joo aina kun lähtee ajatukset laukalle mitä jos skenaarioihin, niin epätoivo iskee ja tuntuu että tässä äkkiä vuodet vierähtää ?. Mutta pakko vaan yrittää mennä askel kerrallaan eteenpäin ❤️.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Hei Keväinen, meilläkin tehdään PASit lääkkeelliseen kiertoon, ja ajattelin ihan samalla tavalla, että ehkä lääkkeet pitäisi vuodon poissa vaikka menisikin kesken. Mulla kuitenkin keskenmeno tapahtui lääkkeistä huolimatta spontaanisti eli vuoto alkoi kunnolla. Tämä ei tietenkään tarkoita, etteikö toisenlaisiakin tapauksia varmasti olisi. Mutta uskon tosiaan että teillä on hyvät mahdollisuudet siihen että kaikki on hyvin, ja toivottavasti ultrassa tulisi siihen vahvistus.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Moi Hilla! Olen pahoillani että olet joutunut kokemaan keskenmenon ❤️. Mutta kiitos tuosta tiedosta, että vuoto voisi alkaakin lääkkeiden läpi jos on alkaakseen. Ja jep kuten sanoit, keskeytynyt km:hän voi kai tulla milloin vaan (lääkkeellinen siirto tai ei), ja silloin ei välttämättä tulisi vuotoa heti alkuun. Kiitos kivoista sanoista, jatkan odottelua ja oireiden kyttäystä ?.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moikka kaikille

Jonkun aikaa keskustelua seuranneena ajattelin nyt rohkaistua ja liittyä mukaan 🙂 Itsellä aiemmasta parisuhteesta lapsi, puolisolla ei. Meidän hoidot on edenneet todella nopeasti ja ensimmäisen inseminaation jälkeen siirryyttiin suoraan IVF/ICSI-hoitoihin, joihin ei täällä Pirkanamaan seudulla onneksi ollut jonoa ja huomenna alkaakin piikittelyt aikuisten annoksilla 😀 Vaikka kaikki etenee niin nopeasti kun pystyy, koen aivan järjettömän suurta tuskaa siitä epäreiluudesta että toiset ”hankkii lapsia” kun niin päättävät ja me rampataan jatkuvissa tutkimuksissa ja käynneillä ja ties millä ja siltikin pettymys seuraa toistaan.

Ootteko muut kiinnittäneet huomiota siihen, että kaikki lapsettomuuteen liittyvät käynnit on jotenkin yhteydessä synnytykseen/vauvoihin? Ainakin täällä lähetteen tutkimuksiin saa neuvolasta (miten mieltä ylentävää istua siellä raskaana olevien naisten kanssa odottamassa omaa vuoroaan) ja Taysin parkkihallista lyhin reitti polille kulkee synnytyksen ovien kautta. Eli joka kerralla tapaa muutamia juuri synnyttäneitä naisia.

Onneksi luumupuut ja omenapuutkin pian kukkii ja kesä on tulossa. Aurinkoista viikkoa kaikille!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Hei Luumunkukka, kiva kun tulit mukaan keskusteluun!

Olen itse hoidossa Tilkassa, joka on erillään muista yksiköistä, joten siellä en ole törmännyt tuohon samaan ongelmaan. On todella ikävää, että lapsettomuushoitoyksikkö ja neuvola sijaitsevat samoissa tiloissa. Vaikka raskaana olijat ovat voineet käydä samat hoidot ja vaikeudet läpi, ja ei koskaan tiedä mitä ongelmia raskaudessa voi olla, mutta silti ei ehkä järkevin ratkaisu.

Hieno juttu ettei Pirkanmaalla ole jonoa hoitoihin. Odottaminen on mielestäni yksi prosessin vaikeimmista osuuksista. Tsemppiä hoitoihin! Se, miten erilailla meidän kehot toimii näissä tilanteissa on niin epäreilua. Mun lähimmästä ystäväpiiristä kaikki muut ovat tulleet ekasta yrityksestä raskaaksi ja vaikka en toivoisi yhdellekään ystävistä tätä tuskaa, niin on todella raskasta kun kukaan ystävä ei voi ymmärtää mitä käyn läpi.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Täällä jännitetään ovun ajoittumista (eka PAS). Mulla on ekaa kertaa Clear bluen kahta hormoonia mittaava testi käytössä ja se on nyt vilkkunut perjantaista saakka (4 päivää! onko muilla vilkkunut noin kauan?). Ovu ei saisi osua huomiselle tai sitten siirto luultavasti siirtyy elokuuhun kesätauon takia. Jännittää ihan hulluna miten tässä käy..

Joku puhui joskus, että maanantai olisi jossain paikoissa ainut päivä, että ei ovua saisi tulla. Istutetaanko muualla ti ovut maanantaina (kyseessä nyt blasto)? Täällä oli myös puhetta myöhäsemmästä istutuksesta, miten teillä on istutettu alkioita, jos lasketaan että ovupäivä on päivä 0??? Olin muuten hämmentynyt kun lääkäri ei tiennyt miten istutusaika lasketaan, lasketaanko ovupäivä mukaan vai ei. En tiedä oliko samainen lääkäri, joka laski mun punktiopäivän viikolla väärin ja hoidot sen takia siirty kuukaudella…. Oon hieman pettynyt omaan lääkäriini, mites te?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Lumme, täällä ei saa ovis plus tulla su tai ma blastojen kanssa. Osuis viikonlopulle siirto. Tiistaina jos tulis niin siirto olis sit maanantaina 🙂

