Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT Ivf/Icsi/Pas 2021 vol. 8

Luet parhaimillaan 152 vastausketjuja
  • Julkaisija
    Artikkelit
      tuulientyttö
      Osallistuja

Loin meille uuden keskustelun, jotta ei tarvitse niin paljon selailla! Tervetuloa kaikille uusille mukaan.
      Päivittäkää tähän tietojanne niin on helpompi pysyä kärryllä, kenellä mikäkin tilanne meneillään. 🙂

Oodi
      1.Icsi 10/21, tuoresiirto nega
      1.Pas 12/21, kkm 8+3
      2.Pas 4/21, nega
      3.Pas 5/21, kkm 6+3
      2.Icsi syksyllä lokakuu/21?

Aliisa
      IVF 11/20->12 blastokystia
      1. Pas 1/21-kr
      2. Pas 3/21-km
      3. Pas 8/21

Unana
      2019 inseminaatiot
      4/2020 1. ivf –> muuttui inseminaatioksi huonon vasteen vuoksi
      9/2020 2. ivf –> tuoresiirto, nega. Ei pakkaseen mitään
      11/2020 3. ivf –> tuoresiirto nega, 1. pas 3/21 nega, pakkanen tyhjä
      4. ivf –> ?? luultavasti kesän jälkeen, jos ei vaihdeta yksityiselle välissä

Kevät
      11/2019 1. IVF (lyhyt kaava) –> tuoresiirto, nega. Ei pakastettavaa.
      8/2020 2. IVF (pitkä kaava) –> tuoresiirto, nega. Ei pakastettavaa.
      12/2020 3. IVF (pitkä kaava) –> tuoresiirto, nega. Ei pakastettavaa.
      3/2020 4. IVF (pitkä kaava) –> tuoresiirto, nega. Ei pakastettavaa.
      Nyt suunnitteilla hoito lahjamunasoluilla.

Tya
      2020 3x inseminaatiot
      1. IVF pitkä kaava aloitettu 3/21
      -> 2 blastoa pakkaseen
      laparoskopia edessä, pas elokuussa?

Tuulientyttö
      Km luomu 7/11,
      Km luomu 2/12,
      Km luomu 5/15,
      Km luomu 11/15,
      1.IVF pitkäkaava tuore 12/16 —> Poika 9/17,
      Km pas 10/18,
      Km luomu 2/19
      Kem pas 5/19,
      Km luomu 7/19,
      KU luomu 12/20
      2. IVF lyhyt kaava 4/21> ei tuoresiirtoa
      Kem Pas 7/21
      Kem Pas 9/21

Lily_
      Pitkä kaava ICSI alkoi 7/2021

kallamaria
      1. IVF 6/20, lyhyt kaava tuoresiirto neg, ei mitään pakkaseen
      2. IVF 8/20 lyhyt kaava, tuoresiirto neg. ei mitään pakkaseen
      3. IVF 10/20 Clomifen + Menopur, ei tuoresiirto, 2 kpl 3pv alkiota pakkaseen
      1. PAS 11/20, neg.
      2. PAS 1/21, neg
      4. IVF 2/21 Clomifen + Menopur, 3 blastokystia pakkaseen
      3. PAS 5/21, neg
      4. PAS 8/21

Plussanneet:
      Toivonpilkahdus
      Mariann
      Krispy
      Lumme
      Pioni

Km luomu 7/11, 2/12, 5/15, 11/15
      1.IVF pitkäkaava tuore 12/16; Poika 9/17,
      Kkm pas 10/18,
      Km luomu 2/19
      Kem pas 5/19,
      Km luomu 7/19,
      Ku luomu 12/20
      2. IVF lyhyt kaava 4/21; 4 blastoa pakastimeen
      Era ja Emma
      Kem pas 7/21, 8/21, 10/21

Lilja
      Osallistuja

Oodi
      1.Pas 12/21, kkm 8+3
      2.Pas 4/21, nega
      3.Pas 5/21, kkm 6+3

Aliisa
      1. Pas 1/21-kr
      2. Pas 3/21-km
      3. Pas 8/21

Unana
      2019 inseminaatiot

Kevät

Tya
      2020 3x inseminaatiot
      -> 2 blastoa pakkaseen

Tuulientyttö
      Km luomu 7/11,
      Km luomu 2/12,
      Km luomu 5/15,
      Km luomu 11/15,
      Km pas 10/18,
      Km luomu 2/19
      Kem pas 5/19,
      Km luomu 7/19,
      KU luomu 12/20
      Kem Pas 7/21
      Kem Pas 9/21

Lily_

kallamaria
      1. PAS 11/20, neg.
      2. PAS 1/21, neg
      3. PAS 5/21, neg
      4. PAS 8/21

Lilja
      1. IVF 9/21, blaston tuoresiirto 22.9., ei mitään pakkaseen

Plussanneet:
      Toivonpilkahdus
      Mariann
      Krispy
      Lumme
      Pioni

1. IVF 9/21 tuoresiirto blastolla ➡️ kem, pakkaseen ei mitään
      2. IVF 11/21

Aliisa
        Osallistuja

Oodi
        1.Pas 12/21, kkm 8+3
        2.Pas 4/21, nega
        3.Pas 5/21, kkm 6+3

Aliisa
        1. Pas 1/21-kr
        2. Pas 3/21-km
        3. Pas 8/21-neg
        4. Pas 9/21-plussa

Unana
        2019 inseminaatiot

Kevät

Tya
        2020 3x inseminaatiot
        -> 2 blastoa pakkaseen

Tuulientyttö
        Km luomu 7/11,
        Km luomu 2/12,
        Km luomu 5/15,
        Km luomu 11/15,
        Km pas 10/18,
        Km luomu 2/19
        Kem pas 5/19,
        Km luomu 7/19,
        KU luomu 12/20
        Kem Pas 7/21
        Kem Pas 9/21

Lily_

kallamaria
        1. PAS 11/20, neg.
        2. PAS 1/21, neg
        3. PAS 5/21, neg
        4. PAS 8/21

Lilja

Plussanneet:
        Toivonpilkahdus
        Mariann
        Krispy
        Lumme
        Pioni

Poika -14💙
        IVF 11/20 -> 12 blastoa🥰
        1. Pas 1/21 -> kr👼🏻
        2. Pas 3/21 -> km 👼🏻
        3. Pas 8/21 -> neg
        4. Pas 9/21 -> plussa 🥰

Lilja
      Osallistuja

Lisäsin tuonne omat tietoni 😊

MyyräMatikainen, mun kerätyistä follikkeleista 3 oli viel vikassa ultrassa 9 mm, ja niistä ainakin kahden on täytynyt olla kypsiä. Lisäksi jostain ilmestyi punktioon vielä 2 follikkelia, joista ei mainittu vikassa ultrassa mitään. Eli yllätyksiä voi näköjään tulla. Tsemppiä paljon ja toivotaan että munasolut ovat just ne oikeat, tuli niitä kuinka paljon tahansa!

Tuulientytölle kovasti tsemppiä lääkkeiden kanssa!

Täällä on PP 5. Viime keskiviikkona siis siirrettiin blasto. Tuntuu että kaikki tuntemukset vain vähenee pikkuhiljaa. Loppuviikosta vatsassa oli menkkamaisia tuntemuksia ja jotain nippailua, mut enää ei tunnu mitään. Rinnatkaan ei oo enää niin arat. Ehkä näistä oireista tai oireettomuudesta ei voi päätellä vielä hirveesti mitään, mutta silti on vaikea uskoa plussaan. Ajattelin et voisin ehkä jo testailla ennen virallista testipäivää, niin näkis että onko siellä edes ollu kiinnittymisyritystä. Vai oonko jo myöhässä? Kuinka aikaisin te himotestaajat ootte aloittaneet? 😄 Ja mistä tilailette testejä? Tajusin just et olin ostanut sellasia epäherkempiä testejä, ja niillä ei varmaan kannata ainakaan aloittaa.

2. IVF 11/21

Aliisa
        Osallistuja

Tsemppiä piinapäiviin! Ollaan samassa veneessä 🙂
        Mun alla olevassa kuvassa liuskatestit on s-marketin perus Pregcheck eli ei herkkä. Puikkotestit on Firstresponse ja digi on Clearblue.

Peukkuja sullekin ja kaikille muillekin🥰🤗

Poika -14💙
        IVF 11/20 -> 12 blastoa🥰
        1. Pas 1/21 -> kr👼🏻
        2. Pas 3/21 -> km 👼🏻
        3. Pas 8/21 -> neg
        4. Pas 9/21 -> plussa 🥰

Aliisa
      Osallistuja

Huomenta kaikille🤗

Olen ollut poissa palstalta, mutta mulle siirrettiin blasto 17.9. (4.Pas). Sulatuksesta ensimmäinen ei selvinnyt, mutta toinen siirrettiin. Pakkaseen jäi 7.

Oireet on ollut vähäisiä verrattuna aikaisempiin raskautumisiin. Tällä kerralla valitsin erikoisen tavan testauksien suhteen. Testasin ekan kerran jo pp4, sitten pp6 ja pp8. En kuitenkaan katsonut minkään näiden tuloksia kuin vasta tänään. Tein aamulla digitestin (tänään siis pp10) ja vasta tuon tuloksen jälkeen katsoin aiemmin tehdyt testit.

Fiilis on aika huikea🥰
      Digi sanoo Raskaana 2-3. Viivat on myös vahvistuneet hyvin. Tämän päivän viiva näyttää kuvassa vaaleammalta mutta se on justiinsa tehty ja edellinen testi on saanut kuivua hyllyllä jo 2 päivää.

On tää aikamoista🥳

IMG-20210927-090446-01

Poika -14💙
      IVF 11/20 -> 12 blastoa🥰
      1. Pas 1/21 -> kr👼🏻
      2. Pas 3/21 -> km 👼🏻
      3. Pas 8/21 -> neg
      4. Pas 9/21 -> plussa 🥰

Neiti kesäheinä
      Osallistuja

Heippa!

Täältä tuli mukaan uusi piinailija. Vähän taustoja: toukokuussa tehty ensimmäinen IVF pitkällä kaavalla, follikkeleita punktioitiin 48, joissa 30 munasolua. Meillä lisänä PGT ja 5-6 päivän ikäisiksi kehittyi 15 alkiota. Näistä siirtokelposia on 4 alkiota. Viime ke tehty ensimmäinen PAS eli nyt siis pp5. Kauheasti himottais jo testata, muttei uskalla 😩

tuulientyttö
      Osallistuja

Onnea Aliisa! Hienosti vahvistunut sulla viivat! Ja vielä siihen tuo hyvä digitulos, isosti onnea!

Mä oon siis ollut melkoinen himotestaaja ja aloittanut pp 3 tai 4 yleensä ja sillon on jo testeissä näkynyt haalea viiva. Meillä toki siirrot tosi myöhään ja blastoilla. Itseasiassa mun lääkäri sanoi, että tää mun himotestaus on ollut ihan hyvä, koska se saa tästä taas jotain infoa siitä mitä raskauksissa tapahtuu. Veikkaanpa, että ostan taas tähän kiertoon kasan testejä ja toimin samalla tavalla. Tällä kertaa tosin aion jättää liuskat kauppaan ja ostaa ihan vaan clearbluen testejä. Parille ekalle päivällä herkät ja sen jälkeen niitä normaaleja. Katsotaan nyt, että käynkö myös veritestissä sitten varmistamassa numeraaliset arvot, ehkäpä.

Kkm pas 10/18,
      Km luomu 2/19
      Kem pas 5/19,
      Km luomu 7/19,
      Ku luomu 12/20
      Era ja Emma

Lilja
      Osallistuja

Oih, paljon onnea Aliisa! Aivan ihanaa ❤️ Tää tuo toivoa omaankin tilanteeseen. Ja mahtavaa että pistit noi kuvat. Tuosta saa vähän kuvaa siitä et miten tilanne voi kehittyä.

Taidan kyllä itsekin aloittaa huomenna. Kun mietin myös tuota, mitä Tuulientyttö sanoit, että siitähän voi olla myös hyötyä mahdollisissa tulevissa hoidoissa ja niiden suunnitteluissa. Otatteko testin aina aamuisin?

Moikka Neiti Kesäheinä. Me ollaankin sitten aivan samoilla päivillä piinailemassa 😊 Wau minkä määrän te saitte alkioita! Mekin oltais tehty pgta, jos blastoja olis tullut enemmän. Ikää on jo sen verran. Kauan teillä kesti et ne kävi tutkimuksissa?

2. IVF 11/21

Neiti kesäheinä
        Osallistuja

Hieno määrä kyllä saatiin, onneksi, oli kyllä melkonen koettelemus kun tuli hyperstimulaatio aika pahana. Viikko sairaalassa ja melkein 6 litraa tuli dreenin kautta nesteitä.
        Meillä alkiot lähti tutkimukseen esikoisen peittyvästi periytyvän sairauden vuoksi. Tutkimuksessa meni n. 5 viikkoa 😊
        Mäkin taidan alottaa testaamisen huomenna, kaappi täynnä raskaustestejä niin mitä niitä siellä säilyttelemäänkään 😆

Lilja
          Osallistuja

Hui, hurjan kuuloista! Onneks oot ilmeisesti nyt jo toipunut 🙂

Ja huomenna sit jes! 🥶 Onks sullakin virallinen testipäivä lauantaina?

2. IVF 11/21

MyyräMatikainen
      Osallistuja

Kiitos kommenteista ja tsempeistä❣

Vähän alkaa jo jännittää. Huomenna pitäis olla polilla ilmoittautumassa kl 9.15.

Eilen illalla pregnyl, tänään ollut armoton väsy. Pää kipeä ja tissitkin. Vähän myös etoo. Näitä oireita sitten varmaan luvassa, mikäli joskus raskaudun 😅

Onnea Aliisa 🥰
      Tsempit piinailijoille 👍

Ninnni
      Osallistuja

Tuulientyttö, en tiedä itse asiassa miten BeREADY eroaa erasta ja sitä vähän itsekin mietin. Hinta on ainakin edullisempi. Olisiko jotenkin suppeampi tutkimus? Klinikan sivuillakaan ei puhuta kuin erasta ja hinta on vain sille. Lääkäri kuitenkin puhui bereadysta ja sanoi hinnan, joka oli edullisempi (450€), kuin era, joka taisi hinnastossa olla 850€.

Onko jollain muulla tarkempaa tietoa näiden erosta?

Kalla
      Osallistuja

Hurjan paljon asiaa täällä. Lyhyesti vaan tervetuloa uusille. Onnea plussanneille. Tuulientyttö hirmuisesti tsemppiä teille ❤️ Täällä itse keräilen palikoita kasaan, kun ovat ihan levällään. Otti vähän turhan lujille eka ivf. Nyt on taukoa, koska odotetaan kromosomi poikkeavuus verikokeidemn tuloksia.

Linnensa
      Osallistuja

Tervetuloa uusille minultakin 😊 Olen ollut taas vähän hiljaa, meillä oli punktio toissa torstaina, saatiin 11 munasolua, joista lopulta 7 oli kypsiä. Niistä 4 hedelmöittyi ICSIllä ja 2 IVFllä. Näistä 3 jaksoi blastoiksi, eka siirrettiin viime tiistaina (ainut Ivf), mutta tänään alkoi verinen vuoto ja herkkä testi näytti negaa. Selkeät menkkaoireet ja mieli niin maassa, iski täysi uupumus, etten oikein tiedä, miten jaksan tätä enää 😭 Pitäisi jaksaa olla kotiäiti meidän taaperolle vielä kaiken keskellä. Meillä loput kaksi alkiota meni PGS testiin, eli voi olla, ettei mitään siirrettävää edes ole enää. Näinhän klinikan iän mukaiset prosentit antaa ymmärtää, yli 70% minun ikäisten alkioista on huonoja 😭

Tää lähtee nyt lepäilemään ja nuolemaan haavojaan. Kovasti tsemppiä ja plussatuulia kaikille! ❤️

Pita
      Osallistuja

Meille siirrettiin 13.9 PAS blasto. Tänään pp14 oli virallinen testipäivä ja vahvaa plussaa näyttää. ❤️Nyt pitää toivoa parasta, meillä on kolme kemiallista takana. Mutta näin pitkälle en oo päässy ikinä, vuoto on aina alkanut. Nyt ei oo tullu tuhrun tuhrua. Ja jotenkin kummallista, ettei olo tunnu yhtään siltä miltä kuvittelin.

Aliisalle paljon onnea myös plussasta ❤️🤗

En uskalla vielä iloita liikaa, kun on niin paljon pettymystä ja lapsettomuusvuosia takana. Pitää jatkaa ennallaan kuten tähänkin asti tässä siirrossa, olla rauhallinen eikä liikaa mietiskellä asiaa. En ymmärrä, miten olen voinutkaan olla tässä siirrossa ihan erilainen kuin ennen.

Halauksia kaikille, älkää luopuko toivosta. En minäkään ole luopunut viimeiseen 10 vuoteen tämän asian suhteen.

Sinisilmät
      Osallistuja

Ihanaa! Onnea Aliisa ja Pita ❤️

Mulla huomenna punktio luvassa ja jännittää aivan sikana. Pakko kuitenkin yrittää haudata viime kertasen epäonnistumisen muistikuvat ja luottaa et kaikki menee hyvin.

Huomenna siis jatketaan 😊

1. IVF lyhyt kaava 31.3.21 hoito epäonnistui, saldo 0 ja punktion seurauksena komplikaatiot joista sairaalaan viikoksi
      2. IVF/ICSI 9/21 ->
      6 munasolua -> 1 kpl 2pv alkio siirrettiin 30.9.2021 ei mitään pakkaseen.

Unana
      Osallistuja

Onnea Aliisa ja Pita! Oon onnellinen teidän puolesta 🙂 <3 Sitä en kyllä tajua, miten oot Aliisa pystynyt olla katsomatta tehtyjä testejä heti…?! 😀 ja kiitos Pita toivon sanoista. Ehkä mäkin uskallan vielä vähän koittaa toivoa.

Tsemppiä Sinisilmälle punktioon! Tuu kertomaan sitten miten meni. Onneksi lääärit tietää sun viime kerran kokemuksen ja varmati huomioivat että sulla on mahdollisimman turvallinen olo!

Myyrämatikaiselle kanssa tsemppiä punktioon. Mulla on käynyt kertaalleen myös niin, että pienet follit on ehtinyt mukaan ja taisi jopa jostain takaa löytyä vielä extrafollikin. Toivotaan parasta.

Tsemppiä piinailijoille! Kysyy kyllä pitkää hermoa se vaihe.

Linnensa, olen pahoillani negasta. Toivottavasti teillä jäljellä olevat blastot olisi hyvälaatuisia. Eikös se kuitenkin ole aika hyvä merkki, että ne on jaksanut sinne asti kehittyä.

Lilja
      Osallistuja

Kallalle ja Linnensalle paljon voimia ja kivoja muita asioita elämään tauon ajaksi 🌸☀️

Pitalle valtavasti onnea! On varmasti uskomaton tunne kaikkien vuosien jälkeen ☺️❤️ Ja kiitos myös kannustavista sanoistasi.

Tein herkän testin ja negatiivinen tuli 😔 Odotukset eivät olleet jostain syystä korkeella, mutta kyllähän tää silti ikävää on. Onko kellään muuttunut vielä plussaksi pp6:n (blasto siirretty) jälkeen? Mietin vaan et onko tässä järkeä ylläpitää enää toivoa tän kierroksen osalta.

2. IVF 11/21

tuulientyttö
      Osallistuja

Onnea Pitalle! Toivotaan, että tämä nyt tarraisi kunnolla kiinni. Meillä esikoinen oli mun 5. raskaus. Mä suosittelen ajatusta, että kaikki on hyvin kunnes joku toisin todistaa. Eli nauti raskaudesta niin paljon kun pystyt!

Mulla ajatukset kiertää tällä hetkellä vähän kehää epäoikeudenmukaisuuden ympärillä. Vaikka luulisi, että nämä asiat on aika hyvin jo käsitelty, niin silti nyt hoitojen alla ketuttaa älyttömästi. Välillä sitä miettii, että mitä kaikkea tämä on ottanut ja miten paljon muuttanut mua ihmisenä. Olen myös miettinyt sitä mitä elämä on sitten kun hoidot kohta loppuu. Miten sen lopullisen ”tuomion” sitten hyväksyy… Miltä tuntuu vauvojen näkeminen, kun itse ei enää ikinä saa sitä kokea. Kuinka voi oikeasti hyväksyä sen, että mun kroppa ei vaan osaa/voi enää kantaa toista lasta. Miksi toiset saa vahinkolapsia ja toiset ei sitten niin millään! Miltä tuntuu menettää toivo lopullisesti?

Mitkä on teidän kovimmat aseet näiden tunteiden kanssa elämiseen?

Onneksi jotain on kuitenkin antanutkin/opettannutkin. Enää ei ota niin koville, vaikka ihmiset möläytteleekin sammakoita suustaan. Kävin just viime viikolla kaverin kanssa lounaalla, joka on viimeisimmillään raskaana. Hän sanoi jotenkin, että ollaanhan me tätä monta kuukautta toivottu ja kun tein raskaustestin, niin tiedettiinhän me se tulos jo etukäteen. Aikaisemmin oisin varmaan suksinut kuuseen tilanteesta, mutta nyt osasin jo sivuuttaa idiootin kommentin. Hän kuitenkin tietää, että 10-vuotta on täällä päässä kärsitty keskenmenoista. On se raskasta kun monta kuukautta joutuu odottamaan. 😀

No, enää pari päivää siirtoon ja piinapäiviin!

Kkm pas 10/18,
      Km luomu 2/19
      Kem pas 5/19,
      Km luomu 7/19,
      Ku luomu 12/20
      Era ja Emma

Neiti kesäheinä
      Osallistuja

Lilja, mulla on virallinen testipäivä pp14, eli ens viikon keskiviikko 🙂 miten sulla on?
      Tein testin ja ehkä jotain hailunhailua haamua näytti. Se kyllä ilmesty vasta vähän testiajan jälkeen. Miltä siellä näytti?

Neiti kesäheinä
      Osallistuja

Lilja, nyt näinkin että olit tehny testin. En vielä heittäis kirvestä kaivoon, on vielä kuitenkin niin aikasta! Plussatuulia kovasti sinne ja kaikille muillekkin piinailijoille ❤️

Lilja
        Osallistuja

Joo ehkä tässä on vielä mahikset ☺️Toisaalta enivei ehkä hyvä alkaa katselemaan jo samalla eteenpäin ja sit jos tulee iloinen ylläri niin se on tosi iloinen 😄 Mut ihanaa että sulla jo siellä haamuilee! 😍 Outoa on se, et mulla on virallinen testipäivä jo pp10, eli lauantaina 2.10. Ja neuvona että jos tulee silloin negatiivinen niin sitten vaan jätetään lääkkeet pois. Eikös sullakin siirretty kuitenkin blasto?

2. IVF 11/21

Neiti kesäheinä
      Osallistuja

Lilja, nää ohjeistukset on kyllä kaikilla niin erilaisia, mulla loppuu jo huomenna luget illalla, mitä kummastelin kyllä kovasti. Tekis kyllä mieli niitä jatkaa viralliseen testipäivään asti. Ja joo mulla siirrettiin kanssa blasto 😊

Pita
        Osallistuja

On kyllä kaikilla erilaisia ohjeistuksia tukihoidosta. Mulla on ohje annettu lugesteron annoksella 200mg + 400 mg positiiviseen testiin asti. Tämän jälkeen jatkuu 200mg + 200mg rv 8 asti. Tämän jälkeen 200mg rv 10 asti.

Mulla varmaan on häikkää keltarauhasen toiminnassa, kun tiputteluvuotoja on ja kierto lyhyt.

