Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IVF ICSI PAS 2014 Vastaa aiheeseen: IVF ICSI PAS 2014

yöutu
Osallistuja

Pahottelut katras ja muille jotka joutunu pettyyn, ja onnea parempia uutisia saaneille!

Oon miettiny että voisko km:n jälkeen ekat kuukautiset olla sen takia runsaammat että nissäkin vielä tulis jotain raskauslimakalvon jämiä pois? Kuuluuko siihen jälkitarkastukseen aina ultrauskin vai tehdäänkö vaan virtsatesti ja siitä vaan päätellään että kaikki ok, jos negaa? Kun oon lukenu että silti voi olla jääny ylimäärästä sinne vaikka ois kuinka negaa… että pitäskö mennä johonkin yksityiselle tarkistaan jos ei julkiselle pääse ultraan?
Vuoto on ollu jo tosi niukkaa viimesen viikon, lähinnä punertavaa limaa ja munasarjoissa ollu samanlaisia nipistelyjä kun yleensä alkukierrossa. Mutta ei kai nyt uus kierto voi alkaa kun hcg vieläkin vähän koholla..?
Rfsu liuskassa näkyy (eilen 2 viikkoa tyhjennyksestä) tihrustamalla haamua ja o-testissä selkee viiva, tosin jo hailakampi kun kontrolliviiva. Jotenkin ahdistaa toikin ja haikee olo että sinne se hirveellä vaivalla, rääkillä ja tuhansilla euroilla aikaansaatu plussaviiva häviää, sinne ympäröivään vitivalkosuuteen, mitä ankeeta tyhjyyttä niin monet vuodet on tuijottanu kymmenet kerrat ja toivonu että näkyis edes hiukan toisenkin viivan häivää, eikä tiedä näkeekö sitä enää koskaan sitten kun taas toivois, vai oliko nää ne viimeset 2 viivan tikut 🙁 ..vaikka kuinka järjellisesti tietää että näin sen nyt pitääkin mennä ja parempi vaan mitä nopeemmin muuttuis negaks.
Tisseistä tullu tosi helposti tipoittain maitoa, ei tarvi kun vähän koskee tai esim. raapia niin heti puskee nänniä märäks! Onko muilla ollu tällästä km jälkeen? Elimistö ei vaan halua uskoo ettei mitään raskautta enää ole 🙁

Lugen kai lähinnä on tarkotus pitää limakalvoo paikoillaan, ei kasvattaa sitä.. mulla ne ei oo runsastuttanu vuotoo. Ja heikosti onnistunu se paikallaanpitokin tuoresiirroissa, molemmilla kerroilla vuoto tuli läpi.. Lääke-pas:issa zumenon ym. estrogeenit kasvattaa sitä mutta mulla oli omituisen niukat kuukautiset viimeks senkin jälkeen.

Tamperelaisten ultrista oli tuolla jossain puhetta.. mulle tehtiin tosiaan molemmat (varhainen 7+5 heinäkuussa ja np-ultra 12+3 jossa todettiin se kkm) Hatanpäällä, siinä sairaalan vieressä samassa Sarviksen (?) rakennuksessa missä on sosiaalitoimet ym. Käsitin että kaikki julkisen ultrat tehtäis nykyään siellä? En tosin tiedä miten muu paikkakuntalaisten kans sitten, päteekö sama.

Alkioiden luokituksista tai pisteistä, oon ymmärtäny että ainakin Tays/Ovumia luokittelee varhasemmat alkiot ja blastot eri tavalla, ei sen mukaan onko tuore vai pakastettu? Mut en tiedä sit jos on sekin muuttunu viime aikoina…

• Tätä vastausta muokkasi 6 vuotta, 3 kuukautta sitten yöutu.
  • Tätä vastausta muokkasi 6 vuotta, 3 kuukautta sitten yöutu.