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Tilkassa tehdään ”helppoja” siirtoja nyt myös lauantaisin, siksi maanantain ovut on ok, mutta jännä että muualla ovu + 6 on ok. Eli Tilkassa lasketaan ovu + 5 ja teidän hoitopaikassa ovu + 6. Miten voi olla tällainen ero? Saanko kysyä missä Pioni käyt hoidossa? Tästä olis mielenkiintoista nähdä tutkimustietoa? onko kukaan sattumoisin törmännyt?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Joo tilkassa tosiaan ovulaatiosta suoraan alkion ikä, kun toisaalla ovulaatiota päivä +alkion ikä.
        Meinaatko Lumme illalla vielä testata? Toivon tosiaan että pääset siirtoon ? olis taas piinailijatoveri jos itselläkin käy säkä?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiitos! Toivotaan! Olis kyllä kiva saada piinailukaveri 🙂 Olitko Oodi Tilkassa hoidossa? Vai onko sullakin tuo ovu + 6? Milloin luulet, että sun siirto on? Taidan testata illallakin. Yleensä mulla on ovu vasta 16. kiertopäivä eli se olis keskiviikko. Täytyy toivoa, että näin olis nyttenkin.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Jos saisin heittää villin veikkauksen/toiveen niin ensi viikon perjantaina olisi siirto. Mut paremmin varmaan tietää ke kun näkee onko siellä follia tulossa ja jos kiin minkä kokoista =)

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Sulla ilmeisesti siis ovu ensi viikonloppuna. Toivotaan, että kaikki hyvin ja pääset tässä kuussa siirtoon! Onko sulla muuten ovu + 5 vai ovu + 6?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

En muista olitko sinä Oodi vai kuka, joka toivoi että seuraavakin siirto olisi myöhemmin kun siitä oli hyviä kokemuksia.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Aa joo ollaan tilkassa eli ovu +5pv.
        Mä ainakin toivon suht aikaista siirtoa kun viimeksi siirrettiin perjantaina kun ovu sunnuntai iltana ja se johti raskauteen. Toki keskeytyi mutta… Nyt ovu pe iltana ja torstaina siirto josta nega.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

okei, eli jostain syystä Tilkan sisälläkin vaihdellaan päiviä (ehkä resurssien takia). Johonkin tutkimukseen nuo 5 + ovu ja 6 + ovu varmaan nojautuu, mutta yhä ihmettelen miten eri kunnissa nojataan eri tutkimustuloksiin.
        Toivotaan, että meidän ovut ei osu tiistaille, niin päästään siirtoon!!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Tänäänkin vielä vilkutti! Ovu on varmaan huomenna, eli siirtoon pitäisi päästä tässä kuussa! Onko kellään mulla ovutesti vilkuttanut 5. päivää? Onkohan se ihan normaalia 😀

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mä en oo noita vilkuttavia käyttäny, mutta näyttääkö se viivoja? Mä aina tsekkaan varuiks one-stepillä myös ja vertailen viivoja ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

En luota mun viivojen lukutaitoon. Ostin toisenlaisen clear blue ovutestin, jolla olen testaillut iltaisin sunnuntaista lähtien 🙂 Kalliiksi tulee…. ja siinä ei ole näkynyt hymynaamaa. Tulen kyllä hulluksi näiden testien kanssa. Ajattelin, että nyt otan sen kaikkein parhaimman testin kun asia on niin tärkeä. Big fail!

Mutta luotan, että ovu on huomenna, sillä se on ollut aina kp16.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Miten voitte Jema ja Taikatalvi?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiitos kysymästä, aika hyvin 🙂 Mulla on ilmeisesti 5+4 nyt ja vaihtelevasti on pahoinvointia, väsymystä ja koko ajan tissit kamalan kipeänä. Reilun viikon ajan ollut rusehtavaa, mutta välillä myös vähän punaista vuotoa, joinain päivinä niin paljon, että olen ollut aika huolissani (siis kuitenkin selvästi vähemmän kuin menkkavuoto ja punaista vuotoa on ollut tosi vähän). Olen huomannut, että jos oon vähänkin rehkinyt, niin se on heti vaikuttanut seuraavan päivän olotilaan ja vuotoon ja on ollut vähän mahakipuakin. Nyt oon lepäillyt pari päivää, niin on ollut parempi olo. Eka ultra on 31.5., sitä odotellessa…

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Todella kiva kuulla! 🙂 Ensimmäiseen ultraan odottelu tuntuu varmasti todella pitkältä ajalta.

Missä sä Taikatalvi kävit akupunktiossa? Voisin kanssa ruveta käymään jos se nostaisi mahdollisuuksia.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kävin Maria Eklöfillä Ullanlinnassa https://mariaeklof.wixsite.com/terveys. Oon aiemmin käynyt Yulan Niulla, mutta siellä on vähän liian hektinen meininki mun makuun, vaikka monet ovat kyllä saaneet hyviä tuloksia sieltä. Marian tulokset eivät kyllä kalpene Yulanin rinnalla ja oli ihanan rentouttavaa 🙂

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Hei, kiitos tästä! Kävin kans kerran Yulanilla ja oli myös mulle vähän liikaa 🙂 Ootko Taikatalvi ollut jollain ruokavaliolla? Yulanhan suositteli välttämään yhtä sun toista ja hoitoihin kuului myös heidän rohdot (joita en uskaltaisi syödä kun en tiedä mitä sisältävät) Olenko vain liian skeptinen 😀

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Ei se Yulan edes muistanut antaa mulle niitä kapseleita, mutta en kyllä ois syönytkään… Oon PCOS:n takia noudattanut tässä vuoden aikana enemmän tai vähemmän gluteenitonta ruokavaliota ja lisännyt kasvisten ja erilaisten salaattien sekä protskujen määrää suhteessa nopeampiin hiilareihin. Lisäksi vetelin erilaisia lisäravinteita, joiden on katsottu sopivan mulle. Tein siis Dutchtestin viime syksynä ja siinä selvisi erilaisia hormoniepätasapainon taustalla olevia juttuja.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kävin sun suosittelemassa akupunktiopaikassa. Kiitos, oli paljon parempi kuin edellinen. Missä teit tuon Dutchtestin?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Lumme,

Kiitos kysymästä. ?
      Meidän raskaus on edennyt jo viikolle 12 (11+3), ollaan päästy jo neuvolassa sekä kotona kuulemaan minin sydänääniä ja huomenna olisi aamupäivällä aika nt-ultraan. ?