Lilja
        Osallistuja

On kyllä hassua. Myös tuo 4 päivän ero virallisessa testipäivässä. Mut ehkä nuo lääkärit tietää ☺️

2. IVF 11/21

Unikko
      Osallistuja

Hei taas täältäkin! Tervetuloa uudet tuttavuudet! Ja onnittelut plussanneille! <3 Ihana kuulla hyviä uutisia ja saada toivoa siitä, että joskus pääsisi ehkä itsekin todistamaan kahta viivaa raskaustestissä!
      Sydämelliset pahoittelut puolestaan negan saaneille, tuntuu niin epäreilulta… );
      Toivottavasti punktiosi meni tänään hyvin, Sinisilmät!

Itse olen nyt saanut vähän hengähtää punktion jälkeen, kun tuoresiirtoa ei tehty vaan odottelen kohtupolyypin poistoa. Täytyy sanoa, että empatiat on kaikkien tuoresiirtolaisten puolella – aika hurja putki jatkaa suoraan kaikkien niiden punktiota edeltävien lääkkeiden jälkeen odottelemaan tuloksia raskaustesteistä!

Kiinnostaisi kuulla luonnonkiertoon PAS:in saaneilta, monentenako kiertopäivänä (tai monentenako päivänä suhteessa ovulaatioon) siirto on tehty? Meillä on siis 5-päiväiset blastot pakkasessa ja tuli nyt vasta mieleen, että niitä ei ehkä siirretäkään juuri ovulaation aikaan. Olen tässä yrittänyt laskeskella, kuinka todennäköisesti joululoma sotkee meidän ensimmäisen siirron ajankohtaa, kun kohtupolyypin poisto on lokakuussa ja sen jälkeen pitää olla yksi välikierto ennen PAS-kiertoa eli joulukuulle se siirto taitaa mennä.

Olen tässä nelikymppissynttäreiden vähitellen lähestyessä saanut toivoa tilanteeseeni sellaiselta amerikkalaiselta terveyskirjailijalta kuin Aimee Raupp. Hän on kirjoittanut muun muassa kirjat ”Yes, you can get pregnant!” ja ”The egg quality diet” ja korostaa monissa jutuissaan sitä, että ikä ei ole ratkaiseva tekijä ja että AMH:t sekä muut (usein masentavat) lukemat eivät ole kiveen kirjoitettuja ja voivat myös muuttua paremmiksi. Ajattelin nyt vinkata, että löytyy Instasta sekä myös kattavat nettisivut, jos joku muukin saisi sieltä uskoa omiin mahdollisuuksiinsa tällä polulla. (nettisivuilla on osio ”Stories of hope”, jossa on erilaisia toivoa tuovia tarinoita erilaisista tapauksista, myös monia 40+ ikäisiä, jotka ovat pitkien IVF-hoitoyritysten jälkeen saattaneet tulla luonnollisestikin raskaaksi) Vähän epäröin tämän jakamista tänne, koska hänen jutuissaan on vähän sellainen imelähkö perusjenkkifiilis, joka voi ärsyttää. Toisaalta hänen seuraamisestaan on itselleni ollut kuitenkin iloa, joten ehkä jollekin muullekin…

Selittämätön lapsettomuus
      39 v
      1. IVF 8-9/2021: 14 munasolua -> 9 hedelmöittyi -> 3 blastoina pakkaseen
      Tulossa 1. PAS 12/21?

AmandaUnelma
      Osallistuja

Hei kaikki! Olen tässä taustalla seurannut keskustelua kun odotin varhaisultra aikaani. Hieman jännitti sinne meneminen mutta hyvältä näytti, 8+1 oli eilen kun mulla oli aika. Oli se vieläkin vaikea uskoa että se on totta mikä näkyi näytöllä 😅❤️

Onnea plussaajille ja oliko se Aamu joka oli myös käynyt varhaisultrassa? Onnea! 😍

Jään varmaan nyt palstalta pois, tuntuu haikealta kun olette olleet iso tuki ja iso osa näitä hoitoja ❤️
      Toivotan kaikille hyvää ja toiveikasta jatkoa, tsemppiä ja jaksamista hoitojen kanssa! 💖

Miehestä johtuva 4v lapsettomuutta
      1. Icsi helmikuu/2021 pitkä kaava
      - 1.4.2021 alkion siirto. Negatiivinen, ei mitään pakkaseen
      2. Icsi 08/2021 lyhyt kaava. 19.08/21 alkion siirto ja 9 pakkaseen.
      1.9 Positiivinen ❤️

sapelihammastiikeri
        Osallistuja

Onnea AmandaUnelma! Meillä on tuolla plussanneillekin oma keskustelu, tule sinne mukaan. Vähän eri vaiheissa mennään kaikki, mutta alkuraskauskin voi olla hoitojen jälkeen aika piinaavaa aikaa, niin siellä voi purkaa sitten niitä tuntoja.

AmandaUnelma
          Osallistuja

Kiitos, yritän löytää sinne 😊

Miehestä johtuva 4v lapsettomuutta
          1. Icsi helmikuu/2021 pitkä kaava
          - 1.4.2021 alkion siirto. Negatiivinen, ei mitään pakkaseen
          2. Icsi 08/2021 lyhyt kaava. 19.08/21 alkion siirto ja 9 pakkaseen.
          1.9 Positiivinen ❤️

MyyräMatikainen
      Osallistuja

Tänään oli punktio ja soluja saatiin peräti 10. Villi veikkaus vaan, että suurin osa ei ole kypsiä. Eihän ne mitenkään voi kypsyä muutamassa päivässä. Oikealta kerättiin 3. Ja vasemmalta 4-5. Ja tällä vasemmalla puolen pe ultrassa näkyi vain antraalifolleja. Jostain on kerätty vielä pari, niin siitä tulee 10.
      Määrä oli kyllä iloinen yllätys. Vaikkakin siellä sitten niitä raakoja onkin.

Taysista ei ilmoitella mitään hedelmöittymisistä tms, mutta oletteko tietoisia että päivitetäänkö niitä omakantaan?

Ite punktio oli ihan ok. Epämiellyttävä, mut ihan ok. Nyt on vatsa kipeä ja ilta menee vaakatasossa sohvalla 😇

Pita
      Osallistuja

Kiitos kaikille onnitteluista!

Tuulientytölle tsemppiä siirtoon ja piinapäiviin. Sinullakin on pitkä taival takana. Minä olen pohtinut samanlaisia asioita. Minulla on hankaluuksia hyväksyä , etten saisi omaa lasta. Olen pohtinut kaikkea mistä jäisin paitsi, äitiydestä, mummoudesta, kaikista kokemuksista. Mullakin on tämän matkan varrella ollut tunteita laidasta laitaan surua, vihaa, kateutta, pelkoa, toivetta, iloa, pettymystä, kaikkea mahdollista. En kyllä tiedä, miten siitä selviää vai selviääkö mitenkään?

Liljalle ja neiti kesäheinälle rauhallista mieltä piinapäiviin. En kyllä noilla päivillä vielä heittäisi kirvestä kaivoon.

Unikko, meillä siirrettiin 6 päiväinen blasto luonnolliseen kiertoon PAS siirtona. Kävin kp 10 ultrassa, jossa mitattiin johtofollikkelin koko ja limakalvon paksuun. Tikuttelin ovulaatiotestejä kp 9 lähtien. Kun LH oli positiivinen, pistin precnylin. Siirto tehtiin tästä päivästä kuudentena päivänä, koska meillä oli 6 päiväinen alkio. Näin meillä oli.

Amandaunelmalle ihanaa odotusta, kumpa mekin selvittäisin tuonne asti.

Unikko
        Osallistuja

Kiitos Pita, kun kerroit miten nuo siirtopäivät laskettiin sinun kohdallasi!

39 v
        Tulossa 1. PAS 12/21?

Lilja
      Osallistuja

Kiitos tsempeistä Pita! Kyllä mulla jo heräsi toivo uudestaan ☺️ Mutta nyt ehkä vähän rauhallisimmin mielin.

Onnea AmandaUnelmalle ja ihanaa odotuksen aikaa ❤️

Kiitos Unikko vinkistä!

Ja hieno määrä munasoluja MyyräMatikainen! Kiva että tulee iloisia yllätyksiä ☺️ Mukavaa sohvailtaa sinne!

• Tätä vastausta muokkasi 4 viikkoa sitten Lilja.

2. IVF 11/21

tuulientyttö
      Osallistuja

Unikko, mulla tehtiin kunnallisella Pas aina luonnonkiertoon. Ovulaatio oli suunnilleen kp16 ja siitä sitten muistaakseni viidentenä päivänä siirto blastoilla ja nuoremmille aina alkion iän mukaan.

Nyt mulle on tehty Era ja siirto on vähän myöhemmin, eli vähän alle 7vrk irrotuspiikistä. Pientä menopur jeesiä aina alkukierrossa, joten nyt esimerkiksi irrotuspiikki oli kp 12, tosin viikonlopun takia vähän aikaistettuna. Onneksi limakalvo oli kuitenkin hyvin paksuuntunut.

Käytännössä siis siirrot aika lailla samana kiertopäivänä, mutta nyt ovulaatio saadaan irrotuspiikillä aikaiseksi vähän aiemmin. Tällä oikein ajoitetulla siirrolla ollaan kyllä saatu parempia tuloksia, eli kaikista siirroista on alkanut raskaus.

Hieno saldo Myyrämatikaisella, tsemppiä puktiosta toipumiseen!

Ja onnittelut Amandaunelmalle, tuo eka ultra on kyllä ihan huikea kokemus!

Kkm pas 10/18,
      Km luomu 2/19
      Kem pas 5/19,
      Km luomu 7/19,
      Ku luomu 12/20
      Era ja Emma

Unikko
        Osallistuja

Mielenkiintoista kuulla, että siirtojen ajoitukset / raskautumiset ovat toimineet sinulla paremmin lääkkeellisessä kierrossa. Jännä nähdä, miten nuo sitten omalla kohdalla mahtavat mennä…

39 v
        Tulossa 1. PAS 12/21?

MyyräMatikainen
      Osallistuja

Kiitos tsempeistä 🙂

Nyt on yllättävän hyvä olo. Pikkuvihlaisuja vatsassa, mutta se oli odotettavissakin.
      Eilinen olo oli kyllä niin töttöröö ja nyt kun ajattelee, niin se meni vähän sumussa.

Nyt sitten saakin jännittää seuraavat päivät, että tuleeko puhelua Tampereelta.
      Eli sieltä soitetaan, jos käy huonosti eikä siirrettävää ole.

Pita <3

Sinisilmät
      Osallistuja

Täällä punktiosta myös selvitty ja eihän tää IVF kierto sit taaskaan menny putkeen. Oon jo niin väsyny tähän kaikkeen 😭

Itse punktio meni tällä kertaa onneks hyvin vaikka tosi kivuliasta se oli ja joutuivat kauhiat määrät pumppaamaan kipulääkettä. Hyvä keräyssaalis tällä kertaa eli 7 munasolua, MUTTA en tiedä mitä on kesän aikana tapahtunu mut miehen priima näyte oli muuttunut täysin huonoksi 😭😭
      Käytiin antamassa mieheltä vielä toinen näyte et jos jotain olis menny aamulla pieleen mut ei. Ihan shokki koko homma!

Ensin ne puhu et mun munasolut nyt pakastetaan ja kantaa ku kävin lukemassa niin näin homma olikin. Sit 2h myöhemmin olikin muuttunut et miehen näyte ei ollutkaan täysin nolla vaan siellä oli kaikki liikkumattomia ja tekivät silti icsin näillä.

Nyt en tiiä ollakko iloinen vai super vihainen klinikalle tästä. Äsken sain soiton et 7 munasolusta 6 oli ollut hedelmällisiä mutta vain icsin jälkeen 1kpl oli lähtenyt hedelmöittymään lisää siittiöstä. Nyt siis tuntuu et tää vetästiin vessanpystystä alas koko pitkä kierto taas. En vaan ymmärrä et jos nähdään et miehen näyte on yhtäkkiä menny huonoksi niin miksi pitää ees yrittää icsiä ja miks ei voitu nyt kerranki ne mun hyvät munasolut pakastaa.

Mies olis voinu käyä nyt antamassa aina välinäytteitä ja kun on hyvä niin sit sulattaa mun munasolut ja yrittää paremmilla mahollisuuksilla.

Huomenna siis pitäs olla siirto mut voin sanoa et mulla ei oo minkäänlaisia odotuksia. Päällimmäisenä vaan vitutus tätä kaikkea kohtaan.

Anteeks kauhia purkautuminen mut oon vaan niin loppu tän asian kans. Kerranki ku joku onnistuu niin silti aina menee pieleen.

1. IVF lyhyt kaava 31.3.21 hoito epäonnistui, saldo 0 ja punktion seurauksena komplikaatiot joista sairaalaan viikoksi
      2. IVF/ICSI 9/21 ->

Unikko
        Osallistuja

Onpa teillä nyt todella paljon huonoa tuuria matkassa! Olen pahoillani puolestasi!
        Silti se yksikin hedelmöittynyt saattaa vielä yllättää kaikesta huolimatta, joten ei kannata täysin heittää toivoa. Voin kyllä kuvitella, ettei se ole helppoa.

Kosolti tsemppiajatuksia tilanteeseenne!

39 v
        Tulossa 1. PAS 12/21?

Aliisa
        Osallistuja

Tämä on tosi väärin! Olisin itsekin ihan raivona 😤
        Nää on isoja asioita. Ei niillä pitäisi leikkiä tai tehdä mitä sattuu ilman neuvottelua.

Poika -14💙
        IVF 11/20 -> 12 blastoa🥰
        1. Pas 1/21 -> kr👼🏻
        2. Pas 3/21 -> km 👼🏻
        3. Pas 8/21 -> neg
        4. Pas 9/21 -> plussa 🥰

tuulientyttö
      Osallistuja

Apua! Oon niin pahoillani Sinisilmä teidän puolesta. Toihan kuulostaa ihan järjettömältä hommalta. Mä niin toivon, että teidän perjantainen siirto nyt kuitenkin onnistuisi ja tyyppi pysyisi matkassa. Ootteko kunnallisella vai yksityisellä puolella hoidossa? Erikoista, että siivoat voi muuttua äkillisesti noin paljon!!? Hirveästi tsemppiä ja tossa tilanteessa saakin olla vihainen!

Kkm pas 10/18,
      Km luomu 2/19
      Kem pas 5/19,
      Km luomu 7/19,
      Ku luomu 12/20
      Era ja Emma

Sinisilmät
      Osallistuja

Kiitos Unikko ja Tuulientyttö ❤️

Kunnallisella ollaan hoidoissa. En tiiä jos se soitto tulee, että mitään siirrettävää ei ole niin aion kyllä sit todella vaatia seltystä et miksi ihmeessä niitä munasoluja ei pakastettu yksinään tai miksi tästä ei ees kysytty meiltä vaan päätettiin suoraan yrittää hedelmöittää kaikki 7 munasolua mitkä kerättiin.

Ollaan ihan ymmällään miehen näytteen heikkenemisestä puolessa vuodessa. Yritettiin miettiä kaikki maholliset syyt ja pakkohan tätä on lähtä selvittämään.
      Toisessa ryhmässä joku kertoi rokotteiden vaikutuksesta mut en nyt oikeen osaa sanoa. Toki hän on jäykkäkouristuksen sekä koronan ottanut nyt vasta mut eikai ne niin paljo pitäs vaikuttaa.

No ehkä tää kiukku tästä vielä laantuu mut pettynyt olo on vaan taas tähän kaikkeen ja selllanen viha muita kohtaan et miks niin moni onnistuu näissä asioissa vahingossa ja toiset ei millään 😢

Tsemppiä kuitenkin MyyraMatikainene että te pääsisitte siirtoon ja jotain jäis jemmaankin!

2. IVF/ICSI 9/21 ->

Kalla
      Osallistuja

Sinisilmät en ihmettele yhtään, että olet vihainen! Mä oon niin pahoillani. Kyllä teillä on oikeus saada vastauksia riippumatta siitä pääsettekö siirtoon asti vai ette. Ihan epäreilua tuollainen toiminta.

Unana
      Osallistuja

Voi ei sinisilmät! Täysin kohtuutonta ja epäreilua 😭 mä todella toivon että teillä se yksi siellä sinnittelee mutta oot kyllä ansainnut vastauksia, miksi näin on toimittu. Muten voikaan kaksi kertaa käydä näin epäreilusti 😞

Meillä inseminaatiossa kävi kerran niin että miehen näyte oli huono. Siinä ei siis yleensä mitään vikaa mutta silloin oli kuljetuksessa ilmeisesti jäätynyt tai jotenkin kärsinyt. Se kierto jäi väliin. Oliko teillä näytteen antotavassa jotain poikkeusta tällä kertaa? (Kotona/polilla tms.)

Kovasti voimia!

Sinisilmät
      Osallistuja

Joo kyl mää vähän jo tivasin hoitajalta joka tänään soitti siitä yhdestä hedelmöittyneestä et miks näin päädyttiin tekemää ja sanoi, että lääkäri ja biologi oli näin päättänyt et lääkärin kanssa jutella myöhemmin. Ku vielä kysyin et no paljo niitä liikkumattomia sit siellä oli niin kommentti oli ”ei niitä montaa ollu” niin etenki silleen et no miks hemmetissä te sit käytätte semmosia?

Kantaa ku kävin lukemassa nii oli sinne kirjottanu kyl et ns vaadin selityksiä miksi näin tehty.

Tottakai sinänsä oon onnellinen jos tää yks on sinnikäs ja jaksaa edes huomiseen, mutta jotenki en vaan jaksa uskoa et jos pelkästään jo 6:sta vain 1 edes hedelnämöittui nuilla simpoilla.

Unana Näyte otettiin kotona niinku ollaan aina otettu tähän astikin ja heti vartaloa vasten. Otosta menee noin 15-20min kun se on jo klinikalla kun asutaan niin lähellä et en usko et siitä on jääny kii ku ennenki tosiaan onnistunu. Varmasti nyt mies sit verikokeisiin ja lisätutkimuksiin et mitä ihmettä on käyny.

Mut kiitos kaikille ku oon saanu purkaa tänne tätä oloa ja anteeksi super negatiivisuus! Jotenki vaan ollu niiin huonot kaks päivää ja vaikka miehen kans tätä toki puhuttu niin silti ihana purkautua jonnekki.
      Oon aina se meidän perheen positiivinen ja käännän asioista aina ne pos puolet esiin ku mies on aina vähän se nega tai joka ekana ajattelee et ”aina joku menee kuitenki pieleen” ja mää vaan tsemppaan. Nyt kuitenki olo et en vaan jaksa ees enää tsempata.

Toivon kuitenki et teillä muilla asiat menee nyt paremmin ja pääsette lähemmäs onnistumista 🥰

2. IVF/ICSI 9/21 ->

MyyräMatikainen
      Osallistuja

Tsemppiä sinisilmä <3 Toivotaan nyt kuitenkin, että se yksi olisi hyvä ja saisitte siirrettyä.
      Mietin tuota sperman laatua, niin kyllähän rokote on vaikuttanut monen kuukautiskiertoon, niin hyvinhän se voi vaikuttaa myös sperman laatuun. Kuulostaa jotenkin hullulta, että priimasta ois yks kaks laskenu ihan huonoon.. Onko miehelläsi ollu kuumetta? Eikö sekin voi radikaalisti laskea sperman laatua?

Täällä ei tullu puhelua. Eli toivo on vielä yllä.
      Oli omakantaan tullut epikriisi perjantaisesta ultrasta. Ja siellä oli jatkosuunnitelmakin, jos tämä kierros ei vauvaa meille tuo.
      Eli lyhyt kaava muuttuu pitkään ja lääkkeinä synarela + menopur.

Unana
      Osallistuja

Sinisilmät, toivotaan et näyte oli vaan kertaluonteisesti heikko. Meillä mies oli myös aina kotoa toimittanut näytteen ilman ongelmia ja asutaan lähellä sairaalaa. Sitten kun yksi näyte meni pieleen, alkoi antamaan sen varmuuden vuoksi suoraan polilla, eikä näytteissä ole ollut taas mitään vikaa. Tuon pieleen menneen kerran jälkeen saatiin lupa pakastaa spermaa. Se helpotti itseä kun tiesi että pakkasesta on mahdollisuus ottaa jos punktiopäivänä näytteen annossa olisikin jotain säätöä.

Hienoa myyrämatikainen ettei soittoa ole tullut. 🙂 toi onkin kuva että pystyy kannasta lukemaan suunnitelmia. Meillä ei kantaan tule kuin mitä aina käynnillä on tehty.

Sinisilmät
      Osallistuja

Heippa taas,

Klinikalta aamulla soitettiin ja yksi sinnikäs 2 päivän alkio siellä oli odottamassa. Siirto siis tehtiin tänään aamulla ja nyt alkaa kahden viikon piina. 🙈
      Itsellä vaihtelevat fiilikset tähän mut pakkohan se on alkaa oleen iloinen tästä. Ekaa kertaa ees jotain konkreettista tapahtuu tai päästiin vaikeuksien kautta edes yksi askel pidemmälle.

Juteltiin lääkärin kans ja kerroin kyllä suoraan et punktiopäivän tapahtumat ja tiedon kulku ei ollu yhtään kiva etenkin kun eka kierros meni jo pieleen ja tässä tapahtunu vaikka mitä. Miehen näytteen muutos oli shokki ja sit epämääräinen säätö klinikalla vielä lisäs stressiä. Tuli aivan fiilis kuin koko tää ivf kierto olis vedetty vessan pytystä alas ja tekee mieli luovuttaa koko homman suhteen.

Lääkäri ymmärsi pointin tosi hyvin ja sanokin, että super monta eriskummallista epäonnistumista nyt mulle käynyt ja varmasti alkaa usko hiipua.
      Hän kuitenki nyt kerto et miksi munasoluja ei pakastettu eli koska aikaa punktiosta oli kulunut liikaa sillä näyte uudestaan jouduttiin antamaan. Tämän vuoksi koska toisessa näytteessä siittiöitä kuitenkin oli vaikkakin liikkumattomia niin olivat tehneet päätöksen yrittää näillä. Iso katohan nyt sit 6 munasolusta kävi kun vain 1 hedelmöittyi.

Kyselin nyt sitten tietenkin vähän skeptisenä tämän yhden alkion kuntoa et onko se nyt jotenkin ”huonompi” kun heikommilla siittiöillä sai alkunsa ja et siirretäänkö se mulle nyt ”hyvityksenä ja koitettiimpahan jotain” asenteella. Lääkäri kertoi, että huonoilla alkioilla he eivät siirtoja tee että tämä alkio joka oli tähän päivään jaksanut oli hyvännäköinen alkio. Luokitusta en tiiä yhtään, että tiiä sitte puhuko totta vai ei mutta haluan uskoa että tämä yksi oli sellainen jolla oikeasti mahdollisuudet on!

Noh miehen tilannetta aletaan selvittämään ens viikolla ja nyt vaan täytyy pitää kaikki peukut pystyssä että tää alkio olis sit sitkeistä sitkein sissi. Nyt alan syömään terolutia 3krt/pv ja maanantaina pistän gonapeptylin tukemaan kiinnittymistä.

Tsemppiä MyyräMatikainen sullekkin siirtoon! Toivotaan et sieltä plussa pärähtää.

2. IVF/ICSI 9/21 ->

Unikko
      Osallistuja

Hyvä kuulla, Sinisilmät, että lääkäri ymmärsi pointtisi ja että hänellä oli esittää järkevältä tuntuvat perustelut heidän toimintaansa. Nyt pidetään peukkuja, että siellä tosiaan olisi siirretty erityisen sinnikäs tapaus, joka pysyisi matkassa loppuun asti!

Tsemppiä myös muille piinailijoille ja punktioon menijöille!

