Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IVF ICSI PAS 2014 Vastaa aiheeseen: IVF ICSI PAS 2014

Kimalle
Osallistuja

Moikka

Kirjoitan nyt ensimmäistä kertaa elämässäni ikinä minnekkään foorumille, mutta näitä paljon lueskelleena ja suunnattomasti apua ja ”myötätuntoa” jo saaneena ajattelin nyt jakaa kokemukseni ensimmäisestä IVF:stäni. Lähinnä siksi että en halua muille käyvän yhtä huonoa tuuria. Aloitin siis ensimmäisen hoitojaksoni pitkän kaavan mukaan ja punktio oli vihdoin kaksi päivää sitten. Jännitti ja stressasi tietysti ihan jokainen puregon pistos, seurantaultra ja viimein punktio. Olin äärrimmäisen helpottunut punktion jälkeen -kunnes. Lääkäri kertoi, että 20 follikkelista ei saatu yhtäkään munasolua. Lääkärin epäilykset heräsivät ja minusta otettiin verinäyte ja tutkittiin HCG pitoisuus, jonka piti olla korkea Pregnylin jälkeen. Mutta minulla se arvo olikin puhdas 0. Kävi ilmi, että hoitaja joka antoi minulle pistoksen ei ollut sekoittanut lääkejauhetta liuottimeen, vaan oli pistänyt minuun pelkkää liuotinta (asun ulkomailla ja tääällä irrotuspiikin laittaa hoitaja aina lihakseen). Itse luotin siihen, että hoitaja tietää mitä tekee enkä vahtinut häntä. Olisi pitänyt. Turhautumiseni määrä tämän johdosta on aika sanoinkuvaamaton. Koko hoitojakso meni hukkaan yhden virheen takia. Olen lukenut että Suomessa tämä pistos laitetaan itse, mutta monesa muussa maassa pistoksen antaa kuitenkin hoitaja. Joten olkaa siis tarkkana jos joku muu laittaa teille piikin, tällainen pettymys on niiiin turhaa. Ja kallista. Usintakierrosta odotellessa ja uutta megastressiä keräillessä taitaa mennä tämä syksy.

Millaisia kokemuksia teillä on, miten pitkään munasarjoilla kestäää toipua niin että voidaan aloittaa uusi hoitojakso?

Tsemppiä kaikille!! Olin todella yllättynyt (ja surullinen) että meitä on näin paljon.