Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IVF ICSI PAS 2014 Vastaa aiheeseen: IVF ICSI PAS 2014

Heimunen
Osallistuja

Kiitokset onnitteluista! Ei tätä oikein edes uskalla todeksi uskoa, kun matkalla on vielä niin monia vaiheita. Tähtäimessä on nyt alkuraskauden ultra 7+0 viikolla. Miesparan olen minäkin onnistunut säikyttämään alkuraskauden riskeillä. Itse kun ajatukset laukkaa sitä rataa ja seurailee omia olojaan kaiken aikaa. Pakkohan sitä olisi vähitelleen hellittää, kun raskeuden edistämiseksi keinot on itsellä vähissä. Lääkkeiden otto säännöllisesti oli klinikan aina ohje jatkoon.

Mulla PAS meni samoilla kaavoilla kuin monella muullakin. Ensin Progynova kahdesti päivässä kierron (Terolutilla käynnistetty) alusta saakka. Tsekkausultra kp 13 ja siirto kp 17. Sen jälkeen Lutinus 3 kertaa päivässä jatkuen edelleen.

Jos jotain eroa epäonnistuneeseen tuoresiirtoon ja tähän PAS-kiertoon hakee, niin ainakin alussa Lutinus valui ”vetenä” pois eli lääkettä ei paljon tullut. Kiertopäivänä 4-6 tuli pientä tuhrua, joka murehdutti. Ilmeisesti oli siis kiinnittymisvuotoa, samalla myös kuumepiikki ja selkäkipua. Muuten viimeiset piinapäivät meni melkolailla samaa kaavaa, kuukautiskipuja oli melko paljon. Nämä tukilääkitykset vain hämäävät ennen plussaa ja nyt edelleenkin, samoja oireita kun on raskaudella ja lääkkeillä.

Puhaltelen täältä hurjasti plussapuhureita piinapäivissä matkaaville sekä siirtoa odotteleville!