39 v
      Tulossa 1. PAS 12/21?

tuulientyttö
      Osallistuja

Ihanaa, että saitte Sinisilmät nyt kuitenkin tuon yhden siirtoon. Pidän täällä myös peukut pystyssä, että hän tarraisi nyt kunnolla kiinni.
      Ja mukavaa, että päästään yhdessä piinailemaan. Jos siis meillä menee kaikki suunnitelmien mukaan ja päästään huomenna siirtoon. Meillä tosin siirretään blasto ja näin ollen piinailu ei ole ihan yhtä pitkä. Ensi viikon alussa varmasti jo tiedetään onko raskaus aluillaan ja sitten loppu viikosta nähdään jo, että päästäänkö tällä kertaa vähän pidemmälle. Huh!

Mua on auttanut nyt se, että oon tosi avoimesti puhunut kaikille ketkä oon nähnyt tästä asiasta. Oon jotenkin tosi kyllästynyt siihen piilossa suremiseen ja kyhjöttämiseen. Tämä avoimuus on helpottanut ja auttanut itseäkin valmistautumaan siihen, että hoidot on kohta ohi. Se tuntuu jotenkin helpommalta kun sitten ei enää tarvitse selitellä. Tää on vaan asia mille me ei voida mitään ja sillä sipuli. Kyllä sitä varmaan itkut jos toisetkin vielä tulee ja sellaiset vaiheet, että ”eniten vituttaa kaikki”, mutta askel kerrallaan. Pitää alkaa elämään jo tulevaisuutta niin, ettei jää enää pidemmäksi aikaa möyhimään omaan huonoon oloon ja pahaan mieleen. Sairaan rankkaa, mutta en halua, että tämä määrittelee mun tulevaisuutta vaan haluan alkaa taas elää. Haluan hymyillä ja nauraa ja löytää takaisin sen positiivisen itseni. Eikä se tarkoita sitä, että aion unohtaa tämän kaiken, vaan kannan nämä tunteet ja tämän matkan mukanani. Jokaisen raskauden ja toivon ja epätoivon ja surun. Ne on opettaneet mulle elämästä paljon!

Kkm pas 10/18,
      Km luomu 2/19
      Kem pas 5/19,
      Km luomu 7/19,
      Ku luomu 12/20
      Era ja Emma

Sinisilmät
      Osallistuja

Kiitos kaikki ❤️

Kiva et päästään yhdessä piinailemaan useamman kanssa 😊 Mulla testipäivä on 12.10 eli onhan tässä super pitkä aika odotella miten käy. Ei auta ku toivoa parasta 😊

Onko kokemusta gonapeptylin pistämisestä? Onko helppo pistää. Muistan et fyremadel oli kamala ku neula niin tylppä et onkohan toi gona sit samanlainen?

Meillä mies ei halua että puhutaan asiasta vielä muille. Itse voisin puhua ystävien kanssa, mutta haluan tietenkin myös kunnioittaa hänen toivetta tämän suhteen. Siksi välillä super vaikea ku ei pääse purkamaan oloja muualla kun täällä ryhmissä netin syövereissä tai miehen kanssa kahdestaan.

2. IVF/ICSI 9/21 ->

tuulientyttö
      Osallistuja

Gonapeptyl oli mun mielestä ihan iisi pistää, ei muistaakseni missään nimessä pahimmasta päästä.
      Mun inhokki on ollut toi Enoxapariini, kun se kirvelee aika paljon ja saa aikaan hirveät mustelmat.
      Pari muutakin on kyllä ollut ikäviä pistettäviä, mutta niitä ei ole onneksi joutunut kun yksittäisinä kertoina laittamaan.
      Odotan kyllä aikaa kun ei tarvitse enää muistaa aamu- ja iltalääkkeitä ja pistellä itseään päivittäin.
      Ainakaan piikkikammoa ei saa tässä puuhassa olla tai sit siihen saa kovat siedätykset.

Ymmärrän myös senkin kannan ettei halua puhua muille. Ihmiset on niin erilaisia! Mulle se puhuminen on ollut enemmän selviytymiskeino. Jos haluaisit puhua niin mitä jos miettisit yhden ystävän, jolle kertoisit. Voisi helpottaa jos saisi jollekkin kertoa ääneen.

Täällä vähän jännittää iltapäivän siirto. En tiedä miksi. Piinaviikot on kyllä joka tapauksessa pahat ja jotenkin se jännittävin kohta näitä hoitoja. Mitenköhän sitä taas saa pidettyä itsensä kasassa?!?

Kkm pas 10/18,
      Km luomu 2/19
      Kem pas 5/19,
      Km luomu 7/19,
      Ku luomu 12/20
      Era ja Emma

MyyräMatikainen
      Osallistuja

tuulientyttö, miten siirto meni?

Meillä siirto meni just nappiin.
      7/10 munasoluista kypsiä, mikä on ihan hurja tulos, kun miettii kontrolliultraa ja siellä oli ne 3-4 munarakkulaa.
      3 hedelmöittyi (icsi)
      1 täydellinen (näin lääkäri sanoi) 8-soluinen alkio siirrettiin. Näkyvyys kohtuunkin oli täydellinen. Mutta oli mulla kyllä pissahätäkin ihan kamala 😀
      2 alkiota vielä jatkoviljellään ja jos onnistuu, niin pakkaseen 🙂
      Toivotaan, että tämä solumöykky nyt tarraa lujaa kiinni ja pysyy yksiössään seuraavat 8,5kk <3

Orvokki
      Osallistuja

Hienoa, Sinisilmät, että lääkäri osasi perustella heidän toimintansa. Todella harmittavaa kuitenkin sun kannalta. Toivottavasti lopputulos on hyvä!

Piinailijoille paljon tsemppiä! Itse pääsen kanssa, toivottavasti, piinailemaan ensiviikolla. Aloitan huomenna Cyclogest puikot ja torstaina sitten olisi siirto blastolla. Jännittää jo hieman 🙂

1. ICSI 2/21 tuoresiirto 2pvä alkiolla ➡️ nega
      Pakkaseen 2 x 3 pvä alkiota, jotka eivät kestäneet sulatusta.
      2. ICSI pitkällä kaavalla 9/21. Ei tuoresiirtoa, 2 blastoa pakkaseen.
      1. PAS 10/2021 ➡️ nega

tuulientyttö
      Osallistuja

Täällä myös siirto meni oikein hyvin. Viimeinen jätettiin nyt siis vielä pakkaseen odottelemaan ja sain onneksi selkeät ohjeet kaikkeen. Myös siihen jos tulee nega. Meinasi mennä vähän naureskeluksi ja taisin jonkun tipan itkeäkin. Mutta ihana tulla kohdatuksi!

Nyt vaan sit piinaillaan ja lääkärin toiveesta aletaan sit ens viikolla himotestaamaan, jotta tiedetään kauan tyyppi pysyy matkassa.😅

Kkm pas 10/18,
      Km luomu 2/19
      Kem pas 5/19,
      Km luomu 7/19,
      Ku luomu 12/20
      Era ja Emma

Pita
      Osallistuja

Tarrasukkia piinailijoille🥰

Lilja
      Osallistuja

Sinisilmät, ihan tosi ikävä kuulla teidän uusista haasteista 🙁 Ei ole reilua! Toivotaan että tämä yksi on se oikea. Tsemppiä kovasti piinailuun Sinisilmät, Tuulientyttö ja MyyräMatikainen! ❤️

Meillä on tänään virallinen testipäivä, ja oon täällä aivan ihmeissäni ja epäuskoisena. Sain nimittäin clearbluen testistä positiivisen! Oon testaillut noilla liuskoilla ja apteekin herkillä testeillä tiistaista asti, eikä niistä oo tullut kertaakaan positiivista, edes tänä aamuna. Rfsu:n luiskasta sain keskiviikkona haalean haamun, mutta sen jälkeen se on näyttänyt puhdasta negaa. Pregcheckin liuskoilla on näkynyt ehkä ihan pienesti viivanpaikka tai tosi haalea haamu, mut se ei oo vahvistunut siitä yhtään. Apteekin herkällä testillä on tullu ihan negaa. Ja nyt sit tää, missä lukee: raskaana 1-2 viikkoa 😮😮😮 Voiko noi näyttää täysin väärin? Mennään ostamaan tänään lisää testejä, ja maanantaina meen verikokeeseen, mutta voiko tää tarkoittaa sitä, että joku siellä ainakin yrittää?! Jo sekin olis hieno juttu, kun en oo ikinä saanut minkäänlaista plussaa. Varmaan aika epätodennäköistä, että siellä olis sitä hormoonia tarpeeks, mutta kyllä tää silti tuntuu aika hienolta 😭

2. IVF 11/21

Lilja
      Osallistuja

Tein lisää noita halpistestejä, ja kyllä siellä hailakka viiva on kolmessa neljästä. Nyt siis selkeemmät ku ne aikaisemmat haamut. Eli eiköhän siellä jotain yritystä oo ainakin ollu jeee! 🥰

2. IVF 11/21

Unikko
        Osallistuja

Vau, onpa ihanaa! Mulla ei ole mitään kokemusta eri testien herkkyydestä, mutta luulisi, että virheellinen positiivinen on paljon epätodennäköisempi kuin virheellinen negatiivinen. Toivottavasti maanantain verikoe velä vahvistaa positiivisen tuloksen!

39 v
        Tulossa 1. PAS 12/21?

Lilja
          Osallistuja

Kiitos tsempeistä! Verikoe varmisti, että kemiallinen se oli. Viikonloppuna tuli jo sen verran käsiteltyä tätä, että tänään on ollut yllättävän rauhallinen fiilis. Ja on kyl huojentavaa tietää, että joku edes yritti kiinnittyä. Uutta kohti!

2. IVF 11/21

Aamurusko
      Osallistuja

Sinisilmät, olipa teillä huono tuuri – olen tosi pahoillani että taas tuli yllättäviä vastoinkäymisiä 😔 Mä haluaisin uskoa lääkäriin että eivät siirrä huonoja alkioita. Eli nyt vaan ihan älyttömästi tarrasukkia sinne ♥️

Todella paljon onnea plussanneille Aliisa, Pita ja Lilja! Tsemppiä varhaisultran odotteluun 😊

Toivon että tuulientytöllä, MyyräMatikaisella ja muilla piinailijoilla alkiot tarraavat tiukasti ja tulisi plussat! Erityisesti tuulientytölle toivon paljon onnea kaikkeen tulevaan – kunpa tulisi tällä kertaa plussa, joka myös vahvistuisi ja pysyisi.

Mä vetäydyn tästä keskustelusta taka-alalle ja liityn plussanneiden palstalle kunhan uskallan. Toivotan tosi paljon voimia kaikkien hoitoihin ja tilanteisiin ♥️

Taustalla mm. endometrioosi. 1. ICSI-kierros 7-8/2021 > 2 blastoa, joista toinen pakkaseen ja toinen tuoresiirtoon > plussa

Lilja
      Osallistuja

Kiitos Aamu, ja onnea ja aivan ihanaa odotusta sinne! ❤️

Ikävä kyllä mun kohdalla tämä plussa kääntyi jo tänään negatiiviseksi, jos digitestiä on uskominen. Muissa testeissä oli vielä vaaleita viivoja, mutta eiköhän tämä kemiallinen ollut. Käyn vielä huomenna verikokeessa varmistamassa. Kyllä sitä ehti jo vuorokauden aikana aika paljon innostumaan elämänsä ekasta plussasta, vaikka viivojen haaleus epäilyttikin. Niiden lisäksi eilen tuli aika paljon sellaista ruskeaa vuotoa. Mutta nyt vähän keräillään ja seuraavaan hoitoon sitten varmaan välikierron jälkeen. Toisaalta on kyllä tosi hyvä tietää että siellä on joku edes yrittänyt ☺️

Toivon kovasti onnea muille piinailijoille! ❤️

2. IVF 11/21

tuulientyttö
      Osallistuja

Voi ei Lilja! Pahoittelut plussan hiipumisesta. Mutta kuten sanoit, se on aina iso askel että jotain kuitenkin tapahtui!

Ja kiitos Aamu, tsemppiä tähän tarvitaankin. Ihanaa odotusta sinulle!

Mä täällä pähkäilen, että lähdenkö jo huomenna aamulla testaamaan vai en. Pitäisi kurvata apteekista hakemaan testejä, sillä varastot on tyhjät. Ehkä voisi vielä odottaa tiistaihin ennen ekaa testiä. Piinaavaa tämä odottelu! Kokoajan kuitenkin miettii tuntemuksiaan, olikohan tämä vihlaisu nyt se kiinnittäminen?😬

Kkm pas 10/18,
      Km luomu 2/19
      Kem pas 5/19,
      Km luomu 7/19,
      Ku luomu 12/20
      Era ja Emma

tuulientyttö
      Osallistuja

Naurattaa oikein, hain sitten koko ensi viikoksi aamutestit. 3xherkkä ja 4xnormaali. Sitten ollaankin jo niin lähellä testipäivää, että tiedetään miten kävi. Huomenna siis alkaa!😅

Kkm pas 10/18,
      Km luomu 2/19
      Kem pas 5/19,
      Km luomu 7/19,
      Ku luomu 12/20
      Era ja Emma

tuulientyttö
      Osallistuja

Huomenta vaan uusi viikko ja uusi raskaus! Oikein naurattaa miten välinpitämättömästi aamulla suhtauduttiin miehen kanssa tähän haaleaan plussaan.

Jotain nyt tehdään kuitenkin oikein, koska yksityisellä puolella jokainen siirto on kuitenkin johtanut kinnittymisyritykseen. Kai sekin on positiivista. Nyt päivä kerrallaan ja yritetään välttää viime kierron kaltainen vuoristorata. Ehkä (!) osaan nyt suhtautua tähän vähän rennommin.

Tässä vielä linkkiä kuvaan:
      6-BBA4-EC7-5189-48-F2-BB2-E-BBBFB0-D6-E55-B

• Tätä vastausta muokkasi 3 viikkoa, 1 päivä sitten tuulientyttö.

Kkm pas 10/18,
      Km luomu 2/19
      Kem pas 5/19,
      Km luomu 7/19,
      Ku luomu 12/20
      Era ja Emma

Aliisa
        Osallistuja

Onnea plussasta 🥰
        Toivon todella, että tällä kerralla kaikki menisi hyvin.

Poika -14💙
        IVF 11/20 -> 12 blastoa🥰
        1. Pas 1/21 -> kr👼🏻
        2. Pas 3/21 -> km 👼🏻
        3. Pas 8/21 -> neg
        4. Pas 9/21 -> plussa 🥰

tuulientyttö
          Osallistuja

Kiitos, onnitteluita vastaanotetaan vasta viikon päästä jos testissä sillon vielä näkyy jotain. 😀

Kkm pas 10/18,
          Km luomu 2/19
          Kem pas 5/19,
          Km luomu 7/19,
          Ku luomu 12/20
          Era ja Emma

Lilja
        Osallistuja

Voi kuinka ihanaa! Toivon niin että tämä pysyy ☺️ Ja kiitos tsempeistä!

2. IVF 11/21

tuulientyttö
          Osallistuja

Tosi hassua, kun omat fiilikset on jotenkin enemmän sen kannalla, että saas nyt nähdä onko tämä 5päivää vai 10 päivää raskautta…. ja taas palataan suorinta tietä vankilaan kulkematta lähtöruudun kautta.

Mutta toki ihmettä ei voi tapahtua jos ei ensin tule raskaaksi ja sitähän tässä nyt yritetään. Kuitenkin tämä sen verran pistää taas päätä sekaisin, että töitä en ole saanut juurikaan tänään tehtyä. Onneksi päivä se on huomennakin ja sitten yritän keskittyä niihin oikein kunnolla. Torstaina veritesti, josta keltarauhashormonin sekä HCG. Sittenpähän viikonloppuna tiedetään.

Kkm pas 10/18,
          Km luomu 2/19
          Kem pas 5/19,
          Km luomu 7/19,
          Ku luomu 12/20
          Era ja Emma

tuulientyttö
      Osallistuja

Mitä kuuluu muille piinailijoille?
      Onko Sinisilmät ja Myyrämatikainen oireita?
      Ootteko malttaneet olla testaamatta?

Tää on kyllä todellista piinaa. Mulla oli tänä aamuna samanlainen hailakka viiva kun eilenkin. Odotan kyllä mielenkiinnolla torstain verikokeen tulosta ja toivotaan, että viiva siihen asti vahvistuisi. Mulla on aikamoista jomottamista ja polttelua vatsalla.

Kkm pas 10/18,
      Km luomu 2/19
      Kem pas 5/19,
      Km luomu 7/19,
      Ku luomu 12/20
      Era ja Emma

Neiti kesäheinä
      Osallistuja

Täällä on tänään pp13 ja huomenna virallinen testipäivä, mutta ihan tasavahvat kaks viivaa pärähti tänään testiin 🥰

Lilja, ikävä kuulla kemiallisesta 😕

Aliisa
        Osallistuja

Onnea🥳🥳🥳

Poika -14💙
        IVF 11/20 -> 12 blastoa🥰
        1. Pas 1/21 -> kr👼🏻
        2. Pas 3/21 -> km 👼🏻
        3. Pas 8/21 -> neg
        4. Pas 9/21 -> plussa 🥰

tuulientyttö
        Osallistuja

Onnittelut! Mahtavaa, että on vahvat viivat. Ja hirveästi tsemppiä odotukseen!

Kkm pas 10/18,
        Km luomu 2/19
        Kem pas 5/19,
        Km luomu 7/19,
        Ku luomu 12/20
        Era ja Emma

Lilja
        Osallistuja

Aivan ihana uutinen! Paljon onnea Neiti Kesäheinä! ♥️ Tää plussasuma antaa tosi paljon toivoa tulevaan!

2. IVF 11/21

MyyräMatikainen
      Osallistuja

Tuulientyttö, kiitos kysymästä! Oon testannu pregnylin poistumista. Eilen oli hailakka haamu ja tänään just ja just erotettavissa oleva joku kaiku 😅
      Mut nyt on varmaan ihan turha testatakaan pariin päivään.

Oireista. Toissayönä heräsin, kun pari kertaa vihlas oikeen kovasti oikealta alavatsalta. Sen jälkeen on ollu menkkajomotuksia. Tosin eilen pistin gonapeptylin,jossa sivuoireena oli rintojen arkuus ja kuukautiskivut. Ettätuota.. Eiköhän nää mun oireet ole siitä 😅

Nyt on kyllä alkanu vähän pelottamaan, että entä jos tästä ei tuukaan mitään 🙄🙄

Sinisilmät
      Osallistuja

Kiitos kysymästä!

Täällä ei hulluna ihmeempiä oireita. Välillä semmosia vihlaisuja, pientä juilintaa ja armotonta väsymystä on ilmassa, mut voi varmasti johtua monesta asiasta.
      Isosti sitä toivois et tästä jotain tulee mut yrittää ottaa kuitenkin rennosti ettei liikaa tätä miettis. Melkoista piinaa tämä on.

Eilen oli gonapeptylin pisto. Samoin kuin Myyrämatikaisella uskon et pregnyl on jo poistunut eli huti viivoja ei pitäis tulla. Ajattelin kun virallinen testipäivä on ens tiistaina 12.10 et jos la/su jo vähä testailis 🙈

Onnea super paljon neiti kesäheinä ❤️ Ihana uutinen!

Tuulien tytölle myös tsemppiä viivan vahvistumiseen ja toivotaan et torstain verikokeissa tulis hyvät lukemat 🥰

2. IVF/ICSI 9/21 ->

tuulientyttö
      Osallistuja

Minä päivänä teillä on ollut toi Pregnyl? Mulla oli siis Ovitrelle ja sen pistin 24.9. Eli kyllä sen kai pitäisi olla jo kokonaan poistunut.

Aikaisemmissa kierroissa mulla on tästä alkanut hiljalleen vahvistumaan testi viiva seuraavien parin päivän aikana. Mullakin virallinen testipäivä on 12.10. eli super ajoissahan tässä testaillaan, mutta mun lääkäri sanoi et se on tässä tapauksessa hyvä et tiedetään sit tarkemmin mitä siellä tapahtuu. Päivä kerrallaan siis mennään nyt eteenpäin ja tosi haaleahan tuo viiva vielä on, mutta ei kai se tässä kohtaa voisikaan olla mitään muuta!

Kkm pas 10/18,
      Km luomu 2/19
      Kem pas 5/19,
      Km luomu 7/19,
      Ku luomu 12/20
      Era ja Emma

Aza
      Osallistuja

Hei vaan kaikille. Tuun nyt mukaan keskusteluun kun tunnen tarvetta kirjottaa asiasta kun ei ole ketään kelle puhua livenä.

Taustana on ICSI tuoresiirto -> elävä syliin. Sitten lukuisia pas joista saatu negaa ja yksi tuulimina. Sen jälkeen lisää PAS ja elävänä syliin. Taas ollaan PAS puolella menossa.

Nyt vaan vaihdettiin klinikkaa kun ollaan muutettu, ja oisin halunnut kovasti 2 alkuon siirron, mutta ei suotunut. Yksityisellä kaikki siis tehty. Ahdistaa ja harnittaa kun se 2 alkuion siirto ois se mihin uskon itse.

Tällä hetkellä on nyt jo kp9 menossa (kello melkeen 2 yöllä, yövuorossa olen) ja kp11 ois ultra. Mun järjen mukaan siirto pitäisi olla sunnuntaina 20.9 (kp 20) mutta näillä näkymin ois jo pe (kp18). Kyseessä on 5 päiväinen alkio joka sulatetaan samana päivänä.

Lääkityksenä pelkäatään eatradotit nyt, kohta alkaa myös luget.

1. ICSI 2015
      - 8 blastoa, 💙
      2. ICSI 2017-2018
      - 11 PAS, 1 km
      3. ICSI 2018
      - 7 blastoa, ❤️❤️
      4. ICSI 2021
      - 4 blastoa, eka siirto 9/21

Orvokki
      Osallistuja

Onnittelut, neiti kesäheinä, plussasta! 😍

Tuulientyttö toivottavasti kyytiläinen päättää jäädä pidemmäksi aikaa tällä kertaa.

Piinailijoille tsempit. Mulla siirto torstaina blastolla, jos kaikki menee hyvin.

Aza, tervetuloa. Minä myös yövuorossa tällä hetkellä. Kuulostaa siltä että teillä on pitkä hoitoprosessi takana. Hienoa että olette saaneet myös toivottuja lopputuloksia. Arvelet siirron olevan nyt perjantaina? Päästään piinailemaan melkein samalla aikataululla 🙂

1. PAS 10/2021 ➡️ nega

Aza
      Osallistuja

Kiitos Orvokki. Eikun ens viikon pe arvelen siirron olevan, tän viikon pe on ultra. En usko että suoatuvat siirtämään 5päiväisiä alkioita enään kp21 kun laskennallisesti kp19-20 ois oikea päivä. Ekana meinasin että jaksan oll testaamatta ajoissa, mutta nyt taas huomaa kuinka ois hinku testata ajoissa. Aiemmissa tässä syksyllä ei ole ollut. Tosin en tarvii edes testiä kun oksennan jo ennenkun sais testata jos vanhat merkit pitää paikkaansa..

1. ICSI 2015
      - 8 blastoa, 💙
      2. ICSI 2017-2018
      - 11 PAS, 1 km
      3. ICSI 2018
      - 7 blastoa, ❤️❤️
      4. ICSI 2021

Orvokki
      Osallistuja

Niinpäs olikin, pahoittelut 😅 valvominen tekee tehtävänsä.
      Sulla siis lääkkeellinen siirto myös kyseessä oletettavasti. Mun käsittääkseni moni klinikka ei mielellään tee noita useamman alkion siirtoja. Kaksoisraskaus on kuitenkin aina riskiraskaus. Mutta ymmärrän myös sinun halun saada kaksi alkiota siirtoon, olisin itsekin halunnut ekassa icsissä mutta lääkäri ei katsonut sitä hyväksi / aiheelliseksi. Onko teillä aiemmin siirretty aina kaksi alkiota?

