Etusivu › Foorumit › HEDELMÖITYSHOIDOT › Plussanneet kevät/ kesä 2016
- Tämä aihe sisältää 19 vastaukset, 3 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 7 vuotta, 1 kuukausi sitten
Nimetön toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
-
1.7.2016, 19:32 #12714
Nimetön
Ei-aktiivinenOlisko muut plussanneet kiinnostuneita kertomaan kuulumisia?
-
3.7.2016, 14:15 #12718
Nimetön
Ei-aktiivinenMoi Katri!
Kiitos ryhmän perustamisesta! Toki on. Yritin eilen tunnin päästä kirjoittelemaan, mutta jostain syystä ohjelma kirjautti mut ulos profiilistani heti kun tulin tänne ryhmään… No nyt onnistui kerralla ?. Mitenkäs sulla, tai siis teillä ?, menee? Mulla on nyt ultran mukaan 8+2. Edellisestä ultrasta tosin jo kaksi viikkoa, joten väkisinkin tulee välillä mietittyä, että onkohan siellä edelleen kasvettu ja niin edelleen. -
4.7.2016, 23:09 #12723
Nimetön
Ei-aktiivinenMeillä 9+3 eli ollaan tasan viikko teitä edellä. Jotenkin silloin, kun vain toivoi ja rukoili sitä plussaa, kuvitteli et sen jälkeen sitä sitten vain tyynenä odottelee ajan kulumista. Voi kun osaiskin. Heti jos jonain päivänä on hyvä olo, ei ällötä eikä okseta, on ihan hermona et onko siellä nyt jokin huonosti. Meillä on se nt-ultra 22.7. Eihän siihen nyt oikeasti pitkä aika ole, mutta ei oikein malttais odottaa.
-
5.7.2016, 11:46 #12725
Nimetön
Ei-aktiivinenNäinhän se menee juu, kaikki hermostuttaa. Mä yritän kuitenkin muistaa, että viimeksi päätin näihin aikoihin, että rentoudun ja nautin, koska en voi tietää miten käy. Ja sitten kun ei käynyt hyvin, niin olin onnellinen siitä, että annoin itseni kuitenkin kokea sen ilon ja tyyneyden, jota koin, ennen kuin me saatiin huonot uutiset. Eli se rentoutuminen tuntui lopulta lohdulliselta, eikä päinvastoin naiiviudelta tms. kuten alunperin luulin. Näin yritän toimia myös tällä kerralla, vaikka nyt se on kyllä astetta vaikeampaa kun tiedän, että ne epätodennäköiset katastrofit napsahtaa aina jollekin.
Meillä siis todettiin silloin viimeksi seulonnan ja istukkanäytteen jälkeen vakava kromosomihäiriö, ja raskaus keskeytettiin. Se oli murskaavaa. Nyt tällä kertaa pääsemme, tuosta aiemmasta diagnoosista johtuen, suoraan sinne istukkatutkimukseen eikä onneksi tarvitse mennä seulontojen kautta. Se tuntuu hyvältä, sillä elokuun alussa tiedämme sitten varmasti onko tälläkin alkiolla sama homma vai onko kaikki tällä kertaa hyvin.
Hienoa, että odotat ultraa innolla! Mitä suurimmalla todennäköisyydellä kaikki onkin hyvin, vaikka me oltiinkin just niitä, joilla ei ollut. Mutta hyvä uutinen on se, että me täytettiin niitä tilastoja muiden puolesta, jolloin muilla on vielä suurempi todennäköisyys toivottuun tulokseen ?. Toivotaan, että me kaikki saadaan iloiset uutiset loppukuusta, ja elokuussa keskitytään jo ihan muihin juttuihin ?.
-
6.7.2016, 19:27 #12736
Nimetön
Ei-aktiivinenOnpa teillä kipeä kokemus taustalla. ?
