Etusivu Foorumit HEDELMÖITYSHOIDOT IVF / ICSI / PAS kevät&kesä 2018

Luet parhaimillaan 117 vastausketjuja
  • Julkaisija
    Artikkelit
      Nimetön
      Ei-aktiivinen

Uusi ketju.

Aloitetaanko ketju kertomalla vähän perustietoja itsestä ja missä vaiheessa hoidot menossa?

Minä ja mies alle 30v. Selittämätön lapsettomuus. Ensimmäinen oli ivf huhtikuun lopussa. Pakkaseen ei saatu mitään. Uusi punktio todennäköisesti kesäkuun lopulla.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos uuden ketjun aloittamisesta!

Perutietoja: 37v. Yritystä yli 3 vuotta. Selittämätön. Koskaan ei ole edes plussannut. Ovulaatioinduktiot ei tuottaneet tulosta. Nyt eka ivf. Tuoresiirto epäonnistui. Siirrosta 13 päivää ja parhaillaan vuoto päällä. Huomenna verikoe ja jatkon suunnittelu. 2 alkiota pakkasessa. Seuraava siirto ilmeisesti vasta kesäsulun jälkeen elokuussa..
      Tää äitienpäivä hitusen ahdistaa. Menossa oman äidin kanssa teatteriin, jospa se saisi ajatukset hetkeksi muualle.
      Jaksamista kaikille! ❤ ja pidetään peukkua Versolle. Ja tietty kaikille muillekin.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Ihan kohta mittarissa 39v, naispari, minulla endometrioosi. Vaimolle tehtiin ensin 5 inseminaatiota tuloksetta ja siirryttiin minuun, koska AMH 0,92. Kaksi IVF tehty, ensimmäisestä yksi tuoresiirto, ei mitään pakkaseen. Toisesta tuoresiirrosta nega ja nyt eka PAS ja pp10 menossa. Pakastin tyhjä. Tänään herkkä testi nega. Vielä vähän toiveita josko muuttuisi plussaksi, mutta epäilyttää.

Jatkoa ajateltu niin, että minulle vielä yksi IVF ja sitten vaimo IVF hoitoihin ja minun osalta homma loppuisi sitten siihen ? Viimekädessä sitten luovutettu munasolu, mutta sen aika ei ole vielä hetkeen.

Kiitos tsempeistä ja peukuista ❤️

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moi taas, pari kuukautta taukoa ollut palstalta kun ei mitään mainittavaa oo tapahtunut, seuraamassa kylläkin oon välillä käynyt. Nyt ajattelin kuitenkin aktivoitua kun uus hoitokierros alkaa kuun lopussa.

Meidän taustat: ikä 35 & 36 vuotta. 6v yritystä takana, josta pari vuotta luomuyritystä. Julkisella 3 kpl ivf tuoresiirtoa, ekasta raskaus ja kkm 2v sitten. Loput negoja, mukaanlukien 5 pas:a. Mies ok, itsellä jonkin näköistä endometrioosia/endometrioomia havaittu.

Tämä hetki: 3 kuukauden Procren depot kuivattelujakso meneillään, jonka jälkeen neljäs ja viimeinen ivf-hoito julkisella. Suunniteltu punktio viikolla 24. Tämän kuun lopussa siis 0-ultra.

Sen verran täytyy kyllä sanoo tästä Procren kuurista ja vaihdevuosioireista, että välillä väsymystä, toisinaan unettomuutta, vatsa jumittaa, herkkäitkuisuutta, yöt on tosi kuumia vaikka melkein alasti nukkuu, ja kuumat aallot FROM HELL pitkin päivää! ?
      Munisten kasvatteluun määrätty Fostimon nimistä lääkettä, (annostuksella 300iu) joka onkin mulle ihan uus. Onko muilla kokemuksia?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Itse olen alle 30,mies vähän yli 30.
      Itselläni entisestä suhteesta 2 lasta, 5v ja 8v. Näistä raskaudet lähti nopeasti alkuun, ensimmäisestä söin pillereitä, toisesta heti pillereiden lopetettua.

Miehellä vähäinen määrä siittiöitä.
      Ensimmäinen icsi takana, tuoresiirto mutta ei tuottanut tulosta. Pakkasessa 3 odottelemassa. Nyt tikutellaan ovulaatiota, tässä kuussa tarkoitus yrittää vielä siirtoa.
      Nyt kun kaksi viimeistä kuukautta piikitystä takana niin kierto voi olla ihan mitä vaan.. Kaksi punktiota siis takana, eka kerta meni ihan penkin alle kun miehellä ei ollutkaan siittiöitä näytteessä, munasolut pakastettiin ja mies meni antamaan uuden näytteen jossa taas olikin hyvin, mutta munasolut oli pakastettu liian myöhään niin eivät ollu käypäsiä sitten.
      Suoraan siihen perään päästiin onneksi aloittamaan hoidot uudestaan, joka siis onnistui siinä määrin että siihen tuoresiirtoon päästiin ja pakkaseen asti saatiin 🙂

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Olen 37v. ja mies vähän vanhempi. Meillä lapsettomuus pääasiallisesti miehen vammautumisesta johtuvaa eli siittiöitä ei käytännössä saada kuin biopsialla ja sen kautta ei auta muu kuin icsi-hoidot meillä. Myös itselläni tosin diagnosoitu endoa ja monirakkulaisuutta munasarjoissa.

Meillä ensimmäinen lapsi syntyi neljännen icsi-hoidon avulla v. 2016. Siinä meni meidän hoidot sitten julkisella puolella loppuun. Haluttiin vielä yrittää toista lasta ja viime syksystä asti yritetty päästä aloittamaan hoitoa. Nyt vihdoin keväällä päästiin tositoimiin ja mulla nyt pp 14. Toissapäivänä jo kyllä testasin plussan (jota mieheni ei uskonut :D) Nyt odottelen vielä, että koska verikokeen hcg-luvut pärähtää puhelimeen. Ei tätä oikein uskalla uskoa vielä todeksi, kun ekan kanssa tosiaan meni niin monta hoitoa, että olisko nyt voinut ekasta tuoresiirrosta onnistaa? Huh, huh.. toivotaan parasta.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Onnea Maiku ??

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Paljon onnea maiku ? ihanaa kuulla onnistumisia 🙂

Täällä tikutellaa ovista, ei ole vielä plussaa tullut. Kiertohan voi nyt olla sitten mitä vaan kun kaksi edellistä kk piikitellyt, mutta oletettavasti laskujen mukaan ovulaatio pitäis olla torstaina. Kaippa pitää luottaa nyt vaan mitä testi sanoo, vaikka ovis tuntemuksia onkin 🙁

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Lääkäri soitti tänään että 10 munasolua hedelmöittyi:) saapa nähdä mitkä jatkaa ja mitkä ei ja päästäänkö torstaina siirtoon:) tsemppiä kaikille!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mukavia uutisia! Kiva kuulla, onnea Maikulle plussasta ? ja Saaralle hyvästä hedelmöityssaldosta, toivottavasti kaikki jatkavat jakautumista!

Itse täällä hieman hämmentynyt vai olisikohan vittuuntunut enemmän oikea sana. Sain sunnuntaina kahteen (saman merkkiseen) testiin kaksi viivaa, toki tosi haaleat mutta miehen nähtävät. Eilen ei näkynyt mitään samanlaisella. Tänään taas tosi haaleat. Vuotoa on ollut, mutta ei hanat auki. Alkoi ärsyttämään epätietoisuus ja kävin hakemassa clearbluen testin (sellainen yksinkertainen +-testi, ei viikkonäytöllinen) ja siinä ei näkynyt mitään. En usko, että viivat pitäisivät paikkaansa, mutta ei uskalla kuitenkaan ihan olla ”hälläväliä” asenteella. Eilen oli virallinen testipäivä, tänään siis ”pp15”. Kai pitäisi jo selvästi näkyä jos plussa olisi? En saanut lääkäriä kiinni kun olisin halunnut hänen mielipiteen kuulla asiasta. Järki sanoo etten ole raskaana. Testit olivat raskauskeijun one step 25. Onko kellään kokemusta niistä?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mua rupes tympii sillon vuodon aikaan enemmän ja vähemmän haamut, kävin ostaa sen digitestin niin ei tarvinnu ihmetellä. Mulla vuoti kyllä ihan hirveesti, tamponin läpi tuli, mitä ei oo koskaan ennen tapahtunut.. Tein niillä onestepeillä selkeet negat pp 11 ja 12..

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Se on hämmentävää kun tässä viiden vuoden aikana on tullut ”mikroskoopilla” tihrustettua noita testejä noin miljoona kertaa eikä ikinä ole tuollaisia tullut. Sanoin jo miehelle että huomenna vielä aamupissasta teen viimeisen testin (ostin siis tuplapakkauksen clearblue) ja sen sitten uskon! ellei yön aikana hanat aukea. Eilen vielä otin lutinukset ja tänään en ole ottanut. Kauhea stressi senkin suhteen. En halua venyttää turhaan kiertoa mutta kun toisaalta haluan ihan varman päälle pelata ettei ainakaan sen takia mene hommat pilalle.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kävin vielä sabrina läpi nuo sun aikasemmat kirjoitukset, on niin sama tilanne nyt mulla kun sulla oli…..

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Voi surku 🙁 voimia sulle sinne ?

Musta tuntuu että tää kaikki siirtyy elokuulle, kaiken järjen mukaan ovistestin olis pitänyt olla positiivinen jo, mutta eipä vaan ole,, teen vielä kahdella eri testillä, ihan vaan varmuuden vuoksi 😀

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Teitkö ananas tänään testiä?
      Mulla ei oo tullu vieläkään plussaa ovistestiin..

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Heip kaikille! Enpä oo taas vähään aikaan kirjotellu, kun oon odotellu tätä uutta hoitoa. Nyt siis Syna menossa – pitkä kaava (kai kuten ennenkin), mutta alkoi jostain syystä vasta kp24 (millon teillä..!!??). Nyt haluisin kysellä teiltä, kun en yhtään muista, vaikka tää on siis jo kolmas hoito… Miten synan jälkeen – tuleeko menkat ennen punktiota vai onko sen juuri tarkoitus estää ne..? Mietin kun nyt kp29 ja mahassa sattuu menkkamaisesti… elättelen kauhukuvia, josko syna ei enää tehoisikaan, vaikka tähän asti on hyvin purrut… Jos kaikki hyvin, ni pistokset (kai menopur) alkaisivat viikon päästä pe (eli synaa 15 päivää etukäteen 2 x 2). Tsemppiä kaikille tasapuolisesti <3

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Me ollaan 33v ja 34v. Meidän tausta on sellainen, että lapsettomuuden syyt minussa (PCO, endo), viiden vuoden yrityksen jälkeen esikoinen syntyi 2016. Hoitoihin palasimme alkuvuodesta ja pakkasessa olevista kolmesta yksi lähti kyytiin. Plussasin siitä mutta riemu oli lyhyt kun paljastui, että pieni oli väärässä paikassa, siis kohdunulkoinen. Hoidettiin metotreksaatilla ja vuotoa kesti hilpeät 11 viikkoa. Näin jälkikäteen sanoisin, että viimeinen vuotoviikko oli itse asiassa menkat, mutta mistäs sitä olisi arvannut silloin, kun aiempi vuoto ei ollut missään vaiheessa loppunut. Nyt siis odotetaan seuraavaa kiertoa ja mun pitkä kierto tuntien jännään, ehtiikö enää ennen kesätaukoa. Koetan olla stressaamatta, kun en voi siihen vaikuttaa. Kaksi alkiota vielä pakkasessa, katsotaan mitä tapahtuu seuraavaksi.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mnää, mä muistelen että yhdet menkat vielä tulee kun on sumut aloittanut. Mutta sumut voi sit vaikuttaa niin että vuoto alkaa vähän myöhässä, joten ei välttämättä ehdi ihan ohikaan ennen ekaa ultraa.. Mä oon sumutellut aiemmissa hoidoissa Suprecuria, aloitus oli kp21 ja kerran kp23, kai se jotenkin liittyy normikierron pituuteen? Kummasti unohtuu taukojen ja jonotusten aikana asioita, vaikka toisaalta elää niin hetkessä kaikki hoidon vaiheet ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tein testin, uskottava on ettei siihen mitään tule.

Missä Sabrinan ovis on? Nyt kun sitä odotetaan. Ootko tehnyt ahkerasti testejä, ettei vain ole mennyt ohi? Harmi kun teillä kuitenkin oli haaveena kokeilla kerran ennen huilausta.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Täytyy nyt testailla vielä pari päivää ja soittaa klinikalle sit.. Ennen tätä kierto oli 27-29 päivää, ekan ”piikitys” kerran jälkeen lyheni 24 päivään ja nyt oli 30 päivää, viimeisin siis se missä tehtiin tuoresiirto.. Aloitin tikuttelun vielä paria päivää ennen mitä ohjeistettiin, ihan vaan varmuuden vuoksi.

Miten ananas voit? Ihan noin niinku henkisesti kuin fyysisesti.. Mites teillä oli jatkot?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Perustiedot eka: minä 35v ja mies pari vuotta vanhempi. Musta ei löytyny vikoja mikä ei tietty tarkota etteikö voi silti voi olla. Miehellä vähän siittiöitä ja huonosti liikkuvia. Hoitoja takana useampia (yhden kevyen hoidon jälkeen siirryttiin suoraan icsiin) ja takana yksi onnellinen onnistuminen joka syntyi 2015.

Viime syksynä yritettiin ainoa pas josta selkee nega. Hoito nyt siinä vaiheessa että plaston siirrosta vähän yli viikko eli oisko tää nyt sit pp8. Lugeja (3×200) vielä huominen ja tiistaina olis tarkoitus tehdä testi. Voi olla et viikonloppuna jo kokeilen, jos ei vuoto ala ennen.

Siirron jälkeen oli heti pari päivää tosi arat rinnat ja juili ja vihlo alavatsassa. Sit oireet alko vähenemään ja vähän huono olo. Muisti ei toimi lainkaan. Mulla muistin ja keskittymisen kanssa vaikeuksia aina lääkityksen aikaan. Nyt vaan väsyttää koko ajan..voisin nukkuu 10 tuntia vuorokaudessa joka ei oo yhtään tyypillistä mulle. Hermot alko rakoilee toissapäivänä ja eilen alko menkkamainen paine alavatsassa jonka ensin yritin laittaa fysioterapian piikkiin jossa kävin erkauman takia mut tänään tuli vaaleenpunasta vuotoo, et ei täs nyt kovin hyvä mieli enää oo.

Olo on tosi alamaissa ja mies on reissussa tän viikon. Mikä on ehkä hyväkin kun nää on sille varmaan vielä vaikeempia asioita käsitellä. En oikein jaksa nyt mitään tsemppejä mut koitan ottaa rauhassa vielä nää muutamat päivät ja ajatella et ei tää ehkä olis vielä ohi..

Minää: Joo. Synan aikana tulis vielä yhdet menkat.

Voi että kun täällä on nyt ollu monella huonoa tuuria. ?

Nala: miten sulla menee? Sulla on muutama piinapäivä vähemmän mut mikä fiilis?

Maiku: onnea!

Ja nyt tuli romaani kun en päässy aiemmin kirjottamaan kun en muutamaan päivään muistanut salasanani tänne. ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tänään oli Alkion siirto:) 6 saatiin pakkaseen. Nyt sitten vaan odotellaan ja jännäillään. Vieläkin punktiosta vatsa kipeä ja lääkäri näki vähän nestettä hieman verta..ei kuulemma nyt haitannut kuitenkaan siirtoa. Jos kivut lisääntyy niin päivystykseen.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Täällä sitä vaan porskutellaan menemään. En saanut lääkäriä kiinni, joten en aivan varmaksi jatkosta tiedä. Yksi tavallinen kierto väliin ja sitten voi suunnitella uutta punktiota. Jos tuleva kierto ei kauheasti normaalista heitä, punktio sattuisi jonnekin juhannuksen tienoille. Se voi olla ongelma, jolloin punktio siirtyisi klinikan kesäloman yli, eli todnäk elokuulle.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Vitsi miten käytännöt vaihtelee eri paikoissa. Meillä punktion jälkeen ei tarvinnut odottaa luomukiertoa väliin, vaan uudemman kerran piikitellään suoraan.
      Sama kun oli tuoresiirto, niin heti perään seuraavaan eli tähän kiertoon pakastealkion siirto olisi onnistunut jos tässä nyt olis testi plussaa näyttänyt.. Nyt kp 14,kolmatta päivää ovis tuntemukset mutta testissä ei mitään.
      Ens kuu menee aika tiukille, jäävät lomalle klinikalla juhannuksen jälkeen ja tulevat taksisin sit elokuussa.. Että jos tässä nyt ei mitään ihmeitä tapahdu, niin elokuussa sitten..

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei kaikki.
      Täälä monenlaista tarinaa taas.
      Meillä kävi nyt niin, että maailman kirjat menivät sekaisin ja tänään virallisena testipäivänä tuli plussa raskaustestiin. Yritystä takana nyt toukokuussa tuli täyteen tasan viisi vuotta.

Tsemppiä kaikille eri hoitovaiheisiin.
      Jatkan nyt toiselle palstalle fiilisten purkamista.

Suru

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Ihanaa suru, paljon onnea ja tsemppiä jatkoon ?
      Ihana lukea onnistuneita hoitoja, antaa voiman uskoa että me muutkin onnistutaan!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei, ihanaa Suru! 🙂 Toivotaan, että pysyy kyydissä ja plussa vaan vahvistuu – tosi ihana kuulla onnistumisen kokemuksia! <3 <3 <3

Lueskelin sitten netistä infoa ja kyllä se tosiaan olikin niin, että menkkojen pitikin tulla tässä välissä – tosiaankin näköjään oon unohtanut hoitokierron asioita! Viikon päästä pe oon suihkutellu 15 pv Synaa ja sit alkais piikittely – hr, en kyl tykkää siitä yhtään vaikka se helpommin sinänsä tais viime kerralla jo mennäkin – sen sijaan hellemmäks taisin tulla ja punktiosta jäi lähinnä trauma, kun eivät millään meinanneet löytää suonta ja laittoivatkin kipulääkkeen sit lopulta kyynärtaipeeseen kädenselän sijaan. Se oli inhottava kokemus, kun monta hoitajaa/lääkäriä yrittää vuorollaan, kunnes anestesialääkäri onnistuu sit ekalla, huh!