1. PAS 10/2021 ➡️ nega

Linnensa
      Osallistuja

Onko muilla kokemusta era-testistä? Meillä lääkäri halusi tehdä sen, mutta epäilyttää, kannattaako sitä tehdä tähän kiertoon, kun edellinen kierto oli epänormaalin pitkä tuoresiirron lääkityksestä johtuen, ja menkat meinasi alkaa jo 6 päivää siirron jälkeen, kun keltarauhastuki ei ollut riittävä (siittivät cyclocgestin aloituksen jälkeen). Lisäksi nykyinen lääkäri mietityttää yksityisklinikalla, tiedän, että hän on pätevä, mutta koen, ettei asioista voi keskustella. Mulle tuollainen ei sovi, koska haluan tietää tarkkaan, mitä tehdään ja miksi, ja nyt on sellainen olo, että tehdään asiat vain jotenkin, miettimättä meidän kanssa niitä. Lääkäri haluaa tehdä era-testin ja pas:it omaan, letroilla tuettuun kiertoon, vaikka mulla ikää 41v ja ainoa onnistuminen tehty 3v sitten lääkkeelliseen kiertoon. Sain vähän tympeän vastaanoton kiireiseltä lääkäriltä kyselyyni, miksi tehdään omaan kiertoon. Hän ei edes muistanut tehneensä tuoresiirron kaksi viikkoa sitten, kun sitä ei ollut kirjattu ylös. Vähän epäilyttää myös, kun sanoi että ”tiputtelu pitää ottaa huomioon era-tuloksessa”, että kannattaako koko testiä nyt edes tehdä, kun liekö koko tulos luotettava. Plus onko meillä edes mitään siirrettävää, niin tarvitaanko koko testiä edes.

Onko kukaan vaihtanut lääkäriä yksityispuolella, ja voiko sitä edes pyytää? En oikein tiedä, kehtaanko. Ko lääkäri kuitenkin hoitanut pitkään, mm tuki lääkityksen edelliseen raskauteen. Alkanut usko mennä tuohon hommaan, tullut jo niin monta pientä mokaa tuolla yksityisellä, milloin lääkitys merkitty väärin, milloin ei saatu tarpeeksi tietoa Alkioiden tilasta, milloin unohdettu merkitä meidän tietoja ylös, jne.

tuulientyttö
      Osallistuja

Mulle tehtiin Era ja Emma. Olihan ne kalliita, mutta sillä saatiin siirrot kohdalle ja nyt ainakin näyttäisi siltä että tulisi parempia tuloksia siirroista. 2 Pas siirtoa tehty sen jälkeen ja molemmista kemiallinen raskaus. Nyt kolmannen piinapäivät ja taas testeissä haalea (!) plussa.

Meillä kävi niin, että tutkimus piti tehdä seuraavaan kiertoon IVF:n jälkeen, mutta toisin kävi. Mulla oli vähän kierto sekaisin ja pientä tiputtelua niin päädyttiin odottamaan seuraavaan kiertoon. Sillon se tuntui uuvuttavalta, mutta parempi oli odottaa. Käytännössä Pas siirtoon siis päästiin vasta 3. kierrosta IVF:n jälkeen. Ne oli aika pitkät kuukaudet.

Kkm pas 10/18,
      Km luomu 2/19
      Kem pas 5/19,
      Km luomu 7/19,
      Ku luomu 12/20
      Era ja Emma

aries90
      Osallistuja

hei! kirjoittelin pari viikkoa sitten traumaattisesta alkion siirrosta. laitoin siitä palautetta kyssille ja sieltä se siirron tehnyt lääkäri sitten soitti. kovasti pahoitteli ja puhuttiin puhelimessa melkein tunti, kyseli kaikkea ja ainut selittävä tekiä sille kivulle on endo joka on varmaan jo päässyt pahenemaan 🙁 tää lääkäri ihmetteli miksei mun kipuihin ole puututtu aikaisemmin ja miksei esim kesätauolle olllut annettu lääkkeitä endon hillitsemiseen, sanoin vain ettei se lääkäri joka siellä mua hoitaa ole suostunut mihinkään lääkkeisiin mitä oon ehdottanut. pyysin joskus aikaisemmin tältä mua aikaisemmin hoitaneelta mies lääkäriltä et pääsisinkö lääkärille joka on erikoistunut endoon, vastaus oli ettei endoa ja lapsettomuutta voi hoitaa yhtä aikaa. kysyin toisen alkion siiirron jälkeen voidaanko kokeilla kortisonia, vastaus oli ettei julkisella puolella käytetä sellaista mitä ei ole todistettu toimivaksi.
      tää puhelimessa ollut lääkäri kertoi vetävänsä kyssillä endo puolta ja että kortisonin määräys on ihan lääkäri kohtaista. että silleen. vituttaa niin että aivot sulaa!
      et etenkin jos ootte julkisella puolella niin vaihtakaa sitä lääkäriä! näköjään etenkin kyssillä kannattaa suhtautua varauksella siihen ylilääkäriin.. nyt mietin vaan että jos mut olis jo aikaisemmin ohjattu tälle siirron kivuliaasti tehneelle lääkärille saattaisin olla jo raskaana, miten voi olla noin lääkäri kohtaista hoitoa???

anteeksi tämä omanapailu tähän mut toivottavasti tästä on hyötyä jollekulle <3

taustalla endo/adenomyoosi, 1.ivf, 3xpas(nega), 1 alkiota pakkasessa.

Hilla
        Osallistuja

Upeeta aries90, että sait laitettua palautetta ja käsiteltyä tilannetta lääkärin kanssa noin perusteellisesti!♥️ Meillä myös samankaltaisia kokemuksia siitä, että eri lääkärit tekevät kovin erilaisia ratkaisuja hoidon suhteen. Meillä just toinen munasolupunktio takana, ja onneksi yhdelle käynnille sattui eri lääkäri kuin yleensä. Hän suositteli irrotuspiikkiä tupla-annoksena, ja nyt kypsien munasolujen määrä oli moninkertainen edelliseen kertaan verrattuna! En tietenkään voi tietää, oliko tämä ratkaiseva asia, mutta koen tärkeäksi, että pysähdytään miettimään ja kokeillaan tarvittaessa vähän erilaisia lähestymistapoja – se tuo toivoa. Tuntuu epäreilulta, että hoidossa on niin paljon eroa riippuen siitä, kuka sattuu lääkäriksi. Oon myös miettinyt, että pyytäisin lääkärinvaihtoa, mutta samalla hirvittää, jos tämä nykyinen lääkäri sattuukin sitten kuitenkin jollekin käynnille ja on ottanut nokkiinsa.. Pyysittekö te nyt siis lääkärinvaihtoa? Miten siihen suhtauduttiin?

• Tätä vastausta muokkasi 2 viikkoa, 6 päivää sitten Hilla.
      Aliisa
      Osallistuja

Huh tänään vihdoin kauan odotettu 3+ digiin. Laitan tähän myös mun Pregcheck liuskojen tummumiset jos niistä jollekin hyötyä.
      Nyt ei oikein itse enää muuta voi tehdä kuin odotella varhaisultraa joka on melkein 2 vk päästä. Toivottavasti siellä olisi hyviä uutisia. Olen paniikissa siitä kuinka viimeksi menin sinne ja oli kolmet hyvin nousseet hcg verikokeet ja silti ei sykettä eikä elämää. Varmaan oksennan ja itken jännityksestä jo ennen kuin ehdin kiipeämään siihen tutkimuspöydälle. Jos taas käy sama niin on kyllä psyyke koetuksella.
      MUTTA jotenkin joka päivä ja hetki koitan pakottaa mielestä pois nuo kauhuskenaariot. Just nyt olen raskaana ja kaikki on hyvin. Kaikki tulee menemään hyvin💪💪💪
      IMG-20211006-125947-01
      IMG-20211006-130943

Poika -14💙
      IVF 11/20 -> 12 blastoa🥰
      1. Pas 1/21 -> kr👼🏻
      2. Pas 3/21 -> km 👼🏻
      3. Pas 8/21 -> neg
      4. Pas 9/21 -> plussa 🥰

aries90
        Osallistuja

en varsinaisesti ole pyytänyt lääkärin vaihtoa, ihan sattumaa että kuka lääkäri sattuu olemaan( ilmeisesti julkisella puolella näin aina) mut lääkäri sanoi että kun otan yhteyttä, eli kun ne soittaa sieltä hoitajien soitto palvelusta takaisin niin täytyy pyytää erikseen jos haluaa jonkun tietyn lääkärin. ne hoitajat voi laittaa tietyille lääkäreille ne ajat 🙂 varmaan ei välttämättä aina pääse mut luulisin että tiettyä lääkäriä varmasti pystyy aika hyvin välttelemään..
        en tiedä ottaako kyseinen ylilääkäri itseensä(todennäköisesti) aion kyllä kysyä jos joskus vielä tulee kohdalle että miksi minua ei ole ohjattu eteenpäin yms..
        ja nyt kun tiedän että siellä se tietty lääkäri nyt määrää lääkkeitä niin voin aina pyytää soittoajat vain hänelle 🙂

nyt kp7 eli viikon oon syöny kortisonia, kauhee turvotus ihan hyllyvä olo x) odotan ovista viikonlopulle 🙂

taustalla endo/adenomyoosi, 1.ivf, 3xpas(nega), 1 alkiota pakkasessa.

Aza
      Osallistuja

Joo meillä lääkkeellinen siirto aina ollut. Aluksi siirrettiin yksi, josta ei mitään tulosta, muutaman kahden siirron jälkeen saatiin elävä syliin.
      Toki tiedännettä kahden alkuon siirrossa on riskit isommat, kuten kaksoisraskaudessakin, mutta olen valmis sen eiskin ottamaan että saatais syliin asti. Ei haittaa vaikka tulisi kaksi, ois jopa vaan positiivistä. Ja tän oon tuonut esille. Mutta ei, ei suostu kahden alkion siirtoon.

TMpereen ovumialla ollaan, ja mietin et pyydänkö lääkärin vaihtoa tän aiireon jälkeen, muttwn tiedä onko se toinenkaan lääkäri siellä sen parempi.

1. ICSI 2015
      - 8 blastoa, 💙
      2. ICSI 2017-2018
      - 11 PAS, 1 km
      3. ICSI 2018
      - 7 blastoa, ❤️❤️
      4. ICSI 2021

Sinisilmät
      Osallistuja

Hyvä Aries et oot saanu puhuttua! Kyllä pitää vaatia aina selityksiä. Mullakin meni eka punktio ihan pieleen ja oli todella todella kivulias. Jouduin vielä sisäisen verenvuodon takia sairaalaan viikoks.
      Nyt vaihtu lääkäri ja se kyllä ollut tosi hellä kaikissa tutkimuksissa ja huomioinu mun endon tosi hyvin ja huomioi etenkin ekan ivf kierron kokemukset.

Nyt sit tokalla kierrolla oli hyvin sekavaa punktion jälkeistä elämää josta olin ihan raivona ja purin kaikki kyllä lääkärille tuoresiirrossa ja kerroin et mikä maku jäi.
      Onneks lääkäri ite pahoitteli tilannetta ja selitti miks olivat toimineet niinku olivat mut ymmärsi kuinka huonosti hoiti asiat meille päin.
      Missä päin suomea ootte julkisella?

Kiitos Aliisa nuista kuvista, hyvin näkee viivojen kehittymisen 🙂 ja onneks olkoon! Nyt toivotaan et kaikki menee hyvin ja pääset pian kuulemaan pienen sydänäänet.

2. IVF/ICSI 9/21 ->

tuulientyttö
      Osallistuja

Huomenta,

Täällä testit näyttää hyvin hyvin haaleaa viivaa, eikä ne ole vahvistuneet tällä kertaa. Alkaa toiveet kyllä toden totta hiipua. Aikamoinen ihme tarvittaisiin nyt! Veikkaisin, että hcg alle 10, mutta huomennahan se kuullaan kun kävin aamulla veritestissä.

Vatsan polttelu ja kipuilu on myös vähentynyt. Eikä tissit ole tulleet aroiksi. Myös kroppa viestii siis samaa asiaa.

Mites muut piinailijat? Onko oireita?

Kkm pas 10/18,
      Km luomu 2/19
      Kem pas 5/19,
      Km luomu 7/19,
      Ku luomu 12/20
      Era ja Emma

Unana
      Osallistuja

Voi kurja Tuulientyttö, jos se nyt on kuitenkin hiipunut. 🙁

Aliisalle vielä onnea plussasta! Tsemppiä ultra-ajan odotteluun <3

Meillä alkoi täällä viimeinen siirtokierros julkisella. Kuun puolivälin jälkeen pitäisi olla siirto, jos kaikki menee hyvin. Tosi epätodellinen olo, että tässä se nyt on. Joku rupeama päättyy, vaikka sitten yksityiselle siirryttäisiinkin. Onko kellään muulla tulossa loppukuusta siirtoa?

Täällä monet on pohtinut lääkärinvaihtoa. Meillä on julkisella ollut neljä eri lääkäriä ja samankin hoitokierroksen aikana voi olla kuka vaan. Yksi heistä mullekin suositteli tuplairroituspiikkiä ennen punktiota ja siltä kierrokselta tuli paras saalis pakkaseen asti. Julkisella ei ole voinut vaikuttaa mitenkään siihen, kuka aina vastassa on, mutta jos menen yksityiselle, niin takuulla aion vaihtaa lääkäriä, jos tuntuu, ettei selitetä tarpeeksi / oteta huomioon jo aiemmin kokeiltuja juttuja. Se on niin pirun kallista, että silloin pitää kyllä olla vapaus valita. Toki ymmärrän, että lääkärit päättää asioita ja tietävät paremmin kuin mitä itse kuvittelee välillä tietävänsä, mutta mulle on tärkeetä että päätökset perustellaan ja että niihin saa omastakin näkökulmasta jonkin logiikan. Mutta täytyy nyt vielä yhden kierron verran toivoa, ettei yksityiselle asti jouduta menemään.

Tsemppiä kaikille piinailijoille!

tuulientyttö
      Osallistuja

Eipä meille lääkäritkään hirveästi toivoa antanut, joten tämä ei ole mikään ihme.
      Ihmeitä tosiaan tarvittaisiin siihen, että joku tuolla kohdussa pysyisi.
      Haluisin tän viikon vaan menevän mahdollisimman nopeasti ohi.

Pitää vielä tarkkaan miettiä laitetaanko vielä viimeinen 1,5k siihen yhteen siirtoon.
      Sen verran tänään ärsyttää koko homma, että ehkä sitä mieluummin lähtisi vaikka hyvälle lomalle viikoksi.
      Yksityisellä puolella tosiaan noi hoidot on aika kalliita.
      Ja ehkä vielä enemmän kuin rahaa, niin haluaisin säästää omia hermoja ja tunteita.

Täytyy kyllä itse olla iloinen, että ei ole tarvinnut harkita lääkärin vaihtoa kummallakaan puolella.
      Ollaan sen verran pienestä paikasta, että julkisellakin puolella oli polilla lähes aina sama lääkäri ja sen oppi kyllä tuntemaan hyvin.

Kkm pas 10/18,
      Km luomu 2/19
      Kem pas 5/19,
      Km luomu 7/19,
      Ku luomu 12/20
      Era ja Emma

Orvokki
      Osallistuja

Ihanaa, Aliisa 😍 onnea.

Tuulientyttö, ikävä että viivat eivät lähteneet vahvistumaan…

Täällä alkoi piinailut. Hain juuri meidän toisen blaston mukaan 🙂 koko aamu tuli jännitettyä että tuleeko soittoa. Ei tullut onneksi.

1. PAS 10/2021 ➡️ nega

Aza
      Osallistuja

Voi ei Tuulientyttö, ompa harmillista että hiipuu 😔

Unana, meillä kans siirto puolessakuussa/loppukuussa riippuen siitä onko pe vai ma. Huomenna se selviää kun ultra.

Mä en ole ikinä pas kierroissa ovistestejä tehnyt (kun en yli 2v päivittäisellä testaamisellakaan saanut aikanaan yhtää plussaa ovikseen), että miten estradotit vaikuttaa siihen? Kun niin paska fiilis tästä kierrosta niin mietin että alkaisko testit tummumaan sillon oviksen aikaan vaikkei plussaa tuukkaan, josta sit osaisin ite muodostaa mielipiteen onko siirto pe vai ma. Nyt siis kp10, ja järjen mulaan ovis ois su-ti välillä, jolloin su-ma oviksen siirto pe ois ihan ok mutta jos vasta ti-ke ovis niin ehkä ma 🤔 en ole siis hoitojen aikana joita 2015-> ollut enemmän ja vähemmän koko aika päällä kertaakaan testannut ovista enkä ole perehtynyt muuten lääkkeisiin ja testeihin kun että pregnylit ja nää antaa raskaustestiin plussan. Mut mulla menee. Yt vaan estradotit ja vkl lienee alkaa luget..

1. ICSI 2015
      - 8 blastoa, 💙
      2. ICSI 2017-2018
      - 11 PAS, 1 km
      3. ICSI 2018
      - 7 blastoa, ❤️❤️
      4. ICSI 2021

Lilja
      Osallistuja

Aliisalle vielä paljon onnea! ❤️ Ja tsemppiä ultran odotteluun.

Tuulientyttö, voi kun verikokeesta tulisikin hyviä uutisia! En osaa kuvitellakaan miltä tuntuu, kun tietää että on viimeiset hoidot menossa. Toivottavasti oot saanut siihen vertaistukea ja päässyt juttelemaan asiasta. Kovasti voimia näihin päiviin joka tapauksessa! ❤️

Tsemppiä myös muille piinailijoille! Me käytiin tänään toisen hoidon suunnittelussa. Edellisestä oppineena nostetaan vähän lääkeannoksia ja sit otan tän välikierron loppupuolella zumenon-kuurin, niin saadaan follikkelit kasvamaan tasaisemmin. Onko jollain kokemusta siitä? Nyt ajattelin yrittää keskittyä vähän muihinkin juttuihin seuraavat pari viikkoa 😅

2. IVF 11/21

Sinisilmät
      Osallistuja

Eikä, toivottavasti tuulientyttö sieltä verikokeista nyt tulis kuitenkin hyviä uutisia. En osaa ees kuvitella sun fiiliksiä mahdollisesta viimeisestä yrityksestä ❤️ Toivottavasti on tukea kuitenkin paljon tän asian kans painimisessa!

Tsemppiä Orvokki piinailuun! 😊

Täällä ristiriitaiset fiilikset eli välillä super hyvä mieli ja uskoa vielä löytyy ja toisena hetkenä oon sata varma et ei tää nyt varmastikkaan onnistunu et ei se alkio varmastikkaan ollu hyvä.

Oireina ollu outoa etenkin navan kohdan sykkimistä ja vihlaisuja välillä touhutessa ja sit perus menkkajuilintaa. Välillä on super kylmä mut öisin tai nukkuessa kunnon hikikohtauksia ja sit taas kohta palelee?! Outoja juttuja siis!

Mietin missähän vaiheessa vois haamua saada testiin jos 2pv alkio siirretty? Mikä pp vois ees järkevästi olla aikaisin mahollinen?

2. IVF/ICSI 9/21 ->

tuulientyttö
      Osallistuja

Meillä siis piti alunperin siirtää 2 viimeistä samalla, jotta tää piina loppuisi. Mutta lääkärin toiveesta jätettiin yksi vielä pakastimeen, jotta kokeellinen Oxiklorin lääkitys ehtii kunnolla mukaan. Eli vielä ois täälläkin yksi kuukausi piinaa jäljellä. Tän aamunakin testissä näkyi vielä tosi haalea viiva, mutta mielestäni vaaleampi kun eilinen. Nyt pitäisi olla jo vahvistumaan päin, jos yhtään vertaa aikaisempiin hoitokiertoihin. Uskon siis tyypin yrittäneen, mutta kuukahtaneen. Pitää varmaan kuitenkin vielä syödä lääkkeitä viikonlopun yli ja antaa mahdollisuus. Taidan jättää testaamatta ja elää muuten ihan normaalia elämää.

Ilmeisesti toi hcg:n nousu on kaikilla yksilöllistä. Pitäisi tietää Sinisilmät vähän enemmän et voisi sanoa mikä on aikaisin mahdollinen. Mä testaan pp4 eteenpäin, koska mulle siirretään tosi myöhään ja blasto. 2-päiväisellä muistelisin saaneeni esikoisesta viivan suunnilleen pp10, joka oli sillon mun eka testi.

Mulla on yllättävän levollinen mieli. Kuten lääkärini sanoi, niin kun yksi ovi sulkeutuu, toinen avautuu. Niin kliseistä kun se onkin. Raskas matka takana ja näin tyyni en ole kyllä aikaisemmin ollut. Kun päätettiin lopettaa hoidot kunnallisella puolella olin paljon surullisempi asian suhteen. Nyt on kaikki kortit käännetty ja kaikki poppaskonstit kokeiltu, eikä tälle tilanteelle vaan voi mitään. Meillä siis ensi kesänä uuden talon rakentaminen. Talvella haaveissa olisi paljon laskettelua koko perheen voimin. Tänään näihin tunnelmiin!

Kkm pas 10/18,
      Km luomu 2/19
      Kem pas 5/19,
      Km luomu 7/19,
      Ku luomu 12/20
      Era ja Emma

Orvokki
      Osallistuja

tuulientyttö, hienoa että olet näistä kokemuksista huolimatta rauhallisin mielin. teillä on sitten vielä yksi alkio siellä odottelemassa. toivotan kaikkea hyvää joka tapauksessa. ihanaa että teillä on tulevaisuudensuunnitelmia, kävi tässä miten kävi 🙂

Aza, mun käsittääkseni nämä lääkkeet estää sen oman ovulaation tapahtumisen. Ei pitäisi sitä johtofollikkelia kasvaa, mitä yleensä normikierroissa seuraillaan. Lääkkeellisellä kierrolla se mikä eniten vaikuttaa on se limakalvon paksuus ja rakenne 🙂

Lilja, mulla oli Zumenonit ja on edelleen käytössä pas siirrossa. Ei ole tullut mitään haittavaikutuksia, ehkä päänsärkyä? Mutta ei siis mitään kovia sivuoireita ainakaan mulle aiheuttanut.

Sinisilmät, mulla oli kans eilen tuollaista tuntemusta navan lähettyvillä. En tiedä mistä johtuu. Nyt on sellaista pientä kipuilua alavatsalla kokoajan. Yöllä myös kun yritin kyljelläni nukkua niin tuntui painetta ja kipua toisessa sivussa.

Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille!

1. PAS 10/2021 ➡️ nega

tuulientyttö
      Osallistuja

Onko kukaan käynyt piinapäivinä verikokeessa? Odottelen klinikalta vastauksia, kun sain äsken eiliset labrat käsiini.

Hcg oli 7, eli hyvin vähän… toisaalta 6 päivää siirrosta, eli en oikein tiedä millä tasolla sen pitäisi olla.

S-Prog sen sijaan oli romahtanut. Viikko sitten oli noin 120, nyt 43. Vaikka mulla on tupla lääkitys. Saapas nähdä miten lääkäri suhtautuu tähän uutiseen.

Onko teillä muilla siis tehty mittauksia kesken piinailun?

