Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IVF ICSI PAS 2014 Vastaa aiheeseen: IVF ICSI PAS 2014

Hilla
Osallistuja

Heippa,

no keskenhän tää mulla sitten meni viikoilla 8+2 :-(, ihan itsekseen, onneksi. Jotenkin ajatus lääkkeellisestä keskeytyksestä pelotti. Eilen kävin sitten ultrassa, joka olisi ollut se tarkistusultra, jossa olisi katsottu onko kasvua sikiössä tapahtunut. Siellä todettiin, että ihan ookoosti on kohtu tyhjentynyt (ei tarvitse kaavintaa), mutta sen verran huonosti, että cytoteceja lääkäri ehdotteli. Se nyt jäi kuiteskin vielä mun tahdosta.

Voihan Heimunen, toivon niin kovasti kuulevani sulta hyviä uutisia, olen tosi pahoillani teidän puolesta :-(. Me ollaan sun kanssa ikävän samanlaisessa tilanteessa, kun eihän mullakaan näkynyt mitään siinä ekassa varhaisultrassa. Kyllä siinä tutkimuspöydällä sai nieleskellä sanattomana ja tuijotella epäuskoisena tyhjää ruutua :-(. Kysyin eilen lääkäriltä, että mikä on hänen paras arvaus, että näin käy (mullakin siis jo toistamiseen). Lääkäri sanoi heti ensimmäisenä, että PAS -alkioilla raskaus alkaa useammin, mutta menee myös kesken useammin. Jäi kysymättä, että kuinka paljon suurempi se keskenmeno riski siis onkaan. Mitä sulle Heimunen nyt tapahtuu, ultrataanko kuitenkin uudelleen?

Jatkoa en usko meille tulevan. Lääkäri kysyi kyllä siitä ja sen verran tokenin, että pyysin mun hormonitasojen mittausta. Lisäksi meille tehdään kromosomitarkistus. Joskus sitten myöhemmin syksyllä sovittiin käynti, jossa voidaan puida tapahtunutta ja miettiä tulevaa.

Edelleenkin mun on todettava, että kyllä niitä raskauksia tällä keinoin onnistuuksin, joten ihan oikeasti tällä palstalla on tilastojen mukaan tultava kohta kauhea onnistumisien piikki :-). Toivottavasti Vohveliini aloitat sen sillä haamulla :-)! Paljon lykkyä ja onnea kaikille omiin vaiheisiinsa :-)!