Mutta nyt tässä ei auta muu ku odotella… Jaksuja meille!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Testasin tänään pp16. Negahan sieltä taas tuli ? Ei edes haamua. Mulla on ollut vaikka minkälaisia oireita ja olin jo lähes varma, että nyt onnistui. Aika iso tiputus siis. Miten tästä taas jaksaa eteenpäin… Oon vaan jotenkin ihan turta ja väsynyt…

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Voi harmi Verso ? kyllä sitä korkealta aina pudotaan ? vuoristorataa elellään. Jaksamista.

Mulla maanantaina uä jossa katsotaan miten limakalvo ja rakkulat alkaneet epäonnistuneen tas:in jälkeen kehittyä tässä kierrossa..
        ei ole kovin optimistiset fiilikset (vaikka ainahan sitä kuitenkin salaa toivoo, että hommat etenee)..

Mulla pcos tyyppisyyttä, ja ovulaatio pitäis tulla nyt luomusti jos haluaa pas:in ennen kesäsulkua..
        en ole LH piikkiä koskaan saanut kiinni ilman ovulaation avustamista lääkkeillä, joten tuskin se nytkään tulee. Varsinkin kun edellisessä kierrossa oli piikittelyt ja punktio.

Kävin sitten ekaa krt elämässäni akupunktiossa tällä viikolla ? kaikki keinot kehiin! Tieteellisissä tutkimuksissa on osoitettu, että parantaa IVF:n onnistumisprosenttia. Eikä ainakaan haittaa ole.

Kyllä mä vähän hoitoon mennessä ihmettelin itseäni, että ihan vapaaehtoisesti lähden piikitettäväksi ? Katsotaan onko apua. Ainakin mielenkiintoinen ja rentouttavakin kokemus. Ajatuksena on, että kävisin siellä nyt joitakin kertoja tarpeen mukaan. Hoidon kohteena nyt hormonitasot ja stressi, että tulis ovulaatio itsestään. Lisäksi kohdun valmistaminen vastaanottavaksi alkiolle.

Semmoista tällä krt. Jaksamista kaikille ?

Nimetön
          Ei-aktiivinen

En ole kuullutkaan, että akupunktiosta voisi olla apua. Vyöhyketerapiasta olen kuullut, että voisi ehkä auttaa, mutta en sitten tiedä. Mulla lähtee sitten viimeinen IVF kierros ja olen valmis kokeilemaan mitä vain, eli pitäisköhän tota akua sit koittaa.

Nimetön
            Ei-aktiivinen

Mä varmaan kohta jo woodoota kokeilen! ? Ajattelen, että koska akupunktiosta ei ainakaan mitään haittaa ole ja koin sen aika pysäyttäväksi / rentouttavaksikin ja koska siitä voisi olla jotain apua (vaikka lumevaikutuksen takia), niin antaa mennä vaan. Kokeillaan nyt tätäkin. ?

Yhdestä tutkimuksesta.
            Influence of acupuncture stimulation on pregnancy rates for women undergoing embryo transfer
            ”Result(s)
            Two hundred twenty-eight subjects were randomized. The pregnancy rate was 31% in the acupuncture group and 23% in the control group. For those subjects receiving acupuncture, the odds of achieving a pregnancy were 1.5…” ”..The ongoing pregnancy rate at 18 weeks was higher in the treatment group (28% vs. 18%)..”
            https://www.fertstert.org/article/S0015-0282(06)00215-9/abstract

On kyllä paljon tutkimuksia niin puolesta kuin vastaankin.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Jaksamisia sulle verso ? mikä sulla on vointi tällä hetkellä?

Tänään kp17 testasin positiivisen ovulaatiotestin, onneks oli digi kun ehkä olisin liuskan tulkinnut negaksi, selkee toinen viiva oli mutta ei yhtä tumma kun kontrolli viiva.
      Lutinus alkaa keskiviikkona, siirto olisi perjantaina jos sulatuksesta selviää 🙂 kolme siellä on, että toivottavasti onnistuu. Kaikki on 2-luokan alkiota, 7 ja 8 soluiset ja yksi morula.

Tsemppiä kaikille ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Heippa!

Hetken aikaa seuraillut taustalla palstaa, nyt meilläkin taas hoito käynnissä, joten liityn mukaan keskusteluun.
      Meillä siis 3 vuotta yritystä, 2 vuotta hoidoissa. Minä 35, mies 37. Miehestä johtuva lapsettomuus, siittiöitä vähän ja niistäkin osa huonoja. Suoraan icseillä menty. Nyt menossa jo 4 hoitokerta, eikä yhden yhtä plussaa ole tähän mennessä tullut.
      Pitkällä kaavalla mennään, Synarelat käytössä ja perjantaina aloitin Menopur pistokset, ensi viikolla sitten punktioon. Mies käyttänyt nyt 3kk Inoman ravintolisää Letrotzolin kanssa, toivoivat että siitä apuja olisi.
      Ensi viikolla sitten taas jännät hetket alkaa..

Aurinkoista viikkoa kaikille kaikesta huolimatta!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Olen myös harkinnut meneväni akupunktioon! Ihan senkin takia, jos auttaisi minua rentoutumaan.

Onnittelut plussasta, kyllä tosiaan antaa toivoa itsellekin. ?

Verso, ikävää kuulla huonoja uutisia ?

Hyvä Sabrina, tulihan se ovis!

Oma tilanne, edelleen odottelen kunnon vuotoa. Tiputteluvuotoa on ollut jo kauan ja kipuja, mitään ei vain tapahdu. ”Vaippa” housussa saa kulkea kun ei tiedä milloin kunnolla alkaa vuotamaan. Pitää varmaan alkaa seurailemaan tuleeko kohta jo ovulaatio. Jos se lutinuksen aikaan tullut vuoto olikin ne kuukautiset. Tympeää.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos ihanat naiset myötäelämisestä. Tästä palstasta ja vertaistuesta on kyllä paljon apua ❤️ Päivä kerrallaan tässä mennään ja pikkuhiljaa alan toipua pettymyksestä. Joka kerta tuntuu vaan aina pahemmalta. Viikon päästä on taas suunnittelukäynti lääkärille ja katsotaan miten jatketaan. Itselläni on muutamakin kysymys mielessä. Ja pitihän se esimiehen edessäkin itkun sit tänään tirauttaa, kun ei vaan pokka pitänyt ? Mutta hän onneks on ymmärtäväinen ja viittaa kintaalla mun ylimääräiset miinustunnit. Olen siis opintoihin kuuluvassa harjoittelussa ja kerroin esimiehelle heti kättelyssä mikä homma tässä on menossa, koska työaika on joustamaton ja lääkärin ajat sattuvat työajan kanssa päällekkäin.

Itselläni on tällä hetkellä hirveä pelko siitä, ettei omaa biologista lasta koskaan tule. Tämä kolmas IVF on nyt kohdallani ehkä viimeinen. Vielä EHKÄ saatan käydä Tallinnassa (halvemmassa) hoidossa kerran sen jälkeen. Mut katsotaan. Kaikki toivo siihen, että kolmannella kerralla saataisiin riittävän laadukasta kamaa. Kävin eilen ostamassa apteekin tyhjäksi ubikinonista ja donaferystä ?

Tsemppiä kaikille teille omiin vaiheisiinne. Toivotaan, että plussat ropisee. Toisten plussat antaa toivoa myös itselle, että ehkä se joskus on vielä oma vuoro nähdä ne kaksi maagista viivaa ?

noora-k: tervetuloa mukaan urheitten naisten joukkoon! ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Meillä nyt 5 päivää tuore siirrosta ja vatsa kun pallo..muuten ihan ok olo ehkä hengästymistä vähän enemmän kun menee portaita esim.ylös. 30.5 on mehiläisessä sitten se raskaustesti. Tää meillä tosiaan vasta eka hoito ja 2 yhteistä luomu lasta ennestään. Nyt vaan sitten odotellaan ja ihmetellään☺

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Ananas, mulla alko ihan kunnolla vuotaa sillon pp12 ja se oli lauantai, kaikki loppu sit seinään tiistaina muistaakseni. Ja se tiputti tosiaan kun hanasta..

Mikäs verso teillä oli tilanne, oliko pakkasessa jotain? Vai joudutteko kaiken alusta asti punktiota myöten..?

Jotenkin tosi ihmeellinen fiilis, onnellinen, psyykkasin itteni jo siihen että kaikki siirtyy elokuulle ja nyt kun onkin mahdollisuus..
      Täytyy nyt toivoa että sulatuksesta selviää..

Kertaalleen, ootte te kaikki huikeita kun jaksatte tämmöstä rumbaa! ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Pakastin tyhjä ? Mun endo + alhainen AMH aiheuttaa sen, että soluja saatu siirtoon asti kahdesta IVF:stä yhteensä kolme. Eli määrällä ei pääse kehuskelemaan. Eli taas koko rumba alusta.

Mahtaako kellään olla tietoa DHEA:sta ja transdermaalisesta testosteronigeelistä? Olen kaivellut internetiä ja tuosta DHEA:sta olen jonkun verran lukenut, mutta jossain törmäsin myös väittämään, että geeli olisi jopa parempi. Siitä olen vähemmän löytänyt artikkeleita.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tänään on eka päivä kun jakso jopa hymyillä. Kyl tää oli varmaan isoin tiputus näistä kaikista yrityksistä. Vuoto alkaa vihdoin vähetä onneksi ni ehkä tämä tästä taas tasottuu. Inhottava olo vaan kun huomenna soittelevat mitä testi sanoo enkä aio koko testiä tehä ku ei tarvii. Samalla kuulen jäikö yksikään alkioista henkiin niin pitkäksi aikaa et ois saatu pakkaseen edes se yks.

Mitä sit jos ei jääny yhtään? Saadaanko enää yhtään hoitoa vai pitääkö alkaa selvittelee yksityistä vaihtoehtoa? Tuntuu mahdottomalta suolta sekin.. pää on täynnä kysymyksiä eikä malttaisi odotella ku kaikki vie niin paljon aikaa..

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tänään se soitto nyt sitten tuli. Yks alkio on saatu pakkaseen eli päästään vielä yrittämään ja lääkäri oli kirjoittanut että olisi tarjottu vielä uutta hoitoa. Tarkoittaako tuo nyt sitä että meillä olisi mahdollisuus tuon Pas:n jälkeen vielä saatavilla yksi hoito? Olisipa noin.

En tiedä ehditäänkö enää kesällä yrittää tuota pakastesiirtoa…se on siinä ja siinä. Eli tähän kiertoon ei mut seuraavista kuukautisista olis voinu heti ilmoittautua paitsi jos labra on ehtinyt mennä kiinni ni sit ei onnistu sulatus. Tällä hetkellä näillä uutisilla ei parin kuukauden tauko haittaa, kun on kerrankin jotain odotettavaa. Tsemppiä teille muille myös moniin erilaisiin hetkiin. Aikamoista vuoristorataa tämä tuntuu olevan ja huomenna aamulla ei taas yhtään tiedä millä mielellä sitä herää.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiva Valo, että saatte vielä yrityksen. Toivon vain parasta sinulle ja myös teille kaikille muille.

Mulla siis menossa ”pp23” eikä vuoto ole alkanut. Toki menkkakivutkin alkavat helpottaa. Soittelin klinikalle ja ohjeistivat varalta tarkistuttaa etteihän kyseessä ole kohdunulkoinen, joten kävin verikokeissa, tulos oli 0. Lääkkeet siis taitavat hyvin sekoittaa kroppaa ja kiertoa (ellei kuukautiset olleet lutinuksen aikaan). Tiputteluvuoto jota on ollut 1.5-2vk on nyt asettunut. Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä! Ei suinkaan, aika hyvällä mielellä olen ei-toivotusta tuloksesta huolimatta ??

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mulla alko ”hana vuoto” pp12 lutinuksesta huolimatta 😮
      Noh, tänään aloitin taas nuo ja siirtoa odottelen perjantaihin.
      Kyllä nää fiilikset on niin laidasta laitaan, en uskalla toivoa yhtään mitään.. Mitä jos yksikään ei selviä sulatuksesta? Mitä jos yksi selviää ja siitä ei raskaus ala ja punktio taas edessä? Mitä jos mitä jos mitä jos.. Toki meillä ei ole pitkää historiaa hoidossa takana, mutta henkisesti ihan uskomattoman rankkaa. Toki haluisin ajatella positiivisesti, kai tää on joku itsesuojeluvaisto, ettei riko ittesä..

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei,

Kirjoittelinkin jo aikaisemmin tuolla toisessa viestiketjussa. Olen seurannut viime pettymyksen jälkeen kuulumisianne taustalta. Onnittelut plussanneille ja tsemppiä pettymään joutuneille!

Nyt on taas toiveet korkealla, sillä tällä viikolla matkaan lähti ensimmäinen pakkasalkio. Luokituksesta ei mitään tietoa, mutta kysymyksessä oli 3-päiväinen alkio, joka oli jakautunut sulatuksen jälkeen 8-soluiseksi.

Minä ja mies 33, syynä siittiöt, ensimmäinen ivf/icsi maaliskuussa, tuoresiirrosta biokemiallinen raskaus ja pakkasessa 5 alkiota. Nyt menossa ensimmäinen pas luomukiertoon.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Täällä piinaillaan viellä muutama päivä ennen testiä. 30.5 on verikoe ja ensimmäinen tuore siirto siis takana. Ei kyllä mitään oireita ole että luulen että nega tulee..

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tsemppiä piinailijoille! ?
      Tänään lähti kaveri matkaan ja kaksi jäi vielä pakkaseen. Lääkäri määräsi vielä pistettäväksi gonapeptylin sunnuntaina, onko kenelläkään kokemusta?
      Hyvää ja aurinkoista viikonloppua kaikille!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Tuolta plussanneiden puolelta oli pakko tulla vastaamaan, että mulle määrättiin juuri toi pistettäväksi siirron jälkeen. Ja elämäni ensimmäinen plussa tuli ensimmäisestä siirrosta!

En tiedä sitten mikä auttoi raskautumisessa, mutta eipä piikistä näköjään ainakaan haittaakaan ollut ?

Tsemppiä piinaviikoille ❤️

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moi! 🙂 milloin pistit sen? Mulle sanottiin että sunnuntaina, ajalla ei väliä..

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Meillä oli 5-päiväinen blasto ja se piti pistää seuraavana päivänä. En muista sainko mäkään mitään tarkkaa aikaa

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mulla oli kans viimeisimmässä hoidossa, josta siis plussasin, ekan kerran tuo gonapeptyl. Se laitettiin kuudentena päivänä punktion jälkeen. Mulle neuvottiin laittamaan illalla klo 18-21, mut oon kyllä kuullut ettei kaikille oo annettu mitään aikaa sen laittamiseen muuta kuin että tiettynä päivänä.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tänään tulin päivystykseen vatsa niin turvonnut ja hengästyneenä helposti ja sydän hakkaa..täällä osastolla nyt tipassa ainakin huomiseen vatsassa nestettä ja raskaustesti näytti plussaa. Ens viikon ke olisi ollut veritesti..kyllä on vetänyt olon heikoksi

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Onnea Saara plussasta ja toipumisia sinne ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiitos❤️ Ehkä olokin alkaa helpottamaan jossain vaiheessa. Turvotus vatsassa ihan hirveetä..

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Heip! Mulla Syna jatkuu ja eilen alko piikit – yllärinä tulikin tällä kertaa Gonal F. Ennen ollut Menopur.. Gonal tosi helppo muuten, mut osaisko joku sanoa, haittaako, jos pistän samalla neulalla uuden annoksen!!?? (Ohjeissahan lukee, et ei näin, mut en saa neulaa irti kynästä!!??) ???? Mulla annos 300 iu, kynä 900 iu eli 3 kertaa samalla kynällä.. Ohjeessa luki, et ei saa kiertää liian tiukkaan neulaa, et saa sen irti, ja mul kävi varmaan just noin, etten nyt saa sitä irti..! ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Hei, sain ku sainkin sen irti! Huh! En kyllä suojuksen avulla vaan kynsillä kiskoen – neulaki oli jo ihan vino ja paniikki alkoi iskeä, et pakko saada irti, ku ei voi enää käyttää.. ? Loppu hyvin kaikki hyvin – toiv. seuraavan neulan kans menee helpommin..

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Ei se varmastikaan kovin vakavaa ole samalla neulalla pistää. Niinhän sitä esim diabeteksen hoidossa neula pitäisi vaihtaa joka kerta, mutta minun kokemuksen perusteella harvakaan ei sitä joka ikinen kerta vaihda. Kunhan huolehtii ettei neula ole tukossa. Mutta tämä on vain minun oma mielipide asiasta. Saattaa neula pistää ja kirvellä enemmän useammin pistetyllä.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Jep, miehellä diabetes eikä joka kerta tule vaihdettua varsinkaan pitkävaikutteiseen päätä. Hyvä että sait sen irti 🙂

Mikäs Saaralla on vointi, vai joko olet hypännyt plussanneiden joukkoon? 😉

Mies pääsi pistämään gonapeptylin, lääkäri ei tosiaan sanonut aikaa muuta kuin että sunnuntaina, ajattelin että aamupäivällä ihan hyvä. Kyselinkin aikaisemmin kokemuksista, mutta vaikka olen kuinka googletellu niin en ihsn ehkä ymmärrä miks se piti pistää,? ?
      Sen verran että oletettuna kiinnittymis päivänä pistetään, mutta miten se nyt tukee sitä..
      Ääh, pp2 vasta ja sitä oottaa että olis paljon pidemmällä..

Mites ananas jakselet? ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moikka vaan kaikille. Me käytiin lääkärin juttusilla ja nyt on fiilikset aika maassa ? Kauheasti ei toivoa annettu, mutta vielä kerta yritetään. Mun alhainen AMH ja endo ja tietty ikä syynä, että munasolujen laatu ilmeisesti heikkoa, joten eihän silloin raskaus ala. Mun munasarjat vastaa huonosti stimuihin ja edes Synarela ei juuri vaikuttanut asiaan. Nyt viimeiseksi kokeillaan 3kk DHEA + clomifen myöhemmin ja sitten Menopur pienillä annoksilla. Määrällisesti tuskin saadaan yhtään enempää kuin aikaisemminkaan (kahdesta IVF:stä saatu yht 3 siirtoon asti), mutta tarkoitus olis kohentaa laatua. Lisäksi käytössä Ubikinoni 600mg päivässä, tosin lääkäri ei oikein usko, että siitä olisi hyötyä.