Tuo on varmasti totta, että viisainta olisi vain nauttia joka hetkestä. Vaikka koko ajan pelkäisi pahinta, ei se luultavasti paljonkaan valmistaisi siihen hetkeen, jos oikeasti joutuisi kuulemaan ne huonoimmat uutiset. Kiitos ajatuksia avaavasta näkökulmasta ?.
-
7.7.2016, 20:15 #12737
Nimetön
Ei-aktiivinenSe oli hyvin raskasta. Mutta nyt on uusi raskaus jaa uudet ajat ?.
Miten olet voinut? Mä olen ihan ihmeissäni miten rankka tää alkuraskaus on ollut. Olen lähes työkyvytön: väsymys on aivan ennennäkemätöntä: nukun kolmet päikkärit ja silti nukahdan istualleni sohvalle, ja jatkuvasti on huono olo… Paino on noussut reilusti, vaikka en ole syönyt sen enempää kuin ennenkään. Liikkumattomuus vaikuttaa, mutta kun en vaan pysty! Ja aiemmin olen ollut ihan kohtalaisen aktiiviliikkuja, joogaa ja kuntosalia on tullut tehtyä ainakin pari kertaa viikossa. Nyt ei kahdeksaan viikkoon mitään, mikä on ihan kamalaa! Mutta olen yrittänyt antaa itselleni anteeksi, vaikka toisaalta tiedän, että näin ei voi jatkua pitkään ja toivon, että jaksan pian aloittaa edss aamulenkit, koska se olis alkiollekin varmasti hyväksi. Pelottaa jo nyt mitä neuvolassa sanovat mun painosta – sen kun ei pitäis vielä nousta ?.
Onneksi olen nyt lomalla, en varmaankaan selviäisi töissä. Riittäisköhän nukahtelu edes sairasloman perusteeksi ??
-
8.7.2016, 23:40 #12741
Nimetön
Ei-aktiivinenEi varmaan saisi sanoa, mut ihana kuulla, etten oo ainoa, jolla ottaa vähän voimille tää raskaus. Miulla on ollut huono olo kuudennesta viikosta alkaen ja taas ennen nukkumaanmenoa piti oksentaa. Vaikka en oo oksentanut, kuin muutaman kerran viikossa, tää jatkuva kuvotus alkais jo riittää. Miulla tää on kyllä aiheuttanut sen, et paino ei oo vielä lähtenyt nousuun, itseasiassa pari kiloa on lähtenyt. Kaikki millä ennen herkuttelin, suklaa, jäätelö, kokis ällöttää. Välillä ihan perusruokienkin syöminen käy työstä. Marjat ja hedelmät uppoaa hyvin. No, eiköhän sitä painoa vielä ehdi miullekin tulla ?.
Ja tuo väsymys! Itse jäin kesälomalle pari päivää ennen plussaa, joten ne ensimmäiset viikot meni ihan mukavasti. Nukuin aina kun nukutti ja kuudennella ja seitsemännellä viikolla nukuin vain, ettei tuntisi sitä kuvotusta. Nyt kun olen pari viikkoa ollut töissä, niin alkaa vähitellen tajuta tämän väsymyksen määrän. Haukottelen koko työpäivän ajan ja kun pääsen kotiin, on pakko ottaa päikkärit. Varmaan, jos vaikka ajais autoa työkseen, ois pakko jäädä saikulle.
-
14.7.2016, 14:43 #12751
Nimetön
Ei-aktiivinenMoikka taas,
Joo ymmärrän. Ei ole herkkua tämä olo, vaikka onnellinen siitä olenkin ?. Kävin viime viikolla neuvolassa ja hoitaja kehotti ottamaan syksyllä sitten reippaasti vapaata töistä, jos vielä väsyttää. Ja niin kyllä aionkin, jos tämä tällaisena jatkuu (jos siis oikeasti saan saikkua), mutta todennäköisempää kai on, että kohta alkaa helpottaa. Hope so, ois ihana vaikkapa urheilla!
