Etusivu Foorumit HEDELMÖITYSHOIDOT Plussanneet syys/talvi 2016

Luet parhaimillaan 169 vastausketjuja
  • Julkaisija
    Artikkelit
      Nimetön
      Ei-aktiivinen

Syksyllä ja talvella plussanneet, tervetuloa tänne keskustelemaan.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei tinakenkätyttö!
      Toivottavasti tänne tulee paljon uusia plussia.
      Mul eka neuvola käynti ol eilen. Hirveästi lippua lappua ja kysymyksiä.
      Ja ihan hyvin meni käynti ku stressasin vähän näitä oloja. Vaikka eihän se siellä mitenkään sillee noloa olis jos ylös tulee, sehän kuuluu tähän 🙂
      Joo huonoa oloa ollut mut vast kyl kerran tullu ylös ja sillon kyl tul ihan kunnolla! Mä olen nyt lomautettuna että silleen hyvä ei kukaan katsele töissä ja kun syöminenki tökkii. Lämmin ateria ei tahdo maistua paremmin menee smoothiet, hedelmät, vihannekset ja kiisselit nii ja viiliä ja marjojen kera. No nehän on terveellisiä.Puuro ja leipäkin menee.
      Missäs vaihees sä menet nyt?
      Mulla 8+4 neuvolan mukaan ne kun laskee sen viimeisistä menkoista hedelmöittymispäivän mukaan olis 8+2.
      Verikokeel ja pissa näyte viikolla 10. Ja se eka ultra sitten 1.11.
      Sukurasitteen takia mulla se raskaus diabeteskoe sit viikoil 12-16. Täytyy varata sitten ite aikaa, katson nyt ens miten olot kehittyy jos hyvät jo viikol 12, varaan ajan jo ajois sit. Sais käytyä ennen lomautuksen loppua. Silleenki sit sopivasti viikkoja olis et kun töihin palaa voi jo kertoakin.
      Vaik en kyl meinannu ehkä silti heti katsotaan nyt alkaako vatsa nopeastikin kasvaan.
      Sitä jo odottaa että vähän pyöristyis jotenki sitten alkais tuntuu todellisemmalta kaikki. No joo joo onhan mulla tätä huonoa oloa 🙂 että raskaana kyl ollaan 🙂
      Mut nyt oleva pömppö on kyl vaan noista hoitojen aikana tulleista kiloista joku 3-4kg on tullu viimisen vuoden aikana. Iltasin ollu välil turvotusta et sit kyl näyttääki silt et odottaa 🙂
      Onks sua turvottanu? Millos se varhaisultra sul olikaan?
      Oli se niin ihana hetki nähdä että siellä se meidän pieni ihme todella oli ja sydämen syke näkyi 🙂
      Odotin niin äidille kertomista hän tiennyt hoidoista kuten mun velikin. Heille kerroin pari päivää sen ultran jälkeen. Mies meinas että hänen perhe saa tietää sitten kun se 12 viikkoa täynnä. Se on niin muutenkin viili pytty ollu koko ajan.
      Minkäs ikänen sä muuten olet? Mä 37v.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moi!
      Juu,olis kivaa kun saatais tänne muitakin ?. Mulla on edelleen tosi epäuskoinen olo,mutta alkaneet raskausoireet antaa kyllä luottamusta. Väsyttää,nälättää, kuvottaa,kahvi ei maistu.. Syön kanssa Viiliä marjakeiton kanssa ja jotkut lämpimät ruuat maistuu ihan hyvin. Syön kanssa paljon vihanneksia ja kasviksia,varmaan ne auttaa pitämään olon kurissa.

Mulla on nyt 6+0. Varhaisultra on 18.päivä,silloin menee 7+5. Odotan sitä jo kovasti.

Joo,turvottaa aika paljonkin. Housut ei meinaa mahtua jalkaan/pysyä jalassa. Ostin sporttituubin,jonka saan housujen päälle,niin ei tarvitse laittaa vetskaria kiinni,kun se painaa. Aika pian on lähdettävä housuostoksille varmaankin. Töissä vaatteiden vaihtaminen on vähän hankalaa,kun sellaista säätämistä. Ja jos oireet alkaa pahenemaan,niin vaikea peitellä,ettei muut huomaisi.

Me ollaan kanssa mietitty,milloin kerrotaan kenellekin. Odotetaan nyt ensin ainakin tuo varhaisultra ja sitten katsotaan tilanteen mukaan. Odotellaan toiseen ultran asti jos pystytään, mutta voi hyvinkin olla,et jotkut arvaa jo sitä ennen. Se sovittiin,että ei valehdella,jos joku suoraan kysyy,mutta muuten ollaan hissukseen. Totutellaan ensin itse ajatukseen ja mielellään varmistuttais,et kaikki on hyvin. Mä oon 28 vuotias.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

No niin nyt on meidän viimeinen alkio siirretty ? Tällä kertaa kävi niin onnellisesti että alkio ei menettänyt sulatuksessa yhtään solua ja selvisi vielä yön yli viljelystäkin! 3 päiväinen siis oli ja mun laskujen mukaan 8 soluinen. Siirto itsessään ei ollut kovin helppo, rakko oli liian tyhjä ja mut lähetettiin kanttiiniin tunniksi tankkaamaan nesteitä. Uusikin yritys vaati sen verran ronkkimista että vuosi vähän verta. Nyt vaan peukut pystyyn ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Ja tietty tuli väärään keskusteluun tää, sori 😀

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moikka

Minäkin siirryn tuolta toiselta palstalta tänne plussanneiden seuraan. Tosiaan en kirjoittanut kun muutaman kerran tuonne IVF/ICSI ryhmään, mutta sitä enemmän ja tarkemmin luin muiden juttuja.
      Mutta kertaukseksi vähän omaa tarinaa tiivistettynä mitä meille/minulle tehtiin. kaksi ICSI:tä ja toisella tuoresiirolla tärppäs. ekassa ICSI hoidossa saatiin pakkaseen 3 alkiota, joista sitten saatiin siirtoon 2, joista tuli nega ja luonnollisesti tuoresiirrosta nega ;).
      Mutta siis nyt on tärpännyt ja maanantaina kävin labroissa ja eilen soittivat tuloksista, että tulos on positiivinen arvo oli jotakin reilusti yli 700 (ei siinä jännityksen ja vapinan/tärinän sekamelskassa niin jäänyt mieleen) 😀 . tottakai olin tehnyt jo aikasemmin kotona kaksi kotitestia tehnyt, niin malttamaton kun olen.ne siis näytti positiivista, mutta aikaisemmista negoista joista oli kemialliset raskaudet en uskaltanut toiveita kauhean korkealle nostaa. Tosiaasiassa en usko vieläkään, että tämä on oikeasti tapahtunut kun joka kerta tuli aina pettymys. Mutta nyt varovaisin mielin eteenpäin. Itsellä ollut lauantaista asti pienen pientä veristä vuotoa, josta tietenkin jo kätilöltä, joka tuloksista soitti kysyin onko normaalia ja kovasti on myös alaselkä jomotteluja ollut. Mutta sanoi sen olevan ihan normaalia. silti se pistää jännittämään ja toivomaan että tämä pieni vuotokin loppuisi niin olisi ehkä vähän varmempi olo koko raskaudesta.
      Meilä on ultra 1.11 jossa katsotaan onko alkio oikeassa paikassa ja että sykkiikö sydän.
      Jännittäviä aikoja siis eletään. Jos laskin oikein niin jouluna päästäisiin kertomaan tuleville isovanhemmille iso uutinen. Itse kun olen niiin jouluihminen ja rakastan joulua niin on jotenkin ihana ajatus jo itsellä koko tunnelmasta ja olemisesta jouluna ja uutise kertomisesta. <3

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moi! Mulla oli eilen varhaisultra, alkio vastasi viikkoja. Tänään siis 7+6. Kyllä oli kivaa nähdä syke ja kuulla,että kaikki on hyvin. Helpottavaa ja kyllä tähän uskaltaa jo uskoa. Ja valokuva oli ihanaa saada.

Ensi viikolla sit ensimmäinen neuvolakäynti. Jännää,et niin se alkaa tää raskaus menemään omalla painollaan. Enää ei mieti asiaa koko ajan eikä murehdi turhia. Aika luottavainen olo alkaa olemaan.

Miten teillä muilla menee?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Heissan!
      Tuli jostain just äsken mieleen että sulla tinakenkätyttö tais olla 18pv se ultra ja päätiin viel äkkiä piipahtaa täällä ennen nukkuun menoa. Ihanaa että kaikki oli hyvin. Se on kyl niin ihana hetki kun vihdoin se raskaus on alkanut ja todistetusti kaikki hyvin. Mä niin jännitin ennen sitä.
      Ja kiva kun takkutukka sinäkin tänne pääsit. Toivottavasti sulla menny kaikki hyvin. Vuoto kuulostaa pelottavalta.
      Sulla sitten ensi ultra samaa aikaa kun mulla eka neuvola ultra kunpa sekin tulisi jo pian. Olot ainakin on tosiaan sitä että raskaana ollaan 🙂
      Niin on huonoa oloa ollu muutama kerta tullu ylöskin, ruuat tökkii, joitain ällö hajuja ja kun mulla ollu ain ehkä vähä huono hajuaisti niin nyt ei kyllä ole 🙂
      Turvottaakin välillä niin et ihan kunnon masukin näkyy 🙂
      No mutta nyt nukkuun, untakin tosiaan tarvii enemmän kuin ennen.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Heippa! Pääsin sittenkin tänne plussaneiden puolelle 🙂 Hcg oli tänään 380 ja mun laskujen mukaan nyt on rv 4+1. Tein jo sunnuntaina positiivisen testin. Jännittää todella paljon miten tämän kanssa käy. On vähän kuukautiskipujen tyyppisiä kipuja, mutta ei vuotoa. Vatsa on turvonnut eikä kireitä farkkuja pysty käyttämään.

Taustoista sen verran että ollaan nyt ensimmäisessä icsi hoidossa. Tämä oli meidän 7 pakastealkio ja ainut, missä ei sulatuksessa tuhoutunut soluja. Tuoresiirtoon ei päästy hyperstimulaation takia. Täytin juuri 30 ja mies täyttää kohta 32. Mulla pcos ja endimetrioomia/kystia munasarjoissa. Miehen siittiöt eivät liiku eteenpäin. Näiden takia tultiin suoraan icsi hoitoihin. Vuosi yritettiin luomuna ja vuosi tutkittiin/jonotettiin hoitoihin julkiselle puolelle.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Vuoden verran on nyt siirretty näitä pakastealkioita. Varhaisultra on varattu 10.11. silloin pitäisi olla 7 viikkoa kasassa ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moikka Sinihaikara,mukavaa saada sut tänne mukaan. Paljon onnea! Oli näköjään enne,kun sun viesti eksyi tänne jo aiemmin ?.

Takkutukka,onnea sullekin matkaan. Onko vuoto jo loppunut? Toivottavasti kaikki on hyvin. Mulla oli alussa kanssa kahtena päivänä pientä vuotoa,mutta ei tuntunut kovaa kipua,niin en ollut kamalan huolissani,mutta olin iloinen,kun se loppui. Onko sulla raskausoireita? Itse olin iloinen,kun alkoi väsymys ja pahoinvointi,sillä oma keho kertoo,että raskaus etenee. Ei oo onneks enää pitkä aika tuohon sun ultraan,vaikka odottavan aika on pitkä.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos tinakenkätyttö, sama kävi mulla mielessä ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moikka.

Kipuja ei ollut minullakaan kun vuotoa tuli, joka loppuikin sitten kokonaan. Mutta töissä ollessani viimeviikolla jouduin tekemään hankalan liikkeen jonka aikaan oikeala alavatsalta vihlaisi todella kovaa ja sen jälkeen koko päivän juili samasta kohdasta. Tätä siis ei aikasemmin ollut ja samana iltana myös asettimeen tuli verta.. Oli stressitasot niin huipussaan 😀 aamulla soittaa polille ja kerroin asiasta. Kätilö oli sitä mieltä että jos kova kipuilu jatkuu voidaan ultraa aikaistaa mutta päädyin itse siihen että pysytään suunnitelmassa, että menen ultraan vasta sillon 1.11. Nyt ei sen jälkeen ole kipuja tai vuotoa tullut. Alavatsa on kyllä niin turvoksissa ja pinkeä kun olla voi. Muuuten vointi on ollut tosi hyvä. välillä olo on kuin krapulaiselle, joka ei ole pelkästään aamulla vaan se on koko päivän kestävää etovaa oloa ja ruoka ja juoma vain pahentaa sitä.

Toivottavasti teillä muillakin on raskaudet sujuneet hyvin.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Takkutukka, mulla myös vihlaisi vatsalla oikein kunnolla kun istuin sohvalla ja yskin. Yskää on ollut jo viikon, mutta tuolla kerralla vihlaisi kovaa ja huusin. Sen jälkeen ei ole uudestaan noin kovaa vihlaissut. Ummetusta ja väsymystä on nyt ilmaantunut. Rinnat ovat myös arat. Kuulemma voin lopettaa lugesteronit tämän viikon jälkeen. Miten teillä on vaikuttanut lugesteronien lopettaminen?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

juuri kun pääsin kirjoittamasta niin eikös vessassa käydessä tullut verta pyyhkiessä. Niin toivoin että se ei olisi mitään! jonkinlaisia menkkamaisia jomotuksia ollut selässä ei oikeastaan mahassa ollenkaan. Onko teillä kaikilla muilla pysyny veretulo poissa?
      Niin toivon että tämä on ihan normaalia pientä tiputtelua.
      rinnat minullakin on ollut todella kipeät.

Itsellä Lutinukset jatkuu vielä.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moi kaikille

Minäkin päätin uskaltautua tänne kirjottelemaan. En ole ollut kovin aktiivinen kirjoittelija aikaisemmin. Mutta sitäkin tarkemmin seurannut kirjoittelua 🙂

Itse plussasin eilen ”virallisesti”, toki olin tehnyt muutamat testit PP11 lähtien ;). Hcg oli 286 ja viikot siis nyt 4+3.

Tämä oli meidän toka IVF. Ekan IVF:n ainokaisesta PAS:sta tulin raskaaksi viime toukokuussa ja valitettavasti se raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon, joka todettiin varhaisultrassa 🙁

Ikää löytyy täällä jo 40 vuotta. Joulukuussa 41, apua! :D, mies 34. Ei lapsia ennestään.

Eli todella varovaisen onnellinen olen nyt täällä tällä hetkellä ja yritän ottaa päivän kerrallaan. Ultra on 11.11. ja tietysti jännitän sitä ihan hirveästi.

Oireina mulla rintojen arkuus, vatsan jomottelu ja krampit. Eipä oikeestaan muuta vielä tässä vaiheessa. Ai niin paitsi jäätävä turvotus joka pullahtaa esiin iltaa kohden 😀

Onnea kaikille plussanneille ❤️

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tervetuloa Pakkaskukka ? Meillä on näköjään samat viikot. Mulla on varhaisultra 10.11. En oo ihan varma miten nä viikot lasketaan. Mulla oli ovulaatio + 4.10. ja 7.10. siirrettiin 3 päiväinen alkio. Laskeskelin et oisin nyt 4+3 viikolla.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiitos Sinihaikara 🙂

Mulle sanottiin, että viikot lasketaan punktiopäivästä ja siihen + 2 viikkoa. Ai niin, mutta sulla oli PAS. Nytpä en enää muista miten siinä laskettiin viikot, mutta ultran ajankohdan peruteella kyllä samoissa mennään 🙂

Nimetön
      Ei-aktiivinen

PAS hedelmöitysajankohta lasketaan niin, että siirtopäivästä vähennetään alkion ikä. Ja siihen +2 niin saa raskausviikot. Mulla ainakin pitää paikkansa noin laskettuna.

Kyselikö joku täällä tukilääkityksen lopettamisesta,mulle annettiin ohjeet 27.10 asti progynova kolmasti päivässä ja lugesteron kolmasti päivässä. Sit 28.10 kahdesti päivässä (9+1) 1.11-3.11 kerran päivässä ja 4.11 (10+1) eteenpäin ei enää tukilääkitystä ollenkaan.

Miten teillä muilla on lääkitys lopetettu?

Miten teillä menee? Mulla on kohta ensimmäinen neuvola.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Oliko sulla tinakenkätyttö luonnollinen vai lääkkeellinen kierto? Mulla annettiin ohjeeksi että luonnollisen kierron kanssa lääkkeet voi lopettaa kun loppuvat. Eli laitoin sen 2 viikkoa lugesteron 200 mg aamulla ja illalla + pari päivää yli kun oli lääkkeitä jäänyt aikaisemmasta kierrosta. Nyt on ollut muutaman päivän ajan aamupäivisin lievästi huono olo. Vatsan turvotus on laskenut lugejen lopettamisen jälkeen, mikä huolestuttaa kovasti 🙁 Rinnat edelleen kipeet, mutta muita oireita lievän huonon olon lisäksi ei erityisemmin ole. Vatsassa tuntuu jotain kuukautiskipujen tyyppisiä tuntemuksia, kiertoliikkeessä saattaa vihlaista tai yskiessä. Soitin eilen neuvolaan ja antoi lasketuksi ajaksi 29.6. ja viikot 4+4 eli tänään on 4+5 menossa.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mulla loppui Luget eilen illalla eli sen kaksi viikkoa käytin 2 aamulla 2 illalla. Lugeja jäi pakkauksesta jäljelle ja klinikalta sanottiin, että voi käyttää vähennellen jäljelle jääneet. Käytinkin sitten 1 + 1 kolme päivää ja tänään eka päivä täysin ilman.

Sinihaikara. Mulla sama juttu, vatsan turvotus laskenut. Ainoat oireet on vähän aristavat rinnat, repäsykivut yskiessä/kiertoliikkeessä ja vähän outoa juilintaa mahassa. Ei mitään muita oireita.

En saanut viime yönä nukuttua, kun pohdin tätä. Yritän vakuutella itselleni, että turvotus + voimakas rintojen aristus/pingotus olleet Lugejen sivuvaikutuksesta johtuvaa.

Eihän se oireettomuus tietenkään mitään kerro. Mulla monia ystäviä, jotka olleet täysin oireettomia alkuraskauden. Mutta tässä tilanteessa vaan kaikki pelottaa ja edellisessä PAS raskaudessa mun mielestä oireilin enemmän. Tosin se kyllä meni kesken. On tää kyllä raastavaa 🙁

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Joo,lääkkeellinen pas. Sen takia menee noin pitkälle. Kuitenkin huolestuttaa,onko jo omia hormoneita riittävästi,jotta raskaus jatkuu… Tietysti täytyy luottaa lääkäreihin,kyllähän ne tietää mitä tekevät.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Onko muilla millasia oloja? Takkutukka? Hiiruli79 ja Tinakenkätyttö milloin teillä alkoi pahoinvointi?

