Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IVF ICSI PAS 2014 Vastaa aiheeseen: IVF ICSI PAS 2014

Ilona
Osallistuja

Katras, hyvä kuulla, että suru on jo hellittänyt ja ajatukset jo tulevassa.

Suru taitaa olla meidän lapsettomien ”kunniavieras”.Välillä se on jossain taustalla, mutta hetkessä se tulee ja vie melkein maan jalkojen alta. Mutta näemmä sitä vaan oppii elämään senkin kanssa. Olen miettinyt, että ihmeen rauhallinen olen ollut näiden hoitojen aikana, ehkä hetkeksi on itkut itketty tyhjiin minusta.

Hyperiä ei sitte tullutkaan, onneksi. Maanantai-iltana punktion jälkeen olo oli ihan hyvä ja eilinen sujui jo lähes normaalisti. Mitään raskasta en tehnyt ja nesteitä join paljon. Eilen kuljin koko päivän puhelin lähellä, jos klinikalta tulisi soitto. Minuutin yli neljän sitten huokaisin helpotuksesta ja aloin jännittämään tätä päivää.
16 munasolusta 9 oli hedelmöittynyt ja yksi top-alkio laitettiin kyytiin mukaan. 8 jäi pakkaseen odottamaan 5 oljessa(?). (Siis viidessä erässä, olen tuon olkijutun lukenut täältä ja ilmeisesti tarkoittaa juuri tätä.) Tulos on enemmän kuin koskaan uskalsin edes toivoa. Oysissa ei varmaan muutoin luokitella alkioita, tai näin ainakin olen kuullut. Vaikka ei sillä minulle yhtään mitään väliä ole, raskautuminen on ihme joka tapauksessa. Onnen ja toivon kyyneleitä olen tänään itkenyt, en muista milloin tämmöinen kokonaisvaltainen ilo minulla on ollut. Toivoa on enemmän kuin koskaan. Ja aion nauttia tästä olosta joka hetki! Kaikki on hyvin, kunnes toisin todistetaan. Testin voi kuulemma tehdä 10 päivän päästä ja ihan kotitestein täällä testataan. Veritestejä ei tehdä.

Liitulle ja Vohveliinille paljon onnea tuleviin siirtoihin!

Hilla, ennen omaa lapsettomuuttani ystäväni raskautui lapsettomuushoidoista ja koko raskauden ajan hän puhui ”jos vauva syntyy” ja ”jos menee kesken”. En silloin ymmärtänyt, miksi hän ajatteli niin. Nyt itsekin lapsettomana ymmärrän häntä täysin. Onko tämä taas yksi asia meidän kannettavana? Murehdimme ja jännitämme aina vain seuraavaa etappia, koska tiedämme asioiden kääntöpuolesta jo valmiiksi niin paljon? Toivon sinulle rauhallista mieltä ja sylintäydeltä onnellisia ajatuksia!

Heimunen, toivottavasti siellä kaikki on hyvin.

Ilona pp0