Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IVF ICSI PAS 2014 Vastaa aiheeseen: IVF ICSI PAS 2014

Tellu
Osallistuja

Moro!
🙂 P***upalleroiden ja muidenkin ilmaisujen myötä oon huomannu muuttuneeni jotenkin räävittömäksi näiden hoitojen myötä. Se mitä on housuissa, ei ole enää pyhää ja varjeltua 😉 Varsinkin nyt kun asutaan viikot miehen kanssa eri paikkakunnilla, tuntuu että mun housuissa käy ns. tuntemattomat ihmiset useammin kuin oma mies :O On tästä maalaisromantiikka ja kyllä kaikki muukin romantiikka kaukana. Jos jotain hyvää (ja kaivattuakin) näistä hoidoista tähän mennessä on seurannut on se, että seksielämä on vapautunut huomattavasti. Onhan se selviö tässä vaiheessa, että panemalla ei raskaaksi tulla.

Mulla on muuten aina alkanut tuhru Lugesteronin läpi ja just jotain pp9-pp11….

Itse oon kertonut mun vanhemmille, sisaruksille ja lähimmille ystäville. Miehen vanhemmat ja perhe ei tiedä. Ensin ajattelin, etten kerro kenellekään. Sitten oli pakko kun en kestänyt yksin. Ja alkoi hitusen nyppimään se vanhempien puheet: ”Me ollaan jo 60-vuotiaita eikä lapsenlapsia näy missään, ei me niitä kohta enää ehditä näkemäänkään” tai ”Te ette edes yritä! (kaikki ajallaan) Yrittäisitte edes!! (no koko ajan yritetään) Yrittäkää kovemmin!” Meillä on mun vanhempien kanssa puhuttu asiat aina suoraan, joten ei ihan yllärinä tullu nää niiden ”toiveet”.

En ole salaillut, mutta en ole itsekään ottanut asiaa puheeksi. Mietin kovasti, miksi tää asia on sellainen, ettei siitä puhuta?!? Tai jos puhutaan niin yhtäkkiä ihmiset vaivaantuu ja rupee voivottelemaan ja säälimään. Ärsyttävää. Kyllähän ihmiset puhuu diabeteksistään ja keinonivelistään. Eikä niitäkään pääasiallisesti säälitellä.

Sen lisäksi että mun vanhemmat on suorapuheisia, ne soittelee koko ajan ja tiedustelee tilannetta. SE on rasittavaa!!! Äiti soittaa siirtojen jälkeen joka toinen päivä ”Onko tuntemuksia, no joko on paha olo??” Näinä hetkinä kaduttaa, että olen kertonut.

FENIX! Miten meni UÄ? Rakkuloiden määrä ei välttämättä kerro kaikkea. Tässä tapauksessa laatu saattaa hyvinkin korvata määrän! 🙂

Kävi tyhmänä eilen lueskelemassa PubMedista tieteellisiä artikkeleita PAS:sta (FET). Masentavaa lukea tutkimuksesta, että hormonituettuun kiertoon tehdyn PASin todennäköisyys on puolet siitä mitä luomukiertoon tehdyllä….samoin oli tutkimus, että alkiot selviävät paremmin ja johtavat kliiniseen raskauteen todennäköisemmin jos ne on pakastettu pareittain, sulatettu pareittain ja siirretty pareittain. Toki ymmärrän, että tutkimustuloksia on aina suuntaan jos toiseen, mutta masensi sen silti. Meillä on kaikki alkiot yksinään eri oljissa ja klinikka ei suostu siirtämään kuin yhden kerrallaan…..ja kierto heittelee niin että lääkkeellinen PAS on lähes ainut järkevä vaihtoehto… mun elämä on just niin tätä….