Etusivu Keskustelu LAPSETTOMUUS Kysymysten meri ajatuksissa Vastaa aiheeseen: Kysymysten meri ajatuksissa

Vivian
Osallistuja

Moi Rebekka ja Nekku.
Mä olen aikanaan käynyt mieheni kanssa läpi hedelmöityshoidot. Päädyimme lopulta elämään kahdestaan, lemmikkiemme kanssa. Tunnistin teidän molempien viesteistä omat tunteeni silloin yrityksemme ensimmäisinä vuosina… Jos teillä vaan on missään lähialueella Simpukan vertaistukea, sinne kannattaa hakeutua. Itsellä tuntui, että asian kanssa oli hoitojenkin aikana huomattavasti helpompi elää, kun edes välillä pääsi juttelemaan sellaisten kanssa, jotka OIKEASTI tiesivät, miltä tuntuu.
On uskomatonta, että yhä edelleen, vaikka lapsettomuudesta ja hedelmöityshoidoista puhutaan aika paljon enemmän kuin ennen (ainakin mielestäni) ihmiset ovat niin ajattelemattomia ja töksäyttelevät mitä sattuu. Itsekin saan yhä edelleen – vaikka yrityksestä on luovuttu jo monta vuotta sitten – ”lisääntymisvinkkejä” ja kuulen kaupunkilegendoja miten jokaisella on joku kumminkaimantuttu, joka tuli raskaaksi ihan yllättäin sitten, kun ei enää uskonut lasta saavansa…. Olen opetellut kohteliaasti kieltäytymään kuulemasta noita juttuja.
Lapsettomilta vaaditaan välillä paksua nahkaa. Voimia teille molemmille!