Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT Kesä- ja syysplussat 2014 Vastaa aiheeseen: Kesä- ja syysplussat 2014

mipsu
Osallistuja

Heippa!

Olen pitkän aikaa sitten kirjoitellut tuonne IVF-osioon, nyt siellä onkin ihmiset aika paljon vaihtuneet, toivottavasti useimmat onnellisten asioiden takia 🙂

Meillä useamman vuoden lapsettomuus takana mun endometrioosin takia, endo leikattu 3 kertaa, joista kaikista tullut pahoja komplikaatioita. Enempään leikkauksiin en suostunut. AMH mittaamattoman alhainen eli 0,2, munasoluja ei siis juurikaan tule. Hoitojen alettua heti sanottiin, että omilla soluilla tuskin tulen lasta saamaan, luomusti lähes mahdotonta. 4 IVF tehtiin eri kahdella eri yksityisellä klinikalla, 1 julkisella (enempään eivät suostuneet). Hoidoista ei yhtään alkanutta raskautta. Vaikka kuulemma mahdotonta, niin silti takana 3 luomusti alkanutta keskenmenoa hoitojen välillä! 2 hyvin varhaista, 1 keskeytynyt keskenmeno 10. viikolla, josta myös lopulta komplikaatiot.

Hoidot oli lopetettu kaikkialla ja olimme lahjamunasolujonossa. Sitä odotellessa teimme itse kaikkemme (hurjat määrät vitamiineja, lisäravinteita, tarkka ajoitus yritykseen jne.) ja lopulta tapahtui suuren suuri ihme, kun tulinkin raskaaksi ja se on jopa jatkunut! Kunnon vuoto ja kivut tuli 8. viikolla juuri ennen ekaa varhaisultraa ja olimmekin varmoja taas keskenmenosta. Syke sieltä kuitenkin löytyi! Lääkäri epäili, että olisi jopa saattanut olla toinen pieni, joka meni kesken. Tämä mahassa oleva toukka on kuitenkin jaksanut kasvaa ihan oikeaan tahtiin ja nyt ollaan viikolla 12+5, nt-ultrakin positiivisin tuloksin käytynä 🙂 Ei tätä voi uskoa todeksi ja pelko on ihan suunnaton, mitä vaan vielä voi tapahtua, mutta ainakin nyt olen raskaana 🙂

Tosi vahvat raskausoireet on olleet alusta asti, mutta jopa kaikesta pahoinvoinnista olen kuitenkin nauttinut 😀 Maha pullahti turvonneena ulos jo ekoilla viikoilla, joten nyt on näkynyt tosi selvästi jo useamman viikon.

Tulipas pitkä sepustus…

Hirmuisesti onnea täällä kaikille, olettekin jo aika pitkällä! Toivottavasti saadaan tänne pian lisää onnekkaita 🙂