Kamalalta pahoinvoinnilta (ei oksua), jatkuvalta nälältä sekä väsymykseltä ei olla säästytty.
      Pahoinvointi jäi onneksi joskus pari viikkoa sitten pois, nyt vaan nälkä koko ajan ja joka päivä voisi nukkua päikkärit. ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Rv 5+6, väsytys, turvotus, unettomuus ja tissikipu seurana.. Sekä uutena ystävänä hammaspesun yhteydessä ilmenevä oksennusrefleksi?

Varhaisultra 28.5, ensimmäinen neuvola 9.6?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Onpa mukava kuulla, että teillä kaikki hyvin! Antaa meillekin toivoa! 🙂 Tsemppiä raskausoloihin! Mun raskaana ollut ystävä ei voinut pestä moneen kuukauteen takahampaita tuon oksennusrefleksin vuoksi. Toivottavasti menee pian ohi!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mielenkiinnolla seurannut tätä keskustelua, ihanaa ja samalla kamalaa seurata miten moni on tällaisessa tilanteessa. Ihan hillitön toivo ja tsemppi paistaa keskustelusta! 🙂

Täällä ollaan Oys jonossa, eka käynti vasta tulossa ja IVF varmaankin edessä, sillä munatorvet tukossa, miehellä hieman alentunut siittömäärä. Alkuselvittely tehty yksityisellä aika pitkälle, nyt varsinainen hoito tarkoitus tehdä julkisella ja toivottavasti jonot ei ihan kamalat. Oli yllätys että Oys laittaa naistenpolille, sanoivat vielä erikseen ettei käyntiin tule mukaan lapsettomuuspuolen väkeä koska ”ei tänne kaikki mahdu”. Varmaan ihan ok, mutta eka reaktio oli pieni hätäännys ja ärsytys, kun pallottelivat osastojen välillä ennenkuin homma on edes alkanut.

Onko Oys tavannut ottaa hormonikokeet ennen käyntiä? Tuli vain pvk ja kilpirauhaskokeista laput, miehen testi tehty jo aiemmin.
      Saako mies tulla Oysissa punktioon mukaan?

Kiitos, jos joku osaa näistä sanoa kokemuksia. Jännittää ja hirvittää hiukka jo valmiiksi.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Lumme kiitos kysymästä. Olin tosiaan eilen punktiossa, jossa saatiin kerättyä 3 kypsää munasolua (5 kerättiin, mutta yhdessä ei ollut munasolua ja yksi ei ollut kypsä). Yksi kerättiin endometriooman läpi josta aiheutui verenvuotoa. Ei tuntunut ollenkaan kipuja koko toimenpiteen aikana eikä vieläkään (tänään ollut jo ilman kipulääkkeitä), mutta toimenpiteessä annettiin suoneen antibioottia, nesteytystä sekä jotain veren tyrehdytyslääkettä ja kielen alle pahoinvointilääke sekä ennen kotiinlähtöä vielä voltaren kipulääke. Ja tuli tosiaan aikamoinen heikotus sen verenvuodon seurauksena, olin kuulemma aivan kalpea ja kylmänhiki iski.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiva kuulla että oli kivuton toimenpide =) peukut pystyyn että kaikki on hedelmöittynyt ja lähtee kehittymään normaalisti. Pääsetkö tuoresiirtoon?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Hienoa, että saitte kolme kypsää munasolua. Toivotaan, että kaikki hedelmöittyisi ja jakautuisi hyvin! Onneksi et tuntenut kipua, mutta ikävä tuo verenvuoto. Onneksi kuitenkin kaikki nyt hyvin!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moikka kaikille pitkästä aikaa! Täällähän on tapahtunut kaikenlaista. Tsemppiä plussannneille, siirtoon menijöille ja kaikille muillekkin. ❣️

Tulin omia kuulumisia tänne kertomaan. Tosiaan kevään aikana tehty neljä pas siirtoa. Ekasta tuli keskenmeno. Ja nyt kaksi viikkoa sitten siirrettiin tosiaan tuo neljäs ja tänään sain kaksi viivaa testiin.. veritesti on vasta perjantaina. Jännittää kuinka tämän plussan kanssa käy.

Kyllä tämä on erittäin raastavaa aikaa mielelle, kun pitäisi ilota, mutta silti et osaa. ??‍♀️

Nonni tästä tuli tämmönen oma vuodatus tänne! Ihana lukea teidänkin kuulumisia. ☺️

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Onnea plussasta! Millä viikolla meni se eka kesken? Kysyisin myös tosta verikokeesta, kun HUS:ssa ei mulle sellaista määrätty, suoraan sain vaan ultra-ajan. Missä olet hoidossa?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Ihanaa onnea viivoista ♥️? miten multa on ihan menny ohi sun piinailut!
        Iloitaan nyt tästä hetkestä pelkäämättä ja miettimättä tulevaa ?
        Oliko sulla ne kaksi pas siirtoa ihan vain nega?

