Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IVF ICSI PAS 2014 Vastaa aiheeseen: IVF ICSI PAS 2014

Nimetön
Ei-aktiivinen

”Siinä hetkessä lapset vie positiivisella tavalla huomion ja nauttii heidän seurastaan. Sitten kotiin palatessa alitajuinen paine purkautuu ja maailma tuntuu kaatuvan niskaan.” Hyvin sanottu Heimunen. Välillä mulla kyllä on tosi haikee olo silloinkin, kun ne lapset on siinä läsnä, mutta yleensä juurikin noin, että sitte ku tilanne on ohi, niin romahdan.

Ja allekirjoitan nuo miesjututkin. Se on tosi haastavaa, ku me(kin) miehen kanssa koetaan nuo pettymykset jossain määrin eri tavalla. Ja kuten Katras sanoi, niin tuo realismi, niin hyvässä kuin pahassakin… Ja itse oon yleensä enemmän asenteella ”pessimisti ei pety” ja mies on sitten se optimistisempi osapuoli. Ja mää jo valmiiksi luon kaikki mahdolliset kauhuskenaariot, mitä voi tapahtua ja mitä voi mennä pieleen. Silti sisimmässä toki aina toiveet korkealla ja sitten tullaan alas ja kovaa. Heimunen, anna itsellesi kuitenkin aikaa surra ja sure, vaikka miten tuntuu että se ei miehen mielestä olisi enää oikeutettua. Todellakin on ja kyllä hänkin sen varmasti ymmärtää. <3

Lääkärissä käyty ja itkuksihan tämä taas meni. Niitä kuukautisia ei sitten tullut ja jotenkin keho sekaisin ja limakalvo ”epämääränen”, mutta ei sen olonen, että ois sieltä tulossa ulos. Ei kuulemma vastaa loppukiertoa, mutta ei kuitenkaan tyypillinen alkukierrollekaan.. No, ei tietenkään muuta kuin uudet lääkkeet kehiin, joilla koitetaan saada hormonitoiminta normaaliksi ja vuoto aikaan. PAS siirtyy siis ainakin marraskuun lopulle. 🙁 🙁 Mää oon niin kyllästyny tähän, että aina joku viivyttää tätä hommaa. Kesällä, kun saatiin IVF-aika, asennoiduin jotenkin siihen, että elokuussa saatais eka kyytiläinen. No, viivästyy ainakin kolmella kuukaudella. Ja silloin salaa myös ajattelin, että se oli sitten viimeinen kesä ilman vauvaa. No, joopajoo.. Pitihän se arvata ettei ollut. 🙁 Nyt sitten jo (perinteiseen tapaani) suren tulevaa. Jos nyt se PAS voidaan marraskuussa tehdä, niin epäonnistuessaan tulossa aika surkea joulu. Ja samoin, jos ei onnistu, niin sitte jos seuraava siirto tulis heti seuraavaan kiertoon, niin sitten tulee joulun pyhät sotkemaan. Tiedän, ettei pitäs ajatella näin pitkälle, mutta just tämmösiä kauhukuvia sitä mielessään luo. Ja mies ei ymmärrä..

Huoh, saipas vähän purkaa tuntojaan. Kiitos teille kaikille, kun on tämä paikka, minne kirjoittaa, kun olo on epätoivoinen. En vaan ymmärrä, miten jaksan tämän pimeän (siis ihan kirjaimellisesti) kauden, kun mieli on jo valmiiksi niin maassa.