Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IVF ICSI PAS 2014 Vastaa aiheeseen: IVF ICSI PAS 2014

yöutu
Osallistuja

Ompa ollu kumma tänään taas tää palstan ns. toimivuus.. ensin heitti pihalle vaikka kuinka monta kertaa kun olin kirjautunu ja yritin tulla tähän ketjuun kirjottaan, eli kun avasin tän sivun niin en ollu muka edes kirjautunu sisään ?? Täältä on kans nyt jo pidemmästä ketjusta tosi vaikee huomata kaikkia uusia viestejä jos ne on menny tonne johonkin keskelle.

Mulla puregonit ja muut on menny aikalailla kun ”vettä vaan” paitsi pergoveris on ollu yhtä tuskaa! Tietenkin juuri se (kalleintakin) on mulla just se mistä näyttänyt tulevan parempilaatusia soluja…sen takia se vaan väkisinkin oli mukana tässä 3. hoidossakin, vaikka olin jo viimesinä päivinä todella kyrpiintyny pistään sitä..

Tervetuloa mukaan sirpale! Joo, ekassa hoidossa varmaan alotellaan varovasti pienemmällä annoksella ja nostetaan sitten 1. tarkistusultran jälkeen jos näyttää siltä.

Onko se nyt sitten 10pp vai monesko menossa Sokeri? Eihän ne plussat oo joillain näkyny kun vasta joskus virallisen testauksen aikoihin, vaikka joo, joillain kyllä jo tyyliin pp8.. itekään tuskin maltan olla alottamatta jo aiemmin, kun niitä testejä kaappi väärällään lojuu, tosin hieman vanhentuneita jo. Tietenkin sitten lopuks testaan vielä ihan tuoreillakin testeillä ja sehän on ohjeistettu tekeen kahtena päivänä, eli se toinen on vielä varmistustesti negasta että uskaltaa lopettaa lääkkeet. Huomatkaa yltiömäinen optimismi tänkin hoidon suhteen ;D
No joo, on sitä aika paljo korkeemmmallakin joskus odotukset ollu, tänään nyt kävin ottaan mukaan 1 kpl 2,5-pisteisen alkion, ja jotenkin tuntuu jo valmiiks että mahdollisuudet on ihan surkeen mitättömät. Miksei noin rupuja ois voitu ihan hyvin laittaa kahtakin… huippulaatuset tuolla ois 3-3,5 pisteen. Eli ei tosiaan edes mikään huippu. Kun kuitenkin sen viimesimmän lääkärin kans oli puhetta ja toivoin että sitten se kaks jos ei oo huippuja, tai huipunkin kans vois siirtään mukaan jonku rupusen. Niin sitten laittaa vaan nohkeesti jonku yhden rupun tai korkeintaan keskinkertasen!
Pitää nyt yrittää muistaa edes noi lääkkeet ajallaan ja uutena keinona vielä se gonapeptyl 3 päivän päästä. En tiä sitten ilmottaako ne sieltä ja millon niistä 13 (aiemmin luulin tätä koknaismääräks, mikä sanottiin puhelimessa?) mitkä jäi vielä viljelyyn että mikä kato on käyny ja jäikö mitään jatkon varalle. Tai sit sen saa tietää vasta kun soittaa sinne sen testin tuloksen. Ehkä en kuitenkaan malta odottaa niin kauaa.
Niin, tosta progynovasta ei oo kokemusta mutta mulla kyllä viime PASsissa ne lääkkeet piti vuodon kokonaan pois…toivottavasti ois vaan jotain asiaan kuuluvaa, vaaratonta vuotoo! Samoin mulla, tuoresiirroissa on alkanu vuotaa molemmissa lugen läpi. Nyt muuten mokasinkin jo pikkasen tässä hoidossa, ilmeisesti uus ohjeistus on että luget (p***upallerot :D) pitää PASsissakin alottaa jo muutama päivä ennen siirtoo, ja en heti tajunnu sitä sillon viime käynnin jälkeen kun tuli niin paljo muutakin asiaa siinä, ja vasta kun mulle soitettiin lauantaina solujen tilanteesta niin onneks älysin kysyä tostakin vielä, että ne ois pitäny alottaa jo perjantaina, eikä vasta siirtopäivänä, niinkun joskus aiemmin, ja siinä luulossahan mä sitten olin… eli alotin päivää myöhemmin, mikä ei kuulema kuitenkaan haittaa. Jos nyt jotain hyvää niistä niin mieluisa yllätys oli sentään se että ne 100mg pallot onkin puolet pienempiä kun 200mg mitä aiemmin ollu.. ja oisko koostumustakin paranneltu 4 vuoden takasesta kun niitä ei ihan niin paljoo valu uloskaan.
Ja joo, minähän se oon muuallakin niitä katkeria tekstejä vuodattanu (nolona täällä)…mut eihän sitä oikeestaan muut voikaan tietää mitä tää on useemman negahoidon jälkeen, kun samaa p*skaa kokeneet. Mun mielestä on ihan ”luvallista” olla kateellinen niille jotka ei joudu pettyyn näissä rankimmissa ja vihonviimesissäkin hoidoissa, olla murheellinen tälläsessä tilanteessa ja kelläpä nyt ei ois oikeutta tunteisiinsa! Mun nyky mittapuulla on kyllä tosi ”helposti” onnistunu jos heti ekasta siirrosta tärppää, vaikka kaikkihan tässä vaiheessa on sitä kivistä polkua joutunu jo jonkin verran tarpoon.. siis ylipäätään että elimistö on pettäny näin pahasti kun ei tuu raskaaks normaalisti ja sillon kun haluaa. Nykysin tuntuu jo täysin utopialta että miten muka jotain seksiä harrastamalla vois edes tulla raskaaks, häh haloo!!! 😀 Oonhan mä yrittäny siellä muualla viritellä vähän keskusteluja just niille jotka joutunu käymään pidempäänkin tuloksettomasti näissä hoidoissa mut menny melko yksinpuheluks..

Tosta muille kertomisesta, näistä nykysistä hoidoista tietää vaan äiti (kokenu aikoinaan samaa), isä ja veli. Pojalle on joutunu pakostakin kertoon kun muuten ihmettelis suotta miks mä ravaan lääkärissä harva se päivä, eikä mitään valheitakaan viitti keksiä. Toiselle kavereistakin mainitsin jatkavani yksin hoitoja lähiaikoina, mutta en mitään sen tarkempaa. Erästä miestuttavaa on joutunu rauhotteleen ja kertoon tilanteesta hoitohistorioineen, minkä mahon kanssa oikeesti on tekemisissä, kun aina jaksaa rasittavasti panikoida jostain etten tulis vahingossa raskaaks, HAH!! Joo, kylläpä ”harmittaiskin” hirveesti jos noin kauhee ”vahinko” (vuossadan IHME) kävis…
Aiemmista hoidoista exän kanssa tiesi kyllä molemmat kaverit, ja etenkin toinen niistä on suhtautunu tosi ymmärtäväisesti ja hienotunteisesti, esim. jos oon halunnu pitää etäisyyttä kun se on ollu raskaana.

Loppuun vielä pakko lisätä, miten tässä tuntuu jotenkin tosi hassulta se, että mun sisällä on nyt jonkun tuntemattoman tyypin perimää, siis ketä en luultavasti koskaan oo nähny edes vilaukselta, saati että mitään siitä ukosta ois ollu muuten aiemmin mun sisällä 😀 heh..

• Tätä vastausta muokkasi 6 vuotta, 7 kuukautta sitten yöutu.