Mä just ajelemassa ultraan tsekkaamaan onko viimeinen siirto mahdollinen tässä kierrossa. Pessimistinen on olo.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Onnea täältäkin plussasta! Ymmärrän että on vaikea iloita kun koko ajan niin epävarma olo, mutta kaikki sormet ristissä että tämä plussa pysyy loppuun asti <3.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kyllä tää kaikki hullunmylly toiveineen, epävarmuuksineen, pettymyksineen tosiaan on ihan kauhean raskasta aikaa. Vitsit, mitä voimanaisia ollaan! (eipä tässä muukaan auta…) Täällä välillä niin uupunut olo kesken piinapäivien – ihan hirveää, kun ei millään meinaa uskaltaa edes toivoa ja toisaalta ei niin millään enää pystyisi ottamaan huonoja uutisiakaan vastaan ja valmistautumaan taas seuraavaan yritykseen. Huh. Hurjan paljon tsemppiä kaikille!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mikä PP on kevät menossa? Milloin virallinen testipv ja meinaatko sinne asti odotella?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

<3

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Me ollaan hoidossa Kuopiossa, kys:ssä. Täällä automaattisesti otetaan kahden viikon kuluttua HCG arvo, että nähdään myös pienet kiinnittymisyrityksetkin. Se eka meni kesken 5+4, eli tosi alussa..

Oodi joo tässä välissä kaksi oli täysin nega. Ei pienintäkään yritystä kiinnittyä, kun veritestikin oli alle 5. Kerro miten meni ultrassa, toivottavasti pääsette siirtoon tästä kierrosta! ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Ok, kuulostaa kyllä järkevältä tuo verikoe, jännä että täällä ei tehdä… Pidetään peukkuja, että jatko tämän plussan kanssa sujuu hyvin! 🙂

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Joo ei menny nyt taas niin ku ois toivonut. Liian aikaista sanoa voiko siirtää, maanantaina uus ultra. Sano lääkäri kyllä että voi hyvin olla ok tässä kierrossa et ei kantsii stressaa mut vielä niin pieni folli ja limis ettei varmaksi voi sanoa. Mulla jännästi näköjään joka toinen kierto lyhyempi ja joka toinen pidempi…

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Voi hitsi kun et vielä saanut varmuutta siirrosta Oodi ?. Toivottavasti maanantaina tilanne näyttäisi jo paremmalta!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Onko kokemuksia Oys tai muiden käytännöistä nyt koronan ajalta? Saiko mies olla punktiossa mukana?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Hei Mittarimato. Ei vielä käytännössä kokemusta, mutta meille sanottiin viime kuussa että saa mies olla mukana. Toki mahdollinen koronatilanteen pahentuminen saattaa tilanteen muuttaa.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Kiitti Leppis! Tässä tilanteessa voi varmaan muuttua säännöt vielä vaikka mitenpäin, mutta mukava kuulla, että vielä ollut mahdollista. Täytyy vain toivoa ettei jonot ole ihan hirmu pitkät, endometrioosin takia odottelu pelottaa ja sitä haluaisi vaan kipaista suoraan yksityiselle, kun kaikki siellä käyneet kokee saaneensa nopeaa ja hyvää apua. Meillä vasta ensikäynti tulossa, mutta molemmat tutkittu jo yksityisellä puolella pitkälle.

Nimetön
            Ei-aktiivinen

Toivon että pääsette sujuvasti hoitoon. Kun meille vuodenvaihteessa ivf-aikataulua suunniteltiin, niin olihan se kieltämättä hieman turhauttavaa kun aikataulu meni kuukausien päähän, joskin jäin käsitykseen että minun kierrot sattui ajoittumaan siten että niihin sopivat ajankohdat oli jo täyteen buukattu. Siis että tilaa olisi ollut jo aikaisemmille kuukausille jos kierrot olisi olleet hieman pidemmät/lyhyemmät.
            Mutta nyt meillä siis aikataulut tiedossa ja kesäkuulla punktiopäivä jos kaikki menee niinku pitää.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Toivotaan Oodi että siirtoon pääsette❤

Mulla on hirveä työputki menossa, ehkä sikäli hyvä että ei ehdi niin paljon miettiä näitä hoitoja ja lapsettomuus juttuja.. Viikonloppuna aattelin nauttia sushia, kun sitäkin kerta voi nyt syödä?

Onnittelut plussasta Aurinko, tarrasukkia pienelle❤

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Oikein!! Iteki käyny 3krt viikossa nyt kun Ravintolat aukesi ?
        Ja kiitos ♥️ taas yksi asia mitä ei osannut tässä vaiheessa odottaa joutuvansa jännittämään ? toivo on korkealla. Ja sanoivat myös että hus jonot uuteen hoitoon on luokkaa 3kk ?

Nimetön
          Ei-aktiivinen

3 kk! 😮

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Täällä viime viikon piina on muuttunut toiveikkuudeksi, kun testi näytti positiivista. Mulla ei oikein ole mitään oireita, ja se kyllä tässä kohtaa syö naista pahasti. En osaa vielä ihan täysin iloita, kun tuntuu että pitäisi jo tuntua jossain. Ultraankin on vielä kaksi viikkoa aikaa. Ihana lukea teidän kuulumisia, onnea muille plussanneille ja jaksamista hoitoja odotteleville!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Ihana kuulla! Paljon onnitteluja ja tsemppiä ultraan odotteluun ♥️

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Onnea plussasta ?! Ymmärrän täysin ajatuksesi, mutta toivotaan parasta, että kaikki on hyvin ❤️.

Olen itsekin tässä jo vähän liiaksi viime viikot googlaillut oireita/oireettomuutta. Muita oireita on ollut, mutta pahoinvointia ei oikeastaan tai ehkä ihan minimaalista kerran pari. Mutta kattavan googlauksen perusteella oireiden kirjo (ja oireettomuuden) on valtava ihmisten välillä ja samallakin ihmisellä eri raskauksissa, joten niiden perusteella on vaikea päätellä onko kaikki hyvin vai ei. Toivottavasti kaikki siis pysyy hyvin, ja tsemppiä odotteluun!

