Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IVF ICSI PAS 2014 Vastaa aiheeseen: IVF ICSI PAS 2014

Haave
Osallistuja

Hei! Olen muutaman kerran lueskellut tätä foorumia ja nyt uskaltaudun kirjoittamaan tänne. Vauvaa on yritetty loppuvuodesta 2011 alkaen, viime heinäkuussa mentiin yksityiselle lapsettomuusklinikalle. Mitään syytä lapsettomuudelle ei ole löytynyt ja olen luomusti edellisen miehen kanssa tosin tullut raskaaksi joka oli kaksosraskaus ja kesti rv 21+4 asti kunnes meni kesken. Nyt takana kolme tuloksetonta inseminaatiota(2 omassa kierrossa ja 1 lääkkeellisessä kierrossa) ja 7.5 tehty ivf. Punktiossa sain kuitenkin bakteerin jonka seurauksena jouduin äitienpäivänä sairaalaan, kun crp oli yli 200 ja vatsaan koski hirveästi. Lähettivät naistentaudeille kun epäilivät jotain naistentautia ivf:n takia, ultrasivat ja löysivät tulehtuneen munasolun joka oli jatkanut kasvuaan punktion jälkeen. Tiistaina päätettiin leikata kun olin menossa leikkaukseen kuvittelin että multa poistetaan munasolu sekä ehkä toinen munajohdin. Kun viimein heräsin oli poistettu munasolu ja umppari joka oli myös tulehtunut ja ilmeisesti suurin syy kipuihin. Kaiken lisäki sain vielä verenmyrkytyksen jonka takia meni puolitoista viikko 3xpvä antibioottia tippana sairaalassa ollessa kahta eriä antibioottia ja 10pvä 2tabl 3xpvä tablettina. Nyt onneksi antibiootit takana ja olo hyvä,päässyt takaisin töihin. Klinikalla pahoiteltiin aiheesta ja sanottiin että harvinaista on mutta näitä sattuu. Onneksemme pakkasessa on 8 alkiota odottamassa, nyt vaan menkkoja odotellessa. Sairaalasta kotiuduttuani alkoi vuoto en osannut olettaa että olivat menkat, kun päivämäärä oli hassu ja kestivät pari päivää. Oletin että johtuu leikkauksesta ja kun oli vielä yksi lievästi tulehtunut munasolu pois tulematta. Testipäivänä tein testin ja negahan se oli, sitten katsoin kalenteria ja tajusin että menkathan ne oli olleet. Joten taas yksi kierto jäi välistä, mutta toisaalta hyvä antaa kropan rauhoittua sekä tietää että kaikki ok kun jälkitarkastus ohi. Tässä kuussa yritetään ottaa pakkasesta alkio siirrettäväksi joten nyt vaan menkkoja odottaessa ja kohti tulevaa…