Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IVF ICSI PAS 2014 Vastaa aiheeseen: IVF ICSI PAS 2014

Hilla
Osallistuja

Kiitos Katras onnen toivotuksesta siirtoon :-). Samoin toivoin myös sinulle, olisipa tämä SE kerta, meille kaikille! Olitkohan hoidossa Tayssissa, nimittäin tuli ihan mieleen tuosta erikoistuvasta lääkäristä mun viimekertainen follikkeliultralääkäri siellä ennen siirtoa. Lääkärinä oli nuori nainen, joka joutui varmistamaan kaikki puhelimitse toiselta lääkäriltä. Myöskään mun toinen munasarja ei meinannut löytyä ja olinkin siellä sitten yhteensä lähes tunnin, jouduin jopa käymään pissilläkin välissä ;-). Mutta ei sinänsä mitään, käynti meni ihan hyvin ja hyvä kun varmisteli.

Kiva kun tänne uusia on tullut :-)! Ilona, tahtoisitkohan kertoa, että kuinka huonosti liikkuvia miehesi siittiöt ovat? Meillä tuli yllättäen esiin hoidon yhteydessä miehen huonosti liikkuvat siittiöt, mutta koskaan meille ei oikeastaan ole sanottu, että onko luonnollinen raskaus siittiöiden puolesta mahdollinen. Muistaakseni A liikkuvia ei ollut yhtään, B liikkuvia 10 %.

Teillä monella tuntuu olleen todella pitkä odotusaika, että hoitoon asti on päässyt. Ensiksi omaa yrittämistä ja sitten jonossa odottamista. Mullakin aika on ollut pitkä, mutta taitaa olla ollut poikkeava teihin muihin nähden. Taisinkin sanoa tuossa aikaisemmin, että meillä alkioita tehtiin mun sairastumisen vuoksi muutama vuosi sitten. Ennen sitä me ei oltu kunnolla ehditty yrittääkään vauvaa, ajateltiin että aikaa on. Mutta sitten mulla todettiin vakava sairaus ja hetkessä elämä meni ylösalaisin: oma elämä ei ollutkaan enää itsestään selvyys. Tulin sitten kysyneeksi lääkäriltä, että voinko saada vielä lapsia. Kysymys aiheutti sen, että seuraavana päivänä sain ylihuomiseksi ajan klinikalle ja siitä seuraavana päivänä alkoi kuukautiset ja hormonipistokset munasolujen keräystä varten. Kaikki tapahtui niin nopeasti, että itkin ja pistelin piikkejä, sillä mulla ei ollut tuolloin aikaa ajatella asiaa yhtään. En edes tiennyt, olenko koskaan tässä tilanteessa, että alkioita voi siirtää. Tai haluanko. Alkioille tehtiin heti kuuden vuoden pakastussopimus, mutta vain reilu kolme vuotta tarvitsi odottaa lääkärin lupaa siirtoon. Se oli oikein sopiva harkinta-aika, ja nyt olen ikionnellinen siitä, että nyt tässä tilanteessa olen :-). Hoidot eivät luultavastikaan tule enää tämän jälkeen jatkumaan. Siksi jännitän ihan tosi paljon nyt tätä siirtoa…

Ja lopuksi tunnustus. Menin kaivamaan kaapista jonkun jäljelle jääneen parjatun David -raskaustestin. Ja ihan kuin olisin siinä jonkun iiiihan hailakan viivan nähnyt :-)… Seuraava testi odottakoon ainakin muutaman päivän :-). Maltan kyllä…