Kkm pas 10/18,
      Km luomu 2/19
      Kem pas 5/19,
      Km luomu 7/19,
      Ku luomu 12/20
      Era ja Emma

tuulientyttö
      Osallistuja

Hcg kuuluu siis olla 6:na päivänä siirrosta blastoilla noin 10 (jonkun 90-luvulla tehdyn kaavion mukaan), eli vielä ei voi tästä mun tilanteesta sanoa juuta eikä jaata, kun se oli 7. Seuraillaan ensi viikkoon siis. Jotainhan siellä on nyt kuitenkin tapahtunut. Alle 3 laskettaisiin kuulemma negatiiviseksi. Mulla siis näkyy nämä alle 10 arvot haaleana viivana testeissä. Itseäni enemmän kiinnostaa tuo keltarauhashormonin romahdus. Odottelen vielä tietoa, että mitä sen kanssa tehdään. Yritetäänkö vielä lisätä lääkitystä tms…

Kkm pas 10/18,
      Km luomu 2/19
      Kem pas 5/19,
      Km luomu 7/19,
      Ku luomu 12/20
      Era ja Emma

Kalla
      Osallistuja

Tuulientyttö toivottavasti lääkärillä olisi vastauksia ja keinoja tuohon tilanteeseen. Voimia ❤️

Piinailijoille paljon kärsivällisyyttä näihin päiviin, pidän peukkuja pystyssä, että käy hyvin 😊

Onko kenelläkään kokemusta kromosomi poikkeavuus verikokeista näiden hoitojen aikana?

tuulientyttö
      Osallistuja

No, sain ensiapuna gonapeptylin ja napsauksia ovitrelleä. Nyt siis ei auta kun odotella. Tänään edelleen testiin ilmestyi viiva, jotenkin hassusti se tuntui vahvemmalta, mutta eihän näistä nyt tiedä. Ei ainakaan ole tyhjä testi.😅 Aikamoista hermojen vuoristorataa. Onko muut piinailijat jo testanneet? Millä fiiliksillä ootte?

Kkm pas 10/18,
      Km luomu 2/19
      Kem pas 5/19,
      Km luomu 7/19,
      Ku luomu 12/20
      Era ja Emma

Aza
      Osallistuja

Apua. Estradot laastarit irtosi osittain saunassa. Ollaan mökillä eikä ole edes mukana niitä (luin kyllä ennen lähtöä että saunassa sais käydä). Mulla menee 150mikrog (eli 100+50 laastarit), ja isompi n ⅓-½ irti ja pienemmässä menee keskellä ilmaviiva. Laitoin nää pe ja. Aihto ois vasta ma. Huomenna (su) alkaa lisäksi luget. Enkä saa klinikkaa ennen ma aamua kiinni edes. Ja siirto ois perjantaina.
      Mitä mä teen? 😭

1. ICSI 2015
      - 8 blastoa, 💙
      2. ICSI 2017-2018
      - 11 PAS, 1 km
      3. ICSI 2018
      - 7 blastoa, ❤️❤️
      4. ICSI 2021

Unana
      Osallistuja

Onpa harmillinen tilanne Aza. Mä ehkä koittaisin soittaa vaan johonkin päivystykseen tms. Ja kysyy sieltä osaisko ne sanoa jotain. Kerran ihan toisessa lääkelaastariasiassa mulle sanottiin et voi koittaa teipata itse lisää kiinni jos lähtee repsottamaan. Mut tuo sun laastari ei ole mulle yhtään tuttu.

Tuulientyttö, toivottavasti nuo lisäkääkkeet tepsii. Musta tuo toisaalta kuulostaa aika toiveikkaalta että löytyi ehkä syy miksei pienet ole jaksaneet jatkaa ja jos nyt tuolla lääkityksellä tämä saisikin tarpeeksi apua että kiinnittyy kunnolla. Pidän peukkuja ❤️ Miltä tämän aamun testi näytti?

tuulientyttö
      Osallistuja

Kiitos kun kysyit Unana. Tän aamun testi hyvin haalea, niinkuin tähän asti kaikki muutkin. En jaksa uskoa, että tästä nyt enää oikeaa raskautta saataisiin aikaan, mutta mielenkiintoista on mennä lääkärin kanssa juttelemaan taas tän kokemuksen jälkeen. Et oisko sillä vielä joku näkemys asiaan.😅 Pari päivää nyt vielä seurataan ja sit varmaan lopetellaan lääkitys. Vähän painaa syysloma päälle, joten voi olla et kuukautisten siirtämisen takia mielelläni söisin lääkitystä vielä loppu viikkoon, jolloin ens kierron ultra siirtyisi loman jälkeen…

Kkm pas 10/18,
      Km luomu 2/19
      Kem pas 5/19,
      Km luomu 7/19,
      Ku luomu 12/20
      Era ja Emma

Sinisilmät
      Osallistuja

Ei tullut tästä alkion siirrosta mitään. Menkat alkoi ennen ees testipäivää, jotenki ei sinänsä yllättäny kun oli niin vahva tunne tästä ku lähtökohdatkin oli super surkeat. On vaan tunne et lääkäri ”säälistä” halus sen yhden rääpäle alkion siirtää ettei tää 2. ivf olis muka niin pieleen menny vaikka olihan se. 😓

Tietenkään lääkäreitä ei voi syyttää siitä et totaalinen äkillinen siittiökato oli tapahtunu mut en tiiä sekavat fiilikset kaikesta. Toivottavasti äkkiä löytys joku syy ja saatas simpat vanhalle tasolle.
      Et tavallaan ei suruta mut lähinnä turhauttaa et taas tää ivf rulianssi pitää alottaa alusta ku ei oo mitään ees pakkasessa tai lähinnä et se et miten vaan aina voi mennä kaikki vaan pieleen.

Saapa nähä millon homma sit es jatkuu en usko et tälle vuodelle enää päästäs ivf kiertoa tekemään. Aion kyl ainaki vaatia sit lääkereseptejä etukäteen et saan ne tänä vuonna hakea kun lääkekatto täynnä.

Tsemppiä muille piinaajille toivottavasti teillä onnistas ja saisitte kaks viivas testiin. ❤️ Toivottavasti joskus tulis vielä ees se yks kerta ku pääsisin itsekkin näkemään kaks viivaa testissä.

2. IVF/ICSI 9/21 ->

tuulientyttö
      Osallistuja

Voi harmi Sinisilmät! Hirveästi tsemppiä sinne. Toivottavasti pääsette pian uuteen yritykseen.

Täällä näyttäisi siltä, että viivan paksuuden huippu saavutettiin taas suunnilleen pp8, edelleen testissä viiva, mutta tosi hailakka. On tää kyllä melkoista puuhaa, kun joka kuukausi on viikon verran raskaana. Kroppa kiittää kun hoidot saadaan kohta loppuun ja saa rauhan.

Kkm pas 10/18,
      Km luomu 2/19
      Kem pas 5/19,
      Km luomu 7/19,
      Ku luomu 12/20
      Era ja Emma

tuulientyttö
      Osallistuja

Voi harmi Sinisilmät! Hirveästi tsemppiä sinne. Toivottavasti pääsette pian uuteen yritykseen.

Täällä näyttäisi siltä, että viivan paksuuden huippu saavutettiin taas suunnilleen pp8, edelleen testissä viiva, mutta tosi hailakka. On tää kyllä melkoista puuhaa, kun joka kuukausi on viikon verran raskaana. Kroppa kiittää kun hoidot saadaan kohta loppuun ja saa rauhan.

Kkm pas 10/18,
      Km luomu 2/19
      Kem pas 5/19,
      Km luomu 7/19,
      Ku luomu 12/20
      Era ja Emma

Orvokki
      Osallistuja

Sinisilmät, olen pahoillani että kävi näin. Todella epäreilua kaiken kaikkiaan. Paljon voimia ja jaksamisia ❤️ Toivottavasti seuraavalla kerralla olisi enemmän onnea matkassa.

tuulientytölle myös voimia. On se erikoista ettei tyyppi jaksa pysyä kyydissä…

Aza, saitko ketään kiinni mistään? Toivottavasti teidän siirtoa ei tämän takia tarvitse perua.

Täällä on menossa PP4. Ensimmäisinä parina päivänä oli välillä koviakin kipuja vatsassa. Nyt on alkanut laantumaan. On pientä menkkamaista jomotusta mutta ei oikein muuta oiretta. Välillä etovaa oloa. Mutta oletan näiden tuntemusten liittyvän enemmänkin lääkkeisiin. Nyt on melkein 37 astetta lämpöä kun äsken mittasin ihan mielenkiinnosta. Enpä tiedä mitä tarkoittaa vai tarkoittaako mitään. Tässä ei oikein uskalla toivoa vielä mitään ettei joutuisi pettymään. En uskalla testiäkään tehdä vielä moneen päivään. Viikon päästä vasta olisi virallinen testipäivä.

1. PAS 10/2021 ➡️ nega

Vertti87
      Osallistuja

Heippa kaikille! Mä pidin vähän taukoa ton kemiallisen takia, veti mielen jostain syystä ihan maahan. Nyt oon tässä lueskellut vähän tätä ketjua ja yrittänyt päästä kärryille. Aliisalle kovasti onnitteluja plussasta😍Onko sulla milloin ultra? Tuulientyttö ja sinisilmät kovasti jaksamisia.Orvokille kovasti onnea että tärppäis😊

Orvokki
      Osallistuja

Tervetuloa takaisin palstalle, Vertti! En ole vielä plussannut mutta kiitos onnitteluista joka tapauksessa 😀 Katsotaan sitten viikon päästä.

1. PAS 10/2021 ➡️ nega

Vertti87
        Osallistuja

En tiedä muotoilinko ton vähän hölmösti😀 Tarkoitin siis että onnea matkaan🙂

Aza
      Osallistuja

Tuulientyttö, tosi harmi että yrittää aina muttei onnistu. Onkl kiinnittynisen tueksi mitä käytössä teillä?

Mä en saanut ketään sillon vkl kiinni, enkä tänään edes muistanut soittaa. Se laastari tosin tarras ihan ok kiinni kun kuivui kylläkin. Tosi ristiriitainen fiilis että haluanko siirtoon vai en tässä kuussa kun se siirtopäivä ns huono. Siirtohan ois nyt jo perjantaina

1. ICSI 2015
      - 8 blastoa, 💙
      2. ICSI 2017-2018
      - 11 PAS, 1 km
      3. ICSI 2018
      - 7 blastoa, ❤️❤️
      4. ICSI 2021

tuulientyttö
      Osallistuja

Kiinnittymisen tueksi meillä on melkoinen cocktail. Enoxapariini, dexametason, januvia, oxiklorin, cyclogest, terolut, ovitrelle napsut ja gonapeptyl. Osa kokeellisia lääkkeitä. Meidän tilanne siis tosi harvinainen, raskaudet alkaa, mutta myös päättyy hyvin nopeasti jos ovat kohdussa. Vihoviimeinen siirto enää edessä ja sitten luovutetaan tämä homma.

Tänään testipäivänä edelleen testi haalea. Veressä varmaan alle hcg alle 20. En jaksaisi mennä veritestiin vaan ehkä varmuuden vuoksi odottaisin muutaman päivän ja varmistaisin sitten testillä, että se ois täysin negatiivinen. No, katsotaan mitä klinikalta sanovat.

Mites Sinisilmät, Orvokki ja Myyrämatikainen? Teitkö Sinisilmät testin vielä tänään? Millon teillä muilla olikaan testipäivät?

Kkm pas 10/18,
      Km luomu 2/19
      Kem pas 5/19,
      Km luomu 7/19,
      Ku luomu 12/20
      Era ja Emma

Lilja
      Osallistuja

Tuulientyttö ja Sinisilmät, tosi kurjaa kuulla molempien ikävät uutiset. 😔 Toivon todella, että molempien seuraavat yritykset ovat onnekkaammat! Voimia kovasti ♥️

Orvokille ja muille piinailijoille vielä paljon tsemppiä täältä! Ootko Orvokki ottanut niitä zumenoneja pas:ien lisäksi samaan tarkoitukseen kuin minä, eli follikkeleiden tasaista kasvua varten ennen punktiota? Jos joo, niin onko auttanut? Ja kiva kuulla, ettei sivuvaikutuksia ole pahemmin ollut! ☺️

2. IVF 11/21

Orvokki
        Osallistuja

Heippa! En ole ottanut Zumenoneja follikkeleiden kasvuun vaan pas siirtoihin ainoastaan 🙂 mulla limakalvo on hyvin reagoinut zumenoniin. En tiennyt, että niitä voidaan määrätä myös follikkeleihin.

1. PAS 10/2021 ➡️ nega

Lilja
        Osallistuja

Joo mun lääkäri sanoi et sitä käytetään moneen eri tarkoitukseen. Ja mä otan sitä siis tän välikierron vikan viikon ja lopetan ku vuoto alkaa. Toivotaan et saadaan follikkelit kasvamaan tasaisemmin 🙂

2. IVF 11/21

tuulientyttö
      Osallistuja

Mites Orvokki voi? Koska sulla on testipäivä?

Entä Sinisilmät? Millainen teidän hoitosuunnitelma on tästä eteenpäin?

Mites Vertti87 teillä jatketaan?

Entä Aza, menetkö huomenna siirtoon?

Täällä siirretään vielä lääkkeillä vuotoa eteenpäin, jotta seuraavan kierron ultra ei osu lomaviikolle.
      Loppuviikosta teen vielä raskaustestin ja varmistan, että se on nyt nega. About kaikki oireet on kadonnut, eli ei enää mahan kipuilua ja turvotusta. Todella erikoista. Yllättävän neutraali olo koko kropassa, vaikka vuotoa ei ole vielä annettu tulla ja edellisistä menkoista aikaa vaikka kuinka kauan. Mä matkaan seuraavaan siirtoon aika neutraaleilla tunnelmilla. Ei ihmeemmin toivoa ole, mutta täytyy se nyt käydä kuitenkin kokeilemassa, ettei jää sitten harmittamaan.

Vielä pohdinnassa se, että millainen ehkäisy/taktiikka otetaan hoitojen jälkeen. En haluaisi pelätä keskenmenoja kokoajan. Toisaalta taas en halua mitään hormonaalista enää kroppaani. Yleensä ovuloin siltä puolelta, missä ei enää munanjohdinta ole, joten toisaalta nykyään todennäköisyydet luomuraskaudelle on tosi pienet. Aikaisemmin tulin noin puolen vuoden välein raskaaksi luomusti. Täytyy jutella lääkärin kanssa ja katsoa mihin ratkaisuun päädytään.

Kkm pas 10/18,
      Km luomu 2/19
      Kem pas 5/19,
      Km luomu 7/19,
      Ku luomu 12/20
      Era ja Emma

Orvokki
      Osallistuja

Kiitos Tuulientyttö kysymästä!

Täällä on nyt PP7 menossa, testiä en ole vielä uskaltanut edelleenkään tekemään 😅 maanantaina on virallinen testipäivä, mutta tiistaina sitten vielä varmistus jos on ma nega. Vatsa on ajoittain kipeä ja oudon tuntuinen. Ja lämpö on pysynyt edelleen ylhäällä. En tiedä onko nämä mitään oireita vai ei 😁 mutta testata en ihan vielä uskalla. Katsotaan että rohkenenko ennen virallista testipäivää 🙂

Toivottavasti teillä menisi paremmin tuo viimeinen hoitokerta… Ymmärrän että varmasti olet jo aika väsynyt kaikkiin hormoneihin ja lääkkeisiin mutta ehdottomasti kannattaa varmasti yrittää vielä kerran tuolla viimeisellä alkiolla, ettei ala katumaan joku päivä ja tietää ainakin että on oikeasti kaikkensa yrittänyt. Kaikkea hyvää ❤️

1. PAS 10/2021 ➡️ nega

Vertti87
      Osallistuja

Mulla muuttui eilen ilo huoleksi. La tein siis positiivisen raskaustestin ja eilen alkoi verinen vuoto ja lievät alavatsakivut. Nyt käyn pari kertaa verikokeissa ja yritän elätellä toivoa että kaveri ois vielä kyydissä mukana.

Orvokki
      Osallistuja

Varmasti pelottavaa, Vertti. Toivottavasti tyyppi jaksaa pysyä mukana. Olen lueskellut että verenvuoto on aika yleistä alkuraskaudessa. Ja erilaiset kivut. Mutta varmasti olisin itsekin todella huolissani. Toivon todella, että syytä huoleen ei ole! ❤️

1. PAS 10/2021 ➡️ nega

Aza
      Osallistuja

Kiitos kysymästä tuulientyttö. Huomenna aamulla selviää onko alkio selvinnyt pakastuksesta, tänään ottavat sulamaan. Lähden ajamaan vasta kun varmistussoitto tullut. Meillä siis parisataa kilsaa klinikalle matkaa.

Vertti87 kovasti tsemppiä. Toi on ihan hyvä että muutaman kerran seurataan hcg nousua. Mulla seurattiin viimeisessä onnistuneessa yks viikko ma-ke-pe jotta saa paremman käsityksen miten hcg nousee, ja sulla varmaan samantapainen nyt? Kovasti tsemppiä että oysyy matkassa mukana.

Mulle päätettiin laittaa gonapeptyl lauantai-illaksi, ja oon vähän ihmeissäni sen kanssa kun aiemmin ei tosiaan ole ollut pas siirroissa kun estradotit ja lugesteroni

1. ICSI 2015
      - 8 blastoa, 💙
      2. ICSI 2017-2018
      - 11 PAS, 1 km
      3. ICSI 2018
      - 7 blastoa, ❤️❤️
      4. ICSI 2021

Vertti87
        Osallistuja

Oliko sulla myös jotain vuotoa jonka takia seurattiin ?

MyyräMatikainen
      Osallistuja

Täällä tuli tuoresiirrosta nega 🙁
      Tänään oli testipäivä, mutta oonhan mä nyt testaillu jo pitkän aikaa. Ja menkkavuoto kipuineen alkoi kunnolla tiistaina.

Aamulla en edes vielä tiennyt pakkasen tilannetta, että saatiinko alkioita sinne. Ja oman polin kanssa sovittiin jo alustavasti, että jos on pakkaseen saatu tavaraa, niin tehdään tähän meneillä olevaan kiertoon pas. Ja jos taas ei, niin seuraavasta kierrosta aloitetaan uusi stimulaatio.
      Mutta. Onneksi kaksi blastoa on nyt pakkasessa, 6 päivän ikäisiä. 25.10 on ultra, silloin jo kp14. Ens viikon torstaina alan tehdä ovistestejä. Nyt sitten seuraavaksi saakin ressata sitä, että miten ovisplussa suvaitsee saapua. Ettei sitten vaan siirto menisi viikonlopulle.

Pahimman pettymyksen yli pääsin aika nopeesti, nyt sitten vaan uutta kohti 🙂

Orvokki
      Osallistuja

Pahoittelut myyrämatikainen. Toivottavasti ensi kerralla onni olisi parempi ☹️

Mulla tosiaan PP7 tänään. Tuli nyt pari sellaista pienen pientä palaa jotain kudosta kun pyyhi paperiin 😣 eli ei vuotoa mutta jotain outoa

1. PAS 10/2021 ➡️ nega

tuulientyttö
      Osallistuja

Oon niin pahoillani teidän kaikkien muidenkin negojen puolesta. Tää on niin tätä!

Mulla alkoi tänään myös vuoto lääkkeiden läpi pp15. Vaikeuttaa nyt vähän seuraavaa siirtoa tai sit vaan vähän muokataan lomasuunnitelmia sen mukaan et pääsen oikeaan aikaan ultraan. Ärsyttää, kun ois vielä pitänyt pari päivää saada siirrettyä menkkoja eteenpäin. No, toivotaan parasta et saadaan kuitenkin homma onnistumaan. Siirto siis marraskuun ekalla viikolla. Onko muita joilla ois osumassa samalle viikolle?

Kkm pas 10/18,
      Km luomu 2/19
      Kem pas 5/19,
      Km luomu 7/19,
      Ku luomu 12/20
      Era ja Emma

tuulientyttö
      Osallistuja

Wave of light!

Hyvää keskenmenon kokeneiden päivää teille,
      jotka olette niiden kanssa painineet! <3

Kkm pas 10/18,
      Km luomu 2/19
      Kem pas 5/19,
      Km luomu 7/19,
      Ku luomu 12/20
      Era ja Emma

Kalla
      Osallistuja

Voi miten surullisia uutisia täällä ❤️

Myyrä Matikainen hienoa, että teillä on blastoja pakkasessa.

Orvokki onpa outoa.

Miten Vertti87 voit? Joko olet saanut verikoe tuloksia?

Tuulientyttö onpa ikävää, ettei raskaus jatkunut ja ettei vuoto pysynyt poissa vielä paria päivää.

Meillä menee marraskuulle seuraava kypsyttely ja punktio, toivottavasti päästään myös siirtoon. Hieman tulee muutoksia lääkkeisiin ja icsillä tehdään tällä kertaa. Olisin ollut valmis jo nyt, mutta polilla sulku päällä joten ei päästy nyt 😔

• Tätä vastausta muokkasi 1 viikko, 4 päivää sitten Kalla.
        Vertti87
        Osallistuja

Verikokeen tulossa oli noin 8700, eli kuulemma oikein hyvä. Vuotokin Onneksi loppunut. Maanantaina käyn vielä uudestaan labrassa ja toivon että arvo on noussut😊

tuulientyttö
      Osallistuja

Me itseasiassa päädyttiin tulemaan lomailemaan pariksi vikaksi päiväksi Helsinkiin, joten ultra ja siirtokin nyt vähän aikaisemmin. Ei luultavasti tarvitse odottaa seuraavaan kiertoon. Toki riski on olemassa, että munikset karkaa, kun ultra on 2 päivää myöhemmin. Sitä seurataan nyt sit ovistesteillä. Viimeinen hoitokierto käynnistyi tänään, sitä pitäisi varmaan juhlia! Never say never, katsotaan vaan et kuitenkin pyörrän vielä joskus päätökseni ja lääkärit keksi jotain uutta kivaa kokeiltavaa. 😀

Kkm pas 10/18,
      Km luomu 2/19
      Kem pas 5/19,
      Km luomu 7/19,
      Ku luomu 12/20
      Era ja Emma

Orvokki
      Osallistuja

Olipa ihana uutinen, vertti! 😍

Kalla: harmi että poli ok suljettu mutta onneksi pian kuu vaihtuu 🙂

Tuulientyttö onnea uuteen kiertoon!

Yön aikana ja aamulla vielä tuli pari pisaraa jotain ruskehtavaa. Ei nyt taas oli tullut mutta menkkajomotukset on myös laantuneet. Välillä jotain nippailuja ja vihlauksia tuntuu.

1. PAS 10/2021 ➡️ nega

Aliisa
      Osallistuja

Mulla on tässäkin raskaudessa taas vuotoa. Ekan kerran viime viikolla jolloin rv 5+. Pääsin verikokeisiin ja hcg noussut hyvin. Toissa yö meni itkiessä, koska nyt vuoto oli kirkkaan punaista ja lorisi pönttöön.
      Pääsin eilen ultraan ja yllätykseksi kaikki olikin hyvin! Näkyi syke ja sikiö vastaa viikkoja. Kohdussa näkyi myös vuotokohta mutta lääkäri sanoi ettei uhkaa raskautta.

On tää kyllä jännää… Toivon, että loppuraskaus sujuisi ilman itkuja.
      Ilmeisesti nyt kun syke näkynyt niin keskenmenon riski paljon pienempi..? Mulla on ensi viikolla vielä alunperin sovittu varhaisultra.

Poika -14💙
      IVF 11/20 -> 12 blastoa🥰
      1. Pas 1/21 -> kr👼🏻
      2. Pas 3/21 -> km 👼🏻
      3. Pas 8/21 -> neg
      4. Pas 9/21 -> plussa 🥰

Vertti87
      Osallistuja

Mä ramppasin viime raskaudessa monta kertaa ultrassa kun oli vuotoja,ilmeisesti nää lääkkeet aiheuttaa aika herkästi vuotoja kun paksuntaa limakalvoja niin reippaasti. Näin mä oon kans Aliisa kuullut että keskenmenoprossa on alle 1 kun syke on näkynyt😊

Aliisa
        Osallistuja

Näin lääkärikin mua lohdutti, että näissä melkeen yleisempää se että jossain kohti jossain määrin vuotaa.
        Kuinka sulla kävi tuon raskauden kanssa..? Pahoittelut kun en pysy kärryillä historiasta.

