Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT Talvi-kevät plussat 2014 Vastaa aiheeseen: Talvi-kevät plussat 2014

Nelma
Osallistuja

Eipä ole Ruiskaunokki sullakaan ollut raskaus ihan helpoimmasta päästä! Voimia ja tsemppiä! Itse olen tässä matkan varrella todennut, että meillä on niin hyvä terveydenhuolto, että yritän luottaa asiantuntijoihin. Toki hekin tekevät joskus virheitä, mutta kuitenkin heillä on tosi rautainen ammattitaito! Milloinkas sulla onkaan laskettu aika?

Mulla on seikkailut vain jatkuneet. Nyt olen ollut kaksi viikkoa taas sairaalassa osastohoidossa. Päädyin päivystykseen, kun supistukset pahenivat taas ja vauva ei liikkunut kunnolla. Ultrassa sitten löytyi taas uusi ongelma muiden jatkoksi, eli istukan toiminnassa on jonkinlaista häiriötä, koska napanuoran virtauksissa näkyy ongelmia. Olen nyt ollut täällä osastolla seurannassa, ensin ihan lepohoidossa ja nyt viime päivät vähän enemmän liikuskellen. Vauvan sykekäyrät ovat välillä liian tasaisia, napanuoran virtausten häiriöt ovat jatkuneet – joskaan eivät kuitenkaan pahentuneet, kohdunkaula on lyhentynyt täällä ollessa vielä lisää, supistukset ovat todella kipeitä ja ajoittain voimakkaita joten saan niitä estävää lääkitystä ja munuaisissakin kipuilu jatkuu. Stentti otettiin itse asiassa pois, kun se ei näyttänyt toimivan, eli nyt sitten yritetään pärjätä särkylääkkeillä tästä eteenpäin.

Nyt on jo niin monta ongelmaa yhtäaikaa, että lähinnä vain naurattaa. Miten raskaana oleminen voi olla näin vaikeaa! Olen lisäksi saanut lääkäreiltä kommentteja, että kohdunkaulani on ”anatomisesti erikoinen” ja kohdussani on ”eksoottinen rakennemuutos” (jonkinlainen väliseinä) eli en kyllä enää ihmettele että raskaaksi tuleminenkin oli niin vaikeaa. Olen kyllä saanut tosi hyvää hoitoa ja edelleen saanut paljon tietoa keskosuudesta yms. tilanteeseen mahdollisesti liittyvistä asioista. Tiistaina tulee 34 viikkoa täyteen, joten pääsen näillä näkymin täältä kotiin lähipäivinä, koska synnytystä ei sitten enää esteltäisi sen käynnistyessä. Ja alan kyllä toivoa näiden kipujen keskellä, että se käynnistyisi pian! Niin kamalaa kuin olisikin että vauva syntyisi kovin pienenä (viimeisin painoarvio n. 1900 grammaa eli mennään jonkin verran keskikäyrän alapuolella), niin en tiedä onko se enää kovin suojassa tuolla kohdussakaan. Joka tapauksessa suunnitelma on, että viikolla 38 synnytys käynnistetään ellei ole käynnistynyt siihen mennessä itsestään. Ei siis ole enää montaa viikkoa jäljellä! 🙂

Mitäs muille kuuluu? Toivottavasti kaikki on hyvin!