Jotenkin vaan on tosi lyöty olo. Toive saada oma lapsi on niin valtava ja tuntuu vaan niin epäreilulta tämä kaikki. Kavereitten raskaudet tekee itsessä kipeää ja omat tsäänssit senkuin pienenee. Lääkäri ei kovin ihmeitä lupaillut ja suuremmalla todennäköisyydellä pettymykseen päädytään ?

Nyt kesän yritän parhaani mukaan irrottautua tästä koko asiasta ja koitan nauttia kesästä ja keskittyä muuhun. Jään siis tästä varmaan hiljalleen vähän taustalle ja palailen sitten syksyllä takaisin palstalle.

Voimia kaikille. On tämä rankkaa…

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Tunnen tuskasi. Minullakin ikä ja matala amh-arvo tekee sen, että vaste stimulaatiohin on huono ja folleja kasvaa vähän. Käytin talvella DHEA:ta muutaman kuukauden, mutta klinikan vaihdon jälkeen uusi lääkäri ei uskonut sen tehoon, joten lopetin. Ubikinonia olen syönyt 400-600mg annoksella ja käynyt akupuntiossa. Akupunktiostahan uskotaan olevan apua. Olen kuullut kanssa tuosta testosteronigeelistä ja lääkäriltäni sitä joskus kysyin, mutta kuulemma ”ei siitäkään ihan vielä vakuuttuneita”. Olen kyllä ajatellut, että kysyn sitä vielä, jos vielä kolmas punktio tulee ajankohtaiseksi. Minulla saatiin tässä toukokuun punktiossa loppujen lopuksi (oli todella hermoja raastavan pitkä stimulatio) kolme munista (pergoveris), jotka kaikki hedelmöittyi ja saatiin jopa blastoksi.Ovat nyt pakkasessa ja niitä ei uskalleta siirtää ennen kuin tehdään ERA-testi ja näin varmuus kohdun oikeasta aikaikkunasta. Tämä on kyllä piinaavaa odottelua koko ajan. Mutta ei luovuteta- tsemppiä valtavasti!

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Mulla tässä vielä on endokin heikentämässä laatua. Meidän klinikalla tuota DHEA+clomi yhdistelmää on käytetty paljon juurikin tällaisille toivottomille tapauksille. Onnistumisprosentti 20-25% per siirto. Tosin joittenkin kanssa ei olla päästy edes siirtoon asti, mut ne ovat sit varmaan niitä jotka eivät tuota solun solua.

Kysyin lääkäriltä tuosta geelistä, mutta ongelma on se annostelu. Suomesta saa vaan miehille tehtyä valmistetta ja se on liian vahvaa. Jenkeissä tuota ilmeisesti käytetään mut siellä sit on saatavilla pienemmällä konsentraatiolla tuota geeliä.

Kysyin myös blastoksi kasvattamisesta ja lääkäri sanoi, että kyllä se todennäköisesti on niin, että jos ei maljalla selviä, niin ei se kohdussakaan selviäisi, että siinä karsiutuu ne huonot pois. Mutta jos soluja hedelmöittyy vaan se 2-3, niin sitten ei oikein kannata viljellä niin pitkälle. Mut tätä täytyy vielä vähän pohdiskella.

ERA-testistä kyselin myös, mut se voi olla hankala yhdistää nyt tähän mun hoitoon, kun on kaiken maailman mömmöt nyt käytössä. Lääkäri myös oli sitä mieltä, että syy on laadussa, ei siirtoajankohdassa tai kiinnittymisessä. Kuulemma suurinosa ERA-testeistä antaa sen tuloksen, että ihan sillä tiedetyllä normiajankohdalla on oikea aika siirtää.

Nimetön
            Ei-aktiivinen

Käytännöissä taitaa olla aika paljon klinikkakohtaisia eroja. Meidän klinikalla ei käytetä enää lainkaan clomeja vaan letrozoleja follien varhaiseen aktivointiin kunnes ovat sopivan kokoisia että voidaan aloittaa pistokset.

Lisäksi suosittelevat viljelyä 5-6 päiväiseksi blastoksi saakka, jolloin huonoimmat ovat karsiutuneet pois ja siirrettävän alkion valinta helpottuu. Toki eihän se tietenkään takaa sitä, että alkio jatkaa kasvua kohdussa.

Toivotaan kuitenkin, että tavalla tai toisella pääsemme molemmat toivottuun lopputulokseen <3

Niin muuten, jäin isekin miettimään tuota ERA-testiä, kun mulla on yksi alkanut luomuraskaus (kkm), joten saattaisin siihen perustuen kuulua niihin 80% naisista, joilla paras kohdun aikaikkuna on 5.pv. Pitää vielä keskustella lääkärin kanssa…

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Jaksamisia verso, koita nauttia kesästä!

Nyt jos ei tärppää, me myös huilitaa syksyyn.
      Fiilis on kyllä semmonen, että ei onnistu tälläkään kertaa, hirveet alavatsa kivut, tuntuu koko ajan että menkat alkaa ihan just 🙁
      Siirto tehtiin siis luonnolliseen kiertoon, kp21 oli siirto ja jos kierto on normaali niin menkkojen pitäis alkaa tän viikon To tai pe.. 🙁

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Heip! Mä täällä taas jatkan konkreettisten asioiden kyselyä.. Nyt oon piikittänyt Gonalia neljä päivää ja mitään ei tunnu missään.. En tietystikään muista tarkkaan, oliko Menopurin kanssa tuntemuksia jo neljän päivän jälkeen, mut jotenki pelottaa, että toimiiko tämä toinen aine. Ärsyttää, kun ei edes kerrottu, miksi Menopur vaihdettuun Gonaliin – aion yrittää kysyä tätä seuraavassa kohtaamisessa..(!?) Oon ymmärtänyt, että Menopur on kaikista vahvimpia ja ”tykimpiä” aineita ja sitäkin pistin tosiaan 10 päivää 300 iu… Ja oon myös lukenut, että useimmilla ensin on joku toinen lääke (esim. Gonal F.) ja sitten siirrytään esim. Menopuriin. En yhtään ymmärrä, miksi mulla nyt näin päin. Oon myös lukenut, että Menopurilla munisten laatu korvais määrää, mutta meillä määrä on ollu ihan hyvä (n. 15-16) ja laatukin hedelmöittymisen ja jakautumisen suhteen… Mut ehkä tää on vaan niin yksilöllistä ja lääkäri haluaa kokeilla jotain toisenlaista tällä kertaa (!?).

Onko teillä kokemusta lääkeiden vaihtamisesta ja erityisesti juuri Menopurista/Gonal F:stä..??

Onneks huomenna on ultra, että näkevät, onko jotain tapahtunut, voin kysyä vaihdon syytä ja kuulen, onko vastetta, kasvaako määrä tms. Nyt siis Gonalia myös tuon saman 300 iu/pv.

Aurinkoa ja lämpöä meille kaikesta huolimatta! 🙂 Lääkäri kysyikin, onko ollut mummotautia (Synasta) ja eipä oikein mitään muuta kuin että pää särki tossa viikko sitten ja kova hiki on ollu toisinaan – mut kenellä ei olis helteellä hiki..!!?? 😀 Että ota ja tiedä.. 😉

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mulla on kokeiltu jos mitäkin kaikkee 7:ssä hoidossa. Ihan ekassa hoidossa oli menopur, samoin kun 6.ssa, mutta sillä tullu molemmilla kerroilla kaikkein paskimmat satsit laadullisesti.. eli näyttäs siltä että mulle sopii paremmin ne joissa on pelkkää fsh:ta. Menopurissahan on myös lh:ta. Ehkä lääkäri haluaa kokeilla tuon toisen sopivuutta sullakin, jos laatu ois sittenkin parempaa niin? Mulla 2. hoidossa oli juuri gonal f pergoveriksen ohessa ja laatu näytti sentään 4:ssä paremmalta vaikkei niin montaa alkioo tullukaan. 4. hoidossa oli bemfola, joka on samaa ainetta kuin gonal f, ja siitä vihdoin tuli loppuun saakka onnistunu tuloskin <3 jospa sullakin näin? Toivotaan! 🙂

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Jep, tänään oli ultra ja sen mukaan kaikki ois hyvin ja muniksia paljon. Pieniä olivat vielä joten varmaan ainaki viikko vielä… Mut helpotuksen huokaus <3

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tää nyt ei ihan asiaan kuulu, mutta mulla molemmilla kerroilla menopur käytössä, ekalla kerralla tunsi kyllä selvästi miten se ”toimii” ja sen huomasi ultrassa myös.
      Toisella kerralla, seuraava kk kun aloitettiin uudestaan, ihmettelin kun ei kummempia tuntemuksia, ultrassa selvisi että kasvu olikin hidasta tällä kertaa. Ekalla kerralla oli 2x ultra ja punktio, toisessa taas 3 ultra ja punktio..

Pp4 menossa, jumalattoman kipeetä polttelut alavatsalla sekä selässä, yölläkin herää niihin. Vahva tunne että menkat alkaa lähi aikoina.. 🙁

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Akupunktiossa käyneet: mihin kohtaan hoitoa se olisi paras sijoittua ja kuinka monta kertaa sitä pitäisi ottaa?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mä en tiedä akupunktiosta, mutta aattelin kirjoitta oman kokemukseni vyöhyketerapiasta, vaikka kukaan ei kysynytkään. 😉

Jostain siis käsitin, että sekin vois auttaa näihin lapsettomuusjuttuihin. Eka vyöhyketerapeutti, jolta kysyi, oli sitä mieltä, että jos on jo lapsettomuushoidoissa jne, niin hän ei halua sotkea elimistöä tekemällä vyöhyketerapiaa. Kysyin toiselta ja siellä sanottiin, että ei ole hänen mielestään mitään estettä, että se vähän riippuu mitä siinä ”hoitaa”, niin vaikuttaa eri juttuihin. Sitä voi tehdä vähän iisimmin silleen, että se lähinnä rentouttaa ja vähentää stressiä jne..

Meillä oli tarkoitus ehtiä tehdä icsi-hoito ennen joulua viime syksynä ja kävin sitten pari kolme kertaa ennen odotettua hoitokiertoa vyöhyketerapiassa. Sehän oli sinänsä aika ihanaa ja rentouttavaa. Mutta mulla kävi sit niin, että mun kierto pitkittyi liikaa, vaikka ennen sitä mulla oli ollut kierto suht aisoissa reilun vuoden ajan, sen jälkeen kun menkat oli alkaneet edellisen raskauden jälkeen. En tiedä oliko vyöhyketerapialla vaikutusta vai ei. Toisaalta myös stressasin ja jännitin niin paljon, että menkat saattoi olla siksikin niin paljon myöhässä, ettei ehditty sitten hoitoihin ennen joulua. Mulla myös pcos-tyyppiset munasarjat.

Nyt keväällä en sitten uskaltanut enää mennä vyöhyketerapiaan ennen hoitoja juurikin ettei vaan sotke mitään. Toisaalta mulla sit tasoitettiin kierto e-pillereillä ennen hoitokiertoa, ettei taas käy sellasta venähtämistä.

Jälkikäteen kyllä aattelen, että tais olla muutenkin tarkoitus, ettei me vielä syksyllä päästy punktio-hommiin, kun tää kevät on ollut jotenkin muutenkin parempaa aikaa kuin viime syksy ja tuntuu, että esikoinen just nyt uhmaiässä, niin olis aika rankkaa jos tässä olis vielä vauvakin (mikäli olis siis tärpännytkin).

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Minua akupunktioterapeutti ohjeisti niin, että ennen munasolujen keräystä olisi hyvä käydä 3-5 kertaa, käynnit noin viikon välein – tukee follien kehittymistä. Lisäksi sitten juuri ennen siirtoa ja heti siirron jälkeen – auttaa kiinnittymisessä. Akupunktioterapeutit, joilla on kokemusta, tietää kyllä ja ohjeistavat. Riippuu varmaan myös stressitasosta- itse kävin tällä viiikolla ja aion ottaa kesäkuussakin sarjan, kun on ollut ”pikkusen” stressiä. PAS:iin päästään siis vasta heinäkuussa. Kävin myös aikoinaan vyöhyke/homeopatiaterapeutilla, mutta oli pakko laittaa se tauolle, kun rahaa menee muutenkin niin paljon.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Oletko mistä päin Suomea? Itse etsin sopivaa Helsingistä.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Helsingissä myös. Voin kyllä lämpimästi suositella, hänellä on paljon kokemusta lapsettomuuden hoidosta. Oon ollut tyytyväinen. Ensin kävin jollain kiinalaisella, mutta hänen ohjeet olivat hieman epäilyttäviä, joten onneksi löysin tämän akupuntioterapeutin tuttuni suosituksesta.

Nimetön
            Ei-aktiivinen

Kiitos! Itsekin googletin yhden kiinalaisen naisen, liekkö sit sama johon sinä olet törmännyt ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei!

olemme käyneet ivf-hoidoissa yksityisellä alkuvuodesta 2018 alkaen. tuoresiirtoa ei lähdetty yrittämään ja ensimmäinen pakastesiirto meni vikaan.

toinen pakastesiirto plussasi ja näkyi verikokeissa raskautena.

varhaisultrassa lääkäri oli alkuun hyvin vaitonainen, mikä pelästyttikin meidät. kuvissa näkyi kaksi pumppaavaa sydäntä, vaikka vain yksi alkio oli siirretty.

lääkärin reaktio hieman pelästytti meidät, eikä oikein osata suhtautua tähän. onko muilla kokemusta?

identtiset siis kuvissa ja toistaiseksi tuplaonnen sijaan on tuplahuoli.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Onnea Stark!
        Huomasin kirjoituksesi tuolta plussanneiden palstalta. Jos tulet sinne puolelle lukemaan, niin meitä on siellä muutama kenellä on samanlainen tarina.

Olen yksi heistä siis. Meille siirrettiin yksi alkio, joka olikin sitten jakautunut spontaanisti. Nyt siis identtisiä kaksosia odotellessa… Miksi lääkäri oli asiasta huolestunut?

Nimetön
          Ei-aktiivinen

niin, en tiedä. ei kai hän aivan huolestunut ollut, mutta piti tätä lähes mahdottomana.

kaksosraskautta kertoi käsiteltävän aina riskiraskautena.

yllätyttiin itsekin ja luulimme tätä superharvonaiseksi, mutta juuri plussanneiden puolta lukemalla löytyikin samassa tilanteessa olevia.

oletko jatkanut pelkästään kunnallisessa neuvolassa vai käynyt lisäksi yksityisellä? tällä hetkellä tuntuu, että 2 viikon odotus seuraavaan seurantaan on liian pitkä aika.

Nimetön
            Ei-aktiivinen

Näinhän se toki on, että kaksosraskauteen liittyy aina omat riskinsä. Riskiluokan määrittelee myös se, paljonko vauvoilla on omaa ja jaettua (istukka, suonikalvot, vesipussi).

Me oltiin hoidossa julkisella. Kaksosraskaus huomattiin heti varhaisultrassa 7+2. He halusivat tehdä uuden ultran heti viikon päästä, niin nähtäisiin nuo edellä mainitut asiat.

Seuraava ultra olikin niskaturvotusultra, ja siellä löytyi toisella vauvalla niskaturvotus. Lopulta tämän syyksi paljastui TTTS, ja nyt käydään ultrassa Naistenklinikalla kerran viikossa. Joten ollaan oltu kyllä koko ajan tosi hyvässä seurannassa!

Kaksosraskautta seurataan julkisella tiiviimmin, ja viikosta 16 ultrassa käydään joka toinen viikko.

Nimetön
              Ei-aktiivinen

hyvä tietää, kiitos!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei,
      Kirjoittelen tänne taas tauon jälkeen ja harmittavasti tunnelmat ovat jälleen tilanteesta johtuen tummansävyiset. Onko täällä ketään ollut tilanteessa, että toistuvien keskenmenojen jälkeen olisi onnistunut?

Meillä selittämätöntä lapsettomuus, hoitoja takana 5 vuotta, minulla ikää 40v: 9siirtoa tehty ja viimeinen alkio pakkasessa. Sen jälkeen ollaan ison päätöksen edessä hoitojen lopettamisesta kokonaan.
      Yhdeksestä siirrosta tullut pari kemiallista raskautta(hcg50-75), yksi kohdunulkoinen raskaus ja kaksi keskenmenoa juuri ennen varhaisultraa. Ensimmäisestä epäonnistui lääkkeellinen tyhjennys ja tehtiin kaavinta, toinen keskenmeno tapahtui toissapäivänä ja seurataan tilannetta tyhjentyykö itsestään. Kaikki plussat on tullut lääkkellisessä pas-hoidossa.

Ymmärrettävästi ei ole enää uskoa onnistumiseen. Onko jollain vastaavia kokemuksia ja raskaus saatu jatkamaan? Millä avuin?
      Voimia kaikille hoidon eri vaiheisiin.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Hei Aurora, olen pahoillani tilanteestanne. Minulla ei ole kokemusta toistuvista keskenmenoista, mutta löysin aiheesta informatiivisen sivun, joiden mukaan toistuvia keskemenoja voidaan tutkia monin eri tavoin ja paljon on myös tehtävissä: https://www.dextralapsettomuusklinikka.fi/blogi/2016/05/20/toistuvat-keskenmenot/

Oletteko hoidoissa julkisella vai yksityisellä ja onko sinua/teitä ja alkioitanne tutkittu?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiitos Lieselott vastauksesta ja linkistä. Ollaan julkisella ja siellä tehty kaikki sinne kuuluvat tutkimukset liittyen toistuviin keskenmenoihin, mm. meidän kromosomit tutkittu, tukostaipumus, tietty perusverikokeet mm. lääkkeiden imeytymiseen liittyen. Alkiodiagnostiikkaa siellä ei ole ja kovasti mietityttää jaksaako vielä yrittää yksityisellä jos se toisi avun?
        Tuosta asperinin käytöstä täytyy kysyä, se on noussut esille muillakin sivuilla jossa olen aiheesta surffannut. Jos sen popsiminen ei vahingoita, niin voisi kokeilla. Lähtökohtaisesti olen valmis kokeilemaan mitä tahansa, ettei tähän tilanteeseen enää tarvitsisi joutua.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Hei vaan, teidän kengissänne hakisin ainakin ns. toisen mielipiteen yksityiseltä klinikalta. Mikään pakkohan ei ole siellä hoitoihin lähteä, mutta ainakin voisi miettiä löytyykö voimia ja halua vielä kokeilla.