Sulla on Katri se ultra ihan kohta! Miltä tuntuu? Ootteko päässeet kuuntelemaan sydänääniä tässä välissä? Mä yllätyin iloisesti kun kuulin neuvolasta, että siellä kuunnellaan sydänääniä joka kerta syksystä lähtien. Monelta oo kuullut, ettei niiden neuvoloissa oo noita laitteita, joten en itsekään odottanut moista palvelua, mutta ihan mahtavaa kun näin on!
Kylläpä aika kuluu vikkelään. Meilläkin on enää pari viikkoa niihin tutkimuksiin. Kohtahan tässä voi jo alkaa suunnitella tulevaisuutta, jos kaikki on hyvin ?. Kyllä elämä on ihmeellistä.
-
19.7.2016, 09:20 #12758
Nimetön
Ei-aktiivinenHei
Piti jo aiemmin kirjoitella, mutta en päässyt kirjoittamaan tähän ketjuub. Muualle kylläkin.Mulla nyt viikkoja 7+4, mutta alkuraskauden ultran mukaan 6+5, mikä oli tänään.
Kävin siis viikko sitten perjantaina ultrassa, missä lääkäri ilmoitti, että ei sykettä, ei viikkoja vastaavaa alkiota ja lähete sairaalaan tutkimuksiin.
Hcg nousi tosi hitaasti. Oli maailman pisin 1,5vkoa. Joka päättyi onnellisesti. Taidan kyllä käydä ultrassa vielä ennen nt-ultraa. Sillä vähän jännittää kuitenkin, että meneekö kaikki hyvin…huhhuh mitä jännitystä tuo sintti aiheutti. Sitkee kaveri taitaa olla kyseessä.
Mulla on nyt ihan erilainen raskaus, kun ensimmäinen. Silloin alko pahoinvointi 4+0 viikolla, kaikki ällötti, hajut oli voimakkaita. Tissit hullun kipeet. Nyt vähä nippailuja alamahalla ja tisseihin muutaman kerran sattunut. Outoa, miten erilaisia raskaudet voikaan olla.
-
22.7.2016, 11:10 #12762
Nimetön
Ei-aktiivinenTervetuloa mukaan Elina!
Huh huh, voin vaan arvailla miten piinallista aikaa tuo oli ?. Onpa hienoa, että sait lopulta hyvät uutiset! Osasivatko he sanoa mistä tuo ”viivästys” johtui? Oliko hedelmöitys vaan tapahtunut myöhemmin kuin kierron mukaan olisi ollut odotettavissa? Mulla on sama homma, mutta kyse on lyhyemmästä ajanjaksosta. Ja käy ihmeessä ultrissa tuossa välissä, ymmärrän hyvin. Itselläkin alkaa olla jo levoton olo kun edellisestä on niin kauan, mutta onneksi on aika varattu ensi viikolle.
Mulla on menneet just toisin päin nää raskausoireet: tällä kertaa on paljon voimakkaammat tuntemukset. Ja samaa oon miettinyt; kylläpä ovat erilaisia, vaikka jotenkin sitä olettais, että ainakin osin tuntuis samalta ?.
Iloa Elina sullekin odotukseesi ja toivotaan pelkästään iloisia uutisia ja mielenrauhaa tästä eteenpäin!
-
22.7.2016, 17:41 #12763
Nimetön
Ei-aktiivinenOli kyllä todella rankkaa.
Välillä ei tiedä miten päin olis ja välillä taas tyynen rauhallinen ja onnellinen olo.Töiden alkaminen helpotti asiaa, mutta sitten taas on vähän nolookin, kun en oikein tiedä milloin olisi fiksua kertoa esimiehelle.
Mulla on siis luovutettu munasolu, jolla raskaus saatu aikaan, niin hedelmöittyminen on tiedossa hyvinkin tarkkaan.
-
22.7.2016, 17:48 #12764
Nimetön
Ei-aktiivinenTervetuloa mukaan, Elina! ?
