Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IVF ICSI PAS 2014 Vastaa aiheeseen: IVF ICSI PAS 2014

Hilla
Osallistuja

No johan tämä tuntuu nyt taas hankalalta monien osalta. Ihanihan aluksi luulin, että jos hedelmöitetty alkio siirretään kohtuun, niin raskaus on jo ihan todennäköinen. Nyt tiedän jo enemmän ;-).

Krista, se uusi käytäntö varhaisultraa koskee vain tamperelaisia. Hoitaja sanoi puhelimessa, että esim. nokialaiset tulevat edelleen heille siirron jälkeiseen varhaisultraan. Muista kunnista tai kaupungeista tässä ympärillä ei ollutkaan sitten puhetta.
Tarkoititkohan Krista oikeastaan mahdollisen raskauden kestoa luokituksen sijaan? Juuri tänä aamuna hoitajalta kyselin, että mikä on mun tän mahdollisen raskauden kesto, niin hän sanoi että se lasketaan alkion iän perusteella: aika siirrosta + alkion ikä eli 20 päivää (mun tapauksessa). Ja siihen vielä 2 viikkoa, josta saadaan raskausviikoiksi..öö.. 4+5?. Mutta sitten noi luokitukset näkyy ainakin mulla kotiin tulleessa lapussa, jotka taas riippuu alkion viljelyistä ja jakaantumisesta ja ties mistä muusta alkioon liittyvästä. En mää kyllä tiedä, onko niissä luokituksissa mitään merkitystä muille kuin lääkäreille…