Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IVF ICSI PAS 2014 Vastaa aiheeseen: IVF ICSI PAS 2014

katras
Osallistuja

Heimunen, olen Nipliksen kanssa olen samaa mieltä, että pakastavat vain sellaisia alkioita, joissa toivoa ja sitkeyttä. Koskaan ei voi tietää kuinka käy, mutta kyllähän se oma keho tuntuu aina pettävän ja olo toivottomimmalta. Itsellänikin aika skeptinen olo onnistumisen suhteen. TOIVOA ON AINA!

Mun raskaus meni kesken ihan alussa. Edes sykettä ei ehtinyt kehittyä. Väsymyksen loppuminen aiheutti minulle aavistuksen, ettei kaikki ole hyvin, mutta se pahoinvoinnin jatkuminen (toimiva istukka) hämäsi kaiken. Minullekkin tyhjennys tehtiin osastolla ja kipu cytotecista oli kova pari tuntia, heikotti ylhäällä ollessa ja ennen kuin mitään materiaalia tuli ulos, olin vähällä oksentaa, mutta olin pahoinvoiva koko ajan muutenkin ja napsin pahoinvointilääkettä. Mulla ulos tuli vain raskausmateriaali, eli hyytymiä, ei varsinaista veristä vuotoa ollenkaan, sain lääkkeitä muutaman tunnin päästä vielä pari lisää, kun vuoto oli niin niukkaa. Tyhjennyksestä menkkojen alkuun meni 6 viikkoa ja tyhjennyksen jälkeen vuotoa 3pvä ja aika niukkaa, mutta sellanen ruskea tuhruttelu jatkui varmaan 4vkoa. Siinä oli viikon kuiva jakso ja taas alko viikkoa ennen menkkoja tuhru, joka loppu vasta menkkojen jälkeen. Menkat oli tooodella niukat myös, eli ei palautunut kroppa ku vasta seuraavan kierron jälkeen. Kohtu jäi limakalvoltaan epäsiistiksi, mutta lääkärin arpomisen jälkeen siirto kuitenkin tehtiin. Se oli tyhmää. Alkion tuhlausta. Kehon toipuminen on niin yksilöllistä ja mun olis kannattanut odottaaa vielä yksi kierto (eli kesän yli) ilman siirtoa, niin raju oli siirron jälkeinen meininki ku ekat kunnon menkat tuli.

Hyvin tuntuu tutulta ajatuksesi Yöutu. Se turta olo oli ultran jälkeen monta päivää. Vielä tyhjennyksenkään jälkeen pää ei meinennut ymmärtää, että alkupisteessä ollaan taas. Sinun raskaus oli muutamaa viikkoa pidemmällä kun mulla. Tulehan kertomaan kun jaksat, kuinka tyhjennyksestä olet selvinnyt. Hyvä jos he sinut tarkastavat sen jälkeen. Mun vaan piti istua metallipöntöllä ja päästellä tavaraa siihen ja hoitaja kävi välillä tyhjentämässä ja tsekkaamassa, että tyhjennysmateriaalia on riittävästi, siinä oli se tarkastus. Jälkitarkastus klinikalla oli onneksi sitten parin viikon päästä ja siinä lekuri totes, että epäsiisti on, mutta varsinaista raskausmateriaalia ei ollut.

Lukeista vielä, että mulla ainakin alko ruskea tuhru tulla läpi viime siirrossa kp27 ja taisin lopettaa luket päivää aikaisemmin ku ois pitänyt. Menkat alko siitä parin päivän päästä. Taitaa se luke jarrutella niitä, mutta kyllä ne tulevat ku niin haluavat.

Onnea, kaikille meille! Onnistumisia, kun niiden aika on! Voimaa jokaiselle, kun sitä tarvitsemme!

• Tätä vastausta muokkasi 6 vuotta, 3 kuukautta sitten katras.