Tsempit kaikille ❤️❤️

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Heissan!
      Paljon onnea kaikille uusille! kiva kun on tullut porukkaa lisää.
      Mulla huonot olot alkoi pikku hiljaa viikon 6 lopulla. Ja sitten viikon 7 aikana ruuat alko tökkiä ja jotku hajut ihan ällöi.
      Joo en mä mitää näin muistais ulkoa mut mul sellane odotus opus jonka sai apteekista, siihen olen kirjoitellut oloja ja tunteita ylös.Väsymys alkoi viikon 5 aikana. Nyt hieman hellittänyt mutta kun olen lomautuksella, ni se nyt varmaan vaikuttaa, ei tarvi kukonlaulun aikaan herätä. Töissä olles otin aina torkut kun pääsin kotia.
      Niin ja huono olo ei tosiaan ole vain aamulla vaan usein pitkin päivää ja just sen syömisen jälkeen. Alussa oli tosi vaikeaa syödä lämmint ruokaa kun oli valmiiks kamala olo. Nyt ruoka menee jo paremmin mut sit voi tulla vähän ajan päästä huono olo. Mulla siis menossa 11+2. Ja vissii alkaa helpottaa ollu välil jo päiviä välissä ettei niin ole huonoa oloa pitkin päivää. Tänäänki kyl sit taas aamu et oli todella huonoa oloa. Ylös ei kuitenkaa ole tullu ku 3 kertaa kunnolla. Ja kerran tul viiminen lusikallinen puuroa lautaselle 🙂 oli alun perinki jo vaikea saada puuroakaan enää alas. Siihen loppu puuron syönti aamupalaksi, nyt ollu leipä ja viili linjalla reilun viikon. Ehkä tässä sit joskus taas uskaltaa puuroa taas kokeilla.
      Mulla kun toi verenpaine ollu aina vähän alhanen niin nyt on välillä ihan huimannu. Ja se vatsan turvotus sitä todella on ain iltaa kohden.
      Mä niiiin odotan sitä ens viikkoa kun on se eka neuvola ultra. Että pikkuisella on kaikki hyvin.
      Niin ja lugeista… mulle hoitaja sanoi kun tulosta soittelin että voit käyttää loput luget jos vähän jäi mut ei tarvi ja vain iltaisin. Aluksi siis oli aamu+ilta 300mg/kerta. Mut mul jäi niit tosi paljon ku oli vähän vanhoiki joilla alotin, enkä itse laskenut et oli määrätty muutenki paketti liikaa. Niin sano et ihan jokusen päivän ettei kauaan ja jos ei halua ei tarvi enää käyttää tässä hoidossa. En huomannu kysel tarkemmin siinä mielentilassa kun ihan vaan tärisin että häh todellako plussa tuli. 🙂
      Mä sit järkeilin sen ite niin että en lopeta suoraan heti vaan laitoin kahtena iltana vielä jos sillee olis parempi ku vähitellen lopettaa.
      Niin ja mullakin rintojen aristus vähentynyt. Mut mielestäni jo vähän kasvaneet on niinku entistä täyteläisemmät ja jotku rintsikat tuntuu jo tiukoilta.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Valvoin koko viime yön kunnon kuukautiskipujen tai sen tyyppisten kanssa. Olin ihan varma että menee kesken. Rinnatkaan eivät tuntuneet enää niin kipeiltä. Aamulla tein pari raskaustestiä ja clear bluessa oli viikot nousseet siitä mitä viikko sitten testasin. Silti pelottaa edelleen. Mitään vuotoa ei ole tullut. Vatsakaan ei ole enää kovin kipeä. Lisäksi mulla on luultavasti angiina, ainakin on peitteitä kurkussa. Lähden kohta terveyskeskukseen. Rinnat ovat kosketusarat ja on hieman huono olo. Kuinka kovia ja pitkäkestoisia kipuja teillä on ollut?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Sinihaikara, miten meillä onkin näin samanlaiset kuviot! Mulla kanssa eilisestä asti kuukautiskipujen tapaista vihlontaa mahassa johon heräilin yölläkin. Ei vuotoa tai selkäkipua täällä. Keskenmenoa kovasti pelkään kanssa, kun kerran sen olen jo kokenut 🙁
        Ainakin mitä olen netistä eri palstoja lukrnut kuukautiskipujen kaltaiset kivut on melko yleisiä ja vaarattomia, jos ei kipua/särkyä selän puolella eikä vuotoa.
        Muita oireita ei mulla sitten juurikaan ole. Myöskin täällä vain vähän aristavat rinnat.
        Ainakin noi raskaustestien tulokset luo toivoa. Jos meet TA:lle, ainahan voi kysyä lähetettä Hcg mittaukseen. Tsemppiä ❤️

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mulla alkoi pahoinvointi aika varhaisessa vaiheessa. Viidennen viikon alussa oli jo illalla,jos olin ollut useamman tunnin syömättä. Myöhemmin alkoi aamupahoinvointi varmaan 6-7 viikoilla. Ja vellova,etova olo samoihin aikoihin kanssa. Jotkut ruoat ja hajut alkoi ällöttää jo aika alussa.

Mulla on iltaisin ja öisin ollut vatsassa vähän outoja tuntemuksia,varsinkin selällään tuntuu. Nukun sit kyljellään. Mut ei ne kovia kipuja oo,vähän kuin vatsalihakset olisi tosi kipeät. Kipujen aikana teen lantionpohjalihas harjoitteita. En tiedä,auttaako se mut kyllä ne pahimmat aika pian helpottaa 10-15 min ehkä. Sit kun nukahdan, en enää herää niihin. Vessahätä tuntuu paineena/kipuna vatsassa ja tyhjeneminen sattuu kanssa vähän.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Ei ollut angiina vaan proppuja nielurisoissa. Itkin siellä kun olin niin väsynyt ja huolissani. Sairaanhoitaja katsoi tulehdusarvon, mikä oli 30. Johtuu luultavasti flunssan jälkimainingeista. Lääkäri käski seurata tilannetta ei halunnut turhaan laittaa antibiootteja. Neuvolasta laittoivat lähetteen labraan jos on vaikka pissatulehdus. Nyt ovat kivut hellittäneet, ilmaa on kyllä mahassa paljon ja närästää. Sain loppuviikon sairaslomaa ja käskyn levätä. Työnantaja vaikutti hieman ärtyneeltä kun olen ollut flunssan takia yhteensä kohta 5 päivää pois. En haluaisi vielä kertoa raskaudesta. Nyt on hartiat kipeenä, luultavasti pötköttelyn takia, mutta sekin huolestuttaa. Miten tässä on mahdollista rentoutua ja pysyä järjissään? 🙂

Nimetön
        Ei-aktiivinen

No hyvä, jos nyt kivut helpottaneet 🙂
        Koitahan lepäillä älä ainakaan pode huonoa omaatuntoa saikusta ❤️

Mutta sanopa muuta, eilen illalla itsekin itkeskelin kotona yksin ollessa ja mietin, että varmasti sekoan jos tää on jatkuvasti oireiden pohdintaa, onko kaikki hyvin tuolla vatsassa ?

Mullakaan ei nyt kipuja tällä hetkellä. Palelee vaan hitosti!

Kiitos Tinakenkätyttö ja Hiiruli79 omien oireiden kuvailusta 🙂

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos tsemppauksesta Pakkaskukka ? Hyvä ettei sullakaan enää kipuja. Millä tavalla sun keskenmeno silloin eteni? Voi olla että nämä ovat aivan normaaleja kasvukipuja. Itkeskelin jo yöllä ja voi olla ettei senkään takia tullut uni. Pitää myös vähintään kerran yössä käydä vessassa ja sen jälkeen vaikea saada unenpäästä kiinni.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Samassa veneessä tässä soudellaan ja tiedän miten raastavaa tää voi olla ❤️

Mullahan se keskenmeno meni niin, että yhtenä iltana tuli vähän kirkasta verta pyyhkiessä. Ei mitään järkyttäviä kipuja tms. Sitten kun menin alkuraskauden ultraan niin huomattiin, että alkio oli kuollut. Vastasi viikkoja 6+3 ??

Ei siis ollut spontaani keskenmeno, vaan keskeytynyt. Ja kaiken lisäksi raskausmateriaali (vihaan tota sanaa!!) ei tullut lääkkeillä ulos ja jouduin jo muutenkin kamalassa tilanteessa odottamaan viikon, ennen kuin pääsin kaavintaan.

Mulla sama ongelma nyt, että nukun tosi katkonaisesti. Osittain varmaan sen takia, kun herään vessaan ja sit oon nähnyt ihan hirveesti tosi outoja unia, joista säpsähtelen hereille. Tietysti mitä väsyneempi on, sitä herkemmin ahdistuu pienimmistäkin oireista tai oireettomuudesta ?

Mulla muuten siirtyi ultra samalle päivälle kuin sulla eli 10.11. ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Voidaan yhdessä jännittää ultria ? Mies otti sen päivän vapaaksi töistä ja itsekin ajattelin pyytää sen iltapäivän vapaaksi. Täytyy vaan yrittää varautua pahimpaan ja toivoa parasta. Ei tässä oikein voi itse mitään tehdä. Omien tuntemuksien mukaan lepoa ja ravintoa. Tänään ei ole oikein ollut ruokahalua, mutta olen silti syönyt vähän. Aamupäivällä oli vähän huono olo ja närästi, nyt ei enää mitään. Hieman välillä tuntuu alavatsassa, mutta sain nukuttua päiväunet ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mulla on heti aamulla seittemältä se ultra ja olisi töihin meno sieltä suoraan, mutta taidan ottaa vapaan siihen myös. Mihin aikaan sulla on?

Näinhän se on, että tähän asiaan ei voi itse vaikuttaa ja pitäisi yrittää ottaa iisisti päivä kerrallaan. Mikä on tietysti helpommin sanottu kuin tehty ?

Hyvä kun oot saanut levättyä ?. Mulla kanssa ajoittain vatsassa jotain nippailua ja huomasin just, että turvottelu palannut.

Tinakenkätyttö mainitsi saman oudon tunteen, mikä mulla kans iltaisin/öisin. Vatsalihakset tuntuu ihan siltä, kun ois tehnyt vatsoja. Mistä lie johtuu ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mulla on klo 10 ja ajattelin et en sen jälkeen enää mee töihin. Yöllä mulla tuntui aivan siltä kuin olisi kuukautiset. Nyt päivällä enemmän sen tuntuista kun olisi vatsalihakset kipeet. Välillä tuntuu kyllä kyljissä, reisissä ja takapuolessa myös. Vähän kiristävä tunne ei oikeistaan kipua.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Heissan! Saako lahjasoluilla raskautunut hypätä kyytiin? Meillä on takana 4 IVFää omilla soluilla takana ja useampi PAS niistä. Kertaakaan ei ole ollut edes lähellä raskautua joten lääkärin suosituksesta lähdimme lahjamunsaoluhoitoihin. Eka tärppäs, mut meni heti kesken. Ja nyt viimeisellä solulla (3 kymmenestä hedelmöittyi) sitten kirkas plussa. Ihan alussa nyt ollaan ja odotellaan ekaa ultraa klinikalla. Huh.

Ainoana oireena on se et oon syväjäässä.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Heippa Pinpin ja onnea ❤️?!

Miten pitkällä sun raskaus on?

Mikä vointi Sinihaikara?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Nyt ovat täällä kaikki oireet hävinneet ? Vatsan turvotus on laskenut, ei ole enää huono olo, rinnat ovat vain hieman arat ? Pariin yöhön ei ole enää ollut öisiä kipuiluja. Nyt tuntuu lievää menkkakipua, mutta mitään vuotoa ei ole tullut. Soitin eilen ivf hoitajalle ja kysyin voiko hcg:tä kontrolloida niin kuulemma ei voi. Täytyy siis 1,5 viikkoa odottaa ultraa. On tä ihan kamalaa. Oon ihan varma et nyt on menny kesken.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mulla myös hyvin hyvin lievät oireet Sinihaikara. Ei kannata vielä menettää toivoa. Sulla ei kuitenkaan ole vuotoa ja kipuja, se on aina hyvä ❤️

Monestihan oireet vaihtelee eli saattavat kadota ja sitten palata uudelleen tai tulla uusia oireita.

Tinakenkätyttö kirjoitti hyvin keskenmenosta ja sen pelkäämisestä. Ymmärrän täysin, että pelko valtaa ajoittain mielen, niin itsellänikin, etenkin kun yksi km jo koettu.
        Jos siitä kokemuksesta voi jotain oppia niin juuri sen, että koittaa nauttia ajasta kun kaikki on hyvin.

En yhtään väheksy sun pahaa oloa ja ahdistusta, koska tiedän tunteen. Kaikki voi kuitenkin olls ihan hyvin ??

Minä myös tyhmänä eilen tein Clearbluen viikkotestin, joka näytti 2-3 viikkoa, vaikka viikot pitäisi olla 3+. Sain itseni kuitenkin rauhoiteltua, koska hormoonitasot vaihtelee eri ihmisillä ja nousee eri tahtia. Tein myös sen virheen, etten tehnyt testiä aamuvirtsasta ?. Nyt pääätin, etten testaile yhtään mitään ennen ekaa ultraa.

Voimia kovasti sinne ❤️

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Nyt pitäis olla 5+1. Onneks oon sairaslomalla vielä tän viikon.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Clearbluen digitesti näyttää viikot hedelmöittymishetkestä perustuen hormoonin määrään virtsassa. Eli näyttää joko 1-2 viikkoa, 2-3 viikkoa tai 3+ viikkoa. Sen kanssa voi panikoida, kuten mä… tai voi mennä yksityiselle labraan.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Käyn kohta hakemassa muutaman sellaisen. Täytyy muutenkin viedä pissatesti labraan kun katsotaan onko pissatulehdus. Soitin yksityiselle ja meinas et kannattaa tulla ma tai ti kun silloin pitäisi sykkeen näkyä jo. Kävin äsken yökkimässä vessassa, en tiedä johtuiko itkemisestä vai onko raskauteen liittyvää. Ruokahalua ei ole ja vatsa on ihan tyhjä. Pahaolo ei kuitenkaan ole vaan alkoi ihan yhtäkkiä kyökkiminen.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei sinihaikara. Olen pahoillani surullisesta mielestäsi. Tästä ei ehkä ole sinulle apua,mutta yritän auttaa,nämä auttoivat minua. Yritä vain ottaa rauhallisesti päivä kerrallaan ja yrittää olla murehtimatta. Nyt on vielä niin varhaista,että rintojen arkuus voi ihan hyvin olla ainoa raskausoire. Niin on ollut monella muullakin. Kävin itse seksuaaliterapeutin,joka on myös kätilö,kanssa juttelemassa jo hoitojen aikana ja sain ajan varhaisultran jälkeen. Hän rauhoitti minua sanomalla, että nauti tästä ajasta kun kaikki on hyvin. Keskenmeno on niin raju kokemus,että vaikka nyt pelkäisi sitä,se ei kuitenkaan valmista siitä toipumiseen. Tähän täytyy suhtautua vähän kuin hoitojenkin kanssa,koko ajan voi olla ikävä tai ihana yllätys nurkan takana,eikä kaikkea osaa odottaakaan. Itse suhtaudun tähän vähän kuin lomaan hoidoista. Jossain vaiheessa selviää,kuinka pitkä ”loma” loppujen lopuksi tulee. Sanoin seksuaaliterapeutillekin,että yritän nauttia tästä,koska voihan se olla,et kaikki menee hyvin ja syntyy terve lapsi,joten yritän lapsen kannalta valmistautua henkisesti ja olla rauhallinen.

Ei tämäkään vaihe helppo ole,mutta itse pidän tästä kuitenkin enemmän,kuin hoitojen muista vaiheista. Ennen varhaisultraa ajattelin,että olihan edes se hcg:n nousu hyvä uutinen,että periaatteessa edes joku voisi kiinnittyä.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Sintti,miten sinulla menee? Milloin sinulla on varhaisultra?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Clear bluen testi näyttää 2-3 viikkoa eli samaa kuin keskiviikkona. Viikko sitten sunnuntaina näytti 1-2 viikkoa, joten kai testaan sunnuntaina uudelleen. Testasin aamupissasta mitä oli purkissa odottamassa, joten sekään ei pitäisi olla syy. Kuukautiskipuja tuntuu edelleen, mutta vuotoa ei näy. Olen todella kyllästynyt tähän huolissani olemiseen. Tk:ssa katsoivat tulehdusarvot kun pyysin ja oli onneksi laskenut lukuun 15. Kai tässä on pakko rauhottua ja yrittää unohtaa koko juttu.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Tinakenkätyttö, toissapäivänä oli ultra ja kaikki hyvin. Pahoinvointi aaltoilee eli onneksi ei ihan koko ajan ole hirvittävän huono olo. Ruuan jälkeen yleensä vähän helpottaa. Lugeja aloin ultran jälkeen vähentää ja ihme pelko niistäkin. Kuvittelen saavani keskenmenon, kun ne loppuu. Itsellä siis kaksi keskenmenoa takana, toinen keväisestä hoidosta. Ultrassa lääkäri lohdutteli, että jos varhaisultrassa kaikki on näin hyvin, keskenmenoprosentti laskee viiteen. Mutta mä aina pelkään kuuluvani siihen viiteen 🙁 Huoli lähtee varmaan vasta kun alkaa potkut tuntua. Piti ihan esikoisen vauvakirjasta tarkastaa, olen jo rv 14+5 tuntenut ensimmäiset liikkeet.

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Sintti, olen pahoillani keskenmenoistasi ?❤️. Saako kysyä olivatko spontaaneja vai keskeytyneitä ja millä viikoilla?

Ihanaa, että nyt varhaisultrassa kaikki teillä hyvin ??

