Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IVF ICSI PAS 2014 Vastaa aiheeseen: IVF ICSI PAS 2014

yöutu
Osallistuja

Joo, laskussa onneks on eritelynä kaikki mikä on maksanu mitäkin. Varmaan siinä on paljo semmosta mikä normaalisti sisältys icsin hintaan, mm. kaks ultrakäyntiä. Mutta kaikesta ne kyllä tarkkaan velottaa, mikään ei oo ilmasta. Lahjasiittiöt on melkein 600 + 160 käsittelykuluja. Munasolujen viljelystäkin näkyy olevan 2 eri maksua, yhteensä lähemmäs 900. Alkion siirto yli 200 + siinäkin vielä erikseen samalla tehtävä uä yli 100. Alkioiden pakatus ja säilytys 3 vuotta (miksköhän nyt jo velotettu jos en säilytä edes noin kauaa?), liki 400. Eli kaiken järjen mukaan niitä on sit menny pakkaseenkin, jeee!! Vaikka määrästä ja laaduista ei kyl mitään tietoo.. kuitenkin joku yks surkee rupu! Ja vielä lääkärin lausunto 80e niitä mahdollisia kelakorvauksia varten.
Yksinäisenä naisena joutuu maksaan joka sentin ensin kokonaan omasta pussista, ei siis tuu mitään suoria kelakorvauksia, sitten laittaa hakemukset ja toivoo jos niistä ehkä sais takasin jotain.
Julkisen hoidot tuntuu nyt ilmasilta tähän verrattuna. Ainoohan niissä mikä kirpasee on ne lääkekulut, tosin onhan siinäkin se kelan katto kalenterivuotta kohti. Punktiomaksu tais olla vähän yli 80e ja siirto polikäynnin hinnalla! Että on siinä ”hieman” eroo…

Periaatteessa vois kai ajatella että näissä hoidoissa kiinnittyis nopeemminkin, koska on kuitenkin jo sen ikänen (jos 2-3 päivää) että luonnossa ois just tulossa tai tullu kohtuun johtimesta. Sitten sillä kai voi mennä sen pari päivää kiinnittymispaikkaa hakiessa ja kiinnittymistapahtumassa.

Mä en oo oikein noita vauvajuttuja enää uskaltanu/viittiny suunnitellakaan, kun kaikki tyssänny aina siihen negaan.

Mulla tuli jossain vaiheessa iltaa tällänen ”kaatumis”sivu kun yritin tulla tänne,

”Resource Limit Is Reached
The website is temporarily unable to service your request as it exceeded resource limit. Please try again later.
Apache mod_fcgid/2.3.9 Server at forum.simpukka.16.testivedos.com Port 80”

Mä oon tuolla kaksplussalla kirjotellu nyt vähän siellä täällä ja millon missäkin kun sellasta täysin sopivaa ketjua ei itelle oikein nykysin oo ollu, kun on vähän tällänen outo väliinputoaja.. mut infotkaa tosiaan jos siirrytään sinne jonnekin! Ainakin voisin sit seurailla muidenkin kuulumisia 🙂

• Tätä vastausta muokkasi 6 vuotta, 6 kuukautta sitten yöutu.
  • Tätä vastausta muokkasi 6 vuotta, 6 kuukautta sitten yöutu.