Tänään kävin nt-ultrassa. Oli ihmeellistä nähdä siellä se pieni ihminen. Se oli muuttunut ihan hirveesti siitä varhaisultrasta, näytti jo ihan oikealta vauvalta. Vaikka on vasta 6 cm pitkä. Hoitaja näytti vauvan munuaiset ja virtsarakon ja pallean kaaren, laski viisi sormea jne. Uskomatonta, että kaiken sen voi siinä nähdä. Itse ihmettelin vain, miten jalat ja kädet viuhtoivat ja välillä koko vauva heilui. Sitten, kun olisi pitänyt saada hyvä kuvakulma niskaturvotuksen mittaamiseen, niin vauva yhtäkkiä nukahti. Hoitajan piti sitä herätellä miun mahaa koputtelemalla.
Kaikki näytti kuulemma ihan normaalilta, mutta ne varsinaiset tulokset tästä ja verikokeista tulee postissa.
-
22.7.2016, 17:51 #12765
Nimetön
Ei-aktiivinenIhanaa Katri, että kaikki oli hyvin 🙂
Onko tämä sinun ensimmäinen lapsi? -
22.7.2016, 22:28 #12766
Nimetön
Ei-aktiivinenJoo, on ensimmäinen. Miehellä on kaksi aikuista lasta edellisestä liitosta. Eron jälkeen hänellä oli monta vuotta vain lyhyitä suhteita, ja päätyi siinä tilanteessa ottamaan sterilisaation.
Ollaan molemmat tosi kiinnostuneita myös sijaisvanhemmuudesta, käytiin siihen valmistava pride-valmennus ja mietittiin pitkään, lähdetäänkö edes yrittämään biologista lasta.
Kuitenkin se sitten alkoi tuntua miulle tosi tärkeältä asialta ja mies on ymmärtänyt tosi hyvin ja ollut kyllä ihan yhtä täysillä mukana tässä yrityksessä kuin minäkin.
-
31.7.2016, 16:42 #12776
Nimetön
Ei-aktiivinenMaisa, mitä kuuluu? Joko teillä oli tutkimukset vai ensi viikolla?
Täällä on kaikki ihan hyvin. Edelleen väsyttää ihan kamalasti, nukun joka päivä tunnin parin päikkärit ja pitkät yöunet päälle. Pari päivää on ollut vähän helpompaa pahoinvoinnin kanssa, voi kun se loppuis kokonaan. -
31.7.2016, 17:08 #12777
Nimetön
Ei-aktiivinenHeippa Katri ja elina,
Ihana kuulla Katri, että pääsitte näkemään pikkuisen! Toivotaan hyviä tuloksia! Ainakin täällä päin huonot uutiset annetaan kasvotusten tai puhelimitse, ja vain hyvät postitse, joten postitse ilmoittaminen saattaa luvata hyvää ?.
Kiitos kysymästä! Joo meidän tutkimus oli jo, mutta ei olla saatu vielä tuloksia. Ens viikolla tiedetään ?. Olipa itsellekin kiva nähdä nyytti ultrassa. Kaikki tarpeellinen näytti olevan paikallaan: symmetriset aivopuoliskot, hyvin lyövä sydän, pallea, molemmat kädet ja jalat sormineen ja varpaineen ja niin edelleen ?. Eli hyvältä näyttää toistaiseksi. Yritän olla ajattelematta tuloksia, mutta tuleehan ne välillä mieleen. Sitten mennään sen mukaan mitä tulee, mutta toivoisin kyllä meille jo onnea tällä saralla…
Mäkin oon tässä just päikkäreille menossa, vaikka olo onkin jo huomattavasti parempi kuin aiemmin. Väsy ja nälkä vaan muistuttelevat vuoron perään parin tunnin välein ?. No, saa mun puolesta jatkua vaikka koko loppuraskauden kunhan kaikki ois kunnossa ?.
Onko teillä Katri seuraava ultra sitten vasta se rakenneultra loppusyksystä? Ja mites Elina, ootteko jo neuvolassa olleet? Kerroitko jo töissä?
