Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT Inseminaatio kevät-kesä 2014 Vastaa aiheeseen: Inseminaatio kevät-kesä 2014

Minku
Osallistuja

Voi, kun osa teistä pystyy olemaan niin positiivisella mielellä. Osaisinpa itsekin olla! Meillä on yrittämistä takana kolme vuotta. Vuosi sitten todettiin, että munajohtimet on tukossa. Sen jälkeen tulinkin yllättäen luomusti raskaaksi. Raskaus päättyi keskenmenoon rv 9. Sen jälkeen elämä on ollut alamäkeä. Ennen keskenmenoa suhtauduin muiden raskauksiin ja vauvoihin suht positiivisella mielellä. Keskenmenon jälkeen olen vältellyt raskaana olevia ja vauvoja. Alan itkemään heti, kun kuulen vauvauutisia… Ajattelen vain minkä ikäinen vauva minulla pitäisi olla, jos kaikki olisi mennyt hyvin. Tähän asti vauvojen välttely on onnistunut, mutta eilen siskoni ilmoitti olevansa raskaana. Onneksi tekstiviestillä, ettei tarvinnut kasvotusten alkaa itkemään 🙁

Meidän hedelmöityshoidot siirtyivät tämän luomuraskauden vuoksi. Lääkäri oli sitä mieltä, että pystyn tulemaan luomusti raskaaksi. Nyt vuoden päästä, kun raskautta ei kuulunut päästiin vihdoinkin uudestaan tutkimuksiin/hoitoihin. Viimeksihän ei ehditty hoitoihin asti… Lääkärit vaihtelevat joka kerta, kun käyn polilla ja jokaisella on omat hoitolinjansa. Elokuussa gynekologi oli sitä mieltä, että aloitetaan Clomifen seuraavassa kierrossa ja luomusti yritetään raskautta. Ohjasi varaamaan ajan ultraan kp 10-13. Sitten ultraava gyne kysyikin tehdäänkö inseminaatio huomenna. Olin yllättänyt ja toki suostuin IUI:n! Ensimmäinen inseminaatio tehtiin viime kierrossa ja kuukautiset alkoi tällä viikolla 🙁 Tässä kierrossa ei inseminaatiota voida tehdä, koska ovulaatio osuu viikonlopulle, eli taas vaan lisää odottelua… En usko omalla kohdallani inseminaatioon, toivoisin vain, että päästäisiin pian IVF-hoitoihin. Mutta ensin on käytävä IUI läpi, jotta lääkärit olisivat samaa mieltä eli taas lisää odottelua…

Tämä viikonloppu on mennyt kotona itkiessä. Vaikka juurikaan uskoa inseminaatioon ei ole, antoi se kuitenkin pienen toivonkipinän, joka mureni tällä viikolla. Lisäksi raskausuutiset hajottivat minut täysin 🙁