Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT Talvi-kevät plussat 2014 Vastaa aiheeseen: Talvi-kevät plussat 2014

Ruiskaunokki
Osallistuja

Heippa kaikille!

Kiva kuulla sinustakin Elise ja pienen pojan olevan matkassa <3

Minä olen ollut kesälomalla jo neljä viikkoa, vielä olis puolikas viikko lomaa ja sitten alkaakin äippäloma 🙂 Supistelut väheni lomalle jäätyääni, mutta selkeästi omaan hyvin supistusherkän kohdun, joka kovettuu kävellessä ihan vaan täällä kotosallakin. Kipeitä supistuksia ei oikeastaan ole ollenkaan. Mutta hyvin inhottavana vaivana on ollut jo lomaa ennenkin matalat verenpaineet ja korkea lepopulssi. Aamuisin se on pahimmillaan ja aamut meneekin makoillessa, koska välillä meinaa mennä taju, jos en mene maate. Neuvolasta lähettivät polille, jossa kävin tarkastuksessa, kuulemma terve sydän jaksaa tämän oireilun ja neuvoivat juomaan todella paljon ja syömään lakua ja salmiakkia. Edelleenkin joudun silloin tällöin oksentamaan, mutta siihen oon niin tottunut jo, että se ei enään tunnu edes työläältä 🙂

Tosiaan nyt menossa rv35 ja poika ollut jo kolmessa painoarviossa 2 viikkoa ikäistään suurempi. Sokerit on matalat, joten gestaatiodiabetes ei ole kyseessä ja lääkärin mukaan poika on sopusuhtainen, eikä harteikas, kuten ns.sokerivauvat. Huolena tässä onkin se, että kaveri istuu kuin tatti edelleen ja pelkään, että ei aijokaan tai ei ehkä mahdu kääntymään enään raivotarjontaan. Kääntöyritys onkin vajaan 2 viikon kuluttua, jos kaveri tosiaan vielä istuu. Ja se huoli lähinnä onkin se, että jos kääntäminen ei onnistu, niin vaihtoehdoksi jää sektio, koska vauva on sen verran iso, etteivät ala perätilasynnytykseen. Mutta parempi suunniteltu sektio, kuin sitten hätäsektio.

Vointi on kaikenkaikkiaa on ollut muutoin ihan hyvä, vaikka nukkuminen onkin niin katkonaista, mutta hyvähän se on valmistautua tulevaan 😉 Olen käynyt kuntosalilla edelleen, mutta kävely, joka olis niin hyvää tässä loppu vaiheessa, niin se jää kyllä melko vähiin, tuon supistelun vuoksi 🙁

Tällaista täällä… Miten muilla menee??