-
31.7.2016, 17:27 #12778
Nimetön
Ei-aktiivinenTällä viikolla oli neuvola ja sain ylimääräisen ultran, kun sikiö vastasi kuutta päivää pienempää alkiota, mitä olisi pitänyt siirtopäivän mukaan olla.
Jännä et esikoinen oli 6+4 ultrassa kooltaan 6,8 mm ja vastasi 6+3 ja tää toinen oli 7+4 kooltaan 8,15mm vastaten viikkoja 6+4. Mut reilun viikon päästä viisaampia.
En ole vielä kertonut töissä, enkä aio kertoakaan. Puhun vasta jos joku kysyy tai, kun viikkoja on omasta mielestä riittävästi.
Väsy on lyönyt päälle nyt jatkuvalla moodilla. Aiemmin oli ajoittaista. Muutaman kerran viikossa, nyt ollu päivittäin ja nälkä on parin tunnin välein ja suolan himo ihan valtava sekä jano koko ajan.
-
31.7.2016, 18:45 #12779
Nimetön
Ei-aktiivinenHyvä kuulla Elina, että saat kuitenkin neuvolasta tuollaista tukea, eikä tarvitse loputtomiin pohtia. Vai mitä olet itse mieltä?
Taisinkin mainita, että meille sanottiin kanssa varhaisultrassa, että hedelmöittyminen on tapahtunut muutama päivä myöhemmin kuin kuukautiskierron (ja ovistestin) mukaan olisi pitänyt (eli alkio oli pienempi kuin piti), mikä sai mut epäilemään, että alkiolla ei ole kaikki kunnossa. Tiesin nimittäin, ettei hedelmöittyminen ollut voinut tapahtua niin myöhään, ellei siittiöt sitten odotelleet huomattavan pitkään tilaisuuttaan… Olin hetken aika peloissani.
No, nyt nt-ultrassa kävi ilmi, että se varhaisultran mitta (tai sen tulkinta tms.) oli ollut väärässä ja hedelmöittyminen oli kyllä tapahtunut ihan silloin kuin kierron mukaan ois pitänytkin. Mun ajatus tästä oli, että kaipa siinä alussa kun pikkuinen on tosi pikkuinen, on vaikea saada tarkkaa mittaa, ja vasta nyt saivat mitattua tarkasti.
Joo en mäkään aio kiirehtiä töissä kertomisen kanssa. Ens viikko tietysti vaikuttaa paljon ja se, mitkä ne tulokset on. Eräs ystäväni kertoi töissä jo ennen nt-ultraa, mikä oli mun mielestä ihan käsittämätöntä, mutta hänellä onkin vain onnistuneita raskauksia takana. Silloin sitä ilmeisesti pystyy ajattelemaan, että raskaus etenee sitä samaa, tuttua latua. Oon vähän kateellinen, ois ihanaa vaan odotella heti positiivisen raskaustestin jälkeen syntymää ?. No, nyt olen loputtoman kiitollinen pelkästään siitä positiivisesta testistä, enkä usko onneani, jos kromosomit ovat lisäksi kunnossa!
-
31.7.2016, 18:53 #12780
Nimetön
Ei-aktiivinenMä olisin varmaan ottanut itkupotkuraivarit jollen olisi saanut sitä ultraa. Onneksi neuvolantäti ymmärsi mun tarpeen. Ilman, että tarvitsi vääntää rautalangasta tätä asiaa.
Mitäs teillä on nyt viikkoja kasassa?
Mulla on 9+2 (8+3) -
31.7.2016, 18:56 #12781
Nimetön
Ei-aktiivinenMeillä on nyt 13+0.
-
-
JulkaisijaArtikkelit
- Alueelle ‘HEDELMÖITYSHOIDOT’ ei voi kirjoittaa uusia aiheita eikä vastauksia olemassaoleviin aiheisiin.