Poika -14💙
        IVF 11/20 -> 12 blastoa🥰
        1. Pas 1/21 -> kr👼🏻
        2. Pas 3/21 -> km 👼🏻
        3. Pas 8/21 -> neg
        4. Pas 9/21 -> plussa 🥰

Vertti87
          Osallistuja

Tuossa se piirrettyjä katsoo ja ensi viikolla täyttää 2vuotta🥰

Aliisa
            Osallistuja

Tämä on lohduttavaa 🥰
            Edelleenkin joka vessakäynnillä jännitän, että mitä näkyy 😬 Stressaavaa…

Onnea tulevalle 2-vuotiaalle 🥳🥳🥳

Poika -14💙
            IVF 11/20 -> 12 blastoa🥰
            1. Pas 1/21 -> kr👼🏻
            2. Pas 3/21 -> km 👼🏻
            3. Pas 8/21 -> neg
            4. Pas 9/21 -> plussa 🥰

Kilpikonna
      Osallistuja

Hei kaikille. Tällä hetkellä ajatukset ja tunteet ovat sellaisessa vuoristoradassa, että ajattelin liittyä ihmisten seuraan, jotka niitä parhaiten ymmärtävät. Täytän ensi kuussa 36-vuotta ja lapsettomuushoitoja takana reilut kaksi vuotta julkisella puolella. Selittävää syytä ei ole löytynyt. Epäonnea on ollut matkassa, joka käänteessä. Kaikkea en enää kunnolla muista, mutta yritän laittaa meidän pesueesta tuollaisen tiivistelmän mikä muillakkin on. Me siis puhutaan mun miehen kanssa meidän alkioista pesueena.

2019 Kaiken näköistä yritettiin, mikään ei koskaan onnistunut milloin mistäkin syytä
      IVF 1/2020, ei tuoresiirtoa. 6 kpl viiden päivän ikäisiä alkioita pakkaseen.
      1. PAS 5/2020 ->alkio jakaantui kohdussa-> tuplaraskaus -> ensimmäinen menetettiin viikolla 6 -> pieni poikamme syntyi ja kuoli 22+3
      2. PAS 3/2021 KEM
      3. PAS 4/2021 KEM
      4. PAS 9/2021 NEG
      5. PAS 10/2021, pp 9, menkat alkoi tänään, testi negatiivinen, virallinen testipäivä vasta maanantai

Aliisa: Mä pidän täällä peukkuja, että vuoto loppuis kohta ja saisit stressiltä hengähtää. Vatsassa olevalla pikkukaverilla on kuitenkin kaikki nyt hyvin, yritäthän pitää siitä ajatuksesta kiinni.

Vertille: Jaksamisia, toivottavasti teillä kaikki hyvin.

Orvokki: Voi kun toivon, että sun pikkukaveri olisi tarttunut kyytiin.

Tuulientyttö: Pitkä ja rankkataival takana. Ihana nähdä, että siellä on myös yksi onnistuminen. Toivon sulle lämpimästi onnea tähän viimeiseen kiertoon. Itsekkin jaksaa jatkaa pidemmälle, kun joku muu on sen jaksanut tehdä. Pitkään tehty työ tuottaa kuitenkin todennäköisemmin positiivisen tuloksen kuin se, että ei jaksaisi tätä pyöritystä tehdä.

Toivottavasti meni kutakuinkin oikein. Muiden tarinoihin yritän pikkuhiljaa päästä sisälle.

Mittarimato
      Osallistuja

Täällähän tapahtuu ihan hurjasti kaikille.

Täällä ekakertalaisen jännitys hiipii pintaan hiljalleen. Tulevalla viikolla tulossa eka pitkän kaavan ultra, toivottavasti nenäspray on tehnyt tehtävänsä 🤞
      Mitenhän tujut lääkkeet punktioon saa, jossain luki että Buranaa olisi tarjolla ja se hirvittää jo valmiiksi kun aukkari oli tosi kivulias, jalat meni alta käsikauppalääkkeillä. Todennäköisesti endometrioosi kuviossa mukana, vaikkei täyttä varmuutta kun ei ole itsellä katsottu sisään, mutta sukulaisilla on sen kanssa isommin ongelmaa.

Eka IVF pitkällä kaavalla 10/21

Kalla
      Osallistuja

Mittarimato kyllä saa kunnon lääkkeet suoraan suoneen. Mä sain varmaan jotain rauhoittavaa myös, kun jännitti. Eivät kertoneet mitä enkä kysellyt. Punktio ei ollut loppujen lopuksi kipeää tekevä kokemus, (vaikka kipuherkkä oon).

Tervetuloa Kilpikonna. Pitkä taival on teilläkin takana.

Aza
      Osallistuja

Mittarimato, jännän äärellellä. Mä oon ekassa punktiossa saanut auun kutta otettavan rauhoittavan ja punktiossa kipulääkettä sekä rauhoittavaa suoraan suoneen. Jälkimmäisissä en oo pyytänyt suun kautta otettavaa rauhoittavaa vaan kieltäytynyt siitä. Kipua ei ole mutta epämukava tunne kun joku härvää alapäässä.

Meillä ois nyt PAS tehty ja limakalvo oli vaan 9mm siirrossa. Katsotaan miten käy. Nyt pp2. Mietin alkaisko huomenna tekee ovistestejä ja sit jos tummuu niin rtestin (kaupassa oli vaan 2 pakettia rtestejä jäljellä). Mut en tiedä tekiskö aamulla ennenkun meen nukkuu (yövuoron jälkeen siis) vai sit kun herään iltapäivällä. Aamullahan ois vahvin hcg jos nousee mutta unien jälkeen ois virtsa ollut pisimpään rakossa. Kaikenmaailman muka-oireita toki ois, tänään vatsan nippailua, väsy yms (vaikka eihän sen pitöis kiinnittyäkään kun vasta huomenna-ylihuomenna)…

1. ICSI 2015
      - 8 blastoa, 💙
      2. ICSI 2017-2018
      - 11 PAS, 1 km
      3. ICSI 2018
      - 7 blastoa, ❤️❤️
      4. ICSI 2021

Pita
      Osallistuja

Älä huoli mittarimato, hyvän lääkityksen saa. Minä olen yksityisellä ottanut aina panadol+buranan kotona ennen toimenpidettä. Klinikalla olen saanut diapamin rauhoittamaan esilääkkeeksi. Toimenpiteessä saa suoraan suoneen vahvaa keskuskushermostoon vaikuttavaa kipulääkettä, jota ainakin itse sain pyytämällä aina lisää. Minulle on myös laittettu kuumavesipullo vatsan päälle, joka myös rauhoittaa ja rentouttaa. (tätä ei käytetty julkisella). Minulle on tehty 4 punktiota, olen huomannut myös eron lääkäreiden työskentelyssä. Toiset vaan osaa paremmin tämän kädentaidon. Tsemppiä punktioon. Ite jännitin ensimmäistäni ihan likaa. Toki kokemus on kaikilla aina erilainen. Tsemppiä sinulle punktioon ja hoitoon!

Meillä on varhaisultra huomenna. Nyt pitäisi olla rv 7+5 meneillään. Nyt jännitetään hirveästi, mitä siellä sanotaan. Tämä on 4 ivf, 1 pas. Toivotaan, että syke löytyy ❤️

Orvokki
      Osallistuja

Heippa. Täällä testi tehty ja negatiivista näyttää. Eiköhän tässä vaiheessa (PP11) pitäisi jo jotain näkyä vaikka ei kaupan herkin testi ollutkaan. Jotenkin mulla oli sellainen pelko / aavistus vaikka välillä tuli hetkellinen varma olo, että jos sitä nyt kuitenkin oltais. Pakkaseen jäi se yksi blc. Olikohan alkio sitten jotenkin epänormaali vai mikähän siinä on kun ei vaan onnistu. Ja ilmeisesti nämä lääkkeet sitten aiheuttaa nämä alavatsakivut, joita on ollu alkionsiirrosta lähtien.
      Lääkäri silloin sanoi että pitäisi vielä tiistaina sitten varmistaa jos maanantaina testi on negatiivinen, mutta mitä sekin mitään lohduttaa. Tuli niin pessimistinen olo taas, täytyy myöntää.

1. PAS 10/2021 ➡️ nega

Kalla
      Osallistuja

Potalle varhaisultraan tsemppiä, varmasti jännittää. Toivottavasti kaikki on hyvin ❤️

Orvokki onpa kurjaa, että negaa näyttää.

Aza monipäiväinen alkio siirrettiin? Eikös alkio kiinnity n. 7 päivän ikäisenä?

Orvokki
      Osallistuja

Tervetuloa palstalle, kilpikonna!

Azalle tsemppiä piinapäiviin, toivottavasti alkionne kiinnittyy! 🙂

Mittarimadolle onnea punktioon. Kannattaa rohkeasti pyytää lisälääkettä, jos yhtään tekee kipeää. Mulle piti antaa tupla-annos sitä suonensisäistä kipulääkettä punktiossa. Lääke meni vain ”väärään päähän” aluksi eikä auttanut itse kipuun. Sitten loppuja rakkuloita punktioidessa en enää tuntenut mitään.

Ihanaa, Pita! Toivottavasti siellä on kaikki hyvin pikkukaverilla <3

Itse on tullu vähän itkeskeltyä tämän päiväistä negaa. Klinikalla sanottiin että voin itse lopettaa lääkkeet tai halutessani vielä jatkaa muutaman päivän, sitten testata vielä. Mutta taidan vain lopettaa. En millään usko, että testi enää yhtäkkiä muuttuisi positiiviseksi. Tässä kuitenkin on jo 11 päivää siirrosta, eiköhän pitäisi edes jotain näkyä tikussa mutta kun ei. Varmaankin mennään heti seuraavassa kierrossa yrittämään sillä yhdellä pakkasessa olevalla blastolla. Sitten, jos ei tästäkään tulosta tule haluaisin kyllä jotain muutoksia tehtävän kolmanteen ICSI:n. Niin paljon on ollut tyhjiä rakkuloita.
      Onko teillä, jotka olette plussanneet, mitään hyviä vinkkejä miten voisi ehkä itse yrittää tukea alkion kiinnittymistä? 🙂

1. PAS 10/2021 ➡️ nega

Lumme
        Osallistuja

Kun itse plussasin, niin olin syönyt kuurin maca-jauhetta ja käynyt alkion siirtoa ennen ja jälkeen akupunktiossa. Pyöräilin aika paljon heti siirron jälkeen ja elin normaalia elämää. Nämä toimi mulla, mutta tiedä sitten oliko millään noista oikeastaan merkitystä vai oliko vain tuuria matkassa. Tsemppiä uuteen siirtoon! Toivotaan, että nyt onnistuu <3

tuulientyttö
      Osallistuja

Tervetuloa Kilpikonna mukaan ja tsemppiä piinailuun!

Toivottavasti Pitalla kaikki hyvin ultrassa!

Azalle myös tsemppiä piinailuun. Mä oon yleensä aloittanut himotestauksen pp4, kun on siirretty blasto tosi myöhään. Sillon näkynyt hailakka plussa jos on ollut näkyäkseen. Eli tosiaan riippuu niin alkion iästä, että koska kannattaa alkaa testailemaan.

Voimia myös Orvokille! Pirullista puuhaa tämä ja kaikki tunteet sallittuja.

Mulla on ollut jotenkin tosi tosi kovat vuodot nyt. Huomenna pitäisi alkaa pistämään menopuria mut edelleen vuodan tosi paljon. Pitää ehkä napata varuiksi apteekista yksi raskaustesti ja kokeilla, ettei tuolla nyt vaan olisi vielä jotain jännittävää meneillään. Pääasiassa vuoto ihan puhdasta kirkasta verta, välillä kipujen kera tullut myös ”hyytymiä”. Ärsyttää aina näiden keskenmenojen ja kemiallisten jälkeen tämä arpominen, että onko nyt vuotanut liikaa vai liian vähän. Ja mitä mikäkin kipu on. Jokainen kerta on kuitenkin jotenkin erilainen.

Kkm pas 10/18,
      Km luomu 2/19
      Kem pas 5/19,
      Km luomu 7/19,
      Ku luomu 12/20
      Era ja Emma

Pita
      Osallistuja

Ultrassa näkyi pieni syke ❤️ olen niin onnellinen, että vihdoin on meidän vuoro. Tätä on toivottu niiiin kauan.
      Hassulta tuntuu olla raskaana. Minulla on ollut koko ajan hyvin vähän oireita, jos en tietäisi olevani raskaana en kyllä osaisi epäillä. En tiedä tosin johtuuko siitä, että päätin ennen siirtoa jättäväni oireiden kyttäilyn pois kokonaan. Suosittelen lämpimästi tämän kokeilua. Olen aiemmin aina tarkkaillut ja kyttäillyt kaikkia tuntemuksia. Tällä kertaa olin enemmän rento ja jätin tarkkailut sikseen. Nyt jälkikäteen olen miettinyt stressasinko alkion aina ulos? Suosittelen lämpimästi akupunktiota, itse otin ennen hoitoa kaksi kertaa aika tiuhaan ja heti siirron jälkeen. Toivon kaikille voimia matkallenne ja ikinä ei kannata luopua toivosta. Meilläkin meni 10 v tähän pisteeseen. Nyt pitää toivoa, että saamme pienen syliin asti. Mutta tällä hetkellä nautin juuri tästä! 🥰

Kilpikonna
      Osallistuja

Pitalle paljon onnea. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Ei voi, kun nostaa hattua, kun joku on jaksanut tätä rumpaa kymmenen vuotta. Onneksi se on vihdoin palkittu.

Azalle voimia piinailuun.

Tuulientyttö: Otettiinko susta veritestejä? Mä todellakin ymmärrän noita tunteita. Mikään ei ole niin jäätävää kuin katsoa niitä positiivisia viivoja, jotka muuttuu negatiivisiksi. Sitten, kun mieli on sellainen, että se haluaa pitää kiinni toivosta. Itse tuppaan ajattelemaan, että se alkio kiinnittyi, mitä jos se selvisikin ja yllättää kaikki. Vuoto alkoi, mutta silti on joku ihme oire kuten kasvoveden haju yököttää…. Me lääkärin kanssa sovittiin, että musta otetaan vaan veritestit niin mun ei tarvitse pohtia asiaa .

Orvokki olen niin pahoillani. Mulla oli tänään kanssa nega. Negatiivisen testin tuloksen saamispäivä on jotenkin aina pahin ja joka kerta se tuntuu pahemmalta. En tiedä, jotenkin sitä aina kokoaa itsensä ja lähtee yrittämään uutta. Kai mulla on johtoajatuksena, että maailma on täynnä lapsia, kyllä joku niistä vielä munkin syliin löytää. Tavalla tai toisella. Meille kokeiltiin tähän kiertoon sellaista limakalvojen ”rassaamista” (nyt en muista oikeaa nimeä). Eli kuukautisvuodon jälkeen limakalvot käytiin sellaisella pienellä harjalla läpi. Alkuun sillä menetelmällä oltiin saatu hyviä tuloksia, mutta sen jälkeen todettu, ettei sillä ole vaikutusta. Yksi mun lääkäreitä on todella ihana. Hän on aina kokeilemassa kaikkea mun kanssa kaikkea. Totes vain, ettei siitä haittaakaan ole. Meillä oli myös suunnitelmissa alkion liimaaminen, mutta yliopistollinen sairaala torppasi sen. Meidän 22+3 menehtyneellä pojalta ei löydetty geenitesteissä mitään, joten ei saada alkiodiagnostiikkaa. Liimaa ei kuitenkaan uskallettu käyttää ajatuksella, jos alkio on elinkelvoton niin toivotaan sen keskeytymistä varhaisessa vaiheessa. Tähän kiertoon piti kokeilla ovulaatio induktiota, ihan vain siksi, että kokeiltais jotain uutta, mutta mun menkat alkoi ennen testipäivää niin sitä ei päästä kokeilemaan.

Lumme ja muutkin: Miten toi maca- jauhe vaikuttaa ja onko jollain ajatuksia miten limakalvon saisi paksummaksi? Siis kikka kolmosia? Mulla rusautettiin lantiopaikoilleen juuri ennen raskautumista. Kylmät jalat loppui siihen, mutta nyt ne on palannut. Eli pohdin olisiko lantionverenkierto heikompaa. Joten ajattelin varata ajan kiropraktikolle. Mutta mun ongelma on limakalvo. Raskautumiskierrossa se oli 14,7. Näissä muissa vain 8,7-10 eli haluaisin sitä paksummaksi, mutta lääkitys ei auttaunut.

Mittarimadolle onnea punktioon.

Aza
      Osallistuja

Orvokki, monenko päiväknen siirrettiin? Jos ihan 2-3 päivänen niin kai periaatteessa vois olla ei-herkällä vielä nega…?
      Ja edellisessä plussassa join pienen tilkan punaviiniä (siis tyyliin 2-3 ruokalusikallista) kiinnittymispäivinä. Tällä kertaa en voi koska yövuorot. Rautaa ja folaattia ja raskausvitamiiniä syön jokatoinen päivä (tulee huono olo ni en pysty joka päivä syömään).

Pitalle onnea 😍 toivotaan että matkassa pysyy vaikka sykkeen näkemisen jälkeen km riski pienenee.

Kalla, 5päiväinen siirrettiin ja 7-8-(9) päivän kohdalla pitäisi kiinnittyä. Jos kiinnittyy.

1. ICSI 2015
      - 8 blastoa, 💙
      2. ICSI 2017-2018
      - 11 PAS, 1 km
      3. ICSI 2018
      - 7 blastoa, ❤️❤️
      4. ICSI 2021

Orvokki
      Osallistuja

Kiitos kaikille ❤️

Tuulientyttö, onko vuoto jo helpottanut?

Onnea, Pita 😍 varmasti aivan uskomaton fiilis.

Kilpikonna, onpa harmi ettei teilläkään lykästänyt.. Ja oikeassa olet, joka kerta se nega tuntuu pahalta mutta sitten kun on joku tulevaisuuden suunnitelma niin kummallisesti se auttaa ja antaa toivoa. Toivottavasti teillä olisi myös parempi onni tulevaisuudessa.
      Mä en oikein tiedä miten luonnollisesti saisi limakalvo paksummaksi, ehkä jollain lääkkeillä voisi kokeilla. Mutta olen kuullut että liian paksu limakalvo ei ole myöskään optimaalinen alkiolle. Mulla pakkaa paksunemaan nopeastikin limakalvo kun käyttää lääkkeitä.

Aza, oli blastokysti eli kyllä nyt luulisi 11 päivää siirron jälkeen jo jotain pientä edes näkyvän mutta ei minkäänlaista väriä tai haamua näkynyt testissä

1. PAS 10/2021 ➡️ nega

Lilja
      Osallistuja

Aliisa ja Pita, niin ihanaa että teillä molemmilla etenee raskaudet hyvin. On tosi ihanaa kuulla onnellisia uutisia. Vertti87:lle myös paljon onnea plussasta! 😍

Pahoittelut MyyräMatikaiselle ja Orvokille negoista 😞 Mutta hienoa, että MyyräMatikainen saitte kaksi blastoa pakkaseen. Ja Orvokki, että teilläkin on se yksi vielä siellä. Mulla näytti muuten virallisena testipäivänä digitestillä positiivista, mutta joillain muilla testeillä negaa. No se olikin sitten kemiallinen, eli hormonia oli todella vähän, mut ehkä huomenna kannattaa viel silti testata.

Tuulientytölle maailman eniten onnea viimeiseen hoitokertaan! ♥️

Kilpikonna, teilläkin on ollut hurja matka. Mutta hieno määrä blastoja. Toivon todella että viimeistään se viimeinen näistä tyypeistä tarttuu kyytiin! Pahoittelut tämän päivän negasta 😞

Mittarimato, mullakin oli eka punktio ihan kivuton. Lääkkeet kun humahti päähän niin siinä jopa vähän nauratti 😄 Tää on toki varmasti yksilöllistä, mutta uskotaan et kaikki menee hyvin!

Azalle tsemppiä piinapäiviin!

Kalla, meillä kanssa marraskuussa seuraava kypsyttely ja punktio. Kuunvaihteen tienoilla pitäis alkaa seuraava kierto. Päästään varmaan siis jännittelemään samaan aikaan 🙂

Muakin kiinnostaa limakalvon paksuus. Mulla se oli siirtopäivänä 8 mm, ja lääkärin mukaan se oli hyvä. Jotenkin jäin kuitenkin miettimään, että oliko oikeasti. Vai olisko sen kuitenkin parempi olla vähän paksumpi? Minkälaisia paksuuksia teillä on ollut? Mä kävin muuten myös akupunktiossa ja siellä yritettiin mm. paksuntaa kohdun limakalvoa päivää ennen siirtoa. Että se nyt ainakin on yksi keino. Kävin myös kierron ekana päivänä ja ennen punktiota. Lääkäri oli punktiossa iloisesti yllättynyt munasolujen määrästä, et ehkä se oli auttanut ainakin siihen ☺️

Ja sit kiinnostaa tukilääkitys. Mulla oli ekassa ivf:ssä punktion jälkeen vain luget 2×400 mg päivässä. Lääkäri sanoi et se on ihan maksimimäärä, ku mietin et onkohan progesteronitaso varmasti tarpeeks hyvä. Sitä kun ei oo ikinä mitattu. Mut sit ku oon täällä lueskellut, niin tuntuu et teillä monilla on ollut enemmän kuin yksi lääke tukemassa sekä alkion kiinnittymistä että kohdussa pysymistä. Mitä teille on siis määrätty? Tietty nyt just mietityttää kaikki mahdolliset asiat, kun mitään syytä lapsettomuudelle ei oo ainakaan vielä löytynyt ja tuo eka yritys oli kemiallinen. Sen verran lääkäri sanoi, et todennäköisemmin syynä on alkio kuin kohtu. Uskon kyllä että lääkärit tietävät ja tekevät parhaansa, mut vähintään haluun ymmärtää et mitä tehdään ja et onko monta tapaa 😅

2. IVF 11/21

Orvokki
      Osallistuja

Täällä on näköjään muitakin yökyöpeleitä hereillä 🙂

Mä lopetin jo kaikki lääkkeet seinään. Niin varma olen että ei enää positiiviseksi tule muuttumaan mutta ehkä jos jaksan kauppaan mennä tänään niin voisi sen testi napata, ihan varmuuden vuoksi. Ei ollut tosiaan Prismassa herkkiä testejä yhtään, ilmeisesti muutkin haluavat juuri sen herkän.

Mua kiinnostaisi myös akupunktio mutta täällä satakunnassa ei ole juuri ihan lähettyvillä akupunktiota harjoittavia tahoja muuta kuin nämä fysikaaliset hoitolat ja ehkä he ei sit tiedä näistä jutuista siellä? Oletteko käyneet kiinalaisessa akupunktiossa?

Minulla on ollut molemmissa ICSI kierroissa kohdun limakalvo punktiopäivänä yli 10mm. Nyt tässä viimeisessä se oli jotakin luokkaa 12mm eli aika paksu, verikokeilla sitten progesteroni arvot katsottiin ja oli yli viiterajan, että lääkäri ei halunnut tuoresiirtoa tehdä sen takia että olisi ollut puolet huonompi raskautumisprosentti. Ja hyperin riski myös lisäksi. Nyt tässä pas siirrossa tarkkaa limakalvon paksuutta en tiedä mutta ennen keltarauhasen aloitusta oli 10mm. Myös alkanut kiinnostamaan tuo keltarauhaslääkityksen lisääminen. Mulla oli cyclogest aamuin illoin mutta joillain on ilmeisesti tabletti muoto vielä lisänä. Pitää kysellä lääkäriltä asiasta kun on ultra-aika. Julkinen aina haluaa tehdä nämä lääkitykset sun muut tietyn kaavan mukaan, mikä on musta harmillista.

