Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT Talvi-kevät plussat 2014 Vastaa aiheeseen: Talvi-kevät plussat 2014

Nelma
Osallistuja

Hei!

Tervetuloa mukaan, Hermione! Minäkin olen oman masun kasvua seuraillut malttamattomana ja toisaalta välillä huolestuneenakin. Laihduin pahoinvoinnin takia tosi paljon, ja ajattelin että vatsakin tulisi sitten näkyviin pian, mutta toisin kävi. Pitkään meni niin, että vain minä itse ja mies huomattiin ”jotain”, kunnes heräsin yhtenä aamuna (taisi olla tasan 20+0) ja purskahdin nauramaan ääneen, kun silmien edessä möllötti ihan selvä vatsakumpu. Sen jälkeen vasta on muutamat muut ihmiset huomanneet raskauteni. Alkuun se oli jopa hieman pelottavaa, kun en ollut uskaltanut juuri kenellekään kertoa ja yhtäkkiä sitä ei voinutkaan enää salailla! Nyt on meneillään rv 22+2, eikä mulla mikään jättimasu ole vieläkään, pikkuinen joskin selvä kumpu, sf-mitta on kuitenkin normaali, joskin vähän keskiarvon alapuolella. En tiedä ketään, joka toivoisi loppuraskaudesta isompaa vatsaa, joten ollaan vain tyytyväisiä pikkumasuista niin kauan kuin kaikki on kuitenkin hyvin! Netistä löytyy kuvahaulla niin monenkokoisia vatsoja samoilla raskausviikoilla, että kyllä se vatsan kasvu on todellakin yksilöllistä.

Ruiskaunokki, on toi sun pahoinvointi ja vatsakipu ihan kamalaa! Mutta onneksi lapsella on kaikki hyvin! Sitä tässä yrittää itsekin miettiä omien ongelmiensa kanssa. Mulla ei ole supparit helpottaneet oikeastaan yhtään, vaikka oon ollut sairauslomalla yli viikon jo. Maanantaina taas lääkäriin, ja hermoilen kohdunsuun tilannetta. Neuvolassa kävin tällä viikolla ja kun kuvailin vuotoa, jota olen luullut valkovuodoksi, kyseli hoitaja, että olenko varma ettei se ole lapsivettä. No mistä minä voin tietää?! Nyt vain lepään ja yritän selvitä ilman hermoromahdusta maanantaihin asti… Sain eilen ystävältä tukivyön, ja se kyllä tuntuu vähän auttavan kävellessä tuleviin supistuksiin, mutta istuessa niitä tulee ihan entiseen malliin ja välillä makuullakin.

Onko kukaan muuten ajatellut käydä yksityisellä 3D/4D-ultrassa? Mä oon alkanut vähän miettiä sitä, kun tuntuisi jotenkin jännältä ettei olisi enää yhtään ultraa ennen synnytystä. Vähän jäi vaivaamaan, kun rakenneultrassa pikkuinen oli niin mytyssä, että mitä jos ei kaikki näkynyt. Lisäksi mulla on ollut epämääräisiä alavatsakipuja, on kyllä liitoskipujakin, mutta nää on erilaisia. En tiedä, voiko endometrioosi jotenkin vaivata näin raskausaikanakin, mutta ainakin olisi kiva tietää ettei ole mitään vialla. Ja jäihän se sukupuolikin pikkuisen mietityttämään. Luulen kyllä että tyttö on tulossa, mutta varmuus ei haittaisi 🙂

Toivoisin, että pikkuhiljaa uskaltaisi alkaa miettiä kaikkia hankintoja, mutta jotenkin en ole vielä päässyt siihen asti. Äitiyspakkaustakin voisi jo hakea, itse olen sen kyllä ajatellut valita. Ehkäpä juhannuksen jälkeen… Tänään kävin ostamassa lastentarvikekaupasta sellaisen ison tyynyn, kun se helpottaa nukkumista näiden suppareiden kanssa ja siellä tuli kyllä sellainen tunne, että voisihan sitä vaikka käydä joku päivä katsomassa jotain vauvallekin 🙂 On kyllä ihanaa, kun pikkuinen potkii masussa välillä tosi kovaa, silloin tajuaa että siellä se vauva kasvaa! 😀

Ihanaa juhannusta kaikille!