Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IVF ICSI PAS 2014 Vastaa aiheeseen: IVF ICSI PAS 2014

Sokeri
Osallistuja

Meillä nyt tulossa 3. IVF:n 1. PAS. Nyt menossa kp 5, limakalvoultra on 23.4., PAS loppukuusta. Eka Pas tehtiin aikoinaan luomukiertoon, nyt lääkäri päätyi lääkkeelliseen kiertoon, ajatuksena että sillä saataisiin limakalvo paremmaksi. Meillä siis takana yhteensä 4 siirtoa, 6 alkiota kaikkiaan siirretty, eikä kiinnittymistä ole tapahtunut. Mun ikä (38) lienee suurin syy. 🙁

Lääkityksenä nyt:
Progynova 2 mg x1 (alkoi kp 2),
Prednisolon 5mg 4 tbl kp 8 – kp 11, kp 12 -> 5 mg 2 tbl/pv,
Lutinus 100 mg 1+1+2 (alkanee siirron aikoihin?),
Klexane 40 mg-injektio (alkanee siirron aikoihin myös?),
ja foolihappoa syön omasta määräyksestä 🙂
Lääkkeitä siis piisaa.
Lisäksi tehtiin ns limakalvoraapaisu ed kierron loppuvaiheessa. Tuntuu, että kaikki keinot on käytössä, nyt jos ei kiinnity, niin ei sitten koskaan. Meillä siis pakastimessa 5 alkiota, tarkoitus siirtää kaksi kerrallaan. Toivottavasti selviävät pakastuksesta ja sulatuksesta.
Jos ei näistä siirroista raskautta saada aikaiseksi, on meidän hoidot tässä. Loppuu niin rahat kuin hermotkin. Mutta ei mennä asioiden edelle, jospa nyt tärppäisi.

Onko kellään kokemusta tuosta limakalvoraapaisusta? Netistä löytyy yllättävän vähän kokemuksia/tietoa.
Entä PAS:n lääkkeet, onko kellään tietoa mitä eroa on Zumenonilla ja Progynovalla? Zumenon näyttää olevan estradioli ja Progynova on estradiolivaleriaatti; mitä mahtaa tarkoittaa? Vai ovatko käytännössä sama lääke?

Yöutu, meillä siis kutakuinkin sama aikataulu. 🙂 Onko sulla eka pas nyt tulossa?
Samoin Tellu, suunnilleen samoissa aikatauluissa mennään, niinkuin muistaakseni ollaan (tietämättämme) menty syksystä asti. 🙂

Sunny, kyselit kohdun supistelusta PAS:n jälkeen. Mulla siis tehty 3 tuoresiirtoa, 1 Pas, enkä muista että ois supistelun kaltaista tuntunut, monenmoista vatsaoiretta kylläkin, joista en kyllä osannut sanoa johtuivatko lääkkeistä vai itse siirrosta.
Ja testaamisesta: itse olen joka kerta testannut ekan kerran pp9-pp10 tienoilla (muistaakseni). Pelkkää negaa siis aina tullut. Mulla on joka kerta alkanut tuhruvuoto Lutinuksista huolimatta, oon silti jatkanut pp 14 saakka, joskus jopa pp 16 saakka ja vielä silloin testannut. Maailmalla noudatetaan yleisesti sääntöä, jonka mukaan testataan 14 vrk hedelmöityksestä, meillä Suomessa taitaa yleisin sääntö olla 14 vrk siirrosta.