Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT Talvi-kevät plussat 2014 Vastaa aiheeseen: Talvi-kevät plussat 2014

Ruiskaunokki
Osallistuja

Heippa ystävät!! 🙂

Tervetuloa mukaan Hermione ja onnittelut raskaudesta!! Ikävää, että närästys sinullakin noin pahana, mutta hyvä jos olet saanut helpotusta. Tosi inhottava vaiva on kyllä. Ite olen koettanut pärjätä noilla rec.vapailla närästyslääkkeillä, mutta katotaan kauanko enää jaksan. Mulla maha oli alusta saakka niin turvoksissa, että jo viikolla 8 oli vaikeuksia peitellä raskautta. Turvotus lisääntyi viikkojen kanssa ja kesti sinne saakka, että oikeasti kohtu oli jo niin kasvanut, että ei saumoja enää salailla raskautta. Ite olen hoikka ja notkoselkäinen enempi, niin maha on mun mielestä nyt rv 25+4 jo melko kookas 🙂 Onhan se niin yksilöllistä, kuinka se maha muotoutuu ja kasvaa, en olis siitä huolissaan, vaikka huolen ymmärränkin. Toivotaan, että kaikki on kuitenkin juuri niinkuin pitää.

Kilppari, olet ollut paljon mielessä. Hyvä, että arvioidut poikkeamat vaavilla aiempaa pienemmät. Sun täytyy nyt ottaa vaan niin rauhallisesti kuin mahdollista, jotta pienet saisivat olla suojassa mahdollisimman pitkään. Onko jo puhuttu synnytystavasta?

Nelma, onko supparit helpottaneet? Tsemppiä!!

Kiva kuulla sinusta Elise myös ja ihanaa, että raskaus sujunut hyvin.

Eepuli, onnittelut poikalupauksesta 🙂 Onko maha mielestäsi ”tyypillinen poikamaha”? Mulla nimittäin on ja on ollut alusta saakka. Tuosta äitiyspakkauksesta, niin itse sain sen viime viikolla. Päädyin siihen, koska siinä oli muutamia juttuja, jotka halusin (mm. makuupussi, peitto, talvihaalari jne.), mutta tosiaan niistä retrovärin vaatteista en pidä yhtään 🙂 Ja ihan varmasti 140 eurolla saa kirpparilta paljon enempi juttuja, mutta ite oon vähän laiska kierteleen, niin siksi päädyin pakkaukseen. Ja pääsääntöisesti olen ihan tyytyväinen.

Oma vointi on edelleen samanlainen, viimeksi eilen taas oksensin. Olin toissa viikolla to ja la sairaalan päivystyksessä sekä gynen puolella että kirurgian puolella. Ylävatsakivut meni niin pahaksi, että aiheutti supistuksia ja täytyi lääkitä voimakkailla kipulääkkeillä ja tietty tarkastettiin vauvan ja kohdunsuun tilanne. Siltä osin kaikki hyvin. Poika jakselee oikein mukavasti ja kasvaa viikkojen mukaan. Tämä mamma vaan ei jaksele näiden kipujenkaa niin hyvin, mutta töissä olen taas sitten viimeviikon loman. Onneksi tosiaan kondunsuu on tiukasti kiinni, sillä aluksi siellä päivystyksessä epäiltiin, että lapsivettä tihkuu!! Olin saada sydärin, mutta onneksi ei ollut kyseessä lapsivesi. Muuten supistuksia tulee aina silloin tällöin, mutta pääsen hyvin pyöräilemään töihin ilman supistuksia, kun taas sitten kävelessä alkaa nopeasti tuntuun painetta tuolla mahan alaosassa.

Noista hankinnoista vielä, että ollaan saatu nyt sänky hankittua, ei olla vielä kasattu. Vaunuja mietitään kuumeisesti. Onko ideoita? Tosiaan koko ajan tuo Kilpparin mainitsema pelko taustalla, että ”entäs jos jotain sattuu”. Silti olen myös antanut itselleni luvan elää niin, että ”meille tulee vauva” 🙂

Aurinkoa ja hyviä vointejä kaikille teille tähänkin viikkoon! <3