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Vihdoin pääsin kirjoittaan aina kun kirjauduin niin se heitti mut täältä pois.
      Eilen jo yritin lisätä että mulla ne nipistelyt loppui siinä viikon6 alussa.Joka tietysti vähän helpotti sitten. Ja välillä oli päiviä ettei tuntunu miltään. Silti alussa pelotti aina se vessassa käyminen rentouduin vähän sen ultran jälkeen vasta.
      Kiva että sulla oli sintti ultras kaikki hyvin. Mullekin lääkäri sanoi että yleensä kaikki menee hyvin kun näin hyvä sydämen syke jo näkyi.
      Päätin että rentoudun ja nautin tästä että vihdoin olen raskaana eihän se stressi ole hyväksi raskaudessakaan. Helppo tietty sanoa kuin noudattaa.Mutta loppupeleissähän asiat menee kuten menee, ei kaikkeen voi kuitenkaan itse vaikuttaa jos jotain tulee.
      Nyt ollu taas jotain nippailuja mut ne on pieniä joten en ole niin huolissani. Ja kohtuhan siellä vähän kasvaa koko ajan niinkuin pikkuinenkin. Ensi viikon kohdalla kirjassa luki että kohtu on greipin kokoinen ihme kai olis jos ei miltään tuntuisi. Tapahtuuhan kropassa koko ajan jotain. Mullakin ollu nyt uni vaikeuksia heräilen välillä on outoja unia ja välillä vessaan tai muuten vaan ja sitten ei uni tahdo tulla. Vaikka enää ei silleen mieti kaikkea kuten ihan alussa. Oli vaikea nukahtaakin silloin ku päässä laukkas kaikkea ajatusta.
      Mutta taas on tullu sitä jännitystä kuten ennen varhais ultraa viimeiset päivät on pitkiä!! mullahan se seuraava ultra ens tiistaina että vielä jokunen päivä täytyy odotella. Taas ollu huonoa oloa vähän enempi kun tossa välillä, se niin vaihtelee.
      Tsemppiä sinihaikara kumpa vähän pystyisit rentoutumaan.
      Pinpin tervetuloa mukaan ja onnea!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Pakkaskukka, ivf-alkuinen raskaus päättyi viikolla 6+ eli tasan rv 7 tehdyssä ultrassa ei näkynyt sykettä. Keskeytynyt keskenmeno oli ja jouduin lääkkeelliseen tyhennykseen muutaman viikon päästä ultrasta, kun ei itsekseen tullut ulos. Aiempi keskenmeno tapahtui luomuraskautumisen jälkeen ja en tarkkaan tiedä viikkoja, viikon verran raskaustesti näytti positiivista, kunnes alkoi raju vuoto.

Hirmu samanlaisia pelkoja ja tuntemuksia monilla 🙂 Ja vaihe vaiheelta tulee erilaisia pelkoja. Kuten Hiiruli sanoo, pitäisi osata rentoutuakin ja nauttia. Yritetäänpä siis sitä!

Nimetön
          Ei-aktiivinen

Sintti, mulla sama kokemus viime toukokuun PASsta eli varhaisultrassa ei sykettä, alkion kehitys lakannut 6+ jotain viikoilla. Kauhea kokemushan se oli, mutta siitäkin selvittiin.

Nyt yritän ottaa päivän kerrallaan, vaikka vaikeetahan tää on välillä ?

Rauhallista viikonloppua kaikille ??

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Löysin yhdeltä keskustelupalstalta tälläisen: cb:n digital raskaustestin viitearvot 🙂
      raskaana 1-2 = 25-200
      raskaana 2-3 = 200-20 000
      raskaana 3+ = yli 20 000
      Tiedän ettei noita palstoja saisi lukea. Enkä tiedä pitävätkö noi paikkaansa, mutta aika suuri pitää arvon olla et näyttää sen 3+. Mulla mies käski lopettamaan testailun. Hän otti sen varhaisultapäivän kokonaan töistä vapaaksi, taitaa miestäkin jännittää miten tässä käy ? Tänään on taas ollut hiukan huono olo. Vatsassa ei vieläkään turvotusta ja todella pieniä tuntemuksia. Oon kyllä joutunut öisin käymään pissalla, mut muuten alavatsakin tuntuu suht normaalilta. Onko 5+2 periaattessa jo viikko 6? Eikö sillon pitäisi olla enemmän oireita?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Juu, kuudennella viikolla mennään nyt Sinihaikara. Ei mullakaan juuri oo mitään oireita. Rinnat ja vatsa vähän turpeina ja viime yönä oli taas tosi kipeä maha.
        Mutta esim. pahoinvointia, ei edes kuvotusta ole mulla yhtään.
        Välttämättä ei tosiaan tulekaan mitään oireita kaikille tämänkään vertaa ?
        Jotenkin ois tietty helpompi, jos olis selkeät oireet ?
        Mä kyllä kans suosittelen, että unohdat testailut ja koitat jaksaa alkuraskauden ultraan. Tuntuu kyllä ikuisuudelta, kun sekin aika koittaa ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Totta Pakkaskukka ? Kiitos hurjasti kaikille lohduttavista viesteistä. Onneksi huomenna joukkueen kanssa talkootöitä ja ensi viikon olen normaalisti töissä. Saa vähän muuta ajateltavaa. Ei tainnut olla hyvä idea jäädä sairaslomalle kotiin murehtimaan. Tsemppiä ja peukkuja kaikille odotukseen ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Joo, mulla ainakin alkaa ihan liikaa pyöriä kaikkia ajatuksia päässä, jos en oo duunissa tai tee jotain muuta.
        Aikakin menee nopeemmin töissä ollessa, vaikka mua ei kyl jaksa kauheesti nyt työt kiinnostaa, mutta pakollahan täällä keskittyy muuhun kuin itseensä ??

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mun on ihan pakko tulla tänne väärälle puolelle kirjoittaan… 🙂 ihana oli lukea teidän kirjoituksia, tuli niin mieleen tuo vuosi 2014 kun olin samassa tilanteessa. Sillon mulle sanottiin että keskenmenoriski on pienempi sellaisessa odotuksessa mihin liittyy pahoinvointia eli sillä voi lohduttautua vaikkei se huono olo mukavaa ole.
      Sit ite sain helpotusta epävarmuuteen yhdestä asiasta mikä jakaa mielipiteet… nimittäin kotidoppler. Aina kun tuntui siltä että nyt ei kyllä enää ole mahassa mitään, otin sen esille ja niin sieltä syke kuului ja taas oli levollinen olo. 🙂 ite voin tuota suositella lämpimästi. Mä suhtauduin siihen niin etten panikoinut jos en sykettä heti löytänyt ja ajattelin myös etten ota suurta stressiä jos en löydä ollenkaan kun ei ole kuitenkaan ammattikäyttöön tehty… ja aina siis sykkeen löysin ja kuulin 🙂
      Tsemppiä hurjasti kaikille ja toivottavasti mäkin vielä pääsisin tänne puolelle virallisesti!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Minäkin nyt sitten liityn tänne virallisesti eli tänä aamuna positiivinen raskaustesti ja verikokeessa hCG 209 (edellisestä onnistuneesta 78 eli nyt hieman korkeempi). Ihmeiden aika ei ole ohi ja vaikeuksien kautta jo tähän asti selvitty!! 🙂 Oireita kyllä jo olikin ja nyt en niitä edes kuvitellut. Varhaisultra 21.11. Vähän jännittää onko niitä 2… toivotaan et syke löytyy oli mitä oli 🙂

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Hienoa! Arvasin et pääset myös tänne kun oli niin hyvät alkiot ? Onnea! ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos Sinihaikara! Täällä kans voidaan pahoin ja odotetaan varhaisultraa joka on 21.11.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Onnea RJP 🙂 Mulla on kyllä sellainen tunne, että sulla on siellä kaksi 😀

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos Sintti! Älä pelottele… 😀

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tervetuloa mukaan RJP76 ja onnea!
      Voihan siellä kaksi olla voit jo pahoin ja hcg korkeampi 🙂
      Mulla oli eilen se ultra vihdoin. Kaikki näytti hyvältä 🙂 Mutta vielä saa odotella sitten sitä niskaturvotus tulosta, vastaus tulee sitten kotia.
      Ja ei kumpikaan huomattu kysyä kuinka kauan siinä kestää.
      Kotona katsoin sitä äitiyskorttia että kun sydämen syke kohdas oli vaan yks + merkki joka tarkoittaa että vähän, mitä se tarkoittaa? Onks se hyvä vai huono tässä vaiheessa? Liikkeissäkin vain se yks +
      Osaatko RJP76 sanoa?
      Joo nyt aloin miettiä noita ku muuten suht rauhallisesti nyt jo tässä ollut.
      Niin ja ei se merkinnyt siihen B-mitta kohtaan muuta kun vastaa viikkoa 12+2, niinkuin pitikin.
      Varhais ultrassa kun on merkitty pää-perämitta 9,9mm.Olishan ollu kiva tietää minkä kokoinen pikkunen jo on.
      Oli se taas niin liikuttava hetki kyllä että kyyneleit taas pyyhin. Kerran hän siellä kättäkin heilutti meille 🙂
      Mites teidän miehet onko ne ihan rauhallisia?
      Meillä on niin rauhallinen että välillä mietin onko se edes yhtään innoissaan. Mä jo intoilen miten kertoa asiasta muutamille sukulaisille ja lähimmille ystäville ajatus oli että kun tää viikko ohi niin sitten. Nyt siis vain tosi pieni piiri tietää. Miehen vanhemmatkaan ei tiedä. Itse ajattelin että eiks olis isänpäivänä kiva kertoa.
      Niin ja juuri löysin kirpparilt aivan ihanat vauvan pienen pienet nalletossut 🙂 pakkohan ne oli ostaa. Vaikka joo en viel kauheesti ole uskaltanut hankintoja ajatella. Mutta onhan ne kaikki vauvajutut vaan niin ihania että 🙂
      Mulla vähän houkuttais rempata tota huonetta joka nyt ollu vaan sellane vähä varasto. Hoitojen aikanahan se jopa hieman ahdisti kun mietti että tuleeko siitä ikinä sitä lastenhuonetta, jota joskus ajatteli kun talo ostettiin.
      No taas tul pitkä sepostus…
      Mites muilla menee?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hei, täällä uusi tulokas plussakerhoon.
      Elämäni ensimmästä kertaa raskaana ja oli aika tunteellinen hetki nähdä +-merkki raskaustestissä… Ikää 39, 1 IVF ei yhtään hedelmöittynyttä alkiota, 1 ICSI tuoresiirto nega ja PAS1 nega luonnollisessa kierrossa, tämä tärppäys tuli lääkkeelliseen PAS-kiertoon. Ei oikein meinaa käsittää, voiko tämä olla todellista 🙂

HCG oli yli 600 ja varhaisultra 21.11, nyt vain pitäisi nauttia tästä hetkestä ja niinkuin joku sanoi siitä, että on ainakin tauolla hoitorumbasta. Annoin itselleni luvan eilen unelmoida vierashuoneen remontista ja selailin lastenhuoneiden kuvia.
      Kuulosti Hiiruli79 tutulta nuo ahdistukset, sillä huone on ”jäänyt” vierashuoneeksi näiden epäonnistuneiden hoitojen takia. Ehkäpä nyt se muuttuu.

Olojen suhteen minulla vähän sekoittuu, että mitkä johtuu tällä hetkellä päällä olevasta poskiontelotulehduksesta, mitkä raskaudesta: pääkipu, väsymys. En ottanut antibiootteja vaan yritän selvitä ilman kun ollaan näin alkuvaiheessa. Nippailua on alkanut tuntumaan vatsassa ja välillä on vihlonut kovastikin. Eiköhän ne erilaiset oireet tästä vahvistu.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos Hiiruli79! Nuo sydänäänet + liikkeet vaan yhdellä plussalla kun ne on huomattu, eli ihan ok on 🙂
      Ja onnea Aurora! Nyt näitä onnistumisia tulee… 🙂 Mulla ei välillä oo kyllä mitään oireita paitsi vuoto pysyy pois. Aamulla oli taas ihan jäätävä pahoinvointi. Melkein piti yrjötä vaikka mä en yleensa koskaan yrjöö (mul ei oo ollu pksennustautii ku ehkä joskus lapsena). Äsken sain tosi ikäviä uutisia ja pelkäsin et jos se nyt jotain aiheutti mut ei kai… siskoni hyvä ystävä oli hukkunut ja kyllä tuntuu pahalta. 🙁

Nimetön
      Ei-aktiivinen

RJP76 miten ikävää otan osaa. Siskollesi paljon voimia. Kuoleman edessä on niin sanaton. Varsinkin kun nuori ihminen lähtee yllättäin, on omakohtaista kokemusta. Ikävä on aina, suru helpottaa vuosien kuluessa.
      Juu mä hoksasin kysyä kaverilt jolla pien lapsi noista ja sain jo rauhan et kaikki ihan hyvin. Kun on eka eikä tiedä mitään mistään niin tulee näitä et miettii varmaan vielä monta kertaa kaikenlaista ja stressaa turhaan.
      Onnea Aurora ja tervetuloa mukaan!
      Täällä alkaakin oleen jo kunnolla porukkaa 🙂

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Onneksi olkoon Aurora ? Täällä ovat oireet palanneet. Huono olo jatkuu aamusta iltaan ja rinnat ovat todella pinkeät. Tein tänään sen viimeisen clear bluen testin ja näytti raskaana 3+ eli viikot ovat nousseet perjantaista. Tänään on 6+0 viikkoja kasassa ? Viikon päästä ultra. Olen käynyt taas treeneissä vaikka juokseminen sattuu nänneihin ja vatsa tuntuu hölskyvän turvotuksen takia. Viikonlopun turnaukseen en uskalla mennä vaikka tiedän että vauva on turvassa. Jos itse loukkaan niin on hankalaa esim. kipulääkkeiden tai leikkauksen kanssa. Pelaan siis salibandya.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos Hiiruli79. Itse en ole tavannut koskaan kyseistä ihmistä mutta tiedän kuinka läheinen ja tärkeä oli siskolleni. Hänen piti toimia ensi kesänä siskoni ”kaasona” (on siis mies niin siksi lainausmerkit…) siskoni häissä.

Mullakin on vielä 2 clearblue testiä niin kai mäkin ne käytän ja testaan ens viikolla ja seuraavalla mitä viikkoa näyttää. Outoa kun ei ole juuri muuta oloa kuin tuo karsea pahoinvointi etenkin aamulla. Eilen illalla saunan jälkeen tuli kans ja oli niiiiin lähellä että tulee ylös asti mut onneks ei…

Mä treenaan salilla kovas mut nyt harmittaa ku oon huonos kunnos ku en uskaltanu hoitojen aikana treenata. On ollu tosi pitkä tauko ku oli se tulehdus ja sit tuli vielä flunssa, en uskaltanu ottaa mitään riskiä. Nyt ajattelin mennä kyllä lenkille. Ja aloittelen tuon salitreeninkin pikku hiljaa… eka raskaudessa treenasin melkein viimeiselle viikolle saakka, sauvakävelyllä kävin edellisenä päivänä ennen synnytystä.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Noniin nyt pääsen vastaileen. Epätoivo yllätti juuri ennen varhaisultraa, joka oli tiistaina. Jännitin sitä niin kovasti, että jo ihan heikotti. Sanoinkin lääkärissä, että olisin tarvinnut diapamin ennen ulraa, jonka sain myös ennen punktiota. Oli jännitys niin kova. En muista, koska olisi niin kovasti jännittänyt lääkäriin meno. Tätä varhaisultraa ennen hävisi kaikki oireet, joten säikähin ihan kamalasti! tästä johtui kova jännitykseni, että onko alkio edes oikeassa paikassa ja onko siellä enää sykettä. Hyi! se oli niiin kamalaa. tämän kaiken pahan mielen keskellä en ole jaksanut käydä edes lukemassa täällä teidän iloisia uutisia. Mutta siis tiistaina kävimme varhaisultrassa ja kaikki oli hyvin ja sydän sykki niin kuin pitikin ja lääkäri ulrasi vielä moneen kertaan että niitä on vain yksi ja yksi niitähän myös siirettiin. Totesi että olisihan se aika noloa että myöhemmin näkyisikin kaksi sykettä jota hän ei olisi huomannukkaan. Mutta yksi oli ja hyvä niin, olen erittain tyytyväinen tähän yhteen sykkeeseenkin. Joku tuossa kyseli että miten mies on ”reagoinut” niin meilla ainakin tuon ultran jälkeen koko asiasta on tullu myös hänelle todellisempi ja hymykin jo irtosi ultrassa 🙂 Mutta siis tosi hyvin on ollut hoitojen aikana tukena ja turvana.
      Eilen varasin neuvola-ajan ja sainkin sen jo ensi tiistaille 8.11 ei siis tarvii tätäkään kauan jännittää 😀 varmaan olette huomanneet että olen ihan kauhea jännittäjä ja murehtia 😀

Omista oloista siis vielä että välillä kovastikkin huonoaolo,a mutta ei oksennusta ja tissikipuja jonkin verran koko ajan. Niin ja kaamea väsymys!

Paljon pajon onnea uusille tulokkaille.

Meidän LA tähän 16.6.2017 <3

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos kaikille, kiva olla mukana 🙂 Ja tsemppiä RJP76, olipas surullista luettavaa, voimia siskosi tukemisessa.
      Kunhan selviän tästä räkätaudista, niin tavoitteena olisi päästä aloittamaan liikkuminen/urheilu tauon jälkeen. Onko teille annettu jotain ohjeita/suosituksia mm. kuntosalilla käymisestä, onko kaikki liikkeet ihan turvallisia? Voiko lankuttaa? 🙂

Pitkältä tuntuu odotus varhaisultraa (21.11) ajatellen, tässä olisi vielä parit kekkerit tiedossa, jossa joudun kikkailemaan holittomien juomien kanssa, koska en todellakaan halua kertoa tästä tilanteesta vielä kenellekään. Tuntuu helpommalta varmaan tuon varhaisultran jälkeen, kun tietää onko tuolla oikeasti joku mahan sisällä.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Onnea uusille, varsinkin RJPlle lämpimät onnittelut. Hienoa että teillä onnisti. Tuolta toisesta ketjusta huomasin et ollaan käyty varmaan samalla klinikalla, kun oot samassa kaupungissa käynyt kuin minäkin!

Mä kävin tarkistuttamassa verikokeella tänään et oonhan raskaana. Ei taida olla epäilystä, sillä sen verran pahoinvoiva olen. Ylös ei vielä tuu mut vellaa koko ajan. Sit ku tulos tulee niin soitan ajan ultraan klinikalle 🙂 Nyt siis 5+3 menossa.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos Pinpin ja Aurora! Siskoni on varmasti aika huonona ja välimatkaa meillä on yli 700km… 🙁 Juuri ennen noita suru-uutisia ilmoitin plussaamisen ja mainitsin että meidän tulo niiden häihin on vaarassa ku la aika lähellä. Ja nyt sitten vielä kävi noin 🙁

Mä ostin trainer4you verkkokoulutuksen raskausajan liikunnasta. Siellä hyviä treeniliikkeitä ja ohjeita. Ei saa lankuttaa! Ite en tuota tienny eka raskaudessa ja lankutin 😮 terve tyttö. Ja söin muuten lakua ja salmiakkiaki mitä ei suositella… en tienny et voi aiheuttaa keskenmenon tai kehityshäiriöitä. Salibandy oli kans sellanen mitä pitää välttää. Aika paljon on kuntosaliliikkeitä mitä pitää/on hyvä välttää.