Me ollaan itse tuolla Dextrassa hoidoissa ja voin kyllä paikkaa suositella. Meidän homma on siinä pisteessä, että pakkasessa on kaksi kromosomeiltaan terveeksi testattua alkiota, ja tänään kävin vielä ERA-testissä, joten seuraavasta kierrosta päästään sitten siirtämään toinen pakkastyyppi. Meiltä lähti alkiotutkimukseen yhdeksän blastoa, mutta niin vain ikä tekee tehtävänsä, ja kaksi tervettä tyyppiä oli saalis (olen 43-vuotias ja ikään suhteutettuna tulos kuitenkin hyvä). Vaikka tutkimus oli kallis, oli hyvä että se tehtiin, koska jos noita yhdeksää olisi lähdetty siirtämään, oltaisiin koettu liian monta pettymystä entisten lisäksi. Jos näistä alkioista ei elävää lasta kotiin tule, niin sitten on jäljellä enää lahjamunasoluhoito, omilla me ei enää lähdetä kokeilemaan.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Täällä hommat etenee sillä mallilla, että pistokset sain aloittaa keskiviikkona. Tiistaina sitten taas ultrattavaksi.

On muuten harvinainen lääke tuo Fostimon. Joko se on uus tai vähemmän käytetty. Meidän oma apteekki on niin pieni, että sinne täytyy tällaiset lääkkeet aina tilata, onneksi näin tein hyvissä ajoin. Kävin kuitenkin kyselemässä neljästä eri apteekista kaupungissa, jossa hoidoissa käydään, eikä yhdessäkään lääkettä ollut! Tilaamalla vain seuraavaksi päiväksi! ? Täytyy muistaa lääkärille huomauttaa että lääkkeitä ei niin vaan heti saakaan!

mnää, mulla tämä Fostimon on kolmas lääke, jota käytetty munisten kasvatteluun hoitohistorian aikana. Ekassa ivf:ssä puregon, kahdessa seuraavassa bemfola. Näistä puregon oli sellainen, joka aiheutti tuntemuksia (paineen tunnetta pistämisen jälkeen) muut ei niinkään.

Jotenkin se Procren teki sen että oon ollut tosi itkuherkkä. Stressitasot nousee heti joka vastoinkäymisestä ?

Tsempit vielä jokaiselle omiin vaiheisiin ❤

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hiljaisena olen koittanut teitä seurailla, piinailen täällä taustalla..
      Älyttömät ”menkkakivut” vaivaa edelleen turhauttaa.
      Tänään menossa Pp8, torstaina virallinen testipäivä. Tänään iltapäivällä testasin haamun onestep herkällä, mutta en innostu yhtään, miten siinä viimeks kävikään.
      Toisaalta kiva tietää että jotain edes yrittää tapahtua, mulla ei oo koskaan noihin testeihin tullu ees viivanpaikkaa.
      Jaa miks en testaa vasta määrättynä päivänä? Oon niiiiin hätähousu testaamaan..
      Jaksamisia kaikille taas!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Heippa kaikki!

Piinailut alkeneet myös täällä. Ke oltiin neljättä kertaa punktiossa, ja voi sanoa että joka kertaa ollut hankalampaa ja kipeämpää.. Tuloksina saatiin 2 huippu alkiota, jotka siirrettiin perjantaina, ja 2 alkiota meni vielä jatkoviljelyyn. Että ei taaskaan mitenkään riemunkiljaisuita nostattava tulos.

Olisinkin nyt kysynyt teiltä, onko kellään kokemusta alkioliiman käytöstä? Meillä käytettiin sitä nyt ensimmäistä kertaa.

Mukavaa alkavaa viikkoa ja tsemppiä kaikille!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Sama kuin Versolla täällä. Eli laatua nyt yritään, määrä ei ole hyvä. Ikää on (42), endoakin löytyy.

Nyt pari kiertoa väliin, sitten clomit+zumenol+menopur. Lisäksi DHEA. Jos ei toimi, niin lahjasolut varmaan ainoa toivomme. Mistä helminauha-keskusteluun voi pyytää pääsyä? Itse olen pitänyt sitä ok vaihtoehtona… Ennen kuin luin tuon klinikalta saamani esitteen. Nyt paljon (turhia?) pelkoja sen suhteen 🙁

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Ollaankohan me hoidossa samalla klinikalla (Mehiläisessä siis me)? Tuleeko sulla menopur vain joka toinen päivä? Mulle lääkäri puhui tollasesta.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Täällä on piinailut taas piinailtu. Tänään pas:n jälkeen pp13 ja raskaustesti positiivinen. En uskaltanut tehdä kotitestiä tällä kertaa ollenkaan, kun viime tuoresiirron jälkeen se näytti pp13 selkeää plussaa ja pp14 veritestissä raskaus paljastui biokemialliseksi (hcg 30). Sain nyt kuitenkin lääkäriltä sen käsityksen, että hcg-arvo (550) on tällä kertaa oikein hyvä eikä sitä tarvitse nyt murehtia. Jotenkin kuitenkin mielessä kummittelee tuo parin kuukauden takainen ääretön ilo ja sitä melkein välittömästi seurannut suuri suru. No, ei tässä auta mennä kuin päivä kerrallaan kohti varhaisultraa.

Mukavaa viikkoa kaikille!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Onnea moona ?
      Tänään pp 11, ylihuomenna virallinen testipäivä, mutta ollaan lähössä tänään reissuun niin tein riskillä digitestin nyt, joka näytti raskaana 1-2.
      Soittelen klinikalle että miten jatko, vieläkö torstaina pitää tehä ja soittaa.
      Toivottavasti kaikki menisi hyvin..
      Voihan se olla että palaan tänne bumerangina takaisin.

Jaksamisia kaikille taas kerran, ootte aivan mahtavia ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Onnittelut myös sinne ja mukavaa reissua!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Meillä vihdoin ja viimein nytkähti asiat eilen taas pikkuisen eteenpäin, kun kävin ultrassa ja munasarjat olivat lepotilassa niin kuin kuuluukin olla. Edellisessä kierrossahan ovuloin estolääkityksestä huolimatta ja kiertokin venyi ennätykselliseen 38 päivään. Mulla on kuukautiset toimineet aina kuin junan vessa (kierto 27-28 päivää ja synnytyksenkin ja keskenmenon jälkeen 32 päivää), mutta jostain syystä edellisessä kierrossa menin ihan epäkuntoon. Huomenna alkaa Terolut-kuuri ja ensi viikolla edessä kohdun vastaanottavuustutkimus ERA (jonka takia siis Terolut ja ”ovulointikielto”) ja sitten seuraavasta kierrosta päästään siirtämään toinen huurunenistämme.

Onnittelut plussanneille ja ihanaa kesää kaikille!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Hei, samanlaisia suunnitelmia täällä. Estrogeenihoito päällä ja ultra tulossa tällä viikolla ja toivon mukaan saan kans terolutit matkaan ja era-testi olisi sitten myös ensi viikolla. Piinaavaa vaan tää odottelu, mutta toivon mukaan sen arvoista!

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Heippa, mulla oli tänään tuo ERA. Sujui ihan hyvin, en kokenut hommaa kivuliaaksi. Vähän epämiellyttävä tietysti, mutta olin varautunut että tekisi kipeääkin, joten meni mukavammin kuin odotin. Tulokset tulee kuulemma parissa viikossa.

Nimetön
            Ei-aktiivinen

Mulla oli era-testi keskiviikkona. Mielestäni myös epämiellyttävää (lääkäri joutui venyttämään kohdunkaulaa, että sai näytteen otettua), mutta sen kesti, kun oli hetkessä ohi. Pahempiakin toimenpiteitä on tällä tiellä ollut.
            Eli meillä molemmilla on sitten siirto heinäkuun puolessa välissä? Muistelen lukeneeni, että teillä on solut tutkittu, joten laatu on teillä hyvä. Meillä on kolme blastoa pakkasessa ja pitää vaan toivoa, että jokin niistä on hyvänlaatuinen ja tarraa kiinni.
            Tsemppiä ja peukut on pystyssä!

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Joo, meillä on kaksi tutkittua pakkastyyppiä odottelemassa.

Mulla alkoi Terolutien ansiosta vuoto jo eilen, joten tänään alkoi taas Progynovat, ja tilasin myös jo ajan ensi viikolle ultraan. Siirto olisi siis mahdollinen jo heinäkuun ensimmäisellä viikolla, mutta meidän omalääkäri menee juuri sillä viikolla Espanjaan konferenssiin, joten todennäköisesti/ehkä päästään siirtämään 9.7.

Aika lailla samaan tahtiin tässä siis mennään, toivottavasti lopputulos on molemmille se odotettu!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Taustaa: Minä 39v, mies 37v. Luomuyritystä pillereiden jälkeen ehti olla takana n vuosi ennenkuin hakeuduttiin hoitoihin, tutkittiin kaikenlaista ja käytiin verikokeissa. Kummallakin terveet elintavat, ei ylipainoa (mies pullukampi mutta lievästi). Selvisi että mulla toinen putki tukossa ja toinen munasarja ilmeisesti jotenkin risa. Ovulaatiotikut näyttää plussaa joten munasarjat kuitenkin toimii.. Ensin diagnoosina naisesta johtuva, mutta nyt on toisella kierroksella diagnooseihin kirjattu myös miehestä johtuva lapsettomuus. Ainut muutos on ollut miehen pieni painonpudotus ja sen lisäämä sähkötupakointi, pelkät makunesteet ilman nikotiinia. Voiko tämäkin vaikuttaa?

Lääkkeenä Gonal-F ja Pergoveris, Ovitrelle, Orgalutran ja Gonapeptyl kiinnitykseen sekä Lugesteron-supot. Neulakammoisenakin tuo pistely onnistui hyvin, kynämuotoiset tosi helpot ja loppujenlopuksi ruiskulla laitettavatkin ok. Mies meinasi ärsyttää kun tuli katsomaan kun pistin, toisaalta sai sekin ”osallistua”. Muuten en huomannut olossa muutoksia, en kiukutellut tm.

Viimevuoden lopulla eka keräys, oli helppo enkä ollut kipeä. 5 munasolua, 3 hedelmöittyi IVF’llä. Kaksi nuupahti ja ainut kehittynyt alkio tuoresiirrolla D2 sai testiin hailakan viivan. Oli muka oireitakin, mutta menkat tuli oikeastaan ajallaan.

Päästiin toiseen keräykseen lopputalvesta tänävuonna, 7 munasolua, ICSIn avulla 5 kehittymään ja 3 näistä jatkui; D2 ja D6, sekä tuoresiirto. Keräyksen jälkeen olin todella kipeä, siirtoon asti ja sen jälkeenkin. Tuoresiirto D2 ei mitään tulosta. D6 pakkasesta ekaan luonnolliseen kiertoon, piti olla parhaimmat tsäänssit. Ei mitään tulosta. Seuraava lääkkeetön kierto ei sopinut klinikan aikatauluun joten se meni hukkaan.

Eilen haettiin lääkkeellisellä (Zumenon) D2 pakkasesta kyytiin. Hirveä ahdistus ja pelko takaraivossa ettei tämäkään onnistu. Näppyä puskee pintaan, onneksi ei kasvoihin mutta selkä ja käsivarret ja rintakehä.

D6 oli laadultaan 4BB joten ehkä se ei ollut kovin hyvä. Tän nyt kyydissä olevan pitäis olla AA, kannassa lukee ”D3, 8C (3.5)” Eikö tuo 3.5 sitä tarkoita että parasta A-luokkaa?

Gonapeptylin saan pistää ylihuomenna 08.06. ja testin tehdä just juhannuksen alla. Mulla on puhelimessa muistukset lääkkeidenotosta etten vahingossakaan unohda tai tule liian pitkää väliä. Zumenon ja Lugesteron menee nyt testiinsaakka ja toivottavasti vielä pitkään. Sillä ne kuulemma pitää menkat pois ja alkion kyydissä. Nää piinaviikot on kamalia…

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Onnea, Moona ja Sabrina! <3 MÄ oon nyt pistelly nyt 12 päivää Gonal F 300 iuta ja tänään ois irrotuspiikin (ovitrelle) vuoro. Perjantaina punktio. Tosiaan niin kuin tänne kirjoittelinkin, niin olen ollut kovin ihmeissäni (huolissani) tuntemuksien vähyydestä. Aluksi ei tuntunut mitään, kunnes neljän päivän päästä aloin tuntemaan painetta mahassani, joka sitten muuttui vain paisuneeksi mahaksi ja ilmaksi. Onko muilla pistokset aiheuttaneet ilmaa ja ummetusta? Mulla tosi paljon, mut sitten kun aina välillä helpottaa, niin sit on taas hyvä olla. Esim. tänään olin taas tosi ihmeissäni, kun aamull atuntui, että vatsa oli ihan litteä. 😮 Viime punktiota ennenhän pelkäsin, että minne munikset on kadonnu, kun ei tunnu mitään, noh, nyt tajuan, etä eivät ne minnekään ole kadonneet, mutta pekään edelleen, että eivätkö ne kasva, kun en tunne mitään..?? Onko muilla tällasia pelkoja..?? <3

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei vaan kaikille, täällä huutelee uusi Foorumilainen! Muutenkin vielä ihan amatööri näissä hommissa, sillä meneillään ensimmäinen IVF. Yritystä takana 2 vuotta, minä 31 ja mies pari vuotta vanhempi. Mulla vaikea endometrioosi, joka leikattiin viime lokakuussa. Siltikään toinen johdin ei toimi ja toinenkin siinä ja siinä.

Synarelalla sumutusta takana 21 päivää ja Gonal-F pistosten (annos 200UI) 7:s päivä meneillään.. Ylihuomenna olisi ultra ja punktion suunnittelua. Täytyy kyllä sanoa, että on tää homma jännää!

Akupunktiossakin oon muutaman kerran käynyt, mutta en siis tiedä, onko siitä mitään apua.

Mnää- Mullekaan ei oo Gonal-F aiheuttanut pahemmin mitään tuntemuksia.. Joskus saattaa vatsasta nipistellä ja hetkellistä turvotusta (joka voi johtua myös jostain ruuasta) saattaa esiintyä, mut nekin oireet aika lieviä.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Onnea plussista, Moona ja Sabrina!

Kyllä mullakin mietityttää kasvaako ne follikelit ollenkaan, kun ei tuntemuksia ole. Tai että onko ne karanneet! Noin 10 niitä näkyi eilen vielä. Ei mikään huippusaalis tulossa, mutta ei niitä koskaan montaa oo ollutkaan. Ja onhan tässä vielä aikaa kasvatella, perjantaina vielä viimenen ultra ennen (toivottavasti)punktioo.
      Mennäänkin Hanhi samoissa päivissä näköjään ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mielenkiinnolla haluisin kysäistä, että minkä kokoisia follikkeleja teillä on ollut ja mikä kp?

Mulla oli tänään eka ultra pistosten jälkeen ja ainakin 13 follia näkyi, mutta olivat kovin pieniä. Suurimmatkin ainoastaan 11-12mm ja mulla siis meneillään jo kp16! Eli täällä jatketaan kasvattelua vielä ainakin puoli viikkoa.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mikä päivä sä Hanhi oot siis aloittanut pistokset?
      Mä en kiertopäivistä tiedä kun 3kk oo menkkoja ollut Procrenin takia, mutta itse aloitin 30.5 pistämään Fostimonia ja tänään ultrassa näkyi suurin follikkeli 15-16mm, pienempiä 13-14mm oli sit useampi, ja sitä pienempiä myös.. Lääkäri laittoi punktioajan keskiviikolle, että pienimmätkin ehtisivät kasvaa vielä. Tulevaksi saaliiksi arvioi 6-8 solua..

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Geisssha, aloitin pistokset 31.5 ja annoksena oli 200UI. Maanantaina meen vielä kontrolliin ja sitten varmaan selviääkin punktio päivä.
        Sulla löytyi kyllä hyvänkokoisia folleja! Tsemppiä keskiviikkoon!

Kerttuli, nähtävästi akupunktio ei toiminut muhun odotetusti, kun follit kasvaa niin hitaasti 😀

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei! Huomasin että akupunktio mainittiin ketjussa ja ajattelin tulla suosittelemaan Helsingissä vastaanottoa pitävää Xuefei Wu’ta. Olen jo 42-vuotias ja kahden vuoden yrittämisen jälkeen saatiin vihdoin ensimmäinen plussa (toisen IVF kierroksen tuoresiirrosta). Olen myös syönyt kolmatta kuuta Donafertyä ja Ubikinolia. Ekasta IVF kierrosta helmikuussa (nega) siirrettiin viidentenä päivänä morula eikä saatu mitään pakkaseen. Nyt toukokuussa siirrettiin varhainen blastokysti ja saatiin kaksi morulaa pakkaseen. Olen vasta 6+4 raskaana, joten mitä tahansa voi vielä tapahtua. Mutta toivoa on ja uskon että akupunktiolla oli osuutensa. Kaksi kiertoa kävin pelkissä akupunktiohoidoissa ja kolmannessa ne olivat IVF tukena. Akupunktion lisäksi Xuefei teki alkuun aina kuivakuppausta joka alussa sattui mutta muutaman hoitokerran jälkeen oli jo rentouttavaa! Onnea matkaan kaikille!!

Oon nyt vuorokauden yrittäny keksiä miten viestiketjuun kommentoidaan??! Käytän tätä kännykällä ja alati vaan vaatii sisäänkirjautumista jne. Tämä muokkausoptio on nyt ainut miten keksin saada jotain tekstiä näkyviin heh. Halusin vain vastata June76 kysymykseen akupunktiosta että se maksoi 75€ kerta. Kävin akussa kaksi kertaa viikossa, paitsi sitten kun oli se ivf hoitokk, oli ymmärtääkseni tärkeintä että käy juuri ennen siirtoa (kävin edellis pvänä) ja heti siirron jälkeen (kävin 1h siirrosta). Jos oikein ymmärsin, ei muita kertoja olisi tuona ivf hoitokuukautena ollut välttämätöntä käydä. Tämä siis oma tulkintani. Halusin kuitenkin varalta ylläpitää hoitoja ja kävin silloin vielä kerran viikossa. Unohdin muuten mainita että epäonnistuneen ivf hoidon jälkeen kävin tarkistuttamassa ferritiini ja d-vitamiini arvot. Ferritiini oli hitusen alakanttiin mutta ei toimenpiteitä vaativa. D vitamiini oli viitearvojen alle ja otin heti d-vitamiinisuihkeen käyttöön (otin sitä vähän suomalaisia suosituksia enemmän). Aloin syömään rautaakin kaiken varalta. Tuota Donafertyä suositeltiin mulle klinikallakin! Terkuin, K

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kerttuli: Saako sinulta udella akupunktion kustannuksia ja minkä verran siellä kävit? Olemme iältämme samoilla “linjoilla”, joten kuulen muutenkin mielelläni kaiken ?