1. PAS 10/2021 ➡️ nega

Aza
      Osallistuja

Milja, mulla oli tässä kierrossa kp11 ultrassa limakalvo paksuimmiata kohdista 9mm, kokonaisuudessaan 8-9mm. Siirrossa kp18 oli sama 9mm.
      Sillon kp11 se 9mm oli tosi hyvä, mutta ilmeisesti pitäisi olla hieman paksumpi siirrossa. Lääkityksenä lugesteron 400mg aamulla ja illalla, ja estradot 150mikrog joka kolmas päivä vaihto.

Viimeksi kun onnistui oli luget 600×2 ja esteadot sama 150mikrog. Sitä ennen oli joku muu ja luget. Luget ollut aina, sieltä 2015 alkaen mutta muuten vähän vaihdeltu.

1. ICSI 2015
      - 8 blastoa, 💙
      2. ICSI 2017-2018
      - 11 PAS, 1 km
      3. ICSI 2018
      - 7 blastoa, ❤️❤️
      4. ICSI 2021

tuulientyttö
      Osallistuja

No jopas on täällä yön aikana tapahtunut! Olette melkoisia yöeläjiä, mä oon tyytyväisesti nukkunut. 🙂

Onnea Pitalle! Ihanaa nähdä pienen syke.

Vuoto on nyt onneksi vähän vähentynyt. Tein varuiksi vielä eilen yhden testin ennen kuin aloitin tänä aamuna uudet pistokset. Eiköhän tästä hyvä kierto saada. Nyt toivottavasti saadaan limis kunnolla kasvatettua, kun ultra vasta kp 14. Mä en yhtään muista mitä mulla se on ollut siirroissa, aina on vaan sanottu että se on hyvä.

Mulla on tukena yhdistelmä cyglogestx2, terolut x2. Ne on nyt aloitettu 3 päivää ennen siirtoa. Siirtopäivänä hormonitaso ollut noin 120, mutta viimeksi se mitattiin myös 6 päivää siirrosta ja sillon se oli enää noin 40. Lääkärille 34 oli kriittinen luku, jos ois ollut sen alle niin olisi tehty muutoksia lääkitykseen. Esikoisen raskaudessa aikanaan oli pelkät luget.

Mä painin täällä jotenkin tosi paljon tämän tilanteen hyväksymisen kanssa. Huomaan puhuvani tästä tällä hetkellä enemmän ihmisille ja kokevani siihen tarvetta. Huomaan myös ihmeellisissä paikoissa sanovani, että meidän perhe on nyt tässä. Ehkä sen ääneen sanominen jotenkin tekee siitä konkreettisempaa. Toivon vielä jonain päivänä hyväksyväni sen, että me ollaan nyt oikeasti tässä. Haaveista ja unelmista luopuminen on vaan niin sairaan vaikeaa. Vielä kun tän pitäisi olla luonnollinen asia. Mun kropan pitäisi pystyä siihen mihin muidenkin kropat pystyy. Tulee varmaan vielä itku jos toinenkin itkettyä. Ehkä vielä jonain päivänä muiden raskausuutiset ei tunnu niin sairaan pahalta ja joidenkin möläytykset ei tunnu siltä kun joku kääntäisi veistä haavassa. 10-vuotta on pitkä aika ja onneksi se on nyt ohi. Seuraava vuosikymmen voidaankin sitten parannella haavoja ja opetella uudenlaista elämää.

Kkm pas 10/18,
      Km luomu 2/19
      Kem pas 5/19,
      Km luomu 7/19,
      Ku luomu 12/20
      Era ja Emma

Mustarastas
      Osallistuja

Hei kaikille,
      Tulen uutena mukaan ketjuun. Olen aiemmin lueskellut juttujanne täällä ja saanut niistä toisaalta uutta tietoa ja voimia ja toisaalta välillä olen ahdistunut. Juuri nyt olen aika hyvässä henkisessä tilassa kaiken tämän keskellä ja ajattelin, että voisi olla hyvä tulla oikeasti mukaan keskusteluun.
      Hiukan taustaa:

Olen 31-vuotias ja mieheni vuoden nuorempi. Lasta yritimme tuloksetta luomusti reilu 1,5 vuotta, kunnes pääsimme viime keväänä julkiselle lapsettomuuspolille. Papereissa lukee miehestä johtuva lapsettomuus, ja ilmeisesti mun fysiikassa minkään ei pitäisi estää raskaaksi tulemista. Miehen siittiöiden määrässä ja liikkuvuudessa sen sijaan on paljon toivomisen varaa. Tämä on ollut mun miehelle rankka paikka ja koska olemme tosi tiivis ja toisillemme herkkä pari, peilaillemme paljon toistemme ahdistusta. Toisaalta jaksamme, koska olemme tässä yhdessä. Keväällä tehtiin kaksi inseminaatiota, tosin jälkimmäisen yhteydessä todettiin, että miehen näytteen laatu oli sen verran huono, että kauheasti ei kannata toivoa. Polin kesätauko sattui niin, että suunniteltu ivf-hoito lyhyellä kaavalla tehtiin sitten vasta elokuussa. Minulta kerättiin 10 munasolua, 7 oli kypsiä, 5 hedelmöittyi, mutta vain yksi kehittyi hyvin, mutta se olikin kuulemma oikein hyvälaatuinen. Tuoresiirtoa ei tehty, koska aloin juuri ennen punktiota hiukan vuotaa. Hirveällä jännityksellä menin viime kuussa pakastealkionsiirtoon, missä sain surukseni kuulla, ettei alkio selvinnyt sulatuksesta. Mitään kummempaa syytä ei osattu antaa, kuulemma vain huonoa tuuria. Olin ehkä jotenkin naivi, en osannut odottaa, että vielä tässä vaiheessa voi mennä mönkään. Muutaman päivän elin suruani ja sitten nostettiin taas pää pystyyn. Huomenna olen menossa uuteen hoidonsuunnittelutapaamiseen ja lähdetään kokeilemaan ifv:n pitkää kaavaa. Tässä jännitän lähinnä näitä omaa hormonitoimintaa alas ajavia lääkkeitä. Kuulisin mielelläni, millaisia sivuoireita olette näistä lääkkeistä saaneet.

Olen puhunut näistä hoidoista aika monenkin läheisen ihmisen kanssa ja kaikki ovat osanneet suhtautua todella ihanasti ja kannustavasti. Nyt kun edellinen hoito meni mönkään, huomasin, että en ehkä enää haluakaan kertoa kaikille heille kovin tarkasti missä mennään. Toisaalta haluaisin rikkoa lapsettomuushoitoihin liittyvää tabua. Miksi näistä pitäisi vaieta? Toisaalta oma mielentila vaihtelee ja välillä on niin herkillä, ettei yksinkertaisesti jaksa kertoa ja jakaa. Elääkö kukaan muu tällaista avoimuus-/yksityisyysristiriitaa?

Täällä teidän juttuja lukiessani tiedän olevani monella tapaa onnekas. En ole missään kohtaa ollut kipeä ja lapsettomuushoidotkin ovat alkuvaiheessa. Yhtään keskenmenoa en ole joutunut elämään läpi. Mistään ei toki tiedä, mitä tulevaisuus tuo. Suurella empatialla ajattelen teitä ja todella toivon, että teistä jokaiselle osuisi onni kohdalle. <3

Unana
      Osallistuja

Tervetuloa mukaan Kilpikonna munkin puolesta 🙂 Ollaan melko saman ikäisiä ja lähes yhtäpitkää oltu hoidoissa.

Oliko tällä viikolla muita siirtoon menijöitä? Meille tuli siirtopäiväksi nyt perjantai, jos vaan alkio kestää sulatuksen. Sain tähän kiertoon mukaan myös gonapeptylin kun sitä itse kysyin. Jotenkin haikea olo. Meillä siis viimeisen ivf:n viimeinen alkio lähtee nyt perjantaina ja tämän jälkeen hoidot julkisella on ohi, vaikkei raskaaksi tulisikaan. Kauhean montaa siirtoa ei kolmessa hoidossa päästy tekemään ja siksi vielä ajatus yksityiselle siirtymisestä on mielessä. En vaan tiedä kuinka kauan pää jaksaa mukana.

Ymmärrän siis noita sun fiiliksiä Tuulientyttö, vaikken tiedäkään onko tämä meillä vielä ihan sen viimeinen etappi. Mutta jonkun matkan loppu häämöttää ja se laittaa kyllä miettimään asioita monesta näkökulmasta. Noh, täytyy toivoa, että tämä viimeinen siirto olisi meille molemmille onnekas. Olikos sulla siirto nyt kuun lopussa heti?

Pitalle onnea sykkeen kuulumisesta 🙂 On varmasti ollut hieno hetki!

Lilja
      Osallistuja

Joo mulla on vähän syyslomaa, niin tekee mieli vähän kukkua ☺️ Ja sit tulee heti uppouduttua näihin asioihin.

Kiitos kovasti vastauksista limakalvoon ja lääkitykseen liittyen. Pitääpä kysyä niistä vielä uudestaan. Googlailin siis myös, että eihän tuo 8 mm siirtopäivänä kovin paksu ole. Ja ei tuo mun lääkitys ilmeisesti mikään maksimi oo ollut. Miksiköhän sulla on Aza vähennetty määrää siitä onnistumiskerrasta? Mulla on seuraavan ivf:n eka ultra toiselle lääkärille. Kysynkin nyt siltä kaikki jutut mitkä ovat mietityttäneet. Ollaan siis yksityisellä ja oon tähän mennessä jutellut vain oman lääkärimme kanssa. Onko teillä ollu sama lääkitys tuore- ja pas-siirroissa? Ja onko teillä mittailtu niitä progesteroniarvoja vain jos on ollut jotain häikkää?

Kävin muuten viime viikolla myös lapsettomuusasioihin perehtyneellä osteopaatilla, ja mulla oli lonkankoukistajat ihan jumissa. Hoitaja sanoi, että se saattaa vaikuttaa raskaaksi tulemiseen. Tuolla lantion alueella kun on jumeja, niin voivat vaikuttaa kohtuun. Meen vielä vähintään kerran sinne. Ja sain kotiohjeet, joihin menee vain pari minuuttia joka toinen päivä. Ainakin siitä tuli tosi hyvä olo! Onko kukaan teistä käynyt? Akupunktioon aion mennä myös taas kunhan uus kierto alkaa. Oon käynyt joo kiinalaisella hoitajalla, joka tuntuu tietävän tästä aiheesta paljon. Ja hänen mukaansa 95 % akupunktiohoitajista ei tiedä mitä tekee, koska kukaan ei valvo sitä touhua Suomessa. Eli jos häneen on uskominen, niin kannattaa varmaan tosiaan vähän valikoida, kun hoitajaa etsii. Toivottavasti löydät Orvokki sieltä teiltä päin jonkun!

Tuulientyttö, en osaa varmasti edes kuvitella miltä tuo tuntuu. Noin monen vuoden jälkeen 💔 Mut mä uskon, että asiassa kuin asiassa ihminen sopeutuu ajan myötä uusiin tilanteisiin. Kun pikkuhiljaa pääsee tämän kuplan ulkopuolelle. Ymmärrän että se ei varmasti kauheesti lohduta nyt. Onko sulla sellainen olo, että ootte kääntäneet kaikki kivet? Mun yksi tuttu yritti puolisonsa kanssa pitkään ja tuloksettomasti. Hän kertoi, että lopulta lopetuspäätös oli vapauttanut hänessä jotain sellaista, mitä ei ollut muistanut olevan olemassakaan. Hän koki että oli saanut itsensä takaisin ja oli taas vapaa. Ja tuli tilaa itselle tärkeille asioille, jotka olivat olleet ihan paitsiossa. Piti kuitenkin tärkeenä sitä, että olivat mielestään tehneet kaikkensa. Mua on lohduttanut tuo, kun iskee pelko siitä että mitä jos ei onnistutakaan. Mut sekin on varmasti niin yksilöllistä, että miten kukin kaiken kokee. Joka tapauksessa toivon sinne todella paljon voimia! Ja toki myös sitä, että tämä viimeinen tyyppi yllättäisikin iloisesti ☺️ Onko sulla vertaistukea samassa tilanteessa olevilta tai olleilta?

2. IVF 11/21

Lilja
      Osallistuja

Mustarastas, tervetuloa! Meillä on alkanut ihan samaan aikaan, eli elokuussa, nämä ivf-hoidot. Ja aika samat määrät on tullut munasoluja ja alkioita. Tosi ikävä kuulla, että teidän alkio ei selvinnyt siirtoon 🙁 Mutta se on tosiaan ollut varmasti vain huonoa tuuria, eli luultavasti seuraavalla kerralla on parempi onni. Meille ei jäänyt mitään pakkaseen, joten uusi kierros myös nyt edessä. Ja samastun todella noihin tunteisiin koskien avoimmuutta ja yksityisyyttä. Itsekin hyvin herkkänä ihmisenä tunnetilat vaihtelee ja välillä tekee mieli suojautua jonnekin sykkyrälle ja välillä tuntuu tosi hyvältä puhua asiasta. Ja puhuinkin tosi avoimesti monille ystäville ja läheisille ekan hoidon aikana. Nyt on sellainen olo, että tekis mieli tehdä tämä seuraava enemmän omassa rauhassa. Ja toisaalta sitten taas tuntuu tosi kivalta kun joku kyselee kuulumisia 😅 Sit musta tuntuu että monet eivät taas hienotunteisuuttaan kysele mitään, ja sekään ei tunnu hyvältä hahaha. On siis todella ristiriitaiset fiilikset! 🙄

2. IVF 11/21

Unana
      Osallistuja

Mustarastas tervetuloa mukaan 🙂 Mulla on ollut matkan aikana myös ristiriitaisia fiiliksiä kertomisen suhteen. Aluksi en halunnut kertoa kenellekään, kun aihe tuntui niin henkilökohtaiselta ja pelkäsi, miten ihmiset suhtautuu. Ehkä tuntui myös, että itsellä oli aika paljon käsiteltävää ihan siinä, että hoitoihin piti turvautua. Matkan edetessä oon kertonut yhä useammille ja ihanasti on ystävät ymmärtäneet. Toisaalta välillä tuntuu, että pitäisikö sitten jatkuvasti olla pitämässä kaikkia ajantasalla, kun tiedän, että monet kuitenkin elää mukana ja varmaan ainakin välillä pohtii asiaa. Vaan aina ei itse jaksa kertoa, jos on jotain isoja pettymyksiä ollut. Minusta parhaalta on tuntunut ne ystävät, jotka välillä kysyy, mitä kuuluu, mutta joiden myös tiedän ymmärtävän, jos en jaksa vastata.

Tosi kurja, ettet päässyt edellisessä hoidossa siirtoon asti. Toivottavasti tämä uusi kierros menee hyvin 🙂

Vertti87
      Osallistuja

Heippa kaikille! Mun verikokeitten tulos tuli ja hcg oli liki 22000 hienosti siis noussut🥰

Aza
      Osallistuja

Tervetuloa mukaan mustarastas.
      Tsemppiä tulevaan. Hyvin se menee kun rauhassa otatte ja suunnittelette kierron hyvin.
      Mulla ollut lääkkeistä lähinnäpientä alavatsaturvotusta muutama päivä ennen puntkuota, hieman itkuherkempi ja helposti tulee äklö olo (tosin alan raskaana oksentamaan jo ennen plussaa)..

Ja mä koen helpompaa asiasta puhua somessa ”tuntemattomille” kun livenä. Etenkin kun on jo lapsia niin tiedän että tämä seuraava ei ole se jeejeeonnea vaan enemmän mitvit vastaanotto esim anopissa ja puolison sisaruksissa. Niin ollaan aika hiljaa. Osalle livetuttuja oon kertonut kun asia tullut puheeksi. Tosin kerron vaan yleisesti, en että missä mennään. Tosin yks mun työkaveri on tuolla fb ryhmässä kans joten nyt en oo sinne myöskään piinailuista korjotellut mitään.

Lilja, vaihdettiin klinikkaa kun olimme muuttanut tässä välissä, ja eri lääkäri. Jonka kanssa valitettavasti ei ole mikään paras fiilis. Mietin pyyntöä vaihtaa lääkäriä ennen seuraavaa siirtoa.

Tuoresiirto on tehty vaan yhdessä (ekassa) ICSI:ssä jolloin ei ollut kun luget (ja sillonkin ne loppu plussaan, kun taas PAS jatkuu rv10 saakka. Ei oo ikinä mitattu kesken hoidon mitään veriarvoja.

Meillä enään kolme alkiota pakkasessa ja haluaisin ainakin kokeilla vielä yhden kahden alkion siirron. Ja osittain myös budjettikysymys kun yksityisellä ollaan. Meille ei tule enään viidettä ICSIä yksityiselle puolelle, vaan noiden kolmen jäljellä olevan alkion jälkeen se on siinä. Lopullisesti. Jotenkin haikeaa, mutta tavallaan taas helpottaa että sit saa jatkaa elämää. Tod näk alkaa tunteet vetämään enemmän vuoristorataa vasta sit kun viiminen siirto edessä ja tehty. Kun nyt yllättävän rauhallisin mielin olen.

Yövuoroissa nyt niin kukun öisin hereillä. Löytänyt taas tänään niin paljon kaikkia ”oireita” ettei tsikaan, mahan jomotusta ja äklö olo aamulla ja muka tavallista väsyneempi. Tein eilen aamulla, ja tänään kun heräsin niin ovistestit, ja testiviiva vaan haalistunut. Kaupassa oli siis vaan yks paketti r-testejä ja ilmeisesti niissä toimitusvaikeuksia niin säästän sen lähemmäksi oikeaa testipäivää. Tänään siis vasta pp4.

1. ICSI 2015
      - 8 blastoa, 💙
      2. ICSI 2017-2018
      - 11 PAS, 1 km
      3. ICSI 2018
      - 7 blastoa, ❤️❤️
      4. ICSI 2021

Orvokki
      Osallistuja

Täällä myös yövuoro tänään vielä menossa.

Tervetuloa Mustarastas! Teillä on ollut huonoa tuuria. Meillä ensimmäisestä ICSI:stä olleet pakastealkiot eivät myöskään selvinneet sulatuksesta ja muistan kuinka musertava tuo uutinen oli.

Vertti87, onnittelut hienoista lukemista. Nauti raskaudesta 😍

Tein vielä yhden varmistus raskaustestin, nyt prismassa oli herkkiä testejä saatavilla. Negatiivinen oli eli ihan hyvä että lopetin lääkkeet heti. Kuinka pian teillä on alkanut vuoto kun tukilääkitykset olette lopettaneet? Mulla on nyt melkein kaksi vuorokautta kulunut lopettamisesta. Ne oudot alavatsakivut taisi olla myös noiden lääkkeiden syytä kun heti eilen kivut olivat kadonneet.

1. PAS 10/2021 ➡️ nega

Kalla
      Osallistuja

Ihanaa Vertti87 että kaikki on hyvin🥰

Tervetuloa Mustarastas!

Tuulientyttö minä niin kovin toivon, että viimeinen siirto tuo toivotun tuloksen. En osaa edes kuvitella mitä olette joutuneet käymään läpi noiden vuosien varrella.

Onpa kurjaa ettei Orvokilla törmännyt. Muistaakseni pari päivää meni lääkkeiden lopettamisesta vuodon alkuun.

Aza mun on myös täällä helpompaa jutella anonyyminä.

Unana tunnistan myös tuon ristiriidan kertomuksessa tai kertomatta käyttämisessä.

Onpas täällä tapahtumia sitten viime käynnin.

Onko kenelläkään korona rokote aiheuttanut välivuotoja? Mulla ei ole ikinä ennen ollut, paitsi tänä aamuna verensekaista vaaleanpunaista limaa. En käsitä.

sapelihammastiikeri
      Osallistuja

Mustarastas, oon pahoillani teidän epäonnistumisesta! Samaistun jotenkin teidän tarinaan. Meillä on ikää pari vuotta teitä vähemmän ja ensimmäiset IVF-hoidot käytiin läpi tänä vuonna. Meillä ei mitään ihan suoranaista syytä löytynyt, mutta ensimmäisestä IVF:stä tuloksena oli 10 kypsää munasolua ja 0 hedelmöittynyttä. Pettymys oli karvas, kun hoito tuntui menneen hukkaan. Toisella kerralla tehtiin ICSI, josta tulokset olivatkin sitten todella hyvät ja tulokasta odotellaan saapuvaksi tammikuussa. Ei teillä ole ollut ICSI:stä puhetta lainkaan jos miehen näytteen laatu ei ole kovin hyvä?

Oon taustalla edelleen seuraillut kaikkien matkaa, vaikka plussanneiden puolelle on tullutkin nyt lähinnä kirjoiteltua. Haluan samalla toivottaa tsemppiä ja jaksamista kaikille yhteisesti!

Kilpikonna
      Osallistuja

Hei kaikille. Ihania uutisia Vertti 😀 Muille sitten enemmän ja vähemmän yhteisesti. Mä olen ymmärtänyt, että niihin lääkemääriin vaikuttaa meidän ikä, pituus ja paino. Lisäksi nyt kysyttiin Teroluteista, että olenko tiputellut ennen kuukautisia eli olisikohan sillä väliä? Mulla on vaihdettu joka kiertoon joku lääke, mutta kaikista samanlainen hormonihirviö kaikenmaailman oireilla.(linea negra, rinnat kipeät, pääkipeä, oksettaa, selkää särkee, hajuherkyys, metalli haisee ja maistuu suussa, mun toinen nänni kasvaa suureeksi, unettomuus, pissahätä ja jne…) Gonapeptylin olen aina joutunut pistämään. Cyclogestista tykkään enemmän kuin Lugeista. Toisaalta Estradot- Luge yhdistelmällä tulin raskaaksi.
      Mä liityin oikeastaan sen takia juuri tänne, tarve puhua ja pähkätä omia oireitaan sekä tuntemuksiaan (ja kuulla muiden), mutta kun epäonnistuminen tulee niin ei jaksa kohdata ketään, vaikka kaikki ovatkin ihania. Sitä on niin herkillä. Täällä tietää muidenkin heijastelevan samoja ajatuksia ja kipuja.

Mustarastas olen tosi pahoillanoi sun puolesta tosta epäonnesta. Eikä sun tarvitse pähkätä, että olet onnekkaampi kuin muut. Oman osasi tästä epäreiluudesta joudut kokemaan niin kuin me kaikki muutkin täällä ja ihan yhtä pyllystä se on kaikkien meidän kohdalla. Voin vain kuvitella, mitä sun mies käy läpi. Munkin miehelle tämä on rankka paikka, vaikka meille ei ole löytynyt lapsettomuutta selittävää syytä. Onneksi ollaan kuitenkin ollaan Suomessa, missä hoito on hyvää ja laadukasta. Täällä on hyvä yrittää. Onnistumisprosentit ovat kuitenkin teidän puolella, kunhan vain joku pikkukavereista pääsee näyttämään osaamisensa. Loppuenlopuksi me ei tarvita muuta kuin se yksi.

Aza monipäiväisiä alkioita teillä on? Mäkin halusin alunperin kaksi, mutta lääkäri selitti että viiden päivän hyvät alkiot lähtee niin suurella todennäköisyydellä kehittymään ja lääkkeet taas vaikuttavat niiden mahdolliseen jakautumiseen. Joten monikkoraskauden riski kasvaa liian suureksi. Sitten taas puhutaan riskiraskaudesta ja jne. Ja niinhän meille siinä sitten kävi. Alkio jakautui ja menetettiin kummatkin. Silloin harmitti, mutta nykyään ymmärrän miksi mun kohdalla ei useampaa laitettu.

