Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IVF ICSI PAS 2014 Vastaa aiheeseen: IVF ICSI PAS 2014

katras
Osallistuja

Ilona, mekin ollaan aika avoimia oltu. Usealle ystävälle, jotka on ns.tosiystäviä on kerrottu syykin, mikä vikana ja tää mun kaveri, josta kerroin on ollu mulle läheinen, vaikkakin yhteydenpitoa onkin ollut aika harvakseltaan ja sen vuoksi kyselinkin kuulumisia, sekä myönsin, että monien pettymysten myötä, olen ollut toinen siipi maassa, enkä oo jaksanu olla kovin sosiaalinen. Olen tosi pettyny hänen hämmästyttävään suhtautumiseen. Ennen on ollu kannustava ja yhtäkkiä pitäiski hakea vertaistuki muualta. No, voin hakea. On meillä onneksi paljon ystäviä ja eri elämäntilanteissa olevia. Tuntuu vaan hirvittävän pahalta, että minä, joka harvoin myönnän ( muuta ku miehelleni ja tällä palstalla) olevani henkisesti kovilla, saan heti tuollaisen vastaanoton. Enpä kyllä aio myöskään hänelle kertoa, mikäli nämä hoidot oikeasti joskus oikean raskauden tuottavat, ennenku sitte huomaavat ihan itse. Toinen kaveri sanoi tänään ku ei ole sielläkään käyty moneen kuukauteen, ja kerroin, että paljon ollu pettymyksiä hoidoissa, niin totesi vain, että no höh, no jos ne ei onnistu, niin sitte ei, hmmm…olipa jotenki lohduttavaa! Ihmiset ei ymmärrä mitä tässä käy läpi ja toisaalta sen käsittää itsekkin ja on valmis olemaan tiettyyn rajaan saakka armollinen, mutta ei tätä ymmärrä lapsettomatkaan pariskunnat jotka ei käy hoidoissa, sellaisiakin lähipiiriin mahtuu. Itselläkin oli paljon helpompaa ennenku lähettiin tähän rumbaan. Olen ikionnellinen että lähettiin, mutta ei tästä rytäkästä ilman kolhuja kyllä selviä. Täytyy toivoa, että lopussa meillä kaikilla olisi se ihme sylissä. Oma ihme! En mistään saa sitä tukea, mitä täältä saa, kun huomaa että me kaikki painimme samojen ajatusten ja tuntemusten kanssa. Se lohduttaa, en siis olenkaan seonnu! 🙂

• Tätä vastausta muokkasi 6 vuotta, 1 kuukausi sitten katras.
  • Tätä vastausta muokkasi 6 vuotta, 1 kuukausi sitten katras.