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Heh vastasin June76 sulle tuota omaa alkuperäistä kommenttiani muokaten kun en millään keksiny miten jatketaan ketjua…voisin vannoa ettei tuota ”vastaus” optiota näkynyt mulla aiemmin hehe!!

Nimetön
            Ei-aktiivinen

Kiitos Kerttuli 🙂 Joo, tämä ei ole ehkä kaikista käyttäjäystävällisin foorumi, en itsekään saa tuota yhtä väärään paikkaan laitettua kysymystäni pois…

Tämähän on kiinnostavaa, tosin mietin noita akupunktion kustannuksia nyt sitten. Mulla on jo D kunnossa (liiankin kunnossa, eli lopetin lisäsyömisen kun oli yli 100 se arvo) ja rautaa syön, koska tosiaan todettiin keliakia viime vuonna ja tasot oli vähän alhaalla. Tyroksiini käytössä myös, koska arvot oli jotain 3,3. Tilasin Donafertyä, mutta entäs se ubikinoni? Tuleeko noista jo liikaa päällekkäisyyttä, jos sitäkin menee syömään. Millainen se akupunktiotilanne tai tyyppi oli? En ole koskaan käynyt edes hieronnassa 😀

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Joo kyllä itteäki kauhistuttaa miten paljon palanu rahaa tähän kaikkeen. Ja voihan olla ettei mulla se pelkkä akupunktio yksistään ois koskaan tepsiny, mutta ivf tukena sen rooli oli tärkeä. Tiedä häntä. Netissä oli paljon positiivista tietoa aiheesta ja sen vuoksi rohkaistuin kokeilemaan. Se akupunkturisti jolla kävin oli asiallinen ja mukava mies. Jotenkin luottamusta herättävä. Eka 30min olin vatsallani siinä kuivakuppauksessa (tässä piti olla alusvaatteissa ja liivit avattiin kun makasi siinä hoitopöydällä) ja sitten loppuajan selälläni (liivit kiinni, pyyhkeet ja peitot suojana) akuneulat kropassa. Välillä kiljuin niistä neuloista jos osuivat hermoon mutta aattelin että se vaan shokkiherättelee mun kroppaa hehe!! Ainiin, ja siinä käytettiin myös lämpölamppuja tossa keskivartalon kohilla!
              Mun klinikalla oltiin myönteisiä tuosta ubiquinonistakin kun kerroin että olin sitä hankkinut. Ostin aluksi sitä tyyriimpää versiota ’ubiquinolia’ ja söin sitä noin 400 mcg per päivä (vai mikä se yksikkö on heh). Ymmärsin nettitutkimuksistani (heh) että ’vanhemmille’ ihmisille se ois parempi koska imeytyy oikeassa muodossa paremmin tms. Ostin kyllä lopulta rinnalle ubiquinonin kun se oli edukkaampaa ja söin näiden yhdistelmää sitten 400-600mcg per pvä.
              Harmittaa ettei tän koko projektin alussa tienny näistä Donafertyistä sun muista kun ois voinu syödä sitä heti ekan hoidonki tueksi. Se sentää näistä kaikista raharei’istä kohtuullisin hinnaltaan!!

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Kiitos tuhannesti yksityiskohtaisesta kertomuksesta 🙂 Pitäisiköhän munkin uskaltautua? Puhuiko tämä herra suomea? Kuulostaa hyvältä, eikä mielenrauha olisi yhtään pahitteeksi tässä tilanteessa 😀

Mistä ja minkä merkkistä ubikinonia ostit, en yhtään ymmärrä noiden päälle? Mielellään kyllä kokeilisin. Itseäkin harmittaa, mutta tuli tosiaan tuo keliakia tähän päällekkäin, ja senkin hoitaminen tässä ohessa on vienyt veronsa.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Heip, täällä turvoksissa ja maha kipeenä, ummetusta useampi päivä, eilen punktio ja tänään vaan tuskaisempi olo. Hyperin riski, kun eilen punktoivat 22 + 16 follikkelia, joista saatiin 20 munasolua.

Tää on ihan outo stimu + punktio, kun ainoat oireet ennen punktiota ummetus. Punktio meni Ok, mut nyt tosiaan ummetus vaan pahempi ja maha tosi kipeenä ja hellä.. ???☹️? Mun tapauksessahan siirtoa ei muutenkaan ois tulossa, kun alkiot lähtevät tutkimusmatkalle ennen passeja.

Millaisia hyperioireita teillä on ollu ja milloin pitäs ottaa yhteyttä puolille/sairaalaan? ? Sain ohjeeks juoda paljon nesteitä ja käydä vaa’alla joka päivä, mut ex-syömishäiriöisenä tänään en ees uskaltanut mennä vaa’alle, kun takana useampi päivä ummetusta.. En halua nähdä vaa’assa yli 60 lukemaa, kun en oo nähny sitä yli 15 vuoteen. ? Ja nyt mahassa on niin inhottava olo.. Oon juonu kahvia, marjasmoothieita mut mikään ei auta enkä pysty liikkumaan.. ?

Onko kellään vastaavanlaisia ongelmia ja milloin pitäs huolestua..? Otan jotain ummetuslääkettä, jos pian ei helpota.. Maha on pallo ja lähinnä mietin, et onks mulla nestettä esim. kohdussa tai jossain muualla mistä se ei tuu pissana ulos.. Pissahätä on kyl jatkuvasti ja pissaaminen onnistuu, mut maha on pallo ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Ehdin nyt vain nopeesti kirjottaa mut.. Mulla ei viimeks puhuttu mitään hyperin riskistä mut ite jossain vaihees tajusin et pitää seurata kun olo ei meinannu tasaantua.
        Punktio oli torstaipäivänä ja maanantaina olo ekaa kertaa selkeesti parempi olo. Siihen asti oli melko tuskaista liikkua ja maha oli rantapallon kokoinen.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Onnittelut plussanneille ?

Geissha Ilmeisesti sulla endo, koska Procren käytössä. Osaatko kertoa siitä enemmän ja mihin käytännössä vaikuttaa? Pysäyttää tietty endon etenemisen, mutta onko sillä vaikutusta munasarjojen toimintaan tai munasolujen laatuun?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

On endometrioosia havaittu, mutta ei koskaan leikattu. Mulla se ei oireile kovin kivuliaasti. Ainoastaan menkkojen aikaan vihloo mahaa sekä alaselkää. Mistä sen muuten tietää millainen kipu menkkojen aikaan on normaalia.. Tätä oon usein miettinyt kun lääkärit kysyy onko kivuliaat menkat. Sekin on niin suhteellista.. Oikeassa munasarjassa on myös näkynyt pari n. 3cm endometrioomaa aikaisemmissa hoitokierroissa.

Tällä kertaa tosiaan lääkäri halusi kokeilla tuota Procrenia, 3 kuukauden jakson. Se kuulemma kuivattaa endoa kun pitkään käyttää. Se toimii kutakuinkin samalla lailla kuin Suprecur sekä Synarela, eli lamaannuttaa munasarjat.
        Muistelen lukeneeni jostain että myös tätä lääkettä määrätään joskus noiden sumujen tilalle. Helppo kun ei tarvii muistaa joka päivä ottaa, yhden 3,75mg piikin vaikutus kestää kuukauden.
        Ekaa kertaa siis tämä lääke käytössä niin tarkemmin en itsekään tästä tiedä, enkä solujen laadusta osaa vielä sanoa.

Oireileeko sun endo, onko kivulias? Tai leikattu?

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Mielenkiintoista kuulla sitten, miten vaikuttaa follikkelien määrään yms ? Itselläkin tämä vaihtoehto kävi mielessä, mutta päädyttiin kokeilemaan DHEA:a.

Mulla on endo diagnosoitu ihan vaan oireitten ja ultran perusteella. Ei ole siis leikattu ja meidän lääkäri sanoi, ettei nyt saa mennäkään leikkaamaan ennen kun hoidot ohi lopullisesti. Leikkaus arpeuttaa munasarjoja ja voi siten taas vaikuttaa asioihin huonontavasti.

Mulla on reilu 3cm kysta toisella puolella ja nyt ilmeisesti hoitojen vuoksi ilmestynyt toiselle puolelle pieni kystan alku ? Menkat olleet aina ihan älyttömän runsaat ja kivuliaat. Kipuihin ei ole auttanut kunnolla oikein mikään. On kokeiltu pillereitä ja useita eri lääkkeitä. 100mg ketorin kapseli oli sitten sellainen joka auttaa ja tehoaa nopeasti. Kivut on välillä niin kovat et lähtee jalat alta, joten sanoisin että on aika voimakasta. Mulla juilii lähinnä alavatsaa ja kystat myös aiheuttaa sellaista viiltävää ja polttavaa kipua tiettynä aikana kiertoa. Muuten melko oireeton.

Nimetön
            Ei-aktiivinen

Joo tiedän tuon viiltävän kivun? Toisinaan menkkojen aikaan mullakin tuota, jonkun kerran sumentunut silmissä kun kaksin kerroin kivusta istuu. Mutta niin kivuliasta ei läheskään joka kuukausi ole.
            En oikein usko että Procren vaikuttaa määrään, lääkäri arveli että 6-8 saadaan. Se on ihan normi tulos mulle, kun 3 kertaa punktioitu jo aiemmin ja 10 solua on paras saldo ollut.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei,

arasti olisin liittymässä seuraanne! ? Seuraillut olen tekstejä jo jonkin aikaa.

Olemme 30-vuotiaita molemmat. Ehkäisy jätettiin pois kolme vuotta sitten. Hyväuskoisina ajattelimme, että jostain syystä tärppääminen vie vain meillä kauemman… Voih kuinka olimmekaan naiiveja, voisi nyt todeta. Vuosi sitten päätin varata lääkärille ajan ja siitä tämä kivinen tie alkoi. Yksityispuolella laitettiin tutkimukset alulle ja havaittiin välittömästi, että miehellä ei lainkaan siittiöitä. Lääkärin reaktio säikäytti aavistuksen, kun ilmoitti heti että tulee mieleen epäily jostain vakavammasta. Sairaanhoidon ammattilaisena näin jo kaikki kauhukuvat mielessäni, kun jouduimme odottelemaan kutsua julkiselle puolelle tarkempiin tutkimuksiin ikävän kauan.

Onni onnettomuudessa, että tuo ns vakavampi jäi löytymättä ja syy azoospermialle jäi epäselväksi. IVF-hoitojen aloitusta viivästytti miehen tutkimusten lisäksi myös minun kohdalleni osunut keliakia-epäilys, joka sekin osoittautui vain epäilyksi ja diagnoosiksi tulikin IBS. Vihdoin maaliskuussa pääsimme aloittamaan hoidot. Lääkäri varoitteli puolessa välissä kierrosta, että pääsiäisen vuoksi hoito saattaakin kärsiä odotettua enemmän ja harmitteli kuulleni sitä, että ”tuli edes koitettua tällaisessa kohtaa, ei tässä ole mitään mahdollisuuksia! Mutta kai se on nyt vietävä loppuun asti…” Itku kurkussa poistuin polikäynniltä ja jatkoin piikityksiä. Saimme kuusi munasolua kuitenkin, viisi hedelmöittyi. Tuoresiirto ei tarttunut ja myöhemmin saimme kuulla, että loput neljä alkiota eivät koskaan selvinneet pakkaseen. Samaan hetkeen rakas siskoni menetti esikoisensa ja meidän tulevan kummipoikamme vain pari viikkoa ennen laskettua aikaa. Suru oli kevään ajan valtava.

Nyt olo tyhjä. Tuntuu, että kaikki vastustanut tämän asian tiimoilta toistuvasti. Niin kuin tätä IVF-tietä ei olisi meille edes tarkoitettu. Ajatuksena silti ollut, että keräämme kesän ajan voimia ja kokeilemme syksyllä toisen IVF-kierroksen ja katsomme onnistuuko se paremmin kuin tämä.

Anteeksi tarina-oksennukseni heti alkuun! Olen ystäväpiirissäni ja perheessäni ainut lapsettomuudesta kärsivä ja siitä syystä ymmärtäväiset keskustelutoverit olleet vähissä. Nyt kai toivon päässeeni vihdoin ”omieni” pariin, jotka voivat oikeasti ymmärtää sen, miltä minusta tuntuu! ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tervetuloa Vanilija ja muut uudet. Mulle ainakin tämä palsta on antanut ihan korvaamatonta vertaistukea. Tekee hyvää muistaa, ettei ole yksin.

Täällä ihmetellään kadonneita kuukautisia. Keväisen kohdunulkoisen jälkeen vuodin tolkuttoman pitkään mutta sen loppumisen jälkeen mitään ei sitten olekaan tapahtunut. Olen hieman helpottunut siitä, että nyt on selvää, ettei ehditä uuteen siirtoon ennen klinikan kesätaukoa. Aiemmin oli sellaiset oireet, kuin menkat juuri alkaisivat ja silloin kovasti jännäsin, että ei kai olla juuri pari päivää myöhässä kesätauon kannalta. Nyt voi jo todeta, ettei mitään mahdollisuuksia enää, voi nauttia kesästä odotellessa. Mutta ihmetyttää. Vaikka mulla on perinteisesti ollut epäsäännöllinen kierto, niin nyt on kyllä erityisen pitkä kierto ilmeisesti menossa. Tein toki varmuudeksi jo raskaustestinkin mutta ihan selvä negahan se oli (en muuta odottanutkaan). Lähinnä mietityttää, pitäisikö kuitenkin käydä lääkärissä, jos kroppa onkin ihan sekaisin. Haluaisin kovasti siirtoon sitten loppukesästä.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Hei Felia, tulee vähän myöhässä mun kommentti, kävitkö lääkärissä? Mulla ainakin joskus määrättiin Primolut-hormonikuuri (eli synteettinen keltarauhashormoni), kun muuten ei olisi menkat alkanut. Se voisi auttaa myös tuohon sun tilanteeseen.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tänään se päivä sitten tuli, tein elämäni ensimmäisen positiivisen raskaustestin 🙂
      Toki heti alkuonnen jälkeen alkoi miettiä että se on kuitenkin kemiallinen jne. Pessimisti ei pety, vai mitenkäs se meni.. Jospa oman mielenrauhan vuoksi pyytäisi verikokeen vielä. Toki tästähän ne hermoilut vasta alkaa, kuten moni on todennut.

Tsemppiä kaikille kesään!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Onnea noora-k?

Millainen mnää vointi on? Säästyitkö hyperiltä?

Hanhi, kasvoiko ne follikelit tarpeeksi?

Mä hain tänään kyytiin d2 top-alkion. Punktiossa saaduista 6 solusta kolme pääsi jatkoon, 2 saatiin siis vielä pakkaseenkin! Punktio meni tosi hyvin kuten ennenkin. Nyt vaan eilisillasta asti jomottanut alamahaa. Lääkäri sanoikin että melko turvonneet munasarjat, täytyy ottaa levon kannalta nyt. Hankalaa tämmöiselle duracelille?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Heip, juu, säästyin sit varmaan hyperiltä, ainakin pahemmalta ? Parin päivän päästä olo normalisoitui. Onneks oli viikonloppu ni en tarvinnut saikkua. Kävin kuitenkin labrassa jossa mittasivat kaiken ja pissankin tutkivat. Kaikki oli ok, kuten arvelinkin, koska olo sit jo kolmantena päivänä oli huomattavasti parempi ja pystyin jo liikkuuki normaalisti. Ja maha litistyi vähitellen normaaliksi. Nesteytys oli kuulemma hiukan alhainen samoin kuin natrium, mikä oli hullua, koska olin just edellisenä iltana syöny pussillisen sipsiä ? Mut oon niin onnellinen et se meni sit nopeasti ohi.

Eilen soitti biologi ja 38 follikkelista saatiin 20 munista, joista 14 oli kypsää ja 13 hedelmöittyi ja 10 jakautui blastoksi. Siihen kun lisättiin yksi pakasteessa ollut, niin 11 lähti taas maailmalle tutkimuksiin. Niistä kuullaan sit josku heinäkuussa.

Ja seuraavaks kokeillaankin ehkä lääkkeellistä siirtoa vaihteeksi… Mitä mieltä itse ootte: lääkkeelliseen vai luonnonkiertoon…? ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mulla ei ole kokemusta pasista kuin luonnonkiertoon. Kysyin tästä valinnasta lääkäriltä silloin suunnittelussa ja ymmärsin, että luonnonkiertoa suositaan silloin kun se on mahdollista (nainen ovuloi), sillä km-riski on pienempi.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mulla oli punktio torstaina ja 11 munista saatiin, joista 6 hedelmöittyi. Vielä en tiedä, moniko lähti jakautumaan, mut ehkä me joku noista saadaan tuoresiirtoon, joka on tiistaina 🙂

Miten teille on muuten määrätty Lugesteronit? Mun pitäisi tänään aloittaa ne, mut en saanut muuta ohjetta kuin 200mg 3/pvä, enkä tietenkään tajunnut silloin kysyä enempää ja tänään on sunnuntai. Otetaanko ne kaikki aamulla/illalla vai aamuin illoin vai 1xaamulla/päivällä/illalla?? Suun kautta vai emättimeen???

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hanhi, mulla ollu jaettu pitkin päivää (2 tai 3 kertaa) eli ottasin aamuin, päivällä ja illalla, noin 8 tunnin välein. Ja aina emättimeen.

Suosin ite pas:eissa luonnon kiertoja, kun mulla tulee lääkkeellisen zumenonista niin karseeta unettomuutta.. tosin mulla joudutaan käyttään sitä 3 tabletin sijaan 4 päivässä että limakalvo kasvais tarpeeks. Oon myös lukenu että luomukierroissa ois aavistuksen parempi raskausmahdollisuus vrt. lääkkeelliseen. Lääkkeellisessä myös ne lääkkeet jatkuu useita viikkoja plussan tullessa.
      Jos oviksen ajotus on ollu tärkeetä saada varmasti kohdilleen, oon pyytäny ns. puolilääkkeellistä, eli letrozolia alkukierrossa, tarvittaessa pieni määrä jotain piikkilääkettä ja irrotus pregnylillä.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiitos yöutu!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moi kaikille.
      Minäkin liityn vertaiseen seuraanne – tulee tarpeeseen. Olen itse 30-vuotias ja mieheni 32-vuotias. Endometrioosi leikattiin -14. Pari vuotta yritystä takana ja vuosi hoitoja (Letrotzol-tuki reilu puoli vuotta + 2x inssi + 1x ivf pitkä kaava). Ensimmäinen tuoresiirto reilu pari viikkoa sitten ja viime perjantaina hcg alle 1. Pakkasessa viisi nelipäiväistä alkiota odottelee kesälomien loppumista. Elokuussa seuraava siirto.

