Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IVF ICSI PAS 2014 Vastaa aiheeseen: IVF ICSI PAS 2014

Haave
Osallistuja

Hei!
Olen tätä foorumia hetken aikaa seuraillut ja nyt ajattelin kirjoittaa.
Ollaan miehen kanssa yritetty lasta 2011 loppuvuodesta asti, 2013 heinäkuussa päätettiin että mennään lapsettomuushoitoihin. Eli nyt kohta vuosi yksityisellä lapsettomuushoito klinikalla takana, mitään syytä lapsettomuudelle ei ole löytynyt. Olen tullut raskaaksi ja raskaus jatkunut pitkille viikoille kunnes meni kesken rv 21+4 tästä jo viisi vuotta aikaa. Syyskuussa tehtiin eka inssi luonnolisessa kierrossa, mutta sitten menikin muutama kuukausi hukkaan kun sattui ovis pyhäpäiviin tai viikonloppuihin. Tammikuussa tehtiin lääkkeelliseen kiertoon inssi ja myös helmikuussa, mutta ei tulosta. Maaliskuussa sitten päädyttiin ivf ja lyhyellä hoitokaavalla. Tarkoitus oli aloittaa huhtikuussa, mutta vaihdoin työpaikkaa jonka aloitus päivä olisi mennyt siirtopäivälle joten siirrettiin kuukaudella. Toukokuussa tehtiin eka ivf, saatiin 23 munasolua joista 8 alkiota meni pakkaseen. Siirto tehtiin 7.5 ja sitten alkoi kivut äitienpäivänä menin päivystykseen kun oli huono olo. Crp yli 200 joten jäin sairaalaan sisälle josta lähettivät ambulanssilla tyksiin naistentaudeille. Jossa sitten ihmeteltiin että mikä vaivaa, ultrassa huomasivat kohdun takana muutoksen munarakkulassa, oli jäänyt kasvamaan yksikseen. Tiistaihin asti katseltiin, tiistaina tehtiin leikkaus päätös ja kun lähdin saliin oli uhka että toinen munajohdin joudutaan poistamaan. Onneksi kun heräsin oli umppari poistettu sekä tulehtunut munarakkula. Kaiken lisäksi olin saanut vereen sepsiksen joten sain vielä sairaalasta pääsyn jälkeen juosta tiputuksessa. Klinikalla olivat pahoillaan asiasta ja sanoivat että näitä sattuu välillä mutta harvoin eli punktiossa oli neula ilmeisesti osunut suolen seinämään. Nyt sitten tehtiin päätös siirtyä julkiselle kun tuo yksityinen on hirmu kallista, lääkäri teki lähetteen mutta arvoituksena on vielä suostuuko tyks ottamaan meidän alkiot sinne vai pitääkö tehdä yksi siirto yksityisellä jolloin kaikki alkiot sulatetaan ja katsotaan kestääkö joku kasvatuksen. Tuntuu vaan niin vaikeelta lapsen saaminen, kun ei pitäis mitään vikaakaan olla. Anteeksi purkautuminen. Jos nyt ei menis jonnekin väliin tää.

• Tätä vastausta muokkasi 6 vuotta, 5 kuukautta sitten Haave.