Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IVF ICSI PAS 2014 Vastaa aiheeseen: IVF ICSI PAS 2014

Ilona
Osallistuja

Hei kaikille!

Minä oon vähän hiljaiseloa vettänyt täällä. Olen kyllä käynyt lukemassa kuulumisianne, mutta on ollut pakko vähän ottaa etäisyyttä asiaan. Seuraavista kuukautisista siis ensimmäinen PAS yritys. Olen saanut surtua viimeisimmän pettymyksen, niin on hyvä lähteä yrittämään uudelleen.

Liitu, niin se toivo siellä jossain vain elää. Vaikka testi näyttäisi mitä, niin sitä kuitenkin jossain syvällä sisimmässään toivoo, että seuraavassa testissä olisi toisin. Toivotaan ihmettä!

Hempula, toivottavasti seuraavassa tetissä saisit 2 viivaa koeajan sisällä. Jospa nyt oli vain liian aikaista testata. En tiedä, itse ajattelin kysyä seuraavaan siirtoon verikoetta (meillä tehdään vain kotitesti testipäivänä). Olen niin alkanut pelkäämään testien tekemistä. Pelkään taas näkeväni vain sen yhden viivan, en tiedä miten sen taas kestäisin.

Katras, tsemppiä piinapäiviisi. Kyllä läheisen ihmisen vauvan saaminen herättää tunteita, sinulla on oikeus olla surullinen. Oma pikkusiskoni sai viime viikolla vauvan (siskoni on 7 vuotta nuorempi minua!!!). Kun kuulin raskaudesta keväällä, maailmani romahti. Olin niin kateellinen, vihainen ja surullinen. Seuraavana aamuna en voinut mennä töihin, silmät niin turvoksissa kaikesta itkemisestä. Koin suurta vääryyttä siitä, että he saavat sen, mitä me olemme kauemmin toivoneet. Lakkasin puhumasta meidän lapsettomuudesta läheisteni kanssa. Minulta meni viikkoja ennenkuin pystyin puhumaan asioista kenenkään kanssa ja kuukausia ennenkuin pystyin aidosti olemaan onnellinen siskoni puolesta. Kuitenki alusta asti toivoin, että kaikki sujuisi hyvin. Pelkkä ajatus, että jokin menisi pieleen, teki oloni entistä kamalammaksi. Siskoni joutui olemaan sairaalassa päiviä ennen vauvan syntymää. Ja nämä päivät minä pelkäsin kuollakseni. Toivon hiljaa mielessäni lakkaamatta, että kaikki sujuisi hyvin. Tämä lapsettomuus tuo esille niin paljon sitä kaikkea, mikä voi mennä pieleen. Ikinä aiemmin en ole kenenkään puolesta niin paljoa pelännyt. Kun sitten kuulin, että kaikki on sujunut hyvin ja vauva on syntynyt, tunteiden myllerrys iski läpi. Helpotus, kiitollisuus vauvasta, onnellisuus, kateus, suru omasta tilanteestamme… Ristiriitasten tunteiden kanssa eläminen, sitä tämä on.

Hipsu, toivon todella että pystyt nauttimaan raskaudestasi. Olet sen ansainnut! Järkyttävää, mitä olet joutunut ihmisiltä kuulemaan! Tietämättömät huutelee, niin se vain on. Ja muutenkin, ihmiset ei välillä osaa yhtään suhtautua tähän. Usein aletaan kertomaan jostain kaverin kaverin kaverista joka oli raskautunut mitä ihmeellisimmän asian ansiosta! tiedän, että he yrittävät lohduttaa, mutta vaikutus on päinvastainen. Ei me kaivata neuvoja, osataan itsekkin tietoa hankkia. Vain ihmistä, joka kuuntelee. Ja silloin tällöin kysyy, miten voit.

Tsemppiä siirtoon Vohveliini!!

Kaikille teille halauksia!