Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IVF ICSI PAS 2014 Vastaa aiheeseen: IVF ICSI PAS 2014

Parisienne
Osallistuja

Hei kaikille, olen jo jonkin aikaa lukenut viestejänne tältä palstalta. En ole ollut valmis itse kirjoittelemaan ja tuntuu etten ole vieläkään valmis jakamaan omaa tilannetta edes tällä palstalla. Jotenkin se tuntuu liian raskaalta vaikkakin lukiessani teidän kertomuksia tuntuu että olen aloittelija näissä hoidoissa. Jotenkin vaan hoidot tulivat niin yllätyksenä ja tuntuu etten ole henkisesti pysynyt mukana tässä asiassa. Hoidot edenneet ja olen ollut matkustajana tässä laivassa.

Halusin vaan kirjoittaa tänne kiitokseni siitä että kirjoitatte tänne tuntemuksianne. Voin samaistua niin moneen kirjoitukseen ja tuntemuksiin joita täällä jaatte. Välillä kun tuntuu että pää ei enää kestä ja ei ole ketään kelle puhua (miehelle tietenkin, mutta rajansa hänelläkin 😉 niin olen tullut lukemaan blogia ja saanut siitä voimaa. Kenellekään en toivoisi tällaista tietä mutta se antaa voimaa ettei ole aivan yksin näiden tunteiden kanssa ja jossain tuolla on teitä muita joilla on samanlaisia tuntemuksia tällä hetkellä elämässään. Kukaan muu kuin sellainen henkilö joka itse on kokenut tämän ei voi käsittääkään millaista elämä tämän asian kanssa on. Olen miettinyt, että osaavatkohan ihmiset jotka ovat raskautuneet helposti ja saaneet vaivoitta vauvan syliin arvostaa sitä niin paljon kun pitäisi. Epäilen. Toisaalta olen miettinyt, että arvostanko itse elämää ’terveenä’niin paljon kun pitäisi verrattuna henkilöön joka on sairastunut johonkin tai jolla on jokin vamma. En tiedä, menee sekavaksi. Mutta tätähän tämä on tunteiden todellista sekamelskaa.

Kiitos jos jaksoit lukea vuodatukseni.