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Mun käsittääkseni salibandya pitää välttää sen jälkeen kun kohtu alkaa nousta ylös ja ulospäin. Näin alussa pitäisi olla lantio suojana ja muutenkin aika hyvät pehmusteet. Meillä on jotkut pelanneet peleissä jopa viikolle 16 saakka. Itse ajattelin syyskauden jälkeen lopettaa. Käyn oman voinnin mukaan treeneissä, mutta peleihin en uskalla. Tietty tota vois kysyä vielä neuvolasta.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Onnea kaikille uusille,ihanaa kun meitä on täällä jo näin monta. Meillä LA 1.6 ja seuraava ultra 22.11. Monella täällä juuri edellisenä päivänä varhaisultra. Mulla on kotidobbleri,ostin kaverilta ja viikon verran oon sykkeen löytänyt. Nyt viikkoja 10+0. Mä oon ajatellut kans niin,et ei pidä hätääntyä,jos ei löydy. En oo vaan vielä kunnolla kuullut sydänääniä,mut se mittaa sykkeen,niin se löytyy joka kerta. Kyllä se vähän helpottaa,mut kuitenkin täyden varmuuden saa vasta oikeassa ultrassa.

Mä joudun sokerirasitukseen aika varhaisessa vaiheessa 12-16 viikoilla jo,koska taustalla on pcos ja mulla oli hoitojen tukena metformiini lääkitys. Ajattelin niin,et käyn eka ultrassa (12+5) ja sen jälkeen sokerirasituksessa. Nyt alkaa pahoinvointi helpottamaan,sekin on hyvä tuota ajatellen.

Huomenna on verikokeisiin mentävä aamulla ja vietävä virtsanäyte. Ja tänään laitoin viimeisen lugesteronin ja otin viimeisen progynovan. Nyt on lääkkeet ohi!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Ainiin, jos oot Pinpin yksityisellä niin sit varmaan ollaan… mietinkin siellä yks kerta että käyköhän täällä joitain jotka täällä kirjoittelee 🙂 Yks eli eka hoito meille tehtiin taysissa mut saalis oli surkea, mitään ei jäänyt pakkaseen eikä ollu aikaa odotella 5kk uutta hoitoa niin siirryttiin yksityiselle ja heti tärppäsi josta siis tuo tyttö.:)

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Ja nyt on sit varattu varhaisultra 16.11. Ihana soittaa klinikalle kun ovat niin iloisia raskautumisesta. Sit kohta kokeileen onnistuuko neuvolaan soittaminen yhtä helposti. Ja mikä parasta, tänään iltavuoro ja sit 15.11. seuraavan kerran töihin. Ihanaa kun on loma edessä!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Onko muilla tullut hiivaoireita nyt raskauden aikana? Oon himoinnu hedelmämehuja, missä on varmaan sokeria ja nyt tuntuu et on hiiva alkamassa. Neuvolassa sanoi et canesten combia voi käyttää, aluksi voidetta ja jos se ei auta niin sitten emätinpuikko. Apteekissa sanoivat ettei asetinta saa käyttää raskauden aikana. Käyttöohjeessa luki ettei ensimmäisellä kolmanneksella saisi käyttää. Oon voidetta laittanu muutaman päivän, mut heti kun lopettaa alkaa taas tuntua. Aika lievä on onneks. Nyt en tiiä uskaltaako sen puikon laittaa.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hyvää lomaa Pinpin! Ja ihan sama fiilis tuosta klinikalle soittamisesta ja sattui vielä sellanen henkilö jolle oon eniten puhunu kaikesta, niin se oli kyllä niin ilonen mun puolesta. 🙂
      Mä en kyl oo suositellu suoraan hiivalääkkeitä käyttään ku just niissä on tuo ettei saisi ainakaan ekalla kolmanneksella käyttää. Ja tosiaan ilman asetinta eli sen suhteen puikko ainoo minkä saa sinne syvemmälle. Kliininen tutkimusnäyttö puuttuu mut ei viitteitä haitallisuudesta niin siksi varotoimenpiteenä ei suositella eka kolmanneksella. Pieni määrähän sitä kyllä vaan imeytyy emättimestä… olen siis itse proviisorina apteekissa.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Täällä on nyt jotenkin todella ankeat tunnelmat ??. Eka ultra on torstaina ja oon ihan kauhuissani. Ehkä johtuu siitä edellisestä keskenmenosta, en tiedä.
      Itkeskelen melkein päivittäin, kun on niin kova huoli. Ja tosi usein käy mielessä, että eihän tää voi mitenkään onnistua koska oon jo näin vanha.
      Töissä ollessa oon ihan kamala ja kotonakin ajoittain. Hermot NIIN kireellä, että tekis mieli repiä hiukset päästä. En tiedä johtuuko hormoneista vai stressistä vai kummastakin ?. Vähän ikävää etenkin töissä olla kireenä kuin viulun kieli, oon psykiatrinen sairaanhoitaja ja osastolla töissä ?. Onneksi en sentään potilaisiin ole (ainakaan vielä) purkanut olojani. Lähinnä tuntuu siltä, että voisin olla itse potilaana tällä hetkellä….

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Onnea ja tervetuloa kaikille uusille tietysti ?. Meinas unohtua ton valitusvirren myötä….

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Pakkaskukka täällä myös odotetaan torstain ultraa kauhunsekaisin tuntein. Luin että alkuraskaudessa hormonit voivat aiheuttaa itkuisuutta ja alavireisyyttä, luulen että se vaikuttaa myös. Mulla on itkuisuus vähän hellittänyt, mutta hermot menee kyllä helposti. Ei tässä oikein voi kun vain odottaa. Jos sua helpottaa niin varmasti saat sairaslomaa torstaihin saakka kun käyt hakemassa. Aika menee nopeammin toisaalta kun on tekemistä. Hurjasti tsemppiä! ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Kiitos Sinihaikara ❤️! Kyllä mä taidan kärvistellä töissä (ainakin niin kauan kunhan en kilahtele potilaille…), vaikka tiukkaa tekeekin. Meneepähän aika tosiaan nopeemmin ainakin.
        Toivotaan, että meillä kummallakin torstai on ihana päivä ja vähän helpottuis tää murehtiminen.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mä tein tänään uuden testin eli viikko väliä siihen ekaan niin nyt näytti viikkoja 3+ eli enemmän ku ekalla kerralla (1-2)…

Miehen kans ollaan välillä taas riidelty ku on jotenki hermot välillä kireellä. Se oli kertonut nyt jo tästä raskaudesta yhdelle kaverille ja kun sanoin ettei vielä saa kertoo niin riitahan siitäkin tuli 🙁 ite kans vaan niin pelkään että jotain menee pieleen. Mies on taas selvästi enemmän innoissaan ku ekassa raskaudessa… toisaalta ihan hyvä niin 🙂

Mä stressaan jo työnantajalle kertomista 🙁 vaikken aio edes kertoa ennen rakenneultraa, jos sinne asti päästään.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

RJP, noilla hormoonimäärien nousuilla se on selvät kaksoset 😉 muuten se testi olisi näyttänyt vaan 2-3.

Huolta koko raskaus. Kahdesti tullut seksin jälkeen punertavaa valkovuotoa, eilen viimeksi. Jos en olisi eilen kuullut kotidopplerilla selkeitä sykkeitä (ihme, sillä tänään vasta rv 8+5), kuvittelisin varmaan sikiön olevan kuollut. Ehkä neuvolassa tai neuvolalääkärillä viimeistään saavat vakuuttuneeksi, että ei tarvitse olla selibaatissa koko loppuraskautta. Nyt ei kyllä harrastella sillä saralla mitään. Ehkä on taas istukka kohdunkaulalla, kuten viimeksi. Silloinkin oli vuotoja.

Meilläkin mies meni kertomaan parille kaverille raskaudesta jo ajat sitten. Kysyin, sanoiko edes, etteivät kerro eteenpäin. Ja ei ollut edes maininnut!

Tsemppejä ultriin ketkä olette menossa ja rentoa odottamista muille. Mä voin täällä rennosti pahoin ja arvon uskallanko kokeilla samaa raskauspahoinvointilääkettä, mitä esikoisesta määrättiin. Ei se kyllä juurikaan auttanut silloin. Nyt vaan olisi tärkeä meno ensi viikolla, jossa en haluaisi oksentaa kesken kaiken.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Täällä olisi vielä vajaa pari viikkoa ensimmäiseen ultraan (21.11) ja on tämä yhtä huolestumista, sikäli helpottavaa kuulla muiltakin samoja tunteita, vaikka ei tätä huolen määrää toivo kenellekään.
      Minulla ei tunnu juuri mitään oireita (paitsi vilua iltaisin) ja olin jo viikonloppuna varma, että tämä oli sitten tässä. Itkin jo menetystä, vaikka mitään varmuutta ei ole mistään. Kävin eilen pitkittyneen flunssan takia taas lääkärissä ja pyysin samalla ottamaan hCG-lukemat, oli yli 10 000 (rv 5+3?), joten on ne arvot reippaasti nousseet.
      On jopa koomista miettiä, että nyt murehdin ensimmäistä ultraa ja mitä sieltä selviää. Sen jälkeen jatkan jo päällä olevaa pelkoa, että tuleeko keskenmeno. Sen jälkeen onkin aika huolestua rakenneultrasta, kun tuota ikääkin alkaa olemaan. Tätä tilannetta on odotettu KAUAN ja siksi pienetkin onnellisuuden hetket tuntuvat jotenkin pelottavilta.

Onko teillä muuten tietoa tuosta rakenneultrasta, että tehdäänkö vasta vkon 12 jälkeen vai onko jollekin tehty jo aiemmin?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Sintti älä pelottele!! 🙂 Arvaa pyöriikö tuo mielessä… no parempi 2 kuin ei yhtään vaikka riskejä onkin. Ja mä en oo uskaltanu harrastaa seksiä!! Saa nähdä missä vaiheessa uskaltaa…?? 😉 Voi ku alkais täälläkin pian kuulla ite sydänäänet.

Eikös se rakenneulta ole viikon 18-20 paikkeilla? Tavallisesti kai viikolla 20. Niskapoimu ultra on aiemmin. Jos rakenneultra tehdään aiemmin kaikkia rakenteita ei voida nähdä. Mulla oli ekassa raskaudessa just reissu siihen aikaan ja oli kiva saada se ennen reissua niin olisikohan ollut juuri joku 19+5 ku tekivät ja varoitti että voi olla ettei joku juttu näy vielä ku oikee aika oli kai 20+0. Mut kyllä sillon kaikki nähtiin ja oli ok. Näin muistelen siis…

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos RJP76 infosta! Meillä on reissu lämpimään suunniteltu/ostettu joulun aikaan, jos kaikki menee hyvin niin silloin alkaisi juuri viikko 12. Joten rakenneultra menee itselläni reilusti reissun jälkeiseen aikaan ensi vuoden puolelle. Nämä kaikki varmasti selviää ekassa ultrassa, kun vaan malttaisi odottaa 🙂
      Täytyy kyllä kommenttienne perusteella harkita tuota kotidopplerin ostoa, jos ultrassa kaikki on hyvin. Voisi helpottaa monia ”onko siellä ketään” -paniikkitilanteita, kun kuulisi sydänäänet.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Juu rakenne ultra vasta viikolla 20. Niskapoimu oli mulla 12+2. Onneksi kaikki siinä hyvin tulokset tulikin nopeasti postitse.
      RJP76 mulla taas tilanne että odotan että mies kertoisi jo vanhemmilleen mutta mä olen jo niin paljon pidemmällä nyt 13+3.
      En mäkään tossa alkuvaiheessa halunnut että kertoo. Itsekin uskalsin lähimmille vasta kun eka ultra oli takana. Ja nyt muutamalle muulle kertonut kun se niskapoimu oli selvä.
      Ja joo itselläkin niin aina jännitti ultraa myös siis tätä niskapoimua eikä vaan varhaisultraa. Jotenki sitä vaan alkaa välil sit hermoilee vaikka jo oli ihan rauhassa. Ja nyt miettii kuuluuko siel sit viel sydän äänet ku seuraava neuvola käynti on 23.11. Siellä siis vasta kuulen ne. Ekalla kerralla sanoi että sitten ensi kerralla voi kuulla, sillon oli vielä liian varhaista.
      Mutta siis täällä joku jo kuullu kotidopleril viikolla 8? Mullahan oli siis eka käynti 8+3.
      Mulla ei hirveäst ole ollu mitään seksi intoa. En tiedä pelkäänkö vai muutenki vaa ollu ettei tee mieli. Alus ainaki pelotti vaikka luin joo ei se vahingoita. No eipä tuo mieskään ole kyl ehdotellu…
      Ne huonot olotki vaihdellu, eihän sitä ny innostu jos etoo nukkuun mennessäkin. Kerran on tullu iltasellakin ylös. Jos nyt sit helpottaa kun ollu vähä jo helpompia päiviä. Näihin aikoihinhan useilla helpottaa.
      Välillähän kyl jo helpotti mut sitte tul takas. Ja toi mun verenpaine ollu taas välillä tosi alhanen. Mont kertaa kaupassa on tarvinnu etsiä tuoli ku alkaa huimata.
      Mutta loppupeleissä kuitenki ihan ok olen voinut valtaosan ajasta kuitenki, voisihan olla huonomminkin ja yökkiä jatkuvasti.
      Hyviä vointeja ja niitä hermoja kaikille 🙂

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hiirulille onnee ku niskapoimu ultra onnellisesti ohi 🙂 mulla oli tänään niin kamala yskäkohtaus et meinasin tukehtua, en saanu happee, oli ihan tosi pelottava tilanne. Mul ei oo astmaa tms. Heti tietty pelkää et nyt se vaikutti negatiivisesti alkioon 🙁

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Niin ja me ollaan kyl kerrottu mun vanhemmille (rahallisesti ovat tukeneet näissä…) ja molempien sisaruksille. Muille vasta rakenneultran jälkeen…

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Meillä hoidoista ties vaan mun äiti ja veli ja muutama mun läheinen ystävä joiden kanssa olen asiaa puinut. Mieshän ei halua puhua kellekään hoidoista. Nytkin on sanonu ettei tarvi sit kaikille kertoa miten on raskaus alkanut. No enhän mäkään tästä ny kaikille huutele, todellakaan.
      Tänää jo aamul peilailin että kyl jo näkyy 🙂 yleens iltaa kohden turvottaa ni on ollu vatsakas olo vast sillon.
      Totesinki nyt et vois sit isäinpäivänä kertoa niillekin ku ei tätä ny enää sillee piilota ku alkaa kyl näkyä.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Itsellä vasta 9 viikkoa täynnä ja pakko pukeutua löysiin vaatteisiin ja neuletakkiin, niin ei kaikki heti tajua. Sen verran pömppömaha on. Kaipa se toisen kohdalla tulee aiemmin näkyviin ja kun nuo vatsalihakset ei maailman tiukimmat ole 😀

Kotidoppleri on hyvä, mutta ei kannata panikoida, jos ei sykettä kuulu. Tosiaan 8+4 jo kuului ja eilen mies olisi halunnut kuulla myös, mutta en löytänyt oikeaa kohtaa. Ja ilmeisesti asiaan vaikutti myös tyhjä virtsarakko. Nyt aamusta täydellä rakolla syke kuului taas hyvin ja nyt en hetkeen kyllä kuuntele. Hirmu usein tai kauaa ei nimittäin saisi kuunnella, tuo kun käyttää samoja ultraääniä mitä ultratkin (tuskin niin paljon tehoja kuitenkaan!). Ja ultriakaan ei saisi tehdä ekalla kolmanneksella turhaan. Kun esikoista odottaessa olin aikeissa mennä ultraan ”turhaan”, lääkäri valisti mua, ettei ultrien turvallisuutta ole todistettu. Menin sitten googlettamaan tietoa ja eteen tuli jotain eläinkokeita, missä ultratut rotat saivat autistisia poikasia ja olin paniikissa 😀 No ei se ihan niin mene ihmisillä ja eläinkokeissa tehot olivat suuria, mutta varovaisuus kaikessa alkuvaiheessa. Influenssarokotettakaan en neuvolassa vielä saanut, sanoivat että turvallisempi 12. viikon jälkeen. Omalla riskillä olisi saanut kuitenkin ottaa vaikka heti. Oletteko muut ottamassa rokotetta? Täällä saa tuleva isäkin rokotteen samalla.

Sain neuvolasta käskyn ottaa voimakasta B6 vitamiinia raskauspahoinvointiin. Ehkä on jo auttanut jonkin verran. Tätä samaa vitamiinia yritin saada jo esikoista odottaessa, mutta kukaan ei osannut neuvoa sen käytössä silloin. Nyt neuvolassa oli ihan esite asiasta.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Syke löytyi ja kaikki näytti hyvältä ? Viikot tarkentuivat eli nyt onkin jo 7+2 ? Miten kävi Pakkaskukka?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Ihanaa Sinihaikara, että sulla kaikki hyvin ❤️

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Ultrasta tultu. Alkio oli todella hankalassa paikassa ihan kohdun seinämässä kiinni ja lääkäri ei millään meinannut saada sitä ensin näkyviin. Viikot ei ainakaan vastanneet eli nyt piti laskujen mukaan olla 7+1 niin näytti olevan 6+4. Kuulemma heittoa voi olla, koska kiinnittymisen ajankohtaa ei tarkalleen tiedetä. Selvää sykettäkään ei näkynyt. Jotain kyllä. Uusi ultra ens tiistaina. Eipä tässä nyt kovin hilpeä olo kyllä ole, vaikka lääkäri oli sitä mieltä, että toivoa on. Itsellä oikeastaan täysin toivoton olo ??

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mä oon saanu jo influenssarokotteen, tytön 2v neuvolassa otettiin molemmat eli vähän ennen raskautumista. 🙂 Nyt aloitan amorion kuurin tähän yskään… pitäisi olla turvallinen lääke. Vähän silti pelottaa mut ei kaa tää yskä ja tulehduskaan hyväksi ole… 🙁

Millä ohjeella Sintti tuota b6 suositellaan? Kiinnostaa et osaa ite tarjota sitä töissä… 🙂 Tuosta ultran haitallisuudesta en oo kuullukaan. Mä kyllä kuuntelin ekas raskaudessa ja terve tyttö tuli mut kiitti neuvosta ihan hyvä huomio. Mä varmaan kyl aloin kuunteleen vasta ku viikkoja enemmän…

Voi Pakkaskukka… mut jos ne kuitenki jotain sykkeen tapasta löysi. Toivotaan parasta! Ja onnee Sinihaikara että kaikki kunnossa! Mulla pitää vielä jännittää reilu viikko ja nyt ei taas oikein oo mitään tuntemuksia 🙁

Nimetön
      Ei-aktiivinen

RJP, neuvolan lapussa lukee 10-25 mg kolmesti päivässä (8 h välein siis). Apteekissa sanoivat, että vähän aikaa sitten ollut jossain aptekkilehdessä (?) juttua asiasta, mutta pahoittelivat, että ei ainakaan heillä ollut tarjota juuri sopivan vahvuista valmistetta, missä ei olisi muita vitamiineja seassa. Mutta möivät vitabalansin tuotteen, missä 200 mg B6 vitamiinia tabletissa eli sen laitan tabletinpilkkojalla 8 osaan. Yksi osa on näin sen 25 mg. Vielä kun hankin pahoinvointirannekkeet (ne oli viimekin raskaudessa) niin jospa tämä oma pahoinvointi tästä helpottaisi.

