Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT Talvi-kevät plussat 2014 Vastaa aiheeseen: Talvi-kevät plussat 2014

Ruiskaunokki
Osallistuja

Hermione, onneksi pienokaisesi viihtyi vielä hiukan pidempään masun suojissa. Toivon sydämestäni kaikkea parasta raskauden loppumetreille ja turvallista syntymää, sitten kun sen aika koittaa <3

mipsu!! Ihania uutisia!! <3 En ole unohtanut sinua ja aivan ihana kuulla, että nyt on pieni elämä lähtenyt matkaasi <3 Ollaan tavallaan ”kohtalotovereita” luomuplussien kanssa 🙂 Toivottavasti voit itse hyvin ja uskallat jo nauttia raskaudesta! Olisi kiva kuulla kuulumisiasi täällä matkan varrella 🙂

Me ollaan kotiuduttu viikko sitten ja tuolla sohvalla tuhisee pieni ihmeemme <3 Alku on ollut haastavaa imetyksen kanssa, kun poika ei malta nälkäraivoltaan ottaa kunnon otetta rinnasta ja maidon nousu on kestänyt tosi kauan 🙁 Paino tippui uudelleen ja nyt sitten joka syötöllä menee korviketta myös. Muuten on oikein tyytyväinen mies 🙂

Synnytystavaksi tuli sitten loppujen lopuksi elektiivinen sektio, sillä kontrollissa 38+6 pojan painoarvio oli 4035g. Ja kohdun suulla ei ollut tapahtunut mitään editystä, niin lääkärimme teki päätöksen sektiosta. Harmittelin pari päivää sitä, etten voikaan alatiesynnyttää, mutta kun poika oli turvallisesti maailmassa ja sai 10 pistettä, niin unohin koko alatiesynnytyksen. Ja kun kuulin, että päänympärys oli 38cm, niin ymmärsin, että sektio oli paras vaihtoehto. Naistenklinikalla huomasin kätilöiden kanssa jutellessa asiasta, että heidän mielestä noin iso lapsi ei olisi tullut turvallisesti perätilassa. Jokatapauksessa nyt voin olla vain kiitollinen kaiken sujumisesta niin hyvin <3

Sektio oli ajatuksena pelottava ja toimepiteenäkin tai paremminkin synnytystapana jotenkin epäluonnollinen (olen itse ollut seuraamassa sektiota), mutta kaikki kuitenkin sujui salissa niin rauhallisesti, että siitä jäi hyvä mieli. Ja voi sitä tunnetta, kun yhtäkkiä paino mahalta keveni ja kuului samantien parkaisu <3 <3 Sain pojan rinnalle heti lämpöpeittoon käärimisen jälkeen ja ensi-imetykseen n. tunnin kuluttua heräämöön. Haavan ja kipujen kanssa vauvan hoito alkupäivinä oli rajoittunutta, mutta nyt jo vointi paljon parempi.

Kaikki on vielä niin uutta ja ihmeellistä ja jäätävä epävarmuus iskee aina väliin näissä hormonimyrskyissä, mutta joka päivä kasvetaan vanhemmuuteen. 🙂

Nelma, miten teillä siellä menee?