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Kiitos teille! ❤️ Niin minäkin olen yrittänyt ajatella, että erot oireissa ovat niin hurjia, ettei kannataisi liikaa miettiä. Tässä päivä kerrallaan ja parasta toivotaan!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Maanantaina on eka PAS 🙂 Kylläpä jännitti tuleeko ovu tiistaina. Nyt vaan toivotaan, että alkio selviää sulatuksesta.
      Toivottavasti Oodi sulla olis vain hidas kierto ja pääset myös siirtoon!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Oodi
      1. Icsi 10/20

niinas_
      1.IVF 3/21
      -> 4 blastoa pakkaseen

Pioni
      1.Ivf 12/2020
      2.Pas tulossa 4/2021

Lumme
      1. IVF 3/2021
      pakkasessa 3 blastoa
      4/2021 välikierto
      1. PAS 5/2021

Keväinen
      1. Ivf 2/2021
      1. Pas 3/2021 nega
      pakkasessa 3 blastoa

Krispy
      1. IVF 1/2021
      Tuoresiirto 2/2021, nega
      2 blastoa pakkaseen
      PAS 3/2021, nega
      PAS 4/2021 tulossa

Tilhi

Novelle
      plussa 17.3.

AmandaUnelma

Aliisa
      1. Pas 1/21-kr
      2. Pas 3/21-km
      3. Pas 8/21

Unana
      2019 inseminaatiot

Kevät

Jojoba

Kaisla
      02-03/21 1. IVF

Dina

ananas
      2.IVF 2018
      2.PAS 3/21 > plussa

Tya
      2020 3x inseminaatiot
      -> 2 blastoa pakkaseen

Sinisilmät
      12/20 inssi NEGA

Tuulientyttö
      Km luomu 7/11,
      Km luomu 2/12,
      Km luomu 5/15,
      Km luomu 11/15,
      Km pas 10/18,
      Km luomu 2/19
      Kem pas 5/19,
      Km luomu 7/19,
      KU luomu 12/20
      2. IVF lyhyt kaava 4/21

Mariann

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Vastaan nyt näin kun mulla alkaa herkästi rivit pomppimaan, mutta siis Oodi. Meilläkin viiminen blasto jäljellä pakkasessa. Voi huoh sentää.. Jotenkin luulen et toiseen ivf tässä joutuu. Toisaalta onhan se sitten myös aina uusi mahdollisuus❤

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Joo lähtee nopeasti hyppimään jos vastaa vastaukseen eikä alkuperäiseen viestiin.

Eikös se ollut niin että pääsitte nyt alkavasta kierrosta vikaan passiin? Mutta ette ollu Tilkassa? Mulla on vähän sama fiilis, jotenkin vaikea uskoa että beibi saataisiin syliin tästä viimeisestä kun 3 aiempaa ei onnistunut ? Tulee kovin surullinen fiilis. Vaikka eihän siihen tarvitse kuin yhden alkion.

Mutta se että seuraavaa hoitoa saatetaan joutua odottamaan lähes talveen asti… Muualla ei liene niin kovat jonot kuin tilkassa.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Me ollaan Oodi hoidossa KYSissä, ja meillä kolmesta alkiosta viimeinen olisi tarkoitus siirtää kesäkuussa. Jos sekään ei johda raskauteen, joudutaan samaan jonoon jossa odoteltiin koko viime syksy hoidon alkamista, eli todennäköisesti marraskuussa päästään toiseen IVFään. Jotenkin olin kuvitellut, että kun kerran pääsee tähän IVF-rumbaan, niin näin pitkiä väliodotteluja ei tulisi. Vaikea on ollut sopeutua ajatukseen, että koko syksy sitten taas vaan odotellaan ? samalla kun me odotellaan, lähipiirissä syntyy useita vauvoja. No, oon ajatellut että täytyy vaan yrittää jotenkin irrottaa ajatuksia tästä prosessista ja keskittyä muihin asioihin, jotta jaksaa.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Oodi, Joo päästäis passiin kierrosta joka seuraavaks alkaa. Ollaan keski-suomessa hoidoissa, ostopalveluna yksityisellä tehdään punktiot ja siirrot. On kyllä käsittämättömän pitkät jonot siellä.. ? Mutta se on totta mitä sanoit, ei se tarvitse kun yhden hyvän alkion❤ Oliko teilläkin muuten siittiöissä häikkää? Vai muistanko väärin

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Teillä onneksi vähän nopeammin pääsee jatkamaan, mutta tosiaan toivotaan että nämä seuraavat ovat ne meille tarkoitetut ♥️?
        Miehellä on kromosomipoikkeama jonka ainut oire on siittiöiden vähenevä määrä ? Eli mitä pidemmälle mennään niin vaikeammaksi tämä menee – toki ikä vaikuttaa aina..

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Toivotaan, että tärpppää! Ikävää tämä odottelu tosiaan, etenkin kun siihen vielä lisää tuon paineen, joka johtuu uhkaavasti vähenävästä siittiö- tai munasolureservistä ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Voi harmi noita jonoja ? Mekin ollaan Tilkassa. Pakkasessa vielä 2, joista toinen siirretään varmaan ensi viikolla ja toinen kesätauon jälkeen. 2 PASia ollaan jo käyty. Tuntuu kyllä pitkältä ajalta odottaa noin monta kuukautta. Meilläkin se tarkoittaisi, että päästään tänä vuonna yrittämään vaan 4 tai 5 kertaa, kun normi tilanteessa olijat voivat yrittää kotona sen 12 kertaa. Pelkään, että aika loppuu kohta kesken, kun munasoluja on niin vähän, kun niitä on tuhoutunut leikkauksien takia.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Oi toivotaan että pääsette ensi viikolla siirtoon ? onko päivästä tietoa vai tarkistetaanko vielä kohdun tilanne?

