Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IVF ICSI PAS 2014 Vastaa aiheeseen: IVF ICSI PAS 2014

yöutu
Osallistuja

Kävi tyhmänä eilen lueskelemassa PubMedista tieteellisiä artikkeleita PAS:sta (FET). Masentavaa lukea tutkimuksesta, että hormonituettuun kiertoon tehdyn PASin todennäköisyys on puolet siitä mitä luomukiertoon tehdyllä….samoin oli tutkimus, että alkiot selviävät paremmin ja johtavat kliiniseen raskauteen todennäköisemmin jos ne on pakastettu pareittain, sulatettu pareittain ja siirretty pareittain. Toki ymmärrän, että tutkimustuloksia on aina suuntaan jos toiseen, mutta masensi sen silti. Meillä on kaikki alkiot yksinään eri oljissa ja klinikka ei suostu siirtämään kuin yhden kerrallaan…..ja kierto heittelee niin että lääkkeellinen PAS on lähes ainut järkevä vaihtoehto… mun elämä on just niin tätä….

Noniin, siinä valahti lähes tyhjiin sekin vähä usko tähän kierrokseen! :/ 😀 Tosin näistä oon lukenu melko ristiriitasia tietoja, joidenkin mukaan todennäkösyys on samaa luokkaa, oli luomukierto tai lääkkeellinen. Ja jotkut väittää ettei muka kahden siirtokaan lisäis sen enempää mahdollisuutta, mutta onhan siinä nyt mun logiikalla kuitenkin kaks eri mahdollisuutta, siis tuplasti, ja enemmänkin jos ne vielä jotenkin tukee toisiaan. Lääkärit ei tähän(kään) kommentoinu oikein mitään….todella raivostuttavaa miks pitää huonontaa mahdollisuutta jollain ylivarovaisuudella! Ja ehkä vähän rahanahneudellakin..
Mullakin sama homma, ettei kierrot oo kovinka säännölliset.. ehkä sitä luomuPASsiakin vois kuitenkin edes kokeilla.
Onko kukaan kuullu ”puolilääkkeellisestä” (sillä kuulema on joku hienompi B-kirjaimella alkava nimikin), eli siinä kevyesti stimuloidaan ovulaatioo ja sitten pregnyl, että saadaan se oikeeseen aikaan. Vähän niinkun inssi, mutta tehdäänkin PAS. Toisaalta tuntus jotenkin äärimmäisen turhalta ja typerältä tollanen ovulaatioinduktio kun ei oo ees mitään mahdollisuutta yrittää kotioloissa (joo, niinhän sitä varmaan kaiken jälkeen PANEMALLA tuliskin raskaaks).. muuten toi vois olla mulle just sopiva homma.

Tosiaan fenix, ei nyt vielä kannata kirvestä kaivoon heittää, eihän siihen lopulta kuitenkaan tarvita kun se yks joka jää sinne 9kk:ks 🙂
Mun on ainakin todella helppoo uskoo muiden onnistumisiin ;D