Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IVF ICSI PAS 2014 Vastaa aiheeseen: IVF ICSI PAS 2014

Hipsu
Osallistuja

Heippa,

Piti vaihtaa nimeä kun mietittiin miehen kanssa että helppo tunnistaa minut entisestä käyttäjänimestä, joten olen nyt sitten Hipsu! Ja näköjään kaikki mun vanhat viestini näkyvät Anonyymin kirjoittaneena, kun en osannut vaihtaa nimeä muuten kuin poistamalla entisen ja lisäämällä uuden profiilin.

Eikä sillä että todella salaisesti haluan täällä kirjotella, mutta meillä ei läheiset tiedä tästä tilanteesta. Tietävät kyllä edellisistä inseminaatioista mutta ei tiedä että siirryttiin hieman vahvempaan hoitoon. Emmekä ole valmiita siitä vielä puhumaan julkisesti.
Olen huomannu että ainakin mun näkökulmasta hoidoilla lapsia tekeviä arvostellaan enemmän vanhempina, näin minä olen tuntenut. Jos esim. ystäväni tulee raskaaksi luomusti noin vaan, niin eihän siinä mitään, tottakai he voivat antaa lapselle hyvän elämän. Mutta sitten kun me tekemällä tehdään, niin alkaa kyselyt: onko teillä varmasti talous kunnossa lapsen tuloon?”, ”teidänhän kannattaa pian muuttaa suurempaan asuntoon, ettehän nykyisessä mitenkään mahdu olemaan lapsen kanssa.” ”Aiotte varmaan isomman autonkin ostaa, vähintään farmarin tarvitsette että pääsette mihinkään liikkumaan kun on vaunut ja muut tavarat mukana.” Kyseenalaistamiseen oon törmännyt monesti matkan varrella, ja nimenomaan ne läheiset ovat ne jotka kyseenalaistaa eniten.
Ja sitten ne varoittelut että ”raskaushan on yhtä helvettiä, oksennat ainakin kaksi kuukautta ja jos jossain vaiheessa ehdit nauttia, niin kyllä se siitä muuttuu vielä. Loppuhan on pahin kun et pääse vatsan kanssa sängystä ylös.”
Miksi ne jotka tekemällä tekee lapsen, olisi jotenkin huolettomampia asioiden suhteen kun ne jotka saa luomusti?
Päinvastoin mun mielestä. Ennen kuin hoitoihin lähetään niin eiköhän jokainen ole tilanteen miettinyt tarkasti. Vaikka sitten ei olisikaan sitä 80neliöistä kolmiota ja farmaria.

Hirveä avautuminen 😀 mutta mua ärsyttää. Juuri yks ystävä kysyi että aiotaanko hoitoihin milloin mennä, johon sanoin että en tiedä. Hänen vastaus oli ”niin, kannattaahan se nyt kunnolla miettiä, kyllähän se muuttaa sit paljon, varsinkin jos johtaa raskauteen.” Hän joka saanut kaksi lasta päättämällä että ens ovulaatiosta tehdään, ja niin tekivätkin.

Huoh.. No mutta, hyperi pahentunut, vaikka ei tunnu siltä. Kipuja tuli yllättäen mutta luulin että hyperistä olisi päästy. Sunnuntaina takas sairaalaan kokeisiin ja ultraan, epäili että silloin joudun jäämään jos ei ole yhtään hellittänyt.
Mutta mä en ole huolissani vielä, se on merkki että pikkuinen kasvaa.

Hempula, mähän hullu testailin pp2 jälkeen vähintään joka toinen päivä. En sano että koita jaksaa testipäivään, koska tiedän miten mahdottoman hankalaa se on! Mutta kannattaa koittaa mahdollisimman paljon sinnitellä ja testailla lähempänä testipäivää. Ei jää ainakaan kahdeksi viikoksi epävarma olo niinkuin mulla.