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Kohdun tilanne tarkistetaan vielä, mutta ensi viikon lopulla pitäisi olla siirto. Siellä kyllä luvattiin, että siirtoon mennään, vaikka limakalvo onkin vähän ohut. Toivotaan, että se riittäisi kiinnittymiseen silti.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Voi toivotaan että tarrasi ♥️ Meillä olisi siirto todennäköisimmin ensi viikon pe/la tai sitten ma/ti, jos siirtoon päästään, elikkä samoilla mennään ?

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Toivotaan, että tekin pääsette siirtoon 🙂 Tsemppiä!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Onko jollain muulla muuten ohut kohdun limakalvo? Mulla se ei näytä juurikaan paksuuntuvan, vaikka on iso annos progynovaa käytössä (2mgx4/vrk). Päästään kuitenkin siirtoon, vaikka se jää varmaan taas vähän alle sen 7mm, joka on minimiraja.

Onko joku löytänyt apua tähän jostain muusta, esim mineraaleista? Tai onko joku onnistunut raskautumasn tästä huolimatta? Ostin juuri l-argiinia ja käytössä on myös erilaisia vitamiineja, kuten e ja omegaa.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Hei Faye, minulla on myös ollut ohut limakalvo. Molemmissa pas:eissa oli hieman alle 7mm, ja siitä viikon päästä tehtiin siirto. Siirrossa ei enää mitattu, joten en tiedä mikä se silloin oli. Olin tästä kovin huolissani, mutta näyttäisi, että kyllä se silti voi onnistua. Minulla oli 3x2mg progynova per pv käytössä. Lääkäri ei mielestäni ollut kovin huolissaan tuosta limakalvosta, ja rakenne siinä kai oli kuitenkin hyvä. Lisäksi se ei minulla missään vaiheessa tutkimuksia ollut kovin paksu, joten siinä on varmasti paljon yksilöllisiä eroja. Lääkäri myös sanoi, että jos estrogeenin määrääkään nostaa hirveästi, niin se voisi vaikuttaa siihen istutusikkunaan/ progesteronin aloitukseen, joten sekään ei ilmeisesti ollut niin yksinkertainen ratkaisu. Mutta luettuani nämä kommentit, niin jos vielä uusi pas tulee jossain vaiheessa, otan kyllä myös tuon vehnänalkioöljyn kokeiluun.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Hei Keväinen, kiva kuulla, että sinulla onnistu ohuesta limakalvosta huolimatta. Antaa toivoa minullekin 🙂 Paljon onnea plussasta, toivotaan, että se pysyy matkassa!

Lääkäri ei puhunut tuosta istutusikkunan muuttumisesta mitään, kun lisäsivät progynovan annosta. Kävin nyt myös ostamassa tuota vehnänalkioöljyä. Harmi, etten aiemmin ollut kuullut siitä!

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Kiitos Faye! Joo uskon täysin että teillä on toivoa ja mahdollisuus hyvään lopputulokseen! Ja teillä varmasti katsottu myös että hormonien määrät ym. aikataulut on ok. Tuo istutusikkuna-asia on varmaan myös sellainen, että ei siitä ole mitään varmuutta miten se muuttuisi tai muuttuuko. Luulen että tässäkin on vaan niin paljon vaihtelua lääkäreiden kesken, kuten monessa muussakin asiassa tällä polulla, joten ei näissä varmaan ole selkeitä vastauksia, muutenhan käytännöt olisivat yhtenevämpiä.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Faye, mulla ollut limakalvo passeissa aina yli 8mm eli ei ongelmaa sen suhteen. Mutta halusin kokeilla toiseen passiin onko vehnänalkioöljyllä vaikutusta ja se oli paksumpi mitä ekassa passissa. Ja muuten tismalleen samat lääkkeet molemmissa, lääkkeellisiin kiertoihin tehtiin. Lisäks taisin välillä juoda greippimehua kun muistin?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiitos vinkistä Pioni! Paljonko otit päivässä tuota öljyä?

Nimetön
          Ei-aktiivinen

N. Ruokalusikallisen päivässä! Ja tosiaan huuhdoin aina kun muistin niin greippimehulla alas. Uskon kyllä että mulla tepsi toi öljy ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hui hurjalta kuulostaa noi jonot.. en tiennyt, että kysissäki on nuin pitkät jonot ??‍♀️

Mä join tässä kierrossa kierrossa Donaferty nimistä ravintolisää.. en tiedä oliko siitä apua, muttta huomenna se selviää kun tietää hcg arvon. Tätä ainakin suositellaan, jos on oiretta monirakkulaisista munasarjoista

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Aurinko, mille se donaferty maistui? Oon miettinyt sen ottamista käyttöön ennen mahdollista 2.Ivf. Onko ihan juotavaa?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Sapelihammastiikeri, ihan hurjasti onnea positiivisesta testituloksesta!
      Mulla virallinen testipäivä lauantaina ja taidan sinne asti odotella. Välillä oon ollut nyt viime päivinä niin jännittynyt, et pelkään jo sillä saavani koko homman piloille, jos se ei muuten ois. Mut ei auta kuin luottaa, et jos on onnistuakseen, niin onnistuu ja päinvastoin.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Pioni ei maistu juuri miltään, kun kylmään veteen sekoittaa, ?☺️

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Oodi
      1. Icsi 10/20

niinas_
      1.IVF 3/21
      -> 4 blastoa pakkaseen

Pioni
      1.Ivf 12/2020
      1.Pas 2/2021, plussa km 5+5
      2.Pas 4/21, plussa km 6+2
      3. Pas tulossa 6/21

Lumme
      1. IVF 3/2021
      pakkasessa 3 blastoa
      4/2021 välikierto
      1. PAS 5/2021

Keväinen
      1. Ivf 2/2021
      1. Pas 3/2021 nega
      pakkasessa 3 blastoa

Krispy
      1. IVF 1/2021
      Tuoresiirto 2/2021, nega
      2 blastoa pakkaseen
      PAS 3/2021, nega
      PAS 4/2021 tulossa

Tilhi

Novelle
      plussa 17.3.

