Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT Talvi-kevät plussat 2014 Vastaa aiheeseen: Talvi-kevät plussat 2014

kilppari
Osallistuja

Heippa taas täältäkin

Tällä kertaa on jopa hyviä uutisia. Sikiötutkimusyksikössä todettiin pari päivää sitten, että toisen tyypin virtsarakko on normaali! On luultavasti pojat tulossa, ja siis toisen virtsatiehyissä on tukkeuma tai jotain, joka haittaa rakon tyhjentymistä. Mutta nyt näytti normaalilta. Ovat tietenkin vielä niin pieniä, että tarkkaa rakennetta on vaikea arvioida. Voi olla että ongelma uusiutuu ja aiheuttaa munuaisiin vikoja, mutta niitä katsotaan myöhemmin.

Koska tyypeillä on sama suonikalvo, niin käyn ultrassa kahden viikon välein, myöhemmin viikon välein. Verenvuoto on jatkunut nyt viikon verran ja mukana ovat vielä viiltävät kivut. Nämä johtuvat ilmeisesti istukan vuotamisesta ja kohdun kasvamisesta. Mutta ymmärrätte varmaan, että mun mielentila ei ole kauhean rauhallinen! Jos joku vielä mainitsee ihanan keskiraskauden seesteisyyden, niin saa nokkiinsa… Pääsin alkuraskauden melko helpolla: pahoinvointia oli paljon, mutta en oksentanut kertaakaan. Edelleen 9 tunnin yöunet on ehdottomat, ja joskus vielä tunnin päikkärit päälle. Viikon 12 aikaan on alkanut nämä suuremmat ongelmat. Luulin aikaisemmin, että pelko hellittää, kun päästään ns. turvallisemmille viikoille, mutta päinvastoin kävi: pelot vain pahenevat. Olen lukenut liikaa juttuja keskenmenoista viikoilla 16-20.

Eilen oli pakko käydä ostamassa äitiyshousut, vanhojen farkkujen vetoketjukaan ei enää mennyt kiinni. Kaupan mammaosastolla tuntematon nainen tuli juttelemaan mulle, ja kertomaan omasta lapsestaan ja nykyisestä odotuksesta. Oli todella ulkopuolinen fiilis, en edelleenkään koe olevani raskaana, enkä pysty mitenkään uskomaan, että meillä joskus voisi olla jopa 2 vauvaa. Muuttuukohan nämä ajatukset ikinä? Ehkä omaan lapseen uskoo vasta siinä vaiheessa, jos joskus saa käärön syliinsä.

Rv 13+6 ja yritän rentoutua pääsiäisenä mökillä.