Aza
      Osallistuja

Kilpikonna. Nyt siirrettiin 5-päiväinen (sulatus to 4 päiväisenä, siirto pe 5 päiväisenä). Tiedän kyllä kahden alkion siirron riskit. Mulle on kaksi kertaa siirretty kaksi alkiota (5-6 päiväisiä blastoja). Jälkimmäinen näistä toi kaksoset meille.

Kuitenkin olen erittäin halukas ottamaan ne riskit, kun sillon on edes teoreettinen mahdollisuus saada jotakin syliin saakka. Yhden alkion siirtoja on tehty niin monta eikä yhtään mitään tuoresiirron jälkeen ole, vaikka kymmeniä PAS tehty.

Mulla kaikki raskaudet jokatapauksessa riskiraskauksia, kun myös se yhden alkion tuoresiirto syntyi ennenaikaisena. Kaksoset luonnollisesti samoin. Mulle 35+0 on täysaikainen ja sillä viikolla myös käynnistys jos ei ennen sitä synny.

Kaikenkaikkiaan kuitenkin olemme valmiita ottamaan sen riskin ennemmin kun tyhjän sylin, surun, pettymyksen ja katkeruuden.

1. ICSI 2015
      - 8 blastoa, 💙
      2. ICSI 2017-2018
      - 11 PAS, 1 km
      3. ICSI 2018
      - 7 blastoa, ❤️❤️
      4. ICSI 2021

tuulientyttö
      Osallistuja

Kiitos kaikille tsempeistä. Viimeistä siirtoa kohti tosiaan mennään kovaa vauhtia. Se on luultavasti tasan kahden viikon päästä. Onneksi nyt on paljon kaikkea tekemistä ettei tähän oikein ehdi kunnolla keskittymään. Mieluummin näin kun liikaa aikaa, sillon ajatukset alkavat pyörimään ympyrää ja mieli saattaa olla mustempi. Ja siis tosiaan siitä tuli elokuussa 10-vuotta kun olin ekaa kertaa raskaana. Ei nämä kaikki vuodet todellakaan ole olleet yrittämistä vaan välillä tuli ero ja välillä pidetty pidempiä taukoja jne. Mutta silti tämä sama haave on ollut kaikki nämä vuodet läsnä. Täytän ensi viikolla 35. Vielä ei onneksi sen suhteen ota tiukille, mutta varmaan ne parhaat vuodet (laskennallisesti) lapsen saamisen kannalta on nyt kuitenkin takana päin.

Meille itseasiassa piti siirtää 2 alkiota viime kiertoon, mutta sitten otettiin vielä yksi lääkitys käyttöön, joka ei siihen kiertoon oikein vielä ehtinyt, niin päätettiin sitten siirtää alkiot kuitenkin erikseen. Eli toivotaan nyt, että tämä lääkitys toimisi. Huh!

Kkm pas 10/18,
      Km luomu 2/19
      Kem pas 5/19,
      Km luomu 7/19,
      Ku luomu 12/20
      Era ja Emma

Kilpikonna
      Osallistuja

Aza ymmärrän. Toivottavasti lääkärikin 😊

Aza
      Osallistuja

Mulla nyt tosi hämmentybyt fiilis.
      Viiminen yövuoro, eli ke-to yö väsytti, vilutti ja oli aavistuksen etovaa oloa välillä. Ei siinä mitään. Eilen illalla syötiin sit siipiä jotka mun yks suurimmista herkuista. Ei tehnyt mieli vaan aavistuksen ällötti jopa. Yöllä en saanut nukuttua (no ei mitään uutta rytminvaihdossa tosin se). Aamuyöstä oli pakko tehdä testi kun niin vahva fiilis et ois plussa, ja haalea viivahan siihen tuli 😳 tänään pp7. Olin niin varma että ei tämä yhden alkion siirto mitään tulosta tuo, ja jotenkin henkisesti niin rauhallinen sen negan kanssa.

Tosin voi olla kemiallinen tms, kun edellisessä oli samoin päivin testiviiva paljon vahvempi kun kontrolli ja halailin jo pönttöä..

Virallinen testipäivä tiistaina, mutta meinasin tänään soittaa ja pyytää sen hcg lähetteen verikokeisiin jos muistan.

1. ICSI 2015
      - 8 blastoa, 💙
      2. ICSI 2017-2018
      - 11 PAS, 1 km
      3. ICSI 2018
      - 7 blastoa, ❤️❤️
      4. ICSI 2021

Orvokki
      Osallistuja

Kuulostaa lupaavalta, Aza 🥰 onnea plussasta. Toivottavasti ei olisi kemiallinen.

Täällä alkoi vuoto tänään. Tuntuu todella kivualiaalta, varmaan johtuu näistä lääkkeistä. Ja sai aloitella taas lääkityksen tänään 😁 tauko kesti peräti kolme päivää.

1. PAS 10/2021 ➡️ nega

Naikkonen0
      Osallistuja

Heippa kaikille,

Olen uusi täällä. Kaksi vuotta aktiivista lapsettomuutta ja takana ja jo aiemmin toiveita ja yritystä.

luomu poika 5/12
      kkm 9/2016
      km kolmannesta inseminaatiosta 3/21

Minulle on tehty kaikkiaan nyt kuusi inseminaatiota. Nyt olisi tarkoitus siirtyä IVF:ään. Minua ahdistaa suunnattomasti korona-aika ja rokotukset. Itse en ole rokotuksia ottanut, mutta tänään lääkäri vahvasti suositti ottamaan ja siirrettäisiin kuukaudella hoidon aloitusta. Tämä asia on vaan minulle niin hankala ja hermoja raastava. Tässä kohtaa myös mietin lääkekaton täyttymistä. Jos nyt pidetään kuukausi taukoa, en ehdi saada lääkkeitä pienemmällä rahalla.

Kävin kerran hoitojen aikana akupunktiossa ja siinä kierrossa kävi niin, etteivät Letrozolit olleet toimineet. Olemme yksityisellä hoidossa, joten se jo maksaa eli ei oikein olisi rahaa laittaa vielä akunpunktioon. Olen 37-vuotias ja mies samanikäinen. Pulmana on minun ovuloimattomuus ja ilmeisesti myös limakalvo meinaa jäädä ohueksi.

Aza
      Osallistuja

Tervetuloa Naikkonen0.
      En ota kantaa itse korona-piikkiin tai sen ottamattonuuteen, mutta sanon vaan että jos mietit sen ottamista niin ota se nyt, ha hae lääkkeet ns etukäteen. Lääkkeitä ei tarvii hakea just sillon kun niitä tarvitaan, vaan voi hakea ennakkoon. Lienee tosin olla joku raja kuinka pitkäksi aikaa (3kk?) mutta nämähän on PAS lääkkeitä lukuunottamatta kaikki alle 3kk. PAS osalta niin lääkkeet menee max 3kk ellei jokin erityinen syy jatkaa tukilääkitystä. Eli alkaa kp1 ja sittwn luget tulee joakus 10-15 päivää myöhemmin ja lääkitys puretaan rv10.

Itse olen ensi viikolla hakemassa influenssapiikin vaikka tänään haalean haalea plussa, tosin se on ebwmmän tutkittu rokotteena

1. ICSI 2015
      - 8 blastoa, 💙
      2. ICSI 2017-2018
      - 11 PAS, 1 km
      3. ICSI 2018
      - 7 blastoa, ❤️❤️
      4. ICSI 2021

Aliisa
      Osallistuja

Tänään on varhaisultrassa käyty ja edelleen kaikki hyvin🥰
      On kyllä jotenkin hämmentävä tunne. Samalla tänään tuntuu tuota äitiyskorttia ja ultrakuvaa katsoessa, että jospa nyt uskaltaisi vaan nauttia eikä pelätä🥰

IMG-20211022-121759-01-02

Poika -14💙
      IVF 11/20 -> 12 blastoa🥰
      1. Pas 1/21 -> kr👼🏻
      2. Pas 3/21 -> km 👼🏻
      3. Pas 8/21 -> neg
      4. Pas 9/21 -> plussa 🥰

Kilpikonna
      Osallistuja

Jee AZA…onnea plussasta 😀 Toivotaan, että kaikki menee hyvin.

Tervetuloa mukaan Naikkonen, pahoittelut keskenmenoista. Korona ja hedelmöityshoidot on yksi perse (anteeksi kielenkäyttö) yhdistelmä. Meillä oli helmikuussa 2020 sovittuna siirto parin päivän päähän, kun tuli tieto ettei siirtoa tehdä koronan vuoksi. Silloin saatiin tieto, että aikaisintaan puolen vuoden päästä. Onneksi se aika sitten lyheni. Minäkään en ota kantaa itse-koronapiikkiin tai piikin ottamattomuuteen, mutta eikös tällä hetkellä ole suositus, että sen voi ottaa raskaana ollessa, ettei sen pitäisi vaikuttaa sikiöön? Itse otin piikit vanhan suosituksen aikaan, pitkällä tauolla.

Mä ehdotan tota, mitä Azakin, jos sulla on maksukatto täynnä tai täyttymässä pyydä lääkäriltä ne reseptit etukäteen. Piikit ovat ne kalleimmat. Pakastealkion siirrossa Cyclogestit mukavampi käyttää kuin Luget, mutta se on varmaan mielipidekysymys. Ne ei taida kuulua kelakorvattaviin lääkkeisiin? Nyt en muista. Cyclogestit ovat halvemmat kuin Luget. Ja eikös maksukatto ole vuoden loppuun asti voimassa?

Kilpikonna
      Osallistuja

Ihania uutisia Aliisa 😀

Vertti87
      Osallistuja

Onnea Aza plussasta ja Aliisa ihana kuulla että ultrassa kaikki hyvin. Itse jännään vielä pari päivää tiistain ultraan.

Kalla
      Osallistuja

Ihanaa Aliisa, että kaikki on hyvin ❤️

Onnea Aza plussasta 🥰

Tervetuloa Naikkonen 😊

Meillä täällä ei ole kotona rokotteet viivästyttäneet hoitoja yhtään tämän syksyn aikana. Hoitavan tahon lämmin suositus oli ottaa rokotteet. Ainoa mitä pyysivät on, että ei ihan punktion aikaan otettaisi, ettei mahdollinen rokotteesta johtuva kuume estäisi toimenpidettä. Itse pohdin todella pitkään mitä teen sen kanssa. Punnitsin riskejä puoleen, jos toiseen. Jokainen loppu viimeksi itse päättää mitä tekee.

• Tätä vastausta muokkasi 3 päivää, 21 tuntia sitten Kalla.
      Toffi
      Osallistuja

Hei,
      Kesällä kirjoitin tänne pari viestiä, joissa pohdin IVF:ään lähtemistä. Kiitos rohkaisusta kaikille! Eilen oli eka punktio ja hyvin meni. Saivat 12 munasolua. Viimeisimmässä ultrassa näkyi 7 kpl 15-19 mm eli tarkoittaako tämä, että punktioivat myös pienemmät vai onko siellä muutama ottanut spurtin? Olen toipunut todella hyvin. Yhtään särkylääkettä en ole kotona tarvinnut ja tänään olo on ollut ihan normaali. Tuoresiirto meillä on ke. Ilmeisesti tarkoitus oli eka ma tai ti, mutta Taysissa on kai ruuhkaa. Toisaalta 5 pv blaston siirtokin voi olla hyvä ratkaisu, jos vain joku sinne asti selviää! Odottavan aika tuntuu tosi pitkältä, jos vasta ke saan kuulla, montako on hedelmöittynyt ja kuinka monta on siinä kohtaa jäljellä! Näin kuitenkin ymmärsin, ettei sitä ennen olisi tulossa tietoa paitsi siinä ikävässä tapauksessa, että ei ole siirrettävää. Mietin myös, että laittavatkohan jo ennen 5. pv alkioita pakkaseen, jos näyttää, että jonkun vauhti alkaa hiipua? Tsemppiä kovasti jokaiselle! Kiva myös huomata, että jotkut ovat kesän/syksyn aikana plussanneet! Paljon onnea!

Lily_
      Osallistuja

Oodi
      1.Pas 12/21, kkm 8+3
      2.Pas 4/21, nega
      3.Pas 5/21, kkm 6+3

Aliisa
      1. Pas 1/21-kr
      2. Pas 3/21-km
      3. Pas 8/21-neg
      4. Pas 9/21-plussa

Unana
      2019 inseminaatiot

Kevät

Tya
      2020 3x inseminaatiot
      -> 2 blastoa pakkaseen

Tuulientyttö
      Km luomu 7/11,
      Km luomu 2/12,
      Km luomu 5/15,
      Km luomu 11/15,
      Km pas 10/18,
      Km luomu 2/19
      Kem pas 5/19,
      Km luomu 7/19,
      KU luomu 12/20
      Kem Pas 7/21
      Kem Pas 9/21

Lily_
      Pitkä kaava ICSI alkoi 7/2021, tuoresiirto nega, ei mitään pakkaseen
      2.ICSI 10/21

kallamaria
      2. IVF 8/20 lyhyt kaava, tuoresiirto neg, ei mitään pakkaseen
      1. PAS 11/20, neg.
      2. PAS 1/21, neg
      3. PAS 5/21, neg
      4. PAS 8/21

Lilja

Plussanneet:
      Toivonpilkahdus
      Mariann
      Krispy
      Lumme
      Pioni

37 v., ei lapsia
      1. ICSI 8/2021, tuoresiirto nega, ei mitään pakkaseen
      2. ICSI 11/21

Lily_
      Osallistuja

Hei kaikille! Päivitin tietojani tuohon listaan.
      Kirjoittelin tänne elokuun paikkeilla, silloin meillä eka ICSI pitkä kaava, josta 1 hedelmöittynyt tuoresiirtoon, josta nega. Pakkaseen ei saatu mitään, ja nyt päästiin toiseen yritykseen, eli synarela sumuttelu käynnissä. Jos kaikki menee hyvin niin punktio olisi marraskuun puolen välin paikkeilla.

Kiva nähdä että jonkun verran täällä on porukka vaihtunut eli onnistumisia tullut 😊
      Koitan tässä vähitellen päästä kärryille muidenkin tilanteista, tsemppiä kaikille on sitten vaihe mikä vaan. 🙂

Mustarastas, teidän tilanne kuulosti hieman tutulta, meillä ikää vähän enemmän mutta myöskin miehestä johtuva lapsettomuus. Siittiöitä on, ovat hyviä, mutta niitä on selkeästi normaalia vähemmän. Meille sanottiin heti että ICSIllä mennään tässä tapauksessa🤔
      Täällä juuri nyt siis menossa tuo hormonitoiminnan alasajo synarela suihkeella, mulle ei siitä ainakaan viime kerralla tullut juuri mitään oireita. Tosin koko prosessin ajan olin normaalia itkuherkempi, mutta se saattoi johtua ihan henkisestä jännityksestäkin… 😐

Itse en ole tästä aiheesta puhunut kuin kouralliselle ystäviä, on totta että toisaalta olisi hyvä olla ihan avoimesti liikkeellä, koska tämä aihe on sinänsä turhaan tabu kun on kuitenkin suht yleistä. Itse en vielä ole kuitenkaan kokenut siihen pystyväni, aihe on niin arka että helposti tulee vedet silmiin, eikä ihan joka tilanteessa kaikkien kanssa jutellessa ole kiva vetistellä.

37 v., ei lapsia
      2. ICSI 11/21

Mittarimato
      Osallistuja

Eka ultra nenäsuihkeen alettua oli ok, joten Menopur menossa. Yllättävän helppo pistää, olin ajatellut että olisi jotenkin ikävämpi. Ensi viikolla vielä 2 ultraa jännitettävänä. Outoa että nenäsuihkeesta riitti enemmän annoksia kuin pitäisi, suihkaukset ei oo olleet vajaita joten liekö niissä ekstraa vai olenkohan kenties mokannut jotain.

Unikko
        Osallistuja

En usko, että olisit mokannut mitään! Mulle taisivat jopa klinikalla jo sanoa, että nenäsuihkeesta (Synarela) saattaa riittää yhdestä paketista koko hoitokierroksen tarpeisiin, vaikka paketissa muuta sanotaan. No, itse taisin joutua muutamaa viimeistä suihkepäivää varten ostamaan uuden paketin, mutta lähellä oli, että yhdestä paketista olisi piisannut koko kierrokselle.

39 v
        Tulossa 1. PAS 12/21?

Lily_
      Osallistuja

Mittarimato & Unikko: mä muistelisin että synarelan pakkausselosteessa lukee että suihkeita voi tulla enemmän kuin se pakkauksessa mainittu määrä (Olikohan 60),mutta että nuo ylimääräiset eivät sisällä riittävästi vaikuttavaa ainetta vaan jotain ponnekaasuja tms. Mua ainakin ohjeistettiin että tuon maksimimäärän jälkeen pullo vaihtoon vaikka vielä tuntuisikin tulevan jotain 🤔

37 v., ei lapsia
      2. ICSI 11/21

Orvokki
      Osallistuja

Mulle kans painotettiin että pitää pitää tarkkaa kirjanpitoa että kuinka monta annosta on käyttänyt synarela pakkauksesta. Siinä pakkauksessa on itsestään myös se taulukko mihin voi pitää ns kirjanpitoa. Siellä tosiaan on sitä Kaasua mikä hämää että lääkettä olisi vielä paljonkin jäljellä. Mulla aina se sumute kirveli limakalvolla ja huomasin siitä heti, että sumutteen annokset olikin tullut kaikki käytettyä, kun kirvelyä ei enää tuntunut – > äkillinen apteekkireissu.

1. PAS 10/2021 ➡️ nega

Mittarimato
      Osallistuja

Ah, minä taas koitin kysyä paikallissairaalan naistentautien osastolta missä ultrat niin eivät osanneet vastata tuohon lääkeasiaan, olisi pitänyt kuulemma kysyä IVF:n hoitavalta taholta. Lääkäri ei myöskään tiennyt mitä kaikkea tässä ultrassa pitää katsoa ja ilmoittaa eteenpäin, hoitaja onneksi oli ollut mukana ennenkin. Lomakkeiden ja aikojen ja lähetteiden perään on pitänyt kysellä useasti erikseen, kun niitä ei olekaan lähetetty jne ja tämä tosiaan vasta eka IVF.

Itseä häiritsee jo hieman tämä tietokatkosten määrä, ja kun kysyt asiaa niin osa hoitajista/lääkäreistä sanoo lähes kaikkeen ”en tiedä” ja osa taas on aivan loistavia. Jos olisi yhtään heikkohermoinen niin varmaan lähtisi järki, ihan turhaa epävarmuutta tulee tuosta kun pitää itse valvoa uudessa tilanteessa että homma toimii.

Itsellä tuo nenäsumute kirveli ekan viikon, sitten ei ja loppua kohti alkoi taas kirvellä. Uudesta pullosta ei taas mitään reagointia limakalvoilla, tuntui aivan kuin ei olisi ottanut mitään.

Elle8383
      Osallistuja

Heippa!Olen hetken seuraillut teidän keskusteluanne ja nyt päätin itse kirjoitella. Olen kohta 38 ja mies muutaman vuoden vanhempi. Meillä on yksi 9v luomulapsi ja sen jälkeen ei ole toista kuulunut yrityksistä huolimatta. Lähdimme julkiselle hoitoon toukokuussa 2020. Takana on 1 IVF-kierros josta tuoresiirto -km, 3 pas joista 1km ja 2negaa. Mulla on prolaktiini korkea joka nyt on lääkkeellä saatu matalammaksi ja miehen siittiöissä paljon epänormaaleja joka onkin todnäk syynä ettei toista lasta ole tullut. Marraskuun kuukautisista alkaa toinen IVF kierros, katsotaan miten nyt käy.
      Täällä onkin ollut paljon onnistumisia joka luo itselleni toivon kipinää❤️

Auttakaa ensikertalaista ja kertokaa miten saan hoitotiedot tallennettu niin että ne näkyvät joka kerta kun kommentoin?

Ikä 38
      1.luomulapsi -2012
      1. IVF 4 hedelmöittyi
      - 3pv. tuoresiirto- km
      - 1 PAS - km
      -2.PAS ja 3. PAS - nega

Unikko
        Osallistuja

Tervetuloa Elle8383! Pidetään peukkuja, että teidän marraskuun hoitokierros toisi tuloksia syliin asti!
        Tuon hoitotietojen näkymisen postauksen lopussa saa muokkaamalla omassa profiilissa kohtaa ”Forum Signature” (eli jos tietokoneella selaimessa katsoo tätä nettisivunäkymää, oikeassa ylälaidassa lukee nimimerkkisi tyyliin ”Tervehdys, xxx” ja siitä klikkaamalla voi päästä muokkaamaan omaa profiilia.)

Itselle on nyt tässä asioihin perehtyessä tullut moneen otteeseen vastaan ajatus, että sekä siittiöiden että munasolujen laatuun voi vaikuttaa monella tapaa eikä sukusolujen huono laatu ole mikään kiveen kirjoitettu henkilökohtainen ominaisuus. Yksi ihan perusasia, mitä en itse ollut tullut ajatelleeksi, oli se, että esimerkiksi folaattia kannattaa myös miesten syödä, jos toiveissa on jälkikasvua. Olin itse tyytyväisenä popsinut sitä useamman vuoden ennen kuin jossain törmäsin siihen, että myös mieheni kannattaisi sitä ottaa.
        Samoin myös miesten kannattaa tsekata, onko elimistössä ravintoainepuutoksia tms. Oma mieheni suostui vuoden vaihteessa ottamaan sellaisen Miehen terveystarkastus -verikoepaketin ja paljastui, että hänen rautavarastonsa olivat aivan nollilla. (puhti.fi:ssä saa muuten 15% alennusta testipaketeista marraskuun loppuun asti koodilla STAR ja puhti.fi:n kautta ostettuja verikokeita ottaa kaikki Mehiläisen laboratoriot ympäri Suomen. Tämä ei ollut maksettu mainos 😀 ) Olen kuullut myös tutkimusnäyttöä siitä, että esimerkiksi akupunktiohoidolla on ollut myönteistä vaikutusta siittiöiden laatuun.
        Tämän halusin siis vain sanoa antamaan lisää toivoa tilanteeseenne! Synkimmätkään mittaustulokset eivät kerro kaikkea… 🙂

39 v
        Tulossa 1. PAS 12/21?

Elle8383
          Osallistuja

Kiitos neuvoista, nyt sain lisättyä tiedot.

Miehelläni oli jo 10v sitten samanlaista ongelmaa siittiöissä kun 1 lasta yritettiin. IVF:ään ovat tarpeeksi hyviä mutta luomuraakauteen tuskin enää kykenevät. Mutta ainahan sitä voi kaikkea kokeilla jotta laatu paranisi.

Ikä 38
          1.luomulapsi -2012
          1. IVF 4 hedelmöittyi
          - 3pv. tuoresiirto- km
          - 1 PAS - km
          -2.PAS ja 3. PAS - nega

Naikkonen0
      Osallistuja

Moikka,

Tervetuloa Elle8383.
      Kävin tänään ottamassa koronarokotteen joten hoidoissa hetken tauko. Terolut kuuri mukana, jospa kierto olis ok ja marraskuun loppupuolella vois aloittaa ivf hoidon.

Elle8383
        Osallistuja

Kiitos!
        Ollaankin sitten jännäilemässä yhtäaikaa jos pääset aloittamaan kierroksen marraskuussa myös.

Ikä 38
        1.luomulapsi -2012
        1. IVF 4 hedelmöittyi
        - 3pv. tuoresiirto- km
        - 1 PAS - km
        -2.PAS ja 3. PAS - nega

Luet parhaimillaan 152 vastausketjuja
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.