On vaikea tasapainoilla positiivisen, luottavaisen toivon sekä pahimpaan varautumisen kanssa. Miten olla stressaamatta liikaa? Väkisinkin asia pyörii mielessä joka hetki. Ensimmäiset piinapäivät olivat yllättävän rankat. Miten jatkossa säästää itseään ja ottaa rennommin?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tuleeko teille muille näistä lääkecocktaileista tuhruvuotoa? Tässä on nyt viimeisten kuukausien aikana nautittu aika paljon Progynova & Terolut -sekoituksia, ja joka kerta kun niitä syön, tulee useana päivänä ennen kuukautisia tuhruvuotoa. Luomukierroissa noin ei käy ikinä. Muutenhan sillä ei tietysti ole juurikaan merkitystä, mutta se ihmetyttää, että tuota samaa cocktailia mulle määrätään tukilääkitykseksi. En näin maalaisjärjellä ymmärrä, miten se muka edesauttaa alkion kiinnittymistä kun aiheuttaa päinvastoin tuhruvuotoa jo monta päivää ennen kuukautisia.

Aion kysyä asiasta ensi viikolla lääkäriltä, mutta ajattelin että ehkä täältäkin löytyy jotain mielipidettä asiaan.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moi!

Törmäsin sattumalta palstaan, ja ajattelin esittäytyä. Jospa täältä saisi vinkkejä tai vertaistukea?

Olen sekundäärisesti lapseton, eli yksi lapsi on jo (syntyi 1. ivf:n tuoresiirrosta vuosia sitten). Nyt vuosi oltu hoidoissa uuden kumppanin kanssa, ja ikääkin on jo 41. Takana toisen ivf:n 1. pas, ei tulosta vieläkään… Lääkäri on ihan optimistinen, mutta minusta tuntuu ettei mikään vain jää ”kiinni”. Minulla todettiin myös vuosi sitten keliakia, eikä ole tietoa miten se nyt vaikuttaa. Gluteenittomalla tietysti olen ja arvot jo lähellä normaalia. Onko täällä vastaavassa tilanteessa olevia? Kortisoni oli nyt tuossa viimeisessä pas:ssa, eikä kuitenkaan auttanut. Kaksi alkiota jäi pakkaseen, niitä tuli vain 3 tällä kertaa muutenkin ja sekin masentaa (viimeksi tuli 10). Jotenkin olo on ihan masentunut, laskut painavat ja tuntuu että pitäisi jo lopettaa koko homma.

Olisin kysynyt myös lisäravinteista, syöttekö siis perus-multitabsin lisäksi jotain? Tilasin nyt Donafertyä, pitäisikö esim. ubikinonia?

Kiitos jo etukäteen, minulla ei ole kohtalotovereita tällä saralla.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Hei, minä olen sinua kaksi vuotta vanhempi. Esikoistyttäremme sai alkunsa kaksi vuotta sitten ihan luomusti vain kahden kuukauden yrityksen jälkeen, mutta meille jaettiin hänen kanssaan ne huonoimmat kortit, ja raskaus päättyi kohtukuolemaan tasan kolme kuukautta ennen laskettua aikaa. Helmi todettiin ruumiinavauksessa täysin terveeksi tytöksi, ja hänen jälkeensä alkoi vielä kaksi raskautta luomusti, mutta ne päättyivät keskenmenoon ja tuulimunaraskauteen. Sen jälkeen ei olekaan sitten tapahtunut yhtään mitään, ja nyt tilanne on se, että kahden IVF-kierroksen jälkeen meillä on alkiodiagnostiikalla kaksi terveeksi todettua alkiota odottamassa PASia. Meiltä lähti alkiotutkimukseen peräti yhdeksän blastoa, mutta siis nuo kaksi olivat niistä terveitä.

Ikä siis todellakin tekee tehtävänsä munasolujen laadun suhteen, mutta sinä olet minua kuitenkin kaksi vuotta nuorempi. Onko lääkärisi kommentoinut sinun munasolureserviäsi tai tuonut esille tuota alkiodiagnostiikan mahdollisuutta?

Ubikinonin vaikutusta munasolujen laadun suhteen on tutkittu ainakin Kanadassa. 600 mg on päiväannos, jolla on vaikutusta ja vähintään kolme kuukautta sitä pitäisi tuolla annoksella nauttia että se ehtii vaikuttaa. Söin itse sekä ubikinonia että Donafertyä.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Hei Lieselott, kiitos vastauksestasi 🙂 Ensinnäkin toivon teille kaiken onnen, aikamoinen historia takana. Toivottavasti passeista toinen onnistuu!

AMH on otettu pari vuotta sitten, se oli yli 5 silloin. En tiedä tilannetta nyt, varmaan heikentynyt jonkin verran. Alkiodiagnostiikasta ei ole vielä puhuttu, kaikki keskittyminen on mennyt tuohon keliakiaan ja sen mahdollisiin vaikutuksiin. Minulla taisi mennä 1. kierros pieleen tämän takia, sain keliakiasta diagnoosin kun hoidot oli jo alotettu (eli hoitamaton silloin). Alkioitahan tuli hyvin, mutta mitään ei tapahtunut yhdelläkään kerralla. Voisin aloittaa tuon ubikinonin, onko suosituksia mikä merkki jne.? En ole koskaan oikein lisäravinteita syönyt. Tylsintä on jotenkin se, ettei mitään tapahdu vaikka hormonit toimivat kuten pitääkin jne. Punktiot menneet ihan hyvin ja jotain aina saatu. Odottelen tässä nyt vuotoa ja sitten yksi välikerto, jonka jälkeen kai sitten pas… Onko sinulla kokemusta alkiokuoren avauksesta?

Nimetön
            Ei-aktiivinen

Alkiokuoren avauksesta ei ole kokemusta, enkä ole mistään lukenut esim. siitä, miten yleisiä ongelmat alkiokuoressa ovat verrattuna ongelmiin alkioiden laadussa. Oletko kysynyt lääkäriltäsi?

Meillä mies on kiinnostunut noista lisäravinneasioista, ja hän huolehtiikin siitä, että syön ”kaikkea mahdollista”. Syön siis todella monipuolisesti lisäravinteita, ja käyttämäni ubikinoni näkyy olevan tri Tolosen 200 mg ubikinonia.

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Täytyy jutella lomien jälkeen lääkärin kanssa tuosta.

Oletpas onnekas, kun mies huolehtii lisäravinteista! 😀 Minä koen olevani hieman yksin tämän asian kanssa, pakko tunnustaa. Tosin minullahan on kokemustakin hoidoista jo aiemmasta elämästä ja hänellä ei… Olemme muutenkin aika tuore pari vielä.

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Joo, mun miehellä on ymmärryksen ja kiinnostuksen lisäksi vähän lukkarinrakkauttakin näihin lisäravinne- ja lääkeasioihin kun se on farmasisti. Ei mulla itselläni ehkä tulisi niin paljon näitä asioita mietittyä. Meillä tämä on varmaan vähän poikkeuksellista, ei kai miehet yleensä näistä jutuista hirveän kiinnostuneita ole.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Hei June, olen kanssasi samanikäinen. Mulla munasolureservi on huono (todella matala amh-arvo) ja saalis ollut sen mukainen: molemmissa punktiossa kolme solua.
        Mulla on käytössä raskausmultivita, ubikinoni 400-600mg, d-vit ja omega3. Alun alkaen söin dhea + royal jelly, mutta lääkärin mielestä niistä ei ole hyötyä, niin lopetin. Söin myös jonkun aikaa rautaa, kun ferritiini oli nippanappa yli viitteen, mutta vatsa ei sitä kestänyt. Olen käynyt myös akupunktiossa ja uskon sen positiiviseen vaikutukseen.
        Mikä stimulaatiolääkitys sulla oli? Mulla oli tässä ivf2:ssa Letrozol+ Pergoveris+ Orgalutran ja Gonapeptyl + Ovitrelle irrotukseen. Jotenkin koin tään Pergoveriksen hyväksi; saatiin ainakin useampi munis blastoksi asti kuin ivf1:ssa Menopurilla…
        Toivotaan, että laatu korvaa määrän! Tsemppiä paljon!

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Tuohon akupunktioon pitäisi ehkä uskaltautua 🙂 En oikein tykkää vieraiden ihmisten ”koskettelusta”, niin on vähän kynnystä asian suhteen. Nythän oli joku tutkimus ettei akupunktiosta ole hyötyä, mutta siinähän verrattiin akupunktiota ja feikki-akupunktiota, eroja ei näissä ollut. Mutta entä jos verrataan sellaiseen, joka ei käytä akupunktiota ollenkaan? Rentoutuminen ei olisi kieltämättä pahitteeksi.

Mulla oli Menopur, ja nuo samat irrotukset kuin sinulle, sitten Cetrotide johonkin tarkoitukseen ja nenäsumute ja Prednison ja tyroksiini ja mitä vielä 😀 En meinaa erottaa lääkkeitä toisistaan, Letrozol ja Pergoveris minulle tuntemattomia. Tuli vain ne 3 alkiota, niin ei päästy pitkään viljelyyn. Kuinka monella alkiolla on teillä tehty pitkä viljely? En meinaa kestää näitä ”turhia” alkionsiirtoja.

Nimetön
            Ei-aktiivinen

Meillä tehtiin pitkä viljely molemmissa, vaikka saalis oli vaan se 3 munasolua molemmilla kerroilla. Ekalla kerralla vain yksi jaksoi 5.päivään ja tässä toisessa kaikki kolme. Meidän klinikalla suositellaan pitkää viljelyä, 5-6 päiväiseksi blastoksi, jolloin huonoimmat karsiutuvat pois ja näin siirrettävän alkion valinta helpottuu. Toki eihän sekään tietenkään takaa sitä, että alkio on hyvänlaatuinen ja jatkaa kasvua kohdussa.
            Niin akupunktiosta on tutkimuksia suuntaan ja toiseen. Pakko vaan yrittää kaikki keinot 🙂

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Meillä tosiaan kolmelle alkiolle ei tehty pitkää viljelyä. Kai se liittyy siihen, että lääkäri uskoo nyt ennen kaikkea keliakian häirinneen tuota edellistä ivf:ää. Olen nyt varannut akupunktion ja tilannut Donafertyt ja ubikinonit, ainakin olen pumpannut itseeni tavaraa jos 3. ivf tulee eteen 😀 Nythän on vielä nuo kaksi pakkasessa, katsotaan auttaako nämä niihin.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei,

Täällä kans ilmottautuu palstalainen. Meillä oli -17 syksyllä ensimmäinen ivf josta saatiin 10 alkioita, mutta vain 1 saatiin siirtoon, laatu heikkoa ja alkiot ei jatkaneet jakautumista. Samalla huomattiin neste täyteinen munanjohdin ja aikaisemmin oli tiedossa, että toinenkin on tukossa, siispä nyt molemmat johtimet on poistettu ja odotellaan uutta ivf hoitoa syksyllä -18.
      Lapsettomuutta ja sen taustaa on jo vuosia ja vuosia.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Täällä elellään piinapäivää numero 5.
      Huomioita tähän mennessä:
      1. Mahaa edelleen turvottaa, en tiedä miksi! Johtuuko se Teroluteista joita nyt tukilääkitykseksi sain, vai siitä että ummetus on aika läsnä, ollut jo lähes viikon? Mitään punktio-kipuja ei enää ole, pieniä nippailuja vain silloin tällöin. Mulla on kerran aiemminkin ollut Terolutit, mutta se oli pas-kierrossa eikä ne silloin kyllä turvottaneet näin.
      2. Akne, jota Procren-kuuri endometrioosin ohella ilokseni kuivatti, on takaisin. Sain pari kipeää hormonipattia leukaan.
      3. Tällä hetkellä ei siis mitään hyvää sanottavaa.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Milloin sulla on testipäivä?

Mulla tällähetkellä meneillään piinapäivä 6, eikä oikeastaan mitään oireita, paitsi että muutaman päivän kestänyt rintojen arkuus on poissa.. Tiedä sitten, että onko hyvä vai huono juttu..
        Sain kyytiin 5-päiväisen blaston, mut pakkaseen ei sitten saatu yhtään mitään.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

No niin, lääkäri soitti tänään mun ERA-tutkimuksen tuloksesta ja totesi, että hyvä kun tutkimus tehtiin. Kuulun nimittäin siihen 25 %:n vähemmistöön, jolle se yleinen siirron ajankohta ei ole sopiva, vaan mulle pitää siirto tehdä myöhemmin. Ensi viikolla mulla on ultra ja silloin lääkäri sitten laskee miten Terolutit ja siirto sovitetaan yhteen just oikein.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

ERA-tutkimus on itselleni myös ihan uusi asia. Tuntuu, että näissä hoidoissa on valtavasti liikkuvia osia! Itse haluaisin näillä hinnoilla antaa asiantuntijoiden tehdä työnsä ja itse vain hakea mielenrauhaa muilla tavoin 😀

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Lieselot, toi era-tutkimus kyllä kiinnostaisi, kun itse olen miettinyt ihan samaa, että kauheaa, jos siirtoajankohta on väärä, jos ja kun kaikki muut vaiheet ovat menneet sitä ennen hyvin. Voisin kyllä kysellä tostai era-tutkimuksesta vielä – lääkärihän soittaa mulle alkiotutkimuksesta 11.7….Mitä era-tutkimuksessa tehdän tai miten näyte/näytteet otetaan..?

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Erassa otetaan katetrilla kohdun limasolumassanäyte, joka sitten lähetetään tutkimuksia tekevään labraan (Igenomixiä Espanjassa käyttää ”meidän” klinikka). Itse näytteenotto ei mulla ainakaan paljon tuntunut, epämiellyttävämmältä tuntui se, kun piti kahdella instrumentilla availla tuolla alakerrassa paikkoja, että pääsi itse näytteenottoon. Vähäistä vuotoa oli näytteenoton jälkeen. Ja vastaus tosiaan tuli nopeasti, vain reilussa viikossa.

En ollut tuota siirtoajankohtaa tullut miettineeksi juurikaan ennen kuin viime vuonna luin jutun ”Annista” jolle oli tehty peräti 16 tuloksetonta siirtoa (muistaakseni ensin julkisella ja sitten Väestöliitossa) ja 17. siirto uudella klinikalla olikin sitten napakymppi juuri tuon Eran ansiosta. Kukaanhan ei ilman testiä tiedä milloin on kenenkin oikea siirtoajankohta, ja yleensähän se sitten otetaan siinä vaiheessa kun epäonnistuneita siirtoja on takana useita eikä epäonnistumisille löydy selittävää tekijää. Meillä ei ole takana vuosien hoito- ja siirtomaratonia, mutta kun iän takia ei myöskään ole enää uusia hoitoja tulossa, niin otettiin nyt käyttöön kaikki mahdolliset tieteen apukeinot.

Nimetön
            Ei-aktiivinen

Minun ERA-vastaus tuli tänään: siirtoajankohta on päivää tavanomaista myöhemmin. Eli samaa voin sanoa: hyvä kun otettiin!
            Meillä ERA otettiin, koska muniksia tulee vähän joten saadut alkiot ovat kultaakin kalliimpia ja turhiin siirtoihin ei iänkään puolesta ole aikaa.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Minäkin palaan tälle palstalle. Täällä tuntuu olevan monta kohtalo- ja ikätoveria. Meillä 2.IVF, josta ensimmäinen tuoresiirto plussa, joka nt-ultrassa todettiin kuolleeksi. Ensimmäisten menkkojen jälkeen PAS, josta jälleen heti plussa ja varhaisultrassa todettiin kaksosraskaudeksi. Molemmat löytyivät kuolleina viikolla 10. Kaavinta ja vähintään kahdet menkat väliä ennen kuin voidaan jatkaan.
      Loput 5 alkiota pakkasesta sulatettiin, kaikki selvisivät hengissä ja solut lähtivät geenitutkimuksiin, joista tulosten pitäisi saapua näinä päivinä.
      Itse ei kai ole oikein mitään mitä voisi tehdä muuta kuin odottaa. Pelottaa kuinka raskaudun enää kaavinnan jälkeen ja löytyykö alkioista yhtään tervettä. Ikää alkaa olla liikaa, joten jos tämä tyssää seinään on joko lahjasukusolut tai adoptiojono meidän vaihtoehdot.
      Tsemppiä kaikille ja valoisia ajatuksia!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Toivolle minultakin tsempit! Tuo on järkyttävää, että ensin saa olla hetken onnellinen, ja vähän ajan päästä ollaan taas lähtöpisteessä 🙁 Toisille on helppo sanoa ”kyllä se siitä”, mutta voin kuvitella millaisissa tunnelmissa ajoittain mennään. Koska niin mennään täälläkin, kun mitään ei vain tapahdu… Tuntuu, että elämä on ihan holdissa kun ajattelee vain näitä asioita. Mikään muukaan ei oikein tunnu miltään.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Toivottavasti saatte hyviä uutisia alkiotutkimuksesta! Itse ainakin koen, että oli parempi tietää alkioiden laatu tutkimuksen kautta kuin lukuisten negojen tai keskenmenojen kautta. Meillä myös edessä lahjamunasoluhoidot, jos kahdesta hyvästä alkiostamme ei onnea meille suoda. Tsemppiä ja kesän valoa teille!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Olen elellyt välikierron ajan hieman hiljaiseloa. Käynyt kuitenkin lueskelemassa teidän kuulumisia ja onhan teille osalle hyviä uutisia, onnea kovasti ?☀️

Meillä 2.punktio tulossa ensi viikolla. Follikkeleita ihan hyvä määrä, mutta ei vielä uskalla sitä iloita – ei viimeksikään mennyt ihan putkeen (14 rakkulaa, joista puolet epäkypsiä ja vain yksi lähti jakautumaan).

