Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT Talvi-kevät plussat 2014 Vastaa aiheeseen: Talvi-kevät plussat 2014

Nelma
Osallistuja

Hei!

Täällä alkaa olla tilanne ihan pelkkää paniikkia. Maanantaina olin lääkärissä edelleen jatkuneiden supistusten takia ja sain lähetteen ylimääräiseen ultraan, missä olin tänään. Kohdun sisäsuu on alkanut aueta, joten nyt sitten odottelen aikaa äitiyspolille ensi viikolle ja käskettiin varautua joutumiseen sairaalaan. Joka tapauksessa taitaa olla loppuraskauden vuodelepo edessä… Voi ahdistus! Ja ihan kauhea paniikki, kun on vasta rv 24 meneillään, eli pikkuisen pitäisi kyllä pysyä vielä tosi monta viikkoa kyydissä, ennen kuin mahdollisuudet olisi oikeasti hyvät. Suren jo sitäkin, että jos olen vuodelevossa loppuraskauden, niin kaikki hankinnat jää verkkokauppojen varaan. Toisaalta se on murheista pienin, jos vain saisin elävän ja terveen lapsen…

Hermione, mulla alkoi liikkeet tuntua aikaisin eli ensimmäiset pienet ”kuplat” jo raskausviikolla 16 ja selvemmät liikkeet (jotka tuntuivat myös vatsan päältä) viikolla 18, ja siitä eteenpäin olen tuntenut liikkeitä päivittäin, joskin alkuun vain muutaman kerran päivässä. Liikkeet voimistuivat selvästi ja muuttuivat entistä tiheämmin tuntuviksi pari viikkoa sitten eli jotakuinkin viikolla 22. Laihduin alkuraskaudesta tosi paljon ja lisäsi istukka on ylhäällä takana, joten liikkeet on helpommin tunnettavissa. Tosi yksilöllistä on kyllä tämänkin asian kanssa, yleensähän kai sanotaan että ensisynnyttäjä alkaa tuntea liikkeitä viikoilla 20-22, ja sekin kyllä riippuu istukan paikasta.

Hyviä vointeja meille kaikille! 🙂