AmandaUnelma

Aliisa
      1. Pas 1/21-kr
      2. Pas 3/21-km
      3. Pas 8/21

Unana
      2019 inseminaatiot

Kevät

Jojoba

Kaisla
      02-03/21 1. IVF

Dina

ananas
      2.IVF 2018
      2.PAS 3/21 > plussa

Tya
      2020 3x inseminaatiot
      -> 2 blastoa pakkaseen

Sinisilmät
      12/20 inssi NEGA

Tuulientyttö
      Km luomu 7/11,
      Km luomu 2/12,
      Km luomu 5/15,
      Km luomu 11/15,
      Km pas 10/18,
      Km luomu 2/19
      Kem pas 5/19,
      Km luomu 7/19,
      KU luomu 12/20
      2. IVF lyhyt kaava 4/21

Mariann

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Oodi
      1. Icsi 10/20

niinas_
      1.IVF 3/21
      -> 4 blastoa pakkaseen

Pioni
      1.Ivf 12/2020
      3. Pas tulossa 6/21

Lumme
      1. IVF 3/2021
      pakkasessa 3 blastoa
      4/2021 välikierto
      1. PAS 5/2021

Keväinen
      1. Ivf 2/2021
      1. Pas 3/2021 nega
      pakkasessa 3 blastoa
      2. Pas 4/2021 plussa

Krispy
      1. IVF 1/2021
      Tuoresiirto 2/2021, nega
      2 blastoa pakkaseen
      PAS 3/2021, nega
      PAS 4/2021 tulossa

Tilhi

Novelle
      plussa 17.3.

AmandaUnelma

Aliisa
      1. Pas 1/21-kr
      2. Pas 3/21-km
      3. Pas 8/21

Unana
      2019 inseminaatiot

Kevät

Jojoba

Kaisla
      02-03/21 1. IVF

Dina

ananas
      2.IVF 2018
      2.PAS 3/21 > plussa

Tya
      2020 3x inseminaatiot
      -> 2 blastoa pakkaseen

Sinisilmät
      12/20 inssi NEGA

Tuulientyttö
      Km luomu 7/11,
      Km luomu 2/12,
      Km luomu 5/15,
      Km luomu 11/15,
      Km pas 10/18,
      Km luomu 2/19
      Kem pas 5/19,
      Km luomu 7/19,
      KU luomu 12/20
      2. IVF lyhyt kaava 4/21

Mariann

1. Ivf 12/2020 – 3 blastoa pakkaseen
      1. Pas 2/2021 Plussa, kemiallinen
      2. Pas 4/2021 Plussa, km 6+2
      3. Pas ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Täällä tuli tänään hyviä uutisia, kun varhaisultrassa kaikki oli hyvin. Valtava helpotus kyllä kun olen yhä ollut huolissani siitä, ettei ole pahoinvointia, vaikka tiedän että kaikilla oireet on erilaiset. Mutta nyt voi jo luottavaisemmin mielin jäädä odottamaan jatkoa, vaikka kyllä tässä varmasti aina on epävarmuus läsnä, varsinkin näin alussa. Hirmuisesti tsemppiä kaikille, toivon koko sydämestäni että meille kaikille suotaisi onni kohdalle ja saisimme vauvat lopulta syliin asti ❤️.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Ihana kuulla keväinen ♥️ onnea ja tsemppiä jatkoon!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mitä ihanimpia kuulumisia, luo toivoa meille kaikille! Kaikkea hyvää <3

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiitos Oodi ja Kevät! Kuin myös ❤️

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Ihana kuulla! Helpottaa aina omaa mieltä kuulla että vähäisilläkin oireilla kaikki on hyvin!

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Joo selvästi kaikilla tilanne ja olo on erilainen. Luulen kyllä että ne oireajatukset pyörii koko ajan taustalla vaikka yrittää olla liikaa miettimättä (ainakin omalla kohdalla kunnes saa taas lisää varmuutta että kaikki etenee hyvin), mutta päivä ja hetki kerrallaan eteenpäin on mentävä:). Tsemppiä ultran odotteluun!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei kaikki! Minäkin liityn tähän ryhmään saadakseni vertaistukea. 4 ivf tehty nyt huhtikuussa.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Hei Pita, kiva kuin liityit mukaan keskusteluun!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Jatketaan nyt vielä omaltakin osalta.

Oodi
      1. Icsi 10/20

niinas_
      1.IVF 3/21
      -> 4 blastoa pakkaseen

Pioni
      1.Ivf 12/2020
      3. Pas tulossa 6/21

Lumme
      1. IVF 3/2021
      pakkasessa 3 blastoa
      4/2021 välikierto
      1. PAS 5/2021

Keväinen
      1. Ivf 2/2021
      1. Pas 3/2021 nega
      pakkasessa 3 blastoa
      2. Pas 4/2021 plussa

Krispy
      1. IVF 1/2021
      Tuoresiirto 2/2021, nega
      2 blastoa pakkaseen
      PAS 3/2021, nega
      PAS 4/2021 tulossa

Tilhi

Novelle
      plussa 17.3.