Normaalistihan doppleria suositellaan käytettäväksikin vasta viikolta 12, joten sitten tuskin enää on mitään riskiä, jos edes riskiä ylipäätään on. Ultrarajoituskin on voimassa vaan ensimmäisellä kolmanneksella ja esim. ihan HUS:in sivuillakin mainittu, vaikka siellä myös sanotaan ettei normaalista tutkimuksesta ole vaaraa. ”Suosituksena kuitenkin on, ettei etenkään ensimmäisen raskauskolmanneksen aikana tulisi tehdä tarpeettomia, toistuvia ja pitkäkestoisia ultraäänitutkimuksia”. Eli ei täällä onneksi kenenkään vauva vaurioidu 🙂 huoli pois.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tässä vielä tietoa: http://lopujo.fi/hoitokeinoja/b6-vitamiini/ samoilta sivustoilta löytyy pahoinvointiin myös muita vinkkejä 🙂

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Voi Pakkaskukka ? Onneksi muutaman päivän päästä uudestaan ultraan. Jos on kiinnittynyt vähän myöhemmin, ei näistä aina tiedä. Mulla on vatsa nyt aika kipeä ja käveleminenkin tuntuu, toivottavasti ei häiriintynyt ultrasta. Tai sitten mulla oli liian kireät housut tänään ?

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Piti siis sanomani tuossa, että jotenkin kohdun perukoilla se alkio tai mun kohtu taaksepäin kallistunut tms., seinämässähän se nyt on kiinni normaalistikin.
        Jooh, ainoa asia mikä tätä vois selittää alkavan keskenmenon lisäksi on myöhäinen kiinnittyminen ja alkion hankala mittaus huonon näkyvyydyn vuoksi.
        Jotenkin vaan olo on toivoton ja ihan voimaton tällä hetkellä. Mutta kiitos tsempistä Sinihaikara ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos Sintti infosta! 🙂 Oliko sulle apua pahoinvointirannekkeista? Mielenkiinnosta kyselen kun meilläkin niitä myynnissä… ite en oo käyttänyt mitään. Yleensä mullei yrjöö tuu vaikka kuinka yökin… pari kertaa on nyt ollu lähellä.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Oon täällä aika pahoinvoivana (oksennus tulisi, jos vaan menisin oksentamaan) tänään ostamani pahoinvointirannekkeet käsissä. Ja B6 vitamiinia ottaneena. Auts se B-vitamiini sattuu vatsaan, vaikka ruuan kanssa ottanut. Alkaa närästys ja kierre on valmis. Närästää, oksettaa, pakko syödä, närästys jatkuu jne. Alkuun näytti hyvälle B-vitamiinin suhteen, nyt ei enää. Taidan jättää väliin. Ja en osaa rannekkeistakaan sanoa auttoivatko viimeksi, nyt eivät ainakaan. Tai sitten tää on vaan jotenkin tosi huono ilta 🙁

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moi,
      Uusi tyyppi täällä. Hyvin alussa mennään eli 5+4. Tuoresiirrosta lähtenyt plussa käynnissä. Eka plussa ja hoitoja ollut pitkään. Pelko on kaverina kokoajan. Mulla on ollut oireina pinkeät ja kipeät rinnat sekä vatsan turvotus. Nyt oireet ovat hävinneet. Voiko oireiden voimakkuus vaihdella vai oliko tämä tässä? Etova olo on välillä, mutta se on ollut mulla myös menkkaoireena.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Onnee Muistahymy ja tervetuloa mukaan! 🙂 Mulla on melkein sama, 5+5. Ja kyllä ne olot voi vaihdella mutta pelottaahan tää koko ajan. Mulla on välillä tosi etova olo ja sit välillä ei oo mitään tuntemuksia. Vielä reilu viikko niin on varhaisultra.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tervetuloa Muistahymy ja onnea ? Mulla myös oireet hävisivät noilla viikoilla ja olin ihan paniikissa, mut noin viikko sen jälkeen alkoi kunnon pahoinvointi. Nyt menossa 7+4 ja on ilmestynyt finnejä leukaan ja välillä enemmän ja välillä vähemmän huono olo. Rinnat ei oo enää kipeet, mutta ovat kasvaneet. Ruokahalu on huono ja kokoajan ähky olo. Silti pakko jotain pientä syödä muutaman tunnin välein.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mä pelkään vessaan menoa niin paljon, että tärisen. Pelkään, että menkat alkaa ja raskaus olikin kemiallinen. Olin tyhmä, kun luin tilastoja ja ymmärsin, kuinka yleisiä kemialliset on ivf-hoidoissa. Lannisti ihan totaalisesti. Jos tämä raskaus jatkuu, ajattelin pyytää päästä neuvolapsykologille, jotta pystyisin saamaan keinoja hallia pelkoa, jotta pystyisi vähän myös nauttimaan raskaudesta.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mä pelkäsin ekassa raskaudessa kans tosi paljon enkä oikein osannu iloita asiasta ollenkaan. Sit ku rakenneultra oli ohi uskalsin jo vähän nauttiakin mutta mitään vaatteita en ostanu ku juuri ennen synnytystä. Sillon oli vielä kem.raskaus takana. Nyt jotenki luotan kun hcg arvo oli niin suuri että siellä jotain on mut odotan vaan ekaa ultraa niin sit tietää taas enemmän. Onhan tää niin erilaista ku jos vaan normaalisti tulis raskaaksi…

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tervetuloa muistahymy ja onnea!
      Toivottavasti pystyt rentoutuun sitten ultran jälkeen. Tosiaan alussa kaikki oireet heittelehtii voi olla välil päiviä ettei ole mitään oireita.
      Mäkin alussa ain pelkäsin vessassa käyntiä. Ja kun oli niitä jomotteluja välillä enempikin. Mutta mulle sanottiin että niitä on koko raskauden aina jotain tuntemuksia että jos ei ole vuotoa kaikki ok. Nytkin mulla oli tässä yks kerta kävelyllä pistävää kipua toisella puolella. Olen kyllä jo rauhoittunut mutta kyllä sitä välillä pelottaa entä jos ei olekaan normaalia. Mulla siis ny 14+0. Mä niin odotan seuraavaa neuvolaa että kuulen sydän äänet. Mutta yritän vaan olla rauhassa ja luottaa että kaikki on hyvin.
      Nyt on sitten molempien perheille raskaudesta kerrottu. Kaikki ollu tosi iloisia. Miehen puolelta hoidoista ei tiedetä.
      Mulla huomenna sokerirasitus sukurasitteen takia. Hiukan pelottaa onko se aivan hirveää ja mikä olo sitten tulee.
      Sinihaikara mullaki ollu tota ähkyä välillä nyt taas tällä viikolla varsinki iltaisin. Ja kun on syöny vaikka olis pienempiki ateria.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Se sokerirasitus tehdään kaikille muistaakseni 30v tai yli… mullakin siis oli se. Kaikki pelotteli että on ihan kamalaa mut mun mielestä ihan turhaan. Litku oli ihan ku olis juonu makeaa sprite limua ja ite vedin sen huikalla enkä miettiny miltä maistuu. Siinä ku sokerit nousi tuli vähän huono olo (vähän sama ku olis syöny liikaa makeaa…). Mulle sanottiin et jos tulee tosi huono olo niin pitää tulla sanomaan niin pääsee pötköttelemään. Ei kyllä tullu. Varmaan riippuu siitäki kuinka elimistö noita sokereita sit käsittelee…
      Mä oon nyt kans aatellu että ku ei oo vuotoo niin kaikki ok. Tää väsymys on ihan kauheeta. Vois mennä kasin ysin aikaan nukkuun mut toi tyttö nukahtaa vasta ysin jälkeen niin on pakko vaan yrittää pysyy hereillä.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Juu tehdään mutta vasta paljon myöhemmin oliko jotai viikosta 25 eteenpäin.Ja ymmärsin niin että tehtäis silti uusiksi siel myöhemmäs vaiheessa vaikka tässä ei nyt olis mitään.
      Mä jotenkin en edes pelkää että tässä nyt olis mitään, et koholla olis sokerit.
      Ja mun koe loppu sitten lyhyeen, ei se tehny pahaa juoda sitä ei ollu niin kamalan makuista kun luulin. Mutta en kerenny istua siellä kovin kauaan odottamas ku tul ylös, just sentää vessaa kerkesin. Että se oli nyt siinä sitten. Sanottiin että lääkäri päättää sitten uusitaanko.
      Ja mulla ei ole viikkoon ollu enää juur huonoa oloa varsinkaan ei aamuisin ja nytkin oli tosi hyvä olo ku menin sinne. Enkä yli viikkoon ole oksentanu.
      Mulle ei sanottu et pääsis makoileen käskettiin vaan istua odottaan ja että jos tulee ylös täytyy tulla sanomaan. Sano et joillain tulee ylös kun paaston jälkeen juo noin makeaa äkkiä ja ymmärsin ettei tarvi olla edes raskaana. Harmittaa kun oli valmistautunu ja nyt kun oli viel lomal ni sillee hyvä mennä.Kohta taas töissä.
      Mut eiks se verinäyte kuitenki katsota joka otettiin ennen juomista et se paasto arvo. Koskaan ei ole ollu koholla kun on sillee verestä tutkittu. Ja äitikin joskus ottaa mult arvoja hällä siis 2tyypin diabetes. No katsotaan nyt sitten millon uusitaan, kai sit kuitenki jossain vaiheessa.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mä en voinut viime raskaudessa mennä sinne sokerirasitukseen pahoinvoinnin vuoksi, joten mittasin kotona paastoarvoja ja arvot tunti aterian jälkeen (satunnaisesti). Niistäkin pystyy päätellä diabeteksen. Oon oksentanut sokerirasituksessa ihan ilman raskauttakin, joten en mielellään menisi sinne nyt. Lähetteen olen saanut, mutta pahoinvoinnissa mahdoton ja kun se kuitenkin vielä uusittaisiin sitten viikolla 25. Eli mittaan itse kotona arvot (instrussa mittari maksoi ainakin aikoinaan 19,90 😀 ja liuskoja saa netin diabeteskaupasta 50 kpl 30 euroa tms. jotka riittää kyllä kauan). Mä en ota niitä neuvolan ”hiv-mittareita” enää lainaan. Joskus otin veren tahraaman laitteen ja sain neulapussin, missä käytettyjäkin neuloja. Yök.

Sokerirasituksissa mulla on ollut kahdenlaisia juomia: joko paksua kirkasta glukoosiliuosta tai sellaista cociksen makuista tummaa lasipullossa, joka aukaistaan ihan pullonavaajalla. Täällä on useampi näytteenottopaikka missä saa käydä ja jos päätän mennä, soitan ja kysyn millaista juomaa missäkin tarjotaan 😀 ainakin aiemmin sairaalan labrassa oli juuri tuo cociksen kaltainen ja se siis tosi helppo juoda.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mulla ei ollu viime raskaudessa ku kerran sokerirasitus sillon vähä myöhemmin vaikka molemmilla vanhemmilla tyyppi2 diabetes ja mun äitillä oli raskaus diabetes ku mut sai…

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Siinä mukissa juoma näytti kirkkaalt mut pöntös kyl kauniin keltaiselta 🙂
      Ja joopa joo ku ei tota edes pelänny ni sit kuitenki se paastoarvo oli hiukan yli viitearvon. Hitsi! Ehkä en sit pelänny siks ku ain toitotetaan et ei saa olla vyötäröl rasvakerrosta niinku äitil ja mul ei ole, aika hoikka oon. No eihän se kai sit kyl ain nii mee ja raskausdiabetes vähä kai eri,vai?
      Neuvolatäti soitti mul tost arvost, ens viikon keskiviikkona aika ni kuulen sit enempi en huomannu kysyä mikä arvo oli. Mittarin saan sillon ja pitää mitata mut et mitä tää nyt tarkottaa täytyykö alkaa kauheasti huolestua?
      no kyl jo huolestuin et miten se sit vauvaan vaikuttaa ja raskauden kulkuun? En niin kauhean nuorikaan ole.
      Sintti, nyt kyl huolestuin et uskallanko mä ottaa sieltä sitä laitetta!?
      Pitäiskö vaan ostaa oma.
      Äiti nyt sit mittas ku oltu kävellen liikentees päivällä ja arvo oli sit sillon hyvä, 5,1.
      Mietin meenkö sin täs sit joku aamu paastoarvoa ottaa etten syö ensin.
      Joku kyseli jossai vaihees influenssarokotuksesta mä kävin ottaa sen viime viikolla kun oli 13+5.
      En uskaltanu olla ottamat jos nyt sitten kuitenkin sen sais, kun sanotaan että raskaus heikentää vastustuskykyä ja sitten siitä tulisi vauvalle jotain. Yleensä ottaen ei muhun mitenkään herkästi tartu.
      Meillä töissä joku vuos kova flussa aalto ja muutamal juuri se influenssakin siis oli eikä mulle tullu sillon minkäänlaista tautia. Mutta jos kuitenki sit raskausaikana tulis ni en kestäis ajatusta et vauva kärsis siks ku en ottanu rokotet.
      Nyt sitten alan stressaa ku niin jo olin luottavainen ja koitin vaan nauttia tästä että vihdoin olen raskaana.Ja kun vatsakin jo vähän on pyöristynyt kivasti.Mun suvussa yhtä ja toista sukurasitetta. Jos toi nyt edesauttaa et muutaki viel tulee.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Niin ja siis sano ettei tarvi uusia koetta et kyl toi jo tarkottas sitä et mul on se raskausdiabetes. Mutta jos itse haluaa et näkee niit oliko nyt sitten rasitus arvoja vai mitä sano?…

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Yleensä noita arvoja kai seurataan ja sit koitetaan ruokavaliolla saada niitä laskeen ja jos ei mikään auta niin sit aloitetaan insuliini. En tiedä kokeillaanko joskus tableteilla jos arvot ei kovin korkeet. Tutulla oli loppuraskaudessa ja sillä aloitettiin insuliini. Usein tietää suurikokoisempaa vauvaa…

Mä aloitan piiiiitkän tauon jälkeen salitreenit huomenna ku nyt on raskauden ajan saliohjelmaki 🙂

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hiiruli, desinfioit sen laitteen pinnat ja katsot ettei sulle anneta käytettyjä neuloja tms. (niitä siis käytetään verinäytteen ottoon). Mä tein ihan kunnon valituksen siitä mun veritahraisesta laitteesta, koska oikeasti voisi olla terveysriski. Niitä pitäisi käyttää jossain puhdistuksessa ennen toiselle asiakkaalle luovuttamista. Mutta omakin laite on ihan hyvä, koska diabetesalttiina mä ainakin olen myöhemmin sitä käyttänyt ja tarkistanut arvoja. Myös mieheltä, jolla suvussa tuota.

Perinnöllisessä diabetestyypissä on hirmu yleistä, että ne paastoarvot on korkeita ja silloin ruualla ei hirveästi voi vaikuttaa. Ja monesti pidempi paasto vaan nostaa niitä (joitakin käsketään jopa syömään aamuyöllä ja lyhentämään paastoa). Maksa alkaa päästää glukoosia vereen paastossa tms. jotain siinä tapahtuu. Jos paastoarvoissa on paljon ylityksiä, helposti saa insuliinit tai tablettilääkkeet. Mulla ei ole paastoarvoissa ikinä ollut vikaa, mutta niissä aterianjälkeisissä sitten. Mutta ne ei ole yhtä ”hankalia”, koska niihin juuri ruokavaliolla voi vaikuttaa. Korkeilla sokereilla lapsi voi kasvaa liian isoksi ja on alttiutta metaboliseen oireyhtymään ja johonkin muuhun, siksi kannattaa antaa hoitaa kunnolla. Eikä kannata pelätä sitä insuliiniakaan, sillä kuitenkin saa asiat hallintaan ja se nostellaan pikkuhiljaa tarpeen mukaan. Monella tutulla ollut.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mitä te ootte saanu syötyä tän pahoinvoinnin kanssa? Mulla on ongelma kun ei tee mieli muuta kuin appelsiineja ja välipalakeksejä. Illalla en saanu syötyä iltapalaa ja heräsin jo yöllä kun oli nälkä, mut olin niin väsyny etten jaksanu ku käydä vaan vessassa. Aamulla sain syötyä jogurttia, mut nyt taas kauhee nälkä ja tosi huono olo. Yritän tässä nyt kanaa ja riisiä syödä, mut kokoajan olo et tulee ylös. Kiva syödä lounas jo 9-10 aikaan ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mullekaan ei meinaa ruoka maistua, väkisin pitää syödä et jaksaa töissä. Suklaa on sellanen et sitä voin syödä mut ei oo kauheen hyvä juttu 😉 mulla ehkä paahtoleipä ihan pelkän margariinin kans ja jogurtti menee parhaiten. Ja omenat myös.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Ultrasta tultu ja niin kun vähän epäilinkin, keskeytynyt keskenmeno taas rv 6+5. Nyt sitten odotellaan aikaa tyhjennykseen, jonka toivon tulevan mahd. pian.
      Tsemppiä kaikille odotukseen ❤️❤️

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Voi ei Pakkaskukka 🙁 iso halaus ja voimia tilanteeseen. Itsellä oli 6+ viikolla keskeytynyt keskenmeno keväällä ja 2 viikkoa odottelin, että sain ajan tyhjennykseen. Niin ikävää aikaa, toivottavasti pääset pian sinne.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Voi itku Pakkaskukka :,( Mulla juuri kyseinen viikko menossa ja pelottaa niin kamalasti ku välillä täysin oireeton… Voimia <3

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Voi Pakkaskukka, olen todella pahoillani ? Niin toivoin että kaikki olisi ollut hyvin ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos kaikille ??! Sydämestäni toivon, että teillä muilla raskaudet jatkuu onnellisesti loppuun saakka.
      Sain jo ajan huomiselle aamulle tyhjennyksen suunnitteluun ja ultraan eli oon toiveikas, että myös itse operaatioon pääsen pian ja elämä voisi taas jatkua jotenkin kohti seuraavia hoitoja.
      Kysyin lahjamunasoluistakin jo kun epäilen, että mulla ongelmana ikä. Mutta lääkäri oli ehdottomasti sitä mieltä, että omilla kannattaa vielä yrittää koska muniksia on ja oon kuitenkin raskautunut hoidoilla helposti. Mutta se jää nähtäväksi sitten ensi vuoden puolella.
      Nyt täytyy vaan puhallella taas hetki ja koota itsensä.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Voi ei Pakkaskukka, olen tosi pahoillani puolestasi <3 Kovasti voimia ja jaksamista tuleviin viikkoihin.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Pahoitteluni Pakkaskukka! Pelkään että meillä on sama tilanne edessä. Tänään ultrattu mut syke ei näkynyt. Kaikuaja muuta oli. Tyyppi vastaa viikkoa pienempää. Mut ens viikolla sit nähdään, mihin suuntaan mennään. Pitää tässä yrittää repiä iloa ja intoa olla töissä. Ihan hirveästi sitä ei ole. Tosin yritän muistuttaa et ihmeitä on tapahtunut, vanhin kummipoikani sellainen juuri on.

