Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IVF ICSI PAS 2014 Vastaa aiheeseen: IVF ICSI PAS 2014

Sokeri
Osallistuja

Yöutu, mulla tänään ma pp11.
Ja joo, aiemmissakin siirroissa tosiaan Lutinuksesta huolimatta alkanut tihkuttaa läpi n pp9, mutta silloin toisaalta ollut kierto pidemmällä, eli tihkutus alkanut kutakuinkin oletettuna menkkojen alkupäivänä. Nyt siis tässä lääkkeellisessä pas:ssa pientä tihkutusta eilen illalla (pp10, kp21), vähän jatkui tänä aamuna, mutta nyt tuntuu loppuneen.
Ja noista alkioiden pisteistä/luokituksista: mä en edes tiedä minkälaiset mulle laitettiin. Tai sen tiedän että toinen oli hädin tuskin hengissä ja toinenkin sulatuksen jäljiltä lähtenyt jatkamaan jakaantumista tooooosi hitaasti. 🙁 Eli niillä kuuluisilla rupualkioilla mennään.

Jännä toikin miten jossain siirretään kaksi, jossain vain yksi. Toki monikkoraskaus aina riski. Mulle alettiin siirtää kahta parin epäonnisen siirron jälkeen. Lääkäri sanoi, että harvoin tän ikäiselle molemmat kiinnittyy.
Ilmeisesti se, että siirretään kaksi jotenkin tukee toisen kiinnittymistä eli mahkut ei tuplaannu mutta paranee kuitenkin.

Mulla muuten ollut kaikissa siirroissa Gonapeptyl oletettuna kiinnittymispäivänä (eli pp6, eikö vaan…?). En oo ikinä kysyny siitä mitään, kun se heti ekassa siirrossa jo otettiin mukaan, niin jotenkin ajattelin että se kuuluu kuvioon. Ja lääkkeitä mulla menee sen verran, että mulla on puhelimessa aina muistutus kun on lääkkeenotto, muuten en todellakaan muistais!

Fenix, rauhoitu. 🙂 Odota nyt ensin punktion tulokset, paljonko munasoluja saadaan ja murehdi vasta sitten jos ei löydy yhtäkään. Helpommin sanottu kuin tehty, mutta tosiaan on aivan liian aikaista sun nyt jo murehtia että ”tää hoito oli tässä”. Ei välttämättä ollut, loppuun asti katsotaan. 🙂 Ja eikös tää ollut sun ensimmäinen stimulaatio? Se vaan valitettavasti on niin, että se eka on vähän kokeilua: miten just sun kroppa toimii ja reagoi lääkkeisiin jne. Eikä niistä seuraavista hoitokierroistakaan mitään takuita kukaan voi antaa (ja sehän tässä eniten v*tuttaaakin): ollaan tekemisissä ihmiskehon eikä koneen kanssa, muuttujia on yksinkertaisesti niin paljon. Mutta niin kauan kuin on vähänkin toivoa mennään eteenpäin, eikös juu? 🙂
Ja mitä tulee julkiseen itkemiseen, kokemusta löytyy siitäkin… Pikkujuttu loppujen lopuksi, miehellekin.

Jännä kun Tellu kirjoitit, että teillä seksi on muuttunut vapautuneemmaksi. Niin meilläkin, alkuun, nyt tuntuu että mulle sekin touhu on tällä hetkellä jotenkin surullista ja toivotonta tyyliin ”tätä tehdessä ne muut raskautuu, mutta minä en”. Miten voi ihmisestä tulla näin läpeensä katkera ja miten tästä pääsee eroon?

Musta toi kuulostaa ihanalta Tellu että sun äiti kyselee sun tuntemuksia jne. Silloin kun joku hoksaa multa sellasia kysellä, on vähän aikaa helpompi olla.

Mä olen myös ”jostakin joskus” 😀 lukenut että lääkepassissa on huonommat mahkut kuin luomussa. Toisaalta mulla ei luomupassissa tärpännyt joten lääkäri ehdotti lääkkeellistä. En tiedä. Välillä tuntuu että noita tutkimuksia löytyy puolesta ja vastaan kaikesta mikä näihin hoitoihin liittyy…
Yöutun mainitsemasta puolilääkkeellisestä en oo kuullut, mutta jotenkin kuulostaa… oudolta. Mikä sen idea oikein on?