Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT Keväällä 2021 hoidossa olleet

Luet parhaimillaan 6 vastausketjuja
  • Julkaisija
    Artikkelit
      Pita
      Osallistuja

Tein uuden otsikon uusille jäsenille ja vanhoillekin. Nuo jotku keskustelut oli niin pitkiä, etten päässyt niihin mukaan. Toivottavasti joku kommentoi myös tähän.

Pita
      Osallistuja

Kerron lyhyesti tarinani.

Selittämätöntä lapsettomuutta takana 10v.

Julkisella puolella tehty 4 tuloksetonta inseminaaiota. Lisäksi 3 ivf hoitoa lyhyellä kaavalla. 2 tuoresiirrosta kemiallinen raskaus. 1 ivf hoidosta saatiin 2 alkiota pakkaseen, joiden siirroista ei tapahtunut mitään.

Tämän jälkeen pidetty 5v tauko, kun olin niin rikki ja väsynyt koko touhuun. Viime syksynä hiipi ajatus mieleen vielä viimeisestä yrityksestä, jonka vuoksi hakeuduttu yksityselle hoitoon.

Nyt keväällä syöty rautakuuri, kun ferritiiniarvot olit surkeat. 4 ivf hoito tehty huhtikuussa pitkällä kaavalla. Josta yksi alkio siirretty tuoresiirtona 30.4. 2 alkiota meni pakkaseen.

Dpo 15 saatu plussa testiin. Ruskeaa tuhrua alkoi vuotaa dpo12, joka muuttunut veriseksi dpo 14 ja jatkuu edelleen. Nyt menossa dpo 20, vuotoa edelleen ja testi näyttää plussaa. Hyytymiä tullut yhtenä päivänä, samaisena päivänä oli kovat kivut. Tukilääkitys jatkuu edelleen.

Jotenki tämä oma surkeus masentaa, toistuuko taas sama tuttu kaava? Onko muilla kokemuksia, että raskaus okisi jatkunut vuodosta huolimatta?

Lumme
      Osallistuja

Minulla ei ole kyseisestä asiasta kokemusta, mutta suosittelen että liittyisit
      Ivf/Icsi/Pas 2021 vol 5- sivulle keskustelemaan. Sieltä löytyy varmasti kohtalonsisaria!

muhku
      Osallistuja

Pita, paljon jaksamista ja voimia sinne! Itselläni ei valitettavasti ole hyvää kokemusta raskauden jatkumisesta vuodon alettua, mutta olen ymmärtänyt, että se on silti hyvinkin mahdollista. Toivottavasti asiat kääntyisi parhainpäin.

Koska olen uusi täällä, niin tässä vähän taustaa:

Meillä yritystä takana vasta vuosi – joskin se tuntuu moninkertaiselta, sillä niin paljon on mahtunut surua matkalle.

Heti ensimmäisen yrityskierron raskaus päättyi varhaiseen keskenmenoon. 4kk myöhemmin raskauduin uudestaan ja näimme jo pienen sydämensykkeen, mutta lyhyt onni päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon. Koska lääkkeellinen tyhjennys ei toiminut, jouduin vielä kaavintaan, josta sain kaiken huipuksi kohtutulehduksen. Sen koommin raskauksia ei ole kuulunut.

Odotimme jo kovasti julkisen lapsettomuustutkimuksiin pääsyä, mutta selvisikin, että vaadittava vuoden yritys alkoi osaltamme alusta viimeisimmän keskenmenon myötä, sillä se lasketaan ”onnistuneeksi raskaudeksi”. Mielestäni aika järkyttävää. Niinpä käännyimme vastikään yksityisen puoleen.

Selvisi, että kohdun limakalvo on ohut, mutta ei hälyttävä. Meillä muuta korjattavaa ei ole löytynyt. Takana on nyt yksi Terolut-kierto, ja tässä kierrossa käytössä Letrozol+Terolut. Vaikka olen toiveikas, niin silti aika epäuskoinen olo, että muutamat lääkkeet voisi tuoda toivotun plussan. Pelkään ihan tosissaan, että meille ei tätä onnea suoda, mutta yritän muistaa ajatella positiivisesti.

Tsemppiä kaikille samojen murheiden kanssa painiville! Olisi tosi kiva kuulla omista tilanteistanne.

Kevät
      Osallistuja

Moikka muhku ja Pita, tervetuloa joukkoomme – meitä kohtalosisaria tosiaan on paljon ja vertaistuki tuntuu hirveän hyvältä. Komppaan Lummetta, tulkaa mukaan Ivf/Icsi/Pas 2021 vol 5- sivulle, siellä meillä on isolla porukalla aktiivinen keskustelu käynnissä. Ei tarvitse jaksaa lukea koko ketjua läpi, hyppäätte mukaan vaan sinne loppuun. Siellä jutellaan juurikin näistäkin asioista, joita täälläkin kirjoititte 🙂

Pita
      Osallistuja

Heija kiitos kaikille vastanneille!

Toivottavasti muhku saat apua lääkkeistä limakalvon kasvattamiseen. Olet kokenut todella rankkoja asioita. On tosi, että välillä tämä oma surkeus ja epäonni tuo väistämättä mieleen ajatuksen, että onko onnea suotu ollenkaan meille?

Minulla vuotaa edelleen ja on kuukautiskipuja. Pitää hakea tänään uusi testi. Ei ole toiveet enää kovin korkealla. Ei haluta soittaa klinikalle, kun ne maanantaina jo ehti onnitella plussasta…

Pitäisikö meidän siirtyä toiseen ryhmään muhku? En ole aiemmin hakenut vertaistukea. Nyt ajattelin sen olevan hyvä ajatus. ❤️

muhku
      Osallistuja

Pita, tehdään näin! Vertaistuki tekee varmasti hyvää ihan jokaiselle, joka näitä käy läpi.❤️ Mulla alkanee ivf-hoidot vasta parin kk päästä, mutta ehkä sallivat munkin hyppäyksen ryhmään. Nähdään siellä! 🙂

Luet parhaimillaan 6 vastausketjuja
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.