Tsemppiä muille ja parempia ultrauutisia!

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Pinpin, älä menetä vielä toivoa ❤️. Paljon sulla pitäisi olla viikkoja kasassa nyt? Odottaminen sinne ensi viikkoon on tuskallista, mutta niin kuin sanoitkin, kannattaa olla töissä ja pitää ittensä kiireisenä. Se oli ainoa asia mikä mulla auttoi vaikka välillä töissä helvetin tiukkaa tekikin.
        Mä lähetän täältä sulle sylillisen voimia ja toivoa, että kaikki menisi kuitenkin hyvin ❤️❤️❤️
        Mulla kaavinta ensi maanantaina (ei toimi lääkkeellinen tyhjennys). Josko sitten vähän helpottaisi ja surussa pääsisi taas askeleen eteen päin.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos pakkaskukka. Viikkoja pitäisi olla 7+2. Ja lääkäri sanoi et hänellä juuri oli vastaava tapaus ja se päättyi juuri oikealla tapaa.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Toivoa on ??

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Pidän peukkuja Pinpin että kaikki on ok.
      Miten pitkään tarkalleen tukilääkitystä jatketaan lääkkeellisessä pas:ssa?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Peukkuja täältäkin Pinpin.

Olen pelännyt koko ajan, että onko kaikki kunnossa, kun ei ole oikein mitään oireita. Tänään alkoi menkkamaiset kivut ja äsken tuli ihan kirkasta verta pikkuhousunsuojaan 🙁 Ultra olisi maanantaina, mutta pahoin pelkään että oliko tämäkin tässä ja kesken meni 🙁

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Ootko Aurora soittanut sun polille/klinikalle? Voisitkohan aikaistaa sun ultraa? Vuotoahan voi olla ja kipuja myös vaikka kaikki olisikin hyvin ?. Toivotaan parasta!!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos Pakkaskukka <3 Ollaan julkisella, joten täytyy soittaa heti huomenna aamulla. Varasin jo ylihuomiselle yksityiseltä ajan, en pysty kyllä odottamaan maanantaihin, varsinkin jos tämä jatkuu tällaisena. Kipuja on selässä ja alavatsassa ja tiputtelua koko ajan 🙁 Ei voi kuin odottaa, että miten tämä etenee…

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Nyt ei ole kyllä epäselvyyttä, mistä tässä on kyse;(Kivut vain yltyy ja tulee verisiä hyytymiä. Sain siirrettyä huomiseen aamupäivään yksityisen ultran. Niin surullinen olo ja mies on juuri työmatkalla, eikä pysty kuin pikaisesti soittamaan missä täällä mennään. Romahdin äsken puhelimessa täysin, en jaksa edes ajatella miten tästä selviää.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Voi ei Aurora! :,( Voimia <3

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos RJP76 <3

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Aurora, hyvä kun sait ultran siirrettyä huomiselle. Milloin sun mies tulee kotiin? Oisko ketään kaveria joka voisi olla sun tukena.
      Tiedän, että toi tunne on niin kamala ja tuntuu, ettei siitä ikinä selviä jos on keskenmenosta kyse.
      Ajan kanssa se kyllä helpottaa ja suremalla suru pois.
      Mun ekan keskenmenon aikana/jälkeen olin varma, etten selviä asiasta. Itkin ja olin todella ahdistunut. En kestänyt nähdä raskaana olevia ihmisiä enkä vauvoja. Tuntui niin väärältä, etten itse voinut kokea sitä onnea.
      Palasin kuitenkin tosi nopeasti saikulta töihin, vaikka ajatus oli ihan hirveä alkuun. Mutta huomasin pian että tehdessä jotakin ns. arkipäiväistä ja ajatukset eivät pyörineet pelkästään keskenmenossa, menetyksessä ja itsesyytöksissä (mitkä oli aivan turhia, mutta kaikkea sitä miettii tietysti) olo alkoi hitaasti mutta varmasti helpottamaan.
      Aikansa se ottaa, mutta siitä selviää! Ja muista, että sulla on oikeus surra juuri niin kauan kun susta siltä tuntuu.
      Tietenkin toivon, että ultrassa selviäisi asiat kaikesta huolimatta parhain päin huomenna, mutta halusin vaan kertoa, ettei elämä onneksi lopu keskenmenoon vaikka se todellakin sillä hetkellä siltä tuntuu kun sen joutuu kokemaan.
      Rutistus ja voimia + tsemppiä huomiselle ❤️❤️❤️

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Olipa täällä nyt ikäviä kuulumisia.
      Pakkaskukka, olen niin niin pahoillani! 🙁 En voi edes kuvitella kuinka ikävää se keskenmeno on kun ei ole kokemusta. Toivon kovasti voimia sulle/teille ja myöhempiin hoitoihin onnea.
      Aurora, sinullekin paljon voimia jospa kuitenkin olisi vielä toivoa vaikka pahalta kuulostaa.
      Pinpin pidän sulle peukkuja että sydämensyke löytyy. Oon kuullu vastaavista tapauksista että viikon päästä löytynyt syke. Tsemppiä!
      Sinihaikara ja RJP76, mullakin oli niitä päiviä kun söi suunnilleen vaan näkkäriä, kaura välipalakeksejä, viiliä ja hedelmiä. Sillon välillä kyl mietti mitä tästä tulee ja koska oikeen helpottaa. No nyt jo ruoka pääsääntöisesti maistuu. Enää ei ole etonu enkä ole oksentanu pariin viikkoon. Kun ei lasketa tota litkun juomista joka ulos tuli. Mut on jotain mitä en syö, en uskal edes viel kokeilla.
      Arvot ollu ny aika hyvät kun äitin mittaril mitattu otin sen eilen kotia ja aamul paastoarvo 4,1. Mä tiistaina soitin neuvolaan ja kysyin arvoa mikä sillon verikokees oli ollu. Oli 5,4 ja tavoite olis alle 5,3 joten ei sit ollu tosiaan paljoa yli.
      Mietin miten vaikuttaa et tankkas ruokaa sillon edellisen päivän norm.enempi illal ku niin pelkäsin et aamul heikkoa tekee. Mulla jo siksikin voi heikottaa kun se verenpaine vähän alhainen.
      Ja sitten se edellisen päivän kyläilyt kahdes paikkaa herkkui joita en muuten ole nyt syöny ja et ei tullu liikuntaa sinä päivänä. Muutenhan tulee liikuntaa joka päivä.
      No ens viikol kuulen sit tästä lisää alku paniikin jälkeen olen rauhoittunu. Neuvola tätikin käski olla menettämättä vielä yö unia kun ei arvo pahasti ylhäällä ja sillon maanantaina loppu päivästä ei koholla ollu kun äidillä mitattiin arvoja.
      Jokos Tinakenkätyttö olet käynyt kokeessa?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Pakkaskukka,olen pahoillani.

Toivon teille muille hyviä uutisia.

Hiiruli79,en ole vielä käynyt. Tänään tuli juuri 12 viikkoa täyteen,joten tänään on eka päivä kun olisin voinut mennä. Ajattelin kuitenkin käydä ensin ultrassa tiistaina ja sitten vasta varata ajan sokerirasitukseen. Jotenkin on pelko siitä,onko kaikki hyvin,niin en halua ”turhaan” mennä. Kaikki on ihan hyvin,ei ole mitään oireita tms. Se on vaan tää epävarmuus. Nyt oon ollut lauantaista lähtien flunssassa ja aika sitkeästi on,en ole vieläkään kunnossa. Joten hyväkin,etten ollut tuonne kiirehtimässä. Kunhan vaan tiistaihin mennessä parantuisi , niin ei tuota ultraa tarvitsisi siirtää.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Lämmin kiitos Pakkaskukka lohduttavista sanoista ja kokemustesi jakamisesta <3
      Eloton sikiö löytyi ultrassa ja nyt voin vain toivoa, että kohtu tyhjentyisi kunnolla eikä kivut yltyisi niin koviksi, etten selviäisi kotona.
      Mies tulee onneksi illalla kotiin, niin on turvallisempi olo itselläkin.
      Soitin myös omalle poliklinikalle tilanteen ja koska he eivät todenneet tuota ultra-tilannetta (kävin yksityisellä) jatkan tukilääkkeitä vielä maanantaihin, kun menen sinne tarkistukseen (oli siis tarkoitus mennä varhaisultraan). Jos ei ole tyhjentynyt, niin sitten ilmeisesti aloitetaan se lääkitys. Jos kivut ja vuoto yltyy, niin täytyy tuumata tilanne viikonloppuna päivystyksessä uudemman kerran.

Vaikka tämä lopputulos oli kaikkine oireine, kipuine ja vuotoineen aivan selvä, niin oli se kuitenkin aika lohduttoman lopullista tänään lääkärissä 🙁 Onneksi oli ihana lääkäri, joka myös suositteli kääntymään psykologin puoleen. Sainkin akuuttiajan huomiselle, ei se ainakaan voi pahentaa tätä oloa.

Näin kävi siis täällä ja nyt en jaksa muuta kuin surra. En jaksa miettiä, miten tästä noustaan tai milloin jatketaan hoitoja. Kerrassaan tyhjä olo.
      Toivottavasti teillä muilla odotus sujuu kaikin tavoin onnellisesti, pidän peukkuja jokaikiselle <3 Voimia myös sinulle Pakkaskukka <3

Nimetön
        Ei-aktiivinen

Halaus Aurora ❤️❤️❤️❤️!!

Ei sun tarvikaan nyt muuta kuin surra menetystä, se on sun oikeus ja suru on jo askel eteen päin.

Todella hienoa, että pääset psykologille. Puhuminen auttaa varmasti!

Kovasti voimia täältä ?. Samoja tunteita käyn läpi.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Voi Aurora, osanottoni huonoista uutisista ? Toivottavasti psygologilla käynnistä on hyötyä ja hyvä että miehesi tulee kotiin ettet ole yksin.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos kaikille tsempeistä ?. Mä vetäydyn nyt täältä palstalta ja toivotan jokaiselle onnea raskauksien kanssa ja toivon, että kaikki sujuu hyvin loppuun saakka ?. Auroralle lähetän erityisesti voimia ja halauksen suruun ❤️

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Voi miten ikäviä uutisia Aurora 🙁 Pillahdin itkuun kun luin viestisi. Kovasti voimia teille ja hyvä että olet saamassa apua.

Meillä on huomenna neuvola ja ei oikein tässä tilanteessa huvita sinne mennä. Mut ei kai auta.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Aurora, olen niin pahoillani että teille kävi nyt noin ikävästi. 🙁
      Paljon voimia! tosi hyvä että mies on tulossa jo kotia. Ja että saat keskustelu apua se on varmasti hyväksi.
      En voi edes kuvitella kuinka kamala tilanne teillä Aurora ja Pakkaskukka on.Eihän sitä voi tietää kun ei itse ole kokenut, voi vaan kuvitella mitä se on.
      Tinakenkätyttö, enpä yhtään ajatellut et meillähän oli noin pari viikkoa eroa viikoissa. Joo parantele ittes ensin hyvin ja varaa aikaa sitten vasta kun todella olet kunnossa. Sehän oli 12-16 viikoilla niin sulla vielä aikaa käydä kokeessa.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Voi kuinka ikäviä uutisia täällä nyt paljon 🙁 meillä on maanantaina eka ultra ja nyt kyllä toivon positiivisia uutisia tämän surun keskelle… siskollani on ystävänsä hautajaiset lauantaina ja se voi edelleen aika huonosti, surutyö vielä kesken. Tänään sitten vielä kuulin että isälläni on ollut kai aivoverenkiertohäiriö. Onneksi soitin ja kuulin eiliset oireet niin käskin menemään päivystykseen. Toivottavasti ei olisi mitään vakavampaa… 🙁 Huomenna ja ylihuomenna on pikkujoulut, täytyy koittaa kaikesta huolimatta nauttia noista.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Lämmin kiitos tsempeistä <3 Vetäydyn myös täältä foorumilta, kaikkea hyvää teille kaikille <3

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Varhaisultrassa käyty… syke löytyi, jeeeeeeee!!! Ja mikä parasta, VAIN 1 syke ja ruskuaispussi! 🙂 Jännitin niin että maha oli ihan sekaisin. Hauska ku kaikki hoitajat tuolla oli niin iloisia ja halusivat kuulla kuinka tää eteni ja pyys ilmotteleen kuulumisia ku käyn ultrassa. Toivotaan että kaikki menis hyvin tästä eteenpäinkin. Nyt siis 7+1 ja laskettuaika 9.7.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hienoa! Kiva kuulla välillä hyviä uutisia. Onnea RJP76 ?

Mulla yskä jatkuu edelleen ja nyt ottaa vähän henkeen/ pistää vasempaan keuhkoon ? Oliko jollain täällä antibiootit? Voiko tähän syödä mitään lääkkeitä raskauden aikana? Menen tänään lääkäriin.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos Sinihaikara! Mullahan on ollu kamala yskä jo ennen sitä siirtoa. Lääkärissä en käyny mut mun isä kuunteli mun keuhkot ku olivat täällä käymässä ja niistä ei mitään kuulunut. Kirjoitti myös antibioottikuurin kun oli niin limainen yskä. Amorion on turvallinen antibiootti. Se auttoi mutta ajoittain yskin vieläkin ja sen jälkeen tulee kiva veren maku suuhun… 🙁 Kauheesti ei oo ilman reseptiä mitään saatavilla, yskänlääkkeistä ei oo oikein hyötyä niin turhaa niitä sit ottaa (ulkoa en muista saisko jotain niistä käyttää)

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Onnea RJP 🙂

Mulla oli viime raskaudessa kauhea yskä ja ainakaan silloin ei saanut mitään yskänlääkettä ottaa. Se oli kyllä kamalaa. Hunaja jonkin verran auttoi. Mun ystävä taas otti yskänlääkkeitä raskaanakin, ei välittänyt kielloista. Sanoi, ettei saa muuten nukuttua. Mä en ymmärrä sitä, kun sanotaan ettei ne auta. No ei ne paranna juu, mutta se yskänärsytys helpottaa hetkeksi ja saat nukuttua (tai muut kanssa-asujat edes saavat). Codesan comp on se ”myrkky” jolla ainakin saan nukuttua. Reseptilääke kyllä. Codetabs auttaa vaan vähän, mutta paremman puutteessa otan sitä (reseptitön), mutta en raskaana.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Resilar -nimistä yskänlääkettä ostin apteekista kun sanoivat että voi käyttää. En oo uskaltanu kun yhtenä yönä muutama viikko sitten käyttää. Tänään lääkäri sanoi ettei kannatta yskänlääkkeitä ottaa vaan imeskellä kurkkupastilleja. Saako hunajaa käyttää raskauden aikana? Jäi edelleen seurantaan yskä jos loppuviikosta kuumetta niin sitten antibiootit. Tulehdusarvot olivat 16. Tänään oli lämpöä 37,4 ja sain pari päivää taas saikkua.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hieno RJP! Täytyy kyl sanoa et tuolla on ihanat hoitajat. Meitäkin viimeksi tuli halaamaan ns. vakihoitajamme kun näki koneelta mitä sinne oli kirjoitettu.

Mä oon tän päivän saikulla. Sain sit varmaan stressistä (joo, ei oo hyväksi mutta ihan varmasti sitä on nyt tarjolla) ripsitupentulehduksen. Tää on vaivannu mua urakalla 20 vuotta sit ja nyt sit. Voin sanoa et noin paskaa palvelua en oo saanu aiemmin työterveydessä. Olis vissiin luomi turvonneena pitäny mennä palveleen asiakkaita. Nytkin ihmiset katsoi kieroon ku kaupas kävin 🙁 No saapa pötkötellä rauhassa uudessa olkkarissa!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Nyt on vaihtunu huonovointisuus spontaaniksi oksenteluksi. Lauantaina oksensin aamiaisen suihkun lattialle kun yritin pestä hampaita. Äsken heräsin päikkäreiltä ja totesin et vähän on nälkä. Ehdin saada ruuan mikroon ja hörppäsin vettä lasista, samantien oksentamaan. Oksennuksen jälkeen oksensin myös verta. Varmaan tulee kurkusta kaiken tän yskimisen takia ? Muuten ei erityisemmin ole huono olo.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hunajaa ei saa antaa alle 1 vuotiaille, mutta en ole lukenut raskaana olevilta olevan kielletty. Ei ainakaan ole kiellettyjen listassa missään ja nyt googletin, että voisi käyttää. Ja mun kaveri kasvattaa mehiläisiä ja on jokaisen raskautensa aikana ottanut PALJON. Ja tosiaan itsekin käytin (kuumaan teehen).

En oksenna edelleenkään, yökin vaan… ja etenkin jos vatsa tyhjä, pesen hampaita tai haistan kahvia. Mutta aivan jatkuva karmea oksettava olotila on. Kuvittelin jo menevän ohi, mutta ehei, tää vaan pahenee! Kyllä se oksennus kohta sieltä tulee ihan kunnolla.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Yskänlääkkeistä ei ole kaiheasti tutkittua näyttöä että tehoaisivat, etenkään limaa irrottavat mutta kyllähän niitä silti käytetään paljon (itsekin niitä asiakkaille toimitan). Codesan comp onkin ainoita joka oikeasti hillitsee yskää. Mä jostain taas luin että hunajaa ei pitäisi käyttää raskauden aikana ja ite en uskalla ottaa. En uskalla edes syödä salmiakkia tai lakritsia vaikka ekassa raskaudessa söin jonkin verran… niitä kyllä tekis mieli. Mulla on lauantaisin herkkupäivä niin täytyy sit herkutella pääosin vaan suklaalla 😉 Toivottavasti oma pahaolo ei tästä pahene. Minä ku en yleensä koskaan oksenna, oksennustautia mulla ei ole ollu koskaan.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

”Hunaja on kuumentamatonta elävää ravintoa, joten siinä saattaa esiintyä Clostridium botulinum -bakteerin itiöitä. Näitä itiöitä tavataan suhteellisen yleisesti esimerkiksi maaperässä ja pölyssä. Imeväisikäisillä lapsilla ruoansulatuskanavaan päässeet itiöt voivat aiheuttaa sairastumisen, koska ruoansulatuskanavan ja suoliston normaalifloora ei ole vielä kehittynyt. Hunajaa ei tämän vuoksi suositella alle 1-vuotiaille lapsille.

