Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IVF ICSI PAS 2014 Vastaa aiheeseen: IVF ICSI PAS 2014

Hopea
Osallistuja

Täällähän on paljon hienoja uutisia! Paljon onnea kaikille ja yrittäkää nauttia raskaudesta. <3 Täällä on menossa pp5 ja munasarjat on edelleen punktiosta kipeät mutta eipä juuri ole muita tuntemuksia. Mieliala vaihtelee nopeasti toivosta epätoivoon, mutta taitaa olla tuttu tunne täällä muillekin…

Ihmiset osaa kyllä olla niin ajattelemattomia. 🙁 Mutta niin kai se menee, että mitä vaikeampi on asia, niin sitä vaikeampi ihmisten on suhtautua siihen luontevasti. Itse kohtasin inhottavia kommentteja jo lääkärin vastaanotolla. Minä menin ensin työterveyteen kun kierukan poiston jälkeen ei kierto palautunutkaan normaaliksi. En siis odottanutkaan työterveydestä lapsettomuushoitoja, mutta meillä kuuluu työterveyteen myös gyne-palvelut, niin arvelin että perusselvityksiä voisi tehdä sielläkin. No lääkärille kun selvisi, että on myös raskaustoive, niin kommentti oli: ”Ei ole työterveyden tehtävä eikä työnantajan edun mukaista tehdä sinua raskaaksi. Mene omaan terveyskeskukseen tai yksityiselle.” Itku kurkussahan sieltä sai lähteä… Menin sitten yksityiselle, niin sieltä sai vaan näitä ihania kommentteja: ”Lopeta vaan se stressaaminen, niin kyllä se siitä.” Kolme kuukautta piti vaan odotella ja seurailla, eikä sittenkään ollut lääkäri valmis tutkimaan. Vaihdoin lääkäriä vielä kerran ja vihdoin pääsin tutkimuksiin. Tässä sitä nyt ollaan vuotta myöhemmin, kai mun pitäs edelleenkin vaan ootella sitä stressin helpottamista… :/

Niiskuneiti: minä alan olla sitä mieltä että Haikara kaipaa uuden navigaattorin. Mitä enemmän itse toivotaan lasta, sitä enemmän lähipiirissä tupsahtelee vauvoja. Monille vielä ”vahinkoraskauksia”, niin selvästi meidän vauva toimitetaan toistuvasti väärään osoitteeseen…