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Tsemppiä Toivo. Olet kokenut paljon.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moikka moi.
      Niinhän siinä kävi, että tänne puolelle palailen.
      Pp11 tein digitestin joka näytti raskaana 1-2, hcg tuolloin vain 43. Siitä sitten 2x viikossa kontrolloitu, hirmu hitaasti noussu, yhdessä välissä laski ja taas nousi pikkuisen, korkeimmillaan kävi 539. Extra epäily kohdun ulkoisesta, tässä on päivystyksessä rampattu kun klinikka kiinni. Kipuja ollut enemmän ja vähemmän, kunnes sunnuntaina yltyi menkkamaiset kivut lähemmäs supistuksia ja vuoto alkoi, aikaisemmin ultrassa näkynyt tyhjä raskauspussi, sunnuntaina hyytymää.
      ”onneksi” tässä on totuteltu testin teosta asti, ettei tullut yhtäkkiä yllätyksenä. Onhan tää kyllä ihan sanonko mistä..
      Muutenkin tässä kolmen viikon aikana välillä on annettu välillä toivoa, otettu pois, annettu ja ääh.

Nyt siis seuraavaksi elokuuta odotellessa, pakkasessa on vielä kaksi alkiota.

Toivottavasti nyt hcg lähtee laskemaan, tulokset sn huomenna, sunnuntaina oli vähän päälle 400, kunhan ei lähtisi taas nousemaan. Onni onnettomuudessa, etten testin tehtyäni ollut kuuluttamassa kaikille.

Mukavaa viikkoa kaikille!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

En ole kauaa palstaillut, mutta otan osaa Sabrina. Hitsi tämä on hermoja vievää touhua kaikkinensa 🙁 Pitää muistaa tehdä muita asioita koko ajan, harrastaa ja kehitellä tekemistä, niin ei ajattele asioita liikaa.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei simpukkaiset!

Olen pitänyt simpukasta taukoa, kun olen yrittänyt olla stressaamatta (ja epäonnistunut siinä), mutta ajattelin nyt tulla kertomaan kuulumiset. En tiedä onko täällä moniakaan ”tuttuja” enää, luin että plussatuulet ovat vieneet monen mennessään. Onnea heille!

Meille siis tehtiin viimeinen, eli kuudes (epätoivoinen) hoito, joka meni täysin penkin alle. Mies oli syönyt hoitoa varten lääkettä ja luontaistuotetta siittiöiden parantamiseksi nelisen kuukautta, mutta ei vaikuttaneet mitenkään. Tosin tämä hoito ei tällä kertaa mennyt perseelleen siittiöiden takia vaan minun munasolujeni. Punktiossa saatiin 19 munarakkulaa, mutta vain kolmessa niistä oli munasolu. Kaksi niistä oli epäkypsiä ja yksi ei hedelmöittynyt.

Nyt on aika luovuttaa, vaikka se sattuukin enemmän kuin mikään. Täytyy vain hyväksyä, ettemme koskaan tule mieheni kanssa saamaan yhteistä biologista lasta.

Tsemppiä kaikille ihanille vahvoille kanssasisarille! <3 Toivon että teillä käy paremmin, vaikka toivo ei siinä asiassa aina riitäkään.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Olen pitänyt taukoa palstalta, jotta saisin ajatukset pois tästä asiasta, mutta nyt tulin piipahtamaan.

Pahoittelut teidän hoitojen päättymisestä tuloksettomasti ? Itselleni se on myös ihan valtavan suuri pelko… Onko teillä ajatusta lahjasolujen käytöstä? Voimia jatkoon. Päivä kerrallaan ❤️

Myös Sabrinalle voimia. Ikävä päätös teidän plussalle ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Todella ikävä kuulla ? En voi muuta kun toivottaa kovasti voimia ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Pikaiset kuulumiset: Tuoresiirron piinailu päättyi keskiviikkona pp12 menkkoihin. Todellinen pettymys, kun tätä hoitokierrosta on valmisteltu sieltä maaliskuulta asti Procreneista lähtien. 2 alkiota jäi siis vielä pakkaseen, palataan niihin sitten syksymmällä.. Ajateltiin tässä ottaa vähän happea, kesäloma alkaa muutaman viikon päästä, vähän reissua ja vaihtelua arkeen. Varasin myös ajan uutta tatskaa varten, vähän hemmottelua itselle? Nyt alkaa pikkuhiljaa kroppakin tuntua omalta kun kaikki lääketurvotukset on tiessään.
      Tsemppiä ja aurinkoisia kesäpäiviä kaikille ☀️

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Minulle ihan mukavia uutisia välillä. 2. punktiossa lopullinen saldo oli 1 tuoresiirtoon ja 6 jäi pakkaseen ? Ihanaa tietää, ettei tarvitse heti lähteä kolmanteen punktioon. Nyt elelen kahden päivän ikäisen munasolun kanssa piinapäivää 3. Luotto ei ole kovin korkealla. Heti siirron jälkeen oli jo olo ettei kaikki suju hyvin..

Oletteko kesälomalla? Hiljaista ollut täällä.

Toivottelen kliseisesti ’tarrasukkia ja vauvaliimaa’ (?) kaikille minun kanssa samassa kohdassa oleville. ☀️?☀️

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Voimia kaikille kovia kokeneille ja kaikille muille muuten vaan tsempit 🙂

Itselläni sellainen tilanne, että pp8 alkoi hyvin pientä tuhruvuotoa, joka voimistui päivä päivältä. Pp10 päätin tehdä raskaustestin (koska ystävän synttärit), niin testi näytti positiivista! Eilen, eli pari päivää testistä vuoto kuitenkin voimistui jo ihan kunnon menkkoiksi kovine kipuineen ja jatkuen edelleen. Huomenna pp14 teen vielä uuden testin virallisena testipäivänä, mutta hirveästi en jaksa uskoa enää plussaan.

Eikä pakkasessa ole tosiaan yhtään mitään..

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Binkku, suuri osanottoni suruunne. Pitäkää toisistanne huolta <3 Suuret pahoittelut myös Toivolle ja Sabrinalle, kohtuuttoman raskaita kokemuksia.

Minä ihmettelin viimeksi kadonneita kuukautisia, nehän tietysti alkoi heti sen viestin jälkeen. Kannattaa näköjään käydä täältä kyselemässä 😉 Nyt on klinikan kesätauko joten sen aikaa huilitaan ja ihmetellään loppukesästä uudestaan.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moikka!
      Tsemppiä piinailijoille?
      Pahoittelut ”meille” joilla ei mennyt odotusten mukaisesti..

Täällä kontrolloidaan hcg laskua, viikko sitten sunnuntaina oli päälle 400, viime viikon tiistaina 104. Tällä ja ens viikolla täytyy vielä käydä katsomassa tilanne hcg osalta. Meillä myös kesätauko, klinikka aukeaa elokuussa niin siirtoa sitten suunnittemaan.

Nyt on vaan anatomia vähän hukassa, viikko sitten sunnuntaina alkoi vuoto ja kesti menkkojen mukaisesti 4 päivää. Jonkinlainen tyhjennys vuoto sen täytyi olla kun isompi hyytymä tuli myös.. Ultrassa näkyi raskauspussi mutta ei mitään sisällä.
      Mitenköhän tässä osaa seuraavia menkkoja odottaa? ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Täällä taukoilua kesän ajan. Kolmas IVF on todennäköisesti syyskuussa. Nyt olen syönyt DHEA:a ja ubikinonia kuukauden. Muutamaa finniä ja lyhentynyttä pinnaa lukuunottamatta ei ole tullut oireita. Itse pohdin vakavasti ERA-testiä. Jos tämä on viimeinen hoito omilla soluilla, niin en halua jäädä miettimään jälkikäteen, et oliko siirron ajankohta oikea. Mulla ovulaatiohuippu on vasta kp 16, joten voiskohan oikea siirron ajankohtakin olla hiukan myöhemmin.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Meillä nyt eri tilanteet mutta mulla oli myös viimeksi ovulaatio kp 17 ja siirto sitten kp 21. 4 päivänen alkio siirrettiin. Jotenkin tuntu myöhäiselle, oon vielä niin uus tässä hommassa että uskon mitä lääkärit sanoo 😀 siitähän sitten jotain lähti alulle mutta nyt on mysteeri mitä se loppujen lopuks oli..

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei vaan.
      Meillä on nyt kans kesätauko kun labrat menee ens viikolla kiinni ni en viitsinyt viimeisistä kuukautisista edes soitella kun alkoivat niin myöhään. Elokuussa sit ilmoittautumaan pakkassiirtoon. Meillä jäi kaikkiaan vain yks siirrettävä pakkaseen, et sit on taas jännät paikat.

Paljon tsemppejä kaikille jotka piinailevat tai ovat vielä hoidon jossain vaiheessa. Ja pahoittelut teille joilla tällä kertaa ei onnistunut.

Erityisesti koitin etsiä sanoja niille jotka ovat ehkä hoitojen loppusuoralla ilman tuloksia. Niitä ei vain ole niitä sanoja. Mun sydän pakahtuu, kun mietin miltä se tuntuu. ❤️

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Pitäisi pitää oirepäiväkirjaa. Tänään pp5 ja aamulla mahaa vihloi. Siitä seurasi tiputteluvuotoa. Olikohan viime kerralla samaa.. Täällä kirjoitetun perusteella viime siirron jälkeen kivut alkoivat vasta n. pp8 ja vuoto 10 päivää alkion siirrosta.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Toivotaan että se on kiinnittymis kipua /vuotoa! ?
        Tsemppiä sulle piinailuun! ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Minä 32, mies 36. Selittämätön lapsettomuus. Minulla aikaisemmasta liitosta yksi lapsi ja yksi kohdun ulkoinen, jonka seurauksena oik munatorvi poistettu. 3vuotta yritystä, ei yhen ensimmäistä plussaa. Röörit huuhdeltu. Inseminaatioita yritetty kolmesti joista kerran saatiin tehtyä ns oikein, mutta joka kerta johtofollikkeli oikealla eli ei tulosta. Nyt eka ivf, alkion siirrosta 4pv, 6 saatiin pakkaseen. Ajatukset sekalaiset..huoh

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Tässä lueskellut, että millaisia tuntemuksia muilla on… Josko siitä ois apua omaan hämmennykseen ? Olin keräyksen jälkeen tosi kipeä ja siirto päivänä vasemmalla oli hieman nestettä muttei estänyt siirtoa. Sain kuitenkin viikon sairasloman kun minulla on fyysinen työ, lääkäri kielsi rehkimisen.. Nyt, paine ja turvotus alkaa vähenemään, mutta kipuilua alavatsassa ja alaselässä aamuisin ja välillä vihloo myös päivällä… Tänä aamuna ei huonoa oloa toisin kuin eilen meni pari tuntia että heräämisen jälkeen pystyin kunnolla aamutoimiin kun ällötti ja huippasi… Ei tässä oikein tiiä mikä oire viittaa mihinkin, vihlomiset kyllä vastaa menkka kipuja,aina jännällä vessaan ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tervetuloa Inkeri remmiin. Toivottavasti ei tarvitse kauaa roikkua mukana ?? (täällä yrittäjien puolella.) Peukkuja ?

Ainakin minulla on tapana aivan neuroottisesti tutkia omia tuntemuksia. Josta ei ole mitään hyötyä…. Toissa aamuna oli vihlovaa kipua ja tiputtelua, mutta sen jälkeen ei ole ollut. Ei ole ollut yhtään mitään muutakaan tunnetta. Paitsi eilen oli himo isot halut. Lasketaanko se?!?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiitos ? Jännittäviä, kärsimättömiä aikoja… Onneksi on kuitenkin sopivaa tekemistäki että ajatukset on välillä muuallakin. Meillä on nimittäin vanhan koulun remppa menossa ? Himosta puheen ollen eilen oli mulla sama ??

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Juurikin tuo onko mikäkin oire normaalia ja liittyykö mikä mihinkin… Se on oikeastaan ahistavinta kun ei tiedä mistään mitään ? Toivottavasti meillä molemmilla menee kaikki hyvin ?

Nimetön
            Ei-aktiivinen

Ai niin sanottiinhan mulle että noin viikon päästä siirrosta voi olla huonoa oloa joka on oikeastaan ihan toivottavaa tässä vaiheessa… En tiedä olisinko halunnut tietää… entä jos ei ole…?!

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Mihin se huonon olon pitäisi perustua?

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Ilmeisesti kertoisi siitä että alkio olisi kiinnittynyt..

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Sain plussan! Itseasiassa kolme ?? Oon onnellinen jo tästä. Ensimmäinen oikea plussa. Nyt tiedän, että voimme onnistua. Toivottavasti vuoto ei ala.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Onnea ananas ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiitos Sabrina. Toivon todella tämän onnistuvan, mutta on kovin aikaista, joten kaikki on mahdollista. Minulle on tärkeää tietää että edes jotain on tapahtunut. Saan tästä voimia jatkoon. Olen tänään elänyt kuplassa joka on välillä poksunut ja olen yrittänyt palata maan pinnalle. Kuitenkin olen niin onnellinen ja saan sitä tästä pienestäkin ilosta olla.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Olen hurjan onnellinen puolestasi! ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Ihana kuulla ? Onnea ihan älyttömästi!

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Viikko kulunu tuore siirrosta, uskomattoman hitaasti menny aika..ainaki tuntuu siltä ? välillä vihlovaa kipua alavatsassa… Vielä viikko testiin, jos ei sitten ala vuotaa… Tällä viikolla tarkoitus käydä kesäloma reissu kun tyttö niin ottaa,toivon että itellä olotila pysyisi kohtuullisena ? onko kukaan tehny raskaustestiä aikasemmin vai antaako se sitten ihan vääriä tuloksia..?

Pahaolo tulee tästä epätietoisuudesta ? taidan lähteä maalaushommiin..

Ihana lukea kuitenkin kun niin monella on tullut onnistumisia?

Nimetön
            Ei-aktiivinen

Mä tein raskaustestin neljä päivää aikaisemmin ja sain plussan, joka kuitenkin virallisena testipäivänä muuttui negatiiviseksi, eli voi antaa vääriä tuloksia.

Malta vaan rauhassa odottaa oikeaa testipäivää.

Paljon onnea ananakselle plussasta! Toivottavasti tarttuu lujasti kiinni!

Nimetön
            Ei-aktiivinen

Moi!
            Mä tein ekasta tuoresiirrosta pp7 lähtien vaaleita plussia, kun sitten pp 12 alkoi kunnon vuoto, ja testi oli nega. Sitten meillä oli pas toukokuussa, reissua vasten tein pp11 muistaakseni digitestin ja näytti raskaana 1-2, kävin hcg kontrollissa ja nehän ei lähteny sit nousuun toivotulla tavalla, edelleen vähän auki että mitä se loppujen lopuks oli.
            Mutta, nämä on mun kokemuksia, tarkoitus ei ole millään tavalla masentaa, Tsemppiä sulle kovasti sinne piinailuun, pidän kovasti peukkuja että plussa sieltä sitten tulee! ?
            Mulla ollut muuten molempina kertoina virallinen testipäivä pp13.

Nimetön
            Ei-aktiivinen

Kiitos vastauksista.. Voi olla että odottelen vielä ainaki reissupäivän aamuun testin tekoa.. haluttais tehä mutta toisaalta en uskalla… Taas vihlovaa kipua alavatsassa mutta ei vuotoa…sekin kun ei tiedä milloin vuoto alkaa jos ei tärppää, aina rätti persuksiin jos lähtee kotoa kauemmas.. Tämä on vähän kuin tupakkalakko.. pitää keksiä hommaa ettei tyhjää vatvo koko ajan ? (siinä onnistuin, lakko kestäny 8v)?

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Tänään sitten alkoi tiputtelu..… aamulla oli huono olo ja vatsaa vihloi, aamupäivällä sitten olikin jo vähäistä tippaa tullu.. jatkan ilmeisesti vielä keltarauhasta, kun ei vielä vuoda kunnolla..?!

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Mulle ohjeena oli, kun rupesin ekassa tiputtaa pp11, että jatkaa testipäivään asti ja jos on nega niin lopettaa sitten.. Noh, lopetin ne pp 12 kun testi oli nega ja vuoto oli kuin niagran putous.
              Tsemppiä sulle sinne ?

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Pidän peukkuja ja toivon, ettei sinun tiputtelu muutu vuodoksi!

Nimetön
              Ei-aktiivinen

Eilen tuli viikko siirrosta, noh katsotaan mille tämä alkaa.. Vielä ei vuoda kunnollista verta.. ens ma sais vasta testata..

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Väärät plussat voi olla niitä kiinnittymisyrityksiä, kemiallinen raskaus jne. Siksi itse olenkin aloittanut testaamisen ”ajoissa” koska minulle henkilökohtaisesti on todella tärkeä tietää se, että munasolu on hedelmöittynyt ja lähtenyt jakautumaan, on kiinnittynyt tai ainakin yrittänyt kiinnittyä. Täysin tuloksettomien 5.5 vuoden jälkeen kaikki pienikin on voitto ja tsemppi eteenpäin. (Kuten sen jo aikaisemmissa viesteissä kirjoitin). Minun ja miehen yhteisillä soluilla saadaan jotain aikaiseksi!

Pregnyl voi antaa väärän plussan. Kysyin hoitajalta mihin asti pregnyl voi näkyä, kymmenennen päivän jälkeen ei enää näy (5000 annos). Toki jokaisen vartalo toimii eri tavalla. Tässä punktiossa minulla ei ollut pregnyl irrotuspiikkinä. Sain vain punktion jälkeen pienen annoksen jonka testasin jo joskus pp4-5 hävinneeksi.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Paljon onnea ananas! Olet plussasi ansainnut ❤️ Nyt vaan vedät meidät kaikki muut perässäsi plussailemaan ?

Minä olen jo hyväksynyt kohdallani lahjasolut. Aikansa se vei prosessoida, mutta nyt olen täysin sinut asian suhteen ja varma siitä, että sille tielle lähdetään mikäli omilla ei onnistu.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Onko jossakin luettavissa luovutetuista munasoluista ”infopakettia”?

Kun olin jo kirveen heittänyt syvälle kaivoon pari vuotta sitten, mietiskelin ja olin ”päättänyt”, että luovutettuihin lähdetään kun hoidot ei onnistu omilla. Nyt kun kuitenkin näyttää hoitojen ehkä onnistuvan ja jos saataisiin ajan kanssa lapsiluku täyteen, haluisin ehdottomasti luovuttaa munasolu niitä tarvitsevalle. En kuitenkaan asiasta sen enempää tiedä, en osaa kuvitellakaan minkälainen ”projekti” se voikaan olla.