Yli vuoden ikäisille lapsille ja aikuisille Clostridium botulinum -bakteerin itiöt ovat vaarattomia ja he voivat käyttää hunajaa makeutusaineena päivittäin. Myös odottava tai imettävä äiti voi huoletta käyttää hunajaa, sillä mahdolliset itiöt eivät kulkeudu äidin tai äidinmaidon kautta lapseen.”

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Keskenmeno. Tuo helvetin ruma sana. Vuotoa ja uutta hoitoa odotellessa toivotan kaikkea hyvää teille raskaana oleville!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Voi itku Pinpin! Voimia ja tsemppiä! <3 Oliko sulla jotain ennakko oireita vai selviskö vasta ultrassa?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Voi ei Pinpin… Todella surullista…

Mä kävin eilen niskaturvotus ultrassa,viikkoja pitäis olla 12+5 mutta vastasi 12+1. Kaikki oli hyvin, pieni pomppi ylös ja alas. Sain monta ihanaa kuvaa,yhdessä näkyy jalkapohjat. Toivottavasti tästä on helpompi jatkaa eteenpäin. Huomenna varaan ajan sokerirasitukseen. Tietääkö kukaan,mistä johtuu tai kertooko jostain,kun pieni kasvaa hitaammin,kuin pitäisi.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Voi Pinpin, otan osaa ?

Tinakenkätyttö mulla on parilla kaverilla vauvat kasvaneet hitaasti ja syntyneet pieninä (muistaakseni alle 3 kiloa). Toisella oli koko raskauden ajan korkea verenpaine, voi olla että se vaikutti asiaan. Toinen taas on terveysintoilija, joka liikkuu paljon ja syö superterveellisesti. Itselle tuli olo että mahtoiko vauva saada tarpeeksi ravintoa. Normaalit lapset molemmat kuitenkin saivat. Verenpaineäidin lapsi on edelleen 2-vuotiaana pienikokoinen ja hento. Terveysintoilijan lapsi on hienosti saanut kiinni ikätoverinsa, eikä huomaa enää ollenkaan että on syntynyt pienenä.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Rjp, ei ollut oireita ennen viime viikon ultraa missä tämä mahdollisuus selvisi. Nyt on sit vuoto alkanut ja alaselkää särkee. Kauheen kiva kun en saanu eilen lääkkeitä kun sähköiset reseptit ei toiminut. Tosin apteekissa multa kysyttiin et oonko ollut leikkauksessa kun on kovat (panacod+burana, ei nyt mitenkään outo yhdistelmä) lääkkeet. Vastasin et ei kun ihan muuta vaivaa. Kehtas vielä sit kysyy et mitä. Totesin ettei kyl kuulu asiaan. Minusta outoa käytöstä ja laitan kyl palautetta asiasta.

Kiitos teille kaikille ❤

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Ikävää Pinpin että apteekki käyntikin meni noin. 🙁 Laita vaan palautetta. Meitä koulutetaan toimimaan apteekissa noin. Meilläkin oli hiljattain valmennusta jossa ohjattiin menettelemään noin. Minä kysyin kouluttajalta juurikin tuota että entä jos asiakas reagoi noin… Haluan vaan sanoa että se on asiakkaasta välittämistä, ei utelua tms. mutta senkin voi esittää monella tavalla ja saada tuntumaan asiakkaasta ikävältä. Itse olen aika varovainen juuri noissa kysymyksissä, asiakkaasta näkee aika pian haluaako kertoa vai ei.

Tsemppiä <3 Pelottaa kyllä seuraava ultra kun nyt ajattelee olevansa raskaana ja mitä jos ei sieltä löydykään enää mitään seuraavalla kerralla… kun se kerta voi tapahtua ilman minkäänlaista ennakkovaroitusta…

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos infosta RJP! Toki sekin miten asian esittää, silläkin on merkitystä. Tämä täti tivasi vähän vihaisella/kypsällä äänensävyllä asiaa. Eihän se hänen eikä minun vika ole jos järjestelmä ei toimi.

Tänään sain lääkkeen ja miellyttävää palvelua toisaalla. Sanoinkin et tähän asti pärjänny vielä kotona olevilla lääkkeillä mut kyllä huomaa et joka hetki tulee kipuja enemmän ja lääkkeitä jo vähän kaipaa. Ja ei, ei kysytty mitään miksi niitä haen vaan et otanko kaikki 😉

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Pinpin olen todella pahoillani puolestasi! voimia!

Mulla oli eilen neuvola ja sain sieltä lainaan sokerimittarin.
      Sintti, se oli aivan uusi. Ja kaikki tykötarpeet paketeissa.
      Hoitaja sanoi ettei kannata nyt murehtia tätä kun ei mulla ole ollu itse mitattuna ne arvot kertaakaan koholla. Seurataan nyt vain tilannetta miten jatkossa ja toivotaan ettei kovin nouse. En mä enää sitä niin mieti kun tilanne kerta nyt hyvä.
      Ja tosiaan nyt sain kuulla ne sydänäänet oli se kyl mahtavaa, jännitin niin.
      Kova oli jumputus 🙂
      Vatsa kovin jo pullottaa sanokin kun tunnusteli että selkeesti kohtu noussut esille. Töihinkin on jo palattu ja siellä nyt sitten kerroin ennenkuin alkaa kuiskutus että olen lihonnut 🙂
      Niin ihanan iloisia kaikki olleet.
      RJP76, ihanaa että teillä ultrassa kaikki hyvin.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitos vastauksistanne ? Kysyn vielä neuvolasta seuraavalla kerralla. Olin tietysti just viime viikon kuumeessa enkä saanut syötyä kunnolla,nesteet ei pysynyt sisällä. Et en tiedä voiko se sitten vaikuttaa. Muuten kyllä pyrin syömään terveellisesti ja runsaasti. Terveenä kyllä liikun paljon koirien kanssa. Paino on nyt noussut kilon viime neuvolakäynnistä.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Onkohan täällä seuraava keskenmenon uhri…? Tänään aamulla punaista vuotoa oli tullut alushousun suojaan. Hätäännyin tietty heti. Soitin klinikalle ja sanoivat että varataan aika ultraan jos siltä tuntuu. Heti en varannut mut nyt taidan varata kuitenkin… to vapaa niin sillon vasta pääsen.
      Olin niin hädissäni että kaivelin kotidopplerin esiin vaikka tiesin ettei sillä mitään kuule välttämättä tässä vaiheessa (8+1) mutta kuulin sillä sydänäänet eli ilmeisesti hengissä vielä..? Mulla ei tuossa aiemmassa raskaudessa vuotoa niin tämä on uusi tilanne minulle 🙁

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Älä vielä menetä toivoa RJP76. Kuulit sykkeen ja pääset ultraan tällä viikolla. Vuodon syitä on miljoonia ja minulle ainakin ivf-hoitaja sanoi että vuoto on normaalia raskauden aikana.

Mulla on tänään ensimmäinen neuvola ja pelottaa aivan älyttömästi, onneksi mies pääsee mukaan. Kuuntelevatko ne siellä vauvan sykkeen? Nyt on 9+6. On todella turvonnut olo ja luulen että minulle on tullut liikaa painoa ja saan siitä kommenttia ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

RJP76 mulla tuli vuotoa 9+3. Eli niukkaa rusehtavaa ja vähän limaista (limakalvon tapaista) ja vähän punaista. Lepäilin ja otin rauhallisesti,sitten se loppui. Mitään syytä ei selvinnyt,en siis edes soittanut minnekään enkä mennyt ultraan,vaan vasta nt-ultraan,kipuja ei ollut,paitsi noita kohdun kasvukipuja. Kaverini sanoi,jolla myös hoitoja taustalla,että kohtu kasvaessaan saattaa rikkoa pieniä verisuonia. Dopplerilla löysin sykkeen.

Hei,miten teillä muilla miehet suhtautuu? Meillä mies ei paljon puhu asiasta ja hän on ollut paljon töissä,ei ole päässyt neuvolaan eikä kumpaankaan ultraan mukaan. Mutta eilen hän lähti kaverinsa kanssa toiseen kaupunkiin katsomaan lastenvaruste valikoimaa ja vertailemaan hintoja. Samalla kävi katsomassa missä on lähin HopLop ?. Minusta tuo oli jotenkin hellyttävää, ja juuri tuo,että miesten kohdalla tunteet näkyvät enemmän juuri toimintana. Ei hän vielä ostanut mitään,mutta sanoi että seuraavan kerran mennään yhdessä ja sitten varmaan tehdään jo hankintojakin.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

RJP, mullakin tullut vuotoja ja vaarattomia ovat olleet. Yhdesti jo kiiruhdin yksityiselle ultraan ja pulitin 200 euroa siitä säikähdyksestä. Kaikki oli hyvin. Toivottavasti sinullakin.

Sinihaikara, täällä ainakin on rv 10 raja, että sen jälkeen vasta kuuntelevat sykkeet. Aiemmin kun ei välttämättä löydy ja sitten voi huolestua turhaan sen vuoksi. Ja ainakin entinen oma neuvolatäti oli niin huono löytämään sykkeet myöhemminkin, että itse sain neuvoa mistä ne löytyy. Kotidopplerilla kuuluu hyvin tosi aikaisinkin, jos virtsarakossa on virtsaa. Jos tyhjä, ei kuulu… näin olen itse huomannut.

Tinakenkätyttö, meillä mies on niin intona, että välillä saa palautella sitä maan pinnalle. Se taitaa kuvitella vauvanhoidon olevan jotain kovinkin hauskaa ja helppoa 😀 Osaksi sen into taitaa johtua siitäkin, että se turvautuu mun kokemukseen (kun on jo yksi lapsi). Muuten olisi takuulla paniikissa.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kiitti kannustuksista! Vuotoa ei ole tullut aamun jälkeen ja se oli silloin aivan punaista. Vatsaa on jonkin verran vihlonut ja sattunut mutta johtunee kohdun kasvusta… eka neuvola torstaina ja mietin nyt menenkö ultraan. Mulla oli virstarakko ihan tyhjä ku juuri kävin vessassa ennen ku kuuntelin dopplerilla ja kuulin kyllä. Ei kai siitä jumputuksesta voi erehtyä..? Vertailun vuoksi kuuntelin muualta eikä kuulunut mitään 🙂
      Meillä mies on tässä raskaudessa jotenki enemmän mukana ku ekassa. Ei malttais olla kertomatta tästä mut oon kieltäny ettei vielä saa kertoa…

Nimetön
      Ei-aktiivinen

RJP, mä ajattelin että kun näkyvyyden parantamiseksi ultrassakin (vatsan päältä) pitää olla virtsaa rakossa ja kun doppleri perustuu samoihin ultraääniin, siksi mulla kuuluu paremmin kun on virtsaa rakossa. Mutta se on vanha doppleri (8v?) eikä varmaan niin tehokas, uusilla varmaan kuuluu helpommin. Kaveri oli kuunnellut tyytyväisenä omia sykkeitään dopplerilla ja vasta myöhemmin tajunnut asian, mutta se sikiön sykehän on 150 tms. eli tosi nopea. Ei sitä mielestäni voi sekoittaa, kun tietää millaista rytmiä etsii. Vaikka on mullakin välillä lepopulssi sadan tienoilla (alkuraskaudessa etenkin).

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Neuvolasta kotiuduttu ja hyvin meni ? Neuvolatäti oli todella mukava eikä sanonut painostakaan vielä mitään, tietty kun oon ollu kipeenä niin oon liikkunu vähemmän. Sykkeet kuuluivat pitkän etsimisen jälkeen ? Kuuluivat todella ylhäältä navan alta. Ihana humpsutus, kuulosti vähän koiran läähätykseltä neuvolan ikivanhalla härvelillä ? Taisivat olla 162 eli hyvin erottaa omista sykkeistä jos tulee hankittua oma dopleri.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mulla on myös vanha doppleri, sain sen ex-työnantajalta jolla ollut se käytössä kai jotain 10v sitte… 😮 Mutta hyvin kuului. Ei kai oma syke voi tuolla kuulua..? Mulla äänet kuului nyt alhaalla ja hieman oikealla. Oma syke kyllä siinä paniikissa saattoi olla vaikka yhtä nopea. Koskahan noita uskaltais kuunnella uudestaan?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kyllä se on mun oma syke minkä kuulen tuolla dopplerilla 🙁 täytyy varata huomenna aika ultraan. 🙁 välillä on kovia kuukautistyyppisiä kipuja mut vuotoa ei ole ollut yhtään sen aamun jälkeen.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tänään oli heti aamusta eka neuvola. Siellä kaikki ok. Sit myöhemmin se pelätty ultra… turhaa pelkäsin, kaikki oli onneksi ok. Hyvin oli kasvanut ja vastasi viikkoja, liikkuikin. Pienet kädet ja jalat näkyi myös <3

Nimetön
      Ei-aktiivinen

RJP76 Hyvä että kaikki hyvin 🙂
      Tinakenkätyttö, meilläkään mies ei niin puhu paitsi kun mä aloitan keskustelun. Turvakaukaloista se on kyl puhunut et millanen nyt uuteen autoon menee että siel jotku kiinnikkeet ei tarvi turvavyön kaa pelata. Eikä se ole viel kellekään perheen ulkopuolella kertonut. Mä mietin tossa yks päivä kun sen yks kaveri kävi, että huomaako se vatsaa ja kysyy 🙂
      No ehkei ne miehet katso sillee et ne huomais tai että ajattelis et toi on raskaana. Katso varmaan vaan et olen lihonnut 🙂
      Osaan jo kuvitella monen kommentin kun tuolla mies kullalla on kuitenkin jo ikää 10vuotta mua enemmän.Että vielä se haluaa vaipparallin aloittaa 🙂
      Kun kyllä tää jo näkyy selkeesti. Mietin jo kuinka kauan mahtaa talvitakit mahtua ja millasen kaavun jostain löytäisi…? Äitiyshousut olen ostanut jo aika alussa kun olin siellä varhais ultrassa isommas kaupungis. Arvelutti jo sillon ostaa mut tiesin että ei siellä niin tule käytyä ja meidän kyläst ei saa. Ja kun ei menny oikee omat enää, niin turvotti alussa ja tiukat ahdisti. Paljon käytän neulemekkoja ja sitten vaan sitä xl sukkahousua ostanu.
      Ei varmaan omasta pikkukaupungista löydy takkia, koska kerkee ja pääsee johonkin lähteen ostoksille. Netissäkin kyl katselin mutta en oikee viel löytäny. Ja en oikee tykkää tilailla, en ikinä tiiä et mitä kokoa. Aina ainaki hihat on liian lyhyitä. KIrpparilta tein kyl löydön ku löyty toiset äippähousut. Jotai vauvan vaatteiki hiuka ostanu ku ollu super söpöi. Ehkä tossa sitten rakenneultran jälkeen alkaa enempi hommaan kaikkea.
      Olenhan mä kaikkea haaveillu netistä ja miettinyt huoneen remonttia mut ei oikeen viel tiedä mitä haluan…
      Ihanaa kun huomen aamulla saa nukkua! Hyvää viikonloppua 🙂

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Tinakenkätyttö meillä mies on pohtinut pitäisikö ostaa isompi auto ja keksi hyvän nimiehdotuksen ? Ollaan molemmat sitä mieltä että tulokas on tyttö vaikka eihän sitä voi tietää ? Hän myös haluaisi joululahjaksi pyytää veljeään ja veljen vaimoa kummeiksi, oli pakko vähän toppuutella kun en oikein vielä tiedä ketä haluan kummeiksi. Jouluna kerrotaan lähisukulaisille. Ainoastaan mun sisko, yks joukkuekaveri ja pikkuserkku tietävät tästä ? Mies ei ole halunnut vielä kertoa kenellekkään. Tilasin tuleville isovanhemmille mummi, ukki, pappa ja mummo pyyhkeet. Teetetään myös ensi viikon np ultrasta saatavilla kuvilla joulukortit tuleville isovanhemmille ja isoisovanhemmille.

Hienoa että RJP76 kaikki on hyvin ? Toivottavasti meillä kaikilla kaikki menee hyvin loppuun saakka ?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moikka! Mitä teille kuuluu? Olin tänään nt-ultrassa. Sikiö voi hyvin ja niskapoimuturvotus oli vain 1,1 mm 🙂 Onko teillä sikiö vastannut viikkoja ultrassa? Nyt on 11+2 ja sikiö vastasi kokoa 11+1. Syke oli hyvä ja potkaisi kunnolla vauhtia kohdun seinämästä ja keinui siellä 🙂 Sitten kääntyi kyljelleen ja taas selälleen, vilkutti kädellä ja sen jälkeen sai hikan 😀 Kätilö kirjoitti statuksesta: nenäluu näkyy selvästi, syke +, liikkeet +, rakenteet: aivojen keskiviiva suora, aivokammiot symmetriset, vatsanpeitteet ja selkäranka ehjät, raajat normaalit. Pituus oli 44,4 mm. Kuulostaako hyvältä? Ei mitään hajua noista + merkeistä tai pituudesta ovatko hyvät.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moikka,tänne kuuluu hyvää.

Kävin toissapäivänä neuvolassa ja selvisi,että oli käynyt väärinkäsitys ja tuolla ultrassa piti olla 12+5,mutta pieni vastasi viikkoja 13+1. Ja kätilö oli kirjoittanut,että jos la olisi pitänyt muuttaa,se olisi siirtynyt toukokuun puolelle. Eli la pysyi samana 1.6. Hyvin siis on kasvanut ja neuvolassa kuunneltiin sydänääniä, löytyivät helposti ja kuuluivat vahvoina.

