Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IVF ICSI PAS 2014 Vastaa aiheeseen: IVF ICSI PAS 2014

yöutu
Osallistuja

Onnea plussista ja pahottelut fenixille!
Ei siitä ensimmäisellä onnistumisesta mitään syyllisyyttä tms. kannata kokee, tää touhu on niin arpapeliä kun voi olla, toiset onnistuu heti ja jotkut ei koskaan.. :/ näin se vaan menee. Nallekarkit harvemmin jakautuu tasan muissakaan asioissa. Kaikki me ollaan ja oltas ne plussamme todellakin ansaittu jotka näin vaikeelle tielle on jouduttu.

Riippuu tosiaan tehdäänkö PAS lääkkeelliseen vai luomukiertoon. Julkisella taidetaan suosia enemmän ensin mainittua.
Lääkkeellisessä aletaan syömään zumenonia (muita vaihtoehtoja ainakin progynova ja estradot-laastari) kp2 ja siitä noin 10pv – parin viikon päästä limakalvoultra ja sovitaan joko siirrosta muutaman päivän päähän tai jos limakalvo vielä ohut niin esim. lisäviikko ja taas uus tarkastus. Luget (tai muu progesteroni) taidetaan nykykäytännössä ottaa mukaan jo 3 päivää ennen siirtoa. Kun siirto on tehty, lääkkeitä jatketaan sen 14 päivää testiin saakka. Tästä tietenkin eteenpäin vielä muutaman viikon jos +, koko raskaus on sillon niiden lääkkeiden varassa alkuviikot.
Luomukierrossa soitetaan kuukautisten alettua aika ultraan hieman ennen ovulaatioo (kp11-14) ja aletaan tikuttaa ovista siinä kp10-12. Tätä mä itse juuri parhaillaan teen, nyt siis kp11 ja toivon ettei o+ tuu vielä huomiselle koska se tarkottais luultavasti sitä ettei siirto onnistu tähän kiertoon (aika menis viikonlopulle) ja seuraava yritys menis varmaan jonnekin elokuulle kun tulee klinikan kesätaukokin väliin. Huomenna soitto aamusta klinikalle että mikä on testien tilanne ja meenkö ultraan huomenna vai uskaltaisko venyttää ylihuomiselle.
Siirto pyritään ajottaan mahdollisimman tarkkaan alkioiden iän mukaan, esim. mulla kun yks blasto on 6 päivänen, niin se siirrettäs 6 päivää ovisplussasta.
Toivottavasti tää selvensi edes hiukan PAS-asiaa fenixille 🙂

Jaksamista kaikille kesään, yritetään nauttia ja ottaa siitä kaikki mukava ja rentouttava irti tilanteesta riippumatta! Syksyllä sitten uusin voimin tuleviin haasteisiin, jotka vielä joutuu jatkaan tällä kivisellä tiellä ja sitä voittoarpaa metsästäen.

• Tätä vastausta muokkasi 6 vuotta, 6 kuukautta sitten yöutu.
  • Tätä vastausta muokkasi 6 vuotta, 6 kuukautta sitten yöutu.