Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IVF ICSI PAS 2014 Vastaa aiheeseen: IVF ICSI PAS 2014

Sokeri
Osallistuja

Orkidea14, onnittelut haamusta. Toivottavasti vahvistuu.

Yöutu, meillä kaikki stimulaatiot tehty lyhyellä kaavalla. Kahdessa viimeisimmässä stimulaatiossa osa munasoluista icsitetty. En tiedä, mutta oletan ettei kaavalla tai sillä miten munasolut hedelmöitetään (ivf vai icsi) ole vaikutusta alkion kiinnittymiseen. Kai alkiosta johtuvat kiinnittymisongelmat liittyy lähinnä alkion ”laatuun” ja olen ymmärtänyt, ettei tosiaan kaavalla jne ole siihen vaikutusta. Korjatkaa jos olen väärässä.

Ja meillä tämä ”vasta” toinen pas, kun ei ole stimulaatioissa kovin isoja saaliita ikinä saatu. Eka pas luomukiertoon (joissa ilmeisesti hitusen isompi onnistumisprosentti) ja nyt tämä pas lääkekiertoon, mahdollisimman hyvän limakalvon saamiseksi. Ei mun limakalvoa kyllä tuoresiirroissakaan ikinä kehnoksi ole moitittu, että en sitten tiedä oliko se nyt näillä lääkkeillä parempi… Arpapeliä tää tuntuu suurimmalta osin olevan.

Yöutu ja Tellu, onko mitään tuntemuksia/oireita? Itse aina oon niitä kovasti siirtojen jälkeen kytännyt, vaikkei siinä taida järkeä ollakaan; lääkkeistähän ne nippailut ja aristukset todennäköisimmin johtuu… Sitä vaan niin kovin haluais jotain merkkejä alkaneesta raskaudesta löytää ettei meinaa pysyä järki ja maltti matkassa mukana. 🙂