Nuo + merkinnät sydämen ja liikkeiden kohdalla tarkoittaa,että ne on havaittu,eli se on hyvä juttu ja niskaturvotus vaikuttaa vähäiseltä. Riskianalyysiin vaikuttaa myös verikokeen tulos,eli turvotus itsessään ei välttämättä vielä riitä,mutta saat tulokset varmasti pian. Täällä meillä ultrasta seuraavana päivänä viimeistään olisivat soittaneet,jos riskianalyysissa olisi selvinnyt jotain poikkeavaa. Pituus varmastikin on hyvä,koska noin hyvin vastaa viikkoja. Mä kävin kaksi viikkoa myöhemmin ja pää-perämitta oli 67,3 mm.

Kävin eilen sokerirasituksessa,tänään jo saisin tulokset,mutta oon koko päivän töissä,etten pysty soittamaan,niin siirtyy ensi viikkoon. Täytyy maanantaina yrittää,vaikka soittoaikana oon töissä,et jos iltapäivällä saisin jonkun kiinni. Mulle ei tullut ollenkaan huono olo,väsytti vaan ihan hirveästi. En jaksanut tehdä mitään,vähän seurasin televisiota ja vähän kävin facessa ja netissä,mutta suurimman osan ajasta vain istuin ja torkuin. Noin väsyneenä aika siis tuntui menevän nopeasti.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Meidän niskaturvotusultrassa sikiö oli 2 päivää suurempi mitä voi olla ja laskettu aika tuli sen perusteella. Varhaisultrassa sikiö oli täsmälleen oikean kokoinen. Ja ylimääräisessa ultrassa yksityisellä rv 9 oli myös jo tuon 2 vrk suurempi.

Veriseulan ja turvotuksen perusteella lasketut riskit oli tosi pieniä (yhden suhde tuhansiin tms.). Taitavat ne muuten iänkin laittaa niihin laskukaavoihin mukaan. Jos riskiluku olisi ollut iso, täällä saa onneksi myös NIPT-verikokeen eikä tarvitse mennä mihinkään lapsivesi tai istukkanäytteeseen riskeeraamaan. Tuo testi tulee lopulta koko Suomeen, koska vähentää 4-6 turhaa keskenmenoa vuodessa. Saa sen yksityiseltäkin, mutta maksaa hunajaa.

Tunnen jo liikkeitä! Pieniä muljahduksia aina samassa kohtaa kohtua. Nyt siis rv 13+3 tuon viimeisimmän ultran perusteella. Istukka on kohdun takaseinämässä ja korkeammalla kuin viimeksi, joten liikkeetkin tuntuu siksi paremmin. Ja oon niin herkkä ollut viimeksikin tuntemaan, tosin tunsin vasta tästä ajankohdasta parin viikon päästä.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moi. Mites muilla menee. Mulla tänään rv13+3 ja nt ultra. Siellä kaikki kunnossa 🙂 Jännitin sitä ihan kamalasti. Nyt voi pikkuhiljaa alkaa uskomaan tähän. Pahoinvointiki on onneks loppunu ja oon jatkanu kuntosalilla käyntiä. Mukavaa odotusta kaikille!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moikka! Ihan hyvää kuuluu ? Eilen ja tänään ei ole tarvinnut enää oksentaa, joten toivotaan ettei enää ole pahoinvointia. Nyt siis 15+1. Aika myöhään sulla RJP75 oli nt ultra jos vasta vk13. Mulla oli 11+2 ja neuvolassa korosti että täytyy käydä ennen viikkoa 12. Otettiinko sinulta myös kromosomipoikkeavuuksista kertova verikoe. Mua jännittää jo hirveesti rakenneultra. Se on nyt varattu viikolle 20+6. Ollaan sitä edellinen viikko Espanjassa ja sekin mietityttää. Oletteko uskaltaneet matkustaa tai tehdä jo hankintoja? Saatiin todella edullisesti viime viikolla liikkeestä yhdistelmävaunut ja autoistuin, joten tilattiin ne jo.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Juu otettiin kaikki ja laskettiin ne kromosomipoikkeavuudet. Siinä on se aikahaarukka millon sen voi tehdä ja rv 13 loppuun mennessä tehtävä. Tuonne ei ollu aikoja aiemmin, varattu kuukautta ennen niin meni vähän tipalle mut onneks sen sai tehtyä. Verikokeessa kävin jo joulukuun 13. pvä. Rakenneultra on 1.3. Olen ajatellut vasta sen jälkeen kertoa tutuille tästä mut töissä varmaan pakko kertoa vähän aiemmin… kamalan kauan silla Sinihaikara kestäny phv, toivotaan ettei enää tuu. Tosin joillain kestää koko raskauden…

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mulla näkyy tä jo niin hyvin että kerrottiin joulun aikaan lähimmille ja mun joukkueelle. Töissä lapset jo tietää ja tänään mietittiin minkä ikäisiä kukakin on kun vauva syntyy tai kun menee kouluun yms. ? Olen yrittänyt ottaa rauhallisesti, mutta eniten huolestuttaa perinnöllinen luustosairaus (osteogenesis imperfecta) mihin miehen sisko kuoli vauvana. Jos miehellä sattuu olemaan siitä jokin lievä versio niin se periytyy 50 % todennäköisyydellä. Luultavasti siskon sairaus on kuitenkin ollut yksittäinen mutaatio.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Hiljaista on näköään muutenkin täällä ollut. Itse kun alotti taas työt ni illat vaan on niin lyhyet. Ja eipä nyt tullu edes joululomal tai nyt vajaan parin viikon saikulla kirjoitettua. Vanha rasitus vamma töistä johtuva kädessä johon myös raskaus vaikuttaa. Katsotaan nyt miten töihin paluu sujuu kuinka kauan pystyy oleen vai alkaako kovin vaivaa uudestaan heti.
      Mulla nyt 22+0 eli rakenne ultra jo oli tossa joulun jälkeen jolloin myös saikulle jäin. Kaikki oli hyvin.
      Sinihaikara, mekin nyt juuri tilattiin yhdistelmävaunut kun oli hyvä tarjous.Ja niin ihanat löyty. Pitkään mietin joko uskaltaa mutta eihän kaikkea ihan viime tippaan voi jättää.Ja kun hyvä hinta oli nyt. Jotenkin rakenneultran jälkeen tuli tunne että kyllä kaikki hyvin menee vaikka välillä kaikkea miettii ja jännittääkin.Ja ne sokeritkin ollut hyvät ei koholla. Nyt on kyllä aika mennyt vauhdilla eteenpäin.
      Meillä tiedetään sukupuoli. Sen mukaan oon miettinyt huonetta nyt mutta vielä ei ole remppaa aloitettu. Huonekalujakin mietitty käyty katselee ja netissä katsellu. Käytettynä vois myös ostaa jos kivoi löytyy.
      Niin sukupuoli asia on päätetty kertoa vain perheelle jos haluavat tietää muut saa olla jännityksessä 🙂 Kunhan ei sitten itse möläytä jotenki.Meillä toiset nimet selvät tulee suvusta mutta etunimeä joutuu kyllä miettiä. Molemmilla on joku ajatus mutta kumpikaan ei pidä niin toisen ehdotuksesta. No vielähän on aikaa miettiä… Ja kai lopullisesti osaa päättää vasta kun pieni on syntynyt.
      Hyviä vointeja kaikille!

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mä en oo pitkään aikaan päässyt tänne kirjautumaan,enkä oo pystynyt kirjoittamaan. Oon kyllä yrittänyt.

Sokerirasitus meni hyvin,kaikki arvot alle rajan. Meen siis ens kuussa uudestaan.

Eka neuvolalääkäri oli 4.1 ja kaikki oli hyvin. Aloitin rautalisän,koska hemoglobiini laskenut 30 pykälää raskauden alusta. Muuten ihan hyvä,mutta tuo lasku voi aiheuttaa oireilua,niin otan aluks yhden joka toinen päivä ja viikon parin päästä sitten päivittäin.

Rakenneultra nyt siis seuraava etappi,joka meillä 19.1. Sukupuoli halutaan selvittää. Hyvin vähän ollaan hankintoja tehty. Ostin tripp trapp tuolin ja siihen new born osan. Koirien takia en aio lattialla olevaa sitteriä hommata ollenkaan. Ostin kuu tyynyn,se oli mun mielestä niin söpö. Imetystyynyn sain kaverilta. Jotain saadaan käytettynä kavereilta vielä lisää. Esim yhdistelmävaunut saataisiin halvalla käytettyinä,mutta koirien takia mietin onko ne meille sopivat. Verkkokaupasta oon katsonut pakettia,jossa samaan runkoon saisi vaunun,rattaat ja turvakaukalon. Sitä oon harkinnut ihan vakavasti koska loppusumma ei oo päätä huimaava. Jotkut yhdistelmät on jo itsessään kalliimmat ilman turvakaukaloa. Lisäksi nuo menisi koottuna todella pieneen tilaan ja tosiaan helpottaisi paljon,kun vaunukoppaa ei tarvitsisi ottaa aina mukaan. Lisäksi turvakaukalon saa makuuasentoon,jolloin siinä ei ole sitä aikaraja, jonka vauva saa siinä kerrallaan olla.

Tällaisia mietintöjä täällä. Lisäksi jännitän synnytystä aika paljon. Tuntuu niin ristiriitaiselta, kun on yrittänyt pitkään ja pelkää ettei kaikki mene loppuun asti hyvin,eikä edes pääsisi terveen lapsen syntymään asti. Niin sitten synnytys pelottaa. Eikä oikeastaan kipu,repeämät tms.vaan se että vauvalla ei olisi kaikki hyvin. Jäisi kiinni ja joutuisi ottamaan pihdeillä tai imukupilla. Voiko tää olla vaan äidiksi valmistautumista,on enemmän huolissaan toisesta kuin itsestään. Vai onko se jännittämistä vai pelkoa. Onneksi on vielä aikaa selvittää ajatuksia. Sektiota en haluaisi,mutta tottakai voi tulla vastaan joku syy,miksi se olisi paras vaihtoehto. Minkälaisia ajatuksia teillä muilla?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mulla ei ihme kyllä vielä pahemmin synnytys jännitä ku siihen on vielä aikaa mut tuo tytön synnytys ei ollu niitä helpoimpia ja imukupilla jouduttiin ottaan eikä eka lääkäri saanu edes. Välillä oli jo vähän paniikki ja hätäsektio lähellä ku lapsi ei saanu happea kunnolla. Mut loppu hyvin kaikki hyvin ja 9 pisteen tyttö 🙂 Etukäteen ei kannata kauheesti suunnitella/miettiä ku se tilanne menee kuitenki niinku menee
      Meillä on melkein kaikki valmiina. Ekassa raskaudessa en uskaltanu hankkia mitään juuri etukäteen. Vaunut tietty piti tilata etukäteen. Meillä on vaunut, rattaat ja turvakaukalo kaikki siinä ja suosittelen. Gesslein-merkkiset ja hyvät on ollu. Sit voin suositella lämpimästi tiny love rocker napper sitteriä. Meillä tyttö nukku ihan vauvana tosi huonosti mutta tuo kun hankittiin niin siihen nukahti helposti ja nukkui siinä ekat yönsä. 🙂 Meillä on vasta 1.3. rakenneultra. Seuraava neuvola 23.1. Nyt rv 14+0. Ostin eilen uusia vaatteita, sellasia missä ei maha näy, ku ei olla vielä kerrottu ku sisaruksille ja mun vanhemmille.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Me tilattiin juurikin sellainen missä saa samaan runkoon rattaat, kaukalon ja vaunukopan. Runko menee tosi pieneen tilaan, mikä on hyvä kun ei ole farmariautoa ja asutaan kaksiossa. En ole vielä edes miettinyt synnytystä. Tällä viikolla säikähdin kovasti kun keskiviikkona aamulla heräsin ja menin keittiöön keittämään teetä. Aivastin ja jotain kirkasta nestettä lähti valumaan jalkoja pitkin. Neste ei haissut millekkään. Puoli tuntia tämän jälkeen ajoin töihin ja vatsa muuttui ihan kovaksi. Ihmettelin sitä, mutta meni nopeasti ohi. En kuitenkaan uskaltanut töissä oikein tehdä mitään, joten lähdin jo kymmeneltä kotiin lepäämään. Vatsa tuntui taas kovalta ja kiristävältä. Soitin terveyskeskukseen ja siellä käskivät soittaa neuvolaan. Soitin neuvolaan ja siellä käski mennä terveyskeskukseen jos vatsan tuntemukset eivät helpota. Nesteen uskoi olevan pissaa tai valkovuotoa. Tunnin päästä soitin uudelleen terveyskeskukseen kun vatsa tuntui edelleen todella kiristävältä. Parkuhan siinä tuli ja pääsin sinne onneksi nopeasti. Siellä katsoivat verenpaineen, pissanäytteen ja kuuntelivat vauvan sydänäänet. Kaikki hyvin, mutta laittoivat varmuuden vuoksi kahdeksi päiväksi vuodelepoon. Onko muilla ollut samanlaista? Itseä jäi häiritsemään kun kohdunsuun tilannetta ei katsottu tai lapsiveden määrää. Onneksi ensi viikolla on ensimmäinen neuvolalääkäri. Tänään rv 16+4.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kirjoitinkin jo tuonne uuteen ketjuun että eilen kerroin työnantajalle. Oli pakko ku rupes puhuun kesälomista ym. Kyllä pelotti mut asiallisesti otti uutiset. Nyt on kyllä helpottuneempi olo ku ei tartte enää salailla tätä..

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Sinihaikara, jostain luin äskettäin, että 85%:lla naisista on raskaana virtsankarkailua aivastaessa/oksentaessa/ponnistaessa, joten ihan normaalia lirahtaa housuun 😀 Niin mullekin käy, jos rakko täynnä aivastan tai oksennan. Ja siis mulla on lantionpohjalihakset ihan kunnossa, ei ole sellaista tavallista virtsankarkailua. Tuo johtuu hormooneista ja raskaudesta, se ei jää pysyväksi. Mä pidän pikkuhousunsuojaa, jos lähden jonnekin missä joudun olemaan rakko täynnä.

Mullakin ollut vatsan kovettumista eli kivuttomia supistuksia. Silloin kannattaa levätä, jos noita alkaa tulla enemmän. Moni raskausvaiva sellainen, ettei oikein osaa sanoa, onko normaalia vai pitäisikö huolestua. Itsellä ollut kaikenmoisia jomotuksia, venymiskipuja ja liitoskipujakin jo (rv 19). Samanmoisia jomotuksia, mitä viimeksi vasta joskus rv 30+.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Lohduttavaa kuulla että muullakin on ollut tuota virtsankarkailua. Oksentaessa/yökkäillessä kävi mullakin noin. Ja joskus koiralenkillä kun aivastin tms. Nyt ei ole ollut enää kun oon treenannut lantionpohjan lihaksia ahkerammin.
      Mulla oli jo aiemmin noita liitoskipuja. Lonkka oli niin kipeä etten päässy käveleen. Ne on nyt helpottanut ainakin toistaiseksi. Liittyy näköjään tähän toiseen raskauteen ku ekassa ei ollut mitään.
      Tuntuu että noita Neuvola käyntejä on jotenki vähennetty ku mullahan on ollu vasta se eka käynti + np-ultra. Vasta rv 16+5 on neuvola.
      Tänään kävin käsikirurgilla ranteesta ja sain mittatilaus rannetuen. Täytyy pitää 2 vkoa putkeen. Toivottavasti paranee sillä. Kortisonia en uskaltanut vielä ottaa… ei ole kauheasti tutkittu raskauden aikana enkä haluu turhia riskejä.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Mulle sanottiin apteekissa että kortisoni hidastaa sikiön kasvua, mutta kuurin jälkeen sikiö ottaa kiinni kasvun. Käytin kaksi viikkoa astmalääkettä, siinä oli kylläkin kortisonia jäljittelevä vaikuttava aine, minkä ei pitäisi noin vaikuttaa. Mulla on ollu neuvola 9+4, 13+2 ja 17+2 eli aikalailla kerran kuukaudessa. Sitten kaksi ultraa 7+2 ja 11+2 eli on enemmänkin olo että kokoajan on joku käynti ? Sit tietty viel labrakäynnit. Neuvolalääkäri oli tänään ja kaikki on hyvin. Syke oli 160 ja lääkäri sanoi että taitaa olla vilkas kaveri tulossa ? Voi olla tosiaan että virtsa karkailee, lääkäri sanoi myös valkovuodosta että voi lorahdella kun sitä on nyt enemmän ja on juoksevampaa.

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Kortisoni altistaa suu-ja kitalakihalkioille tuon pienen painon ja ennenaikaisen syntymän lisäksi. Vaikka mulla on eka kolmannes takana niin en uskaltanu silti ottaa. Astmalääkkeistä inhaloituna siis ei systeemisesti pitäisi imeytyä niin ei ole niin merkitystä mutta niveleen laitettuna imeytyy. Kun voi kokeilla eka pelkällä tuella niin kokeillaan ja mietitään sitten jos ei auta.
      Teillä on kyllä usein ollu neuvola. Ärsyttää ku mulla piti olla ens ma mut siirty ens to…

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Rakenneultra takana, oli tosiaan 19.1, rv 21. Kaikki oli hyvin ja pieni poikamme vastasi viikkoja 22+1. Raskauden kannalta täällä kaikki hyvin,mutta silmätulehdus ja poskiontelontulehdus vaivaa. Joulusta asti oon ollut kipeänä, nää on jälkitauteja. Poskiontelontulehdus oli jo aiemminkin ja söin yhden antibioottikuurin ja nyt joudun syömään vielä toisenkin. Nyt sain onneksi sairaslomaa,meen vasta ensi tiistaina töihin seuraavan kerran. Viimeksi kun aloitin antibiootit,niin yksi päivä sairaslomaa ja tosiaan siitä lähtien kipeänä töissä.

Nyt eletään rv 22+1. Oletteko jo miettineet,milloin jäätte äitiyslomalle?

Nimetön
      Ei-aktiivinen

Moikka! Täällä myös rakenneultra tehty eilen rv 20+6. Kaikki oli oikein hyvin. Pieni poika vastasi viikkoja 20+4 ja oli todella vilkas ja rakenteet normaalit. Viime viikolla oltiin Espanjassa ja menomatkan turbulenssi ja vauhdikas taksikyyti aiheuttivat verenvuotoa, jota säikähdin kovasti. Vuoto onneksi kesti vain maanantai aamupäivän. Nyt olen kyllä todella väsynyt reissusta, mutta tyytyväinen että ollaan taas Suomessa ? Nyt siis rv 21 ja oon ”puolen maapallon” kokoinen ? Äitiyslomalle saa jäädä jo huhtikuun lopussa, mutta tarkoitus olisi jäädä 20.5. Laskettu aika 27.6.

Luet parhaimillaan 169 vastausketjuja
  • Alueelle ‘HEDELMÖITYSHOIDOT’ ei voi kirjoittaa uusia aiheita eikä vastauksia olemassaoleviin aiheisiin.