Inkerille tsemppiä piinailuun ja hienoa, että tupakkalakko pitänyt! ?

Varmaan ainut millä saa pidettyä hetken ajatukset muualla on lenkkeily napin korvilla ?

(Roikun vielä tällä puolella kun en osaa ajatella kuuluvani plussaneisiin)

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Paljon onnea ananas! Millainen teidän toinen IVF-hoito oli? Oliko jotain eri lääkkeitä kuin ensimmäisessä?

Meillä kaksi IVF-hoitoa takana, joista ei kummastakaan päästy kuin tuoresiirtoon. Alkioita saatiin kyllä kerättyä mutta ne eivät juurikaan olleet kypsiä. Meillä periaatteessa olisi mahdollista mennä vielä kolmanteen mutta mies ei tiedä kestääkö enää pettymystä. Olen nyt syönyt DHEA:ta jonkun aikaa ja AMH-arvo oli noussut (!?) mutta lääkärimme ei silti ollut kovin toiveikas. Itse haluaisin kokeilla vielä kerran.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Ensimmäisessä hoidossa gonal-f alotusannos 150, jatko 112.5. Jarruna gonapeptyl. Irrotus pregnyl.

Tässä toisessa hoidossa pergoveris alotusannos 150, jatko 112.5. Jarruna gonapeptylistä rinnakkaisvalmiste. Irrotuspiikki oli gonapeptylx2 (alunperin oli tarkotus pistää pregnyl, mutta hyperstimulaatio riski oli liian suuri). Tässä kierrossa punktio oli päivää myöhemmin, viime hoidon epäkypsien takia. Edellisessä hoidossa pistin illalla ja nyt aamulla, joten nyt pistin kaksi pergoveristä edellistä enemmän. Pregnyliä laitettiin punktion jälkeen pienellä annoksella.

Suurimmat vaikuttajat oli siis gonal-f vaihto pergoverikseen ja punktiopäivän myöhäistäminen.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei

Meillä hoitoja takana reilu vuosi, 3 inssiä ja yksi IVF pitkällä kaavalla endometrioosin vuoksi. Mitään ei saatu pakkaseen mutta yksi top-luokan alkio siirrettiin tuoreeltaan. Tuo alkuvuoden IVF tuotti positiivisen tuloksen, ja niin mahdottoman hankalaa ja kivuliasta aikaa kuin se raskaus olikin se oli myös ihanaa. Vaan se keskenmeno oli ehkä kamalinta mitä elämässäni on tapahtunut. Mieheni sanoi samaa, hän oli sairaalassa mukana kädestä pitämässä. Sitä ennen kirjoittelin täälläkin melko ahkerasti, mutta keskenmenon jälkeen on tullut pidettyä taukoa.
      Nyt käynnissä toinen hoitokerta, erittäin pitkällä kaavalla. Nyt siis toukokuusta asti pistetty progrenia, elokuussa aloitetaan puregonit.

Millaisia oireita teillä muilla on tullut progrenista? Mulla on ihan mahdottomia ne kuumat aallot ja mielialan vaihtelut. Tai lähinnä se mieli on stressaantunut ja alavireinen herkemmin kuin normaalisti.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mulla viimeisin ivf-hoito aloitettiin 3kk procren-kuurilla.
        Oireita mitä oli: välillä väsymystä, mutta toisinaan puolestaan unettomuutta, vatsa jumitti, herkkäitkuisuutta, yöt oli tosi kuumia ja hikoilutti, ja tietenkin niitä kuumia aaltoja oli pitkin päivää.
        Soluja hoidosta saatiin 6. Mutta kaikki ei hedelmöittyneet/jakautuneet. Yksi alkio tuoresiirrettiin ja 2 jäi vielä pakkaseen. Näihin olisi tarkoitus palata elo-syyskuussa.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Meillä oli maanantaina PAS. Tiistaina pistin Gonapeptylin, muut lääkkeet on Progynova, Terolut ja Lutinus. Tuosta Lutinuksesta ilmeisesti on tullut ihan lievää pahoinvointia parina edellisenä päivänä, tänään ei. Saas nähdä pysyykö nyt tällä lääkekombolla tuhruvuoto poissa.

Me jouduttiin viime viikolla lopettamaan aivan yllättäen kaksi koiraa neljän päivän sisällä, ja varmaan siitä johtuen tämä PAS tuntui ihan yhdentekevältä. Klinikalle mennessä olo oli sellainen ”no mennään nyt kun kerran aika on varattu, mutta ei kiinnosta paskan vertaa”. Lääkäri sanoi, että raskauden todennäköisyys on 70% (ERAn ja PGS:n ansiosta), mutta käänsin sen niin, että meidän kohdalla tuuli puhaltaa sen 30%:n suunnalta. Vaikka eipä sillä väliä ole miten ajattelee, raskaushan alkaa jos on alkaakseen.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Voi ei, otan osaa suureen suruun! ?
        .. Ja lähetän lämpimät jaksamiset ja tsempit piinailuun.. ♥

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Voimia ? Eläimet ovat osa perhettä ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Surullista kun olette joutuneet luopumaan ystävistä, voimahali!
        Se on jännä kun elämässä monet suuret asiat tapahtuu yhtä aikaa…

Meillä tulos oli eilen negatiivinen ekasta tuore siirrosta, 6 alkiota pakkasesta,toivon niin kovasti että yksi niistä lähtis meidän mukaan jossain vaiheessa…

Ens kuussa häätyy soitella klinikalle kun pääsevät lomilta, että mikä on jatkon suunnitelma.

Onneksi on tälle syksylle niin paljon muutakin ajateltavaa, ettei pää koko ajan jauha tätä ?

Hieman surullinen, mutta toiveikas häätyy olla ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Ananas: en tiedä onko olemassa mitään info-pakettia. Sen verran asiasta tiedän, että luovuttajan on oltava alle 35v ja perusterve. Jos on takana lapsettomuutta ja ollut itse hoidoissa, niin sitten en tiedä onko se poissulkeva asia. Esim. itse en luovuttaisi, koska omat solut on ilmeisesti sen verran rupusia ja tottakai lahjasolun vastaanottaja toivoo mahdollisimman hyvälaatuisia soluja. Jos teillä on ongelma miehessä, niin sittenhän se on jo ihan eri asia ?

Myös yli jääneet alkiot voi luovuttaa ? Esim. meille alkioadoptio voisi olla varteenotettava vaihtoehto, koska niitä siittiöitäkään ei ole omasta takaa. Alkioita on tosi vähän saatavilla joten kannustan niitten luovuttamista eteenpäin, jos itsellä ei ole enää niille tarvetta.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Meidän kohdalla ei ole tietoa onko munasolut rupusia vai mikä mättää. Luovutus ei toki ole vielä pitkään aikaan ajankohtainen, joten ei varmaan kannata sitä edes miettiä. Jos olenkin jo ”yli-ikäinen” kun sen aika mahdollisesti koittaisi. Miten saisi naiset ja miehet rohkaistua luovuttamaan? Myös esim. ihan vaan verta tai kantasoluja jne..

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Sanopa muuta. Itse myös mietin et kun olisi rohkeutta vaan kysyä puolitutulta luovutusta meille. Se on vaan niin yksityinen asia puolin jos toisen joten ei oikein kantti riitä.

Nimetön
            Ei-aktiivinen

Rohkeasti vain kysymään! Siinähän saattaa yllättyä positiivisesti ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Eikös alkioiden luovuttamisessakin oo tiukat kriteerit. Muistelisin ainakin, että olis ikäraja ja sit ei sais olla mitään yleissairauksia niillä kenen soluilla ne on tehty.

Ite joskus mietin, että jos jää alkioita pakkaseen niin toisaalta surku niitä vaan heittää pois, mutta jostain ymmärsin, että mun ja mun miehen soluilla tehtyjä alkioita ei vois antaa eteenpäin juurikin siksi, että ollaan liian vanhoja ja toisella meistä on diabetes.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Maiku: joo kyllä siinä alkion luovuttamisessakin on kriteerit ja ihan mitä tahansa eivät ota luovutukseen. Mutta tarjota aina toki voi ja lääkäri sitten tekee päätöksen, että kelpaako ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

PAS:sta nyt viikko ja päivä, ja perjantaina olisi klinikan ohjeiden mukainen testipäivä. Tein tänään kuitenkin alkuillasta Ääsmarketista ostetun halpisliuskatestin, ja siihen ilmestyi kaksi viivaa! Mies on töissä eikä se vielä tiedä. No, onpa mukavia uutisia kun haen sen puoliltaöin kotiin.

Raskausoireita ei juurikaan ole ollut, mutta ehkäpä oireettomuus onkin ollut se oire. Lievän pahoinvoinnin laitan Lutinuksen piikkiin kun se alkoi heti parin päivän päästä siirrosta. Yhtenä yönä kylkeä kääntäessä vihlaisi lyhyesti vasemmalla alavatsalla ja seuraavana aamuna oli jonkin aikaa alaselkä kipeä, mutta se meni tosiaan ohi varmaan alle puolessa tunnissa. Mitään muuta normaalista poikkeavaa ei olotilassa ole ollut.

Huomenna soitan klinikalle ja kysyn lääkityksen jatkot. Ja lasketun ajan. Kunpa tästä nyt vihdoin saataisiin elävä lapsi kotiin.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Ihana kuulla iloisia uutisia ?

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Paljon onnea ?

Täällä odotellaan menkkoja ja sitten tikuttelee ovista, meillä siis 2 alkiota pakkasessa, klinikka aukeaa muistaakseni kuun viimeinen päivä 🙂

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mie ajattelin, että tekisin myös ovis testejä, mutta eihän mulla nyt ole hajuakaan kierrosta kun edellinen kierto oli lyhyt ivf hoitojen vuoksi ja normisti mulla kierto 29-32pv… Meillä klinikka kiinni vielä vko30. Pitää sitten soittaa ja suunnitella uutta siirtoa, meillä 6 alkiota pakkasessa. Millaisella hoidolla teille on siirretty pakaste alkiot?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mulla normaalisti ollu 28 päivää. Sekoittunut nyt vähä. Kun kaks punktiota peräkkäisinä kk, tuoresiirto (nega) ja sit heti pas josta tuli plussa, mutta ei ollut kunnollinen raskaus ja meni kesken.
        Nyt sitten pitäisi vkl alkaa menkat, aloitan tikuttaa ajoissa, tyyliin kp 6 ettei vaan mee ohi. Tosin viimeks muistaakseni plussa tuli vasta kp 17 ja siirto sitten kp 21.
        Mulle tehtiin luonnolliseen kiertoon..
        Peukutan kovasti digitestin puolesta, tein sillä ja liuskoill, jos ei digiö olis ollu niin olis menny ohi kun oli niin haalea toinen viiva.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Digitestit myös mulla käytössä kun joskus sillon alussa tein liuskoilla ja oli niin vaikea lukuisia, että totesin että maksan ennemmin vähän enemmän kuin menetän hermot ? minä aloitin myös tänään testit, vaikka tähän kiertoon ei siirtoja onnistu tekemään, toive ois että raskaus alkaisikin luomusti, vaikka meillä ei koskaan ole edes häivähdystä sellaisista merkeistä. Mutta mahdollista kun ei mitään syytä lapsettomuudelle ole..joskus vain mieleen tulee että kumpi on parempi??

Nimetön
            Ei-aktiivinen

Onhan tää henkisesti ihan hurjan rankkaa, meillekin pieni olis enemmän kun toivottu. Mut ainoastaan hoidolla mahdollista..
            Mulla on entisestä suhteesta kaksi lasta, vanhempi aloittaa kolmosella ja nuorempi lähtee nyt eskariin.

Joo siis liuskoills aloitan testaamisen, kun toinen viiva alkaa häämöttää niin teen sit sen rinnalla digillä, paljon selkeempi 🙂

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Ihanaa, kun on kesälläkin tullut plussia. Onnea!

Meillä on seuraava yritys alkamassa ja olen innoissani. Kesä on ollut ihana ja vielä on lomaa edessäkin, mutta silti ihanaa saada tätäkin asiaa taas etenemään. Lääkkeellinen PAS tiedossa, siirto varmaan parin viikon päästä.

Ehdin tuossa välissä tehdä taas yhden raskaustestin, kun kierto oli pitkä (ei tosin mulle epätyypillistä) ja oli outoja oireita. En ollut erityisen toiveikas vaan enemmän poissulkumielessä testasin, mutta ai että kun harmittaa, miten ehdin innostua siinä testatessa. Pidin tikkua kädessä väärin päin ja tuijotin sitä kohtaa, mihin luulin tulevan sen testiviivan. Ja ai että sitä riemua, kun viiva rupesi ilmestymään. Eihän siinä mennyt kuin sekunti tai kaksi, kun tajusin, että tuijotan kontrolliviivaa, mutta kyllä siinä kerkesi sydän jättää jo pari lyöntiä väliin. Tuli paha mieli, että mitäs menin taas kerran toivomaan. No, nyt taas uudella energialla hoitoihin ja niihin oikeisiin mahdollisuuksiin, luomuihmettä ei taida tähän talouteen tulla.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Siis eikä! Mulle kävi eilen ihan samanlailla! 😀
        Olisi nyt menneenä vkl pitäny menkat alkaa, normaalisti 27-29 päivää kierto ja kesäkuussa meni kesken, sanoivat että n. Kk kuluttua voi odotella menkkoja.
        Silläpä nyt Innostuin kuitenkin tekemään, kun kroppa ollu aina aika täsmällinen, samanlai testasin ja katoin että ei voi olla totta, no eipähän niin kun testi on väärinpäin.. Niitä halpis liuska testejä mitä tulee ovis testien ”kylkiäisenä”.

.. Täällä siis edelleen menkkojen odotellaan, sitten ovista testaa ja pas edessä.. Ilmeisesti luonnolliseen kiertoon, niin kuin viimeksi..

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Eikä, onpa hauska sattuma 😀 Toivottavasti tekin pääsette pian uuteen yritykseen, ehkä piinaillaan sitten samoihin aikoihin 🙂

Nimetön
            Ei-aktiivinen

Toivottavasti! ?

Meillä on pakkasessa kaksi 3-päivän ikäistä alkiota, toivottavasti selviää sitten sulatuksesta.
            Hirveet kauhu kuvat mielessä, kun on nää helteet ja klinikka kii että jos siellä on vaikka menny joku pakastin rikki tai jotain ja apua ?
            Tätä on taas odotettu että siirtoon pääsis..

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei felia (toki muutkin :))
      Mikäs siellä on tilanne? 🙂 kovin on hiljaista täällä, mikäli sikäli positiivista kun muut ovat plussanneet 🙂
      Vihdoin ja viimein alkoi menkat, kierto oli nyt 32 päivää, ei nyt niin pitkäksi onneksi venähtänyt. Mitenköhän osaan bongailla ovista nyt kun normaalisti ollu sen 27-29 päivää?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Täällä odotellaan ensi viikkoa, torstaina ultra ja siitä seuraavalla viikolla toivottavasti siirto. Onneksi mun ei tartte bongailla ovista, jotain hyvää lääkkeellisessä siirrossa 😛 Joskus aiemmin vähän surin sitä, että tarvitaan lääkkeellinen, siinä kun onnistumisprosentti on keskimäärin heikompi kuin omassa kierrossa. Myöhemmin tajusin, että eihän nuo prosentit meille toimi noin – oma kierto on niin arvaamaton tai jopa olematon, että meille ehdottomasti paras vaihtoehto on siirto lääkkeelliseen kiertoon.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei,
      Täällä taustalla minäkin. Meillä ei tällä hetkellä tapahdu mitään, kun mahdollinen kolmas hoito on vasta myöhemmin syksyllä. Kiva käydä kuitenkin lukemassa muiden kuulumisia. Jätin viime kierron päätteeksi letrot ja dhean pois. Letroja olen syönyt varmaan 8kk ja dheata muistaakseni jostain maaliskuusta. Letrot ovat toki auttaneet siihen, että kierto on ollut tosi säännöllinen ja pidempi, mutta olen kärsinyt jo pitkään suun ympärillä aknesta ja ajattelin kokeilla jos letrojen ja dhean lopettaminen auttaisi. Varsinkaan kun niillä ei nyt tunnu raskaus alkavan. Aloitan sitten uudestaan kun hoito alkaa jos tarvetta. Tänään kp 23 ja jomottelee jo niin alaselkää että kuukautiset varmaan alkamassa. Ennen letroja mulla olikin tosi lyhyt kierto, joten vaikuttaisiko niiden lopettaminen heti. Jotenkin taas niin sellainen olo, että pitäiskö vaan luovuttaa. Meillähän mies ois valmis jo, mut mä jostain syystä vielä kerran haluaisin kokeilla hoidon. Jos vaikka kolmas kerta toisikin plussan.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Heip taas pitkästä aikaa! Loma on lopuillaan ja lääkäri soitteli jossain vaiheessa. 11 tutkituista alkiosta erottui VAIN yksi terve ? Kahta voidaan lisäksi kuulemma vielä miettiä.. Tämä on siis kolmas kierros ja kaikki toivo pistetään nyt tähän yhteen terveeseen. Kokeillaan lääkkeellistä siirtoa elokuussa. Työt jatkuvat viikon päästä ja sitä ennen käydään miehen kanssa vielä pienellä reissukka. Tsemppiä kaikille! ❤

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei,kesä meni kivasti vaikka tuore siirto ei tuottanut tulosta. Nyt odottelen menkkoja, pitäisi alkaa kuun alkupuolella.. suunnitelmissa siirto luonnolliseen kiertoon. ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kovin hiljaista ollut täällä kesän aikana.

Joko olette päässeet aloittamaan uudet hoidot? Me saatiin ilmoittautua hoitoon kun kuukautiset alkaa. Ilmoittauduin viikonloppuna, mutta eilen tuli viesti, että sen verran paljon ruuhkaa, ettei onnistu tähän kiertoon.
      Pikku takapakki meille, sillä endo nostelee jo vähän päätään ja jokaiset kuukautiset taitaa pahentaa tilannetta vähän lisää.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tuossa on toinen palsta, syksy /talvi – 18 🙂

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Sabrina laittoikin jo että laitoin uuden ketjun alkamaan kun kovin pitkä tämä 🙂

Luet parhaimillaan 117 vastausketjuja
  • Alueelle ‘HEDELMÖITYSHOIDOT’ ei voi kirjoittaa uusia aiheita eikä vastauksia olemassaoleviin aiheisiin.