AmandaUnelma

Aliisa
      1. Pas 1/21-kr
      2. Pas 3/21-km
      3. Pas 8/21

Unana
      2019 inseminaatiot

Kevät

Jojoba

Kaisla
      02-03/21 1. IVF

Dina

ananas
      2.IVF 2018
      2.PAS 3/21 > plussa

Tya
      2020 3x inseminaatiot
      -> 2 blastoa pakkaseen

Sinisilmät
      12/20 inssi NEGA

Tuulientyttö
      Km luomu 7/11,
      Km luomu 2/12,
      Km luomu 5/15,
      Km luomu 11/15,
      Km pas 10/18,
      Km luomu 2/19
      Kem pas 5/19,
      Km luomu 7/19,
      KU luomu 12/20
      2. IVF lyhyt kaava 4/21

Mariann

1. Ivf 12/2020 – 3 blastoa pakkaseen
      1. Pas 2/2021 Plussa, kemiallinen
      2. Pas 4/2021 Plussa, km 6+2
      3. Pas ?

sapelihammastiikeri
      Inseminaatioita 3 kpl 2019-2020
      1. IVF 2/2021 lyhyt kaava, 7 munasolua joista yksikään ei hedelmöittynyt
      2. IVF/ICSI 4/2021 lyhyt kaava, 6 alkiota pakkaseen
      1. tuoresiirto -> plussa

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Miten Kevät maltat odottaa viralliseen päivään asti? Mä kestän viikon ja sitten mun on jo pakko aloittaa testailu 🙂 Toivotaan, että olisi tarrannut kiinni!

Toivottavasti Aurinko sait hyviä uutisia!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Ihana uutinen keväinen, varmasti helpottanut mieltä.

Minäkin sain hyviä uutisia, hcg arvo oli 362 eli juurikin viitearvoissa, 2päivän alkio siirretty ja arvon pitäisi olla 60-400 välillä. Joten nyt täytyy vain luottaa, että jaksaa kasvaa mukana loppuun asti. ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mahtavaa aurinko! Toivotaan täällä että pääsette loppuun saakka ♥️

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiitos Aurinko! Ihana että sait verikokeesta varmistusta, tsemppiä ja toivotaan että kyytiläinen säilyy matkassa <3!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tää Keskustelu Alko taas hyppimään ikävästi, tein uuden

Ivf/Icsi/Pas 2021 vol. 6

Jos vastaukset tulisi aina yhden viestin alle niin ei menisi mahdottomaksi lukea viestit ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

7+3

Ultrassa 12mm heppu ja sydämen syke❤️

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Voi miten ihanaa! 🙂

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Oikein paljon onnea ? peukut pystyyn että pysyy loppuun asti ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

En ole vielä mennyt.Sinnittelen huomiseen koska en haluaisi joutua päivystykseen jonottamaan nyt korona aikaan. Jomottaa kyllä jatkuvasti. Todella kummallista. Mikähän siellä otti kiinni venytyksessä?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos.

Tuohon en osaa vastata mutta pakko ajatella ettei sykkeen myöhäisemmälle näkymiselle olisi mitään mahdollisuutta. Olisi hirveää jos päättäisivät keskeyttää lääkkeillä terveen raskauden jos siihen olisi pienikin mahdollisuus.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Olettaisin että just sen takia että viikot tiedetään niin varmasti. Ja lääkäri sanoi että arviolta keskeytynyt viikolla 5-6 ja nyt olisi 7 eli ei kyse ihan parista päivästä. Mutta ensireaktio oli kyllä että katsooko varmasti oikein vai voiko olla mahdollisuutta että on nyt vaan jotenkin piilossa tai jos jos jos…?

Henkilökunta oli kyllä ihan mahtavia kaikki. En ollut varautunut että noinkin hyvin pitävät huolta. Sain selvät ohjeet ja ison kasan yhteystietoja mihin ottaa yhteyttä jos henkisestikin tarvii apua. Vielä on jotenkin epätodellinen olo että tapahtuiko tämä kaikki oikeasti.

Tää palsta on kyllä iso henkireikä

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Jos oikein muistan niin 35 oli minimi. Mulla sitä seurattiin ulkoisen leikkauksen jälkeen. Laittoivat pussillisen vertakin, jotta toipuisin nopeammin. Taisi olla 42, kun oli jo ihan ok aloittaa hoidot, mutta silti rautaa joka toinen päivä tukena.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Aikoinaan laitettu essuret (koska tuolloisessa elämäntilanteessa olin 110% varma ettei enää lapsia. Ikinä.) mutta niistä tuli niin paljon erilaisia oireita, että päädyttiin poistamaan, ja poisto ei oikein onnistu ilman johdinten poistoa. Ja taistellessani oireiden kanssa tapasin nykyisen mieheni, ja jotenkin siinä sivussa hiljaa alkoi elää ajatus yhteisestä lapsesta. Sen ainakin nyt totaalisesti opin, että koskaan ei tiedä mitä elämä tuo tullessaan ja koskaan ei kannata sanoa ”ei koskaan”☀️

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Yksityisellä ollaan ja omasta pussista, ei kela-korvauksia..?

Sellanen reilu 4000€ nyt kaikkineen menny.. Ja jos nyt tulee plussa, niin vielä käydään klinikalla ultrassa ja se taisi n.200€ maksaa..

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Ei oo, ihan puhdas nega on 🙁 Menkkoja odotellessa, ylihuomenna pitäisi alkaa! Toivotaan että päästään heti suoraan uuteen siirtoon.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Voi höh:( toivottavasti pääsette heti yrittämään uudestaan!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Voi Oodi, tosi kurjaa! Onneksi teillä on se yksi vielä siellä <3

Luet parhaimillaan 140 vastausketjuja
  • Alueelle ‘HEDELMÖITYSHOIDOT’ ei voi kirjoittaa uusia aiheita eikä vastauksia olemassaoleviin aiheisiin.